Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi|IA2
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10-2018
Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2013 @ 09:40:
En hoe zou dat binnenbrengen dan in zijn werk gaan? Want ik heb al een tijdje topics doorlopen en daar staat telkens dat garantie binnen EU is, maar er is nog nergens een duidelijk antwoord geweest.
Waarschijnlijk omdat niemand er ervaring mee heeft. :)

Dit is je kans om het uit te zoeken en met ons te delen!

Garantie is EU, dus google kan je niet verplichten om hem vanuit UK op te sturen. Wel om hem naar hun garantie centrum in de UK te sturen natuurlijk. Dit is natuurlijk op jouw kosten, want jij hebt er uiteindelijk voor gekozen om niet in het land te blijven waar je hem gekocht hebt.

Ik zou dus zeggen: zoek een contact nummer op in de UK google play store en bel er eens naar voor info, en deel het hier natuurlijk.

Daarbij nog een kleine stijltip: als je een lang verhaal typt, zet er af en toe een enter in om alinea's te scheiden, dat leest een pak leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem nu helemaal laten leeglopen, maar hij laad nog steeds niet op. Dus zal ik hem terugsturen naar google uk.

Voor de mensen die ook garantieproblemen hebben:

Als je hem in de UK besteld hebt, moet je bellen naar Google (0448003286081). De persoon aan de telefoon zal je verder uitleg geven.

Ik heb gewoon gezegd dat ik in België woon en het besteld heb via Borderlinx. Hij vroeg dan mijn e-mailadres en dan moet je dat adres opgeven waarmee je via een proxy je nexus besteld hebt.

Nu krijg ik nog verdere shipping information via mail en kan ik hem opsturen. Zij zullen mijn nieuwe nexus dan opsturen naar mijn Borderlinx-adres en Borderlinx stuurt het dan door naar mij.

Zo moet ik enkel de verzendkosten van Borderlinx betalen en heb ik hopelijk een werkende Nexus 4.

Hopelijk hielp dit voor andere mensen met garantieproblemen. In Duitsland via mailboxde zou het ook zo moeten verlopen en in de Duitse mediamarkt is het nog altijd het makkelijkst.

Ik zal nog een reactie plaatsen wanneer ik een nieuwe ontvangen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-09 10:48
Kijk, dit is info waar iedereen wat aan heeft, chapeau :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi|IA2
Perfect! Merci voor de info! Dan weet ik wat doen als er met wat scheelt met mijn nexus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 16:33
Dat is inderdaad info waar we wat aan hebben, thanx!

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:35
Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2013 @ 11:49:
Heb hem nu helemaal laten leeglopen, maar hij laad nog steeds niet op. Dus zal ik hem terugsturen naar google uk.

*knip*
Ik weet niet of je alles al in gang heb gezet, maar probeer eens een andere lader met een hoger voltage/amper/wat-het-ook-moge-zijn. Mijn Nexus 4 laadt met de standaard lader ook niet goed op en blijft vaak hangen rond de 60%. Met mijn Nexus 10 lader (welke 'meer stroom' levert) gaat het echter wel goed en zonder problemen.

[ Voor 45% gewijzigd door FabianNL op 24-02-2013 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar hij laadt gewoon niet op. Dus ik denk dat het aan de batterij ligt.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2013 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

FabianNL schreef op zondag 24 februari 2013 @ 14:26:
[...]

Ik weet niet of je alles al in gang heb gezet, maar probeer eens een andere lader met een hoger voltage/amper/wat-het-ook-moge-zijn. Mijn Nexus 4 laadt met de standaard lader ook niet goed op en blijft vaak hangen rond de 60%. Met mijn Nexus 10 lader (welke 'meer stroom' levert) gaat het echter wel goed en zonder problemen.
Dat hoort niet dus jij kan hem ook terugsturen of nieuwe N4 oplader halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zullen een nieuwe opsturen en pas wanneer ik hem gekregen heb, moet ik mijn vorige opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Falken
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:23
Nielsdeboer schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 19:34:
Right...neem me niet kwalijk.

M'n screenprotector blokkeerde dus de nabijheidssensor. Klein hoekje afgeknipt, probleem weg.
Waar zit de nabijheidssensor? ik heb ook een screenprotector met hetzelfde probleem dus waar knip ik dat hoekje eraf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:24
je ziet links boven 2 rondjes zitten, de nabijheids en licht sensor

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBSDM
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 22:03

M'n screenprotector blokkeerde dus de nabijheidssensor. Klein hoekje afgeknipt, probleem weg.
Haha nu hetzelfde probleem had ik na 5 screenprotectors er eindelijk 1 goed opzitten blokkeert die dat ding-.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordChaos73
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-01 14:45
Heeft iemand ook issues met het vast instellen van het voicemail nummer? Ik krijg de melding "Couldn't change the voicemail number. Contact your carrier if this problem persists."

Ik heb een zakelijk T-Mobile abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 12:05
Mensen die last hebben van een Nexus die erg warm wordt: een andere kernel kan soelaas brengen. Die van mij werd echt te warm als ik hem gebruikte (gewoon lezen) terwijl ik op mobiel internet zat (wel slechte verbinding, de trein...). Heb nu de kernel van faux geïnstalleerd en probleem lijkt grotendeels verholpen.

Daarnaast ook de snapdragon battery guru app geïnstalleerd: op het eerste zich ben ik positief, is sinds vandaag uit de 'learning mode' en stand-by lijkt hij toch effectief minder batterij te verbruiken. Maar de nieuwe kernel kan daar ook wel iets mee te maken hebben natuurlijk, dus moeilijk om objectief te zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
ionn schreef op zondag 24 februari 2013 @ 23:47:
[...]

Dat hoort niet dus jij kan hem ook terugsturen of nieuwe N4 oplader halen
Waarschijnlijk zou ik inderdaad een nieuwe oplader mogen ophalen, maar aangezien ik in de VS besteld hebt, vind ik dat een beetje veel moeite voor een oplader :+
Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2013 @ 17:11:
Maar hij laadt gewoon niet op. Dus ik denk dat het aan de batterij ligt.
Als ie gewoon echt niks doet, zal er inderdaad meer aan de hand zijn... Succes ermee en houd ons op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hallodokter
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-01 09:10
Heeft iemand al ervaring met deze app? Google Play: Snapdragon™ BatteryGuru (Beta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 15:27
Verdorie, krijg vandaag een MHL adapter binnen en die doet dus gewoon helemaal niets met de Nexus 4. Ik ging ervan uit dat hij naast Slimport ook MHL zou ondersteunen, niet dus. Baal er wel van want voor die 1 of 2 keer dat ik het zal gebruiken heb ik niet zo'n zin om 30 euro neer te tellen voor zo'n Slimport adapter :(

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
Paar dagen geprobeerd, het enige wat ie doet is (naar mijn weten) achtergrond data beperken van apps (wat je ook per app handmatig kan instelllen) en Wifi in en uitschakelen, zodat Wifi alleen aanstaat waar je ook daadwerkelijk toegang hebt.

Al met al niet heel zinnig in mijn ogen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi|IA2
Ik vind wel dat m'n nexus 4 veel langer mee gaat sinds de update naar 4.2.2.

Voor mij is het verbruik van ongeveer 10min per procent naar 34min per procent gegaan. Dat is het verschil van net de dag doorkomen naar thuiskomen na een hele dag met nog 65% batterij over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Laatst online: 15:12
Mijn apps willen niet meer in landscape mode. Het lijkt er op dat de gyro meter oid vast zit, wanneer ik bike racer speel doe hij alleen maar wheelies ook. Ik heb net alles opnieuw geinstalleerd radio, rom etc allemaal origineel zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-09 22:30
Dat doen we hier niet, daarvoor gebruik je Vraag & Aanbod

[ Voor 78% gewijzigd door AmbroosV op 26-02-2013 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 21:23

Convoy

g44p

2 dingen:

1. is hier niet de plek voor, ga dat es ff lekker melden in "Vraag & Aanbod" of op MP zoals je al hebt gedaan :P
2. het is "beter dan" :+

Suc6 met je verkoop O-)

[ Voor 22% gewijzigd door AmbroosV op 26-02-2013 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
jostefa schreef op maandag 25 februari 2013 @ 21:08:
Mijn apps willen niet meer in landscape mode. Het lijkt er op dat de gyro meter oid vast zit, wanneer ik bike racer speel doe hij alleen maar wheelies ook. Ik heb net alles opnieuw geinstalleerd radio, rom etc allemaal origineel zonder resultaat.
Download eens dit programmatje, en kijk eens wat ie doet:
Google Play: Z - Device Test
Heb zelf hier ook soms last van... Dacht dat 4.2.2 dit had opgelost, maar helaas blijft ie heel af en toe nog steeds hangen. Een restart lost het probleem altijd direct op, en soms is het proberen van een paar verschillende apps ook al voldoende. Lijkt me dus echt een software probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
Bij mij is het opgelost door een paar klappen op de achterkant van het toestel te geven lol. Mijn achterkant ligt ook in 100 stukken dus misschien heeft dat er wat mee te maken gehad. Wacht nog steeds op normale prijzen voor nieuwe achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nogal last van battery drain foor Google Services.
Ik draai 4.2.2 stock, heb currents sync uitstaan maar de rest aan.
Het probleem wordt door meer mensen gemeld maar een oplossing heb ik nog niet voorbij zien komen. Iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OekHACe.png?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 15:39

mucuracat

YES

...Knip....

8)7 8)7

[ Voor 94% gewijzigd door mucuracat op 26-02-2013 17:19 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
Exchange Services neemt bij mij 34% van het batterijgebruik in beslag zie ik. Ik heb mijn hotmail account al op 1 maal per uur checken ingesteld, maar bij Gmail zie ik deze optie niet staan. Ik kan synchronisatie uit zetten óf aan zetten, meer niet. Klopt dat?? :?

Ik zit overigens op 4.2.2

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Laatst online: 19-09 13:39
Als ik m'n nexus zou rooten (zodat ik een ad blocker kan installeren) verdwijnt dan ook meteen de mogelijkheid om van google updates te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Waarom als ik op pagina 93 kijk, krijg ik een melding van google dat er malware zich op de site bevind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:21

shinchan03

Niels

Heb ik ook ionn, dus ben ook maar ff niet gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mono-oXide
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:47
ionn schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 20:50:
Waarom als ik op pagina 93 kijk, krijg ik een melding van google dat er malware zich op de site bevind.
Komt doordat een gebruiker een avatar heeft staan bij een blacklisted website

eRR_ in dit geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Graag weer ontopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 01:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 16:31:
Ik heb nogal last van battery drain foor Google Services.
Ik draai 4.2.2 stock, heb currents sync uitstaan maar de rest aan.
Het probleem wordt door meer mensen gemeld maar een oplossing heb ik nog niet voorbij zien komen. Iemand een idee?

[afbeelding]
Je zou kunnen proberen om Google Now uit te zetten. Mogelijk is die zich ergens op aan het stuk bijten?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
Gaat lekker met mijn nexus 4. Ik kan nu weer op geen enkele manier verbinding maken met mijn wifi netwerk. Hij blijft zeggen ip adres ophalen, bereik is goed, router al gereboot, netwerk channel al op ander kanaal gezet niets werkt. Ook het netwerk laten vergeten en opnieuw verbinding maken werkt niet.

Ik gebruik smallbandversie m9615A-CEFWMAZM-2.0.1700.48 voor de rest is alles stock (waarschijnlijk is de smallband ook stock). Iemand enig idee? Welke smallband staat er bij jullie op bij 4.2.2?

[ Voor 7% gewijzigd door jostefa op 26-02-2013 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 14:42
Is je DHCP server niet door zijn IP-adressen heen? Of weet je zeker dat het aan de Nexus ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
Dit staat er in mijn router en het mac adres is het zelfde als mijn telefoon dus dit moet het ip adres voor mijn telefoon zijn. Ik probeerde al ergens een optie te zoeken dat alle ip adressen opnieuw ge-assigned worden maar dat kan ik (nog) niet vinden.

code:
1
android   192.168.1.215 e8:92:xxxx  11h 59m 28s

edit: de leases staan blijkbaar in /tmp/dhcp.leases ik ga even inloggen met ssh.

edit2: Alle leases verwijdert en hij houd het zelfde probleem ip wordt aangemaakt op de router maar telefoon blijft zeggen ip-adres ophalen. Ik zal vanmiddag op een ander netwerk testen.

[ Voor 31% gewijzigd door jostefa op 27-02-2013 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Belde net om mijn voicemail af te luisteren, kon ik niet meer ophangen :(
Gelukkig had ik hier al gelezen dat dat door de screenprotector komt en inderdaad, toen ik die los pulkte sprong het scherm weer aan.

Zeer irritant dat je het scherm niet aan kunt forceren met bijvoorbeeld de powerbutton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO

Haha nu hetzelfde probleem had ik na 5 screenprotectors er eindelijk 1 goed opzitten blokkeert die dat ding-.-
frickY schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 15:07:
Belde net om mijn voicemail af te luisteren, kon ik niet meer ophangen :(
Gelukkig had ik hier al gelezen dat dat door de screenprotector komt en inderdaad, toen ik die los pulkte sprong het scherm weer aan.

Zeer irritant dat je het scherm niet aan kunt forceren met bijvoorbeeld de powerbutton.
Niet om het één of ander hoor, maar checken jullie niet van tevoren of je screenprotector je sensoren afdekt? Dat zie je toch gelijk? :?

Die goedkope dingen van Ebay en DealExtreme bijvoorbeeld zijn kwa pasvorm niet altijd even goed weet ik uit ervaring, en die houden dus ook niet altijd rekening met dit soort zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 15:06
eSCe schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 23:21:
Heb nu ook een week mijn Nexus 4 en echt wat een leuk toestel!

Nu moet ik echter voor een vriendin nog 1 zien te vinden maar ik zit met een vraagje; als ik een toestel in de VS koop, hoe zit het dan met de garantie? Moet ik hem dan terugsturen naar Google US of kan ik dit via België regelen?
Ben je hier al achter gekomen inmiddels? Zit met hetzelfde, twijfel om er 1 uit de VS te laten meenemen, maar vraag me af hoe het dan met garantie zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mono-oXide schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 21:14:
[...]

Komt doordat een gebruiker een avatar heeft staan bij een blacklisted website

eRR_ in dit geval
Heb in 2001 (12 jaar geleden..omg..) ooit een avatar in mn profile gezet die gehost werd op members.xoom.com. Die geeft nu een malware waarschuwing. Waarvoor excuus! Bij deze verwijderd :) [/offtopic]
Ultraman schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 23:11:
[...]

Je zou kunnen proberen om Google Now uit te zetten. Mogelijk is die zich ergens op aan het stuk bijten?
Heb vandaag mn batterij gedrag in de gaten gehouden, gedurende de ochtend ging het prima, na een paar uur dook Services ineens op in mn stats met 46% gebruik (CPU totaal 35s / Ingeschakeld houden 3m4s) . Het lijkt dus een eenmalige, kortdurende actie van Google Services maar met een absurde drain.

Zal morgen de hele dag Google Now uitzetten en kijken of het dan weer gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
JunkO schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 15:16:
Niet om het één of ander hoor, maar checken jullie niet van tevoren of je screenprotector je sensoren afdekt? Dat zie je toch gelijk? :?
Ik wist dat hij de 2 sensoren afdekte, maar niet dat de sensoren hier last van zouden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
jostefa schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 10:17:
Dit staat er in mijn router en het mac adres is het zelfde als mijn telefoon dus dit moet het ip adres voor mijn telefoon zijn. Ik probeerde al ergens een optie te zoeken dat alle ip adressen opnieuw ge-assigned worden maar dat kan ik (nog) niet vinden.

code:
1
android   192.168.1.215 e8:92:xxxx  11h 59m 28s

edit: de leases staan blijkbaar in /tmp/dhcp.leases ik ga even inloggen met ssh.

edit2: Alle leases verwijdert en hij houd het zelfde probleem ip wordt aangemaakt op de router maar telefoon blijft zeggen ip-adres ophalen. Ik zal vanmiddag op een ander netwerk testen.
Hoogstwaarschijnlijk was het mijn radio die niet goed was :+

• Autofan1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-01-2024
JunkO schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 15:16:
[...]

[...]

[...]

Die goedkope dingen van Ebay en DealExtreme bijvoorbeeld zijn kwa pasvorm niet altijd even goed weet ik uit ervaring, en die houden dus ook niet altijd rekening met dit soort zaken.
Dit brengt mij op een vraag, maar die stel ik wel in het Accesoirestopic. ;)
Heb de Nexus 4 nu zo'n 2,5 week in gebruik en hij bevalt tot op heden meer dan uitstekend! Ik kan zonder problemen 2 dagen met de accu doen:
Afbeeldingslocatie: http://i154.photobucket.com/albums/s272/1985autofan/Screenshot_2013-02-24-17-20-24_zps34a20eeb.png
Afbeeldingslocatie: http://i154.photobucket.com/albums/s272/1985autofan/Screenshot_2013-02-24-17-20-32_zps1e7051cf.png
Afbeeldingslocatie: http://i154.photobucket.com/albums/s272/1985autofan/Screenshot_2013-02-24-17-20-45_zpscca85155.png

Scherminstellingen staan gewoon standaard, draai stock 4.2.2 en heb hem alleen geroot/bootloader unlocked toen ik hem uit de doos haalde.
Heb nog een hoesje onderweg en een actieve Brodit Proclip (inbouw, niet die met 12v-stekker) in bestelling staan. Indien laatst genoemde binnen is kan ik kijken hoe hij als navigatie bevalt.

• De_Remus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 10:55
twowheeler schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 20:23:
Als ik m'n nexus zou rooten (zodat ik een ad blocker kan installeren) verdwijnt dan ook meteen de mogelijkheid om van google updates te krijgen?
neen, maar bij een volgende update ben je je root toegang wel weer kwijt en moet je opnieuw rooten

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 21:23

Convoy

g44p

Autofan1985 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 09:03:
[...]

Dit brengt mij op een vraag, maar die stel ik wel in het Accesoirestopic. ;)
Heb de Nexus 4 nu zo'n 2,5 week in gebruik en hij bevalt tot op heden meer dan uitstekend! Ik kan zonder problemen 2 dagen met de accu doen:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Scherminstellingen staan gewoon standaard, draai stock 4.2.2 en heb hem alleen geroot/bootloader unlocked toen ik hem uit de doos haalde.
Heb nog een hoesje onderweg en een actieve Brodit Proclip (inbouw, niet die met 12v-stekker) in bestelling staan. Indien laatst genoemde binnen is kan ik kijken hoe hij als navigatie bevalt.
Dat is niet zo moeilijk als je je telefoon maar 1uur per dag gebruikt ;)

• Autofan1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-01-2024
Gebruik hem regelmatig, maar vaak kort inderdaad. EN heb verder alles continu aan: bluetooth, wifi, locatieservices, de hele mikmak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bwlian
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:52
De_Remus schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 14:11:
[...]

neen, maar bij een volgende update ben je je root toegang wel weer kwijt en moet je opnieuw rooten
Of hij kan het manueel installeren..

This space was intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben meer personen hier last van de bluetooth bug? :{

Na het bekend worden van de bug zijn er al minimaal 2 systeemsoftware updates geweest, niettemin is het Google nog niet gelukt om de bug te verwijderen. Érg frustrating :(

Wanneer Wifi aanstaat (of net heeft gestaan), kan bluetooth niet worden ingeschakeld; zie bv dit filmpje als voorbeeld.

Ook streamen via bluetooth lukt met sommige modellen autoradio's niet, waaronder dus net één vd radio's die we in een van onze auto's hebben :(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2013 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:37

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Wat is de bluetooth bug dan? Bij mij staan zowel wifi als bluetooth altijd aan. Het enige wat mij opvalt is dat mijn Desire veel sneller verbond met mijn auto, bij de Nexus wil dit soms nog wel eens wat langer duren.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij sommige toestellen, als Wifi aan staat of aan heeft gestaan, kan bluetooth simpelweg niet aangezet worden én streaming naar bv carkits ondervindt problemen mocht het wél incidenteel lukken om bluetooth aan te zetten.

Als je dat schuifje naar rechts sleept springt ie meteen weer terug :{

Zwaar irritant want je moet je tel opnieuw opstarten wil je bluetooth weer aan kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Verwijderd schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 10:30:
Hebben meer personen hier last van de bluetooth bug? :{

Na het bekend worden van de bug zijn er al minimaal 2 systeemsoftware updates geweest, niettemin is het Google nog niet gelukt om de bug te verwijderen. Érg frustrating :(

Wanneer Wifi aanstaat (of net heeft gestaan), kan bluetooth niet worden ingeschakeld; zie bv dit filmpje als voorbeeld.

Ook streamen via bluetooth lukt met sommige modellen autoradio's niet, waaronder dus net één vd radio's die we in een van onze auto's hebben :(
Ik merk het nu pas, nu je het zegt. Ik had ff mijn philips speaker erbij gepakt om via bluetooth te luisteren, maar hij springt heel tijd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:00
Woensdagavond bij de Mediamarkt in Papenburg een Nexus 4 gehaald als vervanging voor mijn HTC Sensation. De Nexus 4 bevalt echt uitstekend na een paar dagen gebruik.
Bouwkwaliteit en materialen vind ik echt uitzonderlijk goed. Ik heb niet eerder een Android toestel in handen gehad dat zo solide aanvoelt en zo goed is afgewerkt. Details als de "glinsters" in de achterkant en goed weggewerkte notificatieled maken het echt een opvallend mooi toestel.

Nexus 4 is vergeleken met de Senstation (met custom CM10.1 rom) een flinke factor sneller. Uitstekend scherm, goede camera, betere luidspreker dan de Sensation. Wel kon ik niet wennen aan stock Android 4.2. CM10.1 geeft mij de opties die ik miste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 12:57:
Bij sommige toestellen, als Wifi aan staat of aan heeft gestaan, kan bluetooth simpelweg niet aangezet worden én streaming naar bv carkits ondervindt problemen mocht het wél incidenteel lukken om bluetooth aan te zetten.

Als je dat schuifje naar rechts sleept springt ie meteen weer terug :{

Zwaar irritant want je moet je tel opnieuw opstarten wil je bluetooth weer aan kunnen zetten.
Is inderdaad heel vervelend. Ik had er op Android 4.2.1 wel meer last van dan op 4.2.2.
Want hier doet hij het nu meestal wel. Maar ik heb het zojuist nog even geprobeerd en net wist hij Bluetooth niet in te schakelen. Je zou even het bug report op kunnen zoeken om te kijken of er al oplossingen voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kranten
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-02-2021
Een vraagje voor de zekerheid (voordat ik hem koop): Kan ik een Nexus 4 uit Engeland zomaar hier gebruiken? Of moet er bijvoorbeeld nog het een of ander aan instellingen veranderd worden?

[ Voor 5% gewijzigd door kranten op 02-03-2013 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atrax
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 12:10
kranten schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 17:59:
Een vraagje voor de zekerheid (voordat ik hem koop): Kan ik een Nexus 4 uit Engeland zomaar hier gebruiken? Of moet er bijvoorbeeld nog het een of ander aan instellingen veranderd worden?
Geen probleem. Alle Nexus 4 toestellen zijn wereldwijd hetzelfde. Ik heb zelf een US model.

[ Voor 3% gewijzigd door Atrax op 02-03-2013 18:14 ]

11x Eging 245Wp & Involar MAC250A = 2695Wp, richting: Zuid, helling: 20º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu enige tijd in gebruik en vind het een erg fijn apparaat. 2GB geheugen is zeer relaxt en de flitser is erg fel. Ik moest even wennen dat er geen HW keys op de voorkant zitten. Tevens is het soms even 'zoeken' waar de aanknop zit aangezien het in schemerlicht niet meteen duidelijk is of het toestel op de kop zit.

Twee vragen over de de browser die er standaard op zit (Chrome):

Waar kan ik de spellingscontrole uitzetten (in textfields op pagina's). Heb alle opties doorgespit.

Vrij vaak werkt openen in nieuwe pagina niet. Dan verschijnt er geen popup menu bij het ingedrukt houden van een link op een pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-08 12:55
Verwijderd schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 18:35:
Waar kan ik de spellingscontrole uitzetten (in textfields op pagina's).
In de instellingen van het toetsenbord
[b][message=39856017,noline]Vrij vaak werkt openen in nieuwe pagina niet. Dan verschijnt er geen popup menu bij het ingedrukt houden van een link op een pagina.
Gewoon enkel klikken, dan opent ie toch ook in een nieuwe tab?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Goed, ik heb het voor elkaar, barst in het scherm. Geen idee hoe, niet gevallen of iets.

Gekocht in de UK, een risico qua garantie etc maar toch flink chagrijnig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Laatst online: 19-09 13:39
Ik lees op xda dat veel mensen zelf 4.2.2 opnieuw geflasht hebben om de batterij duur omhoog te krijgen. Iemand ervaring daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CRXed schreef op zondag 03 maart 2013 @ 00:19:
[...]

In de instellingen van het toetsenbord

[...]
Gewoon enkel klikken, dan opent ie toch ook in een nieuwe tab?
Gek genoeg staat die uit bij taalinstelling, maar de rode lijntjes blijven bestaan in de textfields. Alleen bij Chrome. Andere apps zoals sms luistert wel goed naar de instelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
twowheeler schreef op zondag 03 maart 2013 @ 20:25:
Ik lees op xda dat veel mensen zelf 4.2.2 opnieuw geflasht hebben om de batterij duur omhoog te krijgen. Iemand ervaring daarmee?
Nog niet gedaan, maar ik merk wel dat de batterijduur na stock 4.2.2. via OTA ontvangen te hebben echt aanzienlijk slechter is geworden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

new_guy schreef op zondag 03 maart 2013 @ 19:38:
Goed, ik heb het voor elkaar, barst in het scherm. Geen idee hoe, niet gevallen of iets.
Schijnt vaker spontaan te gebeuren.

Heb de mijne sinds gisteren en vandaag is 'ie van een boek af gegleden en op een keukenvloer gevallen. De achterkant zit nu vol barsten, net zoals ik weleens bij iPhones heb gezien. Heb direct bij thuiskomst bij ETrade Supply een nieuwe achterkant en op Ebay wat prying tools en een T5 torx besteld, dus hopelijk kan ik 'm binnenkort zelf vervangen.

Als ik niet zoveel om stock Android/Nexus zou geven, had ik echt voor een andere, stevigere (of minder gladde) telefoon gekozen.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

8088 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 01:23:
[...]

Schijnt vaker spontaan te gebeuren.

Heb de mijne sinds gisteren en vandaag is 'ie van een boek af gegleden en op een keukenvloer gevallen. De achterkant zit nu vol barsten, net zoals ik weleens bij iPhones heb gezien. Heb direct bij thuiskomst bij ETrade Supply een nieuwe achterkant en op Ebay wat prying tools en een T5 torx besteld, dus hopelijk kan ik 'm binnenkort zelf vervangen.

Als ik niet zoveel om stock Android/Nexus zou geven, had ik echt voor een andere, stevigere (of minder gladde) telefoon gekozen.
Goedkoper? http://www.spareslg.com/t...s-4-e960-acq86231201.html

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

partyondude schreef op zondag 03 maart 2013 @ 23:01:
[...]

Nog niet gedaan, maar ik merk wel dat de batterijduur na stock 4.2.2. via OTA ontvangen te hebben echt aanzienlijk slechter is geworden :/
Bij mij was het juist iets beter geworden. Heel laag verbruik wanneer ik er niets mee doe.

Echter sinds eergisteren heb ik ineens een stuk hoger idle verbruik. Wellicht heb ik iets geupdate... ik weet echter niet meer wat. Rebooten heb ik ook nog niet geprobeerd. Maar ik ga maar eens met BetterBatteryStats aan de slag om te achterhalen wat er sluipverbruik aan het veroorzaken is...

Verder nog steeds erg tevreden hier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
partyondude schreef op zondag 03 maart 2013 @ 23:01:
[...]

Batterij is hier juist duidelijk verbeterd na de update! Had bij 4.2.1 nog regelmatig last van wake-locks of een extreem hoog verbruik door 'Android-besturingsysteem', deze problemen zijn opgelost. Heb wel enkele dagen geleden een hardreset gedaan aangezien ik weer problemen ondervond met de 'rotation'. Echter waren de batterij verbeteringen ook al merkbaar vóór de reset...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel_716
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 08:15
Nou mijn Nexus 4 is afgelopen weekend naar de knoppen gegaan.
Leg hem aan de lader op tafel en ik hoor ineens wat kraken. Dus ik pak mijn telefoon vast en voel/hoor gewoon dat de hele achterkant kapot scheurt.

Dit is het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/k392jVm.png

Nu lees ik wel meer verhalen dat de achterkant spontaan kapot gaat maar zo erg als dit heb ik nog niet gezien.
Overigens werkt me telefoon nog prima maar de glassplinters zijn voelbaar aan de achterkant.

[ Voor 10% gewijzigd door Michel_716 op 04-03-2013 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
Michel_716 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 13:39:
Leg hem aan de lader op tafel en ik hoor ineens wat kraken. Dus ik pak mijn telefoon vast en voel/hoor gewoon dat de hele achterkant kapot scheurt.

Dit is het resultaat:
[afbeelding]

Nu lees ik wel meer verhalen dat de achterkant spontaan kapot gaat maar zo erg als dit heb ik nog niet gezien.
Overigens werkt me telefoon nog prima maar de glassplinters zijn voelbaar aan de achterkant.
WTF 8)7 Probleem is, hoe toon je dit aan? Leg maar eens uit dat je hem niet hebt laten stuiteren maar dat hij spontaan gebarsten is. Dat is en blijft het grootste nadeel aan de Nexus 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel_716
Nouja, ik lees wel meer over warmte verschillen. Maar dat lijkt me wel erg slecht.
Telefoon heeft verder nergens geen beschadigingen en ook op het glas zelf is niet echt een plek te zien waar die echt hard op moet zijn gevallen ofzo.
Er is zo ongeveer geen enkel plekje over waar nog een barst in kan komen.

Mja idd bewijs het maar eens. Moet hem sowieso opsturen en dan gaan ze het bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

JunkO schreef op maandag 04 maart 2013 @ 14:03:
[...]

WTF 8)7 Probleem is, hoe toon je dit aan? Leg maar eens uit dat je hem niet hebt laten stuiteren maar dat hij spontaan gebarsten is. Dat is en blijft het grootste nadeel aan de Nexus 4.
Nou best makkelijk aan te tonen, want meest telefoons die vallen, daarbij zijn heel de randen beschadigt en op het punt van breken zitten dan ook de allerergste scheuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
Dit is het resultaat: ...
holy shit! dat is wel zorgwekkend, zeker als je em niet hebt laten vallen o.i.d.

waar stuur je em naar op?

[ Voor 3% gewijzigd door habermas op 04-03-2013 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel_716
Hier iemand met precies hetzelfde probleem als mij:
http://forums.androidcent...24-hours-not-dropped.html

Ik heb hem gekocht bij de Mediamarkt in Duitsland dus moet hem nu opsturen naar hun en dan gaan ze kijken wat ze ermee kunnen.

Wel genaaid want mijn oude telefoon heeft geen microsim. Even kijken of ik daar een adapter voor kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Zo, dat scheelt inderdaad een hoop geld. Heb ik toch niet goed genoeg gezocht. Ik heb €70,59 inclusief verzenden betaald, en daar komen nog btw, douanerechten en inklaringskosten bij. Bij Spares LG is 't €49,08 en wordt 't vanuit de EU verzonden (dus geen bijkomende kosten).

Hopelijk hebben anderen nog iets aan je tip.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
Bij Spares LG is 't €49,08 en wordt 't vanuit de EU verzonden (dus geen bijkomende kosten).
Voor dat geld bespaar ik me de moeite om die prachtige telefoon af te dekken met een bumper of case. Mocht de achterkant beschadigen dan haal ik wel een nieuwe backcase. :+ Ik dacht dat dat wel € 150,- zou gaan kosten of iets in die richting.

Neh, dat is een risico die ik wel durf te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
FabianNL schreef op maandag 04 maart 2013 @ 10:58:
[...]

Batterij is hier juist duidelijk verbeterd na de update! Had bij 4.2.1 nog regelmatig last van wake-locks of een extreem hoog verbruik door 'Android-besturingsysteem', deze problemen zijn opgelost. Heb wel enkele dagen geleden een hardreset gedaan aangezien ik weer problemen ondervond met de 'rotation'. Echter waren de batterij verbeteringen ook al merkbaar vóór de reset...
Zou een hardreset in mijn geval zinvol zijn denk je? Toestel is volledig stock, geen zin meer in rooten en flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:22
Nexus nu ruim een week in gebruik tot volle tevredenheid. Vandaag op de zaak genoot ik vd rust achter mijn pc en na een uur of wat de nexus zo dood als een pier. Ook nadat ik hem aan de oplader had gelegd, geen sjoege. Uiteindelijk met een reset Power-volume knop weer gereanimeerd. Zou battery guru mogelijk wat over ijverig zijn geweest? Wel even schrikken iig.

Verder baal ik wel van het feit dat ik in tegenstelling tot met mijn Iphone niet kan beschikken over het algemene adresboek vh bedrijf.

Ook bellen uit de mail lukt alleen met knippen en plakken in de telefoon daar waar in ios aanraken van een nummer genoeg was. Iemand nog app suggesties die dit repareren?

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

peacelord schreef op maandag 04 maart 2013 @ 20:37:
Ook bellen uit de mail lukt alleen met knippen en plakken in de telefoon daar waar in ios aanraken van een nummer genoeg was. Iemand nog app suggesties die dit repareren?
http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=4575#c83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Wat de knetter @ Nexus 4 hierboven....

Mijn N4 bevalt me erg goed, ondanks dat hij in zijn flipdown case veel te groot is voor mijn broekzak. Meestal neem ik hem in mijn jaszak mee en ligt hij op tafel als ik ergens ben voor langere tijd.

Vandaag heb ik het ding eens extreem zwaar gebruikt voor mijn doen. 2 uur screen time waarvan 20 minuten navigeren, 1 uur 10m bellen, en wifi en 3g aan, voor Aquamail's push mail. Na 18 uur staat de batterij op 42%.

Hopelijk blijft mijn N4 een paar jaar gespaard....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Michel_716 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 13:39:

Dit is het resultaat:
[afbeelding]

Oei, dat is wel even schrikken zeg. Wel bijzonder dat de achterkant zo spontaan kan scheuren. Had je hem wellicht eerder een keer laten vallen dat er ogenschijnlijk niets aan de hand leek maar er wellicht toch kwetsbaarheden zijn ontstaan?

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

8088 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 18:19:
[...]

Zo, dat scheelt inderdaad een hoop geld. Heb ik toch niet goed genoeg gezocht. Ik heb €70,59 inclusief verzenden betaald, en daar komen nog btw, douanerechten en inklaringskosten bij. Bij Spares LG is 't €49,08 en wordt 't vanuit de EU verzonden (dus geen bijkomende kosten).

Hopelijk hebben anderen nog iets aan je tip.
Had dit eerder vermeld ;) Ook gevraagd om op eerste pagina te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

---knip---- dubbele post |:(

[ Voor 93% gewijzigd door mucuracat op 05-03-2013 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel_716
MiBe schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 05:09:
[...]

Oei, dat is wel even schrikken zeg. Wel bijzonder dat de achterkant zo spontaan kan scheuren. Had je hem wellicht eerder een keer laten vallen dat er ogenschijnlijk niets aan de hand leek maar er wellicht toch kwetsbaarheden zijn ontstaan?
Nee, had me telefoon net 2 dagen ofzo. Dus juist nog extra zuinig en is geen enkele keer gevallen.

Ben ook zeer benieuwd wat ze er van gaan zeggen. Meestal kan je wel zien dat die gevallen is of ergens een stoot heeft gehad, dat is in dit geval niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
partyondude schreef op maandag 04 maart 2013 @ 20:20:
[...]

Zou een hardreset in mijn geval zinvol zijn denk je? Toestel is volledig stock, geen zin meer in rooten en flashen
Lastig om te zeggen... Kan ook aan een bepaalde app liggen dat het zo hard gaat met je batterij, maar een hard-reset kan af en toe ook een onverklaarbaar probleem oplossen.
Als je al je gegevens 'in the cloud' heb staan (nummers, agenda, mail) dan is het opzich weinig werk:
  • SMS backup maken
  • Whatsapp een nieuwe backup laten maken
  • Foto's, Whatsapp en SMSjes kopieren naar je PC
  • Hard-reset uitvoeren
  • Apps installeren automatisch weer zoals je ze had voor je reset, hier even goed op letten! Wellicht wil je niet alles terug geplaatst hebben, dan moet je ze op tijd annuleren in de Play Store ;)
  • Email, agenda en contacten laten synchroniseren met 'the cloud'
  • Foto's, Whatsapp en SMS terug kopieren
  • SMS herstellen
  • Whatsapp hersteld zich automatisch
Als je weet hoe/wat, kan je binnen een half uur weer alles draaiend hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:52
FabianNL schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 10:23:
[...]

Lastig om te zeggen... Kan ook aan een bepaalde app liggen dat het zo hard gaat met je batterij, maar een hard-reset kan af en toe ook een onverklaarbaar probleem oplossen.
Als je al je gegevens 'in the cloud' heb staan (nummers, agenda, mail) dan is het opzich weinig werk:
  • SMS backup maken
  • Whatsapp een nieuwe backup laten maken
  • Foto's, Whatsapp en SMSjes kopieren naar je PC
  • Hard-reset uitvoeren
  • Apps installeren automatisch weer zoals je ze had voor je reset, hier even goed op letten! Wellicht wil je niet alles terug geplaatst hebben, dan moet je ze op tijd annuleren in de Play Store ;)
  • Email, agenda en contacten laten synchroniseren met 'the cloud'
  • Foto's, Whatsapp en SMS terug kopieren
  • SMS herstellen
  • Whatsapp hersteld zich automatisch
Als je weet hoe/wat, kan je binnen een half uur weer alles draaiend hebben :)
Je mist dan wel je status van je games die je eventueel geïnstalleerd hebt staan.. Tenminste, volgens mij wordt dat niet bij Google opgeslagen. Ik gebruik altijd Titanium Backup, maar daarvoor moet je wel root hebben.

De gladde achterkant is ook niet alles hoor.. Telefoon is al 2x van de spoelbak van de wc hier op het werk afgegleden.. Gelukkig niets te zien op de telefoon, maar als ik zie hoe hij al spontaan uit elkaar kan klappen...

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
The_Fes schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 11:26:
[...]

Je mist dan wel je status van je games die je eventueel geïnstalleerd hebt staan.. Tenminste, volgens mij wordt dat niet bij Google opgeslagen. Ik gebruik altijd Titanium Backup, maar daarvoor moet je wel root hebben.

De gladde achterkant is ook niet alles hoor.. Telefoon is al 2x van de spoelbak van de wc hier op het werk afgegleden.. Gelukkig niets te zien op de telefoon, maar als ik zie hoe hij al spontaan uit elkaar kan klappen...
Tja, klopt... heb je gelijk in... Oplossing welke je ook kan gebruiken is Carbon, zelfde idee als Titanium Backup, alleen heb je dan geen root nodig. Linkje naar Play Store.

[ Voor 5% gewijzigd door FabianNL op 05-03-2013 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutori
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-07 23:25
Hallo allemaal,

Ik weet niet of ik op het juiste topic zit maar heb een vraag. Ik wil een nieuwe telefoon aanschaffen en zat te denken aan de Nexus 4. Aangezien dit een Vanilla ervaring voor Android zou zijn. Ik ben alleen een beginner (nog geen ervaring met) in rooten/roms installeren etc. Dit lijkt met wel een interessante mogelijkheid en vooral als ik voor de Nexus 4 zou gaan.
Maar is dit wel mogelijk voor een beginner zonder dat ik binnen 2 dagen een mooie nieuwe telefoon heb gesloopt en niet meer werkend zou krijgen. Ik wil er langzaamaan wat mee gaan doen en knutselen met de software maar wil om te beginnen al wel voldoende met de telefoon kunnen doen.
Kortom, is het aan te raden voor een beginner voor de Nexus 4 te gaan of zeggen jullie dat ik het moet laten zitten en gewoon voor een telefoon met Sense (of een andere skin over android heen )gaan (wat mij eerder goed is bevallen)

Heel verhaal, hopelijk duidelijk genoeg. Ik ben benieuwd naar jullie mening
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:53
Dutori schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 12:19:
Hallo allemaal,

Ik weet niet of ik op het juiste topic zit maar heb een vraag. Ik wil een nieuwe telefoon aanschaffen en zat te denken aan de Nexus 4. Aangezien dit een Vanilla ervaring voor Android zou zijn. Ik ben alleen een beginner (nog geen ervaring met) in rooten/roms installeren etc. Dit lijkt met wel een interessante mogelijkheid en vooral als ik voor de Nexus 4 zou gaan.
Maar is dit wel mogelijk voor een beginner zonder dat ik binnen 2 dagen een mooie nieuwe telefoon heb gesloopt en niet meer werkend zou krijgen. Ik wil er langzaamaan wat mee gaan doen en knutselen met de software maar wil om te beginnen al wel voldoende met de telefoon kunnen doen.
Kortom, is het aan te raden voor een beginner voor de Nexus 4 te gaan of zeggen jullie dat ik het moet laten zitten en gewoon voor een telefoon met Sense (of een andere skin over android heen )gaan (wat mij eerder goed is bevallen)

Heel verhaal, hopelijk duidelijk genoeg. Ik ben benieuwd naar jullie mening
Alvast bedankt
De N4 heeft een erg grote developer/rom/kernel-base op XDA en is vrij makkelijk te rooten/unlocken. Wat dat betreft zul je met de N4 wel goedzitten. De vraag is natuurlijk wat je precies zoekt in het 'knutselen'. Vrij veel kun je al doen met (stock) Android zelf en daarbij horende apps. Bijv. met een 3rd party launcher kan je een groot deel van je UI al aanpassen naar wens. Met 3rd party apps voor de dialer, messaging, mail en gallery kun je de rest aanpassen. Daar heb je geen Sense voor nodig en daarnaast vinden veel mensen stock Android mooier/gebruiksvriendelijker zonder een skin.

Bricken van een telefoon blijft altijd een risico dat verbonden is aan rooten/unlocken/flashen.

Als je je geen zorgen maakt over de kwetsbaarheid van het toestel (voor- en achterkant = glas) en je budget rond de 350,- euro ligt kan ik de N4 zeker aanraden aan een beginner, of je nou gaat 'knutselen' of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutori
Bedankt voor de snelle reactie. Ik begrijp dus dat je met stock opzich al genoeg kan. Ik dacht te hebben begrepen dat je een N4 wel zo ongeveer moet Rooten om er iets mee te kunnen doen. Ben blij te horen dat dit niet nodig is.
Even offtopic: Ga de telefoon waarschijnlijk via Belsimpel bestellen aangezien zij hem ook met abo aanbieden en ik toch van abo wil veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 12:59
Bij Belsimpel gaat het wel het duurste uitkomen denk ik.
Kan je hem niet beter los kopen en abo nemen ergens anders zonder gsm of die gsm apart verkopen?

Ik denk dat het zo het goedkoopste gaat zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutori
Goed voorstel... Ga ik achteraan!

Trouwens... ik ga binnenkort de trotse eigenaar van een Nexus 4 worden, dat is me nu wel duidelijk geworden...

[ Voor 63% gewijzigd door Dutori op 05-03-2013 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 16:02
Meer mensen hier nog steeds last van whatsapp-problemen? De notificaties komen vaak laat binnen, soms 15 minuten nadat ze gestuurd zijn. Vaak komen ze helemaal niet binnen en trilt mijn mobiel niet terwijl hij gewoon naast me ligt. Ik zie dan een stuk later dat ik allemaal berichtjes heb.

Ik heb al veel roms en kernels getest, en het schijnt een bekend probleem te zijn. De laatste franco kernel had iets in de changelog staan over een fix, maar het helpt niets bij mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

TheProf82 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 23:32:
Meer mensen hier nog steeds last van whatsapp-problemen? De notificaties komen vaak laat binnen, soms 15 minuten nadat ze gestuurd zijn. Vaak komen ze helemaal niet binnen en trilt mijn mobiel niet terwijl hij gewoon naast me ligt. Ik zie dan een stuk later dat ik allemaal berichtjes heb.

Ik heb al veel roms en kernels getest, en het schijnt een bekend probleem te zijn. De laatste franco kernel had iets in de changelog staan over een fix, maar het helpt niets bij mij!
Ik heb hetzelfde probleem, wordt er op een gegeven moment wel moe van, ik moet heel tijd zelf gaan checken of ik een berichtje binnen heb. Zeer storend. (ik zit op stock) Ik had gelezen op XDA, dat je het met wifi kon verhelpen door een static ip te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of het eventuuel ook gewoon aan Whatsapp zelf kan liggen.

Heb zelf 2 iPhone's (3GS en 4) waar ik hetzelfde probleem mee heb. Vind het ook storend om telkens whatsapp handmatig te moeten checken om te zien er of nieuwe berichtjes binnen zijn, die dan minuten eerder zogenaamd al binnen zijn gekomen. Probleem is zowel via WiFi als 3G.

Van de FAQ's op whatsapp.com word je ook niet veel wijzer.

Sorry als dit offtopic is, maar het zou misschien niet alleen aan de N4 kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Michel_716 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 10:05:
[...]

Nee, had me telefoon net 2 dagen ofzo. Dus juist nog extra zuinig en is geen enkele keer gevallen.

Ben ook zeer benieuwd wat ze er van gaan zeggen. Meestal kan je wel zien dat die gevallen is of ergens een stoot heeft gehad, dat is in dit geval niet zo.
Er is inderdaad geen specifiek punt waar hij enorm versplinterd is, het is min of meer 'netjes verspreid' over de hele achterkant. Ben ook zeer benieuwd hoe ze hiermee om zullen gaan, houd ons op de hoogte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 16:02
Ik had het nooit met mijn galaxy S2.

Franco kernel 97 en het clearen van google framework service data hielp ook niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman

Probeer dit eens
ECiftci in "[Google Nexus 4 - LG Nexus] Ervaringen & Discussie"

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 12:59
[Google Nexus 4 - LG Nexus] Rooten & Custom ROM's :p

[ Voor 27% gewijzigd door daflux op 06-03-2013 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooldoor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-10-2021

Yup ik heb er ook last van, met mijn iphone had ik dit nooit. Ik heb die notification fix geinstalleerd maar eerlijk gezegd is het best droevig dat je een app moet downloaden als fix.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
maar werkt het dus?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooldoor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-10-2021
Ik heb hem er vanmorgen opgezet, nog even afwachten dus.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117

Pagina: 1 ... 24 ... 63 Laatste

Let op:
~~~[html]Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic, <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1531584/last">~~~[Google Nexus 4/LG Nexus] levertijden- en abonnemententopic</a> en horen niet in dit topic.<br>

Alles over accessoires voor de Nexus 4 hoort thuis in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1526439/last">Accessoires voor de Google Nexus 4 - LG Nexus</a>.~~~[/html]