Dat komt door 2 grote factoren dat Nexus (maar) 500.000 stuks zijn verkocht.Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 21:01:
[...]
Nou op een gegeven moment houdt Google er ook mee op maar als je een gigantische community voor je telefoon hebt dan zit er altijd wel een gek tussen die nog roms voor je in elkaar timmert. Jaren nadat Google de stekker eruit heeft getrokken.
Tegenvallende populariteit? Nou volgens mij heeft de Nexus maar 500.000 stuks verkocht in 3 maanden tijd. De Galaxy S3 heeft meer dan 40 miljoen stuks verkocht. Toch een gigantisch verschil. En als het zo doorgaat vraag ik mij wel af het aantal gebruikers wel gaat groeien of dat men overstapt naar de volgende lichting android toestellen. Dat het een nexus apparaat is zegt daarom natuurlijk helemaal niets
1. De toestellen worden alleen in grote landen verkocht (Canada, USA, Frankrijk, Spanje, UK, Australië en niet te vergeten Duitsland) terwijl Galaxy S3 wereldwijd wordt verkocht en er veel meer reclame over gemaakt werd(denk aan de olympische spelen 2012 toen werd Galaxy enorm gepromoot).
2. Door de lage productie van de Nexus 4 zijn ze daarom alleen maar in die landen worden te koop.
Want als de Nexus 4 even zoveel aandacht kreeg als Galaxy S3 dan zou het zeker beter/meer verkocht worden.
Vanwege de prijs en iets betere specs voor minder geld.
Waarschijnlijk zijn er meerdere factoren maar dit zijn toch wel de belangrijkste
EDIT: ohh Gohan040 poste net wat eerder