Welke serie heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 2] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 36 37 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-08 14:58
G_Dragon schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 00:53:
Euphoria (2019–2026)[Afbeelding: Euphoria (2019–2026)]
Tweakers: N/A | IMDb: 8.2 | Genre: Drama | Runtime: 55 min | MPAA: TV-MA
Waar moet ik beginnen bij een review over deze serie, want het is zoveel. Ik kwam al langere tijd op Twitter dingen tegen over Euphoria, vooral over de vele naaktscènes en seks. Maar dat was niet wat mij naar deze serie trok, het was juist de omschrijving van het verhaal. Dus ik heb hem voorgelegd aan mijn vrouw, waarmee ik veel series kijk en ze wou de gok ook wel wagen.
Zo gezegd, zo gedaan. Begonnen aan weer een nieuwe onbekende serie en hebben we er spijt van? Oh zeker niet, want mijn god wat is dit een goeie serie van begin tot eind.
Je volgt Rue, die kampt met een zware verslaving en probeert haar leven weer een beetje op orde te krijgen. Dat gaat natuurlijk met vallen en opstaan. Maar je kijkt niet alleen naar haar, want iedereen heeft wel iets waar hij of zij mee zit. Relaties die totaal niet goed lopen, gezinnen waar van alles speelt en jongeren die nog niet goed weten wie ze zijn of wat ze nou eigenlijk willen. Ik ga hier verder niet te veel over vertellen, want je moet gewoon zelf gaan kijken.
De serie laat alles zien zoals het is, zonder eromheen te draaien. Soms zitten er best heftige stukken tussen en ook momenten waar je even van denkt: wat zit ik nou te kijken. Maar juist dat maakt het zo goed. Het voelt niet alsof ze alles maar netjes willen laten zien, er mag gewoon van alles gebeuren.
Seizoen 3 was wel even wennen, want het speelt zich vijf jaar later af. Je zit niet meer op de middelbare school met iedereen, maar midden in het volwassen leven met alle gevolgen van dien. De personages zijn ouder, de problemen zijn zwaarder en de toon is een stuk grimmiger dan je gewend was. Het voelt bijna als een andere serie, maar dat maakte het voor ons juist ook interessant.
spoiler:
~~~[textalign=justify]De manier waarop Nate doodging was echt bizar bruut neergezet. Hij kon letterlijk geen kant op en dan die slang erbij, dat vond ik echt heel heftig om te zien. Ook de dood van Rue kwam bij ons enorm hard binnen, helemaal toen bleek dat het niet eens haar eigen schuld was. Dat maakte het einde voor ons echt heel zuur.~~~[/textalign]
Wij waren er eigenlijk vrij snel doorheen en hebben er echt van genoten. Het is een serie die je telkens weer door laat kijken door alles wat er gebeurt. Dus als je nog twijfelt: ga hem gewoon kijken!
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
Genereer je eigen UBB code review
Seizoen 1 en 2 van deze serie vonden wij (mijn vrouw en ik) echt sterk. Vooral die aflevering waarin
spoiler:
Rue bijna een heroïneprostituée wordt~
maakte diepe indruk.

Las over seizoen 3 alleen heel negatieve verhalen, vooral over de eerste paar afleveringen. Maakt dat we nog niet aan het derde seizoen begonnen zijn. Kan ik uit jouw review en die van @Aegir81 concluderen dat het wel meevalt allemaal?

@Tweakers Ik quote bovenstaande post met daarin een spoiler-alert. In het bericht dat ik hierna schrijf, staat de spoiler vol in beeld. Dat schiet niet op natuurlijk, dus kunnen jullie dat verhelpen? Ik post het hier, zodat anderen niet de post van @G_Dragon quoten en hetzelfde meemaken. Het is nogal een flinke spoiler namelijk ;(

[ Voor 0% gewijzigd door Dr. Strangelove op 10-08-2026 13:52 ]

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:55

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Opmerkelijk....ik kan nog maar 1 review vinden...en dat is de 8 van Honesty eind 2025.
Black Rabbit (2025)Black Rabbit (2025)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Tijd voor een miniserie na wat series gekeken te hebben waar bleek dat er nog een seizoen moest komen, we stinken er nog te vaak in helaas.

Jude Law en Jason Bateman (elke keer weer als ik die naam hoor denk ik meteen aan Patrick Bateman.......een rol van Christian Bal in American Psycho) maar goed.......Jason Bateman dus en dat voorspelt een hele hoop goeds.

En goed....dat is Black Rabbit ook zeker.

Een heerlijke escalatie van loser Vince (Bateman) die alles en iedereen, incluis broer Jake (Law) meesleept in de puinhoop die hij van zijn leven maakt.

De rol van Vince is Bateman op het lijf geschreven, denk aan een hopeloos aan lager wal geraakte Marty Byrde uit Ozark en je weet genoeg. Dit soort rollen passen hem écht heel goed.

Heerlijke lange afleveringen waarin zaken lekker uitgewerkt kunnen worden met best een leuke plottwist uiteindelijk die we eigenlijk pas op het laatste moment doorhadden.

Noemenswaardig is ook de dikke soundtrack bij deze serie!

Afsluitend de eervolle vermelding voor Chris Coy in de rol van Babbitt die steevast de rotzooi van Junior, het zoontje van crime-baas Mancuso, kan gaan opruimen en rechtbreien. Die speelde hier IMHO het beste zijn rol van alle acteurs maar met Bateman héél dicht op zijn hielen.

De welbekende "internet reviews" zijn hier al eens ter sprake gekomen maar de IMDB 7,3 viel me in elk geval op, die had ik hoger ingeschat. Rotten doet het met 66 om 80 ook wat vreemd IMHO maar goed......om nog maar een afko er in te gooien: FWIW.

Onderaan de streep sluit ik me volledig aan bij de 8 van @Honesty . d:)b

Dikke aanrader als je Ozark leuk vond in elk geval.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10
Genereer je eigen UBB code review

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:59
Ik vond Black Rabbit juist vrij chaotisch, doordat IIRC het verhaal niet lineair verteld wordt, en er een aantal verhaallijnen zijn.

(2x) een 8 vind ik dan weer juist hoog.

Ozark is dan weer inderdaad wel een (echt) goede serie met Bateman. En zelf heb ik vorige week nog DTF Saint Louis gekeken :X Die was ook wel okay.

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:55

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

RobertMe schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 09:28:
Ik vond Black Rabbit juist vrij chaotisch, doordat IIRC het verhaal niet lineair verteld wordt, en er een aantal verhaallijnen zijn.

(2x) een 8 vind ik dan weer juist hoog.

Ozark is dan weer inderdaad wel een (echt) goede serie met Bateman. En zelf heb ik vorige week nog DTF Saint Louis gekeken :X Die was ook wel okay.
Begrijpelijk....ik vind een rapportcijfer geven dan ook altijd toch weer lastig hoor.

Ik houd ook gewoon in m'n achterhoofd dat reviews heel erg subjectief kunnen zijn.

Doordat ik hier al langer zit weet ik een beetje hoe een aantal tweakers hier met een beetje vergelijkbare smaak reviewen. Dat laat ik dan ook nog wel eens meewegen of ik iets na.v. van een post hier in mijn kijklijst zet.

Voor de rest snap ik zeker je kritiek voor wat betreft de verhaallijnen, ik vond het gelukkig nog niet echt de spuigaten uit lopen maar als je hier wat minder mee hebt dan is de combinatie verhaallijnen en de non-lineaire opbouw (ik zelf heb ook niet veel met flashbacks) wel een beetje veel in deze serie.
Daar heb je IMHO terecht een punt.
spoiler:
ik vond bijv. het ontstaan van de relatie tussen Frank en Estelle echt domweg vulling, daar miste ik echt even de meerwaarde van

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:12
Fraggert schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 09:06:
Opmerkelijk....ik kan nog maar 1 review vinden...en dat is de 8 van Honesty eind 2025.
Ik heb deze ook gezien en ben het grotendeels (of helemaal) met je eens. Zeer goede serie. Plot twist zag ik wel aankomen, maar werd wel zeer goed in het verhaal gebracht. Ik weet eigenlijk niet waarom ik geen review heb geschreven om deze serie aan te prijzen. Goed dat jij dat wel doet.

Ik vond deze serie extra leuk omdat ik 'm keek toen ik nog niet zo lang daarvoor in New York was geweest, en bij best veel buitenshots kon herkennen waar dat was.

Jason Bateman kende ik alleen van een oude sitcom (The Hogan Family) waar hij nog een jongeman was (17 of 18 jaar of zo). Tot ik hem een tijdje terug herontdekte in Ozark, en daarna ook in Black Rabbit. Innemende acteur, een gewone man, niet zo'n filmstertype, wat ik altijd erg fijn vind om naar te kijken. Vandaar dat ik waarschijnlijk ook meer heb met wat donkere Scandinavische series en Britse politieseries ipv csi Miami, waar hooggeblondeerde en hooggehakte fotomodellen zonder witte overall een moord onderzoeken.
Pagina: 1 ... 36 37 Laatste

Let op:
Je kan met het 'tt' ID uit de IMBd link iedere serie vinden in de UBB-generator.