Jazeker ik was groot fan. Idd heel jammer dat dat niet is doorgezet.Derbiss schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 09:16:
Hi allen,
ik kijk zelf niet zoveel series (liever films, sport, gamen en ik ben ook geen fan van bingen - integendeel) maar deze serie blijft voor mij gewoon fantastisch: Space: Above and Beyond https://www.imdb.com/title/tt0112173/.
Ik was toen nog een jonge tiener maar bleef toch s'nachts op om op VT4 (voor de kenners) elke keer een aflevering te kunnen bekijken.
Ik heb die hier ergens op dvd liggen maar wat is het zonde dat die serie gestopt is.
Visueel is het uiteraard verouderd maar kwa verhaal, spanning, achterliggende boodschap etc.. een wereldtopper imo. Zowel de acteurs als - in die tijd dus - visuals waren voor mij echt top notch.
Het verhaal: de aarde wordt aangevallen door aliens en we volgen een specifiek team van soldaten gedurende de oorlog. Meer zeg ik niet want het zou het plezier alleen maar verknallen. Enkel "Chiggy von Richthofen".. wat had ik die naam graag gebruikt tijdens het gamen.
Iemand die deze nog kent?
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.