Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doerakje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:52
HwKok schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 08:36:
Ik heb eindelijk 'lotgenoten' gevonden die ook een onverklaarbare battery drain ondervinden. Ik kwam hier achter doordat ik gister mijn telefoon aansloot en de PC deze niet herkende. Verschillende PC's en kabels geprobeerd, allemaal zonder resultaat. Ik kwam uiteindelijk op het forum van XDA waar meerdere personen deze problemen (van drain + usb aansluiting op PC) melden.

Het blijkt dat dit dus met elkaar te maken heeft. Oorzaak, autolader (!). Wat ik al dacht.
Vandaag ga ik hem voor een RMA aanmelden bij Belsimpel.nl. De telefoon is nog in nieuwstaat met originele ROM. Ik ben alleen benieuwd hoe Belsimpel dit op gaat lossen, omdat ook zij hem weer importeren.

Ik hoop in ieder geval snel.
Heb je een linkje naar dat topic op XDA? Komt het er op neer dat je je Nexus niet moet opladen in de auto?

You can't be late until you show up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 20:54
Dat zou niet zo mooi zijn, net een 2 mA lader gekocht om op te laden tijdens navigeren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deputy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-01 15:16
Toniii schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 22:54:
Op mijn werk heb ik heel slecht 3g bereik. Heb het idee dat het veel batterij scheelt als ik hem op 2g zet. Nu wil ik dat doen via tasker, maar toestel wordt niet ondersteund.
Ik wil dat als ik het scherm aanzet 3G aangaat en als scherm uit is de telefoon terug springt naar 2G.

Ik heb het volgende ingesteld:
state/display state/on
net/mobile data 2G/3G
dan komt er te staan: sorry that action is unavailable on this device.

Is er een andere mogelijkheid om dit voor elkaar te krijgen, want de 2G/3G toggle van power toggle brengt me altijd naar het menu. (weer extra handelingen :-( )
Hoop niet dat ik daarvoor een CM rom er op moet zetten, ben net zo blij dat ik van de CM roms af ben met mijn oude desire Z.
Ik heb hetzelfde probleem en heb tijden de 3G/2G switch gebruikt. Dat werkte best goed, maar het nadeel was dat de data verbinding af en toe niet terug kwam, ik vermoed vanwege het switchen.

Ondertussen gebruik ik sinds maanden Juice Defender. Die zet de data verbinding uit. Eens in de 15 minuten gaat de verbinding even aan om te synchen en als je je scherm aanzet, wordt de data verbinding ook aangezet. Nu doe ik met gemak anderhalve dag met de batterij (een dag, nacht en nog een dag) met tot 4 uur schermtijd in die tijd.

DeputyNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prachtige telefoon. Wat een mooie prijs ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:24

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Slujje schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 08:10:
Gisteravond viel me op dat rechtsboven in het toestel een licht rammeltje klinkt als ik de telefoon neerleg. Dit lijkt me niet normaal. Het zijn niet de aan/uit, volume knopjes het komt echt uit het toestel.
Op een foto van het binnenwerk kan ik niets vinden wat het zou kunnen zijn.

Meer mensen die hier last van hebben?
Zoiets heb ik wel eens gehoord, alsof er iets heel licht resoneert. Maar ik kan nou niet echt zeggen dat ik er 'last' van heb.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:30
Ik laad mijne al weken op in de auto, (wel een 1A lader :P) niks aan de hand hier qua opladen of herkennen (net voor de zekerheid nog even aan mijn mac gehangen)

De rammel is trouwens de autofocus van je camera, heb ik echt in elke telefoon gehad. Misschien valt het je nu pas op ;)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
witte achterkant is op zich wel mooi, maar die zijkant ziet er erg plastic uit. doe mij maar zwart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-03-2023
partyondude schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 09:11:
Dat zou niet zo mooi zijn, net een 2 mA lader gekocht (meer dan 1,2A is alleen niet nodig) om op te laden tijdens navigeren :X
Met 2mA kun je ook niks! :+ Heb zelf 'n 2A-lader. Werkt prima hoor.

PS: Met een USB-lader heb ik al 'n paar keer gezien dat ie om en om gaat laden en weer stopt met laden. Heb dit ook al eerder met m'n SGS gezien. Als je een paar keer 't stekkertje eruit en erin doet, gaat ie wel weer normaal laden. Je ziet 't als je naar het accugebruikscherm gaat. Dan zie je het verspringen: opladen > wordt niet opgeladen > opladen > wordt niet opgeladen > etc...
Is volgens mij een lader/kabel kwestie. Niet alles werkt lekker.

[ Voor 46% gewijzigd door dutch79 op 31-01-2013 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slujje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-09 16:21
ex87 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 09:23:
Ik laad mijne al weken op in de auto, (wel een 1A lader :P) niks aan de hand hier qua opladen of herkennen (net voor de zekerheid nog even aan mijn mac gehangen)

De rammel is trouwens de autofocus van je camera, heb ik echt in elke telefoon gehad. Misschien valt het je nu pas op ;)?
Ik heb er verder ook geen last van, het viel me gewoon op. Als het erger wordt kunnen we altijd nog actie ondernemen.

Je zegt dat het de autofocus is, toevallig had ik laatst wel problemen met de autofocus, met als resultaat dat de camera soms haperde. Nu al een paar dagen geen last meer van.

Conclusie, we zullen het eens even aankijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn nieuwe Nexus 4. Aangezien ik voorheen een Blackberry had moest ik een nieuwe simkaart gaan halen. Deze heb ik nu geinstalleerd, telefoon herstart. Nu krijg ik de melding "Your sim card does not allow a connection to this network"

Op het netwerk van Proximus (belgie). Iemand die raad weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doerakje
Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 10:40:
Ik heb mijn nieuwe Nexus 4. Aangezien ik voorheen een Blackberry had moest ik een nieuwe simkaart gaan halen. Deze heb ik nu geinstalleerd, telefoon herstart. Nu krijg ik de melding "Your sim card does not allow a connection to this network"

Op het netwerk van Proximus (belgie). Iemand die raad weet?
Is de simswap afgerond? doet je oude sim nog iets in je BB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn oude simkaart is bij de proximus winkel in de vuilbak gegaan. Zou het langer als een uur duren eer die nieuwe kaart geactiveerd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterwhite
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-09 12:54
Hallo,

Als ik een nexus 4 uit de USA importeer en wil gebruiken in Nederland, waar moet ik dan op letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
walterwhite schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 10:51:
Hallo,

Als ik een nexus 4 uit de USA importeer en wil gebruiken in Nederland, waar moet ik dan op letten?
Je hebt een microSIM nodig. Verder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCeet
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-09 10:13
Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 10:50:
Mijn oude simkaart is bij de proximus winkel in de vuilbak gegaan. Zou het langer als een uur duren eer die nieuwe kaart geactiveerd wordt?
Bij mij ging het na 20tal minuten al. Gewoon afwachten is de boodschap. Haal je sim er straks eens uit terug in en start je telefoon terug op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Even geduld waarschijnlijk inderdaad. Bij Vodafone was het al geregeld voordat ik de deur uit liep, de doorvoertijd kan per provider verschillen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alouatta
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:28
Gisteren ook mijn sim gaan omwisselen naar microsim.
Na 5 minuutjes was ik terug bereikbaar (Mobistar - België).

Ondanks dat ik oproepen kan ontvangen en kan bellen, staat er op het lockscreen:
"B MOBISTAR"
"NOODOPROEP"

Iemand een idee wat dat kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, simkaart er uit, en er terug in. Nu werkt alles perfect :) Happy modus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 14:33
doerakje schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 09:01:
[...]

Heb je een linkje naar dat topic op XDA? Komt het er op neer dat je je Nexus niet moet opladen in de auto?
Ik denk dat het lang niet voor alle autoladers geldt, anders zou dat topic wel helemaal vol staan met anderen die het ook hebben. En zoals je de posters hierboven ziet, gaat het in veel gevallen ook gewoon goed.
Dit is het topic overigens: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2079112

Ik gebruikte een universele adapter (sigarettenaansteker-input naar usb-output) en legde daar het meegeleverde kabeltje aan naar m'n telefoon. De adapter gebruikte ik al jaren zonder problemen met diverse Nokia's en ook heeft er tussendoor nog wel eens een iPhone aan gelegen. Het is wel een crappy model van de Action, maar ik ging er vanuit dat het geen problemen zou opleveren aangezien ik 'm al jaren gebruikte met andere toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Laatst online: 16-09 14:31
Zit eigenlijk te wachten op een fatsoenlijk dock (bij voorkeur om draadloos op te laden). Heeft iemand al ervaring met de Nexus 4 icm een docking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:34

Kheos

FP ProMod
Ik ga er van uit dat het niet zozeer "een autolader" is, maar eerder iets als "een stroomstoot veroorzaakt door bijvoorbeeld een autolader".
Da's toch hoe ik een van m'n vorige gsm's om zeep heb geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg dit topic al een tijd (en ook op xda), maar ik lees weinig over het volgende probleem wat ik heb.
Als ik door tekst langzaam scroll (met de vinger slepen), dan die ik het scherm om de 4-8 seconden verspringen. Hij stottert als het ware. Ik heb het op verschillende apps, zoals Tapatalk, nu.nl, Chrome browser, Engadget, noem maar op. Het verspringen is heel duidelijk. Hebben jullie hier ook last van?
Ik zit op stock ROM + Franco kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 15:15
the-edge schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 11:46:
Zit eigenlijk te wachten op een fatsoenlijk dock (bij voorkeur om draadloos op te laden). Heeft iemand al ervaring met de Nexus 4 icm een docking?
Accessoires voor de Google Nexus 4 - LG Nexus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
Alouatta schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 11:11:
Gisteren ook mijn sim gaan omwisselen naar microsim.
Na 5 minuutjes was ik terug bereikbaar (Mobistar - België).

Ondanks dat ik oproepen kan ontvangen en kan bellen, staat er op het lockscreen:
"B MOBISTAR"
"NOODOPROEP"

Iemand een idee wat dat kan zijn?
1e regel is het netwerk waarop je zit
2e regel laat zien dat je een noodoproep kan doen, het is verplicht dat iedereen 112 kan bellen met elk toestel. Ook al is hij gelocked, heeft hij geen bereik op jouw eigen provider en zelfs zonder simkaart kun je dat nummer bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alouatta
elpino.rv schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 12:30:
[...]

2e regel laat zien dat je een noodoproep kan doen, het is verplicht dat iedereen 112 kan bellen met elk toestel. Ook al is hij gelocked, heeft hij geen bereik op jouw eigen provider en zelfs zonder simkaart kun je dat nummer bellen.
Ok, dus geen probleem! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
elpino.rv schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 12:30:
[...]

Volgens mij hoort het woord nood oproep te verdwijnen hoor, als je simkaart er in zit, maar niet via de pin geunlockt is staat er bij mij: t-mobile noodoproep zodra ik mijn pincode in toetst veranderd dit in "T-mobile".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
ex87 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 12:59:
[...]

Volgens mij hoort het woord nood oproep te verdwijnen hoor, als je simkaart er in zit, maar niet via de pin geunlockt is staat er bij mij: t-mobile noodoproep zodra ik mijn pincode in toetst veranderd dit in "T-mobile".
Op het lockscreen (dus als je bv een patroon hebt ingesteld) staat wel nood oproep bij. Iedereen moet 112 kunnen bellen met elk toestel. Jij hebt waarschijnlijk geen 'veilige' lockscreen (patroon/pincode oid) ingesteld, dus kan iedereen jouw toestel unlocken met een simpele swype en daarna 112 bellen. Stel maar eens een 'veilige' lockscreen in. Grappige is dat hij ook 'face-unlock' kan doen, werkt best goed maar heel onveilig (facebook foto ervoor en hij unlocked ook). Er zit wel 'knipperen met je ogen' bij, maar dan duurt het weer veel te lang voordat hij geunlocked is.

[ Voor 31% gewijzigd door elpino.rv op 31-01-2013 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alouatta
elpino.rv schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 13:23:
[...]

Op het lockscreen (dus als je bv een patroon hebt ingesteld) staat wel nood oproep bij. Iedereen moet 112 kunnen bellen met elk toestel. Jij hebt waarschijnlijk geen 'veilige' lockscreen (patroon/pincode oid) ingesteld, dus kan iedereen jouw toestel unlocken met een simpele swype en daarna 112 bellen. Stel maar eens een 'veilige' lockscreen in. Grappige is dat hij ook 'face-unlock' kan doen, werkt best goed maar heel onveilig (facebook foto ervoor en hij unlocked ook). Er zit wel 'knipperen met je ogen' bij, maar dan duurt het weer veel te lang voordat hij geunlocked is.
Het is inderdaad met zo een patroon. Sinds ik een synchronisatie heb met een Exchange account, ben ik blijkbaar verplicht om een beveiliginsmethode te kiezen?
Ik heb gekozen voor een patroon.

Dan staat er op het lockscreen inderdaad Noodoproep.
Je kan op de tekst "Noodoproep" klikken (zonder gebruik te maken van het patroon) en dan komt het toetsenbord tevoorschijn om het nummer te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
elpino.rv schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 13:23:
[...]

Klopt helemaal. Niks gezegd. Toch grappig dat de melding als je simkaart nog locked is hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:00
iemand die flash werkend heeft op chrome? ik heb op andere manieren flash werkend gekregen met andere browser maar liefst werkend op chrome iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 21:50
P-Nut schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 15:36:
iemand die flash werkend heeft op chrome? ik heb op andere manieren flash werkend gekregen met andere browser maar liefst werkend op chrome iemand tips?
Dit kan simpelweg niet .... helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
ex87 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 15:00:
[...]

Klopt helemaal. Niks gezegd. Toch grappig dat de melding als je simkaart nog locked is hetzelfde is.
Dat heeft exact dezelfde reden. Je kan dus 112 bellen zonder dat je je SIM pincode hebt ingevuld en je simkaart dus nog gelocked is. Wat ik al zei, je kunt het zelfs bellen zonder bereik op je eigen provider en zelfs zonder simkaart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 14:33
Kheos schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 11:48:
Ik ga er van uit dat het niet zozeer "een autolader" is, maar eerder iets als "een stroomstoot veroorzaakt door bijvoorbeeld een autolader".
Da's toch hoe ik een van m'n vorige gsm's om zeep heb geholpen.
Zou kunnen.
Heb zojuist Belsimpel.nl aan de lijn gehad waar hij vandaan komt. Ik moet hem vandaag terugsturen, dan valt het nog binnen de eerste 8 dagen. Als ik hem later zou insturen zou hij officieel naar een reparatiecentrum moeten, alleen repareert deze geen toestellen van buiten de Benelux. Ik vermoed dat ik hem dan ongerepareerd weer terug krijg.

Het probleem is alleen...bij Belsimpel zijn de N4's uitverkocht en weten ze nog niet wanneer een nieuwe lichting binnenkomt. Vanmiddag gaat m'n Nexus dus op de post, maar ik hoop toch echt dat er snel nieuwe binnenkomen.

Voor onbepaalde tijd N4-loos. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HwKok schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 16:12:
[...]

Zou kunnen.
Heb zojuist Belsimpel.nl aan de lijn gehad waar hij vandaan komt. Ik moet hem vandaag terugsturen, dan valt het nog binnen de eerste 8 dagen. Als ik hem later zou insturen zou hij officieel naar een reparatiecentrum moeten, alleen repareert deze geen toestellen van buiten de Benelux. Ik vermoed dat ik hem dan ongerepareerd weer terug krijg.
Wat is dat voor bullshit!? Belsimpel.nl heeft dan maar te zorgen dat ie gerepareerd wordt, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:59
Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 16:37:
[...]

Wat is dat voor bullshit!? Belsimpel.nl heeft dan maar te zorgen dat ie gerepareerd wordt, toch?
Dat doen ze ook wel, maar zij geven je alleen de mogelijkheid om binnen 8 dagen een nieuwe te krijgen. Anders is dat maar 1 dag oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
418O2 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 16:44:
[...]

Dat doen ze ook wel, maar zij geven je alleen de mogelijkheid om binnen 8 dagen een nieuwe te krijgen. Anders is dat maar 1 dag oid.
Volgens mij mag je toch altijd binnen 8 dagen een internet aankoop retourneren?

1 dag is nooit mogelijk natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Gohan040 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 17:03:
[...]

Daar heb je 2 weken voor (zichttermijn), maar dan mag je het product niet beschadigd hebben. Om hem voor DOA aan te melden heb je meestal 1 of 2 dagen, anders moet hij het reparatieproces in. Bij BelSimpel hanteren ze een omruiltermijn van 8 dagen, wat dus een heel stuk ruimer is dan veel andere shops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Gohan040 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 17:03:
[...]

De termijn betreft de aanmelding, niet wanneer hij weer bij hun in bezit moet zijn. Binnen een dag is dus prima mogelijk.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
Gonadan schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 17:15:
[...]

De termijn betreft de aanmelding, niet wanneer hij weer bij hun in bezit moet zijn. Binnen een dag is dus prima mogelijk.
Volgens mij heb je gewoon vanaf dat je het artikel ontvangt 7 dagen bedenk/zicht tijd.
Werkt het artikel niet naar behoren dan kan je hem gewoon terug sturen als deze natuurlijk onbeschadigd is en in de originele verpakking zit. Wet kopen op afstand

In de wet staat dat u zeven werkdagen bedenktijd krijgt als u een product op afstand koopt. U kunt het product dan thuis bekijken en bedenken of het product echt wel is wat u wilt hebben. Wilt u het product toch niet hebben? Dan kunt u uw geld terugkrijgen als u het product tijdens de bedenktijd terugstuurt. Deze bedenktijd heet ook wel zichttermijn.

Als je het product dus terug stuurt en je geld terug krijgt dan kan je daarna gewoon weer een nieuwe kopen.
Dus zo heel bijzonder is deze handeling van belsimpel niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Gohan040 op 31-01-2013 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atrax
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 12:10
Sorry dat ik het moet vragen maar waar kan je op de N4 instellen hoe vaak Gmail moet syncen? Ik krijg het met geen mogelijkheid gevonden...

11x Eging 245Wp & Involar MAC250A = 2695Wp, richting: Zuid, helling: 20º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Gohan040 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 17:26:
Volgens mij heb je gewoon vanaf dat je het artikel ontvangt 7 dagen bedenk/zicht tijd.
*knip*
Het verhaal van Belsimpel gaat buiten mijn scope, ik doelde puur op jouw zinsnede dat 1 dag niet mogelijk is. Maar je doelt op reglementair en niet praktisch begrijp ik?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
418O2 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 17:06:

Daar heb je 2 weken voor (zichttermijn), maar dan mag je het product niet beschadigd hebben. Om hem voor DOA aan te melden heb je meestal 1 of 2 dagen, anders moet hij het reparatieproces in. Bij BelSimpel hanteren ze een omruiltermijn van 8 dagen, wat dus een heel stuk ruimer is dan veel andere shops
Neuh... als de telefoon stuk gaat op dag 3 of 4, kan men nog altijd zeggen dat je hem niet wilt hebben. Het is niet zo dat de retourtermijn van 7 werkdagen opeens vervalt als het artikel plotseling op dag 3 niet meer werkt. Retourneren, geld terug en hetzelfde artikel opnieuw laten kopen, waarna de winkel de defecte geretourneerde telefoon als DOA naar de fabrikant terugstuurt, is een redelijk normale gang van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
Gonadan schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 17:46:
[...]

Het verhaal van Belsimpel gaat buiten mijn scope, ik doelde puur op jouw zinsnede dat 1 dag niet mogelijk is. Maar je doelt op reglementair en niet praktisch begrijp ik?
Yep ik bedoel idd reglementair, en dan is DOA of geen DOA eigenlijk niet eens meer echt van belang.
Product voldoet niet aan jou verwachting :N .... terug dat ding. :w Binnen 7 dagen en geld terug.
De winkel vecht het dan maar uit met hun leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
  • Laatst online: 02-09 12:59
Atrax schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 17:41:
Sorry dat ik het moet vragen maar waar kan je op de N4 instellen hoe vaak Gmail moet syncen? Ik krijg het met geen mogelijkheid gevonden...
Staat normaal gewoon op push, zodra je een email krijgt heb je hem direct binnen.
Net zoals ik het wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 22:55
Voor degenen met CM10.1:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2086745
Maandag is er een test met NL-alert, hopelijk werkt deze app. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Custom ROMs is een ander topic volgens mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn.
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:13
Hier misschien mensen die dit herkennen? Het is niet echt een probleem, maar vind het wel heel vaag. Duidelijkste zichtbaar in de Gallery app..

Ik zie bijna al mijn mappen met foto's dubbel, maar dan met verschillende locaties. Bijvoorbeeld:
- storage/emulated/0/Pictures
- storage/emulated/legacy/Pictures

- storage/emulated/legacy/WhatsApp/Media/...
- storage/emulated/0/WhatsApp/Media/...

Ga ik vervolgens met een File Manager app zoeken, vind ik inderdaad meerdere locaties, met dezelfde inhoud. Eigenlijk zelfs veel meer dan twee:
- storage/sdcard0/Pictures
- sdcard/Pictures

Ik snap niet waar al die verschillende locaties op slaan? Of zijn dit net als bij windows een soort snelkoppelingen die allemaal naar hetzelfde verwijzen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13:08
Ben sowieso wel benieuwd of de Nexus 4 nu het NL-ALERT zal ontvangen maandag.

Volgens http://tweakers.net/nieuw...ogie-achter-nl-alert.html is er wel ondersteuning voor in de Nexus 4, misschien alleen niet het goede kanaal...we zullen zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Schrammy89 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 11:11:
Ben sowieso wel benieuwd of de Nexus 4 nu het NL-ALERT zal ontvangen maandag.

Volgens http://tweakers.net/nieuw...ogie-achter-nl-alert.html is er wel ondersteuning voor in de Nexus 4, misschien alleen niet het goede kanaal...we zullen zien :P
Je bedoelt dat er een alarmoefening is de 1e maandag vd maand? Je moet het wel instellen zie ik hier: http://www.nederlandveilig.nl/nl-alert/ (N4 staat er alleen niet bij)
Of zou de N4 dan al voorgeconfigureerd zijn?
We merken 't inderdaad wel..

[ Voor 28% gewijzigd door dutch79 op 01-02-2013 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Gohan040 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 17:56:
Yep ik bedoel idd reglementair, en dan is DOA of geen DOA eigenlijk niet eens meer echt van belang.
Product voldoet niet aan jou verwachting :N .... terug dat ding. :w Binnen 7 dagen en geld terug.
Officieel mag je hem alleen uit de verpakking halen om te beoordelen of het wat voor je is, echt in gebruik nemen is niet helemaal de bedoeling. Dus dat gaat echt onder DOA vallen, al zal de winkel in de praktijk dat onderscheid toch niet kunnen maken.
sdirkx schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 11:27:
Of zou de N4 dan al voorgeconfigureerd zijn?
We merken 't inderdaad wel..
Via instellingen naar cell broadcasts, dat is de methode die ze gebruiken. AMBER staat er bijvoorbeeld tussen maar het is inderdaad de vraag of dit kanaal (919) ontvangen wordt. Optie om het toe te voegen zie ik niet. Wellicht krijg je dan gewoon een SMS als alternatief?

[ Voor 27% gewijzigd door Gonadan op 01-02-2013 11:43 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:01
Merijn. schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 11:10:
Hier misschien mensen die dit herkennen? Het is niet echt een probleem, maar vind het wel heel vaag. Duidelijkste zichtbaar in de Gallery app..

Ik zie bijna al mijn mappen met foto's dubbel, maar dan met verschillende locaties. Bijvoorbeeld:

- storage/emulated/legacy/WhatsApp/Media/...
- storage/emulated/0/WhatsApp/Media/...

Ga ik vervolgens met een File Manager app zoeken, vind ik inderdaad meerdere locaties, met dezelfde inhoud. Eigenlijk zelfs veel meer dan twee:
- storage/sdcard0/Pictures
- sdcard/Pictures

Ik snap niet waar al die verschillende locaties op slaan? Of zijn dit net als bij windows een soort snelkoppelingen die allemaal naar hetzelfde verwijzen ofzo?
Gebruik je Astro?
http://forums.androidcent...2-doubles-everything.html

Edit: na wat verder lezen ligt het blijkbaar aan multi-user support;
the "legacy" or "emulated" and the odd "0" folder is because of multiuser support. even though phones didn't enable the multi-user support the folder structure remains for consistency.
ie, phones will use 0 as the folder for SD card. in tablet if you create multiple user it will create a folder "1" for the new user and so forth.
its expected. if you click favorite in ES explorer click "/"-->storage-->emulated will have "0" and legacy

[ Voor 19% gewijzigd door Tuktop op 01-02-2013 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoensSocialL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-08 10:06

KoensSocialL

Mezelf.

Kan je er ook een AZERTY toetsenbord op instellen?

K.W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

KoensSocialL schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 12:40:
Op android kun je elke toetsenbord indeling/taal instellen. Dat is wel zo logisch met zo'n grote os.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 22:55
sdirkx schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 11:04:
Custom ROMs is een ander topic volgens mij..
Klopt, maar niet iedereen met een custom rom leest dat volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:01
KoensSocialL schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 12:40:
Google Play: GO Toetsenbord#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5qYi5nb2tleWJvYXJkIl0.

Voortaan aub even zelf zoeken (gewoon 'azerty' in de Play Store).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Katsunami schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 17:49:
[...]

Neuh... als de telefoon stuk gaat op dag 3 of 4, kan men nog altijd zeggen dat je hem niet wilt hebben. Het is niet zo dat de retourtermijn van 7 werkdagen opeens vervalt als het artikel plotseling op dag 3 niet meer werkt. Retourneren, geld terug en hetzelfde artikel opnieuw laten kopen, waarna de winkel de defecte geretourneerde telefoon als DOA naar de fabrikant terugstuurt, is een redelijk normale gang van zaken.
http://blog.iusmentis.com...n-originele-staat-retour/
het apparaat moet wel in orginele staat is. Als hij stuk is, is hij dat niet meer.

Het is niet zo dat je een product 2 weken mag gebruiken (met evt gebruikssporen) en het dan altijd maar kostenloos mag terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
418O2 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 12:53:
[...]

http://blog.iusmentis.com...n-originele-staat-retour/
het apparaat moet wel in orginele staat is. Als hij stuk is, is hij dat niet meer.

Het is niet zo dat je een product 2 weken mag gebruiken (met evt gebruikssporen) en het dan altijd maar kostenloos mag terugsturen.
Als hij elektronisch stuk is wel.

Het gaat er gewoon om dat hij niet door jou toedoen defect is geraakt. Merk je binnen 7 dagen een elektronisch defect dan mag je hem gewoon terug sturen. Let op, wel binnen 7 dagen, en dus geen 2 weken.
Dit moet dan wel zonder gebruiks sporen en dus in nieuw staat en in de originele verpakking om in aanmerking te komen voor geld teruggave.

Maarre, bestaat voor deze discussie geen topic of zo?

Gaat niet echt specifiek over de N4 lijkt mij........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Laatst online: 19:58

Rick-Jan

always connected

Gonadan schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 11:38:
[...]

[...]

Via instellingen naar cell broadcasts, dat is de methode die ze gebruiken. AMBER staat er bijvoorbeeld tussen maar het is inderdaad de vraag of dit kanaal (919) ontvangen wordt. Optie om het toe te voegen zie ik niet. Wellicht krijg je dan gewoon een SMS als alternatief?
Ik heb in mijn menu gewoon amber alert staan met vinkjes erachter. Ga er dus vanuit dat het al geconfigureerd is. SMS is geen optie, want dat is juist het hele idee van nl alert.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

http://nl.hardware.info/n...an-tweede-revisie-nexus-4

Erg lullig om te horen... Hadden ze eerder mee moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Dat zou ik echt verre van charmant vinden, eerst werd de Nexus 7 een maand nadat ik deze had aangeschaft voorzien van meer geheugen en dan nu dit. Ik hoop dat het gewoon niet waar is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:26
Ik snap niet dat je je daar druk over kunt maken.
Dat is een beetje hetzelfde als nooit een telefoon kopen omdat je bang bent dat er snel een betere/snellere uitkomt.
Het toestel wat je nu in je handen hebt blijft toch hetzelfde snelle, mooie, krachtige apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Luapper schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 21:06:
Ik snap niet dat je je daar druk over kunt maken.
Dat is een beetje hetzelfde als nooit een telefoon kopen omdat je bang bent dat er snel een betere/snellere uitkomt.
Het toestel wat je nu in je handen hebt blijft toch hetzelfde snelle, mooie, krachtige apparaat?
Dit is echt iets anders dan een heel nieuw model uitbrengen.

Je verkoopt nu een maand lang ofzo een product en dan denk je oh laten we het maar verbeteren en voor dezelfde prijs en betere specificaties verkopen. Hier wordt je wel gewoon genaaid hoor.

Een accu die langer meegaat dat is wel echt heel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Nee, dat vind ik niet hetzelfde, aangezien de boodschap zo gebracht wordt, dat het lijkt alsof de early adopters de beta testers waren en er nu na luttele maanden de definitieve versie uitkomt, waar de grootste gebreken aan verholpen zijn.

Dat is heel wat anders dan bijvoorbeeld de Galaxy SIII die de SII opvolgt, waar het om een gepland, volledig nieuw model gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:26
Ik wist van tevoren dat de camera niet erg goed zou zijn. Ook dat de batterij niet bij de top zou behoren wist ik al.
Wat is hier beta aan?
Als ze de naam naar Nexus 4+ zouden veranderen zou 't wel okee zijn? Dat is juist geldklopperij volgens velen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
denk dat het allemaal wel meevalt, alsof de Nexus 4 al voor die prijs niet geweldig is. Enige wat minder is aan de Nexus 4 is de middelmatige camera, als dat alles is zie ik de reden van de upgrade nog niet echt. Zou domme zet zijn van Google en LG. Gewoon 1 keer per jaar de Nexus serie vernieuwen, is het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Zijn subtiele verbeteringen. Niet echt een nieuw toestel met betere specs dus. Zuiniger scherm is nog t meest interessant misschien, hoewel de accu gewoon prima presteert bij de meeste N4s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die klachten over de camera snap ik niet, zeker bij daglicht vind ik de foto's toch echt wel goed te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Luapper schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 21:23:
Ik wist van tevoren dat de camera niet erg goed zou zijn. Ook dat de batterij niet bij de top zou behoren wist ik al.
Wat is hier beta aan?
Als ze de naam naar Nexus 4+ zouden veranderen zou 't wel okee zijn? Dat is juist geldklopperij volgens velen.
Je ziet mij nergens klagen over de camera of het scherm, dat is mijn punt ook helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 22:14:
Die klachten over de camera snap ik niet, zeker bij daglicht vind ik de foto's toch echt wel goed te noemen.
Een stuk minder van kwaliteit dan de iPhone 5 en Galaxy S3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ligt eraan wat je belangrijk vindt... Als de Nexus 4 géén camera had gehad, dan had ik hem ook nog gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjefke9
  • Registratie: November 2012
De accu is ook voor mij het grootste probleem.
Maar waarschijnlijk komt er nog wel een custom rom uit voor de nexus 4 die helemaal geoptimaliseerd is voor de accu. O-)
Mischien kan ik dan het scherm weer van automatische helderheid afhalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ralfsantbergen schreef op maandag 28 januari 2013 @ 15:24:
[...]

Ronald, kun je me laten weten hoe de reparatie bij w-support verloopt/verlopen is?
Ik heb hem nog niet verzonden, omdat je voor 12,99 de N4 naar Duitsland kan laten brengen, maar of zij hem ook terugsturen naar NL na reparatie wil ik wel tevoren weten. Op het e-mailformulier reageren ze iig niet hard..
Inmiddels is afgelopen donderdag de telefoon aan gekomen bij w-support en tot nu toe moet ik zeggen dit gaat voorspoedig.Je hebt namelijk bij aanmelding voor reperatie een soort van opdrachten bon ingevuld die je mee opstuurt.Is het dus zo (prijzen staan vast) dat dit ook alleen de reparatie is die nodig is gaan ze automatisch over op repareren.In mijn geval dus het glas 114 euro incl kosten voor zending terug.

Je kunt op de site door middel van je imei code en postcode kijken hoe de status is van repareren.
Verwacht hem einde volgende week terug.

zoja meld ik me weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Registratie: Maart 2005
Gohan040 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 17:56:
[...]

Wat zijn je rechten in het eerste half jaar?

Als je huishoudelijk apparaat binnen 6 maanden na levering kapot gaat, gaat de wet ervan uit dat het product niet goed was. Je hebt recht op vervanging of reparatie, tenzij de verkoper kan bewijzen dat je het verkeerd gebruikt hebt. De vervanging of reparatie moet binnen een redelijke termijn en zonder teveel overlast. Als de reparatie bijvoorbeeld langer duurt dan 3 weken dan kun je leenapparatuur vragen. Lukt het de verkoper niet om te repareren of te vervangen binnen een redelijk tijd, dan kun je de koop ontbinden en je geld terugvragen.

Met andere woorden binnen een half jaar stuk dan is het DOA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
BGLAdmin schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 17:12:
[...]

Wat zijn je rechten in het eerste half jaar?

Als je huishoudelijk apparaat binnen 6 maanden na levering kapot gaat, gaat de wet ervan uit dat het product niet goed was. Je hebt recht op vervanging of reparatie, tenzij de verkoper kan bewijzen dat je het verkeerd gebruikt hebt. De vervanging of reparatie moet binnen een redelijke termijn en zonder teveel overlast. Als de reparatie bijvoorbeeld langer duurt dan 3 weken dan kun je leenapparatuur vragen. Lukt het de verkoper niet om te repareren of te vervangen binnen een redelijk tijd, dan kun je de koop ontbinden en je geld terugvragen.

Met andere woorden binnen een half jaar stuk dan is het DOA.
Volgens mij heb je in bijna alles gelijk behalve dat het dan geen DOA meer heet.
Dead on arrival (DOA) is natuurlijk niet mogelijk na 6 maanden. Letterlijk Dood bij aankomst.
Bij een DOA kan je een ander apparaat krijgen omdat hij bij aankomst niet goed is. (start niet,mankementen etc.) Als je problemen hebt na 5 maanden b.v. dan ,(zoals je zelf al zegt vet quote) moet de verkopende partij voor een oplossing zorgen. Dit is in bijna in alle gevallen repareren.

Maar nogmaals , dit is het N4 topic en geen DOA/koop op afstand rechten topic.
Beter kunnen we hier over ophouden anders gaat een mod de boel opschonen en ons hier op wijzen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iets wat 3g kan optimaliseren? momenteel zit ik met het probleem dat mij n4 constant signaal verliest terwijl hij wel verbonden is met een 3g netwerk (er staan pijltjes in mijn verbinding + het is blauw) of moest dit een bug zijn is er dan misschien een rom ofzo die ik op mijn n4 kan zetten om deze te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 22:14:
Is er iets wat 3g kan optimaliseren? momenteel zit ik met het probleem dat mij n4 constant signaal verliest terwijl hij wel verbonden is met een 3g netwerk (er staan pijltjes in mijn verbinding + het is blauw) of moest dit een bug zijn is er dan misschien een rom ofzo die ik op mijn n4 kan zetten om deze te fixen?
Hangt van je provider af. De 1 heeft meer bereik dan de ander op bepaalde plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb sinds gisteren ook een Nexus 4, en holy sh*t wat is dat ding enorm snel. Alles loopt vloeiend.
Echt heel erg fijn werken :) Heb wel het idee dat de batterij harder lijkt te gaan dan die van m'n iPhone 5. Meer mensen last van snel leeg lopende batterij?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:20
DennusB schreef op maandag 04 februari 2013 @ 08:46:
Ik heb sinds gisteren ook een Nexus 4, en holy sh*t wat is dat ding enorm snel. Alles loopt vloeiend.
Echt heel erg fijn werken :) Heb wel het idee dat de batterij harder lijkt te gaan dan die van m'n iPhone 5. Meer mensen last van snel leeg lopende batterij?
Na een paar keer opladen gaat hij al stukken langer mee.

Heb trouwens de QI lader van Nokia geprobeerd, maar geen aanrader.
Continu laden, niet laden, laden , niet laden.

En als je hem precies goed hebt liggen laad ie, maar een uur later staat ie nog op hetzelde aantal procent accu.

Laad dus niets bij.

Tip voor allen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hallodokter
  • Laatst online: 25-01 09:10
Gister 15 uur lang aangehad, 4 uur scherm tijd en hij was nog steeds op 46%... En dat is met zwaar gebruik, dus zie het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-08 17:38
Convoy schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 17:52:
[...]

Goed lezen blijft lastig voor sommige mensen... :+ Zoals ik al eerder aangaf maak ik gebruik van Franco's kernel, hierbij nogmaals mn huidige setup dan maar:

[DEVICE] LG Nexus⁴ 16GB
[ROM] cm-10.1-20130129-NIGHTLY-mako
[KERNEL] franco.Kernel-nightly-test-r61
[RECOVERY] TWRP 2.3.3.3 touch
Ik was even aan het skimmen en had die 'franco' overgeslaan, maar op zich maakt dat niet zoveel uit. Ik wacht nog steeds op screenshots van je 8 uur. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LET OP!

Ik heb geprobeerd om deze telefoon te kopen van Belsimpel. Belsimpel gevraagd mijn vodafone gebruikersnaam en wachtwoord, zodat ze konden mijn account te upgraden. dit is volkomen illegaal en ze zijn gemeld aan OPTA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Asskicker schreef op maandag 04 februari 2013 @ 10:25:
[...]

Ik was even aan het skimmen en had die 'franco' overgeslaan, maar op zich maakt dat niet zoveel uit. Ik wacht nog steeds op screenshots van je 8 uur. O-)
Franco r61, is dat niet een van de test versies waar maar 2 CPU cores zijn ingeschakeld en de telefoon dus in praktijk dual-core wordt. Bij wijze van test om te kijken wat het doet met energieverbruik.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
Die 8 uur screenshot blijft wel lang uit moet ik zeggen...... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingCrash
  • Laatst online: 18:20

KingCrash

Angry Rabbit

Hmz wel een NL-alert bericht op mijn BB9900, maar niet op mijn Nexus. (stock)
Allebei Vodafone netwerk (1zakelijk,1consument voor zover het uitmaakt) met beide 2G dekking.

Alle vinkjes bij cellbroadcasting staan aan op mijn Nexus. Op mijn BB heb ik niet eens gekeken naar de instellingen omdat ik dacht dat deze het niet zou ondersteunen...

Angry Rabbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaan_1992
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:36
Ik kreeg zojuist het CELL broadcast alarm, zonder iets in te stellen op mijn N4. Ik zit op dit moment nog op het KPN netwerk. Ik stap eind deze maand over op BEN(t-moblie), ben benieuwd of ik hem dan ook nog zal krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcor2000
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 09:06
Ik kreeg zojuist een NL-alert op mn stock Nexus 4. Ik zit via Simyo op het KPN netwerk.

[ Voor 27% gewijzigd door Remcor2000 op 04-02-2013 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13:08
Hmm blijkt dus dat de Nexus 4 het NL-Alert wel ondersteund. Alleen dan weer jammer dat m'n provider (Vodafone) het dus nog niet uitzend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Toch apart, dat KingCrash hierboven wel een melding kreeg met Vodafone dan...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Laatst online: 01:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Hier niets binnengekregen op mijn Nexus 4, stock ROM, Hi netwerk (3G).
Alert settings staan aan (defaults).

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-03 21:28
Ik kreeg net ook het NL-Alert bericht. Vervolgens liep cellbroadcasting vast. Dus ik heb niet kunnen zien wat er in de tekst stond. Trouwens wel een geinig geluidje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaan_1992
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:36
Ultraman schreef op maandag 04 februari 2013 @ 12:17:
Het lijkt dus volledig Random, aangezien ik precies hetzelfde draai en hem wel ontving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farid_A
  • Laatst online: 18-09 11:59
Op mijn N4 geen alert ontvangen. Zit zelf op het t-mobile netwerk. Wel jammer, aangezien het een "oude" techniek is, die ze dan weer uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

hier wel gehad, nexus 4 alle vinkjes aangzet bij cell broadcast. Precies om 12u met rabo mobiel (KPN netwerk) was echt een hoop getril en een groot uitroepteken op het scherm.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn.
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:13
Ultraman schreef op maandag 04 februari 2013 @ 12:17:
Zelfde netwerk en ook stock ROM, maar ik kreeg de alert wel binnen.
Deed mij denken aan een goedkope over-the-top film waarin een nucleaire raket wordt afgevuurd ofzo.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doerakje
Hier wel ontvangen. Nexus stock rom, Telfort (KPN)

Heeft iemand ook nog gehoord wat nou de boodschap was die die engelssprekende mevrouw te melden had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix007
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-08 14:03
Boodschap? Ik kreeg alleen een luidspreker icoontje (zo'n ouderwetse toeter zeg maar) in de notification-bar en toen ik daar op klikte een pop-up schermpje met de melding: "NL-alert test. Uw toestel is geschikt, u hoeft niets meer te doen. Voor meer info, zie nl-alert.nl"

(pin me niet vast op de exacte tekst ;))

(Netwerk trouwens KPN, provider Hi.)

[ Voor 5% gewijzigd door marnix007 op 04-02-2013 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Hier niks op mijn Nexus 4 (T-Mobile netwerk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix007
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-08 14:03
DennusB schreef op maandag 04 februari 2013 @ 13:49:
Hier niks op mijn Nexus 4 (T-Mobile netwerk).
Er was dan ook al bekend dat alleen het netwerk van KPN CB ondersteunt op dit moment. VF en Tmob gaan later dit jaar cell-broadcasting pas activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
marnix007 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 13:51:
[...]

Er was dan ook al bekend dat alleen het netwerk van KPN CB ondersteunt op dit moment. VF en Tmob gaan later dit jaar cell-broadcasting pas activeren.
KingCrash schreef op maandag 04 februari 2013 @ 12:04:
Hmz wel een NL-alert bericht op mijn BB9900, maar niet op mijn Nexus. (stock)
Allebei Vodafone netwerk (1zakelijk,1consument voor zover het uitmaakt) met beide 2G dekking.

Alle vinkjes bij cellbroadcasting staan aan op mijn Nexus. Op mijn BB heb ik niet eens gekeken naar de instellingen omdat ik dacht dat deze het niet zou ondersteunen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-08 17:38
Ultraman schreef op maandag 04 februari 2013 @ 11:18:
[...]

Franco r61, is dat niet een van de test versies waar maar 2 CPU cores zijn ingeschakeld en de telefoon dus in praktijk dual-core wordt. Bij wijze van test om te kijken wat het doet met energieverbruik.
Volgens mij was r61 diegene waarbij alle 4 de cores aanstonden en r62 met 2 cores uitgeschakeld.
Maar nog steeds, die 4 cores worden niet zoveel gebruikt en dat gaat ook niet zo'n grote belasting op je batterij hebben.
Pagina: 1 ... 19 ... 63 Laatste

Let op:
~~~[html]Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic, <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1531584/last">~~~[Google Nexus 4/LG Nexus] levertijden- en abonnemententopic</a> en horen niet in dit topic.<br>

Alles over accessoires voor de Nexus 4 hoort thuis in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1526439/last">Accessoires voor de Google Nexus 4 - LG Nexus</a>.~~~[/html]