Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Ik heb wel gemerkt dat de 4.3 radio icm 4.2 roms bij mij veel Wifi problemen veroorzaakte. Nu met Paranoid Android op 4.3 met 4.3 radio geen issues meer behalve AudioOut_2 partial wakelocks, maar dat zou nu beter moeten zijn. Greenify in gebruik en Viber gedeïnstalleerd.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:42
Ik snap niet zo goed wat de oorzaak is van het simlock probleem. Ik heb gisteren en eergisteren geen simlocks meer gehad, terwijl ik niets heb aangepast en op een paar locaties met slechte ontvangst ben geweest die hemelsbreed ook ver uit elkaar liggen. Draai gewoon stock 4.3, ongeroot, standaard radio en ook niet gereset voor 4.3...

Edit: 3G stond uit, toen ik dat vanmiddag aanzette kreeg ik binnen een paar minuten weer een simlock...

[ Voor 13% gewijzigd door Bastard op 05-08-2013 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-09 11:34
WildeBeestje schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 15:11:
[...]

Bij mij werkt dit ook geen sim vergrendeling meer gehad sinds ik gisteravond radio versie 48 heb geflasht.
Het is nog vroeg om te zeggen, maar ik heb ook het idee dat mijn batterij het nu weer wat langer volhoudt
Heb uiteindelijk ook maar de .48 baseband geflashed. Dit lijkt te werken.
Ben wel benieuwd wat er veranderd is in de .84 versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:52
Ik heb op het tele2 forum ook maar een topic aangemaakt over het sim-locken van het toestel,

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actionInvoke
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Hoi,

Ook ik heb het simlock probleem. Word er echt helemaal hoorndol van, gebeurde net nog toen ik dit draadje zat te browsen. Soms wel 3 keer in een minuut tijd ofzo.

Ik heb een Nexus 4 uit Duitsland. Recent geupdate naar 4.3. Mijn provider is Tele2.

Zat een week of wat terug in budapest en heb daar de europese t-mobile crash mee gemaakt. Drie dagen lang geen bereik.

Ik weet het niet 100% zeker maar ik geloof dat het probleem zich al voor de 4.3 update voor deed. Sinds ik terug ben in Nederland is het huilen met de pet op.

Dit kan echt niet, ik kan het voor mijn werk echt niet maken om niet bereikbaar te zijn. Ik heb een oude Galaxy backup phone met Android 2.3 (T-mobile prepaid kaartje) die ook naar budapest is mee geweest en ook die lijkt het probleem te hebben. Had het apparaat aan en moest opeens een sim pincode invoeren. Moet nog even testen of het iets anders is of hetzelfde probleem.

Tele2 weet van toeten nog blazen, die zegt dat ik de simtool moet gebruiken en het land handmatig op Nl moet zetten. Dat gaat echter niet omdat de sim kaart niet reageert. Bij het klikken op "Sim Menu" blijft hij gewoon hangen en reageert hij niet meer.

Kan iedereen die hetzelfde probleem heeft dit ok kenbaar maken in het Tele2 draadje van de voorgaande poster? Misschien gaan ze dan daadwerkelijk iets doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
actionInvoke schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 12:11:
Hoi,

Ook ik heb het simlock probleem. Word er echt helemaal hoorndol van, gebeurde net nog toen ik dit draadje zat te browsen. Soms wel 3 keer in een minuut tijd ofzo.

Ik heb een Nexus 4 uit Duitsland. Recent geupdate naar 4.3. Mijn provider is Tele2.

Zat een week of wat terug in budapest en heb daar de europese t-mobile crash mee gemaakt. Drie dagen lang geen bereik.

Ik weet het niet 100% zeker maar ik geloof dat het probleem zich al voor de 4.3 update voor deed. Sinds ik terug ben in Nederland is het huilen met de pet op.

Dit kan echt niet, ik kan het voor mijn werk echt niet maken om niet bereikbaar te zijn. Ik heb een oude Galaxy backup phone met Android 2.3 (T-mobile prepaid kaartje) die ook naar budapest is mee geweest en ook die lijkt het probleem te hebben. Had het apparaat aan en moest opeens een sim pincode invoeren. Moet nog even testen of het iets anders is of hetzelfde probleem.

Tele2 weet van toeten nog blazen, die zegt dat ik de simtool moet gebruiken en het land handmatig op Nl moet zetten. Dat gaat echter niet omdat de sim kaart niet reageert. Bij het klikken op "Sim Menu" blijft hij gewoon hangen en reageert hij niet meer.

Kan iedereen die hetzelfde probleem heeft dit ok kenbaar maken in het Tele2 draadje van de voorgaande poster? Misschien gaan ze dan daadwerkelijk iets doen...
zet in de tussen tijd anders gewoon je sim vergrendeling uit bij instellingen --> beveiliging (als ik het goed heb).
Dat voorkomt in ieder geval dat je sim locked.
Daarnaast zou je ook de baseband van 4.2.2 kunnen flashen (baseband .48).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actionInvoke
  • Niet online
Sparkiezz schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 13:00:
[...]

zet in de tussen tijd anders gewoon je sim vergrendeling uit bij instellingen --> beveiliging (als ik het goed heb).
Dat voorkomt in ieder geval dat je sim locked.
Daarnaast zou je ook de baseband van 4.2.2 kunnen flashen (baseband .48).
Tja, vroeger deed ik dat soort dingen altijd maar ik heb juist een Nexus 4 aangeschaft vanwege Stock android zodat ik dat soort dingen niet meer hoef te doen.

De pin oplossing is natuurlijk iets maar volgens mij verliest hij dan gewoon nog steeds connectie maar maakt hij daarna gewoon weer contact omdat je geen pincode hoeft in te voeren. Op zich wel een werkbare oplossing maar ik ben bang dat als iedereen dat maar accepteert dat er geen echte oplossing wordt gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
actionInvoke schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 13:33:
[...]

Tja, vroeger deed ik dat soort dingen altijd maar ik heb juist een Nexus 4 aangeschaft vanwege Stock android zodat ik dat soort dingen niet meer hoef te doen.

De pin oplossing is natuurlijk iets maar volgens mij verliest hij dan gewoon nog steeds connectie maar maakt hij daarna gewoon weer contact omdat je geen pincode hoeft in te voeren. Op zich wel een werkbare oplossing maar ik ben bang dat als iedereen dat maar accepteert dat er geen echte oplossing wordt gezocht.
Ik ben het met je eens. Ook ik wilde liever zo stock mogelijk blijven.
Ik heb uiteindelijk toch maar de oude baseband geflashed omdat dit de stock baseband is van 4.2.2 (dus niet helemaal aangepast) en mijn telefoon was al geroot omdat ik dat zowiezo heel handig vind. Dus flashen was een kleine moeite.

Ik vraag me verder af of Google ooit komt te weten van dit probleem (als het echt enkel alleen i.c.m. tele2 sim is) en of tele2 er ooit wat aan gaat doen.

Maar wie weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennwa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-09 09:20
Ik heb sinds een paar dagen last van de power button op mijn nexus 4, ik moet soms een aantal keer duwen vooraleer het scherm aangaat. Doordat hij uit de duitse play store komt zegt LG dat hij niet onder de Belgische garantie valt. Iemand al iets dergelijks meegemaakt? Ik ben namelijk niet van plan te betalen voor reparaties van een smartphone die nog geen 6 maand oud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actionInvoke
  • Niet online
Sparkiezz schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 14:45:
[...]

Ik ben het met je eens. Ook ik wilde liever zo stock mogelijk blijven.
Ik heb uiteindelijk toch maar de oude baseband geflashed omdat dit de stock baseband is van 4.2.2 (dus niet helemaal aangepast) en mijn telefoon was al geroot omdat ik dat zowiezo heel handig vind. Dus flashen was een kleine moeite.

Ik vraag me verder af of Google ooit komt te weten van dit probleem (als het echt enkel alleen i.c.m. tele2 sim is) en of tele2 er ooit wat aan gaat doen.

Maar wie weet...
https://code.google.com/p/android/issues/detail?can=2&start=0&num=100&q=pin&colspec=ID%20Type%20Status%20Owner%20Summary%20Stars&groupby=&sort=&id=58317

Beste mensen, de google thread voor deze bug. Graag even het sterretje aanklikken of bijdragen als je ook deze bug hebt.

Het is blijkbaar niet alleen in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebson
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-07-2024
Hier had ik ook last van, echter als je even *#*#4636#*#* belt dan kijkt onder Phone info -> Set preferred network type. Ik heb deze op WCDMA only gezet en sindsdien geen signaal verlies meer en 0% signal loss bij de battery specs.

Stond volgens mij op WCDMA auto prl ofzo.

Telefoon is overigens niet geroot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 19:31

Len

Leeg

Wie heeft er na de update naar 4.3 ook problemen met Instagram?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OyZIa19Qz9UcIonb6WR67xmM/full.png

Als je dat contrast ding gebruikt komen er allemaal groene pixels in het plaatje :(

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-07 20:34

Peter91

<=]

Bij mij was gister heel dat plaatje groen!
Dus dan maar niet meer met contrast kloten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCeet
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-09 14:21
Iedereen heeft er last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LUH-3417
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Wiebson schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 16:42:
Hier had ik ook last van, echter als je even *#*#4636#*#* belt dan kijkt onder Phone info -> Set preferred network type. Ik heb deze op WCDMA only gezet en sindsdien geen signaal verlies meer en 0% signal loss bij de battery specs.

Stond volgens mij op WCDMA auto prl ofzo.

Telefoon is overigens niet geroot...
Ik heb dit nu gedaan en het lijkt te werken. Na vannacht weet ik het zeker.

Zijn er nog gevolgen voor de switch van WCDMA Preferred (dat was hem) naar WCDMA Only?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:16
Als je geen 3g(wcdma) bereik (meer) hebt kan je telefoon niet meer terug schakelen naar 2g(gsm) als je wcdma only instelt. Dus of je er last van hebt hangt vooral af van waar je allemaal komt

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LUH-3417
  • Niet online
Hm... In één nacht weer van 28% naar 3%. Enige reden dat hij niet naar 0% schoot is omdat de Wifi er halvewege de nacht uit knalde. Heeft dus helaas niet geholpen.

Oh, ik zie nu ook dat hij automagisch weer naar WCDMA Preferred is gesprongen. Vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:49

Zewatanejo

Fine Thanks!

TheCeet schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 13:45:
Ik had ook eerst last van lichte battery drain.
Terug naar fabrieksinstellingen gedaan en nu haal ik een halve dag extra aan m'n batterijniveau!
Dit is herkenbaar. Ik heb ook het idee dat ik de batterij van mijn Nexus 4 weer op normaal niveau zit. Dit na een week 4.3 te draaien.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:14
Na 3 dagen durf ik te zeggen dat de update bij mij geen problemen geeft.
Heb een standaard Nexus zonder root, van de Duitse mediamarkt. Heb eerst een factory reset gedaan toen ik op 4.2.2 zat, en na de update weer een reset gedaan.
Ik had juist last van een battery drain die nu is verdwenen, en verder nog geen gedoe met simlocks en dergelijke gehad. So far so good dus.

edit:
Ik heb T-mobile

[ Voor 3% gewijzigd door frickY op 06-08-2013 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LUH-3417
  • Niet online
De grote vraag is natuurlijk of je ook Tele2 hebt, want dat schijnt vooral de boosdoener te zijn. :)

Ik heb trouwens nog twee kleine gripes waar ik na mijn factory reset niet overheen kom.

Ik gebruik Google Now en daarbij kun je via de wheater-card doorklikken naar een Google-zoekopdracht naar 'wheater'. Daarbij krijg je als eerste resultaat een soort van 'app' in de mobiele Chrome-browser met het weer van de komende dagen. Daar zit ook een slider bij, zodat je per uur van de dag kan bekijken wat het weer wordt. Nu was die tijdsindeling bij mij voorheen gewoon in 24-uurs formaat, maar sinds mijn factory reset geeft hij PM/AM weer. Ik heb ontdekt dat ik dit kan aanpassen door bij Settings -> Privacy & Accounts aan te geven dat hij www.google.nl als zoekmachine moet gebruiken in plaats van www.google.com. Zolang ik www.google.nl als zoekmachine gebruik, staat de tijd bij wheater op 24-uurs formaat. Maar eigenlijk wil ik gewoon op www.google.com zoeken. Is er een andere manier om aan te geven dat ik www.google.com wil gebruiken, maar wel 24.00-uurs format wil zien?

De tweede gripe is met de app Power Toggles. Ik gebruik die app om een aantal toggles te laten zien in het pulldown-gebeuren van de statusbar. Ik heb twee rijen met toggles en ik had die voor de factory reset altijd pinned to the top staan, zodat notificaties van nieuwe mails enz. eronder kwamen. Dat valt nog steeds wel te bewerkstelligen, maar een gevolg daarvan is dat Power Toggles ook een notification icon moet hebben aan de linkerkant van de statusbar. Die kan onzichtbaar gemaakt worden, maar dan heb je een lege ruimte aan de linkerkant.
Ik weet 100% zeker dat ik voor de reset de toggle-bars pinned to the top had en dat ik geen icon had in de status bar, maar ik heb geen idee meer hoe dat werkt. Na twee dagen zoeken denk ik dat het iets te maken heeft met de notification priority, maar ik heb geen idee hoe ik die kan aanpassen. Ook de FAQ van de app zelf is abracadabra: "On the main application screen, click the pin icon in the notification section, and enable the “Power Controls” accessibility service to make the widget pin to the top of the notification area." Ik vind nergens een klikbare widget pin.

Is er iemand die ook deze apps gebruikt en een idee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebson
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-07-2024
Prulleman schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 23:29:
Als je geen 3g(wcdma) bereik (meer) hebt kan je telefoon niet meer terug schakelen naar 2g(gsm) als je wcdma only instelt. Dus of je er last van hebt hangt vooral af van waar je allemaal komt
Dat klopt want ik zat nu ineens tegen 32% no signal aan te kijken omdat ik even van Utrecht naar Rotterdam ben geweest... In Utrecht zelf geen last.

Mooi irritant probleem dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qruzader
  • Laatst online: 03-04 23:14
Ik heb ook telkens dat de simlock van Tele2 erop komt en dat het signaal constant wegvalt. Vaak was het signaal nog wel weer een keer terug als ik handmatig tele2 selecteerde maar nu geeft mijn nexus 4 (Duitse mediamarkt) telkens aan dat er geen verbinding kan worden gemaakt. Ik heb mijn telefoon ook pas sinds een week en hiervoor had ik (volgens mij) geen last van die random locks.
Het batterij probleem doet zich bij mij gelukkig niet voor, althans nog niet.

De update naar 4.3 bij mijn nexus 7 heeft wel de performance problemen opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sthij
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-02 19:58
Ik heb een nexus 4 op cm10.1 maar google play services gebruikt in 1 middag 160 mb. Dit is nogal een probleem want ik heb maar 250mb. En op wifi in 1 maand gebruikt het 2.45gb.

Heeft iemand dit probleem ook gehad of is het mijn rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:35

mucuracat

YES

sthij schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 17:04:
Ik heb een nexus 4 op cm10.1 maar google play services gebruikt in 1 middag 160 mb. Dit is nogal een probleem want ik heb maar 250mb. En op wifi in 1 maand gebruikt het 2.45gb.

Heeft iemand dit probleem ook gehad of is het mijn rom?
Heb zelfde rom. Google services maar 6MB gebruikt. En play 50MB

Je moet automatisch updaten of uit zetten of op 'alleen met wifi' zetten in instellingen van Playstore

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBSDM
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:22
Mobiel gewoon van 30cm naar beneden gevallen... barst in het scherm en touchscreen kapot:(... kon geen losse schermen in Nederland vinden dus heb hem maar opgestuurd naar Touchfix, hopelijk morgen weer heel in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
  • Laatst online: 23-09 13:34
Hoeveel moet je betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draak1978
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-09 19:51
Ik heb sinds vorige week vrijdag de Nexus 4. Meteen de dag erop geunlocked en geroot. Eerste waar ik van schrok was dat met de stock rom de batterij niet langer meeging dan 7 uur!

Nu met stock 4.3 rom en Franco Kernel, -125 mv, i/o op deadline en single core opstart bij schermaanraking en op 384 MHZ bij sleep. Haal ik nu een zeer nette 14 uur op de batterij.

Afbeeldingslocatie: http://i168.photobucket.com/albums/u180/Deem1978/Screenshot_2013-08-06-20-21-33_zpsc09486ad.png
Afbeeldingslocatie: http://i168.photobucket.com/albums/u180/Deem1978/Screenshot_2013-08-06-19-42-59_zpsdb3a01ce.png
Afbeeldingslocatie: http://i168.photobucket.com/albums/u180/Deem1978/Screenshot_2013-08-06-20-20-58_zps20964b8e.png

Wel nog wat probleempjes:
- Aangeschafte Beautifull Widgets pro kan ik niet meer installerenkrijg de error -24
- Whatsapp notificatie komt laat binnen (10 tot 20 min)
- Notificatie ledje doet niks

Al met al een zeer fijne telefoon. Had een Iphone 4s en een Asus Padfone 2. Dit vind ik nu al een stukken beter _/-\o_

[ Voor 43% gewijzigd door Draak1978 op 07-08-2013 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JBSDM schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 12:41:
Mobiel gewoon van 30cm naar beneden gevallen... barst in het scherm en touchscreen kapot:(... kon geen losse schermen in Nederland vinden dus heb hem maar opgestuurd naar Touchfix, hopelijk morgen weer heel in huis.
zonde joh lap je 150+

schermen zijn wel degelijk in nederland te krijgen 89 euro en het fixen is voor iedereen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
Draak1978 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 14:25:
Ik heb sinds vorige week vrijdag de Nexus 4. Meteen de dag erop geunlocked en geroot. Eerste waar ik van schrok was dat met de stock rom de batterij niet langer meeging dan 7 uur!
Lol , nette 14 u?

Mijne is stock Android 4.3 en zit nu aan 20u en GSM staat op 73 %.

Ik haal dus met gemak 48u ;)
En dit allemaal stock :p

Wel waarschijnlijk niet zoveel screen on time als jouw.
Scherm staat hier op 16% in Accu informatie. Telefoon Inactief 25 %

Maar ik heb nooit zo weining als 7u gehaald met de stock android of 4.2...

En hier werkt alles prima ledje enz..

[ Voor 21% gewijzigd door daflux op 07-08-2013 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T homass
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-07 23:07
Gebruik je https://play.google.com/s...g.android.lightflow&hl=nl ?

[ Voor 3% gewijzigd door T homass op 07-08-2013 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draak1978
Vind wel dat ik mijn telefoon veel gebruik. Mijn iphone 4s hield het net geen 5 uur vol..
Padfone 2 had veel kinderziektes in het begin, maar die ging ook best lang mee. En ik heb me er bij neergelegd dat ik in mijn handjes mag klappen als ik een hele dag haal ;)

Misschien binnenkort een factoryreset uitvoeren. Misschien dat het helpt.

Ik gebruikte https://play.google.com/s...om.koo.lightmanager&hl=nl. Maar na de root helemaal niks meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:57
JBSDM schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 12:41:
30 cm.............. En wat voor ondergrond?

Sinds gisteren ook in bezit van Nexus 4, net even een tijdelijke tcp case gekregen. Die originele bumper van Google vind ik maar niks.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:35

mucuracat

YES

aveenhuysen schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 15:47:
[...]

Sinds gisteren ook in bezit van Nexus 4, net even een tijdelijke tcp case gekregen. Die originele bumper van Google vind ik maar niks.
Orginele bumper vond ik in het begin ook niks (vond erg los zitten en houvast was lastig), maar nu gewend en vind mooi dat de achterkant zichtbaar is.
Met deze bumper de telefoon uit mijn handen laten vallen. Op betonnen vloer en geen barstjes/krasjes O-)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
mucuracat schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 15:55:
[...]

Orginele bumper vond ik in het begin ook niks (vond erg los zitten en houvast was lastig), maar nu gewend en vind mooi dat de achterkant zichtbaar is.
Met deze bumper de telefoon uit mijn handen laten vallen. Op betonnen vloer en geen barstjes/krasjes O-)
Zat er een heel lief engeltje op die bumperrand (nu waarschijnlijk met hoofdpijn O-) )

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

mucuracat schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 15:55:
[...]

Ik heb hem ook al van autostoelhoogte op het beton laten stuiteren met de originele bumper er omheen, geen centje pijn en geen krassen op een kleine beschadiging van de bumper na. Ik ben er blij mee. :P

It takes one to know one...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eSCe
  • Laatst online: 29-05 10:00
Hallo,

Is de witte nexus 4 eigenlijk al ergens leverbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
eSCe schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 11:45:
Hallo,

pricewatch: LG Nexus 4 Wit

belsimpel zou voorraad moeten hebben en coolblue ook.. dus de volgende x even zelf zoeken... ;)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

eSCe schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 11:45:
Hallo,

Misschien hier even verder informeren?

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iWebDev
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-05 21:06
Wat is precies die simlock issue waar jullie het steeds over hebben? Ik wil graag mijn N4 (wit, vanuit Italië) rooten en paranoid d'r op flashen maar aangezien hier nog al veel over dat "simlock" wordt gepraat zou ik graag willen weten of dat issues op kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBSDM
  • Laatst online: 09:22
Verwijderd schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 14:30:
[...]

zonde joh lap je 150+

schermen zijn wel degelijk in nederland te krijgen 89 euro en het fixen is voor iedereen te doen.
Link? Voor de toekomst:)
aveenhuysen schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 15:47:
[...]

30cm met officiële bumper erom op een stenen vloer(kleedkamer)

[ Voor 27% gewijzigd door JBSDM op 08-08-2013 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LUH-3417
  • Niet online
iWebDev schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 13:01:
Wat is precies die simlock issue waar jullie het steeds over hebben? Ik wil graag mijn N4 (wit, vanuit Italië) rooten en paranoid d'r op flashen maar aangezien hier nog al veel over dat "simlock" wordt gepraat zou ik graag willen weten of dat issues op kan leveren.
Zoals het er nu uitziet komt het alleen voor als je Tele2 hebt en was het voor sommigen van ons ook al voor 4.3 een issue. Mogelijk loopt je dus geen gevaar.

Het simlock probleem bestaat eruit dat je signaal naar de provider om de zoveel tijd uitvalt waardoor je je simcard opnieuw moet unlocken zodra hrt signaal terugkomt. Je bent dan dus enige tijd onbereikbaar. Dat kun je fixen door aan te geven dat je ook zonder simcard-code de telefoon kunt gebruiken, maar het gevolg blijft dat je singaal flaky is (soms kun je niet gebeld worden, geluidskwaliteit is kut) en dat je batterij leegloopt als een malle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:53
LUH-3417 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 23:07:
[...]

Zoals het er nu uitziet komt het alleen voor als je Tele2 hebt en was het voor sommigen van ons ook al voor 4.3 een issue. Mogelijk loopt je dus geen gevaar.

Het simlock probleem bestaat eruit dat je signaal naar de provider om de zoveel tijd uitvalt waardoor je je simcard opnieuw moet unlocken zodra hrt signaal terugkomt. Je bent dan dus enige tijd onbereikbaar. Dat kun je fixen door aan te geven dat je ook zonder simcard-code de telefoon kunt gebruiken, maar het gevolg blijft dat je singaal flaky is (soms kun je niet gebeld worden, geluidskwaliteit is kut) en dat je batterij leegloopt als een malle.
Fijn dat iik net vandaag van Vodafone naar Tele2 over gestapt ben.. Maar eens kijken of ik het nu ook al heb, en dan wachten met'update naar 4.3 totdat het opgelost is.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:41
Ik ben op zoek naar een nieuwe oplader voor mijn nexus 4 omdat mijn andere kapot is. Nu vond ik nog een apple oplader waar een usb in kan. Kan ik hier gewoon een micro usb kabel instoppen en mijn nexus opladen? De specs die er op de apple oplader staan zijn: 10Watt, 5.1v, 2.1A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Laatst online: 08:44
Wat is op dit moment de goedkoopste manier om een Google Nexus 4 op de kop te tikken? In Duitsland bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
jostefa schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:00:
Ik ben op zoek naar een nieuwe oplader voor mijn nexus 4 omdat mijn andere kapot is. Nu vond ik nog een apple oplader waar een usb in kan. Kan ik hier gewoon een micro usb kabel instoppen en mijn nexus opladen? De specs die er op de apple oplader staan zijn: 10Watt, 5.1v, 2.1A
Vergelijkt die is met je Nexus 4 lader komt het overeen kan het zeker geen kwaas.
Is het op je Nexus 4 lader hoger kan het normaal ook geen kwaad. (Trager Opladen)

Als de waarde op de apple lader hoger zijn dan zou ik het persoonlijk niet doen. Maar misschien kan iemand anders melden dat dit ook geen kwaad kan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Kan geen kwaad. Het betekent alleen dat die meer stroom kan leveren. De Nexus laadt misschien iets sneller op dan met de originele lader en wordt iets warmer. Maar daar kan hij tegen.

Ik heb hier standaard de oplader voor de iPad (dat is die van 2,1A) in het stopcontact zitten en die gebruik ik voor de iPad, de Nexus, mijn e-reader en zo nog wat apparaten met USB. De oplader van de Nexus gebruik ik nooit: die produceert namelijk een vervelende zoemtoon als er secundair geen stroom wordt gevraagd.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:29
Ik heb de Nexus 4 en sinds de update heb ik last van een probleem met exchange.
De mail app is geconfigureerd zodat ik mijn zakelijke mail kan zien.
Dit werkt dan een tijdje en vervolgens kan er geen verbinding meer worden gemaakt.
Dit werkte tot de update vlekkeloos maar na de update niet meer dus.
Ik heb het toestel al een factory reset gegeven maar ook dan komt het probleem gewoon weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Laatst online: 09:41
@daflux, @dreamscape thanks voor de bevestiging het is inderdaad de apple lader van mijn ipad. Nu kan ik eindelijk mijn nexus eens normaal gaan opladen, via de pc schiet het niet op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmdrp
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-12-2024
Lord_Dain schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:01:
Wat is op dit moment de goedkoopste manier om een Google Nexus 4 op de kop te tikken? In Duitsland bestellen?
Ben ik ook benieuwd naar! Bij belsimpel is hij 348,- maar dat vertrouw ik niet zo. Zeker nu ze alle reviews op trustpilot aan het verwijderen zijn; http://www.trustpilot.nl/review/www.belsimpel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
  • Laatst online: 15-09 15:15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-01-2024
Sinds 4.3 krijg ik mn Nexus 4 niet meer aan mn laptop gekoppeld (Windows 7). Waar ik dan voorheen mp3's op mn telefoon kon zetten ed lukt dat nu niet meer. Heb al geprobeerd om de Google USB Driver te installeren via apparaatbeheer, maar daar wil hij ook niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
Ik had al een x gezegd dat mijn toggle widget app de GPS niet meer aan/uit kon zetten in Android 4.3.. Ik heb een oplossing! Blijkbaar mogen 3rd party apps dit niet meer doen. Verplaats de app naar system app, bv met titanium backup, en hij kan t daarna wel! Natuurlijk wel root nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:28
Autofan1985 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 21:44:
Sinds 4.3 krijg ik mn Nexus 4 niet meer aan mn laptop gekoppeld (Windows 7). Waar ik dan voorheen mp3's op mn telefoon kon zetten ed lukt dat nu niet meer. Heb al geprobeerd om de Google USB Driver te installeren via apparaatbeheer, maar daar wil hij ook niet aan.
Had hetzelfde, je moet de Google ADB Interface verwijderen uit apparaatbeheer, als je dan opnieuw zoekt naar nieuwe apparaten vind hij je Nexus 4 als een MTP-device en dan werkt het weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
In apparaatbeheer zie ik nergens die Google ADB Interface staan. Heb alle suitgeklapt, maar zie hem nergens bij staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenPol
  • Laatst online: 23-09 15:47
Autofan1985 schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 16:36:
In apparaatbeheer zie ik nergens die Google ADB Interface staan. Heb alle suitgeklapt, maar zie hem nergens bij staan.
Telefoon op dat moment aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Als je hem nog nooit als usb-ontwikkelingsmodus hebt aangesloten vind je hem ook niet. Dan is het probleem anders...

Heb de mijne vandaag geroot en gewiped maar nog steeds wat wakelocks...ik zie het nog even aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
Ja en nee. Heb beiden geprobeerd. Zodra ik hem aansluit komt alleen Nexus 4 tevoorschijn bij 'Overige apparaten'.

En USB-debugging staat gewoon aan.

[ Voor 14% gewijzigd door Autofan1985 op 10-08-2013 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
USB-debugging moet juist uit ;) Heb je hem als MTP device aangevinkt bij USB opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
Gedaan, heeft nu die Google ADB Interface geïnstalleerd. Krijg de telefoon alleen niet te zien in Computer zodat ik er iets mee kan.

EDIT: na een beetje klooien met cominaties van die MTP en USB foutopsproring (welke toch aan moest hier) heb ik hem nu aan de praat. :) Bedankt!

[ Voor 36% gewijzigd door Autofan1985 op 10-08-2013 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Hmm apart, ik zou juist zeggen dat de ADB Interface niet geinstaleerd hoeft te worden (en dus USB-debugging ook niet aan). Hij werkt bij mij niet in debug-mode namelijk ;) Maar fijn dat het werkt iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-09 22:22
Hmmm... op zich echt een toptoestel deze Nexus 4 die ik nu heb, maar heb een klein dingetje gezien dat ik zo 1 2 3 niet kon veranderen: mijn SMS-berichten staan non-chronologisch gesorteerd: de oudste berichten staan bovenaan, de jongste berichten helemaal onderaan.
Waar kan ik selecteren dat de jongste/nieuwste berichten altijd bovenaan moeten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-09 06:42
Bij mij staan de nieuwste berichten gewoon bovenaan, geloof ook niet dat ik dat kan aanpassen in de standaard sms app. Zijn dit ontvangen berichten of heb je een backup teruggezet ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
Ik heb eindelijk een oplossing gevonden voor mijn battery drain in android 4.3!!!!
's nachts (+- 7 uur) met alles uit (wifi, 3g, data, bt etc) pakte hij gewoon 20 a 25 %!!
BetterBatteryStats gaf aan 'msm_hsic_host' wakelocks.

Vreemde was dat ik een nandroid had van m'n 4.2.3 maar dat de battery drain, na de restore, bleef..

Hmm.. snapte er niks van.. full wipe gedaan, geen apps geinstalleerd en nog steeds!!

Las hier ondertussen verhalen over de tele2 problemen (sim card resets) en dat deze met de .48 radio/modem weg zouden zijn... dus ik snel zoeken en las ik ineens dat een CWM nandroid de radio/modem niet backupped!

Dus snel de .48 met de hand geflashed en mijn problemen zijn weg! Dit weekend nog even terug naar .84 en toen begon het weer. Snel weer terug gegaan naar .48 dus. Nu weer gewoon +- 1% in de nacht.

Ter info, ik heb telfort als provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Laatst online: 24-09 18:10
Ik heb sinds 4.3 ook behoorlijke battery drain, kun je wat specifieker uitleggen wat die '.48 radio/modem' precies is? Een patch of een systeem app o.i.d.?

Tegenwoordig is namelijk het proces 'Telefoon inactief' de grootste energievreter, dat kan niet de bedoeling zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
dit is een soort driver voor al je connectie hardware (2/3g - wifi). de gegevens hiervoor staan op een aparte partitie opgeslagen. Je kan deze ook los van andere zaken updaten. Hier zitten dus ook zaken in die bv de 3g antenne aansturen (hoeveel stroom deze krijgt om de verbinding optimaal te houden). Ook kan deze regio specifieke zaken bevatten en je kan dus in europa een andere radio rom hebben dan in asia. Wil niet zeggen datze niet compatible zijn, maar het kan zijn dat het niet optimaal werkt.

Op XDA is vaak meer te vinden over deze roms. Bij een android update wordt vaak ook de laatste radio rom meegeleverd. Je huidige versie kan je bekijken in je instellingen, over de telefoon, smallbandversie

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
Net uitgebreid uitgelegd door Prulleman zie ik.. hier de link naar alle modems/radios:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2087227

Flashen met custom recovery (CWM/TWRP oid) of met fastboot.
Zie link voor meer info.

[ Voor 23% gewijzigd door elpino.rv op 12-08-2013 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:21
elpino.rv schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 10:04:
Ik heb eindelijk een oplossing gevonden voor mijn battery drain in android 4.3!!!!
's nachts (+- 7 uur) met alles uit (wifi, 3g, data, bt etc) pakte hij gewoon 20 a 25 %!!
BetterBatteryStats gaf aan 'msm_hsic_host' wakelocks.

Vreemde was dat ik een nandroid had van m'n 4.2.3 maar dat de battery drain, na de restore, bleef..

Hmm.. snapte er niks van.. full wipe gedaan, geen apps geinstalleerd en nog steeds!!

Las hier ondertussen verhalen over de tele2 problemen (sim card resets) en dat deze met de .48 radio/modem weg zouden zijn... dus ik snel zoeken en las ik ineens dat een CWM nandroid de radio/modem niet backupped!

Dus snel de .48 met de hand geflashed en mijn problemen zijn weg! Dit weekend nog even terug naar .84 en toen begon het weer. Snel weer terug gegaan naar .48 dus. Nu weer gewoon +- 1% in de nacht.

Ter info, ik heb telfort als provider.
Sinds de 4.3 update gaat mijn telefoon op WiFi een stuk langer mee, echter bij 3G gebruik slurpt hij echt batterij. Komende week maar eens testje doen om te kijken of de oude 4.2.2 radio verschil maakt. Proberen altijd waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
Bedankt voor de snelle reacties, ik heb momenteel met 4.3 ook smalbandversie .84 gekregen. Even fixxen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulusbrand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-09 21:46
Heeft iemand hier problemen met het verbinden met 3g of h na het uitschakelen van wifi? Ik krijg op geen enkele manier een data verbinding voor elkaar behalve wifi.

KPN netwerk.
Stock 4.3
Niet geroot
APN settings correct, heeft wel gewerkt ook na 4.3 update.

Airplane mode toggle werkt niet.
Reboot werkt niet.
Only 2g networks toggle werkt niet.
Baseband .84

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:14
Paulusbrand schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 16:11:
Heeft iemand hier problemen met het verbinden met 3g of h na het uitschakelen van wifi? Ik krijg op geen enkele manier een data verbinding voor elkaar behalve wifi.

KPN netwerk.
Stock 4.3
Niet geroot
APN settings correct, heeft wel gewerkt ook na 4.3 update.

Airplane mode toggle werkt niet.
Reboot werkt niet.
Only 2g networks toggle werkt niet.
Baseband .84

Iemand een idee?
Simkaart in een ander toestel proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulusbrand
The_Admin schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 16:16:
[...]

Simkaart in een ander toestel proberen?
Dezelfde simkaart heeft tot 4 dagen geleden gewerkt in mn nexus s. Maar ik kan hem wel even proberen vanavond. Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Cyclonist schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 12:51:
Ik heb sinds 4.3 ook behoorlijke battery drain, kun je wat specifieker uitleggen wat die '.48 radio/modem' precies is? Een patch of een systeem app o.i.d.?

Tegenwoordig is namelijk het proces 'Telefoon inactief' de grootste energievreter, dat kan niet de bedoeling zijn.
Heb je al een factory reset gedaan zoals Google ook adviseert? Ik zie dat praktisch alle problemen van dien aard daarna verdwenen zijn. Dus voordat je gaat flashen lijkt me dat een stuk simpeler te realiseren.

It takes one to know one...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
Stuk simpeler? Kost nog geen minuut tijd het flashen van een radio. Factory reset kost zeker veel meer tijd met alles opnieuw instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LUH-3417
  • Niet online
Factory reset haalde bij mij en enkele anderen geen ruk uit. Ik wil ook geen radio's flashen, ik wil gewoon dat mijn telefoon het weer doet en ik reken er op dat Google/Tele2 dat voor me oplossen. Het geeft geen pas dat ik de helft van de dag niet bereikbaar ben en niet langer dan 10 uur zonder opladen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-09 17:30
Accu hier ook beduidend minder na update 4.3, gewoon stock.
Factory reset helpt ook niets (helaas ook foto's gewist omdat ik ervan uit ging dat deze erop zouden blijven staan.... had er niet aan gedacht dat ze niet meer op een sd kaart staan zoals op mijn Desire.. dom dom).

[ Voor 3% gewijzigd door richy t op 12-08-2013 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
WildeBeestje schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 00:27:
Bij mij staan de nieuwste berichten gewoon bovenaan, geloof ook niet dat ik dat kan aanpassen in de standaard sms app. Zijn dit ontvangen berichten of heb je een backup teruggezet ofzo?
Ja het zijn inderdaad ontvangen berichten die ik heb teruggezet van een ander toestel dat ik hiervoor gebruikte.
Ben benieuwd of een volgend SMS'je bovenaan erbij verschijnt. Kan nog wel even duren een volgend SMS'je, want SMS-en is zeldzaam geworden sinds Whatsapp :P

EDIT: even getest, en berichten die vanaf nu binnen komen verschijnen alsnog weer bovenaan.
Paulusbrand schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 16:11:
Nee, wel iets anders: m'n telefoon blijft vrij lang hangen op zeer traag "G" internet, en gaat pas aan de late kant een keer over naar het veel snellere "H" of 3G. 3G gaat echter ook vrij traag, en het enige wat lekker snel gaat is dus "H".

[ Voor 4% gewijzigd door Jorn1986 op 12-08-2013 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 01:27
Jorn1986 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 21:19:
[...]

Ja het zijn inderdaad ontvangen berichten die ik heb teruggezet van een ander toestel dat ik hiervoor gebruikte.
Ben benieuwd of een volgend SMS'je bovenaan erbij verschijnt. Kan nog wel even duren een volgend SMS'je, want SMS-en is zeldzaam geworden sinds Whatsapp :P

EDIT: even getest, en berichten die vanaf nu binnen komen verschijnen alsnog weer bovenaan.

[...]
Bij mijn SGS hielp het om elke conversatie te openen, toen ging de datum weer naar zoals ie ontvangen was, waarna de volgorde dus ook weer klopte. Hoe dat bij de N4 is weet ik niet, omdat ik die problemen niet weer heb gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulusbrand
Ok, gisteravond mn sim geprobeerd in mn nexus s. Precies hetzelfde probleem, geen data over 3g of hsdpa.
Maar sinds vanmorgen werkt alles weer prima in beide telefoons. Geen idee wat er veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draak1978
Gisteren maar radio .48 geflashed.. Dit is pas een verbetering.. Zit nu aan de 54% met 16 uur zonder opladen. Ik heb wel mijn mail clients op push gezet en gps weer aan voor wifi en mobiele netwerklocatie. Dit omdat
DashClock het weer niet meer kon tonen voor de huidige gps locatie. Daarvoor dus zonder push van de mailclients en de gps aan zat ik op een ontlading van 24 min per 1%. Nu zit ik op de 18 minuten per 1%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Pf... 5 minuten WhatsApp is -15% in batterij via 3G.... Dit is niet gezellig meer... Eens kijken wat ik hier aan ga doen, andere kernel maakt in elk geval niks uit. Vanavond eens oude radio proberen. Via WiFi is 5 minuten WhatsApp -2% batterij, dit gaat echt nergens over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Vreemd dat jullie allemaal last hebben van battery drain... mijn vrijwel nieuwe Nexus 4 kan met mijn gebruik makkelijk een dag mee, bij weinig gebruik zelfs 2 dagen...

Een vraagje: is de wekker uitzetten voor vandaag nou omhoog of omlaag slepen van dat bolletje? Of links/rechts? En wat is dan snooze?
Er staat helemaal niks op het display als de wekker afgaat welke richting ik op moet slepen... raar :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Bij mij wel, maar links en rechts dan. Links is Zzz (snoozen) en rechts is een oogje (dus wakker) ;)

edit: plaatje die ik met moeite kon vinden:
Afbeeldingslocatie: http://zusiddiqui.files.wordpress.com/2012/12/alarm-lock-screen.png?w=84&h=150

edit2: lol, ook bijna zelfde bericht ook :+

[ Voor 49% gewijzigd door maarud op 14-08-2013 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:51
Als je het 'bolletje' indrukt zie je zowel rechts als links van het 'bolletje' een logo. Links ZzzZzZ (snoozen) en rechts een oog (wakker) dus wekker uit.

edit: net te laat :9

[ Voor 7% gewijzigd door nMad op 14-08-2013 19:53 ]

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Bedankt! Zal er morgenochtend nog eens goed naar kijken als hij afgaat. Naar rechts slepen dus :)

Noob dat ik soms ook ben met Android... :o 7(8)7

[ Voor 41% gewijzigd door Jorn1986 op 14-08-2013 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
Jorn1986 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 19:47:
Vreemd dat jullie allemaal last hebben van battery drain... mijn vrijwel nieuwe Nexus 4 kan met mijn gebruik makkelijk een dag mee, bij weinig gebruik zelfs 2 dagen...
Ja dat was bij 4.2 ook allemaal geen probleem, maar na de update dus wel :/ Overigens nog niets geflashed oid, ga nu de radio rom proberen: ben benieuwd!

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 12:05

thorgal21

Forum Noob

Weet iemand of het mogelijk is de noodoproep functie uit te schakelen op de Nexus 4?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/w8sDPQ9.png

[ Voor 4% gewijzigd door thorgal21 op 15-08-2013 10:38 ]

• Razer
thorgal21 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 10:37:
Weet iemand of het mogelijk is de noodoproep functie uit te schakelen op de Nexus 4?
[afbeelding]
Niet zonder custom rom / custom lockscreen...
Probeer deze eens:
Google Play: MagicLocker Main

[ Voor 18% gewijzigd door Razer op 15-08-2013 11:21 ]

• denial1986
  • Laatst online: 08-09 19:28
Voor iedereen die last heeft van battery drain na de update. Ik heb hier ook behoorlijk last van, haal nu misschien net 12 uur als ik er bijna niks mee doe. Dit was voorheen sowieso anderhalve dag. Nu las ik ergens dat een hard-reset het probleem kan oplossen. Dit doe je door de power en volume down knop gedurende 10 seconde tegelijk in te drukken (ja, hij maakt eerst een screenshot). Hij reboot dan, je bent niks kwijt en het probleem zou verholpen moeten zijn. Heb het net zelf gedaan en merk al wel dat de grafiek eens niet afloopt maar zich heeft gestabiliseerd. Moet het een paar dagen proberen voordat ik kan zeggen dat het echt werkt. Wellicht het proberen waard!

• The-Dude
  • Laatst online: 06-03-2023
Prulleman schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 13:20:
dit is een soort driver voor al je connectie hardware (2/3g - wifi).
Niet volledig correct. Wifi wordt immers door de kernel geregeld.

• aveenhuysen
denial1986 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 13:35:
Voor iedereen die last heeft van battery drain na de update. Ik heb hier ook behoorlijk last van, haal nu misschien net 12 uur als ik er bijna niks mee doe. Dit was voorheen sowieso anderhalve dag. Nu las ik ergens dat een hard-reset het probleem kan oplossen. Dit doe je door de power en volume down knop gedurende 10 seconde tegelijk in te drukken (ja, hij maakt eerst een screenshot). Hij reboot dan, je bent niks kwijt en het probleem zou verholpen moeten zijn. Heb het net zelf gedaan en merk al wel dat de grafiek eens niet afloopt maar zich heeft gestabiliseerd. Moet het een paar dagen proberen voordat ik kan zeggen dat het echt werkt. Wellicht het proberen waard!
Na 10 seconden blijft ie gewoon uit....

• denial1986
  • Laatst online: 08-09 19:28
aveenhuysen schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 14:01:
[...]

Na 10 seconden blijft ie gewoon uit....
Bij mij volgde er een reboot. Ik zou zeggen, zet hem weer aan.

• drogeworst
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-09 14:39
Fantastische phone: de nexus 4 (Duitse Mediamarkt). Sinds januari 2013 probleemloos en met veel plezier gebruik van gemaakt.

Ook na de update naar 4.3 enkel positieve ervaringen. Batterijduur is flink verbeterd.

Helaas sloeg mijn nexus kortgeleden op hol. Alsof het touchscreen voortdurend op 3 plekken tegelijk een aanraking detecteerde. Met veel moeite de telefoon weer rustig gekregen. Sindsdien dead spots op de bovenste helft van de touchscreen. En de dead spots worden telkens groter. Bovendien begint mijn nexus een eigen leven te leiden. Schermen worden automatisch en in hoog tempo opgestart/afgewisseld/geopend/gesloten. Apps worden soms in 5 tal (tegelijk) geopend.

Op zich komisch, maar dit is volledig onwerkbaar.

Heeft iemand ervaringen met het terugsturen van een defecte Duitse Mediamarkt nexus 4?

Het is wat het is...

• elpino.rv
denial1986 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 13:35:
ik weet aardig veel van de Nexus 4, maar dit verhaal heb ik nog nooit ergens gelezen. Kun je mij een bron geven waar je dit hebt gevonden?
Ik denk zelf dat ze bedoelen dat je de power+volume down knop moet indrukken als hij UIT staat, dan gaat hij naar factory defaults, wat veel problemen oplost, maar je bent dan natuurlijk wel alles kwijt.

Lees mijn verhaal anders een paar posts hiervoor nog eens even, flashen van de radio naar .48 heeft bij mij het probleem opgelost. Of nog beter, installeer eerst eens BetterBatteryStats (zie XDA voor gratis versie), gebruik je toestel niet (doe het bv snachts) en post de dump hier. Voornamelijk kernel en andere wakelocks zijn interessant.

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:42
Nu ook .48 radio geflashed en overgegaan naar paranoid android omdat de grootte van de navigatie bar me irriteerde (het nut van een groot scherm ontgaat me een beetje als je een gedeelte ervan toch gebruikt voor knoppen die ook in de behuizing hadden gekunnen) en ik van de google search bar af wilde. Simlocks zijn ook te voorkomen door 3g uit te zetten, maar zonder redelijk snel internet is een snelle smartphone ook best onzinnig.

• Prulleman
Bastard schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 16:03:
Nu ook .48 radio geflashed en overgegaan naar paranoid android omdat de grootte van de navigatie bar me irriteerde (het nut van een groot scherm ontgaat me een beetje als je een gedeelte ervan toch gebruikt voor knoppen die ook in de behuizing hadden gekunnen) en ik van de google search bar af wilde. Simlocks zijn ook te voorkomen door 3g uit te zetten, maar zonder redelijk snel internet is een snelle smartphone ook best onzinnig.
dat had ook makkelijker gekund, gewoon nova of apex launcher installeren. je ziet weinig verschil met stock, maar kan veel meer instellen (ook in de gratis versies).
Voor de softbuttons moet je inderdaad een custom rom of mod flashen

Strava

Verwijderd

Hallo,

Heb een vraagje m.b.t. de Nexus 4!
Er schijnen producten te zijn waar je geen bonnetje nodig hebt bij garantie. Ik zou van iemand een Nexus 4 kunnen kopen, echter heeft diegene geen bonnetje meer. Stel dat ik volgende maand problemen krijg, kan ik hem dan zonder bonnetje opsturen? Of is dit niet mogelijk.

Hopelijk kunnen jullie me helpen!

Groeten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
elpino.rv schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 15:10:
[...]

ik weet aardig veel van de Nexus 4, maar dit verhaal heb ik nog nooit ergens gelezen. Kun je mij een bron geven waar je dit hebt gevonden?
Ik denk zelf dat ze bedoelen dat je de power+volume down knop moet indrukken als hij UIT staat, dan gaat hij naar factory defaults, wat veel problemen oplost, maar je bent dan natuurlijk wel alles kwijt.

Lees mijn verhaal anders een paar posts hiervoor nog eens even, flashen van de radio naar .48 heeft bij mij het probleem opgelost. Of nog beter, installeer eerst eens BetterBatteryStats (zie XDA voor gratis versie), gebruik je toestel niet (doe het bv snachts) en post de dump hier. Voornamelijk kernel en andere wakelocks zijn interessant.
Waar hij het vandaan heeft gehaald weet ik ook niet, maar het lijkt wel te werken 8) Heb inderdaad op deze manier ge-reboot en daarna lijken alle problemen verdwenen. Goeie tip dus! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07:12
Sinds de 4.3 update (stock) reboot mijn Nexus zich om de dag. Meer mensen met hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draak1978
Oke nog steeds draaiende op stock 4.3 en Franco r176 kernel en zie wat mijn Wakelock zijn..

Afbeeldingslocatie: http://i168.photobucket.com/albums/u180/Deem1978/2013-08-16063516_zpsbdea315b.png

Afbeeldingslocatie: http://i168.photobucket.com/albums/u180/Deem1978/2013-08-16063615_zps8ff0f53b.png

Opgezocht wat de oplossing zou kunnen zijn, maar alles geprobeerd qua Google services en Maps. Alles is dus uitgeschakeld en het probleem blijft :(

Zou het een oplossing kunnen zijn om naar een andere Rom te gaan?

[ Voor 35% gewijzigd door Draak1978 op 16-08-2013 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
Check ook je locatie instellingen in de app "google instellingen"
Locatie melding en locatie geschiedenis heb ik uitgezet.
Pagina: 1 ... 36 ... 63 Laatste

Let op:
~~~[html]Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic, <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1531584/last">~~~[Google Nexus 4/LG Nexus] levertijden- en abonnemententopic</a> en horen niet in dit topic.<br>

Alles over accessoires voor de Nexus 4 hoort thuis in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1526439/last">Accessoires voor de Google Nexus 4 - LG Nexus</a>.~~~[/html]