• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ja ze zijn zeker scherp, maar als ik goed kijk kan ik wel goed zien dat het niet 1:1 pixels zijn zeg maar. Zou mooi zijn als ze deze launcher gewoon in de Play Store zetten, wel geoptimaliseerd dan voor meerdere resoluties.

[ Voor 35% gewijzigd door Frietsaus op 14-11-2013 23:04 ]

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-09 15:09
GEL kan je hier downloaden: http://www.androidfilehost.com/?fid=23212708291676903

Ik heb het getest en werkt, iconen zijn wel vrij groot maar niet storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-09 15:05
Ahh geen KitKat launcher, ik vind het prima want die grote iconen bevallen mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 20:42

The Milkman

█████░░░░░ 50%

jostefa schreef op donderdag 14 november 2013 @ 23:18:
GEL kan je hier downloaden: http://www.androidfilehost.com/?fid=23212708291676903

Ik heb het getest en werkt, iconen zijn wel vrij groot maar niet storend.
Ook de transparante balk?

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:29
Volgens mij moet je dan ook de speciale Google now update instaleren.
Factory images zijn overigens ook uit

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-09 13:34
Hoe installeer ik deze juist via fastboot is dit zoals sideloaden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
https://developers.google...images?hl=nl#instructions
Instructions

You will find these files useful if you have used the Android Open-Source Project, flashed custom builds on your device, and wish to return that device to its factory state.

In order to use these files, you need to have the fastboot tool in your PATH. That tool is compiled as part of every configuration of the Android Open-Source Project and is the tool used to flash custom builds on your device. On GNU/Linux systems, this also implies that you have configured USB access as mentioned in the machine setup instructions.

Your device needs to be in fastboot mode, with the bootloader unlocked. The relevant key combinations and commands are documented on the page about building for devices.

You need to uncompress each download before use, which creates a new directory for that exact download. That directory contains a ./flash-all.sh script, which handles the various operations, installs the necessary bootloader, baseband firmware(s), and operating system. Note that this operation deletes all user data by default.

After restoring a factory image, it is recommended that you lock the bootloader, for security reasons.
dus je device moet unlocked zijn en deze zijn alleen te flashen via fastboot (scripted), wellicht zijn er ook toolkits die dit voor je doen.
Let op standaard wordt je userdata ook gewiped (als dat niet al zojuist bij de unlock is gebeurd)

een unlock is altijd full wipe inc sdcard
een full fastboot stock flash is volgens mij een full wipe excl sdcard (weet ik niet heel zeker)
je kan overigens het fastboot script aanpassen dat ie je userdata met rust laat

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
Mijn Nexus is al unlocked maar als hij een full wipe doet dan wacht ik wel op de OTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Handig, in het factory image van de Nexus 4 heeft de radio image een verkeerde naam. De file heet radio-mako-m9615a-cefwmazm-2.0.1700.84.img (zoals in 4.3), maar is 9 MB kleiner en als je erin kijkt zie je als versienummer 2.0.1700.97. :p
daflux schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 08:59:
Mijn Nexus is al unlocked maar als hij een full wipe doet dan wacht ik wel op de OTA.
Gewoon dit stappenplan volgen (scenario 2) en je data blijft bestaan.

[ Voor 45% gewijzigd door MegaTronics op 15-11-2013 09:01 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
de ota kun je ook met de wugfresh toolkit eenvoudig sideloaden (let wel op dat een OTA in principe alleen werkt als je /system partitie nog stock is, mijn N7 wilde de OTA niet pakken via side load.)

in principe kan je ook via fastboot de verschillende images los flashen zonder wipe, maar daar zitten uiteraard wel wat meer risico's aan (vooral dat je moet weten wat je doet :))

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-09 15:51

Phntm

Tlingelingeling

Als ik me het nog goed herinner krijg je een full wipe alleen als je root en niet je bootloader unlocked. Je kan de factory images nu gewoon vinden op de Google Dev pagina. En het is aan te raden om NOOIT een dirty flash te doen aangezien dat kan leiden tot een brick en dat heb je liever niet want unbricken is een hel als je niet een grote fan van bent werken via cmd. De wugfresh tool helpt helaas niet met bootloops rechtzetten.

offtopic:
Ik ben overgestapt op de iPhone omdat ik even een break neem van Android voor een jaartje, zo actief was ik niet maar zie dit offtopic berichtje als mijn reden waarom.

[ Voor 16% gewijzigd door Phntm op 15-11-2013 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Phntm schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 09:25:
[...]

Als ik me het nog goed herinner krijg je een full wipe alleen als je root en niet je bootloader unlocked. Je kan de factory images nu gewoon vinden op de Google Dev pagina. En het is aan te raden om NOOIT een dirty flash te doen aangezien dat kan leiden tot een brick en dat heb je liever niet want unbricken is een hel als je niet een grote fan van bent werken via cmd. De wugfresh tool helpt helaas niet met bootloops rechtzetten.

offtopic:
Ik ben overgestapt op de iPhone omdat ik even een break neem van Android voor een jaartje, zo actief was ik niet maar zie dit offtopic berichtje als mijn reden waarom.
een nexus brick je echt niet zomaar hoor... zolang je geen verkeerde bootloader flashed (wat eigenlijk ook nooit nodig is om te doen) kan je altijd via fastboot in 2 klikken terug naar stock.

verder staat een full wipe los van rooten. Als je unlocked bent (wat wel een full wipe triggered) kan je vervolgens doen wat je wil, je kan alle partities los van elkaar overschrijven/wipen/....

als je dit soort dingen gaat roepen dan moet je inderdaad lekker een iPhone nemen, of wacht ... je zou natuurlijk ook gewoon je nexus stock kunnen laten en zoals 95% van de wereld gewoon wachten op de OTA en deze zonder gezeik installeren zoals google het bedoeld heeft.

Dat je met een nexus lekker kan kloten wil niet zeggen dat dit ook nodig is..

[ Voor 18% gewijzigd door Prulleman op 15-11-2013 10:28 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Prulleman schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 09:50:
[...]

een nexus brick je echt niet zomaar hoor... zolang je geen verkeerde bootloader flashed (wat eigenlijk ook nooit nodig is om te doen) kan je altijd via fastboot in 2 klikken terug naar stock.

als je dit soort dingen gaat roepen dan moet je inderdaad lekker een iPhone nemen, of wacht ... je zou natuurlijk ook gewoon je nexus stock kunnen laten en zoals 95% van de wereld gewoon wachten op de OTA en deze zonder gezeik installeren zoals google het bedoeld heeft.

Dat je met een nexus lekker kan kloten wil niet zeggen dat dit ook nodig is..
Waarom trek je een conclusie dat mijn reden dat ik een iphone neem is omdat ik mijn telefoon heb gebricked? Ik wil gewoon eens wat anders proberen, mijn Nexus 4 doet het nog perfect met een MMuzzyRom en Harsh kernel met undervolted cores nu(ook een stuk zuiniger, aan te raden kernel) Je kan ook gewoon met Trickster met je voltages spelen (niet schrikken als je scherm nonstop grijs, wit flitst als er iets mis gaat). Ik ben gewoon een niet al te grote fan van mobieltjes die door LG zijn gemaakt, natuurlijk zijn er alternatieven en gebruikers die LG gewoon top vinden, en dat respecteer ik. Maar dat jij zomaar komt en gaat lullen met een valse conclusie vind ik maar flauw. Nee hoor lieve meneer, houd voortaan maar uw flauwe meningen voor u. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
ik lees uit je verhaal dat je klaar bent met android omdat het allemaal ingewikkeld is met o.a. cmd, bricks en wipes en daarom voor een iPhone hebt gekozen. (niet omdat jij je toestel hebt gebricked dus)

Daarnaast is de info die je geeft niet correct of op zijn minst misleidend.

om verder offtopic discussie te voorkomen is dit mijn laatste bericht, uiteraard mag je hier op reageren, maar ik ben eruit :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Prulleman schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 10:02:
ik lees uit je verhaal dat je klaar bent met android omdat het allemaal ingewikkeld is met o.a. cmd, bricks en wipes en daarom voor een iPhone hebt gekozen. (niet omdat jij je toestel hebt gebricked dus)

Daarnaast is de info die je geeft niet correct of op zijn minst misleidend.

om verder offtopic discussie te voorkomen is dit mijn laatste bericht, uiteraard mag je hier op reageren, maar ik ben eruit :)
offtopic:
Makkelijk om dus een verkeerde conclusie te trekken en dan weer te zeggen dat je eruit bent, een simpele advies: Volgende keer niet zomaar een conclusie trekken, als mijn zinnen onbegrijpelijk zijn, PM me gerust en we kunnen als 2 volwassenen gewoon gerust een discussie voeren.

Ik vind Android niet ingewikkeld om mee te werken, in tegendeel, ze geven je zo veel vrijheid dat je er echt wel van leert. Als je je device bricked kun je gewoon met CMD "handmatig" een factory image van een android versie weer erop gooien en begin je gewoon weer opnieuw met flashen, mits je backups hebt gemaakt voordat je begon met rare dingen doen. Ik ben/was een persoon die elke maand of voor elke nieuwe rom een update maakte, zowel van het hele apparaat als apps+data met Titanium. En mag ik weten wat misleidend is in mijn korte reactie van toestraks? En om eigenlijk wat te verduidelijken, ik zei dat werken met CMD een hel is omdat misschien persoon x niet eens zo handig is met werken met Android of CMD of gewoon totaal nieuw is. Beetje ontmoedigend maar het is beter om iets ergers te voorkomen.

[ Voor 8% gewijzigd door Phntm op 15-11-2013 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Alleen op het home screen. Niet op het lockscreen zoals de Nexus 5 dat wel heeft.
Phntm schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 09:25:
[...]

offtopic:
Bootloader unlock wipet altijd helaas. En ik ben juist zeer tevreden over de Nexus 4. Ik ben niet dol op custom roms maar toen ik er mee speelde vond ik de Nexus 4 extreem makkelijk in het flashen en herstellen naar 100% stock, zelfs bij een boot loop. Zelfde had ik bij Sony. Bij HTC vind ik het maar ingewikkeld allemaal.

Trouwens ik kreeg net een Google Zoeken update en nu is de app drawer in GEL 4 apps breed ipv 5 apps, net als de Nexus 5. Werk achter de schermen voorbereidend op een GEL play store release?

[ Voor 6% gewijzigd door Frietsaus op 15-11-2013 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Frietsaus schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 10:15:
[...]

Alleen op het home screen. Niet op het lockscreen zoals de Nexus 5 dat wel heeft.

[...]

Bootloader unlock wipet altijd helaas. En ik ben juist zeer tevreden over de Nexus 4. Ik ben niet dol op custom roms maar toen ik er mee speelde vond ik de Nexus 4 extreem makkelijk in het flashen en herstellen naar 100% stock, zelfs bij een boot loop. Zelden had ik bij Sony. Bij HTC vind ik het maar ingewikkeld allemaal.
Tjah, de Nexus 4 is ook een developer phone hé. Alles is blootgesteld en dus ook veel makkelijker om mee te werken. Vereist wel enige begrip en geduld anders zit je maar wat te rommelen, en het blijkt dat mijn brein ook weinig dus herrinert van de laatste keer dat ik mijn bootloader had unlocked. Had dit namelijk gelijk gedaan toen ik het toestel in mijn handen kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06:32
Werkt onderstaande manier ook om android 4.4 op de Nexus 4 te zetten? Ben niet zo'n held met dit soort dingen maar wil graag van de WiFi bugs af en daarom de update zo snel mogelijk :P .

http://www.androidauthori...e-rolling-out-now-156097/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:41
Mayet193 schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 12:16:
Werkt onderstaande manier ook om android 4.4 op de Nexus 4 te zetten? Ben niet zo'n held met dit soort dingen maar wil graag van de WiFi bugs af en daarom de update zo snel mogelijk :P .

http://www.androidauthori...e-rolling-out-now-156097/
Nee want er is nog geen OTA file beschikbaar. Volg deze handleiding en er kan niks mis gaan:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2010312

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
Even voor de zekerheid dus:
downloaden, uitpakken in een map, rechter muisknop command prompt, fastboot reboot, fastboot update image*.zip.

Is dat genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
een aardige samenvatting, maar wellicht moet je nog drivers installeren, backuppen, unlocken, meerdere partities flashen, ....

Ik weet niet wat je doel is, maar een compleet cleane stock 4.4 rom is het beste te flashen met het script en de uitleg van google. Wil je je userdata behouden, dan zal je het 1 en ander moeten aanpassen, en het N7 2012 topic wordt daar ook over gesproken. en zo zijn er nog meer mogelijkheden, dus wat is je doel en wat je je huidige setup?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
  • Nu online
Prulleman schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 15:47:
een aardige samenvatting, maar wellicht moet je nog drivers installeren, backuppen, unlocken, meerdere partities flashen, ....

Ik weet niet wat je doel is, maar een compleet cleane stock 4.4 rom is het beste te flashen met het script en de uitleg van google. Wil je je userdata behouden, dan zal je het 1 en ander moeten aanpassen, en het N7 2012 topic wordt daar ook over gesproken. en zo zijn er nog meer mogelijkheden, dus wat is je doel en wat je je huidige setup?
Heb al root en bootloader, zit nu op de laatste stabiele.
Wil graag alle apps en data behouden.

EDIT: Geprobeerd met bovenstaande stappen. Krijg errors: archive does not contain boot.sig, recovery.sig, system.sig.
EDIT2: Ah, snap 'm. Moest er nog 1 uitpakken. Hij is weer bezig..

[ Voor 11% gewijzigd door remcoboy1479 op 15-11-2013 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Hebben jullie ook last (KitKat) van een snel leeglopende batterij? 'Android-besturingssysteem' houdt duidelijk mijn telefoon wakker tijdens standby, afgelopen nacht is er ruim 35% vanaf gegaan, alleen idlen. Ik ga zo denk ik maar even opnieuw flashen.

Ik gebruik ook exact dezelfde apps (geen tweaks, mods etc.) als in Jelly Bean en dat gaf daar nooit een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11-2024
Kan iemand een screenshot maken van hoofdscherm en launcher? Ik draai nu 4.4 KitKat nexus 5 port maar twijfel om naar stock 4.4 te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdabom
  • Laatst online: 15-09 19:45
Lennart95 schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 16:26:
Kan iemand een screenshot maken van hoofdscherm en launcher? Ik draai nu 4.4 KitKat nexus 5 port maar twijfel om naar stock 4.4 te gaan.
Er is geen GEL op stock 4.4 voor Nexus 4. Dit is alleen aanwezig in de rom van Nexus 5. Je hebt dus nog de oude launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
  • Nu online
Staat nu al zo'n 10 minuten op writing system. Is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-09 16:58
Ik heb net de factory image van 4.4 geïnstalleerd. Echter het rare is dat ik baseband 2,0.1700.97 heb terwijl er een .84 in de factory-image zit.... Welke baseband hebben jullie met 4.4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

pipo1000 schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 17:27:
Ik heb net de factory image van 4.4 geïnstalleerd. Echter het rare is dat ik baseband 2,0.1700.97 heb terwijl er een .84 in de factory-image zit.... Welke baseband hebben jullie met 4.4?
Ze hebben bij Google vergeten de naam van de file aan te passen, in het factory image zit gewoon de 97 versie (welke trouwens 9 MB kleiner is dan 84). Als je namelijk met een teksteditor het radio bestand opent staat bovenaan wel het juiste versienummer.

[ Voor 10% gewijzigd door MegaTronics op 15-11-2013 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL
  • Laatst online: 04-09 23:49

MXL

Is dit nou dezelfde versie als dat binnenkort via de reguliere update mogelijkheid wordt aangeboden of kan daar nog verschil tussen zitten

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:05
Ik heb zojuist ook de update gedaan, alles is in principe goed gegaan, en al mijn data is bewaard gebleven.. Maarrr mijn Home button reageert niet, en de quick settings in de notification balk doen het ook niet. Bovendien krijg ik geen notifications binnen. Iemand een idee wat ik daar aan kan doen? Of moet ik dan toch maar een flash met whipe doen om dit op te kunnen lossen?

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Als je data wil behouden had je beter kunnen wachten op de OTA. Flashen van een factory image met behoud van data is vragen om problemen, in elk geval als je van een custom rom komt.

[ Voor 14% gewijzigd door Frietsaus op 15-11-2013 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Frietsaus schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 19:20:
Als je data wil behouden had je beter kunnen wachten op de OTA. Flashen van een factory image met behoud van data is vragen om problemen, in elk geval als je van een custom rom komt.
Ik kom inderdaad van een custom rom af, maar wachten op de OTA heeft dan ook weinig nut ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-09 14:26
Lekker, vanavond 4.4 geflashed, net de eerste simlock weer gezien en heb met 3G een behoorlijke battery drain. Hopelijk wat verkeerd gegaan met het flashen van de rom, ik ben het gekloot met die radio software wel echt helemaal beu.

Edit: radio is gewoon 2.0.1700.97, zoals het hoort. zal er even een complete wipe tegenaan gooien maar heb er weinig vertrouwen in.
Edit2: gewoon via nexus toolkit de factory 4.4 rom geinstalleerd, zou exact hetzelfde moeten doen als de handmatige installatie..

[ Voor 83% gewijzigd door Bastard op 15-11-2013 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InSanex
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-08 19:50

InSanex

serenity now!

Wellicht heeft iemand in dit topic de gouden tip voor me,
Onlangs heeft mijn nexus mijn hele camerafolder leeggehaald. Na het maken van een foto, keek ik terug en was alles weg, en stond alleen mijn net gemaakte foto nog in de map.
Heb het programma quick pix al laten scannen en hem aan mijn win7 pc gehangen, maar ik krijg de eerder gemaakte foto's niet terug.

Iemand dit al eerder ervaren en kan mij wellicht terug op weg helpen ?

Het weer in Halfweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
Kan je niet helpen met het probleem oplossen maar wel met voorkomen. Installeer dropbox en laat de foto's automatisch syncen met je dropbox. Verder kan je het best je telefoon niet gebruiken, mocht je de bestanden nog terug kunnen halen. Wanneer je nu door blijft schrijven op je sd kaart schrijf je al je foto's permanent over!

Wanneer je op "android recovery sd tool" googled krijg je toch behoorlijk veel informatie, succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
Gisternacht opnieuw geflashed en dit keer ook userdata gewiped, maar vanochtend moest ik mijn simcode weer ingeven dus het heeft geen zak geholpen.

Vandaag maar weer eens .48 radio flashen. :F

[ Voor 14% gewijzigd door Bastard op 16-11-2013 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Bastard schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 10:01:
Gisternacht opnieuw geflashed en dit keer ook userdata gewiped, maar vanochtend moest ik mijn simcode weer ingeven dus het heeft geen zak geholpen.

Vandaag maar weer eens .48 radio flashen. :F
Als ze dat nu nog niet fatsoenlijk ingeregeld hebben zijn ze wel heel erg slecht bezig bij Google en LG 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-09 22:14
Er is nu ook een .zip uitgekomen van 4.4 op XDA, deze kan je gewoon flashen via je recovery.
Voor de mensen die er handmatig niet helemaal uitkomen met fastboot.
Heb hem gisteravond erop gezet en werkt prima.
Die nieuwe launcher ook meteen maar even geprobeerd en moet zeggen hij is lekker duidelijk met de icoontjes ;)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2527806

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Heb nu ook een install met volledige whipe gedaan, en nu werkt alles een stuk beter. Het enige waar ik nu nog tegenaan loop is dat whatsapp+ geen foto's wil verzenden uit mijn gallerij. Iemand die ook whatsapp+ heeft en dat even zou willen testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Bastard schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 22:35:
Lekker, vanavond 4.4 geflashed, net de eerste simlock weer gezien en heb met 3G een behoorlijke battery drain. Hopelijk wat verkeerd gegaan met het flashen van de rom, ik ben het gekloot met die radio software wel echt helemaal beu.

Edit: radio is gewoon 2.0.1700.97, zoals het hoort. zal er even een complete wipe tegenaan gooien maar heb er weinig vertrouwen in.
Edit2: gewoon via nexus toolkit de factory 4.4 rom geinstalleerd, zou exact hetzelfde moeten doen als de handmatige installatie..
Het probleem met het crashende modem is hier ook terug, dat wordt voor mij ook een downgrade. Vreemd want Google zegt in hun bugreport dat de fix is opgenomen in de KitKat release. Waardeloos dit hoor, ik ben met deze telefoon al een aantal serieuze bugs tegengekomen waardoor ik bijna op het punt ben een ander toestel te overwegen, en dan uiteraard geen buggy Nexus meer.

Edit:
Mensen die nog last hebben van de MVNO GSM bug, alsjeblieft post dat in het bugreport want Google moet er van af weten.

https://code.google.com/p...s&groupby=&sort=&id=58317

[ Voor 12% gewijzigd door Frietsaus op 16-11-2013 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
Frietsaus schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 10:35:
[...]

Het probleem met het crashende modem is hier ook terug, dat wordt voor mij ook een downgrade. Vreemd want Google zegt in hun bugreport dat de fix is opgenomen in de KitKat release. Waardeloos dit hoor, ik ben met deze telefoon al een aantal serieuze bugs tegengekomen waardoor ik bijna op het punt ben een ander toestel te overwegen, en dan uiteraard geen buggy Nexus meer.

Edit:
Mensen die nog last hebben van de MVNO GSM bug, alsjeblieft post dat in het bugreport want Google moet er van af weten.

https://code.google.com/p...s&groupby=&sort=&id=58317
Als google er nu nog niets vanaf weet hebben ze wel een heel groot bord voor de kop, dit probleem speelt al maanden en heeft ook op de fp bij tweakers gestaan. Wat precies de reden is dat ze het niet gewoon fixen is mij ook een raadsel, zo'n waardeloze support had ik in ieder geval niet verwacht van een nexus toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-09 16:58
Mijn eerste 'auto shutdown' met 4.4 heb ik al de rug. Vanochtend stond mijn telefoon uit, en alleen een vol- + power kreeg hem weer aan de gang. Battery was ook gehalveerd . Dit had ik trouwens ook soms op 4.3 ..... iemand toevallig een tip?

[ Voor 5% gewijzigd door pipo1000 op 16-11-2013 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremichel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-09 10:18
Nu de koorts over de Nexus 5 wat gezakt is, vraag ik mij af hoelang de 4 nog populair zal blijven.
Ik heb de mijne sinds 15/04/2013 en ben nog steeds zeer tevreden. Met eerdaags de KitKat upgrade
zou hij moeten meegaan tot de volgende nexus.

Alleen hoop ik dat de custom roms gaan blijven komen zodat wij kunnen blijven flashen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drpeer_holland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:25
The_Fes schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 10:29:
Heb nu ook een install met volledige whipe gedaan, en nu werkt alles een stuk beter. Het enige waar ik nu nog tegenaan loop is dat whatsapp+ geen foto's wil verzenden uit mijn gallerij. Iemand die ook whatsapp+ heeft en dat even zou willen testen?
Net even getest. Heb ook een clean 4.4 installatie gedaan. Dit probleem kan ik niet reproduceren. Kan prima foto's versturen via whatapp vanuit mijn galerie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Bastard schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 13:01:
[...]

Als google er nu nog niets vanaf weet hebben ze wel een heel groot bord voor de kop, dit probleem speelt al maanden en heeft ook op de fp bij tweakers gestaan. Wat precies de reden is dat ze het niet gewoon fixen is mij ook een raadsel, zo'n waardeloze support had ik in ieder geval niet verwacht van een nexus toestel.
Dat begrijp ik, echter een medewerker van Google gaf aan dat het in KitKat opgelost zou zijn. Dat is niet het geval dus blijkbaar moet er weer geklaagd worden zodat ze er wat aan kunnen doen. Ik vind het erg waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

drpeer_holland schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 17:13:
[...]

Net even getest. Heb ook een clean 4.4 installatie gedaan. Dit probleem kan ik niet reproduceren. Kan prima foto's versturen via whatapp vanuit mijn galerie.
Vanuit de gallery kan ik wel foto's versturen via whatsapp, maar als ik via whatsapp een foto via de gallery wil versturen lukt het niet. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

andremichel schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 14:47:
Nu de koorts over de Nexus 5 wat gezakt is, vraag ik mij af hoelang de 4 nog populair zal blijven.
Ik heb de mijne sinds 15/04/2013 en ben nog steeds zeer tevreden. Met eerdaags de KitKat upgrade
zou hij moeten meegaan tot de volgende nexus.

Alleen hoop ik dat de custom roms gaan blijven komen zodat wij kunnen blijven flashen. :)
Zo lang je niet update geil bent, gaat de Nexus4 na de kitkat update zeker nog een jaar mee!
Althans uit mijn ervaring :)

Gisteren Rastakat 15-11-'13 geflashed en ik kan je garanderen dat deze smooth loopt!
Leuke hiervan is dat de Kitkat Home Launcher er in gebakken zit, + een aantal build tweaks.

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:53
Uit puur ongeduld ook maar de bootloader geunlockt en KitKat erop geprakt. Dat ging verder eigenlijk probleemloos. Eerste ervaring is gematigd positief. Nog niet in de halleluja stemming die ik gelezen heb bij N5 reviews. Even bekijken wat de batterij gaat doen. Hangouts met geïntegreerde SMS lijkt praktisch. Later meer ervaringen. Wel tof dat het toch weer eventjes voelt als een nieuwe gebruikers ervaring. Krijg de bootloader gek genoeg niet meer gelockt. Ga ik ook niet al teveel tijd in steken aangezien ik vrij vlot weer overstap op PA of een andere custom ROM

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-09 21:07
Ik ben nieuw met stock android 4.3 (ik wacht gewoon tot de 4.4 update) en vroeg me af of/hoe je de tiles in het tweede dropdown menu aan kan passen, ik zou er heel graag automatisch draaien aan/uit en gps aan/uit bij willen zetten.

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
markdm schreef op zondag 17 november 2013 @ 10:44:
Ik ben nieuw met stock android 4.3 (ik wacht gewoon tot de 4.4 update) en vroeg me af of/hoe je de tiles in het tweede dropdown menu aan kan passen, ik zou er heel graag automatisch draaien aan/uit en gps aan/uit bij willen zetten.
Niet... (stock)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Dat is met stock stock niet mogelijk, wel met een custom rom of een mod op stock

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-09 21:07
Prulleman schreef op zondag 17 november 2013 @ 11:33:
Dat is met stock stock niet mogelijk, wel met een custom rom of een mod op stock
Bedankt voor de snelle reacties :) . Jammer dat dat niet kan, had ik eigenlijk wel verwacht. Maar dan neem ik het wel voor lief of ga ik over een tijdje misschien naar custom roms zoeken of dergelijke zoeken.

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Laatst online: 08:19
markdm schreef op zondag 17 november 2013 @ 10:44:
Helaas is dit met de stock ROM niet mogelijk. Met een custom ROM (CM) kan dit wel. Bij Android 4.4 staat trouwens GPS er wel bij.

/edit: te laat... Internet haperde...

[ Voor 4% gewijzigd door FabianNL op 17-11-2013 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
Frietsaus schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 18:56:
[...]

Dat begrijp ik, echter een medewerker van Google gaf aan dat het in KitKat opgelost zou zijn. Dat is niet het geval dus blijkbaar moet er weer geklaagd worden zodat ze er wat aan kunnen doen. Ik vind het erg waardeloos.
Ik zal weer eens gaan lopen bitchen. Heb nu ff paranoid android 4.4 geflashed met radio .48. Opzich grappig dat het kan, maar vervelend dat het nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:26

Zym0tiC

^_^

Frietsaus schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 10:15:
[...]

[...]
Voor de N4 (maar ook de N7 WIFI 2012) heb ik een flashable zip gemaakt om ook de transparency op de lockscreen te activeren. Via custom recovery flashen of sideloaden met ADB. Alleen te gebruiken op een stock versie van Kit Kat zonder mods.

build KRT16O: http://www.shinebox.nl/ho...ransparencyfixmakogrouper
build KRT16S: http://www.shinebox.nl/ho...ransparencyfixmakogrouper

[ Voor 8% gewijzigd door Zym0tiC op 20-11-2013 14:43 ]

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleTo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-07 10:32
Zym0tiC schreef op zondag 17 november 2013 @ 20:26:
[...]

Voor de N4 (maar ook de N7 WIFI 2012) heb ik een flashable zip gemaakt om ook de transparency op de lockscreen te activeren. Via custom recovery flashen of sideloaden met ADB. Alleen te gebruiken op een stock versie van Kit Kat zonder mods.

http://www.shinebox.nl/ho...ransparencyfixmakogrouper
Heb hem zojuist geflashed. Ziet er goed uit :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
MegaTronics schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 19:14:
[...]

Vanuit de gallery kan ik wel foto's versturen via whatsapp, maar als ik via whatsapp een foto via de gallery wil versturen lukt het niet. :?
Ik zag nu inderdaad ook dat ik het niet goed omschreven had. Ik had precies wat jij omschrijft, maar nadat ik een foto via de galerij gedeeld heb, doet hij het nu wel prima. Ook als ik in Whatsapp via het paperclipje een foto toevoeg uit de galerij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
ze hebben bij 4.4 de lockscreen music widget ook helemaal omgegooid, deze is nu niet meer expandable, maar altijd full screen, echt een hele verbetering!!

Afbeeldingslocatie: http://www.nvalphen.nl/files/got/lockw.png

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:40
Prulleman schreef op maandag 18 november 2013 @ 09:36:
ze hebben bij 4.4 de lockscreen music widget ook helemaal omgegooid, deze is nu niet meer expandable, maar altijd full screen, echt een hele verbetering!!

[afbeelding]
Welke mod is dat voor je batterij-icoon?

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Tom Paris schreef op maandag 18 november 2013 @ 10:00:
[...]

Welke mod is dat voor je batterij-icoon?
heb rastakat 4.4. er nu op staan, deze heeft standaard het percentage bij het accu icoontje. verder zitten er wat quicktile aanpassingen, navbar en volumebutton wake/skip opties bij, verder aardig cleane 4.4 rom

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2028025

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:55
Ik zal eens een update geven over mijn flash naar kitkat.

Ik draaide CM10.1 en zat tot afgelopen weekend op Android 4.2.2. Bewust de update naar CM10.2 (android 4.3) niet gemaakt omdat er nog steeds wat kleine bugs inzaten en mijn telefoon met 10.1 gewoon goed draaide. Maar goed kon het niet laten om kitkat te testen dus van het weekend de stap maar gemaakt.

Ik heb eerst backups gemaakt via de Nexus 4 Toolkit. Voor de zekerheid heb ik de backup dubbel gedaan. Eerst een volledige (apps + userdata) backup in een .bak bestand en daarna nog een losse backup van de userdata. Vervolgens de stock firmware in de juiste folder geplaatst en de flash via de toolkit gestart. Ik kreeg netjes de vraag of ik wilde wipen. Ik heb de afgelopen dagen mij aardig ingelezen en dan kom je er achter dat een full wipe gewoon het beste is.

Alles is goed gegaan en wat iemand anders ook al aangaf is het, als je de Google Launcher installeert, weer een hele nieuwe gebruikers ervaring. Battery verbruik is oke. Het is nog te kort om nu al te zeggen dat het beter of slechter is. De grote icoontjes zijn wennen. Verder merk ik nu pas hoe handig een custom rom is. Ik mis het uitgebreide quickpanel en de vele volume settings die je bij de CM rom hebt. Maar goed ik ik ben niet ontevreden en het naar rechts swipen om Google Now op te starten werkt erg goed.

Ik heb nog wel wat problemen met Wifi. Ik heb eigenlijk altijd mijn wifi aanstaan en normaal gesproken wordt mijn thuis netwerk gewoon gevonden zodra ik thuis ben. Nu moet ik de telefoon booten om weer op mijn wifi netwerk te komen. 2e wifi probleem is mijn werk netwerk. Daar gebruikte ik voor android 4.2.2 Leap Wifi Free. Dit gratis tooltje werkte perfect en zorgde ervoor dat ik gebruik kon maken van mijn werk netwerk. Dit werkt helaas niet meer. Leap Wifi Free crashed bij het opslaan van de verbinding. Het netwerk van mijn werk kan ik wel vinden maar verbinding maken lukt niet.

Misschien binnenkort toch maar eens een custom rom met 4.4 proberen. Ik lees al wat dingen over een Wifi fix al heb ik geen idee wat die precies gaat oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
Kleine update van mijn kant. Ik draai nu al 32 uur op 1 accu cycle met 2 uur 20 minuten screentime en nog 47% accu over! Wauw erg indrukwekkend als je het mij vraagt. Ik ben geen hardcore gebruiker, meer iemand die een beetje browsed het nieuws leest en whatsappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleTo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-07 10:32
Weet iemand hoe je de notificatiebalk en navigatiebalk ook in apps transparant kunt maken (of een andere kleur kunt geven). Vind het zwarte nog steeds niet erg fraai. Ik weet dat dit in custom ROMs zoals Paranoid Android kan, maar ben op zoek naar een stock oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
jostefa schreef op maandag 18 november 2013 @ 20:26:
Kleine update van mijn kant. Ik draai nu al 32 uur op 1 accu cycle met 2 uur 20 minuten screentime en nog 47% accu over! Wauw erg indrukwekkend als je het mij vraagt. Ik ben geen hardcore gebruiker, meer iemand die een beetje browsed het nieuws leest en whatsappen.
stock android, of een rom? En welke android versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
tonyto_tp schreef op maandag 18 november 2013 @ 20:49:
Weet iemand hoe je de notificatiebalk en navigatiebalk ook in apps transparant kunt maken (of een andere kleur kunt geven). Vind het zwarte nog steeds niet erg fraai. Ik weet dat dit in custom ROMs zoals Paranoid Android kan, maar ben op zoek naar een stock oplossing.
Niet... PA is een van de meest uitgebreide custom roms, waar die functionaliteit een groot deel van uitmaakt.

De nieuwe 4.4 API bied wel meer mogelijkheden voor ontwikkelaars, zag net in een update van treinverkeer deze mooie nieuwe lay-out:

Afbeeldingslocatie: http://www.nvalphen.nl/files/got/navbar.png

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11-2024
Prulleman schreef op maandag 18 november 2013 @ 23:37:
[...]

Niet... PA is een van de meest uitgebreide custom roms, waar die functionaliteit een groot deel van uitmaakt.

De nieuwe 4.4 API bied wel meer mogelijkheden voor ontwikkelaars, zag net in een update van treinverkeer deze mooie nieuwe lay-out:

[afbeelding]
Hoe fix ik die op mijn phone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Dat is gewoon nieuwe functionaliteit van kit kat, alleen apps moeten dit gaan gebruiken

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
Update van mijn wifi problemen.
Ik kom weer op mijn werk netwerk door gebruik te maken van een certificaat. Leap WIFI Free heb ik dus niet meer nodig.

In het algemeen doet wifi nog wel een beetje vreemd. Als ik ga slapen zet ik alle data verbindingen uit (dus ook wifi) zodat ik snachts alleen gebeld kan worden en verder niet gestoord wordt door binnenkomende mailtjes, whatsapp berichten of wat dan ook. Voordeel hiervan is ook dat je accu maar een paar % leeg loopt gedurende nacht. Vanochtend check ik mijn telefoon en ikben idd maar een paar % kwijt kwa accu. Mijn telefoon is ook niet actief geweest en gaat netjes in sleep. Vreemd is wel dat mijn wifi de hele nacht actief is geweest. Na het aan en uitzetten van vliegtuig modes is wifi wel netjes uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
SuperKneus schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 11:36:
Update van mijn wifi problemen.
Ik kom weer op mijn werk netwerk door gebruik te maken van een certificaat. Leap WIFI Free heb ik dus niet meer nodig.

In het algemeen doet wifi nog wel een beetje vreemd. Als ik ga slapen zet ik alle data verbindingen uit (dus ook wifi) zodat ik snachts alleen gebeld kan worden en verder niet gestoord wordt door binnenkomende mailtjes, whatsapp berichten of wat dan ook. Voordeel hiervan is ook dat je accu maar een paar % leeg loopt gedurende nacht. Vanochtend check ik mijn telefoon en ikben idd maar een paar % kwijt kwa accu. Mijn telefoon is ook niet actief geweest en gaat netjes in sleep. Vreemd is wel dat mijn wifi de hele nacht actief is geweest. Na het aan en uitzetten van vliegtuig modes is wifi wel netjes uit.
Dan staat op de achtergrond scannen voor locatie te bepalen via WiFi aan, kijken even onder je geavanceerde WiFi opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
ah thx, nooit gezien dat er daar een optie is dat wifi blijft scannen ook al staat het uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:01
Waarom duurt het zolang voordat die OTA update komt? Ik word een beetje moe van "Your system is up to date."
Ik voer de update niet handmatig uit omdat ik eens wil kijken of hij weer net zo vlekkeloos kan zijn als wanneer hij nog 4.2 draaide. Met 4.3 werd het voor mij ellende, incluis custom roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:54

IkWilbert

Het is mij!

Luapper schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 20:32:
Waarom duurt het zolang voordat die OTA update komt? Ik word een beetje moe van "Your system is up to date."
Ik voer de update niet handmatig uit omdat ik eens wil kijken of hij weer net zo vlekkeloos kan zijn als wanneer hij nog 4.2 draaide. Met 4.3 werd het voor mij ellende, incluis custom roms.
Ik las net dat de moto x 4.4 via ota binnen krijgt op dit moment... eerder dan de nexus lijn van google

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
IkWilbert schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 20:33:
[...]

Ik las net dat de moto x 4.4 via ota binnen krijgt op dit moment... eerder dan de nexus lijn van google
:X 8)7

Wow de doel van de Nexus 4 is ontgaan, een niet Nexus die de update eerder krijgt.

Goed, dat terzijde werkt 4.4 goed op de Nexus 4 en is de battery drain minder (of hetzelfde?) als bij 4.3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:37
Mizgala28 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 21:29:
[...]

:X 8)7

Wow de doel van de Nexus 4 is ontgaan, een niet Nexus die de update eerder krijgt.

Goed, dat terzijde werkt 4.4 goed op de Nexus 4 en is de battery drain minder (of hetzelfde?) als bij 4.3?
Zeker weten dat je niks hebt veranderd aan je /system zodat je de update niet meer kan ontvangen ?! Dat was namelijk bij mij het geval.. Schone installatie gedaan en ik denk dat het nu opgelost is.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
heb hier de ota ook nog niet aangeboden gekregen, mijn nexus 10 ook nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:44
Mizgala28 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 21:29:
[...]

Juist vanwege de slechte batterijduur heb ik zelf de stock image maar geflashed. KitKat werkt prima, alleen de batterijduur komt nog steeds niet in de buurt van 4.2.2. Na een uur of 13 kan ik weer gaan laden. Ik heb overigens Telfort als provider en vraag me ook af of die bug wel echt verholpen is...

Ben echt benieuwd of meerdere gebruikers hier ook nog steeds last van hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Dynamix op 19-11-2013 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is iets vreemds gaande...
Ik lees op het Nexus 4 xda forum dat velen vandaag een lang durende wake lock hebben van Google Play Services.
Ik kijk op mijn N4 en ik heb het ook, net als de N4 van mijn vrouw en ook op mijn Sony tablet. Flinke accu drain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-09 16:45
Confirmed, hier ook.
Volkomen stock Nexus4 met vandaag 45% usage op Google Play Services. Ruim boven Screen en overige.
Keep Awake nu op 14 uur.

Als ik zijn services stop komen "GoogleLocationService" en "NlpLocationReceiverService" direct weer terug, en weigeren ook weer te sleepen.

Google Now uitzetten lijk in ieder geval niet te helpen.

[ Voor 93% gewijzigd door frickY op 19-11-2013 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Laatst online: 10:51
Ik weet dat er hier al meerdere mensen zijn geweest met dit probleem maar ik ben nu toch echt ten einde raad.

Zowel mijn vriendin als ik hebben een Nexus 4, zij zit bij Tele2, ik bij Simyo. Bij mij werkt alles perfect, bij haar niet. Zoals al eerder hier vermeld valt het tele2 netwerk elke keer weg (simlock) wat weer resulteert in een battery drain.

Nu heb ik de radio al geflashed naar .48 zonder resultaat. Vandaag heb ik CyanogenMod erop gezet en ook dit heeft geen resultaat. De batter drain lijkt wel minder maar de verbinding valt nog steeds weg. Is er dan geen enkele andere oplossing voor dit probleem? APN instellingen zijn ingevuld volgens de tele2 toestelhulp van een LG L7.

Mocht iemand enig idee hebben dan hoor ik het graag want dit schiet niet op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Jassy schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 21:42:
[...]

Zeker weten dat je niks hebt veranderd aan je /system zodat je de update niet meer kan ontvangen ?! Dat was namelijk bij mij het geval.. Schone installatie gedaan en ik denk dat het nu opgelost is.
Vanaf dag 1 stock en nooit mee geknoeid of geroot.
Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 22:20:
Ik lees op het Nexus 4 xda forum dat velen vandaag een lang durende wake lock hebben van Google Play Services.
Ik kijk op mijn N4 en ik heb het ook, net als de N4 van mijn vrouw en ook op mijn Sony tablet. Flinke accu drain.
Ik moest laatst na bijna 1200 uur probleemloos gebruik herstarten (geen netwerk bereik via Vodafone, zomaar plots).

Na herstarten heb ik de door jouw genoemde probleem ook, daarvoor niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 22:20:
Viel mij vandaag ook op dat de batterij de afgelopen nacht van 89 naar 69 procent was gegaan en deze service bovenaan de lijst stond qua batterij gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Heb ook de wake locks voor mijn kiezen gekregen.
Binnen een half uur, van 45 naar 6 procent gegaan. Telefoon stond op idle. Maja wordt eens tijd dat google daar eens iets aan gaat doen!

Wat ik nog het ergste vind! En waar ik misschien nog zelfs voor downgrade naar 4.3 is dat AOSP browser niet meer naar behoren werkt! (Geen flash meer, vol met bugs) Ze zijn nu compleet over gestapt naar chronium..... Wat een tards!
Chrome zuigt hard...

Ik wil gewoon weer een snelle browser, waar flash op werkt en e tekst netjes scaled. 1e x dat ik echt pist off ben op een verandering in software! :(

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
yep ik heb hier ook de wakelock gehad (android 4.4). Alleen geen batterydrain omdat ik snachts mijn data uit heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
Ik heb de wakelock niet gehad op mijn Nexus 4 en ook niet op mijn Nexus 10.

De 4.4 heb ik op beide ook nog niet ontvangen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Hier ook de wakelock gehad... lijkt erop dat er aan de google kant iets niet goed gaat. Meldingen hiervan van over de hele wereld dus ligt niet aan onze toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
Ik zie nu op xda dat er een kleine update uitgekomen is. Misschien dat Google Services daarom so actief is geweest.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2534607
Laatste versie is nu dus KRT16S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
SuperKneus schreef op woensdag 20 november 2013 @ 08:14:
yep ik heb hier ook de wakelock gehad (android 4.4). Alleen geen batterydrain omdat ik snachts mijn data uit heb staan.
Hier ook de wakelock gehad op 4.4. Google Play Service had gister middag 25% van de accu gebruikt... Dit heeft toch weinig te maken met een update van Android zelf lijkt me? Een buildnumber verhogen kan Google Play volgens mij nog niet :) Iemand een idee wat het wel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Nieuwe 4.4 build voor Nexus 4:
http://www.androidpolice....-and-aosp-are-already-up/

En het wereldwijde probleem van gisteren met Play services:
http://www.androidpolice....o-be-a-battery-hog-today/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Zal er mee te maken hebben dat er nieuwe 4.4 build is en men niet de oude wilde uitrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Razer schreef op woensdag 20 november 2013 @ 09:53:
[...]

Zal er mee te maken hebben dat er nieuwe 4.4 build is en men niet de oude wilde uitrollen.
Dat denk ik ja... even wachten en meteen een goede build aanbieden ipv één waar nog bugs in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Het kan nu nog weken duren voordat je de update daadwerkelijk binnen krijgt.

It takes one to know one...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Dubbeldrank schreef op woensdag 20 november 2013 @ 10:20:
Dan ADB sideload je de OTA update toch lekker, 5 minuten werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Dubbeldrank schreef op woensdag 20 november 2013 @ 10:20:
Die ervaring heb ik niet... meestal met een dag of wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-09 23:29
Razer schreef op woensdag 20 november 2013 @ 10:28:
[...]

Dan ADB sideload je de OTA update toch lekker, 5 minuten werk.
Ware het niet dat de OTA update nog niet te downloaden is ;)

Hopelijk is het virtuele provider probleem nu eindelijk opgelost. Word er een beetje moe van dat m'n verbinding er continu uit klapt. De hoeveelheid gemiste oproepen begint nu wel aardig op te lopen.

Maakt soms wel eens een foto ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Mr.B schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:22:
[...]

Ware het niet dat de OTA update nog niet te downloaden is ;)

Hopelijk is het virtuele provider probleem nu eindelijk opgelost. Word er een beetje moe van dat m'n verbinding er continu uit klapt. De hoeveelheid gemiste oproepen begint nu wel aardig op te lopen.
Maak je daar maar geen zorgen om, die zal vandaag nog gelinked te vinden zijn. Altijd wel iemand die de URL van zijn OTA spoofed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Dat de Android 4.4 update nog niet uitgerold wordt voor de Nexus 4 heeft waarschijnlijk te
maken met de al eerder vermeldde battery-drain: http://androidworld.nl/ni...-uitzonderlijk-veel-accu/

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
CLB schreef op woensdag 20 november 2013 @ 12:22:
Dat de Android 4.4 update nog niet uitgerold wordt voor de Nexus 4 heeft waarschijnlijk te
maken met de al eerder vermeldde battery-drain: http://androidworld.nl/ni...-uitzonderlijk-veel-accu/
Dat heeft te maken met Google Play Service, dit staat redelijk afhankelijk van 4.4. Daarnaast is Google nu al juist begonnen met het uitbrengen van de update, dat terwijl die batterij-probleem gister avond nog voor kwam. En zó snel is Google ook weer niet.

/edit: zal er nu ook een OTA komen voor KRT16S, als je nu op KRT16O zit?

[ Voor 6% gewijzigd door FabianNL op 20-11-2013 12:41 ]

Pagina: 1 ... 45 ... 63 Laatste

Let op:
~~~[html]Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic, <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1531584/last">~~~[Google Nexus 4/LG Nexus] levertijden- en abonnemententopic</a> en horen niet in dit topic.<br>

Alles over accessoires voor de Nexus 4 hoort thuis in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1526439/last">Accessoires voor de Google Nexus 4 - LG Nexus</a>.~~~[/html]