Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 10:28
Heeft Paranoid Android ook een batterij percentage icon in de statusbar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclofosfamide
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:32
ECiftci schreef op maandag 11 februari 2013 @ 10:27:
Heeft Paranoid Android ook een batterij percentage icon in de statusbar?
Nee, althans die heb ik tot nu toe niet kunnen ontdekken.

| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:46
Ik heb sinds zateragavond mijn handen kunnen leggen op een Nexus 4 uit de Duitse MM. Prachtig toestel, heerlijk snel in vergelijking met mijn HTC DHD en Huwai G1. Ook het hi-res scherm is een verademing.

Ik heb echter 1 probleem, en ik ben benieuwd of meer ensen dit al hebben ervaren. Sinds gister flikkert het scherm soms als ik heb uit de vergendeling haal. De flikkering lijkt op de oude CRT-frequency-flikkering en treedt op in alle schermen/apps (dus hardware issue lijkt me). Het is voora zichtbaar in de rechterhelft van het scherm en in lichte schermcontent. Door de telefoon even aan/uit te zetten of een tijdje te wachten gaat het vanzelf weer weg, maar het zit me niet helemaal lekker. Zeker gezien de verkopende winkel in DUI zit. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

6 uur :S Ik haal niet eens 3 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hallodokter
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-01 09:10
ionn schreef op maandag 11 februari 2013 @ 12:11:
[...]

6 uur :S Ik haal niet eens 3 uur.
Hangt er ook heel erg vanaf wat je aan hebt staan.. Ik heb vooral whatsapp gebruikt en ben met een launcher gaan spelen en heb me synchronisatie uitstaan. Dus ben er dik tevreden mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Hallodokter schreef op maandag 11 februari 2013 @ 12:18:
[...]

Hangt er ook heel erg vanaf wat je aan hebt staan.. Ik heb vooral whatsapp gebruikt en ben met een launcher gaan spelen en heb me synchronisatie uitstaan. Dus ben er dik tevreden mee :)
Ik gebruik whatsapp facebook en twitter, soms ook een spelletje maar dat is het dan ook wel. Draai jij een custom rom dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hallodokter
ionn schreef op maandag 11 februari 2013 @ 12:22:
[...]

Ik gebruik whatsapp facebook en twitter, soms ook een spelletje maar dat is het dan ook wel. Draai jij een custom rom dan?
Nee gewoon stock rom. Ik heb wel alle Google apps, zoals Google plus en al die andere meuk uitgeschakeld, dat scheelt aardig wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Hallodokter schreef op maandag 11 februari 2013 @ 12:29:
[...]

Nee gewoon stock rom. Ik heb wel alle Google apps, zoals Google plus en al die andere meuk uitgeschakeld, dat scheelt aardig wat.
Dan heb je een bijzondere nexus 4 :p 6 uurtjes maar liefst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanderwufu
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:37
6 uur is heel veel ja, mag ik vragen op wat voor brightness?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hallodokter
Xanderwufu schreef op maandag 11 februari 2013 @ 13:36:
6 uur is heel veel ja, mag ik vragen op wat voor brightness?
Voor het langste gedeelte op de laagste brightness, en soms even iets hoger gezet als ik buiten was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4D
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09 20:21

C4D

Clock schreef op maandag 11 februari 2013 @ 12:01:
Ik heb sinds zateragavond mijn handen kunnen leggen op een Nexus 4 uit de Duitse MM. Prachtig toestel, heerlijk snel in vergelijking met mijn HTC DHD en Huwai G1. Ook het hi-res scherm is een verademing.

Ik heb echter 1 probleem, en ik ben benieuwd of meer ensen dit al hebben ervaren. Sinds gister flikkert het scherm soms als ik heb uit de vergendeling haal. De flikkering lijkt op de oude CRT-frequency-flikkering en treedt op in alle schermen/apps (dus hardware issue lijkt me). Het is voora zichtbaar in de rechterhelft van het scherm en in lichte schermcontent. Door de telefoon even aan/uit te zetten of een tijdje te wachten gaat het vanzelf weer weg, maar het zit me niet helemaal lekker. Zeker gezien de verkopende winkel in DUI zit. Iemand enig idee?
Doet dit probleem zich ook voor als je automatic brightness uitzet?
Het aanpassen van de helderheid is niet traploos. De frequentie hiervan is echter redelijk hoog. Misschien is dat het?

psn: lupusergo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Clock schreef op maandag 11 februari 2013 @ 12:01:

Kan softwarefout zijn, ik had namelijk 2 weken geleden in 1 keer dat mijn scherm begon te flikkeren, toen ik hem aan en uitzetten was het weg, tot nu toe niet meer voor gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:46
C4D schreef op maandag 11 februari 2013 @ 13:48:
[...]

Doet dit probleem zich ook voor als je automatic brightness uitzet?
Het aanpassen van de helderheid is niet traploos. De frequentie hiervan is echter redelijk hoog. Misschien is dat het?
Automatic brightness had ik toevallig vanaf het begin uitstaan. Had inderdaad goed gekunt.
ionn schreef op maandag 11 februari 2013 @ 15:44:
[...]

Kan softwarefout zijn, ik had namelijk 2 weken geleden in 1 keer dat mijn scherm begon te flikkeren, toen ik hem aan en uitzetten was het weg, tot nu toe niet meer voor gekomen.
Mooi dat ik niet de enige ben die het een keer heeft gezien. Hoop inderdaad dat het een tempory glitch was en niet weer terugkomt. Wellicht dat het al officieel gemeld is en ze bezig zijn met een fix voor de volgende update. We'll see.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KangaroeHenkie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-06 04:31
Goed. Mijn broertje heeft dus een defecte Nexus. Besteld in de DE Playstore, via Mailboxde. Iemand ervaring met een eenvoudige manier van terugsturen? Hij heeft al contact gehad met Google, maar die lijken alleen op te halen in het land waar de telefoon vandaan komt. Duitsland dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:05
Ik heb echt vaak dat wanneer ik een paar foto's maak, dat op een willekeurig moment de camera besluit te gaan hangen. Als ik een flits nodig heb, dan blijft ie precies op het moment dat de flits komt hangen waardoor het geen camera app meer is, maar een zaklamp app.

Enige wat helpt is om op "home" te drukken, want zelfs de back knop doet het dan niet. Als ik dan weer de camera app open, lijkt het weer normaal te werken totdat ik een foto wil maken. Dan gebeurt weer precies hetzelfde, hij blijft hangen op de flits.

Nu is het niet zo dat dit dus alleen gebeurt wanneer de flits nodig is, want ik heb het ook al een paar keer gehad zonder flits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Leuk ding is het wel hoor af en toe, mijn contacten uit het niets, FOETSIE...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbfaay
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-07 10:22
KangaroeHenkie schreef op maandag 11 februari 2013 @ 20:45:
Goed. Mijn broertje heeft dus een defecte Nexus. Besteld in de DE Playstore, via Mailboxde. Iemand ervaring met een eenvoudige manier van terugsturen? Hij heeft al contact gehad met Google, maar die lijken alleen op te halen in het land waar de telefoon vandaan komt. Duitsland dus.
Ik heb zelf ook een RMA laten doen.
Je kunt via Huifkar.de het toestel laten ophalen.
Je stuurt het toestel naar NL adres toe en die zorgen ervoor dat ie in DLD wordt opgehaald door DHL.
Kosten €5,- + verzendkosten binnen NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4D
  • Laatst online: 15-09 20:21

C4D

ionn schreef op maandag 11 februari 2013 @ 23:39:
Leuk ding is het wel hoor af en toe, mijn contacten uit het niets, FOETSIE...
Echt nooit problemen gehad. Iets mis met sync in jouw geval?

psn: lupusergo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eliptik
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-08 20:08
Helaas nog niet beschikbaar voor de nexus4 :| http://www.androidpolice....y-nexus-nexus-7-nexus-10/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:49
Volgens de Frontpage ook voor Nexus 4 hoor:
Google rolt Android 4.2.2 uit naar Nexus-apparaten

(heb alleen zojuist even op zowel mijn Nexus 4 als mijn Nexus 7 gecontroleerd, en nog geen update...)

[ Voor 9% gewijzigd door Haay op 12-02-2013 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:50

WoutF

Hoofdredacteur
Volgens dit screenshot op XDA wel
Afbeeldingslocatie: http://cdn.lowyat.net/wp-content/uploads/2013/01/lg-nexus-4-android1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

Maar dat is al een maand oud...

De OTA URL zou in ieder geval in dit XDA-topic moeten verschijnen, daar staat hij ook nog niet.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:50

WoutF

Hoofdredacteur
djc schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 10:32:
[...]
Maar dat is al een maand oud...

De OTA URL zou in ieder geval in dit XDA-topic moeten verschijnen, daar staat hij ook nog niet.
Doh |:(
Op een andere site werd ernaar gelinked en had de datum niet gechecked. Heb het nieuwsbericht aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Ik ben benieuwd of het de wakelock issues oplost. Zoals het er nu naar uit ziet, gaat het vooral over de bluetooth probelem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slujje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-09 16:21
dhhdante schreef op maandag 11 februari 2013 @ 23:27:
Ik heb echt vaak dat wanneer ik een paar foto's maak, dat op een willekeurig moment de camera besluit te gaan hangen. Als ik een flits nodig heb, dan blijft ie precies op het moment dat de flits komt hangen waardoor het geen camera app meer is, maar een zaklamp app.

Enige wat helpt is om op "home" te drukken, want zelfs de back knop doet het dan niet. Als ik dan weer de camera app open, lijkt het weer normaal te werken totdat ik een foto wil maken. Dan gebeurt weer precies hetzelfde, hij blijft hangen op de flits.

Nu is het niet zo dat dit dus alleen gebeurt wanneer de flits nodig is, want ik heb het ook al een paar keer gehad zonder flits.
Hier heb ik ook last van, niet echt irritant, maar handig is het niet. Gebruik de N4 toch niet vaak voor foto's. Ik hoop dat het wordt gefixed in de nieuwe software.

edit: zojuist een android bug report gevonden van dec..'issue 40996'

[ Voor 9% gewijzigd door Slujje op 12-02-2013 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

C4D schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 09:17:
[...]

Echt nooit problemen gehad. Iets mis met sync in jouw geval?
Ik heb het gelukkig kunnen oplossen :) was inderdaad iets met sync, want in personen stonden ze nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn nexus 4 is totaal niet goed. Hij valt constant uit en reboot zichzelf dan weer. Dit is na enkele minuten na het opstarten al. Het gebeurd alleen als je in een app zit.

Ik krijg geen garantie via google. Ik had al gemaild maar ze sluiten je gewoon buiten en zeggen dat ze helaas niets voor je kunnen betekenen.

Lg heb ik ook gemaild maar die zeggen weer dat je google moet mailen. Kortom, ik voel me nu een beetje kl** omdat ik met een kapotte nexus 4 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 16:02
Dat is wel erg klote zeg. Mijn nexus 4 wordt ook een risico; ik heb hem via Ralf besteld en hoop hem over een week ofzo te krijgen, maar hoe zit het daar met garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 18:45:
Mijn nexus 4 is totaal niet goed. Hij valt constant uit en reboot zichzelf dan weer. Dit is na enkele minuten na het opstarten al. Het gebeurd alleen als je in een app zit.

Ik krijg geen garantie via google. Ik had al gemaild maar ze sluiten je gewoon buiten en zeggen dat ze helaas niets voor je kunnen betekenen.

Lg heb ik ook gemaild maar die zeggen weer dat je google moet mailen. Kortom, ik voel me nu een beetje kl** omdat ik met een kapotte nexus 4 zit.
Laat een Duitser als je die kent hem opsturen naar google dan word je N4 wel gemaakt.
TheProf82 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 18:52:
Dat is wel erg klote zeg. Mijn nexus 4 wordt ook een risico; ik heb hem via Ralf besteld en hoop hem over een week ofzo te krijgen, maar hoe zit het daar met garantie?
Bij alle Duitse MM kun je terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gaat het via huifkar.de doen. Waarschijnlijk gaat hij dan wel gratis gemaakt worden.

Ik wacht nog even de update's af van 4.2.2 en als dat niet werkt gaat hij terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Juist hierom heb ik een paar tientjes meer betaald via een nederlandse webshop om dit soort ellende te voorkomen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruffzz schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 21:30:
[...]

Juist hierom heb ik een paar tientjes meer betaald via een nederlandse webshop om dit soort ellende te voorkomen :+
Paar tientjes is honderd euro meer... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:05
Niet zo zeer voor de N4 alleen, maar het is een super widget voor 4.2+ devices: Google Play: DashClock Widget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 21:31:
Klopt. Maar als je via Ralf gezeik krijgt, en je woont niet vlak bij de grens, dan ben je aan gezeik en kosten al meer kwijt. Het is wat het je waard is en of je het kunt missen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 12:05
Mja, als je wat pushed zal Google je wel helpen. Je zou eens de geldende Europese regelgeving moeten opzoeken. Dat je hem naar een adres in het land van herkomst zal moeten sturen daar kan ik nog bij, maar aangezien het verkeer van personen en goederen vrij is, lijkt het me niet anders kunnen dan dat de garantie die bij die goederen zit ook vrij kan bewegen samen met het goed en niet aan de grens achter blijft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maraldmec
  • Laatst online: 11-04-2021
Slujje schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 11:04:
[...]

Hier heb ik ook last van, niet echt irritant, maar handig is het niet. Gebruik de N4 toch niet vaak voor foto's. Ik hoop dat het wordt gefixed in de nieuwe software.

edit: zojuist een android bug report gevonden van dec..'issue 40996'
Hier had ik zondag tijdens een feest ook voor het eerst last van toen ik foto's met flits maakte. De eerste ging goed, maar toen kon je klikken wat je wilde, de flits bleef continu aan, maar hij maakte geen foto's tot een herstart.

Het vreemde is echter dat ik toen ik de volgende dag ging kijken welke foto's er wel stonden er allemaal .mp4 stonden met slechts 1 frame van het moment dat ik eigenlijk een foto wilde maken. Iemand dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Kan je niet gewoon de camera app forced closen ipv toestel volledig opnieuw op te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maraldmec
Waarschijnlijk wel, naar video switchen en weer terug schijnt ook te werken. Maar daar heb ik dat moment niet aan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bArAbAtsbB
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-12-2024
voor onderdelen!!

http://www.spareslg.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

Opsturen naar Dynafix of Solid Vision!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
DennusB schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 13:21:
[...]

Really? Ga je hier mensen doorsturen naar Dynafix na je eigen topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
ECiftci schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 13:55:
[...]

Really? Ga je hier mensen doorsturen naar Dynafix na je eigen topic?
Of Solid Vision zeg ik toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
DennusB schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 13:55:
[...]

Of Solid Vision zeg ik toch?
:/

Na mijn eigen ervaringen en het topic van DennusB zeg ik in ieder geval: Probeer Dynafix te vermijden als ook maar een klein beetje mogelijk is.

[ Voor 0% gewijzigd door Limbeckx op 13-02-2013 14:03 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
ECiftci schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 13:59:
[...]

:/

Na mijn eigen ervaringen en het topic van DennusB zeg ik in ieder geval: Probeer Dynafix te vermijden als ook maar een klein beetje mogelijk is.
Je hebt helemaal gelijk inderdaad, daarom noemde ik ook 2 partijen :) Niet iedereen heeft slechte ervaringen met Dynafix denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
DennusB schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 14:03:
[...]

Je hebt helemaal gelijk inderdaad, daarom noemde ik ook 2 partijen :) Niet iedereen heeft slechte ervaringen met Dynafix denk ik :P
Mensen moet sowieso zelf weten waar ze hun telefoon laten repareren maar ik raad Dynafix af. Puur op basis van mijn eigen ervaringen en ervaringen van anderen die ik heb gelezen of gehoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maraldmec
DennusB schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 14:03:
[...]
Nou dat betwijfel ik. Ik heb nog niemand positief gehoord over dynafix. Afgezien van het feit dat ze totaal incapabel zijn, naaien ze je gewoon waar je bij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
maraldmec schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 14:06:
[...]

Nou dat betwijfel ik. Ik heb nog niemand positief gehoord over dynafix. Afgezien van het feit dat ze totaal incapabel zijn, naaien ze je gewoon waar je bij staat.
Hear hear!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:13
Chill er stromen eindelijk wat parts op het internet. Kan niet wachten om mijn achterkant te vervangen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Wil je een andere case, of wil je echt de Beke hele achterkant vervangen vanwege een defect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:13
Hele nieuwe achterkant omdat mijne kapot is door hem te laten vallen. (en daarna maar een mooie case aangezien ik hem al 7 x heb laten vallen haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

jostefa schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 16:00:
Hele nieuwe achterkant omdat mijne kapot is door hem te laten vallen. (en daarna maar een mooie case aangezien ik hem al 7 x heb laten vallen haha)
Waarom doe je er nou niet gewoon een case omheen, je merkt toch niks meer van de achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
ionn schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 17:21:
Waarom doe je er nou niet gewoon een case omheen, je merkt toch niks meer van de achterkant.
Sommigen willen dat niet; ik kan een artikel niet meer fatsoenlijk gebruiken als het overduidelijk beschadigd is. Dan heb ik het niet over een krasje hier of daar, of wat afgesleten verf, maar een achterkant die aan diggelen ligt valt wel hieronder....

Het simpele feit dat ik weet dat de telefoon flink beschadigd is (ook al zie ik het niet en heb ik er geen last van) zorgt ervoor dat ik hem niet meer zou willen gebruiken.

[ Voor 16% gewijzigd door Katsunami op 13-02-2013 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 21:31:
[...]

Nou zeg maar gerust €200,- euro meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 17:32:
[...]

Nou zeg maar gerust €200,- euro meer.
Jij rondt wel heel erg sterk af.....

Ben nog steeds blij met mijn Nexus maar wordt gestoord van de spellingscontrole, ik heb 'm uitgezet maar toch blijft ie in whattsapp irritant aanwezig.

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:56
Yes 4.2.2 geïnstalleerd! Voor mensen die de officiële update zelf even willen installeren hier de instructie:

http://www.androidpolice....r-installing-it-manually/

• daflux
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 12:59
Laat maar iets weten wat je ziet qua veranderingen. Batterij / Wifi /3G verbinding improvement.

• dutch79
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-03-2023
DennusB schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 13:21:
[...]

Heb bij m'n vorige toestel (SGS) 't scherm laten vervangen bij Solid Vision. Zit toch in Delft? Was niet duur en goed geholpen. Maar dit heeft niet zoveel meer met de N4 te maken.

• dutch79
Cool. Komt misschien nog wel 's van pas.

• dutch79
Tip: Heb nu de app 'No wallpaper' in gebruik. Je kunt 'm dan gewoon tussen de Live wallpapers in de settings terugvinden.
Vreemd dat je niet voor flat black kunt kiezen als achtergrond. Helemaal zwart is mooi en bespaart tevens accu :)

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 01:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

sdirkx schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 11:41:
Helemaal zwart is mooi en bespaart tevens accu :)
Heb je metingen of bronnen om te onderbouwen dat een een mat zwarte achtergrond accu t.o.v. een willekeurige foto in JPEG energie bespaard?
Voor een (AM)OLED scherm geloof ik je direct dat er significante winst is. Bij OLED type schermen genereren de pixels zelf licht en omdat OLED zwart bereikt door pixels uit te schakelen, verlaagt een zwarte achtergrond het energieverbruik.

De Nexus 4 is voorzien van een IPS display met LED backlight. Mogelijk wordt de intensiteit van de brandende LEDs iets lager bij een volledig zwart scherm als deze dynamisch gestuurd worden. Maar dat wordt mogelijk (deels of volledig) weer gecompenseerd doordat je op het gehele LCD paneel alle pixels maximaal aan het werk zet om licht van het backlight te blokkeren, om jou zwart beeld voor je neus te zetten.

Mijn verwachting is dat de kleur van de achtergrond nauwelijks invloed heeft op het batterijverbruik. Zolang het maar een statische (bv. foto) in plaats van dynamische achtergrond (live wallpaper) is. Laatstgenoemde zal namelijk iets meer van de processor vragen dan de statische variant.
Blijft wel speculatie, want op het moment heb ik er geen metingen van om dat te onderbouwen.

[ Voor 3% gewijzigd door Ultraman op 14-02-2013 11:58 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• dutch79
dhhdante schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 02:40:
Niet zo zeer voor de N4 alleen, maar het is een super widget voor 4.2+ devices: Google Play: DashClock Widget
Vind 'm nog lastig in te stellen. Kan bv geen analoge klok vinden. Er zijn alleen digitale varianten in de settings van die widget. Of zijn die er gewoon niet?
En kun je de lockscreen ook laten weergeven wanneer ie in slaapstand gaat (instelbaar vanaf 15sec in Android settings)? Anders heb je nog niks aan zo'n clockwidget.

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 18:20

KingCrash

Angry Rabbit

dhhdante schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 02:40:
Leuke app.Alleen krijg ik een soort grijze overlay onder mijn clock ? Stel ik hem verkeerd in of hoort dit zo?

Angry Rabbit

• dutch79
Zie ik niet, maar ik heb daar het vergrendelingspatroon, dus daar kan t aan liggen.

• dutch79
Ultraman schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 11:57:
[...]
Heb je metingen of bronnen om te onderbouwen dat een een mat zwarte achtergrond accu t.o.v. een willekeurige foto in JPEG energie bespaard?
Voor een (AM)OLED scherm geloof ik je direct dat er significante winst is. Bij OLED type schermen genereren de pixels zelf licht en omdat OLED zwart bereikt door pixels uit te schakelen, verlaagt een zwarte achtergrond het energieverbruik.

De Nexus 4 is voorzien van een IPS display met LED backlight. Mogelijk wordt de intensiteit van de brandende LEDs iets lager bij een volledig zwart scherm als deze dynamisch gestuurd worden. Maar dat wordt mogelijk (deels of volledig) weer gecompenseerd doordat je op het gehele LCD paneel alle pixels maximaal aan het werk zet om licht van het backlight te blokkeren, om jou zwart beeld voor je neus te zetten.

Mijn verwachting is dat de kleur van de achtergrond nauwelijks invloed heeft op het batterijverbruik. Zolang het maar een statische (bv. foto) in plaats van dynamische achtergrond (live wallpaper) is. Laatstgenoemde zal namelijk iets meer van de processor vragen dan de statische variant.
Blijft wel speculatie, want op het moment heb ik er geen metingen van om dat te onderbouwen.
Interessante kwestie, maar heb er in eerste instantie voor gekozen omdat ik zwart 't mooist vind. Kan 't niet hard maken dat je de accu van de N4 er daadwerkelijk meer spaart.

• Jippet
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-08 22:22
Ik heb mijn Nexus 4 van Ralf bij de mediamarkt in Duitsland ontvangen en de telefoon bevalt me voor het grootste gedeelte prima!

Na een paar dagen is de telefoon behuizing echter beginnen te kraken bij normaal gebruik. Het klinkt alsof er speling zit in het zij-randje of in de achterkant van de telefoon. Het geluid is vooralsnog niet erg hard, maar bouwkwaliteit probleempjes kunnen me mateloos ergeren. :P
Ik vroeg me af of dit veel voorkomt en of anderen hier last van hebben.

Het liefst zou ik het oplossen door de achterkant er af te halen en er beter op te zetten, maar ik haal liever het toestel niet voor niets open. Ik zou misschien ook kunnen proberen om via de garantie het probleem te verhelpen, maar misschien doet dit zich bij alle exemplaren (op den duur) voor?
Ik zou hier graag een antwoord op willen. _/-\o_

• TheProf82
Ik zal er op letten, ik heb mijne net vandaag ontvangen. Heeft iemand trouwens een mooi hoesje? Ik ben zo bang dat ik hem laat vallen, helemaal omdat hij er wat minder stevig uitziet dan mijn S2 (alleen water kon die helaas verslaan)

• Autofan1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-01-2024
Dit topic staat vol met hoesjes, bumpers ed. ;)

• TheProf82
Oh dankje, zoveel topics ook :)

• Frigolamptje
offtopic:
Niet om vervelend te doen, maar staat in de OP en bovenaan elke reactie die je plaatst ;)

• Lennart95
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11-2024
Iemand al OTA update?

• Jippet
TheProf82 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 14:26:
Ik zal er op letten, ik heb mijne net vandaag ontvangen.
Bedankt!

Iemand anders met een krakende/knisperende behuizing? :P
(Zie mijn post een stukje terug.)

Verwijderd

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Jippet schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 14:04:
Ik heb mijn Nexus 4 van Ralf bij de mediamarkt in Duitsland ontvangen en de telefoon bevalt me voor het grootste gedeelte prima!

Na een paar dagen is de telefoon behuizing echter beginnen te kraken bij normaal gebruik. Het klinkt alsof er speling zit in het zij-randje of in de achterkant van de telefoon. Het geluid is vooralsnog niet erg hard, maar bouwkwaliteit probleempjes kunnen me mateloos ergeren. :P
Ik vroeg me af of dit veel voorkomt en of anderen hier last van hebben.

Het liefst zou ik het oplossen door de achterkant er af te halen en er beter op te zetten, maar ik haal liever het toestel niet voor niets open. Ik zou misschien ook kunnen proberen om via de garantie het probleem te verhelpen, maar misschien doet dit zich bij alle exemplaren (op den duur) voor?
Ik zou hier graag een antwoord op willen. _/-\o_
Heb precies hetzelfde, kan geen kwaad.

• Katsunami
  • Niet online
Jippet: de mijne maakt een klikkend geluidje als je exact op de juiste plaats rechtsonder knijpt.

De oplossing die ik heb gevonden is vrij simpel: ik knijp niet meer op die plaats.

• Captain Obvious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-08 23:10
Net nog laten controleren maar hij vind niks.
Kan best nog wat langer duren gezien ze die updates altijd in fases uitrollen. Maar hopelijk duurt
het niet te lang :)

• Jippet
Katsunami schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 18:43:
Jippet: de mijne maakt een klikkend geluidje als je exact op de juiste plaats rechtsonder knijpt.

De oplossing die ik heb gevonden is vrij simpel: ik knijp niet meer op die plaats.
Dat is een goed idee. ;)
Nee, maar bij mij geeft de hele behuizing dat geluid.
Bedankt voor de reactie. :)
alwaysleft schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 17:41:
[...]

Heb precies hetzelfde, kan geen kwaad.
Maar irritant vind ik het wel...
Het lijk dus wel normaal te zijn?
Ook bedankt voor de reactie. :)

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Hebben jullie ook dat als je veel tekst typt op got in de quick reply dat de tekst dan immens groot wordt? Strontvervelend.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 13:39
Omdat ik volgende week m'n nexus binnen krijg stel ik hier alvast de vraag. Wat is de beste manier om hem voor het eerst te gebruiken? Eerst helemaal opladen en leeg laten lopen? Wil hem nog niet meteen rooten dus calibreren moet meteen goed gaan ;)

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Wat wil je kalibreren dan? De accu? Dat is niet nodig.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 13:39
Gonadan schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 20:09:
Wat wil je kalibreren dan? De accu? Dat is niet nodig.
Ja, dat maakte bij m'n huidige telefoon nogal verschil na alle custom roms. Je weet wel aflsluiten bij 15% enzo.
Maar dat scheelt dus al. Wordt doosje open doen, sim-kaart erin en genieten.

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:01
ik heb hem al even handmatig geupdate naar 4.2.2 via adb...update is te vinden op mobile cowboys..nu ff kijken wat de veranderingen zijn.

• Rick-Jan
  • Laatst online: 17:08

Rick-Jan

always connected

Ik heb hem hier net OTA binnen, laat zo meteen de veranderingen weten!

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• chengbondkwok
  • Laatst online: 19-09 16:34
Ik heb de 4.2.2 update net ook binnen. Wat je moet doen is naar Instellingen -> Apps -> Alles en dan zoeken naar google framework services. Druk op 'Nu Stoppen' en dan 'Gegevens wissen'. Dan naar Instellingen -> Over de Telefoon -> systeemupdates en voila: de update zal tevoorschijn komen.

Wel een vraagje: ik moet zeker opnieuw rooten of niet?

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 15:39

mucuracat

YES

4.2.2 net OTA binnen

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• Lennart95
chengbondkwok schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 21:53:
Ik heb de 4.2.2 update net ook binnen. Wat je moet doen is naar Instellingen -> Apps -> Alles en dan zoeken naar google framework services. Druk op 'Nu Stoppen' en dan 'Gegevens wissen'. Dan naar Instellingen -> Over de Telefoon -> systeemupdates en voila: de update zal tevoorschijn komen.

trucje werkt hier niet hoor

• chengbondkwok
  • Laatst online: 19-09 16:34
Probeer eens Gegevens wissen -> nu stoppen -> gegevens wissen ?

• Lennart95
chengbondkwok schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 22:04:
[...]

Probeer eens Gegevens wissen -> nu stoppen -> gegevens wissen ?
Nope. jammer.

• Captain Obvious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-08 23:10
Dat werkt helaas voor mij ook niet, hopelijk krijg ik hem morgen dan wel binnen.

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:14
Krijg 3 minuten geleden een melding binnen, zonder dat ik ergens op heb moeten drukken of handelingen heb moeten uitvoeren. Inmiddels wordt de systeemupdate geïnstalleerd.

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
4.2.2 net binnen. Merk dat het iets smoother lijkt en standaard toetsenbordje iets beter doet reageren.

• Marcel71
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 22:18

Binnen na toepassen trucje. Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farid_A
  • Laatst online: 18-09 11:59

Yep, ook hier binnen na het truukje. Moest hem wel eerst opnieuw opstarten, en het truukje opnieuw doen en daarna kreeg ik hem ook hier binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Raar. Geen updates te zien, totdat ik die Google Framework Service gegevens weggooide.

Ik vraag me af waarom dat soort rare fratsen altijd nodig zijn. Dat vindt een normale gebruiker toch nooit uit. Update naar 4.2.2 is verder goed gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:48
Hij wordt vanzelf wel aangeboden hoor, de geduldige mens hoeft dat soort fratsen niet uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Lukt niet update :) Iemand zei eergister als je Google+ uitschakelt dan zou batterij langer meegaan, wat gebeurt er als ik hem uitschakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
partyondude schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 01:11:
Hij wordt vanzelf wel aangeboden hoor, de geduldige mens hoeft dat soort fratsen niet uit te halen.
Nou, zelfs zelf controleren zorgt er niet voor dat de update zichtbaar wordt, behalve als je die GFS-ggevens verwijdert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 10:04
Hier ook binnen. GFS gegevens gewist, service gestopt en toestel een reboot gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Gisterenavond ook 4.2.2 binnen gekregen, maar hoezo is iedereen aan 't raden naar de gemaakte wijzigingen/fixes? Geeft Google geen releasenotes uit ofzo?! Zou toch gewoon 'n lijstje van beschikbaar moeten zijn?
Linkje hier posten aub als dit het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Katsunami schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 01:31:
Nou, zelfs zelf controleren zorgt er niet voor dat de update zichtbaar wordt, behalve als je die GFS-ggevens verwijdert.
Je gaat mij niet wijsmaken dat het echt nodig is. Waarschijnlijk zit er iets van een levensduur op die cache en komt het vanzelf gefaseerd. Voor Google niet verkeerd natuurlijk. ;)
sdirkx schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 08:53:
Gisterenavond ook 4.2.2 binnen gekregen, maar hoezo is iedereen aan 't raden naar de gemaakte wijzigingen/fixes? Geeft Google geen releasenotes uit ofzo?! Zou toch gewoon 'n lijstje van beschikbaar moeten zijn?
Linkje hier posten aub als dit het geval is.
Te lui om het topic door te lezen en te googlen zeker? Niet dat dat uniek is hoor, maar dat is niet echt Google's fout.

Via een eerder geposte link kom je hier terecht:
http://www.androidpolice....ions-and-some-new-sounds/

Daar hebben ze een interpretatie gedaan van de lijstjes die Google aan de developers geleverd heeft, changelogs etc.

[ Voor 49% gewijzigd door Gonadan op 15-02-2013 08:59 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Je hoeft niet eens zelf te controleren. Komt vanzelf.
Is gewoon de natuur vd mens, zo ongeduldig als maar wat.
Pagina: 1 ... 21 ... 63 Laatste

Let op:
~~~[html]Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic, <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1531584/last">~~~[Google Nexus 4/LG Nexus] levertijden- en abonnemententopic</a> en horen niet in dit topic.<br>

Alles over accessoires voor de Nexus 4 hoort thuis in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1526439/last">Accessoires voor de Google Nexus 4 - LG Nexus</a>.~~~[/html]