Ik kom van de SGS (met custom ROM) en heb sinds gisteren de N4 in bezit
Mijn eerste ervaringen:
Mooie en snelle smartphone!
Nog geen flaws kunnen ontdekken. De bouwkwaliteit is prima. Speaker klonk goed. Geen afwijkingen in 't scherm oid. Risico van vallen heb ik met 'n (Rearth/Ringke) slim case opgelost (zie Accesoires-topic!). Volgens mij werkt de speaker ook beter daarmee als ie ligt. Accu kan ik nog weinig over zeggen.
De 3 touchknoppen onderaan werken eigenlijk fijner dan verwacht. Bij de SGS zat een fysieke Homeknop, maar die moest je toch wel harder indrukken. Dit werkt eigenlijk natuurlijker, omdat de rest ook allemaal touch is.
Wat ik wel jammer vind, is dat er geen USB-poort aan de bovenkant zit. Voor wat betreft het laden is dat fijner (wel weer ideaal in de auto). Met een Qi-lader ga ik dat 'issue' oplossen.
Verder is Android 4.2.1 is wel erg mooi en snel hoor. Moet me nog 's verdiepen in Google Now, Currents en de hele mikmak. Datagebruik feature is 'n mooie overigens. Tekst heb ik wel van Normaal naar Klein gezet. Meer informatie tegelijk kan prima.
Een paar vraagjes na het eerste gebruik:
1. Is het mogelijk om de Google Search-bar weg te halen (bovenaan Homescreen). Zonde van die ruimte wat mij betreft. Kan beter de widget van Touch Calendar staan (aanrader overigens!)
2. Waarom zitten er 2 microfoons in eigenlijk?
3. Snap niet dat de knoppen voor WIFI, GPS, BT ed niet rechtstreeks onder de sleeptab (vanaf boven… hoe heet dat ding

) staan, maar dat je via een extra icoon daar naartoe moet. Dit is niet aan te passen? Ik kan me iets herinneren over Powertoggles hier. Is dat een widget of komen ze dan wel direct in die sleeptab te staan?
4. Dat er nog steeds standaard geen accupercentage bovenin staat vind ik ook onbegrijpelijk (ook niet instelbaar neem ik aan). Daar moet dus weer een app voor komen (had dat in de custom ROM wel zitten).
5. Waar zit de FM-radio?!