Welke serie heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 2] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 26 27 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:22
G_Dragon schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 11:34:
Ik ben zelf dit weekend begonnen met de serie Tulsa King omdat ik een tip kreeg van een vriend, kijk best goed weg!
Al vind ik het gemompel van Stallone soms wel een beetje vervelend.

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19:58
Jovatov schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 13:24:
[...]

Ik herken dat Better Call Saul (heel) traag op gang komt. Maar de opbouw is steengoed en de laatste twee seizoenen overtreft wat mij betreft Breaking Bad. Veel plezier!
Net ook weer voor de derde of vierde keer aan BB bezig. Deze serie is gewoon perfectie voor mij.
BCS vind ik een pak minder en ben ik eigenlijk altijd op mijn honger blijven zitten.

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:00
The Golden Hour (2022–)The Golden Hour (2022–)
Tweakers: 7 | IMDb: 7.2 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Soms kijken we wel eens Nederlandse series. Ik ben er zelf nooit zo van omdat het vaak gewoon net niet is. Deze serie schuurt daar aardig dicht tegen de afgrond aan en weet toch zich recht te houden. We volgen het verhaal van een Rechercheur die door toeval (?) en dikke pech een jeugdvriend een aanslag ziet plegen. De eerste paar afleveringen van seizoen 1 gaat het allemaal als een sneltreinvaard en kijkt het gewoon lekker weg. (Patrick!)

Soms maakt Mardik echt heel domme fouten en dan denk je nog, ach hij voelt zich opgejaagd echter hoe verder we naderen in het script begint dat een beetje te irriteren om bij de laatste aflevering van Seizoen 1 er met een open einde zo groot als de Atlantische oceaan te stoppen.
Seizoen 2 is een schoolvoorbeeld van wat er gebeurd als je verf te dun en te ver uitstrijkt. De rollen die Tine Joustra en Ellen Parren vertolken zorgen er nog een beetje voor dat dit seizoen te kijken is echter alles en iedereen er omheen. Sorry, het was t gewoon niet. Ja ok, Sebastien Dewaele, speelt ook erg goed. Toch hoop ik op een 3e seizoen want nu wil ik ook wel weten hoe het afloopt
spoiler:
In S2 hebben een paar terroristen zich verschanst in het concert gebouw en ik heb nog nooit zo'n prutsers in series gezien. Ze zijn werkelijk t halve seizoen aan het zoeken naar een hoofdpersoon. Kan aan mij liggen maar zo groot is dat concert gebouw toch helemaal niet?
spoiler:
Het einde van S2 is typisch, we maken onze main vaillain dood en dus moeten we in s3 wel een nieuw verhaal vertellen. Dat Mardik nu echt echt echt niet meer weg komt met 'ja maar ik ben er ingeluisd' ja dat vergeten we maar gewoon
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10
Genereer je eigen UBB code review

Strava | AP | IP | AW

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:02
RoRoNL schreef op donderdag 6 november 2025 @ 15:02:
@Carlos0_0 Ja, House of Guinness hebben wij al geheel gezien, juist omdat het van de schrijver van Peaky Blinders is, en is veelbelovend, maar nog niet zo goed als Peaky werd. Een 7,5 en hopelijk het volgende seizoen nog ietsje meer in de richting van.. Maar oordeel zelf, na twee afleveringen heb je wel een goed beeld.
Ik heb het ondertussen zowat afgekeken in het vliegtuig, moet nog alleen de laatste aflevering kijken.
Het is inderdaad niet zo goed als Peaky Blinders, moest er ook wel wat meer inkomen.
Een 7,5 kan die wel krijgen ja, die hopelijk seizoen 2 nog ietsjes beter wordt.

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
@Carlos0_0 Zo, wat zitten we toch goed op een lijn, haha. Ik houd vanaf nu jouw reviews extra goed in de gaten. :P

[ Voor 5% gewijzigd door RoRoNL op 15-11-2025 12:10 ]

• wmterhaar
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 21:23
Jovatov schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 13:24:
[...]
Ik herken dat Better Call Saul (heel) traag op gang komt. Maar de opbouw is steengoed en de laatste twee seizoenen overtreft wat mij betreft Breaking Bad. Veel plezier!
Dat had ik dus net andersom. Ooit begonnen aan Breaking Bad, maar daar kwam ik niet in, omdat Walter White zo een verschrikkelijke man is (dat is nooit veranderd), die zwager nog erger en Jesse Pinkman een soort karikatuur. Toen kwam Better Call Saul en dat vond ik vanaf het begin fantastisch. Toen alsnog Breaking Bad gaan kijken. Dat vond ik uiteindelijk ook geweldig, maar de eerste paar afleveringen bleven doorbijten.

• wmterhaar
Elvhenk schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 11:11:
Task (2025)[Afbeelding: Task (2025)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Crime, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Van mij ook een dikke acht. De personages zijn geweldig geschreven EN geweldig vertolkt. Het zijn allemaal flawed humans, met goede en slechte kanten. Niet van die eenzijdige evildoers.
.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
Allemaal waar, maar dat christelijke sausje van schuld en vergeving waarmee alles overgoten was, ging toch een beetje schuren. Het leek wel of de serie was mede geproduceerd door het Vaticaan. Dat kan ik me niet zo herinneren van Mare of Easttown, dat ik daarom toch hoger aansla.

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Elvhenk

Madam Mikmak

wmterhaar schreef op zondag 16 november 2025 @ 07:51:
[...]

Allemaal waar, maar dat christelijke sausje van schuld en vergeving waarmee alles overgoten was, ging toch een beetje schuren. Het leek wel of de serie was mede geproduceerd door het Vaticaan. Dat kan ik me niet zo herinneren van Mare of Easttown, dat ik daarom toch hoger aansla.
Ja, ik snap wat je bedoelt, voornamelijk bij de hoofdpersoon Tom, maar dat viel voor mij in de categorie 'flaws'. ;)

• Internet Janny
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 21:00

Internet Janny

He does it for free

House of David (2025–)House of David (2025–)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: History | Runtime: N/A | MPAA: TV-14
Het bijbelse verhaal van David in een modern jasje gestoken. Is het een spoiler als ik zeg dat de reus weer neergaat? Imo beter dan de serie over William the conquerer (BBC) die pas te zien was.
Meer dan genoeg intrige en actie. En een sterke rol van Ali Suleiman als koning Saul. Die trouwens Palestijn is.
Ook een aanrader als je helemaal niets hebt met het geloof. Alleen weinig/geen bloot behalve wat gehint voor degenen die daar behoefte aan hebben in een tv serie.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

Zero compensation

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:49

The Third Man

The Third Jellyfish

Internet Janny schreef op maandag 17 november 2025 @ 08:09:
En een sterke rol van Ali Suleiman als koning Saul. Die trouwens Palestijn is.
Je bedoelt denk ik dat Suleiman Palestijn zou zijn en niet Saul (waar ‘die’ naar verwijst), maar Suleiman is gewoon een Israëliër net als dat Achmed Akkabi een Nederlandse acteur is. Weliswaar met respectievelijk Palestijnse en Marokkaanse afkomst maar ze zijn beiden in hun geboorteland opgegroeid en naar school geweest enzovoort. Suleiman is zelfs naar dezelfde acteerschool gegaan als veel bekende Israëlische acteurs uit bijvoorbeeld Fauda (Yuval Segal ) en Daredevil (Ayelet Zurer).

• Internet Janny
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 21:00

Internet Janny

He does it for free

@The Third Man Bedankt voor de correctie.

Zero compensation

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:17

DropjesLover

Dit dus ->

Cobra Kai

The Karate Kid, 30 jaar later. De hoofdpersonages uit de originele film zijn ondertussen ook volwassen en hebben kinderen, met alle high-school drama die er bij hoort.

Ik ben zelf geen fan van reboots van films/series jaren later en spin-offs, laat een goed verhaal gewoon afgelopen zijn... Na een tijdje toch maar eens gaan kijken, met Emmy nominaties is het in ieder geval niet geheel hersenloos vermaak denk ik dan.

En dat is het niet. Goed, het verhaal is eigenlijk weinig anders dan de originele Karate Kid, maar nu in een serie gegoten waardoor er meer tijd is voor zaken. Wat ik uitermate goed vind (iig tot waar ik nu ben, halverwege S2), is dat er enorm veel aandacht is gespendeerd aan nuance van keuzes uit het verleden, maar ook enorm veel karakterontwikkeling. Cobra Kai Johnny Lawrence die toch echt spijt heeft van zaken van lang geleden en kan reflecteren op recente fouten, en zich (heel goed gefilmd!) in kan houden niet te vechten bij een belangrijke vergadering, om maar wat te noemen. Misschien is het tempo daar van wel wat hoog (zo'n beetje elke aflevering wel 1 karakter).

Goede serie, verfrissend en interessant ten opzichte van veel hersenloos-kijken series waar die component eigenlijk altijd lijkt te ontbreken.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
The 100 (2014–2020)The 100 (2014–2020)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Action, Drama, Sci-Fi | Runtime: 43 min | MPAA: TV-14
Lost meets Twilight meets Fallout: Een groep van honderd jeugddelinquenten (telt Bellamy daarin eigenlijk mee? Of is het 101?) wordt honderd jaar na het nucleaire einde van de menselijke bewoning van de aarde teruggestuurd naar aarde om te kijken of het al bewoonbaar is. Maar is dat wel de echte reden? En woont er echt niemand meer beneden?

De antwoorden laten zich raden natuurlijk. De serie heeft met name in de eerste seizoenen een flinke teen-vibe, Twilight romantiek, puberale keuzes (ook bij acteurs van boven de 50) en een hoop testosteron. Maar, ondanks alles, trok de serie ons wel in het verhaal. Tot en met seizoen 5, waar de laatste aflevering een mooi hoopvol einde had kunnen zijn.

De laatste twee seizoenen ontstaat er ineens een spirituele/fantasy verhaallijn, die op zich past bij "de anomalie" en ongetwijfeld ook in het boek voorkomt, maar ik was na die twee seizoenen blij met het redelijk matige einde (
spoiler:
en ogenschijnlijk ook weer het einde van de mensheid
)

Tja, de eerste seizoenen zouden van mij een 8 krijgen, laatste twee een 6, dus een 7.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

Voor wie de serie wil kijken, hij staat nu in zijn geheel op Prime.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:10
BCS heeft veel overeenkomsten met Breaking Bad. Belangrijkste is dat het een verkenning is van hoe je morele kompas dol kan gaan draaien vanwege de uitdagingen in je leven en het verleden dat je meedraagt. Walter White's verhaal is daarin heel anders dan dat van Jimmy McGill.

Wat BCS boeiend maakt, in elk geval voor mij in de eerste twee seizoenen, is de worsteling die McGill heeft tussen werkelijk wat moois van zijn leven te maken en zijn drang om bochtjes af te snijden. Ergens einde S2 of begin S3 zegt hij dat ook, dat hij niet los kan komen van wie hij is ten faveure van wie hij moet zijn. Van zichzelf, maar ook de mensen om hem heen, zoals Kim en vooral Chuck.

En ik hou van series en films die de tijd nemen om een complex verhaal goed te vertellen.

Ook de reviews van Pluribus gezien. Vince Gilligan is da man :)

[ Voor 9% gewijzigd door Dr. Strangelove op 17-11-2025 09:44 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Quicksilver
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-12 09:40

Quicksilver

Catch these hands

From (2022–)From (2022–)
Tweakers: 6 | IMDb: 7.8 | Genre: Drama, Horror, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Seizoen 1

Er is een dorp/plek waar je binnen rijdt, nadat je om moet rijden door een gevallen boom op de weg. Je blijft doorrijden, maar komt steeds op dezelfde plek terug; het dorpje. De inwoners willen dat je voor het donker binnen bent, omdat er 's nachts mensen uit de bossen komen die er alles aan doen om bij je binnen te komen. Wat is dit voor plek, en hoe kom je hier weg?

Okay, deze vind ik moeilijk. Leuk concept. Prima geacteerd (over het algemeen). Genoeg actie en horror. Maar ik krijg er wel echt een enorme Lost vibe bij, en niet het goede seizoen 1 van Lost. Heb nu het eerste seizoen gezien, denk dat ik door blijf kijken, maar hoop wel dat er een soort van pay-off komt voor alle mysterieuze shit.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:12
DropjesLover schreef op maandag 17 november 2025 @ 08:37:
Cobra Kai

The Karate Kid, 30 jaar later. De hoofdpersonages uit de originele film zijn ondertussen ook volwassen en hebben kinderen, met alle high-school drama die er bij hoort.

Ik ben zelf geen fan van reboots van films/series jaren later en spin-offs, laat een goed verhaal gewoon afgelopen zijn... Na een tijdje toch maar eens gaan kijken, met Emmy nominaties is het in ieder geval niet geheel hersenloos vermaak denk ik dan.

En dat is het niet. Goed, het verhaal is eigenlijk weinig anders dan de originele Karate Kid, maar nu in een serie gegoten waardoor er meer tijd is voor zaken. Wat ik uitermate goed vind (iig tot waar ik nu ben, halverwege S2), is dat er enorm veel aandacht is gespendeerd aan nuance van keuzes uit het verleden, maar ook enorm veel karakterontwikkeling. Cobra Kai Johnny Lawrence die toch echt spijt heeft van zaken van lang geleden en kan reflecteren op recente fouten, en zich (heel goed gefilmd!) in kan houden niet te vechten bij een belangrijke vergadering, om maar wat te noemen. Misschien is het tempo daar van wel wat hoog (zo'n beetje elke aflevering wel 1 karakter).

Goede serie, verfrissend en interessant ten opzichte van veel hersenloos-kijken series waar die component eigenlijk altijd lijkt te ontbreken.
Johnny Lawrence _/-\o_
Voor mij maakt William Zabka hij echt die serie. Er komt nog een film uit begreep ik echter waar hij dan weer helemaal niet in speelt.. :?

Vind het wel bijzonder dat er zoveel mensen uit het orgineel nog in spelen al die jaren later.

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-12 14:29
Sihame (2022)Sihame (2022)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Crime, Drama | Runtime: N/A | MPAA: N/A
In deel 1 is te zien hoe Sihame terecht komt in haar nachtmerrie als een sex video van haar viraal gaat. Deel 1 was al redelijk heftig. Een rauwe mix. Een jonge vrouw komt vrij uit detentie. Ze zat vast voor een vechtpartij naar aanleiding van een expose video en ze is van plan wraak te nemen.
In seizoen 2 gaan de makers van onder andere ook Mocro Maffia weer verder.Een website "kechs deluxe" misbruikt jonge vrouwen. Sihame gaat achter de oprichters van deze website aan. Via heel wat omwegen komt ze terecht in een bordeel. Als ze weet te ontsnappen heeft ze de Nederlandse recherche op haar hielen zitten. Zonder teveel te verklappen, het loopt anders dan iedereen verwacht.

In haar gevecht tegen de website Kechs Deluxe neemt Sihame op grotere schaal wraak. Maar dat betekend ook dat er op grote schaal op haar gejaagd gaat worden. Het gaat niet meer alleen om Sihame, ze moet nu ook aan andere gaan denken. en het wordt er niet makkelijker op voor haar.
De serie is rauw, hard en heftig. De afleveringen zijn kort, rond de 30 minuten. Juist daardoor zit er veel snelheid in de serie en blijft het enorm boeien. Wij hebben de serie op een paar avonden gekeken. Door de korte afleveringen en het eigenlijke lage aantal ( 8 stuks) is het een relatief kort seizoen. En er is niet veel tijd voor enorme verdiepingen of zeer uitgebreide verhaallijnen en zijsporen. Maar daar gaat het ook niet om. Het gaat om Sihame en haar wraak tegen de misbruikers van (jonge) vrouwen.
Hier en daar zitten wat rare sprongetjes, worden stomme keuze gemaakt en is echt wat onrealistisch of kort door de bocht. Maar dat is ook wel een beetje de kracht. Snel, veel actie. De mix van Nederlands en Arabisch draagt bij aan de sfeer van deze serie. Spannend en heftig. En als je weet dat het gebaseerd is op waar gebeurde feiten dan is het al helemaal heftig.

In deel 2 gaat Sihame ook over de landsgrenzen van Nederland heen wat het geheel spannender maakt.
Alleen de rol van Zineb Fallouk, ik vond haar beter in Mocro Maffia. Naar mijn idee paste ze niet in de rol van "good cop" in Sihame. Wellicht komt dat ook doordat ik haar recent in Mocro Maffia heb gezien en daardoor een ander beeld van haar heb.
Voor mij een dikke 7,5.

Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

• Carlos0_0
CrystalViriS schreef op maandag 17 november 2025 @ 10:36:
[...]

Johnny Lawrence _/-\o_
Voor mij maakt William Zabka hij echt die serie. Er komt nog een film uit begreep ik echter waar hij dan weer helemaal niet in speelt.. :?

Vind het wel bijzonder dat er zoveel mensen uit het orgineel nog in spelen al die jaren later.
Er is al een film sinds dit jaar

IMDb: Karate Kid: Legends (2025)

• Chelseamarre123
Dr. Strangelove schreef op maandag 17 november 2025 @ 09:42:

Ook de reviews van Pluribus gezien. Vince Gilligan is da man :)
Kijk er naar uit als deze volledig te bekijken is. Jammer genoeg wel op Apple tv

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
The Beast in Me (2025–)The Beast in Me (2025–)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Van iemand die ooit "additional crew" was bij de X-Files komt deze serie met Claire Danes en Matthew Rhys in de hoofdrollen. Yes, dat heb je goed gezien: Homeland-mevrouw die achter Peter Jennings aan gaat. What could go wrong. En Mike Ehrmantraut is Jennings' vader :+

Met dat achter de rug kan het verhaal worden geïntroduceerd: schrijfster met writer's block krijgt nieuwe buurman, buurman blijkt rijke bouwbobo te zijn, block wordt opgelost omdat buurman in kwestie in de media wordt beschuldigd van de moord van zijn vrouw. En iedereen weet: hij accepteert geen nee.

Eigenlijk gaat het niet veel dieper dan dat. Rhys is duidelijk getypecast, maar deze keer zonder de charme die hij in The Americans had vanwege de mentale last die ook wel een geweten wordt genoemd. Zou hij dat in deze serie nog ontwikkelen? Who knows. Daarvoor zal je zelf moeten kijken. Zelf vond ik de conclusie niet erg sterk.

Danes is niet meer herkenbaar als Carrie Mathison en is nu niet bipolair (ik citeer de omschrijving van de serie, dus niet mijn woorden) maar een egoïstische ex-moeder op zoek naar vergiffenis. Zou ze dit vinden?

In andere woorden: relatief cliché, teleurstellende typecasting, hoewel enigszins bingeable omdat het geheel nét de juiste noten weet te raken behalve die van de mannelijke hoofdrolspeler. Als kijker is dat soms vervelend.

Het is een Netflix-serie. Says it all.

Als laatste is er ook een rol voor het contact bij de uitgever van Aggie Wiggs' (Danes) boeken: Carol. We just want you to be happy... dat omschrijft haar rol in deze serie ook wel een beetje :+
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

[ Voor 30% gewijzigd door Stukfruit op 18-11-2025 08:59 ]

Dat zit wel Schnorr.

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:44
GurbY{nl} schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 11:06:
[...]

Eens, in zoverre dat ik Yellowstone niet eens S1 heb uitgekeken. Na 1883 en daarna 1923 vond ik het een dikke tegenvaller, vooral op gebied van sfeertje wat uitgestraald werd in die twee. Dat haalde Yellowstone (voor mij dan) lang niet.
Kwestie van gekeken in de verkeerde volgorde?
Want ik vond Yellowstone echt geweldig. Staat voor mij in de top 3 (misschien op 1) allertijde, van series die ik gezien heb. Vooral het eerste seizoen. Daarna zitten er goede en minder goede seizoenen tussen.
Na de eerste paar seizoenen kwam 1883 pas uit en dat vond ik ook goed, wel inderdaad een compleet ander genre, eigenlijk. Maar wel leuk om te ontdekken hoe het ooit is begonnen, waar de stichting van de Duttons als het ware begon. En dan veel meer in een roman/historie/drama-film setting, daar waar Yellowstone mi veel meer een actie/moderne western is.
1923 vond ik mwah. De stukken met Harrison Ford en Helen Mirren vond ik goed. Het meer western-deel, zeg maar. Het hele verhaal over dat familielid op de boot, had voor mij niet gehoeven. En die slechterik, Donald Whitfield, met z'n seks-gedoe vond ik eigenlijk nergens op slaan. Seizoen 2 ben ik niet meer aan begonnen (misschien zelfs al gestopt voor het einde van seizoen 1, dat weet ik niet meer).

Maar Yellowstone vond ik dus echt geweldig.
Kwestie van smaak natuurlijk. En inderdaad zeker ook de andere genre/sfeer van Yellowstone tov 1883 en ook weer 1923 speelt mee.
Als ik het in een andere volgorde had gezien, denk ik dat ik alsnog niet onder de indruk was geweest van 1923, maar ook 1883 misschien niet eens gekeken had. En wellicht daardoor dan Yellowstone ook niet. Maar nu was ik verkocht na de eerste aflevering. Voor mij was het 'moderne ouderwetse cowboy-actie'.

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:13
The Asset (2025–)The Asset (2025–)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Gekeken op Netflix - 6 afleveringen van ca. 50 minuten.

Tea, een studente aan de politie-academie wordt gerecruteerd door de Deense veiligheidsdienst om te helpen met het oppakken van drugscrimineel Miran.
Ze moet daarvoor vriendin worden van z'n vrouw Ashley en op die manier achter informatie zien te komen.

Verwacht geen flitsende achtervolgingen, schietpartijen e.d. Het is meer de manier waarop ze de vriendschap voor elkaar krijgt en hoe ze balanceert tussen haar werk en de vriendschap met Ashley en diens jonge dochter.

Al in het begin wordt duidelijk dat ze in het verleden verslaafd is geweest, en dat is ook waarmee ze haar overhalen(of beter gezegd dwingen) om undercover te gaan.
spoiler:
Ondanks een scene in een club waar ze mee moet doen met de rest en een lijntje coke moet snuiven, speelt die verslaving verder nergens een rol. Gemiste kans of was het juist te voorspelbaar als ze dit wel hadden gebruikt in het verhaal?
De serie heeft wel een afgerond verhaal, dus een vervolg hoeft er niet te komen. Maar er wordt nog wel een klein deurtje opengehouden voor een vervolg. Van mij mag die er komen.

Redelijk tot goed verhaal, goede casting, karakters krijgen genoeg verleden mee om geloofwaardig te zijn. Fijn dat het verhaal de tijd krijgt om te gebeuren zoals het gebeurt en niet een aaneenschakeling is van gevatte one liners en overbodig geschiet e.d.

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:44
IMDb: The Witcher (TV Series 2019– ) - Episode list

The Witcher seizoen 4 afgekeken.

Het was kort wennen aan de nieuwe acteur voor Geralt (hoofdpersonage) van de serie en daarna heb ik mij een heel seizoen laten vermaken. Het was een seizoen waarbij ik zowel makkelijk even een half uurtje of korter kon kijken in combinatie met avond eten of lunch of waar ik wat langer voor kon zitten (binge watchting).

De keuze voor "vermaken" is bewust. Want vermakelijk is het. Er is actie, er is humor en het verhaal is nét boeiend genoeg om je enigszins geïnteresseerd te houden. De kritische lezer ziet het al. Ja dat is het, het is geen meerdere gangen dinner in een "fancy restaurant" het is ook weer geen "fast food maaltijd" het is allemaal wel lekker wel goed maar meer ook niet.

Ik zal het wat concreter proberen te maken. Er gaan in seizoen vier meerdere verhaal lijnen door elkaar heen en sommige verhaallijnen zijn niet interessant. Ook zijn er dingen vreemd/ geforceerd waardoor je wat afstand neemt van. Spoiler (licht)
spoiler:
Na een tijdje wordt Ciri, een jonge en onzekere dame bijna gedwongen om sex te hebben met een man van haar groep. Ze is hier duidelijk niet van gediend. Ze wordt beschermd door een dame en die blijkt lesbie en vlak na het redden van haar is zij degene die zich opdringt en zelfs sex heeft met Ciri. Er zijn geen expliciete beelden van maar de suggestie is overduidelijk. Wtf????
Er zijn een paar personages in de serie echt leuk/ boeiend maar veel lijken opvulsel. Er gebeuren dingen dat je denkt "ah dat is gewenst of ja nu moeten ze weer eens actie laten zien" Tot zover wat kritische dingen. Gelukkig is er compensatie. Er is ook leuke actie, en er zijn veel mooie landschapsfoto's/ beelden dat zijn btw ook de momenten dat ik moet terug denken aan de momenten dat ik Witcher 2 en Witcher 3 speelde op de spelcomputer/ pc.

Conclusie:
Leuk om te kijken als je van "fantasy" houdt, het is vermakelijk. Verwacht echter niet meer dan dat. Ik had bijna nooit dat ik zat te kijken van "WOW' of dat dat ik bijvoorbeeld verdrietig was of dat het ECHT grappig was. Ofwel emotioneel is het wat klinisch.

[ Voor 3% gewijzigd door MetalSonic op 21-11-2025 15:09 ]

• MetalSonic
Netflix serie Amsterdam Empire gezien

Vooral leuk als je verder weinig gangster/ maffia series kijkt/ hebt gezien. Grootste pluspunt is dat je veel beelden krijgt uit Amsterdam en de sfeer daarvan mbt de drugs wel goed naar voren komt in deze serie.

Verhaal technisch is het allemaal voorspelbaar en weinig verassend. Acteerwerk is allemaal wél leuk. Maar series als Narcos etc doen het zoveel beter dan dit.

• Truus01
MetalSonic schreef op zondag 23 november 2025 @ 00:10:
Netflix serie Amsterdam Empire gezien

Vooral leuk als je verder weinig gangster/ maffia series kijkt/ hebt gezien. Grootste pluspunt is dat je veel beelden krijgt uit Amsterdam en de sfeer daarvan mbt de drugs wel goed naar voren komt in deze serie.

Verhaal technisch is het allemaal voorspelbaar en weinig verassend. Acteerwerk is allemaal wél leuk. Maar series als Narcos etc doen het zoveel beter dan dit.
Ik vond die serie vooral grappig.
Als er een tweede seizoen komt, en dat denk ik wel, weet ik nog niet of ik het zal blijven volgen.
Maar dit eerste seizoen was goed te doen, niks hoogstaands imo.

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:00
Webgnome schreef op donderdag 25 september 2025 @ 22:09:
Poker Face (2023–)[Afbeelding: Poker Face (2023–)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.8 | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
We zijn nu net begonnen aan deze serie. Eerste aflevering gehad en ik moet zeggen. Hij is leuk!
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]0 / 10
E.... hier komt ik op terug. Seizoen 1 is nog een beetje grappig en leuk bedacht. Echter zoals anderen ook wel aankaarten op een bepaald moment is het gewoon issue of the week met elke keer exact dezelfde opzet. Geen grotere verhaallijn, geen moeilijke dingen gewoon. We zien een moord, Charly was er toevallig ook. Het is gewoon niet grappig meer met als klapper dat het acteerwerk van Natasha Lyonne echt ondermaats is. Wat mij betreft is deze actrice het schoolvoorbeeld van een 1 trick pony. Dit rolletje deed ze namelijk ook in Russian Doll ( en dat was ook al zo'n topper.. )

Strava | AP | IP | AW

• wmterhaar
Slow Horses (2022–)Slow Horses (2022–)
Tweakers: 8.5 | IMDb: 8.3 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 31S min | MPAA: TV-MA
Seizoen 2.

S01 vond ik een solide Engelse spionageserie, S02 doet er een stapje bovenop en is echt goed. Gary Oldmans Jackson Lamb heeft een stuk meer schermtijd en de toch wat suffe River Cartwright (Jack Lowden) een stuk minder. Zijn (soort van) stuntvliegflirtende love interest Kelly (Tamsin Topolski) had dan wel wat meer schermtijd mogen krijgen, wat mij betreft...

Er is ook meer, soms lekker vettige, spionnenactie met foute Russen en minder aandacht voor bureaucratisch gekonkel. Dat laatste is wel leuk als de door Samuel West heerlijk vilein gespeelde Peter Jude erin voorkomt. Niet verwacht die nog terug te zien na S01, maar hij lijkt alleen maar belangrijker te gaan worden.

Wat me opvalt bij deze show en Severance en Pluribus nog meer is dat die Apple TV series een soort onbeperkt budget lijken te hebben. "We casten gewoon Gary Oldman en laten Mick Jagger de theme song schrijven. En alles op locatie, niet van die lelijke Netflix CGI eenheidsmeuk."
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:19

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Fraggert schreef op maandag 15 september 2025 @ 11:14:
[...]

Resumerend: This ain't it :+

Hij staat bij ons in de lijst want Supernatural gevolgd als licht vermaak en dat keek (met natuurlijk een paar missers als afleveringen in zo'n lange serie) en hij kwam tevoorschijn in The Boyz.

Maar dan weet ik in elk geval even waar ik op voorhand mee rekening kan houden, thanks :) .
dankzij de heldere analyse van:
Stukfruit schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 17:25:
Countdown (2025–)[Afbeelding: Countdown (2025–)]
Tweakers: N/A | IMDb: 6.8 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Omdat het aftellen naar de laatste aflevering is begonnen en er na de huidige 11 nog steeds niets is gebeurd denk ik dat het wel ok is om hier een review over te schrijven.

Wil je een serie zien waarin Jensen Ackles zijn innerlijke Jack Bauer probeert te manifesteren zonder de constante "g*ddamns"? This is it.

Wil je een serie zien waarin verschillende overkoepelende verhaallijnen met een terrorist naar voren worden geschoven zonder het spannend te maken? This is it.

Wil je een serie zien waarin wordt opgebouwd naar een verhaallijn die zomaar in 1 aflevering wordt afgehandeld zonder zichtbare of verhaaltechnische gevolgen? This is it.

Wil je een serie zien waarin men denkt 24 te zijn maar eigenlijk boomerleeftijd heeft bereikt en niet meer weet wat hip en cool is? This is it.

Zoek je naar een vervanger voor 24 zoals men voorzichtig probeert te communiceren? Dit is het niet.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]4 / 10
wist ik waar ik op voorhand aan begon........wij hebben hem aangeslingerd als diner-vermaak en al vuller tussen wat betere series door.

Countdown is inderdaad zeker geen hoogvlieger, een 5 at best.......iets hoger dan bovenstaande 4 maar weet dat dat komt omdat ik misschien met een zeer bijgestelde verwachting hier aan begon. Dat dempt allicht de teleurstelling wat.

Voorspelbaar, niet spannend, acteerwerk meh en alle clichés passeren braaf de revue.

Voor wie hem toch gaat kijken.....weet dat seizoen 2 gecancelled is.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
wmterhaar schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 12:10:
"We casten gewoon Gary Oldman en laten Mick Jagger de theme song schrijven. En alles op locatie, niet van die lelijke Netflix CGI eenheidsmeuk."
V.w.b. Mick Jagger, die was groot fan van de boeken en heeft het dus wellicht zelf aangeboden / ...? Hoeft dus niet perse te zijn dat Apple naar hem toe is gegaan met een grote zak geld om dat nummer te maken.

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
1,5 a 2 jaar terug maakte  toch bekend dat ze 6 miljard in eigen series gingen steken. Nou hier is het resultaat ;)

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

G_Dragon schreef op maandag 11 september 2023 @ 08:16:
The Witcher (2019–)[Afbeelding: The Witcher (2019–)]
Tweakers: 7.4 | IMDb: 8.0 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 60 min | MPAA: TV-MA
Wat een sterk derde seizoen van The Witcher, wij vinden het ontzettend goed gedaan!
Natuurlijk gaat het verhaal over Geralt, Yennefer en Ciri weer verder in dit derde deel, alleen gaat dit seizoen wel een stukje verder dan zijn voorgangers.

Vooral in de seizoensfinale gebeurde er echt heel veel, alleen hadden wij niet door dat dit de seizoensfinale was dus toen die aflevering was afgelopen en er geen volgende aflevering begon zaten we een beetje teleurgesteld met z'n tweeën op de bank.. Want ook wij gokken dat het vierde seizoen waarschijnlijk een flop gaat worden door het vervangen van de hoofdacteur, wie weet komt het wel goed? Maar Henry Cavill heeft The Witcher als personage neergezet en dat vervangt je niet zomaar....

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Ik heb gister S4E1 gekeken.

Even terugkijkend naar S1 t/m S3 denkt jouw review goed de lading. Terechte 8.

Wetende dat Herny Cavill niet meer Geralt speelt hadden wij niet meteen hier het 4de seizoen aangeslingerd. Na de deceptie die Countdown heette dachten we dat we de gok maar moesten gaan nemen want veel slechter kon het niet worden, nietwaar?

Na de eerste scenes met Hemsworth als Geralt spookte het wel door mijn hoofd....waarom niet een einde van S3 waar Cavill stopt als Witcher en de met pensioen gaat en de wijde wereld in trekt.....of weet ik veel wat voor einde...zodat een nieuwe acteur op een natuurlijker manier de rol kon oppakken.

Nee.....we pakken iemand anders....en laten hem er nagenoeg het zelfde uitzien en gedragen.

Maar weet je..........'t werkt............meer dan goed genoeg.

Het verbaasde me wel.....want die Cavill staat er wel als acteur met zijn gegrom en "fuck"s en natuurlijk zijn gehele voorkomen.

Al heel snel zat ik in elk geval weer lekker in de serie en genoot weer net zo van deze eerste aflevering als die van de voorgaande seizoenen.

Petje af voor Hemsworth wat mij betreft.

anywho.......wie nog twijfelt over S4 vanwege het vertrek van Cavill.......ik zeg slinger het seizoen maar gerust aan.

Afbeeldingslocatie: https://static.independent.co.uk/2025/11/02/12/13/LHreveal_RR_18_04_24_SA-156_RT-(1).jpeg?quality=75&width=640&auto=webp

• Jron667
  • Registratie: April 2011
Het laatste seizoen van Alice in Borderland gekeken, het is geen aanrader.

De focus ligt nu geheel op de spellen die gespeeld worden en het is niet echt goed uitgedacht. Langdradig en tenenkrommend.
spoiler:
De animaties van het water in de laatste aflevering zijn echt lachwekkend.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Skywalker27 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 12:58:
1,5 a 2 jaar terug maakte  toch bekend dat ze 6 miljard in eigen series gingen steken. Nou hier is het resultaat ;)
ik heb in elk geval genoten van bijv Silo d:)b

• Boerekool_
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 05-12 16:47
Ik ben vrij enthousiast over "the foundation". De vertaling van de verhalen van Isaac Asimov in combinatie met de hoogwaardige CGI, sfeer en setting die wordt gecreerd zijn een genot om naar te kijken. Leuk om te zien hoe de wat oudere sci-fi zo dicht tegen fantasie aan zit, zoals ook star wars de grens tussen harde sci-fi en fantasie vaag houdt.

Zijn er andere series die je persoonlijk aanbeveelt? Ze lijken allemaal redelijk hoog te scoren op IMBD. (For All Mankind vond ik tegenvallen, geen idee of die in hetzelfde lijstje behoord te staan.)

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:59

Stimulate14

⭐⭐⭐

Presumed Innocent en Black Bird vind ik er goed. Mede gekeken door de reviews uit dit topic.
Daarnaast zou ik ze allemaal aanbevelen, maar specifiek deze twee zijn erg sterk.

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:15
Ik heb vooral genoten van Foundation, Slow Horses en Silo.

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
wokkelz schreef op woensdag 26 november 2025 @ 14:13:
Ik heb vooral genoten van Foundation, Slow Horses en Silo.
Wordt Slow Horses beter na de eerste twee afleveringen? Die vond ik niet zo geweldig, beetje jammer van mijn tijd had ik het gevoel en ben maar gestopt.

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

Madam Mikmak

Arjantje72 schreef op woensdag 26 november 2025 @ 15:03:
[...]

Wordt Slow Horses beter na de eerste twee afleveringen? Die vond ik niet zo geweldig, beetje jammer van mijn tijd had ik het gevoel en ben maar gestopt.
Neeeee, ga je mond spoelen! :P De vaart komt er later zeker in, maar je moet wel van Britse dingen houden om e.e.a. op waarde te schatten.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Shrinking was nog niet genoemd!

Harrison Ford als oude (goh) wat norse / nukkige psycholoog in een praktijk met twee anderen die een stuk jonger en opgewekter zijn. Incl uiteraard wat "persoonlijker" gebeuren (als in, contact buiten werktijd. Een van de andere twee heeft nog een dochter die er in terug komt, de "bijzondere" buren, ...).

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 17:05
Disclaimer mogen jullie ook wel aan dit lijstje toevoegen.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

• wmterhaar
Arjantje72 schreef op woensdag 26 november 2025 @ 15:03:
[...]
Zoals ik eerder schreef:
S01 vond ik een solide Engelse spionageserie, S02 doet er een stapje bovenop en is echt goed. Gary Oldmans Jackson Lamb heeft een stuk meer schermtijd en de toch wat suffe River Cartwright (Jack Lowden) een stuk minder.
Het is dat typisch Britse, met wat minder actie en wat meer politieke intriges, dus wat prateriger. En uiteraard heel veel dubbelspel.

• wmterhaar
Stimulate14 schreef op woensdag 26 november 2025 @ 14:07:
Presumed Innocent en Black Bird vind ik er goed. Mede gekeken door de reviews uit dit topic.
Daarnaast zou ik ze allemaal aanbevelen, maar specifiek deze twee zijn erg sterk.
My favoriet is toch echt Severance (S02 wel iets minder dan S01, maar dat was ook ronduit briljant.) Ted Lasso is het soort humor waar ik niets mee kan.

• Arjantje72
  • Nu online
wmterhaar schreef op woensdag 26 november 2025 @ 16:43:
[...]

Zoals ik eerder schreef:

[...]

Het is dat typisch Britse, met wat minder actie en wat meer politieke intriges, dus wat prateriger. En uiteraard heel veel dubbelspel.
Blij dat ik gestopt ben dan.
Voor mijn duurde de afleveringen al veel te lang.

[ Voor 7% gewijzigd door Arjantje72 op 26-11-2025 17:38 ]

• Truus01
Ik ben ook niet door Slow Horses gekomen.
En Severance ben ik na S01 gestopt, ik heb de eerste aflevering (van S02) proberen te kijken, maar ook dat was 't 'm niet (meer).

Ik had het hier geloof ik nog niet vernoemd, maar ik kan The Last Frontier wel aanraden. Als je van actie, wat humor en enkele plottwists houdt. De eerste aflevering is heel goed. De 7e ook. Ertussen is prima. 8 vond ik wat minder. Nu 9 een aardige opbouw naar wat ik denk dat een goed einde wordt in aflevering 10. Hoop ik.
En ik hoop wel ook dat er meerdere seizoenen zullen volgen.

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:31

Daniel36

vernieuwde formule

Zojuist Slow Horses afgesloten (voor nu dan).
Ik heb me uitstekend vermaakt moet ik zeggen.
Al dat stoelpotenzagerij en gekonkel ligt mij wel blijkbaar.
Nu wachten op seizoen 6, dat blijkbaar verwacht wordt in de herfst van 2026.

Net ff teruggelezen hierboven en idd, de titelsong gezongen door Mick Jagger is ook w.m.b. een vermelding waard.

[ Voor 20% gewijzigd door Daniel36 op 26-11-2025 21:19 ]

• Dr. Strangelove
Apple TV+ is echt het geld wel waard. Paar die nog niet genoemd zijn:

- Bad Sisters
- Down Cemetery Road
- Hijack
- Prehistoric Planet
- Platonic
- The Studio
- Loot
- Murderbot

En nog veel meer...

https://www.rottentomatoe...ates:apple-tv-plus?page=3

• Stukfruit
  • Niet online
Het duurt even en het begint als kloon van Slow Horses, maar Ruth Wilson en Emma Thompson zijn toch wel goud in Down Cemetery Road :)

Dat zit wel Schnorr.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Truus01 schreef op woensdag 26 november 2025 @ 17:49:

En Severance ben ik na S01 gestopt, ik heb de eerste aflevering (van S02) proberen te kijken, maar ook dat was 't 'm niet (meer).
oewh.......jammer......ik vond hem fantastisch.

ik zou je toch aanraden even wat meer afleveringen te kijken want ik kan me voorstellen dat het een beetje een "acquired taste" is voor sommige mensen.

Het wordt zeker geen snelle serie.....maar ik vond 'm echt heel goed in elkaar zitten en best spannend. Heel goed geacteerd ook door iedereen.

edit; sorrie niet goed gelezen, je hebt S1 er al opzitten, fair enough dan weet je genoeg of het wat voor je is of niet :)

#puntjevanmestoel-goed d:)b

[ Voor 9% gewijzigd door Fraggert op 27-11-2025 07:39 ]

• Truus01
Fraggert schreef op donderdag 27 november 2025 @ 07:38:
oewh.......jammer......ik vond hem fantastisch.

ik zou je toch aanraden even wat meer afleveringen te kijken want ik kan me voorstellen dat het een beetje een "acquired taste" is voor sommige mensen.
Waar ik dit bij had... Bij Game of Thrones.
Ik ben geloof ik 5 keer opnieuw begonnen, want 'waarom vind iedereen dit toch zo goed?', en uiteindelijk een paar afleveringen meer doorgezet en maar goed ook. Blij dat ik die hele serie heb gezien.

• Dr. Strangelove
Als S1 van Severance je niet pakt dan gaat S2 dat zeker niet doen denk ik, ik vond het echt minder, nog net niet in de categorie 'viel tegen' maar het scheelde niet veel.

BCS nu net in seizoen 5. 'S all good, man :)

• JeyJey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:20
Dr. Strangelove schreef op donderdag 27 november 2025 @ 21:41:
Als S1 van Severance je niet pakt dan gaat S2 dat zeker niet doen denk ik, ik vond het echt minder, nog net niet in de categorie 'viel tegen' maar het scheelde niet veel.

BCS nu net in seizoen 5. 'S all good, man :)
Die serie staat voor mij denk ik wel op gelijke hoogte (hoog) als Breaking Bad. Tijd voor een re-watch.

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:31

Daniel36

vernieuwde formule

Stukfruit schreef op woensdag 26 november 2025 @ 22:26:
Het duurt even en het begint als kloon van Slow Horses, maar Ruth Wilson en Emma Thompson zijn toch wel goud in Down Cemetery Road :)
Vanavond begonnen en zeker niet teleurgesteld.

Wat betreft Severance, ik heb het echt geprobeerd maar ik kon er niet inkomen.
Te vaag en langzaam imho.

• Dr. Strangelove
BCS S5E03.

Hank _/-\o_

• Truus01
BCS viel mij tegen. Ben daar niet ingekomen, zeg maar.
Maar ja, Stranger Things is bv ook absoluut niet mijn soort serie, vond ik ook niks. Heb het wel geprobeerd.

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:59

Stimulate14

⭐⭐⭐

Truus01 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 11:09:
[...]

Waar ik dit bij had... Bij Game of Thrones.
Ik ben geloof ik 5 keer opnieuw begonnen, want 'waarom vind iedereen dit toch zo goed?', en uiteindelijk een paar afleveringen meer doorgezet en maar goed ook. Blij dat ik die hele serie heb gezien.
Dit hoor ik bij Breaking Bad ook vaak. Zelfde resultaat.

• tiswat
Truus01 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 09:04:
BCS viel mij tegen. Ben daar niet ingekomen, zeg maar.
Maar ja, Stranger Things is bv ook absoluut niet mijn soort serie, vond ik ook niks. Heb het wel geprobeerd.
Ik vond BCS oprecht beter dan Breaking Bad.

• Truus01
tiswat schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 10:44:
[...]

Ik vond BCS oprecht beter dan Breaking Bad.
Misschien als de andere goede series 'op zijn', dat ik het een hernieuwde poging geef.
Maar volgens mij had ik in Breaking Bad al een antipathie tegen Saul, dus ik denk dat dat meespeelt.

• Truus01
Ik heb zojuist een oude (2011) serie bekeken, The Chicago Code.
Goed! Jammer dat ik die toentertijd niet gezien heb (is misschien ook niet makkelijk in NL te zien geweest, geen idee) en ook jammer dat het geen direct vervolg heeft gekregen. (Aan de andere kant, geen idee wat dan dan weer voor andere gevolgen had gehad, waardoor andere goede series waarschijnlijk nooit op TV waren gekomen.)

Ik moest wel lachen na het einde, zat reclame voor de andere series bij FOX (waar het toen vandaan kwam). Allemaal series die ik volgde en goed vond. House M.D., Bones en Fringe

• Carlos0_0
Truus01 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 15:22:
Ik heb zojuist een oude (2011) serie bekeken, The Chicago Code.
Goed! Jammer dat ik die toentertijd niet gezien heb (is misschien ook niet makkelijk in NL te zien geweest, geen idee) en ook jammer dat het geen direct vervolg heeft gekregen. (Aan de andere kant, geen idee wat dan dan weer voor andere gevolgen had gehad, waardoor andere goede series waarschijnlijk nooit op TV waren gekomen.)

Ik moest wel lachen na het einde, zat reclame voor de andere series bij FOX (waar het toen vandaan kwam). Allemaal series die ik volgde en goed vond. House M.D., Bones en Fringe
House was inderdaad goed, Bones wil ik nog een keer proberen opnieuw.
Wel ooit eens geprobeerd, maar al te lang geleden weer.

Eerst maar even alles af kijken weer, zodat ik bij ben met elk seizoen weer.
Ik loop nu al achter doordat ik babylon5 aan het kijken ben, en er nu van een paar series al weer een nieuw seizoen op staat :+ .

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Via SkyShowtime zijn we eindelijk aan Mayor of Kingstown begonnen. Wel een serie die je niet te lang moet laten liggen om er in te blijven maar tot nu toe erg vermakelijk.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:49

The Third Man

The Third Jellyfish

Truus01 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 15:15:
[...]

Misschien als de andere goede series 'op zijn', dat ik het een hernieuwde poging geef.
Maar volgens mij had ik in Breaking Bad al een antipathie tegen Saul, dus ik denk dat dat meespeelt.
Saul wordt ook wel anders in BCS. Die serie heeft ook aan andere stijl en sfeer. Ik moet zeggen dat toen ik het hele canon recentelijk opnieuw ging kijken, de eerste paar seizoenen BB echt een stuk moeizamer te kijken waren dan de rest. Het voelt een beetje alsof Vince Gilligan pas gaandeweg een beter idee kreeg hoe hij de serie het beste kon vormgeven.

• Truus01
Last Samurai Standing. Goed.

Dit toch eens proberen...
Last Samurai Standing (2025–)Last Samurai Standing (2025–)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Action, Drama, History | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Goed. Goed verhaal, goede actie.
Alle 6 de afleveringen gezien. Goede serie.

Maar het 'einde' is zo open als maar kan. En dat terwijl er niet eens een S02 klaar staat. Dus eer dat er komt...
Het zijn ook niet een paar stevige cliffhangers, maar het lijkt of ze halverwege zijn gestopt (imo). Er zijn wel een paar dingen netjes afgerond, maar het meeste niet.
Hopelijk 'gewoon' volgend jaar een S02, dan is het nog bij te houden, denk ik. Maar ik verwacht dat het wel langer zal duren dan een jaar.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png0 / 10

• Jron667
  • Registratie: April 2011
Slow Horses ga ik beginnen met seizoen drie, heerlijke serie, geen belachelijke ellenlange vechtscènes/schietpartijen.

Begonnen met Shrinking, doet me een beetje denken aan Cougar Town. Christa Miller speelt ongeveer dezelfde rol in beide series, nou ja niet ongeveer.. precies hetzelfde.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@Truus01 bijna, check ff die score, gewoon he post wijzigen en in de tekst opzoeken en de 0 vervangen.

You got this d:)b

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

Madam Mikmak

Elvhenk schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 18:22:
Blue Lights (2023–)[Afbeelding: Blue Lights (2023–)]
Tweakers: N/A | IMDb: 8.1 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Hele interessante politieserie, spelend in Belfast, Noord-Ierland. De hoofdpersonen zijn gewone dienders, die rookies opleiden. Dit is volgens het Britse politiesysteem en niet de Gardai (= Garda Síochána: Guardians of the Peace), zoals de politie in de rest van Ierland heet.
De politieke achtergrond uit het verleden suddert mee bij veel actuele misdaadkwesties. Er wordt goed geacteerd en het zijn dus interessante personages. Er spelen ook wat intermenselijke en relationele dingen, maar niet overdreven (looking at you The Rookie LA :P).
Er zijn twee seizoenen van nu, vrij kort, maar ik vond het een goed plot en een interessant verhaal. Engelse ondertiteling aan te bevelen. :*)
Als ik even mezelf mag quoten, seizoen 3 was ook weer uitstekend! Verhaallijnen blijven sterk, acteerwerk ook. Zeker een aanrader voor de liefhebber van politieseries! :Y

• Truus01
Elvhenk schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 22:16:
[...]

Als ik even mezelf mag quoten, seizoen 3 was ook weer uitstekend! Verhaallijnen blijven sterk, acteerwerk ook. Zeker een aanrader voor de liefhebber van politieseries! :Y
Oh, ik vond die na het eerste seizoen al steeds minder en ben tijdens het derde seizoen gestopt. Het werd me teveel van hetzelfde en te ver gezocht om maar een (crimineel) verhaallijn te hebben.

• Truus01
Arjantje72 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 11:23:
[...]

Ik ben wat ouder en kende Ted Danson al van Cheers :)
Hele leuke acteur.
Heeft nu een nieuwe serie: IMDb: A Man on the Inside (TV Series 2024– )

Schijnt ook leuk te zijn, nog niet gezien helaas.
Tweede seizoen gezien. Blijft leuk.

Nou is mijn eis bij komedies wel iets minder streng dan met gewone series. Ook omdat een aflevering maar een half uur of minder is. Maar een eis is wel dat ik erom moet lachen. En soms is een glimlach voldoende, maar meestal is dat na een paar afleveringen dan toch niet genoeg en stop ik ermee.

Ik vond de eerste aflevering van seizoen twee glimlachwaardig. Maar daarna werd het gelukkig wel lachen. Sommige afleveringen echt even hard moeten lachen. De laatste was er een van.

• Mickey77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:28

Mickey77

Allround ICT-er

One Spring Night (2019)One Spring Night (2019)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.9 | Genre: Drama, Romance | MPAA: N/A
Zoals ik eerder al heb geschreven, ben ik op Netflix in een Koreaanse bubble gekomen. Ik heb eerder geschreven over de vrolijke serie Extraordinary Attorney Woo (over een autistische advocaat). Ik heb meer van dergelijke series gezien, maar ik heb nu een Koreaanse serie uit gekeken van een heeeel andere soort. Deze vond ik om andere redenen heel erg goed en daarom wil ik die ook graag delen.

Hoewel tv-series natuurlijk niet altijd een accuraat beeld geven van de realiteit, krijg je een goed beeld van de cultuurverschillen als je meerdere serieus hebt bekeken. Uiteraard zijn er grote verschillen tussen westerse landen en Aziatische landen, maar die zijn er ook tussen Noord- en Zuid-Korea (zoals in de serie Crash Landing On You, waar @CrystalViriS een review over schreef). De serie One Spring Night voelt heel realistisch en maakt je ook bewust van de grote cultuurverschillen tussen generaties.

Het vrouwelijke hoofdpersonage zit vast in een liefdeloze relatie. Vanwege de cultuur is de verwachting van ouders en vrienden dat het stel wel gaat trouwen. Daarbij gaat het ook om status. Uit elkaar gaan (ook voor het trouwen) wordt gezien als een schande. Dat maakt het voor haar lastig te stoppen met de relatie. Dat ze verliefd wordt op een andere man zou de beslissing volgens westerse maatstaven makkelijker moeten maken, hier blijft het een lastige keuze.

Maar wat het nog lastiger maakt, is dat de nieuwe man een alleenstaande vader is. Meerdere mensen om het stel heen, kijkt op dit soort mensen neer. Dat betekent ook dat men het onlogisch vind, als de vrouwelijke hoofdpersoon voor deze man zou kiezen. Door deze en andere redenen wil de eerste man de relatie ook niet opgeven. Hij doet er alles aan om de nieuwe relatie te dwarsbomen.

In veel Koreaanse series zit een flinke dosis romantiek en een vleug drama. In deze serie zit ook zeker romantiek, maar in verhouding veel meer drama. Je wordt er in mee gezogen, je blijft kijken omdat je wilt weten hoe het eindigt. Ook heb ik genoten van de sfeervolle muziek. Ik had al geleerd dat Zuid-Korea in veel opzichten westers is, maar deze serie toont dat niet voor iedereen de zon schijnt.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

• mr thee
  • Registratie: Januari 2020
  • Nu online
Op serie vlak gister seizoen 1 afgekeken van the killing ( Forbrydelsen ) en dat was toch ook wel rete spannend wie het gedaan heeft, iedereen die verdacht wordt zou het wel gedaan kunnen hebben, omdat ze niet alles direct vertellen |:( Ook wel mooi in beeld gebracht wat het impact is op de familie van het slachtoffer (moeders draait helemaal door en vader regelt het zelf wel). Politieke schouwspel was ook interessant om te volgen wat daar het impact op is.

Ook wel grappig dat er een aantal acteurs voorbijkwam uit "The bridge "hé das hij :D

[ Voor 7% gewijzigd door mr thee op 30-11-2025 09:29 ]

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:30
mr thee schreef op zondag 30 november 2025 @ 09:25:
Ook wel grappig dat er een aantal acteurs voorbijkwam uit "The bridge "hé das hij :D
Is eigenlijk omgekeerd... Bron/Broen kwam na Forbrydelsen, en een aantal van die acteurs hebben ondertussen al Hollywood bereikt.
Is een beetje hetzelfde als Nederlandse/Belgische reeksen/films, je ziet vaak dezelfde acteurs terug, de vijver met acteurs/actrices is ook véél kleiner dan in de US. Gelukkig werken de Scandinaven soms samen en is het taalverschil zo klein dat ze mekaar verstaan.

Ik vond Sarah Lund een bijzonder karakter tot ik Bron/Broen zag, Saga vond ik echt een van de beste personages die werd neergezet op het scherm. Heb die zelf een 2de keer gebin-watched :)

Helaas bestaan van beiden een US remake, ik heb de eerste 5' van 'The Bridge' gezien en onmiddellijk stopgezet 8)7

Tip: The Last Viking (film) spelen enkele top Scandinavische acteurs samen met o.a. Sofie Gråbøl (The Killing), Nikolaj Lie Kaas (originele Department Q), Mads Mikkelsen en Nicolas Bro (o.a. The Killing).

• Chelseamarre123
mr thee schreef op zondag 30 november 2025 @ 09:25:
Op serie vlak gister seizoen 1 afgekeken van the killing ( Forbrydelsen ) en dat was toch ook wel rete spannend wie het gedaan heeft, iedereen die verdacht wordt zou het wel gedaan kunnen hebben, omdat ze niet alles direct vertellen |:( Ook wel mooi in beeld gebracht wat het impact is op de familie van het slachtoffer (moeders draait helemaal door en vader regelt het zelf wel). Politieke schouwspel was ook interessant om te volgen wat daar het impact op is.

Als je ze beide leuk vind is Kastanjemanden misschien een aanrader. Zag ik afgelopen jaar ook op Netflix.

• tiswat
Chelseamarre123 schreef op zondag 30 november 2025 @ 11:03:
[...]

Als je ze beide leuk vind is Kastanjemanden misschien een aanrader. Zag ik afgelopen jaar ook op Netflix.
Die was van het boek Oktober toch?

• Chelseamarre123
tiswat schreef op zondag 30 november 2025 @ 11:50:
[...]

Die was van het boek Oktober toch?
Nee geen idee welk dat is.

Ik zie nu op Wiki dat het dezelfde schrijver is als van The killing

• tiswat
Chelseamarre123 schreef op zondag 30 november 2025 @ 13:04:
[...]

Nee geen idee welk dat is.

Ik zie nu op Wiki dat het dezelfde schrijver is als van The killing
Voila.
https://www.bol.com/nl/nl/p/oktober/9200000116267953/

Mijn vrouw kwam van spanning niet verder dan hoofdstuk 1. Serie vond ze top.

[ Voor 12% gewijzigd door tiswat op 30-11-2025 14:33 ]

• Chelseamarre123
tiswat schreef op zondag 30 november 2025 @ 14:32:
[...]

Voila.
https://www.bol.com/nl/nl/p/oktober/9200000116267953/

Mijn vrouw kwam van spanning niet verder dan hoofdstuk 1. Serie vond ze top.
Klopt nu ik de achterkant las.

• MetalSonic
IMDb: The Beast in Me (TV Mini Series 2025)

The beast within me gekeken

9/ 10 of 4,5 van de 5 sterren.

Ik heb genoten van deze thriller/ mini serie. De setting van het hoofdpersonage spreekt mij al heel aan. Spreekt al tot de verbeelding. Een landhuis/ villa voor één persoon. Praktisch alle personages zijn boeiend om te kijken. De spanning is precies goed en ondanks dat ik al heel veel thrillers heb gekeken weet de serie op leuke manieren te verassen door soms het tegenovergestelde te doen dat je verwacht.

Dat ik niet een 10 heb gegeven is eigenlijk een half compliment. Ik vond het jammer toen het afgelopen was. Het had van mij nog langer mogen duren.

• Stukfruit
  • Niet online
MetalSonic schreef op maandag 1 december 2025 @ 14:39:
IMDb: The Beast in Me (TV Mini Series 2025)

The beast within me gekeken

9/ 10 of 4,5 van de 5 sterren.

Ik heb genoten van deze thriller/ mini serie. De setting van het hoofdpersonage spreekt mij al heel aan. Spreekt al tot de verbeelding. Een landhuis/ villa voor één persoon. Praktisch alle personages zijn boeiend om te kijken. De spanning is precies goed en ondanks dat ik al heel veel thrillers heb gekeken weet de serie op leuke manieren te verassen door soms het tegenovergestelde te doen dat je verwacht.

Dat ik niet een 10 heb gegeven is eigenlijk een half compliment. Ik vond het jammer toen het afgelopen was. Het had van mij nog langer mogen duren.
Was de typecasting met onbevredigende resultaten voor jou dan geen probleem?

Of heb je The Americans niet gezien? Dat kan natuurlijk ook. Zal m'n mening flink hebben beïnvloed :p

Dat zit wel Schnorr.

• MetalSonic
Stukfruit schreef op maandag 1 december 2025 @ 14:43:
[...]

Was de typecasting met onbevredigende resultaten voor jou dan geen probleem?

Of heb je The Americans niet gezien? Dat kan natuurlijk ook. Zal m'n mening flink hebben beïnvloed :p
Ik zag het niet als een probleem. Misschien was ik wat meer vergevingsgezind door de factoren die ik hiervoor noemde maar ook door Nina Jarvis, die heeft ook wel enorm geholpen :9

• wmterhaar
Mussolini: Son of the Century (2024–2025)Mussolini: Son of the Century (2024–2025)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.2 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Geweldige miniserie over de opkomst van het fascisme in Italië, met Luca Marinelli die schittert als Benito Mussolini.

Zoals past bij het onderwerp, gaat de serie voor absoluut maximalisme. Het begint ongeveer qua bombast en theatraliteit waar het toch ook niet bepaald verstilde Babylon Berlin ophoudt. De Engelse regisseur Joe Wright trekt werkelijk alles uit de kast. Hij gebruikt daarbij stijlen uit die tijd, zoals het Duits expressionisme, maar ik zag ook wel referenties aan grote Italiaanse regisseurs als Fellini en Visconti. En het werkt, want het is visueel vuurwerk en dat voor een serie die een behoorlijk wat tijd besteedt aan politieke manoeuvres in en rond het parlement.

Luca Marinelli speelt Mussolini als een narcist die alleen maar geïnteresseerd is in macht om de macht; hij heeft de adoratie van de massa's nodig. Hij vindt zichzelf ook een genie. Regelmatig richt hij zich rechtstreeks tot de kijker om zijn briljante plan uit een te zetten en zijn minachting te uiten over zowel zijn tegenstanders als de lompe vechtjassen die het smerige werk voor hem doen. Meestal mislukt het plan, vaak omdat 'de honden', zoals hij het straattuig van de zwarthemden noemt, besluiten degene met wie Mussolini een deal had toch maar zo wreed mogelijk te vermoorden. Maar het moet gezegd: Mussolini was al "elk nadeel hep z'n voordeel" voordat Cruijff ook maar geboren was.

Dit is een vrij talige serie, gebaseerd op een veelgeprezen roman. Mussolini was zelf ook journalist en kon een goede klinkende toespraak houden zonder veel inhoudelijks te zeggen. Nu maken streamingdiensten er meestal een rommel van in de ondertiteling, maar voor zover ik Italiaans kan volgen, lijkt SkyShowtime er deze keer zowaar moeite in gestoken te hebben (hadden ze dat ook maar gedaan door Deadwood.)
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

[ Voor 4% gewijzigd door wmterhaar op 02-12-2025 10:57 ]

• Stukfruit
  • Niet online
The Chair Company (2025–)The Chair Company (2025–)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Comedy, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Een vader die wat aan de wapperende kant zit mag het beheer doen voor de bouw van een winkelcentrum. Tijdens een presentatie met publiek erbij zakt hij door zijn stoel. Wat volgt zijn acht afleveringen met memorabele quotes.

Ik begin: "waaaaaah!", gevolgd door natuurlijk deze: "bleeerrgh!!". De volgende was ook wel herinneringswaardig: "wooooooaaaaaaaaaahh!!1".

Omdat de beste man zich steeds dieper een mysterie in laat zuigen zijn de beste oneliners na aflevering 1 nog niet geweest. Je denkt dan nog een beetje dat er iets zou kunnen gebeuren. Misschien zit er een goed verhaal achter. Een dubbele laag. Wellicht lijkt het op Severance omdat het om vage dingen op een kantoor gaat.

Dan begint het: "wruwlulwlulwulblegh". En: "waaaaawaaawaaaaah". Maar de beste uitspraak vind ik nog wel "waah!". Hoewel redelijk subtiel, kon je bij deze laatste duidelijk de angst voelen door wat de hoofdrolspeler op dat moment doormaakte.

Nu de laatste aflevering is geweest wordt duidelijk dat het niet gaat veranderen en het op geen enkele manier in de schaduw van Severance mag staan. De enige dubbele laag is die waarin ondergetekende tijdens het kijken van de laatste aflevering zichzelf betrapte op het schreeuwen van "waaaaaarghghlglhl" naar het scherm. Wat zou het betekend hebben?
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/2.png2 / 10

[ Voor 0% gewijzigd door Stukfruit op 02-12-2025 10:55 . Reden: Waaaaahg! ]

Dat zit wel Schnorr.

• Pat911
  • Registratie: April 2013
Quicksilver schreef op maandag 17 november 2025 @ 10:33:
From (2022–)[Afbeelding: From (2022–)]
Tweakers: 6 | IMDb: 7.8 | Genre: Drama, Horror, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Seizoen 1
Okay, deze vind ik moeilijk. Leuk concept. Prima geacteerd (over het algemeen). Genoeg actie en horror. Maar ik krijg er wel echt een enorme Lost vibe bij, en niet het goede seizoen 1 van Lost. Heb nu het eerste seizoen gezien, denk dat ik door blijf kijken, maar hoop wel dat er een soort van pay-off komt voor alle mysterieuze shit.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Ik zit er wel hetzelfde in. Leuke/spannende serie. Creepy monsters, maar het kabbelt zeker in seizoen 1 en 2 vooral wat door zonder dat er echt progressie zit in het verhaal. In seizoen 3 wordt er al wel meer duidelijk, maar het is toch echt wachten op seizoen 4 die voor volgend jaar gepland staat. Hopelijk komt er een (goed) slot aan de serie, want anders wordt het veel meer van hetzelfde.

Ik heb wel het idee dat dit hele verhaal in 2 seizoenen verteld had kunnen worden.

• wmterhaar
Stukfruit schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 00:48:
The Chair Company (2025–)[Afbeelding: The Chair Company (2025–)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Comedy, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Een vader die wat aan de wapperende kant zit mag het beheer doen voor de bouw van een winkelcentrum. Tijdens een presentatie met publiek erbij zakt hij door zijn stoel. Wat volgt zijn acht afleveringen met memorabele quotes.

Ik begin: "waaaaaah!", gevolgd door natuurlijk deze: "bleeerrgh!!". De volgende was ook wel herinneringswaardig: "wooooooaaaaaaaaaahh!!1".

Omdat de beste man zich steeds dieper een mysterie in laat zuigen zijn de beste oneliners na aflevering 1 nog niet geweest. Je denkt dan nog een beetje dat er iets zou kunnen gebeuren. Misschien zit er een goed verhaal achter. Een dubbele laag. Wellicht lijkt het op Severance omdat het om vage dingen op een kantoor gaat.

Dan begint het: "wruwlulwlulwulblegh". En: "waaaaawaaawaaaaah". Maar de beste uitspraak vind ik nog wel "waah!". Hoewel redelijk subtiel, kon je bij deze laatste duidelijk de angst voelen door wat de hoofdrolspeler op dat moment doormaakte.

Nu de laatste aflevering is geweest wordt duidelijk dat het niet gaat veranderen en het op geen enkele manier in de schaduw van Severance mag staan. De enige dubbele laag is die waarin ondergetekende tijdens het kijken van de laatste aflevering zichzelf betrapte op het schreeuwen van "waaaaaarghghlglhl" naar het scherm. Wat zou het betekend hebben?
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]2 / 10
Al meer niet bepaald positieve recensies gelezen en daarom nog niet begonnen, ondanks dat I Think You Should Leave een absolute favoriet van de laatste jaren is. (Sloppy steaks!)

• Stukfruit
  • Niet online
wmterhaar schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 10:59:
[...]

Al meer niet bepaald positieve recensies gelezen en daarom nog niet begonnen, ondanks dat I Think You Should Leave een absolute favoriet van de laatste jaren is. (Sloppy steaks!)
Niet gezien. De trailer op IMDb laat op zich wel stukjes zien die ik grappig kan vinden :)

Wat mij in de reviews voor The Chair Company opvalt is dat de positieve reacties vooral van diehard fans (en vast ook uit nepreviews, zoals eigenlijk altijd) komen die zo hard validatie van hun smaak in absurdisme proberen te vinden dat ze dit alleen maar als positief kunnen beoordelen.

Misschien ligt het aan de combinatie van mensen die met hem samenwerken? Want of ik nou op kop ga staan en de afleveringen bekijk, of met een geit op m'n schoot, het was helaas echt niet bijzonder leuk. Ik begrijp dat het absurdisme is, maar op mij kwam het een beetje 6-7 over: het heeft geen betekenis meer en mensen lachen erom om bij de groep te horen.

Maar goed, misschien zit ik ernaast?

Dat zit wel Schnorr.

• Truus01
Pat911 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 10:43:
[...]

Ik zit er wel hetzelfde in. Leuke/spannende serie. Creepy monsters, maar het kabbelt zeker in seizoen 1 en 2 vooral wat door zonder dat er echt progressie zit in het verhaal. In seizoen 3 wordt er al wel meer duidelijk, maar het is toch echt wachten op seizoen 4 die voor volgend jaar gepland staat. Hopelijk komt er een (goed) slot aan de serie, want anders wordt het veel meer van hetzelfde.

Ik heb wel het idee dat dit hele verhaal in 2 seizoenen verteld had kunnen worden.
Eerste seizoen vond ik goed, maar met het tweede ben ik gestopt. Duurde me te lang, zeg maar. Precies wat je zegt, het kabbelt maar wat voort.

• Truus01
Mammoth (2021–)Mammoth (2021–)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Comedy | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Een enorm flauwe komedie. Met momenten waar ik erg hard om moet lachen. (En dat vind ik het belangrijkste in een komedie, dat ik er om kan lachen.)
Het onbewuste 'anti-woke' van iemand uit de jaren 70, terwijl hij het goed probeert te doen, en zijn 'fout' gedrag en houding niet ziet, is best grappig.
Het zijn maar 3 korte afleveringen per seizoen.

• Punkrocker
  • Laatst online: 18:49

Punkrocker

Mostly harmless

Truus01 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 14:51:
Mammoth (2021–)[Afbeelding: Mammoth (2021–)]
Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Comedy | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Een enorm flauwe komedie. Met momenten waar ik erg hard om moet lachen. (En dat vind ik het belangrijkste in een komedie, dat ik er om kan lachen.)
Het onbewuste 'anti-woke' van iemand uit de jaren 70, terwijl hij het goed probeert te doen, en zijn 'fout' gedrag en houding niet ziet, is best grappig.
Het zijn maar 3 korte afleveringen per seizoen.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Eén pilot dan twee en een half jaar later drie afleveringen in seizoen 1.
Seizoen 2 is net begonnen en kent drie afleveringen (staat al compleet op iPlayer). En er volgt nog een kerstspecial.
Dus stiekem twee keer vier is acht afleveringen. B)

"What do you get if you multiply six by nine..."

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

Madam Mikmak

wmterhaar schreef op maandag 1 december 2025 @ 18:58:
Mussolini: Son of the Century (2024–2025)[Afbeelding: Mussolini: Son of the Century (2024–2025)]
Tweakers: N/A | IMDb: 8.2 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: N/A | MPAA: N/A

Nu maken streamingdiensten er meestal een rommel van in de ondertiteling, maar voor zover ik Italiaans kan volgen, lijkt SkyShowtime er deze keer zowaar moeite in gestoken te hebben (hadden ze dat ook maar gedaan door Deadwood.)
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
Dank u dank u! :*)
Tenminste, als je ook de Nederlandse ondertiteling hebt gezien. 8) One tries.

• wmterhaar
Elvhenk schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 15:21:
[...]
Dank u dank u! :*)
Tenminste, als je ook de Nederlandse ondertiteling hebt gezien. 8) One tries.
Oh, wat leuk! Lijkt me een hele klus, met al die hoogdravende toespraken en zelfs nog een voordracht van Marinetti (hoewel die voor een groot deel uit onomatopeeën bestond), maar wel dankbaar. En de stukjes in dialect waren al in standaard-Italiaans ondertiteld.

Ik had zelfs nog een foto van mijn scherm gemaakt en naar mijn vrienden geappt dat je veel van Mussolini kon zeggen, maar dat hij een stuk creatiever was in zijn beledigingen dan dat eeuwige "woke zus, woke zo" van hedendaagse fascisten. ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0C5LxRMPuav7_FygP1D4RhuhGZU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oREoQlXwNcNNlLjLOZIH8J64.jpg?f=fotoalbum_large

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

Madam Mikmak

wmterhaar schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 16:49:
[...]

Oh, wat leuk! Lijkt me een hele klus, met al die hoogdravende toespraken en zelfs nog een voordracht van Marinetti (hoewel die voor een groot deel uit onomatopeeën bestond), maar wel dankbaar. En de stukjes in dialect waren al in standaard-Italiaans ondertiteld.

Ik had zelfs nog een foto van mijn scherm gemaakt en naar mijn vrienden geappt dat je veel van Mussolini kon zeggen, maar dat hij een stuk creatiever was in zijn beledigingen dan dat eeuwige "woke zus, woke zo" van hedendaagse fascisten. ;)
[Afbeelding]
Hah, daar heb je een goed stukkie te pakken! :D Het werk is voor mij zeker een jaar geleden, later nog gereviewd, dus ik weet niet alles meer precies, maar dat klinkt zoals ik het zou formuleren.
8)7

Ik kon het uit het Engels vertalen, hoor. Dat gaat meestal zo bij series in andere talen, dan komt er een master template. Ik spreek nauwelijks Italiaans. Ik doe nu toevallig een Duitse serie, ook met Engels ertussen, maar ik spreek goed Duits, dus dat maakt het veel makkelijker.
Maar het was een enorm gruizige serie inderdaad, niks wordt verhuld. Luca Marinelli vertolkte de machtsgeile Mussolini fantastisch. Ik heb er ook wat van opgestoken want ik wist weinig over die periode.

• Truus01
Punkrocker schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 11:01:
Riot Women (2025–)[Afbeelding: Riot Women (2025–)]
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Drama | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Een stel middelbare vrouwen richt, voor een talentenjacht, een rockband op. De helft wil in het begin covers spelen van o.a. ABBA...
Maar er zijn ook bandleden die eigen songs willen spelen. Ze hebben er zelfs al één geschreven. Over hun shitty (ex) man.
De actrices hebben speciaal voor de serie hun instrumenten leren spelen. De zangeres heeft een goede stem (haar karaoke van een Hole song was erg goed _/-\o_ ) en blijkt in het echt een musical actrice te zijn.

Geschreven door dezelfde mensen die ook Happy Valley hebben gemaakt dus verwacht ook de nodige ellende. Scheiding, adoptie enz (middelbare vrouwen met overgangsklachten..) (Happy Valley was/is één van de beste tv-series...)

Beetje op dezelfde manier gedaan als This Town.

Nu twee afleveringen uitgezonden op BBC maar alle afleveringen zijn al te bekijken op iplayer.
Ik heb net alle afleveringen gekeken. Ik vond het een goede serie.
Het is voornamelijk een drama, maar wel ook met humor. Niet in die drama-stukken, maar bijvoorbeeld juist over wat ze meemaken. Ze krijgen veel verteld in maar 6 afleveringen (van 'n uurtje). Het is behoorlijk gelaagd. Plottwists/cliffhangers, waar je dan wel de aflevering erna direct antwoord op krijgt, dus het blijft niet lang hangen.
En goede muziek.

• Arjantje72
  • Nu online
Dr. Strangelove schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 21:15:
Het is echt een weelde op moment hier. Andor S2, Severance S2, vier seizoenen BE en The Wire zit ik ook op te knagen om in te duiken.

Ik ben van oudsher meer film dan series fan maar dit soort kwaliteit is toch echt niet te versmaden.
The Wire nog gezien trouwens? :)

• Truus01
The Helicopter Heist (2024)The Helicopter Heist (2024)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Helikopterrånet
The Helicopter Heist is a reality-based and character-driven suspense series in eight parts about the drama behind one of the most spectacular heists in history, a grand and fast paced Icarus tale about winning or losing it all.
De eerste paar afleveringen vond ik nog ietwat traag. Daarna is het een behoorlijk tempo en flink spannend. Ook omdat ik vergeten was dat het gebaseerd was op een waargebeurd verhaal en ik dus ook echt niet wist hoe het zou eindigen. Ik heb het grootste deel van de serie achtermekaar gebinged.
Een van de hoofdrolspelers, Mahmut Suvakci, speelt ook in Snabba Cash (Easy Money), en dit is ook van dezelfde regisseur, Daniel Espinosa.

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:23
Elvhenk schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 17:05:
[...]

Hah, daar heb je een goed stukkie te pakken! :D Het werk is voor mij zeker een jaar geleden, later nog gereviewd, dus ik weet niet alles meer precies, maar dat klinkt zoals ik het zou formuleren.
8)7

Ik kon het uit het Engels vertalen, hoor. Dat gaat meestal zo bij series in andere talen, dan komt er een master template. Ik spreek nauwelijks Italiaans. Ik doe nu toevallig een Duitse serie, ook met Engels ertussen, maar ik spreek goed Duits, dus dat maakt het veel makkelijker.
Maar het was een enorm gruizige serie inderdaad, niks wordt verhuld. Luca Marinelli vertolkte de machtsgeile Mussolini fantastisch. Ik heb er ook wat van opgestoken want ik wist weinig over die periode.
Het verbaast me dat het in tijden van AI blijkbaar nog handwerk is...

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

Madam Mikmak

coelho schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 15:58:
[...]

Het verbaast me dat het in tijden van AI blijkbaar nog handwerk is...
Het niveau van de machine translation van mijn cliënt is dusdanig slecht dat alles nagekeken moet worden.
Het is natuurlijk allemaal dialoog en geen platte tekst, dus als het maar even anders is dan standaardzinnetjes, gaat het mis. Grappen, sarcasme, slecht lopende zinnen, archaïsche uitdrukkingen, daar kan MT niks mee. Bovendien worden de beelden niet meegenomen. Dus 'pigs' als er varkens in beeld zijn, wordt soms voorgesteld als 'smerissen' etc. :P
Dat zal allemaal nog wel verbeteren - en nu al ijverig aan gewerkt worden - maar dat is afwachten. 8)

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:23
Elvhenk schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 16:07:
[...]

Het niveau van de machine translation van mijn cliënt is dusdanig slecht dat alles nagekeken moet worden.
Het is natuurlijk allemaal dialoog en geen platte tekst, dus als het maar even anders is dan standaardzinnetjes, gaat het mis. Grappen, sarcasme, slecht lopende zinnen, archaïsche uitdrukkingen, daar kan MT niks mee. Bovendien worden de beelden niet meegenomen. Dus 'pigs' als er varkens in beeld zijn, wordt soms voorgesteld als 'smerissen' etc. :P
Dat zal allemaal nog wel verbeteren - en nu al ijverig aan gewerkt worden - maar dat is afwachten. 8)
Dank voor je uitleg en het werk. Zorgt ervoor dat ik zonder al te veel inspanning naar mijn series kan kijken.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

• Truus01
The Last Frontier (2025–)The Last Frontier (2025–)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.8 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Follows Frank Remnick, a U.S. Marshal in charge of the quiet and weathered barrens of Alaska, as he needs to deal with a prison transport plane crash full of violent inmates inside his jurisdiction.
Zo, het eerste seizoen is afgelopen.

Ik vond het een goede serie. Het is wel een 'dad-show', actie, met een ondertoon aan humor.
Ik heb de serie ook omschreven gehoord als liefdesbrief aan actiefilms uit de '90s, 'character driven and lots of action'.
Het heeft gevoelsmatig wat weg van bv Reacher, ook een typische dad-show en Die Hard, die actiefilm uit de '90s (1988).
Ook wel aardige plottwists. Maar niet allemaal goed, of logisch, of duidelijk... Misschien gewoon een paar teveel. Sommige dingen ook best wel overdreven, of wat vergezocht.

Van wat ik me herinner zijn vooral aflevering 1 en 7 goed. Ook wel de afleveringen er tussenin. 8 vond ik mweh, was bijna alleen maar terugkijkend en vooral bedoeld om een bijna onmogelijke plottwist uit te leggen. 9 was dan ook wat apart, rommelig, vooral bedoeld als opbouw naar de laatste aflevering en ook om dingen voor mekaar te krijgen om mensen op de juist plek te krijgen.
De laatste aflevering was gelukkig wel weer goed. Daar gebeurd enorm veel in. En het verhaaltje (een deel) is 'netjes' beëindigd. Wel een soort cliffhanger om naar een tweede seizoen te kunnen. Maar op een manier die van mij niet had gehoeven, eea was al vrij duidelijk. En het maakt het (volgens mij) ook juist een serie die niet verder kan dan 2 seizoenen. Ook al zullen ze dan vast wel weer iets verzinnen, dat het wel kan, maar ik had er eigenlijk net iets ander, iets meer, van verwacht.

Op zich gebeurt er in (bijna) elke aflevering veel. Het schijnt ook dat iedere aflevering (ongeveer) gelijk staat aan een dag, dus dat het geheel over 10 dagen gaat. Dat heb ik er niet direct uitgehaald, maar zou op zich wel passen.

Verder vind ik de beelden, de omgeving en de sfeer die gecreëerd wordt erg mooi. Het moet Fairbanks en wijdere omgeving in Alaska voorstellen, maar is gefilmd in Quebec en Alberta. Wel echt buiten in de kou en dat ziet er dus wel mooi uit, veel in de sneeuw.
Ook de muziek vind ik goed gekozen.

Geinig detail, de hoofdrolspeler, Jason Clarke, is een Aussie, degene die zijn vrouw speelt, Simone Kessell, is een Kiwi. (En Dominic Cooper is Engels.)

Ik hoop dat er een tweede seizoen komt.
Weer lekker in winters Alaska. Weer voornamelijk met stevige actie en wat humor. Iets minder vergezochte twists & turns, zodat die ook niet met moeite uitgelegd hoeven te worden.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

• wmterhaar
Slow Horses (2022–)Slow Horses (2022–)
Tweakers: 8.5 | IMDb: 8.3 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 31S min | MPAA: TV-MA
Seizoen 3 ook weer uitstekend. Vooral de ijzige machtsstrijd tussen Taverner en "Siuan Sanche" Tearney (Sophie Okonedo blijkbaar dé actrice om te casten als het gaat om paleisintriges, hetzij bij MI5, hetzij onder tovenaressen.) Grote actiescene in de laatste aflevering werkt ook prima, maar het blijft toch vooral de (zwarte) humor die deze serie naar een hoger plan tilt.

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Dark City: The Cleaner (2024–)Dark City: The Cleaner (2024–)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Crime | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Een schoonmaker die overdag werkt op een politiebureau in Christchurch (Nieuw-Zeeland). Een seriemoordenaar die 's nachts op pad gaat en achter jonge vrouwen aan zit. Een journaliste die zich iets te letterlijk in de zaak vast bijt. De ingrediënten voor een onderhoudende serie met leuke en regelmatig onverwachte wendingen in het verhaal. Maar soms ook wat cliché werk en de vertelstem is soms bijna slaapverwekkend. Maar vond het het kijken wel waard. Heeft één seizoen van 6 afleveringen.

Poromafia (2023)Poromafia (2023)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Comedy, Crime, Drama | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Oftewel Reindeer Mafia. Mafia klinkt groter dan het is, die bestaat uit een klein groepje mannen die de kleine misdaad in stand houdt vanuit hun clubhuis. Het speelt in Finland in de buurt van de Noorse grens en het landschap mag wit genoemd worden. Na het overlijden van de moeder van de president begint een gevecht om het nalatenschap. De echtgenoot van de moeder staat daarin buiten spel en alles wordt aan de drie kinderen nagelaten, maar dat geeft wrijving en is de aftrap van allerlei complotten, corruptie etc.

Het verhaal komt wat langzaam op gang maar na een paar afleveringen is er meer snelheid en komt het verhaal van de verschillende hoofdrolspelers meer samen. Het is één seizoen van acht afleveringen.

[ Voor 35% gewijzigd door Bastien op 08-12-2025 20:00 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Pagina: 1 ... 26 27 Laatste

Let op:
Je kan met het 'tt' ID uit de IMBd link iedere serie vinden in de UBB-generator.