Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:20
TheCeet schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 16:21:
[...]

Naar instellingen gaan. Apps --> Alle apps --> Google Services Framework, dan gegevens verwijderen en terug naar updates zoeken eens proberen
Thanks, dat werkte wel! :)

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:16
Verwijderd schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 21:15:
Ik wil graag een LG Nexus 4 kopen, en heb 2 sites gevonden.

MyDigitaland : http://www.mydigitaland.c...html?___store=netherlands
Simply Electrionics : http://www.simplyelectron...=21729&cartaction=add&sd=

Ik neig naar Simply Electronics, omdat ik nagenoeg geen góede reviews kan vinden over MyDigitaland, en als dat wel zo is zien ze er in ieder geval niet heel echt uit. Misschien weet iemand iets van deze webshops?
Een tijdje terug een Tokina lens besteld via Digitaland. Betaald via PayPal. Is allemaal prima verlopen en scheelde best wel wat geld!

Het voordeel is dat je pakketje via UK geleverd wordt dus geen douanekosten.

[ Voor 5% gewijzigd door Bigf00t op 26-08-2013 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirateStef
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-02 14:21
Ik heb sinds kort dat de headphone input mijn headphone jack niet meer "vasthoud" hij kan er los in zitten maar als ik dan me telefoon ondersteboven houd valt de jack eruit.
Is hier een makkelijke oplossing voor of moet de telefoon naar de reparatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:10
PirateStef schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:35:
Ik heb sinds kort dat de headphone input mijn headphone jack niet meer "vasthoud" hij kan er los in zitten maar als ik dan me telefoon ondersteboven houd valt de jack eruit.
Dit heb ik eigenlijk al zolang als ik de telefoon heb, begon me er echt onwijs aan te ergeren, maar oplossing was simpel - auto gekocht met bluetooth audio streaming ipv met dat headsetje op muziek luisteren ;)

Zonder dollen; ik dacht eigenlijk dat het aan de headset lag, maar niet dus? Hij lijkt er bij mij gewoon ook niet helemaal in te gaan ofzo, hij klikte in ieder geval niet vast en soms zelfs tijdens het rijden floepte de connector er uit... Erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Laatst online: 16:28
alu folie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirateStef
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-02 14:21
Om een hoedje te maken? :-D?

Nu de nexus 4 in Nederland uit is, is het mogelijk om dit te laten repareren bij een Nederlands adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een nieuw toestel, en wil misschien wel voor de Nexus 4 gaan, omdat die wel goed lijkt en ook aardig goedkoop, in vergelijking met bijvoorbeeld de HTC One X. Twee korte vraagjes... heb dit topic al een beetje gelezen (niet alle 75 paginas en ook niet in super detail), maar het lijkt wel alsof er best wel veel kleine probleempjes zijn met dit toestel.

Komt dit simpelweg omdat mensen sneller probleempjes posten en er vragen over stellen en niet echt over de positieve punten praten, of zijn er echt problemen mee? Ik las op een andere site ook dat er sinds 4.3 veel problemen met de accu zijn; is dat ook iets dat hier herkend wordt?

Tweede vraagje, op dit moment zie ik via pricewatch de goedkoopste prijs bij Belsimpel. Heeft iemand het toestel daar besteld en is dat een goed idee? Ik zie er wel veel reclame voor de laatste tijd, dus het zal wel niet heel slecht zijn? (Of hoort dit in het andere topic?)

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfaleader
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-12-2024
Geen problemen met de nexus 4 hier te melden. Zelfs met 4.3 nog niets van problemen gehad ;) Als alles werkt zullen mensen niet snel iets schrijven hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:35

mucuracat

YES

Oplossing komt eraan voor mensen met simlock probleem

http://www.androidpolice....-handsets-fixes-in-sight/

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:45
Vreemd.
Krijg zojuist een System Update bericht dat OTA 4.3 voor me beschikbaar is. Maar die heb ik juist een paar weekjes geleden al geïnstalleerd.

Gewoon een stock Nexus waarbij ik de vorige keer OTA 4.3 ook gewoon zonder foefjes en truukjes heb geïnstalleerd.
Irritante van die System Update berichten is alleen dat je ze niet uit je notification bar krijgt.. dus zal nog eens aan een reset moeten geloven vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-09 17:39
frickY schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 23:34:
Vreemd.
Krijg zojuist een System Update bericht dat OTA 4.3 voor me beschikbaar is. Maar die heb ik juist een paar weekjes geleden al geïnstalleerd.

Gewoon een stock Nexus waarbij ik de vorige keer OTA 4.3 ook gewoon zonder foefjes en truukjes heb geïnstalleerd.
Irritante van die System Update berichten is alleen dat je ze niet uit je notification bar krijgt.. dus zal nog eens aan een reset moeten geloven vrees ik.
Dat is een kleine update (letterlijk en figuurlijk, 1,8mb). Versie blijft gewoon 4.3, daarom geeft Android dat weer. Gewoon downloaden en installeren, 5 minuten "werk". Een reset is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Wat slordig.
Er staat "This software will upgrade your Nexus 4 to Android 4.3 Jelly Bean", terwijl ik die al draai en in de rechter bovenhoek staat inderdaad dat het slechts 1.8MB is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 12:58
Is er de mogelijkheid om in te stellen dat systeem updates alleen gedownload worden als je verbonden bent met wifi? Bij apps kan dat via de playstore, maar voor systeemupdates kan ik het nergens vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:41
Mag hopen dat er een correctie komt voor de battery drain, ben daar onderhand aardig klaar mee :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
Sinds vandaag dan eindelijk de Nexus 4 in mijn bezit, maar nu heb ik een klein probleempje met de notificaties van Whatsapp.

Alle instellingen in Whatsapp staan goed (alle geluiden uit, alleen trillen als notificatie) maar bij mijn normale profiel trilt deze niet wanneer ik een nieuw bericht ontvang. Het vreemde is dat wanneer ik het profiel op alleen trillen zet dat het wel werkt. Ik heb Whatsapp reeds opnieuw geinstalleerd maar dit heeft het probleem niet opgelost.

Is er toevallig een simpele oplossing voor dit probleem of moet ik nu al een hard reset uitvoeren terwijl ik net al mijn apps gedownload en ingesteld heb? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Bigf00t schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 19:30:
Sinds vandaag dan eindelijk de Nexus 4 in mijn bezit, maar nu heb ik een klein probleempje met de notificaties van Whatsapp.

Alle instellingen in Whatsapp staan goed (alle geluiden uit, alleen trillen als notificatie) maar bij mijn normale profiel trilt deze niet wanneer ik een nieuw bericht ontvang. Het vreemde is dat wanneer ik het profiel op alleen trillen zet dat het wel werkt. Ik heb Whatsapp reeds opnieuw geinstalleerd maar dit heeft het probleem niet opgelost.

Is er toevallig een simpele oplossing voor dit probleem of moet ik nu al een hard reset uitvoeren terwijl ik net al mijn apps gedownload en ingesteld heb? :|
Ik heb eens precies hetzelfde gehad, nu overigens niet meer. Volgens mij heb ik het toen opgelost door in de whatsapp - meldingen instellingen het Trillen: Standaard te veranderen naar Trillen: Kort of Trillen: Lang.

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 21:34:
Tweede vraagje, op dit moment zie ik via pricewatch de goedkoopste prijs bij Belsimpel. Heeft iemand het toestel daar besteld en is dat een goed idee? Ik zie er wel veel reclame voor de laatste tijd, dus het zal wel niet heel slecht zijn?
Ik heb de telefoon vorige week via belsimpel.nl besteld.
Dit ging net zoals mijn htc 8s die ik ook bij belsimpel heb gekocht, vlekkeloos.

+punt: Ik kreeg er gratis een officiële bumper/case bij.
Nu weet ik niet of die bumper standaard bij de Nexus 4 wordt geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Ja, als je hem in de Play Store koopt krijg je die bumper er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:00
GrazendeKoe schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 12:49:
Is er de mogelijkheid om in te stellen dat systeem updates alleen gedownload worden als je verbonden bent met wifi? Bij apps kan dat via de playstore, maar voor systeemupdates kan ik het nergens vinden..
Volgens mij is dat standaard al zo? Ik kon die 1.8MB niet downloaden via 3G in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Raar. Die laatste kleine update van 1.8 MB die het buildnummber van V naar Y opwaardeert heb ik nog niet binnen. Zou dat komen doordat ik de telefoon heb geroot met de WUG toolkit? Volgens mij heb ik niet TWRP permanent laten installeren; ik heb de root zo minimaal mogelijk gehouden. Behalve 2 apps heb ik nog niks nieuws op de telefoon gezet.
Zonder dollen; ik dacht eigenlijk dat het aan de headset lag, maar niet dus? Hij lijkt er bij mij gewoon ook niet helemaal in te gaan ofzo, hij klikte in ieder geval niet vast en soms zelfs tijdens het rijden floepte de connector er uit... Erg irritant.
Als je een case gebruikt dan kan het daaraan liggen. Ik heb een set Shure SE315 oordopjes. Zonder case (Diztronic TPU rond de achterkant) gaat de jack er met een harde klik in en zit letterlijk muurvast. De case heeft een uitsparing voor de behuizing van de jack, maar die is nét niet groot genoeg. Ik kom nu een milimeter ofzo te kort om de jack vast te laten klikken.

De jack zit wel net vast genoeg om er niet uit te vallen omdat hij in de uitsparing van de case klemt.

[ Voor 55% gewijzigd door Katsunami op 27-08-2013 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
new_guy schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:55:
[...]

Volgens mij is dat standaard al zo? Ik kon die 1.8MB niet downloaden via 3G in elk geval.
De grote 4.3 update van 180 mb werd bij mij vrolijk heel vroeg in augustus gedownload terwijl ik op een boot zat zonder enige wifi in de buurt. Het gevolg was dat ik na een paar dagen in augustus nog maar 320 mb voor de rest van de maand had waardoor ik de laatste dagen zelfs geen internet meer aan heb staan op mijn telefoon :').

Dus het kan helaas zeker wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 08:46

Booth

¯¯¯¯¯¯

Google heeft de prijs van de Nexus 4 laten dalen met ongeveer $100,-!!

Dus voor de mensen die van plan zijn hem nog te kopen; wacht er even mee.

UK:
8GB = £159
16GB = £199

Duitsland:
8GB = €199
16GB = €249

VS:
8GB = $199
16GB = $249

(VS weet ik niet zeker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Hmmm. Krijgen we de telefoon over een paar maanden bij een fles Dreft? :)

De update van 1.8 MB is net binnen, maar het buildnummer is nog steeds V...

Ik snap er geen donder van.

[ Voor 42% gewijzigd door Katsunami op 28-08-2013 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-09 13:34
Booth schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 10:47:

UK:
8GB = £159
16GB = £199

Duitsland:
8GB = €199
16GB = €249

VS:
8GB = $199
16GB = $249

(VS weet ik niet zeker)
Inderdaad heb nu eentje van 16GB gekocht voor mijn vriendin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ja ik zag het net ook op Play Store (via http://www.google.com/nexus/4/) omdat ik even wilde zien of die daar al in Nederland beschikbaar was, en daar was die $199 voor de 8GB versie en $249 voor de 16GB uitvoering. In euros zou dat echt belachelijk goedkoop zijn (hoewel ze dat natuurlijk nooit omrekenen). Nog maar even een paar weken wachten en kijken wat de prijs in Nederland wordt...

@daflux: waar dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:07
Das wel een lekker snelle extra waardedaling van onze toestellen, dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiZer
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-05 11:05
Gezien deze scherpe prijs en de "release van nexus 5" twijfel ik nog. De 5 zal vermoedelijk wel het dubbele kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:11
KaiZer schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 12:21:
Gezien deze scherpe prijs en de "release van nexus 5" twijfel ik nog. De 5 zal vermoedelijk wel het dubbele kosten?
het dubbele is misschien wat overdreven, maar verwacht niet dat je m voor 200/249 euro kunt kopen...

wat me wel opvalt is dat de prijsdaling ervoor zorgt dat Nexus apparaten lang niet meer zo duur zijn als high-end apparaten, want dat geldt voor de nexus 7 (2013) ook: erg goede hardware voor een zacht prijsje.
Google is goed bezig met het verkopen van Nexus producten :)
nu alleen de Play store devices nog in Nederland uitrollen, en Paypal/iDeal in de play store apps/games toevoegen als betaalmethode.. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah verdorie, heb een paar dagen geleden een nexus 4 gekocht voor 430 euro (idd heel erg veel). Nu, ik kan hem nog steeds omruilen in de winkel voor een waardebon. Ik zou dit misschien doen als ik zeker weet dat ik aan een andere kan geraken. Vanaf wanneer en waar zou ik hem kunnen kopen voor 250 euro?

Edit: hmm misschien past dit beter bij het levertijd topic.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2013 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Katsunami schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 10:57:
Hmmm. Krijgen we de telefoon over een paar maanden bij een fles Dreft? :)

De update van 1.8 MB is net binnen, maar het buildnummer is nog steeds V...

Ik snap er geen donder van.
Dan is die niet geïnstalleerd, maar is er bij het updaten iets misgegaan.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
Die van mij komt van de Play Store uit de UK (vriend van mij zijn pa werkt/woont in de UK)

[ Voor 44% gewijzigd door daflux op 28-08-2013 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
MegaTronics schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 12:43:

Dan is die niet geïnstalleerd, maar is er bij het updaten iets misgegaan.
Inderdaad. Net kreeg ik weer de melding dat de update was gedownload. Deze keer heb ik het scherm in de gaten gehouden (in tegenstelling tot vorige keer).

De installatie begint, maar dan zegt de telefoon uiteindelijk heel behulpzaam:

"Error!"

Na een tijdje reboot het toestel.

Ik kom ook niet in de recovery. Dan krijg ik "No Command" te zien. (Ik heb tijdens het rooten geen custom recovery geïnstalleerd.)

Ik denk dat ik de telefoon met de WUG Root toolkit maar weer stock maak, reset, en dan nog eens probeer om de update te installeren. Dan zal ik daarna wel opnieuw rooten.

[ Voor 4% gewijzigd door Katsunami op 28-08-2013 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
Toevallig geen app geinstalleerd die iets aanpast waarvoor je root nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Twee: AdFree, van BigTinCan, en CacheMAate for Root (wist alle chaches van bekende apps) die ik ondertussen beiden al jaren gebruik. Deze zouden geen invloed moeten hebben op de updateprocedure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
Wel toen mij telefoon geroot was wou hij ook ni update. Ik kreeg ook een error en pas toen ik het programmaatje dat root access nodig had verwijdert had ging het vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 15:15
Als je root hebt kan het updaten inderdaad mislukken, heb je SuperSU?
Zo ja, volledige unroot doen (in SuperSU) en dan nog eens proberen.. Na updaten gewoon SuperSU weer installeren. Zou toch wel een custom recovery installeren als ik jou was, kun je toch beter zien wat er mis gaat in de terminal.

Evt kun je eerst nog proberen of install-recovery.sh dwars zit:
--
adb shell
su
mount -o remount,rw /system
cd /system/etc
chattr -i install-recovery.sh
rm install-recovery.sh
--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-09 23:06
Duitsland:
8GB = €199
16GB = €249
Meer dan 10% duurder, ik snap niet waarom ze nog steeds het lef hebben een 1:1 conversie te doen en bovenop een al hoger btw % hier nog eens dik 20 euro extra te cashen.
Ik vind de prijs overigens netjes maar het principe dat we hier altijd 10-20% meer betalen (exclusief btw zelfs soms bijna 30-40%) voor hetzelfde product als in de VS is gewoon vreemd.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
elpino.rv schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 14:12:
Als je root hebt kan het updaten inderdaad mislukken, heb je SuperSU?
Zo ja, volledige unroot doen (in SuperSU) en dan nog eens proberen.. Na updaten gewoon SuperSU weer installeren. Zou toch wel een custom recovery installeren als ik jou was, kun je toch beter zien wat er mis gaat in de terminal.

Evt kun je eerst nog proberen of install-recovery.sh dwars zit:
--
adb shell
su
mount -o remount,rw /system
cd /system/etc
chattr -i install-recovery.sh
rm install-recovery.sh
--
Bedankt. Ik zal er eens heen kijken. In 2010 had ik wat meer tijd dan nu om dingen uit te zoeken, dus ik ben wat betreft het rooten van de Nexus wat laks geweest en heb me er nauwelijks in verdiept.

Ik zal SuperSu eens uitzetten (of desnoods verwijderen) en proberen opnieuw te updaten. Dan zal ik daarna de WUG Toolkit herinstalleren en TWRP recovery erop zetten. (Ik verwijder dat soort dingen altijd.... ik krijg er kriebels van als ik software op de computer heb staan die ik niet of nauwelijks gebruik.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:00
GrazendeKoe schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 10:32:
[...]

De grote 4.3 update van 180 mb werd bij mij vrolijk heel vroeg in augustus gedownload terwijl ik op een boot zat zonder enige wifi in de buurt. Het gevolg was dat ik na een paar dagen in augustus nog maar 320 mb voor de rest van de maand had waardoor ik de laatste dagen zelfs geen internet meer aan heb staan op mijn telefoon :').

Dus het kan helaas zeker wel ;)
Hmmm bizar, ik kreeg dus echt niet gedownload over 3G. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
die laatste update van 1.8mb is wel goed voor de accuduur in 20 uur standby 10% eraf, beter zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
Meh ik heb ook nog versienummer met V na updaten, en krijg 'm ook niet opnieuw aangeboden... Had wellicht geen 'disable recovery flash' moeten kiezen toen mn recovery ervoor waarschuwde dat de update wellicht een andere recovery zou flashen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
nMad schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 21:18:
[...]
Ik heb eens precies hetzelfde gehad, nu overigens niet meer. Volgens mij heb ik het toen opgelost door in de whatsapp - meldingen instellingen het Trillen: Standaard te veranderen naar Trillen: Kort of Trillen: Lang.
Thanks! Ik had deze opties al geprobeerd, maar na een reboot en alle instellingen nog eens alles nagelopen te hebben werkt het ineens wel. Scheelt weer een uurtje werk en een hoop ergenis ;)
Booth schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 10:47:

Duitsland:
8GB = €199
16GB = €249
Laat ik er nu net gisteren eentje gekocht hebben ;( Ik was vorige week bij Saturn in Duitsland en wilde hem kopen voor €329,- maar hij was niet op voorraad en erg slecht leverbaar. Daarom heb ik gisteren een toestel uit Duitsland van een paar maandjes oud (in nieuwstaat) van een jongen uit NL overgenomen voor 250 euro. Dit leek me een nette prijs maar nu baal ik natuurlijk wel een beetje :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ik heb ook al een paar weken last van batterydrain en overwoog om, zoals aangeraden in dit topic, radio rom .48 te flashen, maar heb dat nog even niet gedaan.
Ik dacht: laat ik LG gewoon mailen met het probleem. Kreeg snel antwoord van ze dat ze me een nieuwe batterij willen opsturen. Lijkt me bullshit, want het toestel is pas 2 maanden oud en het probleem is ineens ontstaan; ruikt naar software issue. Maar ja een gratis reservebatterij vind ik natuurlijk prima. Morgen krijg ik hem binnen, zal eens kijken of het dezelfde is en hou jullie op de hoogte of het iets uithaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Katsunami schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 13:19:
[...]

Inderdaad. Net kreeg ik weer de melding dat de update was gedownload. Deze keer heb ik het scherm in de gaten gehouden (in tegenstelling tot vorige keer).

De installatie begint, maar dan zegt de telefoon uiteindelijk heel behulpzaam:

"Error!"

Na een tijdje reboot het toestel.

Ik kom ook niet in de recovery. Dan krijg ik "No Command" te zien. (Ik heb tijdens het rooten geen custom recovery geïnstalleerd.)

Ik denk dat ik de telefoon met de WUG Root toolkit maar weer stock maak, reset, en dan nog eens probeer om de update te installeren. Dan zal ik daarna wel opnieuw rooten.
Uiteindelijk heb ik het zelf maar zo opgelost. Misschien omslachtig, maar het werkte wel. :p

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
TheLemon schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 17:43:
Ik heb ook al een paar weken last van batterydrain en overwoog om, zoals aangeraden in dit topic, radio rom .48 te flashen, maar heb dat nog even niet gedaan.
Ik dacht: laat ik LG gewoon mailen met het probleem. Kreeg snel antwoord van ze dat ze me een nieuwe batterij willen opsturen. Lijkt me bullshit, want het toestel is pas 2 maanden oud en het probleem is ineens ontstaan; ruikt naar software issue. Maar ja een gratis reservebatterij vind ik natuurlijk prima. Morgen krijg ik hem binnen, zal eens kijken of het dezelfde is en hou jullie op de hoogte of het iets uithaalt.
Je kan je Nexus 4 accu niet zelf vervangen. Ik ben benieuwd wat ze je dan opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Laatst online: 16:28
nieuwe telefoon misschien wel ? >:)
Cubic X schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 19:49:
[...]

Je kan je Nexus 4 accu niet zelf vervangen. Ik ben benieuwd wat ze je dan opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand misschien uitleggen hoe ik via de Duitse Google Play store een Nexus 4 bestel?
Snap het niet helemaal :( voor 200euro zou ik hem graag kopen. Hoop niet dat zoiets snel is uitverkocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 01:27
Cubic X schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 19:49:
[...]

Je kan de telefoon gewoon openschroeven hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 14:47

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Hmm.. nou ja, dan ben ik dus binnen een week voor 80 euro het schip in gegaan. Helaas, pindakaas. Maar niets aan te doen. Jammer dat de witte er niet meer is.. er was hier wel iemand die die dan graag wilde hebben ;)

En @halleuw: gewoon via de WiFi van de NS bestellen, T-Mobile in de trein gaat via een Duitse proxy ;)

Maar iets heel anders: iemand hier het apparaatje nog geflashed naar een Ubuntu Touch-omgeving? (probeerde het vanavond, maar
code:
1
phablet-flash (cdimage-touch|cdimage-legacy|ubuntu-system|community) -b
doet niet wat het moet doen)

Daarnaast, sinds de laatste update staat mijn tel. niet meer in de play-store, terwijl ie wél zichtbaar is bij https://www.google.com/settings/dashboard --> Android --> Devices: last seen: nu 5 minuten geleden of zo. (ook geprobeerd wat TheCeet schreef en het Google Services Framework gereset, maar dat mocht niet baten)

[ Voor 49% gewijzigd door letatcest op 28-08-2013 21:52 ]

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga nooit met de trein! Helaas :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap die proxys totaal niet. Daarom kan ik niet naar de duitse google play store.
Kan iemand wellicht helpen :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Citaat uit de topic warning: "Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic, [Google Nexus 4/LG Nexus] levertijden- en abonnemententopic en horen niet in dit topic."

• daflux
Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 21:59:
Ik snap die proxys totaal niet. Daarom kan ik niet naar de duitse google play store.
Kan iemand wellicht helpen :) ?
http://www.lgnexus4.net/h...aar-nederland-importeren/

AUB

• beele
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-02 10:31
Ik zit zo stilaan met de handen in het haar.

Sinds de 4.2.1 en nu ook de 4.3 update werkt bluetooth nog altijd maar als ik een contactpersoon selecteer op de autoradio en deze bel verschijnt er even een cal dialog en dan verdwijnt dit weer alsof er niets gebeurd is. Als ik daarintegen zelf een nummer intoets op de autoradio (of iemand bel vanop de gsm, of gebeld wordt) dan werkt het wel correct.

Op de google forums regent het klachten en google zit met de vinger in de neus te doen alsof er niets aan de hand is...

Op mijn oude galaxy nexus heb ik trouwens hetzelfde probleem. 4.1.2 werkte alles van bluetooth perfect, vanaf 4.2 is het naar de kl*ten.

Auto is Citroën ds3 met emyway.

[ Voor 15% gewijzigd door beele op 29-08-2013 11:06 ]

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-09 18:44
Kun je de firmware van het bluetooth-systeem in je auto niet updaten? Voor mijn BMW komen regelmatig updates uit vanwege compatibiliteitsissues. Overigens werkt het bellen van een contactpersoon voor mij op 4.3 probleemloos in een 2011 BMW 3 met CSC en op een Parrot CK3100 met stokoude firmware.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

• beele
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-02 10:31
Heb daarvoor een mailtje gestuurd naar de garage, hopelijk hebben ze een update...

• biest
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 23:07
Ik had ook bluetooth/carkit problemen met mijn oude Galaxy Nexus ism BMW 3 2010, dit vanaf Android 4.2
Geen problemen met Nexus 4 op dezelfe wagen (zowel op 4.2.2 als op 4.3, stock). Er was geen BMW update nodig.

Hopelijk lost uw garage het op.

[ Voor 4% gewijzigd door biest op 29-08-2013 12:47 ]

• The_Admin
Ik heb alleen dat ik ondanks 4.3 en AVRCP geen tracks kan skippen en geen track info in het display zie, maar dat lijkt me meer een probleem van de auto dan van de telefoon...

• JBSDM
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:31
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2249350

Misschien iets voor de mensen met OTA problemen op Custom Roms(had het zelf ook werkt tot nu toe goed)

Verwijderd

Kan niet via die site. Vind ook geen andere proxys waarop dat wel lukt.

Kan er wel mee op de site van google play store komen, maar niet inloggen met mijn (duitse) google account! Please, hopelijk kan iemand helpen, anders is hij dadelijk uitverkocht en wacht er al lang op :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Tegenwoordig heb ik nog maar twee programma's die root nodig hebben, en beiden zijn vervangbaar. Ik heb mijn Nexus ge-unroot, naar de laatste stock geflasht en de bootloader weer gelockt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremichel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:10
Katsunami schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 02:15:
Tegenwoordig heb ik nog maar twee programma's die root nodig hebben, en beiden zijn vervangbaar. Ik heb mijn Nexus ge-unroot, naar de laatste stock geflasht en de bootloader weer gelockt.
Had je daar dan een goede reden voor, en welke zijn die 2 programmas ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:43
Medetweakers;
Waar kun je de Nexus4 (16gb nieuwe prijs/250eur) het beste halen?

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
BigF25 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 10:52:
Medetweakers;

Mvg
Alleen nu nog via de PlayStore van Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:27
BigF25 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 10:52:
Medetweakers;

Mvg
wellicht beter hier:
[LG Google Nexus 4] Beschikbaarheid en levertijden
maar op dit moment worden in NL en DE nog gewoon de oude prijzen gehanteerd.. dus voor 250 zul je naar de USA moeten gaan.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
andremichel schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 08:29:
Had je daar dan een goede reden voor, en welke zijn die 2 programmas ? :)
Ja, na het rooten had ik problemen met het installeren van updates. Na veel heen en weer rommelen zit ik nu hier met een out-of-the-box lege stock-telefoon die weer geherinstalleerd moet worden. Dat gaat me uren priegelen kosten en tientallen zo niet honderden instellingen nalopen.

Omdat ik geen zin heb om in de toekomst mogelijkerwijze te moeten unrooten, naar stock moet gaan, updaten, re-rooten en dan weer herinstalleren, heb ik gekozen om root maar gewoon weg te laten.

De 2 programma's die ik gebruikte die root nodig hadden waren:

AdFree, van BigTinCan. Kan vervangen worden door een browserplugin, tegenwoordig.
CacheCleaner for Root. Android kan nu zelf caches en files opruimen. (I.t.t. 2.x, waarvoor ik dit gebruikte.)

Vroeger had ik ook nog Barnacle Wifi tether, maar volgens mij (ik heb tethering al lang niet meer gebruikt) heeft Android tegenwoordig zelf de mogelijkheid om te tetheren zonder root.

Mijn Galaxy Tab 10.1 tablet met Android 4.0.4 draait een rooted custom rom, maar die wordt toch nooit meer bijgewerkt door Samsung zover ik weet.

[ Voor 18% gewijzigd door Katsunami op 30-08-2013 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-09 22:23
Ik vind het soms juist wel lekker om de telefoon helemaal opgeschoond te hebben. Mijn belangrijkste info staat toch op mijn google account opgeslagen en bij veel launchers kun je je instellingen exporteren.
Apps die je niet meer gebruikte weg, lekker een frisse feel! En meestal inderdaad nog een paar dagen bezig met af en toe een vergeten app downloaden, of een voorkeursinstelling wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJR98
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-09 17:06
Ik heb mijn nexus 4 op 13 augustus gekocht, kan ik mijn geld terug halen en hoe heb google nederland proberen te bellen maar zijden dat ik naar hun helpdesk moet gaan. Kan iemand mij aub helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremichel
Katsunami schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 18:10:
[...]

Ja, na het rooten had ik problemen met het installeren van updates. Na veel heen en weer rommelen zit ik nu hier met een out-of-the-box lege stock-telefoon die weer geherinstalleerd moet worden. Dat gaat me uren priegelen kosten en tientallen zo niet honderden instellingen nalopen.

Omdat ik geen zin heb om in de toekomst mogelijkerwijze te moeten unrooten, naar stock moet gaan, updaten, re-rooten en dan weer herinstalleren, heb ik gekozen om root maar gewoon weg te laten.

Mijn Galaxy Tab 10.1 tablet met Android 4.0.4 draait een rooted custom rom, maar die wordt toch nooit meer bijgewerkt door Samsung zover ik weet.
Ben ook van die mening, hoewel ik zoals Luapper hier boven ook wel graag "speel" met de N4.

Met mijn Galaxy Tab 2 10.1 only Wifi ga ik met draagbare hotspot via N4 op het net.(stock rom)
Heb hem pas een week.

In verband met de komende updates ga ik N4 ook terug origineel maken, doe ik met de nexus 4 toolkit.

Zijn bij U de 2 updates nu correct? (JWR66Y) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qruzader
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-04 23:14
Ik heb onlangs ook de nexus 4 aangeschaft maar als ik naar mijn scherm kijk als deze uit staat dan is het scherm niet helemaal zwart en lijkt het, wanneer je onder een hoek van de boven of onderkant kijkt, dat er iets zichtbaar is van het lcd scherm, ik weet niet precies wat het is en ik kan ook geen foto maken want daarop is het niet goed zichtbaar maar ik heb dus een patroon in het scherm en dat lijkt op dit:
____| |____
|__________|

Hier zitten er iets van 300 in mijn scherm en die zijn alleen zichtbaar wanneer het scherm uit staat en onder een hoek wordt bekeken. Meer mensen met dit probleem? En wat zou ik er eventueel aan kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 14:47

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

D'r zit natuurlijk gewoon elektronica in het scherm... en misschien heeft het ook wel iets met gepolariseerd licht te maken? Ik zie het bij mij ook en vooral onder LED-verlichting als die 's avonds aanstaat. Niet iets waar ik me nou zorgen om zou maken.

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
andremichel schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 09:27:
Zijn bij U de 2 updates nu correct? (JWR66Y) :)
Ja, de Nexus 4 draait nu JWR66Y. Die heb ik geflasht met de WUG toolkit.

Trouwens....

Er zijn 2 verschillende toolkits:

1. WUG Nexus Root Toolkit
2. Nexus 4 Toolkit

Voor mijn root had ik de 1ste geïnstalleerd en later weer verwijderd. Toen ik root ongedaan wilde maken, heb ik per ongeluk de 2de gedownload en geïnstalleerd. Toen ik die startte zag ik dat pas. Ik heb hem verwijderd, en er werd gevraagd mijn PC te rebooten.

Dat was dus een dikke fail. Ik zag het eerste BSOD in... wat... ruim 10 jaar? (Op een van mijn eigen computers.)

Ik heb de computer met de Windows DVD opgestart, en een system recovery uitgevoerd. Daarna heb ik root verwijderd met de WUG toolkit. Voor de zekerheid heb ik later met nog een recovery uitgevoerd, naar de dag vóórdat ik een van de toolkits installeerde, en ik heb nog met USBDeview alle Google / nVidia (van mijn tablet) / ADB / Clockworkmod drivers verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qruzader schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 13:31:
Ik heb onlangs ook de nexus 4 aangeschaft maar als ik naar mijn scherm kijk als deze uit staat dan is het scherm niet helemaal zwart en lijkt het, wanneer je onder een hoek van de boven of onderkant kijkt, dat er iets zichtbaar is van het lcd scherm, ik weet niet precies wat het is en ik kan ook geen foto maken want daarop is het niet goed zichtbaar maar ik heb dus een patroon in het scherm en dat lijkt op dit:
____| |____
|__________|

Hier zitten er iets van 300 in mijn scherm en die zijn alleen zichtbaar wanneer het scherm uit staat en onder een hoek wordt bekeken. Meer mensen met dit probleem? En wat zou ik er eventueel aan kunnen doen?
heb ik ook is heel normaal het is het lcd wat je ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremichel
Katsunami schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 13:50:
[...]

Ja, de Nexus 4 draait nu JWR66Y. Die heb ik geflasht met de WUG toolkit.

Trouwens....

Er zijn 2 verschillende toolkits:

1. WUG Nexus Root Toolkit
2. Nexus 4 Toolkit

Ik heb de computer met de Windows DVD opgestart, en een system recovery uitgevoerd. Daarna heb ik root verwijderd met de WUG toolkit. Voor de zekerheid heb ik later met nog een recovery uitgevoerd, naar de dag vóórdat ik een van de toolkits installeerde, en ik heb nog met USBDeview alle Google / nVidia (van mijn tablet) / ADB / Clockworkmod drivers verwijderd.
De geneugten van rooten... :-(

Ik heb ze beide op de P.C. windows 8 maar heb nog nooit de Wug Toolkit gebruikt, maar ik ga deze nu voor alle zekerheid verwijderen.

Met de Nexus 4 Toolkit nog geen problemen ondervonden. ( tot op heden)

Net vandaag een update ontvangen naar 10.1.3-RC1-mako. :)

Maar ik zal eerdaags terug naar stock gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Goed, na veel zweetdruppels de batterij vervangen van m'n stock N4 (kreeg een nieuwe batterij opgestuurd van LG vanwege de battery-drain problemen waar meerderen mee kampen), maar zoals verwacht geen enkel effect. In één nacht tijd, na een soft reboot van 100% naar 68% gegaan, dat lijkt nergens op.
Nu eerst maar eens een factory reset doen, kijken of dat wat uithaalt.

Batterij vervangen is trouwen echt een drama, je hebt sowieso een Torx 5 sleuteltje nodig en een minuscuul klein kruiskop schroevendraaiertje, echt zo één van hooguit 1mm diameter. Daarnaast een oude pinpas bijv. De body openwrikken met nagels en pinpas duurt even, kloteklus. Daarna de batterij eruit pieren, die enorm vastgeplakt zit, precies aan de onderkant waar dik alufolie zit, dat krijg je bijna niet ongeschonden eruit.

Iemand anders nog nieuws over de battery drain issues vanuit 'officiële' kanalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
andremichel schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 14:27:
De geneugten van rooten... :-(

Ik heb ze beide op de P.C. windows 8 maar heb nog nooit de Wug Toolkit gebruikt, maar ik ga deze nu voor alle zekerheid verwijderen.
De WUG Toolkit werkte hier prima. De BSOD ontstond na het installeren en verwijderen van de N4 Toolkit. De WUG Toolkit stond toen al niet meer op de computer.

Ach ja. Sinds Vista werkt System Recovery prima. Het is de 3rde keer in 6 jaar dat ik het nodig heb om een probleem op te lossen. En als dat niet werkt, dan heb ik altijd nog een volledige image van maximaal 2 weken oud achter de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qruzader
letatcest schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 13:42:
D'r zit natuurlijk gewoon elektronica in het scherm... en misschien heeft het ook wel iets met gepolariseerd licht te maken? Ik zie het bij mij ook en vooral onder LED-verlichting als die 's avonds aanstaat. Niet iets waar ik me nou zorgen om zou maken.
Ja, waarschijnlijk is het ook iets dat met het lcd te maken heeft en qua prestaties maak ik me er ook niet druk om, ik vind het alleen niet netjes voor een premium toestel dat het scherm niet helemaal zwart is wanneer het uit staat..
Maar ik ben dus niet de enige..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Volgens mij is de Nexus 4 nu bijna de enige telefoon rond de 250 euro die zo'n prijs/prestatie verhouding heeft.

Alleen die wifi/gps/bluetooth/scherm/belkwaliteit/browser-snelheid/gpu problemen laten mij twijfelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qruzader
wifi werkt prima, datzelfde geldt ook voor gps en bluetooth. Scherm vind ik persoonlijk heel mooi alleen heb ik last van die lcd dingen in het scherm. Ook de browser snelheid is prima bij mij. Sowieso de beste telefoon voor die prijs (chinese telefoons buiten beschouwing gelaten)

[ Voor 9% gewijzigd door Qruzader op 31-08-2013 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Qruzader schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 19:17:
wifi werkt prima, datzelfde geldt ook voor gps en bluetooth. Scherm vind ik persoonlijk heel mooi alleen heb ik last van die lcd dingen in het scherm. Ook de browser snelheid is prima bij mij. Sowieso de beste telefoon voor die prijs (chinese telefoons buiten beschouwing gelaten)
Heb zelf een Surface RT tablet (ook lekker goedkoop gekocht :P ) en daar zie je ook het touchscreen erin zitten, omdat dat nu eenmaal niet anders kan met in-cell technologie.

Je ziet het toch alleen onder een bepaalde hoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Die ' lcd-dingen' zie je niet eens, alleen als je scherm uitstaat en onder een bepaalde hoek kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFrost
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:35

iFrost

Vroem vroem

Verwijderd schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 21:53:
[...]

Ik heb de telefoon vorige week via belsimpel.nl besteld.
Dit ging net zoals mijn htc 8s die ik ook bij belsimpel heb gekocht, vlekkeloos.

+punt: Ik kreeg er gratis een officiële bumper/case bij.
Nu weet ik niet of die bumper standaard bij de Nexus 4 wordt geleverd.
Heb je een witte of een zwarte N4?

Ik kreeg bij mijn witte geen bumper :/

R5 3600 - GTX1660S - 32GB/3200 - B450M PRO4 - RM550x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qruzader
D-TECH schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 19:49:
[...]

Heb zelf een Surface RT tablet (ook lekker goedkoop gekocht :P ) en daar zie je ook het touchscreen erin zitten, omdat dat nu eenmaal niet anders kan met in-cell technologie.

Je ziet het toch alleen onder een bepaalde hoek?
Niet helemaal het topic maar mag ik vragen of die lekker werkt?
Ja ik zie het ook alleen maar onder een hoek en ik zag hetzelfde probleem ook bij de Sony xperia z dus het zal inderdaad wel iets te maken hebben met het LCD scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Qruzader schreef op zondag 01 september 2013 @ 19:35:
[...]

Niet helemaal het topic maar mag ik vragen of die lekker werkt?
Ja ik zie het ook alleen maar onder een hoek en ik zag hetzelfde probleem ook bij de Sony xperia z dus het zal inderdaad wel iets te maken hebben met het LCD scherm
Werkt heel lekker. Ben ervan overtuigt dat een stock ervaring altijd het beste is. Dus bijv. bij een telefoon de Nexus variant en bij de tablet die van Microsoft zelf.

Google synchroniseert ook perfect met Windows 8.1 (agenda, email etc.), Windows Phone is daarvoor nergens voor nodig :P

Denk dat ik hem in de VS ga bestellen. Inclusief taxes en shipping kom ik dan uit op zo'n 260 euro. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Laatst online: 13-09 23:53
Vorige week ondervond ik accu problemen (snel leeglopen met scherm aan)

Toestel volledig leeglaten lopen en daarna weer volgeladen.
Kreeg daarna 25 uur met 4 uur ost!

Volgende laadbeurt is mijn toestel binnen 12 uur leeg met 2 1/2 ost leeg.. Tussendoor geen apps gedownload o.i.d.

Iemand die weet hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarif
  • Laatst online: 16-07 17:01

Zarif

Professional Commenter

Knamix schreef op zondag 01 september 2013 @ 20:24:
Vorige week ondervond ik accu problemen (snel leeglopen met scherm aan)

Toestel volledig leeglaten lopen en daarna weer volgeladen.
Kreeg daarna 25 uur met 4 uur ost!

Volgende laadbeurt is mijn toestel binnen 12 uur leeg met 2 1/2 ost leeg.. Tussendoor geen apps gedownload o.i.d.

Iemand die weet hoe dit komt?
Komt denk ik door 4.3.

Is er al nieuws over 4.3.1? 3G blijft maar wegvallen. Zo irritant dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Laatst online: 13-09 23:53
Zarif schreef op zondag 01 september 2013 @ 21:54:
[...]

Komt denk ik door 4.3.

Is er al nieuws over 4.3.1? 3G blijft maar wegvallen. Zo irritant dit.
Laatste update al geïnstalleerd? Zou moeten helpen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Qruzader schreef op zondag 01 september 2013 @ 19:35:
Persoonlijk zie ik dat soort dingen eigenlijk nooit als een probleem, zolang het niet loei-duidelijk eruit springt tijdens het gebruik van het apparaat.

Een jaar of 15 geleden, toen Trinitron / Diamondtron echt doorbrak voor computer-CRT's (het was er al langer voor TV's), viel ook iedereen over de twee draden die je op 1/3rde en 2/3rde door het scherm zag lopen bij een volledig witte achtergrond. Tough luck. Voor dat éne nadeel kreeg je wel een hele stapel voordelen terug.

Edit: Die doorbraak in 1998 zal wel aan dit te wijten zijn: "Patent protection on the basic Trinitron design ran out in 1996, and it quickly faced a number of competitors at much lower prices." (Bron: Wikipedia.)

[ Voor 16% gewijzigd door Katsunami op 01-09-2013 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunirus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:43
Vandaag kon ik niet verbinden met een VPN, bleek dat /etc/ppp/* z'n permissions niet juist stonden. Best gek, stock rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarif
  • Laatst online: 16-07 17:01

Zarif

Professional Commenter

Knamix schreef op zondag 01 september 2013 @ 22:23:
[...]

Laatste update al geïnstalleerd? Zou moeten helpen :+
Je bedoelt de JWR66Y update? Die heeft alleen mijn accuduurprobleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
Qruzader schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 16:50:
[...]

Ja, waarschijnlijk is het ook iets dat met het lcd te maken heeft en qua prestaties maak ik me er ook niet druk om, ik vind het alleen niet netjes voor een premium toestel dat het scherm niet helemaal zwart is wanneer het uit staat..
Maar ik ben dus niet de enige..
Sommige mensen maken toch een probleem van niets denk ik.

Je kan het niet op foto vast krijgen, je moet hem echt onder een bepaalde hoek houden om het toch maar te kunnen zien.

Als hij aanstaat zie je er helemaal niets van.

En die dingen zitten in iedere smartphone anders zou het touch gedeelte niet werken...

Het is dus GEEN probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Ik heb gisteren mijn telefoon gereset naar fabrieksinstellingen. Even lekker opgefrist. Nu zit ik alleen met een ding wat ik niet krijg zoals het was. Voor de reset had ik boven mijn toetsenbord de interpuncties staan. Die zijn nu alleen verdwenen. Ik gebruikte altijd het standaard toetsenbord en dat wil ik graag zo houden. Weet iemand hoe ik de interpunctie daar weer krijg?

En dan nog een vraag. Ik irriteer me mateloos aan het feit dat er apps standaard op de telefoon staan die ik totaal niet gebruik. Als je je telefoon root, kun je er dan voor zorgen dat je een 'clean install' krijgt? Net zoals wanneer je bijvoorbeeld windows opnieuw op je pc installeert en het systeem dus helemaal leeg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
Sorry, maar hoe kan je daar in godsnaam 'last' van hebben? Je ziet dat alleen onder een bepaalde hoek als het scherm niet aanstaat? Het is omdat de touch sensoren volgens mij in de bovenste laag zijn verwerkt waardoor het een dunner en meer responsive scherm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:27
GrazendeKoe schreef op maandag 02 september 2013 @ 11:27:
Ik heb gisteren mijn telefoon gereset naar fabrieksinstellingen. Even lekker opgefrist. Nu zit ik alleen met een ding wat ik niet krijg zoals het was. Voor de reset had ik boven mijn toetsenbord de interpuncties staan. Die zijn nu alleen verdwenen. Ik gebruikte altijd het standaard toetsenbord en dat wil ik graag zo houden. Weet iemand hoe ik de interpunctie daar weer krijg?

En dan nog een vraag. Ik irriteer me mateloos aan het feit dat er apps standaard op de telefoon staan die ik totaal niet gebruik. Als je je telefoon root, kun je er dan voor zorgen dat je een 'clean install' krijgt? Net zoals wanneer je bijvoorbeeld windows opnieuw op je pc installeert en het systeem dus helemaal leeg is?
met root rechten kan je inderdaad systeem apps verwijderen, je heb als het ware admin rechten op partities die normaal niet toegankelijk zijn voor de eind gebruiker.
Je kan dus gewoon apk's uit de map /system/app verwijderen, maar let op, dat je eerst onderzoekt of je iets zomaar kan verwijderen, soms doen ze namelijk meer dan je zou verwachten.
Daarnaast herstel je dit niet meer met een factory reset, je zult dan een stock image moeten flashen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:32

Je kunt bij instellingen/apps de apps die je niet wil ook uitschakelen, dan staan ze ook niet meer in de app drawer en heb je er geen last meer van.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iFrost schreef op zondag 01 september 2013 @ 18:14:
[...]

Heb je een witte of een zwarte N4?

Ik kreeg bij mijn witte geen bumper :/
Zwarte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Nee, dat kan niet. Het is ook nutteloos, want die apps staan op de systeempartitie. Zelfs ALS je ze verwijdert, dan krijg je geen extra ruimte om voor jezelf te gebruiken. Je kunt het beste in Settings -> Apps gewoon alles uitzetten wat je niet gebruikt. Dan starten de applicaties niet meer op (als je er apps bij zaten die starten bij het aanzetten van de telefoon), en de pictogrammen verdwijnen uit de app tray.

Als je een ECHT cleane ROM wil, met meer ruimte voor jezelf, dan zul je een custom ROM moeten installeren die dat als een van zijn kenmerken heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door Katsunami op 02-09-2013 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Niet online

WoC

Zoals een aantal hier heb ik ook last van de battery drain na de update naar Android 4.3. Na de grote update heb ik ook de kleine gehad (draai nu JWR66Y) maar dat verbeterde de batterijproblemen niet (bijvoorbeeld daling 25% in de nacht).
Telefoon is niet geroot oid. Telfort is mijn provider.

Nu vraag ik mij af, zijn er ook mensen die niet op het KPN netwerk zitten met deze problemen? Ik lees hier vooral over Tele2 en Telfort. Heeft het wellicht met een stukje signaal te maken, ook omdat downgrade van de radio lijkt te helpen?

Ik ben aan de beurt voor een ander abonnement, dus als het dit kan zijn, zoek ik een niet-KPN provider :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:32
WoC schreef op maandag 02 september 2013 @ 17:21:
Zoals een aantal hier heb ik ook last van de battery drain na de update naar Android 4.3. Na de grote update heb ik ook de kleine gehad (draai nu JWR66Y) maar dat verbeterde de batterijproblemen niet (bijvoorbeeld daling 25% in de nacht).
Telefoon is niet geroot oid. Telfort is mijn provider.

Nu vraag ik mij af, zijn er ook mensen die niet op het KPN netwerk zitten met deze problemen? Ik lees hier vooral over Tele2 en Telfort. Heeft het wellicht met een stukje signaal te maken, ook omdat downgrade van de radio lijkt te helpen?

Ik ben aan de beurt voor een ander abonnement, dus als het dit kan zijn, zoek ik een niet-KPN provider :-)
Tele2 zit op het T-mobile netwerk, dus het is niet alleen KPN. Het heeft er juist mee te maken dat het virtuele providers zijn, maar het fijne weet ik er ook niet van.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:08
Ook hier op Vodafone een drain hoor. Ligt niet per se aan de providers, meer aan de wakelocks. Met de franco kernel is het wel beter geworden. In de herfst komt er een major release van een nieuwe kernel zegt hij...of dat nou bij hem vandaan komt of bij Google ben ik nog benieuwd naar :P
Pagina: 1 ... 38 ... 63 Laatste

Let op:
~~~[html]Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic, <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1531584/last">~~~[Google Nexus 4/LG Nexus] levertijden- en abonnemententopic</a> en horen niet in dit topic.<br>

Alles over accessoires voor de Nexus 4 hoort thuis in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1526439/last">Accessoires voor de Google Nexus 4 - LG Nexus</a>.~~~[/html]