Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 18:20

KingCrash

Angry Rabbit

Er was dan ook al bekend dat alleen het netwerk van KPN CB ondersteunt op dit moment. VF en Tmob gaan later dit jaar cell-broadcasting pas activeren.
Vodafone en T-Mobile activeren een voor NL Alert benodigde dienst, 'cell broadcast', pas begin 2013 op hun 3g-netwerken, ondanks het feit dat de dienst officieel al van start is gegaan. De dienst werkt wel via 2g, maar dan moet de gebruiker buiten bereik van 3g zijn of 3g zelf uitzetten op het toestel om de berichten te kunnen ontvangen nieuws: Alarmsysteem NL Alert werkt pas vanaf 2013 via 3g bij Vodafone en T-Mobile.
Het laatste is hier wel van toepassing. Geen 3G dekking hier. Wel raar dat mijn BB het signaal wel oppikte, en mijn nexus niet (liggen naast elkaar).

Angry Rabbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 10:28
Ik heb op dit moment een gemiddelde drain van 3,6% per uur met matige screenon tijd en een aantal services die om de half uur pollen. Ik had het graag nog iets minder snel willen zien gaan met het scherm aan maar ben wel tevreden met zoals het nu is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-01-2024
Nu op mn HTC Desire op Vodafone kreeg ik ook niks. Wel compatible volgens de site en alles is ingesteld. Blijkbaar is er dus per ongeluk toch 1 door gekomen? :)

Komende zaterdag sluit ik me definitief aan bij de N4 club! Mijn Nexus 4 ligt klaar voor ophalen bij de Saturn. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Cell Broadcast? Dat is toch al eeuwig oud?

Met mijn eerste mobiel bijna15 jaar terug kon ik extra diensten afsluiten om bijvoorbeeld voetbaluitslagen te ontvangen. Als men email had die een kopie van een inkomende mail kon forwarden naar de provider dan kreeg je de text naar je mobiel gestuurd. Ik kan me herinneren dat het *niet* via SMS werkte, maar wellicht was het iets anders dan cell broadcast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:02

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Cell broadcast bestaat al heel lang inderdaad, voordeel is dat je één bericht verstuurt en dat iedereen het kan ontvangen (broadcast). Daar waar elk mobiele nummer een aparte SMS sturen veel vertraging en problemen gaat opleveren. Zeker als het mobiele netwerk al druk is, of verminderd bruikbaar ten tijde van een ramp.

[ Voor 4% gewijzigd door Gonadan op 04-02-2013 16:18 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Het geluid is erg zacht op mijn oordopjes, ook al zet ik hem op mijn hardst. Iemand die weet hoe hij harder kan qua apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Je kunt ook je mp3's harder maken met MP3Gain voor je ze op de Nexus zet. Ze worden dan wel harder op elk apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:49
Katsunami schreef op maandag 04 februari 2013 @ 21:00:
Je kunt ook je mp3's harder maken met MP3Gain voor je ze op de Nexus zet. Ze worden dan wel harder op elk apparaat.
Je kunt niet zomaar MP3's harder maken zonder signaal verlies. Moderne muziek wordt al helemaal plat gemastered, ga je hierbij de DB's opschroeven krijg je écht geen goed resultaat.
Compressie zou dan beter zijn (vooral voor oude opnames), maar dan gaat er ook een boel dynamiek verloren.

Je zou deze app kunnen gebruiken: Google Play: Equalizer

Hoef je niks aan je mp3's aan te passen, maar kun je het volume nog wel wat omhoog schroeven. Wel dus de kans dat je geluid digitaal gaat oversturen (clippen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
MP3Gain heeft een clippingwaarschuwing. Zolang je muziek niet rood uitslaat is de MP3 niet digitaal geclipt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farid_A
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 11:59
Ik begrijp iets niet van mijn batterijverbruik. Ik heb nu 6 uur verbruik, 10 minuten schermtijd (ben op werk). Scherm heeft 9% verbruikt maar nummer 1 is: Android-besturingssysteem met 35%. En als ik er op klik staat er CPU totaal: 5m 21s, Ingeschakeld houden: 52m 14s.

Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:49
Farid_A schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 13:04:
Ik begrijp iets niet van mijn batterijverbruik. Ik heb nu 6 uur verbruik, 10 minuten schermtijd (ben op werk). Scherm heeft 9% verbruikt maar nummer 1 is: Android-besturingssysteem met 35%. En als ik er op klik staat er CPU totaal: 5m 21s, Ingeschakeld houden: 52m 14s.

Is dit normaal?
Ja hoor, bij mij staat er iets vergelijkbaars.

1d 4u op accu,

Accu staat op 20%

Scherm 22% --> 2u 50m
Android-besturingssysteem 15% --> CPU totaal 32m Ingeschakeld houden 1u 26m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, dat is niet normaal. Kan vele oorzaken hebben, google eens op Android OS battery drain. Ik heb zelf het idee dat dit in verbinding staat met een slechte dekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farid_A
Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 15:23:
Nee, dat is niet normaal. Kan vele oorzaken hebben, google eens op Android OS battery drain. Ik heb zelf het idee dat dit in verbinding staat met een slechte dekking.
Hmm.. je hebt gelijk. Schijnt inderdaad meer voor te komen. Nu is het bij mij niets een zo erg. Ik haal makkelijk het einde van de dag met nog dik 40% over. Soweieso is het beter dan mijn HTC Sensation die ik hiervoor had. Maar toch, wel vervelend.

Voor zover ik heb gelezen schijnt het een probleem met de routing tussen de SOC en de modem die sommige nexus 4 schijnen te hebben. Hoop dat Google snel een fix hiervoor heeft.

Heeft trouwens niemand anders hier dat probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Meer mensen die Bluetooth niet aan kunnen krijgen? Als ik het schuifje/knopje naar 'aan' schijf/druk, dan gaat hij meteen weer uit...

Ligt blijkbaar aan Android 4.2:

http://crave.cnet.co.uk/s...-users-complain-50009768/

[ Voor 34% gewijzigd door Peter_Aragorn op 05-02-2013 15:51 ]

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-03-2023
Als het aan Android zou liggen, dan zou ik daar toch ook last van moeten hebben? Zal wel icm 'n andere app/ROM/oid zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-09 23:36
Peter_Aragorn schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 15:50:
Meer mensen die Bluetooth niet aan kunnen krijgen? Als ik het schuifje/knopje naar 'aan' schijf/druk, dan gaat hij meteen weer uit...

Ligt blijkbaar aan Android 4.2:

http://crave.cnet.co.uk/s...-users-complain-50009768/
Moet je even rebooten en dan staat ie wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farid_A
sdirkx schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 16:55:
Als het aan Android zou liggen, dan zou ik daar toch ook last van moeten hebben? Zal wel icm 'n andere app/ROM/oid zijn?
Ik heb geen idee. Mijn N4 draait in ieder geval nog compleet op stock, dus daar kan het niet aan liggen.

Zit er niet zoveel mee aangezien mijn batterijduur gewoon nog goed is, maar als het beter kan waarom niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Laatst online: 15-11-2023
Pino112 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 17:24:
[...]

Moet je even rebooten en dan staat ie wel aan.
Dat zal ik eens proberen :)

Edit: Dat werkt. Komt blijkbaar doordat hij in vliegtuigmodus is geweest

[ Voor 16% gewijzigd door Peter_Aragorn op 05-02-2013 19:11 ]

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Bluetooth is soms stuk sinds 4.2.1. Dat zou bij de volgende update verholpen worden. Weet iemand al iets van 4.2.2, 4.3, of, durf ik te vragen, 5.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn telefoon nu een klein weekje en merk dat deze wel heel snel leegloopt. Net een gesprek gehad over WLAN met 3g uit van een uurtje en batterij is gezakt van 60% naar 12%. Ligt nu aan de lader. Dit is toch niet normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:48
Nee, dat is zeker niet normaal, dat is bizar. Lijkt me dat iets echt enorm aan het drainen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
  • Laatst online: 17:17
Katsunami schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 20:18:
Bluetooth is soms stuk sinds 4.2.1. Dat zou bij de volgende update verholpen worden. Weet iemand al iets van 4.2.2, 4.3, of, durf ik te vragen, 5.0?
4.2.2 zit er echt aan te komen. Er zijn de laatste tijd veel kernel patches uitgebracht en deze zijn door de bekende kernel bakkers ook al geïmplementeerd. Ik vermoed dus dat een officiële update niet zo lang meer kan duren.
Ik gebruik nu de laatste versie (5 feb) van paranoid android en ook zij hebben deze patches doorgevoerd in hun kernel. Verbeteringen zijn o.a. fixes voor incoming call delay en onnodige wakelocks

Een "echte" update zal google niet zomaar uitrollen. Bovendien word er bijna altijd een nieuw toestel en/of tablet aangekondigd i.c.m. een nieuwe android versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Katsunami schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 20:18:
Bij mij is blue-tooth nooit stuk, maar kan het wel erg lang duren voordat hij 'paired' met mijn auto bijvoorbeeld.
Met mijn 'oude' Desire was het 'ploink' binnen enkele seconden, nu kan het soms enkele minuten duren. Behalve als ik een whatsappje ofzo binnen krijg, meestal verbindt hij dan meteen daarna, alsof hij daardoor wakker geschud wordt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruinbaard
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 19:11
alwaysleft schreef op maandag 04 februari 2013 @ 19:56:
Het geluid is erg zacht op mijn oordopjes, ook al zet ik hem op mijn hardst. Iemand die weet hoe hij harder kan qua apps?
Er staat een mod op xda waarmee het volume best flink opgeschroefd kan worden heet iets als xlouder + beatsaudio. Ik heb hem zelf ook geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

partyondude schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 22:53:
Nee, dat is zeker niet normaal, dat is bizar. Lijkt me dat iets echt enorm aan het drainen is.
Hoe kan je dat zien? Ik ben helemaal nieuw met android. Nexus 4 vind ik gewoon hele mooie telefoon en ik heb hem voor goede prijs kunnen aanschaffen. Heeft mij dus overgehaald om smartphone aan te schaffen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:48
Staat je GPS nog aan?

[ Voor 26% gewijzigd door partyondude op 06-02-2013 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi|IA2
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10-2018
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 14:09:
[...]

Hoe kan je dat zien? Ik ben helemaal nieuw met android. Nexus 4 vind ik gewoon hele mooie telefoon en ik heb hem voor goede prijs kunnen aanschaffen. Heeft mij dus overgehaald om smartphone aan te schaffen :).
Settings -> battery

Daar staan de apps gerangschikt volgens batterijverbuik voor de huidige batterijlading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 14:09:
[...]

Better Battery Stats installeren. Dan kan je zien welke applicaties een wakelock veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Ik heb zonder scherm aan nu een batterydrain van ongeveer 1,2% en met 20 minuten bellen even wat checken kom ik op 1,9%. Wil even met iedereen die batterij problemen heeft delen wat ik heb gedaan.

1) Unlock bootloader
2) Root Nexus 4
3) Flash ClockWork Recovery

------------------------------------------------

4) Kies een custom rom (ik heb een nightly cyanogenmod) en download hem naar je sd.
5) Download deze custom kernel: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2102986
6)Download deze fix voor delayed notificaties: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2072930
7) Download Google Apps
8)Zet ze allemaal in de root van je sd partitie

9) Ga naar Clockwork recovery
10) wipe
11) Installeer de custom rom
12) installeer de custom kernel
13) installeer de delayed notifications fix
14) installeer google apps

15) Reboot en wacht totdat de setup te voorschijn komt. Kan even duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:13
Hmmz ik stap net uit mijn auto viel mijn mobiel uit de zak met als gevolg gebroken glas. Op zich vind ik het niet zo erg het is eenmaal een gebruiksvoorwerp zolang het glas maar niet los komt. Ik ging toch maar even zoeken op youtube maar zie daar ook nergens dat je het glas kan vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 15:39

mucuracat

YES

jostefa schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 13:03:
Hmmz ik stap net uit mijn auto viel mijn mobiel uit de zak met als gevolg gebroken glas. Op zich vind ik het niet zo erg het is eenmaal een gebruiksvoorwerp zolang het glas maar niet los komt. Ik ging toch maar even zoeken op youtube maar zie daar ook nergens dat je het glas kan vervangen?
Had je wel een bescherm hoesje? Zo ja, welke?

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
jostefa schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 13:03:
Voor of achterkant? Je kunt 'm helemaal demonteren hoor. Zoek op: Nexus 4 Teardown - Disassembly & Assembly
Alleen... waar bestel je losse onderdelen?!

[ Voor 9% gewijzigd door dutch79 op 07-02-2013 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:13
Het is de achterkant, kan nog nergens losse onderdelen vinden of hoe je die achterkant van wisselen. Ben wel benieuwd of dat kan anders loop ik komende 2 jaar met een stuk gebroken glas in mijn broek (edit: broer -> broek) rond :P

Edit: Ik denk dat je gewoon die hele achterkant moet vervangen en dan is hij weer als nieuw :). Ben benieuwd wanneer de eerste op de markt komen!

[ Voor 29% gewijzigd door jostefa op 07-02-2013 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 14:11

Len

Leeg

jostefa schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 17:19:
Het is de achterkant, kan nog nergens losse onderdelen vinden of hoe je die achterkant van wisselen. Ben wel benieuwd of dat kan anders loop ik komende 2 jaar met een stuk gebroken glas in mijn broer rond :P
Dus je gaat je Nexus aan je broer voeren? :o
Edit: Ik denk dat je gewoon die hele achterkant moet vervangen en dan is hij weer als nieuw :). Ben benieuwd wanneer de eerste op de markt komen!
Volgens mij kan je die spareparts wel vinden op ebay

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjefke9
  • Registratie: November 2012
Denk je dat die kernel zoveel verschilt dan de kernel die wat standaard in de paranoid rom zit?
En die fix voor delayed notificaties is nieuw voor mij. Wist niet dat de nexus daar last van had.

EDIT: maar die fix gaat toch meer over de wifi connectivity?
ECiftci schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 12:38:
Ik heb zonder scherm aan nu een batterydrain van ongeveer 1,2% en met 20 minuten bellen even wat checken kom ik op 1,9%. Wil even met iedereen die batterij problemen heeft delen wat ik heb gedaan.

1) Unlock bootloader
2) Root Nexus 4
3) Flash ClockWork Recovery

4) Kies een custom rom (ik heb een nightly cyanogenmod) en download hem naar je sd.
5) Download deze custom kernel: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2102986
6)Download deze fix voor delayed notificaties: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2072930
7) Download Google Apps
8)Zet ze allemaal in de root van je sd partitie

9) Ga naar Clockwork recovery
10) wipe
11) Installeer de custom rom
12) installeer de custom kernel
13) installeer de delayed notifications fix
14) installeer google apps

15) Reboot en wacht totdat de setup te voorschijn komt. Kan even duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Ik weet niet welke kernel paranoid android gebruikt. Sommige gebruikers zegen dat de franco kernel ook hoed is. Met de wifi bug had ik het probleem dat notifications laat binnen komen als wifi ingeschakeld is en het scherm uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu behoorlijk problemen met de nexus. Hij is geimporteerd vanuit playstore Duitsland via polen/tjecië hiereen. Het lijkt hier wel veel om een DOA te gaan. De telefoon valt zomaar uit na een paar minuten. Dit gebeurd bijna altijd wanneer je de browser opstart of de PLAY store.

Ik heb het met custom rom en Cya. 10 nightlies geprobeerd maar hetzelfde probleem. Ik zit er zeer sterk aan te denken de telefoon terug te sturen omdat ik toch denk dat het om een hardware fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mijn Nexus 4 valt net en het scherm aan de voorkant is kapot. Hij reageert ook niet goed meer. Iemand enig idee waar ik deze telefoon kan laten repareren?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

DennusB schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 22:21:
Mijn Nexus 4 valt net en het scherm aan de voorkant is kapot. Hij reageert ook niet goed meer. Iemand enig idee waar ik deze telefoon kan laten repareren?
Hij zat niet in een hoesje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
ionn schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 22:26:
[...]

Hij zat niet in een hoesje?
Nee :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Iemand enig idee of dit makkelijk zelf te doen is : http://www.ebay.com/itm/L...ain_0&hash=item1c2fd30ff3 ?

Dan bestel ik dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Kortom hij moet heeeelemaal uit elkaar ? :( Godver. Hopen dat de belcompany me kan helpen dan ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edumertz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08 21:05
http://item.mobileweb.eba...av=SEARCH&nid=56913112649 daar kost nieuw scherm 135 dollar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Dat valt nog wel mee idd, maar ik moet wel heel die tel uit elkaar halen zie ik. Is dat een beetje te doen? (vooral het in elkaar zetten ook weer)

[ Voor 5% gewijzigd door DennusB op 07-02-2013 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 14:58
Zit te dubben over een S3 of N4. Resultaten uit het verleden leveren mij wel de garantie dat m'n foon tegen een val moet kunnen. Een case houd ik niet zo van, zeker zo'n transparante is in het begin mooi, maar na een maandje in de broekzak komt er meestal nogal wat stof in. Voor m'n gevoel zou een S3 het zelfs zonder case/bumper nog wel volhouden, maar bij een N4 met al dat glas is een bumper geen overbodige luxe lijkt me. Maar hoe kom je voor aan zo'n bumper zonder weken te wachten?

Qua S3 is het aanbod aan cases, bumpers e.d. onuitputtelijk. Voor de N4 heb ik het gevoel dat het of ontzettend duur is, of alleen vanuit de US te bestellen (weken wachten), of niet op voorraad...

[ Voor 7% gewijzigd door catchingfire op 07-02-2013 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

catchingfire schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 23:17:
Zit te dubben over een S3 of N4. Resultaten uit het verleden leveren mij wel de garantie dat m'n foon tegen een val moet kunnen. Een case houd ik niet zo van, zeker zo'n transparante is in het begin mooi, maar na een maandje in de broekzak komt er meestal nogal wat stof in. Voor m'n gevoel zou een S3 het zelfs zonder case/bumper nog wel volhouden, maar bij een N4 met al dat glas is een bumper geen overbodige luxe lijkt me. Maar hoe kom je voor aan zo'n bumper zonder weken te wachten?

Qua S3 is het aanbod aan cases, bumpers e.d. onuitputtelijk. Voor de N4 heb ik het gevoel dat het of ontzettend duur is, of alleen vanuit de US te bestellen (weken wachten), of niet op voorraad...
Je kan ze gewoon gelijk ophalen bij de Mediamarkt in Duitsland, genoeg voorraad nu. Cases genoeg daar te koop. Enige minpunt van N4 is toch wel de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 14:58
ionn schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 23:23:
Je kan ze gewoon gelijk ophalen bij de Mediamarkt in Duitsland, genoeg voorraad nu. Cases genoeg daar te koop. Enige minpunt van N4 is toch wel de batterij.
Wat bedoel je met de batterij, de uptime of het feit dat ie niet (gemakkelijk) verwisselbaar is? Je zou toch verwachten dat die van de S3 met dezelfde capaciteit in ruwweg dezelfde uptime heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 14:33
Ik heb nu mijn nieuwe N4 binnen na het probleem met een gigantische batterydrain na gebruik van een crappy autolader. Netjes opgelost door Belsimpel, dat mag gezegd worden. Donderdag de oude verstuurd en afgelopen dinsdag de nieuwe alweer binnen, die overigens perfect werkt.

Ik moet zeggen dat voor mij de batterij prima is. In mijn dagelijks gebruik red ik met gemak een dag en dat is voor mij voldoende, hij gaat toch elke nacht aan de lader.

Waar ik wel benieuwd naar ben: als ik op het meest rechts icoontje klik (die van 2 rechthoekjes) zie je de laatst geopende apps. Heeft het nut om deze lijst leeg te 'swipen' of trekken deze apps niks meer van je batterij omdat je ze 'afgesloten' hebt. Ik heb het gevoel dat Android ze niet helemaal afsluit, waardoor ik voor de zekerheid altijd dat lijstje even leeg maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 14:42
Hier ook eindelijk mijn N4 binnen, maar het is wel even wennen.

Ik kom van een HTC Incredible S met Android 2.3.5, en tot nu toe mis ik een aantal features :(
In mijn gallery kon ik niet alleen mijn lokale bestanden zien, maar ook die op mijn DLNA server.
En foto's en videos kon ik ook via wifi naar mijn (DLNA) TV streamen
In de N4 lijkt DLNA volledig te ontbreken, en ik kan in de Playstore zo ook geen apps ontdekken die zo goed integreren als het in HTC Sense was.

Op mijn HTC had ik ook de app "Connected media". Zou het mogelijk zijn die op de N4 te installeren? Kan ik bijvoorbeeld die apk van mijn HTC afvissen?

@HwKok
De apps in die lijst zijn inactief. Ze gebruiken geen CPU en geen batterij. Ze houden wel geheugen bezet, maar als dat geheugen voor iets anders benodigd is sluit Android ze zelf.
Het is niet nodig zelf een app te killen, tenzij de app waardeloos geprogrammeerd is en niet gaat 'slapen'.

[ Voor 35% gewijzigd door frickY op 08-02-2013 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Laatst online: 19-09 01:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

HwKok schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 09:02:
Waar ik wel benieuwd naar ben: als ik op het meest rechts icoontje klik (die van 2 rechthoekjes) zie je de laatst geopende apps. Heeft het nut om deze lijst leeg te 'swipen' of trekken deze apps niks meer van je batterij omdat je ze 'afgesloten' hebt. Ik heb het gevoel dat Android ze niet helemaal afsluit, waardoor ik voor de zekerheid altijd dat lijstje even leeg maak.
Dat is de Recent Apps knop idd.
Apps die daar in staan zijn nog aanwezig in het geheugen en voor apps die het ondersteunen is ook de laatste state bewaard. Apps die daar staan zijn verder idle.
Swipe je een app daar weg dan wordt deze inderdaad afgesloten. Wel sluit je enkel de app instantie. Mocht een app naast diens instantie ook een service hebben gestart, dan wordt die service niet gesloten. Meeste apps zit echter geen service vorm achter.

Of je ze daar in laat staan of afsluit zou voor de batterij niet uit moeten maken.
Op mijn Nexus 4 swipe ik zelden dingen daar weg, en na verloop van tijd is het dan ook een aardig lijstje. Ik merk er niets van voor mijn batterij of ik dat nu wel of niet doe.

Dat Android apps zouden moeten worden afgesloten is volgens mij ook meer iets wat tussen de oren zit, dan dat het daadwerkelijk iets oplevert. Mogelijk ontstaan doordat het op een Windows PC wel zo werkt: veel apps open -> geheugen vol -> swapper de swap of CPU niet idle -> slome bak.
De oorzaak daarvan is dat Windows niet zo dynamisch om gaat met lopende user processen als Android. En dat is maar goed ook, want als Windows tijdens een Photoshop sessie ineens je Editor zou gaan afsluiten zonder het werk te bewaren dan zou dat tamelijk vervelend zijn. Android schiet dynamisch processen af als meer geheugen vrijgemaakt zou moeten worden en eventuele werkjes van de user worden door de app opgeslagen zodra deze van Android het verzoek krijgt om zichzelf te beëndigen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
LG Nederland kan mij iig niet helpen met mijn kapotte Nexus 4 :( balen dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ionn schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 23:23:
[...]

Ik snap niet dat mensen problemen ervaren met de batterij. Ik zelf haal bijna 5 uur screentime!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Voor iedereen die het zich afvraagt : Heb net Dynafix gebeld, ze repareren hem niet in-house maar sturen hem weer door naar een 3e partij. Je kan hem dus wel laten opsturen door Belcompany ofzo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bArAbAtsbB
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-12-2024
Google Voice search en Google Now, net overgestapt van mn Droid3 naar de N4, Google Now (android Siri) leek me errug interessant maar; ER IS ZO GOED ALS GENE NEDERLANDSE ondersteuning qua het voorlezen van de zoekresultaten!?

dan is t toch gewoon google search zoals op android 2.3!?!? weet iemand waar je bij google kan klagen hierover?!

verder draait de N4 als een trein en ben ik zeer te spreken over de telefoon, tis natuurlijk wel slim om een hoesje of bumper te hebben ivm al dat glas! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

DennusB schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 09:50:
Voor iedereen die het zich afvraagt : Heb net Dynafix gebeld, ze repareren hem niet in-house maar sturen hem weer door naar een 3e partij. Je kan hem dus wel laten opsturen door Belcompany ofzo!
Dus via drie schakels en drie maanden wachttijd heb je voor 250 euro weer een werkende N4? :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:35
bArAbAtsbB schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 12:56:
Google Voice search en Google Now, net overgestapt van mn Droid3 naar de N4, Google Now (android Siri) leek me errug interessant maar; ER IS ZO GOED ALS GENE NEDERLANDSE ondersteuning qua het voorlezen van de zoekresultaten!?

dan is t toch gewoon google search zoals op android 2.3!?!? weet iemand waar je bij google kan klagen hierover?!

verder draait de N4 als een trein en ben ik zeer te spreken over de telefoon, tis natuurlijk wel slim om een hoesje of bumper te hebben ivm al dat glas! ;-)
Uh ja, precies als Siri dus :)

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
bArAbAtsbB schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 12:56:
Je spreekt toch de zoekterm in? Net als bij Google Navigatie. Dat werkt beide prima.
Moet zeggen dat ik nog geen idee heb wat Google Now kan en doet. Moet ik nog 's uitproberen.

[ Voor 12% gewijzigd door dutch79 op 08-02-2013 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bArAbAtsbB
jazkr, maar in de engelse variant leest ie dan ook t antwoord terug voor!

dus de volledig HANDS en OOG vrij communiceren met je telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Ok, toch meer iets voor blinden naar mijn mening :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:24

rg-mohwa

Phoe Hé

bArAbAtsbB schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 13:24:
jazkr, maar in de engelse variant leest ie dan ook t antwoord terug voor!

dus de volledig HANDS en OOG vrij communiceren met je telefoon!
Ik heb hem in het nederlands ingesteld en dan leest die gewoon voor in het engels. (als ik vraag wat communisme is bijvoorbeeld.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bArAbAtsbB
sdirkx schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 13:26:
ach ik zit vaak op de weg...dan is t echt een uitkomst! lekker lullen tegen je handsfreekit! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

DennusB schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 09:23:
LG Nederland kan mij iig niet helpen met mijn kapotte Nexus 4 :( balen dit.
Ja, wel raar. had zelfde aan ze gevraagd via twitter. Zo van; kan ik N4 ook registreren. Nee want werd niet in Nederland verkocht. !!

Maar, (ik heb de mijne nog niet binnen) zitten er geen boekjes bij met info over garantie? Vaak zie je dan wereldwijde ondersteuning voor garantie en dergelijke!

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de week deden mn oordopjes ineens raar, rechts is het volume veel lager. Dit kan ik wel compenseren in Poweramp maar hierdoor mis ik wel een groot deel van het volume en ik hou er nogal van naar luide muziek te luisteren. Zijn er meer mensen die dit ervaren of die hier een oplossing voor hebben? Ik heb nog niet geprobeerd of dit in de ROM zit maar hier heb ik niets aan gewijzigd wat het probleem veroorzaakt zou kunnen hebben. Ik draai AOKP met Franco kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Gonadan schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 12:58:
[...]

Dus via drie schakels en drie maanden wachttijd heb je voor 250 euro weer een werkende N4? :D
Heb hem nu rechtstreeks opgestuurd naar Dynafix :) Moet zeggen dat ze daar wel snel en netjes te werk gingen. Ben benieuwd hoe snel ik hem terug heb en wat het gaat kosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Waarom draaien veel al weer een custom rom met nexus 4? Dacht, koop nexus 4 en lekker laatste versie stock rom..
Root toegang zou wel handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 11:30
Mijn volume down knop hangt af en toe een beetje.. Als ik dan nog een keer druk gaat hij wel weer soepel.. Meer mensen last van? Vraag me af of het de moeite waard is om voor reparatie op te sturen. Het is eens op de 10x ofzo dat naar beneden drukken minder soepel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:28

Convoy

g44p

mucuracat schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 14:33:
Waarom draaien veel al weer een custom rom met nexus 4?
Omdat het kan! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

mucuracat schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 14:33:
Waarom draaien veel al weer een custom rom met nexus 4? Dacht, koop nexus 4 en lekker laatste versie stock rom..
Root toegang zou wel handig zijn.
Omdat origineel houden per definitie niet stoer is als je tweaker bent. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bArAbAtsbB
Stoer zijn is voor kleine kinderen, volwassenen willen gewoon een goed werkend product! :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 09:27:
[...]

Ik snap niet dat mensen problemen ervaren met de batterij. Ik zelf haal bijna 5 uur screentime!
Met welke settings als ik vragen mag en wat doe je dan? Alleen beetje browsen of intensief spelletjes spelen.

Ik haal 3,5 uur met simpel browsen, ik ga morgen even is mijn mobiel heel de dag screen aanlaten staan.
sdirkx schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 13:26:
Niet echt, daar gebruiken ze nog geavanceerdere software voor op mobieltjes.

[ Voor 31% gewijzigd door ion op 08-02-2013 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Met een beetje browsen en weinig spelletjes haal ik twee volle dagen op een accu, dan zit ik wel onder de tien procent maar hij valt niet uit. Ga ik lekker aan de spelletjes dan hang ik hem 's nachts voor de zekerheid aan de lader, maar dan puur omdat ik anders de volgende dag wel erg zuinig moet doen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Het is ook maar net wat je allemaal aan of uit hebt staan (WIFI, GPS, BT,..), hoe fel je scherm staat, welke apps en hoe zuinig die werken, etc... tis zo altijd appels met peren vergelijken... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-09 16:34
Gonadan schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 16:49:
Met een beetje browsen en weinig spelletjes haal ik twee volle dagen op een accu, dan zit ik wel onder de tien procent maar hij valt niet uit. Ga ik lekker aan de spelletjes dan hang ik hem 's nachts voor de zekerheid aan de lader, maar dan puur omdat ik anders de volgende dag wel erg zuinig moet doen.
Hmm, ik haal vaak rond de 2 uur, waarbij m'n mail continue opgehaald wordt, whatsapp, facebook, 30-60 minuten browsen met Chrome, Engadget en The Verge app. Daarbij heb ik van 8 - 16 geen wifi, waardoor ik op 3G zit. Als ik thuis ben dan gaat Wifi wel aan. Helderheid staat op z'n laagst.

Maar goed, dit had ik ook met m'n S3, dus geen verbetering / verslechtering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 14:15:
Van de week deden mn oordopjes ineens raar, rechts is het volume veel lager. Dit kan ik wel compenseren in Poweramp maar hierdoor mis ik wel een groot deel van het volume en ik hou er nogal van naar luide muziek te luisteren. Zijn er meer mensen die dit ervaren of die hier een oplossing voor hebben? Ik heb nog niet geprobeerd of dit in de ROM zit maar hier heb ik niets aan gewijzigd wat het probleem veroorzaakt zou kunnen hebben. Ik draai AOKP met Franco kernel.
Net een andere ROM geprobeerd en daar bleek het wel in orde te zijn, daarna m'n nandroid backup gerestored en toen was ook met AOKP ineens alles weer zoals het hoort. Raar, maar het werkt weer! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Standaard software, scherm op automatisch, blue-tooth aan, wi-fi aan, GPS aan, locatieservices (latitude) aan. Schermtijd weet ik niet, dat zou ik dan eens moeten nakijken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Gonadan schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 17:03:
Standaard software, scherm op automatisch, blue-tooth aan, wi-fi aan, GPS aan, locatieservices (latitude) aan. Schermtijd weet ik niet, dat zou ik dan eens moeten nakijken.
Screen ontime maakt het meeste uit. Rest kun je een beetje verwaarlozen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

ionn schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 17:06:
Screen ontime maakt het meeste uit. Rest kun je een beetje verwaarlozen :)
Dat is maar net aan wie je het vraagt. Mijn ervaring is dat scherm inderdaad veel doet, maar dat verreweg het belangrijkste is wat voor app je gebruikt. Een simpel spelletje als Where's my water? zuipt al heel veel meer batterij dan lekker browsen met Chrome.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
We zijn met z'n 1 miljoenen. 1 miljoen Nexus 4 toestellen verkocht: http://www.gsmarena.com/o...its_launch_-news-5509.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02:42
Hoe krijg ik een file (foto) van mijn computer naar mijn Nexus 4, met de originele timestamp?

Background: I had een Nexus S, die had Mass USB support, en zo kon ik al mijn foto's naar mijn computer kopieren. Die hebben nu de juiste originele timestamp.

De Nexus 4 heeft geen Mass USB, en MTP zet de timestamp van vandaag. (nu zijn al mijn foto's willekeurig geordend).

Developer options aangezet, usb debugging aangezet. Adb push... Foto komt over, timestamp weer vandaag.
Nog geprobeerd de timestamp handmatig bij te stellen
adb shell touch -t 201201211900 /sdcard/DCIM/Camera/IMG_<filename>.jpg

maar er gebeurt niks.

Hoe krijg ik mijn oude foto's op mijn nieuwe Nexus 4, zonder de timestamp te overschrijven?

Only when it is dark enough, can you see the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 12:05
Wat moet ik me inbeelden bij krasbestendigheid van het glas? Ben voorzichtig met mijn toestellen, gaan altijd zonder iets erbij in de broekzak, maar vraag mij af of het met de nexus 4 weer tijd wordt voor een pouch of niet? Jullie ervaringen na een aantal weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 21:27:
Ik heb nu behoorlijk problemen met de nexus. Hij is geimporteerd vanuit playstore Duitsland via polen/tjecië hiereen. Het lijkt hier wel veel om een DOA te gaan. De telefoon valt zomaar uit na een paar minuten. Dit gebeurd bijna altijd wanneer je de browser opstart of de PLAY store.

Ik heb het met custom rom en Cya. 10 nightlies geprobeerd maar hetzelfde probleem. Ik zit er zeer sterk aan te denken de telefoon terug te sturen omdat ik toch denk dat het om een hardware fout gaat.
Ik heb besloten om hem terug te sturen voor garantie. Maar hoe werkt dit eigenlijk?

Is er service in Nederland beschikbaar?

Ik heb google al gemaild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:32
Voor claimen van garantie moet je naar de verkoper, de playstore Duitsland dus. LG in Nederland hoeft geen service te bieden, omdat ze dit product niet aanbieden (zijn posts over in dit forum). Alleen degenen die hun Nexus 4 bij een Nederlandse webwinkel hebben gekocht, kunnen garantie in NL laten afhandelen -dan regelt die winkel dat.

[ Voor 0% gewijzigd door antidote op 09-02-2013 10:49 . Reden: spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-09 16:34
Frigolamptje schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 10:11:
Wat moet ik me inbeelden bij krasbestendigheid van het glas? Ben voorzichtig met mijn toestellen, gaan altijd zonder iets erbij in de broekzak, maar vraag mij af of het met de nexus 4 weer tijd wordt voor een pouch of niet? Jullie ervaringen na een aantal weken?
Ik gebruik de Nexus nu twee weken, maar heb de 'protector' die er al opzat op de achterkant zo gelaten. Ook ik ben erg voorzichtig met m'n spullen, dus er zit nog geen kras op m'n Nexus 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frigolamptje schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 10:11:
Tsja, ik heb de mijne nu een paar weken...eerst had ik er geen screenprotector op de voorkant , alleen een case. Helaas...helaas...zag ik toch een heel klein krasje op de voorkant ( wel heel goed kijken) dus waarschijnlijk in aanraking gekomen met een zandkorreltje. Heb er nu toch maar een screenprotector opgedaan. De vraag is : hoe zwaar erger je aan krasjes en hoe zwaar erger je aan screenprotectors? Er zijn mensen die krasjes niets boeit omdat 'het een gebruiksvoorwerp is ' , anderen zijn er toch voorzichtiger mee.

Zelf ben ik altijd zuinig op mijn spullen dus het is niet gekomen doordat ik er ruw mee omga...
De keuze is aan jou...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meppeler.mug
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-02-2013
Ik heb sinds een paar dagen de Nexus 4, vanuit Amerika geïmporteerd. Wat een geweldenaar. Ik heb alleen een groot probleem: mijn 3G via mijn Vodafone-abonnement werkt niet meer... kan alleen op internet als er ergens WiFi is. Snapt iemand hoe dat kan? Kan het te maken hebben met het knippen van mijn SIM-kaart naar een mini-SIM (ik opper maar wat hoor) of zie ik ergens instellingen over het hoofd? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
  • Laatst online: 02-09 12:59
APN instellingen opzoeken en instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meppeler.mug schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 13:09:
Ik heb sinds een paar dagen de Nexus 4, vanuit Amerika geïmporteerd. Wat een geweldenaar. Ik heb alleen een groot probleem: mijn 3G via mijn Vodafone-abonnement werkt niet meer... kan alleen op internet als er ergens WiFi is. Snapt iemand hoe dat kan? Kan het te maken hebben met het knippen van mijn SIM-kaart naar een mini-SIM (ik opper maar wat hoor) of zie ik ergens instellingen over het hoofd? 8)
Is het 'verknippen' van je sim kaart wel goed gegaan? Ik heb er zelf wat geld tegenaan gegooid (€15,- meen ik ) voor een duo sim van VF. 1 kaart in de oude HTC Desire en de ander in de Nexus 4. Geen enkel probleem. Misschien kun je een andere simkaart proberen of je eigen kaart in een andere telefoon doen om te kijken of er dan wel verbinding is...

'Tis maar een idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 13:40:
[...]

Is het 'verknippen' van je sim kaart wel goed gegaan? Ik heb er zelf wat geld tegenaan gegooid (€15,- meen ik ) voor een duo sim van VF. 1 kaart in de oude HTC Desire en de ander in de Nexus 4. Geen enkel probleem. Misschien kun je een andere simkaart proberen of je eigen kaart in een andere telefoon doen om te kijken of er dan wel verbinding is...

'Tis maar een idee...
Je sim doet het of of hij doet het niet. Niet dat alleen 3G uitvalt. Check je APN instellingen eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er high end games die het maximale halen uit deze mobiel? Dus optimized voor de Nexus4. (Of andere quadcore/2GB toestellen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
  • Laatst online: 02-09 12:59
Ìkzelf vind A Bard's Tale wel heel mooi en goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Laatst online: 19-09 01:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

DennusB schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 13:51:
Je sim doet het of of hij doet het niet. Niet dat alleen 3G uitvalt. Check je APN instellingen eens :)
Dat is helemaal niet zo zwart/wit als je daar beweert. Er zijn zeker gevallen te vinden waarbij het vervangen van een oude SIMkaart voor een nieuwere heeft geholpen. Dat heb ik in 2010 voor mijn Desire Z gezien en nu met de Nexus 4 zie ik het ook weer voorbij komen. Het is dus ook zeker niet iets speciaals van dit toestel.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn.
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 20:20
meppeler.mug schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 13:09:
Switch een keer naar vliegtuigmodus en terug (als er geen wifi in de buurt is). Zijn hier al meerdere geweest waar de data verbinding niet goed hersteld werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 16:02
Ik zag geen topic over levertijden enzo, dus vraag het even hier. Excuses als het niet mag. Dit toestel moet worden geimporteerd, correct? Op de pricewatch zie ik prijzen die boven de 500,- liggen, niet aantrekkelijk dus.

Mijn galaxy s2 is gister overleden en ik zoek iets vervangends. Ik was altijd zeer tevreden over dit toestel, de batterijduur was niet geweldig maar ook zeker niet slecht voor mijn gebruik. Hij was tot de laatste dag nog lekker rap ook.

Waar raden jullie aan om dit toestel te bestellen? Via duitsland? Ik wil eigenlijk wel snel weer bereikbaar zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 14:32

Dawn

..Sworn to the Dark..

TheProf82 schreef op zondag 10 februari 2013 @ 17:14:
Ik zag geen topic over levertijden enzo, dus vraag het even hier. Excuses als het niet mag. Dit toestel moet worden geimporteerd, correct? Op de pricewatch zie ik prijzen die boven de 500,- liggen, niet aantrekkelijk dus.

Mijn galaxy s2 is gister overleden en ik zoek iets vervangends. Ik was altijd zeer tevreden over dit toestel, de batterijduur was niet geweldig maar ook zeker niet slecht voor mijn gebruik. Hij was tot de laatste dag nog lekker rap ook.

Waar raden jullie aan om dit toestel te bestellen? Via duitsland? Ik wil eigenlijk wel snel weer bereikbaar zijn!
Het levertijdentopic staat onderaan in de topic warning...
Enfin; hier dus: [LG Google Nexus 4] Beschikbaarheid en levertijden

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 16:02
Dawn schreef op zondag 10 februari 2013 @ 17:26:
[...]

Het levertijdentopic staat onderaan in de topic warning...
Enfin; hier dus: [LG Google Nexus 4] Beschikbaarheid en levertijden
Over het hoofd gezien; excuus!

Een vraagje voor dit topic dan; hoe zit het met de battery life? Ik lees dat dit een stuk slechter is dan bij andere toestellen, vooral bij het browsen. Maar hoe is het in vergelijking met de (oudere) Galaxy S2 welke ik gewend ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bArAbAtsbB schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 13:27:
[...]

ach ik zit vaak op de weg...dan is t echt een uitkomst! lekker lullen tegen je handsfreekit! ;-)
Dat dacht ik dus ook maar helaas kan dat niet.Om onduidelijk redenen werkt voice search en google now alleen via de interne mic en niet via de bluetooth headset of carkit. Dat betekent dus bij veel achtergrond geluid naar voren leunen en hard tegen je toestel schreeuwen ;)

Het probleem is al geruime tijd geleden aangekaart bij Google maar blijkbaar stoort het niet zoveel mensen, slechts 32 sterren.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2013 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hallodokter
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-01 09:10
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/20OpH
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/20Opv

Batterij is goed voor mijn gebruik:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclofosfamide
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:32
De stock N4 is super, maar met custom rom en kernel is het een nóg snellere, mooiere en batterijzuinigere foon. Sneller in gevoel, switchen tussen apps/schermen, opstarten apps, killen van processen etc. Mooier door nóg betere instellingen voor gamma, kleur, contrast, witbalans. Door een beter getweakte rom en kernel is de zuinigheid van het systeem toegenomen. *lijkt wel verkoop praatje aan het worden*.

Dus mocht je er nog meer uit willen halen dan stock rom zou je eens volgende setup kunnen proberen:
1) rooten met een NEXUS 4 Toolkit (veel extra opties; ADB drivers included)
2) GooManager uit de Play Store installeren en laat het programma de recovery flashen (volledige touch bediening ipv hardkeys om in fastboot/recovery te komen)
3) Zet er een custom ROM op, in mijn geval ParanoiodAndroid3 (PA3) en flash deze.
4) Haal een getweakte kernel op, bijvoorbeeld Francokernel en flash deze. Zit nu op r69 maar ga vandaag r71 proberen.
5) Laat alles 'stock' staan of duik in alle extra settings om je N4 te tweaken.
6) Geniet nóg meer van je N4 :P

Terwijl ik dit verstuur bedenk ik me dat dit in andere thread thuis hoort. Excuses modje.

[ Voor 3% gewijzigd door cyclofosfamide op 11-02-2013 09:59 ]

| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Semyon schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 05:15:
Hoe krijg ik een file (foto) van mijn computer naar mijn Nexus 4, met de originele timestamp?

Background: I had een Nexus S, die had Mass USB support, en zo kon ik al mijn foto's naar mijn computer kopieren. Die hebben nu de juiste originele timestamp.

De Nexus 4 heeft geen Mass USB, en MTP zet de timestamp van vandaag. (nu zijn al mijn foto's willekeurig geordend).

Developer options aangezet, usb debugging aangezet. Adb push... Foto komt over, timestamp weer vandaag.
Nog geprobeerd de timestamp handmatig bij te stellen
adb shell touch -t 201201211900 /sdcard/DCIM/Camera/IMG_<filename>.jpg

maar er gebeurt niks.

Hoe krijg ik mijn oude foto's op mijn nieuwe Nexus 4, zonder de timestamp te overschrijven?
Misschien met een prog als deze wel lukt om je timestamp te behouden?
https://play.google.com/s...pRmlGaWxlRXhwbG9yZXIiXQ..

Pagina: 1 ... 20 ... 63 Laatste

Let op:
~~~[html]Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic, <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1531584/last">~~~[Google Nexus 4/LG Nexus] levertijden- en abonnemententopic</a> en horen niet in dit topic.<br>

Alles over accessoires voor de Nexus 4 hoort thuis in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1526439/last">Accessoires voor de Google Nexus 4 - LG Nexus</a>.~~~[/html]