She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Geen idee, gaan ze hem cremeren?
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
http://www.gpupdate.net/n...-prix-van-nederland-2017/
Edit: Ahhhw shit, net niet! 2e nog knap hoor, maar die Martin... Wat een lef op een natte baan!
[ Voor 22% gewijzigd door TheBrut3 op 24-06-2017 13:17 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Alleen jammer dat Bo af wordt gesneden in de GT
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Is het commentaar op NPO1 wat?
Was top einde van de race. (met ouderwets Nederlandse regendruppels..)
Wat een gevechten.
En wat een eindbaas die rossi.
Maar ook super knap van petrucci. Op een 2016 fiets.
Leuk voor dovi dat hij nu wk leider is.
Al met al veel spektakel en was vollop genieten geblazen.
Nu naar de f1 wat waarschijnlijk weer een snorefest wordt..
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
In de uitloopronde was Rins boos op Petrucci omdat hij hem in de Ruskenhoek aan de kant heeft gezet. Volgende keer beter opletten Rins...
Bo wist nog aardig terug te komen na in de tweede helft achteraan de kopgroep gereden te hebben. Jammer dat hij niet geklasseerd wordt nadat hij al glijdend over de finish kwam.
Schijnbaar zijn er dit jaar opnieuw meer bezoekers (105.000).cbr600f4i schreef op zondag 25 juni 2017 @ 12:24:
Ligt het nou aan mij of is de TT niet zo druk bezocht dit jaar?
Petrucci rijdt ook op een 2017 fiets, net als de fabrieksmannen. Deze kreeg hij, of zijn teamgenoot Redding op basis van wie het hoogst eindigde in 2016.v8power67 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 13:54:
Pfff wat een race. Echt heerlijk. Wat een einde.
Wat een gevechten.
En wat een eindbaas die rossi.
Maar ook super knap van petrucci. Op een 2016 fiets.
Leuk voor dovi dat hij nu wk leider is.
Al met al veel spektakel en was vollop genieten geblazen.
Nu naar de f1 wat waarschijnlijk weer een snorefest wordt..
Rossi was bijna te vroeg met het vieren/uit het zadel gaan, uiteindelijk 0,063s verschil.
Oh? Zo zag ik het niet. Volgens mij verontschuldigde hij zich en gaf ie aan dat hij Rossi en Petrucci nooit heeft zien aankomen omdat er geen blauwe vlaggen waren in die laatste ronde...alesandro_46 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 07:48:
In de uitloopronde was Rins boos op Petrucci omdat hij hem in de Ruskenhoek aan de kant heeft gezet. Volgende keer beter opletten Rins...
Maar zelfs zonder interference van Rins had Petrucci het niet gered tegen Rossi, die subliem aan het verdedigen was in de laatste 10 ronden.
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Bij gebrek aan beter (verticaal geupload danwel gefilmd), hier is te zien hoe Rins in de uitloopronde Petrucci opzoekt. Met de drukke handgebaren denk ik niet dat het een verontschuldiging is.Bansheeben schreef op maandag 26 juni 2017 @ 10:11:
[...]
Oh? Zo zag ik het niet. Volgens mij verontschuldigde hij zich en gaf ie aan dat hij Rossi en Petrucci nooit heeft zien aankomen omdat er geen blauwe vlaggen waren in die laatste ronde...
Maar zelfs zonder interference van Rins had Petrucci het niet gered tegen Rossi, die subliem aan het verdedigen was in de laatste 10 ronden.
Had ook ergens gelezen dat Rins geen blauwe vlaggen heeft gekregen toen Petrucci achter hem zat (edit: zie reactie van Petrucci op Racesport.nl). Indien waar: deels slecht van de marshals, deels slecht van Rins. Als de leider je op een ronde zet dan kijk je toch even achterom of er nog meer rijders volgen?
Verder denk ik dat Petrucci nog wel een 'alles of niets' poging gedaan zou hebben in de GT chicane.
[ Voor 6% gewijzigd door alesandro_46 op 26-06-2017 10:25 . Reden: link toegevoegd ]
Hmm, ja, zag hetzelfde shot heel kort gisteren. Had een andere interpretatie, maar goed, niet zo belangrijk verder.alesandro_46 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 10:23:
[...]
Bij gebrek aan beter (verticaal geupload danwel gefilmd), hier is te zien hoe Rins in de uitloopronde Petrucci opzoekt. Met de drukke handgebaren denk ik niet dat het een verontschuldiging is.
Had ook ergens gelezen dat Rins geen blauwe vlaggen heeft gekregen toen Petrucci achter hem zat (edit: zie reactie van Petrucci op Racesport.nl). Indien waar: deels slecht van de marshals, deels slecht van Rins. Als de leider je op een ronde zet dan kijk je toch even achterom of er nog meer rijders volgen?
Verder denk ik dat Petrucci nog wel een 'alles of niets' poging gedaan zou hebben in de GT chicane.
Wellicht had Petrucci dan inderdaad een kans gehad. Maar we weten allemaal hoe Vale omgaat met lunges in de GT
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Ik zat in mijn archief terug te kijken en kwam erachter dat ik ook bij de eerste winst van Rossi op Assen (125cc, 1997) aanwezig was. Nu 20 jaar later ook bij zijn tiende.

Haha zeker, de Yamaha M1 is de betere allroadBansheeben schreef op maandag 26 juni 2017 @ 10:44:
[...]
Hmm, ja, zag hetzelfde shot heel kort gisteren. Had een andere interpretatie, maar goed, niet zo belangrijk verder.
Wellicht had Petrucci dan inderdaad een kans gehad. Maar we weten allemaal hoe Vale omgaat met lunges in de GTEn de marshalls waren natuurlijk allemaal zelf ook op de schermen aan het kijken met zo'n geniale race
Zie je, een perfecte allroad machineErapaz schreef op maandag 26 juni 2017 @ 10:50:
Zo, topdagje gehad op Assen gisteren. De MotoGP race was heel gaaf, maar moto3 en 2 natuurlijk ook. Het incidentje met Rins en Petrucci gebeurde voor mijn neus en zag er heel raar uit. Inderdaad of Rins niet doorhad dat de leiders eraan kwamen.
Ik zat in mijn archief terug te kijken en kwam erachter dat ik ook bij de eerste winst van Rossi op Assen (125cc, 1997) aanwezig was. Nu 20 jaar later ook bij zijn tiende.
[afbeelding]
En ook totaal 115 overwinningen. Nog 8 te gaan en hij is recordhouder.
zondag 4 mooie races. Jammer dat Bo geen punten scoorde.
Wat een race weekend was dat in Assen zeg, geweldig genoten van Bo. Die actie in Meeuwenmeer was geniaal. En natuurlijk de gedroomde winnaar in de persoon van Rossi.
Inmiddels zijn we alweer aanbeland op de Sachsenring alvorens we de zomerstop in gaan.
Bo lijkt er goed bij te zitten met een 2e tijd in de eerste vrije training.
[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.
Gaat weer interessant worden morgen met Dovi, Rossi en Viñales die vanuit het middenveld de schade moeten gaan beperken richting de Repsol Honda's.
En Lorenzo eindelijk eens sterk in dit soort omstandigheden. Prachtig om te zien hoe hij juist in de regen gewoon de baan op gaat en elk rondje wat tijd en vertrouwen wist te vinden.
Met een dik verdiende 2e startrij als resultaat. Hopelijk kan hij morgen ook een rol spelen.
Het gevecht om de 4de plek was weer spannend tussen Rossi en de Ducati's van Dovi en Petruci. Jammer dat Rossi uiteindelijk Vinales niet van zich af kon houden. Die kwam van achteren door het veld naar voren en houdt zo de schade beperkt.
Vooraan was het leuk dat Folger in eigen land de leiding pakte, uiteindelijk maakte hij een foutje en ging Marquez er voorbij.
Pedrosa werd 3de in niemandsland. Lorenzo was wederom de eerste paar rondjes snel, daarna zakte hij rap naar achteren.
Zou hij al spijt hebben van ze overstap naar de Duc?
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Dat leek in Barcelona ook het geval. Daar wist hij echter door goed bandenmanagement weer terug naar voren te rijden (dacht plek 6? 4 zelfs).R0y. schreef op maandag 3 juli 2017 @ 07:32:
Ik ben erg benieuwd of het dit seizoen nog iets gaat worden met Lorenzo. Elke race heeft hij de eerste paar rondes dat hij sterk is en mee kan komen ( zo lijkt het ) maar daarna begint hij af te zakken.
Denk dat ie na iedere race direct even zijn banksaldo checkt en dan gelijk weer een glimlach op zijn mond heeft.R0y. schreef op maandag 3 juli 2017 @ 07:32:
Ik ben erg benieuwd of het dit seizoen nog iets gaat worden met Lorenzo. Elke race heeft hij de eerste paar rondes dat hij sterk is en mee kan komen ( zo lijkt het ) maar daarna begint hij af te zakken.
Snap ik maar ik denk dat er meer bij komt kijken als geldDeTjuk schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 12:52:
[...]
Denk dat ie na iedere race direct even zijn banksaldo checkt en dan gelijk weer een glimlach op zijn mond heeft.
Is ook zo. Hoop echt voor hem dat ie nog mooie resulaten met Ducati kan gaan boeken.R0y. schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 13:18:
[...]
Snap ik maar ik denk dat er meer bij komt kijken als geld
Wel jammer dat Mahindra/Peugeot in Moto3 veld gaat verdwijnen.
Een aardig verslag van de seizoenen 2010 t/m 2013, met de achtergronden van de rijders en natuurlijk het vreselijke ongeluk van Simoncelli. De voice over is van Brad Pitt
[ Voor 3% gewijzigd door Erapaz op 06-07-2017 15:38 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Ja! Dit is zeker een aanrader. Zit een goede sfeer in de docu.Erapaz schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 15:38:
Een filmtip om de zomerstop te overbruggen: Hitting the Apex http://www.imdb.com/title/tt4973112
Een aardig verslag van de seizoenen 2010 t/m 2013, met de achtergronden van de rijders en natuurlijk het vreselijke ongeluk van Simoncelli. De voice over is van Brad Pitt
Zo morgen er wel meer komen.
Ben benieuwd wat Van der Mark, Lowes en Nakasuga kunnen brengen deze editie. 2015 en 2016 niet gefinisht, 2014 en 2013 eerste plek met Honda weten te pakken.
[ Voor 38% gewijzigd door DeTjuk op 13-07-2017 13:06 ]
Fastest 2011: http://imdb.com/rg/an_share/title/title/tt1721677/DeTjuk schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 12:54:
[...]
Ja! Dit is zeker een aanrader. Zit een goede sfeer in de docu.![]()
Zo morgen er wel meer komen.
Is heel vergelijkbaar. De voiceover is van Ewan McGregor. Heeft ook nog 2 voorgangers, Faster en Faster & Faster, maar die heb ik beide nog niet gezien.
R0y. schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 15:31:
Er is ook een docu van de Isle of man, ook een aanrader
IMDB: TT3D: Closer to the Edge (2011)
Aah, kijk aan. Bedankt voor de suggesties. Hebben we wat te kijken tijdens de zomerstop.Erapaz schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 14:54:
[...]
Fastest 2011: http://imdb.com/rg/an_share/title/title/tt1721677/
Is heel vergelijkbaar. De voiceover is van Ewan McGregor. Heeft ook nog 2 voorgangers, Faster en Faster & Faster, maar die heb ik beide nog niet gezien.
Ben benieuwd wat ze gaan doen met de World Superbikes klasse vorig jaar. Op deze manier kun je de top 3 voor iedere race zo goed als invullen, alleen de plek varieert nog een klein beetje. Weinig aan helaas.
Vond Laguna Seca wel een dondersmooi circuit om motoren op zien te rijden. Jammer dat die niet op de MotoGP kalender staat.
Doen we Road er ook bij, dan zijn we compleet. Gaat over de Dunlop familie, dus ook IOMTT en andere road races.R0y. schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 15:31:
Er is ook een docu van de Isle of man, ook een aanrader
IMDB: TT3D: Closer to the Edge (2011)
Fastest is genoemd, maar Faster zat daar nog even voor: IMDB: Faster (2003)Erapaz schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 15:38:
Een filmtip om de zomerstop te overbruggen: Hitting the Apex http://www.imdb.com/title/tt4973112
O.A. de overgang van tweetakt- naar viertaktmachines.
Ook leuk, maar niet echt motorsport gerelateerd: On Any Sunday IMDB: On Any Sunday (1971) (de vervolgdelen links laten liggen imho)
lol, ook al meermaals genoemd in dit topic
[ Voor 3% gewijzigd door steveman op 15-07-2017 12:43 ]

via @cormacGP twitter
TT-Assen
http://cormacgp.photoshel...lcvk4/19/C0000EZlBGKeLGaQ
[ Voor 27% gewijzigd door nachtnet op 19-07-2017 17:18 ]
Hoop dat de tweede helft net zoveel spanning brengt als de eerste!
Het weekend weer lekker MotoGp kijken.
En Finland in 2019 definitief op MotoGP kalender.
Cool, een ijsrace? Zou wel uniek zijn!GovertNL schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 16:44:En Finland in 2019 definitief op MotoGP kalender.
Als fanatieke liefhebber van de 2- en 4-wielers ben ik er in ieder geval wel erg content mee.TheBrut3 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 19:04:
Stiekem vind ik het toch altijd wel fijn dat MotoGP en Formule 1 in de zomer niet dezelfde periode vakantie hebben. Natuurlijk heeft een fan van motorsport op 2 wielen daar geen boodschap aan
[knip]
Testing, one, two ...
Ja las het net hier: https://www.grandprixradi...togp-kalender-vanaf-2019/GovertNL schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 16:44:
Die vervelende zomerstop zit er inderdaad gelukkig weer op.
Het weekend weer lekker MotoGp kijken.
En Finland in 2019 definitief op MotoGP kalender.
Toffe toevoeging aan de kalender.
100 procent met je eens. Formule 1 nu met vakantie en de MotoGP precies terug. Beter kunnen ze het niet plannen.TheBrut3 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 19:04:
Stiekem vind ik het toch altijd wel fijn dat MotoGP en Formule 1 in de zomer niet dezelfde periode vakantie hebben. Natuurlijk heeft een fan van motorsport op 2 wielen daar geen boodschap aan
[...]
Cool, een ijsrace? Zou wel uniek zijn!
Lekker weer iig in Brno.

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Mag ik een emmercaesar1000 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 14:44:
Zo zeg! Ducati heeft behoorlijke aanpassingen doorgevoerd met de nieuwe winglets.![]()
[afbeelding]
[afbeelding]

bron
Het nieuwe circuit van Finland lijkt aardig wat overeenkomsten te hebben met Argentinië. Lang recht stuk, snelle links/rechts knikken.
Op gpupdate staat een filmpje met een impressie van het circuit. Ook doen ze er een digitaal rondje. Zit best wat hoogteverschil in. Ook leuk met die gebouwen vlak naast het circuit.

In progress: VW kever
Lorenzo lijkt er aardig mee uit de voeten te komen en Ducati is gewoon erg inventief geweest, want het is blijkbaar toegestaan om het zo te doen ondank de nieuwe regels.wickedm3n schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 16:44:
Dit zijn gewoon wingsDie dingen horen niet op een motor. ziet er niet uit! moeten ze gewoon afschaffen die dingen.
En die Rossi zet hem gewoon op P2 neer. Lekker begin voor hem hoor. Gelukkig zit die andere sluwe vos er ook goed bij met een pole position. Alleen Viñales lijkt zijn draai nog niet terug te hebben gevonden.
En wat is Iaonne aan het doen. Die loopt zwaar te verzaken dit seizoen.
Lowes zet de trend van valpartijen gewoon door, geen nieuws daar.
Qualifying 2:
1. Marc Marquez ESP Repsol Honda (RC213V) 1m 54.981s [Lap 6/7] 306km/h (Top Speed)
2. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha (YZR-M1) 1m 55.073s +0.092s [6/7] 308km/h
3. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda (RC213V) 1m 55.119s +0.138s [7/7] 310km/h
4. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici GP17) 1m 55.441s +0.460s [6/7] 312km/h
5. Cal Crutchlow GBR LCR Honda (RC213V) 1m 55.489s +0.508s [6/7] 303km/h
6. Jorge Lorenzo ESP Ducati Team (Desmosedici GP17) 1m 55.552s +0.571s [5/6] 305km/h
7. Maverick Viñales ESP Movistar Yamaha (YZR-M1) 1m 55.663s +0.682s [7/7] 308km/h
8. Danilo Petrucci ITA Octo Pramac (Desmosedici GP17) 1m 55.738s +0.757s [5/6] 312km/h
9. Alvaro Bautista ESP Pull&Bear Aspar (Desmosedici GP16) 1m 56.027s +1.046s [6/7] 308km/h
10. Johann Zarco FRA Monster Yamaha Tech3 (YZR-M1)* 1m 56.075s +1.094s [6/7] 309km/h
11. Aleix Espargaro ESP Factory Aprilia Gresini (RS-GP) 1m 56.355s +1.374s [2/5] 305km/h
12. Loris Baz FRA Reale Avintia (Desmosedici GP15) 1m 56.624s +1.643s [6/7] 303km/h
Qualifying 1:
13. Alex Rins ESP Suzuki Ecstar (GSX-RR)* 1m 56.460s 305km/h
14. Jonas Folger GER Monster Yamaha Tech3 (YZR-M1)* 1m 56.540s 305km/h
15. Jack Miller AUS EG 0,0 Marc VDS (RC213V) 1m 56.543s 305km/h
16. Hector Barbera ESP Reale Avintia (Desmosedici GP16) 1m 56.685s 311km/h
17. Karel Abraham CZE Pull&Bear Aspar (Desmosedici GP15) 1m 56.786s 307km/h
18. Pol Espargaro ESP Red Bull KTM Factory (RC16) 1m 57.034s 307km/h
19. Bradley Smith GBR Red Bull KTM Factory (RC16) 1m 57.042s 304km/h
20. Andrea Iannone ITA Suzuki Ecstar (GSX-RR) 1m 57.245s 305km/h
21. Tito Rabat ESP EG 0,0 Marc VDS (RC213V) 1m 57.288s 307km/h
22. Sam Lowes GBR Factory Aprilia Gresini (RS-GP)* 1m 57.465s 303km/h
23. Scott Redding GBR Octo Pramac (Desmosedici GP16) 1m 57.517s 307km/h
* Rookie
Fastest practice time:
Marc Marquez SPA Honda 1m 55.370s (FP3)
Official Brno MotoGP records:
Best lap:
Marc Marquez SPA Honda 1m 54.596s (2016)
Fastest race lap:
Dani Pedrosa SPA Honda 1m 56.027s (2014)
Bron: crash.net
Edit: voor 5 minuten... Meer regen, meer regen!
[ Voor 55% gewijzigd door TheBrut3 op 06-08-2017 11:15 ]
er zit tenminste een stijgende lijn in
Met meer regen had ie podium wel gehaald, maar 4e is ook prima. Goede race gereden en zich prima van voren laten zien.TheBrut3 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 11:09:
Bo aan de leiding
Edit: voor 5 minuten... Meer regen, meer regen!
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Eigenwijs noem ik dat..pilskes schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 14:39:
Valt wel op dat Rossi ALTIJD door rijdt, terwijl het al lang tijd is om te wisselen. Zekerheid is bij hem blijkbaar erg belangrijk, maar na zoveel jaren aan de top ga je natuurlijk niet alle risico nemen.
Maar goed, Marquez lag 10de toen hij naar binnen ging en Rossi was in gevecht om te leiding, het was dus aan Marquez om de gok te nemen en het heeft erg goed uitgepakt.
en het is niet de 1e keer. En ik ben bang ook niet de laatste keer. Als de mensen in de pits zien dat dat baan (bijna droog ) is dan MOET je daar toch op vertrouwen en gewoon naar binnen komen. Het verschil qua rondetijden wat 9 sec per rondje
Maar je ziet de onervarenheid met dit soort F2F races. Unsafe releases waren er wel meer dan alleen de crash tussen Espargaro en Iannone, maar die bleven gelukkig zonder gevolgen.
Rossi kreeg juist van zijn pitcrew pas veel te laat door dat ie naar binnen moest (link). Aannames maken doe je maar ergens anders. Ze wilden eerst weten wat voor laptimes MM reed. Dus team fuck-up... En gewoon een F2F race, wat sowieso meestal kut is.chimera2 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 07:15:
[...]
en het is niet de 1e keer. En ik ben bang ook niet de laatste keer. Als de mensen in de pits zien dat dat baan (bijna droog ) is dan MOET je daar toch op vertrouwen en gewoon naar binnen komen. Het verschil qua rondetijden wat 9 sec per rondje
Hij zegt in de link die je post dat het niet eerder kon omdat ze wilden zien hoe snel MM was. Maar die reed toen toch al lang gewisseld... Weet niet precies meer wanneer MM ging en hoeveel ronden daarna Rossi ging. Maar voor mijn gevoel moet daar zeker 3 a 4 ronden hebben tussen gezeten, maar daar kan ik naast zitten... Geen idee of daar nog ergens info van te vinden is.
Was wel tof om te zien hoe Lorenzo als een malle weg reed op een natte(!) baan. Hij was er zelfs van overtuigd de race te kunnen winnen (https://www.gpone.com/en/...what-i-needed-to-win.html)
[ Voor 18% gewijzigd door DeTjuk op 07-08-2017 09:55 ]
Rossi ging 2 ronden later de pit in. Alleen dat betekende dus 18 seconde tijdwinst voor MMDeTjuk schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 09:42:
Dat Yamaha de verantwoordelijkheid neemt is leuk, maar dat Rossi zelf niet een beslissing neemt verbaast me dan wel.
Hij zegt in de link die je post dat het niet eerder kon omdat ze wilden zien hoe snel MM was. Maar die reed toen toch al lang gewisseld... Weet niet precies meer wanneer MM ging en hoeveel ronden daarna Rossi ging. Maar voor mijn gevoel moet daar zeker 3 a 4 ronden hebben tussen gezeten, maar daar kan ik naast zitten... Geen idee of daar nog ergens info van te vinden is.
het is niet de 1e keer dat dit gebeurd. E volgens mij neemt de rijder nog altijd ZELF de keuze of hij binnen komt. En dan is het gewoon slecht van het team. die zien toch de tijden van MM en Rossi?Bansheeben schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 09:23:
[...]
Rossi kreeg juist van zijn pitcrew pas veel te laat door dat ie naar binnen moest (link). Aannames maken doe je maar ergens anders. Ze wilden eerst weten wat voor laptimes MM reed. Dus team fuck-up... En gewoon een F2F race, wat sowieso meestal kut is.
Volgens mij reed Rossi een ronde of 4 langer door
(zijn er 2 lees ik net
Nee, dat doet ie niet. De rijders hebben geen info behalve pitboard en dashboard. Dus ze weten niets over de tijden van andere rijders behalve wat ze verteld kan worden via die twee media. En daarnaast was het ook vrij risky wat Marc deed. Hij zei zelf in het interview dat ie een paar keer bijna op z'n plaat ging in dat eerste rondje. Alleen het is Marquez. Die krijg je niet zo snel van z'n motor. Rossi had een ronde eerder naar binnen moeten gaan. Maar dan was ie nog maximaal 2e geweest. Want ik denk dat niemand Marquez heeft kunnen volgen in dat eerste rondje uit de pits.chimera2 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 09:48:
[...]
het is niet de 1e keer dat dit gebeurd. E volgens mij neemt de rijder nog altijd ZELF de keuze of hij binnen komt. En dan is het gewoon slecht van het team. die zien toch de tijden van MM en Rossi?
Volgens mij reed Rossi een ronde of 4 langer door
(zijn er 2 lees ik net)
Wat ik wel bijzonder vind aan dit soort races is dat een rijder (in dit geval Marquez) totaal de verkeerde initiële strategie kan kiezen, om het vervolgens zonder problemen te kunnen herstellen met de 2e motor. Afgezien van die eerste paar paniek rondjes levert het bijna altijd een saaie race op.
De vleugels komen er weer aan:

de tijden van maandag
https://www.racesport.nl/...blic_classification_1.pdf
[ Voor 88% gewijzigd door chimera2 op 08-08-2017 09:02 ]
Ik denk niet dat Lorenzo ooit z'n draai gaat vinden op de Ducati. Dat ding vereist een totaal andere rijstijl dan Lorenzo goed ligt. En dan kan ie wellicht best een paar ronden competitief zijn, over race distance is het een ander verhaal. Eergisteren stond z'n motor overigens nog niet klaar geloof ik. Dus dat hielp ook niet echtchimera2 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:11:
was wel vreemd dat hij de eerste ronden vooraan reed. na de wissel reed hij achteraan.
Dat kwam omdat z'n team nog niet klaar was. Er stond wel een motor klaar, maar die stond volgens mij nog op intermediates.. En Lorenzo is gewoon geen held in wisselende omstandigheden.chimera2 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:11:
was wel vreemd dat hij de eerste ronden vooraan reed. na de wissel reed hij achteraan.
De 2e Ducati bleek zelfs, eenmaal weer op de baan, in de halfnat/haldroog-afstelling te staan waardoor Jorge niet alles uit de machine kon halen.Guusjee schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 12:07:
[...]
Dat kwam omdat z'n team nog niet klaar was. Er stond wel een motor klaar, maar die stond volgens mij nog op intermediates.. En Lorenzo is gewoon geen held in wisselende omstandigheden.

Het was te verwachten na de vele crashes, maar Lowes is out. Opvolger is de halve Nederlander/Groninger Scott Redding. Bron: http://www.crash.net/moto...out-redding-in-at-aprilia
Miller naar Pramac/Ducati. bron.
En uiteraard weer RACEWEEKEND. Zal Bo wederom een gooi voor het podium kunnen doen?
[ Voor 37% gewijzigd door DeTjuk op 11-08-2017 09:58 ]
1 36 Joan MIR SPA Leopard Racing HONDA 1’37.549 16 17 217.2
2 44 Aron CANET SPA Estrella Galicia 0,0 HONDA 1’37.903 17 18 0.354 0.354 213.1
3 42 Marcos RAMIREZ SPA Platinum Bay Real Estate KTM 1’38.013 17 19 0.464 0.110 211.5
4 33 Enea BASTIANINI ITA Estrella Galicia 0,0 HONDA 1’38.220 16 19 0.671 0.207 212.3
5 64 Bo BENDSNEYDER NED Red Bull KTM Ajo KTM 1’38.273 16 20 0.724 0.053 209.4
6 95 Jules DANILO FRA Marinelli Rivacold Snipers HONDA 1’38.314 21 22 0.765 0.041 212.3
7 17 John MCPHEE GBR British Talent Team HONDA 1’38.396 20 20 0.847 0.082 214.6
8 21 Fabio DI GIANNANTONIO ITA Del Conca Gresini Moto3 HONDA 1’38.398 18 18 0.849 0.002 212.2
9 8 Nicolo BULEGA ITA SKY Racing Team VR46 KTM 1’38.473 18 19 0.924 0.075 211.5
10 19 Gabriel RODRIGO ARG RBA BOE Racing Team KTM 1’38.486 18 18 0.937 0.013 211.4
11 11 Livio LOI BEL Leopard Racing HONDA 1’38.503 15 18 0.954 0.017 214.5
12 12 Marco BEZZECCHI ITA CIP MAHINDRA 1’38.648 17 17 1.099 0.145 210.6
13 14 Tony ARBOLINO ITA SIC58 Squadra Corse HONDA 1’38.725 15 21 1.176 0.077 212.1
14 88 Jorge MARTIN SPA Del Conca Gresini Moto3 HONDA 1’38.726 11 13 1.177 0.001 211.2
15 41 Nakarin ATIRATPHUVAP THA Honda Team Asia HONDA 1’38.758 19 20 1.209 0.032 210.8
16 75 Albert ARENAS SPA Aspar Mahindra Moto3 MAHINDRA 1’38.803 16 17 1.254 0.045 210.5
17 23 Niccolò ANTONELLI ITA Red Bull KTM Ajo KTM 1’38.854 18 18 1.305 0.051 212.1
18 5 Romano FENATI ITA Marinelli Rivacold Snipers HONDA 1’38.879 16 17 1.330 0.025 210.6
19 84 Jakub KORNFEIL CZE Peugeot MC Saxoprint PEUGEOT 1’38.908 17 17 1.359 0.029 212.1
20 7 Adam NORRODIN MAL SIC Racing Team HONDA 1’38.914 11 19 1.365 0.006 215.6
21 65 Philipp OETTL GER Südmetall Schedl GP Racing KTM 1’39.013 16 19 1.464 0.099 212.8
22 71 Ayumu SASAKI JPN SIC Racing Team HONDA 1’39.041 21 21 1.492 0.028 214.1
23 24 Tatsuki SUZUKI JPN SIC58 Squadra Corse HONDA 1’39.067 22 22 1.518 0.026 211.8
24 15 Jaume MASIA SPA Platinum Bay Real Estate KTM 1’39.184 20 21 1.635 0.117 213.9
25 58 Juanfran GUEVARA SPA RBA BOE Racing Team KTM 1’39.268 12 18 1.719 0.084 211.1
26 27 Kaito TOBA JPN Honda Team Asia HONDA 1’39.595 9 19 2.046 0.327 211.4
27 16 Andrea MIGNO ITA SKY Racing Team VR46 KTM 1’39.641 17 17 2.092 0.046 209.9
28 96 Manuel PAGLIANI ITA CIP MAHINDRA 1’39.643 20 21 2.094 0.002 207.2
29 48 Lorenzo DALLA PORTA ITA Aspar Mahindra Moto3 MAHINDRA 1’39.885 7 18 2.336 0.242 209.9
30 6 Maria HERRERA SPA AGR Team KTM 1’39.972 17 17 2.423 0.087 212.0
31 18 Gabriel MARTINEZ-ABRE MEX Motomex Team Moto3 KTM 1’40.748 19 20 3.199 0.776 209.6
32 4 Patrik PULKKINEN FIN Peugeot MC Saxoprint PEUGEOT 1’40.823 18 18 3.274 0.075 211.1
33 13 Maximilian KOFLER AUT Motorsport Kofler E.U. KTM 1’41.328 14 17 3.779 0.505 212.0
Air: 18° Ground: 20° Humidity: 94%
Erg vroeg om wat over te kunnen zeggen, behalve dat ie er lekker bij zit.
Tweede vrije training werd geplaagd door een natte baan die langzaam opdroogde. Carnet was met 1’39.136 uiteindelijk de snelste Moto3 coureur.
Bo Bendsneyder kwam nu niet verder dan een elfde tijd.
Voor de motogp ziet de stand na FP2 er als volgt uit:
1 A. DOVIZIOSO 1:24.046
2 M. VIÑALES +0.234
3 D. PEDROSA +0.4284
4 J. ZARCO +0.476
5 J. LORENZO +0.570
6 M. MARQUEZ +0.603
7 C. CRUTCHLOW +0.622
8 A. ESPARGARO +0.680
9 S. REDDING +0.719
10 A. BAUTISTA +0.734
Volledige uitslag hier.
Die Aprillia lijkt wel steeds harder te gaan lopen
Jorge niet onaardig voor zijn doen op de Duc, alhoewel een halve seconde op zijn teammaat wel weer veel is.
Grote afwezige, maar niet echt een verassing, in de top 10 is Rossi.
En die Danny Kent flikt het toch maar weer even. Eerst weggeschopt worden bij zijn moto2 team, vervolgens toch meters maken bij AJO KTM in de moto3 en volgend seizoen weer terug in de moto2 bij Speed Up (bron)
Whahahaa, Red Bull...on the rocks... Die Dani Pedrosa toch...

[ Voor 75% gewijzigd door DeTjuk op 11-08-2017 15:30 ]
[ Voor 25% gewijzigd door DeTjuk op 11-08-2017 15:51 ]
Hij is wel vaker niet te vinden in de top 10 op de vrijdag. Dat wordt meestal op de zaterdag wel recht getrokken. Ja, je kunt pech hebben met de weersomstandigheden op die dag en de daarbij komende goede timing als de baan opdroogt, maar het weer geldt voor iedere rijder.Bansheeben schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 15:31:
Hoezo is het niet echt een verrassing? Ik had toch wel verwacht dat Vale er nog een snel rondje uit zou persen in die laatste minuut. Nu is het maar hopen dat het weer zich morgen goed houdt in Spielberg. Anders wordt het Q1 voor 'm.
Daarnaast weet Rossi vaak wel een verbetering in de setup van de vrijdag te vinden als de zaterdag vergelijkbaar is qua weer van de vrijdag. Never underestimate The Doctor.
Begrijp wat je bedoelt. In Jerez was het nog erger. bronBansheeben schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 16:02:
Oh ik volg MotoGP al sinds 2000. Ik weet als geen ander dat Rossi vrijwel altijd wel goed terecht komt. Maar ik had 'm ergens op plaats 6/7 verwacht. Niet op 12. Vorig jaar leek de Red Bull ring 'm ook al niet echt te liggen.
Werd uiteindelijk een P7 qua kwalificatie. Uitslag niet opgezocht.
Deels misschien. Maar Bo is te groot om alleen aan de kop te rijden.MikeyMan schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 11:09:
Daar gaat het al... Bandjes naar de kloten gereden in die paar ronden?
Hij zakt nu wel erg hard terug.
Volg het normaal niet heel erg, maar het lijkt met deze machines normaal gesproken geen zege om vooraan te rijden.
Die Jaume Masiá maakt er wel een mooie show van.
Martin ook knap hoor, lijkt me dat hij nog niet volledig pijnvrij rijdt...