Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Houdt de aan/uit knop eens meer dan 10 seconden ingedrukt. Hang em aan de lader, probeer hem weer op te starten (+/- 2 seconden aanknop indrukken)?MrAngry schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 15:53:
Mijn nexus 4 geeft geen beeld meer. De backlight doet het nog wel, maar het beeld blijft gewoon (licht)zwart. Iemand ervaringen hier mee?
Kan zijn dat je een BSOD (Black screen of Death) hebt. Het resetten op deze manier is een oplossing voor dit soort problemen. Een echte oplossing is daarna zien te achterhalen welke app (vermoedelijk een app) dit veroorzaakt.
[ Voor 15% gewijzigd door Jivebunny op 23-05-2014 16:10 ]
Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)
Het zou best wel eens deze of volgende maand kunnen uitkomen maar echt essentieel is het niet voor de Nexus 4 voor zo ver bekend.nFo schreef op maandag 26 mei 2014 @ 20:47:
Waar blijft de: 4.4.3 update ?
Dit probleem heb ik al eens eerder gehad en komt volgens mij door het uittrekken van de usb kabel zonder netjes 'eject' te gebruiken. Er gaat dan iets mis in de driver waardoor de driver opnieuw geinstalleerd moet worden. Helaas ben ik vergeten hoe ik het toen opgelost had en het lukt me nu niet meer...
Ik kan me herinneren dat ik in de Device manager het 'unknown device' moest selecteren en handmatig de google usb drivers moest installeren. Dat werkt nu niet, want ik krijg geen 'unknown device' in de lijst. Wat ik ook doe, er komt geen nieuw device in de lijst, niet onder de naam Nexus, niet onder USB, niet onder unknown of other of wat dan ook.
Ik heb al tig keer opnieuw opstarten geprobeerd van zowel PC en Nexus en de USB debugging en MTP dingen al aan/uit gezet, werkt allemaal niet. Ook andere kabel geprobeerd en die werkt ook niet (ligt zeker aan de driver en niet aan de hardware).
Kan iemand mij hier mee helpen?
Heb je de universal usb drivers al eens gebruikt? Verschillende toolkits bieden die aan: http://www.wugfresh.com/nrt/NickThissen schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 15:00:
Ik heb al tig keer opnieuw opstarten geprobeerd van zowel PC en Nexus en de USB debugging en MTP dingen al aan/uit gezet, werkt allemaal niet. Ook andere kabel geprobeerd en die werkt ook niet (ligt zeker aan de driver en niet aan de hardware).
Kan iemand mij hier mee helpen?
Er zit een guide bij om dit soort problemen te verhelpen. Je gaat dan alleen een andere set drivers gebruiken. Er zijn iets van 3 verschillende smaken. Misschien lukt het daarna wel weer.
Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Ondertussen blijkt android 4.4.3 gereleased. Iemand de update al gezien?nFo schreef op maandag 26 mei 2014 @ 20:47:
Waar blijft de: 4.4.3 update ?
Bron:
http://www.androidpolice....out-nexus-5-2013-nexus-7/
Nee, maar goed voor 4.4 moest ik ook 4 dagen wachten na de eerste berichten over mensen die KK OTA kregen en met 4.4.2 had ik die weer als eerste.bresjt schreef op maandag 02 juni 2014 @ 21:11:
[...]
Ondertussen blijkt android 4.4.3 gereleased. Iemand de update al gezien?
Bron:
http://www.androidpolice....out-nexus-5-2013-nexus-7/
Ik wil die update wel spoedig binnen, dan ben ik er vanaf en hopen dat app ops eindelijk zonder root weer werkt. (nee ik heb mijn nexus 4 niet geroot)
Edit: Ik zie dat er ook een nieuwe radio module is in deze versie (2.0.1701.02)
Edit2: En al gereed:

Met behoud van data en root (moest wel SuperSU opnieuw flashen na de update).
[ Voor 47% gewijzigd door MegaTronics op 03-06-2014 11:32 ]
Eindelijk geen random reboots, connection los. Deze 2 waren zeer irritant voor mij. Verder de wifi die niet altijd automatisch verbinding maakte had ik ook.
http://www.androidpolice....urls-are-here-flash-away/
Klopt en hopelijk blijft het niet de laatste update, 4.5/5.0 zou hij met gemak aan moeten kunnen.Bierkameel schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 21:30:
Ik krreeg net ook ineens de OTA aangeboden, blijft fijn zo'n Nexus toestel
Maar goed, kan weer morgen lachen naar een klasgenoot die 4.4.2 heeft, heb ik weer nieuwste (gewoon voor grap
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Ik vind het zo'n onzin om te rooten daarvoor, ik bedoel als ik echt locatie voor een app uit wil zetten moet hele locatie service uit, dat dat wel bij iOS kan blijft een vaag iets...
Heeft iemand nog verschil gemerkt in battery life door die nieuwe radio?
Denk er overigens net pas aan dat ik nog in ART mode draaide. Dat is gewoon behouden

/update: uiteindelijk opgelost door handmatig 4.4.3 te flashen... Beetje raar dat het zo moet, maar hij bleef continu data downloaden.
[ Voor 22% gewijzigd door FabianNL op 06-06-2014 09:26 ]
Tja ik ben niet echt blij mee, hopelijk is dat eenmalig zo 1 uur en 15 minuten op wifi en ik heb nog 68% over terwijl ik met 4.4.2 dan meestal op 75% zat.Thrackan schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 11:04:
Flashing as we speak... Meteen SuperSU maar meegenomen in de flash queue na het lezen van de vorige ervaringen hier, dank!
Heeft iemand nog verschil gemerkt in battery life door die nieuwe radio?
Denk er overigens net pas aan dat ik nog in ART mode draaide. Dat is gewoon behouden
Op 3G moet ik het naar testen en net muziek aan gaat de accu ook snel leeg, alles uit behalve GSM en ik ben na 1 uur muziek al 6% van de accu kwijt terwijl ik dan normaal 1% a 2% kwijt was.
Al gereboot?bouver schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 20:52:
Mijn nexus 4 heeft sinds gisteren ook 4.4.3 en hij gaat niet meer automatisch van wifi naar mobiel internet. Nog iemand met dit probleem?
Ik heb dit met 4.4.2 als ik over de grens ben geweest en vanwege roaming data wordt uitgeschakeld. Dan wordt de verbinding niet herstelt tot ik reboot...
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Het ging niet supersoepel tot na de eerste reboot idd.bouver schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 20:52:
Mijn nexus 4 heeft sinds gisteren ook 4.4.3 en hij gaat niet meer automatisch van wifi naar mobiel internet. Nog iemand met dit probleem?
Die van mij ging in de laatste uurtjes 4.4.2 heel goed automatisch van wifi naar mobiel internet. En zodoende heeft hij heen heel stuk van de update via 3G gedownload... Dat was niet zo heel fijn voor mijn databundelbouver schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 20:52:

Punctuality is the politeness of kings
Meestal tussen de 1 a 2 weken na release.HEY_DUDE schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 23:48:
Het lukt me nog niet om de update naar 4.4.3 binnen te harken. Heeft iemand een idee wanner de update voor iedereen beschikbaar is?
Eventueel kun je ook via sideload de update laden (image en instructies via de link hieronder). Je hoeft hiervoor geen root / custom recovery of unlocked bootloader te hebben.HEY_DUDE schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 23:48:
Het lukt me nog niet om de update naar 4.4.3 binnen te harken. Heeft iemand een idee wanner de update voor iedereen beschikbaar is?
http://www.droid-life.com...android-4-4-3-ota-update/
4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD
Het blijft een top toestel die Nexus 4 wat mij betreft. Vlot, goed scherm en formaat en voor mij ruim voldoende opslagruimte.
4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD
Weet niet of het moest, maar SuperSU had ik nog aan staan.
Sindsdien zegt de telefoon dat ie bijgewerkt is, maar het is nog steeds 4.4.2. Afwachten maar tot ie de update weer aanbiedt.
Hier ook, ook geen idee of het aan supersu lag.Pino112 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 17:52:
Na het maken van een back-up wilde ik updaten, maar na het herstarten kwam er 'Fout' te staan.
Weet niet of het moest, maar SuperSU had ik nog aan staan.
Sindsdien zegt de telefoon dat ie bijgewerkt is, maar het is nog steeds 4.4.2. Afwachten maar tot ie de update weer aanbiedt.
Nu werkt echter Wi-fi niet meer. Ik kan het schuifje op “Aan” zetten maar hij blijft op “Wifi inschakelen” staan. Ik heb van alles geprobeerd maar ik krijg het niet aan de praat. Ik heb de apps Wifi Fixer en FXR Wifi fix and rescue gebruikt, zonder resultaat. Ook een factory reset haalt niets uit.
Google geeft veel resultaten met mensen met hetzelfde probleem, en vaak wordt de volgende oplossing gegeven:
How to Reload Wi-fi Drivers in Android Devices ?
Open Your Dial Pad and Type “*#*#526#*#*”
That’s all and Now You will See a Message ‘Driver loading successful’.
Note - If You Don’t See the Message “Driver loading successful” and Instead of that you see “Driver loading unsuccessful” then Try the Below Steps
Open Your Dial Pad and Type “*#*#526#*#*”
Here Click on Options and Select Rx
Next Select Channel 9 and Click on Start
That’s all and Now You Can Enjoy Wi-fi without any Error
Dit krijg ik echter niet voor mekaar. Ik kan de code invoeren in de dialer, maar na de laatse * ingevoerd te hebben verdwijnt alles wat ik heb getypt en er gebeurd vervolgens niets. Ik heb nog een andere dialer gebruikt maar ook dan werkt het niet.
Iemand die dit probleem herkent en/of een oplossing weet? Mijn laatste hoop is het opnieuw flashen van de ROM en dan inclusief een full wipe, maar dit wil ik als het kan voorkomen.
*Edit: probleem opgelost!
Ik heb de originele kernel geflashed en Wifi werkt weer goed. Misschien dat Franco eerst z'n kernel moet updaten voor 4.4.3 oid.. Ik is blij!
[ Voor 4% gewijzigd door JunkO op 13-06-2014 12:18 ]
"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."
Telefoon is verder volledig stock.
Wel heb ik de indruk dat een keertje rebooten na het updaten verstandig is. Heb het idee dat hij wat warmpjes werd, terwijl dat na een reboot niet meer terug is gekomen.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Ondertussen is de update weer aangeboden. SuperSU uitgezet, geupdatet en nu deed ie het wel.jacuzzi schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 08:28:
[...]
Hier ook, ook geen idee of het aan supersu lag.
En heb je root access gehouden? Ik heb ook root, en kreeg van CWM recovery de melding dat ik die wel eens zou kunnen verliezen na de update.Pino112 schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 12:15:
[...]
Ondertussen is de update weer aangeboden. SuperSU uitgezet, geupdatet en nu deed ie het wel.
Stam + t
Nope, dus dat moet ik weer even flashen als ik weer in het bereik van een goede PC ben.orejas schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 12:43:
[...]
En heb je root access gehouden? Ik heb ook root, en kreeg van CWM recovery de melding dat ik die wel eens zou kunnen verliezen na de update.
Hetzelfde hier behalve dat mijn accu nog steeds als een speer leeg gaat, 3 uur onscreen is echt slecht terwijl ik nog de dag voor de update altijd 4 uur haalde via wifi.Merijn. schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 11:42:
Hier ging de update probleemloos, alleen accuverbruik was de dagen voor en na de update dramatisch. Top3 energieslurpers werd bepaald door scherm, Android systeem en Android besturingssysteem. Nu vier dagen later lijkt het weer enigszins acceptabel te worden.
Telefoon is verder volledig stock.
Met 3G lijkt het wel hetzelfde 2 a 2,5 uur dus niks veranderd.
Sinds een paar weken vertoont mijn oude Nexus 4 die nu door mijn vrouw gebruikt wordt exact dezelfde kuren! Dat was al tijdens 4.4.2 en is nog steeds zo sinds 4.4.3 erop staat. Mijn vrouw wordt er helemaal gek van.Jellabie schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 20:19:
Blergh, sinds kort doet mijn Nexus wel héél erg kut!
+60% hebben en plots al het netwerk weg en vraagt die mijn pin code opnieuw.
Maar dat herhaalt zich elke 5 seconden tot ik een reboot doe.
Maar dan zakt hij ineens naar 10% of minder!
[afbeelding]
Zoals je hier kan zien, dan steek ik hem even in de lader tot +-40% [wat dan weer in een kwartiertje lukt]
Dan gebruik ik hem terug gewoon tot die weer signaal verlies heeft en weinig batterij heeft. Ik steek de oplader in en reboot hem [wat meestal lukt voor mijn signaal terug te krijgen] en plots zit die op +40%!
Wat ik er van heb kunnen vinden op internet ligt alles aan de batterij. Heb nu een nieuwe batterij in bestelling staan. Ik hoop echt dat het daarmee opgelost is!
Dat dus!
Batterij kost trouwens 18€ op ebay duitsland [ik zit met hetzelfde probleem ivm een vervangen scherm]
Heb natuurlijk al geGoogled voor mogelijke softwarematige oplossingen, maar die helpen allemaal niet. Dus nu heb ik ook maar een vervangende batterij besteld. Hopelijk kan ik hem gemakkelijk zelf vervangen.
Ik heb wel de juiste schroevendraaier om de twee schroefjes los te krijgen, maar wat is dan de beste manier om de front en back cover van elkaar los te maken zonder iets te beschadigen?
Dit probleem kwam bij mij op 4.4.2 inderdaad ook voor, dat is voor mij ook een van de punten geweest waarom ik uiteindelijk voor CM11 heb gekozen. Sinds ik CM11 heb geflashed, heb ik daar eigenlijk nooit meer last van gehad. Uiteraard is dit geen ideale oplossing, maar het werkt wel. Hoe het te fixen is in 4.4.2 zelf weet ik niet, ik vermoed dat dit inderdaad een bug is die blijkbaar dus is doorgevoerd naar 4.4.3 en niet naar is gekeken verder. Complaints en tickets blijven maken bij Android zelf, ze kunnen het niet blijven negeren lijkt mij.Haay schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 16:22:
[...]
Sinds een paar weken vertoont mijn oude Nexus 4 die nu door mijn vrouw gebruikt wordt exact dezelfde kuren! Dat was al tijdens 4.4.2 en is nog steeds zo sinds 4.4.3 erop staat. Mijn vrouw wordt er helemaal gek van.
Heb natuurlijk al geGoogled voor mogelijke softwarematige oplossingen, maar die helpen allemaal niet. Dus nu heb ik ook maar een vervangende batterij besteld. Hopelijk kan ik hem gemakkelijk zelf vervangen.
Ik heb wel de juiste schroevendraaier om de twee schroefjes los te krijgen, maar wat is dan de beste manier om de front en back cover van elkaar los te maken zonder iets te beschadigen?
Als top verbruiker stond google services. Dat zegt helaas weinig maar omdat ik dus dat wifi probleem erbij had ben ik gaan zoeken en kwam erop uit dat TouchControl waarschijnlijk het probleem is.
Ik heb Franco-kernel en TouchControl zet er een module bij dat je met een swipe je telefoon aan kan zetten.
Na de stock 4.4.3 kernel teruggezet te hebben ben ik van beide problemen verlost... pfff
Na meerdere keren dezelfde fout tijdens het updaten hem maar handmatig geupdate. Het werkt allemaal weer.Pino112 schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 12:15:
[...]
Ondertussen is de update weer aangeboden. SuperSU uitgezet, geupdatet en nu deed ie het wel.
Echt waar ik hoop dat Google Android 5.0 uitbrengt voor de N4 want die kan het probleemloos aan.
En anders een update die dit probleem ECHT oplost.
Altijd geweest.Len schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 08:20:
Is je N4 helemaal stock?
Het verbruik op wifi is bij mij laag, maar het verbruik op 3G lijkt op een vrije val sinds 4.4.3. Ik haal nu net iets meer dan 1 dag, terwijl op 4.4.2 haalde ik bij laag/gemiddeld gebruik makkelijk 2 dagen. Zelfs al ligt de telefoon in standby gewoon op mijn buro dan gaat het nog snel.Pathogen schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 09:17:
Accuverbruik is hier ook hoger sinds 4.4.3 t.o.v. 4.4.2... Ik was er al bang voor met die nieuwe Radio.
52% over na 7 uur voornamelijk op mijn buro liggen en 2 gesprekken
Google Dialler - 7h awake

[ Voor 9% gewijzigd door pipo1000 op 18-06-2014 15:27 ]
Dat klopt, maar dit is toch niet helemaal normaal. Het lijkt dat Google de 'wildgroei' aan features niet helemaal aan kan, en dat basis functionaliteit zoals batterij levensduur en stabiliteit niet onder controle lijkt.
Dit is inderdaad niet een extreem gebruiksvriendelijke oplossing inderdaad, maar het is er wel eenpipo1000 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 21:05:
[...]
Dat klopt, maar dit is toch niet helemaal normaal. Het lijkt dat Google de 'wildgroei' aan features niet helemaal aan kan, en dat basis functionaliteit zoals batterij levensduur en stabiliteit niet onder controle lijkt.
Betreft de ontwikkeling van de problemen tegenover de oplossingen van, meestal oude en flinke, bugs ben ik het helemaal met je eens. Hier zou Google inderdaad wel een mannetje of wat meer op mogen zetten wat mij betreft..

Na een dag o.i.d. lukt het de telefoon nauwelijks meer om gif's en video's af te spelen. De telefoon wordt 99% unresponsive, beeld blijft hangen of wordt groen terwijl het geluid wel doorgaat, en alleen met veel geduld en het spammen van de home button etc krijg ik de video's/gifs gesloten. Na een keer opnieuw opstarten gaat het weer voor een poosje goed.
Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Ik heb het op 4.4.2 geprobeerd en net op 4.4.3. Ik maak gebruik van de Semaphore kernel maar verder de stockROM.
Iemand die me helpen wil bij het omzetten?
Idem, ik was laatst een dag buiten de deur. Telefoon niet gebruikt maar heeft blijkbaar zoveel moeite gehad met 3g dat hij aan het begin van de avond al leeg was. Dat wordt toch wel irritant vind ik.Pathogen schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 09:17:
Accuverbruik is hier ook hoger sinds 4.4.3 t.o.v. 4.4.2... Ik was er al bang voor met die nieuwe Radio.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nog even een terugkoppeling hier voor eventuele geïnteresseerden. Heb eergisteren de batterij vervangen in de N4 van mijn vrouw. Gisteren heeft ze het de hele dag gebruikt en de problemen waar ze eerder last van had hebben zich niet meer voorgedaan.Haay schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 16:22:
Sinds een paar weken vertoont mijn oude Nexus 4 die nu door mijn vrouw gebruikt wordt exact dezelfde kuren! Dat was al tijdens 4.4.2 en is nog steeds zo sinds 4.4.3 erop staat. Mijn vrouw wordt er helemaal gek van.
De oude batterij was inderdaad ook een beetje dikker (opgezwollen) dan de nieuwe batterij, en er kwam ook een vreemd luchtje vanaf.
Uiteindelijk vond ik het losmaken van de achterkant het lastigste. Nadat dat eenmaal lukte was de rest een eitje.
https://developers.google.../images?hl=nl#occamktu84p
Verwijderd
Edit:

[ Voor 44% gewijzigd door MegaTronics op 21-06-2014 11:04 ]
Hopen dat dit wat uitmaaktMegaTronics schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 09:55:
Ik zag ook dat er bij 4.4.4 een andere radio firmware is.
Edit:
Ik wacht wel op de OTA, ik krijg die meestal 3 tot 4 dagen na release.
Hier staat de flashable .zip. De update zelf is maar 2.4 MB groot.
Hier is het reeds gelukt, maar moest erna wel weer SuperSU opnieuw flashen om apps Superuser rechten te geven.
Heeft niks met ART te maken, die wordt (waarschijnlijk) pas vanaf 5.0 standaard 'aan' gezet.jacuzzi schreef op maandag 23 juni 2014 @ 21:07:
Net de update OTA gekregen. Hij is nu de apps aan het optimaliseren en dat duurt even. Zal wel te maken hebben met ART.
Jep, Nexus 5 hier, met ART ging het ook een stuk langer, minuutje of 5? Bij vriendin was het binnen no time met Dalvik aan gepiept.jacuzzi schreef op maandag 23 juni 2014 @ 21:07:
Net de update OTA gekregen. Hij is nu de apps aan het optimaliseren en dat duurt even. Zal wel te maken hebben met ART.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Komt omdat ART een precompile doet, en niet pas runtime een compile doet zoals DalvikPrulleman schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 23:44:
Met als art al aanstaat duurt het "optimaliseren" wel en stuk langer dan met dalvik
Audio streamen via bluetooth werkt alvast terug!
Sinds 4.4 was audio streamen niet meer mogelijk, ook was bellen niet altijd stabiel.
Bij HTC las ik dat ze toestellen die nog geen 2 jaar zijn wel updaten naar L....
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Dit schijt de laatste Android versie te zijn voor Nexus 4, mocht google dit echt ALWEER flikken dan is mijn volgende telefoon na de Nexus 4 helaas een Apple.aveenhuysen schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 14:25:
Sinds Gisterenavond ook de 4.4.4 binnen. Na de Google I/O ben ik benieuwd of we nu in aanmerking komen voor de "L".
Bij HTC las ik dat ze toestellen die nog geen 2 jaar zijn wel updaten naar L....
Mja, 18 maanden is een leuke belofte, maar niet bijzonder veel langer dan topmodellen van andere fabrikanten.Prulleman schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 18:01:
18 maanden is de belofte, alles meer is mooi meegenomen... daarnaast is je telefoon niet stuk met 4.4... En iPhone 4 met ios 7 is ook geen feest
Een belofte van 2-3 jaar zou mooier zijn. Zeker gezien de hardwareeisen niet omhoog lijken te gaan.
Daarnaast zit je bij een nexus device alsnog beter als bij de concurentie, omdat de source gereleased wordt via het AOSP heb je nog de beste kans op nieuwe versies vanuit de XDA community,
de GN heeft officieel ook geen KK, maar via custom roms wel (dat is bij andere toestellen vaak ook, maar persoonlijk vind ik het prettig als het meeste nog gewoon vanuit AOSP gebouwd kan worden)
Ben benieuwd, zal er om hangen, het zit vaak tussen 1,5 en 2 jaar. Volgens mij is dat overigens bij Apple niet heel veel anders. Daar hoor ik vaker dat ze wél nog een device upgraden die het eigenlijk nét niet meer trekt, en je dan vervolgens met een poeptrage telefoon loopt, en toch maar voor een nieuwe gaat...Mizgala28 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 16:47:
[...]
Dit schijt de laatste Android versie te zijn voor Nexus 4, mocht google dit echt ALWEER flikken dan is mijn volgende telefoon na de Nexus 4 helaas een Apple.
Nexus One (januari 2010) is tot tot 2.3.6 te updaten, welke september 2011 uitkwam
Nexus S (december 2010) is tot 4.1.2 te updaten, welke oktober 2012 uitkwam
Galaxy Nexus (november 2011) is tot 4.3 te upgraden, welke juli 2013 uitkwam
Nexus 4 (november 2012) heeft update naar 4.4.4 gehad, welke half juni 2014 uitkwam
Het vervelende is dat je dus ook geen security fixes meer krijgt (behalve de fixes die door Play Services uitgerold kunnen worden). Het gaat er dus niet alleen om dat je wel of niet het nieuwste hebt..Luapper schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 10:11:
Android is inmiddels zo volwassen dat ik me er allerminst drum om maak. Je telefoon wordt niet slechter als je de update niet krijgt. Je hoeft heus niet altijd op de eersts rang te zitten. Ik doet het nog een jaartje of twee met een oudere versie, en koop dan weer lekker een nieuwe.
Klopt, kijk als dat niet mis gaat is het prima maar zo is die SSL lek alles behalve fijn.The_Fes schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 10:13:
[...]
Het vervelende is dat je dus ook geen security fixes meer krijgt (behalve de fixes die door Play Services uitgerold kunnen worden). Het gaat er dus niet alleen om dat je wel of niet het nieuwste hebt..
Galaxy Nexus kreeg ook niks.Luapper schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 19:44:
Het kan natuurlijk wel dat ze eventuele beveiligingslekken fixen voor oudere androidversies.
Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231
Als wij de 18 maanden politiek moeten geloven wel, en dat terwijl de toestel het met gemak aankan, sowieso als ik hoor dat Moto G dan wel Android L krijgt alleen omdat die jonger is, pff wat een onzin.GAITii schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 00:11:
Dus als ik het goed begrijp is 4.4.4 de laatste die mijn Nexus 4 krijgt? *potverdorie*
Maar ik wacht af, wie weet verandert Google wel van gedachten.
En anders zou dit een mooi moment zijn voor mij en vele anderen om in de wondere wereld van de custom roms te duikenMizgala28 schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 01:35:
[...]
Als wij de 18 maanden politiek moeten geloven wel, en dat terwijl de toestel het met gemak aankan, sowieso als ik hoor dat Moto G dan wel Android L krijgt alleen omdat die jonger is, pff wat een onzin.
Maar ik wacht af, wie weet verandert Google wel van gedachten.
Verwijderd

Even NRT 1.8.4 opgestart, opnieuw geroot en klaar weer. Alles functioneerd weer. Kan nu natuurlijk nog niet zeggen of er iets veranderd is op basis van batterij duur etc..
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Even fabrieksinstellingen proberen...
[ Voor 85% gewijzigd door Mizgala28 op 29-06-2014 09:08 ]
Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad. Na veel gedoe heb ik de simpele oplossing gekozen en mijn router vervangen.Mizgala28 schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 19:26:
...blijkbaar te vroeg gejuichd, na een nachtje van 5 uur in stand-by 20% accu eraf.
Even fabrieksinstellingen proberen...
http://hardforum.com/showthread.php?t=1758079
Verwijderd
Over het algemeen hoef je hem natuurlijk niet ZO vaak op te laden maar nou gebruik ik mijn telefoon dan nog wel regelmatig voor soms ook zware taken gedurende de dag.
Nou intereseerd het mij om een vervangende batterij te installeren. Ik heb al eerder vanwege een gebarste scherm voor €80,00+ een vervang scherm zelf geinstalleerd dat ook als tussenstap inhield het verwijderen van de batterij. Dus dit lijkt me een vrij simpele taak. Alleen nou weet ik al na zoeken op internet dat er sterkere (grotere) batterijen verkrijgbaar zijn. Alleen weet ik niet welke aansluit op mijn nexus 4.
Ook krijg ik het vermoeden dat deze batterijen vaak groter zijn dan het origineel wat weer inhoud dat je een custom back cover nodig hebt. Mijn vraag is of er dus batterijen voor de Phone verkrijgbaar zijn die meer capaciteit hebben en wel gewoon in de originele casing passen.
Daaropvolgens mijn vraag indien deze batterijen bestaan of ze zodanig meer capaciteit hebben dat het uberhoud zin heeft om het te vervangen.
Ik wacht graag op jullie adviezen.
NOTE: Ik ga onder geen voorwaarden een grotere batterij installeren die niet in de originele casing past. Moet dat toch dan leer ik maar leven met de slechte energie prestaties.
Ook heb ik al nodige tutorials, software aanpassingen vericht die ook schijnen te helpen bij batterijduur. Wat inderdaad enigszins effect heeft gehad. Je kunst dergelijke adviezen dus achterwege laten.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2014 14:42 ]
~~~[html]Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic, <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1531584/last">~~~[Google Nexus 4/LG Nexus] levertijden- en abonnemententopic</a> en horen niet in dit topic.<br>
Alles over accessoires voor de Nexus 4 hoort thuis in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1526439/last">Accessoires voor de Google Nexus 4 - LG Nexus</a>.~~~[/html]