Seizoen 1 en 2 van deze serie vonden wij (mijn vrouw en ik) echt sterk. Vooral die aflevering waarinG_Dragon schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 00:53:Genereer je eigen UBB code review
Euphoria (2019–2026) [Afbeelding: Euphoria (2019–2026)] Tweakers: N/A | IMDb: 8.2 | Genre: Drama | Runtime: 55 min | MPAA: TV-MA Waar moet ik beginnen bij een review over deze serie, want het is zoveel. Ik kwam al langere tijd op Twitter dingen tegen over Euphoria, vooral over de vele naaktscènes en seks. Maar dat was niet wat mij naar deze serie trok, het was juist de omschrijving van het verhaal. Dus ik heb hem voorgelegd aan mijn vrouw, waarmee ik veel series kijk en ze wou de gok ook wel wagen.Zo gezegd, zo gedaan. Begonnen aan weer een nieuwe onbekende serie en hebben we er spijt van? Oh zeker niet, want mijn god wat is dit een goeie serie van begin tot eind.Je volgt Rue, die kampt met een zware verslaving en probeert haar leven weer een beetje op orde te krijgen. Dat gaat natuurlijk met vallen en opstaan. Maar je kijkt niet alleen naar haar, want iedereen heeft wel iets waar hij of zij mee zit. Relaties die totaal niet goed lopen, gezinnen waar van alles speelt en jongeren die nog niet goed weten wie ze zijn of wat ze nou eigenlijk willen. Ik ga hier verder niet te veel over vertellen, want je moet gewoon zelf gaan kijken.De serie laat alles zien zoals het is, zonder eromheen te draaien. Soms zitten er best heftige stukken tussen en ook momenten waar je even van denkt: wat zit ik nou te kijken. Maar juist dat maakt het zo goed. Het voelt niet alsof ze alles maar netjes willen laten zien, er mag gewoon van alles gebeuren.Seizoen 3 was wel even wennen, want het speelt zich vijf jaar later af. Je zit niet meer op de middelbare school met iedereen, maar midden in het volwassen leven met alle gevolgen van dien. De personages zijn ouder, de problemen zijn zwaarder en de toon is een stuk grimmiger dan je gewend was. Het voelt bijna als een andere serie, maar dat maakte het voor ons juist ook interessant.spoiler:~~~[textalign=justify]De manier waarop Nate doodging was echt bizar bruut neergezet. Hij kon letterlijk geen kant op en dan die slang erbij, dat vond ik echt heel heftig om te zien. Ook de dood van Rue kwam bij ons enorm hard binnen, helemaal toen bleek dat het niet eens haar eigen schuld was. Dat maakte het einde voor ons echt heel zuur.~~~[/textalign]Wij waren er eigenlijk vrij snel doorheen en hebben er echt van genoten. Het is een serie die je telkens weer door laat kijken door alles wat er gebeurt. Dus als je nog twijfelt: ga hem gewoon kijken![Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
spoiler:
maakte diepe indruk.Rue bijna een heroïneprostituée wordt~
Las over seizoen 3 alleen heel negatieve verhalen, vooral over de eerste paar afleveringen. Maakt dat we nog niet aan het derde seizoen begonnen zijn. Kan ik uit jouw review en die van @Aegir81 concluderen dat het wel meevalt allemaal?
@Tweakers Ik quote bovenstaande post met daarin een spoiler-alert. In het bericht dat ik hierna schrijf, staat de spoiler vol in beeld. Dat schiet niet op natuurlijk, dus kunnen jullie dat verhelpen? Ik post het hier, zodat anderen niet de post van @G_Dragon quoten en hetzelfde meemaken. Het is nogal een flinke spoiler namelijk
[ Voor 0% gewijzigd door Dr. Strangelove op 10-08-2026 13:52 ]