Welke serie heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 2] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 36 37 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-08 20:08
G_Dragon schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 00:53:
Euphoria (2019–2026)[Afbeelding: Euphoria (2019–2026)]
Tweakers: N/A | IMDb: 8.2 | Genre: Drama | Runtime: 55 min | MPAA: TV-MA
Waar moet ik beginnen bij een review over deze serie, want het is zoveel. Ik kwam al langere tijd op Twitter dingen tegen over Euphoria, vooral over de vele naaktscènes en seks. Maar dat was niet wat mij naar deze serie trok, het was juist de omschrijving van het verhaal. Dus ik heb hem voorgelegd aan mijn vrouw, waarmee ik veel series kijk en ze wou de gok ook wel wagen.
Zo gezegd, zo gedaan. Begonnen aan weer een nieuwe onbekende serie en hebben we er spijt van? Oh zeker niet, want mijn god wat is dit een goeie serie van begin tot eind.
Je volgt Rue, die kampt met een zware verslaving en probeert haar leven weer een beetje op orde te krijgen. Dat gaat natuurlijk met vallen en opstaan. Maar je kijkt niet alleen naar haar, want iedereen heeft wel iets waar hij of zij mee zit. Relaties die totaal niet goed lopen, gezinnen waar van alles speelt en jongeren die nog niet goed weten wie ze zijn of wat ze nou eigenlijk willen. Ik ga hier verder niet te veel over vertellen, want je moet gewoon zelf gaan kijken.
De serie laat alles zien zoals het is, zonder eromheen te draaien. Soms zitten er best heftige stukken tussen en ook momenten waar je even van denkt: wat zit ik nou te kijken. Maar juist dat maakt het zo goed. Het voelt niet alsof ze alles maar netjes willen laten zien, er mag gewoon van alles gebeuren.
Seizoen 3 was wel even wennen, want het speelt zich vijf jaar later af. Je zit niet meer op de middelbare school met iedereen, maar midden in het volwassen leven met alle gevolgen van dien. De personages zijn ouder, de problemen zijn zwaarder en de toon is een stuk grimmiger dan je gewend was. Het voelt bijna als een andere serie, maar dat maakte het voor ons juist ook interessant.
spoiler:
~~~[textalign=justify]De manier waarop Nate doodging was echt bizar bruut neergezet. Hij kon letterlijk geen kant op en dan die slang erbij, dat vond ik echt heel heftig om te zien. Ook de dood van Rue kwam bij ons enorm hard binnen, helemaal toen bleek dat het niet eens haar eigen schuld was. Dat maakte het einde voor ons echt heel zuur.~~~[/textalign]
Wij waren er eigenlijk vrij snel doorheen en hebben er echt van genoten. Het is een serie die je telkens weer door laat kijken door alles wat er gebeurt. Dus als je nog twijfelt: ga hem gewoon kijken!
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
Genereer je eigen UBB code review
Seizoen 1 en 2 van deze serie vonden wij (mijn vrouw en ik) echt sterk. Vooral die aflevering waarin
spoiler:
Rue bijna een heroïneprostituée wordt~
maakte diepe indruk.

Las over seizoen 3 alleen heel negatieve verhalen, vooral over de eerste paar afleveringen. Maakt dat we nog niet aan het derde seizoen begonnen zijn. Kan ik uit jouw review en die van @Aegir81 concluderen dat het wel meevalt allemaal?

@Tweakers Ik quote bovenstaande post met daarin een spoiler-alert. In het bericht dat ik hierna schrijf, staat de spoiler vol in beeld. Dat schiet niet op natuurlijk, dus kunnen jullie dat verhelpen? Ik post het hier, zodat anderen niet de post van @G_Dragon quoten en hetzelfde meemaken. Het is nogal een flinke spoiler namelijk ;(

[ Voor 0% gewijzigd door Dr. Strangelove op 10-08-2026 13:52 ]

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:26

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Opmerkelijk....ik kan nog maar 1 review vinden...en dat is de 8 van Honesty eind 2025.
Black Rabbit (2025)Black Rabbit (2025)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Tijd voor een miniserie na wat series gekeken te hebben waar bleek dat er nog een seizoen moest komen, we stinken er nog te vaak in helaas.

Jude Law en Jason Bateman (elke keer weer als ik die naam hoor denk ik meteen aan Patrick Bateman.......een rol van Christian Bal in American Psycho) maar goed.......Jason Bateman dus en dat voorspelt een hele hoop goeds.

En goed....dat is Black Rabbit ook zeker.

Een heerlijke escalatie van loser Vince (Bateman) die alles en iedereen, incluis broer Jake (Law) meesleept in de puinhoop die hij van zijn leven maakt.

De rol van Vince is Bateman op het lijf geschreven, denk aan een hopeloos aan lager wal geraakte Marty Byrde uit Ozark en je weet genoeg. Dit soort rollen passen hem écht heel goed.

Heerlijke lange afleveringen waarin zaken lekker uitgewerkt kunnen worden met best een leuke plottwist uiteindelijk die we eigenlijk pas op het laatste moment doorhadden.

Noemenswaardig is ook de dikke soundtrack bij deze serie!

Afsluitend de eervolle vermelding voor Chris Coy in de rol van Babbitt die steevast de rotzooi van Junior, het zoontje van crime-baas Mancuso, kan gaan opruimen en rechtbreien. Die speelde hier IMHO het beste zijn rol van alle acteurs maar met Bateman héél dicht op zijn hielen.

De welbekende "internet reviews" zijn hier al eens ter sprake gekomen maar de IMDB 7,3 viel me in elk geval op, die had ik hoger ingeschat. Rotten doet het met 66 om 80 ook wat vreemd IMHO maar goed......om nog maar een afko er in te gooien: FWIW.

Onderaan de streep sluit ik me volledig aan bij de 8 van @Honesty . d:)b

Dikke aanrader als je Ozark leuk vond in elk geval.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Ik vond Black Rabbit juist vrij chaotisch, doordat IIRC het verhaal niet lineair verteld wordt, en er een aantal verhaallijnen zijn.

(2x) een 8 vind ik dan weer juist hoog.

Ozark is dan weer inderdaad wel een (echt) goede serie met Bateman. En zelf heb ik vorige week nog DTF Saint Louis gekeken :X Die was ook wel okay.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

RobertMe schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 09:28:
Ik vond Black Rabbit juist vrij chaotisch, doordat IIRC het verhaal niet lineair verteld wordt, en er een aantal verhaallijnen zijn.

(2x) een 8 vind ik dan weer juist hoog.

Ozark is dan weer inderdaad wel een (echt) goede serie met Bateman. En zelf heb ik vorige week nog DTF Saint Louis gekeken :X Die was ook wel okay.
Begrijpelijk....ik vind een rapportcijfer geven dan ook altijd toch weer lastig hoor.

Ik houd ook gewoon in m'n achterhoofd dat reviews heel erg subjectief kunnen zijn.

Doordat ik hier al langer zit weet ik een beetje hoe een aantal tweakers hier met een beetje vergelijkbare smaak reviewen. Dat laat ik dan ook nog wel eens meewegen of ik iets na.v. van een post hier in mijn kijklijst zet.

Voor de rest snap ik zeker je kritiek voor wat betreft de verhaallijnen, ik vond het gelukkig nog niet echt de spuigaten uit lopen maar als je hier wat minder mee hebt dan is de combinatie verhaallijnen en de non-lineaire opbouw (ik zelf heb ook niet veel met flashbacks) wel een beetje veel in deze serie.
Daar heb je IMHO terecht een punt.
spoiler:
ik vond bijv. het ontstaan van de relatie tussen Frank en Estelle echt domweg vulling, daar miste ik echt even de meerwaarde van

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-09 15:04
Fraggert schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 09:06:
Opmerkelijk....ik kan nog maar 1 review vinden...en dat is de 8 van Honesty eind 2025.
Ik heb deze ook gezien en ben het grotendeels (of helemaal) met je eens. Zeer goede serie. Plot twist zag ik wel aankomen, maar werd wel zeer goed in het verhaal gebracht. Ik weet eigenlijk niet waarom ik geen review heb geschreven om deze serie aan te prijzen. Goed dat jij dat wel doet.

Ik vond deze serie extra leuk omdat ik 'm keek toen ik nog niet zo lang daarvoor in New York was geweest, en bij best veel buitenshots kon herkennen waar dat was.

Jason Bateman kende ik alleen van een oude sitcom (The Hogan Family) waar hij nog een jongeman was (17 of 18 jaar of zo). Tot ik hem een tijdje terug herontdekte in Ozark, en daarna ook in Black Rabbit. Innemende acteur, een gewone man, niet zo'n filmstertype, wat ik altijd erg fijn vind om naar te kijken. Vandaar dat ik waarschijnlijk ook meer heb met wat donkere Scandinavische series en Britse politieseries ipv csi Miami, waar hooggeblondeerde en hooggehakte fotomodellen zonder witte overall een moord onderzoeken.

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:45
Stuart Fails to Save the Universe (2026–)Stuart Fails to Save the Universe (2026–)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Comedy, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
De serie start in een post-apocalytische wereld veroorzaakt door een experiment van Leonard en Sheldon uit de Big Bang Theorie. Stuart (de eigenaar van de stripboekenwinkel unit dezelfde serie) krijgt de opdracht om het apparaat dat alles heeft veroorzaakt op te sporen en alles ongedaan te maken. Hij krijgt daarbij hulp van o.a. de geoloog Bert. Zoals uit de titel blijkt, gaat niet alles altijd even goed.
Diverse personen unit de Big Bang Theorie Komen in deze serie terug, en de humor in de serie komt aardig overeen met de Big Bang Theorie. De serie loopt nog op HBO max, maar ik ben er al helemaal aan verslingerd
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:08
kzin schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 15:06:
Stuart Fails to Save the Universe (2026–)[Afbeelding: Stuart Fails to Save the Universe (2026–)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Comedy, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
De serie start in een post-apocalytische wereld veroorzaakt door een experiment van Leonard en Sheldon uit de Big Bang Theorie. Stuart (de eigenaar van de stripboekenwinkel unit dezelfde serie) krijgt de opdracht om het apparaat dat alles heeft veroorzaakt op te sporen en alles ongedaan te maken. Hij krijgt daarbij hulp van o.a. de geoloog Bert. Zoals uit de titel blijkt, gaat niet alles altijd even goed.
Diverse personen unit de Big Bang Theorie Komen in deze serie terug, en de humor in de serie komt aardig overeen met de Big Bang Theorie. De serie loopt nog op HBO max, maar ik ben er al helemaal aan verslingerd
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Ik heb nog lang niet alle afleveringen gezien, maar ik vind het wat tegenvallen. Er is soms een LOL-momentje, maar ook al afleveringen dat dat niet is. Dat de intro het grappigste is...
Ik kan het niet vergelijken met TBBT, want dat vond ik echt vele malen grappiger.
Maar een aflevering is maar 20 minuten, dus ik denk dat ik het nog even blijf volgen.
Ook de vele gastacteurs maken het voor nu nog wel de moeite waard.

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:57
Truus01 schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 15:40:
[...]

Ik heb nog lang niet alle afleveringen gezien, maar ik vind het wat tegenvallen. Er is soms een LOL-momentje, maar ook al afleveringen dat dat niet is. Dat de intro het grappigste is...
Ik kan het niet vergelijken met TBBT, want dat vond ik echt vele malen grappiger.
Maar een aflevering is maar 20 minuten, dus ik denk dat ik het nog even blijf volgen.
Voor mij voelt het allemaal nog te gimmick achtig aan. Het duurt inderdaad maar 20 minuutjes en elke aflevering ligt de focus op de gastrollen. Maar dat kan ook komen doordat het wekelijks verschijnt en ik geen zin had 10 weken te moeten wachten gezien alle spoilers die je nu overal al tegenkomt..

Overigens is seizoen 2 nu bevestigd :)

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:37
Deezers schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 17:29:
[...]

Voor mij voelt het allemaal nog te gimmick achtig aan. Het duurt inderdaad maar 20 minuutjes en elke aflevering ligt de focus op de gastrollen. Maar dat kan ook komen doordat het wekelijks verschijnt en ik geen zin had 10 weken te moeten wachten gezien alle spoilers die je nu overal al tegenkomt..

Overigens is seizoen 2 nu bevestigd :)
Ik kom geen spoilers overal nog tegen hoor, heb er lekker nog niks van gezien behalve 1 trailer op YouTube :P.
Ik ga hem ook nog wel kijken, maar denk dat het ook wel tegen valt. een beetje lol momenten soms (En de gast rolletjes soms net effe iets toevoegt).

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:03
Truus01 schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 15:40:
[...]

Helaas kom ik er ook nog niet echt in. Heeft zijn leuke momenten, maar daar houdt het wel bij op. Jammer, want zit genoeg potentieel in met de multiverse opzet.

Maar blijkbaar genoeg die het wel waarderen, HBO heeft al bekend gemaakt dat het groen licht voor seizoen 2 heeft gegeven 🙂

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:00
kzin schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 15:06:
Stuart Fails to Save the Universe (2026–)[Afbeelding: Stuart Fails to Save the Universe (2026–)]
Ik vind hem ook wel leuk. De eerste aflevering vond ik voorlopig de minste, blij dat ik toch nog wat verder aan het volgen ben :-) De afwisseling in omgeving tussen de afleveringen en de 'bekendere' gastrollen, maken het extra leuk. Ik vind het een beter geslaagde spin-off dan Sheldon.

• Truus01
The Killings: Parrish Station (2026–)The Killings: Parrish Station (2026–)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Drama, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: N/A
In 1987, Det. Georgia Cooke investigates scientists' brutal murders with one survivor. Her probe into occult elements risks everything. 37 years later, new killings force her to revisit the Parrish Station horror.
Een aardige Australische thriller (volgens wiki is het 'crime drama'). Het deed me denken aan True Detective: Night Country (4e seizoen).
Er zitten een aantal bekende(re) gezichten in.

De eerste helft van de aflevingen vond ik goed, naar het einde toe wordt het een beetje minder. Komt denk ik ook doordat ik eigenlijk meer houd van de meer 'detective thrillers' dan de 'horror thrillers', maar het viel mee. Het is ook echt geen echte horror en zit op zich wel goed in elkaar.
Dus ik geef het een 6,5. (Maar misschien is het eigenlijk wel een 7, in het begin vond ik het zelfs wel meer dan een 7.)
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:02

Elvhenk

Madam Mikmak

Louw Post schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 15:55:
Widow's Bay (2026–)[Afbeelding: Widow's Bay (2026–)]
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Comedy, Drama, Horror | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Kwam deze vorige week tegen en zag het al best hoge cijfer op IMDb, moest deze serie dus zeker meenemen als horror-liefhebber.
10 afleveringen, maar voelde allemaal zo voorbij te vliegen. Er gebeurde dus veel in dit ene seizoen, had misschien wat meer opbouw kunnen gebruiken, maar dit maakte elke aflevering ook wel spannend. Zeker omdat ik tegelijkertijd ook From volg, waar het allemaal wat trager gaat. Misschien is dat ook wel de bedoeling, dat het volgende seizoen meer een soort retrospective gaat worden en ze gaan uitzoeken wat the hell er nou gebeurd is.
Het leek ook alsof er meerdere soorten 'horror' thema's voorbij kwamen (in AHS zouden dat wss losse seizoenen geweest zijn :P).
Dit seizoen voelde als een opstapje naar meer, maar kan me op basis van wat er nu in 1 seizoen gebeurd is niet voorstellen dat het een lang lopende serie wordt. De mysterie is zeker interessant, ben benieuwd naar het volgende seizoen!
~[Afbeelding]~[Afbeelding]~[Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Ik vond dit ook een topserie!
Het combineert goeie suspense met hele herkenbare personages die je in zo'n kleine gemeenschap hebt. Herkenbaar omdat iedereen iedereen kent, en ook iedereens tics en gezeur. (Rosemary is mijn spirit animal. :D ) Dat tilt naar mijn idee de serie boven de standaard horror uit.

Geweldig geacteerd en mooi om te zien hoe de hoofdrolspeler (Matthew Rhys) een schijtebroek is die het goed bedoelt, maar het vaak ontbreekt aan daadkracht, en die dan vervolgens al struikelend overal doorheen rolt.
Van mij ook een dikke acht. :Y

• Jron667
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:19
Elvhenk schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 11:29:
[...]

Ik vond dit ook een topserie!
Het combineert goeie suspense met hele herkenbare personages die je in zo'n kleine gemeenschap hebt. Herkenbaar omdat iedereen iedereen kent, en ook iedereens tics en gezeur. (Rosemary is mijn spirit animal. :D ) Dat tilt naar mijn idee de serie boven de standaard horror uit.

Geweldig geacteerd en mooi om te zien hoe de hoofdrolspeler (Matthew Rhys) een schijtebroek is die het goed bedoelt, maar het vaak ontbreekt aan daadkracht, en die dan vervolgens al struikelend overal doorheen rolt.
Van mij ook een dikke acht. :Y
Ik vond het een beetje gezapig, het is het allemaal net niet. Het kijkt wel lekker weg maar er is mij weinig van bijgebleven.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:55
Dept. Q (2025–)Dept. Q (2025–)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.1 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Ik had niks te kijken dus begon maar aan deze serie. Want hoog cijfer op imdb, ja, dat werkt goed voor mij.

Ik vond het eerste half uur van de eerste aflevering maar saai maar dacht ik kijk de aflevering maar af.
Blij dat ik dat gedaan heb want deze serie is voor mij wel een van de beste series van afgelopen jaren.

De serie is een echte detective, daarmee bedoel ik: het is vooral zoektocht naar de moordenaar (ja whats new) zonder veel actie en schieten.
Maar het zit heel spannend en vooral heel goed in elkaar. Veel bijzondere personages met ieder een eigen aandeel in het verhaal.
De hoofdpersoon speelt een hork en vond ik heel irritant, dus dat speelde hij goed.

De serie schijnt gebaseerd zijn op een Deense serie boeken, thrillers, die goed verkopen (sorry, ik ben geen boeken lezer).
Er komt ook een tweede seizoen las ik maar ik kan mij niet voorstellen dat de spanning van dit eerste seizoen wordt overtroffen.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:53
Harribo schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 11:49:
De serie schijnt gebaseerd zijn op een Deense serie boeken, thrillers, die goed verkopen (sorry, ik ben geen boeken lezer).
Er komt ook een tweede seizoen las ik maar ik kan mij niet voorstellen dat de spanning van dit eerste seizoen wordt overtroffen.
Sterker nog er is een Deense TV reeks: Department Q. Ik heb ook eerst de Amerikaanse versie gezien, en daarna heb ik alle Deense versies bekeken met Nikolaj Lie Kaas. Ik vond de Deense versie iets sterker, maar de Amerikaanse was niet slecht.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Hulleman schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 14:24:
Afgelopen week Mare of Easttown gekeken. Echt een goede serie met goede cast (Kate Winslet speelt top). Mare of Easttown (TV Mini Series 2021) - IMDb

De serie gaat over rechercheur Mare Sheehan (Kate Winslet) die in een klein dorpje Easttown de moord op een jonge moeder onderzoekt, terwijl haar eigen leven onder druk staat. Echt de moeite waard om te kijken. Te streamen op o.a. HBO.
Gisteravond mee begonnen en de eerste aflevering nodigde zeker uit tot verder kijken. Vanavond deel 2!

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004

DropjesLover

Dit dus ->

Under the banner of heaven
https://www.imdb.com/title/tt1998372/

Gezet in de eind jaren '80 in de mormoonse dorpen/steden in Utah, met een brute moord en een jonge, (zoals iedereen) zeer gelovige detective.

Het verhaal springt wat chaotisch heen en weer tussen gebeurtenissen van ~100 jaar geleden en de oprichting van de mormoonse community in Utah, de kortere geschiedenis en het heden.

Wat een aanklacht tegen een ronduit zieke cult :D
Legt prima alle rariteiten en complete delusionele problemen bloot.
Doet denken aan een setting a la The Handmaiden wat gebaseerd is op de Iraanse revolutie van 1979 en het streng islamitische bewind, maar dan een soortgelijke* christelijke samenleving in de VS.

*vrouwen geen rechten en achtergesteld, enkele "sterke" mannen die zich profeet noemen/voelen, alles is "the word of God, etc.

Goed gefilm en gespeeld, 7 afleveringen is prima genoeg voor het verhaal. 8/10

[ Voor 5% gewijzigd door DropjesLover op 19-08-2026 12:22 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• RobertMe
  • Nu online
RigolleM schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 12:09:
[...]

Sterker nog er is een Deense TV reeks: Department Q. Ik heb ook eerst de Amerikaanse versie gezien, en daarna heb ik alle Deense versies bekeken met Nikolaj Lie Kaas. Ik vond de Deense versie iets sterker, maar de Amerikaanse was niet slecht.
Amerikaanse? Is er dan nog een derde? Want Dept. Q is een Britse.

• Bartjoo71
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-09 11:40
eerste twee seizoenen gekeken, best vermakelijk. Dat positieve gedoe voelt wel erg amerikaans aan... seizoen 3 met kromme tenen zitten kijken. En dan nu seizoen 4? not my cup of tea

• RigolleM
RobertMe schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 12:59:
[...]

Amerikaanse? Is er dan nog een derde? Want Dept. Q is een Britse.
Sorry Brits.. ff geleden dat ik het bekeken heb, en niet meer gecheckt!

• Truus01
The Teacher (2022–2024)The Teacher (2022–2024)
Tweakers: N/A | IMDb: 5.9 | Genre: Drama | Runtime: 1 min | MPAA: N/A
An emotionally troubled teacher's life begins to fall apart as she faces accusations of sleeping with a student.
Het 3e (en zover ik begrijp echt het laatste) seizoen gezien.
Op zich prima, redelijk voorspelbare, serie. Seizoen 1 was, zoals meestal, wel het beste. Dit derde, tja, had z'n momenten.

Ik geef het toch nog een 6,5, want op zich met maar 4 afleveringen per seizoen, best OK.
Nee, ik geef het toch maar een 6, want eigenlijk was het ook niet meer dan een voldoende.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:55
RigolleM schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 12:09:
[...]

Kon de Deense serie zo niet vinden, maar wel de film

• RigolleM
Harribo schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 14:34:
[...]

Kon de Deense serie zo niet vinden, maar wel de film
OK ja, het zijn films.. een stuk of 4, daarmee dat ik dacht aan reeks.. Journal 64 is de laatste met Nikolaj Lie Kaas.

De 'Britse' reeks gaat over 'Department Q: The Keeper of Lost Causes', dus er komen zeker nog 3 seizoenen. Ik was wel meer onder de indruk van de 'Britse' versie, maar vond de Deense 'film' veel rauwer en donkerder.

• Pat911
Pat911 schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 11:33:
Absentie - Gekeken op Netflix - alleen seizoen 1 (maar alle 3 seizoenen staan erop).
Maar gelijk doorgegaan met seizoen 2 en 3.

Hoewel seizoen 1 echt wel een kloppend einde heeft, gaat seizoen 2 wel verder met het verhaal.
Maar waar seizoen 1 meer crime/drama, wordt seizoen 2 meer spionage-achtig.

Seizoen 3 zou je als losstaand verhaal kunnen bekijken, hoewel je dan natuurlijk achtergrond mist van de personages. Dit seizoen is nog meer spionage en complotterig. Genoeg spannende twists, maar ook wel wat over the top geweldsscenes. Heeft deze serie niet echt nodig naar mijn mening. Het einde voelde een beetje afgeraffeld en onnodig ingewikkeld.

Het cijfer wat ik het eerste seizoen gaf, een 8, blijft wat mij betreft staan voor de hele serie.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

The Boys (2019–2026)The Boys (2019–2026)
Tweakers: 8 | IMDb: 8.5 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 60 min | MPAA: TV-MA
Right........gisteravond de laatste aflevering van The Boys gekeken.

Waar moet ik in hemelsnaam beginnen met deze show, misschien maar met het rapportcijfer 9 dat deze show krijgt van me.

Dit is wel zo over-the-top allemaal dat dit je wel moet liggen hoor, van de debiele humor tot en met de enorme gore maar ik hou hier van.

Compleet absurd maar ik ga hier goed op, van het subtiele draak steken met bijv. de MCU tot het MAGA- en megachurch-bashen.

Qua acteren steekt Antony Starr als Homelander hier toch wel met kop en schouders boven de rest uit, gevolgd door Karl Urban in zijn rol als Billy "Oi, cunts!" Butcher en Valory Curry als Firecracker.

Je weet na 5 minuten wel of dit wat is voor je. :+
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-09 23:36

Stimulate14

⭐⭐⭐

Fraggert schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 08:23:
The Boys (2019–2026)[Afbeelding: The Boys (2019–2026)]
Tweakers: 8 | IMDb: 8.5 | Genre: Action, Comedy, Crime | Runtime: 60 min | MPAA: TV-MA
Right........gisteravond de laatste aflevering van The Boys gekeken.
Waar moet ik in hemelsnaam beginnen met deze show, misschien maar met het rapportcijfer 9 dat deze show krijgt van me.
Dit is wel zo over-the-top allemaal dat dit je wel moet liggen hoor, van de debiele humor tot en met de enorme gore maar ik hou hier van.
Compleet absurd maar ik ga hier goed op, van het subtiele draak steken met bijv. de MCU tot het MAGA- en megachurch-bashen.
Qua acteren steekt Antony Starr als Homelander hier toch wel met kop en schouders boven de rest uit, gevolgd door Karl Urban in zijn rol als Billy "Oi, cunts!" Butcher en Valory Curry als Firecracker.
Je weet na 5 minuten wel of dit wat is voor je. :+
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
Ik vond alleen het einde een beetje afgeraffeld, weet niet zo goed wat ik er van moet vinden (het einde).

Verder echt genoten van deze serie.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Stimulate14 schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 09:14:
[...]

Ik vond alleen het einde een beetje afgeraffeld, weet niet zo goed wat ik er van moet vinden (het einde).

Verder echt genoten van deze serie.
Daar ben ik het wel een klein beetje mee eens eerlijk gezegd met een kleine nuance.

Afgeraffeld zou ik het niet noemen, dat vond ik meer bij The Man in the High Castle. Daar heb ik het dan ook benoemd in mijn review
spoiler:
ik vond het einde van The Boys wel ietwat in contrast staan met de rest van de afleveringen. Beetje simpel gesteld ding gezegd ging Homelander wel wat vlotjes tegen het canvas.

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-09 13:35
Fraggert schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 09:23:
[...]

Daar ben ik het wel een klein beetje mee eens eerlijk gezegd met een kleine nuance.

Afgeraffeld zou ik het niet noemen, dat vond ik meer bij The Man in the High Castle. Daar heb ik het dan ook benoemd in mijn review

ik vond het einde van The Boys wel ietwat in contrast staan met de rest van de afleveringen.
Ik denk dat het ook wel echt een flinke uitdaging is om hier wel een einde voor te bedenken dat mensen wel een voldaan gevoel zou geven.

Ik denk dat het beter kon maar zou geen idee hebben hoe :P

[ Voor 6% gewijzigd door louzy82 op 20-08-2026 11:59 ]

Louzy#2475

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Fraggert schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 09:23:
[...]

benoemd in mijn review
spoiler: title
k vond het einde van The Boys wel ietwat in contrast staan met de rest van de afleveringen. Beetje simpel gesteld ding gezegd ging Homelander wel wat vlotjes tegen het canvas
i.
Alhoewel minimaal, toch een spoiler.

Zou je de tekst tussen spoiler tags kunnen zetten?

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

jeroenkb schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 11:18:
[...]

Alhoewel minimaal, toch een spoiler.

Zou je de tekst tussen spoiler tags kunnen zetten?
Done!

@louzy82 kun jij mijn tekst in je quote even aanpassen :)

• Schway
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
ah het eind van the boys.
spoiler:
Volgens mij niet zo zeer affgeraffeld, dan denk ik dat aan dat ze opeens een einde moesten maken en dat nog niet verwacht hadden.
spoiler:
Hier denk ik dat ze al een einde hadden sinds het begin, maar gedurende de looptijd is de wereld, het gedachtengoed en het publiek veranderd. Een deel van het publiek gingen de serie anders interpreteren dan de makers hadden beoogd. Niet dat ze subtiel waren in de eerste seizoenen, maar voor het nieuwe publiek alsnog. Dus hebben ze volgens mij besloten om het einde om te gooien en Homelander op deze manier aan zijn einde te brengen. En dat moest dus wel op korte termijn, dus okay, misschien toch wat afgeraffeld.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Schway schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 11:36:
ah het eind van the boys.
spoiler:
Volgens mij niet zo zeer affgeraffeld, dan denk ik dat aan dat ze opeens een einde moesten maken en dat nog niet verwacht hadden.
spoiler:
Hier denk ik dat ze al een einde hadden sinds het begin, maar gedurende de looptijd is de wereld, het gedachtengoed en het publiek veranderd. Een deel van het publiek gingen de serie anders interpreteren dan de makers hadden beoogd. Niet dat ze subtiel waren in de eerste seizoenen, maar voor het nieuwe publiek alsnog. Dus hebben ze volgens mij besloten om het einde om te gooien en Homelander op deze manier aan zijn einde te brengen. En dat moest dus wel op korte termijn, dus okay, misschien toch wat afgeraffeld.
De looptijd van de serie is inderdaad 2019 - 2026.......ik zou er niet van opkijken dat het wereldtoneel in zijn geheel zijn invloed wel heeft gehad ja.

• Truus01
Lucky (2026)Lucky (2026)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.6 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
A reformed criminal is forced to confront her past and return to illicit activities for one final job, hoping to secure her freedom and leave her former life behind for good.
Lucky nu helemaal gezien.
Op zich een prima show om te kijken. Beter om te binchen dan wekelijks op te moeten wachten, denk ik.
En prima dat er geen tweede seizoen komt.
De eerdere afleveringen vond ik beter dan de latere.

Ik geef het een (wat ruime) voldoende, want het kijkt op zich wel lekker weg (met een aflevering per week), 6,5.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

• Jron667
Alaska Daily (2022)Alaska Daily (2022)
IMDb: n/a
Journaliste (Hilary Swank) moet noodgedwongen een baan aannemen bij een krant in Anchorage, Alakaska.
Ze gaat daar werken aan een artikel over vermiste en vermoorde inheemse vrouwen. Serie zit goed in elkaar, het verhaal is interessant.
Jammer dat de serie na een seizoen gecancelled is.
IMDb -- Alaska Daily (2022) Zoek meer informatie over Alaska Daily (2022) op Google Zoek trailer van Alaska Daily (2022) via Google Schrijf zelf een recensie over Alaska Daily (2022)
Afbeeldingslocatie: http://meukje.nl/stars/?s=8 8 / 10

• Truus01
Alice and Steve (2026–)Alice and Steve (2026–)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Comedy, Drama, Romance | Runtime: N/A | MPAA: N/A
A quirky British comedy-drama follows two unlikely friends.
Het is inderdaad een quirky comedy, beetje drama. Alice en Steve zijn beste vrienden en dan komt de dochter in de mix.
Ik vond het leuk.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:03

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Stuart Fails to Save the Universe (2026–)Stuart Fails to Save the Universe (2026–)
Deze week de eerste 5 afleveringen gekeken en het is verfrissend leuk! Het is een scifi comedy zonder lachband en dat is een verademing want bij the big bang theory stoorde ik mij er aan.
Voelt een beetje als Sliders of Quantum Leap maar dan met meer humor. En omdat ik net klaar was met TBBT kon ik mij direct verbinden met de hoofdpersonen. Ook fijn dat het allemaal korte afleveringen zijn. Het kijken waard tot nu toe.

• Glitch
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
LoCuTuS2000 schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 18:54:
Deze week de eerste 5 afleveringen gekeken en het is verfrissend leuk! Het is een scifi comedy zonder lachband en dat is een verademing want bij the big bang theory stoorde ik mij er aan.
Voelt een beetje als Sliders of Quantum Leap maar dan met meer humor. En omdat ik net klaar was met TBBT kon ik mij direct verbinden met de hoofdpersonen. Ook fijn dat het allemaal korte afleveringen zijn. Het kijken waard tot nu toe.
Goed (voor de serie) dat er mensen zijn die het wel waarderen, ik geef het namelijk op na deze 5 afleveringen :)

Ik vind het niet grappig, niet origineel, en leunt veel te veel op gastoptredens van Raj/Penny/Bernadette/Amy (en de rest zal ook vast nog wel op komen draven).

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:04
The Bombing of Pan Am 103 – Netflix

Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BZTAxZGNlMzgtYjUyMi00YmY3LTg0MzUtNWE2OGUxY2Q4MjEyXkEyXkFqcGc@._V1_.jpg

Indrukwekkend, aangrijpend en vooral ontzettend interessant. The Bombing of Pan Am 103 neemt je mee terug naar de ramp boven Lockerbie en laat op een spannende manier zien wat er allemaal achter deze tragedie schuilging.

Wat ik sterk vind, is dat de serie niet alleen draait om de aanslag zelf, maar ook om de mensen die ermee te maken kregen en de enorme impact die Lockerbie wereldwijd heeft gehad. De combinatie van archiefbeelden, persoonlijke verhalen en het onderzoek zorgt ervoor dat je aandacht er goed bij blijft.

Het is geen luchtige serie — sommige momenten komen behoorlijk binnen — maar juist daardoor maakt hij indruk. Ook als je het verhaal van Lockerbie al kent, krijg je nieuwe inzichten en blijf je jezelf afvragen hoe alles precies heeft kunnen gebeuren.

Zeker een aanrader als je houdt van true crime, geschiedenis en documentaires die je na afloop nog even aan het denken zetten. Een dikke 8/10 wat mij betreft.

Verder: zie wat betreft de Lockerbie-aanslag en affaire ook: Wikipedia: Lockerbie-aanslag
Deze aanslag heeft er o.a. voor gezorgd dat bagage strenger gecontroleerd wordt aan boord van vliegtuigen heden ten dagen.

Waarom komt dit nu dan in het nieuws opeens weer en laat Netflix hier een serie van zien? Dit heeft te maken met een rechtszaak die binnenkort gaat starten in de Verenigde Staten tegen Abu Agila Masud, hij moet gezien zijn verklaring wel de bommenmaker zijn geweest.
En waarom nu dan pas? Omdat na de val van het regime van Khadaffi in 2011 Abu Agila Masud een verklaring had afgelegd voor misdaden begaan onder het oude regime. In 2012 legde hij een dermate gedetailleerde verklaring af dat hij wel de bommenmaker moet zijn geweest die de bom in een Samsonite koffer inbouwde. Pas in 2017 kon de Amerikaanse FBI deze verklaring in handen krijgen en heeft het ook weer wat jaren gekost voordat het verhaal geverifieerd kon worden. Daarna werd hij pas in 2020 aangeklaagd door de VS en hij werd hij in december 2022 aan de Verenigde Staten uitgeleverd.
Dit gaat dus weer de nodige media aandacht opleveren, en de serie heeft dan weer even goed neergezet van: hoe zat het ook alweer?

Of dit dan voor alle nabestaanden van de Lockerbie-aanslag alsnog na zoveel jaren een gevoel van gerechtigheid gaat geven betwijfel ik.

• Truus01
Ms. X (2026–)Ms. X (2026–)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: N/A
A suburban mom and her high school friend plot to frighten her unfaithful husband straight, but their scheme spirals into murder, trapping her between law enforcement, drug lords, and ruthless PTA moms.
Het klinkt grappiger dan het is. Maar het op zich een OK serie. Toch best wel wat bekende gezichten (voor mij).
Maar het viel me tegen.
OK serie, maar ik hoef een mogelijk tweede seizoen niet te zien.

Een 6-je, wat misschien te hoog is, maar een 5,5 vind ik ook echt laag. Ik denk dat als ik dat zou vinden, ik de serie niet verder gekeken had.*
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

• Truus01
De * hierboven, dat ik een serie wat ik een 5,5 zou geven waarschijnlijjk af zou zetten, is onder andere de serie Women in Blue / Las Azules.
Het eerste seizoen vond ik echt nog goed. Terugdenkend toch zeker een 7, maar het tweede seizoen. Nuh. Zal vast nog altijd 'net voldoende' zijn (5,5), maar ik heb het afgezet.

• Truus01
The Chelsea Detective (2022–)The Chelsea Detective (2022–)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Crime, Mystery, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-14
Detective Inspector Max Arnold, whose lifestyle on a battered houseboat in Chelsea's Cheyne Walk contrasts sharply with the affluent elite whose crimes he helps solve alongside partner DS Layla Walsh.
Het vierde seizoen alweer gezien. En het blijft leuk. Het is een 'who dunnit', maar wel een van de betere, vind ik.
Soms ook echt spannend. Vaak met goede (Engelse) humor, vooral in de 'ondertoon'. Dit is geloof ik niet het correcte woord, maar weet even niet hoe het anders te omschrijven, het is niet altijd een uitgesproken grap, het zit niet altijd in woorden.

Ik geef het een 7,5, omdat ik toch echt elke keer met plezier de afleveringen bekijk.
4 seizoenen, 4 afleveringen van zo'n anderhalf uur per seizoen en een vijfde seizoen is bevestigd.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ppffffff....beetje een rant maar gloeiendegloeiende.....zit ik net lekker een paar afleveringen in House of the Dragon...flikken ze het om in S1 E6:
spoiler:
Door een grote tijdsprong de actrices die Rhaenyra Targaryen en Alicent HIghtower spelen te wisselen.

ok ik snap het want die actrices waren jonge vrouwen maar de rest van de complete cast is het zelfde maar dan ouder gemaakt en dat was met die twee allicht wat lastiger maar ik heb daar echt niks mee hoor.
andere rant....wie heeft er nog meer dat je bij "Hightower" alleen maar kan denken aan:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://www.telegraph.co.uk/multimedia/archive/01964/smith_1964313f.jpg?imwidth=1280
:P

• Pat911
En seizoen 2 is uit. Hoewel seizoen 1 een afgelopen verhaal betrof, gaat seizoen 2 wel verder. Immers, nog niet alle schuldigen hebben hun straf gehad.
De verkrachter moet nog voor de rechter komen en Pip houdt haar podcastvolgers op de hoogte van de aanloop hiervan.
En dan verdwijnt een belangrijke getuige, iemand die zij ook goed kent en de broer van een goede vriend. Natuurlijk ziet de politie hier nog geen kwaad in, maar Pip gaat op onderzoek uit.

Net zo leuk, spannend en onderhoudend als seizoen 1. De jeugdige hoofdrolspelers vind ik erg overtuigend in hun rollen, het verhaal zit wederom zeer goed in elkaar.

Net als seizoen 1 is het een afgerond verhaal, maar voor alle nuances en hoofdpersonen is het kijken van dat eerste seizoen wel noodzakelijk. Het eindigt trouwens wel met een enorme cliffhanger en seizoen 3 is al aangekondigd voor 2027.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Pat911 schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 06:57:
[...]

En seizoen 2 is uit. Hoewel seizoen 1 een afgelopen verhaal betrof, gaat seizoen 2 wel verder. Immers, nog niet alle schuldigen hebben hun straf gehad.
De verkrachter moet nog voor de rechter komen en Pip houdt haar podcastvolgers op de hoogte van de aanloop hiervan.
En dan verdwijnt een belangrijke getuige, iemand die zij ook goed kent en de broer van een goede vriend. Natuurlijk ziet de politie hier nog geen kwaad in, maar Pip gaat op onderzoek uit.

Net zo leuk, spannend en onderhoudend als seizoen 1. De jeugdige hoofdrolspelers vind ik erg overtuigend in hun rollen, het verhaal zit wederom zeer goed in elkaar.

Net als seizoen 1 is het een afgerond verhaal, maar voor alle nuances en hoofdpersonen is het kijken van dat eerste seizoen wel noodzakelijk. Het eindigt trouwens wel met een enorme cliffhanger en seizoen 3 is al aangekondigd voor 2027.
Leuke serie idd :)

Zo jong zijn die acteurs overigens niet hoor, die Emma Meyers is 24 in het laatste seizoen. In de serie is ze 18.
Ze speelt ook in Wednesday die 16-jarige weerwolf, dat was een paar jaar terug.

S2 vond ik overigens wel wat minder dan S1.

• Jron667
Geprobeerd maar niet doorheen te komen:

30 Rock, teveel acteurs die zichzelf heel erg leuk vinden

Cavendish, te flauw en kinderachtig (op een vervelende manier)

Ik heb de eerste aflevering van Bloodline gekeken maar dat pakt me nog niet, vond het nogal een erg standaard verhaal. Zal de volgende aflevering ook nog kijken

Department Q (engelse versie) in een keer uitgekeken, erg goed.

Eerste paar afleveringen van My Life is Murder gekeken, dat kijkt wel lekker weg.

Begonnen aan Stuart Fails to Save the Universe, ik vond de eerste aflevering leuk om te kijken. Je moet het niet gaan vergelijken met The Big Bang Theory, als je met die insteek comedies gaat kijken dan zijn er niet veel goede meer.

Voor van de week op het lijstje: South Of Hell, Rise of Merlin.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:26
Heb recent Oasis geprobeerd. Spaans gesproken.

Als er in een luxe resort een vermissing is, is iedereen verdacht. Het resort gaat op slot totdat de onderste steen boven is.

Wat mij betreft net even iets te veel personages / verhaallijnen die door elkaar lopen, vooral omdat de lijnen zich dan ook weer kruisen.

• Truus01
Succes, daar kwam ik dus niet doorheen.

• Truus01
_Apache_ schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 10:52:
Heb recent Oasis geprobeerd. Spaans gesproken.

Als er in een luxe resort een vermissing is, is iedereen verdacht. Het resort gaat op slot totdat de onderste steen boven is.

Wat mij betreft net even iets te veel personages / verhaallijnen die door elkaar lopen, vooral omdat de lijnen zich dan ook weer kruisen.
Ah, dank. Die stond nog op mijn lijstje om misschien te kijken, weet ik dat ik die toch kan skippen.

• Pat911
Fraggert schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 09:07:
[...]

Leuke serie idd :)

Zo jong zijn die acteurs overigens niet hoor, die Emma Meyers is 24 in het laatste seizoen. In de serie is ze 18.
Ze speelt ook in Wednesday die 16-jarige weerwolf, dat was een paar jaar terug.

S2 vond ik overigens wel wat minder dan S1.
Bij S1 was de hele setting nog nieuw (nou ja, een nieuwe variant op bestaande verhalen, want alle crime lijkt wel op elkaar gebaseerd, maar in ieder geval eens een frisse insteek). Ik snap dat je S1 wat beter zou kunnen vinden, maar ook S2 vond ik erg leuk om te kijken.

24 vind ik nog steeds jong (maar dat zegt meer over mij :+ )

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

Punkrocker

Mostly harmless

Jron667 schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 10:49:
...

Eerste paar afleveringen van My Life is Murder gekeken, dat kijkt wel lekker weg.
...
Met Xena Warrior Princess!! 😍

Met vrouw kijkt veel van die (te) knusse series op BBC NL en die is er wel eentje die ik meestal wel meekijk.

"What do you get if you multiply six by nine..."

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Pat911 schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 14:04:
[...]

Bij S1 was de hele setting nog nieuw (nou ja, een nieuwe variant op bestaande verhalen, want alle crime lijkt wel op elkaar gebaseerd, maar in ieder geval eens een frisse insteek). Ik snap dat je S1 wat beter zou kunnen vinden, maar ook S2 vond ik erg leuk om te kijken.

24 vind ik nog steeds jong (maar dat zegt meer over mij :+ )
jazeker, maar in S2 vond ik Pip iets teveel de Pip uithangen.......werdt een beetje veel bij tijd en wijle.

i hear ja, maar ik bedoelde idd meer dat de acteurs niet <18 waren ofzo, je gebruikte de term "jeugdig"

an ja ik ben ook al net iets ouder dan 2 x Pip qua kaarsjes op mijn taart :+

• Pat911
Fraggert schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 14:26:
[...]

jazeker, maar in S2 vond ik Pip iets teveel de Pip uithangen.......werdt een beetje veel bij tijd en wijle.

i hear ja, maar ik bedoelde idd meer dat de acteurs niet <18 waren ofzo, je gebruikte de term "jeugdig"

an ja ik ben ook al net iets ouder dan 2 x Pip qua kaarsjes op mijn taart :+
Ze zien er inderdaad jonger uit dan ze zijn, dus jeugdig was zeker geen goede term. Pip is inmiddels een ervaren actrice.
Mijn vriendin vond Pip soms ook te veel, iets te overacting. Ik vond dat dan weer wel passen bij haar pittige karakter.

• Truus01
Punkrocker schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 14:10:
[...]

Met Xena Warrior Princess!! 😍

Met vrouw kijkt veel van die (te) knusse series op BBC NL en die is er wel eentje die ik meestal wel meekijk.
Alexa is Xena?! Ik dacht wel 'die ken ik ergens van' maar nooit opgezocht. Cool! 8)

Ik ben zelf ook echt van dit soort detective series en dan vooral de Engelse.
My Life is Murder (maar is dat niet Australisch/NZ?), Harry Wild, Shakespeare & Hathaway, The Chelsea Detective, Professor T, McDonald & Dodds, Inspector Ellis, Agatha Raisin, The Madame Blanc Mysteries, nu weer Ludwig en dan mis ik er vast nog een paar.
Die series geven mij eigenlijk zo'n gevoel als op een regenachtige dag, met een kop thee en een goed boek, onder een dekentje op de bank opkrullen.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
The Agency (2024–)The Agency (2024–)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Seizoen twee net afgekeken en Martian stelt zeker niet teleur. Een fijne CIA serie waar twee verhaallijnen van twee undercover agenten en die van een verboden liefde zich langzaamaan ontwikkelen. Of ze bij elkaar uitkomen is nog even afwachten, seizoen drie is nog niet bevestigd.

• RobertMe
  • Nu online
pagani schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 19:43:
The Agency (2024–)[Afbeelding: The Agency (2024–)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Seizoen twee net afgekeken en Martian stelt zeker niet teleur. Een fijne CIA serie waar twee verhaallijnen van twee undercover agenten en die van een verboden liefde zich langzaamaan ontwikkelen. Of ze bij elkaar uitkomen is nog even afwachten, seizoen drie is nog niet bevestigd.
Als je wilt weten hoe het afloopt moet je Le Bureau (Des Legende) kijken. Dat is de Franse origineel :Y). Ook op SkyShowtime (en Amazon met SkyShowtime addon) te kijken.

Ik ben nu ook aan The Agency S02 bezig, nadat ik een maand of 2 terug alle seizoenen van Le Bureau gekeken heb. En gevoelsmatig zitten in The Agency wel wat rare kronkels / shortcuts die in Le Bureau beter zaten. Nu is alleen "Iran" 100% identiek (incl. dezelfde acteur die de vader speelt in beide series :+, of "eerste keer naar feestje bij <zoon van Zamani>" en dan "omkleden" terwijl ze geen andere kleren bij zich heeft en dan de lange rok op trekt tot korte jurk). Maar soms moeten ze het weer wat meer richting het originele verhaal breien wat gewoon raar uit komt of "ineens iets uit de lucht komt vallen" doordat ze dus niet stap voor stap het origineel volgde maar ineens wel weer terug gaan daarnaar.

Nu heb ik zelf net E06 gezien, en...:
spoiler:
Hoe weet Henry ineens bij de kamer van die dokter, in het ziekenhuis, uit te komen? Het is niet dat bekend is dat hij nog vaker naar het ziekenhuis gaat. En hoe kan die daar zo naar binnen wandelen en een microfoontje plaatsen?
In Le Bureau zit dat IMHO beter. Daar is de tussenpersoon "een bekende" waar Henri (ja, die naam is over genomen op 1 letter na, net zoals Paul Lefebvre / Paul Lewis) "op bezoek gaat" en vervolgens een microfoon plaatst. Waarbij ook door "een bekende" de opbouw veel beter is naar de introductie van die persoon in die rol. In The Agency is er ineens een nieuwe rol en dat blijkt dan de tussenpersoon te zijn? (IIRC, kan me het einde van S01 niet meer echt herinneren, maar het is sowieso een nieuwe(re) rol.
Of met de semi introductie van Robyn.
spoiler:
In Le Bureau is die "beul" Frans, met Franse familie. Wat een stuk minder toevallig is dan "ow, zijn zus en moeder zitten op een Amerikaanse basis hier in Engeland". Waarbij het verhaal vervolgens een sprong maakt van "verpleegkundige Robyn in het leger" die een spuit zet bij een oud vrouwtje aan huis?! En je ineens vaag uit "omgevingsbeelden" maar moet opmaken dat dat oud vrouwtje misschien ook op de basis is? Terwijl in Le Bureau "de Franse Robyn" wat duidelijker (en logischer) wordt geïntroduceerd als een verpleegkundige die bij de mensen aan huis gaat.
En zo ben ik ook wel benieuwd naar, meen, S03. In Le Bureau is er in S01 een "relatie" opgebouwd tussen twee personen die later weer terug komt. Dus hoe ze dat weer recht gaan breien?

Ik vind, zeker nu ik ze zo "na elkaar" kijk, Le Bureau toch echt wel beter. En Le Bureau eerder een 7,5, 8, en The Agency dan maar een 6,5, 7 of zo.

Maar dat het voor mij in grote lijnen voorspelbaar is nu helpt vast ook niet mee :Y). Zelfs de grap "buiten het been werkt alles nog prima" is 1-op-1 over genomen.

• sjors123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:30
RobertMe schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 22:28:
[...]

Als je wilt weten hoe het afloopt moet je Le Bureau (Des Legende) kijken. Dat is de Franse origineel :Y). Ook op SkyShowtime (en Amazon met SkyShowtime addon) te kijken.

Ik ben nu ook aan The Agency S02 bezig, nadat ik een maand of 2 terug alle seizoenen van Le Bureau gekeken heb. En gevoelsmatig zitten in The Agency wel wat rare kronkels / shortcuts die in Le Bureau beter zaten. Nu is alleen "Iran" 100% identiek (incl. dezelfde acteur die de vader speelt in beide series :+, of "eerste keer naar feestje bij <zoon van Zamani>" en dan "omkleden" terwijl ze geen andere kleren bij zich heeft en dan de lange rok op trekt tot korte jurk). Maar soms moeten ze het weer wat meer richting het originele verhaal breien wat gewoon raar uit komt of "ineens iets uit de lucht komt vallen" doordat ze dus niet stap voor stap het origineel volgde maar ineens wel weer terug gaan daarnaar.

Nu heb ik zelf net E06 gezien, en...:
spoiler:
Hoe weet Henry ineens bij de kamer van die dokter, in het ziekenhuis, uit te komen? Het is niet dat bekend is dat hij nog vaker naar het ziekenhuis gaat. En hoe kan die daar zo naar binnen wandelen en een microfoontje plaatsen?
In Le Bureau zit dat IMHO beter. Daar is de tussenpersoon "een bekende" waar Henri (ja, die naam is over genomen op 1 letter na, net zoals Paul Lefebvre / Paul Lewis) "op bezoek gaat" en vervolgens een microfoon plaatst. Waarbij ook door "een bekende" de opbouw veel beter is naar de introductie van die persoon in die rol. In The Agency is er ineens een nieuwe rol en dat blijkt dan de tussenpersoon te zijn? (IIRC, kan me het einde van S01 niet meer echt herinneren, maar het is sowieso een nieuwe(re) rol.
Of met de semi introductie van Robyn.
spoiler:
In Le Bureau is die "beul" Frans, met Franse familie. Wat een stuk minder toevallig is dan "ow, zijn zus en moeder zitten op een Amerikaanse basis hier in Engeland". Waarbij het verhaal vervolgens een sprong maakt van "verpleegkundige Robyn in het leger" die een spuit zet bij een oud vrouwtje aan huis?! En je ineens vaag uit "omgevingsbeelden" maar moet opmaken dat dat oud vrouwtje misschien ook op de basis is? Terwijl in Le Bureau "de Franse Robyn" wat duidelijker (en logischer) wordt geïntroduceerd als een verpleegkundige die bij de mensen aan huis gaat.
En zo ben ik ook wel benieuwd naar, meen, S03. In Le Bureau is er in S01 een "relatie" opgebouwd tussen twee personen die later weer terug komt. Dus hoe ze dat weer recht gaan breien?

Ik vind, zeker nu ik ze zo "na elkaar" kijk, Le Bureau toch echt wel beter. En Le Bureau eerder een 7,5, 8, en The Agency dan maar een 6,5, 7 of zo.

Maar dat het voor mij in grote lijnen voorspelbaar is nu helpt vast ook niet mee :Y). Zelfs de grap "buiten het been werkt alles nog prima" is 1-op-1 over genomen.
Ik heb net de 2 seizoenen gekeken van The Agency, ik wist tot voor kort niet dat het een kopie was van een Franse serie. Kan ik nu gewoon doorgaan met seizoen 3 van le Bureau des legendes, of mis ik dan teveel?

This train carries saints and sinners

• RobertMe
  • Nu online
sjors123 schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 09:46:
[...]

Ik heb net de 2 seizoenen gekeken van The Agency, ik wist tot voor kort niet dat het een kopie was van een Franse serie. Kan ik nu gewoon doorgaan met seizoen 3 van le Bureau des legendes, of mis ik dan teveel?
Ik vermoed dat het dan toch net makkelijker is om ze opnieuw te kijken. Gezien soms toch ook wel andere rollen. En buiten het "Iran" verhaal is het sowieso allemaal "anders". De verhaallijn van Owen speelt zich in Le Bureau af in het midden oosten (Syrië etc) en draait om IS. De uitwerking is uiteindelijk relatief hetzelfde, maar het zijn wel allemaal andere locaties, andere namen.

En in The Agency hebben sommige personen een veel prominentere rol (Richard Gere bv). En anderzijds zit in Le Bureau op zijn minst één rol die in S01 wordt geïntroduceerd en later vaker terug komt.

Als je de tijd hebt zou ik die twee seizoenen van Le Bureau dus opnieuw kijken. Ook al weet je soms redelijk wat gaat gebeuren. En uiteraard zou je kunnen fast-forwarden.

• PWM
  • Niet online
Fraggert schreef op maandag 22 juni 2026 @ 12:15:
The Man in the High Castle (2015–2019)[Afbeelding: The Man in the High Castle (2015–2019)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.9 | Genre: Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 60 min | MPAA: TV-MA
The Man in the High castle.

Hier begon ik aan zonder eigenlijk iets te voren te weten, behalve dat er het woord "dystopisch" in de omschrijving voorkwam en dat was voor mij voldoende dit aan te slingeren.

Heerlijke serie, beetje een mix tussen Dark en 12 Monkeys.

Met Rufus Sewell als nazi John Smith, een rol die hem werkelijk waar zeer goed paste. Ik was al gecharmeerd van zijn werk in bijv. The Diplomat naast Keri Russel (aanrader: The Americans) en hij kwam ook al eens voorbi in The Marvelous Mrs Maisel. naast natuurlijk meer werk.

Naast Sewell speelt Alexa Davalos de (hoofd)rol van Juliana Crane.
spoiler:
nou ben ik niet zozeer van het "tijdreizen" maar dit is in deze serie in een leuk jasje gegoten door de twist van parallel werelden die naast elkaar bestaan. Dit bestaan speelt natuurlijk een grote rol maar de verhaallijnen worden hiet niet door ondergesneeuwd, IMHO echt leuk gedaan.
Het einde viel mij echter tegen, voelde allemaal wat abrupt aan. Ik ken het boek (uit 1962) niet dus weet niet of dat anders eindigt maar ik vond een aantal zaken wel wat snel afgerond en ook de laatste scene riep bij mij nogal wat vragen op.

Met een uitgebreider einde had deze serie hoger kunnen scoren bij mij.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
Ben nu ook, pas, klaar.

De eerste 2 seizoenen zeker een 8. Seizoen 3 zakt weg naar een zesje en seizoen 4 gewoon een dikke onvoldoende.

Erg jammer hoe het weg zakt.

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:57
Dacht even wat serieplanningen voor de komende dagen te maken met AI maar co-pilot is een ramp, die schat seizoenen en afleveringsduur verkeerd in. Gemini werkt een stuk beter maar gaf zowaar een spoiler 'dan eindig je de serie met de emotionele finale in *plaatsnaam*. Nou dankjewel...

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:17

Bad Brains

<(0.o)>

Oh lord, dead city S03ep6 is tenenkrommend.
En ep5 eindigde zo goed, dacht echt.. yoo daar gaan we weer.

edit; Wel leuk dat Rob de Nijs een cameo doet.

[ Voor 19% gewijzigd door Bad Brains op 31-08-2026 00:28 ]

First they take the words, then they take the meaning.

• Pat911
Blood Sacrifice (2026–)Blood Sacrifice (2026–)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Gezien op Netflix, 5 afleveringen van ca. 50 minuten. Originele titel 'Blodsoffer'

Spannende premisse, een moordenaar vermoordt een paar agenten. De hoofdrechercheur roept de hulp in van z'n vader, oud-politeman, om de dader op te sporen.
Goed geflimd, goede karakters met genoeg achtergrond, en zeker de eerste helft is het een goede speurtocht. Maar het verhaal wordt wel wat cliche richting het einde.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Bad Brains schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 00:27:

bedoel je die spin off van The Walking Dead?
spoiler:
ik had daarover wat zitten lezen maar ik begreep dat ze Beth terugbrachten en later las ik dat dat ging over "an alternative universe" bladiebla......dat zou mij echt helemaal niks lijken.

ik was zelf echt wel verknocht aan TWD...maar ik kwam zelfs niet door Fear The Walking Dead heen
Edit: Rob de Nijs? bedoel je de Nederlandse zanger of is er een gelijknamige acteur?

[ Voor 7% gewijzigd door Fraggert op 31-08-2026 07:24 ]

• Truus01
Leanne (2025–)Leanne (2025–)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Comedy | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
A grandmother's life is upended when her husband leaves her after 33 years of marriage. She navigates this new chapter with the help of her family, grace, dignity, and jello salad.
Seizoen 2 gekeken. Ik moest er weer even inkomen, maar heb hartelijk gelachen.
Leuke comedy.
Ik geef het een 7.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

• Truus01
A Shop for Killers (2024–)A Shop for Killers (2024–)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.0 | Genre: Action, Drama, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
An action drama in which a niece who lost her parents and grew up in the hands of an uncle who runs a shopping mall, faces a new truth after her uncle's sudden death.
Ook hier het tweede seizoen van gezien. Ik hoop niet het laatste seizoen, want het was weer goed.
Het is keiharde actie, maar niet zo extreem overdreven als wel vaak is in Koreaanse actieseries. (En ook niet die overdreven humor erin.)
Daarom kan ik deze ook echt beter waarderen dan die andere. Die ben ik snel moe.
Ik geef dit, toch wel een 8.

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:03
Jorn1986 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 23:32:
The Bombing of Pan Am 103 – Netflix

[Afbeelding]

Indrukwekkend, aangrijpend en vooral ontzettend interessant. The Bombing of Pan Am 103 neemt je mee terug naar de ramp boven Lockerbie en laat op een spannende manier zien wat er allemaal achter deze tragedie schuilging.

Wat ik sterk vind, is dat de serie niet alleen draait om de aanslag zelf, maar ook om de mensen die ermee te maken kregen en de enorme impact die Lockerbie wereldwijd heeft gehad. De combinatie van archiefbeelden, persoonlijke verhalen en het onderzoek zorgt ervoor dat je aandacht er goed bij blijft.

Het is geen luchtige serie — sommige momenten komen behoorlijk binnen — maar juist daardoor maakt hij indruk. Ook als je het verhaal van Lockerbie al kent, krijg je nieuwe inzichten en blijf je jezelf afvragen hoe alles precies heeft kunnen gebeuren.

Zeker een aanrader als je houdt van true crime, geschiedenis en documentaires die je na afloop nog even aan het denken zetten. Een dikke 8/10 wat mij betreft.

Verder: zie wat betreft de Lockerbie-aanslag en affaire ook: Wikipedia: Lockerbie-aanslag
Deze aanslag heeft er o.a. voor gezorgd dat bagage strenger gecontroleerd wordt aan boord van vliegtuigen heden ten dagen.

Waarom komt dit nu dan in het nieuws opeens weer en laat Netflix hier een serie van zien? Dit heeft te maken met een rechtszaak die binnenkort gaat starten in de Verenigde Staten tegen Abu Agila Masud, hij moet gezien zijn verklaring wel de bommenmaker zijn geweest.
En waarom nu dan pas? Omdat na de val van het regime van Khadaffi in 2011 Abu Agila Masud een verklaring had afgelegd voor misdaden begaan onder het oude regime. In 2012 legde hij een dermate gedetailleerde verklaring af dat hij wel de bommenmaker moet zijn geweest die de bom in een Samsonite koffer inbouwde. Pas in 2017 kon de Amerikaanse FBI deze verklaring in handen krijgen en heeft het ook weer wat jaren gekost voordat het verhaal geverifieerd kon worden. Daarna werd hij pas in 2020 aangeklaagd door de VS en hij werd hij in december 2022 aan de Verenigde Staten uitgeleverd.
Dit gaat dus weer de nodige media aandacht opleveren, en de serie heeft dan weer even goed neergezet van: hoe zat het ook alweer?

Of dit dan voor alle nabestaanden van de Lockerbie-aanslag alsnog na zoveel jaren een gevoel van gerechtigheid gaat geven betwijfel ik.
Bedankt voor de tip. Ga deze eens proberen.
Heb je toevallig ook de miniserie Lockerbie: A Search for Truth uit 2025 gezien?

• Truus01
Furious (2026–)Furious (2026–)
A determined FBI agent delves into a female killer's history while partnering with a seasoned investigator to track her down.
Furious is afgelopen. Ik heb het toch tot het einde gekeken, maar het was het mij niet waard.
Eigenlijk het enige interessante vond ik die FBI-agente Nora Washington. Alice ging, maar viel me uiteindelijk ook tegen.
Ik las dat er met verrassende plottwist een einde aan dit eerste seizoen was gekomen. En er dus een tweede seizoen komt.
Nou, zo verrassend vond ik het niet. En ze lijken losse eindjes (niks heel spannends) bewust los gelaten te hebben om er een tweede seizoen uit te kunnen halen. Jammer.
Ik denk dan ook niet dat ik dat tweede seizoen ga volgen.

Ik vond dit eigenlijk net geen voldoende, dus een 5.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.png5 / 10

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:04
Cheezborger schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 12:05:
[...]

Bedankt voor de tip. Ga deze eens proberen.
Heb je toevallig ook de miniserie Lockerbie: A Search for Truth uit 2025 gezien?
Nee die had ik niet gezien, ik ging er overigens niet helemaal blanco in want ik kende het verhaal wel een beetje vanuit de media.

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:18
Bad Brains schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 00:27:

Deze aflevering was nergens voor nodig en volgens mij zat niemand hier op te wachten, erg jammer.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:17

Bad Brains

<(0.o)>

Fraggert schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 07:23:
[...]
bedoel je die spin off van The Walking Dead?

Edit: Rob de Nijs? bedoel je de Nederlandse zanger of is er een gelijknamige acteur?
Yep, de zanger, once you see it. You can't unsee it.
Deze serie is overig tenenkrommend (Gimpel'eske geschreven), je mist er helemaal niets aan.
Dan is Daryl Dixon het enige lichtpuntje in alle nieuwe spinoffs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zCfRZGQtCNkxWAOMdNwz8ePtA8c=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/R2XpeAuwxUOFXHzU3dCQZ9Cm.png?f=user_large

First they take the words, then they take the meaning.

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Bad Brains schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 11:11:
[...]

Yep, de zanger, once you see it. You can't unsee it.
Deze serie is overig tenenkrommend (Gimpel'eske geschreven), je mist er helemaal niets aan.
Dan is Daryl Dixon het enige lichtpuntje in alle nieuwe spinoffs.

[Afbeelding]
Zag hem net in The Boys, vond hem al herkenbaar nu weet ik waarom!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

The Boys (2019–2026)The Boys (2019–2026)
De afgelopen week seizoen 4 en 5 gekeken nadat ik het een paar jaar had laten rusten. De eerste 2 seizoenen vond ik geweldig, seizoen 3 was al wat minder waardoor ik het eigenlijk een tijdje links heb laten liggen. Wat The Boys interessant maakt is dat het rauw is. Het is best wel expliciet en zelfs goor te noemen maar dat is een mooi contrast tegenover de gelikte Marvel/DC superhelden. Het laat een wereld zien waarin dood en verderf daadwerkelijk een gore puinhoop opleveren maar ook dat superkrachten niet altijd gepaard gaan met gemak. Dat zorgt voor vaak grappige momenten als er een superheld getoond wordt met een nutteloze superkracht.
Het laatste seizoen voelt als uitgerekt, erg langdradig, er is nog net geen flashback aflevering maar het scheelt niet veel. Toch is het boeiend en heb ik wel van de laatste aflevering genoten. Wat mij betreft de moeite waard om te kijken in ieder geval.

• Jron667
Truus01 schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 11:21:
[...]

Succes, daar kwam ik dus niet doorheen.
Ja, ik begrijp nu denk ik waarom. Het valt behoorlijk tegen, na twee afleveringen voel ik niet meer aandrang om verder te kijken, jammer, er had best wel wat van gemaakt kunnen worden.

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-09 20:45
Al een tijdje uit, maar gek genoeg niet eerder gekeken en ik vind de serie erg leuk. Ik kijk ook uit naar S02. Lekkere sci-fi en wat mysterieus. Het sci-fi gedeelte vind ik leuk bedacht, ontwikkeling van de personnages ook leuk.

3 Body Problem (TV Series 2024– ) - IMDb

De lekkere BS, beuk, hak, ram piew piew serie Reacher S04 aan het kijken op Prime. Kijkt gewoon lekker weg, zonder na te hoeven denken :+

Met mijn zoontje de serie The last airbender op Nflix. Geinig, maar haalt het voor ons niet bij One Piece.

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:18

GeeBee

Oddball

Deze week gestopt met Best Medicine.

https://thetvdb.com/series/best-medicine

Het uitgangspunt is grappig en biedt mogelijkheden:

Martin Best is a brilliant surgeon who abruptly leaves his illustrious career in Boston to become the general practitioner in a quaint East Coast fishing village where he spent summers as a child. Unfortunately, Martin's blunt and borderline rude bedside manner rubs the quirky, needy locals the wrong way, and he quickly alienates the town, even though he's all they’ve got.

Na een paar afleveringen hadden we het wel gezien. Hij wordt gepest door wat jeugd, ze beschieten hem met besjes (ja écht)… en die assistent van hem (Cree Cicchino als Elaine Denham) is zó mateloos irritant aan het vloggen onder werktijd dat het niet grappig meer is.

Josh Charles (Dr. Best) kennen we van The Good Wife waarin hij een prima rol had, maar dit is een gemiste kans. 4/10.

[ Voor 9% gewijzigd door GeeBee op 05-09-2026 20:18 ]

Woof, woof, woof, woof! That's my other dog imitation. | https://youtu.be/TzsNh3-FnHQ

• mr thee
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 23:22

mr thee

Pessimist op het internet

Zo te zien (en horen van de trailer) een variant op Doc Martin, daar heb ik in het verleden wel de Nederlandse variant van gezien, Dokter Tinus :) (via normale tv brrrr)

Ben altijd wel fan van dat soort horken (geen idee wat dat is, vindt daarom house ook zo geniaal)

[ Voor 6% gewijzigd door mr thee op 05-09-2026 20:37 ]

"Guns fire bullets, or shells, or plasma, DID I MENTION I NEED AMMO?"

• Truus01
Ik vond Best Medicine best leuk. Eerst even wat minder, de serie had echt wel wat opstartprobleempjes. Later leuk. Op het einde toch weer even wat minder, maar als er een tweede seizoen komt, ga ik het wel kijken.
Doc Martin kan ik me zo niet meer herinneren (wellicht ook niet gezien), dus geen idee of het daarop lijkt.
Maar ik vind het eigenlijk niet echt op Dokter Tinus lijken. Alhoewel, als ik nu terugdenk, misschien toch wel. Maar dan vond ik Dokter Tinus beter. Toch heb ik het idee dat het beide net een iets ander genre is. Dokter Tinus toch iets meer drama en Best Medicine iets meer humor.

• wmterhaar
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 22:04
The Summer Hikaru Died (2025–)The Summer Hikaru Died (2025–)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.9 | Genre: Animation, Drama, Horror | Runtime: N/A | MPAA: TV-14
De titel is een beetje misleidend, want Hikaru gaat in de winter dood op een berg. Daar wordt zijn lichaam overgenomen door een rondspokende entiteit (geen berg en bos in Japan zonder een hele treinlading aan allerlei spoken en geesten), die ook wel eens van die berg af wil. De serie gaat over de zomer die de opvallend goedgemutste imitatie-Hikaru - alles is nieuw en interessant, zelfs huiswerk! - en zijn grote vriend Yoshiki beleven. Yoshiki heeft trouwens in aflevering één al meteen door dat het niet de echt Hikaru is, want hij is stiekem verliefd op hem en dus vallen de afwijkingen in Hikaru's gedrag hem meteen op.

Wel een interessante serie, deze geanimeerde, surrealistische queerhorrorkomedie. Vooral animatietechnisch. Het is grotendeels wel de bekende Japanse animestijl, zij het met een voorliefde voor aparte 'camerahoeken', maar regelmatig wordt het echt enorm psychedelisch. En er zitten ook delen in waar de karakters getekend zijn in gefilmde omgevingen. Of het gaat over op kindertekeningen.

Het verhaal begint ook erg sterk als een soort Twin Peaks. Vooral ook omdat er allerlei rare karakters en gebeurtenissen worden geïntroduceerd zonder veel uitleg, zodat het surrealistische gehalte erg hoog is. Met die ontluikende homoseksuele gevoelens in een conservatief plattelandsdorpje zit er dan ook nog een coming-of-age element in. Gelukkig wordt dit niet didactisch gebracht, maar óf verlegenschooljongenssubtiel óf juist lekker "wordt hier geïmpliceerd wat ik denk dat er geïmpliceerd wordt?" dubbelzinnig, één keer met een echte (dus gefilmde) grote bak gemarineerde kip. Zien is weten.

In de latere afleveringen gaan dingen uitgelegd worden en daardoor wordt het en conventioneler en gaat de vaart er nogal uit, zelfs met afleveringen van 24 minuten. Ik moet ook eerlijk zeggen dat die Japanse bos- en berggeesten me altijd sowieso erg weinig doen. Maar het blijft wel een bovengemiddelde serie, zeker gezien de lekker compacte speelduur. Catchy openingstune ook (geeft meteen een goed idee van de meer trippy stijlelementen):
(Gezien op Netflix)
Pagina: 1 ... 36 37 Laatste

Let op:
Je kan met het 'tt' ID uit de IMBd link iedere serie vinden in de UBB-generator.