Staan al uit. Daarom juist vaag dat ik die wakelock blijf houdenelpino.rv schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 09:31:
Check ook je locatie instellingen in de app "google instellingen"
Locatie melding en locatie geschiedenis heb ik uitgezet.
Vreemd ja. Dan denk ik dat je toch het snelste bent met een Factory reset.
Met titanium backup alle data en apps backuppen, Factory reset en dan weer langzaam terugzetten.
Je zou trouwens nog kunnen proberen om cache en dalvik cache te wissen, je bent dan niks kwijt qua gegevens. Neem aan dat je een custom recovery hebt omdat je ook Franco draait. Gewoon daarin wissen.
Met titanium backup alle data en apps backuppen, Factory reset en dan weer langzaam terugzetten.
Je zou trouwens nog kunnen proberen om cache en dalvik cache te wissen, je bent dan niks kwijt qua gegevens. Neem aan dat je een custom recovery hebt omdat je ook Franco draait. Gewoon daarin wissen.
Gisteren al een factory reset gedaan (inclusief volledige wipe), maar bleef het probleem houden
Net een hard reset gedaan (volume down en power knop) En raad eens.. die wakelock kwijt..
Soms begrijp ik het even niet meer...
Net een hard reset gedaan (volume down en power knop) En raad eens.. die wakelock kwijt..
Soms begrijp ik het even niet meer...
[ Voor 27% gewijzigd door Draak1978 op 16-08-2013 11:48 ]
Ik heb eindelijk ook een Nexus 4, een witte! 
Ik ben nog een beetje nieuw in de smartphone wereld dus ik weet niet of de eerste keer opladen ook zo lang zal duren zoals vroeger? (Dat ik hem per sé 12 uurtjes ofzo aan de lader moet hebben hangen, zelfs al is 'ie vol).. Weet iemand dat toevallig?
Alvast bedankt
Ik ben nog een beetje nieuw in de smartphone wereld dus ik weet niet of de eerste keer opladen ook zo lang zal duren zoals vroeger? (Dat ik hem per sé 12 uurtjes ofzo aan de lader moet hebben hangen, zelfs al is 'ie vol).. Weet iemand dat toevallig?
Alvast bedankt
R5 3600 - GTX1660S - 32GB/3200 - B450M PRO4 - RM550x
10 jaar geleden moest dat ja.iFrost schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 16:08:
Ik heb eindelijk ook een Nexus 4, een witte!
Alvast bedankt
Nu moet je gewoon je toestel opladen en volledig laten leeglopen. Dan terug volledig opladen en laten leeglopen tot je zelf beslist wanneer je hem oplaad.
Kun je niet bij uw lokale mediamarkt terecht ? Blijkbaar - althans de belgische mm deed mij dit verhaal - geeft mediamarkt Europese garantie en kan je voor de RMA bij elke Europese vestiging terecht.drogeworst schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 14:37:
Fantastische phone: de nexus 4 (Duitse Mediamarkt). Sinds januari 2013 probleemloos en met veel plezier gebruik van gemaakt.
Ook na de update naar 4.3 enkel positieve ervaringen. Batterijduur is flink verbeterd.
Helaas sloeg mijn nexus kortgeleden op hol. Alsof het touchscreen voortdurend op 3 plekken tegelijk een aanraking detecteerde. Met veel moeite de telefoon weer rustig gekregen. Sindsdien dead spots op de bovenste helft van de touchscreen. En de dead spots worden telkens groter. Bovendien begint mijn nexus een eigen leven te leiden. Schermen worden automatisch en in hoog tempo opgestart/afgewisseld/geopend/gesloten. Apps worden soms in 5 tal (tegelijk) geopend.
Op zich komisch, maar dit is volledig onwerkbaar.
Heeft iemand ervaringen met het terugsturen van een defecte Duitse Mediamarkt nexus 4?
Ze kunnen - als het een toestel betreft die ze niet in hun lokale assortiment hebben - het enkel maar laten herstellen, niet omruilen. Maar dat lijkt mij de logica zelve.
Fabels.... Het is geen NiCa accu maar een lithium polymeer accu. Wat bij dit type accu niet mag gebeuren is een totale ontlading. En daar zorgt de Nexus wel voor dat het niet gebeurt.TheCeet schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 16:30:
[...]
10 jaar geleden moest dat ja.
Nu moet je gewoon je toestel opladen en volledig laten leeglopen. Dan terug volledig opladen en laten leeglopen tot je zelf beslist wanneer je hem oplaad.
Wikipedia: Lithium polymer battery
Dan ga ik morgen direct nog naar de dichtstbijzijnde MM. Goede tip. Thankssimplicidad schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 17:51:
[...]
Kun je niet bij uw lokale mediamarkt terecht ? Blijkbaar - althans de belgische mm deed mij dit verhaal - geeft mediamarkt Europese garantie en kan je voor de RMA bij elke Europese vestiging terecht.
Ze kunnen - als het een toestel betreft die ze niet in hun lokale assortiment hebben - het enkel maar laten herstellen, niet omruilen. Maar dat lijkt mij de logica zelve.
Het is wat het is...
Ik heb door de 4.3 update geen 3G bij Tele2. Ik moet het elke dag opnieuw instellen. Tele2 heeft mij aangeraden om de Nexus 4 te resetten. Ik raak toch niet mijn contacten kwijt als ik dat doe? Die staan toch opgeslagen op mijn Google-account?
NiCd. Nikkel-calcium gaat volgens mij heel slecht werken...Len schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 19:04:
[...]
Fabels.... Het is geen NiCa accu maar een lithium polymeer accu.
Punctuality is the politeness of kings
Hallo allemaal,
Ik heb ook last van de simlock problemen en ondanks dat het een @$@$#-probleem is, heb ik ontdekt dat het ook erger kan:
Sinds een paar dagen schakelt mijn Nexus 4 compleet uit rond de 40-50 % batterij.
Ik heb eerst het probleem dat de telefoonverbinding wegvalt (zoals zovaak) alleen het is niet meer te herstellen. Vliegtuigmodus of wat dan ook werkt niet. Zet ik hem uit, dan krijg ik hem niet meer aan.
Als ik er niks aan doe valt de telefoon na een 5-10 tal minuten gewoon uit. Ik krijg hem dan pas weer aan als ik de charger eraan hang. Als ik hem dan weer aan zet, geeft ie aan dat de batterij minder dan 10% is.
Ik heb echt trek om deze telefoon t raam uit te gooien, wat een
-ding.
Alle nexus telefoons gehad, en deze is ronduit belachelijk slecht met al deze problemen...
(Iemand dit probleem ook ?)
Standaard rom, 4.3
Ps.
Vanwege een barst in mijn achterkant is RMA ook helaas geen optie meer, wie maakt dan ook een telefoon totaal van glas
Ik heb ook last van de simlock problemen en ondanks dat het een @$@$#-probleem is, heb ik ontdekt dat het ook erger kan:
Sinds een paar dagen schakelt mijn Nexus 4 compleet uit rond de 40-50 % batterij.
Ik heb eerst het probleem dat de telefoonverbinding wegvalt (zoals zovaak) alleen het is niet meer te herstellen. Vliegtuigmodus of wat dan ook werkt niet. Zet ik hem uit, dan krijg ik hem niet meer aan.
Als ik er niks aan doe valt de telefoon na een 5-10 tal minuten gewoon uit. Ik krijg hem dan pas weer aan als ik de charger eraan hang. Als ik hem dan weer aan zet, geeft ie aan dat de batterij minder dan 10% is.
Ik heb echt trek om deze telefoon t raam uit te gooien, wat een

Alle nexus telefoons gehad, en deze is ronduit belachelijk slecht met al deze problemen...
Standaard rom, 4.3
Ps.
Vanwege een barst in mijn achterkant is RMA ook helaas geen optie meer, wie maakt dan ook een telefoon totaal van glas
[ Voor 8% gewijzigd door Dragonk1ss op 16-08-2013 22:42 ]
Ik heb het hier vandaan. En dan de reactie van lgb1945:Cyclonist schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 00:02:
[...]
Waar hij het vandaan heeft gehaald weet ik ook niet, maar het lijkt wel te werkenHeb inderdaad op deze manier ge-reboot en daarna lijken alle problemen verdwenen. Goeie tip dus!
After installing 4.3 update yesterday on Nexus 7 everything appeared okay. Closed the cover so it went to sleep for the night.
This morning it was DEAD! Would not start as the battery was completely drained! Never before has this happened.
After 30 mins. on charger I was able to boot it up. Still concerned I looked online for help for a while.
I then called Nexus support about rapid battery drain -she had me do a 'HARD RESET' (does not delete anything) which is pressing both the power button AND the Volume DOWN button for 10 secs. until it restarts. The Nexus 7 works flawlessly again but I will watch the battery for a day or two.
It was 100% charged at 10 am today and now at 4:30pm Nexus battery is at 97% - almost all idle time but that is very good. I think it fixed it and will watch it for a day to make sure.
Pre- 4.3 update the Nexus battery would last about 4-6 days with light usage so that is the baseline for me. From what I have read 4.3 is supposed to extend battery life and this glitch may be to calibrate battery or something.
Hope this helps someone else. Good Luck.
Ik moet zeggen, bij mij is de batterijduur iets verbeterd maar niet schokbarend veel. Het is komt nu wel in de buurt van wat 'acceptabel' is. Ik heb nog steeds het idee dat de duur erg achteruit is gegaan na de update.
Verwijderd
had dit probleem ook kwestie van batterij verwisselen dies half break ik heb nog een batterij liggen mag je van me wel lenen om het even te checken eventueel ook wel achterkant te koop.Dragonk1ss schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 22:37:
Hallo allemaal,
Ik heb echt trek om deze telefoon t raam uit te gooien, wat een-ding.
Standaard rom, 4.3
Ps.
anders heb ik wel intresse in je toestel
Ligt eraan welke reset ze bedoelen, je hebt een gewone reset, een harde reset en een factory reset. Alleen de factory reset wist al je data, maar ik neem aan dat zaken als contacten e.d. gewoon in je gmail account staan (dat is bij mij in ieder geval standaard ingesteld).Zarif schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 21:55:
Ik heb door de 4.3 update geen 3G bij Tele2. Ik moet het elke dag opnieuw instellen. Tele2 heeft mij aangeraden om de Nexus 4 te resetten. Ik raak toch niet mijn contacten kwijt als ik dat doe? Die staan toch opgeslagen op mijn Google-account?
Overigens heeft resetten (welke vorm dan ook) bij het simlock probleem helaas geen effect, dan zul je toch echt een oude radio moeten flashen of wachten tot ze bij tele2/T-Mobile/google er wat aan gaan doen.
[ Voor 3% gewijzigd door Bastard op 17-08-2013 17:31 ]
Wat een bagger batterylife met de laatste firmware zeg
. Zit nu na 13uur op 2% left. 5min gebeld, beetje ge-whatsappt, niet gesurft, geen youtube, geen games, ... dat is toch niet acceptabel?
30% android besturingssysteem staat bovenaan het battery consumption lijstje.
30% android besturingssysteem staat bovenaan het battery consumption lijstje.
Als ik zo'n Hard Reset probeer (met volume en aan-knop), dan gaat hij wel uit, maar hij reboot niet automagisch. Ik moet dan de knoppen loslaten en hem daarna aanzetten. Klopt dat? Het haalt tot op heden namelijk niets uit bij mij.
Heb ik hier eerder gelezen, dus ben benieuwd wat je MM doet. Anders naar een Duitse MM toe.drogeworst schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 20:49:
[...]
Dan ga ik morgen direct nog naar de dichtstbijzijnde MM. Goede tip. Thanks
LG-importeurs doen in beginsel niks voor je in landen waar LG niet zelf het toestel importeert.
Ben je al langsgeweest?
ping 127.212.23.124
Nee. Ik ga morgen heen. Ik wachtte eerst de email-correspondentie af van de Duitse Media Markt.pjottum schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 11:23:
[...]
Heb ik hier eerder gelezen, dus ben benieuwd wat je MM doet. Anders naar een Duitse MM toe.
LG-importeurs doen in beginsel niks voor je in landen waar LG niet zelf het toestel importeert.
Ben je al langsgeweest?
Tot nu toe kostte het mij 3 mailtjes en 5 dagen wachten. Geen relevante mail retour, tot dusver. Tot nu toe niet erg hoopvol.
Overigens maak ik een compleet verslag van de service van de Duitse Media Markt. In mijn optiek is het belangrijk om te weten wat de afhandeling is van defecten bij dit soort buitenlandse aankopen.
Het is wat het is...
Simlock probleem heb ik opgelost door de simlock gewoon uit te zetten. Hij stond toch al op 0000. Als mijn contacten net als mijn apps op mijn Gmailaccount staan dan zal ik de factory reset maar proberen. Foto's worden automatisch naar Dropbox geupload dus die raak ik ook niet kwijt.Bastard schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 17:30:
[...]
Ligt eraan welke reset ze bedoelen, je hebt een gewone reset, een harde reset en een factory reset. Alleen de factory reset wist al je data, maar ik neem aan dat zaken als contacten e.d. gewoon in je gmail account staan (dat is bij mij in ieder geval standaard ingesteld).
Overigens heeft resetten (welke vorm dan ook) bij het simlock probleem helaas geen effect, dan zul je toch echt een oude radio moeten flashen of wachten tot ze bij tele2/T-Mobile/google er wat aan gaan doen.
Ik laat het wel weten.
Hey, ik heb weer een vraagje..
Na 9 uurtjes ongeveer van bijna constante screen on-time, was mijn batterij rond de 20%, dus ik ging 'm opladen, na 5 minuutjes checkte ik mijn phone en stond er ineens dat 'ie opgeladen was.. Ik lock 'm en unlock 'm weer, staat die op 24%.. Zal dit aan de hardware liggen of meer aan Android?
Ik draai stock 4.2.2, nog nergens mee geknoeid.
Na 9 uurtjes ongeveer van bijna constante screen on-time, was mijn batterij rond de 20%, dus ik ging 'm opladen, na 5 minuutjes checkte ik mijn phone en stond er ineens dat 'ie opgeladen was.. Ik lock 'm en unlock 'm weer, staat die op 24%.. Zal dit aan de hardware liggen of meer aan Android?
Ik draai stock 4.2.2, nog nergens mee geknoeid.
Had ik met 4.2.2 ook een keer gehad. Geen idee hoe het kwam.
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Zal ik er maar van uit gaan dat het niets te maken heeft met de hardware?
[ Voor 21% gewijzigd door iFrost op 18-08-2013 21:18 ]
Ik lees hier dat er mensen zijn met batterij problemen na de 4.3 update. Hier had mijn vriendin ook last van. Daarom heb ik haar N4 terug geflashed naar 4.2.2. Helaas nog steeds de zelfde problemen. Kan echter geen wakelock vinden.
Is een hard reset de enige optie?

Is een hard reset de enige optie?

Geen wakelock vinden? Ik zie m toch echt wel.. dik 4u aan de hsic wakelock! 99% zeker hetzelfde als ik had.
Terugflashen gedaan met een nandroid of hoe heb je dat gedaan? Check je modem/radio versie in over telefoon (smalbandversie). Eindigt deze op .84? Zo ja probeer .48 eens (de originele van 4.2.2)
Terugflashen gedaan met een nandroid of hoe heb je dat gedaan? Check je modem/radio versie in over telefoon (smalbandversie). Eindigt deze op .84? Zo ja probeer .48 eens (de originele van 4.2.2)
Inderdaad .84 ik probeer .48 eens te flashen.....elpino.rv schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 21:56:
Geen wakelock vinden? Ik zie m toch echt wel.. dik 4u aan de hsic wakelock! 99% zeker hetzelfde als ik had.
p.s.: mijjn S2 laat ook die hsic wakelock zien maar mijn telefoon is er NIET echt wakker van. Dus daar is de batterijduur prima.
[ Voor 12% gewijzigd door Jay-v op 18-08-2013 23:31 ]
Factory reset heeft niet geholpen. Voorlopig geen 3G voor mij.
Jep, ik heb ook de msm_hsic en de audioout2 wakelock. Tegenwoordig ook de nlpcollectorwakelock maar die is weg sinds ik alle locatiedingen heb uitgezet. Sinds de hard reset is de hsic wakelock wel minder maar de audioout2 staat nog altijd op een paar uur. Wie weet komt er ooit een fix... Franco zegt in ieder geval dat hij het niet kan fixen maar dat het een driver probleem van lg en google is...
Sinds ik weer terug ben naar 4.2.2 heb ik weer een fatsoenlijke batterij duur.
Factory resets, opnieuw installeren enz. hielp allemaal niks.
Met de 4.3 versie was het gewoon om te huilen. Hopelijk komt Google met een 4.3.1 waarin ze dit probleem oplossen.
Factory resets, opnieuw installeren enz. hielp allemaal niks.
Met de 4.3 versie was het gewoon om te huilen. Hopelijk komt Google met een 4.3.1 waarin ze dit probleem oplossen.
Ik moet zeggen dat ik van versie 4.3 wel enorm fijn vind dat ik nu eindelijk fysieke knoppen kan gebruiken om een foto te maken. Was altijd toch een beetje gehannes zo op dat scherm te moeten drukken.
Waar vind jij fysieke knoppen op je N4? (behalve vol. en power?)swtimmer schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 10:53:
Ik moet zeggen dat ik van versie 4.3 wel enorm fijn vind dat ik nu eindelijk fysieke knoppen kan gebruiken om een foto te maken. Was altijd toch een beetje gehannes zo op dat scherm te moeten drukken.
Ik heb ook de 'hard reset' geprobeerd, maar helaas geen enkele verbetering in battery life. Ik overweeg om ook de radio te flashen naar .48. Kan dat verder gewoon zonder het toestel te rooten of wat dan ook? Ik hou mijn apparatuur het liefst zo standaard mogelijk, ben meer een soort van ex-tweaker
volgens mij kan dat gewoon.. kan het niet testen omdat ik hem wel geroot heb en custom recovery, maar download de .48 radio/modem hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2087227TheLemon schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 12:14:
[...]
Ik heb ook de 'hard reset' geprobeerd, maar helaas geen enkele verbetering in battery life. Ik overweeg om ook de radio te flashen naar .48. Kan dat verder gewoon zonder het toestel te rooten of wat dan ook? Ik hou mijn apparatuur het liefst zo standaard mogelijk, ben meer een soort van ex-tweaker
pak hem uit en dan 'fastboot flash radio modem.img'.
Als je fastboot nog niet hebt, check deze thread.. voor de platform-tools zipfile
http://forum.xda-develope...&highlight=platform+tools
en ik denk dat je ook de universal naked drivers nodig hebt
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1996051
In die eerste link zit wat meer info, gewoon ff lezen en dan moet het lukken..
Het .48 modem lijkt het probleem inderdaad te verhelpen. Om 0.30 de kabel er uit gehaald op 100%, vanmorgen om 9.30 nog 92% batterij..... Even verder testen. Bedankt voor de tipelpino.rv schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 21:56:
Ik had net voor mijn vakantie de 4.3 update geinstalleerd, ik was er blij mee omdat de batterijduur beter zou zijn.... 4 dagen op vakantie en mn telefoon (welke ik ook gebruikte voor navigatie) wilde niet meer opstarten... bleef op het nexus logo hangen. Via fastboot->recovery mode mn cache gewist en uiteindelijk zelfs terug gezet naar factory settings, maar helaas. Mijn Nexus 4 wil nog steeds niet opstarten.
Hij is helemaal standaard en USB Debugging mode staat uit dus ik kan hem ook niet via USB benaderen. Ik vrees een RMA. Of weet iemand hier een oplossing? Ik heb op XDA developers gezocht, maar kon daar geen concrete oplossing vinden.
Hij is helemaal standaard en USB Debugging mode staat uit dus ik kan hem ook niet via USB benaderen. Ik vrees een RMA. Of weet iemand hier een oplossing? Ik heb op XDA developers gezocht, maar kon daar geen concrete oplossing vinden.
Als USB debugging uit staat kun je hem nog wel benaderen met fastboot.BSeldenrijk schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 15:36:
Gewoon opstarten met volume down + power, en dan met PC ff testen
"fastboot devices"
kijken of hij erbij staat. Je hebt wel de platform tools en universal naked drivers nodig, zie paar posts hierboven van mij.
Als dat lukt zou ik zelf gewoon even alles opnieuw flashen, je hebt toch al een factory reset gedaan, dus deze image:
https://developers.google.../nexus/images#occamjwr66v
en dan [D] (geheel of gedeeltelijk) volgen van:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=34552123
In de post staat dat je bootloader geunlocked wordt, volgens mij kun je die stap overslaan zodat dit nog normaal is. Altijd beter mbt garantie claimen.
Mocht t wel moeten, lees de notes van de thread
[ Voor 7% gewijzigd door elpino.rv op 19-08-2013 16:18 ]
Bedankt! Dankzij je post heb ik 4.2.2 kunnen flashen en werkt mijn telefoon eindelijk weer. Inderdaad wel de bootloader unlocked, maar dat vind ik beter dan een RMA van 4 tot 6 weken (telefoon gekocht via ibood).elpino.rv schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 16:13:
[...]
Als USB debugging uit staat kun je hem nog wel benaderen met fastboot.
Gewoon opstarten met volume down + power, en dan met PC ff testen
"fastboot devices"
kijken of hij erbij staat. Je hebt wel de platform tools en universal naked drivers nodig, zie paar posts hierboven van mij.
Als dat lukt zou ik zelf gewoon even alles opnieuw flashen, je hebt toch al een factory reset gedaan, dus deze image:
https://developers.google.../nexus/images#occamjwr66v
en dan [D] (geheel of gedeeltelijk) volgen van:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=34552123
In de post staat dat je bootloader geunlocked wordt, volgens mij kun je die stap overslaan zodat dit nog normaal is. Altijd beter mbt garantie claimen.
Mocht t wel moeten, lees de notes van de thread
Nieuws uit de support-thread over de simlocks/battery-drain issues:
aldus een Google-kerel die namens Google in die thread post.This is hitting a small percentage of users. It depends on your particular carrier and SIM. It has been fixed internally and I'm lobbying for an OTA, but that's out of my control
Als je hem start zie je dan de LED rood knipperen?BSeldenrijk schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 15:36:
Ik had net voor mijn vakantie de 4.3 update geinstalleerd, ik was er blij mee omdat de batterijduur beter zou zijn.... 4 dagen op vakantie en mn telefoon (welke ik ook gebruikte voor navigatie) wilde niet meer opstarten... bleef op het nexus logo hangen. Via fastboot->recovery mode mn cache gewist en uiteindelijk zelfs terug gezet naar factory settings, maar helaas. Mijn Nexus 4 wil nog steeds niet opstarten.
http://forums.androidcent...-4-wont-turn-red-led.html
Ah, en om welke providers gaat het bij jullie? Ik zit op het Vodafone netwerk.LUH-3417 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 18:37:
[...]
aldus een Google-kerel die namens Google in die thread post.
Moet toch niet gekker worden nu, ik begin me echt steeds meer te irriteren aan de Nexus 4...

Kreeg net de accu-bijna-leeg melding...telefoon echt niet veel gebruikt vandaag

Kreeg net de accu-bijna-leeg melding...telefoon echt niet veel gebruikt vandaag
[ Voor 43% gewijzigd door maarud op 19-08-2013 23:37 ]
Ik heb ook gigantische power issues, bij mij zorgt "powermanagerservice.wakelocks" ervoor dat hij actief blijft. Dit zou een optelling van de partial wakelocks moeten zijn, maar ik heb het net even bijgehouden. "powermanagerservice.wakelocks" zorgt ervoor dat mijn telefoon 95% van de tijd actief blijft! (daarnaast ook nog wat andere wakelocks, uiteindelijk blijft mijn telefoon 100% (!) van de tijd actief) Dit was ongeveer anderhalf uur in de tijd die ik bijgehouden heb. De partial wakelocks allemaal bij elkaar opgeteld kom ik nog niet eens aan 10 minuten. Ik heb dus ergens iets zitten dat voor deze drain zorgt, maar kan niet vinden wat nou precies.
EDIT: bij 2e inspectie zie ik dat ik ook 100% van de tijd NO or Unknown signaal heb. Ik had in mijn normale battery app al gezien dat de drain een stuk minder was het korte moment dat ik goed signaal had. Blijkbaar is dus of mn SIM (of Tele2), of de Radio het probleem. Ik ga ook de oude radio maar eens flashen. Dat had ik nog niet gedaan aangezien ik geen sim locks meer had de laatste dagen.
Weet iemand trouwens of ik eventueel data kwijtraak met het flashen? Ik heb geen root, alles nog stock, heb dus ook geen backups en wil niet alles wipen.
EDIT: bij 2e inspectie zie ik dat ik ook 100% van de tijd NO or Unknown signaal heb. Ik had in mijn normale battery app al gezien dat de drain een stuk minder was het korte moment dat ik goed signaal had. Blijkbaar is dus of mn SIM (of Tele2), of de Radio het probleem. Ik ga ook de oude radio maar eens flashen. Dat had ik nog niet gedaan aangezien ik geen sim locks meer had de laatste dagen.
Weet iemand trouwens of ik eventueel data kwijtraak met het flashen? Ik heb geen root, alles nog stock, heb dus ook geen backups en wil niet alles wipen.
[ Voor 37% gewijzigd door mark-k op 20-08-2013 01:14 ]
Wooooh dat is wel rete handig. Gelukkig zie ik het voorbij komen. Ik was het voor de rest nog nergens tegen gekomen. Dat is iets wat ik altijd een groot gemis vind na mijn N97 van 3jaar geleden.
Persoonlijk heb ik nooit echt een batterij probleem. In de nacht laad ik hem op. Overdag gebruik ik hem weinig en alle push berichten staan uit (mail, LinkedIn). In de avond zit ik vaak rond de 50%. Als ik navigeer in de auto voor grotere stukken gaat de telefoon aan de stroom

Staat uitgelegd in de link naar XDA-forums die elpino.rv postte: elpino.rv in "[Google Nexus 4 - LG Nexus] Ervaringen & Discussie"mark-k schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 01:07:
...
Dat noem je geen batterij-probleem? Als ik alle pushnotificaties/sync uit had staan, de tel nauwelijks gebruikte en dan over een halve dag al de halve batterij leeg heb, zou ik daar serieus problemen mee hebben. Voordat mijn batterijprobleem begon kon ik met dergelijk gebruik makkelijk 3-4 dagen mee.Dubrillion schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 07:46:
[...]
Wooooh dat is wel rete handig. Gelukkig zie ik het voorbij komen. Ik was het voor de rest nog nergens tegen gekomen. Dat is iets wat ik altijd een groot gemis vind na mijn N97 van 3jaar geleden.
Persoonlijk heb ik nooit echt een batterij probleem. In de nacht laad ik hem op. Overdag gebruik ik hem weinig en alle push berichten staan uit (mail, LinkedIn). In de avond zit ik vaak rond de 50%. Als ik navigeer in de auto voor grotere stukken gaat de telefoon aan de stroom
Google Now aan staan? Ik had daar afgelopen week plotseling ook last van. M'n Nexus 4 ging ook 0x in deep sleep. Google Now uitgezet, Nexus 4 leeglaten lopen en vervolgens weer helemaal opgeladen en voorlopig geen last meer van een never-deep-sleep issue.maarud schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 23:31:
Moet toch niet gekker worden nu, ik begin me echt steeds meer te irriteren aan de Nexus 4...
[afbeelding]
Kreeg net de accu-bijna-leeg melding...telefoon echt niet veel gebruikt vandaag![]()
Heb alle rotzooi uitstaan, en helaas toch nog dit
Komt misschien door 4.3...
Mijn lijstje:
- msm_hsic
- AudioOut2 (staat bijna altijd aan, nu al sinds de lader is afgekoppeld, wordt steeds erger)
- sns_async_ev_wakelock (nieuw sinds de laatste tijd)
Hopelijk komen Qualcomm en Google snel met nieuwe drivers en fixes....
Mijn lijstje:
- msm_hsic
- AudioOut2 (staat bijna altijd aan, nu al sinds de lader is afgekoppeld, wordt steeds erger)
Ik voel me vrij dom, maar ik kom er niet achter hoe je een inkomende call kan muten. Bij mijn oude Android 2.2 toestel ging de ringtone al zachter wanneer ik de telefoon oppakte (super handig) en ging hij helemaal stil wanneer ik hem op zijn kop neerlegde. De Nexus 4 doet geen van beide. Moet ik dit ergens aanzetten of hebben ze deze feature verwijderd? Zou echt dom zijn imo.
Voor het eerste, ken de setting wel: pocket mode, is dat niet een HTC Sense dingetje?TheLemon schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 12:18:
Ik voel me vrij dom, maar ik kom er niet achter hoe je een inkomende call kan muten. Bij mijn oude Android 2.2 toestel ging de ringtone al zachter wanneer ik de telefoon oppakte (super handig) en ging hij helemaal stil wanneer ik hem op zijn kop neerlegde. De Nexus 4 doet geen van beide. Moet ik dit ergens aanzetten of hebben ze deze feature verwijderd? Zou echt dom zijn imo.
Dat tweede zit (in ieder geval) in Cyanogenmod: Call settings -> Flip action
Er zijn overigens ook legio apps in de playstore die dat voor je kunnen regelen
[ Voor 5% gewijzigd door Elfjes op 20-08-2013 12:45 ]
Bla bla bla...
Of 4.2.2 installeren, dat heeft goed geholpen bij mij.maarud schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 11:50:
Heb alle rotzooi uitstaan, en helaas toch nog ditKomt misschien door 4.3...
Mijn lijstje:
- msm_hsic
Zit u op ruim 13u en pas 15% verbruikt. Wifi, Sync en 3G staan de laatste 4u aan.
Voor diegenen die hun Nexus 4 hebben gekocht bij de Duitse Media Markt (http://www.mediamarkt.de/):
Na 1 week correspondentie nog steeds geen relevante email gehad ivm mijn kapotte Nexus 4. De support afdeling is simpelweg niet bereikbaar.
Ik zal nooit meer iets kopen bij de Duitse variant van Media Markt. Ik heb mijn les geleerd.
Bij de Nederlandse Media Markt wilden ze mij wel helpen. Ze hebben helaas geen vervangende exemplaren, maar ze nemen het toestel graag in ter reparatie.
Voortaan gewoon weer in Nederland een toestel kopen. Betaal je wat meer, maar krijg je ook meer.
Na 1 week correspondentie nog steeds geen relevante email gehad ivm mijn kapotte Nexus 4. De support afdeling is simpelweg niet bereikbaar.
Ik zal nooit meer iets kopen bij de Duitse variant van Media Markt. Ik heb mijn les geleerd.
Bij de Nederlandse Media Markt wilden ze mij wel helpen. Ze hebben helaas geen vervangende exemplaren, maar ze nemen het toestel graag in ter reparatie.
Voortaan gewoon weer in Nederland een toestel kopen. Betaal je wat meer, maar krijg je ook meer.
Het is wat het is...
Gewoon langs de Mediamarkt in Duitsland rijden, kun je hem toch daar inleveren. (even los van het feit dat het vreemd is dat je geen reactie krijgt)drogeworst schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 15:29:
Voor diegenen die hun Nexus 4 hebben gekocht bij de Duitse Media Markt (http://www.mediamarkt.de/):
[ Voor 4% gewijzigd door Mother_lepard op 20-08-2013 16:00 ]
Eerlijk gezegd begint het gedonder met die smartphones me aardig te pikeren. Bij elke update is er wel weer *iets* aan de hand, en weer *iets* dat niet werkt zoals het zou moeten. Eergisteren heb ik de update naar 4.3 gedaan en de Nexus 4 (eindelijk) geroot (iets wat IMHO ook al niet nodig zou moeten zijn: het ding zou gewoon open moeten zijn).
Vanwege de root is de telefoon gereset en geherinstalleerd. Er staat nog niks op, behalve de geroote stock Android. Gisteren was ik in 10 uur tijd 25% van mijn batterijlading kwijt, terwijl onder 4.2.2 de telefoon ruim 3, soms 4 dagen mee ging met licht gebruik.
Als ik het ding niet voornamelijk had om (te voet) te navigeren, voor het opzoeken van routes met het OV, en sinds kort als FLAC-speler, dan zou ik denk ik weer een dumbphone aanschaffen na ruim 4 jaar met een smartphone rondgelopen te hebben.
Iets wat me ook zwaar tegenzit is het opdringen van Google Now, en Google+, het feit dat ik ondertussen 3 schermen heb gevonden waar het gebruik van locatiegegevens aan- en uitgezet kan worden. Dat is zo onoverzichtelijk als de pest.
Zelfs in Android zelf zit gigantisch veel bloatware. (Zoals dus Google Now, Currents, Plus, etc.) Ik wil dat allemaal niet hebben. Ik wil gewoon een OS op mijn telefoon waarmee in de basis is voorzien, en waar de rest door los installeerbare applicaties wordt geregeld.
Bestaat er een compleet en volledig gestripte ROM voor de Nexus 4, waar alleen Android zelf in zit met de basis-apps (bellen, sms), en Google Play, voor het installeren van Maps etc?
Vanwege de root is de telefoon gereset en geherinstalleerd. Er staat nog niks op, behalve de geroote stock Android. Gisteren was ik in 10 uur tijd 25% van mijn batterijlading kwijt, terwijl onder 4.2.2 de telefoon ruim 3, soms 4 dagen mee ging met licht gebruik.
Als ik het ding niet voornamelijk had om (te voet) te navigeren, voor het opzoeken van routes met het OV, en sinds kort als FLAC-speler, dan zou ik denk ik weer een dumbphone aanschaffen na ruim 4 jaar met een smartphone rondgelopen te hebben.
Iets wat me ook zwaar tegenzit is het opdringen van Google Now, en Google+, het feit dat ik ondertussen 3 schermen heb gevonden waar het gebruik van locatiegegevens aan- en uitgezet kan worden. Dat is zo onoverzichtelijk als de pest.
Zelfs in Android zelf zit gigantisch veel bloatware. (Zoals dus Google Now, Currents, Plus, etc.) Ik wil dat allemaal niet hebben. Ik wil gewoon een OS op mijn telefoon waarmee in de basis is voorzien, en waar de rest door los installeerbare applicaties wordt geregeld.
Bestaat er een compleet en volledig gestripte ROM voor de Nexus 4, waar alleen Android zelf in zit met de basis-apps (bellen, sms), en Google Play, voor het installeren van Maps etc?
[ Voor 16% gewijzigd door Katsunami op 20-08-2013 18:58 ]
Moet je op xda zoeken naar een aosp rom icm een gestripte gapps. Maar dat is meer een discussie voor het custom rom topic
Misschien verbeteringen met nieuwe OTA?LUH-3417 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 18:37:
[...]
aldus een Google-kerel die namens Google in die thread post.
http://www.androidpolice....s-probably-not-much-else/
Versie JWR66Y kon je al downloaden.Razer schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 19:44:
[...]
Misschien verbeteringen met nieuwe OTA?
http://www.androidpolice....s-probably-not-much-else/
Cyanogenmod gebruikt ook deze versie. Geen last van batterydrains.
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Volgens mij haal je JSS15J en JWR66Y door elkaar, ik weet het wel zekermucuracat schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 21:42:
[...]
Versie JWR66Y kon je al downloaden.
Cyanogenmod gebruikt ook deze versie. Geen last van batterydrains.
Ik weet zeker dat jij gelijk hebtRazer schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 21:48:
[...]
Volgens mij haal je JSS15J en JWR66Y door elkaar, ik weet het wel zeker

Wat wel klopt is; Cyanogen gebruikt altijd de laatste versie
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Hmm, met de franco kernel lijkt (lijkt!! haha) het iets beter met de wakelocks...ben benieuwd hoe het morgen gaat!
edit: binnenkort weer een update: http://www.droid-life.com...ld-jwr66y-of-android-4-3/
alleen een kleintje voor security issues, helaas nog geen fixes dus denk ik.
Edit2 wut lees ik nu over de vorige posts heen
deze was al gepost
edit: binnenkort weer een update: http://www.droid-life.com...ld-jwr66y-of-android-4-3/
alleen een kleintje voor security issues, helaas nog geen fixes dus denk ik.
Edit2 wut lees ik nu over de vorige posts heen

[ Voor 57% gewijzigd door maarud op 21-08-2013 08:46 ]
Beste Tweakers, ik zit met een dilemma: mijn Nexus is op dit moment compleet nutteloos geworden. 4.3 heeft naasthet gekloot met het aan/uit van simlock en het wegvallen van het netwerk nu ongeveer een batterij tijd van 1 uur... Terwijl de batterij gewoon 60-80% aangeeft. Hij valt gewoon uit en KS dan opeens leeg???
Ik wil hem heel graag terug sturen onder garantie maar het glas van de achterkant is gebarsten (dit is al maanden zo, nooit hinderlijk geweest voor prestaties).
Wat zouden jullie in mijn geval doen?
Ik heb totaal niks aan deze telefoon, alleen aan de lader werkt dit ding nog goed....
Ik wil hem heel graag terug sturen onder garantie maar het glas van de achterkant is gebarsten (dit is al maanden zo, nooit hinderlijk geweest voor prestaties).
Ik heb totaal niks aan deze telefoon, alleen aan de lader werkt dit ding nog goed....
Ik vrees dat de usbconnector van mijn Nexus stuk is - als ik 'm aansluit op mijn win 7 desktop laadt de batterij wel maar krijg ik een "USB device not recognized" foutmelding, op OSX laadt de batterij en verder niks. Heb al alle mogelijke combinaties van USB debugging aan/uit, MTP/PTP geprobeerd, maar geen geluk. Ook al in fastboot opgestart, zelfde foutmelding. Heb 'm bij ibood gekocht- klop ik best daar aan voor herstelling of moet ik rechtstreeks bij LG Benelux zijn? Hoe lang ben je 'm gemiddeld kwijt?
Om te beginnen zou ik contact opnemen met de verkopende partij, en kijken of je de telefoon hersteld krijgt, exclusief achterkant. Wellicht zou je ook kunnen vragen wat het kost als ook direct de achterkant vervangen wordt.Dragonk1ss schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 23:26:
===
Heb ik trouwens alle locatie-, tracking- en Google Now/Plus rommel uitgezet?
1. Home Swipe Up (search) -> Menu -> Settings -> Google Now OFF
2. Swipe Down notification -> Menu -> Settings -> Location Access -> OFF
3. Swipe Down notification -> Menu -> Settings -> Google -> Search -> Alles uit
4. Swipe Down notification -> Menu -> Settings -> Google -> Location Settings -> Location Access (Zelfde als 2.)
5. Swipe Down notification -> Menu -> Settings -> Google -> Google+ -> Not signed in
6. Swipe Down notification -> Menu -> Settings -> Google -> Accountnaam -> alle syncs behalve contacten uit.
7. Apps - Google Currents -> Menu -> Settings -> Alles uit, background sync uit.
GPS staat standaard uit. Is er nog meer dat ik uit kan zetten?
Als ik eerlijk moet zijn, is de menustructuur echt een grote warboel geworden. In sommige gevallen kun je op 2 of 3 manieren bij hetzelfde scherm uitkomen uiteindelijk.
Nou nog RootFreezer Pro installeren, die ook op mijn tablet staat, en dan kan ik een heleboel apps freezen en verbergen... en dan weer Nova en Widgetzoid erop om een cleane launcher-omgeving te maken.
Zucht. Wat je tegenwoordig al niet moet doen om niet compleet platgebombardeerd te worden met informatie. En dan te bedenken dat mensen hier nog Whatsapp, Twitter, LinkedIn, FaceBook, FourSquare en wellicht nog anderen aan toevoegen. *RIL*.
Het kan een driverprobleem zijn. Soms moet je ook na het uit- en aanzetten van MTP de telefoon rebooten om hem herkend te krijgen. Dat heb ik onder Windows gemerkt. Mijn advies: Zet MTP aan, reboot de telefoon, en probeer hem op een andere computer. Als hij daar werkt, dan moet je de drivers in je Mac op de een of andere manier verwijderen en herinstalleren. Windows heeft standaard al MTP-ondersteuning, want het is een Microsoft-protocol.eddiecoyle schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 23:56:
Ik vrees dat de usbconnector van mijn Nexus stuk is - als ik 'm aansluit op mijn win 7 desktop laadt de batterij wel maar krijg ik een "USB device not recognized" foutmelding, op OSX laadt de batterij en verder niks. Heb al alle mogelijke combinaties van USB debugging aan/uit, MTP/PTP geprobeerd, maar geen geluk. Ook al in fastboot opgestart, zelfde foutmelding. Heb 'm bij ibood gekocht- klop ik best daar aan voor herstelling of moet ik rechtstreeks bij LG Benelux zijn? Hoe lang ben je 'm gemiddeld kwijt?
(Nog zoiets vreemds: een open OS, dat gebruik maakt van een MS-only protocol. Ik had veel liever USB Mass Storage gezien, zoals mijn Milestone had. Ja, ik ben eigenlijk wel gepikeerd aan het raken met Google, voor het geval het iemand nog niet zou zijn opgevallen.)
[ Voor 99% gewijzigd door Katsunami op 21-08-2013 00:51 ]
De plek in het "hoofdmenu" waar je locatie toegang kunt regelen is de "baas".
Daarna de optie binnen het Google Instellingen "appje".
Daarna de optie binnen het Google Instellingen "appje".
dat kan met "uitschakelen" zonder root..via het app menuNou nog RootFreezer Pro installeren, die ook op mijn tablet staat, en dan kan ik een heleboel apps freezen en verbergen...
Mass storage wil je niet, want dan heb je een aparte FAT partitie nodig op je telefoon geheugen, die steeds gemount moet worden (en dus niet beschikbaar). Met MTP kan alles in EXT4 blijven, en dus is alle geheugen beschikbaar voor apps en dergelijk, en nog een voordeel, het geheugen blijft beschikbaar voor je telefoon terwijl de USB er aan zit.
Alleen jammer dat het niet werkt en Explorer steeds vastloopt als ik bestanden wil kopiëren
dus ik werk altijd via de FTP remote optie van ES file explorer
Alleen jammer dat het niet werkt en Explorer steeds vastloopt als ik bestanden wil kopiëren
Al andere kabel gebruikt ook?eddiecoyle schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 23:56:
Ja, helaas, al viertal andere kabels geprobeerd. Ook twee verschillende PC's en 1 macbook.
Ja, klopt. Was ik vergeten. RootFreezer Pro werkt niet eens meer op Android 4.3.Prulleman schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 07:17:
[...]
dat kan met "uitschakelen" zonder root..via het app menu
Niet dat het veel uitmaakt; na 10 uur ongebruikt liggen verliest de telefoon bijna 30% aan batterijlading, met "Android OS" trots bovenaan de lijst. Brakke zooi. Ik hoop dat ze dat ASAP oplossen, anders moet ik alsnog een aparte FLAC-speler kopen. Ik kan me niet veroorloven dat ik om de haverklap ergens halverwege de dag zonder teleoon zit.
Hm. MTP werkt hier prima, behalve het feit dat de ontwikkelaars en plugin-schrijvers van Foobar2000 weigeren om het te ondersteunen. "Even" overstappen op een andere muziekspeler gaat ook niet, omdat Foobar een paar mogelijkheden heeft die ik niet wil opgeven.maarud schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 08:49:
Mass storage wil je niet, want dan heb je een aparte FAT partitie nodig op je telefoon geheugen, die steeds gemount moet worden (en dus niet beschikbaar). Met MTP kan alles in EXT4 blijven, en dus is alle geheugen beschikbaar voor apps en dergelijk, en nog een voordeel, het geheugen blijft beschikbaar voor je telefoon terwijl de USB er aan zit.
Alleen jammer dat het niet werkt en Explorer steeds vastloopt als ik bestanden wil kopiërendus ik werk altijd via de FTP remote optie van ES file explorer
Ik heb het volgende bedacht: ik maak een playlist in Foobar, met de muziek die ik op de telefoon wil hebben. Meestal zijn dat 5-10 CD's in totaal. Dan gebruik ik File Operations -> Copy om de muziek in te verzamelen in één map. (Hij wordt dan gekopiëerd.) Daarna gooi ik de muziek vanuit die verzamelmap op de telefoon. In Foobar voeg ik een tag "DAP = 1" toe aan de bestanden, zodat ik kan zien welke albums ik al op de telefoon heb gehad en welke niet.
Als ik iets moet uploaden of downloaden van de telefoon zonder kabel, dan gebruik ik daarvoor FTPServer.
[ Voor 4% gewijzigd door Katsunami op 21-08-2013 19:12 ]
Met de franco kernel gaat alles nu goed, 45% na een hele dag gewoon gebruik... dus ik begin weer tevreden te worden!
Na het terugflashen van de radio naar versie .48 heb ik het een hele dag volgehouden zonder simlocks en rare batterijtijden. Nu krijg ik weer dezelfde locks en mijn batterij houdt er weer mee op.
Fantastisch apparaat....
Fantastisch apparaat....
Verwijderd
Dragonk1ss stuur mij even een DM :-)
Tevens heb ik echt nog nooit klachten gehad met mijn Nexus. Nooit geen vastlopers, battery drains of wakelocks, en op 4.3. gaat de batterij juist langer mee als 4.2
Mediamarkt Nederland kan hem trouwens ook voor je opsturen neem ik aan?
Tevens heb ik echt nog nooit klachten gehad met mijn Nexus. Nooit geen vastlopers, battery drains of wakelocks, en op 4.3. gaat de batterij juist langer mee als 4.2
Mediamarkt Nederland kan hem trouwens ook voor je opsturen neem ik aan?
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2013 14:48 ]
Net een kleine update ontvangen op mn nexus 4.

[ Voor 110% gewijzigd door T homass op 22-08-2013 21:17 ]
Ik had hem net op mijn Nexus 7, geen idee wat de aanpassing is. Het versie nummer is ook 4.3 gebleven. Ook niet geheel onbelangrijk, root is behouden.T homass schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 21:07:
[afbeelding]
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Bij nadere inspectie van het gebroken glas in de achterkant van mijn Nexus 4 lijkt het wel alsof er een bolling zit. Ik dacht eerst dat dit kwam door het glas dat naar buiten toe bolt maar het lijkt wel alsof de bolling van onder de achterkant komt. Een zwellende batterij misschien??
En kan hier het glas van kapot gaan?
Als je accu is gaan zwellen, en je glas is aan de achterkant daardoor kapot gegaan. Nou dan kan je glas ervan kapot gaan!Dragonk1ss schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 21:35:
Bij nadere inspectie van het gebroken glas in de achterkant van mijn Nexus 4 lijkt het wel alsof er een bolling zit. Ik dacht eerst dat dit kwam door het glas dat naar buiten toe bolt maar het lijkt wel alsof de bolling van onder de achterkant komt. Een zwellende batterij misschien??
De vraag is, aangezien ik de batterij niet kan zien van buitenaf, of een zwellende batterij het glas kapot kan duwen?Len schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 21:39:
[...]
Als je accu is gaan zwellen, en je glas is aan de achterkant daardoor kapot gegaan. Nou dan kan je glas ervan kapot gaan!
Ik dacht namelijk dat het ergens tegenaan gestoten is ofzo waardoor het glas kapot is gaan staan en door spanning ofzo boller is gaan staan, vandaar dat ik de vraag hier stel:)
Ik moet dit zeker weten want als ik hem opstuur omdat de batterij het glas kapot drukt en het blijkt slechts "valschade" te zijn, dan mag ik natuurlijk alles zelf betalen! Is er een manier om dit te checken?
[ Voor 16% gewijzigd door Dragonk1ss op 22-08-2013 21:48 ]
Nieuw build-nummer, was JWR66V is nu JWR66Y
T homass schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 21:07:
[afbeelding]
De Nexus 4 is redelijk makkelijk open te maken. Kijk maar naar deze instructiefilm: YouTube: How to Replace Your Nexus 4 BatteryDragonk1ss schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 21:44:
[...]
De vraag is, aangezien ik de batterij niet kan zien van buitenaf, of een zwellende batterij het glas kapot kan duwen?
Ik dacht namelijk dat het ergens tegenaan gestoten is ofzo waardoor het glas kapot is gaan staan en door spanning ofzo boller is gaan staan, vandaar dat ik de vraag hier stel:)
Ik moet dit zeker weten want als ik hem opstuur omdat de batterij het glas kapot drukt en het blijkt slechts "valschade" te zijn, dan mag ik natuurlijk alles zelf betalen! Is er een manier om dit te checken?
Je kan hier ook goed de binnenkant zien. Zit je bast waar ook de accu zit?
Ja daar lijkt het wel opLen schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 21:55:
[...]
De Nexus 4 is redelijk makkelijk open te maken. Kijk maar naar deze instructiefilm: YouTube: How to Replace Your Nexus 4 Battery
Je kan hier ook goed de binnenkant zien. Zit je bast waar ook de accu zit?
Ik ga hem eerst even open schroeven, nog een tip waar ik zon kunststof tooltje vandaan tover om de achterkant open te klikken?
Nog geen update hier. Ik hoop in elk geval dat ze niet te lang op zich laten wachten, want mijn accuduur bij licht/geen gebruik (als de telefoon gewoon op tafel ligt, of 's nachts) is gekelderd van ~125 uur naar ~35 uur. "Android OS" slurpt bijna de hele batterij zelf leeg. Dat is een absurde situatie.
hier de update ook geïnstalleerd, kwam vanzelf:

Had geen enkel problemen als battery drain of simlocks (heb KPN)..
Edit: vergeten te melden welk buildnummer, op verzoek van Trubo, JWR66Y

Edit: vergeten te melden welk buildnummer, op verzoek van Trubo, JWR66Y
[ Voor 16% gewijzigd door X-plosive op 23-08-2013 09:07 ]
En welk build-nummer heb je nu na de update?X-plosive schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 22:49:
hier de update ook geïnstalleerd, kwam vanzelf:
[afbeelding]
Heb ook net de kleine update binnen(1.8mb) met build nummer JWR66Y.
Ja ik heb hem gisteravond ook binnengekregen, alleen nog steeds netwerkdisconnectsRikkie8 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 08:16:
Heb ook net de kleine update binnen(1.8mb) met build nummer JWR66Y.
Hier nog JWR66V, maar dus ook last van disconnects met als virtuele provider Ben (maakt gebruik van het netwerk van T-Mobile).
Net hem laten zoeken naar een systeemupdate, maar hij geeft aan dat ik up-to-date ben blijkbaar.
Onder 4.2.2 kan ik me het probleem niet herinneren: hoe kan ik terug patchen zonder verlies van data?
Of is wachten op de volgende update die dit probleem verhelpt de enige optie momenteel?
EDIT: het verhaal van slordig beschreven simkaarten lijkt me in mijn geval niet het probleem, want op mijn vorige telefoon had ik het probleem met dezelfde SIM helemaal niet.
Net hem laten zoeken naar een systeemupdate, maar hij geeft aan dat ik up-to-date ben blijkbaar.
Onder 4.2.2 kan ik me het probleem niet herinneren: hoe kan ik terug patchen zonder verlies van data?
Of is wachten op de volgende update die dit probleem verhelpt de enige optie momenteel?
EDIT: het verhaal van slordig beschreven simkaarten lijkt me in mijn geval niet het probleem, want op mijn vorige telefoon had ik het probleem met dezelfde SIM helemaal niet.
[ Voor 17% gewijzigd door Jorn1986 op 23-08-2013 11:46 ]
Vorige week mijn Nexus 4 ontvangen en na upgrade naar 4.3 (JWR66V) direct geroot met Wug's toolkit.
Ik had vanochtend de update ook klaar staan. Na downloaden op installeren gedrukt, maar het bleef hangen in TWRP. Omdat ik nergens een file zag staan heb ik maar gereboot,
Het buildnummer staat nu nog steeds op JWR66V, Controle op systeemupdate geeft aan dat hij up-to-date is.
Kan ik de update file nog vinden op te telefoon om het alsnog te proberen?
Ik had vanochtend de update ook klaar staan. Na downloaden op installeren gedrukt, maar het bleef hangen in TWRP. Omdat ik nergens een file zag staan heb ik maar gereboot,
Het buildnummer staat nu nog steeds op JWR66V, Controle op systeemupdate geeft aan dat hij up-to-date is.
Kan ik de update file nog vinden op te telefoon om het alsnog te proberen?
Ik heb hier beide Nexus 4 telefoons via dit stappenplan de update gegeven (Scenario 2). Het flashen van de radio is niet nodig, die is niet gewijzigd ten opzichte van de eerste 4.3 of je moet de radio van 4.2.2 willen flashen.
Heb je alleen de update van 1,7 MB geladen via ADB sideload? En je buildnummer staat nu wel op JWR66Y?
Ik ben er inmiddels achter dat de update file in de /cache folder terecht komt.
Op mijn Nexus 7 inmiddles ook gedraaid, en wat beter opgelet. Het script lijkt de zip wel te installeren, maar ook daar is het buildnummer niet opgehoogd.
Ik ben er inmiddels achter dat de update file in de /cache folder terecht komt.
Op mijn Nexus 7 inmiddles ook gedraaid, en wat beter opgelet. Het script lijkt de zip wel te installeren, maar ook daar is het buildnummer niet opgehoogd.
Ik heb de bootloader, system en boot geinstalleerd vanuit het originele image via de commando's op die pagina en daarna de recovery om de SuperSU te kunnen installeren. De build is nu wel de Y versie
[ Voor 8% gewijzigd door MegaTronics op 23-08-2013 19:26 ]
Voor de tele2 klanten met simlocks die nog steeds erg veel klachten hebben, de volgende stappen hebben mij geholpen aan een werkbare telefoon en acceptabele batterijduur.
.48 radio flashen helpt tegen de simlocks. Daarna had ik echter nog steeds een immense batterydrain. Dat is veel minder geworden sinds ik Wifi heb uitgezet. Voorheen stond Wifi altijd aan. Nu zet ik hem handmatig aan wanneer nodig.
De situatie is nog lang niet zoals het was op 4.2.2. Batterij is nog steeds te snel leeg, echter ik haal nu wel makkelijk het eind van de dag, Met redelijk intensief gebruik.
.48 radio flashen helpt tegen de simlocks. Daarna had ik echter nog steeds een immense batterydrain. Dat is veel minder geworden sinds ik Wifi heb uitgezet. Voorheen stond Wifi altijd aan. Nu zet ik hem handmatig aan wanneer nodig.
De situatie is nog lang niet zoals het was op 4.2.2. Batterij is nog steeds te snel leeg, echter ik haal nu wel makkelijk het eind van de dag, Met redelijk intensief gebruik.
Verwijderd
Beste Tweakers,
Heb een vraagje, en hopelijk kunnen jullie me helpen!
Ik wil graag een LG Nexus 4 kopen, en heb 2 sites gevonden.
MyDigitaland : http://www.mydigitaland.c...html?___store=netherlands
Simply Electrionics : http://www.simplyelectron...=21729&cartaction=add&sd=
Ik neig naar Simply Electronics, omdat ik nagenoeg geen góede reviews kan vinden over MyDigitaland, en als dat wel zo is zien ze er in ieder geval niet heel echt uit. Misschien weet iemand iets van deze webshops?
De vraag die ik had: zijn de telefoons bruikbaar in Nederland (Hi-Simkaartje heb ik), en klopt het dat ik voor garantie de telefoon op moet sturen naar een lokale LG reperateur, die de kosten vervolgens kan doorrekenen aan een van deze webshops? Hopelijk kunnen jullie me helpen, want ik ben niet helemaal thuis in deze wereld
Groeten,
Menno
Heb een vraagje, en hopelijk kunnen jullie me helpen!
Ik wil graag een LG Nexus 4 kopen, en heb 2 sites gevonden.
MyDigitaland : http://www.mydigitaland.c...html?___store=netherlands
Simply Electrionics : http://www.simplyelectron...=21729&cartaction=add&sd=
Ik neig naar Simply Electronics, omdat ik nagenoeg geen góede reviews kan vinden over MyDigitaland, en als dat wel zo is zien ze er in ieder geval niet heel echt uit. Misschien weet iemand iets van deze webshops?
De vraag die ik had: zijn de telefoons bruikbaar in Nederland (Hi-Simkaartje heb ik), en klopt het dat ik voor garantie de telefoon op moet sturen naar een lokale LG reperateur, die de kosten vervolgens kan doorrekenen aan een van deze webshops? Hopelijk kunnen jullie me helpen, want ik ben niet helemaal thuis in deze wereld
Groeten,
Menno
Zelf geen ervaring met telefoons kopen in het buitenland maar let wel dat je 2x de 8 GB versie linkt, wil je een beetje storage hebben zou ik voor de 16 GB gaan aangezien er geen plek voor een extra geheugenkaart is.
Verwijderd
Dat is jammer. Ik vind de 8GB genoeg denk ik! Heb er hooguit 100 nummers op staan, en foto's verwijder ik of zet ik op mn pc om de zoveel tijd. Heb nu een htc one v en een geheugenkaartje van 2 gb, daar kom ik ook mee vooruit!
Let wel dat er van die 8GB maar even meer dan 5GB over blijft (geloof ik zo uit mn hoofd), want Android zelf neemt ook nog wat ruimte in beslag van die 8.. En het is verder niet uit te breiden, vol is vol.Verwijderd schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 11:25:
Dat is jammer. Ik vind de 8GB genoeg denk ik! Heb er hooguit 100 nummers op staan, en foto's verwijder ik of zet ik op mn pc om de zoveel tijd. Heb nu een htc one v en een geheugenkaartje van 2 gb, daar kom ik ook mee vooruit!
Dat gezegd hebbende, als ik kijk hoeveel ruimte ik gebruik op mijn 16GB Nexus 4 dan had ik net zo goed ook de 8GB versie kunnen nemen
Als ik geen TomTom Europa op mijn Nexus had (3.5 GB aan kaartmateriaal), zou ik ook uit kunnen met de 8 GB, maar meer geheugen is nooit weg. Je kunt altijd de Ralf route gebruiken voor een Nexus 4 vanuit de Duitse Mediamarkt. Zie hier: RonG in "[LG Google Nexus 4] Beschikbaarheid en levertijden" Er zijn genoeg Tweakers, waaronder ik zelf, die op deze manier aan een Nexus 4 zijn gekomen.
[ Voor 30% gewijzigd door MegaTronics op 25-08-2013 11:05 ]
Ik krijg tegenwoordig klachten dat ik telefonisch slecht verstaanbaar ben. Dit is sinds de update naar 4.3, daarvoor nooit eerder gehoord. Is dit herkenbaar voor iemand? Ik schijn heel ver weg te klinken.
Als ik direct in de microfoon praat, dus wanneer ik de speaker niet bij mijn oor hou, schijn ik wel goed verstaanbaar te zijn. Wellicht dat het volume van de microfoon te laag is, of er is mis gaat met de noise-canceling?
Ik lees op internet van meer mensen met dit probleem, en die hadden het vooral met 4.2.2. Een downgrade naar 4.1.2 loste het voor veel van hen op. Het lijkt dus wel echt een software probleem te zijn, en geen hardwarematig defect.
Als ik direct in de microfoon praat, dus wanneer ik de speaker niet bij mijn oor hou, schijn ik wel goed verstaanbaar te zijn. Wellicht dat het volume van de microfoon te laag is, of er is mis gaat met de noise-canceling?
Ik lees op internet van meer mensen met dit probleem, en die hadden het vooral met 4.2.2. Een downgrade naar 4.1.2 loste het voor veel van hen op. Het lijkt dus wel echt een software probleem te zijn, en geen hardwarematig defect.
[ Voor 24% gewijzigd door frickY op 25-08-2013 13:09 ]
Mijn N4 wil niet meer controleren op updates. De datum blijft staan op 19-08 na het klikken op 'nu controleren', ook na een reboot.
screenshot
screenshot
[ Voor 7% gewijzigd door nMad op 25-08-2013 14:20 ]
PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W
Probeer via wifi eensnMad schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 14:17:
Mijn N4 wil niet meer controleren op updates. De datum blijft staan op 19-08 na het klikken op 'nu controleren', ook na een reboot.
screenshot
Ook dan lukt het niet!TheCeet schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 15:50:
Probeer via wifi eens
PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W
Naar instellingen gaan. Apps --> Alle apps --> Google Services Framework, dan gegevens verwijderen en terug naar updates zoeken eens proberen
Let op:
~~~[html]Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic, <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1531584/last">~~~[Google Nexus 4/LG Nexus] levertijden- en abonnemententopic</a> en horen niet in dit topic.<br>
Alles over accessoires voor de Nexus 4 hoort thuis in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1526439/last">Accessoires voor de Google Nexus 4 - LG Nexus</a>.~~~[/html]
~~~[html]Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic, <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1531584/last">~~~[Google Nexus 4/LG Nexus] levertijden- en abonnemententopic</a> en horen niet in dit topic.<br>
Alles over accessoires voor de Nexus 4 hoort thuis in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1526439/last">Accessoires voor de Google Nexus 4 - LG Nexus</a>.~~~[/html]