Nog niet echt iets van officiële release notes tegengekomen. Wat er wel veranderd is, is dat LTE nu niet meer werkt.sdirkx schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 08:53:
Gisterenavond ook 4.2.2 binnen gekregen, maar hoezo is iedereen aan 't raden naar de gemaakte wijzigingen/fixes? Geeft Google geen releasenotes uit ofzo?! Zou toch gewoon 'n lijstje van beschikbaar moeten zijn?
Linkje hier posten aub als dit het geval is.
Heb meerdere keren geprobeerd om GFS te stoppen en te wissen, heb een reboot gedaan en nogmaals die GFS te stoppen en te wissen, maar ik krijg geen update naar 4.2.2 op mijn Nexus 4 die ik via Play Duitsland gekocht heb.
Een downgrade in de functionaliteit dus?agoNITE schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 09:00:
[...]
Nog niet echt iets van officiële release notes tegengekomen. Wat er wel veranderd is, is dat LTE nu niet meer werkt.
[ Voor 75% gewijzigd door dutch79 op 15-02-2013 09:01 ]
Officïeel had de Nexus 4 geen support voor LTE he
Van wat ik snel gelezen heb, was er geen FCC goedkeuring voor LTE op de Nexus 4...wat dan weer betekent dat het eigenlijk verboden is als het dan toch schijnt te werken
Je kan nog wel een oudere versie van de radio uit 4.2.1 terugflashen (versie .33 uit m'n hoofd) zodat het weer werkt.
Zijn nog wel wat meer kleine dingetjes gewijzigd.
Android 4.2.2 update reveals minor changes to Quick Settings and more
Android 4.2.2 spreads to Nexus 4 with new battery sounds (update: no LTE)
[ Voor 28% gewijzigd door agoNITE op 15-02-2013 09:19 ]
Ja, klopt.agoNITE schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 09:03:
[...]
Officïeel had de Nexus 4 geen support voor LTE he
Ik heb de update voor mijn (Duitse) Nexus 4 sinds gisterenavond binnen. Update is 51 MB groot.horizon1978 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 09:00:
Je hoeft niet eens zelf te controleren. Komt vanzelf.
Is gewoon de natuur vd mens, zo ongeduldig als maar wat.
Misschien heeft Google het trucje doorHaay schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 09:01:
Heb meerdere keren geprobeerd om GFS te stoppen en te wissen, heb een reboot gedaan en nogmaals die GFS te stoppen en te wissen, maar ik krijg geen update naar 4.2.2 op mijn Nexus 4 die ik via Play Duitsland gekocht heb.
Maar bij mij mislukte het bij poging 1. Vervolgens had ik de stappen gedaan door eerst de gegevens te wissen, GFS te stoppen en dan weer de gegevens wissen. Toen lukte het wel zonder reboot. Ook ik had overigens een Duitse Play Store Nexus.
Maar goed, zoals een andere user het al zei: je update komt vast wel binnen. (Maar wij hebben het wel eerder
Wat ik een beetje vervelend vind is dat onduidelijk is wat er nu precies in de update zit. Zijn de batterijproblemen (hsic_wakelock) opgelost?
het bluetooth probleem is opgelost wat betreft in en uitschakelen!
hij voelt inderdaad nog weer wat sneller aan!
ook is er een nieuw geluidje als de batterij bijna leeg is, en als je de telefoon op een draadloze lader plaatst.
hij voelt inderdaad nog weer wat sneller aan!
ook is er een nieuw geluidje als de batterij bijna leeg is, en als je de telefoon op een draadloze lader plaatst.
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Ik ben altijd wel blij met die early adopters, als er gezeik is dan weet ik tenminste dat ik nog even moet wachten.chengbondkwok schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 10:14:
Maar goed, zoals een andere user het al zei: je update komt vast wel binnen. (Maar wij hebben het wel eerder)
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik krijg de laatste tijd m'n whatsapp berichtjes veel later binnen. Zo had ik vandaag weer dat er een bericht is verstuurd om 10:45, maar dat ik pas een uur later melding krijg. Dit is met een Nexus 4 en voornamelijk over wifi. Maar ook op 3G gebeurt dit (minder vaak). Ligt dit aan Whatsapp of mischien eventueel aan m'n Nexus 4? Hebben jullie daar ook last van?
Is het wellicht de bekende wifi notification delay?
Ik dacht al, die post ziet er bekend, jij crossposter. 
Maar ja, dat heb ik wel eens gehad, via wi-fi, maar dat was later weer over. Wijt ik dus volledig aan WA, die vind ik toch al niet zo betrouwbaar dus dat ligt in de lijn der verwachtingen.
Maar ja, dat heb ik wel eens gehad, via wi-fi, maar dat was later weer over. Wijt ik dus volledig aan WA, die vind ik toch al niet zo betrouwbaar dus dat ligt in de lijn der verwachtingen.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ja sorry, wist niet of het een WA-specifieke vraag was of een N4-specifieke vraagGonadan schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 12:02:
Ik dacht al, die post ziet er bekend, jij crossposter.
Maar ik had daar ook wat over gelezen, maar hebben jullie dat ook met 3G? Want gisteren zat ik in de collegezaal naast een vriend van me, en die verstuurde iets over de groepswhatsapp. Degene naast hem ontving het bijna direct, en ik moest zelf eerst op whatsapp klikken voordat ik een bericht kreeg.
Verwijderd
Heb ik ook geregeld last van. Was op mijn Sensation ook, ligt aan WA.chengbondkwok schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 11:53:
Ik krijg de laatste tijd m'n whatsapp berichtjes veel later binnen. Zo had ik vandaag weer dat er een bericht is verstuurd om 10:45, maar dat ik pas een uur later melding krijg. Dit is met een Nexus 4 en voornamelijk over wifi. Maar ook op 3G gebeurt dit (minder vaak). Ligt dit aan Whatsapp of mischien eventueel aan m'n Nexus 4? Hebben jullie daar ook last van?
Kun je niet zo eenvoudig zeggen. Je maakt gebruik van een device, (thuis)netwerk/WIFI/3G, app (WA),... kan 'm overal in zitten. Of combi daarvan.
Krijg ook geen update binnen naar 4.2.2, zelfs niet met het truukje. Meerdere keren opnieuw telefoon aangezet en die framework troep gestopt en gegevens verwijderd.
Dan maar geduld..
Dan maar geduld..
Verwijderd
Hier ook geen update na meerde malen het trucje proberen. Geduldig afwachten inderdaad, daarnaast is het toch geen cruciale update.
Weet niet of het 4.2.2 gerelateerd is, maar de trilfunctie bij notificaties lijkt echt een stuk duidelijker vergeleken met hoe deze in 4.2.1 was!
Met oude android versies kan je doormiddel van pinch/zoom nieuwe bureaubladen aanmaken/wijzigen en/of verwijderen. Dit werkt niet op mijn Nexus 4. Weet iemand hoe ik ongebruikte vensters kan verwijderen?
Had ik ook. Whatsapp helemaal eraf halen en opniew opzetten solves the problem...chengbondkwok schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 11:53:
Gaat niet met stock Android launcher, installeer bijvoorbeeld Nova.TolgaGok007 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 14:38:
Met oude android versies kan je doormiddel van pinch/zoom nieuwe bureaubladen aanmaken/wijzigen en/of verwijderen. Dit werkt niet op mijn Nexus 4. Weet iemand hoe ik ongebruikte vensters kan verwijderen?
over welke "oude versies" hebben we het?TolgaGok007 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 14:38:
wellicht heb je het niet over oude stock android versies, maar opgeleukt door samsung of HTC.
Je kan heel eenvoudig een alternatieve launcher installeren die er hetzelfde uitziet, maar veel meer instellingen en functies bied:
mijn persoonlijke favoriet: Google Play: Nova Launcher
maar ook Google Play: Apex Launcher is populair en zo zijn er nog vele..
beide voorbeelden bieden wel de gevraagde homescreen functie
Is dat niet alleen mogelijk in een alternatieve launcher ? (Apex, Nova, HTC Sense etc..).TolgaGok007 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 14:38:
Meer mensen het probleem dat je niks kan downloaden van google play?
Al geprobeerd.daflux schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 15:08:
Nee reboot eens?
Melding die ik krijg:
Update kan niet worden gedownload wegens een fout (RPC:S-5:AEC-0])
Heb je je google framework service leeg gegooid?Lennart95 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 15:10:
[...]
Al geprobeerd.
Melding die ik krijg:
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
precies, volgens mij komt dit door het "trucje" om de update sneller te triggeren, volgens mij is de fix, je goole account verwijderen + weer toevoegen.Rick-Jan schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 15:12:
[...]
Heb je je google framework service leeg gegooid?
Volgens mij kun je gewoon even geduld hebben
[ Voor 7% gewijzigd door Ultraman op 15-02-2013 15:27 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Heb Google Framework Services ook leeg gegooid (zonder succes trouwens, daarna update maar via recovery geflashed) maar ik kan nog steeds prima downloaden van Google Play
Exact.
Als het nou ging om de update Android 2.3 --> 4.0 dan snap ik nog wel dat je dergelijke trucjes uit gaat halen. Bij zo'n minor update vind ik het, maar goed, dat is mijn mening, echt totaal niet de moeite waard.
Ik had het inderdaad over skins van samsung en HTC. Bedankt voor de informatie.Prulleman schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 14:43:
[...]
over welke "oude versies" hebben we het?
wellicht heb je het niet over oude stock android versies, maar opgeleukt door samsung of HTC.
Je kan heel eenvoudig een alternatieve launcher installeren die er hetzelfde uitziet, maar veel meer instellingen en functies bied:
mijn persoonlijke favoriet: Google Play: Nova Launcher
maar ook Google Play: Apex Launcher is populair en zo zijn er nog vele..
beide voorbeelden bieden wel de gevraagde homescreen functie
[ Voor 9% gewijzigd door TolgaGok007 op 15-02-2013 15:31 ]
SChijnt niet opgelost te zijn. Heb mijn toestel vanmorgen rond 7.30 van de lader getrokken en zit nu as we speak op 2 uur wakelock. Hoeveel uur Deep-Sleep kan ik jou niet zeggen want die stats heb ik niet gereset.ECiftci schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 10:20:
Wat ik een beetje vervelend vind is dat onduidelijk is wat er nu precies in de update zit. Zijn de batterijproblemen (hsic_wakelock) opgelost?
Ik zit echter na ~8 uur nog op 79% batterij met 11 minuten screentime..
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Ik heb het idee dat Lennart95 de Google Services ipv Google Services Framework data verwijderd heeft. Dan moet je volgens mij idd je Google account opnieuw instellen om weer van de market te kunnen downloaden.The_Fes schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 15:27:
Heb Google Framework Services ook leeg gegooid (zonder succes trouwens, daarna update maar via recovery geflashed) maar ik kan nog steeds prima downloaden van Google Play
je google account verwijderen en opnieuw toevoegenLennart95 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 15:10:
[...]
Al geprobeerd.
Melding die ik krijg:
weet je zeker dat dit door de wakelock bug komt?Jassy schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 15:55:
[...]
SChijnt niet opgelost te zijn. Heb mijn toestel vanmorgen rond 7.30 van de lader getrokken en zit nu as we speak op 2 uur wakelock. Hoeveel uur Deep-Sleep kan ik jou niet zeggen want die stats heb ik niet gereset.
Ik zit echter na ~8 uur nog op 79% batterij met 11 minuten screentime..
ik heb de update geflashed en daarna een factory reset gedaan en dan enkel whatsapp beta erop gezet.
na 24 uur en 5 uur screen on time had ik nog 14% en kreeg ik de low battery waarschuwing.
lijkt me toch netjes
Heb hele phone gereset, nu doet hij het iig wel.Convoy schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 15:58:
[...]
je google account verwijderen en opnieuw toevoegen
Changes van 4.2.1 maar 4.2.2:
http://www.androidpolice....-an-androidhome-sighting/
Je kan ook de update met sideload installeren waarom wachten als het nu ook al kan..
Heb 'm uitgeprobeerd, maar heeft voor mij geen meerwaarde. Voor diverse type berichten gebruik ik al de notificatieled (elk type bericht zn eigen kleur).dhhdante schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 02:40:
Niet zo zeer voor de N4 alleen, maar het is een super widget voor 4.2+ devices: Google Play: DashClock Widget
Voor tijdens het laden (met name op de orb die nu onderweg is vanuit de US) ga ik waarschijnlijk deze widget als lockscreen gebruiken:

Google Play: Battery Widget Reborn (BETA) of de betaalde (PRO) versie.
[ Voor 20% gewijzigd door dutch79 op 15-02-2013 23:12 ]
ik heb het ook rondom de hele behuizing, stoort me niet zo erg. Is maar hele lichte kraakjes. Bij jouw?Jippet schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 19:24:
[...]
Dat is een goed idee.![]()
Nee, maar bij mij geeft de hele behuizing dat geluid.
Bedankt voor de reactie.![]()
[...]
Maar irritant vind ik het wel...
Het lijk dus wel normaal te zijn?
Ook bedankt voor de reactie.
De eerste nacht met Android 4.2.2 op airplane mode resulteerde in 5% battery drop waar dat normaal 1% is.. nou is dat geen ramp maar als die in airplane mode al meer gebruikt hoop ik dat ze het echte gebruik dan wel hebben kunnen terug dringen...
HOI.
Gisteren naar Nordhorn gereden om mijn Nexus 4 op te halen. Ging allemaal prima, ze knippen zelfs je Simmetje op maat (zonder garantie weliswaar).
Wat mij bevreemde is dat ze geen creditcard accepteerden, maar goed.
Nu heb ik mijn exchange werkmail ingesteld en alles werkt prima, ik mis alleen 1 ding wat ik wel op mijn ipod had: op mijn werk gebruik ik regelmatig Taken in Outlook, maar deze kan ik niet terugvinden op mijn Nexus.
Ik ben een newbie in Android, dus ik kijk er wellicht overheen. Of zit dat niet standaard in Android 4.2.x?
Wat mij bevreemde is dat ze geen creditcard accepteerden, maar goed.
Nu heb ik mijn exchange werkmail ingesteld en alles werkt prima, ik mis alleen 1 ding wat ik wel op mijn ipod had: op mijn werk gebruik ik regelmatig Taken in Outlook, maar deze kan ik niet terugvinden op mijn Nexus.
Ik ben een newbie in Android, dus ik kijk er wellicht overheen. Of zit dat niet standaard in Android 4.2.x?
Het valt mij op dat er nog geen enkele vraag/opmerking is gesteld over HDR. Mij valt namelijk op dat zodra ik van de camera instelling 'standaard' naar HDR switch het scherm een stuk blurriger wordt, ik ben benieuwd of jullie dit ook ervaren?
Dit is mij nog niet opgevallen. Gisteravond heb ik de update naar 4.2.2 geïnstalleerd, in de basis lijkt het goed bij mij. In de firmware update is niet direct iets te vinden dat wijst op een wijziging met betrekking op HDR.3E3A37 schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 12:22:
Het valt mij op dat er nog geen enkele vraag/opmerking is gesteld over HDR. Mij valt namelijk op dat zodra ik van de camera instelling 'standaard' naar HDR switch het scherm een stuk blurriger wordt, ik ben benieuwd of jullie dit ook ervaren?
Het is wel vreemd dat het beeld op het scherm slechter wordt, aangezien HDR vooral een software zaak is die na het maken van een aantal foto's, met verschillende belevingswaarde, deze weer samengevoegd tot één foto.
Bedankt voor je reactie. Het gaat overigens niet om de update, dit heb ik al vanaf het begin (eind december) maar nooit eerder gemeld.BGLAdmin schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 12:37:
[...]
Dit is mij nog niet opgevallen. Gisteravond heb ik de update naar 4.2.2 geïnstalleerd..
Het beeld tijdens het gebruik van de camera blijft bij HDR bij mij net zo 'scherp' als bij normaal. De foto zelf zal waarschijnlijk wel net iets minder strak zijn, omdat bij HDR er twee foto's worden genomen, eentje onderbelicht en de andere overbelicht, deze worden samengevoegd tot 1 foto. Hierdoor ontstaat er relatief snel een waas, als de camera (of het object) tussen de twee foto's iets bewogen zijn.3E3A37 schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 12:22:
Bedankt voor de link!Razer schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 17:49:
Changes van 4.2.1 maar 4.2.2:
Hopelijk hebben ze ook de problemen met de rotation opgelost... Ik wacht nog even geduldig af tot ik een melding krijg.
Voor de mensen die de update nog niet hebben gekregen is hij ook gewoon al te downloaden als zip en te installeren met cwm of twrp oid
zie hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2145848
Ik heb zelf even de boot.img en system.img van JOP40D opnieuw geflashed van te voren omdat ik een geluids mod had geinstalleerd waardoor de update niet wou uitvoeren.
Verder blijven al je data, root en custom recovery gewoon behouden
Ik heb zelf even de boot.img en system.img van JOP40D opnieuw geflashed van te voren omdat ik een geluids mod had geinstalleerd waardoor de update niet wou uitvoeren.
Daar zeg je zowat. Ik moet dit ding toch eens rooten. Helemaal vergeten omdat ik mijn telefoon de laatste tijd zo weinig gebruik (en sommige apps die vroeger root nodig hadden nu overbodig zijn bij deze nieuwe Android-versies).
Als je heel hard je mobiel naast je oor heen en weer wappert, hoor je dat er iets los zit binnen in, kun je ook merken als je op achterkand hoogte van camera er op tikt. Heel irritant.
Zo, heb de update ook eindelijk binnen. Na de afgelopen week ongeveer een miljard keer 'het trucje' te hebben uitgevoerd eindelijk raak. Dat was dus schijnbaar de truuk...een miljard keer de truc uitvoeren.
Bij mijn toestel begint de onderkant bij de USB poort aardig wat speling te krijgen en flink te kraken wanneer in hem daar vasthoud. Ik laat mijn toestel daar namelijk altijd op mijn pink rusten.
Naast de erg loszittende knopjes, diverse rateltjes van binnen en dus nu ook een krakende behuizing, moet ik toch wel concluderen dat dit het slechtste toestel is wat ik ooit gehad heb m.b.t. bouwkwalitieit....LG heeft bij mij zeker geen punten gescoord wat dat betreft.
Bij mijn toestel begint de onderkant bij de USB poort aardig wat speling te krijgen en flink te kraken wanneer in hem daar vasthoud. Ik laat mijn toestel daar namelijk altijd op mijn pink rusten.
Naast de erg loszittende knopjes, diverse rateltjes van binnen en dus nu ook een krakende behuizing, moet ik toch wel concluderen dat dit het slechtste toestel is wat ik ooit gehad heb m.b.t. bouwkwalitieit....LG heeft bij mij zeker geen punten gescoord wat dat betreft.
LOL!!!! Weet niet hoe vaak jij met een wapperende telefoon naast je oor zit....ionn schreef op zondag 17 februari 2013 @ 15:58:
Als je heel hard je mobiel naast je oor heen en weer wappert, hoor je dat er iets los zit binnen in, kun je ook merken als je op achterkand hoogte van camera er op tikt. Heel irritant.
Haha, nee ik hoorde dat er iets los zat als ik op achterkant tikte dus ging ik ff luisteren. De rand hadden ze beter met aluminium moeten maken, rot plastic.Convoy schreef op zondag 17 februari 2013 @ 17:19:
[...]
LOL!!!! Weet niet hoe vaak jij met een wapperende telefoon naast je oor zit....Ik zelden iig en dat wat je hoort is de autofocus
[ Voor 8% gewijzigd door ion op 17-02-2013 19:11 ]
geen rammelende onderdelen bij mij. Klein krasje op voorkant(niet in schermgedeelte) en dat is het. Update op stock bij mij nog niet beschikbaar..
Anderen al positieve of negatieve ervaringen met 4.2.2?
Tot zover ik kan beoordelen is batterij tijd is de aardig verbeterd met 4.2.2. In de tussentijd is mijn gebruik niet veranderd.
Ik heb na het flashen van 4.2.2 stock whatsapp problemen; berichten komen heel langzaam aan bij mij. Pas als ik het scherm aanzet krijg ik alle berichten binnen. Iemand anders hier ook last van? Ik vind het erg vervelend.
Heb gisteren de update binnengekregen van Google en op het eerste gezicht lijkt de telefoon minder last de hebben van de wakelock dan met 4.2.1. Laat ik het in inder geval zo stellen dat de tijd die de telefoon niet in deep-sleep zit voor een minder groot gedeelte is gevuld met de HSIC wakelock. Meer heb ik nog niet bekeken.
Verder nog steeds een zeer content gebruiker van de Nexus 4
Verder nog steeds een zeer content gebruiker van de Nexus 4

Heeft iemand verbetering ervaren bij het bluetooth gebruik? Bij mij hapert het nog steeds als een malle in samenwerking met mijn autoradio, waar dit met de Desire Z wel goed werkte...
Is dat niet omdat je wifi sleept als je toestel in standby is, en je geen 3G/HDSPA verbinding beschikbaar hebt?TheProf82 schreef op zondag 17 februari 2013 @ 21:14:
Ik heb na het flashen van 4.2.2 stock whatsapp problemen; berichten komen heel langzaam aan bij mij. Pas als ik het scherm aanzet krijg ik alle berichten binnen. Iemand anders hier ook last van? Ik vind het erg vervelend.
Nope, Wifi staat op altijd aan en ik heb daarbij ook 3g.
Ga dit proberen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2072930
[ Voor 40% gewijzigd door TheProf82 op 17-02-2013 21:49 ]
gewoon zorgen dat je N4 een vast IP krijg van je modem/router, problem fixedTheProf82 schreef op zondag 17 februari 2013 @ 21:49:
Nope, Wifi staat op altijd aan en ik heb daarbij ook 3g.
Klopt; de preview-resolutie (live feed van camera -> scherm) lijkt lager bij de HDR-modus. De resolutie waarmee de foto(s) genomen worden is gelukkig wel identiek, dus wat mij betreft geen bezwaar (behalve dan dat het iets moeilijker is vast te stellen of de focus goed is, maar dat is sowieso al niet zo'n pretje op een telefoon hehe).3E3A37 schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 12:22:
Ik denk dat het iets te maken heeft met het besparen van resources, waardoor bijv. de 2 foto's sneller na elkaar genomen kunnen worden; ik roep maar wat, maar het zal iig een reden hebben.
Google Services Framework data al gecleared? Nadat ik dat had gedaan kwam de update gelijk binnen.Megupe schreef op zondag 17 februari 2013 @ 19:34:
geen rammelende onderdelen bij mij. Klein krasje op voorkant(niet in schermgedeelte) en dat is het. Update op stock bij mij nog niet beschikbaar..
Batterijduur op 4.2.2 lijkt nu inderdaad beter te zijn; heb de precieze stats niet bij de hand maar ik heb na de update in elk geval op 1 accu-lading ca. 50 uur uptime gehad met 2,5 uur screen-on-time (zowel rom als kernel stock). Verschilt natuurlijk van persoon tot persoon, maar het was in elk geval langer/beter dan dat ik gewend was van m'n nexus op 4.2.1.
Dit lijkt me geen handige oplossing gezien ik vaak reis en op veel plekken ben. Ik heb stock 4.2.2 geprobeerd met de stock kernel en het probleem is verholpen. De franco kernel geeft helaas notificatieproblemen bij mij.Convoy schreef op zondag 17 februari 2013 @ 22:06:
[...]
gewoon zorgen dat je N4 een vast IP krijg van je modem/router, problem fixed
Net gecleared maar nog geen update:( ach komt ook vanzelf.tuk2008 schreef op zondag 17 februari 2013 @ 22:49:
[...]
Google Services Framework data al gecleared? Nadat ik dat had gedaan kwam de update gelijk binnen.
Batterijduur op 4.2.2 lijkt nu inderdaad beter te zijn; heb de precieze stats niet bij de hand maar ik heb na de update in elk geval op 1 accu-lading ca. 50 uur uptime gehad met 2,5 uur screen-on-time (zowel rom als kernel stock). Verschilt natuurlijk van persoon tot persoon, maar het was in elk geval langer/beter dan dat ik gewend was van m'n nexus op 4.2.1.
Hier precies hetzelfde probleem, is me nooit overkomen in 4.2.1, nu gebeurt dit de hele dag door. Ontzettend irritant.TheProf82 schreef op zondag 17 februari 2013 @ 21:14:
Met welke kernel heb je het probleem niet, want ik draai volledig stock nu. Daar treed dit probleem constant op helaas
[ Voor 12% gewijzigd door Razer op 18-02-2013 10:02 ]
Verwijderd
Van het weekend naar keulen geweest en bij de mediamarkt was hij uitverkocht. Doorgelopen naar de Saturn en daar lagen er zeker nog 5 op voorraad. Op dit moment dus de blije eigenaar van de Nexus.
Nu zag ik ook dat er nu een draadloze oplader is. iemand hier ervaringen mee?
Lost deze fix het probleem niet op:Razer schreef op maandag 18 februari 2013 @ 10:01:
[...]
Hier precies hetzelfde probleem, is me nooit overkomen in 4.2.1, nu gebeurt dit de hele dag door. Ontzettend irritant.
Met welke kernel heb je het probleem niet, want ik draai volledig stock nu. Daar treed dit probleem constant op helaas
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2072930
^ ik gebruik zelf eentje van panasonic welke ik alleen nog maar via eBay Japan tegen gekomen ben. Deze heeft een vlak waar je hem op kunt leggen en de lader zoekt je telefoon dan op zeg maar. Ziet er wel gaaf uit.
Nu gelijk mijn vraag over de qi lader gebruikers, schakelt wifi bij jullie ook uit na verloop van tijd als je de lader gebruikt? Als ik hem om zeg maar.. 11 uur erop legt dan is mee wifi om 2 uur uit. En ik heb alle spaarstanden uit staan.
Nu gelijk mijn vraag over de qi lader gebruikers, schakelt wifi bij jullie ook uit na verloop van tijd als je de lader gebruikt? Als ik hem om zeg maar.. 11 uur erop legt dan is mee wifi om 2 uur uit. En ik heb alle spaarstanden uit staan.
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Is mijn ook opgevallen, met name als ik em neerleg op z'n achterkant op m'n portemonnee bijvoorbeeld. Heel opmerkelijk...ionn schreef op zondag 17 februari 2013 @ 15:58:
Ik heb hetzelfde gedaan met de nexus toolkit, had een custom kernel en kreeg ook de sector 7 error bij het installeren van de 4.2.2 update. Ik ben WEL mijn root kwijt geraakt op deze manier. Ik had van tevoren OTA Rootkeeper erop staan maar die heeft blijkbaar niet geholpen. Ik wacht nu wel tot de Nexus toolkit is geupdate om root terug te krijgen. Verder heb ik Francos kernel r82 er nu op staan. Draait allemaal vlotjes, batterij kan ik nog niet zoveel van zeggen. Heb het idee dat ie juist korter mee gaat.Bruinbaard schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 16:13:
Voor de mensen die de update nog niet hebben gekregen is hij ook gewoon al te downloaden als zip en te installeren met cwm of twrp oid
Bij mij helaas niet.ECiftci schreef op maandag 18 februari 2013 @ 10:27:
[...]
Lost deze fix het probleem niet op:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2072930
Is een bekend probleem, ik heb hier ook al eerder over gepost. Is waarschijnlijk de front camera die los zit.habermas schreef op maandag 18 februari 2013 @ 11:39:
[...]
Is mijn ook opgevallen, met name als ik em neerleg op z'n achterkant op m'n portemonnee bijvoorbeeld. Heel opmerkelijk...
Zie het accessoires topic van de Nexus 4, link staat onderaan de pagina van dit topic.Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2013 @ 10:19:
Van het weekend naar keulen geweest en bij de mediamarkt was hij uitverkocht. Doorgelopen naar de Saturn en daar lagen er zeker nog 5 op voorraad. Op dit moment dus de blije eigenaar van de Nexus.
Verwijderd
Ook 4.2.2 nog niet OTA binnen. Services framework cleared en nog geen resultaat. Zal dus moeten wachten. Vreemd dat ik hem al wel op de Nexus 7 binnenheb, ondanks dat deze een tijd uit heeft gestaan.
Ik heb het andersom, vrijdagavond voor de N4 binnen gekregen, de N7 nog niks.
Ik heb trouwens een vraag over de email instellingen van de standaard mail-app. Het betreft werkmail die ik via exchange activesync ingesteld heb. Bij de DHD kon ik instellen dat alleen tijdens piekuren mijn mail werd gesynchroniseerd. Ik kon dan zelf die zgn piekuren bepalen(bijv ma-vrij 8:00-20:00).
Nu wil ik dit eigenlijk ook op mijn N4 hebben. Ik heb een kijkje gedaan op google maar die beschrijft dit niet voor recente nexus/android(-only) apparaten voor zover ik zie. Iemand een idee hoe dit in te stellen?
Nu wil ik dit eigenlijk ook op mijn N4 hebben. Ik heb een kijkje gedaan op google maar die beschrijft dit niet voor recente nexus/android(-only) apparaten voor zover ik zie. Iemand een idee hoe dit in te stellen?
Niet. Is geen feature van stock Android.Megupe schreef op maandag 18 februari 2013 @ 16:59:
Ik heb trouwens een vraag over de email instellingen van de standaard mail-app. Het betreft werkmail die ik via exchange activesync ingesteld heb. Bij de DHD kon ik instellen dat alleen tijdens piekuren mijn mail werd gesynchroniseerd. Ik kon dan zelf die zgn piekuren bepalen(bijv ma-vrij 8:00-20:00).
Dan zal je op zoek moeten gaan naar een email-app die dit ingebouwd heeft.
[ Voor 5% gewijzigd door CRXed op 18-02-2013 18:21 ]
Hallo beste mede Nexus gebruikers!
Ik heb sinds 2 dagen ook een nexus. Heb deze nieuw via marktplaats gekocht voor 400 euro, met play store factuur.
Ben er zeer tevreden mee. Heb ook de laatste revisie v11 en 301, dus januari 2013.
Wat er word gezegd over de bouwkwaliteit valt mij tot nu toe erg mee. Er zit nog niks los of er kraakt nergens iets. heb ook geen erge last van light bleeding, scherm ziet er gewoon netjes uit.
Alleen wat ik erg jammer vind, en waar mijn nexus dus wel last van heeft is het buzzen in de speaker. Vooral tijdens een telefoongesprek is het erg irritant dat je zo een zoomend geluidje hoort. vooral als je belt vanuit een stille locatie valt het erg op.
Hebben jullie hier ook allemaal last van? en heeft iemand misschien iets gevonden wat het kan verhelpen
En heb je hier in Nederland service via LG? zou het toch een willen navragen al denk ik dat elke Nexus dit heeft en sommige mensen het gewoon niet horen of er niet op letten.
Wat ik ook ontdekte is dat het geluid van de speaker erg hard staat tijdens een telefoongesprek, als staat hij op het zachtste niveau. Maar wanneer je hem even op zn hardst zet en weer terug word hij zachter. Iemand dit ook ervaren en misschien een oplossing voor?
Verder mooi toestel Erg goed!
Ik heb sinds 2 dagen ook een nexus. Heb deze nieuw via marktplaats gekocht voor 400 euro, met play store factuur.
Ben er zeer tevreden mee. Heb ook de laatste revisie v11 en 301, dus januari 2013.
Wat er word gezegd over de bouwkwaliteit valt mij tot nu toe erg mee. Er zit nog niks los of er kraakt nergens iets. heb ook geen erge last van light bleeding, scherm ziet er gewoon netjes uit.
Alleen wat ik erg jammer vind, en waar mijn nexus dus wel last van heeft is het buzzen in de speaker. Vooral tijdens een telefoongesprek is het erg irritant dat je zo een zoomend geluidje hoort. vooral als je belt vanuit een stille locatie valt het erg op.
Hebben jullie hier ook allemaal last van? en heeft iemand misschien iets gevonden wat het kan verhelpen
En heb je hier in Nederland service via LG? zou het toch een willen navragen al denk ik dat elke Nexus dit heeft en sommige mensen het gewoon niet horen of er niet op letten.
Wat ik ook ontdekte is dat het geluid van de speaker erg hard staat tijdens een telefoongesprek, als staat hij op het zachtste niveau. Maar wanneer je hem even op zn hardst zet en weer terug word hij zachter. Iemand dit ook ervaren en misschien een oplossing voor?
[ Voor 6% gewijzigd door dimi22 op 18-02-2013 20:52 ]
Voorheen kon ik met mijn HTC video's die ik had opgenomen streamen naar mijn XBMC zodat hij deze fullscreen afspeelde op mijn tv.... nu kan ik niet streamen naar XBMC kan iemand mij uitleggen hoe het moet of is het niet mogelijk met de nexus 4? (worst case scenario 3rd party app?)
Heb je xbmc remote (of de app die dit mogelijk maakt) al wel op je nexus staan?P-Nut schreef op maandag 18 februari 2013 @ 21:24:
Voorheen kon ik met mijn HTC video's die ik had opgenomen streamen naar mijn XBMC zodat hij deze fullscreen afspeelde op mijn tv.... nu kan ik niet streamen naar XBMC kan iemand mij uitleggen hoe het moet of is het niet mogelijk met de nexus 4? (worst case scenario 3rd party app?)
[ Voor 3% gewijzigd door Gohan040 op 18-02-2013 21:45 ]
En als je vanuit een bestandsbeheer app een video aan klikt dan kan je niet kiezen voor yatse?P-Nut schreef op maandag 18 februari 2013 @ 21:57:
ik gebruik yatse
Nee zowel niet met yatse of xbmc app... mijn htc kan ik wel gewoon zonder probleem XBMC selecteren om bestand af te spelen
HTC heeft/had daar zijn eigen app voor. In de market heb je bijvoorbeel wel Upnplay die videos naar je XBMC kan streamen.P-Nut schreef op maandag 18 februari 2013 @ 21:24:
Dit moet dan wel vanuit de app zelf, dus kan niet via de gallery, maar wellicht zijn er wel andere apps die zo'n 'delen met' context item toevoegen zodat je wel direct vanuit de gallery naar XBMC kan streamen.
Heb toevallig gisteren hetzelfde geprobeerd, en uitgekomen bij iMediaShare. Werkt redelijk vanuit de app zelf, niet met een 'openen met....' link inderdaad. Je kan ook meteen van daaruit youtube filmpjes starten wat wel aardig is.
Jammer is alleen dat je niet bijv. 8tracks kan laten draaien en tegelijkertijd door je foto's bladeren - dan stopt de muziek...
Jammer is alleen dat je niet bijv. 8tracks kan laten draaien en tegelijkertijd door je foto's bladeren - dan stopt de muziek...
Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker
Heb de Nexus 4 sinds eind januari, wat een telefoon! In Duitsland gehaald, scheelde me behoorlijk met hier in Nederland bestellen.
Maar helaas nog stees geen update naar 4.2.2, het zou namelijk ook de batterij duur verbeteren, niet dat ik klaag, ben zelf een lichte gebruiker en dan gaat hij erg lang mee!
Maar helaas nog stees geen update naar 4.2.2, het zou namelijk ook de batterij duur verbeteren, niet dat ik klaag, ben zelf een lichte gebruiker en dan gaat hij erg lang mee!
Verwijderd
rammelt er niets bij jou?? vind ik toch maar gek, zou bij ze allemaal voorkomen...Megupe schreef op zondag 17 februari 2013 @ 19:34:
Hoe weet jij welke revisie jij dan hebt, ik heb ook gemerkt dat als ik bel speakervolume gewoon niet normaal hard staat, het lijkt net alsof hij al op luidspreker staat.dimi22 schreef op maandag 18 februari 2013 @ 20:50:
Hallo beste mede Nexus gebruikers!
Probeer eens Services framework gegevens wissen, dan stoppen dan terug gaan en weer openen en dan weer wissen en dan update zoeken.HakuntamaHobbes schreef op maandag 18 februari 2013 @ 22:44:
Heb de Nexus 4 sinds eind januari, wat een telefoon! In Duitsland gehaald, scheelde me behoorlijk met hier in Nederland bestellen.
Ben wel erg onder de indruk van de update. Eerst had ik 3 tot 4 uur. Nu haal ik de 6 -7 uur met facebook whatsapp twitter en spelletjes

[ Voor 5% gewijzigd door ion op 19-02-2013 00:19 ]
Ik heb nog steeds last van vervelende problemen; probleem 1: ongeveer 1 keer per dag wil de telefoon niet meer aan; ik moet hem dan rebooten (10sec lang de power button) en dan boot hij weer. De laatste keer was ik toen zomaar (volgens android althans) 50% batterij kwijt.
Ten tweede; wifi notificaties komen alsnog te laat binnen, tussen de 1 en 15! minuten later. ZO ben ik dan aan het whatsappen en merk ik dat ik een notificatie krijg van een inmiddels 15 minuten oud bericht, best vervelend. Dit gebeurt met stock 4.2.2 en ook met een geflashte kernel.
Ik ben zo niet echt tevreden over dit toestel!
Ten tweede; wifi notificaties komen alsnog te laat binnen, tussen de 1 en 15! minuten later. ZO ben ik dan aan het whatsappen en merk ik dat ik een notificatie krijg van een inmiddels 15 minuten oud bericht, best vervelend. Dit gebeurt met stock 4.2.2 en ook met een geflashte kernel.
Dat booten lijkt me hardware defect maar kan software zijn, bij mij liep die ook een keer vast door gebruik van bluetooth audio en toen was scherm een kwartier lang zwart, die late notificatie heb ik ook, erger me wel beetje aan, want ik reageer nu te laat op belangrijke berichten.TheProf82 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 00:23:
Ik heb nog steeds last van vervelende problemen; probleem 1: ongeveer 1 keer per dag wil de telefoon niet meer aan; ik moet hem dan rebooten (10sec lang de power button) en dan boot hij weer. De laatste keer was ik toen zomaar (volgens android althans) 50% batterij kwijt.
Dit (DLNA / uPNP) mis ik inderdaad ook.P-Nut schreef op maandag 18 februari 2013 @ 21:24:
Ik gebruik nu de BubbleUPNP app, maar ik mis de integratie in mijn gallery.
Help deze app Google Play: Push Notifications FixerTheProf82 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 00:23:
Laat even weten of het helpt. Problemen met notifications hebben in ieder geval te maken met drivers en hoe android notificaties ophaalt. Zou in 4.2.2 gefixt worden maar heeft het eindelijk niet gehaald naar de release...
Dat heb ik ook soms met mijn nu nog huidige telefoon. Status van mensen verschijnt pas na even wachten en ik krijg berichten vaak na een tijdje in 1keer binnen. Het probleem is alleen niet echt reproduceerbaar. Soms wel soms niet. Op 3g is dat probleem er nooit[b][message=39782496,noline]
Wat is nu de algemene gedachte bij dit toestel?
Ik was eigenlijk van plan er eentje aan te gaan schaffen, maar als de laatste dagen door dit forum lees, zie ik toch wel erg veel problemen vooral m.b.t. de bouwkwaliteit.
Is dit omdat het forum een verzamelplaats is geworden van alle klachten en hoor je de sterke punten van het toestel niet/te weinig. Of is de bouwkwaliteit echt een beetje achtergebleven?
Ik was eigenlijk van plan er eentje aan te gaan schaffen, maar als de laatste dagen door dit forum lees, zie ik toch wel erg veel problemen vooral m.b.t. de bouwkwaliteit.
Is dit omdat het forum een verzamelplaats is geworden van alle klachten en hoor je de sterke punten van het toestel niet/te weinig. Of is de bouwkwaliteit echt een beetje achtergebleven?
Eigenaar sinds 1 dag en ben wel tevreden, hoewel ook ik een ratelend geluid hoor van een loszittend iets als ik de telefoon met de rug neerleg op de bank. Dat hoort niet bij een high-end toestel vind ik. Eerder zei iemand dat dat de camera is waarschijnlijk en dat idee heb ik ook.
Verder vind ik de bouwkwaliteit op dat puntje na wel goed, de telefoon voelt solide aan en zeker niet zo plasticerig als al die Samsung toestellen. De Galaxy Nexus heb ik om die reden binnen een paar dagen weer van de hand gedaan. Hoe de bouwkwaliteit zich in het echte leven verhoudt moet nog blijken, heb wel het vermoeden dat ik deze niet zomaar op het beton kan laten stuiteren zoals mijn Desire wel een paar keer overleefd heeft
Toch maar zo'n bumpertje scoren ergens.
Het whatsapp probleem is idd niet iets van deze telefoon maar meer iets van whatsapp zelf, ik had er op mijn oude Desire ook last van namelijk.
Verder vind ik de bouwkwaliteit op dat puntje na wel goed, de telefoon voelt solide aan en zeker niet zo plasticerig als al die Samsung toestellen. De Galaxy Nexus heb ik om die reden binnen een paar dagen weer van de hand gedaan. Hoe de bouwkwaliteit zich in het echte leven verhoudt moet nog blijken, heb wel het vermoeden dat ik deze niet zomaar op het beton kan laten stuiteren zoals mijn Desire wel een paar keer overleefd heeft
Het whatsapp probleem is idd niet iets van deze telefoon maar meer iets van whatsapp zelf, ik had er op mijn oude Desire ook last van namelijk.
Verwijderd
Ik heb totaal geen rammel in de telefoon zitten.
Later deze week zal ik 4.2.2 er ook eens "geforceerd" op gaan zetten, erg vreemd dat er zoveel verschil zit in wanneer mensen die op een normale manier aangeboden krijgen. Of is dat normaal bij Nexus toestellen?
Wat Whatsapp betreft, net van mijn wifi overgeschakeld op 3G en kreeg meteen een stroom berichten van de afgelopen 2 uur binnen. Bekend verschijnsel, was met mijn Sensation ook al.
Later deze week zal ik 4.2.2 er ook eens "geforceerd" op gaan zetten, erg vreemd dat er zoveel verschil zit in wanneer mensen die op een normale manier aangeboden krijgen. Of is dat normaal bij Nexus toestellen?
Wat Whatsapp betreft, net van mijn wifi overgeschakeld op 3G en kreeg meteen een stroom berichten van de afgelopen 2 uur binnen. Bekend verschijnsel, was met mijn Sensation ook al.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2013 11:37 ]
Let op:
~~~[html]Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic, <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1531584/last">~~~[Google Nexus 4/LG Nexus] levertijden- en abonnemententopic</a> en horen niet in dit topic.<br>
Alles over accessoires voor de Nexus 4 hoort thuis in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1526439/last">Accessoires voor de Google Nexus 4 - LG Nexus</a>.~~~[/html]
~~~[html]Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic, <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1531584/last">~~~[Google Nexus 4/LG Nexus] levertijden- en abonnemententopic</a> en horen niet in dit topic.<br>
Alles over accessoires voor de Nexus 4 hoort thuis in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1526439/last">Accessoires voor de Google Nexus 4 - LG Nexus</a>.~~~[/html]