Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 21:01:
[...]

Nou op een gegeven moment houdt Google er ook mee op maar als je een gigantische community voor je telefoon hebt dan zit er altijd wel een gek tussen die nog roms voor je in elkaar timmert. Jaren nadat Google de stekker eruit heeft getrokken.

Tegenvallende populariteit? Nou volgens mij heeft de Nexus maar 500.000 stuks verkocht in 3 maanden tijd. De Galaxy S3 heeft meer dan 40 miljoen stuks verkocht. Toch een gigantisch verschil. En als het zo doorgaat vraag ik mij wel af het aantal gebruikers wel gaat groeien of dat men overstapt naar de volgende lichting android toestellen. Dat het een nexus apparaat is zegt daarom natuurlijk helemaal niets
Dat komt door 2 grote factoren dat Nexus (maar) 500.000 stuks zijn verkocht.

1. De toestellen worden alleen in grote landen verkocht (Canada, USA, Frankrijk, Spanje, UK, Australië en niet te vergeten Duitsland) terwijl Galaxy S3 wereldwijd wordt verkocht en er veel meer reclame over gemaakt werd(denk aan de olympische spelen 2012 toen werd Galaxy enorm gepromoot).
2. Door de lage productie van de Nexus 4 zijn ze daarom alleen maar in die landen worden te koop.
Want als de Nexus 4 even zoveel aandacht kreeg als Galaxy S3 dan zou het zeker beter/meer verkocht worden.
Vanwege de prijs en iets betere specs voor minder geld.

Waarschijnlijk zijn er meerdere factoren maar dit zijn toch wel de belangrijkste

EDIT: ohh Gohan040 poste net wat eerder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
Katsunami schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 17:33:
[...]

Mijn versie *is* een moderne remaster, maar men heeft de recording hiss erin laten zitten omdat anders teveel van het geluid verloren zou gaan. Vandaar het clippinggevaar.

En ja; 100 dB is wel nodig, want als hij met dit nummer overgaat terwijl hij op het bureau ligt, dan hoor je meer trilfunctie dan muziek :P

Straks eens proberen als hij in de case zit.
We hebben het hier natuurlijk wel over een digitaal signaal en dat kan je in principe niet in 'gewone' db's aangeven. Bij digitale signalen heb je het over dbfs en daarin is het hoogste 0dbfs (zonder signaalverlies). Dus om het nu over 95 of 100 db te hebben is een beetje zinloos, tenzij je bij het afspelen het analoge signaal meet met een db meter ofzo.

MP3gain -zo vermoed ik- analyseert het signaal en maakt daarbij een schatting van wat de daadwerkelijke db's zullen zijn. Wat jij nog kan doen is wat compression/limiting overheen gooien om zo het dynamische bereik te beperken en er zo -bij wijze van- meer digitale db's uit te persen en dat is waarschijnlijk ook wat MP3gain doet, maar wellicht nog wat aan de subtiele kant. Al is het natuurlijk wel zo dat hoe meer limiting/compression je eroverheen gooit, hoe meer je het signaal samenperst en dat gaat ook weer ten koste van de kwaliteit.

Wat een hiss met clippingsgevaar te maken heeft gaat echter totaal aan mij voorbij :?

[ Voor 7% gewijzigd door AmonTobin op 22-01-2013 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gohan040 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 21:21:
[...]

Verdiep je nou eens in de wereld van de Nexus toestellen en de community daarvan voordat je conclusies trekt.

Hier een linkje naar XDA van de Nexus one waar nog steeds leven in het forum is. Sterker nog , hier een link naar een 4.2.1 rom voor de nexus one. (ik lijk wel gek)
Dus..... als er een toestel is waar je niet bang hoeft te zijn dat er geen custom roms zijn dan is het wel bij een Nexus toestel.

En je vergelijkt appels met peren,
De Nexus heeft leverings problemen door de GROTE VRAAG!!! Officiële verkoop cijfers zijn er niet.
De N4 is "slechts" in 8, 7 landen beschikbaar terwijl de S3 bijna in heel de wereld beschikbaar is.

The S III was released by approximately 300 carriers in nearly 150 countries at the end of July 2012

Check your facts before posting................
Dat zeg ik toch ook. Als er een grote en trouwe community voor je apparaat is dan zal hij 4 jaar na dato nog ondersteunt worden. Maar als je community maar uit 500.000 man bestaat dan schiet het niet op. En dan kan het wel een Nexus toestel zijn maar een Galaxy S3 met 40 miljoen man zal betere support en custom roms hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Gohan040 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 20:58:
Ik mis het ook echt niet. H+ is snel genoeg en idd, tegenwoordig is bijna overal wifi beschikbaar.
Bovendien kost het meer batterij voor zover ik weet.....
Wifi kost hier 25% van alle stroom die in standby wordt gebruikt. 3G gebruikt meer, maar hoeveel extra heb ik nog niet echt getest. Als 4G nog meer gebruikt, kunnen batterijen compleet weg uit smartphones. Dan is een verlengkabel tot thuis handiger.

AmonTobin: ik weet hoe het werkt, en ik houd me inderdaad aan de aangaven van mp3gain.

Een mp3 clipt op een veel lagere dB-instelling als hij recording hiss bevat, en zover ik kan zien in verschillende bronnen (waaronder Head-fi en Hydrogenaudio) kan clipping luidsprekers beschadigen.

[ Voor 21% gewijzigd door Katsunami op 22-01-2013 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-09 10:36
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 21:39:
[...]

Dat zeg ik toch ook. Als er een grote en trouwe community voor je apparaat is dan zal hij 4 jaar na dato nog ondersteunt worden. Maar als je community maar uit 500.000 man bestaat dan schiet het niet op. En dan kan het wel een Nexus toestel zijn maar een Galaxy S3 met 40 miljoen man zal betere support en custom roms hebben.
Onzin, hoeveel mensen die een S3 kopen denk jij dat er custom roms ontwikkelen?
Heb je enig idee hoeveel ellende het heeft opgeleverd dat de S2 en S3 op een exynos processor draaien?
Goede custom rom en support mogelijkheden in een community hangen af van hoe open source de drivers en documentatie van de fabrikanten zijn.
Dit probleem heb je dus bij een Nexus toestel niet. Officieel is een Nexus ook een ontwikkelaars toestel , maar dat had je geweten als je je er een beetje in verdiept had.

quote wiki:
Google Nexus is a line of mobile devices using the Android operating system produced by Google in conjunction with an original equipment manufacturer (OEM) partner. Devices in the Nexus series[1] do not have manufacturer or wireless carrier modifications to Android (such as custom graphical user interfaces), and have an unlockable bootloader[2] to allow further development and end-user modification.[3] Nexus devices are the first Android devices to receive updates to the operating system.[4][5][6] The Galaxy Nexus is one of the few smartphones recommended by the Android Open Source Project for Android software development.[7] As of November 2012, the latest devices in the series are the Nexus 4 phone by Google and LG, and the Nexus 10 tablet computer by Google and Samsung.

Maar het lijkt mij verstandig dat je gewoon een S3 koopt want daar zijn er de meeste van verkocht tenslotte....... 8)7 of een iphone misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gohan040 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 21:52:
[...]

Onzin, hoeveel mensen die een S3 kopen denk jij dat er custom roms ontwikkelen?
Heb je enig idee hoeveel ellende het heeft opgeleverd dat de S2 en S3 op een exynos processor draaien?
Goede custom rom en support mogelijkheden in een community hangen af van hoe open source de drivers en documentatie van de fabrikanten zijn.
Dit probleem heb je dus bij een Nexus toestel niet. Officieel is een Nexus ook een ontwikkelaars toestel , maar dat had je geweten als je je er een beetje in verdiept had.

quote wiki:
Google Nexus is a line of mobile devices using the Android operating system produced by Google in conjunction with an original equipment manufacturer (OEM) partner. Devices in the Nexus series\[1] do not have manufacturer or wireless carrier modifications to Android (such as custom graphical user interfaces), and have an unlockable bootloader\[2] to allow further development and end-user modification.\[3] Nexus devices are the first Android devices to receive updates to the operating system.\[4]\[5]\[6] The Galaxy Nexus is one of the few smartphones recommended by the Android Open Source Project for Android software development.\[7] As of November 2012, the latest devices in the series are the Nexus 4 phone by Google and LG, and the Nexus 10 tablet computer by Google and Samsung.

Maar het lijkt mij verstandig dat je gewoon een S3 koopt want daar zijn er de meeste van verkocht tenslotte....... 8)7 of een iphone misschien?
Wat zit je nou weer onzin uit te kramen.

Ik vroeg alleen wat de houdbaarheidsdatum van de nexus4 was. Want ik heb daar zo mijn bedenkingen erbij als ik het analyseer. En ja niet iedereen gaat een custom rom in elkaar timmeren maar je hebt met 40 miljoen mensen wel een grotere poule mensen waar je uit kunt putten en dus zijn er ook meer hobbyisten/developers. Daarnaast heeft de S3 ook iets betere specs dan de nexus4 waardoor men eerder geneigd is om voor de S3 te gaan of om even te wachten op de volgende lichting.

Zolang het niet opschiet met de verkoop van de nexus4 (het maakt mij niets uit waar het aan ligt) zal het geen succes worden. Maar afgezien daarvan zet ik ook vraagtekens bij de specs van de nexus4. Daarom vroeg ik naar de houdbaarheidsdatum en of het niet verstandiger is om nog eventjes te wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
Katsunami schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 21:43:
[...]

AmonTobin: ik weet hoe het werkt, en ik houd me inderdaad aan de aangaven van mp3gain.

Een mp3 clipt op een veel lagere dB-instelling als hij recording hiss bevat, en zover ik kan zien in verschillende bronnen (waaronder Head-fi en Hydrogenaudio) kan clipping luidsprekers beschadigen.
Digitale clipping zal enkel het signaal zelf beschadigen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 21:59:
[...]

Wat zit je nou weer onzin uit te kramen.

Ik vroeg alleen wat de houdbaarheidsdatum van de nexus4 was. Want ik heb daar zo mijn bedenkingen erbij als ik het analyseer. En ja niet iedereen gaat een custom rom in elkaar timmeren maar je hebt met 40 miljoen mensen wel een grotere poule mensen waar je uit kunt putten en dus zijn er ook meer hobbyisten/developers. Daarnaast heeft de S3 ook iets betere specs dan de nexus4 waardoor men eerder geneigd is om voor de S3 te gaan of om even te wachten op de volgende lichting.

Zolang het niet opschiet met de verkoop van de nexus4 (het maakt mij niets uit waar het aan ligt) zal het geen succes worden. Maar afgezien daarvan zet ik ook vraagtekens bij de specs van de nexus4. Daarom vroeg ik naar de houdbaarheidsdatum en of het niet verstandiger is om nog eventjes te wachten
Specs van de S3 beter? Welke dan?
Maar ik geef het op met jou te proberen ervan te overtuigen dat je op de langere termijn meer plezier aan nexus toestel zal hebben dan een S3........

P.S. Heb nog ff gechecked op het doosje maar zie geen houdbaarheidsdatum........................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 12:58
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 21:59:
[...]
Daarnaast heeft de S3 ook iets betere specs dan de nexus4 waardoor men eerder geneigd is om voor de S3 te gaan of om even te wachten op de volgende lichting.
Wat?

- Beide zijn quadcores, die van de N4 is sneller
- GPU in de N4 is sneller
- IPS display in plaats van AMOLED
- N4 heeft 2GB RAM, S3 slechts 1GB
- Op alle andere vlakken zijn ze identiek

Het enige dat de S3 op de N4 voor heeft is het SD slot voor grootgebruikers. Ik heb aan 16GB meer dan zat, maar ik kan me voorstellen dat er genoeg mensen zijn die meer nodig hebben.

Je hele gedoe om de community is ook je reinste onzin, aangezien de "community" waar jij het over hebt bestaat uit XDA ontwikkelaars en laat dat nu sowieso al een kleine groep zijn. Onder die groep zijn juist de Nexus toestellen populair omdat ze lekker vanilla zijn. Dat voor de rest elke Jan, Piet en Klaas een S3 heeft zegt mij dan ook niets. De HD2 was ook niet het populairste toestel in de mainstream market en ik durf hier nu keihard te beweren dat dat het populairste toestel onder ontwikkelaars is (probeer maar eens iets anders te bewijzen). Vele malen populairder dan welke Galaxy ooit zal zijn, omdat Samsung hun spul zo gesloten houdt.

Je hebt duidelijk je beslissing al gemaakt, want geen van je argumenten raakt kant noch wal; het heeft ook niets meer met dit topic te maken dus ik stel voor dat je of serieus mee gaat doen of gewoon voor de S3 gaat voordat we met een modbreak te maken krijgen. De N4 doet absoluut niet voor de S3 onder op welk vlak dan ook, behalve opslagruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
@Werelds, +1 voor de moeite. En zou jij op jou doosje eens naar de houdbaarheidsdatum kunnen kijken? :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
AmonTobin: wil je zeggen dat alleen de mp3 "stuk" gaat (storing krijgt) als je hem met mp3gain te hoog / hard opvoert, zonder dat dit speakers kan beschadigen? Dat zou prima zijn; de telefoon hoeft niet met hifi-geluid over te gaan. "Vroeger" kon je echt speakers "opblazen" als je de muziek zo hard zette dat ze gingen clippen en verstoren. Ze gingen dus defect door het te hoge volume, en niet door de clipping?

In dat geval ga ik een 96 dB (mp3gain) ringtone van de eerste 30 seconden van Space Dust maken; en wellicht ook nog van wat andere stukken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werelds schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 22:18:
[...]

Wat?

- Beide zijn quadcores, die van de N4 is sneller
- GPU in de N4 is sneller
- IPS display in plaats van AMOLED
- N4 heeft 2GB RAM, S3 slechts 1GB
- Op alle andere vlakken zijn ze identiek

Het enige dat de S3 op de N4 voor heeft is het SD slot voor grootgebruikers. Ik heb aan 16GB meer dan zat, maar ik kan me voorstellen dat er genoeg mensen zijn die meer nodig hebben.

Je hele gedoe om de community is ook je reinste onzin, aangezien de "community" waar jij het over hebt bestaat uit XDA ontwikkelaars en laat dat nu sowieso al een kleine groep zijn. Onder die groep zijn juist de Nexus toestellen populair omdat ze lekker vanilla zijn. Dat voor de rest elke Jan, Piet en Klaas een S3 heeft zegt mij dan ook niets. De HD2 was ook niet het populairste toestel in de mainstream market en ik durf hier nu keihard te beweren dat dat het populairste toestel onder ontwikkelaars is (probeer maar eens iets anders te bewijzen). Vele malen populairder dan welke Galaxy ooit zal zijn, omdat Samsung hun spul zo gesloten houdt.

Je hebt duidelijk je beslissing al gemaakt, want geen van je argumenten raakt kant noch wal; het heeft ook niets meer met dit topic te maken dus ik stel voor dat je of serieus mee gaat doen of gewoon voor de S3 gaat voordat we met een modbreak te maken krijgen. De N4 doet absoluut niet voor de S3 onder op welk vlak dan ook, behalve opslagruimte.
Mijn vraag werd niet beantwoord en mijn vraag ging over de nexus 4. Er werd alleen maar gezegd dat ik helemaal niets weet.

Daarnaast S3 heeft meer opslag ruimte, groter scherm, lte chip, neemt betere fotos, dunner, lichter, betere batterijduur, touchwiz en CM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 22:24:
[...]
Mijn vraag werd niet beantwoord en mijn vraag ging over de nexus 4. Er werd alleen maar gezegd dat ik helemaal niets weet.

Daarnaast S3 heeft meer opslag ruimte, groter scherm, lte chip, neemt betere fotos, dunner, lichter, betere batterijduur, touchwiz en CM.
Touchwiz is kut eigenlijk en CM is op Nexus toestellen zoveel beter

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Je geeft het niet op hè?

- 0.1 inch groter scherm! Oeh! (Dat het Pentile is, is imho een zwaarder wegend nadeel.)
- 0.5mm dunner! Oeh! (Maar wel 3mm langer, en 2mm breder.)
- LTE. Wow! (Misschien wordt het in Nederland over 2 jaar volledig dekkend en betaalbaar....)
- Lichter. 6 gram. Inderdaad. Een wereldschokkend verschil.
- Touchwhiz: mensen kopen een Nexus *vanwege* het ontbreken ervan.
- CM10 heeft, of krijgt de N4 gegarandeerd. En uiteindelijk meer/langer dan de S3. Zelfs de N1 heeft nog Android 4.2.1 via custom roms, waar veel andere telefoons uit zijn tijd allang dood en begraven zijn.
- Betere foto's: misschien, maar voor mij niet belangrijk.

De enige twee punten waar de S3 écht voordeel heeft zijn de SD-kaart, en een 10-15% betere accuduur onder extreem zwaar gebruik.

Als je er zo zeker van bent dat de S3 de betere telefoon is, dan haal je die toch. Dan zien we je wel aan de gang gaan met custom roms op de S3, als de Nexus 4 Android 5 KLP op dag 1 ontvangt. En wellicht zelfs nog Android 6 ook.

[ Voor 20% gewijzigd door Katsunami op 22-01-2013 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 22:24:
[...]

Hou a.u.b op met vervuilen van dit topic. Er is nooit gezegd dat je niets weet. Ik/we heb(ben) WEL al je vragen zo goed en kwaad mogelijk proberen te beantwoorden. Bovendien onderbouw ik bijna alle antwoorden met links en verwijzingen maar je blijft onzinnige reacties geven , zoals "er zijn er meer van verkocht" en "er zit een grotere community achter". Nu zijn de specs weer beter maar je checked de boel niet!!!!!!

De S3 heeft in Nederland nog geen (kpn komt er mee voor zijn 4G) LTE. Hoezo zijn een groter scherm, dunner en lichter betere specs? Batterijduur is ook niet beter en touchwizz is een launcher (!) die we liever kwijt als rijk zijn.

En dat je CM als spec durft op te geven betekent alleen maar dat je er echt weinig kaas van gegeten hebt.
Heel weinig!

CM-10.1 M-Series Builds Have Arrived

We’re building M for these devices:
* Samsung Captivate
* Samsung Nexus S (+4G)
* Samsung Galaxy S3 USA models (D2*) (geen exynos processor)
* Samsung Galaxy S (galaxysmtd/galaxysbmtd)
* Google Nexus 7
* Google Galaxy Nexus (all variants)
* Google Nexus 4
* Google Nexus 10
* ODroid U2
* Samsung P3100, P3110
* Samsung P5100, P5110

Waar is de S2 of S3? .......... :F

[ Voor 22% gewijzigd door Gohan040 op 22-01-2013 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
Katsunami schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 22:23:
AmonTobin: wil je zeggen dat alleen de mp3 "stuk" gaat (storing krijgt) als je hem met mp3gain te hoog / hard opvoert, zonder dat dit speakers kan beschadigen? Dat zou prima zijn; de telefoon hoeft niet met hifi-geluid over te gaan. "Vroeger" kon je echt speakers "opblazen" als je de muziek zo hard zette dat ze gingen clippen en verstoren. Ze gingen dus defect door het te hoge volume, en niet door de clipping?

In dat geval ga ik een 96 dB (mp3gain) ringtone van de eerste 30 seconden van Space Dust maken; en wellicht ook nog van wat andere stukken 8)
Clipping is gewoon het oversturen van het signaal. In digitale signalen betekent het simpelweg dat informatie/kwaliteit verloren gaat, dus dat heeft inderdaad niet direct invloed op de speakers of het functioneren daarvan. In vooral electronische muziek wordt dit juist als een effect gebruikt: 'Distortion' is feitelijk gewoon clipping, c.q.: oversturen van het signaal/geluid.

Als je op je radio/versterker/wat dan ook (dus echt analoog) het volume op 10 zet, dan gaan je speakers wel naar de kl*te idd, maar dat is gewoon het gevolg van het te hoge volume en clipping is dan een bijkomstigheid van het hoge volume en wel een indicatie dat je te ver gaat en dat je speakers dat op een gegeven moment niet meer gaan trekken.

Clipping in de digitale wereld is dan ook heel anders dan in de analoge wereld. :)

Maar ik ga nu wel erg offtopic. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
OK, bedankt :) Dan heb ik dat ook weer uit de kreukels _/-\o_

Audacity, here I come, effe wat ringtones en notifications maken oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 22:59
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/r9XZfWe.jpg?1

Wat een prachtig toestel is het toch :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooldoor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-10-2021
Iemand een idee hoe ik a la iphone een rood rondje boven whatsapp krijg met het aantal gemiste berichten erin?
Ik heb op aanraden van iemand teslanotifier geinstalleerd, maar deze werkt niet voor whatsapp.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:37

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Zijn er eigenlijk mensen die de stock android erop laten draaien in plaats van een custom rom te kiezen voordat hij überhaupt uit de doos is? :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn.
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:13
Jep.. Heb wel even die Toolkit bekeken voor rooten en dergelijke, maar voorlopig draait het zo ook prima. Denk alleen dat ik straks weer overstap op GO Launcher, die beviel op mijn DesireZ ook erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:45
Gonadan schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 09:03:
Zijn er eigenlijk mensen die de stock android erop laten draaien in plaats van een custom rom te kiezen voordat hij überhaupt uit de doos is? :P
Ik! Heb juist een Nexus 4 gekocht om vervolgens niet 'verplicht' te moeten flashen. Naar jaren lang op HTC's te hebben 'gerommeld' met custom roms om maar een goede, snelle interface te krijgen en de laatste Android versies. Heb het ondertussen wel een beetje gehad met al die moeite doen... Het moet gewoon snel, goed en betrouwbaar werken zonder regelmatig te flashen, data te verliezen, functionaliteit te ontbreken, enz.

Al is het sinds Android sowieso stukken beter dan Windows Mobile... Wat een drama was dat af en toe met custom roms 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Nou precies, dat is ook mijn insteek een beetje. Ik heb jaren met de Desire lopen kloten maar uiteindelijk krijg je toch altijd weer gezeik. Nu wil ik gewoon een telefoon die geen gelazer geeft en blijft werken. De nexus 4 lijkt mij de ideale kandidaat.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:05

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik draai ook stock nog steeds en ik zal voorlopig dat ook niet van af stappen. Root is op zich handig maar ik mis het tot nu toe niet.
Ik had voorheen ook een Desire Z waar ik zeker anderhalf jaar CM en AOKP ICS op heb gedraaid. Werkte allemaal ook prima. Het kunnen tweaken van allerlei dingen blijft leuk maar echt nodig heb ik het niet.
Puur Android voldoet op het moment prima voor mij.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 12:59
@wilcoholic, je hebt er precies echt weinig kaas van gegeten e.

Het verschill tussen de 40 Miljoen S3 Gebruikers en de 500 K Nexus 4 gebruikers is ook dat het procentueel aantal mensen die de Nexus 4 kopen en developer van custom roms of moder of tweaker is veel hoger ligt dan bij de gebruikers van de S3 gewoon omdat dit de Nexus is en volledig unlocked is.

En het toestel is TE populair, daarmee dat je het niet meer kan kopen en dat andere winkels ze aan 530 Euro kunnen verkopen. Een stuk hoger dan de prijs in de play store.

De Nexus 4 was al een success voordat hij nog maar op de markt kwam door zijn specs en prijs dit was ook een van de redenen dat hij zo vlug was uitverkocht.

Maar misschien is het beter dat je een S3 koopt, dan kom je dit topic niet meer vervuilen met je flauwe kul.

[ Voor 10% gewijzigd door daflux op 23-01-2013 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 14:53

Rub3s

+3 , omdat het kan

*pakt popcorn en gaat eens lekker zitten

Krijgen we nu ook al flamewars tussen de nexus 4 en de sg3 fanboys? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 12:59
Het gaat erom als je uitleg komt vragen en de mensen die er iets van weten geven jou dan uitleg je het niet telkens moet verwerpen met dingen die niet juist zijn of halve waarheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Graag nu weer gewoon ontopic ipv deze zinloze discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg* wat staat hierboven nou?

[ Voor 88% gewijzigd door RoD op 23-01-2013 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deputy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-01 15:16
Ik draai ook gewoon stock, maar wel met een andere kernel. Eigenlijk alleen omdat ik Juice Defender gebruik (Het uitzetten van de data verbinding en elke 15 minuten synchen bespaart heel veel batterij en ik vind het niet belangrijk dat notificaties eventueel iets later binnenkomen).

(Franco#34 btw, maar ik houd de updates niet bij, draait gewoon goed met de versie die er is.)

[ Voor 14% gewijzigd door deputy op 23-01-2013 11:18 . Reden: Kernel versie toegevoegd ]

DeputyNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Is roottoegang niet al genoeg voor Juice Defender dan? Dat kan ik mij namelijk nog wel voortellen, ook apps zoals Titanium Backup worden blij van roottoegang.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deputy
Gonadan schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 11:17:
Is roottoegang niet al genoeg voor Juice Defender dan? Dat kan ik mij namelijk nog wel voortellen, ook apps zoals Titanium Backup worden blij van roottoegang.
De stock kernel ondersteunt niet alles wat Juice Defender aankan.

DeputyNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouver
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-03-2022
Het kan toch niet de bedoeling zijn dat ik eerst een app moet installeren die de overgang van wifi naar 3G regelt?
Android zou dat toch uit zich zelf moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

bouver schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 12:51:
[...]

Het kan toch niet de bedoeling zijn dat ik eerst een app moet installeren die de overgang van wifi naar 3G regelt?
Hier doet ie het prima uit zichzelf... maar je kan ook heel gemakkelijk Wifi uitzetten als oplossing toch? Draai je stock rom en kernel?

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
bouver schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 12:51:
[...]

Klopt, lijkt mij ook.
Vertel eens wat meer, draai je iets customs, zoals kernel of rom? welke provider? juice defender achtige apps? etc etc

[ Voor 6% gewijzigd door Gohan040 op 23-01-2013 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouver
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-03-2022
Nee de telefoon is helemaal standaard. Kernel: 2.4.0-perf-ge039dcb

Ik ben blijkbaar niet de enige met dit probleem:
http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=40431
http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=40528
http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=40514

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-08 17:38
Zuipt 3G bij jullie ook zoveel batterij? Als ik een uurtje via 3G surf / brows dan ben ik 25% batterij kwijt. Op Wifi gaat dat veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

Gisteravond viel mijn gloednieuwe N4 uit -- op het knopje drukken, lang of kort, hielp niet. Na een paar minuten, en nadat ik hem had aangesloten op het lichtnet, deed ie het weer, maar de batterij was gewoon 75% vol. Daarnet gebeurde bij mijn collega min of meer hetzelfde. Bekend fenomeen?

Draai alles gewoon stock, laatste OTA update.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
Asskicker schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 13:54:
Zuipt 3G bij jullie ook zoveel batterij? Als ik een uurtje via 3G surf / brows dan ben ik 25% batterij kwijt. Op Wifi gaat dat veel beter.
Merk wel dat 3G meer batterij kost dan Wifi inderdaad. Maar dit ligt ook heel erg aan het bereik... Als het bereik maar matig tot slecht is, is mijn batterij zo leeg. "Vroeger" zat ik regelmatig in de bibliotheek, had nauwelijks bereik daar, als je er een paar uurtjes zat was gegarandeerd je telefoon leeg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 09:03:
Ja, ik. (Behalve dat ik hem heb geroot.) Dan krijg ik ook direct alle updates. Als ik toch custom roms had willen draaien dan had ik niet per se de moeite voor een Nexus hoeven doen.

Gonadan, FabianNL: dat dus. Google had gewoon vanaf het begin de updates in handen moeten houden, en moeten verplichten dat toevoegingen via een specifiek fabrikantgedeelte in de market zou gaan, zodat het voor gebruikers optioneel zou zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Katsunami op 23-01-2013 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclofosfamide
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 21:25
bouver schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 18:29:
Zijn er nog mensen waarbij de nexus niet automatisch overschakelt op het mobiele internet wanneer je uit de range van wifi gaat?

Ik moet telkens vliegtuigmodus on/off doen om mobiel internet te krijgen.
Draai precies zelfde als jij (stock zonder root xs) en laatste OTA update. Ik kan je verhaal bevestigen, alleen is het bij mij niet ALTIJD het geval. Overigens heb ik er een Vodafone sim/abbo in zitten.

Offtopic: was met m'n Nexus 4 naar Vodafone in Nieuwegein om een nieuwe simkaart te halen (vorige was gestolen met de S3) en voor de drie enthousiaste jongemannen die in de verder lege winkel stonden was het smullen: hun eerste LG Nexus 4 die ze in het echt zagen... of ze even mochten kijken, voelen en spelen :D
Tuurlijk!

[ Voor 23% gewijzigd door cyclofosfamide op 23-01-2013 16:41 ]

| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:25
Heb je Y5 Battery Saver al 's geprobeerd??

Google Play: Y5 - Battery Saver

Deze app gebruikte ik ook altijd om te switchen tussen Wifi en 3G, misschien dat het jouw probleem verhelpt.

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-09 10:01
cyclofosfamide schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 16:38:
[...]

Draai precies zelfde als jij (stock zonder root xs) en laatste OTA update. Ik kan je verhaal bevestigen, alleen is het bij mij niet ALTIJD het geval. Overigens heb ik er een Vodafone sim/abbo in zitten.

Offtopic: was met m'n Nexus 4 naar Vodafone in Nieuwegein om een nieuwe simkaart te halen (vorige was gestolen met de S3) en voor de drie enthousiaste jongemannen die in de verder lege winkel stonden was het smullen: hun eerste LG Nexus 4 die ze in het echt zagen... of ze even mochten kijken, voelen en spelen :D
Tuurlijk!
Haha zeer herkenbaar. Sta zelf ook in de winkel en ben altijd benieuwd naar telefoons van klanten. Zeker als het nog nieuwe middelen zijn.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het toch een fantastische toestel! :9~
Gister een kleine 7 uur screen-on time gehaald. Wat een verademing tegenover de One X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
7 uur screen-on. WTF. Hoe? Heb je er een met een nucleaire accu?

Hier is het na 4,5 tot 5 uur toch echt over, wat de reviews ook bevestigen. Gelukkig is dat zat: ik heb geen tijd om een kwart van mijn dag met mijn telefoon bezig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Katsunami schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 18:57:
7 uur screen-on. WTF. Hoe? Heb je er een met een nucleaire accu?

Hier is het na 4,5 tot 5 uur toch echt over, wat de reviews ook bevestigen. Gelukkig is dat zat: ik heb geen tijd om een kwart van mijn dag met mijn telefoon bezig te zijn.
Ik heb eigenlijk alle tips in dit draadje gevolgd. Currents, en Google Now uitgezet, Mail op push, alle locatie dingen uit, Facebook handmatig synchroniseren, de rest doet t zelf zoals Twitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 22:55
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 19:02:
[...]

Ik heb eigenlijk alle tips in dit draadje gevolgd. Currents, en Google Now uitgezet, Mail op push, alle locatie dingen uit, Facebook handmatig synchroniseren, de rest doet t zelf zoals Twitter.
Zo kan ik het ook ja, maar dan is het nut van een telefoon een beetje weg imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pino112 schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 19:34:
[...]

Zo kan ik het ook ja, maar dan is het nut van een telefoon een beetje weg imo.
Waarom dat dan? Ik kan alles gewoon gebruiken? Dat er niet uit zichzelf een locatie komt te staan in een app vind ik nou niet zo spannend.. en Google Now is niks waard in Nederland.. dusja ik zie de meerwaarde niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2013 @ 21:40:
Zo de ergste nachtmerrie is nu waarheid geworden.Na een ongelukkige botsing met een vriend is mijn Nexus uit de hand gevallen.En ondanks een bumper viel de telefoon face down op een betonnen vloer.Resultaat scherm totaal in barsten.

Reageren doet hij ook niet meer.Gaat nog wel aan e.d maar vegen over het scherm geeft geen resultaat.
Verbinden via usb gaat nog wel althans zover dat de Nexus wel gezien word maar ik hier verder niet in kan.

Morgen maar eens met LG bellen over wat de mogelijkheden zijn omtrent reparatie of wat dan ook.

hoop dat het geen problemen op gaat leveren omdat de telefoon bij Saturn in Bocholt gekocht is.
Nu inmiddels al een hoop wijzer,v/d week als eerste contact gehad met LG en de mededeling gekregen dat alle hardware in NL gerepareerd konden worden.Moest maar naar Belcompany/Phonehouse gaan voor aanbieden ter reparatie.Daar aangekomen was bij beiden het toestel niet bekend in het systeem en daardoor niet bij hen te repareren.Via persoon een tip gekregen dat ik naar een oud collega van hem moest gaan bij een KPN BC.Maar ook hier de mededeling hij komt niet voor in het systeem en daardoor mag hij niet gerepareerd worden.Vandaag nog maar eens contact gehad met LG en iemand anders aan de telefoon gehad die melde dus ik snap niet dat vorige werknemer dit u verteld heeft want het toestel is NIET leverbaar in de Benelux dus kan dan ook niet als zodanig gerepareerd worden.

Contact opgenomen bij Saturn in Bocholt waar de telefoon gekocht is en hier te horen gekregen dat hij via de service van hen gemaakt kan worden en dat je moest rekenen op ruim 200 euro!! Dit schijnt overigens nog mee te vallen tov een S3 240 euro.

Nu even verder wezen zoeken en terecht gekomen bij www.w-support.de waar het scherm voor 115 euro vervangen word all-inn.
Komen alleen dan de verzendkosten bij.Maar woon kort aan de grens en heb familie in Duitsland kort bij wonen dus dat is het probleem en kosten niet.Dus mensen die deze telefoon hebben doe er rustig mee want je hebt een hoop gedoe voor hij gerepareerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:05
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 22:41:
[...]
Vandaag nog maar eens contact gehad met LG en iemand anders aan de telefoon gehad die melde dus ik snap niet dat vorige werknemer dit u verteld heeft want het toestel is NIET leverbaar in de Benelux dus kan dan ook niet als zodanig gerepareerd worden.
Nu is het in jouw geval zo dat je geen aanspraak kunt maken op garantie (toch?), maar wat nou als het een hardware matig defect betreft die niet jezelf is aan te rekenen? Kun je hem dan niet gewoon naar LG-NL brengen/opsturen/laten ophalen, en dat zij dan zorgen dat het gerepareerd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefv
  • Laatst online: 25-08 14:42
djc schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 14:53:
Gisteravond viel mijn gloednieuwe N4 uit -- op het knopje drukken, lang of kort, hielp niet. Na een paar minuten, en nadat ik hem had aangesloten op het lichtnet, deed ie het weer, maar de batterij was gewoon 75% vol. Daarnet gebeurde bij mijn collega min of meer hetzelfde. Bekend fenomeen?

Draai alles gewoon stock, laatste OTA update.
Heb inderdaad hetzelfde meegemaakt tot 2 maal toe. Ik heb de apps die ik net daarvoor geïnstalleerd had verwijderd, het is daarna niet meer voorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tixiv
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-06 18:39
Goeiemorgen, mijn nexus 4 wil niet meer opstarten!

Ik heb vorige week zaterdag om mijn GSM geweest in Duitsland.

Gisterenavond had ik de indruk dat mijn lijst van wifi netwerken niet overeenkwam met 'de werkelijkheid'. Ik kon niet connecteren met mijn eigen thuisnetwerk. Dus herstarten maar!
Ik kan me niet meer herinneren als ik een 'tril' heb gevoeld als hij uit ging.

Maar daarna startte hij niet meer op (na indrukken van powerknop, totaal geen reactie). Ik had gelezen dat sommige mensen dit ook hadden, én dat dit opgelost is door hem aan het stopcontact te hangen. Bij mij heeft hij nu de hele nacht kunnen laden, maar ik krijg hem niet aan.

Zijn er naast gewoon op de powerbutton te duwen nog manieren om hem uit/aan te zetten?
Ik zou, moest het kunnen, de batterij even er uit halen ;-)

Heb niet veel zin om terug te rijden naar Duitsland (100km enkele rit). Dus als jullie mij op één of andere manier kunnen helpen zou ik het héél hard appreciëren!

Ik denk niet dat het een hardwareprobleem is, de gsm ging 'perfect' tot hij uit ging.

Alle ideeën zijn uiteraard meer dan welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Oh crap.... Je bent de tweede of derde al in deze draad. We gaan toch niet een Sudden Death voor de N4 meemaken? Schaf je geen S3 aan om dat te vermijden, en dan zou het besmettelijk blijken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Die van mij krijg ik vandaag en als je dan dit soort dingen lees. Natuurlijk vallen negatieve verhalen meer op, maar toch.

*billenknijpendoet*

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tixiv
Ik kan de telefoon nog steeds héél hard aanraden, batterij had ik schrik voor. Maar da's allemaal echt geen probleem, zelfs zonder alle leuke opties af te zetten!

Maar toch, geen werkende nexus 4 :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
WildeBeestje schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 13:53:
[...]

Ik had dit eerst ook, maar bij mij was dit opgelost door het toetsenbord te verbergen (back toets) en opnieuw te openen (weer opnieuw tekstvak focusen). Dus dat zou je kunnen proberen.
Dat hielp niet, maar intussen lijkt het alsof het probleem zichzelf heeft opgelost. De spellingcheck doet het opeens wel goed namelijk en ik kan ook swipen. Het was een raar probleem, maar bij mij loste het zichzelf op. Voor anderen die dit krijgen: wacht het een paar dagen af, wie weet gaat het vanzelf weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
tixiv schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 09:22:
Ik kan de telefoon nog steeds héél hard aanraden, batterij had ik schrik voor. Maar da's allemaal echt geen probleem, zelfs zonder alle leuke opties af te zetten!

Maar toch, geen werkende nexus 4 :-(
Kan je nog in de downloadmodus komen?
Volume down en powerbutton inhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tixiv
Pino112,

Dat had ik al een tijdje geprobeerd, maar nu lukt het plots! Door deze toetsencombinatie kunnen starten, en daarna werkt hij terug als voorheen.
Nu blijft de vraag: zou ik hem wisselen in de MediaMarkt (moest dat al lukken)?

Ik ben heel content van de hardware (geen loszittende toesten, geen lawaai in mijn oortje,...).
Dus ben een beetje bang om een 'slechtere' te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
tixiv schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 10:10:
Pino112,

Dat had ik al een tijdje geprobeerd, maar nu lukt het plots! Door deze toetsencombinatie kunnen starten, en daarna werkt hij terug als voorheen.
Nu blijft de vraag: zou ik hem wisselen in de MediaMarkt (moest dat al lukken)?

Ik ben heel content van de hardware (geen loszittende toesten, geen lawaai in mijn oortje,...).
Dus ben een beetje bang om een 'slechtere' te krijgen.
Hij start nu dus weer gewoon probleemloos op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdw80
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:39
Ik heb een zeer vervelend probleem met de time van mijn Nexus 4, deze gaat vrij snel achter lopen, tot zeker 30 minuten. Aangezien mijn telefoon ook mijn 'horloge' en mijn wekker is, ben ik al 2x telaat op mijn werk gekomen :')

Wat ik al heb geprobeerd:
- Netwerk tijd uit en aanzetten
- Telefoon opnieuw opgestart, dan staat de tijd weer even goed, maar gaat toch weer verkeerd lopen
- Clockwidget uitgezet
- Netwerktijd uitzetten en handmatig tijd invullen (loopt ook niet goed)

Blijkbaar ben ik niet de enige met dit probleem, en komt het ook voor op de Nexus 7 en Nexus 10, zie:

http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=39951

Iemand nog een idee wat het zou kunnen zijn / wat ik nog zou kunnen doen? Niet echt heel veel zin om weer anderhalf uur naar de MM in Duitsland te rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tixiv
Pino112 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 10:33:
[...]

Hij start nu dus weer gewoon probleemloos op?
Ja Pino, hij doet nu terug helemaal normaal! Bedankt voor te tip! Goud waard _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-01-2024
bdw80 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 10:37:
Ik heb een zeer vervelend probleem met de time van mijn Nexus 4, deze gaat vrij snel achter lopen, tot zeker 30 minuten. Aangezien mijn telefoon ook mijn 'horloge' en mijn wekker is, ben ik al 2x telaat op mijn werk gekomen :')

- Telefoon opnieuw opgestart, dan staat de tijd weer even goed, maar gaat toch weer verkeerd lopen
- Clockwidget uitgezet

Blijkbaar ben ik niet de enige met dit probleem, en komt het ook voor op de Nexus 7 en Nexus 10, zie:

Iemand nog een idee wat het zou kunnen zijn / wat ik nog zou kunnen doen? Niet echt heel veel zin om weer anderhalf uur naar de MM in Duitsland te rijden...
Als ik de reacties vlug doorlees krijg ik het idee datv het een issue is van Android 4.2 en niet zozeer van je toestel an sich. Ik zou er persoonlijk dus niet mee terug gaan en ik heb het idee dat, mits ze het probleem erkennen bij Google, het in 4.2.1 opgelost zal zijn.

Mijn Nexus 4 wordt als het meezit vandaag besteld trouwens. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdw80
Autofan1985 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 11:00:
[...]

Als ik de reacties vlug doorlees krijg ik het idee datv het een issue is van Android 4.2 en niet zozeer van je toestel an sich. Ik zou er persoonlijk dus niet mee terug gaan en ik heb het idee dat, mits ze het probleem erkennen bij Google, het in 4.2.1 opgelost zal zijn.

Dat idee heb ik zelf ook, maar ik heb er nu echt heel veel last van :P Zit eraan te denken om het ding te rooten en ClockSync als app te installeren, dat zou in theorie moeten werken...

Alleen heb ik nog nooit een telefoon geroot en ook niet heel veel zin om dingen kapot te maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
bdw80 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 10:37:

- Clockwidget uitgezet

Heb zelf dit probleem ook. Op mijn Nexus 4 pas 2 keer voorgekomen, op mijn Nexus 10 heb ik continu een 'vertraging' van een minuut of 10. Het is duidelijk een software probleem (mogelijk afhankelijk van enkele instellingen, SIM, Wifi, enz) dus ik wacht rustig af op een update van Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
Ik snap dat het lastig is, maar er mee terug gaan zal niet helpen denk ik. Aangezien het een softwareprobleem is zal je dit bij een nieuw toestel zeer waarschijnlijk gewoon terug krijgen. Beste lijkt me dus het samen met FabianNL (en mijzelf binnenkort hoop ik) wachten op de update van Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bdw80 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 11:03:
[...]

Dat idee heb ik zelf ook, maar ik heb er nu echt heel veel last van :P Zit eraan te denken om het ding te rooten en ClockSync als app te installeren, dat zou in theorie moeten werken...

Alleen heb ik nog nooit een telefoon geroot en ook niet heel veel zin om dingen kapot te maken :P
Rooten hoef je je niet druk om te maken met een Nexus, heb hiervoor een HTC gehad en daarmee was het echt ellende. Voor de Nexus download je de Nexus 4 toolkit en die doet al het werk voor je, bijna dan. Rooten en custom roms topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdw80
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 11:19:
[...]

Rooten hoef je je niet druk om te maken met een Nexus, heb hiervoor een HTC gehad en daarmee was het echt ellende. Voor de Nexus download je de Nexus 4 toolkit en die doet al het werk voor je, bijna dan. Rooten en custom roms topic.
Thanks, apparaat geroot en ClockSync erop gezet...in theorie zou die de systeemtijd gelijk moeten houden met de atoomklok...even afwachten nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
bdw80 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 11:53:
[...]

Thanks, apparaat geroot en ClockSync erop gezet...in theorie zou die de systeemtijd gelijk moeten houden met de atoomklok...even afwachten nu :)
Volgens het draadje eerder gepost, werkt dat niet:
My Nexus 4 w. JB 4.2.1 is affected by "clock lag" as well. I've rooted and installed clocksync to get ntp functionality, but this does not help. If I turn off the build in time sync, and set time by ntp, the clock looses close to a second for each passing minute. I'm close to returning the device, since I can't live with a broken clock.

[ Voor 4% gewijzigd door FabianNL op 24-01-2013 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdw80
FabianNL schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 11:55:
[...]

Volgens het draadje eerder gepost, werkt dat niet:

[...]
Ik vraag het me af, want ClockSync zou gewoon elke periode de klok gelijk moeten zetten met de atoomklok?

Ik zal de resultaten in ieder geval hier posten, op dit moment staat de tijd iig goed ;-)

[ Voor 11% gewijzigd door bdw80 op 24-01-2013 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
bdw80 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 11:59:
[...]

Ik vraag het me af, want ClockSync zou gewoon elke periode de klok gelijk moeten zetten met de atoomklok?

Ik zal de resultaten in ieder geval hier posten, op dit moment staat de tijd iig goed ;-)
Als je root hebt werkt ClockSync gewoon perfect hoor. Kan je instellen hoevaak en wanneer ie moet syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCeet
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-09 10:13
Wanneer zal er een nieuwe update komen?
Iemand die dit toevallig weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 07:04

Convoy

g44p

Autofan1985 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 11:00:
[...]

Volgende releases zal 4.2.2 zijn, we zitten inmiddels al op 4.2.1 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Sowieso lijken me al die malligheden softwareproblemen. De hardware/softwarecombinatie is natuurlijk relatief nieuw, dus kunnen er nog best wat kinderziektes in zitten.

Wat zijn trouwens de gevolgen van een update van de kale Android? Raak je iets kwijt van data of instellingen? Bij HTC ben ik gewend dat je er weinig van merkt, bij Samsung mag je al je homescreens en dergelijke opnieuw indelen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Gonadan schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 12:48:
Wat zijn trouwens de gevolgen van een update van de kale Android? Raak je iets kwijt van data of instellingen? Bij HTC ben ik gewend dat je er weinig van merkt, bij Samsung mag je al je homescreens en dergelijke opnieuw indelen.
Update van 4.2 naar 4.2.1 ging hier vlekkeloos.
Vroeger heb ik ook vaak zat tussen CM nightlies geupgrade op mijn Desire Z zonder iets kwijt te zijn.

Ik verwacht voor 4.2.1 -> 4.2.2? niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Wooh... Vandaag heb ik even de 3.7 inch telefoon van mijn zus in handen gehad. Die is net zo groot, maar wat dunner dan de Milestone die ik vorige maand nog gebruikte. Wat een klein toestel, na 2 weken N4....

[ Voor 8% gewijzigd door Katsunami op 24-01-2013 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
Convoy schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 12:45:
[...]

Volgende releases zal 4.2.2 zijn, we zitten inmiddels al op 4.2.1 :+
Je hebt gelijk. Ik ga nog maar een bakkie koffie halen dan. :P Bedoelde idd 4.2.2. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Katsunami schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 13:28:
Wooh... Vandaag heb ik even de 3.7 inch telefoon van mijn zus in handen gehad. Die is net zo groot, maar wat dunner dan de Milestone die ik vorige maand nog gebruikte. Wat een klein toestel, na 2 weken N4....
Ik heb laatste mijn Desire Z (ook 3.7") aan mijn vader te leen gegeven. Die wilde graag een smartphone om te kijken of hij er nog wat van kan snappen en om met de tijd mee te komen.
Dat apparaat weer even gebruiken en demonstreren is inderdaad aardig wennen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt bij Settings → Data usage → Set mobile data limit een grens instellen voor een warning en een stop op de mobiele data.

Is dat nog op een handigere manier aan te passen dan MB voor MB door die lijst heen te scrollen? Hij staat default op 5GB en ik wil hem naar 500MB, zoals het er nu naar uitziet moet ik daarvoor drie kwartier met de hand scrollen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 18:47:
Wat is het toch een fantastische toestel! :9~
Gister een kleine 7 uur screen-on time gehaald. Wat een verademing tegenover de One X.
Welke android versie heb je? Heb de mijne nu ongeveer een maand, maar nog nooit 1 dag zonder opladen gekund. Laat staan screen-on, dan haalt hij de 7 uur lang niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 13:40:
Je kunt bij Settings → Data usage → Set mobile data limit een grens instellen voor een warning en een stop op de mobiele data.

Is dat nog op een handigere manier aan te passen dan MB voor MB door die lijst heen te scrollen? Hij staat default op 5GB en ik wil hem naar 500MB, zoals het er nu naar uitziet moet ik daarvoor drie kwartier met de hand scrollen :'(
Jij bent gek :P Gewoon naar Settings -> Data Usage gaan. Trek de oranje balk naar 0. Dan kun je daarna de rode balk met hele gigabytes tegelijk naar beneden trekken. Dat is de limiet. Daarna kun je de oranje waarschuwingsbalk instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jace / TBL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-03-2023
Net een Nexus 4 in gebruik genomen, en enigszins paranoia over security settings. Leuk dat hij bij het installeren van apps aangeeft wat voor rechten die dingen allemaal willen. Maar ik begrijp dat het alleen keuze is tussen "ja, alles toestaan" of "nee, app niet installeren"? :{

Ik zie nogal eens dingen staan waarvan ik denk, WTF moet die app daarmee. Wat moet een app als Evernote met permisses als "find accounts on device" en "read your contacts". Of een hoop apps "read phone status and identity" terwijl je in die app (games e.d.) zelf ook al een account creëert.

Is daar geen workaround voor? Dat je dat soort dingen per stuk kunt blokkeren, of bijvoorbeeld dat een app die eist bij je contacts te kunnen (terwijl dat redelijkerwijs nergens voor nodig is), een lege lijst of bogus informatie krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 13:44:
[...]

Welke android versie heb je? Heb de mijne nu ongeveer een maand, maar nog nooit 1 dag zonder opladen gekund. Laat staan screen-on, dan haalt hij de 7 uur lang niet.
Stock 4.2.1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Jace / TBL schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 14:09:
Net een Nexus 4 in gebruik genomen, en enigszins paranoia over security settings. Leuk dat hij bij het installeren van apps aangeeft wat voor rechten die dingen allemaal willen. Maar ik begrijp dat het alleen keuze is tussen "ja, alles toestaan" of "nee, app niet installeren"? :{
Inderdaad. Alles of niets.
Ik zie nogal eens dingen staan waarvan ik denk, WTF moet die app daarmee. Wat moet een app als Evernote met permisses als "find accounts on device" en "read your contacts". Of een hoop apps "read phone status and identity" terwijl je in die app (games e.d.) zelf ook al een account creëert.

Is daar geen workaround voor? Dat je dat soort dingen per stuk kunt blokkeren, of bijvoorbeeld dat een app die eist bij je contacts te kunnen (terwijl dat redelijkerwijs nergens voor nodig is), een lege lijst of bogus informatie krijgt?
Er zijn apps die rechten per app kunnen blokkeren, maar daarvoor moet je de telefoon rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-09 20:58

In principe kan de app niet 100% 'functioneren' (volgens de developer althans) als het niet alle rechten in dat lijstje heeft. Vandaar dat het een alles-of-niets-keuze is.

Vaak legt de developer in de Description section uit waarom de app sommige vreemde permissions nodig heeft. Uiteraard is Google ook je vriend; zie bijv. http://discussion.evernot...droids-permissions-needs/

Wat de developer ook uitlegt, het sluit andersoortig gebruik natuurlijk niet uit; dat blijft je eigen afweging (paranoia vs vertrouwen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112

Ik zie nogal eens dingen staan waarvan ik denk, WTF moet die app daarmee. Wat moet een app als Evernote met permisses als "find accounts on device" en "read your contacts".Of een hoop apps "read phone status and identity" terwijl je in die app (games e.d.) zelf ook al een account creëert.

Read phone status heeft volgens mij te maken met het feit dat het spel stopt/in pauze gaat als je gebeld wordt. Dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Er zijn volgens mij wel oplossingen waarmee je per app kunt aangeven waar deze wel en niet toegang tot krijgt. Dat is een app die wel root toegang vereist. En hoe die heet weet ik ff niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ultraman schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 14:43:
Er zijn volgens mij wel oplossingen waarmee je per app kunt aangeven waar deze wel en niet toegang tot krijgt. Dat is een app die wel root toegang vereist. En hoe die heet weet ik ff niet meer.
Google Play: LBE Privacy Guard

Volgens mij kan deze dat

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Als je je zoveel zorgen maakt om privacy dat dit echt een belemmering is dan moet je je ook afvragen of een telefoon van Google (of Apple, of Microsoft) wel de juiste keuze is voor je. Persoonlijk heb ik ook moeite met de grote hoeveelheden aan rechten die ze tegenwoordig nodig menen te hebben, maar ik ben bang dat als ik rechten nog eens zou moeten gaan beïnvloeden per app het wel erg omslachtig wordt en veel apps weer niet naar behoren zullen werken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:58
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 13:40:

Op het getal klikken, dan kan je gewoon met een numeriek toetsenbord het aantal megabytes invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Katsunami schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 13:54:
Jij bent gek :P Gewoon naar Settings -> Data Usage gaan. Trek de oranje balk naar 0. Dan kun je daarna de rode balk met hele gigabytes tegelijk naar beneden trekken. Dat is de limiet. Daarna kun je de oranje waarschuwingsbalk instellen.
Ja thanks, gevonden :) Had het al een paar keer geprobeerd maar het leek niet te werken. Waarschijnlijk gewoon misgeclickt met m'n kolenschoppen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luapper schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 22:56:
[...]

Nu is het in jouw geval zo dat je geen aanspraak kunt maken op garantie (toch?), maar wat nou als het een hardware matig defect betreft die niet jezelf is aan te rekenen? Kun je hem dan niet gewoon naar LG-NL brengen/opsturen/laten ophalen, en dat zij dan zorgen dat het gerepareerd wordt?
Neen LG zegt gewoon hij word niet verkocht in de Benelux en we repareren hem dan ook niet!!

Inmiddels contact gehad met www-w-support.de en ik kan hem via mijn nichtje (in duitsland 10 km hier vandaan) naar hen versturen en de kosten bedragen dan 112,50 incl btw EN verzenden.
Reparatie zal 8-10 dagen duren dus ff doorbijten nog. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:37
Ik heb nu een Lumia 800. Nu ik hoor dat de LG Nexus zo 'goedkoop' via Duitsland aan te schaffen is zit ik er aan te denken om mijn 2 maand oude Lumia alweer van de hand te doen. Voor een hi-end smartphone heeft de LG Nexus een scherpe prijs namelijk.

Maar mijn Lumia houd het 3 dagen uit op 1 batterijlading. Nu doe ik ook niet zoveel met het toestel. Bellen doe ik zelden; ik sms of whatsapp meer. Ik check onderweg naar huis in de trein nog wel even twitter, facebook en mijn mail. Thats it eigenlijk. Soms een spelletje in de trein en de treintijden checken. Houd de Nexus het ook wel langer dan een dag uit met dit gebruik?

Ik heb namelijk een hekel aan de smartphone die iedere dag aan de lader moet. Hij moet het toch wel minimaal 2 dagen uithouden op 1 batterijlading.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deputy
Ik heb ook een Lumia 800 gehad. Als ik die op GPRS zette, haalde ik ook makkelijk twee dagen gebruik, maar drie niet denk ik. Nu heb ik een Nexus 4 en met jouw gebruik en Juice Defender haal ik de 2 dagen makkelijk.

Als ik spelletjes ga spelen haal ik de 2 dagen niet meer.

DeputyNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Bij mij houdt de Bezorgd Nexus4 het met dergelijk gebruik wel langer dan 2 dagen (2x 16 uur) uit. Of hij 3 dagen haalt: nooit op gelet. Tegen die tijd hangt hij al aan de lader.

[ Voor 13% gewijzigd door Katsunami op 24-01-2013 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
Nexus vandaag binnengekregen, man wat is ie snel! :p

Maar is er ook een manier om snel de camera te activeren? Bij mijn CM10 rom kon dat via het lockscreen naar links, maar dat zit niet in de stock 4.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
habermas schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 19:15:
Nexus vandaag binnengekregen, man wat is ie snel! :p

Maar is er ook een manier om snel de camera te activeren? Bij mijn CM10 rom kon dat via het lockscreen naar links, maar dat zit niet in de stock 4.2?
Dat kan nog steeds.
Wanneer je het lockscreen ziet, veeg dan vanuit de zijvlak die je aan de rechterkant ziet maar naar links.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfsantbergen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-08-2024
Leuk toestel, maar 1 ongelukje en het is gelijk einde verhaal. Dat valt me echt vies tegen. Hij valt van de stoel nog geen meter hoog, met als resultaat een scherm aan diggelen en een barstje aan de achterkant. Mijn Nexus staat nog aan, maar ik kan het lockscreen niet meer bedienen.

Ik heb hem in Duitsland gekocht, maar wanneer iemand weet hoe in NL garantie van LG te kunnen krijgen dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ralfsantbergen schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 19:55:
Leuk toestel, maar 1 ongelukje en het is gelijk einde verhaal. Dat valt me echt vies tegen. Hij valt van de stoel nog geen meter hoog, met als resultaat een scherm aan diggelen en een barstje aan de achterkant. Mijn Nexus staat nog aan, maar ik kan het lockscreen niet meer bedienen.

Ik heb hem in Duitsland gekocht, maar wanneer iemand weet hoe in NL garantie van LG te kunnen krijgen dan hoor ik het graag.
Lees mijn postings terug en je hebt het antwoord.

Reparaties al dan niet voor garantie zullen NIET plaats vinden omdat het toestel gewoonweg niet geleverd word in de Benelux.Je zult terug moeten naar land van aankoop.Dit is ook bevestigd door telefoon winkels als Belcompany,Phonehouse en KPN BC omdat de telefoon niet voorkomt in het systeem.In dit geval heb ik het probleem ook met voorzijde en door middel van een telefoontje opdracht gekregen van LG Duitsland om contact op te nemen met http://www.w-support.de een officiele reperateur van LG met behoud van garantie.Ook kun je bij hen al van te voren zien met een reparatie check wat de kosten zullen zijn van reparatie.in mijn geval 112,50 incl verzenden vanuit duits adres tot nu toe ook de goedkoopste die ik gevonden heb.Je kunt het bestellen in verschillende landen en zelf doen maar dan verloopt je garantie, setjes zijn te koop voor rond de $117

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2013 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfsantbergen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-08-2024
Ik had je post wel zien staan. Maar het leek me van belang voor andere geïnteresseerden om een extra schade melding te plaatsen. Zoals ik al zei was dit buiten mijn verwachting, genoeg toestellen die gekkere drops hebben overleeft zonder schrammetje.
Uiteraard sta ik niet te springen om meteen naar een reparatieservice te stappen met 2 jaar garantie minus 2 weken. Ik zal even informeren hoe die twee Nederlandse webwinkels die hem momenteel aanbieden dat doen. Ze bieden namelijk wel 2 jaar garantie op hun sites. Uiteraard zal ik de afloop posten mocht het alsnog vanuit NL mogelijk blijken.
Pagina: 1 ... 16 ... 63 Laatste

Let op:
~~~[html]Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic, <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1531584/last">~~~[Google Nexus 4/LG Nexus] levertijden- en abonnemententopic</a> en horen niet in dit topic.<br>

Alles over accessoires voor de Nexus 4 hoort thuis in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1526439/last">Accessoires voor de Google Nexus 4 - LG Nexus</a>.~~~[/html]