Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:53
Jep hier hetzelfde, behalve BT want dat gebruik ik toch niet.
Zou ook niet weten waarom je dat uit wilt hebben, dan had je maar een Nokia 3310 oid moeten kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bon, heb hier een paar posts gelezen over het bestellen van de nexus via ene Ralf van de Duitse Mediamarkt. Is dit te vertrouwen? Heb niet veel posts gelezen over het al dan niet arriveren van de bestelling (of ik heb niet goed gelezen :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-10 17:26
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2013 @ 11:46:
Bon, heb hier een paar posts gelezen over het bestellen van de nexus via ene Ralf van de Duitse Mediamarkt. Is dit te vertrouwen? Heb niet veel posts gelezen over het al dan niet arriveren van de bestelling (of ik heb niet goed gelezen :p)
Kijk even goed in het andere Nexus topic m.b.t. levertijden. Heb dinsdag betaald, vrijdag was hij in huis. De man is snel en betrouwbaar, zeker een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoiler
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-10 14:22
Ralf is inderdaad een Held! Duidelijke communicatie en betrouwbaar!

Inmiddels nu een weekend in het bezit van de N4. Ik kom van de iPhone 5 af en ben uitermate benieuwd hoe het android platform nou eindelijk werkt. En tot nu toe bevalt uitstekend.

Ik moet ook zeker onderstrepen dat LG en Google zeker geslasagd zijn om een mooi toetsel op de markt te brengen. Qua design en materiaal doet het niet onder voor de iPhone 5. Ben benieuwd wat android nog meer voor mij in petto heeft :).

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Spoiler-2634/hero/28547946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, dankjewel voor de snelle feedback :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspergk
  • Laatst online: 04-02 08:12
Pff dat gorilla glass is echt crappy spul man.
Ik vind het altijd mooi om te zien hoe men het gorilla glass uit test.
Leuk met allemaal sleutels er overheen en hen kransje
Als ik 1 dag mijn screenprotector er niet op heb zitten heb ik toch meteen een krasje op het scherm. Dat terwijl de telefoon toch ineen zak zonder sleutels etc zit....
Moraal van het verhaal koop geen crappy screenprotectors die er maar een dag op blijven zitten.
Dus nu maar een best skin ever halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Een test met 'n sleutel is iets anders dan een (eventuele) zandkorrel in je broekzak :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:49
Ik weet niet wat jullie er mee doen maar ik heb hem al weken zonder bescherming in mijn zak zitten en ik heb niks.. Klop alleen af en toe m'n zak even uit.

De reden dat ik nog geen hoesje er om heen hebt is omdat die nog niet binnen is :P, maar krassen heb ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurby
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:50
Ik heb al wel een miniscuul krasje: je ziet het alleen in het goede licht, en het is ook voelbaar met een nagel. Jammer, maar eentje moet de eerste zijn; het blijft wel een gebruiksvoorwerp.

Wat mij vooral tegenvalt is dat de batterij leegloopt als ik hem in mijn Parrot carkit zet, en gebruik om te navigeren (opladen via usb, gps aan, bluetooth aan, scherm aan, Waze op de voorgrond). Mijn vorige telefoon (HTC Sensation) kreeg voldoende stroom van de Parrot, de Nexus 4 helaas niet.
Ik hoop dat dit samenhangt met het feit dat Android OS soms hoog in de batterijstatistieken staat (of msm_hsic_host bij kernel wakelocks), en dat dit met een software update snel verholpen wordt!

[ Voor 5% gewijzigd door Gurby op 28-01-2013 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Zit er ergens een optie om met led kleuren te spelen op je nexus 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-08 13:26
Aesculapius schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 11:32:
Yes, eindelijk ook lid van de family... Nog even wennen aan het formaat dat toch wel een stukje groter is dan de Desire :-) Maar wat is het een mooi en snel ding zeg!
Heb hem net besteld via Amazon (komt via vriend volgende week aan). Kom ook van Desire (bugs met custom ROMs wat beu en hardware mag terug up-to-date zijn :-) )

Blij al die pos. reacties te zien, kan niet wachten :-)

Ik betaal zo'n 440 euro, zijn er die de mean machine voor een stuk minder te pakken hebben gekregen?
EDIT: tiens, op Duitse mediamarkt site voor 399, damn :-)

[ Voor 4% gewijzigd door dEX2340 op 28-01-2013 14:05 ]

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denyo
  • Laatst online: 11-10 08:10
dEX2340 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 14:01:
[...]

Heb hem net besteld via Amazon (komt via vriend volgende week aan). Kom ook van Desire (bugs met custom ROMs wat beu en hardware mag terug up-to-date zijn :-) )

Blij al die pos. reacties te zien, kan niet wachten :-)

Ik betaal zo'n 440 euro, zijn er die de mean machine voor een stuk minder te pakken hebben gekregen?
EDIT: tiens, op Duitse mediamarkt site voor 399, damn :-)
395,-- zelfs, staat er in dit topic vol mee....[LG Google Nexus 4] Beschikbaarheid en levertijden

Model Y LR 2023, 11kWp ☀️.O/W. Zappi 2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn.
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:25
Gurby schreef op maandag 28 januari 2013 @ 13:37:
Wat mij vooral tegenvalt is dat de batterij leegloopt als ik hem in mijn Parrot carkit zet, en gebruik om te navigeren (opladen via usb, gps aan, bluetooth aan, scherm aan, Waze op de voorgrond).
Misschien lage output van de Parrot lader?
Laatst het laadsnoertje van mijn oude DesireZ gebruikt tijdens navigeren (Maps + GPS + BT + scherm) en toen werd hij gewoon netjes (langzaam) bijgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
  • Laatst online: 27-08 13:26
Maar dan moet je er voor naar DL of leveringskosten betalen, niet? Heb geen firmawagen, vanuit Antwerpen toch serieuze meerkost.
=> got it, mijn excuses dat ik het hierover had in dit topic.

[ Voor 7% gewijzigd door dEX2340 op 28-01-2013 15:09 ]

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Laatst online: 11-10 17:26
dEX2340 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 14:15:
[...]

Maar dan moet je er voor naar DL of leveringskosten betalen, niet? Heb geen firmawagen, vanuit Antwerpen toch serieuze meerkost.
€12,99 verzending vanuit Duitsland. Wederom, staat allemaal in het beschikbaarheid topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-10 09:29
Gurby schreef op maandag 28 januari 2013 @ 13:37:
Wat mij vooral tegenvalt is dat de batterij leegloopt als ik hem in mijn Parrot carkit zet, en gebruik om te navigeren (opladen via usb, gps aan, bluetooth aan, scherm aan, Waze op de voorgrond). Mijn vorige telefoon (HTC Sensation) kreeg voldoende stroom van de Parrot, de Nexus 4 helaas niet.
Ik hoop dat dit samenhangt met het feit dat Android OS soms hoog in de batterijstatistieken staat (of msm_hsic_host bij kernel wakelocks), en dat dit met een software update snel verholpen wordt!
Je hebt kans dat hij de lader als een USB lader ziet en dus maximaal maar 500mA gaat pakken.
Moet je even bij de accu info kijken als hij aan de lader hangt, daar moet (AC) staan en niet (USB).

500mA is waarschijnlijk te weinig als je veel aan hebt staan, was bij mijn HTC Desire al op het randje.
Heb toen ook een andere auto lader gekocht die wel als AC lader gezien wordt en 2A kan leveren.
Ter info: hij ziet het als AC lader als de middelste pinnen van de USB aansluiting kortgesloten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
The-Source schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 21:26:
Heeft iemand hier al geprobeerd om een mifare pasje na te bootsen?
Ik wil zelf op de zaak mijn toegangspasje testen op de mifare lezers die we hebben. Heb nu namelijk een appje uit de play store vandaan waarbij ik wel een beetje hoop heb met de beam functie om zo me telefoon als pasje na te bootsen. De code die ik ontvang is precies identiek als de decimale waarde van me pas.
Via de nxp app krijg ik me code juist verkeerd door, nou ja verkeerd meer verschoven. Voorbeeld:
Als me hexidecimale code als volgt zou zijn: 12 34 56 78 dan komt hij als 78 56 34 12 door.

Ik laat me bevindingen nog wel weten. (ik stel zelf het hele toegangssysteem in bedrijf dus voor security is het geen probleem want ik zou mezelf toch al full access kunnen geven ;) )
Nog niet geprobeerd, maar ik zit ook in dat wereldje, ga er nog mee spelen. Enige wat ik al wel had gelezen is dat de Nexus geen Mifare Classic passen aan kan omdat de chip niet van NXP is. Hij kan wel NFC / DESFire enzo aan. Hou me op de hoogte van je bevindingen!

Wil het ook graag weten omdat ik dat NFC privé wil gaan gebruiken om dingen aan/uit te gaan zetten. Bijvoorbeeld in de auto met een tag automatisch BT, GPS aanzetten, bij het nachtkastje alles uit en op stil etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurby
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:50
elpino.rv schreef op maandag 28 januari 2013 @ 14:34:
[...]

Je hebt kans dat hij de lader als een USB lader ziet en dus maximaal maar 500mA gaat pakken.
Moet je even bij de accu info kijken als hij aan de lader hangt, daar moet (AC) staan en niet (USB).

500mA is waarschijnlijk te weinig als je veel aan hebt staan, was bij mijn HTC Desire al op het randje.
Heb toen ook een andere auto lader gekocht die wel als AC lader gezien wordt en 2A kan leveren.
Ter info: hij ziet het als AC lader als de middelste pinnen van de USB aansluiting kortgesloten zijn.
Ik ken het verschil inderdaad. Ik heb nog niet gekeken of hij expliciet AC of USB zegt, maar hoe dan ook was de situatie voor de Sensation natuurlijk niet anders (en die verbuikte ook meer dan 500mA bij navigeren). Ik zal eens kijken als ik vanavond naar huis rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfsantbergen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-08-2024
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 20:04:
[...]

Lees mijn postings terug en je hebt het antwoord.

Reparaties al dan niet voor garantie zullen NIET plaats vinden omdat het toestel gewoonweg niet geleverd word in de Benelux.Je zult terug moeten naar land van aankoop.Dit is ook bevestigd door telefoon winkels als Belcompany,Phonehouse en KPN BC omdat de telefoon niet voorkomt in het systeem.In dit geval heb ik het probleem ook met voorzijde en door middel van een telefoontje opdracht gekregen van LG Duitsland om contact op te nemen met http://www.w-support.de een officiele reperateur van LG met behoud van garantie.Ook kun je bij hen al van te voren zien met een reparatie check wat de kosten zullen zijn van reparatie.in mijn geval 112,50 incl verzenden vanuit duits adres tot nu toe ook de goedkoopste die ik gevonden heb.Je kunt het bestellen in verschillende landen en zelf doen maar dan verloopt je garantie, setjes zijn te koop voor rond de $117
Ronald, kun je me laten weten hoe de reparatie bij w-support verloopt/verlopen is?
Ik heb hem nog niet verzonden, omdat je voor 12,99 de N4 naar Duitsland kan laten brengen, maar of zij hem ook terugsturen naar NL na reparatie wil ik wel tevoren weten. Op het e-mailformulier reageren ze iig niet hard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waltie
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-10 14:11
Ik heb de afgelopen dagen last van mijn telefoon die spontaan uitvalt. Dit gebeurt voor zover ik weet alleen in stand-by. Als ik de telefoon oppak is deze ook vrij warm. Ongeveer gelijk als bij het opladen.
De telefoon wilt ook niet meer aan met de aan/uit knop. Ik moet echt volume down + power indrukken.
Als ik erna mijn batterij gegevens opvraag, zie ik een gat in het de grafiek.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-ZcrBczK58Tg/UQagKteC3aI/AAAAAAAAC74/5AU5f9i5l7U/s640/Screenshot_2013-01-27-22-55-36.png

Hebben meer mensen hier last van? Of is het mogelijk dat ik in een log bestand kan terug vinden wat de shutdown heeft veroorzaakt? Of is hier een app voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zhadum schreef op maandag 28 januari 2013 @ 14:00:
Zit er ergens een optie om met led kleuren te spelen op je nexus 4?
Zag zo snel niet dat de vraag al beantwoord was maar probeer deze eens :

Light Flow Lite.

Mooi toestel inderdaad, de Nexus 4. Vooral in combinatie met de Nexus 7 :) . Mijn HTC Desire was wel een beetje klaar na bijna 3 jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:46
Ik had een Samsung Galaxy Nexus en die heeft een veel sterkere LED dan de Nexus 4. Vind laatstgenoemde echt een flets, beetje zielig lampje hebben. Is die intensiteit niet wat te tunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ier nog iemand anders die mobistar heeft en 3g intenet problemen heeft? onder anderen dat de 3g niet werk terwijl de balkjes van je verbinding volledig gevuld zijn en er ook pijltjes in je blakjes komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietschiet
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-09 16:59
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2013 @ 18:47:
Is er ier nog iemand anders die mobistar heeft en 3g intenet problemen heeft? onder anderen dat de 3g niet werk terwijl de balkjes van je verbinding volledig gevuld zijn en er ook pijltjes in je blakjes komen?
Ik zit bij proximus, wat bij mij vaak gebeurt is dat hij niet automatisch wil overschakelen van bv. wifi of gewoon geen 3G, naar 3G. Wat ik dan moet doen is airplane modus in- en uitschakelen, daarna springt hij wel over. Best vervelend, maar is een vaker voorkomend probleem. Misschien dus eens proberen airplane modus te activeren en deactiveren. Of het zou kunnen dat je APN instellingen niet correct ingegeven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:13
Sinds vrijdag in het bezit van dit mooie toestel, enige wat me nog niet gelukt is is het updaten van Google search mn toestel is niet compatible? (draai wel paranoid android ik denk dat dat het zal zijn) iemand ook dit gemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-10 18:09
Locks schreef op maandag 28 januari 2013 @ 21:31:
Sinds vrijdag in het bezit van dit mooie toestel, enige wat me nog niet gelukt is is het updaten van Google search mn toestel is niet compatible? (draai wel paranoid android ik denk dat dat het zal zijn) iemand ook dit gemerkt?
Je zegt het zelf al...... paranoid android , je hebt waarschijnlijk iets aangepast in de per app settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pieternoyens schreef op maandag 28 januari 2013 @ 21:03:
[...]

Ik zit bij proximus, wat bij mij vaak gebeurt is dat hij niet automatisch wil overschakelen van bv. wifi of gewoon geen 3G, naar 3G. Wat ik dan moet doen is airplane modus in- en uitschakelen, daarna springt hij wel over. Best vervelend, maar is een vaker voorkomend probleem. Misschien dus eens proberen airplane modus te activeren en deactiveren. Of het zou kunnen dat je APN instellingen niet correct ingegeven zijn.
ik heb telkens een telkingens een zeer zwakke verbinding (1mbp) waar ik ook ben ik begin me af te vragen of dit nu aan mobistar ligt want ik heb horen zeggend at zij het slechtste internet van belgie hebben. Ik hoop gewoon dat he tniet aan mij telefoon ligt :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousfist
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 15:20
Ik heb mijn Nexus4 nu een weekje, heb hem met de Nexus toolkit ook de bootloader geunlocked en geroot.
Ik kom van een Samsung SGS, en het is geen vergelijk hoeveel sneller deze telefoon is.
Van mijn SGS heb ik ook veel roms geprobeerd en dat zal ik met deze waarschijnlijk ook gaan doen.
Ik heb ook meteen maar wat accesoires besteld, de nieuwe nillkin fresh leather case voor € 9 :). Een screen protector van Rearth voor de voor en achterkant. En ook maar een Cruzerlite Androidified case via amazon.

Een opvallend probleem wat ik met mijn N4 heb is dat bluetooth niet inschakelt. Ik moet mijn phone rebooten om te zien of bluetooth werkt, wel een beetje vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-03-2023
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 15:56:
Iemand die trouwens weet of het notificatieledje meerde kleuren ondersteund?
Heb nog 's geprobeerd of/hoe die LED nou werkt. Voor de Hotmail app en Whatsapp uitgeprobeerd. Whatsapp heeft de mogelijkheid om de volgende kleuren te kiezen: wit, rood, geel, groen, cyaan, blauw en paars. Ze werken allemaal! :+ Alleen de snelheid heb ik nog niet kunnen instellen. Het werkt niet echt geweldig standaard, want hij brandt ca. 0,5 sec en dan 3 seconden niet. Dus echt opvallen doet dat niet.

Oja, als je eerst een mail krijgt en dan een WA (of andersom), dan geeft ie aan de eerste kleur weer als knipperend signaal.

Maar goed, nu zie ik wel dat bv wit een mail wit is en een WA-bericht paars als ie 'uit' staat. Is best handig! 8) Het hangt dus wel van de app af wat er hoe dit is in te stellen. Voor SMS is het bv weer niet in te stellen zover ik heb kunnen zien (dat is dan weer vreemd).

[ Voor 11% gewijzigd door dutch79 op 28-01-2013 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
sdirkx schreef op maandag 28 januari 2013 @ 22:13:
[...]
Maar goed, nu zie ik wel dat bv wit een mail wit is en een WA-bericht paars als ie 'uit' staat. Is best handig! 8) Het hangt dus wel van de app af wat er hoe dit is in te stellen. Voor SMS is het bv weer niet in te stellen zover ik heb kunnen zien (dat is dan weer vreemd).
zoals hierboven al genoemd: Light Flow (Lite).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 08:29
Furiousfist schreef op maandag 28 januari 2013 @ 22:11:
Ik heb mijn Nexus4 nu een weekje, heb hem met de Nexus toolkit ook de bootloader geunlocked en geroot.
wat is nou precies de reden daarvan? toch een custom rom erop zetten? ben juist blij dat ik daar met een Nexus eindelijk vanaf ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 14:33
Hoeveel tijd halen jullie gemiddeld per dag op een volle acculading?

Ik zie zeer veel verschillende tijden qua levensduur op internet. Natuurlijk hangt het af van de hoeveelheid actief gebruik en dus de tijd dat het scherm aan staat.

Gemiddeld is volgens mij zo tussen de 3u en 4u actief (scherm)gebruik en 13~16 uur op een volle accu. Natuurlijk zijn daar uitschieters bij in zowel positieve als negatieve zin.

Ik vraag dit omdat ik zelf zoals eerder genoemd niet verder kom dan 5~6 uur op een volle accu met pakweg een half uur tot driekwartier actief (scherm)gebruik :/ En dat terwijl hij wel gewoon in deep sleep gaat als ik hem niet gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-10 19:37

Convoy

g44p

HwKok schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 10:56:
Hoeveel tijd halen jullie gemiddeld per dag op een volle acculading?

Ik zie zeer veel verschillende tijden qua levensduur op internet. Natuurlijk hangt het af van de hoeveelheid actief gebruik en dus de tijd dat het scherm aan staat.

Gemiddeld is volgens mij zo tussen de 3u en 4u actief (scherm)gebruik en 13~16 uur op een volle accu. Natuurlijk zijn daar uitschieters bij in zowel positieve als negatieve zin.

Ik vraag dit omdat ik zelf zoals eerder genoemd niet verder kom dan 5~6 uur op een volle accu met pakweg een half uur tot driekwartier actief (scherm)gebruik :/ En dat terwijl hij wel gewoon in deep sleep gaat als ik hem niet gebruik.
Ik zit nu op 49% accu waarvan 1d 1h 27m 20s gebruik en screen time van 4h 56m 12s

Dit wel met een custom kernel en ROM O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:00
De accuduur zal toch wel erg persoonlijk zijn. Meestal haal ik twee dagen a twee en een halve dag.
Echter bel ik er niet zoveel mee, denk nog geen half uur in twee dagen.
Overdag staat wel Wifi aan en verstuur ik geregeld wat Whatsapp messages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
elpino.rv schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 10:47:
[...]

zoals hierboven al genoemd: Light Flow (Lite).
Oh, dat is een app. Meteen ff geprobeerd. Wordt alleen wel de betaalde dan, want Whatsapp wordt in de Lite niet ondersteund (en oa Facebook, LinkedIn,..). Geniale feature hoor die LED icm Lightflow! _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door dutch79 op 29-01-2013 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tixiv
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-06 18:39
Convoy schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 11:01:
[...]

Ik zit nu op 49% accu waarvan 1d 1h 27m 20s gebruik en screen time van 4h 56m 12s

En welke kernel en ROM dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Omdat jullie allemaal zo'n goed smaak hebben en gekozen hebben voor nexus 4 :-) wilde ik jullie vragen wat een goed in-ear hoofdtelefoon is? Graag jullie ervaring.

En bij deze een mooie plaatje van Nexus 4

Mogelijk gemaakt door: ParanoidAndroid with Nova Launcher, Metrostation Iconpack and Zooper Widget Pro. Door Stefan Geieregger.

[ Voor 9% gewijzigd door Zhadum op 29-01-2013 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:56

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Gonadan schreef op maandag 28 januari 2013 @ 10:26:
Na enkele dagen kan ik alleen nog maar tevreden zijn met het toestel. De accu is voor mijn gebruik meer dan afdoende, ik probeer nu twee dagen op één lading te doen. Eigenlijk heb ik ook nog geen malle dingen gedaan om het te tweaken, veel dingen staan zelfs gewoon aan.

Bij mij staan:
• wi-fi
• bluetooth
• GPS
• locatiemeuk voor Latitude enz.
• synchronisaties
standaard aan.

Wel heb ik onderhand BBS geïnstalleerd want ik ben evengoed wel benieuwd waar de meeste stroom heen gaat.
In het kader van de accuduurervaringen, ik heb twee volle dagen kunnen doen met één lading. Gewoon standaard gebruik, veel nieuws en RSS lezen, wat whatsappen, af en toe wat browsen. Updates doen, enkele installaties en wat spelletjes geprobeerd. Niet heel intensief maar bovengemiddeld gebruik voor mij.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Gonadan schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 12:53:
[...]

In het kader van de accuduurervaringen, ik heb twee volle dagen kunnen doen met één lading. Gewoon standaard gebruik, veel nieuws en RSS lezen, wat whatsappen, af en toe wat browsen. Updates doen, enkele installaties en wat spelletjes geprobeerd. Niet heel intensief maar bovengemiddeld gebruik voor mij.
Ik red dat nog niet helaas.

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Laatst online: 15:54
Heb sinds zaterdag mijn Nexus 4. Opgehaald in MediaMarkt Aachen. Leaseauto FTW *O*

Over batterijduur: Hebben de heren die zo lang doen met hun batterij ook syncing met bv Exchange aan staat. En met twitter, facebook, linkedin, foursquare? Zijn dat push sync's bij jullie? Ik heb net alles op 1x per uur gezet behalve exchange. Dat is per 30 minuten.

Andere vraag: BBS om het batterij gebruik bij te houden? Welke applicatie is dat precies. Wil het ook wel even testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

BetterBatteryStats heet het voluit.

Bij mij kan je in mijn quote zien wat aan staat. Wi-fi, bluetooth, locatieservices, GPS staan gewoon aan. Exchange gebruik ik niet maar wel gewoon Facebook, Twitter, e-mail, RSS en dergelijke syncs. Daar heb ik de instellingen niet van gewijzigd dus het is of push, of per half uur of uur meestal.

Het verschil is misschien wel dat ik niet iemand ben die de hele dag sociaal met zijn neus in z'n telefoon zit. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Laatst online: 15:54
Uhmm thanks I guess. Beetje vreemd om te insinueren dat ik of anderen waarbij de batterij snel leeggaat dus niet sociaal zijn oid. Maar goed, BetterBatteryStats dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Dat wil ik dan ook niet suggereren, maar ik ben geen zware gebruiker. Ik doe bijvoorbeeld ook erg weinig aan spelletjes. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Waltie schreef op maandag 28 januari 2013 @ 17:00:
Hebben meer mensen hier last van? Of is het mogelijk dat ik in een log bestand kan terug vinden wat de shutdown heeft veroorzaakt? Of is hier een app voor?
Ik heb er geen last van, maar dat soort grafieken krijg je als de telefoon helemaal uit staat (niet standby, maar echt uit). Natuurlijk stopt hij met meten als hij uit gaat, en als hij weer wordt aangezet, gaat hij weer verder. De tijd waarin hij heeft uitgestaan is dan blanco. Als je reboot, heb je dat ook; een heel dun streepje in de grafiek.
Furiousfist schreef op maandag 28 januari 2013 @ 22:11:
Een opvallend probleem wat ik met mijn N4 heb is dat bluetooth niet inschakelt. Ik moet mijn phone rebooten om te zien of bluetooth werkt, wel een beetje vreemd.
Dat is een bekende bug van Android 4.2.1 op de Nexus 4, 7 en 10. Soms valt Bluetooth uit en moet je het apparaat rebooten om het weer aan de praat te krijgen. Zou in 4.2.2 opgelost worden.
Zhadum schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 12:10:
Omdat jullie allemaal zo'n goed smaak hebben en gekozen hebben voor nexus 4 :-) wilde ik jullie vragen wat een goed in-ear hoofdtelefoon is? Graag jullie ervaring.
Ik heb op het moment een set Shure SE315 in-ears, en daarvoor heb ik 4 jaar lang (RIP) een set SE210's gehad. Dat zijn hele goede in-ear hoofdtelefoons, maar misschien moeten sommigen bij de prijs even slikken :+

Als je echter dagelijks in het OV zit is het elke cent waard.

(Ik heb deze echter nog niet met de Nexus 4 gebruikt; ik heb een aparte muziekspeler.)
Gonadan schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 13:38:
Het verschil is misschien wel dat ik niet iemand ben die de hele dag sociaal met zijn neus in z'n telefoon zit. ;)
Weh. Bij sommige van die "sociale" mensen krijg ik de neiging om de telefoon uit hun handen te meppen. Vaak zijn diegenen "sociaal" met alles en iedereen, behalve met degenen in hun directe omgeving. Van die mensen die elk 1,5 woord een gesprek onderbreken om weer een bericht te beantwoorden. Urghl. Maar OK, dat is een discussie voor een andere draad :P

[ Voor 36% gewijzigd door Katsunami op 29-01-2013 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Ik heb er geen last van, maar dat soort grafieken krijg je als de telefoon helemaal uit staat (niet standby, maar echt uit). Natuurlijk stopt hij met meten als hij uit gaat, en als hij weer wordt aangezet, gaat hij weer verder. De tijd waarin hij heeft uitgestaan is dan blanco. Als je reboot, heb je dat ook; een heel dun streepje in de grafiek.
Als zijn N4 is gecrashed dan is dat niet wenselijk natuurlijk. Maar of dat hier aan de orde is...?

[ Voor 64% gewijzigd door dutch79 op 29-01-2013 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-08 17:38
[...]

Screen on time van 5 uur met een halve batterij? Ik haal maar 5 uur met een volle batterij, zoiets heb ik nog nooit gezien op de Nexus 4. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Precies. Zit nu ook op 50% bij 2,5u screen on. Maar je kunt ook je scherm op de zwakste stand aan laten en dan niks doen. Dan haal je t misschien :) Of zit je te kijken bij uren actief in de grafiek (dat is niet screen on dus).

[ Voor 21% gewijzigd door dutch79 op 29-01-2013 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

tixiv schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 11:15:
[...]

En welke kernel en ROM dan wel?
Huidige setup:

[DEVICE] LG Nexus⁴ 16GB
[ROM] cm-10.1-20130129-NIGHTLY-mako
[KERNEL] franco.Kernel-nightly-test-r61
[RECOVERY] TWRP 2.3.3.3 touch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
sdirkx schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:10:
[...]

Als zijn N4 is gecrashed dan is dat niet wenselijk natuurlijk. Maar of dat hier aan de orde is...?
Als die crash ervoor zorgt dat de telefoon geheel uit gaat, dan is die grafiek wel correct qua weergave. (OK, leuk is anders, maat toch.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
Asskicker schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:57:
[...]

Screen on time van 5 uur met een halve batterij? Ik haal maar 5 uur met een volle batterij, zoiets heb ik nog nooit gezien op de Nexus 4. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Vast allerlei dingen ingesteld zoals brightness op 10%, en alle sync-, locatie- en andere zooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hallodokter
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-01 09:10
Hebben andere mensen ook het probleem dat Whatsapp nogal traag ontvangt? Want mijn internet is vaak gewoon goed, maar toch ontvangt me whatsapp berichten 20 minuten later..

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
[...]

Als je dit soort waardes post is het misschien handig om ook screenshots toe te voegen. ;)
Het zou namelijk betekenen dat jij ruim 9 uur screen on time kan halen....... niet geloofwaardig dus.
En , welke rom, welke kernel, wifi, BT GPS e.d.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waltie
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-10 14:11
Als die crash ervoor zorgt dat de telefoon geheel uit gaat, dan is die grafiek wel correct qua weergave. (OK, leuk is anders, maat toch.)
De Nexus was inderdaad gecrashed, maar daarbij kloppen de tijden in en onder de grafiek niet helemaal. Ik zou bij deze crash het maximaal een uur niet door hebben kunnen gehad.
Doet voor de rest geen afbreuk aan het feit dat de crashes erg vervelend zijn. Overigens heb ik zowel gisteren als vandaag er geen last van gehad. Enige verschil is dat ik niet de wifi aan heb laten staan.

Mijn zoektocht op internet heeft overigens niet veel opgeleverd. Wel veel klachten gevonden van mensen met een Galaxy Nexus met hetzelfde probleem. Maar een oplossing of oorzaak is er vaak niet echt voor te vinden.
Ik hoop dan ook dat het iets softwarematigs is, dus eventueel op te lossen door updates of custom rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er na heel wat dingen te proberen met Gohan040 achter gekomen dat een kernel funest kan zijn wat betreft je accuduur. Zelfs kernels van dezelfde developer (schiversies) kunnen een groot verschil maken, en bij mijn weten verschilt dit óok nog eens per rom.

Ik draai op dit moment franco's kernel (r53) met de official AOKP rom en heb hem op dit moment ruim 11uur op de accu, 61% over, een uurtje schermtijd waarvan een half uur een spel spelen. Ik zie net wel dat ik 3 gigantische wakelocks heb (allemaal +- 8 uur) die ik zo gauw niet kan herleiden.

Moraal van het verhaal: Als je echt veel geeft om je accutijd probeer dan gewoon eens het een en ander om er achter te komen wat voor jou het beste resultaat geeft. Op eigen risico uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Laatst online: 15:49
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/19661418/2013-01-29%2018.20.36.png
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/19661418/2013-01-29%2018.23.10.png

Vandaag bijna hele dag in het operatiecentrum in het amc(soort van bunker) gelopen, met redelijk wifi- en slechte netwerkverbinding. Scherm aan ong 40 minuten..

[ Voor 12% gewijzigd door Megupe op 29-01-2013 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maraldmec
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-04-2021
Hallodokter schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 17:52:
Hebben andere mensen ook het probleem dat Whatsapp nogal traag ontvangt? Want mijn internet is vaak gewoon goed, maar toch ontvangt me whatsapp berichten 20 minuten later..

Iemand?
Heb ik soms redelijk vaak last van. Ook met verzenden trouwens. Ik heb nog geen oplossing gevonden (ook nog niet naar gezocht, want is de laatste paar dagen wel beter.), maar het is wel vreemd aangezien ik wel continu internet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040

Iemand?
yep same here... ook nog niet naar oplossing gezocht. Bij mij is het max 10 min soms. (gem. 3 á 5min)
Echter als ik eenmaal bezig ben dan krijg ik het wel meteen binnen. ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 17:32

zAo

GPLv2 Fanboy

Dat heb ik ook op een Galaxy Nexus, maar alleen als ik via Wifi verbonden ben. Via 3G niet. Vooral Ziggo verbindingen doen moeilijk, xs4all vrijwel nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
zAo schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 18:46:
Dat heb ik ook op een Galaxy Nexus, maar alleen als ik via Wifi verbonden ben. Via 3G niet. Vooral Ziggo verbindingen doen moeilijk, xs4all vrijwel nooit.
hmm zal er eens op letten of dat wat uitmaakt. Heb thuis UPC en buiten de deur Vodafone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maraldmec
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-04-2021
Bij mijn vorige telefoon had ik het ook wel eens op wifi, maar op 3G nooit last van gehad. En ik gebruik nu eigenlijk alleen nog maar 3G. En juist dan heb ik er last van. Geen 20 min overigens, meestal inderdaad iets van 3-5 min maximaal 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usernametaken
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:42
Ben tot nu toe wel tevreden van de nexus :)
Is het mogelijk instellingen te maken voor de widget van Chrome? Wil bepaalde bookmarks weergegeven in de widget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-10 22:10
usernametaken schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 20:18:
Ben tot nu toe wel tevreden van de nexus :)
Is het mogelijk instellingen te maken voor de widget van Chrome? Wil bepaalde bookmarks weergegeven in de widget.
Dan kun je de sites die je op je mobiel als bookmark wilt hebben in de "Mobiele bladwijzers" map zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Gohan040 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 17:59:
[...]

Als je dit soort waardes post is het misschien handig om ook screenshots toe te voegen. ;)
Het zou namelijk betekenen dat jij ruim 9 uur screen on time kan halen....... niet geloofwaardig dus.
En , welke rom, welke kernel, wifi, BT GPS e.d.......
Screenies zal ik soon posten als mn accu bijna leeg is, voor de rest zie mijn eerdere post voor specs.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.mobilecowboys.nl/images/upload/LG-Nexus-4-Wit-Gerucht.jpg

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Ja und? >:)

[ Voor 5% gewijzigd door Convoy op 30-01-2013 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ja und, dat is nog maar de vraag, heb de foto niet voor niks niet renamed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
Gisteren een factory reset gedaan. Eerst met backup, dit gaf geen betere accuduur. Daarna zonder backup, dus gewoon weer starten vanaf het begin. Weliswaar al wel met de OTA update van 4.2.1 geïnstalleerd, die staat er nu standaard op. Telefoon vervolgens leeg laten lopen met filmpjes kijken op Youtube etc. totdat 'ie uitviel. Geen enkele app of update geïnstalleerd. Daarna uit gelaten en dik 7u aan de lader gelegd.

Ik haal hem vanmorgen van de lader en zet hem aan. Staat de batterij op 48% (!!) :/

Vanavond maar eens flashen met een custom rom. Ik denk dat er iets niet helemaal goed zit wat niet met een factory reset is te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:57

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

HwKok schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 07:56:
Gisteren een factory reset gedaan. Eerst met backup, dit gaf geen betere accuduur. Daarna zonder backup, dus gewoon weer starten vanaf het begin. Weliswaar al wel met de OTA update van 4.2.1 geïnstalleerd, die staat er nu standaard op. Telefoon vervolgens leeg laten lopen met filmpjes kijken op Youtube etc. totdat 'ie uitviel. Geen enkele app of update geïnstalleerd. Daarna uit gelaten en dik 7u aan de lader gelegd.

Ik haal hem vanmorgen van de lader en zet hem aan. Staat de batterij op 48% (!!) :/

Vanavond maar eens flashen met een custom rom. Ik denk dat er iets niet helemaal goed zit wat niet met een factory reset is te verhelpen.
Probeer ook eens een andere lader EN USB kabel.
Gewoon om het geprobeerd te hebben. Ik zie dat op XDA wel eens voorbij komen en ook al ben ik er zelf nogal sceptisch over, toch zou ik het proberen om het geprobeerd te hebben.
Je leest her en der dat mensen die de meegeleverde LG oplader/kabel gebruiken soms problemen hebben.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartje74
  • Laatst online: 10-10 10:51

Iemand?
Ja, zowel op mijn N4 als op mijn S3 heb ik dat op WiFi, met 3G verbinding komt het niet voor. Lijkt mij dus een Whatsapp-dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hallodokter
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-01 09:10
smartje74 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 11:17:
[...]

Ja, zowel op mijn N4 als op mijn S3 heb ik dat op WiFi, met 3G verbinding komt het niet voor. Lijkt mij dus een Whatsapp-dingetje.
Ik heb het vooral met 3G.. En het is inderdaad een whatsapp dingetje, want voor de rest doet me internet het altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonNL87
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-09 20:38
Na 4 jaar Iphone te hebben gehad, sinds deze week ook een eigenaar van de Nexus 4
en dat valt zeker niet tegen! toch wel fijn om een wat groter scherm te hebben!

enige probleem waar ik nu nog tegenaan loop is dat mijn zakelijke agenda niet wordt weergegeven. Onder account staat wel dat hij wordt gesynchroniseerd, maar bij de agenda app is hij niet zichtbaar :-(

Binnenkort ook een custom ROM installeren in de hoop dat dat verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Custom rom wordt wel gezien als de heilige graal voor het automagisch oplossen van problemen zonder naar instellingen te hoeven zoeken. :D
Is je agenda niet gewoon nog niet aangevinkt bijvoorbeeld?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonNL87
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-09 20:38
Jazeker, samen met E-mail die dan weer wel netjes binnenkomt. hij geeft ook aan dat de agenda netjes is gesynchroniseerd. Als ik kijk in de agenda al bij "Te synchroniseren agenda's" wordt heel mijn zakelijke account niet weergegeven.

Reden voor de custom rom is omdat ik ook heel graag de optie "Quiet Hours" terug wil, samen met de mogelijkheid om verschillende profielen aan te maken. een betere levensduur van de batterij zou ook mooi zijn. op mijn Asus transformer heeft een custom rom deze ook aanzienlijk verlengt.

edit: en het probleem is opgelost. lijkt me een bug.
oplossing is in het account bij "controlefrequentie" deze op push te zetten, even wachten totdat de agenda er is en dan weer terug op handmatig gegevens ophalen 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door LeonNL87 op 30-01-2013 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
  • Laatst online: 23-09 13:34
Heeft er hier iemand al 4G met de Nexus getest in deze steden zou het beschikbaar zijn met proximus:(In Belgie)

Antwerpen, Gent, Leuven, Luik, Namen, Hasselt, Mons, Waver en Haasrode.

Je moet wel 4G in u abbonement hebben.

Vriend met proximus en Nexus 4 had het is opgezet waar er geen 4g is en kreeg daarna een sms met Proximus dat ze herkend hadden dat hij een toestel met 4 G gebruikte.

4G op de Nexus 4 kan je zo opzetten:

http://www.redmondpie.com...carriers-how-to-tutorial/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Ja, herkend worden als 4G is niet het daadwerkelijk bepalen van 4G-snelheden. Dat moet ik nog zien (in NL) met de N4.a
De N4 heeft (afaik) wel een fysieke 4G-component aan boord, alleen werkt die werkt niet.

[ Voor 29% gewijzigd door dutch79 op 30-01-2013 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
  • Laatst online: 23-09 13:34
Jah maar hij word alleen herkend als je het ook daadwerkelijk aanzet door de methode die beschreven word in de link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Nogmaals: herkennen OK, maar haal je dan ook 4G-snelheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darklink
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-05-2019

Darklink

XBL: DLDarklink

zAo schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 18:46:
Ik zit hier al weken mee te knooien. Instellingen in de telefoon aangepast, Custom ROM, router vervangen andere providers geprobeerd etc etc. Ik kom er niet uit, maar het ligt niet alleen aan Ziggo, bij Telfort en KPN heb ik het ook gehad :( Probleem nog steeds niet opgelost... Daarnaast heb ik vrijwel nergens in huis een 3g verbinding, dat maakt alles nog vervelender

Kupo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Laatst online: 12-10 20:37
Ultraman schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 11:01:
[...]

Probeer ook eens een andere lader EN USB kabel.
Gewoon om het geprobeerd te hebben. Ik zie dat op XDA wel eens voorbij komen en ook al ben ik er zelf nogal sceptisch over, toch zou ik het proberen om het geprobeerd te hebben.
Je leest her en der dat mensen die de meegeleverde LG oplader/kabel gebruiken soms problemen hebben.
Kan ik ook bevestigen. Gebruikte eerst altijd de LG lader met een extra lange USB kabel, is enkele weken goed gegaan, tot ie opeens niet meer volledig wilde opladen. De telefoon bleef ook continu switchen tussen accu en opladen... Tegenwoordig gebruik ik de Nexus 10 oplader en heb ik nergens meer last van! Probleem komt vaker voor volgens "het internet", de oorzaak heb ik echter nog niet gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Ik heb op het moment een set Shure SE315 in-ears, en daarvoor heb ik 4 jaar lang (RIP) een set SE210's gehad. Dat zijn hele goede in-ear hoofdtelefoons, maar misschien moeten sommigen bij de prijs even slikken :+

Als je echter dagelijks in het OV zit is het elke cent waard.

(Ik heb deze echter nog niet met de Nexus 4 gebruikt; ik heb een aparte muziekspeler.)
Thanks, zit dagelijks ruim 2 uur in OV dus een hele goede kan ik goed gebruiken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Sennheiser dopjes zijn volgens mij ook (meer dan) prima. Heb ik nu. Maar ben geen audiofiel ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Wat een super mooie telefoon! Ben alleen niet helemaal onder de indruk van de accu. 40% voor 1 uur en 50 min scherm tijd, maar Miss stel ik me ook wel aan en heb ik me er te veel op zitten focussen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:57

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

FabianNL schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 13:59:
Kan ik ook bevestigen. Gebruikte eerst altijd de LG lader met een extra lange USB kabel, is enkele weken goed gegaan, tot ie opeens niet meer volledig wilde opladen. De telefoon bleef ook continu switchen tussen accu en opladen... Tegenwoordig gebruik ik de Nexus 10 oplader en heb ik nergens meer last van! Probleem komt vaker voor volgens "het internet", de oorzaak heb ik echter nog niet gevonden...
:Y

Als het aanhoudt kan HwKok het ook zonder SIM of met een andere SIM proberen om uit te sluiten dat het daar mis gaat. Ik kwam op XDA een draad tegen waarin men daar een dergelijk probleem mee op wist te lossen. Maar volgens mij ging dat over laadproblemen met een geboot OS en omdat het al voor het uberhaupt laden van het OS is hebt lijkt dat hier minder van toepassing.
Maar ja... for the sake of het geprobeerd hebben.

Anders open maken en batterij contact eens losmaken en weer vast maken. Dat schijnt ook te helpen.

Ik heb het probleem zelf gelukkig niet ervaren en hoop dat het ook niet gaat voor komen...
Ruben1075 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 16:28:
Wat een super mooie telefoon! Ben alleen niet helemaal onder de indruk van de accu. 40% voor 1 uur en 50 min scherm tijd, maar Miss stel ik me ook wel aan en heb ik me er te veel op zitten focussen!
In het begin ben je er ook zeker veel mee aan het spelen.
Maar een feit is: zet het scherm aan en laat de processor lekker rekenen == slurp stroom uit die accu.

Ik kom met mijn gebruik met gemak een dag door en kan ook prima 2 dagen halen. Maar ik zit er nou eenmaal niet vaak mee te klooien. Om de zoveel tijd browse sessies e.d., maar verder heeft ie een rustig leven hier.

[ Voor 32% gewijzigd door Ultraman op 30-01-2013 20:38 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:38
LeonNL87 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 11:40:
Na 4 jaar Iphone te hebben gehad, sinds deze week ook een eigenaar van de Nexus 4
en dat valt zeker niet tegen! toch wel fijn om een wat groter scherm te hebben!

enige probleem waar ik nu nog tegenaan loop is dat mijn zakelijke agenda niet wordt weergegeven. Onder account staat wel dat hij wordt gesynchroniseerd, maar bij de agenda app is hij niet zichtbaar :-(

Binnenkort ook een custom ROM installeren in de hoop dat dat verbeterd.
Laat me raden, je hebt PUSH mail direct uitgezet bij het configureren? Of gelijk daarna?

Je moet de eerste keer wel PUSH aan laten en een algehele ronde laten doen, daarna uitzetten en nooit meer last van dit fenomeen.

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-08 17:38
Convoy schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 20:34:
[...]

Screenies zal ik soon posten als mn accu bijna leeg is, voor de rest zie mijn eerdere post voor specs.....
Ik wacht geduldig, ik kan niet geloven dat jij met CM 10 en de CM 10 kernel 8-9 uur screen on time hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Ruben1075 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 16:28:
Er zijn toch wat apps, die helpen om energie te besparen of doen jullie daar niet aan? of heeft het weinig effect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Asskicker schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 17:30:
[...]

Ik wacht geduldig, ik kan niet geloven dat jij met CM 10 en de CM 10 kernel 8-9 uur screen on time hebt.
Goed lezen blijft lastig voor sommige mensen... :+ Zoals ik al eerder aangaf maak ik gebruik van Franco's kernel, hierbij nogmaals mn huidige setup dan maar:

[DEVICE] LG Nexus⁴ 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-10 08:50
daflux schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:44:
Heeft er hier iemand al 4G met de Nexus getest in deze steden zou het beschikbaar zijn met proximus:(In Belgie)

Antwerpen, Gent, Leuven, Luik, Namen, Hasselt, Mons, Waver en Haasrode.

Je moet wel 4G in u abbonement hebben.

Vriend met proximus en Nexus 4 had het is opgezet waar er geen 4g is en kreeg daarna een sms met Proximus dat ze herkend hadden dat hij een toestel met 4 G gebruikte.

4G op de Nexus 4 kan je zo opzetten:

http://www.redmondpie.com...carriers-how-to-tutorial/
Ik heb proximus met een corporate abonnement, geen idee of 4G daar in zit. Net 4G aangezet. Morgen ben ik in Gent en zal ik zien wat er gebeurt. Momenteel enkel 'H'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Convoy schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 17:52:
[...]

Goed lezen blijft lastig voor sommige mensen... :+ Zoals ik al eerder aangaf maak ik gebruik van Franco's kernel, hierbij nogmaals mn huidige setup dan maar:

[DEVICE] LG Nexus⁴ 16GB
Ik draai ook r61 kernel van Franco, maar die verricht geen wonderen hoor ;) ik twijfel ook aan je uitspraak betreft die gigantische schermtijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy

Convoy

g44p

Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 18:24:
[...]

Ik draai ook r61 kernel van Franco, maar die verricht geen wonderen hoor ;) ik twijfel ook aan je uitspraak betreft die gigantische schermtijd
Gebruik je de app van Franco ook om de kernel verder te tweaken?

Google Play: franco.Kernel updater#?t=W251bGwsMSwyLDEsImNvbS5mcmFuY28ua2VybmVsIl0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-10 20:37

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Nog meer gelekte foto's van de witte Nexus 4:
http://pocketnow.com/2013/01/30/new-white-nexus-4-pictures

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ralfsantbergen schreef op maandag 28 januari 2013 @ 15:24:
[...]

Ronald, kun je me laten weten hoe de reparatie bij w-support verloopt/verlopen is?
Ik heb hem nog niet verzonden, omdat je voor 12,99 de N4 naar Duitsland kan laten brengen, maar of zij hem ook terugsturen naar NL na reparatie wil ik wel tevoren weten. Op het e-mailformulier reageren ze iig niet hard..
kan ik nog niet zeggen hij is onderweg daar naar toe en zover ik op de site kan checken nog niet aangekomen (kwijt onderweg nou dat zou er ook nog wel bij kunnen ;-) )

Wel inmiddels van verzekering het bericht gekregen dat het toestel volledig voor 395 euro vergoed word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Convoy schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 18:28:
[...]

Gebruik je de app van Franco ook om de kernel verder te tweaken?

Google Play: franco.Kernel updater#?t=W251bGwsMSwyLDEsImNvbS5mcmFuY28ua2VybmVsIl0.
Nee dat niet, in hoeverre heb jij hem verder getweaked en naar welke settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toniii
  • Laatst online: 23-05 20:14
Op mijn werk heb ik heel slecht 3g bereik. Heb het idee dat het veel batterij scheelt als ik hem op 2g zet. Nu wil ik dat doen via tasker, maar toestel wordt niet ondersteund.
Ik wil dat als ik het scherm aanzet 3G aangaat en als scherm uit is de telefoon terug springt naar 2G.

Ik heb het volgende ingesteld:
state/display state/on
net/mobile data 2G/3G
dan komt er te staan: sorry that action is unavailable on this device.

Is er een andere mogelijkheid om dit voor elkaar te krijgen, want de 2G/3G toggle van power toggle brengt me altijd naar het menu. (weer extra handelingen :-( )
Hoop niet dat ik daarvoor een CM rom er op moet zetten, ben net zo blij dat ik van de CM roms af ben met mijn oude desire Z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
Wat is er mis met CM-ROM's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toniii
  • Laatst online: 23-05 20:14
Niks mis mee, maar wilde te veel waarschijnlijk op mn Desire z lees Android 4.0.
Maar toestel is al geroot, dus misschien dat er binnenkort wel een CM op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slujje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:35
Gisteravond viel me op dat rechtsboven in het toestel een licht rammeltje klinkt als ik de telefoon neerleg. Dit lijkt me niet normaal. Het zijn niet de aan/uit, volume knopjes het komt echt uit het toestel.
Op een foto van het binnenwerk kan ik niets vinden wat het zou kunnen zijn.

Meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
Ik heb eindelijk 'lotgenoten' gevonden die ook een onverklaarbare battery drain ondervinden. Ik kwam hier achter doordat ik gister mijn telefoon aansloot en de PC deze niet herkende. Verschillende PC's en kabels geprobeerd, allemaal zonder resultaat. Ik kwam uiteindelijk op het forum van XDA waar meerdere personen deze problemen (van drain + usb aansluiting op PC) melden.

Het blijkt dat dit dus met elkaar te maken heeft. Oorzaak, autolader (!). Wat ik al dacht.
Vandaag ga ik hem voor een RMA aanmelden bij Belsimpel.nl. De telefoon is nog in nieuwstaat met originele ROM. Ik ben alleen benieuwd hoe Belsimpel dit op gaat lossen, omdat ook zij hem weer importeren.

Ik hoop in ieder geval snel.

[ Voor 10% gewijzigd door HwKok op 31-01-2013 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
Toniii schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 22:54:
Is er een andere mogelijkheid om dit voor elkaar te krijgen, want de 2G/3G toggle van power toggle brengt me altijd naar het menu. (weer extra handelingen :-( )
Hoop niet dat ik daarvoor een CM rom er op moet zetten, ben net zo blij dat ik van de CM roms af ben met mijn oude desire Z.
Helaas heeft stock android dit nooit aangekunnen. Zou een mooie verbetering zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
Slujje schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 08:10:
Gisteravond viel me op dat rechtsboven in het toestel een licht rammeltje klinkt als ik de telefoon neerleg. Dit lijkt me niet normaal. Het zijn niet de aan/uit, volume knopjes het komt echt uit het toestel.
Op een foto van het binnenwerk kan ik niets vinden wat het zou kunnen zijn.

Meer mensen die hier last van hebben?
ik heb er ook last van, wat het exact is weet ik niet, maar ik zag dat ze het in een forum hadden over de camera en dat je je er niet druk om hoeft te maken. http://forums.androidcent...-how-do-we-get-fixed.html
Ben wel benieuwd of veel mensen het hebben en wat jullie mening is..
Pagina: 1 ... 18 ... 63 Laatste

Let op:
~~~[html]Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic, <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1531584/last">~~~[Google Nexus 4/LG Nexus] levertijden- en abonnemententopic</a> en horen niet in dit topic.<br>

Alles over accessoires voor de Nexus 4 hoort thuis in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1526439/last">Accessoires voor de Google Nexus 4 - LG Nexus</a>.~~~[/html]