Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:49
new_guy schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 18:07:
[...]

Woon en werk in de regio Utrecht.
Laatste week op verschillende locaties (binnen / buiten etc) een test gedaan maar ik kom echt nooit boven de 1Mbs ;(
De snelheid ligt ook aan welk abonnement je hebt hè... De Nexus 4 kan in ieder geval veel meer aan, dus daar zal het niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Music
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Hallo kan iemand me adviseren met een goede telefoon recorder?

Had eerst call recorder maar deze werkt niet goed om mn Nexus 4.
Heb al vele apps geprobeerd, waarvan de meeste bagger zijn.

Het mag een betaalde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemini NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-09 17:57
Helaas, mijn nexus 4 is onbruikbaar geworden :(
Wanneer de batterij 70% of meer is doet alles het prima. Maar wanneer de batterij lager is, dan blijft hij constant om de pincode vd sim vragen. Hierbij is er geen connectie meer met het netwerk (tele2). Dit gaat een tijdje door, totdat hij plots alle accu capaciteit verliest. Op de lader doet de telefoon het vervolgens prima. Ik draai stock 4.4.2.
Iemand bekend met dit probleem? Heb nog geen oplossing kunnen vinden. Factory Reset werkt helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:27
Gemini NL schreef op zondag 23 maart 2014 @ 09:08:
Wanneer de batterij 70% of meer is doet alles het prima. Maar wanneer de batterij lager is, dan blijft hij constant om de pincode vd sim vragen. Hierbij is er geen connectie meer met het netwerk (tele2). Dit gaat een tijdje door, totdat hij plots alle accu capaciteit verliest. Op de lader doet de telefoon het vervolgens prima. Ik draai stock 4.4.2.
Iemand bekend met dit probleem? Heb nog geen oplossing kunnen vinden. Factory Reset werkt helaas niet.
Ligt aan de accu, je zal dus een nieuwe accu moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemini NL
Hopelijk is het inderdaad 'slechts' de accu. Zou wel raar zijn, gezien de telefoon nog maar 4 maanden oud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Gemini NL schreef op zondag 23 maart 2014 @ 09:35:
Hopelijk is het inderdaad 'slechts' de accu. Zou wel raar zijn, gezien de telefoon nog maar 4 maanden oud is.
Hey maar dan heb je nog garantie voor je accu, die is namelijk 6 maanden.

Dan zou ik het liever via de garantie laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:39
FabianNL schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 21:09:
[...]

De snelheid ligt ook aan welk abonnement je hebt hè... De Nexus 4 kan in ieder geval veel meer aan, dus daar zal het niet aan liggen.
Na een gesprekje met T-Mobile zit ik inmiddels een stuk hoger.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemini NL
Mizgala28 schreef op zondag 23 maart 2014 @ 10:27:
[...]

Hey maar dan heb je nog garantie voor je accu, die is namelijk 6 maanden.

Dan zou ik het liever via de garantie laten doen.
Bedankt voor de tip! ga het proberen, maar ben bang dat het niets wordt. Scherm van de telefoon is namelijk al vervangen door een lokale tent (na valpartij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 18:36

Pathogen

Shoop Da Whoop

Gemini NL schreef op zondag 23 maart 2014 @ 16:30:
[...]

Bedankt voor de tip! ga het proberen, maar ben bang dat het niets wordt. Scherm van de telefoon is namelijk al vervangen door een lokale tent (na valpartij).
Ik heb hier nog een tweede accu liggen die volgens de vorige eigenaar ook niet geweldig was, maar wellicht beter dan wat je nu hebt.
Mocht je er met garantie niet uitkomen, stuur me even een DM, dan kunnen we wel wat regelen. Erin zetten kan ik ook doen voor je eventueel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:43
Mijn Nexus 4 heeft vaak last van een uitvallende mobiele dataverbinding: wanneer ik mijn scherm activeer, zie ik dat er verbinding is, maar direct erna valt ze weg. Dit duurt meestal niet lang, maar handig is het niet.
Is dit een gekend probleem? Bestaat er een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:25
Drossie schreef op maandag 24 maart 2014 @ 09:45:
Mijn Nexus 4 heeft vaak last van een uitvallende mobiele dataverbinding: wanneer ik mijn scherm activeer, zie ik dat er verbinding is, maar direct erna valt ze weg. Dit duurt meestal niet lang, maar handig is het niet.
Is dit een gekend probleem? Bestaat er een oplossing voor?
- stock of custom rom?, welke versie? de laatste?
- welke radio versie
- welke provider
- en heb je het probleem altijd gehad, of is het sinds... (update x, tijdstip y, ...)

[ Voor 8% gewijzigd door Prulleman op 24-03-2014 10:12 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:43
Prulleman schreef op maandag 24 maart 2014 @ 09:59:
[...]

- stock of custom rom?, welke versie? de laatste?
- welke radio versie
- welke provider
Stock Rom, laatste versie
radio versie, geen idee. Waar kan ik dat zien?
provider: proximus, België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren een refurbished Nexus 4 mogen ontvangen. Leuk ding en erg mooi, gelijk alle updates gedaan. Ik kwam er alleen al achter dat het laden van de batterij ontzettend lang duurde (Ik heb hem om 16.30 aan de lader gehangen, en om 23.00 uur was hij op +/- 55%. Vanmorgen om 7.30 was hij op 100% en heb ik hem van de lader gehaald. Daarna de telefoon thuis weggelegd, wifi aan laten staan en naar mijn werk gegaan. Vandaag om 18.30 pakte ik hem weer en de batterij was leeg! Ik heb de telefoon dus niet aan gehad en er ook helemaal niks mee gedaan. Is dit een bekend probleem bij de Nexus? Moet ik hem terugsturen? Of is het te verhelpen met iets?

Groeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisseol
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 24-09-2020
Ik heb een vraagje. Ik heb een Nexus 4 met een Tele2 sim-only abonnement. Nu moet ik zo'n vijf keer per dag de ontgrendelingscode invoeren van mijn simkaart. Dit vind ik erg vervelend, want hierdoor ben ik ook niet bereikbaar omdat mijn simkaart na een ontgrendeling pas weer bereik heeft. Ligt dit aan de telefoon, aan de software of aan Tele2 zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Combinatie van radio firmware, android versie en Tele2 (virtuele provider). Het zou opgelost moeten zijn in de laatste android versie 4.4.2 met radio 2.0.1700.98, maar af en toe hoor ik nog personen dat het dan nog niet altijd 100% werkt.

* MegaTronics heeft eigenlijk nooit deze problemen gehad met zijn Simyo kaart, zelfs niet met voorgaande android versies.

Lees net dat 4.4.3 er binnenkort aan komt.

[ Voor 42% gewijzigd door MegaTronics op 25-03-2014 19:29 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 19:06:
Ik heb gisteren een refurbished Nexus 4 mogen ontvangen. Leuk ding en erg mooi, gelijk alle updates gedaan. Ik kwam er alleen al achter dat het laden van de batterij ontzettend lang duurde (Ik heb hem om 16.30 aan de lader gehangen, en om 23.00 uur was hij op +/- 55%. Vanmorgen om 7.30 was hij op 100% en heb ik hem van de lader gehaald. Daarna de telefoon thuis weggelegd, wifi aan laten staan en naar mijn werk gegaan. Vandaag om 18.30 pakte ik hem weer en de batterij was leeg! Ik heb de telefoon dus niet aan gehad en er ook helemaal niks mee gedaan. Is dit een bekend probleem bij de Nexus? Moet ik hem terugsturen? Of is het te verhelpen met iets?

Groeten!
Dat traag laden is redelijk normaal, niet bij jouw maar gebruik je originele lader en kabel?

Ik merk dat als ik heel veel op mijn Nexus 4 doe en tegelijk zit te laden dat het ongeveer 5% per uur bijkomt, als ik niks doe en af en toe even iets kijk is hij tussen de 3 a 5 uur vol, verschilt eigenlijk hoeveel apparaten op dat ene stopcontact zitten en hoeveel er aan staan en hoeveel stroom vreten.

Echter gaat hij bij mij via wifi de hele dag mee.
MegaTronics schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 19:25:
Combinatie van radio firmware, android versie en Tele2 (virtuele provider). Het zou opgelost moeten zijn in de laatste android versie 4.4.2 met radio 2.0.1700.98, maar af en toe hoor ik nog personen dat het dan nog niet altijd 100% werkt.

* MegaTronics heeft eigenlijk nooit deze problemen gehad met zijn Simyo kaart, zelfs niet met voorgaande android versies.

Lees net dat 4.4.3 er binnenkort aan komt.
Ja als die uit is kijk ik even van de zijkant, er zijn klachten over Nexus 4 qua batterij + 4.4.2 maar ik heb nergens last van, dus eerst kijken of 4.4.3 niks verprutst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mizgala28 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 20:49:
[...]

Dat traag laden is redelijk normaal, niet bij jouw maar gebruik je originele lader en kabel?

Ik merk dat als ik heel veel op mijn Nexus 4 doe en tegelijk zit te laden dat het ongeveer 5% per uur bijkomt, als ik niks doe en af en toe even iets kijk is hij tussen de 3 a 5 uur vol, verschilt eigenlijk hoeveel apparaten op dat ene stopcontact zitten en hoeveel er aan staan en hoeveel stroom vreten.

Ja, dat is dus het probleem.. Hij laadt traag, terwijl ik er vrij weinig mee deed (had er nog nauwelijks apps opstaan) en ik gebruik de originele lader. Had er zelfs nog geen simkaart in, dus 3g kon hij ook nog niet gebruiken.. Hij ligt nu nog een keer aan de lader en ik bekijk het morgen nog een keer. Anders dan ga ik even bellen en dan hoop ik dat ze mij een goed alternatief kunnen bieden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 20:55:
[...]

Ja, dat is dus het probleem.. Hij laadt traag, terwijl ik er vrij weinig mee deed (had er nog nauwelijks apps opstaan) en ik gebruik de originele lader. Had er zelfs nog geen simkaart in, dus 3g kon hij ook nog niet gebruiken.. Hij ligt nu nog een keer aan de lader en ik bekijk het morgen nog een keer. Anders dan ga ik even bellen en dan hoop ik dat ze mij een goed alternatief kunnen bieden!
Probeer dan eerst fabrieksinstellingen voordat je hun belt, wel een back-up maken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mizgala28 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 21:08:
[...]

Probeer dan eerst fabrieksinstellingen voordat je hun belt, wel een back-up maken natuurlijk.
Al gedaan natuurlijk, maar ik heb hem sinds gisteren. Backup maken was dus niet nodig. Vandaag al terug naar fabrieksinstellingen. Gisteren ook al gedaan. Hij laadt nog steeds traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

[...]
Ja als die uit is kijk ik even van de zijkant, er zijn klachten over Nexus 4 qua batterij + 4.4.2 maar ik heb nergens last van, dus eerst kijken of 4.4.3 niks verprutst.
Ach, mocht die problemen geven, kun je erg gemakkelijk de oude versie weer terug flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
[...]

*knip*
Hoeveel apparaten er op een stopcontact zitten, maakt uit hoe snel je Nexus oplaadt? Sorry, ik heb totaal geen verstand van elektriciteit maar dit klopt toch niet helemaal hoor :z

Het gaat er gewoon om hoeveel ampere jouw oplader levert. Pak eens een lader die minimaal 2 mAh levert, dan moet je Nexus binnen een paar uur (4 ofzo?) toch wel volledig opgeladen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:53

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

De lader die bij de Nexus 4 zit is meen ik gespecificeerd op 1 A (ik ben hem kwijt... dus kan niet checken) en daarmee zit hij vanaf bijna leeg binnen 3 uur weer helemaal vol meen ik.

[ Voor 18% gewijzigd door Ultraman op 26-03-2014 09:54 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
Ultraman schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 09:53:
De lader die bij de Nexus 4 zit is meen ik gespecificeerd op 1 A (ik ben hem kwijt... dus kan niet checken) en daarmee zit hij vanaf bijna leeg binnen 3 uur weer helemaal vol meen ik.
Is inderdaad een 1 mAh lader volgens mij, maar die krijgt mijn Nexus 4 ook niet vol.. Of ik moet meer dan een dag wachten. Mijn Nexus 7 lader (levert 1,6 ofzo?) geeft dan weer nul problemen en laad mijn telefoon wel goed op. Wellicht wordt dit probleem bij mij ook veroorzaakt door een slecht functionerende accu, maar omdat ik hem toen geïmporteerd had uit Amerika nooit kunnen/willen ruilen.

Dus mijn advies blijft, probeer een andere lader :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
FabianNL schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 09:46:
[...]

Hoeveel apparaten er op een stopcontact zitten, maakt uit hoe snel je Nexus oplaadt? Sorry, ik heb totaal geen verstand van elektriciteit maar dit klopt toch niet helemaal hoor :z

Het gaat er gewoon om hoeveel ampere jouw oplader levert. Pak eens een lader die minimaal 2 mAh levert, dan moet je Nexus binnen een paar uur (4 ofzo?) toch wel volledig opgeladen zijn.
Zelf uitgeprobeerd, had ik ook met de iPhone vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag weer hetzelfde verhaal.. Ik pak hem van tafel, zie ik net 47% vol staan.. 2 seconden later springt de batterij naar 19%. Ben nu aan het bellen met het bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:20

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Blergh, sinds kort doet mijn Nexus wel héél erg kut!

+60% hebben en plots al het netwerk weg en vraagt die mijn pin code opnieuw.
Maar dat herhaalt zich elke 5 seconden tot ik een reboot doe.

Maar dan zakt hij ineens naar 10% of minder!

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t1.0-9/10003903_751356171556198_438632440_n.jpg

Zoals je hier kan zien, dan steek ik hem even in de lader tot +-40% [wat dan weer in een kwartiertje lukt]
Dan gebruik ik hem terug gewoon tot die weer signaal verlies heeft en weinig batterij heeft. Ik steek de oplader in en reboot hem [wat meestal lukt voor mijn signaal terug te krijgen] en plots zit die op +40%!

Wat ik er van heb kunnen vinden op internet ligt alles aan de batterij. Heb nu een nieuwe batterij in bestelling staan. Ik hoop echt dat het daarmee opgelost is!
Gemini NL schreef op zondag 23 maart 2014 @ 09:08:
Dat dus!
Batterij kost trouwens 18€ op ebay duitsland [ik zit met hetzelfde probleem ivm een vervangen scherm]

[ Voor 30% gewijzigd door Jellabie op 27-03-2014 20:21 ]

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ultraman schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 09:53:
De originele lader is 2A. Ik laad er bijna al mijn apparaten mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Katsunami schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 21:57:
[...]

De originele lader is 2A. Ik laad er bijna al mijn apparaten mee op.
Ohh raar, de mijne is 1.2A en die is ook origineel.

Dat terzijde, Sailfish OS is uit voor de Nexus 4 dus een kennis van mij heeft het op zijn 8gb N4 geprobeerd.

Natuurlijk erg buggy maar werkt wel heel erg soepel voor goedemorgen, ben verbaasd want Ubuntu Touch kan nog steeds laggy aanvoelen terwijl Sailfish OS echt smooth is.

Alleen is die nu erg beperkt, meer een gimmick voor nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

En de batterij is binnen!
Heb ze net vervangen, de oude staat wel lekker bol en stinkt verschrikkelijk :X

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:02

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Jellabie schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 18:05:
Ik zeg: pics or it didn't happen.
Hoewel je dat vermoedelijk, we zijn een dag verder, niet meer kan :(

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Jellabie schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 18:05:
Heb je wel de originele gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemini NL
Shit toch nog iemand met hetzelfde probleem. Misschien een batch met slechte accu`s bij LG?

Ga ook maar een nieuwe accu bestellen, garantie lijkt helaas niks te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn.
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:44
Hmm... Hier begint de telefoon ook af en toe om de pincode van de SIM te vragen.. Batterij kan ik nog weinig bijzonders aan merken: nog even goed/slecht als in het begin. :+
Is eigenlijk begonnen sinds ik hem met RealRacing3 eens 'echt' aan het werk heb gezet op grafisch gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

De Nexus 4 van mijn vriendin is recentelijk overleden. Het touchscreen functioneert niet meer goed (reageert vaak niet).

Het toestel heeft gewoon de laatste factory image maar heeft wel een unlocked bootloader, ik zal deze opnieuw locken vandaag. Maakt dit nog wat uit voor de garantie?

Tevens is het toestel gekocht in Duitsland, kan ik hem dan wel in Nederland aanbieden bij LG?

[ Voor 5% gewijzigd door Jay-v op 06-04-2014 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

EDIT: Double post... :(

[ Voor 95% gewijzigd door Jay-v op 06-04-2014 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn LG nexus 4 wil niet meer opladen! Volgensmij ligt het niet aan de oplader, wat te doen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 20:27:
Mijn LG nexus 4 wil niet meer opladen! Volgensmij ligt het niet aan de oplader, wat te doen?!
met "volgens mij ligt het niet aan de oplader" kunnen we natuurlijk niet zoveel.. heb je al een andere lader en kabel getest? (je kan gewoon elk 220 usb blokje en elke micro usb kabel gebruiken)

Kijk ook eens of je je usb poort schoon kan maken (pluisjes eruit vissen, contactjes schoonmaken met alcohol)

verder zou je accu stuk kunnen zijn, maar dat is wat lastig te controleren

[ Voor 10% gewijzigd door Prulleman op 08-04-2014 21:04 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Mijn N4 is redelijk kieskeurig met kabeltjes. Alleen kabeltjes met van die klempinnetjes op de vlakke kant lijken het hier goed genoeg te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlucas97
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-12-2020
Mijn batterij van mijn nexus 4 gaat best snel leeg ik ben al na 2 uur van 100% naar 70 % terwijl ik er niks mee doe. En ben ik bv op YouTube dan gaat hij nog sneller ( begrijpelijk) maar is dit normaal dat ik amper een hele dag mijn nexus 4 kan gebruiken of ligt het aan mij? En Ik val soms in slaap en laat ik per ongeluk mijn nexus 4 in de oplader is dit erg? En mijn nexus 4 doet soms raar bv dan doet mijn geluid knopje het niet en soms wordt hij super heet . AUB HELP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

jlucas97 schreef op woensdag 09 april 2014 @ 10:44:
Mijn batterij van mijn nexus 4 gaat best snel leeg ik ben al na 2 uur van 100% naar 70 % terwijl ik er niks mee doe. En ben ik bv op YouTube dan gaat hij nog sneller ( begrijpelijk) maar is dit normaal dat ik amper een hele dag mijn nexus 4 kan gebruiken of ligt het aan mij? En Ik val soms in slaap en laat ik per ongeluk mijn nexus 4 in de oplader is dit erg? En mijn nexus 4 doet soms raar bv dan doet mijn geluid knopje het niet en soms wordt hij super heet . AUB HELP
Heb je nog garantie? Dan zou ik daar nu gebruik van gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
jlucas97 schreef op woensdag 09 april 2014 @ 10:44:
Rustig, rustig... Een duidelijke post met problemen, wat je al geprobeerd hebt en uiteindelijk een vraag is wat makkelijker dan deze paniek aanval ;)

Maar als ik het goed begrijp:
  1. Batterij loopt in 2 uur van 100% naar 70% terwijl er niks met de telefoon gedaan wordt
  2. Is het normaal dat ik amper een hele dag mijn Nexus 4 kan gebruiken of ligt het aan mij?
  3. Is het erg als ik per ongeluk mijn Nexus 4 in de oplader laat liggen?
  4. Mijn geluid-knopje doet het soms niet
  5. Mijn Nexus 4 wordt soms super heet
En dan de antwoorden:
1) Dit kan aan vele dingen liggen. Als je slecht bereik hebt bijvoorbeeld kan dit zeer veel energie kosten. Mocht je telefoon echter volledig op standby staan en verder niks bijzonders mee gebeuren, is 15% per uur batterij verlies inderdaad érg veel. Zelf zit ik rond de 5% gok ik, maar minder moet ook kunnen.
2) Mijn Nexus houd het ook nooit de hele dag vol... Na een uur of 14 is ie vaak wel echt leeg of zo goed als leeg... Maar, dit ligt volledig aan je eigen gebruik!
3) Nee, dit is niet erg. Als ie vol is, stopt ie met opladen en doet ie aan 'druppelladen', oftewel elke keer een klein beetje 'stroom' erbij als dit nodig is.
4) Knopjes moeten natuurlijk altijd werken... Dit zal dus wel echt een defect zijn vrees ik.
5) Mijn Nexus wordt soms ook super heet, maar ook dit ligt aan het gebruik. Als ik hem in de auto gebruik, aan de oplader met continu Google Navigatie (GPS + scherm aan) schakelt ie zichzelf zelfs somt uit, omdat ie te heet wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-10 13:12

4play

-Nintendo- fan

Als je via een QI oplader stroom naar binnen straalt (whoehoee de toekomst) wordt je telefoon ook erg heet.

Ik heb een probleem met de frontfacing camera, daar zit heel veel vuil achter... ik heb geen idee hoe het daar gekomen is. Enig idee hoe ik het daar weg kan krijgen.

【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
4play schreef op donderdag 10 april 2014 @ 10:00:
Als je via een QI oplader stroom naar binnen straalt (whoehoee de toekomst) wordt je telefoon ook erg heet.

Ik heb een probleem met de frontfacing camera, daar zit heel veel vuil achter... ik heb geen idee hoe het daar gekomen is. Enig idee hoe ik het daar weg kan krijgen.
De boel uit elkaar halen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemini NL
Eindelijk bij mijn N4 de accu vervangen. Zeer gemakkelijk om de telefoon open te maken en de accu te vervangen! Net als bij Jellabie stonk de auto accu en stond deze bol. De backcover was zelfs deels van zijn plek gedrukt. Nu eens kijken hoe de nieuwe accu het volhoudt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-09 10:35
Gemini NL schreef op zondag 13 april 2014 @ 17:53:
Eindelijk bij mijn N4 de accu vervangen. Zeer gemakkelijk om de telefoon open te maken en de accu te vervangen! Net als bij Jellabie stonk de auto accu en stond deze bol. De backcover was zelfs deels van zijn plek gedrukt. Nu eens kijken hoe de nieuwe accu het volhoudt :)
Waar je jij je accu gekocht? Mijn telefoon valt 1 keer in de twee weken uit, maar verder lijkt de accuduur wel ok. Als ik mijn telefoon een paar uur standby staat en ik pak hem weer dan staat de telefoon soms uit. Alleen door de power knop een seconden of 30 in gedrukt te houden kan ik hem weer tot leven wekken. Ik heb er geen regelmaat in kunnen ontdekken, soms 1 keer in de 2 weken, soms 2 keer per dag en dan weer 2 weken niet... :'(

Zou een nieuwe accu hier ook voor helpen?

[ Voor 7% gewijzigd door pipo1000 op 15-04-2014 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Jay-v schreef op zondag 06 april 2014 @ 13:35:
De Nexus 4 van mijn vriendin is recentelijk overleden. Het touchscreen functioneert niet meer goed (reageert vaak niet).

Het toestel heeft gewoon de laatste factory image maar heeft wel een unlocked bootloader, ik zal deze opnieuw locken vandaag. Maakt dit nog wat uit voor de garantie? Tevens is het toestel gekocht in Duitsland, kan ik hem dan wel in Nederland aanbieden bij LG?
Om maar even op mij zelf te reageren: LG verwees me door naar Duitsland. Toestel toch maar ingeleverd bij MM in Duitsland op maandagavond. Ze waren daar zeer behulpzaam ondanks mijn gebrekkige Duits :+. Op vrijdag al een SMS dat de telefoon gerepareerd is 8).

De bootloader even opnieuw gelocked natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlucas97
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-12-2020
Wat moet ik doen als mijn mobiel soort van crashed dus bv ik heb dan ineens geen achtergrond of mijn licht gaat ineens in super vele stand kortom hij doet raar heb ik soms misschien een virus of een ander probleem.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
jlucas97 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 00:50:
Wat moet ik doen als mijn mobiel soort van crashed dus bv ik heb dan ineens geen achtergrond of mijn licht gaat ineens in super vele stand kortom hij doet raar heb ik soms misschien een virus of een ander probleem.?
Een virus zal het waarschijnlijk niet zijn... Maar omschrijf je probleem eens wat duidelijk, zo kunnen weinig mensen je helpen. Loopt er een applicatie vast? Gaat je scherm aan terwijl je niks met je telefoon doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Mocht iemand een daadwerkelijk overleden Nexus 4 hebben waarvan de achterkant nog wel netjes is heb ik misschien wel interesse :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Hmm toch maar maandag middag de verleiding om te gaan rooten, en ja wow zo lang mee gewacht maar in principe niet nodig, rooten voor App Ops alleen (in mijn geval) was dus niet nodig, na hele nacht weer helemaal terug naar hoe het was, bootloader gelockt en de boel heeft geen root meer.

Ik hoop alleen dat mijn veiligheid hetzelfde blijft als voor dit avontuur, garantie ben ik denk ik wel kwijt ook al is alles nu weer hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemini NL
pipo1000 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 12:16:
[...]

Waar je jij je accu gekocht? Mijn telefoon valt 1 keer in de twee weken uit, maar verder lijkt de accuduur wel ok. Als ik mijn telefoon een paar uur standby staat en ik pak hem weer dan staat de telefoon soms uit. Alleen door de power knop een seconden of 30 in gedrukt te houden kan ik hem weer tot leven wekken. Ik heb er geen regelmaat in kunnen ontdekken, soms 1 keer in de 2 weken, soms 2 keer per dag en dan weer 2 weken niet... :'(

Zou een nieuwe accu hier ook voor helpen?
Of een nieuwe accu hiertegen werkt weet ik niet, is het proberen waard. Accu is voor 15~18 euro te vinden op de Duitse Ebay :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-10 20:36
Ik heb de nieuwe camera-app en eigenlijk vind ik hem niet zo fijn. Het swipe systeem bij de eerdere camera was wel een goed idee, maar werkte niet zo goed. Bij deze camera heb ik het gevoel dat bijvoorbeeld wisselen tussen de standen langer duurt. Maar de twee dingen die meest irritant zijn is het nieuwe uiterlijk, wat ik geen verbetering vind, en dat je aan de onderkant een ENORME balk als cameraknop hebt. Ik vind die echt onnodig veel ruimte innemen, de instellingen-knoppen konden makkelijk in die balk kwijt.

-edit-
Nadat ik de nieuwe camera-app heb gedownload is mijn nexus 4 al 2 keer zomaar opnieuw opgestart, weet niet waar het aan zou kunnen liggen. :?

[ Voor 12% gewijzigd door markdm op 16-04-2014 22:31 ]

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:08
markdm schreef op woensdag 16 april 2014 @ 21:49:
Ik heb de nieuwe camera-app en eigenlijk vind ik hem niet zo fijn. Het swipe systeem bij de eerdere camera was wel een goed idee, maar werkte niet zo goed. Bij deze camera heb ik het gevoel dat bijvoorbeeld wisselen tussen de standen langer duurt. Maar de twee dingen die meest irritant zijn is het nieuwe uiterlijk, wat ik geen verbetering vind, en dat je aan de onderkant een ENORME balk als cameraknop hebt. Ik vind die echt onnodig veel ruimte innemen, de instellingen-knoppen konden makkelijk in die balk kwijt.
Die grote balk heeft er mee te maken dat de foto dan altijd precies dezelfde grootte heeft als het gene wat je op je scherm ziet. Vroeger had je wel eens dat de foto dingen wel/niet liet zien wanneer je geklikt had.
Opstartprobleem heb ik geen last van (tot nu toe), en het schakelen gaat bij mij ook sneller.
Ik ben tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Timer is eruit gesloopt niet fijn.

En live filters zouden fijn zijn, als een Galaxy Nexus dat via CM aankan dan kan een Nexus 4 of hoger dat al helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:45
Er komt nog meer aan, don't worry denk dat we regelmatig updates gaan zien voor de camera app:

http://www.androidpolice....-hiding-in-google-camera/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:07

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Helaas moet ik er ook aan geloven, heb ik een keertje de bumper er niet omheen... nou goed, barst in scherm en reageert niet meer op aanraking. Balen, grom.

Telefoon via de werkgever, dus opgestuurd voor een offerte voor reparatie... bijna €200,- !! Voor dat geld wil ik best zelf een poging wagen.

Nu is er het originele onderdeel "ACQ86270901" van LG zelf (linkje). Sowieso goed, maar €104.40 zonder dat ik gezien heb of daar nog verzendkosten bij komen. Flink aan de prijs door de geïntegreerde digitizer denk ik dan.

Op eBay kom je ook generic schermen tegen, die te krijgen zijn vanaf zo'n €65,- , een stuk goedkoper. Ben over het algemeen van originele onderdelen, maar het scheelt wel aanzienlijk.

Dat het origineel helemaal goed gaat komen ben ik van overtuigd, maar zijn er hier mensen met ervaringen met de goedkopere alternatieven?

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humpus
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-09 10:34
Heb vorige week m'n scherm zelf vervangen voor 50 euro incl tools en verzendkosten. Echt schandalig dat ze 190 euro wouden tellen bij phone repair. Er staan een paar goede handleidingen op YouTube! En schermkwaliteit is dik in orde. Heb 'm langs een andere Nexus 4 gelegd en het enige miniem verschil zit 'm enkel in de kijkhoek.

[ Voor 25% gewijzigd door humpus op 28-04-2014 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:02

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

humpus schreef op maandag 28 april 2014 @ 01:12:
Heb vorige week m'n scherm zelf vervangen voor 50 euro incl tools en verzendkosten. Echt schandalig dat ze 190 euro wouden tellen bij phone repair. Er staan een paar goede handleidingen op YouTube! En schermkwaliteit is dik in orde. Heb 'm langs een andere Nexus 4 gelegd en het enige miniem verschil zit 'm enkel in de kijkhoek.
Misschien kan je voor Kaastosti en de rest van dit topic aangeven welke je dan gekocht hebt, en wellicht welke handleiding je gevolgd hebt, maar ook waar je problemen had en wat er wel gemakkelijk ging. ;)

Ik ken die filmpjes wel, meestal zijn die gemaakt door iemand die al een paar keer geoefend heeft, dus alles wat moeizaam gaat (accu eruit, die lipjes loswrikken etc) is al zo versleten dat het makkelijk gaat..

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-09 11:46
humpus schreef op maandag 28 april 2014 @ 01:12:
Met andere woorden het is dus een goedkoper scherm, plus de arbeidskosten en wat winst en dan is 190 euro helemaal zo gek nog niet. ;)
Neemt niet weg dat het een boel geld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humpus
Ik zal straks vergelijkende foto's posten en wat meer uitleg geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

Kaastosti schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 21:37:
Helaas moet ik er ook aan geloven, heb ik een keertje de bumper er niet omheen... nou goed, barst in scherm en reageert niet meer op aanraking. Balen, grom.

Telefoon via de werkgever, dus opgestuurd voor een offerte voor reparatie... bijna €200,- !! Voor dat geld wil ik best zelf een poging wagen.

Nu is er het originele onderdeel "ACQ86270901" van LG zelf (linkje). Sowieso goed, maar €104.40 zonder dat ik gezien heb of daar nog verzendkosten bij komen. Flink aan de prijs door de geïntegreerde digitizer denk ik dan.

Op eBay kom je ook generic schermen tegen, die te krijgen zijn vanaf zo'n €65,- , een stuk goedkoper. Ben over het algemeen van originele onderdelen, maar het scheelt wel aanzienlijk.

Dat het origineel helemaal goed gaat komen ben ik van overtuigd, maar zijn er hier mensen met ervaringen met de goedkopere alternatieven?
Ik heb mijn scherm op eBay in Hongkong besteld, koste net geen 70€ (met frame, dus gewoon overzetten ipv te lopen kutten met een haardroger en tape) en ik zie eigenlijk helemaal geen verschil met het origineel.

Wel heb ik de gsm 5 keer uit elkaar moeten halen omdat de proximity meter niet werkte.

edit; moest het helpen, ik heb exact deze gekocht:
http://www.ebay.co.uk/itm...Tools&hash=item27dca8b3c9

Zit wel iets van een 2 weken levertijd op.

[ Voor 11% gewijzigd door Jellabie op 28-04-2014 18:27 ]

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Thanks, dat helpt inderdaad :) En ben ook erg benieuwd naar de foto's van humpus!

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humpus
Vergelijkende foto's volgen nog, daarvoor moet ik eerst de N4 van m'n zus zien vast te krijgen :D

Ik heb dit scherm gekocht: http://www.ebay.com/itm/271405785481
Tools zitten erbij, maar zijn niet van super kwaliteit (plastic buigt en breekt als je er te veel kracht op zet).
Het scherm is echter wel niet te onderscheiden van het origineel.

Als handleiding kan je deze 3 gebruiken:

YouTube: Nexus 4 Disassembly Teardown - Screen & Case Replacement - Drop Test Repair LG E960 - alle onderdelen leren kennen
YouTube: Nexus 4 Screen Replacement + Frame/Bezel Exchange - specifiek voor het scherm
YouTube: Google Nexus 4 (LG E960) Screen replacement.DIY tutorial - een uitgebreide versie van het scherm

Je kan natuurlijk ook voor een scherm met frame kiezen zoals Jellabie zegt, maar dan moet je ook weer alle rubbertjes, headphone jack, enz overdragen naar het nieuwe frame.

In mijn geval moest ik dan weer enkele zaken van het oude scherm overnemen naar het nieuwe, zoals de zilveren beschermfolie van de connector en het zilveren vierkantje tussen de LED en het frame aan de onderkant van het scherm. Anders krijg je een gigantische notification LED :D

Ook werkte die dubbelzijdige plakband niet supergoed, dus ik heb wat secondenlijm gebruikt voor de zijkanten en plakband voor de onder- en bovenkant.

En last but not least, als je proximity sensor niet meer werkt (scherm blijft zwart tijdens het bellen) moet je het rubbertje van de proximity sensor en de lichtmeter omdraaien. Normaal gezien zit het kleine gaatje boven de proximity sensor en het grote boven de lichtmeter, maar als je deze 2 omwisselt werkt alles gewoon weer perfect. Zie linkerkant van deze foto: http://www.witrigs.com/me...89245a/L/G/LG00016-02.jpg

Dit is het zowat denk ik. Zal nog extra foto's posten wanneer ik kan. In de tussentijd kan je deze even bekijken: https://plus.google.com/1...9560806/posts/9pqjV7iZCM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

humpus schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 08:02:

In mijn geval moest ik dan weer enkele zaken van het oude scherm overnemen naar het nieuwe, zoals de zilveren beschermfolie van de connector en het zilveren vierkantje tussen de LED en het frame aan de onderkant van het scherm. Anders krijg je een gigantische notification LED :D
Kut, ik had gezworen dat ik een notification led had. Haha, die ligt dus mee in de vuilbak. Achja :P

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:54
De laatste paar weken heb ik het idee dat mijn accu enorm snel leeg loopt. Op dit moment is hij 5 uur op de accu en ben ik 40% van de batterij kwijt. Grootverbruiker: Android-besturingssysteem met 28%. Ik heb al van alles geprobeerd:
- Opnieuw installeren
- Android as - is, dus zonder apps te installeren
- Alleen op Wifi
- Alleen op 3G (volledig H signaal hier)

Saillant detail: een aantal weken geleden is mijn usb kabel gesmolten, bij de connector tussen de kabel en telefoon (ik denk ivm vocht). Hierbij was ook de usb-printplaat kapot in de telefoon, deze heb ik vervangen. Nu vraag ik mij af of de accu hierbij ook beschadigd is. Ik weet dat we niks met zekerheid kunnen vaststellen, maar wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
MaZeLe schreef op woensdag 30 april 2014 @ 20:49:
De laatste paar weken heb ik het idee dat mijn accu enorm snel leeg loopt. Op dit moment is hij 5 uur op de accu en ben ik 40% van de batterij kwijt. Grootverbruiker: Android-besturingssysteem met 28%. Ik heb al van alles geprobeerd:
- Opnieuw installeren
- Android as - is, dus zonder apps te installeren
- Alleen op Wifi
- Alleen op 3G (volledig H signaal hier)

Saillant detail: een aantal weken geleden is mijn usb kabel gesmolten, bij de connector tussen de kabel en telefoon (ik denk ivm vocht). Hierbij was ook de usb-printplaat kapot in de telefoon, deze heb ik vervangen. Nu vraag ik mij af of de accu hierbij ook beschadigd is. Ik weet dat we niks met zekerheid kunnen vaststellen, maar wat denken jullie?
Ik heb dan dat ik 2 weken terug wou kijken of rooten niet iets voor mij is, niet dus dus alles volledig terug naar stock gezet, bootloader gelockt en root verwijderd en alles weer normaal, herstellen naar fabrieksinstellingen helpt niet, op wifi is alles precies hetzelfde als voor dat rooten enz, maar ik heb per dag 1 uur minder on-screen tijd, hiervoor had ik 1 uur per 20% dus altijd rond de 4 a 5 uur, nu is dat 3,5 a bijna 4 uur.

Via 3G gaat de boel ook een uur minder lang mee, en het was al zo kort.

Ik heb zelfs 3 dagen met compleet lege telefoon (op contacten na) gewerkt en nog steeds hetzelfde en herstellen helpt niks.

Ik vrees dat dat rooten iets heeft ver****t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
Heeft Google geen aanpassingen doorgevoerd of iets dergelijks? Hier namelijk ook sinds een anderhalve week Android-besturingssysteem met stip op nummer 1 qua verbruik, en op nummer twee... Android-systeem!
Haal de laatste tijd maximaal 10u uit m'n batterij (nog geen uur screen-on), nogal teleurstellend natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
FabianNL schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 09:13:
Heeft Google geen aanpassingen doorgevoerd of iets dergelijks? Hier namelijk ook sinds een anderhalve week Android-besturingssysteem met stip op nummer 1 qua verbruik, en op nummer twee... Android-systeem!
Haal de laatste tijd maximaal 10u uit m'n batterij (nog geen uur screen-on), nogal teleurstellend natuurlijk.
Dan denk ik dat de 4.4.3 update steeds dichterbij komt, andere verklaring heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
FabianNL schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 09:13:
waarschijnlijk blijft er iets hangen waardoor je GPS aan blijft en je toestel niet meer in deep sleep komt.. zet locatie eens helemaal uit en reboot.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeLe
Prulleman schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 11:23:
[...]

waarschijnlijk blijft er iets hangen waardoor je GPS aan blijft en je toestel niet meer in deep sleep komt.. zet locatie eens helemaal uit en reboot.
Dat heb ik ook geprobeerd maar het probleem blijft bestaan. Het is inderdaad zo dat mijn toestel niet meer in deep sleep (CPU spy) gaat, maar dat kan toch niet met de batterij te maken hebben? Mijn symptomen lijken op die van Mizgala28 en FabianNL, ik heb alleen nooit geprobeerd te rooten oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
MaZeLe schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 18:57:
[...]

Dat heb ik ook geprobeerd maar het probleem blijft bestaan. Het is inderdaad zo dat mijn toestel niet meer in deep sleep (CPU spy) gaat, maar dat kan toch niet met de batterij te maken hebben? Mijn symptomen lijken op die van Mizgala28 en FabianNL, ik heb alleen nooit geprobeerd te rooten oid.
En app niet de boosdoener zijn... recent wat nieuws geïnstalleerd,?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Prulleman schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 19:37:
[...]

En app moet de boosdoener zijn... recent wat nieuws geïnstalleerd,?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeLe
Prulleman schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 19:37:
[...]

En app niet de boosdoener zijn... recent wat nieuws geïnstalleerd,?
Nope, zoals gezegd al vaker fabrieksinstellingen geladen en kaal gehouden, maar niets werkt. Komt er vanavond ook achter dat PC's de telefoon niet meer herkennen, ongeacht het besturingssysteem. Ik vermoed dat er nog meer kapot is in de telefoon (opladen gaat overigens wel gewoon). Iemand nog ideeën of dat geforceerd kan worden ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
heb je ook echt 0,0 % deep sleep? lees nu dat er geklust is aan de connector, wellicht denkt je toestel dat ie altijd aan de lader hangt gaat ie daarom niet in deep sleep? zie je wel "wordt niet opgeladen" staan in je accu scherm?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humpus
Zoals beloofd, nog enkele vergelijkende foto's van het origineel en het vervangen scherm.
Rechts die met het vervangen scherm, links is een volledig originele:

https://plus.google.com/1...9560806/posts/bNrquPdvpMv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeLe
Prulleman schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 22:45:
heb je ook echt 0,0 % deep sleep? lees nu dat er geklust is aan de connector, wellicht denkt je toestel dat ie altijd aan de lader hangt gaat ie daarom niet in deep sleep? zie je wel "wordt niet opgeladen" staan in je accu scherm?
Ja hoor, dat detecteert hij wel gewoon. Overigens is de usb-printplaat vervangen voor een originele van LG, dus dat zal het probleem niet zijn.

Het gaat inderdaad om 0,0% deep sleep. Zie hieronder.

Afbeeldingslocatie: http://imgbin.org/images/thumbs/ext17325.png

Afbeeldingslocatie: http://imgbin.org/images/thumbs/ext17338.png

Afbeeldingslocatie: http://imgbin.org/images/thumbs/ext17337.png

Hoe is dit bij jullie? Vergelijkbaar?

[ Voor 28% gewijzigd door MaZeLe op 02-05-2014 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

Misschien een domme vraag, maar weet er iemand dat als ik mijn nexus4 zou rooten, nog de officiële updates binnen krijg?

Ik ga dus niet van roms veranderen, enkel roottoegang.

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:51
Nee, je zult handmatig moeten flashen vanuit je custom recovery. Zie XDA.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Jellabie schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 22:10:
Misschien een domme vraag, maar weet er iemand dat als ik mijn nexus4 zou rooten, nog de officiële updates binnen krijg?

Ik ga dus niet van roms veranderen, enkel roottoegang.
Je krijgt ze nog wel binnen, maar installeren is dan geen goed idee. Ik wacht meestal op de officiele images van Google en flash ze handmatig en root hem daarna weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

humpus schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 00:03:
Zoals beloofd, nog enkele vergelijkende foto's van het origineel en het vervangen scherm.
Rechts die met het vervangen scherm, links is een volledig originele:

https://plus.google.com/1...9560806/posts/bNrquPdvpMv
Thanks! Dat ziet er inderdaad best netjes uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Na vannacht wederom een batterydrain gehad te hebben was ik het zat. Ik had stock Android 4.2.2 erop staan. 4.4 gaf problemen met USB verbinding, een proces wat stopte. Ik had gehoopt dat dat opgelost was met 4.4.2 maar helaas nog steeds niet. Raar dat sommige telefoons daar last van hebben. Lijkt wel alsof er verschillende USB chips gebruikt worden in de Nexus 4, maar dan nog, zo'n probleem moet toch bekend zijn en opgelost kunnen worden?
Anyway, heb er nu Cyanogenmod er op staan met Android 4.4.2. Ik hoop dat dat wat problemen verhelpt. USB werkt nu wel gewoon in ieder geval. To be continued :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Godver! Ben je je telefoon uit elkaar aan het halen, achterkantje er netjes af... is het setje philips mini schroevendraaiertjes nergens meer te bekennen. Na lang zoeken dan maar even langs de bouwmarkt voor een el cheapo set met PH000, PH00, PH0, alles wat je maar zou willen... passen ze niet. *GROM*

Nou krijg ik de boel nog niet uit elkaar. Ik wil m'n N4 weer aan de praat!

Update:
Het is gelukt! Alles netjes volgens de youtube handleiding uit elkaar gehaald, overgebracht naar het nieuwe scherm en werken. Een wat grotere LED doordat een stukje demping wat in het originele schermpje zit hier ontbreekt, maar dat overleef ik wel.

Wat nog wel erg irritant is, is dat de proximity sensor van het padje af is (zit kennelijk niet strak genoeg tegen het scherm, of scheef), waardoor deze denkt dat ik de telefoon ALTIJD tegen m'n oor heb. Met als gevolg dat het scherm direct op zwart gaat op het moment dat er aan de andere kant opgenomen wordt. Vanaf het moment van bellen kan ik helemaal niets meer... wachten tot 'ie naar voicemail springt, die volblaten en wachten tot de verbinding automatisch verbroken wordt. Erg frustrerend. Ben nog op zoek naar een oplossing :P

[ Voor 51% gewijzigd door Kaastosti op 07-05-2014 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:45
markdm schreef op woensdag 16 april 2014 @ 21:49:

-edit-
Nadat ik de nieuwe camera-app heb gedownload is mijn nexus 4 al 2 keer zomaar opnieuw opgestart, weet niet waar het aan zou kunnen liggen. :?
Met de nieuwe camera-app heb ik ook spontaan dat het toestel vastloopt als ik een foto'tje wil maken.
1 keer gehad dat ik een grijze foto had gemaakt, deze was ook niet te bekijken enzo... uiteindelijk verwijderd gekregen. 1 keer gehad dat het toestel een raar geluidje maakte tijdens het fotograferen en toen uitviel. Vandaag ook weer.
De camera is dus nogal bugged sinds 4.4.2, want toen het nog 4.2 was had ik echt nergens last van.

Weet iemand een permanente oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:25
Kaastosti schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 20:27:
Godver! Ben je je telefoon uit elkaar aan het halen, achterkantje er netjes af... is het setje philips mini schroevendraaiertjes nergens meer te bekennen. Na lang zoeken dan maar even langs de bouwmarkt voor een el cheapo set met PH000, PH00, PH0, alles wat je maar zou willen... passen ze niet. *GROM*

Update:
Het is gelukt! Alles netjes volgens de youtube handleiding uit elkaar gehaald, overgebracht naar het nieuwe scherm en werken. Een wat grotere LED doordat een stukje demping wat in het originele schermpje zit hier ontbreekt, maar dat overleef ik wel.

Wat nog wel erg irritant is, is dat de proximity sensor van het padje af is (zit kennelijk niet strak genoeg tegen het scherm, of scheef), waardoor deze denkt dat ik de telefoon ALTIJD tegen m'n oor heb. Met als gevolg dat het scherm direct op zwart gaat op het moment dat er aan de andere kant opgenomen wordt. Vanaf het moment van bellen kan ik helemaal niets meer... wachten tot 'ie naar voicemail springt, die volblaten en wachten tot de verbinding automatisch verbroken wordt. Erg frustrerend. Ben nog op zoek naar een oplossing :P
Nou gebruik tasker om met de proximity sensor juist direct scherm uit te laten gaan (en direct gelockt) maar denk eerlijk gezegd ook dat je juist ook screen on kunt uitvoeren ermee. Als je root en secure settings hebt kun je het zeker overrulen ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Jorn1986 schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 19:25:
[...]

Met de nieuwe camera-app heb ik ook spontaan dat het toestel vastloopt als ik een foto'tje wil maken.
1 keer gehad dat ik een grijze foto had gemaakt, deze was ook niet te bekijken enzo... uiteindelijk verwijderd gekregen. 1 keer gehad dat het toestel een raar geluidje maakte tijdens het fotograferen en toen uitviel. Vandaag ook weer.
De camera is dus nogal bugged sinds 4.4.2, want toen het nog 4.2 was had ik echt nergens last van.

Weet iemand een permanente oplossing?
Verwijder die camera app en zet automatisch bijwerken uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

Update:

Dat probleem had ik ook, na 4 keer mijn telefoon terug uit elkaar te halen was het opgelost.

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomis
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:12

Update:

Ik zou beginnen met het vinkje aanzetten in je instellingen bij toegankelijkheid: Aan/uit -knop beeindigt oproep.

Dan kun je in ieder geval ophangen en hoef je niet te wachten op de andere partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-09 10:35
Wat is een goed adres om een betrouwbare originele accu te bestellen voor een leuke prijs?

Op ebay staan er wel een hoop maar is moeilijk te zien of het chinese copieen zijn of originele LG's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
weet niet wat de shipping kosten zijn, maar deze site is ok en niet duur:
http://www.spareslg.com/t...s/nexus/nexus-4-e960.html

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 12:58
Ik heb een vervelend probleem. Mijn PC herkent mijn Nexus 4 niet meer als USB apparaat en ik wil graag alle data op mijn PC zetten. Een normale USB stick herkent ie wel. Ik heb al de USB debugging setting van de telefoon gebruikt maar dit levert niks op. Iemand die weet hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
GrazendeKoe schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 10:32:
Ik heb een vervelend probleem. Mijn PC herkent mijn Nexus 4 niet meer als USB apparaat en ik wil graag alle data op mijn PC zetten. Een normale USB stick herkent ie wel. Ik heb al de USB debugging setting van de telefoon gebruikt maar dit levert niks op. Iemand die weet hoe ik dit kan oplossen?
verschillende kabel geprobeerd? en wat staat aangevinkt bij:
instellingen>opslagruimte>menu puntjes>usb-computerverbinding
(eventueel even wisselen van MTP naar PTP en weer terug)

als dat allemaal niet lukt zijn er via wifi ook nog vele manieren om data over te zetten, kijk maar eens naar bijvoorbeeld airdroid, of een filemanager die een ftp verbinding kan opzetten met een pc

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Met een andere kabel lukt het ook niet. Heb ook MTP en PTP omgewisseld. Op mijn PC tevens drivers opnieuw geinstalleerd, vervelend.

Mijn oude telefoon wil ik zakelijk gebruiken en dus een nieuwe google account op registreren. Dat kan volgens mij alleen door een factory reset te doen, maar ik wil uiteraard eerst mijn foto's overzetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
GrazendeKoe schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 12:07:
Met een andere kabel lukt het ook niet. Heb ook MTP en PTP omgewisseld. Op mijn PC tevens drivers opnieuw geinstalleerd, vervelend.

Mijn oude telefoon wil ik zakelijk gebruiken en dus een nieuwe google account op registreren. Dat kan volgens mij alleen door een factory reset te doen, maar ik wil uiteraard eerst mijn foto's overzetten..
Probeer ook verschillende poorten op je PC. Bij mij werkt ie ook maar op twee poorten, de andere 4 (?) werken allemaal niet. Ligt volgens mij aan hoe deze poorten zijn aangesloten op het moederbord/chipset of iets dergelijks...

Anders inderdaad gebruik maken van Airdroid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
GrazendeKoe schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 10:32:
De data mailen naar jezelf, duurt wel even, maar het werkt tenminste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Ossi schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 12:57:
[...]

De data mailen naar jezelf, duurt wel even, maar het werkt tenminste :)
dan kan je nog beter dropbox ofzo gebruiken..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Prulleman schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 13:57:
[...]

dan kan je nog beter dropbox ofzo gebruiken..
Het probleem is dat wanneer ik 'teveel' foto's selecteer ik niet meer op de 'deelknop' kan klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:15
GrazendeKoe schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 14:00:
[...]

Het probleem is dat wanneer ik 'teveel' foto's selecteer ik niet meer op de 'deelknop' kan klikken.
Je kunt in dropbox instellen dat hij sowieso alle foto's moet backuppen :)

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
of je linked je dropbox account in es file explorer en je kan ineens gewoon van en naar je dropbox kopieren, mappen, bestanden alles. :) (dus afgezien van de hele handige foto backup functie die hierboven genoemd wordt)

er zijn echt zoveel mogelijkheden om bestanden van de ene naar de andere plek te krijgen.. beetje zelf nadenken kan ook wel...
Alleen met es file explorer kan ik al 5 manieren bedenken...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bresjt
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-10 21:45
Eventueel een FTP server op je pc opzetten (bvb filezilla) en dan zo de foto's overzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Ik heb dat met die foto's inmiddels gefixt. Ik zie nu alleen dat bij mijn nexus 4 sinds de laatste update geen leestekens-bar meer heb boven mijn toetsenbord. Was toch verdraaid makkelijk om snel vraagtekens, uitroeptekens etc te typen. In instellingen vind ik die optie ook niet terug.

Hoe krijg ik dit weer voor elkaar? :)
Pagina: 1 ... 54 ... 63 Laatste

Let op:
~~~[html]Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic, <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1531584/last">~~~[Google Nexus 4/LG Nexus] levertijden- en abonnemententopic</a> en horen niet in dit topic.<br>

Alles over accessoires voor de Nexus 4 hoort thuis in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1526439/last">Accessoires voor de Google Nexus 4 - LG Nexus</a>.~~~[/html]