Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diederik0
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-07 23:18
Update OTA binnengekregen op mijn Nexus uit Duitsland :D. Enige probleem dat ik ondervindt is dat ik Goolge Play Music niet kan updaten.
Zelfde melding als je Framework hebt gereset. Ik heb mijn account al een paar keer opnieuw aangemaakt en dat heeft bij deze app geen zin. Andere apps gaat allemaal goed.
Getracht de app te wissen, maar dat kan dan weer niet....
Iemand ideeën?

Oplossing was blijkbaar iets posten op tweakers. Want nu doettie het wel... :X

[ Voor 9% gewijzigd door diederik0 op 31-07-2013 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06:04

Kheos

FP ProMod
Rub3s schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 09:49:
Gisteravond is de update bij mij ook eindelijk binnen gekomen!

Gewoon geduld hebben mensen! :-)
dat dus

ik heb hem ook sinds deze nacht (de iBood aankoop van enkele weken geleden) en ik snap niet echt waarom je het risico zou willen lopen op ongein met foutmeldingen en sideloaden en dataloss en accounts weggooien en weer toevoegen om gewoon enkele dagen eerder een update te krijgen waarvan geweten is dat die niet eens zo spectaculair is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-09 17:15
Kheos schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 10:11:
[...]

dat dus

ik heb hem ook sinds deze nacht (de iBood aankoop van enkele weken geleden) en ik snap niet echt waarom je het risico zou willen lopen op ongein met foutmeldingen en sideloaden en dataloss en accounts weggooien en weer toevoegen om gewoon enkele dagen eerder een update te krijgen waarvan geweten is dat die niet eens zo spectaculair is 8)7
Dat kan, dat jij dat niet snapt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-09-2022
Ik heb gisteravond ook de update gedownload & geïnstalleerd, maar nu heeft hij bij de installatie de 'Telefoon' app niet meegenomen. Ik kan nu dus geen nummer intoetsen, maar alleen mijn bestaande contacten bellen. Als ik de app aanklik, staat er 'App is niet geïnstalleerd'. Ook heeft hij als icoon zo'n Android logo. Bij App info verwijst hij door naar Contacten. Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 15:15
thijmk schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 11:40:
Ik heb gisteravond ook de update gedownload & geïnstalleerd, maar nu heeft hij bij de installatie de 'Telefoon' app niet meegenomen. Ik kan nu dus geen nummer intoetsen, maar alleen mijn bestaande contacten bellen. Als ik de app aanklik, staat er 'App is niet geïnstalleerd'. Ook heeft hij als icoon zo'n Android logo. Bij App info verwijst hij door naar Contacten. Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?
Bellen kan niet meer in android 4.3.. gebruikt toch bijna niemand ;)
Waar heb je de update exact vandaan en hoe heb je hem geinstalleerd?? Gewoon de OTA zelf laten installeren of ben je met adb aan de gang gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremichel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-09 10:43
Ik heb net hetzelfde , update gedaan via het framwork trucje. Alleen, mijn tel. icoon staat er nog en ik kan bellen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?
Je kunt de oude koppeling met het Androidlogo/-icoon verwijderen en een nieuwe shortcut naar 'Phone' toevoegen.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmk
8088 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 14:57:
[...]

Je kunt de oude koppeling met het Androidlogo/-icoon verwijderen en een nieuwe shortcut naar 'Phone' toevoegen.
Ach natuurlijk! Helemaal niet aan gedacht. Dankjewel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmk
Nvm.

[ Voor 98% gewijzigd door thijmk op 31-07-2013 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzarismo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-09 20:02
Hier de update nog steeds niet ontvangen.
Heb een geroote (via N4 toolkit) N4 met stock rom.
Begin het gevoel te krijgen dat het daar aan ligt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-09 11:34
Zanzarismo schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 15:44:
Hier de update nog steeds niet ontvangen.
Heb een geroote (via N4 toolkit) N4 met stock rom.
Begin het gevoel te krijgen dat het daar aan ligt..
Lijkt mij niet. Ook ik heb geroot via N4 toolkit en heb stock rom geïnstalleerd.

Ik heb een halve week geleden de update gekregen.
Mijn nexus 4 komt uit duitsland.

Gewoon een kwestie van geduld lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:55
Denk dat het inderdaad gewoon een kwestie van geduld is. Ik heb ook nog altijd de update niet, en heb nog helemaal niets geroot of gemod. Gewoon een stock N4 die ik tijdje geleden op iBood kocht.
Vraag me wel af op basis waarvan Google zijn scheduling doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

http://www.xda-developers...android-4-3-trim-support/

Altijd goed dacht ik zo, zeker als je veel data op je telefoon hebt.

It takes one to know one...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-plosive
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-08 07:01
Sparkiezz schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 22:15:
1. Meerdere keren vandaag, als ik mijn scherm aanzet, zie ik dat de simkaart vergrendeld is en dus geen verbinding heb, ik moet dan mijn pincode invoeren en dan doet alles het weer.
Ik heb gister één keer gehad dat mijn sim kaart ineens vergrendeld was en ik de pincode opnieuw in moest vullen.

Helaas is mijn probleem nog niet opgelost dat wifi ingeschakeld is en verbonden, maar er geen internet connectie mogelijk is. Dit gebeurd willekeurig, dit was 's ochtends toen ik hem voor het eerst gebruikte na het slapen. Screenshot. Wifi logo blijft grijs, wordt niet blauw. Op dat moment staat de 'power save' optie in de wifi settings ingeschakeld. Ik zal die eens uitzetten en kijken of het probleem uitblijft.

Mijn batterij ging met 4.2 ongeveer een dag mee, sinds 4.3 is dat ongeveer anderhalve dag. Een duidelijke verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-09 13:42

mucuracat

YES

X-plosive schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 16:58:
[...]

Ik heb gister één keer gehad dat mijn sim kaart ineens vergrendeld was en ik de pincode opnieuw in moest vullen.

Helaas is mijn probleem nog niet opgelost dat wifi ingeschakeld is en verbonden, maar er geen internet connectie mogelijk is. Dit gebeurd willekeurig, dit was 's ochtends toen ik hem voor het eerst gebruikte na het slapen. Screenshot. Wifi logo blijft grijs, wordt niet blauw. Op dat moment staat de 'power save' optie in de wifi settings ingeschakeld. Ik zal die eens uitzetten en kijken of het probleem uitblijft.

Mijn batterij ging met 4.2 ongeveer een dag mee, sinds 4.3 is dat ongeveer anderhalve dag. Een duidelijke verbetering.
Grijze icoontjes had ik ook.. Heb factory reset gedaan en herinstallatie. Nu alles ok. (had geen OTA dus zelf de stockrom gedownload en geinstalleerd)

Nu inmiddels Cyanagonmod opgezet en werkt als een zonnetje :*)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mausssie
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21:14
Ik heb de update naar 4.3 ook, maar vindt de T9 functie van de dialer toch tegenvallen. Had gehoopt op meer.
Ook lukt het mij nog steeds niet om in te stellen dat mijn telefoon een tril signaal geeft, zodra degene die ik bel opneemt. Deze functie had ik voorheen op mijn htc desire wel. Weet iemand of dit nog is in te stellen of welke app ik hiervoor kan gebruiken zonder te rooten? (met root is er een app van exDialer ConnectVibrate Plugin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:41
Ok, heel erg vreemd.

Ik kreeg zojuist de melding dat er een update klaar stond. Ik druk op Install en na 10 seconden reboot hij. Tijdens de installatie krijg ik echter een Android te zien met Error. Natuurlijk is er geen beweging in te krijgen en is het uitzetten van de Nexus de enige optie.

Gelukkig start hij weer normaal op, maar ben ik de update melding wel kwijt. Iemand anders eenzelfde situatie gehad?

Ik draai Stock Rom met Root overigens.

[ Voor 4% gewijzigd door chengbondkwok op 31-07-2013 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Android met rood uitroeptekentje? Als je nog een keer op die plek terecht komt: Volume up en daarna de power knop. Kies ervoor de cache te wipen en reboot het toestel. Wellicht blijft de update dan wel 'sticken'.

[ Voor 12% gewijzigd door Jivebunny op 31-07-2013 21:49 ]

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
Jivebunny schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 21:48:
Android met rood uitroeptekentje? Volume up en daarna de power knop. Kies ervoor de cache te wipen en reboot het toestel. Wellicht blijft de update dan wel 'sticken'.
Jup, een half open android met uitroepteken. Ik zal het even proberen. Cache wipen doet toch niets met je data (as in factory reset)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Ja, dit laat je 'data' in tact. Alleen de dalvik cache wordt dan geleegd.

[ Voor 3% gewijzigd door Jivebunny op 31-07-2013 21:54 ]

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
Jivebunny schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 21:50:
Nee, dit laat je 'data' in tact. Alleen de dalvik cache wordt dan geleegd.
Ik zie het als: pas als je erin komt. Dat wordt dan weer wachten. Maar ik heb even gegoogled, en het lijkt alsof SuperSU problemen veroorzaakt. Ook lees ik weer elders dan het ligt aan een gemodificeerde /system (kan het mij niet meer herinneren).

Wat ik trouwens ook heb opgemerkt:
Ik heb PushNotificationFixer geïnstalleerd om de notificaties enigszins op tijd aan te laten komen. Elke keer als ik naar System Updates ga en op Update klik, stuurt hij na het checken direct weer terug naar het 'About Phone' menu.

Niet dat ik heel veel haast heb met de update, maar zou het toch wel fijn vinden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LUH-3417
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
OK, mijn batterijduur is, na tot 100% opladen en een taak killer gebruiken weer normaal, maar ik heb ook nog steeds dat mijn simkaart twintig keer per dag unlocked moet worden. Irritant. Ik heb Tele2. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Als je het echt wil: http://forum.xda-develope...hp?p=34552123&postcount=1

Met deze instructies kan je voor vrijwel elk scenario doorlopen.

Ik heb hiermee mijn stock 4.2.2 geroot en voorzien van twrp custom recovery, ben naar paranoid android gegaan en talloze andere roms. Toen 4.3 uitkwam heb ik deze via adb/fastboot geïnstalleerd (want de update duurde me te lang via OTA), ben daarna weer gaan rooten na een tijdje rootloos te draaien. Ben daarna nog een keer naar 4.2.2 gegaan om e.e.a. te testen, toch weer custom roms, en uiteindelijk ook weer 4.3 via de OTA update melding.

Dit allemaal in 2 weken tijd dat ik het toestel heb.

Maar het 'leuke' komt nog: Jouw situatie deed zich bij mij voor bij de OTA. Ik ben er toen doorheen gekomen met wat ik net vertelde. Ik was daarna wel mijn custom recovery en root helemaal kwijt, maar had wel nog mijn userdata. En met de instructies in de link ben ik nu alsnog weer geroot met custom recovery op 4.3 geweest maar nu ook alweer naar Paranoid Android terug.

ORD ik weet het, maar die guide in de link is goud waard :)
LUH-3417 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 21:57:
OK, mijn batterijduur is, na tot 100% opladen en een taak killer gebruiken weer normaal, maar ik heb ook nog steeds dat mijn simkaart twintig keer per dag unlocked moet worden. Irritant. Ik heb Tele2. Iemand een idee?
Zet tijdelijk je pincode van je simkaart uit totdat je een concrete oplossing kan vinden en maak gebruik van schermbeveliging als je dat nodig vindt?

[ Voor 21% gewijzigd door Jivebunny op 31-07-2013 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
LUH-3417 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 21:57:
Ik kwam in dit thread om dit te vragen.

Ik weet niet of de telefoon opnieuw opgestart wordt of dat de simkaart gewoon gelocked wordt. Het gebeurt telkens als ik niet kijk.

Ook ik heb Tele2. En gebeurt sinds de update naar 4.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LUH-3417
  • Niet online
Sim card lock uitzetten werkt op zich prima, maar is natuurlijk symptoombestrijding. :) Bovendien wil ik niet echt factory resetten of wat dan ook. Ik wil gewoon als domme boerelul mijn telefoon op standaard software kunnen draaien. :)

Daarnet ging hij bij mij trouwens op slot midden in een race van Carmageddon. Na mijn pincode te hebben gegeven kon ik weer verder, dus hij reboot niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farid_A
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-09 08:54
Preau schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 23:31:
[...]

Ik weet niet of de telefoon opnieuw opgestart wordt of dat de simkaart gewoon gelocked wordt. Het gebeurt telkens als ik niet kijk.

Ik heb dus precies hetzelfde. Soms locked de simkaart uit zich zelf, en moet ik mijn pincode invoeren. En ook ik heb Tele2. Heb voor nu maar mijn pincode uitgezet en heb de telefoon lock dan maar aangezet.

Verder is mijn batterijduur immens hard naar achter gegaan. Waar ik op 4.2.2 nog makkelijk een dag vol kon maken, kan ik nu net aan een dagje vol krijgen als ik mijn best doen. De boosdoeners zijn Android OS en Android System. Ik heb gekeken wat de boel nou wakker houdt met BetterBatteryStats, en die geeft als kernel wakelocks: deleted_wakelocks. Dat helpt ook niet echt. Bij partial wakelocks staat Audio_Out2 als wakelock genoteerd. Heb geen idee wat dat mag betekenen.

Ik denk dat ik maar een verse install ga doen, hopelijk dat dat nog wat oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Stomme vraag misschien, maar hebben jullie root?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:21
Jep, nadat ik ook om 14:00 al door mijn battery heen was, zag dit dat AudioOut2 permanent (!!) mijn telefoon active hield. Gelukkig na een reboot opgelost. Verder heb ik nog msm_hsic_host als wakelock, maar dat is 'maar' 15 min per dag ongeveer. Ben blij dta ik nu van AudioOut2 af ben, telefoon ging gisteren weer als vanouds tot 21:00 's avonds mee (nog kort, maar goed, ik whatsapp ook de hele dag door)...

AudioOu2 zegt de naam het zelf al, deze zorgt ervoor dat de telefoon muziek kan afspelen als hij standby staat. msm_hsic_host is de High Speed Inter Connect (HSIC) van (ik meende) het modem.

Wel leuk als je zoekt op msm_hsic_host of AudioOut2, alleen maar Nexus 4 topics :+

[ Voor 25% gewijzigd door maarud op 01-08-2013 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Als je root hebt op 4.3 kan het zijn dat de root problemen geeft: https://plus.google.com/+Chainfire/posts/LYNiJCrWBGQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-09 13:34
Welke app voor die wake locks gebruiken juliie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
BetterBatteryStats en nee, ik draai alles stock :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
[...]

Ik heb dus precies hetzelfde... En ook ik heb tele2.
De telefoon start niet opnieuw op... Ik heb het namelijk 1 keer gehad toen het scherm aanstond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
Jivebunny schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 22:01:
[...]

Als je het echt wil: http://forum.xda-develope...hp?p=34552123&postcount=1

Met deze instructies kan je voor vrijwel elk scenario doorlopen.

Ik heb hiermee mijn stock 4.2.2 geroot en voorzien van twrp custom recovery, ben naar paranoid android gegaan en talloze andere roms. Toen 4.3 uitkwam heb ik deze via adb/fastboot geïnstalleerd (want de update duurde me te lang via OTA), ben daarna weer gaan rooten na een tijdje rootloos te draaien. Ben daarna nog een keer naar 4.2.2 gegaan om e.e.a. te testen, toch weer custom roms, en uiteindelijk ook weer 4.3 via de OTA update melding.

Dit allemaal in 2 weken tijd dat ik het toestel heb.

Maar het 'leuke' komt nog: Jouw situatie deed zich bij mij voor bij de OTA. Ik ben er toen doorheen gekomen met wat ik net vertelde. Ik was daarna wel mijn custom recovery en root helemaal kwijt, maar had wel nog mijn userdata. En met de instructies in de link ben ik nu alsnog weer geroot met custom recovery op 4.3 geweest maar nu ook alweer naar Paranoid Android terug.

ORD ik weet het, maar die guide in de link is goud waard :)

[...]

Zet tijdelijk je pincode van je simkaart uit totdat je een concrete oplossing kan vinden en maak gebruik van schermbeveliging als je dat nodig vindt?
Alle stappen gevolgd en ik heb Android 4.3 met root én m'n Nexus wordt weer herkend in de Play store.

Ik moet zeggen dat het even puzzelen was, aangezien ik OS X gebruik. Er stond in die guide namelijk dat je fastboot moest vervangen met ./fastboot-mac, maar dat werkte de hele tijd niet. Bleek dus dat het alleen ./fastboot moest zijn 8)7

Verder vind ik dit wel een hele handige methode. Een erg schone methode, zonder programma's ervoor te installeren.

En ik vond het best geinig om met de terminal van OS X te werken

Heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Ik heb een vermoeden dat het alarm de AudioOut_2 wakelock veroorzaakt. Zodra ik het alarm 's ochtends uit heb gezet, blijft de alarmtijd toch nog bij de klok op mijn homescreen staan, wat ik ook doe. Er komt dan ook zachtjes ruis uit de frontspeaker.

Zodra ik de telefoon restart is de alarmtijd weg, de ruis is weg, en de AudioOut_2 wakelock is (vrijwel) weg... strange...

edit: erg interessant topic: http://forum.xda-develope...hp?p=30088906&postcount=3

[ Voor 11% gewijzigd door maarud op 01-08-2013 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:42
Hier ook een gelockte simkaart met tele2 en 4.3. Iemand al iets van een oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:16
maakt de sim kaart wel goed contact?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
Prulleman schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 09:27:
maakt de sim kaart wel goed contact?
Dat lijkt me wel aangezien niemand problemen had voor 4.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:42
Niet heel verrassend, maar bij de klantenservice van Tele2 hebben ze (nog) geen oplossing. Heeft iemand met een tele2 sim (of een andere simkaart maar met dezelfde problemen) al een factory reset geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
Bastard schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 13:29:
Niet heel verrassend, maar bij de klantenservice van Tele2 hebben ze (nog) geen oplossing. Heeft iemand met een tele2 sim (of een andere simkaart maar met dezelfde problemen) al een factory reset geprobeerd?
Inderdaad niet verrassend.
Ik heb nog geen factory reset gedaan, en doe dat ook liever niet omdat ik niet helemaal bekend ben met de procedure.
Wellicht dat iemand anders het heeft geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farid_A
Ik ga het vanavond even proberen als ik tijd heb. Ben op dit moment niet thuis. Laat jullie wel weten.

Ben trouwens helemaal stock, geen geunlockte bootloader en ik heb hem ook niet geroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 10:34

Eastside

It's me, TP!!

Krijg steeds een melding over toestemming vragen en het volgendeAfbeeldingslocatie: http://s10.postimg.org/c4udr03a1/IMG_20130801_145759.jpg
Dit na de update van 4.3
Merk verder niet dat werking van iets veranderd...
Iemand een idee wat dit veroorzaakt?

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
Farid_A schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 14:03:
Ik ga het vanavond even proberen als ik tijd heb. Ben op dit moment niet thuis. Laat jullie wel weten.

Ben trouwens helemaal stock, geen geunlockte bootloader en ik heb hem ook niet geroot.
Ok mooi dan weten we dat het niet met rooten of geunlockte bootloaders te maken heeft.
Ben benieuwd naar de resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-09 06:42
Sparkiezz schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 13:35:
Inderdaad niet verrassend.
Ik heb nog geen factory reset gedaan, en doe dat ook liever niet omdat ik niet helemaal bekend ben met de procedure.
Wellicht dat iemand anders het heeft geprobeerd?
Ik heb ook tele2 en ook dit probleem, ik geloof alleen dat ik het ook voor 4.3 al weleens had.
Ik heb een clean install gedaan (kwam van custom rom) toen root erop gezet en wat applicatiedata teruggezet met titaniumbackup. Geen systeemdata teruggezet, dus ik geef een factory reset ook weinig kans.

Haal ook echt slechte batterijduur nu ik kan met moeite 24 uur halen waar dit voorheen 48 uur was. En ik was eerst bang dat m'n headset niet meer werkte omdat er geen icoontje werd weergegeven. Maar de headset werkt wel gewoon.

[ Voor 15% gewijzigd door Natsu op 01-08-2013 16:05 . Reden: toevoeging batterijduur, headset icoon ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
WildeBeestje schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 16:01:
[...]

Ik heb ook tele2 en ook dit probleem, ik geloof alleen dat ik het ook voor 4.3 al weleens had.
Ik heb een clean install gedaan (kwam van custom rom) toen root erop gezet en wat applicatiedata teruggezet met titaniumbackup. Geen systeemdata teruggezet, dus ik geef een factory reset ook weinig kans.
Hmm ok, heb je dit probleem vaak gehad bij vorige android versie of niet? Het probleem lijkt in ieder geval nu stukken heviger te zijn dan voorheen.

Mijn kennis reikt helaas niet ver genoeg om te bedenken waar het probleem zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hallodokter
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-01 09:10
Het ligt niet aan Tele2, want ook ik heb het met T-Mobile. Voor 4.3 had ik nooit willekeurige simlockontvergrendeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:28
Eastside schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 15:01:
Krijg steeds een melding over toestemming vragen en het volgende[afbeelding]
Dit na de update van 4.3
Merk verder niet dat werking van iets veranderd...
Iemand een idee wat dit veroorzaakt?
Dit heb ik ook, kwam sinds het prutsen met die framework services om de update naar 4.3 gepusht te krijgen. Vannacht 4.3 dan OTA gekregen en het probleem blijft.

Zou er ook graag van verlost zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Th1x4nG op 01-08-2013 21:56 ]

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
Hallodokter schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 17:30:
Het ligt niet aan Tele2, want ook ik heb het met T-Mobile. Voor 4.3 had ik nooit willekeurige simlockontvergrendeling.
Zit tele2 niet op het netwerk van T-mobile? Of kan dat er niets mee te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hallodokter
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-01 09:10
Sparkiezz schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 21:56:
[...]

Zit tele2 niet op het netwerk van T-mobile? Of kan dat er niets mee te maken hebben?
Tele2 zit inderdaad op het netwerk van T-Mobile, maar ik heb geen flauw idee of het daar iets mee te maken heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-02 01:45
Batterij lijkt bij mij met 4.3 ook een stuk sneller leeg te gaan :(

Weet niet of het N4 gerelateerd is, maar met de nieuwe (beta) Google Navigatie heb ik het probleem dat ik m'n route kwijt lijk te zijn als ik even kort een andere app open en dan weer terug ga naar Navigatie. Als ik dan opnieuw de route start dan crasht de app. Herkenbaar?

Kan wel alle updates van Maps verwijderen, maar weet niet of ik dan ook naar de voorgaande versie kan updaten.

BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-09 21:46

vhal

ಠ_ಠ

Heb hem inmiddels ook maar ik laat het maar even voor wat het is vanwege sommige issues die er toch blijken te zijn. Ook al zullen er mensen zijn waar het wel goed werkt. Enig idee hoe je het update icoontje kan verwijderen?

[ Voor 13% gewijzigd door vhal op 02-08-2013 08:13 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
Iemand hier al een oplossing voor de batterij?

Na paar dagen nieuwe update te gebruiken merk ik toch ook wel dat de batterij sneller leeg is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2379918

In dit topic wordt gezegd dat het flashen van radio/baseband versie .48 zou werken.
Ik heb dit zelf niet geprobeerd omdat ik het liefst zoveel mogelijk stock wil blijven (heb niet voor niets een nexus ;)).

Wellicht dat iemand anders het wel wil proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Niet online
Sparkiezz schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 08:46:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2379918

In dit topic wordt gezegd dat het flashen van radio/baseband versie .48 zou werken.
Ik heb dit zelf niet geprobeerd omdat ik het liefst zoveel mogelijk stock wil blijven (heb niet voor niets een nexus ;)).

Wellicht dat iemand anders het wel wil proberen.
Hoe vind je welke radio je nu hebt, dan wil ik het vanavond wel proberen, kan altijd terug als iets niet werkt.

EDIT: Ik heb nu 84, ik ga vanavond nu proberen of het met 48 beter gaat.

EDIT2: Ik heb radio 48 nu geflashed. Telefoon en mobiel internet werkt in ieder geval nog goed, ik laat weten of ik nog SIM locks krijg.

[ Voor 17% gewijzigd door Preau op 02-08-2013 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
Preau schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 09:29:
[...]

Hoe vind je welke radio je nu hebt, dan wil ik het vanavond wel proberen, kan altijd terug als iets niet werkt.

EDIT: Ik heb nu 84, ik ga vanavond nu proberen of het met 48 beter gaat.

EDIT2: Ik heb radio 48 nu geflashed. Telefoon en mobiel internet werkt in ieder geval nog goed, ik laat weten of ik nog SIM locks krijg.
Ok we wachten af.
Echter, als ik het mij goed herinner, is .48 de baseband voor android 4.2 en .84 de baseband voor 4.3.
Ik vraag me af of .48 i.c.m. android 4.3 niet voor andere problemen zorgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:52
Nou het locken van de sim had ik voordat ik naar 4.3 upgrade ook al (tele2 sim) Misschien dat het temaken heeft met het nieuws artikel van gisteren over simkaart updates die worden gedaan :?
Ik heb namelijk juist mijn toestel naar 4.3 geflashed om van het probleem af te zijn maar gisteren (3x) en vanochtend was het weer zover :(

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:45
The-Source schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 10:28:
Nou het locken van de sim had ik voordat ik naar 4.3 upgrade ook al (tele2 sim) Misschien dat het temaken heeft met het nieuws artikel van gisteren over simkaart updates die worden gedaan :?
Ik heb namelijk juist mijn toestel naar 4.3 geflashed om van het probleem af te zijn maar gisteren (3x) en vanochtend was het weer zover :(
Grappige is dat mijn vriendin de laatste tijd op haar N4 ook heeft met tele2 sim. Ik heb dit nog nooit gehad. Wellicht toch iets met tele2 te maken? Heb het idee dat het gebeurt als de verbinding weggevallen is.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-09 23:29
Maverick schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 10:37:
[...]

Grappige is dat mijn vriendin de laatste tijd op haar N4 ook heeft met tele2 sim. Ik heb dit nog nooit gehad. Wellicht toch iets met tele2 te maken? Heb het idee dat het gebeurt als de verbinding weggevallen is.
Ook hier hetzelfde probleem met ook een Tele2 sim. Met 4.2.2 nergens last van.

Als de verbinding weggevallen is zou misschien best wel kunnen. Heb het redelijk vaak en dan vooral thuis (T-Mobile + midden van het land = drama) en op het werk. Helaas geen andere sim om te proberen, de werktelefoon draait op T-Mobile :P

Maakt soms wel eens een foto ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Niet online
Sparkiezz schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 10:21:
[...]

Ok we wachten af.
Echter, als ik het mij goed herinner, is .48 de baseband voor android 4.2 en .84 de baseband voor 4.3.
Ik vraag me af of .48 i.c.m. android 4.3 niet voor andere problemen zorgt...
Volgens mij zijn die radios gewoon uitwisselbaar, misschien dat specifieke combinaties problemen geven. Telefoneren, SMS en mobiel internet werkt nog, volgens mij is dat alles wat er mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TolgaGok007
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-02-2023
speedyjules07 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 23:26:

Weet niet of het N4 gerelateerd is, maar met de nieuwe (beta) Google Navigatie heb ik het probleem dat ik m'n route kwijt lijk te zijn als ik even kort een andere app open en dan weer terug ga naar Navigatie. Als ik dan opnieuw de route start dan crasht de app. Herkenbaar?

Kan wel alle updates van Maps verwijderen, maar weet niet of ik dan ook naar de voorgaande versie kan updaten.
Dit probleem heb ik ook. Het is niet 4.3 gerelateerd. Sinds de interface update van google maps heb ik last van dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-09 16:24

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

[...]

Ook ik heb sinds de update naar 4.3 dat mijn simkaart gelocked is. :( Geen idee of er een reboot aan vooraf gaat. En ook ik heb Tele2.

Voor de update naar Andriod 4.3 hier nooit last van gehad.

Martino's | Google is your friend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
The-Source schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 10:28:
Das nou jammer... op deze manier wordt het niet makkelijker haha.
Ik heb mijn sim vergrendeling nu maar uitgezet... Dat verhelpt de symptomen maar een ideale oplossing is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cplatinck
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-01-2022
wat zijn die radio's precies? Wat doet dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
cplatinck schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 11:32:
wat zijn die radio's precies? Wat doet dit?
"De baseband staat centraal voor de drivers van je modem wat in je telefoon zit waarmee er data- en telefoonverkeer geregeld wordt. Ook deze wordt soms geüpdatet."

Radio is een ander woord voor baseband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07:12
Ik merk weinig verschil op het volgende na:
-Camera bediening is even wennen en menu's zitten heel dicht bij elkaar (qua swipen) dus fout is zo gemaakt.
- Instagram: contrast aanpassen zorgt voor groene foto's :)
- MX player ondersteund 4.3 niet, en dus kun je deze app voorlopig niet meer gebruiken.
- Wifi via 5ghz lijkt minder qua ontvangst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Zojuist (minuut geleden) tijdens het gebruik van de telefoon (memedroid :) ) ineens het lock scherm weer voor me.
edit:
Nu ook weer mijn toestel geroot (4.3 rom) dmv nexus root toolkit 1.6.6.

[ Voor 27% gewijzigd door The-Source op 02-08-2013 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 10:34

Eastside

It's me, TP!!

Th1x4nG schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 21:55:
[...]

Dit heb ik ook, kwam sinds het prutsen met die framework services om de update naar 4.3 gepusht te krijgen. Vannacht 4.3 dan OTA gekregen en het probleem blijft.

Zou er ook graag van verlost zijn.
Heb t inmiddels verholpen. Als je naar je google account gaat bij instellingen vink je alles uit. Vervolgens een voor een weer aan. Er wordt dan per item gesynchroniseerde. Dan zie je gelijk waar de problemen zitten. In mijn geval was het my tracks. In de app van my tracks heb ik de boel even opnieuw aangemeld en het probleem is weg!

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-09 21:23
speedyjules07 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 23:26:

Ik heb dit ook als ik Maps start met de "navigeren" snelkoppeling (blauwe pijl). Als ik vanuit maps een bestemming zoek en erheen navigeer gaat alles wel goed. Lijkt alsof de navigatie snelkoppeling per ongeluk blijft staan na de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Voor de mensen die dus net zoals mij last hebben van de simkaart vergrendeling.. is bij jullie de gesprekkwaliteit ook een stuk slechter geworden (ook het ontvangst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Niet online
Ik heb vanochtend om 10 uur Radio versie 48 geflashed. Sindsdien geen willekeurige SIM locks meer gehad, terwijl ik er normaal meerdere per dag had. Dat lijkt dus de oplossing voor het probleem te zijn.

Als je dat ook wil doen kun je hier de goede versie downloaden:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2087227

[ Voor 7% gewijzigd door Preau op 02-08-2013 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-09 16:37
Pijnlijk hoe iedereen zat te springen om die OTA update en allerlei capriolen uithaalde om hem te krijgen, en het nu zo tegen valt.

Ik kreeg eergisteravond de melding dat er een update beschikbaar is, maar installeer hem mooi nog even niet want lees mij teveel problemen over sim locks, audio locks en battery drain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keep it Cool
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-01-2024
frickY schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 20:20:
Pijnlijk hoe iedereen zat te springen om die OTA update en allerlei capriolen uithaalde om hem te krijgen, en het nu zo tegen valt.

Ik kreeg eergisteravond de melding dat er een update beschikbaar is, maar installeer hem mooi nog even niet want lees mij teveel problemen over sim locks, audio locks en battery drain.
Tja alleen de mensen met problemen laten zich horen hier........ al die andere waar het wel goed werkt lees je niets over (is ook logisch :-) ) ..... maar in elk geval zowel bij mij als mijn zoon geen problemen de mijne is geroot die van hem is orgineel.
Mijn ervaring accu is op zijn minst hetzelfde maar in elk geval niet slechter in gebruik.
Verder loopt alles net zo smoot als onder 4.2.2.
Suc. Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF1987
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Zelf heb ik ook een Nexus 4 (uit DE) en in het begin ook geprobeerd om de update verkrijgen door de cache te legen van het framework. Uiteindelijk lukte dat niet maar na een dag of twee kreeg ik de update. Later kreeg ik ook last van de login en heb ik de cache geleegd van alle Google producten. Toen was het probleem opgelost. :)

Ik heb trouwens geen van de rare 4.3 problemen die hierboven beschreven staan. Zelfs mijn batterij gaat nu langer mee dan voorheen. Een positief berichtje dus van iemand die content is met 4.3. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-09 20:13
Ik heb gewoon gewacht, kreeg de update eergisteren aangeboden hier in Italië en heb deze via de camping wifi binnen gehaald :9 Nergens problemen mee, de camera app is wel handiger geworden, verder zo op het oog weinig bijzonderheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacuzzi
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-08 12:14
Mother_lepard schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 12:49:
Ik merk weinig verschil op het volgende na:
-Camera bediening is even wennen en menu's zitten heel dicht bij elkaar (qua swipen) dus fout is zo gemaakt.
- Instagram: contrast aanpassen zorgt voor groene foto's :)
- MX player ondersteund 4.3 niet, en dus kun je deze app voorlopig niet meer gebruiken.
- Wifi via 5ghz lijkt minder qua ontvangst
Kreeg net een update van MX player voor 4.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
frickY schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 20:20:

Same here. Zowel op mijn Nexus 4 als Nexus 7 staat de update klaar, maar op beide systemen wacht ik nog wel even met updaten vanwege de vele problemen. Hopen dan Google snel met fixes komt, want dit is misschien wel de slechtste update ooit en maakt meer kapot dan verbetert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Op zowel mijn Nexus 4 als op mijn Nexus 7 geen enkel probleem met 4.3. Zelfs mijn vrouw hoor ik niet klagen dat er iets niet werkt op haar Nexus 4. :p

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:08

Bolletje

Moderator Harde Waren
Yes, hier werkt het ook prima op een Nexus 4 en Galaxy Nexus. Ik had die simkaart-vergrendeling juist vaak met 4.2.2, nu nog niet gehad met 4.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus12
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:00
Ook hier geen problemen, zowel op mijn DE Nexus 4 als de NL Nexus 4 van mijn vrouw, ik heb het idee dat de batterij wat langer meegaat maar dit is subjectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-09 17:39
Cubic X schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 10:43:
[...]

Same here. Zowel op mijn Nexus 4 als Nexus 7 staat de update klaar, maar op beide systemen wacht ik nog wel even met updaten vanwege de vele problemen. Hopen dan Google snel met fixes komt, want dit is misschien wel de slechtste update ooit en maakt meer kapot dan verbetert.
Slechtste update ooit? Dat was 4.2.1 :+
Nee, even serieus... Er is echt niks mis met deze update!

Batterij gaat langer mee (al is het minimaal) en de enige problemen welke hier gemeld worden zijn problemen met een Tele2 SIM-kaart. Verder zijn er, naar mijn weten, weinig tot geen problemen bekend? Sommige apps werken nog niet perfect (Netflix) en er zijn inderdaad voorbeelden van mensen welke problemen hebben met het uitvoeren van de update zelf. Maar over het algemeen is het alleen een verbetering. Ik ben er in ieder geval blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
En voor de mensen met vage problemen... Eigenlijk wordt nog altijd een complete wipe aangeraden na een OS upgrade. Ik doe bij een OS upgrade overigens altijd even een volledige wipe voor mijn eigen gevoel. Geen rotzooi van oude installaties en goed moment om weer een te bedenken welke apps je nu echt veel gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-09 06:42
Preau schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 20:07:
Ik heb vanochtend om 10 uur Radio versie 48 geflashed. Sindsdien geen willekeurige SIM locks meer gehad, terwijl ik er normaal meerdere per dag had. Dat lijkt dus de oplossing voor het probleem te zijn.

Als je dat ook wil doen kun je hier de goede versie downloaden:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2087227
Bij mij werkt dit ook geen sim vergrendeling meer gehad sinds ik gisteravond radio versie 48 heb geflasht.
Het is nog vroeg om te zeggen, maar ik heb ook het idee dat mijn batterij het nu weer wat langer volhoudt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:50
Op mijn Nexus 4 stock behoudens iets minder 5ghz wifi bereik verder positief. Batterij lijkt eerder langer mee te gaan, maar dit kan ik niet objectiveren.

Op mijn Nexus 10 geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LUH-3417
  • Niet online
Voor de leken onder ons; wat moet je zoal backuppen als je voor een factory reset gaat? Mijn computer herkent mijn telefoon namelijk niet/nauwelijks, dus ik zal vermoedelijk met ES File Explorer zaken moeten gaan backuppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:05
Whatsapp, camera foto's, downloads?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:15

shinchan03

Niels

Nou ik heb me hier toch wat meegemaakt.
Mijn abonnement begint de 1e van de maand en ik kreeg vandaag al een sms dat ik 80% van mijn databundel gebruikt heb (1GB). Dat kan helemaal niet, dacht ik al meteen, maar toch bleek het zo te zijn. De boosdoener volgens mijn: instellingen -> datagebruik is: Google services. Heeft iemand dit ooit meegemaakt / een oplossing voor.

Het probleem lijkt nu ineens begonnen te zijn met het uitkomen van Android 4.3. Ik heb trouwens ParanoidAndroid draaien, mocht dat nog wat uit maken.

Edit:
Probleem hoogstwaarschijnlijk gevonden:
http://productforums.goog...!topic/mobile/rLrhgZUpmIg

Hij probeert steeds android 4.3 te downloaden en te updaten, maar dat mislukt steeds omdat ik een custom rom heb. Ga nu een ParanoidAndroid updaten om het probleem te verhelpen.

[ Voor 21% gewijzigd door shinchan03 op 03-08-2013 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:41

Knud

Sandvich

Meer mensen met een (custom) rom hebben er last van. Er schijnen meerdere manieren te zijn om de download te stoppen.
Hier en hier (maar deze lijkt bij mij niet te werken)

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Bij mij is de batterijduur dramatisch verslechterd :/ Forse tegenvaller, heb een stock Nexus 4, geen hard reset gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Moet je even kijken met betterbstterystats welke wakelock dat veroorzaakt. Bij mij is het AudiOut_2 en soms dropbox die blijft hangen of de msm_hsic wakelock... Soms komt mijn telefoon de hele dag niet eens in deep sleep 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Wat valt daar aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-09 19:31
Een mogelijk probleem met battery drain is google Services. Die pakte bij mij wel 40 % van de batterij. Ik heb uiteindelijk een update via een apk uitgevoerd van de play services. Het precieze linkje heb ik niet meer. Maar via xda heb ik het gevonden dus dat moet jullie ook wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Als ik terug ben in Nederland zal ik wel eens gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCeet
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-09 14:21
Ik had ook eerst last van lichte battery drain.
Terug naar fabrieksinstellingen gedaan en nu haal ik een halve dag extra aan m'n batterijniveau!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:28
Hij wou gisteren zelfs niet meer op mijn thuisnetwerk verbinden, naast de problemen met apps die voortdurend crashten. Even een factory reset gedaan en alles loopt terug als een zonnetje.

[ Voor 15% gewijzigd door Th1x4nG op 04-08-2013 14:23 ]

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikvandinteren
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-11-2020
TheCeet schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 13:45:
Ik had ook eerst last van lichte battery drain.
Terug naar fabrieksinstellingen gedaan en nu haal ik een halve dag extra aan m'n batterijniveau!
Ik had eveneens last van drain de eerste dagen. Laatst was mijn batterij helemaal leeg. Nu heb ik het idee dat het batterijverbruik is genormaliseerd. Misschien zijn er een paar laadcycles nodig om de batterij weer te kalibreren of vraagt Google services wat meer batterij na een verse update? Ik ben in ieder geval blij dat mijn batterijverbruik weer normaal is.

edit: factory reset was dus niet nodig bij mij, is vanzelf opgelost.

[ Voor 5% gewijzigd door rikvandinteren op 04-08-2013 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LUH-3417
  • Niet online
Ook maar een factory reset gedaan. Ik hoop dat het werkt (geen simlocks meer en geen battery drain meer), anders heb ik de helft van mijn laatste vakantiedag weggegooid. Thanks, Google!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Ik ga ook maar eens een factory reset doen. Want het toeval wil dat nu 3 dagen achter elkaar bijna precies hetzelfde moment (iets na 14:00) de simlock actief word. Dat is voor mij toch iets te toevallig dat het allemaal rond hetzelfde tijdstip is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farid_A
Na constant die simlocks te krijgen, heb ik donderdag avond een factory reset uitgevoerd. Vrijdag kreeg ik alsnog die irritante locks. Toen heb ik vrijdag avond de boel maar geunlocked en geroot. Was tot dan compleet stock. Ik heb de radio van 4.2.2 geflashed, en ik krijg sindsdien geen simlocks meer. Ook is mijn batterijduur weer terug naar normaal. Ik had last van een paar wakelocks die zorgden dat Android OS heel veel verbruikte.

Tot nu toe gaat alles nog goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-09 16:37
Heb een reset voor en na de installatie van de update gedaan. Ben benieuwd of ik last krijg van het een of ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LUH-3417
  • Niet online
Wop, eerste simlock weer gehad. Ik ben benieuwd of de batterij zich wel weet te gedragen...

Edit: nope, ook vannacht trokken Android OS, Phone Idle en Cell Standby weer voor zo'n 40 procent leeg, terwijl hij op Night Mode stond van Battery Widget Pro. Ter vergelijk: op 4.2.2 gebruikte de telefoon zo'n 4 procent per nacht.

Een factory reset levert dus, naast een paar uur frustratie met apps en instellingen, niets op. Zijn er nog andere opties, of is het een kwestie van wachten tot er bij Google/Tele2 iemand wakker wordt (lees: het einde der tijden) en er een update komt? Ik heb er namelijk vreemd genoeg geen zin in om te gaan rooten om één of ander radio-bestand te flashen, want dan moet ik weer alles opnieuw instellen.

[ Voor 77% gewijzigd door LUH-3417 op 05-08-2013 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
maarud schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 10:20:
Moet je even kijken met betterbstterystats welke wakelock dat veroorzaakt. Bij mij is het AudiOut_2 en soms dropbox die blijft hangen of de msm_hsic wakelock... Soms komt mijn telefoon de hele dag niet eens in deep sleep 8)7
Hier ook last van die msm_hsic wakelock. en mijn GSM gaat zelfs snachts op airplane modus niet meer in deep sleep :(

Ook al de telefoon een tijdje niet meer gebruikt geweest is lijken alle verbindingen weg gevallen (ook GSM).
Ik zet hem dan aan en heb niet direct internet( de icoontjes van wifi en gsm zijn grijs) normaal zijn ze blauw als je verbinding hebt. Ik zet dan is op airplane modus en terug en dan werkt het wel...
Pagina: 1 ... 35 ... 63 Laatste

Let op:
~~~[html]Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic, <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1531584/last">~~~[Google Nexus 4/LG Nexus] levertijden- en abonnemententopic</a> en horen niet in dit topic.<br>

Alles over accessoires voor de Nexus 4 hoort thuis in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1526439/last">Accessoires voor de Google Nexus 4 - LG Nexus</a>.~~~[/html]