Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:45
Om te update kun je de factory image ook gebruiken. is te downloaden op
https://developers.google.com/android/nexus/images#occam

Download de image en pak het tgz en tar bestand uit (unzippen), daar zitten een aantal *.img en batch/sh bestanden in. Bewerk het batch bestand verander regel 23 naar "fastboot update image-occam-krt16s.zip" de optie "-w" die er standaard instaat wiped de data tijdens het updaten.

Voer in je command prompt "adb reboot bootloader" uit en wacht tot je device naar de bootloader is geboot. Voer daarna het batch bestand uit en nexus in binnen 3 min geupdate naar 4.4 zonder dat je apps en data gewiped zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door aegis op 20-11-2013 13:12 ]

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:26

Zym0tiC

^_^

Nu ook een flashable zip voor de KRT16S build gemaakt om lockscreen transparency aan te zetten :)
Zym0tiC schreef op zondag 17 november 2013 @ 20:26:
[...]

Voor de N4 (maar ook de N7 WIFI 2012) heb ik een flashable zip gemaakt om ook de transparency op de lockscreen te activeren. Via custom recovery flashen of sideloaden met ADB. Alleen te gebruiken op een stock versie van Kit Kat zonder mods.

build KRT16O: http://www.shinebox.nl/ho...ransparencyfixmakogrouper
build KRT16S: http://www.shinebox.nl/ho...ransparencyfixmakogrouper

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarif
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-07 17:01

Zarif

Professional Commenter

Iemand hier die al een notificatie heeft gekregen om up te daten naar 4.4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:33
Zarif schreef op woensdag 20 november 2013 @ 18:33:
Iemand hier die al een notificatie heeft gekregen om up te daten naar 4.4?
Nope, hier ook nog niet. Misschien morgen dan maar...
Al meerdere keren op "Nu controleren" gedrukt, maar hij is er nog niet blijkbaar.

[ Voor 14% gewijzigd door Jorn1986 op 20-11-2013 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook nog niet!
18:58 laatste check gedaan voor update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Stom dat Google zo lastig doet met die OTA update, zo groot is-ie toch ook weer niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

D-TECH schreef op woensdag 20 november 2013 @ 19:05:
Stom dat Google zo lastig doet met die OTA update, zo groot is-ie toch ook weer niet :(
Andere fabrikanten rollen per land uit, dus dat gaat ook niet tegelijk. Google rolt per batch uit, vergelijkbaar maar niet landgebonden.

It takes one to know one...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dubbeldrank schreef op woensdag 20 november 2013 @ 19:11:
[...]

Andere fabrikanten rollen per land uit, dus dat gaat ook niet tegelijk. Google rolt per batch uit, vergelijkbaar maar niet landgebonden.
Dan nog, Google belooft snelle OTA updates zodra een nieuwe Android versie uit is.
Dit vind ik echt veel te lang duren, en daar koop ik eigenlijk ( deels ) een Nexus voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:30
D-TECH schreef op woensdag 20 november 2013 @ 19:05:
Groote draait het al lang niet meer om. Wat als er nu een critical bug in zit die met testen niet aan het licht is gekomen en overlast veroorzaakt. Wat zou jij doen als je de mogelijkheid had. Uitrollen naar 5% oid, dagje wachten, kijken of er geen rare crashes voorkomen, ophogen naar x%, noge een keer in de gaten houden, etc, tot iedereen het heeft? Of alles in een klap uitrollen en de hele mensenmassa over je heen halen dat er dingen niet werken omdat er toch iets over het hoofd gezien is.

Het feit dat OTA update nieuwer is dan de dev versie die op de site verschenen is zegt iig dat ze nog wel nieuwe dingen zijn tegen gekomen sinds de "release".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:11
19:37 nog geen update voor mijn N4.

Ik denk dat hij morgen ochtend wel gaat zeiken dat er een update beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-09 21:07
Jorn1986 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 18:45:
[...]

Nope, hier ook nog niet. Misschien morgen dan maar...
Al meerdere keren op "Nu controleren" gedrukt, maar hij is er nog niet blijkbaar.
Mijn ritme vandaag dan, een ronde call of duty black ops 2 spelen, kijken of ik de update al heb, nog een ronde spelen, nog een keer checken, een opdracht huiswerk maken, nog een keer controleren en zo gaat het de hele dag al door. En ik heb de update nog steeds niet. :-(

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flapdrol85
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
aegis schreef op woensdag 20 november 2013 @ 13:11:
Om te update kun je de factory image ook gebruiken. is te downloaden op
https://developers.google.com/android/nexus/images#occam

Download de image en pak het tgz en tar bestand uit (unzippen), daar zitten een aantal *.img en batch/sh bestanden in. Bewerk het batch bestand verander regel 23 naar "fastboot update image-occam-krt16s.zip" de optie "-w" die er standaard instaat wiped de data tijdens het updaten.

Voer in je command prompt "adb reboot bootloader" uit en wacht tot je device naar de bootloader is geboot. Voer daarna het batch bestand uit en nexus in binnen 3 min geupdate naar 4.4 zonder dat je apps en data gewiped zijn.
Moet je bootloader hiervoor unlocked zijn? of kan dit ook met een stock unrooted N4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:58
flapdrol85 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 20:46:
[...]

Moet je bootloader hiervoor unlocked zijn? of kan dit ook met een stock unrooted N4?
ja, voor een volledige stock flash moet je bootloader unlocked zijn (en het unlock proces wiped alles..
een OTA adb sideload kan ook locked/unrooted/ helemaal stock, maar volgens mij zijn die voor de N4 nog niet beschikbaar..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 19:13:
[...]

Dan nog, Google belooft snelle OTA updates zodra een nieuwe Android versie uit is.
Dit vind ik echt veel te lang duren, en daar koop ik eigenlijk ( deels ) een Nexus voor.
Met deze instelling ga je van een koude kermis thuiskomen. Google belooft updates, en relatief snel als je naar andere fabrikanten kijkt. Gewoon geduld hebben, het kan nog wel een paar dagen duren voordat je batch aan de beurt is, maar voor hetzelfde geld heb je hem morgen al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik heb vandaag mijn Nexus 4 en 7 naar de nieuwe build gebracht door de nodige images te flashen van de factory images via fastboot. Het ging allemaal zonder problemen en al mijn apps en data is behouden

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markovitsch
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-06-2022
Ik heb een Nexus 4 met daarop ParanoidAndroid version 3.99. Ik heb het echter totaal geen verstand van dus vraag mij af of ik ook automatisch het bericht krijg voor het uitvoeren van een update. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:06
Kan iemand me uitleggen waarom ik mijn N7 gewoon via adb kon updaten naar 4.4 zonder wipe of bootloader unlock, maar dit met de N4 niet kan? Ik snap niet zo goed waarom daar verschil in zit :?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Markovitsch schreef op woensdag 20 november 2013 @ 22:19:
Ik heb een Nexus 4 met daarop ParanoidAndroid version 3.99. Ik heb het echter totaal geen verstand van dus vraag mij af of ik ook automatisch het bericht krijg voor het uitvoeren van een update. Iemand enig idee?
Als je Paranoid Android hebt krijg je geen bericht van updaten voor Stock Android ;)
Alleen voor updates van Paranoid Android ( lijkt me, draai het zelf niet )

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2013 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-09 12:41
Maverick schreef op woensdag 20 november 2013 @ 22:32:
Kan iemand me uitleggen waarom ik mijn N7 gewoon via adb kon updaten naar 4.4 zonder wipe of bootloader unlock, maar dit met de N4 niet kan? Ik snap niet zo goed waarom daar verschil in zit :?
Kan op dezelfde manier zodra er een OTA URL beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:06
Dan wachten we daar maar even geduldig op.......... :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
Ik heb net GEL gedownload (op stock Android 4.3) en ik vind het eerlijk gezegd tegenvallen, het ziet er aan de ene kant nieuw en modern uit en werkt het vloeiend maar aan de andere is het toch minder fijn.

Verder heb ik nu ineens het kleine probleempje dat wanneer ik de lang op mijn homescreen (stock launcher) druk om de achtergrond aan te passen het pop-up menu (om te bepalen waaruit je je achtergrond wil kiezen) raar langwerpig over de hele scherm lengte vervormt is. Heeft iemand anders dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:11
Ik krijg trouwens sinds vandaag na het installeren/bijwerken van apps een melding in het scherm hoeveel geheugen er nog vrij is. Draai nog stock op 4.3, ondanks pogingen de ota binnen te hengenlen ;)
En sinds vandaag een nieuw record schermtijd en batterijduur(incl 2,5 uur muziek luisteren):

accu

scherm

[ Voor 45% gewijzigd door Megupe op 20-11-2013 23:24 ]

• Mizgala28
Megupe schreef op woensdag 20 november 2013 @ 23:21:
Ik krijg trouwens sinds vandaag na het installeren/bijwerken van apps een melding in het scherm hoeveel geheugen er nog vrij is. Draai nog stock op 4.3, ondanks pogingen de ota binnen te hengenlen ;)
En sinds vandaag een nieuw record schermtijd en batterijduur(incl 2,5 uur muziek luisteren):

accu

scherm
Dat is weinig, met uitsluitend mobiele data gebruik de hele dag haal ik boven de 3 a 3,5 uur schermtijd, en als ik de hele dag wifi gebruik dan rond 4 a 4,5 uur met soms uitschieters van 5 uur qua schermtijd.

• daflux
  • Laatst online: 23-09 13:34
En dit stock?

Want ik heb nooit zoveel gehaald.

• andremichel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-09 10:18
Ik heb Kitkat via Nexus 4 toolkit geinstalleerd. Is heel vlot gegaan. Je moet wel de bootloader eerst unlocken,
en na het flaschen relocken. Ziet er mooi uit ;)

• smspvdm1
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-09 12:35
Vanochtend nog steeds geen update :(

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

andremichel schreef op donderdag 21 november 2013 @ 08:46:
Ik heb Kitkat via Nexus 4 toolkit geinstalleerd. Is heel vlot gegaan. Je moet wel de bootloader eerst unlocken,
en na het flaschen relocken. Ziet er mooi uit ;)
Waarom relock je de bootloader weer? Als je de volgende update ook op deze manier wilt installeren moet je hem eerst weer unlocken en is al je data weer weg.

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 15:15
MegaTronics schreef op donderdag 21 november 2013 @ 09:07:
[...]

Waarom relock je de bootloader weer? Als je de volgende update ook op deze manier wilt installeren moet je hem eerst weer unlocken en is al je data weer weg.
Enige reden die ik kan bedenken is veiligheid. Als je bootloader geunlocked is zou iemand die hem jat/kwaad wilt 'm kunnen flashen met een custom rom zonder wachtwoord en zo je toestel in kunnen komen.

• daflux
Da gaat ook als je bootloader gelocked is ze.

• andremichel
MegaTronics schreef op donderdag 21 november 2013 @ 09:07:
[...]

Klopt, maar zodra OTA wordt uitgerold zet ik hem terug stock om zo de officiele te ontvangen. ;)

• andremichel
daflux schreef op donderdag 21 november 2013 @ 09:36:
Bij mij niet. Kreeg telkens error en melde dat ik de bootloader moest unlocken. :P

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Mijn gps doet al een paar weken moeilijk maar ik denk dat ik nu wel heb gevonden waarom. Het is alleen een probleem in mijn auto (was deze zomer niet zo, heb het toestel sinds mei).

Buiten de auto meteen een fix, zelfs binnen. Heb al van alles geprobeerd, maar in mijn auto gaat de fix ineens niet meer. Dus moet het wel iets met mijn auto zijn en de tijd van het jaar (hittewerend glas of zo?...?).

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

• daflux
andremichel schreef op donderdag 21 november 2013 @ 10:01:
[...]

Bij mij niet. Kreeg telkens error en melde dat ik de bootloader moest unlocken. :P
Ik bedoel maar je kan ook een gsm flashen en unlocken zonder de pincode te weten.

Verwijderd

Jivebunny schreef op donderdag 21 november 2013 @ 10:02:
Mijn gps doet al een paar weken moeilijk maar ik denk dat ik nu wel heb gevonden waarom. Het is alleen een probleem in mijn auto (was deze zomer niet zo, heb het toestel sinds mei).

Buiten de auto meteen een fix, zelfs binnen. Heb al van alles geprobeerd, maar in mijn auto gaat de fix ineens niet meer. Dus moet het wel iets met mijn auto zijn en de tijd van het jaar (hittewerend glas of zo?...?).
Moet wel hittewerend glas zijn, dat is een GPS-killer...

• elpino.rv
daflux schreef op donderdag 21 november 2013 @ 09:36:
huh? nee hoor.. je kunt niet zomaar een custom rom flashen als je bootloader gelocked is hoor!
Je kan alleen een officiele versie van de google nexus 4 flashen, en volgens mij ook heel beperkt (dus alleen van 4.3 naar 4.4 en niet terug etc).

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:58
je kan locked alleen een officiele OTA installeren op een on gemodificeerde stock rom.

Voor ADB sideload maakt locked of unlocked niet uit, maar sideloaden lukt alleen als de /system verificatie OK is (dus geen aanpassingen, mods, etc).

Strava

• meneer deff
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:14
Hallo ik heb net geupdate naar android 4.4 (KRT16S build ) handmatig (telefoon is nog helemaal stock). Ik ben zelfde probleem mijn verbinding valt nog ook steeds weg (tele2), heb nu al via *#*#4636#*#* de telefoon verbinding op WCDMA only gezet. Ik heb nog steeds geen verbinding.

Nu las ik dat als ik radio firmware van 4.2.2 er weer op zet het probleem zou moeten zijn opgelost. Nu is mijn vraag hoe doe ik dat? Of is de enigste oplossing terug gaan naar android 4.2.2, of kan dit niet?

• daflux
Nogmaals ik had het hier op:

Ik bedoel maar je kan ook een gsm flashen en unlocken zonder de pincode te weten.

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-09 09:41
smspvdm1 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 09:02:
En nu?

Ga je dit morgen weer melden?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Is de sideload zip al uit? Die van de 7 vind ik wel (en die werkt ook), maar voor de 4 is 'm niet te vinden.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:06
meneer deff schreef op donderdag 21 november 2013 @ 11:17:
Hallo ik heb net geupdate naar android 4.4 (KRT16S build ) handmatig (telefoon is nog helemaal stock). Ik ben zelfde probleem mijn verbinding valt nog ook steeds weg (tele2), heb nu al via *#*#4636#*#* de telefoon verbinding op WCDMA only gezet. Ik heb nog steeds geen verbinding.

Nu las ik dat als ik radio firmware van 4.2.2 er weer op zet het probleem zou moeten zijn opgelost. Nu is mijn vraag hoe doe ik dat? Of is de enigste oplossing terug gaan naar android 4.2.2, of kan dit niet?
Dit is héél slecht nieuws. Ik wacht tóch op de OTA, ik zal mijn bevinding ook posten wanneer ik m ontvangen heb.

• DoubleTo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-07 10:32
smspvdm1 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 09:02:
Het kan zo zijn dat het een tijdje duurt (ongeveer 2 weken, misschien zelfs langer). Als je zo'n haast hebt kun je gewoon de Nexus factory image flashen.

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:47

IkWilbert

Het is mij!

Hier een mooie uitleg hoe het uitrollen van OTA's werkt bij Google.
http://androidworld.nl/ni...erken-op-nexustoestellen/

I intend to live forever. So far, so good.

• Mizgala28
Tja voordat de galaxy nexus van een kennis destijds de 4.3 update kreeg via de OTA, waren we ook 3 weken verder na aankondiging.

• meneer deff

Iemand enig idee?

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Als je een unlocked bootloader hebt, kun je hem flashen via fastboot:

fastboot flash radio radio-mako-m9615a-cefwmazm-2.0.1700.48.img

Radio images staan hier.

• andremichel
Gewoon via nexus 4 toolkit terug naar 4.3 ? :)

• Faeshaas
  • Laatst online: 22:53

Ik heb hier toevallig vanochtend een topic over aangemaakt: [Nexus 4] Problemen bij gebruik virtuele providers

'Goed' om te weten dat een update naar 4.4 dit probleem ook niet verhelpt....

• Dubbeldrank
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

We maken in Europa ook geen gebruik van de WCDMA standaard maar van de GSM standaard. Dat je dan geen bereik hebt is compleet te verwachten.

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

WCDMA is gewoon de benaming van de meest gebruikte UMTS variant: Wikipedia: W-CDMA (UMTS)

Jij verward het waarschijnlijk met CDMA, de GSM variant welke gebruikt word in Amerika: Wikipedia: Code division multiple access

[ Voor 7% gewijzigd door MegaTronics op 21-11-2013 13:03 ]

• meneer deff
Ik heb nu wel weer bereik met instellingen op WCDMA. Maar is het mogelijk om de radio firmware van 4.2.2 er weer op te zetten samen met de android 4.4 rom? Zo ja, hoe doe ik dat? Of is de enigste oplossing terug gaan naar android 4.2.2, of kan dit niet?

• elpino.rv
daflux schreef op donderdag 21 november 2013 @ 11:36:
Nogmaals ik had het hier op:

Je kunt hem inderdaad unlocken zonder de pincode te weten, maar dan wist hij ALLES van je toestel.. dat is wat ik bedoelde.. als je veilig wilt zijn kun je hem na het flashen weer locken, iemand die je toestel jat/kwaad wilt kan dan dus niet bij je gegevens, foto's etc door even een custom rom te flashen zonden pincode.

• Mole
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:09
Sinds een week overgestapt op een Nexus 4, van een mede Tweaker overgekocht.. Ik gebruik Telfort en heb daar weinig problemen over gelezen. Echter na een paar dagen kwam ik er achter dat m'n internet steeds niet werkte. Er is nog wel verbinding, maar data laad gewoon niet.
Handmatig 4.4 (KRT16S build) geflasht, nog steeds zelfde probleem. Was al bang dat het de virtuele provider bug was, maar kwam er gelukkig zalf achter dat de meegeleverde APN instellingen niet goed staan. Nu werkt het als een zonnetje. Misschien voor andere Telfort gebruikers handig om te weten. (qelp.telfort.nl)

Accuduur ivm met 4.3 kan ik niets over zeggen, behalve dat ze me beide (ondanks mijn slechte verwachtingen) erg tegenvallen. Binnenkort maar is aan de slag met custom kernels.

4.4 is verder aardig, de Dialer die automatisch nummers zoekt (probeer is IKEA of Dominos pizza) is stiekem toch wel erg handig.

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:22
Meer mensen hier last van spontane reboots na installatie van 4.4? Als ik 's ochtends wakker wordt moet ik standaard mijn pincode weer invoeren, en ook gedurende dag staat hij geregeld ineens op het pincodescherm.

Hebben meer mensen hier last van, en beter nog, hoe los je het op?

Home Assistant configuratie

• Faeshaas
  • Laatst online: 22:53
The_Fes schreef op donderdag 21 november 2013 @ 15:22:
Meer mensen hier last van spontane reboots na installatie van 4.4? Als ik 's ochtends wakker wordt moet ik standaard mijn pincode weer invoeren, en ook gedurende dag staat hij geregeld ineens op het pincodescherm.

Hebben meer mensen hier last van, en beter nog, hoe los je het op?
Dat is geen reboot maar een reset van je radio/modem. Je verbinding valt dan helemaal weg en je simkaart meld zich dan opnieuw aan bij de provider (waardoor de simlock verschijnt). Ik heb meer over dit probleem hier opgesomd.

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:22
DjRex schreef op donderdag 21 november 2013 @ 15:25:
[...]

Dat is geen reboot maar een reset van je radio/modem. Je verbinding valt dan helemaal weg en je simkaart meld zich dan opnieuw aan bij de provider (waardoor de simlock verschijnt). Ik heb meer over dit probleem hier opgesomd.
Ah, helemaal niet bij stil gestaan.. Ik wist wel van het probleem af eigenlijk, maar draaide hiervoor CM en die had de oude radio erin zitten.

Dan ben ik wel benieuwd of het flashen van de oude radio hier ook nog steeds kan :S
Ik heb voor nu de SIM pin maar uitgezet, maar dat is ook geen optimale oplossing natuurlijk..

[ Voor 6% gewijzigd door TheFes op 21-11-2013 15:31 ]

Home Assistant configuratie

• TheCeet
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-09 23:22
Gisterenavond KitKat op mijn Nexus 4 gezet.
Na vandaag te gebruiken is de batterijduur echt super in stand-by. Anders verloor ik paar procent na paar uur en nu nog niets verloren.
Voor de rest niet zo veel veranderingen qua uiterlijk buiten de witte icoontjes boven. en bepaalde standaardapps van Google

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:28

Zewatanejo

Fine Thanks!

TheCeet schreef op donderdag 21 november 2013 @ 16:10:
Gisterenavond KitKat op mijn Nexus 4 gezet.
Na vandaag te gebruiken is de batterijduur echt super in stand-by. Anders verloor ik paar procent na paar uur en nu nog niets verloren.
Voor de rest niet zo veel veranderingen qua uiterlijk buiten de witte icoontjes boven. en bepaalde standaardapps van Google
Zit er ook over te denken om niet te wachten op de OTA, maar er zelf KitKat op te zetten.
Is dat mogelijk zonder unlocked bootloader en zonder data te verliezen? Ik heb een Nexus 4 met alles stock.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-09 09:41
Nee.

• IkWilbert
  • Laatst online: 20:47

IkWilbert

Het is mij!

Kitkat OTA nu aan het binnen halen!

I intend to live forever. So far, so good.

• Bigf00t
  • Laatst online: 20:09
IkWilbert schreef op donderdag 21 november 2013 @ 21:30:
Kitkat OTA nu aan het binnen halen!
Bij mij is hij ook aan het upgraden :)

Afbeeldingslocatie: http://s7.postimg.org/uly6d41qz/1462790_671556206199287_362095683_o.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Bigf00t op 21-11-2013 21:44 ]

Verwijderd

Hebbes! :D

• Mizgala28
Hey ik ook, KitKat 4.4 OTA is net binnen.

Afbeeldingslocatie: http://oi41.tinypic.com/331ljiw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://oi40.tinypic.com/snf0ck.jpg

Afbeeldingslocatie: http://oi40.tinypic.com/zvrg9v.jpg

Afbeeldingslocatie: http://oi42.tinypic.com/xogtoy.jpg

Dus na 5 minuten gebruik, het is erg snappy, het voelt sneller aan, de font is anders, de stock mail app lijkt nu meer op Gmail app (ander menu) verder na het maken van schermafbeelding staat er snapshot in plaats van schermafbeelding gemaakt.

De klok app is iets anders.

EN ik heb de stock SMS app, dus geen Hangouts, dat is goed nieuws want ik wou Hangouts niet.

Stock apps reageren sneller en je krijgt meteen de update van Play Kiosk app, ook als je net als ik die nooit hebt gebruikt.

Gelukkig met de oude Launcher, die nieuwe bevalt mij niet helemaal.

De rest weten we al.

Trouwens, de ontgrendel geluid is anders.

[ Voor 9% gewijzigd door Mizgala28 op 21-11-2013 21:53 ]

• meneer deff

Verwijderd

Ik vind het overgebruik van grijs eigenlijk best mooi ( Toetsenbord, statusbar ).
Verder, is het "ok google" zeggen alleen een Nexus 5 feature?

• meneer deff
quote:
meneer deff schreef op donderdag 21 november 2013 @ 12:35:
[...]
Iemand enig idee?

Radio images staan hier

Als ik dus de radio van 4.2.2. Flash over mijn android 4.4 zou dan het probleem opgelost zijn?
Kan dit gewoon met een stock ROM. Bootloader unlocken en flashen?

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:55

Len

Leeg

Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2013 @ 21:59:
Ik vind het overgebruik van grijs eigenlijk best mooi ( Toetsenbord, statusbar ).
Verder, is het "ok google" zeggen alleen een Nexus 5 feature?
Dat werkt alleen als de telefoon op US-engels staat. (Bij UK moet je het nog even apart aanzetten)
meneer deff schreef op donderdag 21 november 2013 @ 22:02:
quote:
meneer deff schreef op donderdag 21 november 2013 @ 12:35:
[...]
Iemand enig idee?

Radio images staan hier

Als ik dus de radio van 4.2.2. Flash over mijn android 4.4 zou dan het probleem opgelost zijn?
Kan dit gewoon met een stock ROM. Bootloader unlocken en flashen?
Ja, met fastboot moet dat zo wel gaan ja. Let wel op!! unlocken gooit HEEL je telefoon LEEG.

[ Voor 50% gewijzigd door Len op 21-11-2013 22:08 ]

Free Tibet

• KoenCows
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-09 11:26
Ladies and gentlemen we've got him!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/X5dOfCi.png

• Megupe
hier na controle om 22.14 is ie ook binnen. Nu downloaden en installeren. Hopelijk dat de accuduur er op vooruit gaat :)

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:18
Hmmm hier zojuist gekeken en opnieuw laten controleren maar nog geen update.

[ Voor 23% gewijzigd door Mabili op 21-11-2013 22:17 ]

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:03
Ik zat al op 4.4 maar heb net de ota voor de laatste release ontvangen

• Cannotwin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-11-2023
Ik heb nog geen OTA op m'n N4, maar hoe zit het met WhatsApp? Werkt deze inmiddels al bij de gene welke de OTA hebben ontvangen?
Bedankt! :) d:)b

[ Voor 40% gewijzigd door Cannotwin op 21-11-2013 22:29 ]

• Mizgala28
Cannotwin schreef op donderdag 21 november 2013 @ 22:24:
Ik heb nog geen OTA op m'n N4, maar hoe zit het met WhatsApp? Werkt deze inmiddels al bij de gene welke de OTA hebben ontvangen?
Werkt probleemloos.

• Bigf00t
Ik had ook iets over WhatsApp gelezen. Ik heb totaal geen problemen.
Alleen de icoontjes van 'Drive' en 'Quickoffice' waren verdwenen na de update, maar dat was snel opgelost.

• Mizgala28
Bigf00t schreef op donderdag 21 november 2013 @ 22:32:
Ik had ook iets over WhatsApp gelezen. Ik heb totaal geen problemen.
Alleen de icoontjes van 'Drive' en 'Quickoffice' waren verdwenen na de update, maar dat was snel opgelost.
Drive is overbodig, Play Kiosk ook, Play Games of zo wou ik wel tot hij om Google+ vroeg (weg ermee dus).

Quickoffice blijft, lijkt mij erg handig omdat ik vaak Word bestanden deel via e-mail voor school.

• Bigf00t
Ik vind Drive een uitstekende cloud opslag waarmee ik 25GB ter beschikking heb.
Er zijn vast ook genoeg goede alternatieven.

De rest hoeft van mij ook niet zo. Dat Google+ gedoe wordt de laatste tijd een beetje teveel opgedrongen naar mijn mening |:(

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09 10:38
Beetje vaag dat Google het niet in 1x uitrolt, was ik toch gewend bij iOS. Zat m`n hele timeline te miepen dat ze de phone/pad hadden geupdate. Nu lees ik niks. :-)

• Megupe
FicoF schreef op donderdag 21 november 2013 @ 22:43:
Beetje vaag dat Google het niet in 1x uitrolt, was ik toch gewend bij iOS. Zat m`n hele timeline te miepen dat ze de phone/pad hadden geupdate. Nu lees ik niks. :-)
hierboven staat al een artikel van oa androidworld.nl vermeld dat ze de OTA stapsgewijs uitrollen om evt. bugs niet gelijk aan iedereen te pushen.

• FicoF
Megupe schreef op donderdag 21 november 2013 @ 22:44:
[...]

hierboven staat al een artikel van oa androidworld.nl vermeld dat ze de OTA stapsgewijs uitrollen om evt. bugs niet gelijk aan iedereen te pushen.
Dus kan per Nexus verschillen?

• Mizgala28
FicoF schreef op donderdag 21 november 2013 @ 22:43:
Even een toevoeging aan de post onder de jouwe, dit is om te kijken of er geen ernstige bugs zijn, het is beter dat bv. 5% van de gebruikers de klos is dan iedereen.

En bij Apple ging dat vaak vlekkeloos, behalve met iOS7, die is amper 2 maanden uit en heeft al 4 updates achter de rug, terwijl vroeger dat beter ging waren er nu wel veel bugs.

Andere vraag, dus drive heeft 25Gb voor opslag? hoe werkt het precies dan? gewoon bestanden erop uploaden en direct kunnen benaderen?

Zou handig zijn voor films, op school zit ik op wi-fi dus meestal heb ik maar 1 film mee omdat ik wel kwaliteit wil maar daardoor meteen 2 a 3Gb kwijt ben op mijn Nexus 4 16Gb.
FicoF schreef op donderdag 21 november 2013 @ 22:47:
[...]

Ja dat klopt.

[ Voor 8% gewijzigd door Mizgala28 op 21-11-2013 22:50 ]

• Bigf00t
Mizgala28 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 22:49:
Andere vraag, dus drive heeft 25Gb voor opslag? hoe werkt het precies dan? gewoon bestanden erop uploaden en direct kunnen benaderen?
Standaard is het 15GB, maar als je Quickoffice installeerde en in gebruik nam kreeg je er gratis 10GB extra bij. Ik weet niet of dat nu nog zo is.

Ik gebruik de app op mijn Nexus en MacBook en het is vaak erg handig om bestanden te delen zonder USB kabel of Bluetooth te hoeven gebruiken.

Verwijderd

HIer loopt ie nu ook binnen na het stopzetten van Google Services Framework, werd tijd :-) Had m al geflashed op mijn Nexus 10 maar dat durfde ik niet aan met mijn N4. Ik kan t me niet veroorloven een dag onbereikbaar te zijn.. Flashen gaat niet altijd goed, maar dat zal aan mij liggen. met de N10 heb ik ook 2 uur lopen kloten.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2013 23:00 ]

• markdm
Hij is binnen! Android 4.4! Alleen ik merk wel dat ik sommige dingen minder fijn vind, ik vond bijvoorbeeld de blauwe details uit 4.3 veel mooier dan de witte uit 4.4, maar dat wordt wel wennen. Ik mis ook de oude easter-egg, die was veel leuker dan deze.

• FicoF
Kun je nog iets fiksen om hem sneller binnen te harken? Taalinstelling oid?

Verwijderd

Google services Framework Stoppen en gegevens wissen onder Apps en dan alles. Als je dat gedaan hebt, naar updates dan staat daar laatst gechecked 1970, dan op update. Bij mij deed ie dat nu in 1 keer, heb het bij vorige updates vaker moeten herhalen.

• Mizgala28
Bigf00t schreef op donderdag 21 november 2013 @ 22:53:
[...]

Standaard is het 15GB, maar als je Quickoffice installeerde en in gebruik nam kreeg je er gratis 10GB extra bij. Ik weet niet of dat nu nog zo is.

Ik gebruik de app op mijn Nexus en MacBook en het is vaak erg handig om bestanden te delen zonder USB kabel of Bluetooth te hoeven gebruiken.
Ideaal dus, al maak ik mij wel zorgen of het wel vellig is qua "bekijken" op de servers van Google, ik zal er over na denken.
FicoF schreef op donderdag 21 november 2013 @ 22:47:
[...]

Nee, het gaat erom dat jouw toestel in dat ene batch zit, trouwens binnen 2 a 3 dagen heb je de update 100% zeker, en voor 99% tussen vandaag en morgen deze tijd.

Verder is de download app compleet anders qua look, van zwart naar compleet grijs met wit, als dit de nieuwe stijl van Android gaat worden kan het leuk worden mitst goed gebruikt (en niet zoals bij iOS 7 die door de kinderachtige iconen ook zo eruitziet).

• FicoF
Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2013 @ 23:08:
Google services Framework Stoppen en gegevens wissen onder Apps en dan alles. Als je dat gedaan hebt, naar updates dan staat daar laatst gechecked 1970, dan op update. Bij mij deed ie dat nu in 1 keer, heb het bij vorige updates vaker moeten herhalen.
Ben je dan niet alle gegevens kwijt? Heb nl geen zin om bij alle apps opnieuw in te loggen. :)

• Mizgala28
FicoF schreef op donderdag 21 november 2013 @ 23:10:
[...]

Ben je dan niet alle gegevens kwijt? Heb nl geen zin om bij alle apps opnieuw in te loggen. :)
Niet helemaal, je kan wel gekloot mee krijgen.

Verwijderd

Nee hoor.. nooit problemen mee...

• Mizgala28
Dat was wel anders bij mensen die ik ken, de gegevens bleven maar opnieuw inloggen moest vaak wel.

Opzich dus geen probleem maar je moet er wel iets meer moeite voor doen.

Verwijderd

Ik heb het bij de N7, de N4 altijd zonder problemen gedaan...

• meneer deff
Nog mensen last van sim probleem? Het opnieuw moten invoeren van sim pincode. Ik helaas wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarif

Zarif

Professional Commenter

Hier ook binnen. Jammer dat het niet dezelfde launcher heeft als de Nexus 5. Dus je hebt nu twee soorten stock Android 4.4? Morgen even kijken of het probleem met virtuele providers is opgelost, maar dat betwijfel ik. Heeft iemand nog goede argumenten waarom 4.4 beter is dan 4.3 op de Nexus 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:52

robotjoek

Samsung S25U + Ultrawatch

Hier ook binnen, na framework truck !

XPeng G6SR(24) + Ratio Solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
Te gek! KitKat. Alleen werkt mobielinternet (wat met 4.3 al slecht werkte) van Tele 2 nu helemaal niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarif

Zarif

Professional Commenter

Luapper schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 00:49:
Te gek! KitKat. Alleen werkt mobielinternet (wat met 4.3 al slecht werkte) van Tele 2 nu helemaal niet meer.
Bij 4.3 deed mobiel internet het bij soms ook niet. Om het weer te laten werken deed ik het volgende:
  1. Zet mobiel internet uit
  2. Herstart je Nexus 4
  3. Wacht totdat je weer verbinding hebt
  4. Zet mobiel internet weer aan en wacht een paar tellen
Soms moest ik dit zelfs twee keer achter elkaar doen. Erg irritant. Nu even afwachten of ik dat met 4.4 ook zou moeten doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
Ha, 3 keer herstarten was niet afdoende. Blijkbaar doet android 4.4 zijn naam eer aan. Voortaan maar 4x herstarten als ik ergens een WI-FI zone verlaat. Ik heb een hoge pet op van Google, maar dit lijkt toch echt een Android probleem te zijn waar ik behoorlijk van baal.

Edit: Sinds vandaag ook maar een simlock er opgezet om te kijken of mijn signaal ook wegvalt. En ja hoor, na 5 minuten moest ik m'n code weer opgeven.

[ Voor 22% gewijzigd door Luapper op 22-11-2013 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zarif schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 00:43:
Hier ook binnen. Jammer dat het niet dezelfde launcher heeft als de Nexus 5. Dus je hebt nu twee soorten stock Android 4.4? Morgen even kijken of het probleem met virtuele providers is opgelost, maar dat betwijfel ik. Heeft iemand nog goede argumenten waarom 4.4 beter is dan 4.3 op de Nexus 4?
Die launcher is een aparte APK die je moet installeren. Kijk even terug in dit draadje of in de reacties bij het nieuwsbericht dat google 4.4 uitrolt voor nexus 4. Daar staat de link in 1 van de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:03
Heeft hier iemand al de switch van dalvik naar art gemaakt? Ik heb net even het topic op xda doorgelezen en lees veel positieve reacties. Na het lezen over het verschil tussen dalvik en art en wat het precies op je telefoon doet weet ik zeker dat ik het van het weekend ga proberen.

Ik heb alleen na de flash van 4.4 nog niet alles gerestored (apps, data, root, etc) en aangezien Titanium Backup niet werkt met ART ga ik van het weekend eerst even restoren en dan pas de switch maken.

Voor de mensen die de switch al willen maken.
Wat de switch naar ART precies veranderd
Lijst met niet werkende apps
Fix voor whatsapp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
SuperKneus schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 08:18:
Heeft hier iemand al de switch van dalvik naar art gemaakt? Ik heb net even het topic op xda doorgelezen en lees veel positieve reacties. Na het lezen over het verschil tussen dalvik en art en wat het precies op je telefoon doet weet ik zeker dat ik het van het weekend ga proberen.

Ik heb alleen na de flash van 4.4 nog niet alles gerestored (apps, data, root, etc) en aangezien Titanium Backup niet werkt met ART ga ik van het weekend eerst even restoren en dan pas de switch maken.

Voor de mensen die de switch al willen maken.
Wat de switch naar ART precies veranderd
Lijst met niet werkende apps
Fix voor whatsapp
Met ART werkt alles iets sneller maar het is nog beta dus de snelheids winst komt nog wel.

Ik zelf ga ART niet gebruiken, apps nemen dan meer ruimte in en het is al krap genoeg met 16gb aan opslag.

Dus over naar de stand-by, in 4.3 moest mijn Nexus 4 iedere nacht aan de lader blijven omdat in stand-by de accu flink leegliep.

Een voorbeeld, ik ging om 23 uur naar bed en moest opstaan om 6 uur, met 4.3 ging de accu binnen die tijd vaak van 100% naar 86% a 83% en dat in stand-by.

Nou deze nacht ging ik om 23:38 naar bed en ging ik opstaan om 6:45, toen ik ging slapen was mijn accu 98%, toen ik wakker werd ging hij net op dat moment van 96% naar 95% toen ik de wekker uit deed, echt top!

Nu hoef ik dat ding in ieder geval niet iedere nacht aan de lader laten ook al is hij vol, alles is getest op Vodafone netwerk met data uit en wifi aan.

Bij normaal gebruik merk ik dat de accu even snel leeggaat maar dat is geen ramp, ik vond het belangrijk dat als ik de telefoon niet ik gebruik, er wel op kan vertrouwen dat die niet na 2 dagen niks doen ineens leeg is.
Pagina: 1 ... 46 ... 63 Laatste

Let op:
~~~[html]Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic, <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1531584/last">~~~[Google Nexus 4/LG Nexus] levertijden- en abonnemententopic</a> en horen niet in dit topic.<br>

Alles over accessoires voor de Nexus 4 hoort thuis in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1526439/last">Accessoires voor de Google Nexus 4 - LG Nexus</a>.~~~[/html]