Ik ga niet slapen voordat ik de episode heb gezien iig, voorkomt spoilers
Ik wil hem ook zien, maar nog zeker bezig/niet beschikbaar op bekende kanalen.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
begint om 3 uur onze tijd, afgelopen om 4 uur, niet voor 5 uur online denk ik. mwah, ik ga denk ik maar gewoon tukken

member of Los Alcoholicos ban dhmo
Aha, tijdsverschil indd. 
Dan morgenmiddag maar even ophalen als het niet neergehaald is mbv notice and takedowns.
Dan morgenmiddag maar even ophalen als het niet neergehaald is mbv notice and takedowns.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
teaser:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=FM9kZI0smnw]
Teaser #2:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=FM9kZI0smnw]
Teaser #2:
[ Voor 34% gewijzigd door RocketKoen op 01-04-2013 04:33 ]
Verwijderd
Iemand hem al gezien? Ik ben pas vanmiddag thuis, maar ik denk dat hij thuis op mijn nas staat te wachten, gelijk kijken straks dus.
Heb hem gekeken en zit er meteen weer helemaal in! Kan niet wachten tot volgende week.Verwijderd schreef op maandag 01 april 2013 @ 08:14:
Iemand hem al gezien? Ik ben pas vanmiddag thuis, maar ik denk dat hij thuis op mijn nas staat te wachten, gelijk kijken straks dus.
Weinig tot geen actie, maar wel een mooie opbouw van de verhaallijn weer, zoals we uiteraard gewend zijn.
Ik kan hem al niet meer binnen halen, ze zijn er vroeg bij dit keer.... was er al bang voor
Smiling as the shit comes down...
Voor alle legale mensen hier die geen zin hebben om voor HBO extra te betalen .. piratenbaai. Het staat er sinds 10u vol mee
Encrypted is ie nog wel binnen te halen. Ik ga zo lekker ff kijkenScrooLoose schreef op maandag 01 april 2013 @ 10:54:
Ik kan hem al niet meer binnen halen, ze zijn er vroeg bij dit keer.... was er al bang voor
Vond wel heel toevallig dat een bepaalde TV nzb site sinds gisteren down is en dat op de zelfde dag dat ze GOT gingen uitzenden !
Soms weet ik het ook niet meer.........
Niks toevalligs aan, er gaat elke dag wel zo'n site op z'n gat
Smiling as the shit comes down...
Ik heb hem inmiddels gezien. Ik moest wel een paar keer nadenken over wie ook als weer waar in het verhaal staat. Misschien dat ik weer eens helemaal vanaf het begin af aan moet gaan kijken.
Sterk verhaal verder, goed om te zien dat het drakenvrouwtje echt bezig is om haar leger te vormen. Dat gaat zeker een knaller worden dit seizoen. Wat ik alleen nog niet helemaal snap is waar zij het geld vandaan tovert? Ze heeft er nu wel een extra lid bij voor haar 'Queensgaurd', die gaat ze zeker nodig hebben nu de Warlocks wraak willen.
Sterk verhaal verder, goed om te zien dat het drakenvrouwtje echt bezig is om haar leger te vormen. Dat gaat zeker een knaller worden dit seizoen. Wat ik alleen nog niet helemaal snap is waar zij het geld vandaan tovert? Ze heeft er nu wel een extra lid bij voor haar 'Queensgaurd', die gaat ze zeker nodig hebben nu de Warlocks wraak willen.
MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]
Dat heeft ze in Qarth verkregen aan het einde van het vorige seizoen.Ultimation schreef op maandag 01 april 2013 @ 13:03:
Wat ik alleen nog niet helemaal snap is waar zij het geld vandaan tovert?
Fijne seizoensopening! Enkele interessante verhaallijnen gaan direct verder, al had ik gehoopt nog iets te zien van Jaime en Arya. Maar goed, ze kunnen een aflevering ook niet helemaal volstoppen wanneer een serie zóveel personages bevat.
Nu weer een week wachten

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery
Ik ben nu nog in het boek zelf bezig en dacht dat ik ver genoeg zat om geen spoilers uit de serie te halen.
Laatste minuut: BAM.
Nee hoor, die kluis was leeg.Ram0n schreef op maandag 01 april 2013 @ 13:37:
[...]
Dat heeft ze in Qarth verkregen aan het einde van het vorige seizoen.
Ze heeft alleen wat goud enzo, en het meeste daarvan is uitgegeven om schepen te kopen met een crew die het aandurft om met 3 draken te zeilen.
spoiler:
Ze zal moeten betalen in draken
Bluefall schreef op maandag 01 april 2013 @ 13:42:
Ik ben nu nog in het boek zelf bezig en dacht dat ik ver genoeg zat om geen spoilers uit de serie te halen.
spoiler:
Tsja, in het boek blijft zijn identiteit heel lang geheim. Joran herkent Selme niet, omdat het 30 jaar geleden is dat ze elkaar hebben gezien. En omdat het verhaal uit het oogpunt van Danearys is geschreven, weet de lezer het ook niet.
Maar op TV is het wat lastiger om het mysterieus te houden wie de stranger is, omdat alle kijkers hem wel meteen herkennen.
[ Voor 52% gewijzigd door RocketKoen op 01-04-2013 14:01 ]
Waar ben je nu in het boek dan? De bladzijde dusBluefall schreef op maandag 01 april 2013 @ 13:42:
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Ze hebben iets gespoiled uit boek 4, als ik het me goed herinner.Phyxion schreef op maandag 01 april 2013 @ 14:26:
[...]
Waar ben je nu in het boek dan? De bladzijde dusAnders laat ik de aflevering nog wel even liggen want ik ben ook nog in het derde boek bezig
RocketKoen schreef op maandag 01 april 2013 @ 14:31:
[...]
Ze hebben iets gespoiled uit boek 4, als ik het me goed herinner.
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Ze kreeg geen geld. Die Xaro Xhoan Daxos wilde alleen maar een handeldje aangaan als er winst voor hem in zat, en dat zag hij nog niet echt gebeuren.Ram0n schreef op maandag 01 april 2013 @ 13:37:
[...]
Dat heeft ze in Qarth verkregen aan het einde van het vorige seizoen.
Fijne seizoensopening! Enkele interessante verhaallijnen gaan direct verder, al had ik gehoopt nog iets te zien van Jaime en Arya. Maar goed, ze kunnen een aflevering ook niet helemaal volstoppen wanneer een serie zóveel personages bevat.
Nu weer een week wachten
Magister Illyrio heeft 3 schepen gestuurd om ze op te halen uit Qarth, maar voor de rest heeft ze vrij weinig.
Zo te zien aan de preview van volgende week komt dan Arya weer voorbij:
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
Zo, hehe eindelijk weer begonnen. Eerste 5 minuten was even inkomen maar daarna zat ik er weer helemaal in. Ben heel erg benieuwd wat onze dwerg gaat doen na die keiharde afwijzing van zijn vader. lege ben heel erg benieuwd naar het leger van drakenvrouwtje. die lui lijken me geen mietjes. zonder blikken of blozen die tepel afsnijden
Misschien toch maar beginnen In de boeken
kan nu al niet wachten op volgende week.
Misschien toch maar beginnen In de boeken
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Verwijderd
Ik had omstreeks 03:00 op mijn nas staan (zomertijd) en om 06:00 kwamen de Engelse subs erbij.jpiwf schreef op maandag 01 april 2013 @ 01:50:
begint om 3 uur onze tijd, afgelopen om 4 uur, niet voor 5 uur online denk ik. mwah, ik ga denk ik maar gewoon tukken
Straks even kijken als de kids op bed liggen. Blijft de uitzenddatum trouwens zondag in Amerika? Ik wil graag een vaste avond deze serie gaan kijken, maar maandagavond is gewoon echt niet handig omdat ik dan vaak vergaderingen van commissies heb.
Ik hoop maar dat ze hem op zaterdag gaan uitzenden, zondagavond is een mooie avond voor deze serie om te zien. En natuurlijk kan ik een paar dagen wachten en dan met vertraging kijken, maar dat houd ik toch niet vol.
Ik moet ze ook nog allemaal zien. Mijn vrouw had ze binnen een maand allemaal gelezen en die werkt gewoon overdag en leest geen boek voor 20:00 in de avond en slaapt altijd voor 23:00, dus je bent er wel snel doorheen. Maar persoonlijk wacht ik liever totdat alle boeken er zijn, zit momenteel in een andere reeks en daar is net de auteur van overleden, komt dus geen einde aanSt@m schreef op maandag 01 april 2013 @ 15:51:
Misschien toch maar beginnen In de boekenkan nu al niet wachten op volgende week.
En ik heb de boeken van Robert Jordan nog liggen en die serie wil ik eerst uitlezen (komt waarschijnlijk ook een tv serie van).
De mensen die hier stoppen met kijken omdat er een spoiler inzit, dat is toch niet zo erg? Als je gewoon snel leest weet je al wat er in seizoen 5 t/m 9 van deze serie gaat zitten
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2013 17:39 ]
Wat hebben ze dan al gespoild uit boek 4? Heb de boeken wel gelezen (2 jaar geleden) maar kan het me effe niet voor de geest halen
De identiteit van de vreemde oude man die het leven van Daenerys redt.Evil Cowman schreef op maandag 01 april 2013 @ 18:22:
Wat hebben ze dan al gespoild uit boek 4? Heb de boeken wel gelezen (2 jaar geleden) maar kan het me effe niet voor de geest halen
spoiler:
Barristan Selmy
In de boeken geeft hij een valse naam op, en herkent niemand hem. Dan wordt hij pas later herkend als Daenerys bezoek krijgt uit Westeros.
edit: Ff opgezocht. Dat hij zijn identiteit opgeeft is al op het eind van boek 3.
[ Voor 7% gewijzigd door RocketKoen op 01-04-2013 18:36 ]
aaah dat.. ja kan me voorstellen dat dat jammer is voor de mensen die boek 3 nog lezen.. maar ergens snap ik het vanaf de kant van de makers ook wel..RocketKoen schreef op maandag 01 april 2013 @ 18:30:
[...]
De identiteit van de vreemde oude man die het leven van Daenerys redt.
spoiler:Barristan Selmy
In de boeken geeft hij een valse naam op, en herkent niemand hem. Dan wordt hij pas later herkend als Daenerys bezoek krijgt uit Westeros.
edit: Ff opgezocht. Dat hij zijn identiteit opgeeft is al op het eind van boek 3.
Maar dat wordt dan ook in boek 3 al bekend gemaakt, niet in 4
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Zoiets is ook 100x makkelijker in een boek te beschrijven dan in een TV serie. Je schrijft gewoon "Niemand herkende Pietje, die met een valse baard en onder de naam Willem door het land reisde" terwijl een kijker zich afvraagt wie die Willem nou eigenlijk is.RocketKoen schreef op maandag 01 april 2013 @ 18:30:
[...]
De identiteit van de vreemde oude man die het leven van Daenerys redt.
spoiler:Barristan Selmy
And to think they once said that computers would take away jobs.
Verwijderd
we hoeven hier toch geen spoiler tags te gebruiken? Ik vind het altijd zo irritant als ik op de ipad op tweakers lees, dan kan ik die blokken niet selecteren om te zien wat er staat
Nederlandse ondertiteling staat inmiddels op bierdopje.com
Scientia potentia est
Mooie aflevering, en mooie opening voor het seizoen. Erg goed zoals gewoonlijk. Qua dat laat het me niet in de steek ik vind het wel jammer in hoe verre ze nu al van het boek afwijken. maar dat zal wel aan mij liggen
hmm,CristianSchriev schreef op maandag 01 april 2013 @ 20:55:
Mooie aflevering, en mooie opening voor het seizoen. Erg goed zoals gewoonlijk. Qua dat laat het me niet in de steek ik vind het wel jammer in hoe verre ze nu al van het boek afwijken. maar dat zal wel aan mij liggen
Selmy die herkend wordt
De reden die John Snow geeft om bij de free folk te gaan.
Dat is alles wat mij op is gevallen. Heb jij nog meer gezien?
Verwijderd
Erg fijnKapiteiniglo schreef op maandag 01 april 2013 @ 20:42:
Nederlandse ondertiteling staat inmiddels op bierdopje.com
Hadden jullie ook wat glitches erin en halverwege dat de audio niet meer klopte met de monden van de acteurs?
Volgens mij ook niet zoveel, behalve dat hier en daar de volgorde van de'hoofstukken' wat anders is. Maar daar kan je bijna niet omheenRocketKoen schreef op maandag 01 april 2013 @ 21:07:
[...]
hmm,
Selmy die herkend wordt
Fijne aflevering iig
Mja, dat ze aan de volgorde sleutelen is niet zo'n ramp.EJPostema schreef op maandag 01 april 2013 @ 21:52:
[...]
Volgens mij ook niet zoveel, behalve dat hier en daar de volgorde van de'hoofstukken' wat anders is. Maar daar kan je bijna niet omheen
Fijne aflevering iig
Voor boek 4-5 zelfs erg welkom
Verwijderd
Dat uit die koets stappen en nasr die kids gaan zat volgens mij er ook niet in en dat gebeuren met sam, die rende nu wegen opeens stonden gasten achter hem en ik meen dat in het boek hij dat beest met een glas doodstak en ik meen ook dat hij in het boek wel raven gestuurd had?[message=40022359,noline]RocketKoen schreef op maandag 01 april 2013 @ 21:07
Even kijken, dat van Selmy is heeeel anders, erg jammer... Je mist een heel persoon (die best leuk was) en gewoon ruim 700+ blz dat hij al bekend was. De reden is volgens mij wat anders ja. Dat margery er al is (dat werd eerst voorgesteld en toen moest ze nog komen) .. Dat stuk met Sam is ook totaal anders! Hij had wel ravens gestuurd zo ver ik weet, en ze waren helemaal niet weg van de fist toen ze aangevallen waren.. (allemaal kleine punten maar toch..)RocketKoen schreef op maandag 01 april 2013 @ 21:07:
[...]
hmm,
Selmy die herkend wordt
Rond 21:43? Dan had je de repack moeten hebben..Verwijderd schreef op maandag 01 april 2013 @ 21:51:
[...]
Erg fijn
Hadden jullie ook wat glitches erin en halverwege dat de audio niet meer klopte met de monden van de acteurs?
Ja, naar die kids toe was ook wel nieuw voor me.Verwijderd schreef op maandag 01 april 2013 @ 22:02:
[...]
Dat uit die koets stappen en nasr die kids gaan zat volgens mij er ook niet in en dat gebeuren met sam, die rende nu wegen opeens stonden gasten achter hem en ik meen dat in het boek hij dat beest met een glas doodstak en ik meen ook dat hij in het boek wel raven gestuurd had?
Sam had in het boek de raven losgelaten, zonder bericht, maar dat was al verontrustend genoeg natuurlijk. Je andere punt is een spoiler volgens mij want dat doet ie later pas.
En idd, Strong Belwas is helaas er ook uit geknipt. Prominente rol die lang duurt in de boeken, dus vanwege de grootte van de Cast eruitgelaten.
spoiler:
Dat van Sam die een whitewalker afmaakt met dragonglass gebeurt als het goed is pas veel later.
Zou wel flauw zijn als dat eruit gaat. Dat is een belangrijk punt in het verhaal. En ze hebben het vinden van die dragonglass dingen er wel in laten zitten.
Vond het wel een coole aflevering! Heb de boeken niet gelezen (was er mee bezig, maar het is zóóó veel ...), vind de serie prima vermaak.
Blijf die Tyrion wel een goed personage in de serie vinden, ben benieuwd wat hij nu van plan is :-)
Blijf die Tyrion wel een goed personage in de serie vinden, ben benieuwd wat hij nu van plan is :-)
Nog niksDe_Bastaard schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 08:42:
Vond het wel een coole aflevering! Heb de boeken niet gelezen (was er mee bezig, maar het is zóóó veel ...), vind de serie prima vermaak.
Die zijn er wel een paar, die al sinds de 1e aflevering bezig zijn met een plannetje, maar dat zie je dan vanzelf wel
Tyrion heeft alles ingezet op het redden van Kings landing, en nu is zn vader er met alle eer vandoor.
Verwijderd
Mijn nas pakt ze altijd mee, maar de repack is denk ik door een takedown niet goedgegaan. Dacht dat het misschien aan de mediaspeler lag omdat ik die net geupdate had, maar dan ligt het dus aan een verkeerde versie.Jogai schreef op maandag 01 april 2013 @ 23:56:
Rond 21:43? Dan had je de repack moeten hebben..
Dat wijf met die draken begint mij een beetje te irriteren, de constante drang naar de Throne.. chill down..
Schiet tussen de palen en je scoort!
Zo ik heb gisteren de aflevering ook gekeken. Ik keek hem direct na de season finale van the walking dead.
Wat toch een verschil in kwaliteit van een serie zeg! Blij dat ik nu weer ff vast zit aan GoT:)
Die grote wolf die Sam "redde", was dat die ene van John? Er staat me iets van bij dat hij die kwijt was geraakt voordat die bij die chick uit kwam.
Wat toch een verschil in kwaliteit van een serie zeg! Blij dat ik nu weer ff vast zit aan GoT:)
Die grote wolf die Sam "redde", was dat die ene van John? Er staat me iets van bij dat hij die kwijt was geraakt voordat die bij die chick uit kwam.
Zij en elk ander character en in de seriexzaz schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 08:57:
Dat wijf met die draken begint mij een beetje te irriteren, de constante drang naar de Throne.. chill down..
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Vandaar dat het ook "Game of Thrones" heet
Iedereen wilt de ijzeren troon
De (boeken)serie heet officieel "A Song of Ice and Fire".De_Bastaard schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 10:51:
Vandaar dat het ook "Game of Thrones" heetIedereen wilt de ijzeren troon
"A Game of Thrones" was de titel van het eerste boek.
[ Voor 9% gewijzigd door Zeror op 02-04-2013 11:03 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Ja dat was die van Snow. In het vorige seizoen zie je dat de wolf er vandoor gaat als hij met de halfhand weg gaat (volgens mij). Dus in de serie klopt het dat de wolf weg is.MattyBomba schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 09:02:
Zo ik heb gisteren de aflevering ook gekeken. Ik keek hem direct na de season finale van the walking dead.
Volgens mij klopt het ook volgens de boeken, maar niet 100% zeker. Dat de wolf weg gaat is daar wat subtieler, maar volgens mij gebeurt het wel.
http://hbowatch.com/peter-dinklage-april-season-four/
Was toch wel een goede 1 april grap, ik trapte er zelf ook bijna in
Was toch wel een goede 1 april grap, ik trapte er zelf ook bijna in
Maar een groot deel van de serie blijft natuurlijk wel om de strijd om de ijzeren troon traaien.Zeror schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 11:02:
[...]
De (boeken)serie heet officieel "A Song of Ice and Fire".
"A Game of Thrones" was de titel van het eerste boek.
Juist. En dat a Game of Thrones veel meer aanspreekt dan a song of ice and fire voor een serie (naam) van de show! Dat is ook een belangrijke reden geweest.Arrne schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 15:24:
[...]
Maar een groot deel van de serie blijft natuurlijk wel om de strijd om de ijzeren troon traaien.
Vanaf Facebook:

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Was weer een lekker begin van het seizoen! Heb me weer heerlijk zitten ergeren aan de schijterigheid van Jeoffrey, goh wat haat ik zijn karakter
Jij gaat dit seizoen leuk vinden danViccers schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 22:06:
Was weer een lekker begin van het seizoen! Heb me weer heerlijk zitten ergeren aan de schijterigheid van Jeoffrey, goh wat haat ik zijn karakter
Spoiler much?
Nee, spoilen doe je zo:
spoiler:
Hij wordt vergiftigd op zijn eigen bruiloft door een complot van de lady of thorns, sansa en de nar. Tyrion krijgt de schuld
^RocketKoen schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 22:22:
[...]
Nee, spoilen doe je zo:
spoiler:Hij wordt vergiftigd op zijn eigen bruiloft door een complot van de lady of thorns, sansa en de nar. Tyrion krijgt de schuld
oh is dat zo? Volgens mij moet je verder lezen of komt er nog iets bij na boek 3.
spoiler:
aangezien de nar maar een pion is en word vermoord als ze Sansa uit Kings Landing heeft gehaald. Dit door Littlefinger, die na een tijd toe geeft dat hij de moordenaar was en de nar er niets van weet (met de nar bedoel ik die fool, weet zn naam niet meer).
Correct me if i'm wrong
spoiler:
Weet ik niet meer zo goed, ik geloof dat hij wel wat wist over de vergiftiging toch? Geen zin meer om op te zoeken, uiteindelijk ook niet zo gek belangrijk meer natuurlijk 
Die hele nar is er sowieso helemaal uitgehaald heb ik het idee. In deze aflevering zagen we Littlefinger direct met Sansa praten over zijn plannen. Dat de boel eigenlijk van Littlefinger komt hoort ze pas tijdens de ontsnapping in het boek.
Hij zat wel in de eerste aflevering van het 2e seizoen, maar ik denk dat ze em toch maar gaan overslaan voor de serie. Zou de boel ook wel onnodig gecompliceerd maken en ze moeten toch wat schrappen. Aan de andere kant leek het me wel weer mooi om Sansa's worsteling met haar droombeeld van prins-op-het-witte-paard en het contrast met die nar-ridder te zien.
Die hele nar is er sowieso helemaal uitgehaald heb ik het idee. In deze aflevering zagen we Littlefinger direct met Sansa praten over zijn plannen. Dat de boel eigenlijk van Littlefinger komt hoort ze pas tijdens de ontsnapping in het boek.
Hij zat wel in de eerste aflevering van het 2e seizoen, maar ik denk dat ze em toch maar gaan overslaan voor de serie. Zou de boel ook wel onnodig gecompliceerd maken en ze moeten toch wat schrappen. Aan de andere kant leek het me wel weer mooi om Sansa's worsteling met haar droombeeld van prins-op-het-witte-paard en het contrast met die nar-ridder te zien.
Arrne schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 22:50:
spoiler:Sansa was toch niet op de hoogte van het complot om hem te vermoorden?
spoiler:
Nee inderdaad. Ik bedoelde de ontsnapping. De moord is voor haar ook een verrassing ja 
RocketKoen schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 22:22:
[...]
Nee, spoilen doe je zo:
spoiler:Hij wordt vergiftigd op zijn eigen bruiloft door een complot van de lady of thorns, sansa en de nar. Tyrion krijgt de schuld
spoiler:
In deze serie weet je nooit hoe lang personages meegaan.. Het lijkt mij al een spoiler als je hint op iemands dood.
dan kan ik je al heel veel spoilenJogai schreef op woensdag 03 april 2013 @ 08:56:
[...]
spoiler:In deze serie weet je nooit hoe lang personages meegaan..Het lijkt mij al een spoiler als je hint op iemands dood.
spoiler:
hinthinthinthinthint
Haha, maar het blijft een geweldige serie/boeken
Is het misschien niet handiger om boven een spoiler te zetten over welk boek het gaat?
Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |
Verwijderd
Ophouden met die spoiler onzin. Dit zijn de regels hier op Tweakers voor topics van series:
3/4e van de spoiler tags hier zijn onterecht en kunnen achterwege blijven. Stukken uit boeken kunnen onder een spoiler, al het andere niet. En dat leest wel zo fijn voor iedereen met bijv. een ipad.Alles waar informatie over bekend is voor afleveringen die nog niet zijn uitgezonden in de Verenigde Staten moet in de zogenaamde spoilertag.
• Promo's (de trailer/reclame versie om een volgende aflevering aan te kondigen) moeten ook onder de spoilertag.
• Theorieën mogen zonder spoiler tags zolang ze geen bevestigde informatie/hints bevatten over toekomstige afleveringen.
• Bij twijfel: altijd in een spoilertag.
• Afleveringen worden op een dinsdagavond in de Verenigde Staten uitgezonden en te bekijken rond woensdagochtend Nederlandse tijd. Als je de aflevering nog niet gezien hebt heb je dus de kans dat je spoilers leest van de net uitgezonden aflevering (uitgezonden is uitgezonden of dat nu 1 week of 1 minuut na de uitzending is).
• Dit zijn de regels en dit topic is niet bedoeld om ze ter discussie te stellen. Plaats een topicreport als je vind dat iemand zich niet aan deze regels houdt, niet in het topic zelf.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2013 10:27 ]
Melkunie schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 22:36:
spoiler:Weet ik niet meer zo goed, ik geloof dat hij wel wat wist over de vergiftiging toch? Geen zin meer om op te zoeken, uiteindelijk ook niet zo gek belangrijk meer natuurlijk
spoiler:
Niet helemaal waar. Als ik me het goed herinner heeft Sansa het er ook met Littlefinger over om te ontsnappen. Dat plan gaat uiteindelijk niet door, omdat hij zogenaamd niks voor haar kan doen. Dan komt idd die nar/ridder aan zetten die haar gaat helpen te ontsnappen. Hij geeft haar ook het netje met die steen erin die giftig is. Wie de koning nu precies vermoord weet ik niet meer. Uiteindelijk is de conclusie wel goed.
Littlefinger heeft alles opgezet, allemaal uit liefde voor Sansa (en vooral haar moeder)
Littlefinger heeft alles opgezet, allemaal uit liefde voor Sansa (en vooral haar moeder)
Tegenwoordig kun je ook op je iPad spoilers lezen door er een keer op te tikkenVerwijderd schreef op woensdag 03 april 2013 @ 10:26:
Ophouden met die spoiler onzin. Dit zijn de regels hier op Tweakers voor topics van series:
[...]
3/4e van de spoiler tags hier zijn onterecht en kunnen achterwege blijven. Stukken uit boeken kunnen onder een spoiler, al het andere niet. En dat leest wel zo fijn voor iedereen met bijv. een ipad.
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Twijfel nog of ik nu al aan deze nieuwe serie ga beginnen, kheb er normaal gesproken een hekel aan als ik elke keer een week op een aflevering moet wachten. En ik ben pad recent met de GoT begonnen dus toen had ik het voordeel dat ik altijd meerdere afleveringen achter elkaar kon kijken.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Verwijderd
Ah? Dan heb ik niks gezegd. Ik zal het vanavond even proberen, eerst kon het niet en dan is dit hele topic onleesbaar op mijn ipad en tv serie topics volg ik bijna nooit vanachter een computer.Spike_wolf schreef op woensdag 03 april 2013 @ 10:34:
Tegenwoordig kun je ook op je iPad spoilers lezen door er een keer op te tikken
En dit topic is veel te interessant om links te laten liggen.
EJPostema schreef op woensdag 03 april 2013 @ 10:31:
[...]
spoiler:Niet helemaal waar. Als ik me het goed herinner heeft Sansa het er ook met Littlefinger over om te ontsnappen. Dat plan gaat uiteindelijk niet door, omdat hij zogenaamd niks voor haar kan doen. Dan komt idd die nar/ridder aan zetten die haar gaat helpen te ontsnappen. Hij geeft haar ook het netje met die steen erin die giftig is. Wie de koning nu precies vermoord weet ik niet meer. Uiteindelijk is de conclusie wel goed.
spoiler:
De grootmoeder van Margaery Tyrell ('Queen of Thorns') speelt er ook een rol als ik me het goed herinner.
En ik zou niet zeggen dat het uit liefde is van Littlefinger, het draait bij hem vooral om het machtsspelletje.
En ik zou niet zeggen dat het uit liefde is van Littlefinger, het draait bij hem vooral om het machtsspelletje.
Op Android kan dat zo te zien ook nuSpike_wolf schreef op woensdag 03 april 2013 @ 10:34:
[...]
Maar toch zou het wel fijn zijn als mensen bij spoilers over het boek boven de spoiler zetten over welk boek het gaat, aangezien nog niet iedereen hier tot en met boek 5 gelezen heeft, en daardoor niet weten welke spoiler ze wel of niet kunnen lezen.
Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |
Die spoilers hierboven komen voornamelijk uit het 2e boek van deel 3 (Storm of Swords: Blood and Gold). Wat dus seizoen 4 gaat worden.
Signature
Enigszins off-topic misschien, maar ik vond het toch een mooie website / data visualisatie.
Klik voor volledige versie:
Klik voor volledige versie:

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
All men must dieJogai schreef op woensdag 03 april 2013 @ 08:56:
[...]
spoiler:In deze serie weet je nooit hoe lang personages meegaan..Het lijkt mij al een spoiler als je hint op iemands dood.
[spoiler]Alles wat littlefinger doet, is uit liefde voor littlefingerEJPostema schreef op woensdag 03 april 2013 @ 10:31:
[...]
spoiler:Niet helemaal waar. Als ik me het goed herinner heeft Sansa het er ook met Littlefinger over om te ontsnappen. Dat plan gaat uiteindelijk niet door, omdat hij zogenaamd niks voor haar kan doen. Dan komt idd die nar/ridder aan zetten die haar gaat helpen te ontsnappen. Hij geeft haar ook het netje met die steen erin die giftig is. Wie de koning nu precies vermoord weet ik niet meer. Uiteindelijk is de conclusie wel goed.
[ Voor 56% gewijzigd door RocketKoen op 03-04-2013 13:11 ]
spoiler:
Dit topic heet [Serie] Game of Thrones, en gaat over de TV-serie Game of Thrones. Niet over de boekenreeks Game of Thrones.
En spoilertags zijn handig, als het af en toe gebeurt. Als het hele topic vergeven is van de spoilertags, wordt het echter stomvervelend om dit topic te volgen.
En spoilertags zijn handig, als het af en toe gebeurt. Als het hele topic vergeven is van de spoilertags, wordt het echter stomvervelend om dit topic te volgen.
Spoilertags zijn handig om te zorgen dat anderen niet onvoorbereid een spoiler lezen, wat voor vrijwel iedereen een aardige no-no is.
Véél spoilertags op basis van het feit dat mensen wél of niet de boeken gelezen hebben, maakt dit topic echter wel redelijk onleesbaar.
Bij dezen, een vriendelijk verzoek om dit tot een minimum te beperken, en als dit discussiëren een must is voor sommigen hier, om dan desnoods maar een discussietopic over de boeken te starten.
Houd daar alsjeblieft een beetje rekening mee.
[ Voor 10% gewijzigd door Ramzzz op 03-04-2013 13:30 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
EJPostema schreef op woensdag 03 april 2013 @ 10:31:
[...]
spoiler:
Nu je het zo zegt, zo was het inderdaad denk ik. Dus misschien toch nog de nar er in 
Verwijderd
Dat meisje van Winterfell had beter mee kunnen gaan met die knight (dog) die tijdens de Slag van Blackwater Bay is gevlucht.
De houndVerwijderd schreef op woensdag 03 april 2013 @ 13:39:
Dat meisje van Winterfell had beter mee kunnen gaan met die knight (dog) die tijdens de Slag van Blackwater Bay is gevlucht.
http://www.wired.com/unde...thrones-season-3-preview/
Beetje offtopic, maar 'tis zonde van het vrouwelijk schoon in de serie, zoals ze er hier er uit zien bij deze interviews.
Beetje offtopic, maar 'tis zonde van het vrouwelijk schoon in de serie, zoals ze er hier er uit zien bij deze interviews.
Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?
Verwijderd schreef op woensdag 03 april 2013 @ 13:39:
spoiler:
Dan was ze haar zusje ook meteen tegengekomen
Maar Sansa is een beetje een schaap...
Goed nieuws voor jou danBlonde Tux schreef op woensdag 03 april 2013 @ 14:57:
spoiler:
Ygrette krijgt nog een hoop sex scenes
[ Voor 36% gewijzigd door RocketKoen op 03-04-2013 15:27 ]
Wel een gave quote:Blonde Tux schreef op woensdag 03 april 2013 @ 14:57:
Vooral dat "quite a lot of middle".Martin told Wired that “the divisions into novels is almost arbitrary. I’m writing one story that has a beginning and quite a lot of middle, and hopefully an end.”
Dat de dames er in het dagelijks leven niet zo uitzien als in de serie is niet meer dan normaal.
"When you grow up your heart dies"
Oh nee zeker, alleen jammer dat ze niet zelf voor de natuurlijkere look gaan die ze in de serie hebben. Ach, smaken verschillen
Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?
De serie speelt in een middeleeuwse setting he. Toen was er nu eenmaal niet zo veel make-up als nuBlonde Tux schreef op woensdag 03 april 2013 @ 21:40:
Oh nee zeker, alleen jammer dat ze niet zelf voor de natuurlijkere look gaan die ze in de serie hebben. Ach, smaken verschillen
En Arya is in de serie een dakloze vluchteling. Met zo'n look wil ze waarschijnlijk niet op school verschijnen
Verwijderd
Zo zeg, dat werkt perfect. Helaas kan ik op de tablet weer niet dat wired filmpje bekijken,maar de tekst erbij dat de boekenlezers geshocked zullen zijn bevalt me niet echt... Een serie als sword of ttuth heeft zo wel een van mijn favoriete boekenreeksen (ook fantasy) wel heel erg verkracht, een ander woord is er niet voor.Spike_wolf schreef op woensdag 03 april 2013 @ 10:34:
[...]
Gelukkig zit hier hbo achter, maar ik ga echt balen als ze opeens zelf dingen gaan bedenken die niet in de boeken voorkomen.
offtopic:
hey die quotes werken op Android ook perfect zo, ideaal
hey die quotes werken op Android ook perfect zo, ideaal
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Mja, de schrijver is zelf co-producent. Dus je hoeft denk ik niet bang te zijn dat het verhaal verkracht wordt.Verwijderd schreef op woensdag 03 april 2013 @ 22:10:
[...]
Zo zeg, dat werkt perfect. Helaas kan ik op de tablet weer niet dat wired filmpje bekijken,maar de tekst erbij dat de boekenlezers geshocked zullen zijn bevalt me niet echt... Een serie als sword of ttuth heeft zo wel een van mijn favoriete boekenreeksen (ook fantasy) wel heel erg verkracht, een ander woord is er niet voor.
Gelukkig zit hier hbo achter, maar ik ga echt balen als ze opeens zelf dingen gaan bedenken die niet in de boeken voorkomen.
Maar het kan best dat de schrijver bepaalde stukken na 10 jaar toch anders wil doen. Of dat dingen aangepast moeten worden omdat ze niet erg geschikt zijn voor verfilming. Bijvoorbeeld the mysterious Greybeard.
Ze gaan niks belangrijks aanpassen, stukken die niet fijn zijn te verfilmen, te duur zijn of gewoon misschien onmogelijk of de techniek laat het niet toe. Enzovoort. Maar de verzinnen altijd wel wat leuks. Mensen die de boeken lezen en de serie kijken zijn dan soms misschien wel wat teleurgesteld, maar zo gaat dat nou eenmaal. Veranderingen zijn er altijd naar verfilmingen. aGOT is een van de beste verfilmingen ooit als je het mij vraagt!RocketKoen schreef op woensdag 03 april 2013 @ 22:33:
[...]
Mja, de schrijver is zelf co-producent. Dus je hoeft denk ik niet bang te zijn dat het verhaal verkracht wordt.
Maar het kan best dat de schrijver bepaalde stukken na 10 jaar toch anders wil doen. Of dat dingen aangepast moeten worden omdat ze niet erg geschikt zijn voor verfilming. Bijvoorbeeld the mysterious Greybeard.
Het lijkt er wel op dat grote vechtscenes niet in het budget passenCristianSchriev schreef op woensdag 03 april 2013 @ 23:45:
[...]
Ze gaan niks belangrijks aanpassen, stukken die niet fijn zijn te verfilmen, te duur zijn of gewoon misschien onmogelijk of de techniek laat het niet toe. Enzovoort. Maar de verzinnen altijd wel wat leuks. Mensen die de boeken lezen en de serie kijken zijn dan soms misschien wel wat teleurgesteld, maar zo gaat dat nou eenmaal. Veranderingen zijn er altijd naar verfilmingen. aGOT is een van de beste verfilmingen ooit als je het mij vraagt!
Al gebeurt dat in het boek ook regelmatig.
En ze bezuinigen flink op kleding. Die arme actrices lopen regelmatig helemaal zonder rond.
Die overweging had ik dus toen ik begon aan het eerste boek in 1996... Ik begin eigenlijk nooit aan boekenreeksen die nog niet voltooid zijn.Chaoss schreef op woensdag 03 april 2013 @ 10:34:
Twijfel nog of ik nu al aan deze nieuwe serie ga beginnen, kheb er normaal gesproken een hekel aan als ik elke keer een week op een aflevering moet wachten. En ik ben pad recent met de GoT begonnen dus toen had ik het voordeel dat ik altijd meerdere afleveringen achter elkaar kon kijken.
En je hebt natuurlijk nog dat ze sommige (minder belangrijke) personages eruit laten omdat de mensen die alleen de tv serie zien dan waarschijnlijk al helemaal in de war raken door de gigantische berg personages
Hoe graag iemand het misschien ook wil, het volledig accuraat verfilmen van een boek is bijna niet mogelijk. In het begin maakte ik de fout om eerst de boeken te lezen en daarna de serie te kijken, tja, dan is het verschil groot. Dat doen we dus niet meerCristianSchriev schreef op woensdag 03 april 2013 @ 23:45:
[...]
Ze gaan niks belangrijks aanpassen, stukken die niet fijn zijn te verfilmen, te duur zijn of gewoon misschien onmogelijk of de techniek laat het niet toe. Enzovoort. Maar de verzinnen altijd wel wat leuks. Mensen die de boeken lezen en de serie kijken zijn dan soms misschien wel wat teleurgesteld, maar zo gaat dat nou eenmaal. Veranderingen zijn er altijd naar verfilmingen. aGOT is een van de beste verfilmingen ooit als je het mij vraagt!
In de boeken worden de meeste gevechten ook niet beschreven, wel jammer. Maar aan de andere kant heeft het wel wat, om achteraf te horen hoe het gingRocketKoen schreef op donderdag 04 april 2013 @ 01:46:
[...]
Het lijkt er wel op dat grote vechtscenes niet in het budget passen
Al gebeurt dat in het boek ook regelmatig.
En ze bezuinigen flink op kleding. Die arme actrices lopen regelmatig helemaal zonder rond.
lordsnow schreef op donderdag 04 april 2013 @ 01:58:
Die overweging had ik dus toen ik begon aan het eerste boek in 1996... Ik begin eigenlijk nooit aan boekenreeksen die nog niet voltooid zijn.
offtopic:
Wat valt er dan wel te lezen aan goede fictie(-reeksen)? Bij een TV-serie weet je dat het "worst case" 5 a 10 jaar wachten is (soaps tellen niet), bij boekenreeksen kan dat 50 jaar tot de dood vd auteur zijn.
En in een geval als Dune dan nog 150 jaar tot zoon Brian niet alleen dood is maar zijn herinnering ook
Wat valt er dan wel te lezen aan goede fictie(-reeksen)? Bij een TV-serie weet je dat het "worst case" 5 a 10 jaar wachten is (soaps tellen niet), bij boekenreeksen kan dat 50 jaar tot de dood vd auteur zijn.
En in een geval als Dune dan nog 150 jaar tot zoon Brian niet alleen dood is maar zijn herinnering ook

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
F_J_K schreef op donderdag 04 april 2013 @ 09:12:
[...]
offtopic:
offtopic:
His Dark Materials, van Philip Pullman, bijvoorbeeld.
Helaas is de verfilming van deel 1 'Northern Lights', verfilmd als 'The Golden Compass' met allemaal A-acteurs, commercieel geen groot succes gebleken, ondanks de mooie verfilming.
Die gaat dus op zij best een LOTR-scenario tegemoet, met een hernieuwde poging door een ander na jaren met andere acteurs.
Best jammer, goede boeken!
His Dark Materials, van Philip Pullman, bijvoorbeeld.
Helaas is de verfilming van deel 1 'Northern Lights', verfilmd als 'The Golden Compass' met allemaal A-acteurs, commercieel geen groot succes gebleken, ondanks de mooie verfilming.
Die gaat dus op zij best een LOTR-scenario tegemoet, met een hernieuwde poging door een ander na jaren met andere acteurs.
Best jammer, goede boeken!
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Verwijderd
Oh damn, dit moet ik hebben en wel nu, zo even zien hoe te bestellen:
http://www.sfx.co.uk/2013...e-of-thrones-on-sale-now/
Een must have voor mij.
Een must have voor mij.
Ziet er idd erg gaaf uit! Zo te zien geen verzendkosten in Europa en te betalen met CC.Verwijderd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 12:02:
Oh damn, dit moet ik hebben en wel nu, zo even zien hoe te bestellen:
Een must have voor mij.
Verwijderd
Ik meen dat ik in het verleden daar wel verzendkosten moet betalen. Ik zal straks even zien, kan hier wat lastig op mijn creditcard site inloggen.tweaker2010 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 12:44:
[...]
Ziet er idd erg gaaf uit! Zo te zien geen verzendkosten in Europa en te betalen met CC.
Ik heb al van SFX de Lost special en dit zijn heel goede special edities van het sfx magazine. Alleen wil die website weleens niet leveren en dan kan je heel lastig je geld terugkrijgen. Dat was wel een paar jaar terug, lees ook alleen klachten uit 2008 enzo, dus het zal nu wel goed zijn.
Ik heb ook al het Game of Thrones tv serie boek van seizoen 1 + 2, ook al een pareltje. Ik vind dit soort spul fantastisch om te kopen.
Net besteld: Grand Total: £10.99Verwijderd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 13:57:
[...]
Ik meen dat ik in het verleden daar wel verzendkosten moet betalen. Ik zal straks even zien, kan hier wat lastig op mijn creditcard site inloggen.
Ik heb al van SFX de Lost special en dit zijn heel goede special edities van het sfx magazine. Alleen wil die website weleens niet leveren en dan kan je heel lastig je geld terugkrijgen. Dat was wel een paar jaar terug, lees ook alleen klachten uit 2008 enzo, dus het zal nu wel goed zijn.
Ik heb ook al het Game of Thrones tv serie boek van seizoen 1 + 2, ook al een pareltje. Ik vind dit soort spul fantastisch om te kopen.
Dus geen shipping kosten
Verwijderd
Ik heb er ook 10,99 voor betaald. Top blad, ben benieuwd. Heb hier de Lost special liggen en die is 130 pagina's dik en daar zat een poster en muismat en nog meer goodies bij. Nu weet ik niet of we hier spullen bij krijgen, maar het ding is 60 pagina's dikker dan die van Lost en in mijn ogen een must have als je een creditcard hebt.
Er komt ook een digitale variant van (die wellicht ook te downloaden is via usenet ofzo voor diegene die hem niet anders kunnen aanschaffen), maar op glanzend papier is dit wel zo mooi.
Er komt ook een digitale variant van (die wellicht ook te downloaden is via usenet ofzo voor diegene die hem niet anders kunnen aanschaffen), maar op glanzend papier is dit wel zo mooi.
Verwijderd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 18:42:
Ik heb er ook 10,99 voor betaald. Top blad, ben benieuwd. Heb hier de Lost special liggen en die is 130 pagina's dik en daar zat een poster en muismat en nog meer goodies bij. Nu weet ik niet of we hier spullen bij krijgen, maar het ding is 60 pagina's dikker dan die van Lost en in mijn ogen een must have als je een creditcard hebt.

dit plaatje staat er onderaan bij, maar kan niet wijs worden of je dat er dan bij krijgt.
want als je het er wel bij krijgt moet ik er ook maar 1 bestellen
Dit topic is gesloten.
Let op:
De spelregels:
Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.
Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews
Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic
De spelregels:
Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.
Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews
Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic