Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 15:47
pokken... krijg een error tijdens het updateproces.

Een paar weken terug naar stock geflashed. sindsdien geen root, alleen bootloader is geunlocked.

Iemand een briljante ingeving om mij te helpen? Google is op dit moment die mijn vriend in de zoekresultaten...

Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneer deff
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-09 14:14
Handmatig flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al de notificatie LED van de Nexus 4 ontdekt? :D
Ik wist niet eens dat de Nexus 4 deze had.. :P
Sinds de update kan je deze ook bij de instellingen aan en uit zetten.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2013 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

8)7 Die werd toch al gebruikt vanaf lancering? Ik zie hem iig al sinds 4.2.2, in meerdere kleuren. Meestal wit, maar Whatsapp bijv. groen en Facebook blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheLemon schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:12:
8)7 Die werd toch al gebruikt vanaf lancering? Ik zie hem iig al sinds 4.2.2, in meerdere kleuren. Meestal wit, maar Whatsapp bijv. groen en Facebook blauw.
Ik pas vanaf nu.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:11
|:(

Dat terzijde, ik merk dat de accu ook met 2G aan in stand-by langer meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCeet
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-09 23:22
Mizgala28 schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:25:
[...]

|:(

Dat terzijde, ik merk dat de accu ook met 2G aan in stand-by langer meegaat.
2G? Bestaat dat nog? :D
Grapje, de batterij gaat inderdaad langer mee in stand-by

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
TheCeet schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:29:
[...]

2G? Bestaat dat nog? :D
Grapje, de batterij gaat inderdaad langer mee in stand-by
GPRS/EDGE, ja ik gebruik dat omdat ik op school toch helemaal geen 3G heb (maar wel hele snelle LAN verbinding op mijn laptop) en in de trein en op stations heb ik wi-fi, dus om de accu te sparen heb ik voor Whatsapp, push meldingen en mail gewoon 2G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drpeer_holland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-09 07:25
Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 10:53:
Iemand al de notificatie LED van de Nexus 4 ontdekt? :D
Ik wist niet eens dat de Nexus 4 deze had.. :P
Sinds de update kan je deze ook bij de instellingen aan en uit zetten.
Was ook al in de vorige versie. Stond default uit, de optie was genaamd Knipperde Trackball.
Was er ook pas achter gekomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 15:47
Done! met WUG's toolkit... 1 woord IDEAAL!

Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-plosive
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-09 19:13
Ik mis met 4.4 wel de up/download indicatoren bovenin de statusbalk voor Wifi en Mobiele Data... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:06
X-plosive schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 14:10:
Ik mis met 4.4 wel de up/download indicatoren bovenin de statusbalk voor Wifi en Mobiele Data... ;w
Ja, en de connectie met de Google servers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Laatst online: 28-09 20:03
Luapper schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 14:16:
[...]

Ja, en de connectie met de Google servers!
Ja is helaas allemaal verplaatst naar het quickpanel scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhimpe
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-03-2023
Mijn vrouw haar Nexus 4 is onlangs uitgevallen tijdens het gebruik.
Het toestel was niet meer aan te krijgen, daarop hebben we hem terug herstelling opgestuurd.

Nu krijgen we de melding dat er corrosie is opgetreden (zie foto) en het toestel niet in garantie is.
Het toestel is 6 maanden oud en is in de verste verte niet met water of condens in contact gekomen en zat bovendien in een cover.

Is de Nexus 4 extreem gevoelig aan vocht? Ik moet nu waarschijnlijk een nieuwe toestel aankopen en weet niet of ik voor de Nexus 5 ga of toch maar weer naar de trouwe Iphone die ikzelf al jaren gebruik zonder enig probleem ...

Dit is een foto:
http://i41.tinypic.com/6iscba.jpg

Geen idee waar de corrosie zich bevindt, maar ik vermoed links van de flash led...

[ Voor 5% gewijzigd door bhimpe op 22-11-2013 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Onzin, vaak gaan dat soort bedrijven zeiken over dingen die niet bestaan, ook met een BB gehad, had zogenaamde schade door zweet (omfg serieus?)

Hmm 9292 crashte bij zoeken naar stations die nog niet in je gezochte lijst staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
SuperKneus schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 15:06:
[...]

Ja is helaas allemaal verplaatst naar het quickpanel scherm
Hoe zie je de google server connectie? Is die weggevallen als de buttons oranje zijn?

Is er trouwens iemand die de Google Experience Launcher gebruikt? Ik vind 'm onwijs lelijk schalen o.i.d. voor de N4. Icoontjes lijken niet meer scherp.

[ Voor 22% gewijzigd door Luapper op 22-11-2013 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-09 11:34
DaLuca schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 08:34:
pokken... krijg een error tijdens het updateproces.

Een paar weken terug naar stock geflashed. sindsdien geen root, alleen bootloader is geunlocked.

Iemand een briljante ingeving om mij te helpen? Google is op dit moment die mijn vriend in de zoekresultaten...
Heb ik ook gehad... na lang zoeken en tobben bleek het bij mij zo te zijn de stock toch niet helemaal stock meer was... kan bijvoorbeeld zijn als je system apps mist enz..

Bij mij was het geval dat ik ooi een andere baseband had geflashed omdat .84 problemen gaf..

Misschien kan je vertellen welke melding je precies krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-09 09:37
Sparkiezz schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 16:50:
[...]

Heb ik ook gehad... na lang zoeken en tobben bleek het bij mij zo te zijn de stock toch niet helemaal stock meer was... kan bijvoorbeeld zijn als je system apps mist enz..

Bij mij was het geval dat ik ooi een andere baseband had geflashed omdat .84 problemen gaf..

Misschien kan je vertellen welke melding je precies krijgt?
Ik heb hetzelfde als het bericht waar jij op reageert. Ik krijg zelf geen specifieke error. Er komt een melding dat 4.4. beschikbaar is en geïnstalleerd kan worden. Vervolgens druk je op 'doorgaan en afsluiten' en vervolgens krijg ik een droid te zien met een rood driehoek bord met de tekst: 'Error'.
Na 10-20 seconden komt een reboot en ben ik weer in m'n N4.

Een complete fabriek reset mocht helaas niet baten.
Iemand een idee?

** Update **

Het bleek dat m'n telefoon nog steeds unlocked was. Met de Wug's toolkit helemaal stock geflashed. Toen bij de reboot stond 4.4. al geïnstalleerd. Blijkbaar heeft zijn programma de meest recente versie van stock gepakt.
Kan nog leuk worden als de volgende update uitkomt. 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door CuBras op 22-11-2013 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:33
Ik draai nog steeds Android 4.3 en heb de update nog niet aangeboden gekregen. Ik wacht nog wel even af.

Maar ik zie dus meerdere keren problemen voorbij komen dat het probleem met virtuele providers nog niet opgelost is, plus dat mobiel internet soms niet werkt...
Moet ik nou updaten naar 4.4 om het probleem met virtuele providers verholpen te hebben, of helpt dat helemaal niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-plosive
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-09 19:13
Ik merk sinds 4.4 dat de gevoeligheid van de touch screen anders is. Swipen, double tap, screen unlocken... Het apparaat reageert niet meer helemaal zoals ik gewend ben. Het is niet heel erg en kan simpelweg een kwestie van wennen zijn. Herkent iemand dit?

Ik zie in de changes voor 4.4 wel touch (accuracy) voorkomen, maar dat lijkt meer voor de nexus 5 bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
4.4 is dus weer een brakke update als ik het zo lees? Nog steeds wegvallend mobiel internet, connectiviteit weergave met de Google servers is weg en kortere accuduur?

Ik blijf maar weer lekker op Android 4.2.2 denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-09 09:37
Jorn1986 schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 18:57:
Ik draai nog steeds Android 4.3 en heb de update nog niet aangeboden gekregen. Ik wacht nog wel even af.
Als je naar apps -> alle apps -> Google Framwork -> delete user data -> force close/forceer sluiten doet, en je gaat naar systeemupdates, dan komt de notificatie gelijk naar boven, mocht je hier interesse voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Ik zou maar niet steeds de optie van Clear Data voordragen, dat is niet helemaal lekker voor je telefoon en dat bevestigd een Google Engineer ook weer:
http://www.androidpolice....e-service-framework-data/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:45

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Heeft eigenlijk iemand dit gezien?
http://smartphones.wonder...r-google-nexus-4-0140450/

De Nexus 4 heeft dus echt wel de 4g chip onboard.

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Hier ook een error bij het updaten. Hij downloadde netjes de update en hij telde netjes af om hem uit te schakelen maar daarna kreeg ik ook die android met zijn error teken.
Alleen reageerde hij daarna nergens meer op. Hij herstarten pas nadat ik hem aan de PC hing (gelukkig). Nu zit ik nog steeds op 4.3 en ben ik volgens hem up to date.
Jammer.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

WoC

X-plosive schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 19:15:
Ik merk sinds 4.4 dat de gevoeligheid van de touch screen anders is. Swipen, double tap, screen unlocken... Het apparaat reageert niet meer helemaal zoals ik gewend ben. Het is niet heel erg en kan simpelweg een kwestie van wennen zijn. Herkent iemand dit?
[...]
Misschien niet direct de gevoeligheid van de touch, maar wel een soort lagging. Het duurt voor mijn gevoel echt langer voordat bijvoorbeeld de app drawer naar voren komt of dat de lijst met open apps verschijnt... Vreemd.
Ik heb de update gedaan zonder factory reset, dat ga ik zo maar even proberen...

[Edit] Maakt niets uit. Na een factory reset voelt de 'lag' nog net zo...

[ Voor 5% gewijzigd door WoC op 22-11-2013 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Jellabie schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 21:21:
Heeft eigenlijk iemand dit gezien?
http://smartphones.wonder...r-google-nexus-4-0140450/

De Nexus 4 heeft dus echt wel de 4g chip onboard.
ja.. dat is redelijk oud nieuws..:
nieuws: 'Nexus 4 kan in sommige landen overweg met lte-netwerken'
(nieuws van 23 november 2012, dus op een dag na 1 jaar oud nieuws)

ook in dit topic al genoeg over geweest:
[Google Nexus 4 - LG Nexus] Ervaringen & Discussie=

[ Voor 11% gewijzigd door Prulleman op 22-11-2013 22:12 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-09 20:30
Ik krijg net een nieuwe kitkat update binnen. Ik draaide al de recovery rom gedownload van google zelf, krijg net een kleine ota update van 9 mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Laatst online: 28-09 20:03
Luapper schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 15:41:
[...]

Hoe zie je de google server connectie? Is die weggevallen als de buttons oranje zijn?

Is er trouwens iemand die de Google Experience Launcher gebruikt? Ik vind 'm onwijs lelijk schalen o.i.d. voor de N4. Icoontjes lijken niet meer scherp.
Ja, de oranje kleur zou kunnen betekenen dat er verbindings problemen zijn.
Ik gebrui de GEL en ik heb geen problemen met de icoontjes. Zou je eens een screenshot kunnen posten.
Cubic X schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 19:50:
4.4 is dus weer een brakke update als ik het zo lees? Nog steeds wegvallend mobiel internet, connectiviteit weergave met de Google servers is weg en kortere accuduur?

Een brakke update zou ik het niet noemen. Wegvallend mobiel internet is een probleem bij virtuele providers en blijkt idd niet opgelost te zijn (geen idee waarom). Connectiviteit weergave is bewust aangepakt door Google. Hier is te lezen waarom. En over een kortere accuduur heb ik niets gelezen. Ik kom juist meer berichten tegen over een betere accuduur.
jostefa schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 22:35:
Ik krijg net een nieuwe kitkat update binnen. Ik draaide al de recovery rom gedownload van google zelf, krijg net een kleine ota update van 9 mb.
Dit is de laatste update die sinds gisteren als ota binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 14:18
Ik krijg ook net de kitkat update binnen. :)
Ik moet zeggen het ziet er mooi uit en voelt heel smooth aan.
Geen lag of haperingen tot nu toe kunnen waarnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarif
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-07 17:01

Zarif

Professional Commenter

Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 07:14:
[...]

Die launcher is een aparte APK die je moet installeren. Kijk even terug in dit draadje of in de reacties bij het nieuwsbericht dat google 4.4 uitrolt voor nexus 4. Daar staat de link in 1 van de reacties.
Heb het gevonden! Bedankt. Dit was eigenlijk waar ik het meest naar uitkeek.

[ Voor 7% gewijzigd door Zarif op 22-11-2013 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Ik heb de cache van Frameworks leeg gemaakt, dan krijg ik de update te zien. Ik download de 4.4 update, telefoon start opnieuw op.

Ik krijg dan de keuze om de 'untrusted .zip' te installeren. Ik selecteer deze met de volumeknoppen en bevestig met YES.

Daarna krijg ik een scherm met de vraag of ik door wil gaan omdat hij zijn ROOT verliest en of de update dit voor mij wilt fixen.

Bij YES of NO gebeurt iedere keer hetzelfde; de telefoon reboot en de update is niet geïnstalleerd.

Ideeën?

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarif

Zarif

Professional Commenter

Hoe zit het eigenlijk met de updates voor GEL? Als ik de Google Search app bijwerk, wordt GEL dan ook bijgewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Nu online
Kitkat update hier ook binnen gehad.
Alleen na het installeren een zeadt verlicht display, herstart gedaan, zelfde probleem.
Toen va recovery mkdus voor de zekerheid een backup gemaat, herstart, zie ik nu wel het kitkat opstart scherm, alleen staan hij daar als 5minuten weer op.
De rondjes bewegen wel maar verder geen voetgang zichtbaar.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Zojuist na de update de tip van Redah overgenomen en Google Search Update en daarna de nieuwe Google Experience Launcher geïnstalleerd. Het enige wat bij mij nog ontbreekt is de KitKat achtergrond. Nu vraag ik me af klopt dat en is de KitKat achtergrond ergens te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STFU
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-08 23:07
Zo, vanavond ook Android 4.4 binnen gekregen. Tot mijn lichte verbazing zijn bijvoorbeeld de status bar en system bar helemaal niet doorzichtig (zoals je in reviews van Kitkat las). Klaarblijkelijk is Android op een Nexus 4 niet volledig gelijk aan Android op een Nexus 5.

Wat mij licht iriteerde is dat de wallpaper-instel-dinges beslist niet wysisyg is. Het plaatje wordt behoorlijk verschoven nadat je op 'ok' hebt gedrukt. Ik heb het wel 5 keer achter elkaar moeten doen voordat ik de foto min of meer in het midden van mijn mijn homescreen had :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarif

Zarif

Professional Commenter

STFU schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 01:00:
Zo, vanavond ook Android 4.4 binnen gekregen. Tot mijn lichte verbazing zijn bijvoorbeeld de status bar en system bar helemaal niet doorzichtig (zoals je in reviews van Kitkat las). Klaarblijkelijk is Android op een Nexus 4 niet volledig gelijk aan Android op een Nexus 5.

Wat mij licht iriteerde is dat de wallpaper-instel-dinges beslist niet wysisyg is. Het plaatje wordt behoorlijk verschoven nadat je op 'ok' hebt gedrukt. Ik heb het wel 5 keer achter elkaar moeten doen voordat ik de foto min of meer in het midden van mijn mijn homescreen had :(
Voor de Google Experience Launcher (transparante status bar, grotere iconen etc.) moet je de container installeren. Deze kun je hier downloaden: http://www.androidfilehost.com/?fid=23212708291676903 Is gewoon een apk bestand.

Ik heb 'm op Dropbox gezet en op mijn Nexus 4 gedownload en geïnstalleerd. Veel succes.
Mabili schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 23:55:
Zojuist na de update de tip van Redah overgenomen en Google Search Update en daarna de nieuwe Google Experience Launcher geïnstalleerd. Het enige wat bij mij nog ontbreekt is de KitKat achtergrond. Nu vraag ik me af klopt dat en is de KitKat achtergrond ergens te vinden?
Ik heb nadat ik de GEL had geïnstalleerd een paar wallpapers erbij gekregen. Misschien bedoel jij de Nexus 5 wallpapers?

[ Voor 34% gewijzigd door Zarif op 23-11-2013 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Zarif schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 01:26:
[...]

Ik heb nadat ik de GEL had geïnstalleerd een paar wallpapers erbij gekregen. Misschien bedoel jij de Nexus 5 wallpapers?
Klopt ik bedoel inderdaad de Nexus 5 wallpapers waaronder de bekende kleurrijke wallpaper.

Ik was misschien iets de onduidelijk in mijn post.
Ik kom er net achter dan mijn twee jaar oude laptop HDD is overleden en dan tussendoor berichten plaatsen gaat merk ik niet goed samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarif

Zarif

Professional Commenter

Mabili schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 01:43:
[...]

Ik kom er net achter dan mijn twee jaar oude laptop HDD is overleden en dan tussendoor berichten plaatsen gaat merk ik niet goed samen.
Gecondoleerd. ;(

Anyway, als je ze nog ooit ergens op het interwebs vindt, zet de links dan hier aub :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Cubic X schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 19:50:

Zelf geen problemen met de update, ook niet toen ik 4.3 had.

Enige probleem is alleen dat 9292 app crasht, ik heb hun een melding gestuurd en tot die tijd gebruik ik gewoon hun site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:18
Zarif schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 01:26:
[...]

Voor de Google Experience Launcher (transparante status bar, grotere iconen etc.) moet je de container installeren. Deze kun je hier downloaden: http://www.androidfilehost.com/?fid=23212708291676903 Is gewoon een apk bestand.

Ik heb 'm op Dropbox gezet en op mijn Nexus 4 gedownload en geïnstalleerd. Veel succes.

[...]

Thanks, dit is een stuk beter :)
Wel starten met Google search anders moet je het elke keer met de hand actieveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Hmm apart 10% accu eraf binnen 28 minuten gebruik, heel normaal ik ben erg gewend aan.

Echter is alles hetzelfde ingesteld en waar bij 4.3 dan de scherm en dan pas Chrome het meest verbruikten, is het nu 25% voor de scherm en 63% voor Chrome.

Het probleem is dat behalve Chrome alleen Firefox mij bevalt op Android maar die doet weleens raar dus zit ik vast aan Chrome.

En alle andere browsers bevallen mij gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:42
Ik kom hier erg veel mensen tegen waar ik me vanaf vraag wat ze nu wel niet denken... Klagen over niet werkende OTA's, vervolgens blijkt er een custom recovery / andere radio enzovoort geïnstalleerd te zijn. Als jullie in het verleden bijvoorbeeld een custom recovery geïnstalleerd hebben, hebben jullie je toen ingelezen? Denk als je toen in staat was om custom recovery te installeren dat het nu ook vast moet lukken om 4.4 zonder al te veel moeite op je telefoon te krijgen zonder OTA.

En anders even deze guide volgen:
http://forum.xda-develope...p?p=34552123#post34552123

Dit kan ook met behoud van data, al is dat niet aan te bevelen na een upgrade van het OS. Clean install altijd het beste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
Vannacht is mijn accupercentage van 52 naar 30 gezakt. Ik zal een screenshot posten later. Jammer dat de wakelock detectors niet meer werken op KitKat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaVincythe2nd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-02-2021
Ik heb de update nog niet binnen gekregen. Maar waarom zit de GEL niet bij 4.4 voor de Nexus 4? Ook het apk bestand waar jullie steeds naar verwijzen staat op onofficiële Android sites. Wil Google eigenlijk niet dat wij hem installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Vanmorgen ook de Nexus 4 van mijn vrouw naar 4.4 gebracht, want die kreeg de update aangeboden op haar geroote telefoon. Aangezien dat bij mij mis ging, bij haar de boel ook maar even handmatig geflashed en weer geroot.

Edit: Ik heb de GEL geïnstalleerd gehad, maar ik vond hem maar zozo dus er weer af gegooid.

[ Voor 17% gewijzigd door MegaTronics op 23-11-2013 12:19 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Big
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Voor iedereen die de OTA nog niet heft ontvangen: hier kan je het ota-bestand downloaden en staan (beknopte) instructies hoe je die zonder wipe kunt sideloaden, ook al bent je volledig stock en locked.
Ook staat op die pagina waarom je je Google Services Framework beter niet kunt resetten.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2145848

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
's Nachts in zo'n 7 uur van 52% naar 30%. WiFi en mobiel internet uit. Toch raar.

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/443/kblp.png

[ Voor 20% gewijzigd door Luapper op 23-11-2013 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCeet
  • Laatst online: 26-09 23:22
Ik verlies per nacht (6-7u) maximum 1% met kitkat.
Ik ben volledig stock. En doe altijd factory reset omdat het aangeraden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Nu online
Razer schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 11:29:
Ik kom hier erg veel mensen tegen waar ik me vanaf vraag wat ze nu wel niet denken... Klagen over niet werkende OTA's, vervolgens blijkt er een custom recovery / andere radio enzovoort geïnstalleerd te zijn. Als jullie in het verleden bijvoorbeeld een custom recovery geïnstalleerd hebben, hebben jullie je toen ingelezen? Denk als je toen in staat was om custom recovery te installeren dat het nu ook vast moet lukken om 4.4 zonder al te veel moeite op je telefoon te krijgen zonder OTA.

En anders even deze guide volgen:
http://forum.xda-develope...p?p=34552123#post34552123

Dit kan ook met behoud van data, al is dat niet aan te bevelen na een upgrade van het OS. Clean install altijd het beste :)
Hier wou ik even op inhaken.
Enige wat ik anders had in mijn rom was root en unlocked bootloader.
En toch bleef mijn toestel hangen in het boot proces. Het volledig resetten van het toestel en een factory image installeren dmv Nexus Root Toolkit heeft hem weer werkend gemaakt.
Ik heb juist gewacht op de OTA zodat niet alles overnieuw ingesteld moest worden. Nu mag ik alles weer overnieuw gaan maken. Aangezien hij de backups ook heeft weggegooid van tasker etc.
Kort door de bocht gezegd ben ik niet zo amused door deze manier van update :(

Net even die andere launcher geprobeerd maar dat is echt niet mijn ding... Alles is veels te groot. Open je de app lijst dan mis je gewoon een rij & kolom.. Gelukkig weer kunnen dé installeren

[ Voor 6% gewijzigd door The-Source op 23-11-2013 17:03 ]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Laatst online: 21-09 23:53
Ik heb een probleem met mijn update, na het updaten heb ik een backup gemaakt op de pc en daarna een factory reset gedaan, maar nu kan ik niets meer terugkopieren naar de telefoon... hij loopt gewoon vast bij het kopieren :(
Dit is echt niet tof, want ik ben nu mijn hele whatsapp geschiedenis kwijt... en kan nog steeds niets kopieren, iemand bekend met dit probleem?

Spijt van dat ik de update ooit heb geinstalleerd :(

De schade lijkt beperkt, met windows 7 gaat het een stuk beter.
Windows 8 is gewoon kut :X

[ Voor 10% gewijzigd door Ossi op 23-11-2013 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Laatst online: 25-09 15:25
DaLuca schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 12:44:
[...]

Done! met WUG's toolkit... 1 woord IDEAAL!
Heb je dan geen last van data verlies?? Ik wil het namelijk ook handmatig doen, maar ik heb geen zin in data verlies. Ik krijg via ADB sideload helaas een error 7, dus dat lukt ook niet...

Mijn Nexus heeft TWRP recovery en de Franco kernel.

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
The-Source schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 16:48:
[...]

Hier wou ik even op inhaken.
Enige wat ik anders had in mijn rom was root en unlocked bootloader.
En toch bleef mijn toestel hangen in het boot proces. Het volledig resetten van het toestel en een factory image installeren dmv Nexus Root Toolkit heeft hem weer werkend gemaakt.
Ik heb juist gewacht op de OTA zodat niet alles overnieuw ingesteld moest worden. Nu mag ik alles weer overnieuw gaan maken. Aangezien hij de backups ook heeft weggegooid van tasker etc.
Kort door de bocht gezegd ben ik niet zo amused door deze manier van update :(

Net even die andere launcher geprobeerd maar dat is echt niet mijn ding... Alles is veels te groot. Open je de app lijst dan mis je gewoon een rij & kolom.. Gelukkig weer kunnen dé installeren
Tsjah... Toolkits, grootste probleem voor veel mensen, gewoon op knopje drukken zonder te weten wat er gebeurt. Als je de userdata.img niet mee geflashed had, was je data bewaard gebleven :)

Tevens was je geroot en was je toestel dus niet meer 100% stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
JunkO schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 18:49:
[...]

Heb je dan geen last van data verlies?? Ik wil het namelijk ook handmatig doen, maar ik heb geen zin in data verlies. Ik krijg via ADB sideload helaas een error 7, dus dat lukt ook niet...

Mijn Nexus heeft TWRP recovery en de Franco kernel.
Is je bootloader al unlocked? Zo nee, dan heb je altijd data verlies, omdat je eerst je bootloader moet unlocken.

Tevens zal een clean installatie, inclusief wipe met 4.4 veel rare problemen voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
Razer schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 19:00:
[...]

Is je bootloader al unlocked? Zo nee, dan heb je altijd data verlies, omdat je eerst je bootloader moet unlocken.

Tevens zal een clean installatie, inclusief wipe met 4.4 veel rare problemen voorkomen.
De bootloader is unlocked inderdaad. Maar ik heb het net al geprobeerd maar het werkt niet via de toolkit. Hij hoort naar de orgininele boot bootloader te gaan (er staat "You will now see an andorid on it's back with an exclemation point") maar het beeld van m'n Nexus blijft zwart. Vervolgens, na een minuut of 2 wachten, start hij opnieuw op en ben ik gewoon weer in mijn homescreen.. :X

Ik wil gewoon zonder dataverlies kunnen updaten, waarom is dat nou zo moeilijk?! Ik heb hetzelfde gezijk gehad toen ik naar 4.3 ging en het laatste waar ik zin in heb is om uren m'n telefoon opnieuw in te stellen zoals hij was. ;(

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Gisteren heb ik 4.4 via OTA geïnstalleerd, en voor de zekerheid een factory reset gedaan, omdat ik toch de hele telefoon eens van voor af aan wilde installeren.

Hij zuipt stroom op een niveau dat compleet niet normaal is. 82% batterij weg in 17 uur, terwijl het toestel niet gebruikt is en compleet stock én default is. Ik heb hem opgeladen, en ben alle instellingen één voor één nagelopen.

Het heeft me 20 minuten gekost om alles uit te zetten wat ik niet gebruik. Het enige dat gesynct blijft, is mijn contactenlijst, want de enige reden dat ik een smartphone heb is om er navigatie op te kunnen draaien, en om OV-gerelateerde zaken op het internet op te kunnen zoeken als er iets mis gaat.

k denk erover om mijn internetbundel bij mijn contractverlenging terug te brengen naar 100MB, en voor 19.95 een TomTom Benelux-kaart aan te schaffen voor Sygic; dan hoef ik ook niet meer online te zijn voor de navigatie, maar ik heb wel internet als ik het nodig heb. 100MB is zat om OV-waarschuwingen, omleidingen, en tijden op te zoeken. Indien nodig kan ik ook nog een mail lezen of versturen, maar dat doe ik toch liever op een computer...

edit: Misschien vragen mensen zich af wat ik met navigatie moet als ik uitsluitend met het OV reis. Ik kom nogal vaak op plekken met minder goede bereikbaarheid, en moet dan vaak een stuk lopen in een gebied waar ik de weg niet weeet. 2-3 km lopen is niet ver, maar 3 km in de verkeerde richting lopen is gewoon gaar. En als het regent is het ***.

En er is VEEL zut dat standaard aan staat. Ik zal nu wel zien of het nu beter gaat met de batterij.
JunkO schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 19:21:
Ik wil gewoon zonder dataverlies kunnen updaten, waarom is dat nou zo moeilijk?! Ik heb hetzelfde gezijk gehad toen ik naar 4.3 ging en het laatste waar ik zin in heb is om uren m'n telefoon opnieuw in te stellen zoals hij was. ;(
Unroot en lock de telefoon weer met de WUG Toolkit, doe de OTA update, en root/unlock hem daarna. Dat zou ik in elk geval proberen.

[ Voor 47% gewijzigd door Katsunami op 23-11-2013 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Niet online
Ik heb gisterenavond via OTA 4.4 geinstalleerd en tot nu toe geen SIM locks meer gehad te hebben. Voor mij lijkt het probleem dus weg met de nieuwe radio .97

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Zarif schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 02:06:
[...]

Gecondoleerd. ;(

Anyway, als je ze nog ooit ergens op het interwebs vindt, zet de links dan hier aub :)
Bedankt.
Met android programma's als Zedge kan je Nexus 5 wallpapers downloaden.

Vandaag na één dag spelen met 4.4 vind ik de nieuwe firmware niet echt zuinig omgaan met de accu. Normaal gesproken als ik aan het surfen ben kan ik dit nog redelijk lang doen. Met de 4.4 update heb ik toch de indruk dat de accu een stuk sneller leeg gaat. Daarbij merk ik dat sommige aps waaronder Whatsapp+ moeite hebben met de nieuwe firmware. Ik wil toch eens terug gaan de fabrieksinstellingen om te kijken of dit verbetering gaat geven.

Ik heb ook even gespeeld met de nieuwe Google Now en GEL, maar daar ben ik nog niet echt overtuigd van. Ik ben gewend meerdere home screens te gebruiken, en ik vraag me af hoe dit aan te passen is met GEL? Ik ben voorlopig terug gegaan naar Apex launcher deze geeft mij toch meer opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Domme vraag misschien, maar wat kan ik met de camera-icon die ik sinds 4.4 in mijn lockscreen heb staan? Heb al van alles geprobeerd met swipen, tap&hold etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-09 21:38

Bolletje

Moderator Harde Waren
TheLemon schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 22:48:
Domme vraag misschien, maar wat kan ik met de camera-icon die ik sinds 4.4 in mijn lockscreen heb staan? Heb al van alles geprobeerd met swipen, tap&hold etc.
Indrukken en dan kan je makkelijker de camera app tevoorschijn halen (naar links swipen). Simpelweg makkelijker dat je minder afstand met je vinger hoeft te overbruggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:43
ik heb het idee dat schermtijd verbeterd is en bij zuinig gebruik VEEEL langer meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo_J
  • Laatst online: 27-09 20:00
Mabili schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 21:37:

Vandaag na één dag spelen met 4.4 vind ik de nieuwe firmware niet echt zuinig omgaan met de accu. Normaal gesproken als ik aan het surfen ben kan ik dit nog redelijk lang doen. Met de 4.4 update heb ik toch de indruk dat de accu een stuk sneller leeg gaat. Daarbij merk ik dat sommige aps waaronder Whatsapp+ moeite hebben met de nieuwe firmware. Ik wil toch eens terug gaan de fabrieksinstellingen om te kijken of dit verbetering gaat geven.

Ik heb ook even gespeeld met de nieuwe Google Now en GEL, maar daar ben ik nog niet echt overtuigd van. Ik ben gewend meerdere home screens te gebruiken, en ik vraag me af hoe dit aan te passen is met GEL? Ik ben voorlopig terug gegaan naar Apex launcher deze geeft mij toch meer opties.
Helaas dezelfde ervaringen, accu compleet leeg na ca. 16 uur, bij 1 uur on-screen tijd.

Homescreens toevoegen in GEL doe je door icoontjes op het meest rechtse tabblad naar rechts te vegen. Er verschijnt automatisch een extra homescreen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Ivo_J op 24-11-2013 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
@Ivo_J bedankt voor de tip! :)
Hoe eenvoudig kan het dus zijn.
Ik had die optie nog niet uitgeprobeerd.

Wat betreft het accu verbruik had ik toch meer verwacht van 4.4
Scherm verbruik 50℅ dat is meer dan dat ik bij 4.3 had.
Boat browser 33℅ dat is ook meer dan voorheen.
Dit bericht schrijven kost nu dus 3℅ accu verbruik.
In deep sleep vind ik hem wel iets zuiniger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 12:51
Nog steeds niet de OTA update binnen :( Kan toch niet zo lang duren?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Kheos

FP ProMod
JunkO schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 19:21:
[...]
Doe je dat jezelf niet aan? Als je gewoon zou wachten tot je OTA-matisch wordt geupdatet, had je al dit gezeik niet. Je kan dan gewoon zonder dataverlies update, moet geen uren zaken instellen...
Op de 'normale' manier werkt het namelijk allemaal perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
Kheos schreef op zondag 24 november 2013 @ 13:27:
[...]

Doe je dat jezelf niet aan? Als je gewoon zou wachten tot je OTA-matisch wordt geupdatet, had je al dit gezeik niet. Je kan dan gewoon zonder dataverlies update, moet geen uren zaken instellen...
Op de 'normale' manier werkt het namelijk allemaal perfect.
Je hebt m'n vorige berichten niet gelezen denk ik. Ik heb 'm geroot, een custom recovery en een ander kernel. De OTA update kan dan niet geinstalleerd worden.. ;)
Katsunami schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 19:40:

[...]

Unroot en lock de telefoon weer met de WUG Toolkit, doe de OTA update, en root/unlock hem daarna. Dat zou ik in elk geval proberen.
Als je 'm via de toolkit weer unroot en naar stock brengt wordt het toestel compleet gewiped, dat is dus geen optie helaas. :-(

[ Voor 26% gewijzigd door JunkO op 24-11-2013 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
De telefoon loopt onder 4.4 nog steeds leeg als een lekke zak water. Hij is compleet stock en gereset, en alles (Google Now, sync, enz) staat uit. Behalve updates voor standaard apps is er zelfs niks geinstalleerd.

Android OS staat als een waanzinnige op dat apparaat te bonken, sinds versie 4.3. Het interesseert me niet waardoor het komt, het is absurd. Onder 4.2.x had ik nergens last van.

Kan ik de updatecheck en melding worden uitgeschakeld, zodat ik kan terugflashen naar 4.2.x? Nu is het ding f**** onbruikbaar, en ik ben het zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:19
Hier een soortgelijke ervaring met 4.4. Vriendin zit de hele dag te spelen met d'r nieuwe 5s en die doet langer met d'r batterij dan mijn n4 die de hele dag op de bank ligt te niksen. Zie ook niet echt gekke dingen bij het accugebruik, accu loopt gewoon echt debiel snel leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
cbernardini schreef op zondag 24 november 2013 @ 13:26:
Hier ook nog niet binnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Bastard schreef op zondag 24 november 2013 @ 22:03:
Hier een soortgelijke ervaring met 4.4. Vriendin zit de hele dag te spelen met d'r nieuwe 5s en die doet langer met d'r batterij dan mijn n4 die de hele dag op de bank ligt te niksen. Zie ook niet echt gekke dingen bij het accugebruik, accu loopt gewoon echt debiel snel leeg.
Tja. Ik heb een hekel aan Apple (en Apple-producten) om verschillende redenen, maar Google is ondertussen ook goed op weg :(

Ik krijg bij Android langzamerhand het gevoel dat ik ook bij veel open source software krijg.

"Zus en zo werkt niet goed...."-
- "Ja maar, dat komt doordat Blaat X niet ondersteunt vanwege RFC 192768..."
"In de vorige versie werkte het wel."
- "Nou, ja, euh... we hebben echter 61.4% van de code herschreven om RFC 192768 te ondersteunen, en dat heeft toch zeker wel 0.31% performance-winst opgeleverd.... Er kunnen nog wat bugs in zitten."

Kort gezegd: Ik snap niet waarom Google is gaan kloten met zooi die prima werkte.

Het interesseert me allemaal niet zoveel waardoor het komt. Android 4.2.x werkte prima, en toen kon ik bij licht gebruik 4 á 5 dagen met de Nexus 4 vooruit. (Net zoals 2.1 en later 2.2.1 op mijn oude Motorola Milestone; die ging ook een dag of 4 mee.) Vanaf Android 4.3 zijn er problemen, en nu met Android 4.4 is de rommel nog steeds niet opgelost.

Een telefoon die gewoon zienderogen leegloopt terwijl hij geen donder uitvoert (of zou moeten uitvoeren wat dat betreft) is onbruikbaar. Ik kom niet eens fatsoenlijk de dag door, en dan doe ik er NIKS mee. Dat is compleet onacceptebel op een telefoon die door Google ZELF is neergezet als een "Google Experience Device". Ik kan ook niet teruggaan naar 4.2.x, want dan blijft de telefoon natuurlijk drammen dat er een OTA-update is; er is geen instelling om dat uit te zetten.

[ Voor 18% gewijzigd door Katsunami op 24-11-2013 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Katsunami schreef op zondag 24 november 2013 @ 23:34:
[...]

Tja. Ik heb een hekel aan Apple (en Apple-producten) om verschillende redenen, maar Google is ondertussen ook goed op weg :(

Ik krijg bij Android langzamerhand het gevoel dat ik ook bij veel open source software krijg.

- "Nou, ja, euh... we hebben echter 61.4% van de code herschreven om RFC 192768 te ondersteunen, en dat heeft toch zeker wel 0.31% performance-winst opgeleverd.... Er kunnen nog wat bugs in zitten."

Kort gezegd: Ik snap niet waarom Google is gaan kloten met zooi die prima werkte.

Het interesseert me allemaal niet zoveel waardoor het komt. Android 4.2.x werkte prima, en toen kon ik bij licht gebruik 4 á 5 dagen met de Nexus 4 vooruit. (Net zoals 2.1 en later 2.2.1 op mijn oude Motorola Milestone; die ging ook een dag of 4 mee.) Vanaf Android 4.3 zijn er problemen, en nu met Android 4.4 is de rommel nog steeds niet opgelost.

Een telefoon die gewoon zienderogen leegloopt terwijl hij geen donder uitvoert (of zou moeten uitvoeren wat dat betreft) is onbruikbaar. Ik kom niet eens fatsoenlijk de dag door, en dan doe ik er NIKS mee. Dat is compleet onacceptebel op een telefoon die door Google ZELF is neergezet als een "Google Experience Device". Ik kan ook niet teruggaan naar 4.2.x, want dan blijft de telefoon natuurlijk drammen dat er een OTA-update is; er is geen instelling om dat uit te zetten.
Ik ben het ondertussen helemaal met je eens :(
Moeten we nu van ellende overstappen naar Windows phone? :o

Ik heb nu opeens ook last van de simlocks :(
Compleet onbetrouwbare telefoon is het nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Laatst online: 00:45
[...]

Ik heb ook een Milestone gehad, maar die haalde echt geen 4 dagen hoor... 8)7 Als je terug gaat naar een oudere versie zijn de OTA-meldingen gewoon uit te schakelen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1998378

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Tom Paris schreef op maandag 25 november 2013 @ 00:13:
Ik heb ook een Milestone gehad, maar die haalde echt geen 4 dagen hoor... 8)7 Als je terug gaat naar een oudere versie zijn de OTA-meldingen gewoon uit te schakelen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1998378
Tja, ik zei dan ook "licht gebruik", en dat is precies wat ik bedoel. Ik bel alleen maar, en soms navigeer ik eens een stuk.

Ik heb in die draad waarheen je hebt verwezen dit nog gevonden:
"Install Autostarts app.
Go to "After Startup"
Scroll down until you see "Google Services Framework"
There should be several of them. For me it was the third one. Touch it and read the bottom of the popup to find out. It will say "Receiver com.google.android.gsf.update.SystemUpdateService. ....(you get the point)
Disable it. Done..."
Ik hoop dat dit kan zonder te rooten.

En dan nog kijken hoe ik de WUG-toolkit inclusief stock shizzle kan archiveren voor het geval ik weer terug naar stock zou moeten of willen, wellicht over 2 jaar....

Absurd dat je zo met een high-end telefoon moet kloten.

Ik denk dat ik eens ga kijken of er nog fabrikanten van dumbphones zijn en dan koop ik er een OnTheGo handheld navigatie bij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
[...]

Zie hier de reden dat ik nog op 4.2.2 zit. Google heeft het vanaf 4.3 compleet verneukt met de N4 en updates :( .

Waarom flash je 4.2.2 niet? Dan is het probleem weer opgelost. Ik haal inderdaad 2 a 3 dagen met af en toe wat browsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Niet online
Preau schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 20:26:
Ik heb gisterenavond via OTA 4.4 geinstalleerd en tot nu toe geen SIM locks meer gehad te hebben. Voor mij lijkt het probleem dus weg met de nieuwe radio .97
Oke blijkbaar iets te vroeg gesproken, nu is mijn SIM toch weer gelocked. Vanavond radio 48 flashen maar weer dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik heb Simyo als provider en ik heb nog nooit een simlock gezien met 4.3 en 4.4. Om het te testen heb ik mijn pin geactiveerd op mijn sim om te kijken of het voorkomt. Tot nu toe alleen gezien bij een reboot van het toestel (voor nandroid backup) wat dus ook een logisch gevolg is. Zelfs als het bereik van simyo geheel weg valt (lang leve het gebouw van mijn werkgever) komt die daarna zonder simlock weer terug op het netwerk als er weer bereik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
MegaTronics schreef op maandag 25 november 2013 @ 10:14:
Ik heb Simyo als provider en ik heb nog nooit een simlock gezien met 4.3 en 4.4. Om het te testen heb ik mijn pin geactiveerd op mijn sim om te kijken of het voorkomt. Tot nu toe alleen gezien bij een reboot van het toestel (voor nandroid backup) wat dus ook een logisch gevolg is. Zelfs als het bereik van simyo geheel weg valt (lang leve het gebouw van mijn werkgever) komt die daarna zonder simlock weer terug op het netwerk als er weer bereik is.
Hier hetzelfde, heb ook Simyo en heb nog nooit een probleem gehad met wegvallen van de verbinding en het opnieuw in moeten voeren van de pin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Ik blijf problemen hebben met het terug kopieren van mijn backups. Ik krijg telkens de melding: "het proces android.process.media is gestopt"
De tips op internet zijn om de fabrieksinstellingen terug te zetten, maar dat had ik net gedaan na de update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsNdz
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-08 11:55
Ik heb tegenwoordig vaak ook het android besturingssysteem dat rond de 35% baterij verbruikt.....
Andere dagen heb ik nergens last van, hoe kan dit komen?

Heb Google Now altijd al uitstaan vanwege het accuverbruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 20:55

Len

Leeg

JunkO schreef op maandag 25 november 2013 @ 10:25:
[...]

Hier hetzelfde, heb ook Simyo en heb nog nooit een probleem gehad met wegvallen van de verbinding en het opnieuw in moeten voeren van de pin.
Zou jij een nieuwere SIM hebben? Dat kan misschien ook uitmaken?

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slujje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 12:18
cbernardini schreef op zondag 24 november 2013 @ 13:26:
Hier ook nog niets, vind het ook maar lang duren. Gebruik trouwens wel de nova launcher, zou dat nog iets uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luapper schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 01:05:
Ha, 3 keer herstarten was niet afdoende. Blijkbaar doet android 4.4 zijn naam eer aan. Voortaan maar 4x herstarten als ik ergens een WI-FI zone verlaat. Ik heb een hoge pet op van Google, maar dit lijkt toch echt een Android probleem te zijn waar ik behoorlijk van baal.

Edit: Sinds vandaag ook maar een simlock er opgezet om te kijken of mijn signaal ook wegvalt. En ja hoor, na 5 minuten moest ik m'n code weer opgeven.
Hey, ik zit met hetzelfde probleem. Nooit issues gehad, maar nu, een dag of 2 nadat ik naar kitkat geupdate ben valt regelmatig mijn bereik weg. Ik moest constant mijn simcode terug ingeven, dus ben nu verplicht simlock af te zetten wil ik toch een beetje kunnen werken met de gsm. Lijkt me ook dat mijn batterij ineens erg snel naar beneden gaat.

Heb jij al een oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:49

Bleh!

:)

Slujje schreef op maandag 25 november 2013 @ 17:33:
[...]

Hier ook nog niets, vind het ook maar lang duren. Gebruik trouwens wel de nova launcher, zou dat nog iets uitmaken?
De launcher heeft geen invloed. Ik gebruik ook Nova en kreeg de OTA vrijdagavond.

Ik merk eigenlijk weinig verschil tussen 4.3 en 4.4. Ik zit ook op Simyo en heb gelukkig geen last van simlocks.

Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Treden die simlocks alleen op als je een pincode gebruikt?

Die gebruik ik namelijk niet; mijn SIM is van Telfort. Dan nog, een sim die prima werkte onder 4.2.x hoort ook prima te werken onder 4.3.x en hoger. Als dat niet het geval is, dan heeft Google het mijns inziens verkloot, en duurt het veel te lang om dat probleem op te lossen.

Het lijkt er al bijna op alsof problemen gewoon worden genegeerd. Wat heb je dan aan een telefoon die altijd direct de laatste versie van Android krijgt, als er maar eens per half jaar (of later) een update uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Bolletje schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 22:54:
[...]

Indrukken en dan kan je makkelijker de camera app tevoorschijn halen (naar links swipen). Simpelweg makkelijker dat je minder afstand met je vinger hoeft te overbruggen.
Het werkt niet bij mij, die icon reageert nergens op. Ik ben helemaal stock van 4.2.2 -> 4.3 -> 4.4 gegaan. Het maffe is dat die camera-icon er ook niet altijd staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Faux heeft al een custom kernel beschikbaar voor KitKat.

Edit: Franco is ook goed bezig met zijn kernel.

Onder JB 4.3 vond ik Faux het lekkerste werken op mijn Nexus 4 en Franco op mijn Nexus 7.

[ Voor 47% gewijzigd door MegaTronics op 25-11-2013 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VR46
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 12:51
Slujje schreef op maandag 25 november 2013 @ 17:33:
[...]

Geen idee, maar mijne is in ieder geval volledig stock dus ik denk het niet. Nog steeds niet binnen.

Overigens heb ik (telfort sim only) ook last van de radio bug. Tenzij ik hem op WCDMA Only zet gaat de batterij heel snel leeg. Draai nu 4.3, hoop dat dit met 4.4 niet meer hoeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qruzader
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-04 23:14
Ik heb hier ook dezelfde accuproblemen, wordt er echt helemaal para van. En sinds android 4.4 kan ik de partial wakelocks via betterbatterystats ook niet meer bekijken vanwege het niet hebben van roottoegang. Tevens is nog steeds het simlock probleem niet opgelost. Ik vind het echt onthustend slecht dat Google hier niets aan gedaan heeft terwijl er genoeg klachten waren. Ik heb mijn telefoon slechts een paar dagen gebruikt in combinatie met android 4.2.2 dus ik heb geen idee meer of het toen beter was. De performance van de telefoon is daarentegen wel uitstekend maar die battery drains en simlocks maken hem behoorlijk onbruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:44
cbernardini schreef op maandag 25 november 2013 @ 19:31:
[...]

Geen idee, maar mijne is in ieder geval volledig stock dus ik denk het niet. Nog steeds niet binnen.

Overigens heb ik (telfort sim only) ook last van de radio bug. Tenzij ik hem op WCDMA Only zet gaat de batterij heel snel leeg. Draai nu 4.3, hoop dat dit met 4.4 niet meer hoeft...
In mijn geval was 4.4 niet de gehoopte oplossing icm met Telfort... Heb van het weekend de .48 radio teruggezet en nu heb ik eindelijk weer fatsoenlijke accuduur. Hele slechte zaak van Google! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-09 09:41
Vreemd om over al die batterij problemen te lezen, 4.4 zorgt bij mij juist voor een enorme verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Iedereen met batterij problemen... Al eens een full wipe gedaan, vervolgens eens locatieservices, background scanning van WiFi en Google Now uitzetten. Apps 1 voor 1 installeren, en dan kijken waar het mis gaat. Batterij duur is hier stukken beter dan met 4.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-09 21:37
Zojuist hier ook de OTA binnen gekregen, installing... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Razer schreef op maandag 25 november 2013 @ 22:44:
Iedereen met batterij problemen... Al eens een full wipe gedaan, vervolgens eens locatieservices, background scanning van WiFi en Google Now uitzetten. Apps 1 voor 1 installeren, en dan kijken waar het mis gaat. Batterij duur is hier stukken beter dan met 4.3.
De hele telefoon is hier stock én gewiped.

Er staat niet eens één extra app op, op dit moment, en werkelijk alles staat uit.

Na ongeveer 18-20 uur idle liggen is de telefoon leeg. God vergeve dat ik er iets mee doe zoals bellen, want dan zie ik de batterijmeter zakken met dezelfde snelheid als waarmee Coyote regelmatig in een afgrond flikkert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:18
Ik las over een exchange probleem met 4.4
Dit zou enorme batterij problemen veroorzaken.
Dit was gisteren te lezen hier op de FP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drpeer_holland
  • Laatst online: 28-09 07:25
Katsunami schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 00:27:
[...]

De hele telefoon is hier stock én gewiped.

Er staat niet eens één extra app op, op dit moment, en werkelijk alles staat uit.

Na ongeveer 18-20 uur idle liggen is de telefoon leeg. God vergeve dat ik er iets mee doe zoals bellen, want dan zie ik de batterijmeter zakken met dezelfde snelheid als waarmee Coyote regelmatig in een afgrond flikkert.
Bij mij staat er enkele weken 4.4. op. Helaas gaat mijn batterij 5% per uur, dat is dan zonder iets te doen, enkel idle (zonder scherm activiteiten). Misschien toch maar weer terug naar 4.2.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:01
Nog gekker: ik laad al maanden mijn telefoon iedere nacht op via een usb-kabel aan mijn laptop. Vandaag met 4.4 stond de telefoon gewoon UIT toen ik wakker werd terwijl de laptop gewoon aan was en de kabel er netjes in zat. Lege telefoon dus, leuk als je zo moet werken en hele dag van huis bent... Hoe kan een telefoon onder stroom zichzelf uitzetten? Accuduur is er inderdaad niet veel beter op geworden... Die witte icoontjes zijn ook geen verbetering, vond de blauwe veel fijner werken. Nu denk ik steeds dat er nog iets moet komen..

[ Voor 13% gewijzigd door Deezers op 26-11-2013 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 14:47

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Voordat je de telefoon de schuld geeft, ik had laatst een USB-kabel die blijkbaar ineens niet meer goed werkte. Soms wel, soms niet.

Gisteren 4.4 erop geflasht (ik had geloof ik iets te veel zitten rotzooien) en vooralsnog lijkt het (...) dat ie netter met power omgaat dan 4.3. Maar, ik heb dan ook geen Exchange ingesteld (artikel: nieuws: Android 4.4 zorgt voor problemen met Exchange )
Backup maken van huidige data en later na flashen met full wipe weer terugzetten:
code:
1
2
adb backup -apk -shared -al
adb restore backup.ab

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
drpeer_holland schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 07:55:
[...]

Bij mij staat er enkele weken 4.4. op. Helaas gaat mijn batterij 5% per uur, dat is dan zonder iets te doen, enkel idle (zonder scherm activiteiten). Misschien toch maar weer terug naar 4.2.2.
Dan is er iets flink mis met je nexus, de mijne die verbruikt (3g uit, wifi en GSM netwerk aan) ongeveer 1% per 3 á 4 uur in stand-by.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

@Katsunami,

Heb je al eens in de safe mode gedraaid? Uitschakelen vasthouden en hij reboot naar safe mode. Dan is er echt helemaal niks aan instellingen die iets zouden moeten kunnen vernaggelen. Kijken wat ie dan doet?

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
gisteravond ook eindelijk 4.4 binnengekregen. e.e.a. lijkt ietsie sneller te zijn. zoals ook in deze review geschreven vind ik t jammer dat we niet die nieuwe launcher erbij krijgen. vind de nieuwe exchange app (net zoals gmail app) geen verbetering. de dialer daarentegen is er wel op vooruitgegaan.
Pagina: 1 ... 47 ... 63 Laatste

Let op:
~~~[html]Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic, <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1531584/last">~~~[Google Nexus 4/LG Nexus] levertijden- en abonnemententopic</a> en horen niet in dit topic.<br>

Alles over accessoires voor de Nexus 4 hoort thuis in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1526439/last">Accessoires voor de Google Nexus 4 - LG Nexus</a>.~~~[/html]