Je kunt natuurlijk wel profiles aanmaken en daarin kiezen wanneer je je email wilt syncen ja of nee. Dan kun je automatisch van profiel wisselen en bereik je volgens mij hetzelfde. Ik heb dit nooit getest, maar zou volgens mij wel moeten werken.Megupe schreef op maandag 18 februari 2013 @ 16:59:
Ik heb trouwens een vraag over de email instellingen van de standaard mail-app. Het betreft werkmail die ik via exchange activesync ingesteld heb. Bij de DHD kon ik instellen dat alleen tijdens piekuren mijn mail werd gesynchroniseerd. Ik kon dan zelf die zgn piekuren bepalen(bijv ma-vrij 8:00-20:00).
Nu wil ik dit eigenlijk ook op mijn N4 hebben. Ik heb een kijkje gedaan op google maar die beschrijft dit niet voor recente nexus/android(-only) apparaten voor zover ik zie. Iemand een idee hoe dit in te stellen?
Sinds zondag in het bezit van een N4, kom van een HTC DHD, moet zeggen dat ik het een geweldig toestel tot nog toe vind. Nog geen manco's tegen gekomen.concat74 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:02:
Wat is nu de algemene gedachte bij dit toestel?
Ik was eigenlijk van plan er eentje aan te gaan schaffen, maar als de laatste dagen door dit forum lees, zie ik toch wel erg veel problemen vooral m.b.t. de bouwkwaliteit.
Is dit omdat het forum een verzamelplaats is geworden van alle klachten en hoor je de sterke punten van het toestel niet/te weinig. Of is de bouwkwaliteit echt een beetje achtergebleven?
Dat klinkt een stuk positiever :-)
Ik heb de Nexus nog niet 'live' in mijn handen gehad, hoe voelt deze aan is dat een beetje het robuuste was een iphone 4s ook heeft of toch wat meer richt samsung?
ps. Ik heb nu een galaxy s met 4.2.2. (lang leve xda-developers) dus de software daar maak ik me niet zo druk over.
Ik heb de Nexus nog niet 'live' in mijn handen gehad, hoe voelt deze aan is dat een beetje het robuuste was een iphone 4s ook heeft of toch wat meer richt samsung?
ps. Ik heb nu een galaxy s met 4.2.2. (lang leve xda-developers) dus de software daar maak ik me niet zo druk over.
Verwijderd
Voor mij is de 4.2.2 update ook een verademing voor de batterij:

Verder nauwelijks last van verlate whatsappjes, hoogstens 1 a 2 minuten.
Top toestel dus!

Top toestel dus!
Bouwkwaliteit van de iphone 4s vind ik iets robuster aanvoelen, maar dat komt vooral vanwege de combinatie van het formaat en het gewicht; het voelt wat 'compacter'. Beide toestellen blijven erg fragiel, in de zin van dat ze voor 'n groot deel van de oppervlakte van glas zijn en je ze dus niet op beton moet laten kletteren (maar daar kon mijn vorige DHD ook niet tegen, bleek achteraf). De HTC Hero was wat dat betreft wat resistenter, maar die viel dan ook in 3 stukken als je 'm liet vallenconcat74 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 12:35:
Hoe dan ook vind ik de N4 het mooist afgewerkte Android-toestel in deze prijsklasse; een erg strak toestel dat niet 'saai' is om naar te kijken. Heb 'm nu een aantal weken in gebruik, zonder hoesje/bumper, en ga er inmiddels niet meer zo extreem voorzichting mee om als in 't begin (dat zegt wat over de bouwkwaliteit). Doe 'm ook gewoon in m'n broek/jaszak en tot nu toe zitten er nog letterlijk geen krasjes op, ook niet als ik 'm van dichtbij in goed licht bekijk. Als ik er 'n brillendoekje overheen haal ziet ie er als nieuw uit.
Batterijduur sinds 4.2.2 kan ik goed noemen; bij licht/middelmatig gebruik (dus ongeveer 1 tot 1,5 uur screen-on time op 1 dag) kun je er goed 2 dagen op doen. Bij zwaar gebruik, net als bijna elke andere smartphone, moet 'ie elke nacht aan de lader.
Voor de 370,- euro die ik ervoor betaald heb ben ik een ZEER tevreden gebruiker en heb nog geen moment spijt gehad.
WOW. Welke rom/kernel is dat? En nog speciale settings?Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 12:45:
Voor mij is de 4.2.2 update ook een verademing voor de batterij:
*plaatjes*
Top toestel dus!
Ik ben ook een erg tevreden gebruiker (sinds vorige week donderdag). Batterij houdt het goed vol, in ieder geval een stuk beter dan mijn Galaxy SII. Hij is razendsnel en het scherm is super. Die ratel heb ik wel als ik er mee schud bij mijn oor, en af en toe een kraakje als ik rechtsonder de achterkant naar binnen druk. Maar daar heb ik verder geen last van.. Ik zou hem iedereen aanraden!
Ik denk stock, anders zal hij die update niet ter sprake brengenTheProf82 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 12:56:
[...]
WOW. Welke rom/kernel is dat? En nog speciale settings?
Mijn vriendin heeft een Galaxy S1 (of 2). Dit heb ik nooit een fijn toestel gevonden om vast te houden, voelt voor mijn gevoel heel zwak, licht, breekbaar aan. Ook heb ik het idee dat het batterij klepje 'hol' is.concat74 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 12:35:
De N4 voelt qua gewicht het zelfde als die Galaxy S1 (of 2), een stuk lichter dan de DHD die ik hiervoor had, maar wel met de zelfde degelijkheid als ik van de DHD gewend ben.
In mijn ogen echt een top afwerking.
Dat "flimsy" gevoel heb ik ook als ik de Galaxy S2 van mijn vriendin vast houdt. Maar die dingen kunnen gelukkig wel prima tegen een stootje. Hoe vaak zij dat ding al heeft laten vallen...
Ze heeft er wel een TPU case omheen zitten, die heeft zijn geld al dik opgebracht.
Mijn Nexus 4 is pas één keer gevallen. Gleed in zijn leren hoesje van het tafeltje in de collegezaal toen ik mijn tas tussen mijn benen omhoog haalde, waardoor het tafeltje iets kantelde...
Keurig overleeft, viel ook niet bepaald hard.
Hij is verder naakt, alleen achterop zit de originele film nog, en ziet er nog als nieuw uit. Ben er doorgaans ook voorzichtig mee. Maar ik ben iemand die gemiddeld genomen zuinig op zijn spullen is.
Overigens zit ik nog op Android 4.2.1. Ik heb nog geen update notificatie gehad, ben benieuwd wanneer hij komt zonder dat ik het framework clear.
Ze heeft er wel een TPU case omheen zitten, die heeft zijn geld al dik opgebracht.
Mijn Nexus 4 is pas één keer gevallen. Gleed in zijn leren hoesje van het tafeltje in de collegezaal toen ik mijn tas tussen mijn benen omhoog haalde, waardoor het tafeltje iets kantelde...
Keurig overleeft, viel ook niet bepaald hard.
Hij is verder naakt, alleen achterop zit de originele film nog, en ziet er nog als nieuw uit. Ben er doorgaans ook voorzichtig mee. Maar ik ben iemand die gemiddeld genomen zuinig op zijn spullen is.
Overigens zit ik nog op Android 4.2.1. Ik heb nog geen update notificatie gehad, ben benieuwd wanneer hij komt zonder dat ik het framework clear.
[ Voor 9% gewijzigd door Ultraman op 19-02-2013 14:36 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Hier ook een zeer positieve N4 gebruiker.
Zeker met de update gaat de batterij een stúk langer mee. Zit nu op 4u screen-on time, op 23% batterij. Dik in orde.
Bouwkwaliteit is bij mijn apparaat ook prima, en heb ook geen problemen met push berichten of iets van die orde.
Zeker met de update gaat de batterij een stúk langer mee. Zit nu op 4u screen-on time, op 23% batterij. Dik in orde.
Bouwkwaliteit is bij mijn apparaat ook prima, en heb ook geen problemen met push berichten of iets van die orde.
Verwijderd
Ik heb deze samen met de nieuwe radio geflasht:TheProf82 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 12:56:
[...]
WOW. Welke rom/kernel is dat? En nog speciale settings?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2147281
Is dus gewoon geroote stock firmware + stock kernel + nieuwe bootloader + nieuwe radio.
Verder niks aan veranderd. Denk ook niet dat ik naar een custom rom terug ga
goeie telefoon die nexus
[ Voor 91% gewijzigd door dimi22 op 22-02-2013 09:11 ]
Krakende behuizing zoemende adapter herken ik ook. Buzzen uit de spreaker lichtjes soms maar eigenlijk nooit storend, alleen wanneer ik er op let in een stille omgeving.dimi22 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 15:40:
Ben over het algemeen nog steeds zeer tevreden over mijn nexus4.
Alleen het kraken en buzzen uit de speaker irriteert mij toch nog steeds.
Ben er net achter gekomen dat de oplader ook een flink zoom geluid maakt als die in het stopcontact zit zonder telefoon eraan. iemand deze problemen ook gehad?
Ohja en hij word wel erg snel warm. was aan het whatsappen en een site aan het openen en werd meteen warm is dit normaal?
Dat de telefoon warm wordt ervaar ik eigenlijk niet. Een keer gebeurde dit wel maar dat kwam door een achtergrondproces van Android, een keer rebooten verhielp dit toen.
Verder zelf ook nog heel tevreden over het toestel en geen moment spijt gehad om mijn iPhone 4 hiervoor te vervangen.
Ik ga denk ik volgende week ook maar 's overstappen vanaf een Desire HD. Deze is erg degelijk gebouwd en datzelfde zoek ik eigenlijk ook in zijn opvolger. Volgens mij zit dat wel snor, dus ik durf de switch wel aan!
"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."
Iedereen bedankt voor de info over de bouwkwaliteit, ik ga ook eens kijken of ik een bestelling in de Duitse Playstore kan plaatsen.
nexus 4 rommel
[ Voor 115% gewijzigd door dimi22 op 22-02-2013 09:12 ]
Das idd vervelend.... Heb gelukkig geen last van bovenstaande probs, ben tot nu toe nog zeer tevreden over mn N4dimi22 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 18:50:
nou bouwkwaliteit zou ik niet goed noemen.
heb hier het laatste model v11 301
maar ik heb last van
- buzzend geluid tijdens bellen
- licht buzzend geluid altijd uit de speaker.
- backlight bleeding
- telefoon word warm na 2 whatsappjes en een site openen.
- oplader maakt een buzzend geluid.
- Belvolume is veel te hard
- En als ik telefoon op volledig stil zet word dit overruled door andere apps..... trilt nog steeds...
lijkt mij geen goede kwaliteit. geen blijvertje voor mij zo te zien.
[DEVICE] LG Nexus⁴ 16GB
[ROM] Stock JDQ39 4.2.2
[KERNEL] franco.Kernel-nightly-r83
[RECOVERY] TWRP 2.4.1.0 touch
Dat warme is raardimi22 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 18:50:
maar ik heb last van
- backlight bleeding
- En als ik telefoon op volledig stil zet word dit overruled door andere apps..... trilt nog steeds...
Ik ben ff dagje zonder mijn N4
Ik heb sinds een weekje ongeveer dat mijn telefoon, N4 16GB rev 1.1, (waarschijnlijk) gereboot is en dan op 1 januari 1970, 0:00uur staat.
Ik ben aan het denken of er een samenhang met de installatie van Battery Reborn BETA, of een andere app, is.
Ik ben aan het denken of er een samenhang met de installatie van Battery Reborn BETA, of een andere app, is.
[ Voor 3% gewijzigd door catchingfire op 19-02-2013 20:17 ]
* Buzzend geluid tijdens bellen kan nooit goed zijn...dimi22 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 18:50:
maar ik heb last van
- backlight bleeding
* Zacht buzzend geluid uit de speaker is inderdaad een 'bekend' probleem, zelf vind ik dit zo goed als onhoorbaar, je moet echt je best doen. (lees: volkomen stille ruimte, en de telefoon ongeveer ín je oor doen)
* Backlicht bleeding? Zou ik ook graag een foto van willen zien! Juist bij de Nexus 4 hoor ik hier weinig verhalen over.
* Telefoon die warm wordt van het openen van een site is echt niet goed. Draait er geen andere proces op de achtergrond? Dit hoort simpelweg anders niet.
* Andere oplader gebruiken?
* Belvolume kan je toch handmatig zachter zetten?
* Welke apps trillen dan nog? Volgens mij moet dit simpelweg niet kunnen. Wel is/was er een bug dat de telefoon trilde bij bijvoorbeeld een e-mail, zelfs als je dit in de app had uitgezet maar Android zelf wel op 'trillen' stond.
Heb de telefoon nu een paar maanden, en ben er nog steeds super tevreden over! Voor mij nooit meer anders dan een Nexus
[ Voor 4% gewijzigd door FabianNL op 19-02-2013 20:59 ]
Dat is maf. Vandaag ging de accu ineens extra hard, blijkt facebook 50% te hebben gebruikt. Dat ding gebruik ik zelden en normaal pakt hij dan ook niet meer dan enkele procenten.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Klopt ja, hier ook binnen 
Telefoon is hier helemaal standaard.
Weer een update, na 4.2.2 ?Bolletje schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 23:22:
Klopt ja, hier ook binnen
Dat zal gewoon 4.2.2 zijn bij de 'normale' gebruiker, welke geen truukjes uitgehaald heeft... Bij mij trouwens nog steeds niks. Google spreid het goed uit... (Om de servers waarschijnlijk zo goed mogelijk te ontlasten.)
Een lichte zoem is hier afentoe ook waarneembaar. Maar hij zit dermate in de achtergrond dat ik er geen last van heb. Ik ken wel meer mobiele telefoons waarbij een dergelijk geluid te horen is tijdens bellen, dus ik kijk er niet echt van op. Mijn trouwe Nokia 6230, mijn onverwoestbare party phone, zoemt ook iets tijdens het bellen.dimi22 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 18:50:
maar ik heb last van
Wellicht is het bij jou harder en heb je er daardoor last van? Mijne heeft het iig niet dermate dat ik er last van heb.
Ik heb speciaal even voor je mijn N4 tegen mijn oor gehouden, en ook tussen WiFi en 3G data geswitched, scherm uit/aan. Niks, nada...- licht buzzend geluid altijd uit de speaker.
Niet uit de achter-speaker en niets uit oor-speaker.
Niet voor zover ik gemerkt heb hier.- backlight bleeding
Speciaal even getest in een pik donkere kamer een pikzwarte JPEG op het scherm gezet. Bijna niks, klein beetje langs de randen bovenin. Voor een telefoon mag het echt geen naam hebben.
Is hier dus ook niet aan de orde.
Defineer "warm". Druk het bij voorkeur uit in een daadwerkelijk temperatuur, bijvoorbeeld die van de sensor in de batterij. Dat is een betere referentie dan een gevoel vertaald naar de beschrijving "warm".- telefoon word warm na 2 whatsappjes en een site openen.
Houd daarnaast rekening met het feit dat door de glazen achterkant warmte van de SoC nog beter voelbaar zal zijn. Mijn telefoon wordt niet erg warm tijdens normaal gebruik, alleen als je de SoC flink aan het werk zijn (gamen, e.d.). Ik kan rustig een half uur zitten browsen en dan voelt de bovenkant van de telefoon warm aan. Niet heet, gewoon warm. Ik heb er op het moment even geen temperatuur bij, want dan zou ik tijdens het maken van deze post een half uurtje moeten browsen. Indien gewenst, kan ik dat wel een keer bijhouden.
Wat mij betreft heb ik dit probleem dus ook niet met mijn Nexus 4.
Dat heeft niets met de telefoon van doen.- oplader maakt een buzzend geluid.
Daarnaast kun je vrijwel elke andere lader met micro-USB gebruiken, doe er je voordeel mee.
Zelf gebruik ik de meegeleverde LG lader vrijwel nooit.
Vind ik juist positief. Mijn vorige telefoon, een Desire Z, moest ik tijdens het bellen aardig hard zetten als ik me op straat tussen mensen bevond.- Belvolume is veel te hard
Op mijn Nexus 4 staat het belvolume 1 tandje onder het midden van de belvolume balk, dat werkt hier goed.
Hier geen last van, ik maak overdag regelmatig gebruik van de Vibrate Only.- En als ik telefoon op volledig stil zet word dit overruled door andere apps..... trilt nog steeds...
Allereerst: welke apps ervaar je dit mee?
Daar omheen kun je dan twee perspectieven aannemen.
Perspectief A: deze applicaties zijn niet netjes geschreven. Ze maken duidelijk geen gebruik van Android's AudioManager, methode getRingerMode(). Of ze doen simpelweg niets met het antwoord dat ze krijgen.
Conclusie A: Oorzaak van dit probleem ligt daardoor bij de applicaties.
Perspectief B: het OS zou de ultieme controle moeten hebben over het gedrag van de telefoon omtrend beltoon afspelen/vibreren/stilte. Is een optie, maar dit zou wel de flexibiliteit beperken. Creatieve situaties waar je juist wilt dat een bepaalde app altijd vibreert als notificatie of een Caller app welke afhankelijk van degene die je opbelt een andere actie uitvoert wordt dan lastiger.
Conclusie B: Android zou strikter ingericht moeten worden.
En zo zijn er mogelijk nog andere manieren om er naar te kijken.
Zelf kijk ik er voornamelijk tegenaan vanuit perspectief A. Maar B deels implementeren zou op zich niet verkeerd zijn. De apps gedragen zich duidelijk niet. Vervelend, dan maar op zoek naar iets anders. Gelukkig zijn er door de vrijheid binnen Android vaak veel alternatieven beschikbaar. Maar ook de dev eens contacten kan helpen. Zo heb ik ook wel eens wat opgelost gekregen.
Hier totaal het tegenovergestelde. De telefoon is ontzettend snel, voelt solide aan, is mooi, functioneel en dan heb ik hem nog niet eens geroot! Dat ga ik zeker nog doen, want bepaalde kleine tweaks die ik op mijn Desire Z doe ik nu zonder. Daarnaast backups en de telefoon nog slimmer maken met Tasker is gewoon tof.lijkt mij geen goede kwaliteit. geen blijvertje voor mij zo te zien.
Als je denkt dat de hardware van je huidige Nexus 4 niet in orde is, stel ik voor dat je hem gaat ruilen. Je hebt tenslotte betaald voor een goede.
Gewoon 4.2.2, maar nu krijgen de mensen hem dus die alles volledig standaard draaien.
Nope, still nothing hier. Misschien morgen.Bolletje schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 23:44:
[...]
Gewoon 4.2.2, maar nu krijgen de mensen hem dus die alles volledig standaard draaien.
Gisteravond ook 4.2.2 aangeboden gekregen, maar nog geen update gedaan. Ben wat huiverig door de pushberichtverhalen. Ook wil ik nog even evalueren of het Facebook-probleem weer terug gaat keren.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Zijn er mensen die Ubuntu vanavond gaan proberen op hun Nexus? Ik ben zelf eigenlijk wel benieuwd. Wordt alleen een beetje lastig zonder whatsapp.
Daarnaast heb ik net de whatsapp en battery extensie voor Dashclock geïnstalleerd. Dat is echt een aanrader.
Daarnaast heb ik net de whatsapp en battery extensie voor Dashclock geïnstalleerd. Dat is echt een aanrader.
Welk FB probleem?Gonadan schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 08:56:
Gisteravond ook 4.2.2 aangeboden gekregen, maar nog geen update gedaan. Ben wat huiverig door de pushberichtverhalen. Ook wil ik nog even evalueren of het Facebook-probleem weer terug gaat keren.
partyondude schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 11:16:
Welk FB probleem?
Nadat ik katana gister had afgeschoten leek hij rustiger te worden, ook nu staat hij nog niet in de lijst. Ik denk dat ik het op een 'glitch' houdt en dat hij gewoon in de war was.Gonadan schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 20:59:
Dat is maf. Vandaag ging de accu ineens extra hard, blijkt facebook 50% te hebben gebruikt. Dat ding gebruik ik zelden en normaal pakt hij dan ook niet meer dan enkele procenten.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
En weer viel net mijn mobiel uit. Zwaar vervelend. Ik ben aan het whatsappen, zet hem op standby. Kijk 5 minuten later of ik iets heb ontvangen (ik ontvang ook nog eens vaak te laat notificaties) en hij wil niet meer aan. Na 10 seconden de powerknop ingedrukt te hebben start hij dan wel opnieuw op, maar zoiets mag niet elke dag gebeuren.
Begin het een beetje zat te worden zo, mijn Galaxy S2 functioneerde een stuk beter. Ook rammelt er wat bij de camera als ik het toestel schud, maar dat vind ik geen groot probleem.
Begin het een beetje zat te worden zo, mijn Galaxy S2 functioneerde een stuk beter. Ook rammelt er wat bij de camera als ik het toestel schud, maar dat vind ik geen groot probleem.
Misschien ff hardresetten? Opnieuw instellen..TheProf82 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 11:47:
En weer viel net mijn mobiel uit. Zwaar vervelend. Ik ben aan het whatsappen, zet hem op standby. Kijk 5 minuten later of ik iets heb ontvangen (ik ontvang ook nog eens vaak te laat notificaties) en hij wil niet meer aan. Na 10 seconden de powerknop ingedrukt te hebben start hij dan wel opnieuw op, maar zoiets mag niet elke dag gebeuren.
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Al meerdere keren gedaan. Factory reset, reflashen naar 4.2.2, andere kernel geprobeerd; niets mocht baten.
RMA'tje.. Lastig weer als je (zoals ik) toestel uit het buitenland gehaald heb. LG Nederland helpt je nietTheProf82 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 11:48:
Al meerdere keren gedaan. Factory reset, reflashen naar 4.2.2, andere kernel geprobeerd; niets mocht baten.
Vreesde ik al. Ik wacht nog even, maar zal alvast contact opnemen met de mediamarkt in Duitsland...
Verwijderd
Werkte eerst niet, nu wel gedaan, Services Framework clearen en checken voor updates, 4.2.2 is nu binnen. Hopelijk wordt de accuduur nog beter, waar ik al tevreden was over de huidige accuduur
Hmm, de accuduur vergeleken met de concurrentie valt me eigenlijk een beetje tegen, maar ik zit zelf in de 'licht gebruik' categorie, dus wat dat betreft zit ik goed.
Zit nu op 2 dagen en 6 uur en heb nog 52% over (screen on 1u16m).
Zelfde hier. Nergens last van gelukkig en dik tevreden:Convoy schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 19:18:
[...]
Das idd vervelend.... Heb gelukkig geen last van bovenstaande probs, ben tot nu toe nog zeer tevreden over mn N4![]()
[DEVICE] LG Nexus⁴ 16GB
[ROM] Stock JDQ39 4.2.2
[KERNEL] franco.Kernel-nightly-r83
[RECOVERY] TWRP 2.4.1.0 touch
[DEVICE] LG Nexus⁴ 16GB
[ROM] Stock JDQ39 4.2.2
[KERNEL] Stock 3.4.0-perf-g7ce11cd
Wel geroot, maar meer 'aanpassingen' heb ik niet gedaan. Batterijduur is prima, maar kan op mn werk niet mij mn Drive. Die print screens post ik later wel.
Edit: '[' vergeten...

Verwijderd
Ik ga het denk ik even proberen denk ikmaraldmec schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 10:36:
Zijn er mensen die Ubuntu vanavond gaan proberen op hun Nexus? Ik ben zelf eigenlijk wel benieuwd. Wordt alleen een beetje lastig zonder whatsapp.
Vanmiddag geïnstalleerd aan de hand van je berichtje, waarvoor dank dus! Voorlopig staat ie nog op "learning mode", maar het lijkt erop dat ie Wifi aan de hand van je locatie aan/uit zet, en dat ie achtergrond synchronisatie van apps beperkt.
Wifi aan/uit zetten vind ik niet extreem nuttig; kan je zelf ook met apps instellen en overal waar ik mijn telefoon veel en actief gebruik is Wifi beschikbaar.
Apps blokkeren ben ik ook niet echt fan van. Per app heb ik dit al handmatig ingesteld, en hij gaf Whatsapp standaard maar beperkt toegang... Dat lijkt me niet echt slim.
Kijk het nog even aan, laat wel weten mocht er iets opvallends zijn!
Bekijk ook 's de app Battery Widget Reborn.maraldmec schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 10:36:
Wellicht off-topic, maar ik vind niet dat je dat zo kunt stellen. Ik draai alles stock en heb de update donderdagavond al gekregen. Heb geen trucks toegepast, niet opnieuw opgestart, ik had mijn telefoon zelfs een tijdje niet gebruikt voordat ik het updatebericht kreeg. Ik heb verder een toestel uit de batch van begin januari, dus ben geen 'early adopter'. Mijn inziens gewoon beleid van Google om servers te ontlasten en de update alleen per batch serienummer te releasen.Bolletje schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 23:44:
[...]
nieuws: Nederlandse banken voeren mobiel betalen via nfc vanaf de zomer gefaseerd in
Gaat ook sneller dan ik had gedacht...
Gaat ook sneller dan ik had gedacht...
Nog redelijk uniek in NL... voor de liefhebber: m'n 'orb' is aangekomen vanuit de USA:
sdirkx in "Accessoires voor de Google Nexus 4 - LG Nexus"
sdirkx in "Accessoires voor de Google Nexus 4 - LG Nexus"
[ Voor 9% gewijzigd door dutch79 op 20-02-2013 19:20 ]
Ik denk dat ik net nog een wijziging in de 4.2.2 update heb ontdekt.
Je kan nu niet meer je volume aanpassen terwijl je in je lockscreen zit.
Lijkt niet bijzondere aanpassing, maar persoonlijk ben ik er wel blij mee.
Je kan nu niet meer je volume aanpassen terwijl je in je lockscreen zit.
Lijkt niet bijzondere aanpassing, maar persoonlijk ben ik er wel blij mee.
Bedoel je volume van je muziek of volume van de beltonen?
Ik denk dat mijn N4 op een BB begint te lijken. Ik start hem opnieuw op terwijl hij aan de oplader zit. Eerst zat hij op 33% en na opstarten op 50%. Android foutje?
Ik heb soms een batterijbug idd. Als mijn Nexus bijvoorbeeld 15% over heeft en ik hang m aan de oplader, dan staat er opeens 'opgeladen'. Een reboot verhelpt dit, maar ik hoop en denk dat dit niets ernstigs is.ionn schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 21:04:
Ik denk dat mijn N4 op een BB begint te lijken. Ik start hem opnieuw op terwijl hij aan de oplader zit. Eerst zat hij op 33% en na opstarten op 50%. Android foutje?
Hier ook, daarnaast fluctueert de batterij duur af en toe behoorlijk. Soms zakt het ineens 15% in en maakt die vreemde sprongen bij het opladen.
Heel raar aangezien garantie Europees of zelfs wereldwijd hoort te zijn. Volgens mij moeten ze je gewoon helpen.mucuracat schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 11:50:
[...]
RMA'tje.. Lastig weer als je (zoals ik) toestel uit het buitenland gehaald heb. LG Nederland helpt je niet
Ik zal ze wel even mailen. Het gebeurde net dus WEER. Een wit flitsend LED-lichtje, constant, en booten wil niet. Reboot is dan nodig. Erg stom dat dit elke dag moet gebeuren hoor.
Ook echt pech, lees er bijna niets over op google.
[ Voor 13% gewijzigd door TheProf82 op 21-02-2013 11:29 ]
Kwam er gisteren achter dat Extended Controls echt batterij leeg slurpt... meer dan 50% van de power werd daaraan besteed. Ja doei, laat dan maar weg. Sowieso vind ik 'm best snel leeg, je moet overal kabels en opladers hebben liggen.
Hopen dat m'n nieuwe actieve houder voor in de auto snel komt, dan stap ik in ieder geval altijd met een volle telefoon uit
Hopen dat m'n nieuwe actieve houder voor in de auto snel komt, dan stap ik in ieder geval altijd met een volle telefoon uit
Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.
Ik heb zojuist succesvol Ubuntu Phone op mijn Nexus gezet. Het lijkt zo op het eerste gezicht best prima te werken, voor een alpha. Het is niet echt laggy maar:
-3G werkt niet,
-Telefoon werkt niet,
-Front camera werkt niet
Nog niks voor dagelijk gebruik dus.
-3G werkt niet,
-Telefoon werkt niet,
-Front camera werkt niet
Nog niks voor dagelijk gebruik dus.
[ Voor 50% gewijzigd door maraldmec op 21-02-2013 13:45 ]
Kan je is thread geven met extra info, of hoe te installeren enz...
Al gezien in de thread over rooten thx
Al gezien in de thread over rooten thx
[ Voor 22% gewijzigd door daflux op 21-02-2013 14:08 ]
Link op XDA.
Staat daar inderdaad alleen niet uitgelegd hoe het moet. Heb even kort geprobeerd uit te leggen hoe ik het gedaan heb in de Nexus 4 custom rom thread hier.
Staat daar inderdaad alleen niet uitgelegd hoe het moet. Heb even kort geprobeerd uit te leggen hoe ik het gedaan heb in de Nexus 4 custom rom thread hier.
Haha Marald. Nog de hele nacht opgebleven om te wachten op de release
?
Haha nee hoor. Was al snel duidelijk dat hij pas vanavond gereleased zou worden. Dit is volgens mij een gelekte versie van een developer die even kort online heeft gestaan. En iemand van XDA heeft hem opnieuw geupload.
Is er iemand hier die z'n Nexus 4 ergens heeft laten repareren in Nederland? Solid Vision en Dynafix willen het niet voor me doen... zit dus nu met een kapotte Nexus 4!
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Dat is vervelend, als je hem via MM Duitsland gekocht hebt, zul je hem daar moeten aanbieden ter reparatie.DennusB schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 15:51:
Is er iemand hier die z'n Nexus 4 ergens heeft laten repareren in Nederland? Solid Vision en Dynafix willen het niet voor me doen... zit dus nu met een kapotte Nexus 4!
En hoe ga ik dat doen? Opsturen kan wel, maar sturen ze hem dan wel kostenloos terug naar NL ?The_Fes schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 15:53:
[...]
Dat is vervelend, als je hem via MM Duitsland gekocht hebt, zul je hem daar moeten aanbieden ter reparatie.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Als je dat nu eens zelf lief vraagt bij MM en het antwoord hier post voor je medetweakers?DennusB schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 15:55:
[...]
En hoe ga ik dat doen? Opsturen kan wel, maar sturen ze hem dan wel kostenloos terug naar NL ?
Zo, ik heb er ook één op de kop getikt als opvolger van m'n HTC Desire HD. Ik kan 'm morgen ophalen, dus dat wordt een weekend lang spelen...
Ben benieuwd!
"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."
Beste Mede Tweakers is er iets anders aan een amerikaanse Nexus 4?
Simblock,specs?
Simblock,specs?
[ Voor 16% gewijzigd door rjm81 op 21-02-2013 18:23 ]
En waarom zou MM dat kosteloos naar jou moeten verzenden? Het lijkt me dat je in dat geval gewoon verzendings kosten betaalt.DennusB schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 15:55:
[...]
En hoe ga ik dat doen? Opsturen kan wel, maar sturen ze hem dan wel kostenloos terug naar NL ?
Er is 1 type Nexus 4. Dus nee, niets anders.rjm81 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 18:22:
Beste Mede Tweakers is er iets anders aan een amerikaanse Nexus 4?
Simblock,specs?
En als je nu de telefoon in safe-mode opstart? En dan even geen apps opent? Gebeurt het dan weer?TheProf82 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 11:29:
Ik zal ze wel even mailen. Het gebeurde net dus WEER. Een wit flitsend LED-lichtje, constant, en booten wil niet. Reboot is dan nodig. Erg stom dat dit elke dag moet gebeuren hoor.
[ Voor 48% gewijzigd door Len op 21-02-2013 19:12 ]
Sinds 4.2.2 werkt mijn email exchange niet meer, iemand een oplossing?
Wat heb je zelf al geprobeerd? Reboot? Legen van de cache? Opnieuw je account aangemaakt?usernametaken schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 20:13:
Sinds 4.2.2 werkt mijn email exchange niet meer, iemand een oplossing?

lastig opnieuw te construeren aangezien het maar 1 keer per dag maximaal gebeurt.Len schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 19:09:
[...]
Er is 1 type Nexus 4. Dus nee, niets anders.
[...]
En als je nu de telefoon in safe-mode opstart? En dan even geen apps opent? Gebeurt het dan weer?
Heb nu ook een week mijn Nexus 4 en echt wat een leuk toestel!
Nu moet ik echter voor een vriendin nog 1 zien te vinden maar ik zit met een vraagje; als ik een toestel in de VS koop, hoe zit het dan met de garantie? Moet ik hem dan terugsturen naar Google US of kan ik dit via België regelen?
Nu moet ik echter voor een vriendin nog 1 zien te vinden maar ik zit met een vraagje; als ik een toestel in de VS koop, hoe zit het dan met de garantie? Moet ik hem dan terugsturen naar Google US of kan ik dit via België regelen?
Waarschijnlijk US, misschien naar Duitsland afreizen/of laten opsturen uit Duitsland.eSCe schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 23:21:
Bestel gewoon een toestel in de Mediamarkt van Nordhorn.eSCe schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 23:21:
Gewoon mailtje sturen naar die mediamarkt en zeg dat je een Nexus 4 wil bestellen. Je krijgt mail terug om het bedrag over te schrijven incl verzendingskosten van 13€. En je toestel heb je binnen de week bij je thuis als alles vlot verloopt.
Ik kan de Nexus 4 via iemand kopen die hem weer in de Playstore in Duitsland heeft gekocht. Hij is vriendelijk geprijst (€ 375,- voor de 16GB versie), maar de twijfel slaat nu wel toe. Is het niet een enorm gedoe als je aanspraak wilt maken op je garantie??
je moet er vanuit gaan dat het niet kapot gaatJunkO schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 10:38:
Ik kan de Nexus 4 via iemand kopen die hem weer in de Playstore in Duitsland heeft gekocht. Hij is vriendelijk geprijst (€ 375,- voor de 16GB versie), maar de twijfel slaat nu wel toe. Is het niet een enorm gedoe als je aanspraak wilt maken op je garantie??
vorige toestellen geen een reparatie gehad wat in garantie zou kunnen vallen. Laatste toestel viel 2 verdiepingen naar beneden en dus nieuwe display opgezet.
Ergste wat kan overkomen is; glasbreuk en dat valt, volgens mij, toch niet onder garantie!
Mijn N4 komt uit UK..
Enige probleem zou kunnen zijn; DOA... brrrrrrr
Ik heb inderdaad ook nog nooit aanspraak hoeven maken op garantie, maar ik lees hier nogal wat problemen die daar wel onder vallen (dus niet glasbreuk oid). Ik denk dat ik maar van het beste uit moet gaan..mucuracat schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 10:51:
[...]
je moet er vanuit gaan dat het niet kapot gaat![]()
vorige toestellen geen een reparatie gehad wat in garantie zou kunnen vallen. Laatste toestel viel 2 verdiepingen naar beneden en dus nieuwe display opgezet.
Ergste wat kan overkomen is; glasbreuk en dat valt, volgens mij, toch niet onder garantie!
Mijn N4 komt uit UK..
Enige probleem zou kunnen zijn; DOA... brrrrrrr
Maar stel, er is een defect. Hoe pak ik dat dan aan?
http://www.spareslg.com/c...___from_store=spareslg_ptJunkO schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 11:25:
[...]
Ik heb inderdaad ook nog nooit aanspraak hoeven maken op garantie, maar ik lees hier nogal wat problemen die daar wel onder vallen (dus niet glasbreuk oid). Ik denk dat ik maar van het beste uit moet gaan..
Maar stel, er is een defect. Hoe pak ik dat dan aan?
[ Voor 4% gewijzigd door mucuracat op 22-02-2013 11:30 ]
Opgelost: http://androidforums.com/...em-exchange-services.htmlLen schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 20:22:
[...]
Wat heb je zelf al geprobeerd? Reboot? Legen van de cache? Opnieuw je account aangemaakt?
Kan toegevoegd worden bij reviews op startpagina:
http://nl.hardware.info/r...etoestel-van-google-en-lg
http://nl.hardware.info/r...etoestel-van-google-en-lg
Heb woensdagavond laat (eindelijk) de update mogen ontvangen. De problemen welke ik soms ondervond met draaien van het scherm (rotation) zijn opgelost gelukkig! Daarnaast heb ik inderdaad wel het idee dat de batterij net iets langer mee gaat, al is het niet wereldschokkend... Al had ik met de oude versie nog wel eens een dag dat de telefoon binnen 12u bijna leeg was door wake-locks, die zijn hopelijk nu ook opgelost.
Al met al tevreden met de update! Stukje beter dan 4.2.1. Nu maar braaf wachten op 5.0?
Al met al tevreden met de update! Stukje beter dan 4.2.1. Nu maar braaf wachten op 5.0?
Heb de telefoon ook sinds gisteren. Meteen opgeladen en 4.4.2 geinstalleerd. En vervolgens in een keer de accu leeg getrokken, jezus wat een geweld in vergelijking met m'n vorige toestel (xperia x10). Zo zie je wat een verschil er tussen het ene ooit top toestel en het huidige zit.
Heb ook maar meteen een valenta hoesje gekocht zolang ik moet wachten op m'n case. Wel een met een bandje met magneetje dit keer, vaak genoeg gehad dat hij er bij een losse gewoon uitschoot.
Neem aan dat er over het batterijgebruik meer te zeggen valt na meerder laad en drain acties? eerste avond was met bijna 6uur screen tijd en veel rekenwerk toch echt niet slecht. Alleen ging hij niet uit bij precies 1%. Is wel vaker gebeurt en zal enkel de eerste keer zo zijn denk ik.
Al met al ben ik echt mega tevreden. Het rammelen is idd de autofocus, dit had m'n vorige telefoon ook alleen dan moest je veel harder schudden. Ik stoor me er niet aan en aangezien zowat iedereen er last van heeft stoor ik me er ook niet aan.
Heb een keer antutu gedraaid, toen kwam de score vreemd genoeg iets lager uit dan dat in de database stond. Zal wel zijn omdat hij niet echt in de ideale benchmark stand stond. Zat wel met open mond de scores te bekijken met in m'n achterhoofd het gedoe de x10 wat hoger te krijgen.
Heb ook maar meteen een valenta hoesje gekocht zolang ik moet wachten op m'n case. Wel een met een bandje met magneetje dit keer, vaak genoeg gehad dat hij er bij een losse gewoon uitschoot.
Neem aan dat er over het batterijgebruik meer te zeggen valt na meerder laad en drain acties? eerste avond was met bijna 6uur screen tijd en veel rekenwerk toch echt niet slecht. Alleen ging hij niet uit bij precies 1%. Is wel vaker gebeurt en zal enkel de eerste keer zo zijn denk ik.
Al met al ben ik echt mega tevreden. Het rammelen is idd de autofocus, dit had m'n vorige telefoon ook alleen dan moest je veel harder schudden. Ik stoor me er niet aan en aangezien zowat iedereen er last van heeft stoor ik me er ook niet aan.
Heb een keer antutu gedraaid, toen kwam de score vreemd genoeg iets lager uit dan dat in de database stond. Zal wel zijn omdat hij niet echt in de ideale benchmark stand stond. Zat wel met open mond de scores te bekijken met in m'n achterhoofd het gedoe de x10 wat hoger te krijgen.
[ Voor 32% gewijzigd door twowheeler op 22-02-2013 17:02 ]
Goed, ik ben sinds enige tijd ook eigenaar van dit toestel.
Tot op heden geen problemen, maar er viel me vandaag toch iets op. Mijn scherm gaat niet meer aan als ik een telefoongesprek wil beëindigen. Kortom, hij blijft maar doorbellen.
Meer mensen met dit probleem en iemand een idee wat ik hier mee kan?
Alvast dank!
Tot op heden geen problemen, maar er viel me vandaag toch iets op. Mijn scherm gaat niet meer aan als ik een telefoongesprek wil beëindigen. Kortom, hij blijft maar doorbellen.
Meer mensen met dit probleem en iemand een idee wat ik hier mee kan?
Alvast dank!
Batterij verbruik is alleen dusdanig verbeterd, dat het de moeite waard is. Zie daarvoor dan ook dit artikel:ionn schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 20:04:
Zou tweakers een 2e review doen, nu de N4 op 4.2.2 draait. Ben wel benieuwd naar de resultaten.
nieuws: Android 4.2.2 verbetert accuduur van Nexus 4
Verder valt er weinig te bespreken lijkt me... Die paar bugs welke zijn verholpen of minimale software aanpassingen, lijken me niet de moeite waard.
Ik heb de Nexus gisteravond opgehaald, mooi toestel! Hij werkt (uiteraard) een stuk sneller dan m'n Desire HD en het beeldscherm ziet er erg fraai uit. De algehele indruk is die van een sjiek toestel zonder poespas met een solide bouwkwaliteit. Ik heb ook de update naar 4.2.2 ontvangen en gelijk geïnstalleerd.
Mijn toestel kraakt nergens en de knoppen zitten allemaal vast zoals het hoort. Het "rammeltje" van de camera heb ik trouwens ook, maar dat stoort geenszins. Ik heb overigens direct Nova Launcher geïnstalleerd, dit draaide ik namelijk al een tijdje naar alle tevredenheid op m'n DHD.
Ik heb wel een paar opmerkingen;
- ik had graag fysieke knoppen gehad ipv verwerkt in het beeldscherm. Het scherm is 4.7" maar feitelijk is het even groot als het 4.3" scherm van m'n DHD. Zonde, daar ga ik dus niets op vooruit. De knoppen werken overigens verder prima.
- ik mis de MENU knop om direct bij m'n settings te komen. Klopt het dat om bij de settings te komen je de notificatiebalk naar beneden moet vegen (2 vingers) en vervolgens op instellingen moet klikken?
- waar vind ik de instellingen voor het vergrendelscherm? Ik wil graag vanaf het unlockscherm direct Whatsapp, Berichten of de Camera kunnen openen. Nu kan ik alleen unlocken. Ik draaide Jellytime (kale android, dus zonder Sense) met Nova Launcher en hiermee kon dit gewoon. Ik dacht dat dit een standaard instelling was in Jellybean, of vergis ik mij? Ik bedoel dus niet die widgets op lockscreen, maar gewoon apps.
Nu eerst maar even verder spelen en bekijken of ik 'm ga rooten.
Mijn toestel kraakt nergens en de knoppen zitten allemaal vast zoals het hoort. Het "rammeltje" van de camera heb ik trouwens ook, maar dat stoort geenszins. Ik heb overigens direct Nova Launcher geïnstalleerd, dit draaide ik namelijk al een tijdje naar alle tevredenheid op m'n DHD.
- ik had graag fysieke knoppen gehad ipv verwerkt in het beeldscherm. Het scherm is 4.7" maar feitelijk is het even groot als het 4.3" scherm van m'n DHD. Zonde, daar ga ik dus niets op vooruit. De knoppen werken overigens verder prima.
- ik mis de MENU knop om direct bij m'n settings te komen. Klopt het dat om bij de settings te komen je de notificatiebalk naar beneden moet vegen (2 vingers) en vervolgens op instellingen moet klikken?
- waar vind ik de instellingen voor het vergrendelscherm? Ik wil graag vanaf het unlockscherm direct Whatsapp, Berichten of de Camera kunnen openen. Nu kan ik alleen unlocken. Ik draaide Jellytime (kale android, dus zonder Sense) met Nova Launcher en hiermee kon dit gewoon. Ik dacht dat dit een standaard instelling was in Jellybean, of vergis ik mij? Ik bedoel dus niet die widgets op lockscreen, maar gewoon apps.
Op je lockscreen naar links vegen, zodat je rechter lockscreen in beeld komt, dat is je camera.
Dat de nexus 4 rammelt als je hem schud komt niet door de autofocus maar door de sim card ejector.
YouTube: Nexus 4 - Rattle (Part 1): UPDATE: Micro-SIM Ejector!
Instellingen kan je inderdaad alleen openen via de notificatiebalk (twee vingers naar beneden trekken, en dan Instellingen) of via 'alle applicaties', daar staat ie ook tussen.JunkO schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 12:07:
Ik heb de Nexus gisteravond opgehaald, mooi toestel! Hij werkt (uiteraard) een stuk sneller dan m'n Desire HD en het beeldscherm ziet er erg fraai uit. De algehele indruk is die van een sjiek toestel zonder poespas met een solide bouwkwaliteit. Ik heb ook de update naar 4.2.2 ontvangen en gelijk geïnstalleerd.
Veel instellingen voor het vergrendelscherm heb je inderdaad niet. De versie van Jellytime (custom rom?) die je had, zal waarschijnlijk gebaseerd zijn op AOKP of CM10, en deze hebben (hadden?) inderdaad deze optie wel. Wel kan je kijken naar een lockscreen widget, welke functie deze toevoegt, zoals:
Google Play: Shipoopi Lockscreen Widget maar er zullen er vast nog tientallen andere zijn.
PS. Ben juist blij dat het on-screen toetsen zijn, anders zou de telefoon alleen maar nog groter worden... Liever niet!
Hmm, dat zal inderdaad een functie van Cyanogenmod zijn, jammer want dit vond ik echt super handig. Dat je de camera snel kunt bereiken middels de rechterwidget wist ik, maar ik mis de functie om snel naar zelf ingestelde apps te kunnen komen. Gelukkig heeft DashClock steeds meer ondersteuning voor verschillende apps zoals Facebook en Whatsapp.
Wat ik trouwens ook gelijk geïnstalleerd heb is de Chronus Widget vanuit CM10.1, deze is ook als losse .apk te downloaden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2078205
Een erg fraaie clockwidget, clean and simple.
Wat ik trouwens ook gelijk geïnstalleerd heb is de Chronus Widget vanuit CM10.1, deze is ook als losse .apk te downloaden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2078205
Een erg fraaie clockwidget, clean and simple.
Er is anders nog ruimte zat onder het scherm, dus die vlieger gaat niet helemaal op.PS. Ben juist blij dat het on-screen toetsen zijn, anders zou de telefoon alleen maar nog groter worden... Liever niet!
[ Voor 16% gewijzigd door JunkO op 23-02-2013 14:00 ]
Ja en NeeSrbinYU schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 13:18:
Dat de nexus 4 rammelt als je hem schud komt niet door de autofocus maar door de sim card ejector.
Er zijn twee verschillende ratelgeluiden. Het ene ratelgeluid krijg je als je hem neerlegt zoals in het filmpje te zien is.
Het andere ratelgeluid krijg je als je het toestel heen en weer beweegt en dat is de sim ejector. Niet iedereen lijkt deze ratel te hebben, althans...niet in dezelfde mate.
Ik heb de tweede (meest irritante) ratel opgelost d.m.v. een plakbanje om de sim slotje waardoor de sim ejector niet meer ratelt, maar ik heb nog steeds een ratel als ik hem neerleg zoals in bovenstaand filmpje. Dat zal idd de autofocus zijn.
Verwijderd
ok, dus mijn nexus 4 blijft maar op 50 procent staan als ik hem wil opladen en met een andere oplader hetzelfde. Dus ik denk niet dat het aan de lader ligt. Als ik een wireless charger koop, gaat die dan wel opladen of niet? Anders breng ik hem binnen. Hoe zit dat dan als je hem besteld hebt bij de uk play store met borderlinx? Graag een oplossing a.u.b.
Je komt hier binnen vallen en ik moet ineens begrijpen waar je het over hebt? Wat blijft op 50% staan? De acculading? Je weet dat die 50% maar een indicatie is en dat deze ook nog eens flink onnauwkeurig is? Waarmee lees je die uberhaupt uit?Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 17:16:
ok, dus mijn nexus 4 blijft maar op 50 procent staan als ik hem wil opladen en met een andere oplader hetzelfde. Dus ik denk niet dat het aan de lader ligt.
Hoe lang heb je de Nexus 4 aan de lader laten hangen? Geeft deze aan dat deze wordt opgeladen op dat moment? Laad de Nexus 4 ook niet op wanneer je deze aan de PC hangt?
Werken de laders wel op andere telefoons/apparaten?
Wat heb je al geprobeerd om het probleem te verhelpen? Nexus 4 al eens herstart? Desnoods een factory reset gedaan? Al een nacht aan het sap laten hangen?
Laad de telefoon ook niet op als deze uitgeschakeld aan een lader hangt?
Ik denk niet dat iemand dat met zekerheid kan zeggen. Probeer het.Als ik een wireless charger koop, gaat die dan wel opladen of niet? Anders breng ik hem binnen.
Wat denk je dat het hier is? Een helpdesk? Er is nog zoveel dat je zelf niet geprobeerd heb, althans je vemeldt het niet, dus ga ik er van uit van niet.Hoe zit dat dan als je hem besteld hebt bij de uk play store met borderlinx? Graag een oplossing a.u.b.
Post gerust opnieuw, maar probeer in een nieuwe post wel te vermelden wat je zoal geprobeerd hebt.
[ Voor 11% gewijzigd door Ultraman op 23-02-2013 18:56 ]
Verwijderd
Sorry voor de misverstanden. Ik kreeg dus mijn nexus gisteren binnen en toen stond de batterij op 50 procent ongeveer. Na even ermee te spelen en 7 procent kwijt te spelen, sloeg ik hem aan de lader. Het opladen icoontje stond niet aan dus ik zet hem uit om te zien of het zo wel zou lukken. Ik zag het opladen icoontje, maar na 4 uur opladen, ging deze nog altijd van het midden (50 procent) naar boven. Ik deed het toestel aan en deze was inderdaad niet opgeladen. Ik probeerde het voor de nacht met een andere lader die dezelfde voltage en ampère had, maar 's ochtends werd ik wakker en hij had nog steeds 50 procent. Ik heb al een Factory reset gedaan, maar hij laad nog steeds niet op. Ik denk dat het misschien aan de micro USB poort ligt en daarom vroeg ik of een wireless charger een oplossing zou bieden. Ik heb hem via UK en borderlinx besteld en mocht er geen oplossing zijn, zou ik hem binnenbrengen. Maar misschien lukt dat ook via LG Belgie. Bedankt voor uw hulp.
Edit: En ja ik heb hem al aan de pc gehangen en de laders werken wel met andere apparaten.
Het rare is wel dat mijn pc het toestel herken als mass storage om bestanden over te zetten.
Edit: En ja ik heb hem al aan de pc gehangen en de laders werken wel met andere apparaten.
Het rare is wel dat mijn pc het toestel herken als mass storage om bestanden over te zetten.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2013 21:24 ]
Laat hem helemaal leeg lopen en dan aan oplader hangen. Als ie dan niet oplaad weet je zeker dat ie een retourtje krijgt.Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 19:56:
Sorry voor de misverstanden. Ik kreeg dus mijn nexus gisteren binnen en toen stond de batterij op 50 procent ongeveer. Na even ermee te spelen en 7 procent kwijt te spelen, sloeg ik hem aan de lader. Het opladen icoontje stond niet aan dus ik zet hem uit om te zien of het zo wel zou lukken. Ik zag het opladen icoontje, maar na 4 uur opladen, ging deze nog altijd van het midden (50 procent) naar boven. Ik deed het toestel aan en deze was inderdaad niet opgeladen. Ik probeerde het voor de nacht met een andere lader die dezelfde voltage en ampère had, maar 's ochtends werd ik wakker en hij had nog steeds 50 procent. Ik heb al een Factory reset gedaan, maar hij laad nog steeds niet op. Ik denk dat het misschien aan de micro USB poort ligt en daarom vroeg ik of een wireless charger een oplossing zou bieden. Ik heb hem via UK en borderlinx besteld en mocht er geen oplossing zijn, zou ik hem binnenbrengen. Maar misschien lukt dat ook via LG Belgie. Bedankt voor uw hulp.
Verwijderd
En hoe zou dat binnenbrengen dan in zijn werk gaan? Want ik heb al een tijdje topics doorlopen en daar staat telkens dat garantie binnen EU is, maar er is nog nergens een duidelijk antwoord geweest.
Let op:
~~~[html]Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic, <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1531584/last">~~~[Google Nexus 4/LG Nexus] levertijden- en abonnemententopic</a> en horen niet in dit topic.<br>
Alles over accessoires voor de Nexus 4 hoort thuis in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1526439/last">Accessoires voor de Google Nexus 4 - LG Nexus</a>.~~~[/html]
~~~[html]Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic, <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1531584/last">~~~[Google Nexus 4/LG Nexus] levertijden- en abonnemententopic</a> en horen niet in dit topic.<br>
Alles over accessoires voor de Nexus 4 hoort thuis in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1526439/last">Accessoires voor de Google Nexus 4 - LG Nexus</a>.~~~[/html]