Welke serie heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 2] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 20 21 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16:22

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Tijntje schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 21:38:
[...]

Blijkbaar op Viaplay https://www.justwatch.com/nl/tv-series/billy-the-kid
Ik heb hem via andere kanalen tot mij genomen ;)
Daarom idd de vraag. Op Viaplay staat die volgens mij niet meer namelijk.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
The Eternaut (2025–)The Eternaut (2025–)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
El Eternauta is gebaseerd op een comic van de Argentijnse Héctor Germán Oesterheld; een in Argentinië bekende en pionerende scenarioschrijver van strips (sorry, comics ;)) die in 1977 werd ontvoerd en waar uiteindelijk nooit meer iets van is gehoord. De aanname is dat hij uiteindelijk is omgelegd door de staat.

Als je deze serie induikt zonder die achtergrondkennis, dan wordt voorgaande ook duidelijk omdat het er niet dunnetjes bovenop ligt. Het verhaal draait om een verkenning van autonomie en de plotselinge introductie van een autoritaire en allesomvattende "overheid". Hoofdrolspelers spreken hier en daar dan ook over o.a. collaborateurs wanneer zij hen zij aan zij zien rondlopen met de letterlijke
spoiler:
insecten
die het land hebben overgenomen.

Maar daar begint het niet, want in de eerste vier á vijf afleveringen kruipt... de tijd voorbij. Je ziet iedere aflevering een nieuwe introductie vanuit een ander perspectief. Mensen zijn bijvoorbeeld aan het kaarten en op een dag begint het midden in de zomer te sneeuwen. De sneeuw heeft echter een bijeffect: wie het aanraakt sterft meteen.

Het mooie aan series zoals deze is dat niet alles twintig keer wordt uitgelegd. De makers nemen niet aan dat je als sneeuwvlokje (excuus voor de harde pun) wat hulp nodig hebt om te zien wat er gaande is. Daardoor denk je eerst dat het de zoveelste kloon is van The Walking Dead, waar het verhaal zo dodelijk lang wordt uitgetrokken dat je vanzelf een zombie wordt, terwijl het later in dit eerste seizoen eerder een combi van het Britse War of the Worlds en Falling Skies begint te worden. Maar dan dus in het Spaans.

Seizoen 1 wordt daarom niet afgesloten en eindigt met een flinke cliffhanger. Er wordt al gewerkt aan het tweede, blijkbaar laatste, seizoen en deze wordt verwacht voor 2026 of 2027. Het kan volgens de geruchten wat langer duren vanwege de speciale effecten en de sets.

Vámonos!
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10
Genereer je eigen UBB code review

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:51
Black Mirror (2011–)Black Mirror (2011–)
Tweakers: 8 | IMDb: 8.7 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 60 min | MPAA: TV-MA
Seizoen 7 specifiek:

Voor mij zit de kracht van Black Mirror vooral in afleveringen waarbij de technologie geloofwaardig is. Waarbij je denkt 'mja, dat zou best in de nabije toekomst mogelijk zijn'. Dan brengt het een verontrustend toekomstbeeld. Zodra je de geloofwaardigheidsgrens overheen stapt verandert het naar science fiction - kan het nog wel een leuk verhaal zijn, maar niet meer een verontrustend toekomstbeeld. En natuurlijk ligt die grens van wat geloofwaardig is voor iedereen anders - en dat maakt dan ook dat deze review een persoonlijke mening is. :)

Dus, seizoen 7: Een hele sterke eerste aflevering. En daarna zakte het heel snel weg. Aflevering 2 en 4 waren nog wel aardig (beide leuke opbouw, genoeg om mij vast te houden, maar uiteindelijk was de clou toch gewoon TE vergezocht), de rest gewoon onvoldoende. Ik kan er ook niet helemaal bij dat de slotaflevering, USS-Calister Into Infinity, zo'n hoge score krijgt,
spoiler:
digitale karakters met een eigen leven die vervolgens in een coma-patient geupload worden - echt?!

Dus nee, teleurstellend. Wat mij betreft denk ik dat het na seizoen 4 hard achteruit gegaan is. Maar ja, je blijft toch hopen op verbetering en zeker die eerste aflevering van seizoen 7 gaf mij wel hoop. Maar goed, een mager zesje dus.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Makaja
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:21
Bosch (2014–2021)Bosch (2014–2021)
Tweakers: 7.5 | IMDb: 8.5 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 51 min | MPAA: TV-MA
Harry Bosch, een rechercheur binnen het LAPD bureau van West-Hollywood. Vernoemd naar Hieronymus Bosch, de Nederlander, en niet zo spraakzaam persoon.
7 seizoenen zijn er gemaakt, en later nog de spin-off Bosch: Legacy met nog eens 3 seizoenen.

In de eerste seizoenen volgen we Bosch en zijn dochter, door allerlei verhaallijnen. De serie wordt erg realistisch weergegeven en bevat weinig tot geen over the top scenes. Duidelijk is dat de makers graag de werkelijkheid wilden volgen, wat ook blijkt uit het feit dat de scenes in het politiebureau ook daadwerkelijk zijn opgenomen in het politiebureau van West-Hollywood. Verwacht dus geen grote kantoortuinen met glazen wanden (hallo, ik kijk naar jou, The Rookie...), maar kleine, volle bureaus.

Het gaat te ver om hier een samenvatting van de seizoenen te geven, maar laten we het erop houden dat we enerzijds verhalen hebben die tijdens een seizoen worden verteld, en tegelijk ook verhaallijnen die over de seizoenen heen gaan. We zien speurwerk, maar ook politieke spelletjes, en persoonlijke verhalen. Een boeiende serie, met een uitstekende hoofdrolspeler, en een wat zwakkere performance van zijn dochter, waar ik mij toch af en toe aan ergerde. De overige rollen, zoals zijn partner, zijn chef en de chief vond ik ook erg sterk.

Al met al een prima serie, die (als je ervan houdt) prima wegkijkt en tot het laatst blijft boeien. Ik kijk nu alleen wel wat anders tegen mijn wasmachine aan...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_9b30u3umeVegi1cVp6dZ3m7CUY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/CT2AXZnMb3BEjizDKyJAy6GG.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:17
Makaja schreef op maandag 12 mei 2025 @ 12:50:
Bosch (2014–2021)[Afbeelding: Bosch (2014–2021)]
Tweakers: 7.5 | IMDb: 8.5 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 51 min | MPAA: TV-MA
Harry Bosch, een rechercheur binnen het LAPD bureau van West-Hollywood. Vernoemd naar Hieronymus Bosch, de Nederlander, en niet zo spraakzaam persoon.
7 seizoenen zijn er gemaakt, en later nog de spin-off Bosch: Legacy met nog eens 3 seizoenen.

In de eerste seizoenen volgen we Bosch en zijn dochter, door allerlei verhaallijnen. De serie wordt erg realistisch weergegeven en bevat weinig tot geen over the top scenes. Duidelijk is dat de makers graag de werkelijkheid wilden volgen, wat ook blijkt uit het feit dat de scenes in het politiebureau ook daadwerkelijk zijn opgenomen in het politiebureau van West-Hollywood. Verwacht dus geen grote kantoortuinen met glazen wanden (hallo, ik kijk naar jou, The Rookie...), maar kleine, volle bureaus.

Het gaat te ver om hier een samenvatting van de seizoenen te geven, maar laten we het erop houden dat we enerzijds verhalen hebben die tijdens een seizoen worden verteld, en tegelijk ook verhaallijnen die over de seizoenen heen gaan. We zien speurwerk, maar ook politieke spelletjes, en persoonlijke verhalen. Een boeiende serie, met een uitstekende hoofdrolspeler, en een wat zwakkere performance van zijn dochter, waar ik mij toch af en toe aan ergerde. De overige rollen, zoals zijn partner, zijn chef en de chief vond ik ook erg sterk.

Al met al een prima serie, die (als je ervan houdt) prima wegkijkt en tot het laatst blijft boeien. Ik kijk nu alleen wel wat anders tegen mijn wasmachine aan...

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
Goeie serie idd. Bosch legacy is helaas wat minder.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 25-05 07:53
Ik ben totaal geen seriefanaat maar ik moest en zou Breaking bad kijken van vrienden. Inmiddels bij episode 4 van het eerste seizoen en het valt echt niet tegen.. benieuwd hoelang het leuk blijft. Walter is wel een erg goed personage.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
jellybrah schreef op maandag 12 mei 2025 @ 23:24:
Ik ben totaal geen seriefanaat maar ik moest en zou Breaking bad kijken van vrienden. Inmiddels bij episode 4 van het eerste seizoen en het valt echt niet tegen.. benieuwd hoelang het leuk blijft. Walter is wel een erg goed personage.
Het is een van de betere series van de afgelopen twintig jaar. Het succes zit er in, zoals de titel al zegt; de prachtige geschreven boog waarin de karakters, niet enkel Walter, in de loop der tijd veranderen door hun acties. Wat Walter betreft zeer geslaagd en het blijft fascinerend om te zien wat welke keuzes voor welke gevolgen zorgen, laat staan hoe ze er anders door in het leven staan.

Have fun!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Makaja
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:21
jellybrah schreef op maandag 12 mei 2025 @ 23:24:
Breaking Bad hoort toch echt tot mijn favorieten. Halverwege even een dip (met name The Fly vond ik erg taai om doorheen te komen...), maar naar het einde toe enorm sterk. Durf ook haast te stellen dat de voorlaatste aflevering (Ozymandias) behoort tot de beste tv ooit: echt enorm sterk, boeiend, meeslepend en fascinerend. Heb de serie nu 3x gezien en de karakterontwikkeling is echt super goed gedaan.

Wat nog te zeggen is: als je nu aflevering 4 hebt gezien: boy, you're in for a ride... In positieve zin! En geloof me: seizoen 1 is pas een beginnetje...

Easy top 3 aller tijden... _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:55
Ik vind Better Call Saul ook erg vermakelijk. Die kun je dan erna kijken haha.
Slippin' Jimmy :P

[ Voor 11% gewijzigd door CrystalViriS op 13-05-2025 10:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Breaking Bad en Better Call Saul moet je bijna verplicht op een goede beamer kijken voor de cinematografische kunsten.

En dan heb ik het verhaal en het acteerwerk nog niet genoemd.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:23
CrystalViriS schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 10:01:
Ik vind Better Call Saul ook erg vermakelijk. Die kun je dan erna kijken haha.
Slippin' Jimmy :P
Daar val ik echt bij in slaap zowat, dat is wel echt een ander soort serie.
Breaking Bad vond ik wel erg goed toen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Laatst online: 17:55
Carlos0_0 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 10:07:
[...]

Daar val ik echt bij in slaap zowat, dat is wel echt een ander soort serie.
Breaking Bad vond ik wel erg goed toen.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik hem ooit gestart heb en destijds ook niet in kon komen. Daarna nog eens een kans gegeven en daar ben ik blij om. Ook al is het niet hetzelfde als Breaking Bad ik vind het een heerlijke serie, het escaleert wel zo als in Breaking Bad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18:40
Makaja schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 08:36:
[...]

Breaking Bad hoort toch echt tot mijn favorieten. Halverwege even een dip (met name The Fly vond ik erg taai om doorheen te komen...), maar naar het einde toe enorm sterk. Durf ook haast te stellen dat de voorlaatste aflevering (Ozymandias) behoort tot de beste tv ooit: echt enorm sterk, boeiend, meeslepend en fascinerend. Heb de serie nu 3x gezien en de karakterontwikkeling is echt super goed gedaan.

Wat nog te zeggen is: als je nu aflevering 4 hebt gezien: boy, you're in for a ride... In positieve zin! En geloof me: seizoen 1 is pas een beginnetje...

Easy top 3 aller tijden... _/-\o_
Sopranos

OZ ( oh wat is die fantastisch rauw die serie met JK Simmons _/-\o_ )

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:39

The Third Man

The Third Jellyfish

Heb kortgeleden nog Breaking Bad, Better Call Saul en El Camino helemaal van begin tot eind opnieuw gekeken. Werkte zeker niet op de verveling en ik vond het ook leuk om de ontwikkeling van de serie zelf (productie, acteerwerk, pacing enz.) beter mee te maken. Bij mij ook met gemak een van de beste series ooit naast The Wire en Sopranos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:07

Elvhenk

/me hartje GO

Stukfruit schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 21:00:
Black Doves (2024–)[Afbeelding: Black Doves (2024–)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Action, Drama, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
We onderbreken dit topic voor nog een review over een Britse serie, met duiven.

Duiven die schieten. Nee, geen kleiduiven, maar duiven met pistolen.

Keira Knightley, Ben Whishaw en Sarah Lancashire spelen de hoofdrollen als superspion #1, superspion #2 en superspion #0. Ze infiltreren binnen de gemeenschap en houden hun identiteit jarenlang geheim door aandacht te hebben voor ieder detail dat hen kan verraden.

Als je dan een superspion door de straten van Londen en in een pub hardop ziet roepen dat ze een spion is dan zou je dat vreemd kunnen vinden. Het is ook wel een beetje raar dat de superspion WhatsApp gebruikt voor geheime communicatie met gegevens die een derde wereldoorlog zouden kunnen veroorzaken. En waarom zou je niet clichematig je schietende collega van geheimzinnige organisatie X naar je ex brengen die geen medische ervaring heeft en jou vooral niet meer wil zien, toch? Hij heeft tenslotte een verbanddoos voor beginners in huis. Perfect voor eerste hulp bij schietongelukken.

Hoofdrolspeler Hele-uh-Daisy, je spreekt natuurlijk nooit je echte naam uit nadat je er al 10 jaar eerder op gewezen bent dat dit niet verstandig is, loopt goed voorbereid iedere ruimte in en kent alle uitgangen. Hoewel het leuk is om Keira te zien vechten en ze er duidelijk lol in lijkt te hebben, lijkt de schrijver van het verhaal niet te weten dat een uitgang nooit zomaar tevoorschijn komt als je niet Alice heet en niet in Wonderland loopt.

Technisch gezien raakten de duiven in deze serie al aangebrand voordat ze überhaupt konden vliegen. Vermakelijk is het wel. Zorg daarom voordat je de serie opzet eerst even dat je hersencellen een vogelvlucht maken voordat ze op de barbecue belanden door een plot dat in de fik staat en waar weinig aan te redden is.

Van mij krijgt deze serie 6 vredesduiven.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
Ik heb een beetje spijt dat ik hieraan begonnen ben. Dit duidelijk niet gelezen van te voren. :+
Ook ik ben echt een volkomen beginner in de spionnelarij, maar ik hou niet zo van plotgaten waaar je met de fiets met kinderzitje doorheen kunt fietsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Elvhenk schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 22:15:
[...]

Ik heb een beetje spijt dat ik hieraan begonnen ben. Dit duidelijk niet gelezen van te voren. :+
Ook ik ben echt een volkomen beginner in de spionnelarij, maar ik hou niet zo van plotgaten waaar je met de fiets met kinderzitje doorheen kunt fietsen.
Maar het heeft wel een erg enthousiaste Keira :Y

Soms is het goed om een witte duif op te laten en zonden te vergeven!

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
The Third Man schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:56:
Heb kortgeleden nog Breaking Bad, Better Call Saul en El Camino helemaal van begin tot eind opnieuw gekeken. Werkte zeker niet op de verveling en ik vond het ook leuk om de ontwikkeling van de serie zelf (productie, acteerwerk, pacing enz.) beter mee te maken. Bij mij ook met gemak een van de beste series ooit naast The Wire en Sopranos.
Ik ga hier dus nooit aan beginnen omdat het gewoon zoveel seizoenen zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:46

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Boerenlater schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 07:30:
[...]

oewh.....dat is eigenlijk zonde.

El Camino is een film dus die zou je echt apart kunnen kijken en ook zo beleven na BB.

Ondanks dat Better Call Saul wel een serie is dat, buiten een spinoff, ook gewoon goed los te kijken na BB.

Ik zou echt Breaking Bad even een kans geven om die als eerste even te kijken, die serie is echt enorm goed en je gaat op het puntje van je stoel zitten.

Maak je daarna pas druk om BCS en El Camino. Ik vond Saul zeker niet het leukste karakter in BB maar BCS vond zelfs ik echt erg goed.

kortom; je doe zelf te kort om hierdoor BB over te slaan. Het zijn een hoop seizoenen en afleveringen maar echt een hele goede serie.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
[...]

Wat is er mis mee om een half jaar lang alle andere series te blokkeren? :P
En dit soort series verdienen sowieso de volledige aandacht :Y

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elvhenk

Elvhenk

/me hartje GO

Stukfruit schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 03:49:
[...]

Maar het heeft wel een erg enthousiaste Keira :Y

Soms is het goed om een witte duif op te laten en zonden te vergeven!
Ja, punten voor haar! Maar het personage Sam doet dat weer grotendeels teniet. :X

spoiler:
Mooi dat ie geen kind wil neerknallen, maar als je later de kans krijgt - jaren nadat dat kind jou en je geliefde wilde vermoorden - en dat kind is opgegroeid tot een grote etter met een kop als een brandmelder, en je doet het toch niet, terwijl dat het leven zou redden van voornoemde geliefde, dan vind ik dat een groot gat in het plot. Of een volkomen onlogische karaktertrek van Sam, die er geen problemen mee had zijn eigen vader een kogel door de kop te jagen. :')
Of ik snap iets nog niet, want nog niet afgekeken... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Stukfruit schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 07:58:
[...]

Wat is er mis mee om een half jaar lang alle andere series te blokkeren? :P
En dit soort series verdienen sowieso de volledige aandacht :Y
Ja precies dan kan je dan de rest weer door kijken, wellicht zelfs van een paar series een heel seizoen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:27

Vrijdag

De Zwarte

Ohja, verkeerde topic :P

[ Voor 91% gewijzigd door Vrijdag op 14-05-2025 16:21 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:13
Vrijdag schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 11:59:
Ik heb nog nooit Breaking Bad of Better call Saul gezien. En ik ben er ook niet in geïnteresseerd. Soprano's wel en dat vond ik een fantastische serie trouwens.

Maar deze man Breakt de Bad best goed:

[YouTube: Nobody 2 | Official Trailer]

Die eerste film vond ik ook best geinig.
We zitten hier in het serie-review topic, niet in het film-trailer topic ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Andor (2022–2025)Andor (2022–2025)
Tweakers: 9 | IMDb: 8.4 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-14
Nou, dan gaan we het maar over een andore boeg gooien: een serie in het Star Wars-universum.

Wie de afgelopen 15 jaar niet minstens iets van de updates in dit universum heeft meegekregen heeft waarschijnlijk ergens op Coruscant geleefd. Het is je dan ook niet kwalijk te nemen dat je tijdens de wilde feesten geen tijd had om je bezig te houden met normale stervelingen, maar het is je vergeven: kom bij de rebellie en help meer mensen aan een goed leven. Liefst zonder de onderdrukking, uiteraard. Are you in?

Goed, ik zie dat je gekozen hebt voor de juiste kant. Als je een stukje naar links vliegt dan kunnen we zo gelijk langs Kenari gaan. Kanari? Nee, Kenari. De thuisplaneet van Cassian Andor, wiens rol in deze serie is verheven tot hoofdrol. Hij gaat ons redden uit de strafkampen in Narkina 5, geloof me.

Vertel deze informatie niet door en zend het niet uit via het aardse interwebs om te voorkomen dat Palpatine en zijn club er iets van meekrijgen. Dat kunnen we niet gebruiken om de realistische missie te vervullen. Binnen dit landschap zal je weinig LED-schermen tegenkomen en komt alles zo rauw mogelijk binnen.

Je zal offers moeten brengen, zoals het doorstaan van een trage introductie die wekenlang zal duren. Het gaat zweet en tranen kosten. Maar als je volhoudt, dan is er een onvermijdelijke pay-off. Nouja, eigenlijk gaat het dan juist pas beginnen. De force is strong met this one. Of moet ik zeggen: Rogue One?
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Stukfruit schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 19:45:
Andor (2022–2025)[Afbeelding: Andor (2022–2025)]
Tweakers: 9 | IMDb: 8.4 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-14
Nou, dan gaan we het maar over een andore boeg gooien: een serie in het Star Wars-universum.

Wie de afgelopen 15 jaar niet minstens iets van de updates in dit universum heeft meegekregen heeft waarschijnlijk ergens op Coruscant geleefd. Het is je dan ook niet kwalijk te nemen dat je tijdens de wilde feesten geen tijd had om je bezig te houden met normale stervelingen, maar het is je vergeven: kom bij de rebellie en help meer mensen aan een goed leven. Liefst zonder de onderdrukking, uiteraard. Are you in?

Goed, ik zie dat je gekozen hebt voor de juiste kant. Als je een stukje naar links vliegt dan kunnen we zo gelijk langs Kenari gaan. Kanari? Nee, Kenari. De thuisplaneet van Cassian Andor, wiens rol in deze serie is verheven tot hoofdrol. Hij gaat ons redden uit de strafkampen in Narkina 5, geloof me.

Vertel deze informatie niet door en zend het niet uit via het aardse interwebs om te voorkomen dat Palpatine en zijn club er iets van meekrijgen. Dat kunnen we niet gebruiken om de realistische missie te vervullen. Binnen dit landschap zal je weinig LED-schermen tegenkomen en komt alles zo rauw mogelijk binnen.

Je zal offers moeten brengen, zoals het doorstaan van een trage introductie die wekenlang zal duren. Het gaat zweet en tranen kosten. Maar als je volhoudt, dan is er een onvermijdelijke pay-off. Nouja, eigenlijk gaat het dan juist pas beginnen. De force is strong met this one. Of moet ik zeggen: Roque One?
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
Persoonlijk vind ik de serie maar bar slecht, en echt niet in te komen.
Seizoen 1 is me uiteindelijk na meerdere keren gelukt, en vond ik nog ok. maar seizoen 2 vind ik gewoon echt slecht.
niet te snappen, constante chaos etc, is niks aan elkaar te knopen. val er zowat zelfs bij inslaap :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Carlos0_0 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 20:05:
[...]

Persoonlijk vind ik de serie maar bar slecht, en echt niet in te komen.
Seizoen 1 is me uiteindelijk na meerdere keren gelukt, en vond ik nog ok. maar seizoen 2 vind ik gewoon echt slecht.
niet te snappen, constante chaos etc, is niks aan elkaar te knopen. val er zowat zelfs bij in slaap :+ .
Kan gebeuren :)

Wat ik zelf belangrijk vond is de mogelijkheid om het op een groot scherm te kijken. Juist omdat het ook om de sfeer gaat en niet alleen om de metaforen voor autoritarisme. Helaas had ik dat bij het tweede seizoen niet bij de hand, dus ik kan me er iets bij voorstellen.

Toch merkte ik na vier á vijf afleveringen dat ik niet kon wachten om de rest te kijken.

Heb je Rogue One wel gezien?

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Stukfruit schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 20:13:
[...]

Kan gebeuren :)

Wat ik zelf belangrijk vond is de mogelijkheid om het op een groot scherm te kijken. Juist omdat het ook om de sfeer gaat en niet alleen om de metaforen voor autoritarisme. Helaas had ik dat bij het tweede seizoen niet bij de hand, dus ik kan me er iets bij voorstellen.

Toch merkte ik na vier á vijf afleveringen dat ik niet kon wachten om de rest te kijken.

Heb je Roque One wel gezien?
Ja ik heb alle films en ook Roque One gezien, dat is wel ondertussen 9 jaar geleden al denk ik :).

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Elvhenk

Elvhenk

/me hartje GO

Detectorists (2014–2022)Detectorists (2014–2022)
Tweakers: 9.5 | IMDb: 8.6 | Genre: Comedy | Runtime: 1 min | MPAA: TV-14
Een aanrader als je van een subtiele, Britse komedie houdt. De serie gaat over het leven van twee llicht excentrieke mannen wiens gezamenlijke hobby het is om met een metaaldetector naar schatten (of wat dan ook!) te zoeken.
Ze worden vertolkt door Toby Jones en Mackenzie Crook, die met hun verschillende, maar toch heel Britse hoofden, het kleine groot maken. :P Er gebeurt niet zo gek veel, ondanks al het ijverige detectoristen, maar het is een mooie serie die met subtiele humor over het dagelijks leven verhaalt.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-05 19:01
Elvhenk schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 23:44:
Detectorists (2014–2022)[Afbeelding: Detectorists (2014–2022)]
Tweakers: 9.5 | IMDb: 8.6 | Genre: Comedy | Runtime: 1 min | MPAA: TV-14
Een aanrader als je van een subtiele, Britse komedie houdt. De serie gaat over het leven van twee llicht excentrieke mannen wiens gezamenlijke hobby het is om met een metaaldetector naar schatten (of wat dan ook!) te zoeken.
Ze worden vertolkt door Toby Jones en Mackenzie Crook, die met hun verschillende, maar toch heel Britse hoofden, het kleine groot maken. :P Er gebeurt niet zo gek veel, ondanks al het ijverige detectoristen, maar het is een mooie serie die met subtiele humor over het dagelijks leven verhaalt.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
De Open Dag, die vergeet ik nooit meer 😁
Je kunt er ook nog een film van kijken

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Carlos0_0 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 20:17:
[...]

Ja ik heb alle films en ook Roque One gezien, dat is wel ondertussen 9 jaar geleden al denk ik :).
RoGue One, mannen, Rogue One...
En hij wordt hier op zijn minst een keer per jaar terug gekeken. Insta-classic O-)

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:32
Martinspire schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 20:58:
The Pitt (2025–)[Afbeelding: The Pitt (2025–)]
Tweakers: N/A | IMDb: 8.9 | Genre: Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Wat een geweldige serie. Wederom een sterke serie van HBO die iedereen gezien moet hebben. Dit keer over een ziekenhuis in Pittsburgh. En van wat ik overal hoor, kloppen de medische termen, procedures en omgeving helemaal goed, itt veel andere series. Je loopt mee met de persoon die de leiding heeft over de eerste hulp aldaar en daar gebeurt heel veel. Soms ga je er diep op in, maar over het algemeen zijn de heftige situaties nog vrij goed te volgen zonder al te ranzig te worden. Het heeft ook wat weg van 24, daar het in real-time gebeurd. Je volgt de shift van 1 team in 15 afleveringen en er is eigenlijk nooit echt een rustmoment.

Ik kan aanraden om de serie niet te bingen, maar gewoon elke dag 1 te doen, zodat je er nog wat meer over na gaat denken en (mijns inziens) de serie meer kunt waarderen. Het is sowieso wel een lofzang naar de situaties waar medische specialisten en verpleegkundigen mee te maken krijgen. En hoewel er veel nieuwe gezichten te zien zijn, vind ik de casting toch wel goed gelukt. Vooral naarmate het seizoen vordert, ga je ze meer waarderen. Er is ook wel wat tijd voor persoonlijke drama, maar het draait toch vooral om het helpen van de slachtoffers die de eerste hulp binnen komen rijden. Special effects zijn uitmuntend gedaan. Je hebt nergens echt het idee dat ze met een pop werken en dat is toch wel aan de regie en productie te danken. Als je na het kijken ook nog wat filmpjes op het internet zoekt over reacties op de serie, dan ga je pas echt zien hoeveel beter het is om eindelijk weer eens een realistische ziekenhuisserie te hebben. Mocht je nog iemand kennen die in dat vakgebied werkt, dan moet je deze serie zeker even tippen. Een serie die zich kan meten met Chernobyl. Gaat dat zien!
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]10 / 10
Door jouw review ben ik the Pitt toch maar gaan kijken. Ik had hem eerst aan de kant geschoven omdat het 'weer een ziekenhuisserie' was. Maar alles klopt, de afleveringen zitten top in elkaar, het is niet erg over the top en de acteurs kloppen allemaal. Heerlijke serie!

Aan je advies om het niet te bingen hou ik me dan weer niet ;)

To dare is to do

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
ElCondor schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 11:10:
[...]

RoGue One, mannen, Rogue One...
En hij wordt hier op zijn minst een keer per jaar terug gekeken. Insta-classic O-)
Gezus, dat ik zo'n fout van formaat durf te maken :X

Normaalgesproken zou ik er een autocoureur de schuld van geven. Thanks :P

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbatz
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 14:52
WAAR is dit te bekijken ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:50

Nicap

Tsssk....

Verbatz schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 11:01:
[...]

Bij Just watch staat Prime en Canal+, maar Prime heeft hem niet. Ik heb hem op alternatieve wijze bekeken en geen spijt gehad. Leuke serie. Jammer dat er geen meerdere seizoenen waren, potentie was er wel.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

Punkrocker

Mostly harmless

Verbatz schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 11:01:
[...]

Tja, BBC is net klaar met de herhalingen...

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
All the Light We Cannot See (2023)All the Light We Cannot See (2023)
Tweakers: 7 | IMDb: 7.5 | Genre: Drama, History, War | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Deze stond nog op mijn watchlist en met de oorlogsherdenkingen van de laatste tijd leek het me een mooi moment om hem eens aan te zetten. Het is een verfilming van het gelijknamige boek (wat ik overigens niet gelezen heb), verdeeld over 4 afleveringen. Het is goed dat het er niet meer zijn, want wat mij betreft had het ook wel in 1 deel als film gepast.

Het verhaal gaat over een blind meisje dat radio-uitzendingen maakt en een Duitse militair die elkaar treffen in het Franse Saint-Malo, afgewisseld met flashbacks naar het verleden. Hoewel het niet waargebeurd is, spreekt het wel tot de verbeelding.

De vertelling valt helaas tegen, met veel letterlijke teksten en overdreven personages. Erg jammer omdat de acteerprestaties wel overtuigen en het ontzettend mooi in beeld is gebracht. Het is net het kijken waard, als je de Engels gesproken taal met Franse en Duitse accenten voor lief kan nemen.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lindenberger
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:18
The Lovers (2023–2024)The Lovers (2023–2024)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Comedy | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Kijken is op slag verliefd worden op de personages. Hier jubelt een hart van. Absoluut formidastisch.
Verwacht overigens geen ingewikkeld verhaal, maar de serie gebeurtenissen die elkaar snel opvolgen laten je ongegeneerd ontroerd achter. Ontzettend grappig en heftig, en dat het verhaal soms zelfs onzinnig lijkt : toch laat het je de volle 180 minuten geen moment los.
(Te zien op VRTmax).
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruitenwisser
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 16:08
Het nieuwe seizoen van Daredevil: Born again is goed. Content dat Kingpin terug is, toch wel een van de beste antagonisten ooit imo. De andere villain vond ik toch wel wat magertjes en gingen ze redelijk vlot over. Voelde meer aan als iets om de dynamiek tussen Daredevil en Kingpin verder uit te werken dan een echte villain verhaallijn. Desondanks heb ik van dit seizoen genoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:18

Superkiwi

Hoi doei

Untitled Tom Segura/Netflix Project (2025–)Untitled Tom Segura/Netflix Project (2025–)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Comedy | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Titel: Bad Thoughts

Een serie korte, ietwat verontrustende verhaaltjes van en met comedian Tom Sugura waar je in een kleine twee uurtjes wel doorheen bent.
Niet alle sketches zijn even sterk maar bij het merendeel heb ik toch moeten lachen.
Wat kun je verwachten? Veel platte, vieze humor waarbij opvallend vaak een homoseksuele insteek wordt gekozen.
Heb je daar geen problemen mee en ben je niet snel beledigd dan zit je hier goed.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Hotel Beau Séjour (2016–)Hotel Beau Séjour (2016–)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 50 min | MPAA: N/A
Volgens mij heb ik de titel van deze in het verleden wel eens langs zien en horen komen, om het vervolgens volledig in de wind te slaan omdat het niet erg interessant klonk. Daarnaast is het Nederlands Vlaams gesproken.

Dit veranderde toen ik laatst op zoek was naar de naam van een Vlaamse serie die ik een paar jaar geleden eens heb gezien. Het ging over een spookhuis en ik herinner me het als een van de weinige Nederlandstalige series die eigenlijk wel goed te noemen was. Goed qua acteerwerk en goed qua cinematografie en verdere afwerking. Omdat ik niet meer op de naam kon komen, nog steeds niet trouwens, probeerde ik ChatGPT om hulp te vragen. En zowaar, deze kwam met de suggestie dat ik misschien op zoek zou zijn naar Hotel Beau Séjour.

Nu klopte daar geen snars van, maar de trailer en de omschrijving zagen er interessant genoeg uit om het eens een kans te geven.

Het verhaal introduceert zichzelf als volgt: een jongere vrouw komt in beeld en ligt op een bed. Haar ogen zijn half wit en ze lijkt niet meer in leven te zijn. Momenten later wordt dit bevestigd door haar aanwezigheid in een bloederige badkuip. Maar wacht, de camera gaat terug naar dezelfde persoon die op bed leek te liggen. Terwijl je hersenen 1 + 1 in de beste Pythagoras-stijl een driehoeksverhouding proberen te maken tussen de uitkomst van een enkele persoon die én in de badkuip én op bed ligt, laat de camera in een close-up zien dat haar ogen van wit naar gekleurd veranderen. Alsof ze ontdooien. Ze begint adem te halen. Wtf?

Mooi aan deze serie is niet alleen de on-Nederlands-Vlaamse nabewerking. De eerste paar afleveringen zijn goed genoeg om je op sleeptouw mee te nemen in een bingesessie op weg naar meer. De hoofdpersonen in dit drama blijken steeds verknipter te zijn en de cliché mogelijkheden in deze "whodunnit?" worden netjes uit de weg gegaan.

Waar beperkingen in budget normaalgesproken een zwak punt zijn, geeft men het in deze serie een hoofdrol. Helaas is er in de latere afleveringen wel wat meer zeep te vinden en komen er wat details langs die niet kloppen. Maar toch! De serie was best vermakelijk.

Geen 8 of 9 omdat na de laatste aflevering van seizoen 1 een tweede seizoen bleek te bestaan, waarin men exact hetzelfde probeert te doen met een ander karakter. Daar ging de relatieve originaliteit...

Seizoen 1 moet je daarentegen en ondanks het soms wat zeperige gehalte en het soms wat achterblijvende acteerwerk verplicht kijken als je fan bent van spookverhalen in de stijl van The Killing.

Thanks, ChatGPT!
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:03

Tijntje

Hello?!

No Good Deed (2024–)No Good Deed (2024–)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
A story of three very different families trying to buy the very same 1920s Spanish style villa that they think will solve all their problems.

Zojuist de laatste aflevering gezien, maar ik blijf achter met een leeg en onbevredigend gevoel.

De eerste paar afleveringen weten een intrigerend plot en mysterie neer te zetten, maar gaandeweg raakt de serie voor mij uit balans. De cast is behoorlijk groot, en vrijwel elk personage heeft wel "iets" gaande — wat het geheel wat overvol en geforceerd doet aanvoelen.

De serie is van Liz Feldman, ook bekend van Dead to Me. In die serie werkte de chaos en het gevoel dat iedereen een geheim met zich meedraagt beter, waarschijnlijk door de compactere opzet en scherpere regie.

Wat daarnaast niet helpt, is dat er een aantal opvallende plotgaten in zitten:
spoiler: Voorbeelden van onlogische momenten, Niet lezen als je verrast wil worden door het einde
Zoals de kogelhuls die buiten ligt, terwijl de oom alles binnen heeft opgeruimd, en de zoon die in zijn rug wordt geraakt — iets wat bij een autopsie meteen de dochter zou vrijpleiten.

De sterkste uit de cast is voor mij toch wel Linda Cardellini.
Zowel in deze serie als in Dead to Me en Bloodline laat ze zien dat ze niet alleen over komisch timing beschikt, maar ook in dramatische scènes sterk tot haar recht komt.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NXMWJsq.png

Zonder de sterke cast was dit voor mij een onvoldoende geweest. Dankzij het acteerwerk nog net een mager zesje.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
The Studio (2025–)The Studio (2025–)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.1 | Genre: Comedy, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Voor wie enige kennis heeft van hoe het er in Hollywood (en daarbuiten!) aan toe gaat is dit een feest van herkenning.

Zie het als The White Lotus, maar dan ergens op een backlot ipv een tropische locatie. Niet met een Piña Colada in de hand, wel met huh-huh-huh, huh-huh, huhuh... Seth Rogen als studiohoofd die er bijna plezier in lijkt te hebben om zichzelf als Matt Remick in situaties te duwen die geïnspireerd zouden zijn door echte. Of dat werkelijk zo is wordt nergens duidelijk, al zou ik er niet eens van opkijken. In de tweede aflevering wordt van de pijngrens een huzarenstukje gemaakt. Dat is inclusief de pijngrens van de kijker :P

Wat de serie o.a. leuk, naast heel pijnlijk, maakt zijn de vele gastacteurs. Naast Rogen, Kathryn Hahn, Catherine O'Hara, Ike Barinholtz en Bryan Cranston zie je namen zoals Martin Scorsese, Paul Dano, Charlize Theron, Steve Buscemi, Sarah Polley, Anthony Mackie, Ron Howard en vele andere "oh ja, die!"-bekenden de revue ziet passeren.

Mocht je de namen hierboven niet herkennen of meer interesse hebben in wat er voor de camera wordt gedaan, dan is deze serie niets voor jou.

Hierbij wil ik tevens graag van de mogelijkheid gebruikmaken om Sal Saperstein te bedanken!

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruitenwisser
The Pitt (2025–)The Pitt (2025–)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.9 | Genre: Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Samen met de vriendin bekeken en beiden vonden het een top serie. Het seizoen is 1 dag in het leven van de artsen op een spoedafdeling met elke aflevering dat 1 uur van hun shift weergeeft. Spanning zat goed, interessante medische gevallen en weinig tot geen interpersoonlijke drama. De serie focust hem vooral op het spoed gebeuren. Volgens mij ook een realistische afbeelding ervan, maar ik ben geen medische kenner.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
[...]

Ik heb dat vaak met series dat ik denk:"goh, leuk". En dan zie hoeveel seizoenen het zijn en dan het maar laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Arunia schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 09:21:
[...]

Ik heb dat vaak met series dat ik denk:"goh, leuk". En dan zie hoeveel seizoenen het zijn en dan het maar laat.
Herkenbaar.
Zo heb ik Pablo Escobar nog in mijn kijklijst staan. "Lekker, het is maar één seizoen", dacht ik in eerste instantie, totdat ik zag dat het 73 afleveringen zijn. En nu ik op IMDB kijk zie ik dat het er zelfs 120 zijn _O-
Gelukkig pruim ik dit soort series erg goed dus kijken gaan we sowieso wel. Series als Suits laat ik, omwille van het aantal seizoenen, dan weer aan me voorbij gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:39

The Third Man

The Third Jellyfish

Superkiwi schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 09:41:
[...]

Herkenbaar.
Zo heb ik Pablo Escobar nog in mijn kijklijst staan. "Lekker, het is maar één seizoen", dacht ik in eerste instantie, totdat ik zag dat het 73 afleveringen zijn. En nu ik op IMDB kijk zie ik dat het er zelfs 120 zijn _O-
Gelukkig pruim ik dit soort series erg goed dus kijken gaan we sowieso wel. Series als Suits laat ik, omwille van het aantal seizoenen, dan weer aan me voorbij gaan.
Dank voor de tip, ik kende die nog helemaal niet. Ben altijd lichtelijk teleurgesteld in Narcos geweest dus dit komt wel mooi uit. En ben zelf niet vies van 'grote' series alsnog kijken, die zijn altijd goed te bingen :Y) heb bijvoorbeeld ook Boardwalk Empire en GOT tijdens Covid gekeken en toen was het juist extra fijn om er in een ruk doorheen te kunnen gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
Superkiwi schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 09:41:
[...]

Herkenbaar.
Voor mij is het Lost, Walking Dead en probeer nu vanaf 1965 Dr Who te bekijken, maar ook daar is het 40 afleveringen per seizoen a 20 minuten per stuk.

Mijn vrouw zit dan The Simpsons en allerlei andere series te bekijken, maar die binged aardig. Ook wel leuk om mee te kijken zoals op dit moment Castle. Zie niet iedere aflevering, maar dat is niet zo heel erg. Soms vraag ik wel even wat er hiervoor is gebeurd. Status van de karakters zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:27

Vrijdag

De Zwarte

Enige langlopende series die ik ooit heb afgekeken zijn Sons of Anarchy en The Sopranos. Game of Thrones hield ik voor gezien na drie seizoenen, TBBT na het vierde seizoen, Boardwalk Empire na twee seizoenen en True Blood, Breaking Bad en Californication heb ik geen interesse in.

The Walking Dead ben ik nog het verst gekomen met seizoen vijf en de eerste twee (of waren het er nou drie) van Fear the Walking Dead. Al die spinoffs heb ik nog wel maar nooit echt mee begonnen.

Doe mij maar compacte series zoals True Detective, The Haunting en ander werk van Flanagan, Arcane S01, Chernobyl, The Hot Zone, Reacher (lekker makkelijk) met ongeveer max 8 tot 10 afleveringen per seizoen. Her en der nog wel een uitzondering zoals Legend of Vox Machina maar dat is het dan wel.

Wel onlangs weer begonnen met X-Files. Maar dat zijn echt meer dan 20 afleveringen per seizoen en ze zijn inmiddels wel een beetje gedateerd.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruitenwisser
Ik kijk vooral naar de rating voor ik beslis of ik tijd ga besteden aan veel seizoenen. Anders zou ik bijvoorbeeld nooit aan Six feet under begonnen zijn wat wel een steengoede serie is ook. Een imdb rating van 8 lijkt me de cutoff te zijn. Plus het is wel fijn om iets voor een langere tijd te bekijken als je er helemaal inzit, bij kortere series heb je soms dan het gevoel "en nu?".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Unbelievable (2019)Unbelievable (2019)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.3 | Genre: Crime, Drama | Runtime: 385 min | MPAA: TV-MA
Nadat een meisje slachtoffer is geworden van verkrachting krijgt ze al direct daarna te maken met de erg kille nasleep van het hele gebeuren. Terwijl de politie (vooral de twee mannelijke detectives) en het medisch personeel het op een zakelijke, haast onmenselijke manier benaderen krijgt ze ook te maken met vooroordelen en, hoe kan het ook anders, mensen die haar verhaal in twijfel trekken. Daar tegenover staan dan weer de overbezorgde mensen waardoor ze er constant aan herinnerd blijft worden.
Zoals de (dubbelzinnige) titel al aangeeft: ongelooflijk.
Gelukkig voor het meisje zijn er ook nog (vrouwelijke) detectives die bij toeval op haar zaak stuiten. Hun benadering laat zien hoe het wél moet en zij zijn dan ook tot alles bereid om de zaak tot op de bodem uit te zoeken.

Toni Collette is de grote ster van de serie maar hoofdrolspeelster Kaitlyn Dever (bekend van The Last of Us) steelt hier de show met een erg puike acteerperstatie.
Met 8 relatief korte afleveringen die je van begin tot eind geboeid houden is de serie op zeker bingewaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05 13:46
G_Dragon schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 09:30:
The Wheel of Time (2021–)[Afbeelding: The Wheel of Time (2021–)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 60 min | MPAA: TV-14
Ergens vorige week hebben we het nieuwste seizoen afgerond, gelukkig was er wel een recap aan het begin. Want anders moesten we de hele serie opnieuw gaan kijken en daar hadden we niet veel zin in, dit nieuwe seizoen opent gelukkig met veel actie!

Er gebeurd echt van alles in de eerste aflevering, helaas blijft dit niet en vind ik persoonlijk dat het niveau ergens bij de derde/vierde aflevering zelfs zo dusdanig naar beneden gaat. Dat er serieus getwijfeld is of wij het seizoen nog wel af wouden kijken, want alles leek even weer stil te staan. Maar we zijn toch door gaan kijken en gelukkig werden de laatste afleveringen weer beter met uiteindelijk een behoorlijk pittige finale..

Nu is het helaas weer wachten op het volgende seizoen, ik gok dat we die pas ergens halverwege volgend jaar zullen krijgen?
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
Helaas geen nieuw seizoen:

https://www.filmvandaag.n...of-time-na-drie-seizoenen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Laatst online: 19:21

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05 13:46
Open einde zeker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Laatst online: 19:21

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Laatst online: 25-05 08:15

jmk

Zonde van de tijd. Veel te ambitieus. Ik wacht door dit soort dingen steeds vaker tot een verhaal is afgerond voordat ik er tijd in ga stoppen. Zeker als het een verfilming is van een saga/grote serie. Verhaal is na 3 seizoenen op 30% ofzo?

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

jmk schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 22:35:
[...]

Zonde van de tijd. Veel te ambitieus. Ik wacht door dit soort dingen steeds vaker tot een verhaal is afgerond voordat ik er tijd in ga stoppen. Zeker als het een verfilming is van een saga/grote serie. Verhaal is na 3 seizoenen op 30% ofzo?
Qua boeken was het ongeveer 30% van de boeken inderdaad. Serie is ergens rond boek 4 van de 15 boeken (14 + prequel, een paar van de middelste boeken kunnen prima ingekort worden). Jammer dat de serie geannuleerd is, het was leuk om een van mijn favoriete boekseries verfilmd te zien, aan de andere kant kunnen ze het ook niet verder verpesten (ik snap bijv. nog steeds niet waarom Perrin een vrouw had in de TV-serie).

[ Voor 4% gewijzigd door MatHack op 24-05-2025 23:35 ]

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Ben er nooit ingekomen, viel bij seizoen 1 iedere keer in slaap :+ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elvhenk

Elvhenk

/me hartje GO

Lindenberger schreef op maandag 19 mei 2025 @ 00:07:
The Lovers (2023–2024)[Afbeelding: The Lovers (2023–2024)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Comedy | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Kijken is op slag verliefd worden op de personages. Hier jubelt een hart van. Absoluut formidastisch.
Verwacht overigens geen ingewikkeld verhaal, maar de serie gebeurtenissen die elkaar snel opvolgen laten je ongegeneerd ontroerd achter. Ontzettend grappig en heftig, en dat het verhaal soms zelfs onzinnig lijkt : toch laat het je de volle 180 minuten geen moment los.
(Te zien op VRTmax).
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
Dank voor de tip! Ik vond het ook erg leuk, niet helemaal een 9 voor mij, maar wel een 8. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ng.tregge96
  • Laatst online: 17:00
Dit weekend begonnen aan The Bear en inmiddels halverwege seizoen 3. Veel goede dingen over gehoord en dat snap ik helemaal; wat een goede serie. Goed geschreven karakters met dito acteerwerk. Ik vind Richie één van de meest interessante personages die ik de laatste jaren heb gezien, en daarnaast speelt Oliver Platt een geweldige rol als oom Jimmy. Moet veel om hem lachen.

Uitschieter voor mij is toch wel de aflevering dat Richie een weekje mee gaat lopen in een driesterrenrestaurant. Ik word niet snel emotioneel van series of films, maar bij de scene dat hij onder muziek van Taylor Swift (ja, ik weet het..) naar huis rijdt kreeg ik toch een klein brokje in mijn keel. :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:55
ng.tregge96 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 09:21:
Dit weekend begonnen aan The Bear en inmiddels halverwege seizoen 3. Veel goede dingen over gehoord en dat snap ik helemaal; wat een goede serie. Goed geschreven karakters met dito acteerwerk. Ik vind Richie één van de meest interessante personages die ik de laatste jaren heb gezien, en daarnaast speelt Oliver Platt een geweldige rol als oom Jimmy. Moet veel om hem lachen.

Uitschieter voor mij is toch wel de aflevering dat Richie een weekje mee gaat lopen in een driesterrenrestaurant. Ik word niet snel emotioneel van series of films, maar bij de scene dat hij onder muziek van Taylor Swift (ja, ik weet het..) naar huis rijdt kreeg ik toch een klein brokje in mijn keel. :Y
Een van de beste afleveringen imho. De karakterontwikkeling van Richie is echt top!
Hij heeft niet voor niets een Emmy gewonnen voor deze episode (zijn tweede voor zijn rol in deze serie).

Even weer genieten…
YouTube: Richie Steps Up at the Michelin Star Restaurant - Scene | The Bear | FX

fun fact:
The episode was filmed on location at Chicago's two-Michelin-starred restaurant Ever, and takes place at a fictionalized version of the restaurant (which, in the series, boasts three Michelin stars). The restaurant was shut down for one week and turned off its online reservation system to accommodate the filming schedule, and head chef Curtis Duffy cooked all the meals featured in the episode.

[ Voor 19% gewijzigd door breew op 28-05-2025 09:50 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
The Handmaid's Tale (2017–2025)The Handmaid's Tale (2017–2025)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.3 | Genre: Drama, Sci-Fi, Thriller | Runtime: 60 min | MPAA: TV-MA
"Be a good girl", "Spread your legs", "Yes, m'am".

Zulks zijn de voor normale mensen ongewenste woorden uit een dystopische dictatuur die wordt opgelegd aan o.a. vrouwen in de Verenigde Staten nadat een groepering met religieuze extremisten het land overneemt, gebaseerd op een fictief boek van Margaret Atwood.

Hoewel het klinkt als de natte droom van Andrew Tate, werden de situaties uit het boek helaas gebaseerd op wreedheden uit het echte leven. Een voorbeeld hiervan is de Islamitische Revolutie in Iran rond 1978 - 79, wat het begin was van een theocratie waar vrouwen verplicht moesten voldoen aan een bepaald beeld. Compleet met conservatieve kleding en een rol in het omverwerpen van de huidige staat voor en door vrouwen. Wat? Vrouwen hebben geholpen om de Revolutie tot stand te brengen? Helaas wel. Maar wacht, klik nog niet door, ik ga geen vrouwen onder de bus gooien in een review over een serie die op zo'n boek is gebaseerd.

Dit is namelijk hoe het ook begint in The Handmaid's Tale. Het karakter van Yvonne Strahovsky staat vooraan om het geloof te verspreiden, net zoals het karakter van o.a. Ann Dowd, die liefkozend samen met andere vrouwen "aunts" worden genoemd en zorg dragen voor het "managen" van handmaids. Samen met machtswellustige mannen annexeren ze het land om er een nieuwe staat van te maken: Gilead. De staat waarin je alleen mee mag doen als je jezelf laat indelen in drie bevolkingsgroepen: vrouw, man, of tegen de muur.

Een ander deel heeft een achtergrond in de "religious right" van de huidige Verenigde Staten, met leden die zich hier en daar hardop afvragen wat men met o.a. vrouwen zou doen als ze aan de macht zouden komen.

Zo wordt het achtergrondverhaal al wat grimmiger. Het betekent namelijk niet dat een echt Gilead er exact zo uit zou gaan zien, maar met een beetje achtergrondkennis uit de afgelopen honderd jaar is duidelijk dat erg veel zaken die voorbijkomen schrikbarend realistisch zijn :X

Met deze serie wordt het desondanks op een morbide manier sfeervol in beeld gebracht. De inbeslagname van steden waar mensen tot dan toe nog een normaal leven leiden, de omslag naar een autocratie... en het ophangen van mensen (niet alleen vrouwen; zij zijn voornamelijk het grootste slachtoffer omdat "think of the children") wanneer ze niet mee willen werken aan het ideale beeld dat officieel gebaseerd is op een almachtige die in de realiteit eigenlijk vooral bestaat uit een beperkt groepje "commanders" die te pas en te onpas "under his eye" roepen nadat ze wetteloos in een achterkamertje iemand misbruikt hebben.

De hoofdrol is weggelegd voor June. June is een normale werkende vrouw die op een dag op kantoor de soldaten door de straten ziet gaan. Haar kind wordt afgenomen en haar man mag niet meer haar man zijn. Ze is vanaf dat moment eigendom van de staat en wordt bij een familie geplaatst om te dienen als handmaid onder de naam "Offred", wat "of Fred" betekent. Of "offered". Of "of red". Rood, zoals de kleding die zij verplicht moet dragen.

Handmaids dienen periodiek verplicht "The Ceremony" te ondergaan met de man van de familie. In voorgenoemde situatie dus met Fred. Mocht je je afvragen wat dat inhoudt: ja, het is precies waar je aan denkt en er komen geen liefdevolle gevoelens bij kijken. Wie niet meewerkt gaat tegen de muur of krijgt een afgehakte vinger cadeau.

In de eerste seizoenen is het allemaal bizar om te zien en je kijkt er met afschuw naar. Dit wil je nooit meemaken. Niet als vrouw, niet als man, niet als mens. De latere seizoenen zijn helaas wat minder sterk omdat er veel afhangt van mensen die lang in de verte staren en het stukje worldbuilding steeds minder van belang lijkt te worden. Men blijft te lang hangen in herhalende stappen. June vlucht, June komt weer terug, June vlucht weer.

Sinds deze week is de serie echter afgelopen en is er een einde aan gekomen. Er is genoeg materiaal om spin-offs van te maken en met "The Testaments" in het vooruitzicht voor 2026 lijkt het erop dat er nu flink geschreven wordt aan een nieuw testament met Ann Dowd in de hoofdrol om het verhaal een nieuwe wending te geven. Praise be.

In de conclusie krijgen we zo dus een iets lagere score omdat de latere seizoenen ondanks een paar erg goede scènes niet veel hebben toegevoegd.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:48
Stukfruit schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 13:09:
De hoofdrol is weggelegd voor June. June is een normale werkende vrouw die op een dag op kantoor de soldaten door de straten ziet gaan. Haar kind wordt afgenomen en haar man mag niet meer haar man zijn. Ze is vanaf dat moment eigendom van de staat en wordt bij een familie geplaatst om te dienen als handmaid onder de naam "Offred", wat "of Fred" betekent. Of "offered". Of "of red". Rood, zoals de kleding die zij verplicht moet dragen.
Goede samenvatting!

Handmaids zijn geen personen meer, maar "dingen", broedmachines voor de commander die hen bezit.

Als de commander "Fred" heet, dan heet zijn handmaid "Offred". June bestaat niet meer, ze is nu Offred.
Als de commander "Gerrit" had geheten, dan was z'n handmaid "Ofgerrit" geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Deels met credits voor de editors op Wikipedia :$
Ik had het al wel gezien, maar dacht er pas weer aan toen ik het nog een keer op Wikipedia las.
Handmaids zijn geen personen meer, maar "dingen", broedmachines voor de commander die hen bezit.

Als de commander "Fred" heet, dan heet zijn handmaid "Offred". June bestaat niet meer, ze is nu Offred.
Als de commander "Gerrit" had geheten, dan was z'n handmaid "Ofgerrit" geweest.
Inderdaad. Goede toevoeging! En wanneer een handmaid van de ene naar de andere familie gaat verandert de bijbehorende Gilead-"naam" ook mee.

Het is het complete dehumaniseren van een halve bevolkingsgroep. Ze krijgen in de serie ook een oormerk mee met een nummer :X

Dat zit wel Schnorr.

Pagina: 1 ... 20 21 Laatste

Let op:
Je kan met het 'tt' ID uit de IMBd link iedere serie vinden in de UBB-generator.