Welke serie heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 2] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 35 36 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:33

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Derbiss schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 09:16:
Hi allen,
ik kijk zelf niet zoveel series (liever films, sport, gamen en ik ben ook geen fan van bingen - integendeel) maar deze serie blijft voor mij gewoon fantastisch: Space: Above and Beyond https://www.imdb.com/title/tt0112173/.
Ik was toen nog een jonge tiener maar bleef toch s'nachts op om op VT4 (voor de kenners ;)) elke keer een aflevering te kunnen bekijken.
Ik heb die hier ergens op dvd liggen maar wat is het zonde dat die serie gestopt is.
Visueel is het uiteraard verouderd maar kwa verhaal, spanning, achterliggende boodschap etc.. een wereldtopper imo. Zowel de acteurs als - in die tijd dus - visuals waren voor mij echt top notch.
Het verhaal: de aarde wordt aangevallen door aliens en we volgen een specifiek team van soldaten gedurende de oorlog. Meer zeg ik niet want het zou het plezier alleen maar verknallen. Enkel "Chiggy von Richthofen".. wat had ik die naam graag gebruikt tijdens het gamen :).

Iemand die deze nog kent? :)
Jazeker ik was groot fan. Idd heel jammer dat dat niet is doorgezet.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Star City (2026–)Star City (2026–)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Drama, Sci-Fi | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Serie over hoe de Sovjets in de jaren zestig in een alternatieve realiteit eerder op de maan aankwamen dan de Amerikanen.

Wat ik niet had verwacht is dat het verhaal positiever is dan je zou denken. Grafisch is het niet erg bijzonder, maar het script combineert sociale vooruitgang, vrouwenrechten en uitdagingen voor mensen in de ruimte.

Qua verhaallijn die hier na For All mankind als spin-off wordt geïntroduceerd zit het voordeel eigenlijk niet zozeer in het alternatieve universum waar je op een paar afleveringen na weinig van merkt. Het is meer dat de serie een beeld geeft van passie onder de Sovjets als individuele mensen en de agressiviteit van Sovjets als hetzelfde.

Om aan de top te komen moet je bereid zijn tot meer dan je kameraden. Want sociaal zijn is het streven, maar je kameraad doden is er voor velen het leven.

Als minpunt zou je de traagheid kunnen noemen, al kan dat ook een pluspunt zijn voor liefhebbers van het genre. Waar het wel volledig naast de plank slaat is o.a. de timing en bepaalde ruimtereislogica. Ja, het is officieel sci-fi. Nee, je kan niet zo snel reizen. Physics houden daar niet van.
spoiler:
Voornamelijk in de laatste aflevering wordt dit pijnlijk duidelijk zodra de hoofdpersonen een capsule met iemand moeten achterlaten om deze op Venus te laten landen, waar ze negen maanden voor hebben moeten reizen om er te komen, maar vervolgens zelf binnen een paar uur weer terug op aarde zijn. Wtf. Wat is er met die reistijd gebeurd? Wormhole? :o
Toch blijft het een lekker ouderwetse Sovjet spy-serie met een soundtrack die richting het einde steeds meer doet denken aan die van Interstellar. Wellicht werkte tijd gewoon anders in het ruimte-tijd continuum van de Sovjet Unie? In Sovjet Rusland forceert de tijd jou om door te tikken, net zoals de mensen die verplicht hun medemens moeten afluisteren bij de Star City-afdeling van de KGB.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10
Genereer je eigen UBB code review

Dat zit wel Schnorr.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:42

Player1S

Probably out in the dark

The Handmaid's Tale (2017–2025)The Handmaid's Tale (2017–2025)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.3 | Genre: Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 60 min | MPAA: TV-MA
Deze stond al tijdje op mijn lijstje om te kijken en onlangs is hij aan Netflix toe gevoegd. Heb de serie er redelijk snel doorheen gejast
Beetje lastig te beschrijven wat ik er van vond. De serie was goed maar tegelijkertijd ook beangstigend omdat je bij bepaalde politici toch parallellen ziet en het niet volledig ondenkbaar is dat zij zo'n land willen worden. En dat er mensen zijn die voor Gilead zijn als ze de serie kijken. :X
Af en toe zit ik ook te kijken en roep ik tegen de tv "niet gewoon vermoorden maar martel hem eerst maandenlang! Sla die tanden uit zn bek! Snij zijn jeweetwel eraf!"
Het einde vond ik wel beetje gehaast. Alsof ze er geen zin meer in hadden ofzo om er nog tijd in te steken.
Ondertussen ook de eerste paar afleveringen van The Testaments gekeken.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:17

Angeloonie

Cheeseburger Addict

pagani schreef op maandag 1 juni 2026 @ 13:37:
For All Mankind (2019–2027)[Afbeelding: For All Mankind (2019–2027)]
Tweakers: 8.1 | IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Sci-Fi | Runtime: 60 min | MPAA: TV-MA
Het laatste seizoen eerder deze week afgekeken en ik moest het even laten bezinken voor het plaatsen van de review. De verhaallijnen waren tot het laatste seizoen fantastisch, de visuals van de ruimteschepen e.d. erg goed, de karakters goed gevormd en geacteerd en over het algemeen gewoon een goede serie.
Maar:
-Ik bleef me ergeren aan de (steeds slechter wordende zo leek het) verouderingstechnieken voor veel van de karakters. Met name Edward Baldwin ziet er, zeker in het laatste seizoen, uit als een figuur uit Buurman&Buurman of de Thunderbirds. Ook is in het laatste seizoen Margo Madison ineens veel minder oud, zo het lijkt, dan in het seizoen ervoor.
-De verhaallijn werd uiterst voorspelbaar, er bleven slechts twee mogelijke uiteindes over.
-De keuze van het "away team" op het eind lag me ook totaal niet, alsof het alledrie figuranten uit Star Trek zijn met het kenmerkende rode "uniform of death".
Maar, als ik dan de gehele serie bekijk, toch een dikke 8. Het was bij een fijnere afronding een 8.5 of 9 geworden, maar helaas.
Nu hopen dat de spin-off die onlangs gestart is, Star City, het goed doet.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Hoe beoordeel je de seizoenen los van elkaar?

Wij zijn gestart met het laatste seizoen, maar ik ben echt volledig afgehaakt na 3 afleveringen. Ik vond het voorgaande seizoen al oninteressant worden, maar dit laatste seizoen was helemaal prut tot nu toe.

Het gaat mij dan specifiek over de verhaallijn: waar je in seizoen 1-3 echt nog "for all mankind" had qua gevoel (grote doorbraken, maan > maanbasis > mars > marsbasis) waren de laatste seizoenen meer "for a few people" (persoonlijk gezever, haat/nijd onderling zonder groter doel).
Het ging naar mijn gevoel nagenoeg nergens meer over in het totaalplaatje en het science-stuk is zowat verdwenen. Het leek meer een of andere soap te worden met de onzinnige shit van de personages "oh mijn zoon is een tiener"-onzin.
Ik kon het niet meer aanzien eigenlijk..

Wordt het nog iets beter na aflevering 3? Ofwel: even doorbijten en toch écht afronden?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Nee, het wordt niet beter.

Dat zit wel Schnorr.

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:33

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Angeloonie schreef op maandag 13 juli 2026 @ 12:22:
[...]

Wij zijn gestart met het laatste seizoen, maar ik ben echt volledig afgehaakt na 3 afleveringen. Ik vond het voorgaande seizoen al oninteressant worden, maar dit laatste seizoen was helemaal prut tot nu toe.

Het gaat mij dan specifiek over de verhaallijn: waar je in seizoen 1-3 echt nog "for all mankind" had qua gevoel (grote doorbraken, maan > maanbasis > mars > marsbasis waren de laatste seizoenen meer "for a few people" (persoonlijk gezever, haat/nijd onderling zonder groter doel).
Het ging naar mijn gevoel nagenoeg nergens meer over in het totaalplaatje en het science-stuk is zowat verdwenen. Het leek meer een of andere soap te worden met de onzinnige shit van de personages "oh mijn zoon is een tiener"-onzin.

Wordt het nog iets beter na aflevering 3? Ofwel: even doorbijten en toch écht afronden?
Ik begon me bij 3 al te ergeren en ben daarna gestopt. Al die matige acteurs helpt ook niet mee, die Joel Kinnaman kan totaal niet acteren.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Angeloonie schreef op maandag 13 juli 2026 @ 12:22:
[...]

Het gaat mij dan specifiek over de verhaallijn: waar je in seizoen 1-3 echt nog "for all mankind" had qua gevoel (grote doorbraken, maan > maanbasis > mars > marsbasis) waren de laatste seizoenen meer "for a few people" (persoonlijk gezever, haat/nijd onderling zonder groter doel).

Het leek richting het einde meer te neigen naar een (slechte) start van The Expanse. Ik vond het vermakelijk genoeg, maar niet veel meer dan een zesje.

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Eens met @pagani. Ik vind het wel een oké serie. Vooral de eerste twee seizoenen vond ik goed. En ik vind dat Joel Kinnaman wel degelijk een goed personage heeft neergezet in de eerste seizoenen, maar je kan moeilijk verwachten van iemand van 46 dat hij realistisch een personage van in de 80 (ongeveer) speelt zonder dat je je gaat ergeren aan zaken die er niet realistisch uit zien bijvoorbeeld.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Pagina: 1 ... 35 36 Laatste

Let op:
Je kan met het 'tt' ID uit de IMBd link iedere serie vinden in de UBB-generator.