MotoGP en WSBK topic

Pagina: 1 ... 33 ... 77 Laatste
Acties:

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:54
Die keuring is zo streng niet hoor.
Hoe moeilijkste met een gebroken been is volgens mij dat je in een x-aantal seconden een trap op en af moet.

Edit:
Gevonden.
- Een mobiliteit van minstens 50% van de heup- en kniegewrichten.
- Op één been staan, zowel rechts als links, voor meer dan vijf seconden.
- Zonder hulp een afstand van twintig meter afleggen in minder dan vijftien seconden.
- Tien traptreden op en af in minder dan twintig seconden.

Bovengenoemde vier vereisten zijn een standaard protocol voor coureurs die een been, heup of voetblessure hebben.

[ Voor 60% gewijzigd door TheBrut3 op 20-09-2017 18:58 ]

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:21

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:46
Of dat zo verstandig is van Rossi vraag ik mij af.

Kampioenschap is toch al bekeken, en als hij er nu af vliegt is de schade vele malen erger.

Maar zo zie je maar weer, er zit wel karakter in die kereltjes :P

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:49
Grolsch schreef op donderdag 21 september 2017 @ 16:05:
Of dat zo verstandig is van Rossi vraag ik mij af.

Kampioenschap is toch al bekeken, en als hij er nu af vliegt is de schade vele malen erger.

Maar zo zie je maar weer, er zit wel karakter in die kereltjes :P
Echt jammer voor vdm, het kampioenschap is verkeken, maar vale hoopt gewoon nog wat puntjes te sprokkelen, en marc kan ook vallen en geblesseerd raken..

• Grolsch
Dacuuu schreef op donderdag 21 september 2017 @ 16:40:
[...]

Echt jammer voor vdm, het kampioenschap is verkeken, maar vale hoopt gewoon nog wat puntjes te sprokkelen, en marc kan ook vallen en geblesseerd raken..
Ik vind het ook doodzonde dat vdM niet mee mag doen, maar ik geloof er niet in dat zowel Marc, Dovi, en Vinalez alle 3 tegelijkertijd uit gaan vallen :P

Als Rossi mee rijdt zondag verwacht ik ook niet dat hij veel punten pakt, Aragon is wat dat betreft zijn circuit niet, hij heeft er nog nooit gewonnen volgens mij.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Volgens mij is er nu nog steeds niet 100% kans dat Rossi wel de race gaat rijden, want hoewel fit verklaard was er ook nog wat anders?

"If I will be declared fit to ride, I'll have the real answer after FP1, because riding the M1 will be a much bigger challenge. We'll see. See you in Aragon!"

Should Rossi be declared unfit, or be unable to complete the weekend, WorldSBK star van der Mark will remain on standby for a MotoGP debut at Aragon. However the Dutchman would face an even tougher task if he misses out on Friday practice time.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

hardware-lover schreef op donderdag 21 september 2017 @ 17:24:
Volgens mij is er nu nog steeds niet 100% kans dat Rossi wel de race gaat rijden, want hoewel fit verklaard was er ook nog wat anders?

"If I will be declared fit to ride, I'll have the real answer after FP1, because riding the M1 will be a much bigger challenge. We'll see. See you in Aragon!"

Should Rossi be declared unfit, or be unable to complete the weekend, WorldSBK star van der Mark will remain on standby for a MotoGP debut at Aragon. However the Dutchman would face an even tougher task if he misses out on Friday practice time.
Hij ging toch harder dan Viñales. Ben benieuwd wat het excuus van Mav is.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-10 22:21
Het levert VdM in ieder geval een hoop goede PR op en hij krijgt van Yamaha de mogelijkheid aangeboden om een MotoGP-test te doen op de M1 in de voorbereiding op het seizoen 2018.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
DeTjuk schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 08:16:
Het levert VdM in ieder geval een hoop goede PR op en hij krijgt van Yamaha de mogelijkheid aangeboden om een MotoGP-test te doen op de M1 in de voorbereiding op het seizoen 2018.
En dat is misschien nog wel beter voor Vdm ook ipv direct een raceweekend zonder voorbereiding.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• DeTjuk
Oogje schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 13:08:
[...]

En dat is misschien nog wel beter voor Vdm ook ipv direct een raceweekend zonder voorbereiding.
Ja, is zeker niks mis mee.

Maar een P3 voor Rossi. Daar had ik mijn geld niet op durven inzetten. Lekker hoor.

En P2 voor Lorenzo, Dovi ver achter zich latend, lijkt ook de goede kant op te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Nette race van Rossi. Gewoon mee kunnen knokken.

Lorenzo close bij een eerste overwinning. Hopelijk kan ie dit seizoen nog een eerste plek halen,maar met een MM die in vorm is ben ik er bang voor.

MM is de wereldkampioen 2017.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-10 12:33
Rossi wat een held. toch nog 5e
En Marquez gaat het denk ik ook wel worden.
Jammer dat het alweer bijna voorbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:40
chimera2 schreef op maandag 25 september 2017 @ 07:40:
Rossi wat een held. toch nog 5e
En Marquez gaat het denk ik ook wel worden.
Jammer dat het alweer bijna voorbij is.
Daar ben ik ook bang voor :X go Dovi!!

Maar het was weer een spannende en mooie wedstrijd. En dan ineens pedrosa die de hoek om komt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:28

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Mm is gewoon van een andere planeet. Het maakt hem niks uit waarop hij rijd. Hij zoekt gewoon het limit op. Erg mooi om dat altijd te zien.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
Tylen schreef op maandag 25 september 2017 @ 08:14:
Mm is gewoon van een andere planeet. Het maakt hem niks uit waarop hij rijd. Hij zoekt gewoon het limit op. Erg mooi om dat altijd te zien.
de limiet opzoeken?
Er soms overheen gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Tylen schreef op maandag 25 september 2017 @ 08:14:
Dat zou ik nog niet durven beweren. Hij heeft tot nu toe alleen op de repsol honda gereden. Ben benieuwd of ie dit ook op de huidige M1 had gekund (die dit jaar toch echt een stuk minder lijkt te zijn).

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:54
Rea 3x op rij kampioen WSBK, nette race met een mega voorsprong.
Wel grappig hoe ze de complete motor hebben omgebouwd op het circuit :+ Compleet andere kuip er op gedaan.

Nette inhaalrace ook van van der Mark nadat hij was gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
TheBrut3 schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 13:48:
Rea 3x op rij kampioen WSBK, nette race met een mega voorsprong.
Wel grappig hoe ze de complete motor hebben omgebouwd op het circuit :+ Compleet andere kuip er op gedaan.

Nette inhaalrace ook van van der Mark nadat hij was gevallen.
Op zich is dat best knap natuurlijk, maar voor de kijker zou het beter zijn dat de Kawa dominantie wat afzwakt.

Gelukkig dit weekend eindelijk weer MotoGP *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:38
DeTjuk schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 11:01:
[...]

Op zich is dat best knap natuurlijk, maar voor de kijker zou het beter zijn dat de Kawa dominantie wat afzwakt.

Gelukkig dit weekend eindelijk weer MotoGP *O*
De dominantie is inderdaad slecht voor de sport. Doet niks af aan de prestatie van Rea, maar ik merk aan mezelf dat ik minder de behoefte heb om iedere race te kijken (dit wordt natuurlijk ook niet geholpen als Eurosport plant om WSBK uit te zenden en hier vervolgens een wielren activiteit overeen gooit).
Een aantal jaren geleden vochten meerdere merken spannende races uit om de overwinning. De laatste 3(?) jaren is het vooral Kawasaki en soms Ducati. Er is gesproken over een spec ECU om de teams dichter bij elkaar te krijgen, een besluit hierover heb ik echter nog niet gevonden. En goed dat ze zoeken naar mogelijkheden om het veld dichter bij elkaar te krijgen, maar volgens mij heeft een Spec ECU ook veel impact op de ontwikkeling van de superbikes voor de "gewone" consument.

En dit weekend weer vroeg op inderdaad. Rossi heeft in ieder geval alweer getraind op zijn ranch (link) :).

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:16
Smith ook volgend jaar op de KTM, die snap ik niet helemaal eigenlijk, zet Kallio op dat ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Ik had het hier al ergens geroepen (dat zijn contract niet verbroken zou worden), maar Bradley Smith blijft voor 2018 ook verbonden aan KTM.

Kallio blijft testrijder met af en toe een wildcard optie.

[ Voor 7% gewijzigd door DeTjuk op 11-10-2017 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
Bijzondere keuze van KTM. Ik ben benieuwd hoe ze die keuze hebben afgewogen. Vooral omdat Kallio duidelijk beter is op de KTM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Willem30 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 13:09:
Bijzondere keuze van KTM. Ik ben benieuwd hoe ze die keuze hebben afgewogen. Vooral omdat Kallio duidelijk beter is op de KTM.
Bradley Smith heeft officieel een contract tot en met 2018 getekend, dus daar zal het wel grotendeels mee te maken hebben.

Ben benieuwd of Aprilia de progressie nog verder kan voortzetten (Espargaro dan) en nog voor een verassing zorgen.

Aankomende wedstrijd zal voor een groot deel kunnen bepalen hoe de kaarten geschud gaan zijn voor de eindstrijd in Valencia. Ik hoop dat onze Italiaanse vriend Dovi nog een comeback kan maken en in de voetsporen van Stoner treed, maar ben bang dat MM weer een kampioenschap mag gaan bijschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

DeTjuk schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 13:16:
[...]

Bradley Smith heeft officieel een contract tot en met 2018 getekend, dus daar zal het wel grotendeels mee te maken hebben.

Ben benieuwd of Aprilia de progressie nog verder kan voortzetten (Espargaro dan) en nog voor een verassing zorgen.

Aankomende wedstrijd zal voor een groot deel kunnen bepalen hoe de kaarten geschud gaan zijn voor de eindstrijd in Valencia. Ik hoop dat onze Italiaanse vriend Dovi nog een comeback kan maken en in de voetsporen van Stoner treed, maar ben bang dat MM weer een kampioenschap mag gaan bijschrijven.
MM is gewoon veel te goed. Hij zet de RC213V op elk circuit naar zijn hand alsof het niets is. Hij gaat nog iets te vaak op z'n bek imho, maar zonder die opgeblazen motor op Silverstone had ie het WC al min of meer in the bag gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
DeTjuk schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 13:16:
[...]

Volgend jaar Redding op die fiets. Die is al bekend met italiaanse motoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Heerlijke beelden uit Japan zeg.

Afbeeldingslocatie: https://www.crash.net/sites/default/files/styles/article/public/image_importer/MotoGP/696461.jpg?itok=jfi5gpjD

2017 Japanese MotoGP, Motegi - Free Practice (2) Results
Bron.
MotoGP

Andrea Dovizioso turns the tables on title rival Marc Marquez to lead FP2 at the Japanese MotoGP, morning leader Marquez falling while pushing to beat the Italian's tine in the closing minutes...

Jack Miller is missing the event after breaking his right tibia in a trials incident on September 29 and is replaced by HRC test rider Hiroshi Aoyama.

Tech 3's Jonas Folger has returned to Germany to undergo tests for a suspected recurrence of the Epstein Barr virus and has been replaced by Kohta Nozane.

Fellow Yamaha test rider Katsuyuki Nakasuga is competing as a wild-card

1. ^4 Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (GP17) 1m 54.877s [Lap 7/17] 296km/h (Max)
2. ˅1 Marc Marquez ESP Repsol Honda (RC213V) 1m 54.920s +0.043s [14/16] 296km/h
3. ˅1 Aleix Espargaro ESP Factory Aprilia Gresini (RS-GP) 1m 55.061s +0.184s [16/16] 297km/h
4. = Jorge Lorenzo ESP Ducati Team (GP17) 1m 55.234s +0.357s [16/18] 294km/h
5. ^1 Johann Zarco FRA Monster Yamaha Tech3 (YZR-M1)* 1m 55.468s +0.591s [12/18] 297km/h
6. ^6 Danilo Petrucci ITA Octo Pramac (GP17) 1m 55.541s +0.664s [17/19] 299km/h
7. ^6 Andrea Iannone ITA Suzuki Ecstar (GSX-RR) 1m 55.614s +0.737s [16/20] 297km/h
8. ^12 Dani Pedrosa ESP Repsol Honda (RC213V) 1m 55.773s +0.896s [20/20] 283km/h
9. ˅2 Cal Crutchlow GBR LCR Honda (RC213V) 1m 56.149s +1.272s [12/19] 295km/h
10. ˅2 Alex Rins ESP Suzuki Ecstar (GSX-RR)* 1m 56.229s +1.352s [14/18] 295km/h
11. ˅2 Maverick Viñales ESP Movistar Yamaha (YZR-M1) 1m 56.376s +1.499s [16/18] 295km/h
12. ^7 Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha (YZR-M1) 1m 56.435s +1.558s [18/18] 293km/h
13. ^2 Kohta Nozane JPN Monster Yamaha Tech3 (YZR-M1)* 1m 56.453s +1.576s [12/18] 291km/h
14. ˅11 Scott Redding GBR Octo Pramac (GP16) 1m 56.680s +1.803s [10/13] 295km/h
15. ^7 Karel Abraham CZE Pull&Bear Aspar (GP15) 1m 56.776s +1.899s [13/16] 291km/h
16. ^1 Alvaro Bautista ESP Pull&Bear Aspar (GP16) 1m 56.827s +1.950s [11/21] 293km/h
17. ˅7 Bradley Smith GBR Red Bull KTM Factory (RC16) 1m 56.853s +1.976s [15/15] 287km/h
18. ˅7 Pol Espargaro ESP Red Bull KTM Factory (RC16) 1m 56.872s +1.995s [14/15] 296km/h
19. ˅1 Sam Lowes GBR Factory Aprilia Gresini (RS-GP)* 1m 57.250s +2.373s [16/17] 290km/h
20. ˅4 Loris Baz FRA Reale Avintia (GP15) 1m 57.259s +2.382s [14/17] 288km/h
21. ˅7 Hector Barbera ESP Reale Avintia (GP16) 1m 57.540s +2.663s [18/20] 298km/h
22. ^2 Hiroshi Aoyama JPN EG 0,0 Marc VDS (RC213V) 1m 57.548s +2.671s [18/18] 297km/h
23. ˅2 Tito Rabat ESP EG 0,0 Marc VDS (RC213V) 1m 57.645s +2.768s [18/20] 291km/h
24. ˅1 Katsuyuki Nakasuga JPN Yamaha Factory (YZR-M1) 1m 58.341s +3.464s [8/17] 294km/h

* Rookie
Key:
˄X Up X places from FP1.
= Rider has the same position as FP1.
˅X Down X places from FP1.

Voorbeschouwing op de race hier.

Cursus bowlen met Crutchlow.

[ Voor 4% gewijzigd door DeTjuk op 13-10-2017 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Bansheeben schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 13:52:
[...]

MM is gewoon veel te goed. Hij zet de RC213V op elk circuit naar zijn hand alsof het niets is. Hij gaat nog iets te vaak op z'n bek imho, maar zonder die opgeblazen motor op Silverstone had ie het WC al min of meer in the bag gehad.
Dat op z'n bek gaan is volgens mij inherent aan zijn manier van rijden. Hij rijdt vaak over de grens in de vrije trainingen. Ook lukt het hem om op deze manier om problemen met de machine / banden heen te rijden.
Als je zag hoeveel fouten hij in Aragon maakte, o.a. aantal keer missen van de apex en veel te wijd bij het inhalen. En dan tóch de race winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Erapaz schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 09:51:
[...]

Dat op z'n bek gaan is volgens mij inherent aan zijn manier van rijden. Hij rijdt vaak over de grens in de vrije trainingen. Ook lukt het hem om op deze manier om problemen met de machine / banden heen te rijden.
Als je zag hoeveel fouten hij in Aragon maakte, o.a. aantal keer missen van de apex en veel te wijd bij het inhalen. En dan tóch de race winnen.
Precies. Alleen ik denk dat die rijstijl hem ook nog wel eens een keer op kan gaan breken. Die hele dikke highsider gaat een keer komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Lekker weer daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:26

Steffie

Opaque

Bansheeben schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 10:10:
[...]

Precies. Alleen ik denk dat die rijstijl hem ook nog wel eens een keer op kan gaan breken. Die hele dikke highsider gaat een keer komen.
Vandaag ook weer met een high sider afgestapt. Veel geluk dat hij zijn sleutelbeen nog niet heeft gebroken dit jaar. Met name in Silverstone mocht hij van geluk spreken. Wat dat betreft is zijn buit voor dit jaar echt nog niet binnen. Met deze weersomstandigheden is de kans groot dat Dovizioso weer punten gaat inlopen. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Steffie op 13-10-2017 16:20 ]

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
wat een kwali weer.
Toch verrassende namen voorin.
En ook achterin

Toch raar dat die yamaha van Zarco het zo goed doet en die van Rossi/Vinales zo "slecht"

ben benieuwd morgen

[ Voor 6% gewijzigd door chimera2 op 14-10-2017 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:26

Steffie

Opaque

Ze hebben aan de frames/swingarms die ze dit jaar gebruiken bij Movistar Yamaha ten opzichte van vorig jaar wat aanpassingen gedaan om langer met de achterband te kunnen doen tijdens de races. Dus zal wel minder gewicht op de achterkant rusten. Consequentie daarvan is blijkbaar dat er praktisch geen goede afstelling is te vinden als de grip laag is, zoals bij natte omstandigheden. Zarco rijdt nog op 2016 materiaal dat vorig jaar behoorlijk goed was in de regen.

Wat ik niet snap is waarom ze dan bij regen of andere lage grip omstandigheden niet terugvallen op dat frame van vorig jaar. Misschien dat de ophanging van het motorblok niet matcht en dat het daarom geen optie is. Vinales gaat dit weekend kansloos worden voor het kampioenschap op deze manier.

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
Steffie schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 10:22:
Ze hebben aan de frames/swingarms die ze dit jaar gebruiken bij Movistar Yamaha ten opzichte van vorig jaar wat aanpassingen gedaan om langer met de achterband te kunnen doen tijdens de races. Dus zal wel minder gewicht op de achterkant rusten. Consequentie daarvan is blijkbaar dat er praktisch geen goede afstelling is te vinden als de grip laag is, zoals bij natte omstandigheden. Zarco rijdt nog op 2016 materiaal dat vorig jaar behoorlijk goed was in de regen.

Wat ik niet snap is waarom ze dan bij regen of andere lage grip omstandigheden niet terugvallen op dat frame van vorig jaar. Misschien dat de ophanging van het motorblok niet matcht en dat het daarom geen optie is. Vinales gaat dit weekend kansloos worden voor het kampioenschap op deze manier.
Volgens mij heb ik ooit is gehoord dat ze niet terug mogen/ niet terug gaan naar het frame van vorig jaar.

Als iets goed is dan blijf je daar toch bij? Of je brengt er meer verbeteringen aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
chimera2 schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 08:43:
wat een kwali weer.
Toch verrassende namen voorin.
En ook achterin

Toch raar dat die yamaha van Zarco het zo goed doet en die van Rossi/Vinales zo "slecht"

ben benieuwd morgen
Ja denk dat Smith hier heeft meegelezen. Beste kwali voor KTM en ook voor zijn teamgenoot.

En A. Espargaro heerlijk om hem op p4 te zien. Lorenzo ook netjes voor Dovi hoor.

En in moto2 de motor / team van Bo volgend jaar op een p3.

Zin in morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Jongste zoon vond 6 uur wel de goede tijd om op te staan, 'mooi' de kans voor papa om een stuk Moto2 te zien en de MotoGP. Wat een heerlijke wedstrijd weer GP. Knokken tot de laatste meters. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Mooie race idd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Was weer leuk. Wordt spannend tot de laatste race (hoop ik). Ik gun het beide rijders. Dus ze moeten er wel een mooie show van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-09 08:24

Kasai

Legendary

Cool om weer zo’n epische battle te zien tot de laatste bocht, mooi dat beide mannen die versnelling kunnen maken. Ik hoop dat Marquez dit jaar wint, maar ik gun het Dovi ook van harte.

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Dat was idd weer genieten! MM wel op het randje hoor, maar goed gegokt en 'verloren'.

Aankomende races zijn wel in het voordeel van MM. Hopelijk kan Dovi boven zichzelf uitstijgen.

Ben benieuwd naar de 'drop' van Lorenzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Beide rijders verdienen hem dit jaar. Dovi was weer briljant clean en Marquez was weer echt Marquez. Schitterend die verschillende stijlen en dan toch vechten tot de laatste bocht.

Het zou wat zijn trouwens als Dovi hem pakt dit jaar, lever je salaris maar in Lorenzo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Lorenzo moet het nog steeds leren op die Duc....maar je ziet dat ie ook steeds sneller gaat worden. Dovi kent de motor natuurlijk al en rijd gewoon fantastisch dit jaar.....nooit van hem verwacht eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:13

Barbas

Gallego!

Vond Dovi altijd wel een solide rijder. Waarbij dit jaar natuurlijk fantastisch is. Gun het hem wel!

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
Man man man
wat een race. En vooral weer de laatste ronde.
Ik gun het Dovi dit jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-10 22:58
Ik hoop ook echt op Dovi, ik gun het hem wel.

@DeTjuk & @VFRRijder Ik had het idee dat de aggressieve manier van inhalen (en de touche) van Zarco op Lorenzo hem van zijn stuk bracht. Dat is in mijn ogen echt iets voor Lorenzo, om dat gelijk uit zijn concentratie te zijn en het "niet meer te kunnen". Wellicht zat hij zich ook nog boos te maken. Daarnaast zal de extra spray ook niet geholpen hebben zich weer te herpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

https://streamable.com/t8z4p

Die sportiviteit is fantastisch om te zien. Wellicht een façade, maar toch leuk.

[ Voor 6% gewijzigd door Bansheeben op 16-10-2017 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Nivado schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 08:53:
Ik hoop ook echt op Dovi, ik gun het hem wel.

@DeTjuk & @VFRRijder Ik had het idee dat de aggressieve manier van inhalen (en de touche) van Zarco op Lorenzo hem van zijn stuk bracht. Dat is in mijn ogen echt iets voor Lorenzo, om dat gelijk uit zijn concentratie te zijn en het "niet meer te kunnen". Wellicht zat hij zich ook nog boos te maken. Daarnaast zal de extra spray ook niet geholpen hebben zich weer te herpakken.
Is goed mogelijk. Lorenzo vond het inderdaad geen toffe actie. #playstation.

Maar hij wijt het ook aan geen grip op de achterband:"We weren't able to find the right setting to be quick in these conditions and without rear grip it was impossible for me to do anything more." bron.

Waarom Dovi dan wel kan meekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

DeTjuk schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 10:20:
[...]

Is goed mogelijk. Lorenzo vond het inderdaad geen toffe actie. #playstation.

Maar hij wijt het ook aan geen grip op de achterband:"We weren't able to find the right setting to be quick in these conditions and without rear grip it was impossible for me to do anything more." bron.

Waarom Dovi dan wel kan meekomen?
Omdat Dovi de Duc inmiddels door en door kent. En omdat Dovi dit jaar in fantastische vorm verkeert. En omdat de Duc Jorge nou niet echt bepaald goed ligt qua rijstijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:25
De Ducati schijnt een vrij aparte rijstijl nodig te hebben on consistent hard te gaan.

Lorenzo gaat laatste races hard in het begin, maar valt dan in het midden altijd flink terug.

Ik las ergens een interview van Petrucci waarin hij uitlegt hoe lang het hem duurde om die stijl onder de knie te krijgen. Dit ging volgens mij o.a. over hoe ze de achterrem moeten gebruiken om de Ducati te laten insturen tot ver in de apex.

Het rijdt / reed dus niet heel natuurlijk. Dovi heeft al seizoen of 5 kunnen oefenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Lekkere training voor Espargaro op Aprilia zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

DeTjuk schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 12:46:
Lekkere training voor Espargaro op Aprilia zeg.
Meh, 1 rondje achter Dovi en Maverick zegt helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Dovi moet (weer) hard aan de bak om MM bij te gaan houden in de race/kampioenschap.

Qualifying 2:
1. Marc Marquez ESP Repsol Honda (RC213V) 1m 28.386s [Lap 7/8] 336km/h (Max)
2. Maverick Viñales ESP Movistar Yamaha (YZR-M1) 1m 28.719s +0.333s [8/9] 337km/h
3. Johann Zarco FRA Monster Yamaha Tech3 (YZR-M1)* 1m 28.744s +0.358s [6/8] 337km/h
4. Andrea Iannone ITA Suzuki Ecstar (GSX-RR) 1m 28.937s +0.551s [3/8] 338km/h
5. Jack Miller AUS EG 0,0 Marc VDS (RC213V) 1m 28.964s +0.578s [3/8] 336km/h
6. Pol Espargaro ESP Red Bull KTM Factory (RC16) 1m 29.030s +0.644s [8/8] 340km/h
7. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha (YZR-M1) 1m 29.203s +0.817s [7/8] 336km/h
8. Aleix Espargaro ESP Factory Aprilia Gresini (RS-GP) 1m 29.271s +0.885s [9/9] 336km/h
9. Bradley Smith GBR Red Bull KTM Factory (RC16) 1m 29.321s +0.935s [7/8] 338km/h
10. Cal Crutchlow GBR LCR Honda (RC213V) 1m 29.429s +1.043s [3/5] 336km/h
11. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (GP17) 1m 29.496s +1.110s [8/9] 337km/h
12. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda (RC213V) 1m 29.546s +1.160s [4/9] 328km/h

bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Oei... Bendsneijder heeft die quali wel verkloot zeg :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Als bovenstaand de uitslag wordt ben ik tevreden ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickedm3n
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-08 14:55

wickedm3n

Always having fun!

Zojuist de MotoGP gekeken. Erg gave race met rubber op pakken em motoren ook erg veel wisselingen van plek.
Vooral door het aantal rondes deden veel rijders het "rustig" aan in het begin waardoor er een grote kopgroep was.
Dit maakt de race wel spannender. Ik heb genoten.

In progress: VW kever

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DeTjuk
Geweldige race op Philip Island zeg. Lange tijd grote kopgroep en tig positiewisselingen. F1 is daarmee vergeleken zooooo saai.

MM heeft met een hand de beker al te pakken. Dovi op het laatste bandje wisselen is geen teken van vertrouwen hebben en dan op laatst ook nog door Pedrosa en Redding voorbij worden gereden. Wat moet hij balen.

En lag het aan mij, maar ik vond de regie echt vreselijk slecht. Die dubbele beelden met die helicopter waren hopeloos en de strijd om p2 en p3 werd niet in beeld gebracht nadat MM de finish over kwam.

Als laatste vond ik de inhaalactie op MM van Zarco echt niet kunnen, die actie in begin van de race. Zijn rijstijl komt nog een keer gezeik van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeTjuk
https://twitter.com/TigChibbs/status/922010939217600512

Deze is wel leuk. MM die Iaonne afschud qua sleeptouw tijdens een kwali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MikeyMan schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 10:12:
Oei... Bendsneijder heeft die quali wel verkloot zeg :X
Zijn race ook. Misschien gekozen voor een regen setup gezien zijn warmup? Gegokt en verloren, hij zat er toch aardig bij de eerste vrije trainingen. Volgende week weer een nieuwe kans.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:38
DeTjuk schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 10:24:
Geweldige race op Philip Island zeg. Lange tijd grote kopgroep en tig positiewisselingen. F1 is daarmee vergeleken zooooo saai.

MM heeft met een hand de beker al te pakken. Dovi op het laatste bandje wisselen is geen teken van vertrouwen hebben en dan op laatst ook nog door Pedrosa en Redding voorbij worden gereden. Wat moet hij balen.

En lag het aan mij, maar ik vond de regie echt vreselijk slecht. Die dubbele beelden met die helicopter waren hopeloos en de strijd om p2 en p3 werd niet in beeld gebracht nadat MM de finish over kwam.

Als laatste vond ik de inhaalactie op MM van Zarco echt niet kunnen, die actie in begin van de race. Zijn rijstijl komt nog een keer gezeik van.
Ondanks een zeer mooie race was de regie inderdaad om te huilen. Volop spanning in de kop en dan laten ze Dovizioso zien die een gat heeft te verwerken van 3+ seconden.. Ik snap dat hij in het kampioenschap vecht (vocht?), maar ik vond het niet relevant op dat moment. En na de finish de crew van Honda laten zien terwijl er een slipstream gevecht tot de lijn plaats vindt :F. Ach ja, al met al genoten van deze show zoals Marquez heeft aangegeven. Er werd ook veel rubber uitgewisseld onderling :D
DeTjuk schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 10:44:
https://twitter.com/TigChibbs/status/922010939217600512

Deze is wel leuk. MM die Iaonne afschud qua sleeptouw tijdens een kwali.
Hahaha, erg mooi! Zo zonde dat de top motorcoureurs een sleepje nodig hebben.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:27
MotoGP was smullen vandaag zeg. WSBK ook trouwens. VdM heeft een prima weekend.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

sig69 schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 13:28:
MotoGP was smullen vandaag zeg. WSBK ook trouwens. VdM heeft een prima weekend.
Van der Mark heeft zeker een prima weekend; hij mag namelijk in Sepang op de M1 van Jonas Folger stappen en meerijden in de MotoGP. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3I4m56t3FRDUVpC2KsW10ByB/full.jpg

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Erg vet nieuws. Misschien wel een kans voor volgend seizoen? Maar bij Tech3 is vast geen plek vrij.

Eerst maar eens kijken hoe hij het doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-10 12:44

steveman

Comfortabel ten onder

Ooh, hoe mooi zou het zijn als dat gelijk goed klikt?!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

En Zarco liet gisteren ook zien dat de tech3 Yamaha gewoon voorin mee kan doen. Lets go MvdM ✊🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GovertNL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-08 17:21
Gisteren zowel genoten in de ochtend van de MotoGP race en de Formule 1 race in de avond. Fantastisch!

Dan probeer ik mijn bezoek aan de Kuip s'middags even snel te vergeten........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

DeTjuk schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 10:24:
Helemaal mee eens. Zarco is spectaculair en leuk om naar te kijken, maar hij rijdt echt als een complete idioot af en toe. Met z'n dom getimede block pass op Vale was hij ook de reden dat MM in z'n ritme kon komen en weg kon rijden bij de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:04

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Tylen schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 07:44:
En Zarco liet gisteren ook zien dat de tech3 Yamaha gewoon voorin mee kan doen. Lets go MvdM ✊🏻
Denk wel dat MvdM wat tijd nodig zal hebben om te wennen aan de MotoGP fiets?. Je rij wel rond met ~30-40pk extra op een fiets die minder weegt?. SBK is zo'n 2-3 seconden trager op de meeste banen geloof ik?.

Verschil met de tragere MotoGP fietsen kan dus wel eens meevallen.

[ Voor 8% gewijzigd door Tortelli op 23-10-2017 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Tortelli schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 10:15:
[...]

Denk wel dat MvdM wat tijd nodig zal hebben om te wennen aan de MotoGP fiets?. Je rij wel rond met ~30-40pk extra op een fiets die minder weegt?. SBK is zo'n 2-3 seconden trager op de meeste banen geloof ik?.

Mag hij (en ook andere vervangers) van tevoren nog testen ivm zo'n invalbeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Ik dacht van niet; volgens mij heb je alleen de beschikbare trainingen die gelden in een normaal MotoGP weekend en is testen daarbuiten verboden?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Volgens mij ook idd. Ik heb via twitter even wat uitgezet. Maar denk ook dat hij er pas mee aan de slag kan op vrijdag. Misschien dat hij Valencia ook mee rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Tortelli schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 10:15:
[...]

Ja, Alleen is de Tech3 Yamaha geen tragere fiets. Dat ding is beter dan de factory yamaha op het moment. De manier waarop Zarco ermee gooide alsof het niets was sprak boekdelen (die inhaalactie buitenom bij Maverick into Doohan corner _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ ). Ik denk dat iedereen met genoeg ruw talent meteen snel kan zijn op dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Doelde meer op die ART motoren die je een paar jaar geleden zag, rijden niet meer mee dit jaar voor zover ik weet.

Je ziet dat de echte talenten eigenlijk met alles bijna direct hard gaan, kortom hopen op een goeie vrijdag en gaan met die banaan :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Tortelli schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:22:
Doelde meer op die ART motoren die je een paar jaar geleden zag, rijden niet meer mee dit jaar voor zover ik weet.

Je ziet dat de echte talenten eigenlijk met alles bijna direct hard gaan, kortom hopen op een goeie vrijdag en gaan met die banaan :D.
Een paar jaar geleden waren de fabrieksfietsen vooral sneller door hun custom mappings en software. Aangezien de software tegenwoordig standaard is, zijn de verschillen een stuk kleiner geworden. Gooi daar de alles-of-niets Michellins bij en je hebt een aardig genivelleerd veld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Tortelli schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:22:

Maar niet iedereen gaat (gelijk) hard op een MotoGP fiets. Pijnlijk voorbeeld hiervan is Lowes dit jaar op de Aprilia. Sterk in de Moto2, maar geen match op een (Aprilia) MotoGP fiets.

Heb reactie gehad via twitter en inderdaad geen test voor hem. Gewoon gaan zitten en gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Bansheeben schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 10:10:
[...]

Met z'n dom getimede block pass op Vale was hij ook de reden dat MM in z'n ritme kon komen en weg kon rijden bij de rest.
Daar ben ik het niet mee eens. MM was gewoon aan het afwachten om banden te sparen. Bij nog 8 a 10 ronden te gaan ging hij pas echt gas geven. Hij dolde de rest gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Tylen schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:12:
[...]

Daar ben ik het niet mee eens. MM was gewoon aan het afwachten om banden te sparen. Bij nog 8 a 10 ronden te gaan ging hij pas echt gas geven. Hij dolde de rest gewoon.
Iedereen was banden aan het sparen. Zo werkt Phillip Island. Maar doordat Zarco Rossi pakte, kon Rossi geen divebomb doen bij Marquez. Als Zarco slimmer was geweest had ie het even aangekeken. De pace van Rossi kon hij toch wel aardig matchen. MM was de enige die echt kon weglopen bij de rest en Zarco faciliteerde het benodigde eerste gaatje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chimera2
VDM Maakt toch wel indruk :D

http://www.dutchmotorsport.nl/motogp/16637/

En dan toch ook nog wel treurig nieuws :'(
https://www.racesport.nl/motogp/stefan-kiefer-overleden

Alweer de 3 (?) man met een motor hart dit jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Goedemorgen allemaal. De eerste vrije trainingen zitten er op in Sepang. Michael van der Mark kwam vooralsnog niet verder dan een 19e plek onder vochtige omstandigheden.

Triest nieuws van de paddock is dat Stefan Kiefer is overleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
Sepang heeft altijd grote kans op regen. Knap als VDM dan zo mee draait.

Hopelijk kan hij zondag een mooie race rijden en dat hij daardoor ook op Valencia mag rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Zie hem toch liever racen op een droge baan. Nu p19 van P22..... Oke het is niet laatste. Maar zal mooi zijn als hij een paar WK puntjes mee kan pikken in de race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Ja, droog voor morgen zou wel mooi zijn. Dovi lijkt in ieder geval goed uit te voeten te kunnen, maar MM is niet ver weg natuurlijk...
En op p3 Lorenzo. Stel dat dat doorzet en Lorenzo gaat MM voorbij en gaat Dovi helpen... Naja, zal nooit lang duren haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Tylen schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 10:35:
Zie hem toch liever racen op een droge baan. Nu p19 van P22..... Oke het is niet laatste. Maar zal mooi zijn als hij een paar WK puntjes mee kan pikken in de race.
Punten is misschien te hoog gegrepen maar stijf onderaan rijdt hij iig niet. Das meer dan prima!

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:40
@DeTjuk Volgens mij heb jij het over MotoGP en reageer je op @Willem30 en @Tylen die het over Superbikes hebben :+ of niet?

Ow wacht je hebt het over twee kampioenschappen in een alinea.

8)7

[ Voor 24% gewijzigd door My-life op 27-10-2017 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Euhhh wij hebben het over MotoGP. MvdM rijd dit weekend op het zitje van Jonas Fucking Folger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
My-life schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:31:
@DeTjuk Volgens mij heb jij het over MotoGP en reageer je op @Willem30 en @Tylen die het over Superbikes hebben :+ of niet?

Ow wacht je hebt het over twee kampioenschappen in een alinea.
We hebben het over Magic Michael, sinds 2005 weer een Nederlander in jawel de MotoGP.

BTW WorldSBK heeft maatregelen op papier gezet om eventuele dominantie van een fabrikant (dit jaar Kawasaki) in te dammen. Dus ga je hard, wordt je gelimiteerd...

Decision of the SBK Commission

The Superbike Commission composed of Messrs Rezsö Bulcsu (FIM CCR Director), Takanao Tsubouchi (MSMA Representative), Gregorio Lavilla (WorldSBK Sporting Director), in the presence of Messrs Paul Duparc (FIM CCR Coordinator), Charles Hennekam (International Technical Commission Coordinator), Daniel Carrera (WorldSBK Executive Director) and Scott Smart (FIM Technical Director) have announced the changes for the 2018 MOTUL FIM Superbike World Championship from an electronic meeting held on Tuesday 24 October 2017.

The 2018 regulations have been agreed following the consideration of multiple aspects of the Series. A detailed analysis was carried out in collaboration with teams, riders, and manufacturers, with particular focus to parity, affordability and competition.
As a result, the main changes of this analysis are detailed in the points below.

Technical Regulations

· REV LIMIT
The balancing system using air restrictors has been replaced with a rev limiting system. The rev limit can be altered at various points throughout the season and applies to each individual manufacturer.

· CONCESSIONS
A concession points system will be introduced to restrict engine development of the fastest machines. At certain stages in the season teams that have achieved fewer concession points will be allowed to introduce updated concession parts.

As a secondary benefit, the private teams will get access to cost capped engine parts to help them reach performance levels similar to the factory supported teams.

· FRONT AND REAR SUSPENSIONS AND APPROVED ENGINE PARTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

DeTjuk schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 10:49:
Ja, droog voor morgen zou wel mooi zijn. Dovi lijkt in ieder geval goed uit te voeten te kunnen, maar MM is niet ver weg natuurlijk...
En op p3 Lorenzo. Stel dat dat doorzet en Lorenzo gaat MM voorbij en gaat Dovi helpen... Naja, zal nooit lang duren haha.
Hij zal dovi zeker helpen. Kan een leuke race worden zobdag 👍🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:40
[CUT]

Ik zit er niet helemaal bij met mijn gedachte blijkbaar.
Tylen schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:32:
Euhhh wij hebben het over MotoGP. MvdM rijd dit weekend op het zitje van Jonas Fucking Folger ;)
Dat heb ik helemaal gemist!

[ Voor 54% gewijzigd door My-life op 27-10-2017 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Helaas een teleurstellende kwalificatie voor Michael. Hopen op een natte race. Dan kan ie het tempo bij houden. Op een droge baan niet denk ik.

Team mag eerst gaan sleutelen. Ging er redelijk hard af. Rider ok.

Herkansing Valencia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Jammer van de crash idd, maar hij zit niet op heel veel achterstand. Hopen dat hij in de race gewoon met het laatste groepje mee kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Potverdikkie zeg die Lorenzo die zich staande weet te houden in de regen. Dat is wel een grote verandering voor hem. De fabrieks Yamaha's komen lang niet mee.

Van der Mark moet gewoon zo door doen, geen gekke dingen, geen crashes dan is het een prima prestatie.

Update: Geweldig dubbel podium van Ducati! Lekker voor Lorenzo. Schitterend seizoen.

Netjes naar huis gereden van Michael. Niet spectactulair, maar dikke voldoende. Nu hopen dat Valencia ook voor hem een rol betekent op de Tech3 Yamaha.

[ Voor 31% gewijzigd door DeTjuk op 29-10-2017 08:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grolsch
Mooi dat het de laatste race beslist wordt !! En * Grolsch is er weer bij :) nog 2 weken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Mooie race en prima prestatie VDM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

DeTjuk schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 08:22:
Potverdikkie zeg die Lorenzo die zich staande weet te houden in de regen. Dat is wel een grote verandering voor hem. De fabrieks Yamaha's komen lang niet mee.

Van der Mark moet gewoon zo door doen, geen gekke dingen, geen crashes dan is het een prima prestatie.

Update: Geweldig dubbel podium van Ducati! Lekker voor Lorenzo. Schitterend seizoen.

Netjes naar huis gereden van Michael. Niet spectactulair, maar dikke voldoende. Nu hopen dat Valencia ook voor hem een rol betekent op de Tech3 Yamaha.
De Ducs zijn dan ook gewoon supersterk in de regen, kijk maar naar Petrucci en Redding. Als Petrucci niet van de laatste stek was gestart had ie gewoon mee gedaan om de winst. En de 2017 M1 was weer een drama. Nog een wonder dat Rossi met dat ding in de top 10 is beland. Ben zeer benieuwd hoe ver Zarco volgend jaar gaat wegzakken met die motor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Nou dat was het dan v.w.b. WSBK voor dit seizoen. Een ouch en een nét niet voor MvdM. Lowes lijkt vaak (als ie in het zadel blijft), nét de wat betere? Gelukkig mag ie zich nog één keer in de finale van MotoGP laten zien, al verwacht ik daar geen wonderen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
MvdM rijdt dus ook de seizoensfinale in de MotoGP!

http://www.worldsbk.com/e...ond%20MotoGP%20appearance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Iemand die weet hoe het zit met de puntjes qua eindoverwinning.

Waar moet Dovi mininaal eindigen tov MM om wereldkampioen te worden?

Verschil is als volgt:
1. = Marc Marquez SPA Repsol Honda (RC213V) 282 points
2. = Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (GP17) 261 points (-21)

[ Voor 35% gewijzigd door DeTjuk op 07-11-2017 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

DeTjuk schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 10:27:
Iemand die weet hoe het zit met de puntjes qua eindoverwinning.

Waar moet Dovi mininaal eindigen tov MM om wereldkampioen te worden?
Verschil is 21 punten. Dus Dovi moet winnen en MM moet buiten de punten blijven lager dan 12e eindigen. Lijkt me vrij onmogelijk, maar we gaan het zien.

[ Voor 3% gewijzigd door Bansheeben op 07-11-2017 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
Ik ga er vanuit dat Marc wel kampioen word.
Hij moet gewoon blijven zitten/ Bij Dovi in de buurt blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Het is Valencia dus Marc gaat 'm ongetwijfeld gewoon winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
FP1

1. Andrea Iannone ITA Suzuki Ecstar (GSX-RR) 1m 31.045s [Lap 19/21] 315km/h (Max)
2. Jack Miller AUS EG 0,0 Marc VDS (RC213V) 1m 31.357s +0.312s [16/18] 316km/h
3. Pol Espargaro ESP Red Bull KTM Factory (RC16) 1m 31.438s +0.393s [17/20] 318km/h

4. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (GP17) 1m 31.476s +0.431s [17/19] 321km/h
5. Marc Marquez ESP Repsol Honda (RC213V) 1m 31.511s +0.466s [16/23] 316km/h
6. Maverick Viñales ESP Movistar Yamaha (YZR-M1) 1m 31.750s +0.705s [21/24] 314km/h
7. Johann Zarco FRA Monster Yamaha Tech3 (YZR-M1)* 1m 31.808s +0.763s [9/21] 315km/h
8. Cal Crutchlow GBR LCR Honda (RC213V) 1m 31.827s +0.782s [17/19] 315km/h
9. Mika Kallio FIN Red Bull KTM Factory (RC16) 1m 31.879s +0.834s [16/21] 315km/h
10. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda (RC213V) 1m 31.950s +0.905s [21/22] 318km/h
11. Michele Pirro ITA Ducati Team (GP17) 1m 31.979s +0.934s [18/19] 318km/h
12. Jorge Lorenzo ESP Ducati Team (GP17) 1m 31.980s +0.935s [15/21] 318km/h
13. Danilo Petrucci ITA Octo Pramac (GP17) 1m 32.029s +0.984s [18/18] 315km/h
14. Alvaro Bautista ESP Pull&Bear Aspar (GP16) 1m 32.504s +1.459s [17/21] 318km/h
15. Tito Rabat ESP EG 0,0 Marc VDS (RC213V) 1m 32.504s +1.459s [12/26] 315km/h
16. Aleix Espargaro ESP Factory Aprilia Gresini (RS-GP) 1m 32.516s +1.471s [13/14] 313km/h
17. Scott Redding GBR Octo Pramac (GP16) 1m 32.535s +1.490s [10/20] 315km/h
18. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha (YZR-M1) 1m 32.538s +1.493s [16/23] 313km/h
19. Hector Barbera ESP Reale Avintia (GP16) 1m 32.623s +1.578s [19/20] 324km/h
20. Alex Rins ESP Suzuki Ecstar (GSX-RR)* 1m 32.797s +1.752s [14/20] 322km/h
21. Karel Abraham CZE Pull&Bear Aspar (GP15) 1m 32.940s +1.895s [17/19] 317km/h
22. Sam Lowes GBR Factory Aprilia Gresini (RS-GP)* 1m 32.985s +1.940s [18/18] 310km/h
23. Bradley Smith GBR Red Bull KTM Factory (RC16) 1m 33.013s +1.968s [18/20] 314km/h
24. Loris Baz FRA Reale Avintia (GP15) 1m 33.183s +2.138s [17/21] 314km/h
25. Michael Van Der Mark NED Movistar Yamaha (YZR-M1) 1m 34.521s +3.476s [11/24] 307km/h

Groot gat voor Micheal van der Mark op basis van dit lijstje, zelfs met nummer 24. Misschien wel verklaring voor? Afgezien van wennen aan machine ed... Heb nog geen verdere info gelezen. Maar vond de FP1 top 3 wel een leuke.

1. ^11 Jorge Lorenzo ESP Ducati Team (GP17) 1m 30.640s [Lap 15/18] 315km/h (Max)
2. ^8 Dani Pedrosa ESP Repsol Honda (RC213V) 1m 30.762s +0.122s [20/23] 319km/h
3. ^1 Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (GP17) 1m 30.949s +0.309s [18/20] 320km/h
4. ^3 Johann Zarco FRA Monster Yamaha Tech3 (YZR-M1)* 1m 31.054s +0.414s [21/22] 314km/h
5. = Marc Marquez ESP Repsol Honda (RC213V) 1m 31.243s +0.603s [20/20] 316km/h
6. ˅4 Jack Miller AUS EG 0,0 Marc VDS (RC213V) 1m 31.357s +0.717s [17/19] 314km/h
7. ^1 Cal Crutchlow GBR LCR Honda (RC213V) 1m 31.383s +0.743s [18/20] 316km/h
8. ^3 Michele Pirro ITA Ducati Team (GP17) 1m 31.413s +0.773s [18/20] 320km/h
9. ^9 Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha (YZR-M1) 1m 31.488s +0.848s [20/22] 311km/h
10. ˅7 Pol Espargaro ESP Red Bull KTM Factory (RC16) 1m 31.615s +0.975s [18/18] 316km/h
11. ˅5 Maverick Viñales ESP Movistar Yamaha (YZR-M1) 1m 31.624s +0.984s [17/21] 315km/h
12. ^4 Aleix Espargaro ESP Factory Aprilia Gresini (RS-GP) 1m 31.698s +1.058s [16/16] 314km/h
13. ^4 Scott Redding GBR Octo Pramac (GP16) 1m 31.733s +1.093s [17/18] 315km/h
14. ^7 Karel Abraham CZE Pull&Bear Aspar (GP15) 1m 31.858s +1.218s [18/20] 319km/h
15. ^5 Alex Rins ESP Suzuki Ecstar (GSX-RR)* 1m 31.876s +1.236s [18/21] 316km/h
16. ^3 Hector Barbera ESP Reale Avintia (GP16) 1m 31.926s +1.286s [18/18] 321km/h
17. ˅2 Tito Rabat ESP EG 0,0 Marc VDS (RC213V) 1m 31.958s +1.318s [22/24] 313km/h
18. ˅17 Andrea Iannone ITA Suzuki Ecstar (GSX-RR) 1m 31.966s +1.326s [12/16] 314km/h
19. ˅10 Mika Kallio FIN Red Bull KTM Factory (RC16) 1m 31.966s +1.326s [17/20] 314km/h
20. ˅6 Alvaro Bautista ESP Pull&Bear Aspar (GP16) 1m 32.076s +1.436s [17/19] 318km/h
21. ^3 Loris Baz FRA Reale Avintia (GP15) 1m 32.151s +1.511s [17/20] 312km/h
22. ˅9 Danilo Petrucci ITA Octo Pramac (GP17) 1m 32.192s +1.552s [18/20] 314km/h
23. = Bradley Smith GBR Red Bull KTM Factory (RC16) 1m 32.457s +1.817s [21/21] 313km/h
24. ˅2 Sam Lowes GBR Factory Aprilia Gresini (RS-GP)* 1m 32.587s +1.947s [17/19] 311km/h
25. = Michael Van Der Mark NED Movistar Yamaha (YZR-M1) 1m 33.101s +2.461s [21/24] 311km/h

Verschil MvdM tov nr 24
FP1: 1,338
FP2: 0.514

Verschil MvdM tov nr 1
FP1: +3.476s
FP2: +2.461s

Mooie verbetering.
Hoop voor Jorge dat ie een dagoverwinning kan pakken!

[ Voor 33% gewijzigd door DeTjuk op 10-11-2017 16:14 . Reden: FP2 toegevoegd. ]

Pagina: 1 ... 33 ... 77 Laatste