Welke serie heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 2] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 35 36 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 10:36

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Derbiss schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 09:16:
Hi allen,
ik kijk zelf niet zoveel series (liever films, sport, gamen en ik ben ook geen fan van bingen - integendeel) maar deze serie blijft voor mij gewoon fantastisch: Space: Above and Beyond https://www.imdb.com/title/tt0112173/.
Ik was toen nog een jonge tiener maar bleef toch s'nachts op om op VT4 (voor de kenners ;)) elke keer een aflevering te kunnen bekijken.
Ik heb die hier ergens op dvd liggen maar wat is het zonde dat die serie gestopt is.
Visueel is het uiteraard verouderd maar kwa verhaal, spanning, achterliggende boodschap etc.. een wereldtopper imo. Zowel de acteurs als - in die tijd dus - visuals waren voor mij echt top notch.
Het verhaal: de aarde wordt aangevallen door aliens en we volgen een specifiek team van soldaten gedurende de oorlog. Meer zeg ik niet want het zou het plezier alleen maar verknallen. Enkel "Chiggy von Richthofen".. wat had ik die naam graag gebruikt tijdens het gamen :).

Iemand die deze nog kent? :)
Jazeker ik was groot fan. Idd heel jammer dat dat niet is doorgezet.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Star City (2026–)Star City (2026–)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Drama, Sci-Fi | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Serie over hoe de Sovjets in de jaren zestig in een alternatieve realiteit eerder op de maan aankwamen dan de Amerikanen.

Wat ik niet had verwacht is dat het verhaal positiever is dan je zou denken. Grafisch is het niet erg bijzonder, maar het script combineert sociale vooruitgang, vrouwenrechten en uitdagingen voor mensen in de ruimte.

Qua verhaallijn die hier na For All mankind als spin-off wordt geïntroduceerd zit het voordeel eigenlijk niet zozeer in het alternatieve universum waar je op een paar afleveringen na weinig van merkt. Het is meer dat de serie een beeld geeft van passie onder de Sovjets als individuele mensen en de agressiviteit van Sovjets als hetzelfde.

Om aan de top te komen moet je bereid zijn tot meer dan je kameraden. Want sociaal zijn is het streven, maar je kameraad doden is er voor velen het leven.

Als minpunt zou je de traagheid kunnen noemen, al kan dat ook een pluspunt zijn voor liefhebbers van het genre. Waar het wel volledig naast de plank slaat is o.a. de timing en bepaalde ruimtereislogica. Ja, het is officieel sci-fi. Nee, je kan niet zo snel reizen. Physics houden daar niet van.
spoiler:
Voornamelijk in de laatste aflevering wordt dit pijnlijk duidelijk zodra de hoofdpersonen een capsule met iemand moeten achterlaten om deze op Venus te laten landen, waar ze negen maanden voor hebben moeten reizen om er te komen, maar vervolgens zelf binnen een paar uur weer terug op aarde zijn. Wtf. Wat is er met die reistijd gebeurd? Wormhole? :o
Toch blijft het een lekker ouderwetse Sovjet spy-serie met een soundtrack die richting het einde steeds meer doet denken aan die van Interstellar. Wellicht werkte tijd gewoon anders in het ruimte-tijd continuum van de Sovjet Unie? In Sovjet Rusland forceert de tijd jou om door te tikken, net zoals de mensen die verplicht hun medemens moeten afluisteren bij de Star City-afdeling van de KGB.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10
Genereer je eigen UBB code review

Dat zit wel Schnorr.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:47

Player1S

Probably out in the dark

The Handmaid's Tale (2017–2025)The Handmaid's Tale (2017–2025)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.3 | Genre: Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 60 min | MPAA: TV-MA
Deze stond al tijdje op mijn lijstje om te kijken en onlangs is hij aan Netflix toe gevoegd. Heb de serie er redelijk snel doorheen gejast
Beetje lastig te beschrijven wat ik er van vond. De serie was goed maar tegelijkertijd ook beangstigend omdat je bij bepaalde politici toch parallellen ziet en het niet volledig ondenkbaar is dat zij zo'n land willen worden. En dat er mensen zijn die voor Gilead zijn als ze de serie kijken. :X
Af en toe zit ik ook te kijken en roep ik tegen de tv "niet gewoon vermoorden maar martel hem eerst maandenlang! Sla die tanden uit zn bek! Snij zijn jeweetwel eraf!"
Het einde vond ik wel beetje gehaast. Alsof ze er geen zin meer in hadden ofzo om er nog tijd in te steken.
Ondertussen ook de eerste paar afleveringen van The Testaments gekeken.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-07 00:12

Angeloonie

Cheeseburger Addict

pagani schreef op maandag 1 juni 2026 @ 13:37:
For All Mankind (2019–2027)[Afbeelding: For All Mankind (2019–2027)]
Tweakers: 8.1 | IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Sci-Fi | Runtime: 60 min | MPAA: TV-MA
Het laatste seizoen eerder deze week afgekeken en ik moest het even laten bezinken voor het plaatsen van de review. De verhaallijnen waren tot het laatste seizoen fantastisch, de visuals van de ruimteschepen e.d. erg goed, de karakters goed gevormd en geacteerd en over het algemeen gewoon een goede serie.
Maar:
-Ik bleef me ergeren aan de (steeds slechter wordende zo leek het) verouderingstechnieken voor veel van de karakters. Met name Edward Baldwin ziet er, zeker in het laatste seizoen, uit als een figuur uit Buurman&Buurman of de Thunderbirds. Ook is in het laatste seizoen Margo Madison ineens veel minder oud, zo het lijkt, dan in het seizoen ervoor.
-De verhaallijn werd uiterst voorspelbaar, er bleven slechts twee mogelijke uiteindes over.
-De keuze van het "away team" op het eind lag me ook totaal niet, alsof het alledrie figuranten uit Star Trek zijn met het kenmerkende rode "uniform of death".
Maar, als ik dan de gehele serie bekijk, toch een dikke 8. Het was bij een fijnere afronding een 8.5 of 9 geworden, maar helaas.
Nu hopen dat de spin-off die onlangs gestart is, Star City, het goed doet.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Hoe beoordeel je de seizoenen los van elkaar?

Wij zijn gestart met het laatste seizoen, maar ik ben echt volledig afgehaakt na 3 afleveringen. Ik vond het voorgaande seizoen al oninteressant worden, maar dit laatste seizoen was helemaal prut tot nu toe.

Het gaat mij dan specifiek over de verhaallijn: waar je in seizoen 1-3 echt nog "for all mankind" had qua gevoel (grote doorbraken, maan > maanbasis > mars > marsbasis) waren de laatste seizoenen meer "for a few people" (persoonlijk gezever, haat/nijd onderling zonder groter doel).
Het ging naar mijn gevoel nagenoeg nergens meer over in het totaalplaatje en het science-stuk is zowat verdwenen. Het leek meer een of andere soap te worden met de onzinnige shit van de personages "oh mijn zoon is een tiener"-onzin.
Ik kon het niet meer aanzien eigenlijk..

Wordt het nog iets beter na aflevering 3? Ofwel: even doorbijten en toch écht afronden?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Stukfruit
  • Niet online
Nee, het wordt niet beter.

Dat zit wel Schnorr.

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 10:36

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Angeloonie schreef op maandag 13 juli 2026 @ 12:22:
[...]

Wij zijn gestart met het laatste seizoen, maar ik ben echt volledig afgehaakt na 3 afleveringen. Ik vond het voorgaande seizoen al oninteressant worden, maar dit laatste seizoen was helemaal prut tot nu toe.

Het gaat mij dan specifiek over de verhaallijn: waar je in seizoen 1-3 echt nog "for all mankind" had qua gevoel (grote doorbraken, maan > maanbasis > mars > marsbasis waren de laatste seizoenen meer "for a few people" (persoonlijk gezever, haat/nijd onderling zonder groter doel).
Het ging naar mijn gevoel nagenoeg nergens meer over in het totaalplaatje en het science-stuk is zowat verdwenen. Het leek meer een of andere soap te worden met de onzinnige shit van de personages "oh mijn zoon is een tiener"-onzin.

Wordt het nog iets beter na aflevering 3? Ofwel: even doorbijten en toch écht afronden?
Ik begon me bij 3 al te ergeren en ben daarna gestopt. Al die matige acteurs helpt ook niet mee, die Joel Kinnaman kan totaal niet acteren.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Angeloonie schreef op maandag 13 juli 2026 @ 12:22:
[...]

Het gaat mij dan specifiek over de verhaallijn: waar je in seizoen 1-3 echt nog "for all mankind" had qua gevoel (grote doorbraken, maan > maanbasis > mars > marsbasis) waren de laatste seizoenen meer "for a few people" (persoonlijk gezever, haat/nijd onderling zonder groter doel).

Het leek richting het einde meer te neigen naar een (slechte) start van The Expanse. Ik vond het vermakelijk genoeg, maar niet veel meer dan een zesje.

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Eens met @pagani. Ik vind het wel een oké serie. Vooral de eerste twee seizoenen vond ik goed. En ik vind dat Joel Kinnaman wel degelijk een goed personage heeft neergezet in de eerste seizoenen, maar je kan moeilijk verwachten van iemand van 46 dat hij realistisch een personage van in de 80 (ongeveer) speelt zonder dat je je gaat ergeren aan zaken die er niet realistisch uit zien bijvoorbeeld.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• Stukfruit
  • Niet online
The Boroughs (2026–)The Boroughs (2026–)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Adventure, Drama, Fantasy | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Stranger Things als het in The Villages zou zijn geweest, met Alfred Molina, Alfre Woodard, Clarke Peters en Geena Davis.

Voor wie het stadje in Florida niet kent: het is een locatie waar mensen met gevorderde leeftijd naartoe verhuizen om van hun oude dag te genieten. Een soort permanent bewoonbaar pretpark voor ouderen, met een fictief verleden.

Molina's karakter wordt naar het park gebracht en wil er niet wonen. Hij is "een engineer", wat inhoudt dat hij auto's kan fixen en TV's nieuwe straling kan laten genereren. Zo zijn er ook andere karakters, zoals Blaine Shaw: iemand die nadat hij iets heeft gevonden plotseling goed in menselijke anatomie denkt te zijn. Verder nog een hoop extra clichés en domme beslissingen die niet uitgelegd worden.

Probleem met deze serie is dat het ten eerste Netflix is, dus het volgt een standaard patroon dat geschikt is om bij te doomscrollen. Als tweede zegt met overal dat het van de Duffer-broers is (Stranger Things), Zij zijn alleen executive producers.

The Boroughs is na een paar weken vlak na het online zetten al gecanceld, net als mijn tranen die aliens kunnen laten smelten omdat ze zo zout zijn na een Netflix-dieet.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

Dat zit wel Schnorr.

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:53
Stukfruit schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 17:20:
The Boroughs (2026–)[Afbeelding: The Boroughs (2026–)]
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Adventure, Drama, Fantasy | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Stranger Things als het in The Villages zou zijn geweest, met Alfred Molina, Alfre Woodard, Clarke Peters en Geena Davis.

Voor wie het stadje in Florida niet kent: het is een locatie waar mensen met gevorderde leeftijd naartoe verhuizen om van hun oude dag te genieten. Een soort permanent bewoonbaar pretpark voor ouderen, met een fictief verleden.

Molina's karakter wordt naar het park gebracht en wil er niet wonen. Hij is "een engineer", wat inhoudt dat hij auto's kan fixen en TV's nieuwe straling kan laten genereren. Zo zijn er ook andere karakters, zoals Blaine Shaw: iemand die nadat hij iets heeft gevonden plotseling goed in menselijke anatomie denkt te zijn. Verder nog een hoop extra clichés en domme beslissingen die niet uitgelegd worden.

Probleem met deze serie is dat het ten eerste Netflix is, dus het volgt een standaard patroon dat geschikt is om bij te doomscrollen. Als tweede zegt met overal dat het van de Duffer-broers is (Stranger Things), Zij zijn alleen executive producers.

The Boroughs is na een paar weken vlak na het online zetten al gecanceld, net als mijn tranen die aliens kunnen laten smelten omdat ze zo zout zijn na een Netflix-dieet.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6.5 / 10
Hoezo gecanceld? Verhaal is gewoon klaar.
Ik vond hem wel leuk :)

• Stukfruit
  • Niet online
Arjantje72 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 19:24:
[...]

Hoezo gecanceld? Verhaal is gewoon klaar.
Ik vond hem wel leuk :)
https://www.nytimes.com/2...fer-brothers-netflix.html
https://deadline.com/2026...celed-netflix-1236958579/
The Duffer brothers, who produced the series and created “Stranger Things,” recently left the streamer for Paramount.

...

Netflix has canceled “The Boroughs” — a Duffer brothers-produced sci-fi drama about a mysterious retirement community — after one season. The move further severs the streamer’s ties with the brothers, the creators of “Stranger Things,” following the end of that blockbuster series in December.
Voor de rest:
spoiler:
De "glitch" van Sam op het einde van de laatste aflevering.

Dat zit wel Schnorr.

• Arjantje72
Je hebt inderdaad gelijk :)
Had dat einde ook gezien, maar vond het verhaal wel klaar eigenlijk.

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:46
Beef (2023–)Beef (2023–)
Tweakers: 8.3 | IMDb: 8.0 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
A minor conflict spirals into a consuming feud between two individuals, exposing pride, resentment, and hidden pain.
Dit geldt ook nog altijd voor seizoen 2, waarbij het overloopt naar meerdere stellen.

Goed seizoen weer. Hoe ik seizoen 1 vond, ben ik vergeten, ik denk iets beter dan seizoen 2, maar dat weet ik dus niet zeker.
Het blijft een aparte serie, met (donkere) humor, drama, herkenbaarheid, beetje thriller. Dus was het kijken zeker waard en het is een aanrader.
Seizoen 2 is ook goed te bekijken zonder eerst seizoen 1 gezien te hebben. Het staat er los van.

Cijfer... Ik denk een 7,5.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:23
van 'From' is seizoen 4 ook verschenen. Seizoen 1 vond ik vooral een erg interessant uitgangspunt hebben, maar seizoen 2 was meer een voortzetting zonder progressie. In 3 gebeurde er wel wat meer en ook in seizoen 4 wordt er meer duidelijk over het stadje wat je niet kan verlaten.

Inmiddels duidelijk dat er nog een seizoen 5 komt en dat dat het laatste seizoen zal worden.

Ik blijf wel de serie op sommige momenten nog steeds te langdradig vinden.
Ik hou best van trage series met veel opbouw, maar in mijn ogen blijft die opbouw in From te vaak hangen. Ook seizoen 4 had best in 5 of 6 afleveringen verteld kunnen worden zonder aan kracht in te boeten. Sterker nog, dan wordt het misschien wel spannender.

• Stukfruit
  • Niet online
De hele serie kan in anderhalf uur verteld worden zonder een detail te missen. Waarschijnlijk hou je dan zelfs nog tijd over :p

Als één serie uit de afgelopen jaren slecht is... :X
spoiler:
Hebben ze inmiddels al eens iets gedaan met de communicatie met de buitenwereld sinds S1 en er daarna nooit meer op teruggekomen lijkt te zijn? Blijkbaar zijn ze niet alleen de weg kwijt maar hebben ze ook geheugenverlies :$

Dat zit wel Schnorr.

• Pat911
Stukfruit schreef op maandag 20 juli 2026 @ 08:16:
De hele serie kan in anderhalf uur verteld worden zonder een detail te missen. Waarschijnlijk hou je dan zelfs nog tijd over :p

Als één serie uit de afgelopen jaren slecht is... :X
spoiler:
Hebben ze inmiddels al eens iets gedaan met de communicatie met de buitenwereld sinds S1 en er daarna nooit meer op teruggekomen lijkt te zijn? Blijkbaar zijn ze niet alleen de weg kwijt maar hebben ze ook geheugenverlies :$
Helemaal mee eens dat de serie een stuk korter kan, 90 minuten zou dan wel weer erg kort zijn (imo). Maar als elk seizoen 5 afleveringen had geduurd, of per seizoen 1 film had het verhaal ook verteld kunnen worden.
spoiler:
Geen contact meer met de buitenwereld proberen te zoeken. Maar dat ging ook faliekant fout. Telkens als ze iets vinden om een uitweg te vinden, worden ze weer afgestraft. In ieder geval is nu duidelijk dat de 'zombies' uit het bos/grot niet de eindbazen zijn....

• Stukfruit
  • Niet online
Pat911 schreef op maandag 20 juli 2026 @ 09:54:
[...]
spoiler:
Geen contact meer met de buitenwereld proberen te zoeken. Maar dat ging ook faliekant fout. Telkens als ze iets vinden om een uitweg te vinden, worden ze weer afgestraft. In ieder geval is nu duidelijk dat de 'zombies' uit het bos/grot niet de eindbazen zijn....
spoiler:
Ik poneer deze alvast: het zullen aliens of aliens uit een andere dimensie zijn. En ze leven under een dome :+

Dat zit wel Schnorr.

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:17

Elvhenk

Madam Mikmak

Stukfruit schreef op maandag 20 juli 2026 @ 13:16:
[...]
spoiler:
Ik poneer deze alvast: het zullen aliens of aliens uit een andere dimensie zijn. En ze leven under een dome :+
Ik hoor het al. * Elvhenk is terecht afgehaakt na aflevering 1. :+

• TwekMek
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 17:10
Wat een domme serie is Cape Fear zeg. De karakters halen de ene na andere domme actie uit. Lachwekkend zo slecht! Ook gigantisch voorspelbaar. Tevens zijn die kinderen naïef en irritant en zijn het enorm slechte acteurs.

Had ook veel meer verwacht van een Javier Barden en Amy Adams.

Absoluut vermijden! En Scorsese en Spielberg zijn met naam verbonden aan dit gedrocht. Zullen zich wel kapotschamen gok ik zo.

Troep!

• Stukfruit
  • Niet online
Ik zet het op voor het behang. Dat is wel mooi. Mooie verzadigde kleurtjes. Landschappen. What's not to like?

Als ze willen laten zien dat rijke mensen niet per se intelligent zijn dan is het een goede serie :P

Dat zit wel Schnorr.

• Truus01
@TwekMek en @Stukfruit, Danku, hoef ik niet meer op te zoeken of het wat zou zijn.
Is van mijn (veel te lange) lijst.

• Stukfruit
  • Niet online
Maar het is wel heel mooi behang!

Dat zit wel Schnorr.

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:15
IMDb is het niet met je eens, daar krijgt Cape Fear een ruime voldoende.

• Stukfruit
  • Niet online
Een 6.8 op IMDb is voor mij een goede reden om een film of serie zelfs niet eens met een ooglapje op te kijken :+

Rotte tomaat vindt dan weer dat het publiek er negatief over is en de criticus positief. Interessant, interessant.

Dat zit wel Schnorr.

• TwekMek
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 17:10
ikweethetbeter schreef op maandag 20 juli 2026 @ 22:07:
IMDb is het niet met je eens, daar krijgt Cape Fear een ruime voldoende.
Tja, een 6,8 is nou niet iets om warm van te worden. En vergeet niet, er zijn ook veel mensen die Goede tijden Slechte tijden goed vinden. Deze serie is van dat niveau. Goedkoop, simpel en vol met domme karakters. Het is dus geen serie voor mensen die kwaliteit zoeken.

• zfxwm5z1
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 00:05
Niks goeds meer op TV.

Als je op zoek bent naar goeie probeer deze maar:

The OA (Niet afgemaakt jammer genoeg)

Vikings (Laatste seizoenen slechter)

Chilling Adventures Of Sabrina (Rond S03 geloof ik neemt het ineens een tiener soap opera thema aan wel waard om nog uit te kijken).

The Originals (goed, einde en sommige delen wat slechter), The Vampire Diaries (laatste seizoenen slechter en lang dus misschien ga je het wat beu worden), Legacies (maakt het verhaal af, aardig veel wokeness maar desondanks verrassend goed).

De series hierboven zijn gerelateerd, zoek maar eens op hoe je ze chronologisch kijkt normaal doe je paar seizoenen The Originals en dan wissel je naar The Vampire Diaries en dan terug....

Homeland, The Diplomat, The strain, Fringe, Westworld (zeker s01), Silo, Evil (ben ik beu geworden, hoofdactrice is wel Nederlands en ook in Westworld), blindspot, 12 Monkeys, The Americans zijn allemaal waardig kies maar wat.

The OA, Silo en Westworld zijn waarschijnlijk de meest verslavende van ze allemaal begin daar maar.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:13
The Dilpomat als goede serie? :X Ik kijk het wel, maar meer om "wat te kijken" dan omdat de serie echt goed is. Blindspot hetzelfde, de zoveelste "case of the week" serie. Fringe ben ik laatst aan begonnen maar al na 2 of 3 afleveringen af gezet. Not my cup of tea.

In de categorie goede oudere series zou ik dan eerder zeggen Ozark, of House of Cards (paar weken terug nog eens allemaal gekeken. En eerder dit jaar Westworld).

• RobertMe
Gisteren Marshals afgerond, en meteen daarvoor Dutton Ranch gekeken. Ondanks beide "Yellowstone" toch wel een verschil van dag en nacht.

Marshals is echt TV pulp. Elke X minuten een "slagzin" of semi cliffhanger zodat er weer reclame in gepropt kan worden (incl veel te lange "fade to black" op SkyShowtime). Beetje slap verhaal, veel persoonlijk gebeuren er omheen, cringy / sleezy. En beetje saaiig door de typische "case of the week" stijl (met soms een "To be continued").

Bij Dutton Ranch moest ik meteen denken aan Daredevil Reborn S01. Veel gelul en "opbouw", en vervolgens is het seizoen gedaan. Deze is dan wel wat "ruiger" / "rauwer", wat niet zo gek is gezien die én voor streaming en dus een ander publiek is en Sheridan zelf hier wel bij betrokken is. Maar uiteindelijk gebeurt er dus niet perse heel veel tot de laatste EP. Potentie is dus hoger, maar kwam er niet uit (verwachtingen van mij lagen ook hoger, maar kwam er nog niet uit).

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05:05
Agent Kim Reactived (2026)Agent Kim Reactived (2026)
IMDb: n/a
Flinterdun verhaal, actie is bovengemiddeld goed. Snelheid zit er goed in maar vooral de humor vind ik top. Ben zelf fan van Yoon Kyung-ho en zijn karakter is weer lekker bizar. Acteerwerk van hoofdrol speler So Ji-sub vind ik sterk, met name zijn gezichtsuitdrukkingen.
Aanrader, kijkt lekker weg. Voor vriendin/vrouw zijn sommige scenes wellicht te geweldadig/bloederig en van romance, zoals je normaliter in K-drama ziet, is geen sprake. Nou ja, de bromance is er wel :D
IMDb -- Agent Kim Reactived (2026) Zoek meer informatie over Agent Kim Reactived (2026) op Google Zoek trailer van Agent Kim Reactived (2026) via Google
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8 8 / 10

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:34

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Nog een leuke tip is Bloodline op Netflix.
Bloodline (2015–2017)Bloodline (2015–2017)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.8 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 60 min | MPAA: TV-MA
Bloodline.

"we're not bad people, we just did a bad thing".

"People die, secrets don't".

Heerlijk familie-drama met erg goed acteerwerk.

Vooral Kyle Chandler als John Rayburn en Ben Mendelsohn als broer Danny...die laatste speelt zijn rol zo goed dat je eigenlijk meteen een hekel aan 'm krijgt.

De look-and-feel van de serie is wat Dexter-ig.......en dat is in deze zeker iets goeds. Danny Zayas als agent doet daar natuurlijk ook wel iets aan mee ;-)

Alle familieleden hebben wel "chip on the shoulder" of wat op hun kerfstok.....langzaam ontwikkeld de algehele familiedynamiek en -problematiek zich en worden steeds meer zaken duidelijk.

Dikke aanrader!
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

[ Voor 124% gewijzigd door Fraggert op 21-07-2026 10:48 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:03

Flabergasted

Prepare to die !

Bedankt voor de tip.

Maar waarom zouden we dit moeten kijken ?

• Truus01
The Girlfriend (2025–)The Girlfriend (2025–)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Laura's idyllic life is shattered when her son's new girlfriend seems suspicious. Determined to protect him, Laura's actions spiral out of control, raising the question: Is she justifiably cautious or consumed by paranoia?
Goede serie over de haat en nijd tussen de moeder en de nieuwe vriendin. Het wordt steeds weer vanuit het perspectief van de een en dan weer de ander gebracht. Je bent ook dan weer 'voor' de een en dan 'voor' de ander.
Een echte psychologische thriller en ik vond het goed en spannend tot het eind.

Er schijnt een tweede seizoen te komen, maar dan met een compleet andere cast en verhaal (van wat ik heb gelezen).
Mooi! Want een echt vervolg hoeft van mij niet, maar de serie an sich is zeker goed genoeg om nog eens zoiets te doen.
Deze krijg van mij dan ook een 8.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:34

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Flabergasted schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 10:10:
[...]

Bedankt voor de tip.

Maar waarom zouden we dit moeten kijken ?
Aangepast.

ik kon zweren dat ik deze serie al gereviewed had 8)7 maar ik kan 'm nergens vinden.

edit: ow dat is zo lang geleden dat ik hier eens een post op instagram had gewijd besef ik me nu _O-

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Pat911
Stukfruit schreef op maandag 20 juli 2026 @ 22:51:
Een 6.8 op IMDb is voor mij een goede reden om een film of serie zelfs niet eens met een ooglapje op te kijken :+

Rotte tomaat vindt dan weer dat het publiek er negatief over is en de criticus positief. Interessant, interessant.
IMDb kijk ik niet al te serieus meer naar. Genoeg pareltjes die slecht scoren op IMDb, maar die ik heel goed vind.
Dus ik kijk liever zelf wat ik ergens van vind.

• Stukfruit
  • Niet online
Pat911 schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 10:56:
[...]

IMDb kijk ik niet al te serieus meer naar. Genoeg pareltjes die slecht scoren op IMDb, maar die ik heel goed vind.
Het ligt een beetje aan de combinatie van scores waar je (of ikzelf in ieder geval) naar kijkt.

IMDb score laag maar metascore hoog? Toch even kijken. Rotte tomaat heeft critisch hoge score? Nog een duwtje de juiste richting in. Distributie van scores is off? Gesjoemel en dus niet betrouwbaar vanwege emotieraten of andere haatcampagne.

Vindt een @josh-hill of @wmterhaar hier op Tweakers het ook goed? Dan is er een kans dat het ook goed zit qua realistisch verhaal en is er nog een gewichtje om eraan te hangen voor de uiteindelijke weging.

Je moet tegenwoordig bijna analist zijn om goed materiaal te vinden. Vroeger waren die scores bedoeld om ergens snel inzicht in te krijgen :+

Dat zit wel Schnorr.

• Stukfruit
  • Niet online
RobertMe schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 07:34:
de zoveelste "case of the week" serie. Fringe ben ik laatst aan begonnen maar al na 2 of 3 afleveringen af gezet. Not my cup of tea.
Fringe werd gaandeweg pas minder dan een standaard case of the week :)
Lees die zin drie keer voordat het duidelijk is :+

Geef het dertig afleveringen en ook jij noemt mensen Astro!

Westworld moet gewoon terugkomen. Misschien is er nog een kans nu Zaslav (verantwoordelijk voor de beslissing) ook z'n laatste poging om het bedrijf naar de maan te helpen langzaam ziet verwateren...

Dat zit wel Schnorr.

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:15
Er zijn series die een 6 op IMDb krijgen die ik best onderhoudend vind, en series met een 8 die ik niks vind. Smaken verschillen!

• Stukfruit
  • Niet online
Tja, maar The Bold and the Beautiful is ook onderhoudend. Dat betekent niet dat ik die ga opzetten.

Anders kan ik de Days of our Lives gaan tellen op weg naar General Hospital omdat ik aan het eind net als nu niet meer The Young and the Restless zal zijn maar vooral ergens Beyond the Gates zal liggen.

Dus toch liever een beetje vooraf proberen te kiezen voor kwaliteit. Als midlifer bestaat het leven niet uit meer Goede Tijden dan Slechte Tijden met alle bijbehorende aandoeningen, dus kieskeurig worden hoort erbij ;)
edit:
Ha, ik zie dat The Bold onder een vier zit op IMDb. Misschien toch een hint!

[ Voor 8% gewijzigd door Stukfruit op 21-07-2026 14:24 ]

Dat zit wel Schnorr.

• Pat911
Stukfruit schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 14:22:
Tja, maar The Bold and the Beautiful is ook onderhoudend. Dat betekent niet dat ik die ga opzetten.
Ik denk dat mensen die TBatB onderhoudend vinden, niet op imdb kijken.

Maar IMDb is vooral een ruwe indicatie. Zoals jij ook al eerder aangaf in antwoord op mij.

• Truus01
Pat911 schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 10:56:
Dat deed ik.
Maar sinds de komst van de wereldwijde streamers is het teveel. Ik kan beter een uur (of langer, maar meestal korter) spenderen om wat series te beoordelen op basis van wat anderen ervan vinden, dan zelf die tijd gespendeerd te hebben door een half uur (of helaas meestal langer) naar iets te kijken wat echt niks is.

Zojuist helaas een half uur gekeken naar Treasure & Dirt en vond 't niks. Kan best iets zijn voor anderen, maar niet voor mij.

• Truus01
Stukfruit schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 13:50:
[...]

Het ligt een beetje aan de combinatie van scores waar je (of ikzelf in ieder geval) naar kijkt.

IMDb score laag maar metascore hoog? Toch even kijken. Rotte tomaat heeft critisch hoge score? Nog een duwtje de juiste richting in. Distributie van scores is off? Gesjoemel en dus niet betrouwbaar vanwege emotieraten of andere haatcampagne.

Vindt een @josh-hill of @wmterhaar hier op Tweakers het ook goed? Dan is er een kans dat het ook goed zit qua realistisch verhaal en is er nog een gewichtje om eraan te hangen voor de uiteindelijke weging.

Je moet tegenwoordig bijna analist zijn om goed materiaal te vinden. Vroeger waren die scores bedoeld om ergens snel inzicht in te krijgen :+
Ik ga best uit van wat onder meer The Guardian schrijft, en Variety en wat er zoal op Rotten Tomatoes geschreven wordt. En dan hecht ik vaak meer waarde aan de publieksscore dan die van de critics.

Met de hierboven genoemde Treasure & Dirt zat ik toch helemaal mis, ondanks een 5/5 bij The Guardian.
Nou ja, gewoon niet zo mijn smaak, zullen we dan maar zeggen.

• Merik
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:34
Pat911 schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 14:25:
[...]

Maar IMDb is vooral een ruwe indicatie. Zoals jij ook al eerder aangaf in antwoord op mij.
Anno 2026 wordt er ook veel gestrooid met 8 of 9 als waardering, een 6 van een jaren '90 film is vaak leuk om te zien, terwijl dat nu niets voorstelt. Net hetzelfde met officiële game reviews.

Neem de recente Rings of Power-reeks, die staat ook op 6.8 ...

[ Voor 8% gewijzigd door Merik op 21-07-2026 19:35 ]

Ignorance is bliss

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Pat911 schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 10:14:
I Will Find You (2026–)[Afbeelding: I Will Find You (2026–)]
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Weer een Harlan Coben, wederom veel intriges en plottwists.

Vader zit in de gevangenis wegens moord op z'n zoontje, maar hij zegt dat het niet heeft gedaan. Schoonzus (tevens journalist) komt na 5 jaar langs met een foto waarop een jongetje staat met precies dezelfde wijnvlek op z'n wang, dus zoontje moet nog in leven zijn.
Wat volgt is een redelijk spannende serie waarbij de vader uit de gevangenis breekt om zijn zoontje te zoeken, daarbij geholpen door schoonzus en wat vrienden van vroeger.

Verhaal zit goed in elkaar, voor het grootste gedeelte, typisch Harlan Coben.
spoiler:
Vader en familievriend wisten dat 1 getuige loog om hun zoon te framen, ze konden dit onderuit halen maar dan moesten ze wel toegeven dat zij iets hadden gedaan. Dan was hij nooit veroordeeld.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Heb deze ook afgekeken vandaag. Op zich zit de serie wel goed in elkaar (ken het boek ook, volgt de lijn daaruit aardig). Maar wel weer een aantal typisch Amerikaanse dingen die (hopelijk ,maar in de huidige tijd?) ongeloofwaardig zijn en daarbij de serie ook niet altijd helpen. Het had meer kunnen zijn zonder dit dus voor mij een 6.5.

Ik ben een mens en dus onderdeel van het probleem.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• Stukfruit
  • Niet online
Truus01 schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 17:43:
[...]

Ik ga best uit van wat onder meer The Guardian schrijft, en Variety en wat er zoal op Rotten Tomatoes geschreven wordt. En dan hecht ik vaak meer waarde aan de publieksscore dan die van de critics.

Met de hierboven genoemde Treasure & Dirt zat ik toch helemaal mis, ondanks een 5/5 bij The Guardian.
Nou ja, gewoon niet zo mijn smaak, zullen we dan maar zeggen.
Hoewel The Guardian wel goed is probeer ik nieuws en "nieuws"-sites te vermijden omdat zulke sites reviews opvallend vaak als inkomstenbron gebruiken zonder het te melden.

Zie native advertising.

Dat zit wel Schnorr.

• Truus01
Stukfruit schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 22:56:
[...]

Hoewel The Guardian wel goed is probeer ik nieuws en "nieuws"-sites te vermijden omdat zulke sites reviews opvallend vaak als inkomstenbron gebruiken zonder het te melden.

Zie native advertising.
Ik was op die twee uitgekomen, omdat hun mening vrij vaak overeen lijkt te komen met de mijne.
Eerst keek ik op Decider.com "Stream It Or Skip It", maar dat had (en heeft) weinig zin. Zij schrijven echt bij bijna alles "Stream It". |:(

• Perseus
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:00
The Hawk (2026–)The Hawk (2026–)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Comedy, Sport | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Deze week begonnen aan de The Hawk. Beetje onderbroekenlol, grof taalgebruik, flauwe humor, seksistische grappen, wat overdreven acteren, heerlijk! Doet me een beetje denken aan een jaren '90/'00's films als American Pie. Bij Netflix wel eens vaker series afgezet omdat het woke tintje me stoorde, hier absoluut geen last van. Sowieso mag ik Will Ferrells humor.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08 19:50

GeeBee

Oddball

Ride or Die (2026) is het verhaal van 2 vriendinnen. De ene is de vrouw van een parlementslid die op weg is naar het premierschap, de andere is forensisch accountant. Maar dan huurmoordenaar en dat weet die ene dan weer niet, ondanks een jarenlange vriendschap.

Uiteraard met de nodige flashbacks over het ontstaan van hun vriendschap, hoe de tweede bij ‘de organisatie’ gekomen is. En een hele cheesy ‘cliffhanger’ naar seizoen 2.

Het is een vermakelijke serie, kijkt lekker weg, soms humoristisch, soms ook net spannend genoeg om de aandacht vast te houden. Heerlijk voor een weekendje bingen.

7 sterren

[ Voor 3% gewijzigd door GeeBee op 23-07-2026 08:37 ]

Woof, woof, woof, woof! That's my other dog imitation. | https://youtu.be/TzsNh3-FnHQ

• zfxwm5z1
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 00:05
RobertMe schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 07:34:
The Dilpomat als goede serie? :X Ik kijk het wel, maar meer om "wat te kijken" dan omdat de serie echt goed is. Blindspot hetzelfde, de zoveelste "case of the week" serie. Fringe ben ik laatst aan begonnen maar al na 2 of 3 afleveringen af gezet. Not my cup of tea.

In de categorie goede oudere series zou ik dan eerder zeggen Ozark, of House of Cards (paar weken terug nog eens allemaal gekeken. En eerder dit jaar Westworld).
Is niet de beste op de lijst denk ik, maar vond het wel goed. Wel zijn er een paar series die in die lijst waar het nu terugkijken moeilijk zou zijn.

Blindspot vond ik wel goed maar inderdaad laatste seizoenen wordt het herhaaldelijk met de I love you baby van die gast en Jane. Dan is er haar broer nog waar ze een paar seizoenen achteraanzitten die dan zo gemakkelijk sterft dus ik snap wat je bedoelt maar meeste shows hebben periodes waar het minder is.

Ozark heb ik al gezien maar dat was zeer lang geleden. Nu je het erover hebt is er normaal ook een serie waar diezelfde acteur zijn vrouw? / vriendin in het bos neemt en hij een leerkracht ofzo is? Geen idee lang geleden gezien maar die was ook goed. Is zo'n romance drama type serie met fifty shades of grey ondertoon (maar dan goed).

You is ook een goede serie die mij aan het bovenstaande herinnert.

• Pat911
The Crystal Cuckoo (2025)The Crystal Cuckoo (2025)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Gezien op Netflix, 6 afleveringen van ca. 50 minuten.

Spaanstalig, originele title El cuco de cristal - de koekoek van kristal.

Een jonge dokter krijgt een harttransplantie. Ze is erg nieuwsgierig naar de donor en via via krijgt ze dat te weten.Ze legt contact en maakt kennis met de moeder en broer van de donor. De vader, een politieagent, is al langere tijd verdwenen en zijn politiemaatje is als een soort oom voor de kinderen geweest.

De serie schiet veel heen en weer tussen heden en verleden. Hierin wordt het leven van de familie in beeld gebracht. De vader was fanatiek op zoek naar de oorzaak van een brand waarbij een vrouw om het leven is gekomen. Eerder zijn er al meer vrouwen verdwenen, en ook na de brand verdwijnt er nog een meisje.

Spannende serie die mij aan de buis gekluisterd hield. Uiteraard wat voorspelbare plottwists (ik moet misschien minder dit soort series kijken) maar het bleef wel spannend.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Happy! (2017–2019)Happy! (2017–2019)
Tweakers: 9 | IMDb: 8.1 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 2 min | MPAA: TV-MA
Deze serie getipt gekregen. Valt beetje in straatje van Crank (film)
Over de top, bizar (iets met pedo-ring, oude demonen en ingebeelde figuurtjes) , snoeiharde actie, vliegende blauwe unicorn.
Kijk de eerste (2) afleveringen, dan heb je snel zat door of deze serie is voor je is.
Hier is die goed bevallen - zonder plot te spoilen, of in de diepte te gaan .... het is een zooitje, gekke scenes, nu in S02 en gedeelte van S01 is nog compleet mysterie (of dat uberhoubt duidelijk wordt...?)

//edit; mocht iemand deze ook gezien hebben, ben benieuwd naar jouw oordeel
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

[ Voor 7% gewijzigd door himlims_ op 27-07-2026 22:53 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Truus01
Recentelijk een paar detective-series gezien.
Althans, 2 waar ik mee gestopt ben en 1 die ik wel helemaal afgekeken heb en van heb genoten.

Seizoen 2 van Cross. Ik kwam de eerste aflevering al niet door. Ik geloof dat ik het eerste seizoen toch ook al niet geweldig vond.
(Eerdere review van een mede-tweaker, waar ik het achteraf wel mee eens ben: Tijntje in "Welke serie heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 2]")

Het 6e seizoen van Grace. Het werd me nu toch echt te langdradig en na de tweede aflevering toch ook maar mee gestopt. Toch heb ik de eerste 5 seizoenen wel goed (genoeg) gevonden.
(Eerdere review van een mede-tweaker, waar ik het achteraf wel mee eens ben: Bastien in "Welke serie heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 2]")

En het 2e seizoen van Ellis.
Eerdere review van een mede-tweaker, waar ik het mee eens ben: Elvhenk in "Welke serie heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 2]")
Ellis (2024–)Ellis (2024–)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Crime, Drama | Runtime: N/A | MPAA: N/A
DCI Ellis and DS Harper arrive at police stations to solve murder cases. Despite being overlooked, Ellis is a determined detective driven by a quest for justice and compassion.
Goed tweede seizoen. 2 zaken, 2 afleveringen per zaak. En het zat goed in mekaar.
OK, bij de eerste wist ik eigenlijk direct wie het gedaan had, maar het bleef spannend, bij de tweede had ik dat niet zo snel door.
Hopelijk komt er een derde seizoen.

• Truus01
En nog een comedy.
Free Bert (2025–)Free Bert (2025–)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Comedy | Runtime: N/A | MPAA: N/A
The show stars Bert Kreischer in a fictionalized version of himself as a comedian whose family relocates to Beverly Hills so his daughters can attend an elite private school.
Grappig.
Meer weet ik eigenlijk niet te zeggen. Ik was er zo doorheen en heb aardig kunnen lachen.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

• Floor-is
  • Laatst online: 11:03

Floor-is

5.2

Het spijt me alvast dat ik me compleet niet aan regels ga houden over hoe je een post opbouwt, wat je op welke manier bespreekt en meer van dat.

Mijn toevoeging hier is: https://www.imdb.com/title/tt33204276/

The Madison, drama, slow-paced. Een familie gaat door een mega drama heen.

Ik kan bijna niet meer zeggen dan 'holy shit'. Ik dacht het even op de achtergrond op te zetten, heb de hele show gebinged. Ben niet snel onder de indruk, maar deze keer: zeker wel.

Bericht hierboven

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Floor-is schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 15:39:
Het spijt me alvast dat ik me compleet niet aan regels ga houden over hoe je een post opbouwt, wat je op welke manier bespreekt en meer van dat.

Ik kan bijna niet meer zeggen dan 'holy shit'. Ik dacht het even op de achtergrond op te zetten, heb de hele show gebinged. Ben niet snel onder de indruk, maar deze keer: zeker wel.
Tja, ik had die al langs zien komen op IMDB, maar toen ik daar onderstaande review tegenkwam maar besloten om hem te laten schieten. Nu in dubio om misschien toch een poging te waren, alhoewel Sheridan en ik geen 'vrienden' zijn
Yes, the scenery is beautiful, and the cast is all ridiculously beautiful, but the plot is so cheesy. Move to Montana, play trad wife, meet handsome cowboys and sherriffs. The granddaughters are the most mature and least whiny characters in the whole bunch. The actress playing the older granddaughter is 22 trying to play a tween, come on!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik kan bijna alleen maar in een spoiler reageren.

Een van de niet-helemaal-hoofdrolspelers kennen we van Suits. Als je daar niet omheen kunt kijken, noch om het 'oh die ken ik van X', dan moet je IMO sowieso niet meer kijken naar iets anders dan dat ene waar je ze van (her)kent :P
spoiler:
Ja, ze ontmoeten cowboy-achtige types, maar of daar nu echt een relatie ontstaat? Misschien een fling, misschien meer, maar het is wel iets gecompliceerder dan je standaard 'Hallmark-story'. De band tussen moeder en vader vind ik echt mooi in beeld gebracht, met de tegenstrijdigheid tussen de karakters. Maar ja, het is wel een beetje oppervlakkig in het begin, dat is zeker waar.
De hoofdpersonen zijn in principe een man en vrouw en hun twee dochters. Die verhoudingen zijn goed uitgewerkt en de dochters zijn wel typetjes. De eerste 5 minuten van EP1 is het echt 'WTF is dit voor shit', maar ze beginnen eigenlijk gelijk met een keiharde character-build en dat waardeer je ietsje later wel. :)
De dochters en kleindochters zijn verwende kutkinderen, dat is juist de hele hefboom; de tegenstrijdigheid van de twee (nouja 3) generaties. En als je niet kijkt 'oh die en die actrice', maar kijkt naar de rollen die ze spelen -zoals het de bedoeling is- valt het niet op dat een van de kleindochters (absoluut verwend shitkind trouwens) gespeeld door een actrice die echt geen 14 meer is.

[ Voor 9% gewijzigd door Floor-is op 29-07-2026 16:40 ]

Bericht hierboven

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:17

Elvhenk

Madam Mikmak

Floor-is schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 15:39:

(y) _/-\o_ Maar ik denk niet dat ik me eraan ga wagen. Familiedrama trek ik alleen maar als het met keiharde galgenhumor omkleed is. :D

• Floor-is

Floor-is

5.2

Stukfruit schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 03:24:
The Bear (2022–)[Afbeelding: The Bear (2022–)]
Tweakers: 6.7 | IMDb: 8.5 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Chef!

Voor het vijfde seizoen is men terug in de keuken met de dag from hell. Niet in Hell's Kitchen, maar in Chicago. Met hete bliksem als voorgerecht dat de hele tijd op de achtergrond hoorbaar is.

Eigenlijk is het hier beter om te verwijzen naar de vorige review en er een toevoeging aan te doen.

Komt ie dan: verschrikkelijk stressvol, mierzoet en op zich een terugkeer naar het bekende formaat waar de serie bekend mee werd in het eerste seizoen. Tevens werd bijna iedere aflevering uit S5 geregisseerd door de bedenker van de serie, wat de verklaring lijkt te zijn voor de 6 episodes met een lengte van nog geen 30 minuten en 2 episodes van een uur lang.

Zoals men bij die ene grote voedselketen zou zeggen: I'm lovin' it. Tu-du-du duh-duuuuuh!!

Ik vergeef de makers de te creatieve uitstap eerder in de serie en denk dat een 9 nu wel van toepassing is. Tussen de afleveringen door worden subtiel de bekende maatschappelijke problemen aangekaart, maar zodra het einde in zicht komt
spoiler:
blijkt het eigenlijk één grote cliché reclame voor The American Dream te zijn die van toepassing is op iedereen die in de VS woont. Met dat in gedachten is dit laatste seizoen eigenlijk de perfecte middelvinger richting een bepaalde groepering die er nu huishoudt, zonder die groep te benoemen. Da's wel knap.
Zoals een bekend Nederlands politicus zou zeggen: chapeau!
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
Ik was er aan begonnen, maar kon gewoonweg niet door de eerste 20-25minuten heen. Zie er zo ongelooflijk veel clipjes van langskomen op de socials dat ik het denk ik nog een keer moet proberen.

Bericht hierboven

• Truus01
jeroenkb schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 16:15:
[...]

Tja, ik had die al langs zien komen op IMDB, maar toen ik daar onderstaande review tegenkwam maar besloten om hem te laten schieten. Nu in dubio om misschien toch een poging te waren, alhoewel Sheridan en ik geen 'vrienden' zijn

[...]
Ik ben het met @Floor-is eens. VWB die review, ik vind dat er juist van afgegaan wordt, van 'tradwife'. Ik vond wel dat een mogelijke romance/fling wat snel ging, maar het paste wel.

@Elvhenk Ik weet niet of ik het echt een familiedrama kan noemen*. Ja, denk het wel, maar het is niet een typische drama. En er zit behoorlijk wat humor in. Niet zozeer de galgenhumor, maar wel in eea eromheen.

Ik zou haast zeggen, probeer de eerste aflevering. Als die je niet bevalt, moet je het afzetten. Bevalt die wel, dan is de kans aanzienlijk dat je heel de serie zo uitkijkt.

*Edit: Ik dacht nog, ik heb er toch al eens meer over geschreven. Nou, oa:
Truus01 schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 20:34:
De eerste aflevering van The Madison gezien. Dat heeft wel echt de Taylor Sheridan-feel.
Ik ben normaal niet zo van drama's, maar ik vind dit heel goed.

[ Voor 15% gewijzigd door Truus01 op 29-07-2026 19:01 ]

• Arjantje72
Floor-is schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 17:35:
[...]

Ik was er aan begonnen, maar kon gewoonweg niet door de eerste 20-25minuten heen. Zie er zo ongelooflijk veel clipjes van langskomen op de socials dat ik het denk ik nog een keer moet proberen.
Ik weet niet of beter wordt. Ik vind het niks in ieder geval :)

• Floor-is

Floor-is

5.2

Arjantje72 schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 20:55:
[...]

Ik weet niet of beter wordt. Ik vind het niks in ieder geval :)
Zo heeft iedereen zijn 'niet voor mij' toch? Ik vind House of Cards helemaal niks, The Godfather (jaja film, maar voorbeeld) maakt me ook niet gelukkig bijvoorbeeld.

Bericht hierboven

• Arjantje72
Floor-is schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 22:11:
[...]

Zo heeft iedereen zijn 'niet voor mij' toch? Ik vind House of Cards helemaal niks, The Godfather (jaja film, maar voorbeeld) maakt me ook niet gelukkig bijvoorbeeld.
Je hebt helemaal gelijk, smaken verschillen nu eenmaal :)

• Truus01
Run Away (2026)Run Away (2026)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Simon's perfect life is shattered when daughter Paige runs away, later found strung out in a park. Simon's search leads into a dangerous underworld where an act of violence rocks his life.
Dit is weer een serie gebaseerd op een boek van Harlan Coben. Heel vaak vind ik de plot erg interessant klinken van die series (dus eigenlijk van de boeken), maar zodra ik de serie kijk, vind ik het helemaal niks en haak ik in de eerste aflevering al af.
Niet bij deze.
Wel vind ik James Nesbitt altijd wat lastig om te kijken. De ene keer denk ik dat ik hem heel goed vind, de andere keer valt het tegen. (En dat gedurende een serie.)
Deze keer viel het mee/was hij goed (genoeg).
De verhaallijn is spannend en een beetje mysterieus. (Wat voor mij overigens verwarrend was, ik had pas laat door dat Paige en DeeDee niet dezelfde persoon waren... Ze lijken niet echt op mekaar, maar ja. Foutje van mijn kant, maakte het niet minder spannend (wel mysterieuzer).)
Het enige was dat in de laatste aflevering wel erg veel bijeen komt, dat alles dan duidelijk wordt, maar nog wel even een stuk of 3 plottwists, zeg maar. (Maar misschien is dat de stijl van Harlan Coben, zo ver ben ik dus nooit gekomen...)

Ik geef het een 6. Dat is dus best hoog, bedenkende dat ik die andere Harlan Coben's dus niks vond.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

• Truus01
Ann Droid (2026–)Ann Droid (2026–)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: N/A | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Ann, an advanced AI, grapples with human emotions while discovering dark secrets within the corporation that created her.
Grappig! Lekkere droge humor. En best aandoenlijk.
7,5

Overigens, ik lees nu pas de plot, die ik hierboven quote, maar dat klopt toch niet. Niet echt.
Het gaat veel meer om de relatie tussen Ann, de droid, en Sue, haar 'eigenaar'/vriendin. En dan over vanalles wat ze meemaken en er in het leven van Sue gebeurt.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

wmterhaar schreef op zondag 16 november 2025 @ 07:51:
[...]

Allemaal waar, maar dat christelijke sausje van schuld en vergeving waarmee alles overgoten was, ging toch een beetje schuren. Het leek wel of de serie was mede geproduceerd door het Vaticaan. Dat kan ik me niet zo herinneren van Mare of Easttown, dat ik daarom toch hoger aansla.
Ik kan dat niet beamen, heb Task net afgekeken en ik vind juist dat het zich afzet tegen het (met name) RK christelijke geloof. Niet vergeten dat Philly heel veel Ierse en Italiaanse migranten heeft (of eigenlijk vele generaties verder) en RK echt wel een ding is in die regio.
Task (2025–)Task (2025–)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.9 | Genre: Crime, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Uitstekende opbouw naar een verhaallijn waarvan ik dacht dat die na zes afleveringen wel zou afronden, maar ik tot volle verbazing alles voor mijn eigen in elkaar zag storten met nog ruim anderhalve aflevering te gaan. De combinatie zoals eerder beschreven door kzin in "Welke serie heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 2]" en Elvhenk in "Welke serie heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 2]" tussen ronde personages, context en her en der wat achtergronden zorgt dat je aan je stoel gekluisterd blijft. Oprecht één van de sterkere series die ik afgelopen jaren gezien heb. En er blijkt een tweede seizoen aan te komen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik kan wel deze melden:

Hijack heb ik pas het 2e seizoen van gekeken en ik vond hem een stuk minder sterk dan het eerste. Alsnog zou ik hem 7.5/10 geven hoor, maar dat eerste seizoen had me meer te pakken dan het tweede.

https://www.imdb.com/title/tt19854762/

Bericht hierboven

• RobertMe
Floor-is schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 14:42:
Ik kan wel deze melden:

Hijack heb ik pas het 2e seizoen van gekeken en ik vond hem een stuk minder sterk dan het eerste. Alsnog zou ik hem 7.5/10 geven hoor, maar dat eerste seizoen had me meer te pakken dan het tweede.

https://www.imdb.com/title/tt19854762/
Pfoe, een 7,5 voor Hijack het tweede seizoen? Ik denk dat de meeste hier het eerste seizoen nog geen 7 zouden geven. Het tweede vond ikzelf eerder een 5,5, 6, en verschillende in dit topic waren volgens mij na de eerste EP al afgehaakt.

Super rare dingen ook. Waarom is die stagiaire (?, in ieder geval super jonge) van de controlekamer ineens dé contactpersoon met de metro? Waarbij de politie, zelfs zonder onderhandelaar, letterlijk van op een afstand meeluistert. Doesn't make any sense, at all.

• Floor-is

Floor-is

5.2

RobertMe schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 15:12:
[...]

Pfoe, een 7,5 voor Hijack het tweede seizoen? Ik denk dat de meeste hier het eerste seizoen nog geen 7 zouden geven. Het tweede vond ikzelf eerder een 5,5, 6, en verschillende in dit topic waren volgens mij na de eerste EP al afgehaakt.

Super rare dingen ook. Waarom is die stagiaire (?, in ieder geval super jonge) van de controlekamer ineens dé contactpersoon met de metro? Waarbij de politie, zelfs zonder onderhandelaar, letterlijk van op een afstand meeluistert. Doesn't make any sense, at all.
Was geen stagiaire in mijn herinnering. Het zit vol gaten, maar de spanningsboog is goed. Een paar interessante twists, ik vond het wel vermakelijk.

Maar misschien heb je wel gelijk dat het geen 7,5 is. Wel een voldoende, maar niet zo hoog.. Ik vond het vermakelijk, ik wilde de volgende aflevering daadwerkelijk zien en had genoeg spanning/opbouw. (Beetje gekke opbouw, dat zeker)

Bericht hierboven

• Lindenberger
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:36
MobLand (2025–)MobLand (2025–)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.3 | Genre: Crime, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Ontzettend blij dat ik dit subliem stukje tv niet aan mij heb laten voorbijgaan. Gans Gentbrugge heeft me adrenalinegewijs horen kirren van plezier. Worden superlatieven soms als overdreven of zelfs ongeloofwaardig bestempeld? So be it!
P.S. in september nog méér van dat, liefst.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:14

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Euphoria (2019–2026)Euphoria (2019–2026)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.2 | Genre: Drama | Runtime: 55 min | MPAA: TV-MA
Waar moet ik beginnen bij een review over deze serie, want het is zoveel. Ik kwam al langere tijd op Twitter dingen tegen over Euphoria, vooral over de vele naaktscènes en seks. Maar dat was niet wat mij naar deze serie trok, het was juist de omschrijving van het verhaal. Dus ik heb hem voorgelegd aan mijn vrouw, waarmee ik veel series kijk en ze wou de gok ook wel wagen.

Zo gezegd, zo gedaan. Begonnen aan weer een nieuwe onbekende serie en hebben we er spijt van? Oh zeker niet, want mijn god wat is dit een goeie serie van begin tot eind.

Je volgt Rue, die kampt met een zware verslaving en probeert haar leven weer een beetje op orde te krijgen. Dat gaat natuurlijk met vallen en opstaan. Maar je kijkt niet alleen naar haar, want iedereen heeft wel iets waar hij of zij mee zit. Relaties die totaal niet goed lopen, gezinnen waar van alles speelt en jongeren die nog niet goed weten wie ze zijn of wat ze nou eigenlijk willen. Ik ga hier verder niet te veel over vertellen, want je moet gewoon zelf gaan kijken.

De serie laat alles zien zoals het is, zonder eromheen te draaien. Soms zitten er best heftige stukken tussen en ook momenten waar je even van denkt: wat zit ik nou te kijken. Maar juist dat maakt het zo goed. Het voelt niet alsof ze alles maar netjes willen laten zien, er mag gewoon van alles gebeuren.

Wij waren er eigenlijk vrij snel doorheen en hebben echt genoten van deze serie. Het verhaal, de personages en alles wat er gebeurt zorgen ervoor dat je telkens weer verder wilt kijken. Als je twijfelt om te gaan kijken, ga hem gewoon kijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RUVwlnOyoyH1mVxnb2nVaLbEKt8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/KDEKIXXhBAzWUOlrw0RiULqv.jpg?f=user_large

[ Voor 21% gewijzigd door G_Dragon op 03-08-2026 08:51 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04:41

Nobby

Nuts!

Furious (2026–)Furious (2026–)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Gisteren begonnen aan deze serie met mijn vriendin. Erg interessant. Al kon ik slecht tegen sommige scenes over thuis geweld. Is een belangrijk topic lijkt het.
Ik ga hem wel verder kijken. En ik ben sinds Shameless wel fan van Emmy Rossum.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• Stukfruit
  • Niet online
Cape Fear (2026–)Cape Fear (2026–)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Style over substance: op een projector springen de kleuren je net zo gretig tegemoet als de angst dat het achterliggende materiaal je volgens de verhaallijn zou moeten inboezemen.

De serie opent met een tafereel dat iets paranormaals over zich heen lijkt te hebben. Zou het? Is het? Wie belt Sam en Dean Winchester even? Alleen is niet alles wat het lijkt, want de plottwist is dat alles toch is wat het lijkt. Let that sink in. Liefst ergens in een meertje ver voorbij de bewoonde wereld.

Dus ik ben bang dat deze serie niet zo goed is. En zeker niet zo goed als mogelijke remake, ook niet als mogelijke remake van een remake, eveneens niet als mogelijke remake van een remake van een remake en zeker niet niet als verfilming van het boek.

Wel grappig dat Juliette Lewis in de remake zit én in de variant die hier besproken wordt.

Om af te sluiten; er is maar één goede reden te bedenken om deze serie op te zetten: het is een test om te kijken naar hoe ver je bereid bent te gaan in het accepteren van domme beslissingen bij de karakters op het scherm.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/4.5.png4.5 / 10

Dat zit wel Schnorr.

• Pat911
Synden (2026–)Synden (2026–)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Drama | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Gezien op Netflix, 5 afleveringen van ca. 50 minuten.

Synden, Zweedse krimi, Engelse titel Land of Sin.

Rechercheur Dani kampt met zoon die aan drugs verslaafd is en afstand neemt van z'n moeder. Ze wordt opgebeld door een oude bekende en krijgt te horen dat een jongen is vermist. Deze jongen heeft zij een tijdje onder haar hoede gehad als pleegzoon omdat hij opgroeide in een sociaal ontwricht gezin. De jongen en haar zoon hadden een goede band.
Vanwege familieperikelen kan de oude bekende niet zelf de politie bellen, maar vraagt hij aan Dani of ze kan helpen. Dani heeft net een nieuwe collega gekregen en samen gaan ze kijken of ze kunnen helpen de jongen te vinden.

Gesitueerd op het Zweedse platteland, mistroostig weer, vijandige bevolking met ook onderling veel problemen is het een nogal somber gefilmd krimi/drama.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:48
Afgelopen week Mare of Easttown gekeken. Echt een goede serie met goede cast (Kate Winslet speelt top). Mare of Easttown (TV Mini Series 2021) - IMDb

De serie gaat over rechercheur Mare Sheehan (Kate Winslet) die in een klein dorpje Easttown de moord op een jonge moeder onderzoekt, terwijl haar eigen leven onder druk staat. Echt de moeite waard om te kijken. Te streamen op o.a. HBO.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:48
G_Dragon schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 00:53:
Euphoria (2019–2026)[Afbeelding: Euphoria (2019–2026)]
De serie laat alles zien zoals het is, zonder eromheen te draaien. Soms zitten er best heftige stukken tussen en ook momenten waar je even van denkt: wat zit ik nou te kijken. Maar juist dat maakt het zo goed. Het voelt niet alsof ze alles maar netjes willen laten zien, er mag gewoon van alles gebeuren.
Vooral die momenten deden ons toch afhaken na seizoen 1. De serie heeft best een hoog wtf gehalte. Ik ben echt wel wat gewend en zeker niet preuts, maar heel veel naakt momenten voelden onnodig. Uiteraard helemaal prima om naar de golden globes van Sydney Sweeny te kijken, maar vaak voelde het toch een beetje off ofzo.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:46
G_Dragon schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 00:53:
Euphoria (2019–2026)[Afbeelding: Euphoria (2019–2026)]
Waar moet ik beginnen bij een review over deze serie, want het is zoveel. Ik kwam al langere tijd op Twitter dingen tegen over Euphoria, vooral over de vele naaktscènes en seks. Maar dat was niet wat mij naar deze serie trok, het was juist de omschrijving van het verhaal. Dus ik heb hem voorgelegd aan mijn vrouw, waarmee ik veel series kijk en ze wou de gok ook wel wagen.
Zo gezegd, zo gedaan. Begonnen aan weer een nieuwe onbekende serie en hebben we er spijt van? Oh zeker niet, want mijn god wat is dit een goeie serie van begin tot eind.
Je volgt Rue, die kampt met een zware verslaving en probeert haar leven weer een beetje op orde te krijgen. Dat gaat natuurlijk met vallen en opstaan. Maar je kijkt niet alleen naar haar, want iedereen heeft wel iets waar hij of zij mee zit. Relaties die totaal niet goed lopen, gezinnen waar van alles speelt en jongeren die nog niet goed weten wie ze zijn of wat ze nou eigenlijk willen. Ik ga hier verder niet te veel over vertellen, want je moet gewoon zelf gaan kijken.
Wij waren er eigenlijk vrij snel doorheen en hebben echt genoten van deze serie. Het verhaal, de personages en alles wat er gebeurt zorgen ervoor dat je telkens weer verder wilt kijken. Als je twijfelt om te gaan kijken, ga hem gewoon kijken.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
Euphoria (2019–2026)Euphoria (2019–2026)
Ik kan je recensie bijtreden: een absolute topserie die zowel qua stijl en verhaal vernieuwend was. De manier waarop zaken verfilm werden zijn soms geniaal. Het explicietere karakter van de serie stoorde me niet en past zeker bij de rauwheid ervan op andere vlakken. Een must see wat mij betreft ;-)
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/10.png10 / 10

[ Voor 17% gewijzigd door Aegir81 op 03-08-2026 16:45 ]

Pagina: 1 ... 35 36 Laatste

Let op:
Je kan met het 'tt' ID uit de IMBd link iedere serie vinden in de UBB-generator.