• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06:54
Hallo,

Zoals al vaker op Tweakers gemeld heeft de Nexus 4 een probleem met virtuele providers. Nu staan er op internet een hoop oplossingen maar in mijn geval (Tele2) heeft nog niks gewerkt. De symptomen zijn het wegvallen van het signaal wat resulteert in een simlock met als gevolg daarvan een battery drain. Het rare van deze batterydrain is dat, zodra je de telefoon daarna uitzet en weer aanzet, deze weer terug is naar het vorige percentage. Om hier een voorbeeld van te geven:

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/j5a1ao.jpg

Aangezien ik niet de enige ben met dit probleem leek het me wel handig om in 1 topic alle mogelijke oplossingen die voor Nederlandse gebruikers hebben gewerkt te verzamelen.

Om hier een begin mee te maken, dit zijn de dingen die ik tot nu toe heb geprobeerd.
  • Factory reset
  • Op Android 4.3 stock ROM de radio geflashed van .84 naar .48
  • CyanogenMod 10.2 geinstalleerd i.c.m. radio versies .27/.54.
  • APN instellingen aangepast:
  • Telefoon op WCDMA Only gezet
Het flashen van de radio naar .27/.54 heeft wel geholpen m.b.t. het hebben van een goede verbinding. Bij de .84 en .48 versies was het bereik echt waardeloos. De simlocks en battery drain treden hier nog wel op. Vanavond zal ik versies .33 en .83 nog proberen.

De volgende APN settings heb ik geprobeerd:
Name: Tele2 Internet
APN: internet.tele2.nl
MCC 204, MNC 02
Authentication type: PAP
APN Type: "default" (zonder aanhalingstekens)

Meer informatie over alle beschikbare radio's is hier te vinden.
Wat betreft de Android 4.4 update die gisteren is aangekondigd, daar nog niet van bevestigd dat dit het bovenstaande probleem oplost. Daarvoor volg ik nu deze issue tracker.

Mochten er mensen nog meer ideeën hebben dan hoor ik het graag. Mocht een van de bovenstaande oplossingen gewerkt hebben dan is dat ook wel het vermelden waard.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:17
heb je niet gewoon een kapotte accu... ? Zo'n drop in je grafiek klopt niet.. als dat vaker voorkomt is dat meer dan een software probleem.

Als je zeker wilt weten of je hardware goed id, flash dan eens 4.2.2 factory image:
https://developers.google...d/nexus/images#occamjdq39
4.2.2 (JDQ39)

Strava

• Faeshaas
Prulleman schreef op donderdag 21 november 2013 @ 09:19:
heb je niet gewoon een kapotte accu... ? Zo'n drop in je grafiek klopt niet.. als dat vaker voorkomt is dat meer dan een software probleem.

Als je zeker wilt weten of je hardware goed id, flash dan eens 4.2.2 factory image:
https://developers.google...d/nexus/images#occamjdq39
4.2.2 (JDQ39)
Nee met de accu lijkt niks mis te zijn omdat deze na een reboot gewoon weer op het niveau zit waar deze voor de signal drop ook ongeveer zat. Het lijkt erop dat Android denkt dat de batterij leeg is na een signal drop maar dat na een reboot dit weer gereset is.

Mocht een andere radio versie vanavond niet helpen zal ik inderdaad eens 4.2.2 flashen met de .48 radio.

edit: om dit helemaal uit te sluiten kan ik ook van simkaart wisselen om te kijken of dit bij een andere provider ook gebeurd. Dit zal ik binnenkort even testen.

[ Voor 9% gewijzigd door Faeshaas op 21-11-2013 09:26 ]

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Er is geen oplossing, enkel workarounds. Er zit simpelweg een bug in Android in combinatie met de radiofirmware van de Nexus 4.

https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=58317

Een downgrade naar Android 4.2 met bijbehorende radiofirmware ontweek het probleem bij mij. Aangezien mijn toestel nog niet zo oud was heb ik hem inmiddels teruggestuurd en ben voor een ander toestel gegaan.

En dat batterijverloop is niet normaal, dat had ik niet met deze bug in elk geval. Dat lijkt mij toch echt een gevalletje defecte batterij, iets wat helemaal niet vreemd is bij de Nexus 4.

[ Voor 36% gewijzigd door Frietsaus op 21-11-2013 13:16 ]

• Faeshaas
Frietsaus schreef op donderdag 21 november 2013 @ 13:14:
Er is geen oplossing, enkel workarounds. Er zit simpelweg een bug in Android in combinatie met de radiofirmware van de Nexus 4.

https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=58317

Een downgrade naar Android 4.2 met bijbehorende radiofirmware ontweek het probleem bij mij. Aangezien mijn toestel nog niet zo oud was heb ik hem inmiddels teruggestuurd en ben voor een ander toestel gegaan.

En dat batterijverloop is niet normaal, dat had ik niet met deze bug in elk geval. Dat lijkt mij toch echt een gevalletje defecte batterij, iets wat helemaal niet vreemd is bij de Nexus 4.
Het lijkt er wel op dat het wegvallen van het netwerk uiteindelijk resulteert in het falen van de batterij. Het oplossen van het probleem met het uitvallen van het netwerk zou dus indirect ook het falen van de batterij moeten oplossen (hoop ik).

Dit zal ik binnenkort eens proberen door van telefoon te wisselen. Dus een niet tele2 simkaart in de Nexus 4.

• Frietsaus
  • Niet online
Dat is makkelijk te testen door Android 4.2.2/Baseband .48 te flashen, daar zit het probleem namelijk zeker weten niet in.

En een simkaart van een niet-virtuele provider zal gewoon goed werken natuurlijk, de bug is enkel van toepassing op MVNO's.

• aran
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-09 10:44
Goed dat dit topic geopend is. Ook ik heb erg last van dit probleem. Toch wel belachelijk dat de bug nu nog steeds niet opgelost is!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:19
Heb ook al tijden problemen met de MVNO bug en ook wel wat behoorlijke accu drain's gezien, maar nooit zoiets als in de TS, dat lijkt gewoon een accu die naar de knoppen is (komt wel vaker voor bij de N4).

Verder is de bug op 2 manieren te fixen, of je gaat .48 baseband flashen, of je zet 3g uit. Als je na het flashen van 4.2.2/3g uitzetten nog steeds problemen hebt is het vrij zeker dat er iets anders fout is en kun je je toestel voor garantie opsturen.

[ Voor 3% gewijzigd door Bastard op 21-11-2013 21:43 ]

• meneer deff
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-09 14:14
Hoe zou je met stock rom android 4.4 de .48 basement kunnen flashen. Bootloader unlocken en dan flashen?

Waar zou ik die .48 kunnen vinden? Ik heb nu stock android 4.4 laatste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
Frietsaus schreef op donderdag 21 november 2013 @ 19:28:
Dat is makkelijk te testen door Android 4.2.2/Baseband .48 te flashen, daar zit het probleem namelijk zeker weten niet in.

En een simkaart van een niet-virtuele provider zal gewoon goed werken natuurlijk, de bug is enkel van toepassing op MVNO's.
Ik weet dat een andere simkaart gewoon werkt maar ik wil hiermee testen of de batterij kapot is of niet. Ik heb nu sinds gisteravond een andere simkaart in de telefoon en geen enkele battery drain meer gehad. Met de accu lijkt tot nu toe helemaal niks mis te zijn gelukkig.

Het viel me trouwens op dat ik CyanogenMod 10.2 draai die gebasseerd is op Android 4.3.1. Op dit moment heb ik de .33 radio geflashed maar voor 4.3.1 is ook een .83 radio uitgebracht. Iemand ervaring met de .83 versie? Want Android 4.3.1 + radio .83 is toch de fix die Google heeft uitgebracht voor de Nexus 7 m.b.t. tot dit probleem?

Ik zal deze versie vanavond eens flashen. Mocht dit alsnog het probleem niet oplossen dan zal ik de telefoon in het weekend flashen naar 4.2.2 met de .48 radio.
meneer deff schreef op donderdag 21 november 2013 @ 22:53:
Hoe zou je met stock rom android 4.4 de .48 basement kunnen flashen. Bootloader unlocken en dan flashen?

Waar zou ik die .48 kunnen vinden? Ik heb nu stock android 4.4 laatste versie.
De verschillende radio versies kun je hier vinden. Die link had ik ook al in de topic start gezet :)

[ Voor 17% gewijzigd door Faeshaas op 22-11-2013 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Gisteren heeft mijn 100% stock N4 de OTA update van Kitkat gekregen en helaas, batterydrain all over the place. Vannacht van 60% naar 28% procent gegaan. Ik heb Telfort als provider (virtual op KPN net).

Ik wil de factory image van 4.2.2 weer eens gaan proberen, want toen speelde het probleem nog helemaal niet. Ik las iets over sideloading, kan dit zonder rooten en wipen etc, met een stock N4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Persoonlijk zou ik me alleen bezighouden met .48 .84 en .97. De rest zijn leaks of gebruikt in andere regio's waardoor ze nog meer serieuze bugs kunnen hebben. Als je 4.2.2 flasht met .48 dan ben je van de bug af. 4.3 met .48 schijnt ook goed te werken. En misschien klopt er ook iets niet in Cyanogenmod
TheLemon schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 09:27:
Gisteren heeft mijn 100% stock N4 de OTA update van Kitkat gekregen en helaas, batterydrain all over the place. Vannacht van 60% naar 28% procent gegaan. Ik heb Telfort als provider (virtual op KPN net).

Ik wil de factory image van 4.2.2 weer eens gaan proberen, want toen speelde het probleem nog helemaal niet. Ik las iets over sideloading, kan dit zonder rooten en wipen etc, met een stock N4?
Enkel een bootloader unlock is nodig maar die wist per definitie je apparaat. Eerst back up maken dus.

[ Voor 50% gewijzigd door Frietsaus op 22-11-2013 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
Frietsaus schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 09:29:
Persoonlijk zou ik me alleen bezighouden met .48 .84 en .97. De rest zijn leaks of gebruikt in andere regio's waardoor ze nog meer serieuze bugs kunnen hebben. Als je 4.2.2 flasht met .48 dan ben je van de bug af. 4.3 met .84 schijnt ook goed te werken. En misschien klopt er ook iets niet in Cyanogenmod.
.84 geeft juist de problemen met de virtuele providers ;).

edit: het is al aangepast, 4.3 of 4.4 met .48 werkt inderdaad prima bij de meesten.

[ Voor 7% gewijzigd door Bastard op 22-11-2013 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
Frietsaus schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 09:29:
Persoonlijk zou ik me alleen bezighouden met .48 .84 en .97. De rest zijn leaks of gebruikt in andere regio's waardoor ze nog meer serieuze bugs kunnen hebben. Als je 4.2.2 flasht met .48 dan ben je van de bug af. 4.3 met .48 schijnt ook goed te werken. En misschien klopt er ook iets niet in Cyanogenmod.
Het probleem is bij mij niet opgelost met Android 4.3 en de .48 radio. De enige optie is dan nog de hele telefoon flashen naar 4.2.2 en de .48 radio. Aangezien ik daar vanavond niet de tijd voor heb zal ik vanavond snel de .83 radio flashen als experiment. Ik verwacht niet dat het werkt maar is het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
4.2 vond ik echter ook niet ideaal daar kwamen notificaties bij mij heel laat aan door iets met de wifi in slaapstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
Frietsaus schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 09:44:
4.2 vond ik echter ook niet ideaal daar kwamen notificaties bij mij heel laat aan door iets met de wifi in slaapstand.
Klopt, maar alles beter dan een telefoon die elke dag uitvalt en als ie wel aan staat geen bereik heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneer deff
Oke ik snap alleen nog niet hoe ik de .48 kan flashen. Gewoon van xda .48 downloaden ,unlocken en dan flashen? Veranderd de radio altijd als je van android wisseld? Dus als ik terug ga na 4.2 of 4.3 heb ik dan ook een andere radio

[ Voor 35% gewijzigd door meneer deff op 22-11-2013 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
meneer deff schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 12:18:
Oke ik snap alleen nog niet hoe ik de .48 kan flashen. Gewoon van xda .48 downloaden ,unlocken en dan flashen? Veranderd de radio altijd als je van android wisseld? Dus als ik terug ga na 4.2 of 4.3 heb ik dan ook een andere radio
De radio staat los van je Android versie. Als je handmatig van Android versie veranderd zul je de radio dus ook handmatig moeten flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneer deff
Ook als je de officiële rom van google hebt geflasht? Dat heb ik namelijk gedaan ik ben van 4.2 ota naar 4.3 gegaan en ben van 4.3 via officiële google rom naar 4.4 gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
meneer deff schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 12:30:
Ook als je de officiële rom van google hebt geflasht? Dat heb ik namelijk gedaan ik ben van 4.2 ota naar 4.3 gegaan en ben van 4.3 via officiële google rom naar 4.4 gegaan?
Als je dit hebt gedaan d.m.v. de factory images die Google aanbiedt dan zul je dit nog handmatig moeten doen. Als je dit hebt gedaan d.m.v. een sideload van de OTA zip of via de officiele OTA update dan wordt dit volgens mij automatisch gedaan.

Je kunt dit makkelijk checken op je telefoon via Instellingen -> Over de telefoon -> Smallband versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneer deff
Deze staat op .97 ik zou hem dan daan .48 moeten flasen? Hoe moet ik dat doen wat moet ik invoeren. En hebben al meer mensen door geprobeerd? En werkt het of heb je dan heel veel beperkingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
meneer deff schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 12:54:
Deze staat op .97 ik zou hem dan daan .48 moeten flasen? Hoe moet ik dat doen wat moet ik invoeren. En hebben al meer mensen door geprobeerd? En werkt het of heb je dan heel veel beperkingen
Hier staat een goede uitleg hoe je je radio kan flashen.

Ik heb alleen geen idee of je wel een andere radio kan gebruiken i.c.m. Android 4.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
DjRex schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 13:01:
[...]

Hier staat een goede uitleg hoe je je radio kan flashen.

Ik heb alleen geen idee of je wel een andere radio kan gebruiken i.c.m. Android 4.4.
Gaat prima, werkt in ieder geval beter dan met de originele .97 radio :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneer deff
Bastard schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 13:08:
[...]

Gaat prima, werkt in ieder geval beter dan met de originele .97 radio :P
Was jij ook helemaal stock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:44
Ook ik ben terug gegaan naar de .48 radio i.c.m. stock 4.4. Vanochtend de radio via fastboot teruggezet. Vooralsnog lijkt het beter te werken samen met de sim van Telfort. Verbinding nog niet zien wegvallen en de batterij lijkt deze radio ook beter te waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
Ook met een andere simkaart (Simyo) loop ik tegen problemen aan.. Zie onderstaande screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/35lyhyd.jpg

Alles ging goed tot ik op een moment mijn telefoon heb uitgezet en daarna weer aan. De accu was op dat moment zo'n 80% geladen. Plotseling was er een flinke drop naar 25 procent. Daarna heb ik hem heel kort aan de lader gehad en hem daarna weer eens uitgezet en weer aan. Zoals je kan zien is hij daarna weer ongeveer 75 procent.

Na de eerste reboot en battery drop kreeg ik last van simlocks. Nadat ik hem weer heb gereboot en hij weer 75% is heb ik geen last van simlocks.

Iemand nog een idee wat hier de oorzaak van kan zijn? Misschien toch een probleem met de accu (hardware). Ik heb geen garantie meer dus zal het vervangen van de accu zelf moeten doen. Omdat dit nogal wat werk is hoop ik hier eerst een bevestiging te krijgen dat het nog de enige optie is...

Ik ben zelf nog niet overtuigd dat het een hardware probleem is. Aangezien ik dan verwacht dat de accu snel zou leeglopen ipv nog onverklaarbare battery drops. Ik draai nu 4.2.2 stock, geen idee wat voor software oplossingen ik nog zou kunnen proberen?

[ Voor 12% gewijzigd door Faeshaas op 23-11-2013 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneer deff
Simyo doet ook aan roaming. Dus dan heb je er ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-09 11:34
Ik draai nu ook stock 4.4 i.c.m. radia .48. Werkt perfect, geen enkel probleem tegengekomen.
Wel vreemd dat deze fout er weer inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mole
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-09 16:09
Ik ben zelf maar weer terug gegaan naar 4.2.2. Al die verhalen van 3 tot 4 uur Screen On tijd maakten me een beetje chagrijnig.
Met 4.3 en 4.4 (Stock kernel en Franco Kernel) had ik last van wegvallende verbinding (Telfort, er bleef wel 3g staan, maar ik kon niks) en m'n accu ging ongeveer 6 tot 8 uur mee, met 45min screen op 3g only, . Nu met 4.2.2 heb ik constante verbinding, standby nu op 20,5 uur, screen on 1 uur 50min en nog 40% over. Ik vind het wel prima zo, lockscreen voelt ook vloeiender aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
Ik heb van het weekend weer het een en ander geprobeerd. Een mogelijk ander probleem kan zijn dat de batterij indicator gewoon niet goed is. Als ik hierop google kom ik meerdere mensen tegen met een soortgelijk probleem, alleen heeft niemand echt een oplossing/verklaring.

Het lijkt erop dat als ik reboot, de batterij weer wordt uitgelezen en dat de indicator aan de hand daarvan wordt aangepast. Dit ziet er in de grafiek dan uit als een drop. Een mogelijke oplossing is het verwijderen van de batterij en het daarna weer terug plaatsen van de batterij. Is er iemand die kan bevestigen dat dit het probleem kan oplossen? Daarnaast heb ik even op internet gekeken hoe de batterij verwijderd kan worden. Is er iemand hier die daar ook ervaring mee heeft? Als ik de verhalen zo lees moet het niet heel lastig zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Faeshaas op 25-11-2013 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Ik heb het wel eens gedaan, nadat ik van LG een gratis vervangbatterij kreeg. Dit was hun reactie op mijn klacht over de batterydrain in 4.3 |:( Het is wel een rotklus vind ik, je heb sowieso een mini Torx 5 bitje nodig en ook een gruwelijk klein kruiskop schroevendraaiertje. Dan die phone openkrijgen is verrot, met een oude betaalpas of plectrum gaat het wel, maar ik vond het zwaar irritant. De phone gaat ook steeds aan, omdat je per ongeluk de powerknop steeds indrukt.
De batterij zelf zit vastgeplakt met heel sterke lijm, waardoor je grote kans maakt de alu-folie aan de buitenkant ervan de slopen als je dat los wilt krijgen. Ik heb er een aardappelschilmesje onder moeten wrikken iig en ik weet niet of mijn oude batterij het nog gaat doen, die bewaar ik alsnog gewoon als reservebatterij.

Ik verdenk die batterijlevel ook al een tijdje overigens, want vanmorgen was hij uiteraard weer uit vanwege een lege batterij. Ik hang hem dan aan de lader en binnen een kwartier zit ik alweer op 25% en nog een half uur later ofzo is het al 50%. Zo snel laadt zo'n ding echt niet op, dat geloof ik gewoon niet.

Anyway, loshalen (en vervangen) van de batterij heeft mij dus niet geholpen in 4.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
TheLemon schreef op maandag 25 november 2013 @ 10:18:
Ik heb het wel eens gedaan, nadat ik van LG een gratis vervangbatterij kreeg. Dit was hun reactie op mijn klacht over de batterydrain in 4.3 |:( Het is wel een rotklus vind ik, je heb sowieso een mini Torx 5 bitje nodig en ook een gruwelijk klein kruiskop schroevendraaiertje. Dan die phone openkrijgen is verrot, met een oude betaalpas of plectrum gaat het wel, maar ik vond het zwaar irritant. De phone gaat ook steeds aan, omdat je per ongeluk de powerknop steeds indrukt.
De batterij zelf zit vastgeplakt met heel sterke lijm, waardoor je grote kans maakt de alu-folie aan de buitenkant ervan de slopen als je dat los wilt krijgen. Ik heb er een aardappelschilmesje onder moeten wrikken iig en ik weet niet of mijn oude batterij het nog gaat doen, die bewaar ik alsnog gewoon als reservebatterij.

Ik verdenk die batterijlevel ook al een tijdje overigens, want vanmorgen was hij uiteraard weer uit vanwege een lege batterij. Ik hang hem dan aan de lader en binnen een kwartier zit ik alweer op 25% en nog een half uur later ofzo is het al 50%. Zo snel laadt zo'n ding echt niet op, dat geloof ik gewoon niet.

Anyway, loshalen (en vervangen) van de batterij heeft mij dus niet geholpen in 4.3.
Ik heb waarschijnlijk de oplossing gevonden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2202253

Mijn scherm is ook ooit vervangen en zoals 3/4 van de mensen in dat topic kreeg ik pas later problemen met de batterij. Ik zal vanavond eens proberen of ik de batterij kan verwijderen voordat ik een nieuwe bestel. Ik lees ook ergens tips dat de batterij makkelijker te verwijderen is als je deze kort verwarmd met een fohn. Is dat aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-09 22:14
DjRex schreef op maandag 25 november 2013 @ 10:31:
[...]

Ik heb waarschijnlijk de oplossing gevonden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2202253

Mijn scherm is ook ooit vervangen en zoals 3/4 van de mensen in dat topic kreeg ik pas later problemen met de batterij. Ik zal vanavond eens proberen of ik de batterij kan verwijderen voordat ik een nieuwe bestel. Ik lees ook ergens tips dat de batterij makkelijker te verwijderen is als je deze kort verwarmd met een fohn. Is dat aan te raden?
Hier mijn scherm ook een keer vervangen en ook een kapotte batterij.
Zelf vervangen is niet zo heel moeilijk.
Mijn batterij was zo bol gaan staan dat hij de glazen achterkant eruit drukte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

DjRex schreef op maandag 25 november 2013 @ 10:31:
[...]

Met de waarschijnlijke oplossing bedoel je hier vervangen van de batterij? Zou kunnen natuurlijk, maar nogmaals, mij heeft het absoluut niet geholpen. Ik had overigens alleen last van huge battery drain sinds 4.3, verder geen simlocks of andere problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
TheLemon schreef op maandag 25 november 2013 @ 14:29:
[...]

Met de waarschijnlijke oplossing bedoel je hier vervangen van de batterij? Zou kunnen natuurlijk, maar nogmaals, mij heeft het absoluut niet geholpen. Ik had overigens alleen last van huge battery drain sinds 4.3, verder geen simlocks of andere problemen.
In dat topic wordt precies hetzelfde (onverklaarbare) gedrag besproken wat ik heb. Dat in combinatie met het feit dat mijn scherm ook al eens vervangen is doet mij vermoeden dat dit het wel moet zijn. Ik ga vanavond kijken of ik de batterij kan verwijderen en of ik ook afwijkingen aan de batterij kan zien. Als dat gelukt is bestel ik een nieuwe batterij die ik dan z.s.m. wil gaan uitproberen. Ik zal hier mijn bevindingen tegen die tijd wel posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:44
Vooralsnog helemaal tevreden met de .48 radio icm 4.4 en Telfort sim. Zit nu op 14 uur en 40 minuten en nog 42% batterij. Daarvan bijna 2 uur het scherm aan gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
Dynamix schreef op maandag 25 november 2013 @ 22:24:
Vooralsnog helemaal tevreden met de .48 radio icm 4.4 en Telfort sim. Zit nu op 14 uur en 40 minuten en nog 42% batterij. Daarvan bijna 2 uur het scherm aan gehad.
Bij mij precies hetzelfde... direct nadat ik op 4.4 het simlock probleem had, heb ik de .48 radio geflashed.
Geen battery drain, geen simlocks etc.

Tenminste.. wat betreft de battery.. het is geen duurloper, maar ik red het makkelijk totdat ik 's avonds weer thuis ben... dat is voor mij voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
Ik heb gisteren een nieuwe accu besteld, deze zou vandaag bezorgd moeten worden. Vanavond dus even in elkaar knutselen en dan is hopelijk alles opgelost :) Ik draai nu ook al 4.4 met de .48 radio.

• Faeshaas
Het vervangen van de batterij lijkt tot nu toe goed te werken! :) Het enige probleem wat ik nu nog heb is dat de batterij niet tot 100% oplaadt. Als de telefoon uitstaat en hele nacht aan de lader heeft gehangen geeft deze bij het opstarten aan dat hij 88% is geladen. Als ik hem oplaad terwijl de telefoon aan staat dan wordt deze wel opgeladen tot 100% maar zodra ik dan de telefoon van de lader heb staat hij weer op 88%. Lijkt me dus een soort calibratie probleem. Ik hoop dat dit zich vanzelf oplost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Iemand al ervaringen met 4.4.1 in combinatie met deze problemen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Nee, maar wel met 4.4.2 die ik gisteren binnenkreeg via ota. Accuniveau is van gisteravond 48% naar vanmorgen 48% gegaan! Met wifi, GPS etc allemaal gewoon aan.
Eindelijk weer een blije N4 gebruiker, sinds augustus. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Waarschijnlijk klopt je batterijindicatie dan niet helemaal :P
Wel meer gezien bij updates dat dat wat raar loopt :s

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
Ik heb bij 4.4.2 ook geen sim lock meer (na 1 dag gebruik althans)

Nu als nog radio .48 geflashed.
Geen sim locks onder 4.4.2 wel veel wegvallende verbinding.

[ Voor 42% gewijzigd door Sparkiezz op 17-12-2013 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
Weet iemand of dit probleem al verholpen is in 4.4.3/4.4.4?
Pagina: 1