Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen_76
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-06 14:02
Iemand na de upgrade van 4.4 ook problemen met Wi-Fi die steeds uitvalt icm OperWRT op een wireless router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:54
habermas schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 09:41:
gisteravond ook eindelijk 4.4 binnengekregen. e.e.a. lijkt ietsie sneller te zijn. zoals ook in deze review geschreven vind ik t jammer dat we niet die nieuwe launcher erbij krijgen. vind de nieuwe exchange app (net zoals gmail app) geen verbetering. de dialer daarentegen is er wel op vooruitgegaan.
Je kunt GEL gewoon zelf installeren hè, hoeft niets voor geroot te zijn of zo. Gewoon apk downloaden, Google search updaten en klaar.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09 15:25
Len schreef op maandag 25 november 2013 @ 17:19:
[...]

Zou jij een nieuwere SIM hebben? Dat kan misschien ook uitmaken?
Geen idee, ik heb mijn SIM kaart ontvangen in februari van dit jaar.

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 22:06
Na een nacht vol batterydrain (4.4) besloten om mijn N4 terug naar fabrieksinstellingen te brengen.
Mede omdat ik ook de googleframework services had gecleared, en dat schijnt dus ook behoorlijk slecht te zijn.
We gaan kijken of het iets oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-09 15:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

jeroen_76 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 10:06:
Iemand na de upgrade van 4.4 ook problemen met Wi-Fi die steeds uitvalt icm OperWRT op een wireless router?
Hier werkt het nog zonder problemen, al heb ik pas 12 uur 4.4 op mijn N4 staan. Dus de ervaring is nog wel van zeer korte duur. Ik heb ook nog nauwelijks wat met 4.4 gedaan.

Hoe men hier al conclusies aan hun ervaringen kan binden vind ik dan ook vrij opmerkelijk. Opmerkingen als "oh hij gaat zuiniger met de accu om/hij slurpt als de malle de accu leeg" kan ik dan ook nog niet echt serieus nemen. Eerst er maar eens een week mee leven, onder gelijke omstandigheden, dan kun je er pas wat nuttigs over zeggen.
Maargoed... ik snap ook niet waarom iemand zijn Google Services/Framework zou clearen/herstarten/killen om maar een update binnen te krijgen die je een paar uur of een dag later toch wel krijgt. 8)7

[ Voor 33% gewijzigd door Ultraman op 26-11-2013 12:04 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Ultraman schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 12:00:
[...]

Hoe men hier al conclusies aan hun ervaringen kan binden vind ik dan ook vrij opmerkelijk. Opmerkingen als "oh hij gaat zuiniger met de accu om/hij slurpt als de malle de accu leeg" kan ik dan ook nog niet echt serieus nemen. Eerst er maar eens een week mee leven, onder gelijke omstandigheden, dan kun je er pas wat nuttigs over zeggen.
Factory images zijn er al een tijdje hoor.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonNL87
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-09 19:56
Afgelopen vrijdag ook 4.4 geïnstalleerd (na het clearen van de framework), nieuwe launcher geïnstalleerd en de ART compiler aangezet. van de veelgenoemde problemen heb ik gelukkig geen last.

Dus ook geen enorme battery drain. heb mijn N4 niet opgeladen vannacht en heb op dit moment nog 57% batterij over. toegegeven, op werkdagen gebruik ik hem minder intensief omdat ik toch altijd een computer bij de hand heb en thuis een tablet, maar in het weekend heb ik wel veel zitten internetten op de telefoon, maar ook dan slechts beperkt batterij verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
Ultraman schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 12:00:
[...]

Wat een onzin, die gelijke omstandigheden zijn er al vanaf het moment dat de 4.4 OTA update geïnstalleerd is. Ik heb hem nu al bijna een week, en heb dus al vijf nachten op rij gemerkt dat er meer dan 30% van de acculading verdwijnt zonder dat er iets met de telefoon gebeurt. Hoe zou dat dan na een week opeens anders kunnen worden?
Juist bij een smartphone, een apparaat dat door velen vrij veel wordt gebruikt vallen kleine veranderen al vrij snel op. Laat staan dit soort veranderingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial_Master
  • Laatst online: 09:48
Ik begrijp alle problemen ook niet - hier 4.4 zonder battery drain of iets (zelfs beter dan met 4.3), exchange zonder issues - ben zeer tevreden over mijn N4 icm 4.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-09 20:03
LeonNL87 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 12:38:
Afgelopen vrijdag ook 4.4 geïnstalleerd (na het clearen van de framework), nieuwe launcher geïnstalleerd en de ART compiler aangezet. van de veelgenoemde problemen heb ik gelukkig geen last.
Heb je toevallig nog gekeken hoeveel meer ruimte de apps in beslag nemen nu je ART aan hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

SuperKneus schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 13:44:
[...]

Heb je toevallig nog gekeken hoeveel meer ruimte de apps in beslag nemen nu je ART aan hebt staan.
Heb net ook ART aangezet. Van 3,1 gb naar 2,5 gb voor 139 apps.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 10:44
Is ART al stabiel genoeg om te gebruiken dan? En werken alle apps er goed op?

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
had begrepen dat WhatsApp nog niet met ART werkte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

habermas schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 13:57:
had begrepen dat WhatsApp nog niet met ART werkte?
Bij deze bevestigd. Ga weer even terug naar Dalvik haha. Merkte wel dat Hangouts chrome en anderen twee keer zo snel opstartten. Wel lekker eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Luapper schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 12:57:
Wat een onzin, die gelijke omstandigheden zijn er al vanaf het moment dat de 4.4 OTA update geïnstalleerd is.
Ben ik het niet mee eens. Bij de eerste boot worden de apps opnieuw "geoptimaliseerd", daarbij worden waarschijnlijk wat caches gecleared. Daarnaast gaat een benieuwd persoon zoals jij en ik met de telefoon lopen spelen om de nieuwe features her en der te testen, eventuele settings die mogelijk nog aanpast om te proberen, etc. En wie weet heb je apps er op staan die niet helemaal compatible zijn met 4.4. Zo kreeg ik bijv. een update voor K9-Mail te zien zodra ik 4.4 er op had staan, terwijl ik zeker weet dat deze er met 4.3 niet was, en die update was al twee weken eerder uitgebracht.
Ik heb hem nu al bijna een week,
Kijk, dan heb je al wat meer grond om je bevindingen te staven.
en heb dus al vijf nachten op rij gemerkt dat er meer dan 30% van de acculading verdwijnt zonder dat er iets met de telefoon gebeurt.
Kan wel zijn, maar toon het verband met de 4.4 update dan daadwerkelijk aan. In mijn ervaring is het meestal een app die zich misdraagt (hangen, niet gaan slapen, e.d.), of bijv. incompatible is met de nieuwe basis, of een setting die hoger verbruik veroorzaakt (bijv. lokalisatie), en niet direct Android zelf die als schuldige aan te wijzen is.
Als je het echt zeker wilt weten is een fabrieksreset noodzakelijk, niks installeren zelfs geen Google account activeren, en testen. Vervolgens stap voor stap toevoegen en telkens een periode testen.
Hoe zou dat dan na een week opeens anders kunnen worden?
Dat zeg ik niet.
Wat ik wel zeg is dat observaties over accuverbruik gebaseerd op 1 a 2 dagen "ervaring" door mij niet als concluderend en/of zekerheid worden beschouwd omdat ik dat een veel te korte testperiode vind. Je ervaringen over een paar dagen melden kan best, maar er conclusies aan verbinden kan in mijn ogen niet.
Juist bij een smartphone, een apparaat dat door velen vrij veel wordt gebruikt vallen kleine veranderen al vrij snel op. Laat staan dit soort veranderingen!
En zo nog vaker foutief gediagnosticeerd, verkeerd geïnterpreteerd en scheef beredeneerd. Het zijn complexe apparaten die vrijwel niemand, ik ook niet, volledig en met zekerheid kan doorgronden.
Dat het snel opvalt ben ik helemaal met je eens, maar de stap tussen waarnemen dat iets gebeurd en concluderen "dit ligt aan de update" wordt vaak te snel genomen. Eigenlijk is het gewoon gokken in een aantal gevallen.

Meld wat je wilt natuurlijk, daar ben je geheel vrij in. En hoe meer waarnemingen hoe beter natuurlijk.
Maar voordat een update "brak" is wat betreft accuverbruik, performance of stabiliteit verdient het vaak wat meer "onderzoek" om het zo maar te zeggen.
Bovendien gebruik iedereen andere apps, andere settings en gelden andere omstandigheden.

Ik heb de update pas sinds gisteravond laat, vlak voordat ik mijn nest in dook. Tot op heden nog geen enkel probleem, maar ik heb er dan ook nog geen drol mee gedaan behalve het ding opladen.
Door de nacht heb ik verder geen groot verlies van acculading opgemerkt. Maar hij is hier net voor het eerst helemaal opgeladen sinds ik 4.4 heb en ik ga er zo mee de weg op. Dan zal ik voordat ik naar bed ga eens goed de acculading in percentage en voltage waarnemen en vergelijken hoe ze er de ochtend daarna uit zien.
Moet daar bij WiFi, mobiele data en andere toeters en bellen ingeschakeld blijven?
Want normaliter zet ik ik WiFi en mobiele data uit, zodat ik 's nachts enkel gebeld/SMS kan worden.`

[ Voor 4% gewijzigd door Ultraman op 26-11-2013 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonNL87
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-09 19:56
Jivebunny schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 14:05:
[...]

Bij deze bevestigd. Ga weer even terug naar Dalvik haha. Merkte wel dat Hangouts chrome en anderen twee keer zo snel opstartten. Wel lekker eigenlijk :)
Inderdaad, bij overgaan naar ART geeft Whatsapp problemen, ze hebben daar intussen bij XDA wel een oplossing voor gevonden (Heb je wel root/custom recovery voor nodig!)

Link

HOW-TO
1. Download libart.so_flashable.zip from the bottom of the post and push it to your sdcard
2. Swich (if u hadn't already done it) to ART runtime mode under developer options
3. Flash the fix from recovery
4. Install whatsapp from playstore
5. Voilá, latest whatsapp version working with ART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ik vind het wel een beetje jammer dat hier zoveel mensen roepen: 'geen enkel probleem met batterydrain, ik begrijp niet waar die mensen zich druk om maken'. Er is echt een batterijprobleem met de N4, vanaf Android 4.3 voor een vrij groot aantal mensen. Die mensen zijn niet gek, zijn geen prutsers, zijn niet ongeduldig etc. Er is ook een apart topic hiervoor geopend. Het probleem lijkt te maken te hebben met de radio-rom icm providers als Telfort, Simyo etc. die geen eigen GSM-netwerk hebben en dus feitelijk continu roamen.

Misschien een goed idee om de issues over batterydrain en simlocks niet meer heer te bespreken? En sowieso als mensen die er geen last van hebben er niets over roepen? Dank u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarif
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-07 17:01

Zarif

Professional Commenter

TheLemon schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 15:09:
Ik vind het wel een beetje jammer dat hier zoveel mensen roepen: 'geen enkel probleem met batterydrain, ik begrijp niet waar die mensen zich druk om maken'. Er is echt een batterijprobleem met de N4, vanaf Android 4.3 voor een vrij groot aantal mensen. Die mensen zijn niet gek, zijn geen prutsers, zijn niet ongeduldig etc. Er is ook een apart topic hiervoor geopend. Het probleem lijkt te maken te hebben met de radio-rom icm providers als Telfort, Simyo etc. die geen eigen GSM-netwerk hebben en dus feitelijk continu roamen.

Misschien een goed idee om de issues over batterydrain en simlocks niet meer heer te bespreken? En sowieso als mensen die er geen last van hebben er niets over roepen? Dank u.
Ik had mijn N4 een paar dagen voor de release van 4.3 gekocht met een Tele2 abo. Ik heb dus niet echt van een normale batterijduur kunnen genieten. Zeer teleurgesteld in Google.

Dit soort aspecten moeten meegenomen worden bij besturingssysteemreviews. Op dit vlak doet bijvoorbeeld iOS het toch veel beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheLemon schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 15:09:

Ik kan je alleszins toch nog even zeggen dat ik ook deze problemen heb, maar met proximus in belgie zit, dat dus wel zijn eigen netwerk heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06:54
Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 15:30:
[...]

Ik kan je alleszins toch nog even zeggen dat ik ook deze problemen heb, maar met proximus in belgie zit, dat dus wel zijn eigen netwerk heeft :)
Ik heb met Simyo ook problemen, dus niet alleen Tele2/Telfort. Al heb ik het vermoeden dat het bij mij een defecte accu betreft. Ik ga deze vanavond vervangen dus kan binnenkort zeggen of dat ook daadwerkelijk zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Ben de rare dingen eigenlijk ook een beetje zat met mijn Nexus 4. Ik heb geen battery drain, wel een aantal keer een BSoD gehad door bepaalde apps ... dat is net zo'n zoektocht als dat je een drain hebt, alleen is het dan wachten, soms wel dagen totdat de BSoD zich voordoet...

En sinds een aantal weken in mijn auto slechte tot geen GPS ontvangst, terwijl het de hele zomer goed is gegaan. Lijkt erop dat de temperatuur en ramen van de auto de oorzaak zijn want erbuiten heb ik gewoon de supersnelle fix die ik gewend ben.

Ben inmiddels wel een beetje klaar met android na een 4-5 jaar het te hebben gebruikt. Tijd voor iets anders denk ik af en toe. Windows Phone maar eens proberen?... Meh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 14:47

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Helaas, vanochtend dacht ik nog dat ik geen last had van battery drains e.d. Maar na vanmiddag wat kiekjes geschoten te hebben, ging Google+ in de actieve stand: uploaden, syncen, backuppen, weet ik het wat. Ever since:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2P2rQ5U3OprrSezRHdV6bAVu/medium.png

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:19
Zarif schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 15:26:
[...]

Ik had mijn N4 een paar dagen voor de release van 4.3 gekocht met een Tele2 abo. Ik heb dus niet echt van een normale batterijduur kunnen genieten. Zeer teleurgesteld in Google.

Dit soort aspecten moeten meegenomen worden bij besturingssysteemreviews. Op dit vlak doet bijvoorbeeld iOS het toch veel beter?
iOS heeft ook wel ooit eigenaardigheden m.b.t. accuduur. Mijn vriendin dr 4s liep af en toe echt snel leeg, heel af en toe haalde ze zelfs de dag niet. Bij android kon je tot 4.3 in ieder geval wel duidelijk zien waar je drain aan lag, bij de iphone ligt dat wat lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

DjRex schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 15:36:
[...]

Ik heb met Simyo ook problemen, dus niet alleen Tele2/Telfort.
Hier met Simyo werkt alles in de puntjes kan ik melden.

[ Voor 3% gewijzigd door Ultraman op 26-11-2013 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-09 13:43
Eindelijk loopt de 4.4 hier binnen, kijken wat ie doet naar de reboot.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarif
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-07 17:01

Zarif

Professional Commenter

Bastard schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 20:53:
[...]

iOS heeft ook wel ooit eigenaardigheden m.b.t. accuduur. Mijn vriendin dr 4s liep af en toe echt snel leeg, heel af en toe haalde ze zelfs de dag niet. Bij android kon je tot 4.3 in ieder geval wel duidelijk zien waar je drain aan lag, bij de iphone ligt dat wat lastiger.
Maar is toen weer snel opgelost of niet? Hier niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-09 15:24

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Hmm, na de update laat mijn facebook (of facebook messenger) geen notificaties meer zien. Heb al een keer gereboot maar geen verschil. Zit door de opties te scollen maar alles lijkt aan te staan en voorheen op 4.3 werkte alles gewoon goed. Is er een permissie geval aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:11
Zarif schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 22:51:
[...]

Maar is toen weer snel opgelost of niet? Hier niet helaas.
Sinds iOS 7 is dat hele OS een ramp geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LUH-3417
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik heb ook eindelijk 4.4 binnen. Tot op heden nog geen simlocks gehad, maar de batterij loopt nog steeds sneller leeg dan een dysenteriepatient met ebola...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipvD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-09 06:08

PhilipvD

Ondertiteld

Ik heb net ook geupdate naar 4.4. Het eerste wat me opviel - op basis van de Tweakers videoreview - is dat de achtergrond niet 'doorloopt' naar de onscreen knoppen. Ook wordt er in de review gesproken over een ander lettertype en vier in plaats van vijf kolommen apps in het menu. Daar zie ik niks van terug?

Het is een verwaarloosbaar iets maar het voelde toch wel als een kleine teleurstelling. :P

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:20
PhilipvD schreef op woensdag 27 november 2013 @ 09:14:
Ik heb net ook geupdate naar 4.4. Het eerste wat me opviel - op basis van de Tweakers videoreview - is dat de achtergrond niet 'doorloopt' naar de onscreen knoppen. Ook wordt er in de review gesproken over een ander lettertype en vier in plaats van vijf kolommen apps in het menu. Daar zie ik niks van terug?

Het is een verwaarloosbaar iets maar het voelde toch wel als een kleine teleurstelling. :P
Die onderdelen zitten bijvoorbeeld alleen in de Nexus 5. Heeft o.a. te maken met een andere launcher die niet standaard wordt meegeleverd in Android 4.4 (Je kunt 'm wel zelf installeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LUH-3417
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Wop. Eerste simlock is alweer een feit. Tja, het is natuurlijk ook wel heel moeilijk om een bug die al sinds eind juli bestaat en die een maand later intern al opgelost was, ook op te lossen voor je betalende gebruikers.

Er moet nu wel heel veel moois en goeds gebeuren voordat mijn volgende telefoon weer een Google-telefoon wordt. Ze zijn nu echt aan het prutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het volgende probleem met mijn Nexus 4. Sinds ik hem in augustus heb gekocht draait hij op stock 4.2.1 en ik heb nog niet een keer een melding gekregen dat er systeemupdates zijn, ook niet als ik het handmatig check of de data wis van de services framework. Nu vond ik het niet heel erg om niet naar 4.3 te gaan omdat ik bij Tele2 zit en ik had gelezen dat dit voor problemen kon zorgen met internet. Ik zou nu toch echter wel eens willen updaten. Het is toch jammer dat je een Google telefoon koopt om er zeker van te zijn dat je snel de nieuwe versies krijgt, en dat dit vervolgens niet werkt. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen of hoe dit valt op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stenvergert
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-01-2023
Jammer dat zoveel mensen problemen hebben met de Nexus 4 icm Android 4.4. Als provider heb ik Tele2 en ik zit nu een aantal dagen op android 4.4 (geroot) icm met radio .48 en de wififix. Ik heb geen problemen met simlocks, deze had ik met de standaard radio van android 4.4 wel. Tevens geen batterydrain en geen wifi problemen.

De android 4.4 die ik geinstalleerd heb is:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2537932

De wifi fix:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2300873

En de modem: (.48)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2087227

Ik heb ze op bovenstaande volgorde geinstalleerd, belangrijk is dat je wel een geroote nexux 4 hebt. Hopelijk heeft iemand er wat aan die veel problemen ervaart !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Ik heb via adb 4.4 KRT16O op mijn telefoon gezet, en daarna geroot. Gisteren kreeg ik de update naar KRT16S aageboden, maar daar ging iets fout bij de installatie. Na reboot opnieuw checken op updates gaf geen resultaat.

Daarop heb ik de KRT16S versie gedownload, en geprobeerd te installeren via CMW Recovery. Maar dan krijg ik de volgende error:
Package expects build fingerprint of google/occam/mako 4.3/JWR66Y/776638:user/release-keys or google/occam/make:4.4/KRT16S/920375:user/relaease keys: this device has google/occam//mako:4.3JWER66V/737497:user/release-keys.
Dat lijkt sowieso al niet te kloppen, ik heb namelijk KRT16O, maar hoe zorg ik er nou voor dat dit werkt, en ik KRT16S op mijn telefoon kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
The_Fes schreef op woensdag 27 november 2013 @ 10:43:
Ik heb via adb 4.4 KRT16O op mijn telefoon gezet, en daarna geroot. Gisteren kreeg ik de update naar KRT16S aageboden, maar daar ging iets fout bij de installatie. Na reboot opnieuw checken op updates gaf geen resultaat.

Daarop heb ik de KRT16S versie gedownload, en geprobeerd te installeren via CMW Recovery. Maar dan krijg ik de volgende error:

[...]

Dat lijkt sowieso al niet te kloppen, ik heb namelijk KRT16O, maar hoe zorg ik er nou voor dat dit werkt, en ik KRT16S op mijn telefoon kan krijgen?
Probeer Android 4.3 eens te flashen en via 4.3 dan updaten naar 4.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
hebben meer mensen die nieuwe Nexus 5 launcher geinstalleerd? (kan redelijk simpel met deze apk). ziet er leuk uit maar ben nu wel mn homescreen + de schermen links ervan kwijt.. en je kan nergens opgeven dat je meer dan 4 screens wil he?

[ Voor 27% gewijzigd door habermas op 27-11-2013 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stenvergert
  • Laatst online: 20-01-2023
habermas schreef op woensdag 27 november 2013 @ 11:29:
hebben meer mensen die nieuwe Nexus 5 launcher geinstalleerd? (kan redelijk simpel met deze apk). ziet er leuk uit maar ben nu wel mn homescreen + de schermen links ervan kwijt.. en je kan nergens opgeven dat je meer dan 4 screens wil he?
Kan wel, sleep een icoon / widget van je homescreen naar rechts. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Gewoon vanaf je meest rechtse scherm een snelkoppeling nog verder naar rechts slepen, komt er vanzelf een scherm bij. Naar links kun je niets neerzetten, daar staat Google Now.

Bluh..te laat ;)

[ Voor 3% gewijzigd door TheFes op 27-11-2013 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

TheLemon schreef op maandag 25 november 2013 @ 18:16:
[...]

Het werkt niet bij mij, die icon reageert nergens op. Ik ben helemaal stock van 4.2.2 -> 4.3 -> 4.4 gegaan. Het maffe is dat die camera-icon er ook niet altijd staat.
Ok, ligt blijkbaar aan security-settings via een zakelijk Exchange-account, grrr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Of Google Play: KitKat Launcher :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
d:)b dank voor icoon/google play tip haha

ben toch maar terug naar de oude launcher.. vind die grotere iconen niet echt prettig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
aveenhuysen schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 21:17:
Eindelijk loopt de 4.4 hier binnen, kijken wat ie doet naar de reboot.
Update ging zonder problemen en na de reboot en de pin gewoon mijn vertrouwde Apex launcher en settings alsof er niks gebeurd was............

Voorlopig doet ie het zonder problemen.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Een update over dit probleem: letatcest in "[Google Nexus 4 - LG Nexus] Ervaringen & Discussie" (Google+ trekt batterij leeg)

Sinds ik G+ handmatig gekilled heb, is de batterijcap. met licht gebruik 5 procent gedaald in 4 uur tijd. Da's toch wat anders... Heb nog niet getest buiten een omgeving met wifi trouwens, misschien blijkt later wel weer dat als HSDPA aanstaat, dat ie dan weer voor de megadrain gaat. You never know ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Laatst online: 21-09 23:53
Ik was de problemen op mijn nexus 4 zat.
Ik heb een nieuwe android 4.4 image op mijn telefoon gezet. De kopieerproblemen lijken opgelost nu. Op de telefoon krijg ik geen foutmeldingen meer in ieder geval. Ik heb m wel met radio .48 geinstalleerd. Zou mooi zijn als daarmee de simlocks ook opgelost zijn. To be continued :)

fuck....

het heeft dus niet geholpen :( wederom het proces android.process.media is gestopt :(
Waarom werkt die rommel niet gewoon?

op naar 4.2.2 dan maar :(

Met 4.2.2 tot nu toe nog geen problemen gehad wat kopieren betreft, hopelijk is de batterydrain nu ook verdwenen, evenals de simlock issue. Moet alleen nog uitzoeken hoe ik die update notificatie uit kan zetten

[ Voor 37% gewijzigd door Ossi op 27-11-2013 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Laatst online: 11-09 12:54
Na het hele drama van mijn N4 in het andere topic, geupdate naar 4.4.

Enige wat mij opvalt is inderdaad, die zware battery drain. What the fuck. Ding staat aangesloten aan de lader maar hij gaat sneller leeg (door wat?) dan dat hij oplaad :N

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ossi schreef op woensdag 27 november 2013 @ 18:13:

Dat vraag ik me ook steeds vaker af met producten die ook maar enigszins met computers te maken hebben. Het ergste vind ik nog dat dingen die in eerdere versies wel "gewoon" werkten nu niet meer werken, en dat het niet ASAP gefixt wordt.

Het lijkt er al bijna op alsof software zo complex aan het worden is dat niemand meer precies begrijpt wat er aan de hand is als er iets mis gaat.
Ik heb er nog geen tijd voor gehad, maar dat ga ik ook doen; downgraden via de WUG Toolkit, en dan kijken of ik een betrouwbare manier kan vinden om de updatemeldingen te blokkeren totdat 4.4.1 uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
Ossi schreef op woensdag 27 november 2013 @ 18:13:
Ik was de problemen op mijn nexus 4 zat.
Ik heb een nieuwe android 4.4 image op mijn telefoon gezet. De kopieerproblemen lijken opgelost nu. Op de telefoon krijg ik geen foutmeldingen meer in ieder geval. Ik heb m wel met radio .48 geinstalleerd. Zou mooi zijn als daarmee de simlocks ook opgelost zijn. To be continued :)

fuck....

het heeft dus niet geholpen :( wederom het proces android.process.media is gestopt :(

Met 4.2.2 tot nu toe nog geen problemen gehad wat kopieren betreft, hopelijk is de batterydrain nu ook verdwenen, evenals de simlock issue. Moet alleen nog uitzoeken hoe ik die update notificatie uit kan zetten
De update notificatie kun je uitzetten door in de map /cache de file met de update te verwijderen en daarna de file /etc/security/otacerts.zip te renamen naar otacerts.zip.bak. Daarna de notificatie open klappen en klikken op "Opnieuw opstarten en installeren". De file kan dan niet gevonden worden en de notificatie zal verdwijnen en niet meer terug komen :) Dit werkte voor mij in ieder geval. Om de file te renamen heb je wel root access nodig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaVincythe2nd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-02-2021
Ook hier geüpdated naar 4.4 en geen last van battery drain. :)

De interface en functies voor klok/wekker en de dialer hebben op het oog de grootste veranderingen ondergaan.

[ Voor 47% gewijzigd door DaVincythe2nd op 27-11-2013 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Katsunami schreef op woensdag 27 november 2013 @ 22:26:
[...]

Dat vraag ik me ook steeds vaker af met producten die ook maar enigszins met computers te maken hebben. Het ergste vind ik nog dat dingen die in eerdere versies wel "gewoon" werkten nu niet meer werken, en dat het niet ASAP gefixt wordt.

Het lijkt er al bijna op alsof software zo complex aan het worden is dat niemand meer precies begrijpt wat er aan de hand is als er iets mis gaat.

[...]

Ik heb er nog geen tijd voor gehad, maar dat ga ik ook doen; downgraden via de WUG Toolkit, en dan kijken of ik een betrouwbare manier kan vinden om de updatemeldingen te blokkeren totdat 4.4.1 uitkomt.
Ja dat vind ik ook heel slecht. Eerst werkt het, dan een update en dan niet meer... en ipv het te fixen, moet je een eeuwigheid wachten op een nieuwe update die het grootste probleem niet eens oplost... echt wtf 8)7

Ik heb het handmatig gedaan aan de hand van een stappenplan op xdadevelopers. Leuk om eens te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
DjRex schreef op woensdag 27 november 2013 @ 22:40:
[...]

De update notificatie kun je uitzetten door in de map /cache de file met de update te verwijderen en daarna de file /etc/security/otacerts.zip te renamen naar otacerts.zip.bak. Daarna de notificatie open klappen en klikken op "Opnieuw opstarten en installeren". De file kan dan niet gevonden worden en de notificatie zal verdwijnen en niet meer terug komen :) Dit werkte voor mij in ieder geval. Om de file te renamen heb je wel root access nodig..
Dank je voor de tips! Ik heb het ondertussen gekillt door de update melding even ingedrukt te houden en dan app info te doen. Daar kun je het proces stoppen. Kreeg later wel een wazige foutmelding van framework service o.i.d. :P

Ik zal jouw tip vrijdag eens gaan uitzoeken, bedankt daarvoor :)

• VR46
  • Laatst online: 08-09 12:51
Gisteravond eindelijk ook kitkat binnen gekregen. Heeft wel een flink poosje geduurd.
Tot nu toe zijn mijn bevindingen dat de telefoon merkbaar sneller is (heb geen wipe gedaan), ik vond dat hij laatste tijd wat traag reageerde onder 4.3. De batterijduur kan ik nog weinig zinnigs over zeggen maar ben er niet enthousiast over noch negatief. Heb wel het idee dat het niet geweldig is (nu 13,5 uur op accu en 10% over).

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
[...]

Hm. Dus root en renamen is genoeg?

Bij een volgende update terug renamen, telefoon naar stock locken en updaten... Zou moeten werken. Ik heb ook gelezen dat de app AutoStarts (een soort msconfig voor Android) het updateproces kan uitschakelen als je root hebt. Wellicht ook een mogelijkheid om te bekijken.

• Faeshaas
Ossi schreef op woensdag 27 november 2013 @ 23:09:
[...]

Dank je voor de tips! Ik heb het ondertussen gekillt door de update melding even ingedrukt te houden en dan app info te doen. Daar kun je het proces stoppen. Kreeg later wel een wazige foutmelding van framework service o.i.d. :P

Ik zal jouw tip vrijdag eens gaan uitzoeken, bedankt daarvoor :)
Dat werkt tijdelijk, bij een reboot zal de notificatie dan weer terug komen.. Daarbij kan het zijn dat als je het Google Update Framework killed je notificaties mist die je mogelijk wel had willen zien.

• TheFes
DjRex schreef op woensdag 27 november 2013 @ 10:46:
[...]

Probeer Android 4.3 eens te flashen en via 4.3 dan updaten naar 4.4
Was me wat te veel werk, ik heb hem maar gewoon gisteravond toen ik thuis was via fasboot er op gezet :)

• falcon4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04-2021
[...]

Thnx! Was al een tijdje op zoek naar een methode om hem uit te zetten!

Ik heb een tijdje 4.3 geprobeerd maar daarmee is mijn data verbinding niet zo stabiel (Met Tmobile usa valt 3G uit en zit hij vast op 2G). Van 't weekend nog 4.4 erop gezet (om de immersive mode te testen van m'n app) maar helaas loop ik dan weer tegen andere problemen aan. Op 4.3 kon je via root Hangouts er nog afhalen en Gtalk erop zetten. Dat zelfde truukje heb ik geprobeerd met Kitkat alleen blijft Gtalk dan hangen bij het inloggen :(...

Dan maar terug naar 4.2.2 waar alles wel stabiel werkt :).

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-09 10:45
Ik heb het volgende probleem:
Als mijn Nexus 4 (met 4.4) niks doet vreet ie accu, dus bijv s'nachts 8 uur, 25% drain, ronduit vervelend.
Bij stats zie ik dan:

Android OS: 32%
Phone Idle: 24%
Google services:12%

Zou een factory reset wat oplossen? Ik heb er niet veel apps op, maximaal 40 (incl GAPPS).

• Ossi
[...]

Ik heb mijn telefoon ondertussen ook maar root toegang gegeven, maar ik weet alleen niet hoe ik die bestanden moet benaderen... Dus een laatste zetje in de goede richting zou heel welkom zijn :)

• JBSDM
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04:22
Ossi schreef op donderdag 28 november 2013 @ 16:40:
[...]

Ik heb mijn telefoon ondertussen ook maar root toegang gegeven, maar ik weet alleen niet hoe ik die bestanden moet benaderen... Dus een laatste zetje in de goede richting zou heel welkom zijn :)
Een file manager downloaden die dat ondersteunt. https://play.google.com/s...my.root.browserfree&hl=nl

• Ossi
Ik had de update-melding al niet meer door mijn gekloot :P
Maar alsnog de handelingen gedaan zoals beschreven door DjRex, hopelijk blijft ie weg :)

En bedankt voor de tip JBSDM :)

[ Voor 10% gewijzigd door Ossi op 28-11-2013 17:01 ]

• trebstr
  • Laatst online: 27-09 14:15
Ik was het enorme accuverbruik en de simlocks (tele2) onder de stock 4.3 en 4.4 ook zat en heb vandaag besloten de n4 te rooten en radio 0.48 er op te zetten. Dat ging allemaal wat lastiger dan alle tutorials deden vermoeden, maar volgens mij is het allemaal redelijk gelukt.

ik kan nog niks zinnigs zeggen over verbeterd accuverbruik of simlocks, maar loop wel tegen een probleem op.

Het maximale gespreksvolume is erg laag. te laag! maar wanneer ik echter een koptelefoon aansluit, dan doet het pijn aan mn oren. ook filmpjes op youtube hebben prima geluid uit de speaker. het is dus alleen het inkomende gespreksvolume bij een "normaal" gesprek

aangezien ik vandaag heb lopen kloten met de baseband wijt ik dit daar natuurlijk aan, maar kan iemand mij hier verder mee helpen omdat ik geen flauw idee heb waar ik moet zoeken.

alvast bedankt voor het meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Sinds de 4.4 update heb ik last van 'lege' apps. Whatsapp en Nu.nl laten bijvoorbeeld geen berichten zien totdat ik ze geforceerd afsluit, daarna is alles weer prima. Ligt dit aan de apps of hebben meer mensne hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-plosive
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-09 19:13
Deezers schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 11:22:
Sinds de 4.4 update heb ik last van 'lege' apps. Whatsapp en Nu.nl laten bijvoorbeeld geen berichten zien totdat ik ze geforceerd afsluit, daarna is alles weer prima. Ligt dit aan de apps of hebben meer mensne hier last van?
Hier heb ik ook last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:47
En daarom dus altijd lekker een full wipe doen na een grote OS upgrade...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Ik heb inderdaad een totaal wipe doorgevoerd en geen problemen met notificaties zoals hierboven aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drpeer_holland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-09 07:25
Deezers schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 11:22:
Heb ik ook last van, heb alles opnieuw geïnstalleerd. full wipe uitgevoerd. Dit heeft helaas niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:20
Ik heb sinds 4.4 'last' van het volgende: onder 4.3 kon ik wifi aan hebben en bij gebrek aan wifi pakte de Nexus dan automatisch mijn 3G verbinding. Nú heb ik al vaker gehad dat ik 'geen ontvangst' krijg met wifi áán, omdat hij dus niet voor 3G kiest bij afwezigheid van wifi. Kan ik dit zelf weer fixxen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Laatst online: 28-09 13:28
Sinds de 4.4 update heb ik dan weer last van een vreemd scalings probleem in de KPN app. Ik gebruik die om het beltegoed van een remote simkaart bij te houden en op te waarderen, maar kan nu het saldo niet meer zien omdat de app op 200% gescaled lijkt te zijn.

Is dit ergens een instelling die ik nog niet gevonden heb, of moet KPN met een update van de app komen?

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qruzader
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-04 23:14
zou een customrom als cyanogenmod de accuproblemen en vooral de simlocks op lossen? of hebben zij hier ook geen antwoord op in hun versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 15:15
De radio zorgt voor simlocks, deze zit niet in cm. Gewoon de .48 pakken.

[ Voor 19% gewijzigd door elpino.rv op 30-11-2013 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drains heb ik ook gehad zonder de officiele OTA. Begrijp er geen ruk van.
Als ik de 4.4 facory image handmatig flash, dan heb ik last van ontzettende battery drain.
Schoon ik de Google frameworkservices op, en krijg ik de ota binnen, dan heb ik ook weer last van extreme battery drain.
Flash ik mijn toestel terug naar de originele firmware en krijg ik de officiele update binnen, dan gaat mijn batterij normaal mee.
Heb exact hetzelfde gehad met 4.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:11
Ik heb nergens last van, ik bof dus.

Snelle vraag, ik heb nog 10 maanden garantie op mijn N4, kan ik hem rooten zonder dat ik mijn garantie verlies?

Ik wil namelijk dsp manager installeren maar daar heb ik root voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Verwijderd schreef op zondag 01 december 2013 @ 17:45:
Drains heb ik ook gehad zonder de officiele OTA. Begrijp er geen ruk van.
Als ik de 4.4 facory image handmatig flash, dan heb ik last van ontzettende battery drain.
Schoon ik de Google frameworkservices op, en krijg ik de ota binnen, dan heb ik ook weer last van extreme battery drain.
Flash ik mijn toestel terug naar de originele firmware en krijg ik de officiele update binnen, dan gaat mijn batterij normaal mee.
Heb exact hetzelfde gehad met 4.3.
4.3 en 4.4 slopen de accuduur en Google weigert met een fix te komen. Niet updaten en op 4.2.2 blijven is het advies, dat is de laatste update die wel fatsoenlijk werkt op de N4.
Mizgala28 schreef op zondag 01 december 2013 @ 22:52:
Ik heb nergens last van, ik bof dus.

Snelle vraag, ik heb nog 10 maanden garantie op mijn N4, kan ik hem rooten zonder dat ik mijn garantie verlies?

Ik wil namelijk dsp manager installeren maar daar heb ik root voor nodig.
Rooten = einde van de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacuzzi
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-08 12:14
Ook ik heb enigszins last van battery drain op 4.4. Het is mij opgevallen dat android besturingssysteem en google play services eigenlijk alleen overactief worden op wifi. Op 3G heb ik geen battery drain lijkt het.
Heeft iemand anders misschien ook iets soortgelijks gemerkt en eventueel een fix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasmeer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-09 21:46
[b]Cubic X schreef op maandag 02 december 2013 @ 07:45
Rooten = einde van de garantie.
Officieel wel, maar je kan het natuurlijk zó weer ongedaan maken. Mijn Nexus 4 was ook geroot toen de batterij niet goed bleek te zijn (viel onder andere uit bij gebruik van de flitser). Ik heb toen een backup gemaakt, de factory image geflasht, bootloader gelockt en klaar is Kees, geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Voor de mensen met batterydrain, probeer eens het volgende. Voordat je gaat slapen, druk op het knopje rechtsonder waarmee je alle open apps te zien krijgt. Sluit ze allemaal.
Ik had het idee dat het bij mij wel hielp.

Ik ben ondertussen ook terug naar 4.2.2. Geen idee wat ooit mijn volgende telefoon wordt, Android staat momenteel niet heel hoog meer op mijn verlanglijstje iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:17
Pindasmeer schreef op maandag 02 december 2013 @ 08:11:
[...]

Officieel wel, maar je kan het natuurlijk zó weer ongedaan maken. Mijn Nexus 4 was ook geroot toen de batterij niet goed bleek te zijn (viel onder andere uit bij gebruik van de flitser). Ik heb toen een backup gemaakt, de factory image geflasht, bootloader gelockt en klaar is Kees, geen enkel probleem.
tenzij je usb poort kapot gaat, dat heb ik bij mijn GN gehad... zoveel mogelijk via custom recovery terug gebracht naar stock, zelfs nog stock recovery kunnen flashen en bootloader terug gelocked via een app, maar toen zat ik nog met root, zoveel mogelijk verstopt, maar in tegenstelling tot een helemaal stock rom zie je dan nog wel een dicht slotje (ipv geen slotje of een open slotje) bij je eerste scherm.

verder is ie wel gewoon netjes onder garantie gemaakt, dus een hoop gedoen om niks :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasmeer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-09 21:46
Prulleman schreef op maandag 02 december 2013 @ 10:21:
[...]

tenzij je usb poort kapot gaat, dat heb ik bij mijn GN gehad... zoveel mogelijk via custom recovery terug gebracht naar stock, zelfs nog stock recovery kunnen flashen en bootloader terug gelocked via een app, maar toen zat ik nog met root, zoveel mogelijk verstopt, maar in tegenstelling tot een helemaal stock rom zie je dan nog wel een dicht slotje (ipv geen slotje of een open slotje) bij je eerste scherm.

verder is ie wel gewoon netjes onder garantie gemaakt, dus een hoop gedoen om niks :)
Mooi dat het toch gelukt is (zo hoort het eigenlijk ook, vind ik). Was het niet mogelijk om via SuperSU de functie 'volledig unrooten' te gebruiken (nooit gebruikt, namelijk)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:17
Pindasmeer schreef op maandag 02 december 2013 @ 10:25:
[...]

Mooi dat het toch gelukt is (zo hoort het eigenlijk ook, vind ik). Was het niet mogelijk om via SuperSU de functie 'volledig unrooten' te gebruiken (nooit gebruikt, namelijk)?
geen idee, wist niet dat die bestond (hoorde ook pas achteraf dat stock een geen slotje had ipv een gesloten slotje). Had de hoop dat het hiden van supersu en busybox genoeg zou zijn.
Maar wellicht dat het op die manier inderdaad mogelijk is om zonder usb helemaal terug te gaan naar stock.. (wel een hoop werk hoor...)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
Oke, heb kitkat (build KRT16S) nu een paar dagen op mijn N4 en merk nu ook dat de batterij nog altijd flink snel leeg gaat (heb eeb Telfort sim-only).. Onder 4.3 kon ik dit verhelpen door *#*#4636#*#* te dialen en WCDMA Only in te stellen (ook niet ideaal overigens), waarna de batterij het een stuk langer volhield, maar dat lijkt niet meer te werken? Het signaal valt nu in ieder geval heel vaak helemaal weg waarna ik vaak de waarschuwing krijg "Gegevensroaming - De gegevensverbinding is verbroken, omdat u uw thuisnetwerk heeft verlaten terwijl gegevensroaming was uitgeschakeld". Dat gebeurde bij 4.3 ook tenzij ik 'm op WCDMA Only instelde.
Overigens geloof ik ook dat de layout van het toetsenbord is veranderd? Dat stoort me opzich niet heel erg maar het woordenboek lijkt minder goed te functioneren dan voorheen..
Al met al ben ook ik niet tevreden met kitkat. De voordelen wegen wat mij betreft absoluut niet op tegen de problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11-2024
Heeft KitKat op de Nexus 4 een "Say OK Google" functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Lennart95 schreef op maandag 02 december 2013 @ 15:15:
Heeft KitKat op de Nexus 4 een "Say OK Google" functie?
ja, maar alleen als je spraakinstellingen bij Google Now op Engels VS staan (open Google Now --> rechts onderin Instellingen, Spraakinstellingen), de rest van de tel. hoeft niet op Engels VS te staan.

Dan kun je, als je Google search activeert via die Now-searchbalk, 'Ok Google' zeggen en een Amerikaans Engelse zoekopdracht doen. UK engels werkt helaas niet. Toch gek trouwens, want NL spraak begrijpt ie over het algemeen prima als je op het microfoontje drukt.

Het microfoontje is overigens in het geval van 'ok google' helemaal gevuld qua kleur en in andere gevallen is het microfoon-icoontje omlijnd (in de google now search omgeving, weer niet daarbuiten, heel verwarrend allemaal)

https://support.google.com/websearch/answer/3542118 (voice search bij google)

[ Voor 9% gewijzigd door letatcest op 02-12-2013 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-plosive
Sinds 4.4 is in mijn beleving het uitroepteken van plaats veranderd.
Bij de rode pijl stond volgens mij toch echt het uitroepteken, heb al tig keer op dat stomme sterretje gedrukt...

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/826/0sq8.jpg

Komt iemand dit bekend voor? Of heb ik zelf een toetsenbordinstelling/wijziging gedaan of over het hoofd gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-09 21:49

Bleh!

:)

X-plosive schreef op maandag 02 december 2013 @ 16:25:
Bij de rode pijl stond volgens mij toch echt het uitroepteken, heb al tig keer op dat stomme sterretje gedrukt...

[afbeelding]

Komt iemand dit bekend voor? Of heb ik zelf een toetsenbordinstelling/wijziging gedaan of over het hoofd gezien?
Nee dat klopt, het vraagteken is ook verplaatst. Moest aan beide erg wennen... Inmiddels gaat het wel (meestal) goed. :)

Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-09 06:42
Switchen jullie daarvoor naar leestekens? Je kunt ook gewoon de . ingedrukt houden, daaronder zitten ook vraagteken, uitroepteken enz..
Je ziet nu overigens meer toetsen die een extra functie hebben als je ze ingedrukt houdt. Op het plaatje hierboven bij de entertoets bijvoorbeeld. Volgens mij is dat ook nieuw.

[ Voor 39% gewijzigd door Natsu op 02-12-2013 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-plosive
_/-\o_ Dat deed ik ja, maar jouw manier lijkt efficienter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-09 21:49

Bleh!

:)

Weer wat geleerd :)

Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:09
X-plosive schreef op maandag 02 december 2013 @ 16:25:

[afbeelding]

Ja en de _ staat nu ook op dit tabje ipv op de volgende. Is even wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Laatst online: 10:15

IkWilbert

Het is mij!

Er zijn server logs gevonden van de Nexus 4 met KitKat 4.4.1 erop.
Hopelijk heeft Google hierin wat grote bugs opgelost zoals de exchange mail en virtuele provider issue.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Jammer dat ze ook dat hele sms database hebben afgeschermd en dus eigenlijk vernageld hebben.......

In 4.3 stuurde ik een sms met WebSMS en Betamax connector en stond ik gewoon in de standaard sms app, nu dus niet meer............

http://code.google.com/p/websmsdroid/issues/detail?id=809

[ Voor 29% gewijzigd door aveenhuysen op 04-12-2013 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lud0v1c
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 14:02
cbernardini schreef op maandag 02 december 2013 @ 12:13:
Oke, heb kitkat (build KRT16S) nu een paar dagen op mijn N4 en merk nu ook dat de batterij nog altijd flink snel leeg gaat (heb eeb Telfort sim-only).. Onder 4.3 kon ik dit verhelpen door *#*#4636#*#* te dialen en WCDMA Only in te stellen (ook niet ideaal overigens), waarna de batterij het een stuk langer volhield, maar dat lijkt niet meer te werken? Het signaal valt nu in ieder geval heel vaak helemaal weg waarna ik vaak de waarschuwing krijg "Gegevensroaming - De gegevensverbinding is verbroken, omdat u uw thuisnetwerk heeft verlaten terwijl gegevensroaming was uitgeschakeld". Dat gebeurde bij 4.3 ook tenzij ik 'm op WCDMA Only instelde.
Ik heb na mijn update naar 4.4 ook nog steeds het probleem met de Telfort Sim Only Battery Drain. De WCDMA Only instelling aangepast en dat heeft bij mij de batterij problemen opgelost.

[ Voor 4% gewijzigd door Lud0v1c op 04-12-2013 13:34 ]

Gold is the money of kings, silver is the money of gentlemen, barter is the money of peasants – but debt is the money of slaves

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
Lud0v1c schreef op woensdag 04 december 2013 @ 13:33:
[...]

Ik heb na mijn update naar 4.4 ook nog steeds het probleem met de Telfort Sim Only Battery Drain. De WCDMA Only instelling aangepast en dat heeft bij mij de batterij problemen opgelost.
Klopt zo werkte het voor mij ook prima met 4.3, alleen dacht ik dat die snelcode niet meer werkte. Nu probeer ik het opnieuw en werkt ie gewoon, denk dat ik een verkeerde in had gevoerd :) Hopelijk is het zsm wel definitief opgelost want de WCDMA Only truuk is natuurlijk niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
Ik heb in KitKat icm tele2 de .48 radio geflashed. WOW.
Accu gaat echt behoorlijk veel langer mee. Zit nu op 77% 1u screen on time. 17u op accu.
Voorheen moest ik 'm ongeveer al aan de lader hangen.
Ook heb ik geen sim-locks meer en werkt het mobielinternet altijd, waar ik vroeger de tel soms een paar keer opnieuw moest opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Cheetah
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:33
Ik heb ook kitkat ota geinstalleerd, geen problemen met battery drain maar wel de volgende twee problemen:

- Ik krijg erg vaak de melding: 'Email app is gestopt'. Deze verschijnt een aantal keer achter elkaar (bv +-15 keer in 3 minuten) en daarna gaat het weer 1 tot meerdere uren goed. Het vervelendste is dat deze app vaak tijdens het typen naar voren komt en je hem elke keer weg moet drukken. Deze melding heeft betrekking op de 'exchange app' van google, en kan dus niet verwijderd worden. Ook heb ik de cache al een aantal keer leeggehaald, maar dat haalt niks uit. Ook wordt nog maar ongeveer de helft van mijn berichten gesynct en krijg ik geen meldingen meer bij nieuwe email. Op android 4.3 werkte de app super, nooit problemen mee gehad.

(de melding over de exchange problemen die totnogtoe gemeld worden lijken betrekking te hebben op nieuw ingestelde accounts. In het nieuwsbericht van tweakers wordt gemeld dat oude accounts in principe werken)

- het tweede probleem is minder groot: het overzichtsscherm van whatsapp (waar je al je gesprekken dus ziet) is af en toe helemaal blanco. Je kan dan nog wel op goed geluk een 'gesprek' aanklikken, maar dat is natuurlijk niet ideaal. Als ik de app afsluit (in recente app overzicht) en even later weer opstart is het probleem verholpen, maar ideaal is het natuurlijk niet.

Iemand ideeen om dat op te lossen? tnx

[ Voor 4% gewijzigd door De Cheetah op 04-12-2013 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
De Cheetah schreef op woensdag 04 december 2013 @ 15:03:

- het tweede probleem is minder groot: het overzichtsscherm van whatsapp (waar je al je gesprekken dus ziet) is af en toe helemaal blanco. Je kan dan nog wel op goed geluk een 'gesprek' aanklikken, maar dat is natuurlijk niet ideaal. Als ik de app afsluit (in recente app overzicht) en even later weer opstart is het probleem verholpen, maar ideaal is het natuurlijk niet.

Dit heb ik inderdaad ook af en toe (met whatsapp+ overigens). Keer pijl terug en opnieuw proberen werkt bij mij meestal al wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.B
  • Laatst online: 23-09 23:29
Luapper schreef op woensdag 04 december 2013 @ 15:01:
Ik heb in KitKat icm tele2 de .48 radio geflashed. WOW.
Accu gaat echt behoorlijk veel langer mee. Zit nu op 77% 1u screen on time. 17u op accu.
Voorheen moest ik 'm ongeveer al aan de lader hangen.
Ook heb ik geen sim-locks meer en werkt het mobielinternet altijd, waar ik vroeger de tel soms een paar keer opnieuw moest opstarten.
Hier ook geflash naar de .48 (icm Tele2). Maar zojuist hield de hele dataverbinding het voor gezien. Herstarten hielp niet, maar zo gauw als ik terug wilde flashen voelde ie (de telefoon) blijkbaar nattigheid en werkte de dataverbinding weer. Zijn er meer mensen met dit probleem?

Maakt soms wel eens een foto ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
De Cheetah schreef op woensdag 04 december 2013 @ 15:03:

Ik heb iets vergelijkbaars met Chrome, dat had ik in 4.3, 4.4 en nu ook weer op 4.2.2
Terug en opnieuw starten helpt altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Mr.B schreef op woensdag 04 december 2013 @ 15:46:
[...]

Hier ook geflash naar de .48 (icm Tele2). Maar zojuist hield de hele dataverbinding het voor gezien. Herstarten hielp niet, maar zo gauw als ik terug wilde flashen voelde ie (de telefoon) blijkbaar nattigheid en werkte de dataverbinding weer. Zijn er meer mensen met dit probleem?
Yep.. Na een reboot werkt het ook wel weer.
Gisteren besloot WIFI er ook maar eens mee op te houden. "Authenticatie probleem" Yeah right...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-plosive
Whatsapp scherm leeg, gebeurt regelmatig:
Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/10/8gyp.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Laatst online: 11-09 12:54
Iemand een idee hoe je het woordenboek ook naar Engels kan instellen, of naast het Nederlandse woordenboek kan draaien?

Ik tik verschrikkelijk veel Engels, maar mijn woorden worden telkens onnodig gecorrigeerd. In Android 4.3 kon ik de woorden ook opslaan (op het woord drukken en opslaan) maar dat wil mij niet meer lukken in 4.4.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Pagina: 1 ... 48 ... 63 Laatste

Let op:
~~~[html]Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic, <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1531584/last">~~~[Google Nexus 4/LG Nexus] levertijden- en abonnemententopic</a> en horen niet in dit topic.<br>

Alles over accessoires voor de Nexus 4 hoort thuis in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1526439/last">Accessoires voor de Google Nexus 4 - LG Nexus</a>.~~~[/html]