Welke serie heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 2] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 20 ... 25 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:12
Vind ghosts op Netflix ook wel vermakelijk, gewoon effe verstand uit en kijken.
Je giert niet van het lachen van de bank af ofzo, maar de personages etc en onderling zijn wel leuk(en beetje verhaal wat erin loopt).

Het is gewoon effe heerlijk simpel kijken, geen moeilijk verhaal / nadenken etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 19:20
Exocet schreef op maandag 17 maart 2025 @ 20:22:
[...]

Niet mee eens. Vind de US versie veel afwisselender.
Vooral de holbewoner in UK is erg irritant.
Meningen zijn er om te verschillen ;) Is misschien ook omdat ik eerst de Britse versie heb bekeken en dan pas de Amerikaans versie. De holbewoner vond ik eigenlijk net goed in de UK versie.

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:54
Ondertussen maar seizoen 3 en 4 downloaden. Moet zeggen dat dit nog best veel gebeurd zo dat er seizoenen zijn die niet beschikbaar zijn. zo ook met Kevin can F himself seizoen 2 was ook niet beschikbaar.
Snap dat het met licenties te maken heeft, maar uiteindelijk kun je dan series niet compleet bekijken.
Dit gebeurd voor zover best vaak bij Prime.

Op dit moment zijn we The Rookie aan het kijken. Nou ja, zoals gewoonlijk mijn vrouw is aan het kijken en ik kijk wat ik mee kan kijken. Maar wat een hoop bekende mensen zitten erin zeg.
Heb ook meteen weer het idee om LA Heat te gaan kijken. Vroeger gekeken, maar deze ondertussen ook opgezocht omdat deze niet beschikbaar is op een streaming dienst. Zag dat iemand het op Youtube had gezet, maar buiten de belabberde kwaliteit denk ik wel prima om een keer door te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Arunia schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 08:24:
Ondertussen maar seizoen 3 en 4 downloaden. Moet zeggen dat dit nog best veel gebeurd zo dat er seizoenen zijn die niet beschikbaar zijn. zo ook met Kevin can F himself seizoen 2 was ook niet beschikbaar.
Snap dat het met licenties te maken heeft, maar uiteindelijk kun je dan series niet compleet bekijken.
Dit gebeurd voor zover best vaak bij Prime.

Op dit moment zijn we The Rookie aan het kijken. Nou ja, zoals gewoonlijk mijn vrouw is aan het kijken en ik kijk wat ik mee kan kijken. Maar wat een hoop bekende mensen zitten erin zeg.
Heb ook meteen weer het idee om LA Heat te gaan kijken. Vroeger gekeken, maar deze ondertussen ook opgezocht omdat deze niet beschikbaar is op een streaming dienst. Zag dat iemand het op Youtube had gezet, maar buiten de belabberde kwaliteit denk ik wel prima om een keer door te kijken.
The Rookie moet je op videoland eigenlijk bekijken, daar is net Seizoen 6 op verschenen(Op Netflix staat die nog niet volgens mij).
Het is wel een geinige serie om zo eens tussendoor te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:54
Carlos0_0 schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 09:09:
[...]

The Rookie moet je op videoland eigenlijk bekijken, daar is net Seizoen 6 op verschenen(Op Netflix staat die nog niet volgens mij).
Het is wel een geinige serie om zo eens tussendoor te kijken.
Zul je net zien, maar volgens mij zijn we er voorlopig nog niet doorheen. Wellicht dat die er dan wel op staat.
Volgens Justwatch zijn er 7 seizoenen. Zal die laatste nog in de maak zijn.
5 op Netflix en 6 op Videoland inderdaad.

[ Voor 12% gewijzigd door Arunia op 18-03-2025 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Seizoen 7 wordt sinds dit jaar uitgezonden in Amerika, dus dit kan nog wel even duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:47

m0nk

16-09-2003 15.15

Carlos0_0 schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 07:13:
Vind ghosts op Netflix ook wel vermakelijk, gewoon effe verstand uit en kijken.
Je giert niet van het lachen van de bank af ofzo, maar de personages etc en onderling zijn wel leuk(en beetje verhaal wat erin loopt).

Het is gewoon effe heerlijk simpel kijken, geen moeilijk verhaal / nadenken etc.
Ha ja verrassend leuk idd. Ik zag vorige week dat de afleveringen ook allemaal 21 min waren dus dacht, laat ik eens gaan kijken maar ondertussen binge ik alles weg.. :P

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Tha Deo
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Adolescence (2025)Adolescence (2025)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Adolescence (2025). Vierdelige serie, elke aflevering rond de vijftig minuten. O.a. te zien bij Netflix.

Een serie met veel impact. Goed geacteerd, mooi verhaal en filmisch ontzettend interessant. Wat ik pas door had toen in de eerste aflevering iemand zei dat een bepaalde gebeurtenis 25 minuten geleden had plaats gevonden. Wat daadwerkelijk, 25 minuten terugspoelend, het geval was. De afleveringen zijn in één take opgenomen en dat maakt de serie enorm interessant om te bekijken. Niet alleen omdat je helemaal in de scenes wordt gezogen, maar ook omdat je je afvraagt ‘hoe doen ze dat met de camera’. En: hoe kunnen die acteurs zo lang in hun rol blijven. Zo is de hoofdpersoon 15 jaar en acteert ongelooflijk goed. Sommige delen van de serie heb ik meermalen bekeken: voor het verhaal en om na te gaan hoe er gefilmd is.

Daarnaast worden actuele thema’s aangeboord als sociaal media en pestgedrag.

Ik geef een 9.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10
Genereer je eigen UBB code review

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Tha Deo schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 14:00:
Adolescence (2025)[Afbeelding: Adolescence (2025)]
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Adolescence (2025). Vierdelige serie, elke aflevering rond de vijftig minuten. O.a. te zien bij Netflix.

Een serie met veel impact. Goed geacteerd, mooi verhaal en filmisch ontzettend interessant. Wat ik pas door had toen in de eerste aflevering iemand zei dat een bepaalde gebeurtenis 25 minuten geleden had plaats gevonden. Wat daadwerkelijk, 25 minuten terugspoelend, het geval was. De afleveringen zijn in één take opgenomen en dat maakt de serie enorm interessant om te bekijken. Niet alleen omdat je helemaal in de scenes wordt gezogen, maar ook omdat je je afvraagt ‘hoe doen ze dat met de camera’. En: hoe kunnen die acteurs zo lang in hun rol blijven. Zo is de hoofdpersoon 15 jaar en acteert ongelooflijk goed. Sommige delen van de serie heb ik meermalen bekeken: voor het verhaal en om na te gaan hoe er gefilmd is.

Daarnaast worden actuele thema’s aangeboord als sociaal media en pestgedrag.

Ik geef een 9.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
Gisteren met vrouwlief in 1 ruk gekeken.
Elke aflevering heeft wel iets: schok, verwarring, verdriet, verbazing, het word allemaal opgeroepen.
Het is weer eens iets anders van opzet dan de rest, dat pakt in dit geval goed uit _/-\o_ Ik snap de hype.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Zeg, dat ene shot hé...

[ Voor 115% gewijzigd door Stukfruit op 19-03-2025 08:40 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Ik baal dat ik gisteravond zo laat begonnen ben aan Adolescence. Heb alleen nog de eerste aflevering gekeken. :(

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Dope Thief (2025–)Dope Thief (2025–)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Drama | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Deze serie is van filmkwaliteit, en een echte aanrader.

De eerste aflevering komt langzaam op gang, maar houd vol, het is na twee afleveringen geheel overtuigend en dan kan je niet wachten de vervolgafleveringen te zien op Apple TV+ op de vrijdagen.

De twee hoofdrolspelers (Brian Tyree Henry & Wagner Moura) zijn overtuigend, net als het script; het is gelaagd, rouw, redelijk realistisch, verrassend, en nog met wat kwaliteitshumor ook af en toe.
De eerste aflevering is geregisseerd door Ridley Scott en hier laat hij weer even zijn goede en indrukwekkende kant zien.

De serie is dus een dikke aanrader, kijk zeker de eerste twee afleveringen en ik wed dat je het grotendeels met me eens bent dat dit een serie is met een goed hart. Het doet zelfs een beetje denken aan het eerste seizoen van True detectives en de film 'Winter's Bone' en dat geslaagd gemixt met wat humor op zijn tijd.
Correct me if I'm wrong.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
WernerL schreef op zondag 16 maart 2025 @ 18:03:
Ghost een tijdje terug ook aan begonnen. Op Netflix staan helaas alleen de eerste 2 seizoenen. De andere seizoenen moet ik nog ergens anders zien te kijken.

Kijkt in ieder geval goed weg. En met afleveringen van +- 20 minuten prima om op een doordeweekse avond een paar afleveringen te bingen.
Gewoon wachten tot andere seizoenen op Netflix of een andere streaming staan, en in de tussentijd wat anders kijken ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Arunia schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 09:12:
[...]

Zul je net zien, maar volgens mij zijn we er voorlopig nog niet doorheen. Wellicht dat die er dan wel op staat.
Volgens Justwatch zijn er 7 seizoenen. Zal die laatste nog in de maak zijn.
5 op Netflix en 6 op Videoland inderdaad.
Er is tevens ook nog een spin-off van the rookie, deze staat ook op videoland.

IMDB: The Rookie: Feds (TV Series 2022–2023)

Deze serie heeft maar 1 seizoen, is daarna gestopt. maar is ook wel geinig..
De acteurs van the rookie feds komen ook voor in the rookie(Ergens 1 of 2 keer ofzo), het is niet dat je echt iets mist als je het niet tegelijk kijkt volgens mij(Dus je kan dit eventueel later kijken).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Dr. Death (2021–2023)Dr. Death (2021–2023)
Tweakers: 8 | IMDb: 7.6 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Joshua Jackson stapt een alternatief universum in en zet samen met zijn innerlijke Donald Trump de bloemetjes buiten. Hij is geweldig, hij kan alles, hij is een god.

Dit is een typische true crime-serie die gebaseerd is op een waargebeurd verhaal met een snufje extra drama. Laat dat je niet tegenhouden, want de echte Dr. Death lijkt minstens net zo erg te zijn. Bepaalde elementen zijn overgenomen uit het echte leven en zorgen ervoor dat je je kijkavond zal afsluiten met een zoektocht op de webs om jezelf ervan te overtuigen dat het niet echt zo kan zijn.

Met de introductie van seizoen twee bleek het om een anthologie-serie te gaan en kwam er een nieuw verhaal voorbij. Ook deze is gebaseerd op het echte leven van een dokter en zijn patiënten. Het tweede seizoen is wat trager en minder goed, totdat aflevering vijf begint af te spelen en een nieuw karakter introduceert. Is het overdreven? Jazeker. Laat het je met open mond naar de TV kijken? Ook dat ja. Ik ga niet zeggen dat het de beste aflevering uit een serie ooit is, maar de eerstvolgende jaren zal ik het niet meer vergeten :X

Tijdens deze serie merkte ik ook dat het in dit formaat wat makkelijker valt dan als documentaire. Je weet dat het enigszins overdreven zal zijn en dat niet ieder moment uit iemands leven omschreven is, wat het beter te relativeren maakt. That is, totdat je gaat Googlen om erachter te komen dat eng veel van de gebeurtenissen echt en niet overdreven zijn.

Seizoen 1: 8.5
Seizoen 2: 7.5

Het gemiddelde wordt daarmee een mooie ronde welverdiende 8.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Hoe een ui in één shot kan worden gesneden. Dat is de beste korte omschrijving die ik voor deze serie kan bedenken. En net zoals de ui in kwestie, bestaat het verhaal uit vele laagjes en zit je een uur lang te kijken naar hoe deze subtiel met vertraging wordt afgepeld.

Tijdens de show kwam ik er pas achter dat deze serie gepromoot wordt als een technisch hoogstandje. Dit zag ik pas na een kwartier, toen ik mezelf eindelijk begon af te vragen waar die enorm beklemmende sfeer toch vandaan kwam. Het hele "alles-binnen-een-shot"-verhaal draagt daar enorm aan bij en is zo niet alleen een gimmick.

Met vier afleveringen is de serie lekker kort en ondanks een speelduur van maar liefst een uur per aflevering voelt het eigenlijk aan alsof het veel korter is, zoals @Tha Deo aangaf. Voordat je het weet zit je al bij aflevering twee en zie je opeens, inmiddels met de kennis dat het volledig (bijna) een enkel shot zou zijn, de camera opstijgen voor een droneshot zonder een mogelijkheid om erin te knippen...

Voor de liefhebbers van de technische details:

https://www.netflix.com/t...-release-date-photos-news
https://deadline.com/2025...tephen-graham-1236328089/

Grappig detail: de show is o.a. geproduceerd door Plan B. De B staat natuurlijk voor Brad Pitt, wat de reden is voor de aanwezigheid van zijn naam tijdens de aftiteling.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaWizza
  • Niet online
Stukfruit schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 16:42:
Dr. Death (2021–2023)[Afbeelding: Dr. Death (2021–2023)]
Tweakers: 8 | IMDb: 7.6 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Joshua Jackson stapt een alternatief universum in en zet samen met zijn innerlijke Donald Trump de bloemetjes buiten. Hij is geweldig, hij kan alles, hij is een god.

Dit is een typische true crime-serie die gebaseerd is op een waargebeurd verhaal met een snufje extra drama. Laat dat je niet tegenhouden, want de echte Dr. Death lijkt minstens net zo erg te zijn. Bepaalde elementen zijn overgenomen uit het echte leven en zorgen ervoor dat je je kijkavond zal afsluiten met een zoektocht op de webs om jezelf ervan te overtuigen dat het niet echt zo kan zijn.

Met de introductie van seizoen twee bleek het om een anthologie-serie te gaan en kwam er een nieuw verhaal voorbij. Ook deze is gebaseerd op het echte leven van een dokter en zijn patiënten. Het tweede seizoen is wat trager en minder goed, totdat aflevering vijf begint af te spelen en een nieuw karakter introduceert. Is het overdreven? Jazeker. Laat het je met open mond naar de TV kijken? Ook dat ja. Ik ga niet zeggen dat het de beste aflevering uit een serie ooit is, maar de eerstvolgende jaren zal ik het niet meer vergeten :X

Tijdens deze serie merkte ik ook dat het in dit formaat wat makkelijker valt dan als documentaire. Je weet dat het enigszins overdreven zal zijn en dat niet ieder moment uit iemands leven omschreven is, wat het beter te relativeren maakt. That is, totdat je gaat Googlen om erachter te komen dat eng veel van de gebeurtenissen echt en niet overdreven zijn.

Seizoen 1: 8.5
Seizoen 2: 7.5

Het gemiddelde wordt daarmee een mooie ronde welverdiende 8.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Onze reacties waren vooral: "nee, nee? Nee!? Ooooh toch wel *mond open"

Het zijn 2 heerlijke seizoenen (wij hebben beide een zwak voor Jackson door Fringe). Jammer dat het gebasseerd is op iets wat echt is. De gekste schrijver zo zoiets niet bedenken.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 23:49
DaWizza schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 17:13:
[...]

Het zijn 2 heerlijke seizoenen (wij hebben beide een zwak voor Jackson door Fringe). Jammer dat het gebasseerd is op iets wat echt is. De gekste schrijver zo zoiets niet bedenken.
Als tip op hbo staat ook de documentaire.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 17:17

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

RoRoNL schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 17:01:
Dope Thief (2025–)[Afbeelding: Dope Thief (2025–)]

De eerste aflevering komt langzaam op gang, maar houd vol, het is na twee afleveringen geheel overtuigend en dan kan je niet wachten de vervolgafleveringen te zien op Apple TV+ op de vrijdagen.

De twee hoofdrolspelers (Brian Tyree Henry & Wagner Moura) zijn overtuigend, net als het script; het is gelaagd, rouw, redelijk realistisch, verrassend, en nog met wat kwaliteitshumor ook af en toe.
De eerste aflevering is geregisseerd door Ridley Scott en hier laat hij weer even zijn goede en indrukwekkende kant zien.

De serie is dus een dikke aanrader, kijk zeker de eerste twee afleveringen en ik wed dat je het grotendeels met me eens bent dat dit een serie is met een goed hart. Het doet zelfs een beetje denken aan het eerste seizoen van True detectives en de film 'Winter's Bone' en dat geslaagd gemixt met wat humor op zijn tijd.
Correct me if I'm wrong.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
dank voor je review, ik was begonnen, maar halverwege aflevering 1 gestopt. Ik ga nu toch verder kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:49
RoRoNL schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 17:01:
Dope Thief (2025–)[Afbeelding: Dope Thief (2025–)]

Correct me if I'm wrong.
Was ook onder de indruk van Dope Thief. Ben benieuwd naar aflevering 3.

Inventaris

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Coenen schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 20:02:
[...]

dank voor je review, ik was begonnen, maar halverwege aflevering 1 gestopt. Ik ga nu toch verder kijken.
Goed te horen, en laat hier svp weten of ik het juist had of niet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-09 13:09
Just One Look (2025)Just One Look (2025)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.1 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Wederom een verfilming van een verhaal van Harlan Coben. En wederom een hoofdpersoon die vol met vragen zit, en natuurlijk zit je als kijker met dezelfde vragen. Vragen die langzaam, aflevering voor aflevering, worden beantwoord.... en dan weer nieuwe vragen opwerpen.

Hoofdpersoon is een vrouw die 15 jaar geleden een brand bij een concert overleefde. Ze is getrouwd met een eveneens overlevend bandlid. Ze krijgt een foto in handen waarop bandleden/fans te zien zijn van die bewuste avond. Van 1 persoon op die foto is het gezicht doorkruist. Ze vraagt aan haar man of die iets over die foto weet, maar hij neemt de foto mee en vertrekt. Daarna verdwijnt hij, en zij gaat op zoek naar hem.

Enige jammer was wel een erg grote toevalligheid, maar verder weer een goed verhaal. Duidelijk in 6 afleveringen verteld, waarbij er natuurlijk altijd weer een cliffhanger is.

De serie is in het Pools, evenals twee eerdere verfilmingen van Coben's boeken. Ik was dus wel afhankelijk van de ondertiteling, maar dat zorgde er ook wel voor dat mijn aandacht minder snel afgeleid was.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
DaWizza schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 17:13:
[...]

spoiler: Fringe

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Pat911 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 07:45:
Just One Look (2025)[Afbeelding: Just One Look (2025)]
Tweakers: N/A | IMDb: 6.1 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Wederom een verfilming van een verhaal van Harlan Coben. En wederom een hoofdpersoon die vol met vragen zit, en natuurlijk zit je als kijker met dezelfde vragen. Vragen die langzaam, aflevering voor aflevering, worden beantwoord.... en dan weer nieuwe vragen opwerpen.

Hoofdpersoon is een vrouw die 15 jaar geleden een brand bij een concert overleefde. Ze is getrouwd met een eveneens overlevend bandlid. Ze krijgt een foto in handen waarop bandleden/fans te zien zijn van die bewuste avond. Van 1 persoon op die foto is het gezicht doorkruist. Ze vraagt aan haar man of die iets over die foto weet, maar hij neemt de foto mee en vertrekt. Daarna verdwijnt hij, en zij gaat op zoek naar hem.

Enige jammer was wel een erg grote toevalligheid, maar verder weer een goed verhaal. Duidelijk in 6 afleveringen verteld, waarbij er natuurlijk altijd weer een cliffhanger is.

De serie is in het Pools, evenals twee eerdere verfilmingen van Coben's boeken. Ik was dus wel afhankelijk van de ondertiteling, maar dat zorgde er ook wel voor dat mijn aandacht minder snel afgeleid was.
In het Engels dezelfde titel als al een andere serie van Harlan Coben. Dus ik werd even op het verkeerde been gezet en kon 2025 al niet rijmen. Het plot kwam me ook bekend voor maar dat zal wel komen omdat ik het boek gelezen heb. Dank voor de tip in ieder geval, deze ken ik nog niet en staat nu op de lijst.

De (voor zover mij bekend) 14e serie van hem. De andere 13:
Fool Me Once
Gone For Good
Hold Tight
Missing You
No Second Change
Just One Look
Safe
Shelter
Stay Close
The Five
The Innocent
The Stranger
The Woods

Allemaal wel kijkbaar, sommige zijn wat beter dan de ander. Spelen in Polen, Frankrijk of UK zo uit mijn hoofd.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
Bastien schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 20:03:
[...]
In het Engels dezelfde titel als al een andere serie van Harlan Coben.
Die dan weer Franstalig is, zo maken ze het wel makkelijk. Maar die kende IK dan weer niet.
Allemaal wel kijkbaar, sommige zijn wat beter dan de ander. Spelen in Polen, Frankrijk of UK zo uit mijn hoofd.
Ik vind ze altijd wel vermakelijk. Leuke plottwists, goede cliffhangers en niet zo voorspelbaar als soortgelijke series.
Zo uit mijn hoofd is er ook nog een Spaanstalige serie (The innocent / El Inocente)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 17:21
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3f3wH7G-16Y75-UZFr6a_BpmzYU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MmHNbG8ksmTq1dUkBwk3exN1.jpg?f=fotoalbum_large

Uit de jaren 90. Heb deze dvd's van unit 13 maar weer eens terug gekeken en wat blijft het toch een spannende serie, van begin tot eind. Dit is zo eentje waarbij je de volgende aflevering al wil starten wanneer je eentje gezien hebt. Een goed verhaal, waarbij er steeds ontwikkelingen gebeuren die je niet verwacht en waarbij je blijft kijken. Een kleine unit gaat het opnemen tegen de georganiseerde misdaad, waarbij die laatste probeert buiten de radar te blijven en het onderzoek aan alle kanten aan het frustreren is. Er ontstaat over en weer een spel tussen het krijgen van informatie en de ander voorzien van verkeerde informatie en je als kijker ook niet altijd het idee hebt of de goede of een doodlopende weg wordt ingeslagen en als dat gebeurt, of de misdaden wel te bewijzen zijn en stand houden bij de rechter. Daarbij wisselen orthodoxe en minder orthodoxe handelingen elkaar af. Dit alles wordt versterkt door een onheilspellend deuntje van Henny Vrienten, Dat muziekje alleen al is het startsein dat er iets gaat gebeuren en je op het puntje van je stoel gaat zitten. Het geheel wordt afgemaakt met het uitstekende acteerwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 17:17

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

RoRoNL schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 20:13:
[...]
Goed te horen, en laat hier svp weten of ik het juist had of niet ;)
Net aflevering 3 gezien, absoluut juist. Vrijdag weer pas weer verder

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:58
Ik zag deze serie hier een aantal keer voorbij komen en hij stond ook aanbevolen op Netflix zelf dus ik was nieuwsgierig.

Dit is echt een heel trage serie. Je moet liefhebber zijn van slow-burners. De eerste aflevering speelt zich vrijwel geheel af op het politiestation, een andere aflevering is van begin tot eind een sessie met een psycholoog.

Ondanks het trage tempo waarin het verhaal vertelt wordt wist deze serie mij wel goed vast te houden door het enorm goede acteerwerk en cinematografie.

Dat iedere aflevering als één lange shot gefilmd is is ook een leuk detail.

//Update: Had de verkeerde serie geselecteerd in de UBB generator, fixed.

[ Voor 5% gewijzigd door WernerL op 23-03-2025 13:26 ]

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:36
WernerL schreef op zondag 23 maart 2025 @ 11:50:
Adolescence (2018)[Afbeelding: Adolescence (2018)]
Tweakers: N/A | IMDb: 5.4 | Genre: Drama, Romance | Runtime: 99 min | MPAA: TV-MA
Ik zag deze serie hier een aantal keer voorbij komen en hij stond ook aanbevolen op Netflix zelf dus ik was nieuwsgierig.

Dit is echt een heel trage serie. Je moet liefhebber zijn van slow-burners. De eerste aflevering speelt zich vrijwel geheel af op het politiestation, een andere aflevering is van begin tot eind een sessie met een psycholoog.

Ondanks het trage tempo waarin het verhaal vertelt wordt wist deze serie mij wel goed vast te houden door het enorm goede acteerwerk en cinematografie.

Dat iedere aflevering als één lange shot gefilmd is is ook een leuk detail.

Aanrader.
Zo te zien heb je wel in de gaten waarom het een trage serie is ;) Tenzij jij een (zeer) snel leven hebt natuurlijk. Als je het als single-shot verfilmd wordt het namelijk lastig om de trage / saaie stukken er uit te knippen :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:09
Maar @WernerL heeft aan zijn UBB code te zien een andere serie gekeken :P

Zoals al veel geschreven, een trage serie maar vind ik nooit zo erg.
Wel mocht hij persoonlijk een tikkeltje sneller. Thriller mag ook wel weg uit het genre lijstje.

Filmstijl maakt de serie ook heel goed, kwam gisteren daar nog iets tegen op nu.nl, over de manier van filmen
https://www.nu.nl/315456/...itgelegd-in-een-shot.html

Wist wel dat bepaalde smileys een betekenis hadden en over wat reviews lezen van de serie kwam ik ook dit artikel tegen, https://www.knack.be/opin...nze-tieners-moeten-leren/ maar wat ben ik blij dat ik niet in deze tijd ben opgegroeid, wat een gedoe moet dat zijn.

Acteren is ook echt goed, vooral Jamie in aflevering

spoiler:
3 waarin hij de psychiater aan het uitdagen / testen is.
Dat haalde het bloed onder mijn nagels vandaan en had hem achter het behang geplakt, die snotneus.
Ik ben dus afgekeurd als psychiater bijdeze :+

Sharp Objects (2018)Sharp Objects (2018)
Tweakers: 8.5 | IMDb: 8.0 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 421 min | MPAA: TV-MA
Ik ben op deze serie gekomen via A.I. Had gezocht op soortgelijke series zoals 'The Night Of'
Het is (ook) een trage serie met veel persoonlijke problemen, (drank)misbruik enz. Dus als je wat down/depri bent zou ik deze overslaan.

De journaliste Camille Preaker richt zich op criminele actualiteit en is recentelijk uit een psychiatrische inrichting vrijgekomen. Ze heeft jaren gekampt met automutilatie, maar lijkt klaar te zijn terug te keren in de maatschappij. Camille keert terug naar haar ouderlijke woonplaats in Wind Gap, Missouri om er de moord op twee jonge meisjes te onderzoeken. Tijdens het onderzoek wordt ze, onder toeziend oog van Adora, met haar eigen demonen geconfronteerd.

Zo mijn portie ellende / dramaseries zit er weer op :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WernerL
Marc3l schreef op zondag 23 maart 2025 @ 13:22:
Maar @WernerL heeft aan zijn UBB code te zien een andere serie gekeken :P
Shit je hebt gelijk. Ik heb het aangepast want had wel de 2025 versie gekeken. Foutje :D
RobertMe schreef op zondag 23 maart 2025 @ 12:48:
[...]

Zo te zien heb je wel in de gaten waarom het een trage serie is ;) Tenzij jij een (zeer) snel leven hebt natuurlijk. Als je het als single-shot verfilmd wordt het namelijk lastig om de trage / saaie stukken er uit te knippen :p
Hangt van het verhaal af. Ik kan me een oorlogsfilm herinneren die ook als single-shot ge-edit is en die film vond ik een stukken vlotter. Volgens mij was dat 1917

[ Voor 51% gewijzigd door WernerL op 23-03-2025 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
WernerL schreef op zondag 23 maart 2025 @ 13:26:
[...]

Hangt van het verhaal af. Ik kan me een oorlogsfilm herinneren die ook als single-shot ge-edit is en die film vond ik een stukken vlotter. Volgens mij was dat 1917
Met de kanttekening dat ik Adolescence nog niet heb gezien. Maar 1917 is natuurlijk ook wel iets anders. Dat verhaal speelt zich in oorlogsgebied af. Dat geeft natuurlijk een heel andere setting dan een gesprek bij een psycholoog of zo.

Zelf moest ik bv aan 24 denken. Dat is dan ook real time, maar niet one shot. Waardoor ze op de saaie momenten (iemand gaat van A naar B) dus gewoon iemand anders kunnen volgen. Maar als je er een one shot van maakt krijg je een vrij saaie autorit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:26

The Third Man

The Third Jellyfish

RobertMe schreef op zondag 23 maart 2025 @ 13:44:
[...]

Met de kanttekening dat ik Adolescence nog niet heb gezien. Maar 1917 is natuurlijk ook wel iets anders. Dat verhaal speelt zich in oorlogsgebied af. Dat geeft natuurlijk een heel andere setting dan een gesprek bij een psycholoog of zo.
Ja, alleen was ik bijna net zo flabbergasted als na de aflevering wat over het laatste ging. Heb de rest nog niet gekeken overigens maar had er ook nog even geen behoefte aan ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:15

Elvhenk

/me hartje GO

Severance (2022–)Severance (2022–)
Tweakers: 8.5 | IMDb: 8.7 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Na bijna 24 uur broeien na het kijken van aflevering 10 van seizoen 2 ben ik nu klaar om een review te bakken over deze geweldige serie.
Mark werkt bij een bedrijf waar hij voor zijn werk letterlijk een andere persoon is dan privé. Door een chip in zijn hoofd doet hij zijn werk als zogenaamde innie, en is hij buiten zijn werk een outie. Zijn innie en outie delen hetzelfde lichaam, maar ze hebben geen enkele weet van elkaar. Zijn outie heeft dus alle leuke dingen en zijn innie kent geen ander leven dan werk. Innie gaat aan het einde van de werkdag om 17.00 uur de lift in en zijn volgende bewuste moment is om 9 uur de volgende ochtend in de lift om weer te gaan werken. Laat de horror daarvan maar even goed doordringen. :+
Gaandeweg seizoen 1 wordt het duidelijk dat er veel vuigs gaande is bij Lumon, een bedrijf met een duidelijk religieus, cultachtig gehalte, maar Mark als zogenaamde severed werknemer krijgt de vinger er moeilijk achter.

Seizoen 2 is zeker zo goed als het eerste seizoen. Marks werk nadert zijn ontknoping, maar de tijd dringt om degene te redden die opgesloten zit in het bedrijf. Ik wil niet spoileren, maar dat is moeilijk. :p Het verhaal is trippy, maar vormgegeven in een strakke, koude, roerloze wereld. Het speelt in deze tijd, met veel visuele verwijzingen naar de jaren 60/70. De hoofdpersonen hebben allemaal een paar nadrukkelijk jaren 70-dingen in hun uiterlijk.
Er zijn recurring geiten, waarvan me de functie niet duidelijk is geworden. Het verhoogt de weirdigheid in elk geval enorm.

Kortom: gaat allen kijken!
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
De F*ckulteit (2025–)De F*ckulteit (2025–)
Gezien op Videoland, 6 delen van ca 45 minuten.

Serie over een jonge advocate die kandidaat-partner wordt bij een groot kantoor. Al gauw worden er grappen gemaakt over haar relatie met haar vroegere hoogleraar en dat die haar wel geholpen zou hebben. De hoogleraar in kwestie is populair en seksistisch. Met behulp van flashbacks wordt de relatie met de advocate en de hoogleraar verteld en de consequenties ervan in haar huidige leven.

Bijna alle acteurs, zeker de hoofdrollen, vind ik goed spelen. Maar Fedja van Huêt steekt er wel bovenuit. Hij zet de rol van seksistische hoogleraar heel goed neer.
Ook leuk om naast een aantal bekende acteurs ook wat (voor mij) nieuwe gezichten te zien.

Ik hou van langzame verhalen, maar deze had wel wat korter gekund. Aflevering 2 en 3 zijn voornamelijk een herhaling en bevestiging wat je als kijker dan al goed weet. In aflevering 4 schiet het verhaal een stuk vooruit. Een aflevering of 2 minder had het verhaal niet minder sterk gemaakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:55

Superkiwi

Hoi doei

Arrested Development (2003–2019)Arrested Development (2003–2019)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.7 | Genre: Comedy | Runtime: 22 min | MPAA: TV-14
Een serie die maar liefst 16 jaar gelopen heeft met een cast waar je u tegen zegt: in de hoofdrollen oa Jason Bateman, Michael Cera, Will Arnett, Jeffrey Tambor, Ed Begley JR, Liza Minelli, Andy Richter.... en dan hebben we het nog niet eens over het blik met gastrollen dat gedurende de serie opengetrokken wordt: Charlize Theron, Terry Crews, Ben Stiller, James Lipton, Seth Rogen, Carl Weathers, Adhir Kalyan, Rob Corddry, Zach Braff, Bob Odenkirk, Heather Graham, Martin Short, de lijst is eindeloos.

Plot: Wanneer zijn vader wegens faillissement in de gevangenis belandt omdat hij modelwoningen verkocht aan een of andere S. Hussein (ja precies, die) is het aan zoon Michael Bluth om de familiezaken op orde te krijgen en te houden. Klinkt makkelijk toch? Nou, dan ken je de familie Bluth nog niet. De rest van de familie is namelijk zo incompetent als maar zijn kan, op de meest uiteenlopende manieren.
Wat volgt is een uiterst komische serie die door een verteller aan elkaar gepraat wordt. Net als bij Modern Family (het heeft wel enkele raakvlakken) ontbreekt het hier aan een lachband, een zeer positief gegeven.
Omdat de serie al wat ouder is kom je voornamelijk in de eerdere seizoenen nog wel wat leuke grappen tegen die Hollywood nu niet meer zou maken. Sommige grappen worden wat vaker herhaald maar dat stoort niet, zeker niet als je diezelfde grap enkele seizoenen later door een compleet nieuw karakter wéér gemaakt ziet worden. De grap rond Ann ("her?" "who?") is daar een goed voorbeeld van.

Dan de vraag, blijft het 5 seizoenen lang leuk? Niet helemaal.
Na s3 splitst de familie op en krijgen ze allemaal hun eigen verhaal, terwijl de kracht van de serie juist ligt in de chemie tussen de karakters. S4 en 5 missen daardoor de charme van s1-3. Maar ja, hoe lang zou dat nog leuk gebleven zijn? Het werd wel tijd voor een nieuwe insteek. Achteraf is dit naar mijn mening toch niet de juiste keuze geweest want in de loop van s4 ebde mijn interesse wel iets weg. Dankzij de korte afleveringen (20-25 minuten) is het gelukkig eenvoudig om wel door te blijven kijken. Uiteindelijk was ik aan het eind van s5 wel blij dat ze er een eind aan hebben gebreid, de rek (en sommige zaken worden behoorlijk gerekt) was er nu toch echt wel uit.

Maar goed, ondanks de paar kleine puntjes van kritiek heb ik me ontzettend vermaakt met deze serie en ik ga dan ook mee met de score van IMDB: 8,5.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 23:49
Superkiwi schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 20:36:
Arrested Development (2003–2019)[Afbeelding: Arrested Development (2003–2019)]
Tweakers: N/A | IMDb: 8.7 | Genre: Comedy | Runtime: 22 min | MPAA: TV-14
Een serie die maar liefst 16 jaar gelopen heeft met een cast waar je u tegen zegt: in de hoofdrollen oa Jason bateman, Michael Cera, Will Arnett, Jeffrey Tambor, Ed Begley JR, Liza Minelli, Andy Richter.... en dan hebben we het nog niet eens over het blik met gastrollen dat gedurende de serie opengetrokken wordt: Charlize Theron, Terry Crews, Ben Stiller, James Lipton, Seth Rogen, Carl Weathers, Adhir Kalyan, Rob Corddry, Zach Braff, Bob Odenkirk, Heather Graham, Martin Short, de lijst is eindeloos.

Plot: Wanneer zijn vader wegens faillissement in de gevangenis belandt omdat hij modelwoningen verkocht aan een of andere S. Hussein (ja precies, die) is het aan zoon Michael Bluth om de familiezaken op orde te krijgen en te houden. Klinkt makkelijk toch? Nou, dan ken je de familie Bluth nog niet. De rest van de familie is namelijk zo incompetent als maar zijn kan, op de meest uiteenlopende manieren.
Wat volgt is een uiterst komische serie die door een verteller aan elkaar gepraat wordt. Net als bij Modern Family (het heeft wel enkele raakvlakken) ontbreekt het hier aan een lachband, een zeer positief gegeven.
Omdat de serie al wat ouder is kom je voornamelijk in de eerdere seizoenen nog wel wat leuke grappen tegen die Hollywood nu niet meer zou maken. Sommige grappen worden wat vaker herhaald maar dat stoort niet, zeker niet als je diezelfde grap enkele seizoenen later door een compleet nieuw karakter wéér gemaakt ziet worden. De grap rond Ann ("her?" "who?") is daar een goed voorbeeld van.

Dan de vraag, blijft het 5 seizoenen lang leuk? Niet helemaal.
Na s3 splitst de familie op en krijgen ze allemaal hun eigen verhaal, terwijl de kracht van de serie juist ligt in de chemie tussen de karakters. S4 en 5 missen daardoor de charme van s1-3. Maar ja, hoe lang zou dat nog leuk gebleven zijn, het werd wel tijd voor een nieuwe insteek. Achteraf is dit naar mijn mening toch niet de juiste keuze geweest want in de loop van s4 ebde mijn interesse wel iets weg. Dankzij de korte afleveringen (20-25 minuten) is het gelukkig eenvoudig om wel door te blijven kijken. Uiteindelijk was ik aan het eind van s5 wel blij dat ze er een eind aan hebben gebreid, de rek (en sommige zaken worden behoorlijk gerekt) was er nu toch echt wel uit.

Maar goed, ondanks de paar kleine puntjes van kritiek heb ik me ontzettend vermaakt met deze serie en ik ga dan ook mee met de score van IMDB: 8,5.
Seizoen 3 is voor mij het einde. Je merkt direct dat er zoveel jaren zijn gepasseerd, waarbij 4 en 5 in mijn ogen afbreuk doen aan seizoen 1 tm 3. Mocht je de serie meerdere keren gezien hebben zitten er veel grappen in die soms zelfs op hun naam slaan denk aan Maeby. Of lucille wel ironisch wel loose seal ivm buster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
oeps - deze post mag wel weg....

[ Voor 98% gewijzigd door Pat911 op 29-03-2025 12:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

@Pat911 dit is het serie-topic ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Severance (2022–)Severance (2022–)
Tweakers: 8.5 | IMDb: 8.7 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Even wat tegengeluid over Severance. Ik moest me echt door de eerste paar afleveringen heen worstelen, constant met de vraag of ik ermee door moest gaan. Het tempo ligt erg laag, wat niet gelijk een probleem hoeft te zijn. Ik heb wel vaker bij series dat de ontwikkelingen in het verhaal verderop dan goed samenvallen en het daarmee dan de tijd waard was. Maar hier is elke aflevering opnieuw een reeks van vreemde dingen die telkens vragen oproepen. Zelfs in de laatste aflevering is er nog niet echt veel duidelijk en eindigt het met een cliffhanger voor het volgende seizoen.

De logica is soms ook ver te zoeken...
spoiler:
Zo kan bij binnenkomst door de lift geen enkele vorm van geschreven tekst worden meegesmokkeld, maar een beveiligingspas komt er wel doorheen. Verder lijkt het een gigantisch bedrijf te zijn, maar een paar werknemers onder controle houden lukt ze niet.

Alles rondom het bedrijf waar ze werken, de personages, het interieur, is ontzettend kil en grimmig. Dat zal de intentie van de makers zijn geweest, maar daardoor vond ik het gewoon niet fijn om naar te kijken. Het hele idee van het scheiden van werk en er daarna niks van kunnen herinneren is een leuk gedachte experiment, maar ik vond het maar matig uitgewerkt. Al met al is er weinig behoefte om verder te gaan met seizoen 2.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/5.png5 / 10

Slow Horses (2022–)Slow Horses (2022–)
Tweakers: 8.5 | IMDb: 8.3 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 31S min | MPAA: TV-MA
Deze is al meerdere keren besproken in dit topic en ik sluit me volledig aan bij de reviews. Echt een geweldig leuke, onderhoudende serie met de nodige Britse humor. Seizoen 3 bevat wat meer actie en de leden worden wel erg heldhaftig. Iets teveel Hollywood saus, dus je moet het verhaal niet te serieus nemen. Ga nu aan seizoen 4 beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:57

Robtimus

me Robtimus no like you

Carlos0_0 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 18:20:
[...]

Nog steeds aan het wachten op het laatste seizoen, die is in Nederland nog steeds niet te zien.
Ook geen zin om vpn trucjes of te downloaden ofzo :).
Sinds vandaag zijn de laatste 2 afleveringen van seizoen 7 beschikbaar, en daarmee dus de hele serie.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Robtimus schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 19:39:
[...]

Sinds vandaag zijn de laatste 2 afleveringen van seizoen 7 beschikbaar, en daarmee dus de hele serie.
Ja ik had het door dat het per 2 afleveringen ging, bedankt voor het doorgeven :).
Ben alleen net gestart vanavond met het nieuwe seizoen van the rookie 😄(via Videoland), dus deze moet nog even wachten haha.
Of tenminste nieuwe seizoen, het nieuwe seizoen draait momenteel in Amerika(Videoland staat nu seizoen 6).

[ Voor 12% gewijzigd door Carlos0_0 op 01-04-2025 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 15:47
Makaja schreef op maandag 9 december 2024 @ 17:04:
Dexter (2006–2013)[Afbeelding: Dexter (2006–2013)]
Tweakers: 8 | IMDb: 8.6 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 53 min | MPAA: TV-MA
Behoeft geen introductie, denk ik. Boeiende serie, vond ik, met wat irritante trekjes.

Het begint allemaal sterk, met de introductie van Dexter zelf, als bloedspatanalyst overdag, en seriemoordenaar 's nachts. Lekker sfeertje, goede vibe en intrigerend plot. 8 seizoenen lang, met 12 afleveringen per seizoen. Een kleine 96 uur aan TV dus. Is het allemaal even goed? Veel wel, want vooral seizoen 1&2, seizoen 3 was duidelijk minder, maar met John Lithgow in seizoen 4 kwam Dexter weer erg sterk terug. Daarna zakt het wat in, in 2 seizoenen en met seizoen 7 was ook weer dat sfeertje en een sterk plot weer terug. Seizoen 8 is het afsluitende seizoen en blijft lang boeien, al gebeuren er wel wat onlogische dingen is de ommezwaai van Dexter's zus wat geforceerd ingezet. Het einde sluit het verhaal weliswaar enigszins af, maar liet me toch achter met een wrange smaak. Ik begrijp waarom de keuze is gemaakt, maar die laatste 10 minuten of zo, voelen toch wat gehaast aan. En die slotscene laat je ook achter met een paar prangende vragen. Daar staat het halve internet al vol mee, dus daar sluit ik mij bij aan.

Bij vlagen is de serie dan weer spannend, dan weer humoristisch en op momenten ook heel menselijk. Zo probeert Dexter enerzijds zijn normale leven in stand te houden, een manier te vinden om om te gaan met gevoel (voor Rita, voor zijn zoon, voor Debra) en anderzijds zijn 'dark passenger' ook ruimte te geven, volgens de code die zijn stiefvader hem geleerd heeft. De voiceover van Dexter vond ik goed passen bij de sfeer en gaf wat leuke inzichten in de gedachten van hem. Dat een forensisch lab dan weer gewoon zo op een afdeling zit, snap ik vanuit het oogpunt van de show, maar zal in werkelijkheid natuurlijk nooit zo voorkomen. En zo zijn er nog wel wat dingetjes.

Al met al, ik heb me prima vermaakt, en na zoveel uur kijken, voelt het toch een beetje als afscheid op het moment dat de fadeout voor de laatste keer komt. Nu eens zien of Dexter: New Blood ook ergens te vinden is... Deze Dexter geef ik geef ik (ondanks het einde) een dikke 8.
Na een paar maanden kijken ben ik bij de laatste 4 afleveringen van het laatste seizoen aangekomen. Zonder spoilers gelezen te hebben (graag zo houden!) begreep ik dat het laatste seizoen ook het minste is en het einde niet heel goed. Ik hoop dat het beter is dan het einde van GoT :+

Is het de moeite om nog aan Dexter - New Blood te beginnen, of raden jullie aan daar ver van weg te blijven?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:36
coelho schreef op woensdag 2 april 2025 @ 14:10:
Is het de moeite om nog aan Dexter - New Blood te beginnen, of raden jullie aan daar ver van weg te blijven?
Ik vond New Blood best leuk, maar ook bij die serie was het einde een flinke teleurstelling. Maar, sinds kort heb je ook Dexter - Original Sin en die vond ik erg leuk, tot en met de laatste aflevering van seizoen 1. Wellicht die proberen?
En er komt deze zomer ook weer een nieuwe serie, Dexter - Resurrection. Dat lijkt een vervolg op New Blood, dus wellicht toch wel New Blood kijken.

Ah ja. Je hebt dus weinig aan mijn advies. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

coelho schreef op woensdag 2 april 2025 @ 14:10:
[...]

Na een paar maanden kijken ben ik bij de laatste 4 afleveringen van het laatste seizoen aangekomen. Zonder spoilers gelezen te hebben (graag zo houden!) begreep ik dat het laatste seizoen ook het minste is en het einde niet heel goed. Ik hoop dat het beter is dan het einde van GoT :+

Zonder te spoileren: Het einde in de boeken is een stuk beter dan het einde van de originele TV-serie 8)7

Ik vond Dexter - New Blood zeker de moeite waard, is gelukkig maar 10 afleveringen. Ik vond het einde daarvan dan al weer beter, en had ook gehoopt dat het daar bij gebleven was, maar nu komt er dus een Dexter - Resurrection... (begint nu langzaam aan meer op uitmelken van een IP te lijken).

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:36
MatHack schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:00:
[...]

Zonder te spoileren: Het einde in de boeken is een stuk beter dan het einde van de originele TV-serie 8)7

Ik vond Dexter - New Blood zeker de moeite waard, is gelukkig maar 10 afleveringen. Ik vond het einde daarvan dan al weer beter, en had ook gehoopt dat het daar bij gebleven was, maar nu komt er dus een Dexter - Resurrection... (begint nu langzaam aan meer op uitmelken van een IP te lijken).
Dat uitmelken-gevoel snap ik wel: twee spin-offs die al behoorlijk snel volgen op een eerdere spin-off. Maar goed, mij maakt dat niet zo heel veel uit, als het resultaat maar goed is. 'Original sin' was dat wat mij betreft wel, dus 'Resurrection' ga ik deze zomer ook een kans geven.

Edit: @MatHack kan je in spoiler-tags dan het einde uit het boek eens samenvatten? Ben wel benieuwd, maar geen zin om het boek te lezen :)

[ Voor 8% gewijzigd door vanaalten op 02-04-2025 16:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

vanaalten schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:31:
[...]

Edit: @MatHack kan je in spoiler-tags dan het einde uit het boek eens samenvatten? Ben wel benieuwd, maar geen zin om het boek te lezen :)
spoiler: Dexter boek spoilers
De verhoudingen in de boeken zijn sowieso iets anders dan in de boeken, Deborah weet al na boek 1 dat Dexter een seriemoordenaar is, En Astor/Cody zijn trauma-kinderen die ook een soort van dark passengers hebben en opkijken naar Dexter (en graag 'lessen' van hem willen).
Het laatste boek eindigt met Dexter die sterft terwijl hij met Deborah & Brian (zijn broer & ice-truck killer) de kinderen, die ontvoert waren, red van een boot.

Mijns inziens kan er geen ander einde zijn dan dat Dexter sterft, en op deze manier sterft hij terwijl hij iets belangrijks probeert te redden (zijn kinderen).

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Elvhenk

Elvhenk

/me hartje GO

Paradise (2025–)Paradise (2025–)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.0 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Ik begon - zoals aanbevolen - blanco aan deze serie. Ik zal er niet veel over verklappen dus, maar ik vond het leuk, met wat verrassende wendingen. De personages waren goed uitgewerkt.(Leuk om interessante persoon Sarah Shahi weer te zien!) Er is ook nog genoeg om een volgend seizoen de moeite waard te maken.
Eén typische film/serie-feature irriteerde me: dat iemand zegt: morgen vertel ik je alles. Facepalm :F want conclusie: die gaat dus dood. En jawel.

spoiler:
Wel goed hoe ze in beeld brachten hoe zo'n evacuatie in de praktijk zou gaan, met alle mensen die allemaal niet mee mogen met de elitaire redding.

.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emeralda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 26-08 12:00
Ik vind een film met lange takes wel een verademing ten opzichte van al die superhelden films- misschien ben ik een boomer.
Weer een beetje cinematografie terug in de film wereld en wat minder blauwe schermen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 14-09 01:12
emeralda schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 23:21:
Ik vind een film met lange takes wel een verademing ten opzichte van al die superhelden films- misschien ben ik een boomer.
Weer een beetje cinematografie terug in de film wereld en wat minder blauwe schermen.
Ik weet niet helemaal waar dit een reactie op is, maar aangezien je het over films hebt en we hier in het serie-topic zitten, ben je mogelijk op de verkeerde plek ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:45
Plastic Man (1979–)Plastic Man (1979–)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.4 | Genre: Animation, Adventure, Family | Runtime: 120 min | MPAA: TV-G
Plastic Man is een vreemde eend binnen DC Comics, maar wel een hele toffe! Deze tekenfilmserie doet sterk denken aan de tv series uit die tijd van onder andere; Superfriends, Batman en de eerste Superman series. Het is niet enkel nostalgie wat er heerst, aangezien de serie ook erg kloppend is met de comics. Uiteraard voorzien van over de top muziekjes en dialogen met de nadruk op comedy. Deze show brengt mij terug naar mijn eigen jeugd en ik kan er naar blijven kijken :)

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 12:39

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

emeralda schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 23:21:
Je bent een boomer, tegenwoordig gebruiken ze green screens :D :> (ElCondor is ook al 50...)

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
ElCondor schreef op donderdag 10 april 2025 @ 13:49:
[...]

Je bent een boomer, tegenwoordig gebruiken ze green screens :D :>
Ook niet perse. Bv The Mandalorian is opgenomen in een grote cilinder van led-schermen. Waardoor er geen VFX meer aan te pas komt om de blue/greenscreens te vervangen, én de acteurs dus in een echte omgeving acteren wat ze zelf prettiger vinden.

Toevallig dat ik daarover ook nog deze video tegen kwam:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-09 14:25
Cassandra (2024–)Cassandra (2024–)
Afgelopen weekend de serie Cassandra gekeken.
Was aangenaam verrast.
Deze Duitse serie gaat over een familie die verhuist naar een ander huis. Daar aangekomen blijkt dat het huis een smarthome is. En nee, niet een met Siri, sensoren en andere moderne dingen. Maar een jaren 70 huis vol met grote tv's en een "robot" hulp die zowat alles aan kan sturen en overal te zien is op de schermen. De serie zelf speelt in het heden. Dus een dikke moderne auto op de oprit, en binnen ronde oranje lampen naast de bank.
Naarmate de serie vordert wordt langzaam duidelijk wat er allemaal gebeurd is, waarom de robot er nog is. En wat de robot van plan is. Want, de robot voelt zich alleen en wil weer deel uitmaken van een gezin.

De serie start een beetje traag maar komt wel lekker op gang. De motieven van de robot worden ook duidelijk naarmate de serie vordert. Het is af en toe wel heftig. Als je dan gaat denken hoe slim een gemiddeld huis tegenwoordig is en hoe makkelijk je zelf dingen over laat aan de techniek, dan is het wel een dingetje.
Los van de robot worstelt het gezin ook met andere gebeurtenissen. Zowel uit het verleden maar ook uit het actuele heden. Genoeg om een boeiende serie van te maken. Niet op 1 avond helemaal gekeken, wel op een paar avonden. Hoewel het bij deze serie niet past om te zeggen dat het een leuke serie was, is dat wel een beetje de strekking. We hebben geboeid gekeken, wouden weten hoe het verder ging. 7,5 sterren voor het idee en de uitwerking. Maar zoals zo vaak was het einde naar mijn idee wat te simpel.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Shadow_J
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-09 10:42
Grimm (2011–2017)Grimm (2011–2017)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.9 | Genre: Crime, Drama, Fantasy | Runtime: 45 min | MPAA: TV-14
Het voorjaar heb ik Grimm eens aangezet. Enkele vrienden hadden deze al bekeken en lieten me weten dat het best wel de moeite was. Hiermee ging ik dus van start. De start van de serie bouwt eigenlijk vrij simpel op. Je krijgt vooral afleveringen dat op zichzelf staan & daar wordt stilaan een hoofdpersonage uit gevormd. Door de seizoenen heen krijg je wel meer diepgang. Er komen leuke personages bij, er komt meer diepgang in het grote verhaal & de side stories worden ook wel leuker.

Soms is het wel spijtig dat sommige verhalen op het einde van 1 of enkele afleveringen "eenvoudig" worden opgelost. Maar als je even denkt aan alle verhalen boeken loopt dit net zo. Voor elk monster / situatie is een oplossing te zoeken & wanneer deze goed is dan wint de held.

Er zitten wel enkele 'rare' plot twists in het verhaal, zeker naar de laatste 2-3 seizoenen toe, maar de reeks heeft me zeker en vast niet verveeld. Naar het einde toe wou ik zelfs meerdere afleveringen na elkaar kijken, waar het in de eerste seizoenen 1 of 2 was. Maw de reeks doet zen werk: het zuigt je in de wondere wereld van de Grimm's en monsters. En zoals bij alle reeksen mogen sommige dingen helemaal anders lopen in mijn hoofd, toch kon ik me meestal wel vinden met wat op het scherm gebracht werd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Elvhenk

Elvhenk

/me hartje GO

Shadow_J schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 12:08:
Grimm (2011–2017)[Afbeelding: Grimm (2011–2017)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.9 | Genre: Crime, Drama, Fantasy | Runtime: 45 min | MPAA: TV-14
Het voorjaar heb ik Grimm eens aangezet. Enkele vrienden hadden deze al bekeken en lieten me weten dat het best wel de moeite was. Hiermee ging ik dus van start. De start van de serie bouwt eigenlijk vrij simpel op. Je krijgt vooral afleveringen dat op zichzelf staan & daar wordt stilaan een hoofdpersonage uit gevormd. Door de seizoenen heen krijg je wel meer diepgang. Er komen leuke personages bij, er komt meer diepgang in het grote verhaal & de side stories worden ook wel leuker.

Soms is het wel spijtig dat sommige verhalen op het einde van 1 of enkele afleveringen "eenvoudig" worden opgelost. Maar als je even denkt aan alle verhalen boeken loopt dit net zo. Voor elk monster / situatie is een oplossing te zoeken & wanneer deze goed is dan wint de held.

Er zitten wel enkele 'rare' plot twists in het verhaal, zeker naar de laatste 2-3 seizoenen toe, maar de reeks heeft me zeker en vast niet verveeld. Naar het einde toe wou ik zelfs meerdere afleveringen na elkaar kijken, waar het in de eerste seizoenen 1 of 2 was. Maw de reeks doet zen werk: het zuigt je in de wondere wereld van de Grimm's en monsters. En zoals bij alle reeksen mogen sommige dingen helemaal anders lopen in mijn hoofd, toch kon ik me meestal wel vinden met wat op het scherm gebracht werd.
I LOVE(D) Grimm. Ik durf het niet meer zo goed opnieuw te kijken, want ik weet niet of het de tand des tijds heeft doorstaan. Cq in mijn hoofd beter is geworden dan het daadwerkelijk was. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shadow_J
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-09 10:42
Elvhenk schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 18:42:
[...]

I LOVE(D) Grimm. Ik durf het niet meer zo goed opnieuw te kijken, want ik weet niet of het de tand des tijds heeft doorstaan. Cq in mijn hoofd beter is geworden dan het daadwerkelijk was. :+
Eigenlijk valt het best goed mee. Het is de moderne tijd met gsm's en zo.

Maar ik kijk bijvoorbeeld ook reeksen zoals X-files, Stargate, enz nu zonder probleem. Het is je beetje inleven in de wereld dat de reeks zich in bevind :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk

Elvhenk

/me hartje GO

The Sticky (2024)The Sticky (2024)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Comedy, Crime | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Voordat je gaat lezen, zet dan eerst even het stemmige muziekje hieronder aan. :*)

The Sticky is een absurdistisch verhaal over het bruine goud uit Canada: maple syrup natuurlijk! Hoofdpersoon Ruth zit het niet mee. Haar man ligt in een coma en de megalomane voorzitter van de lokale stroopcoöperatie heeft het gemunt op hun grond en natuurlijk de esdoornbomen.
Met een paar opportune ontmoetinkjes draait het verhaal al snel de criminele kant op.

Ik was vastbesloten om het leuk te gaan vinden, maar het wilde niet echt lukken. Alle personages zitten wisselend op de schaal tussen sneu en grotesk, en het plot hangt van toevalstreffers aan elkaar. Ik verwachtte iets Fargo-achtigs, maar er ontbrak een personage die wel common sense had. Tabernak! >:)
De combi van Frans en Engels in de dialogen is wel leuk en de soundtrack is ook geïnspireerd.
Het waren maar zes afleveringen en ik had een afgerond verhaal verwacht. Dat was het niet en ik weet nog niet of ik verder ga kijken. Toch wel punten, want het verhaal is origineel.

Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 07:40

Tijntje

Hello?!

Elvhenk schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 21:46:
The Sticky (2024)[Afbeelding: The Sticky (2024)]
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Comedy, Crime | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Voordat je gaat lezen, zet dan eerst even het stemmige muziekje hieronder aan. :*)

The Sticky is een absurdistisch verhaal over het bruine goud uit Canada: maple syrup natuurlijk! Hoofdpersoon Ruth zit het niet mee. Haar man ligt in een coma en de megalomane voorzitter van de lokale stroopcoöperatie heeft het gemunt op hun grond en natuurlijk de esdoornbomen.
Met een paar opportune ontmoetinkjes draait het verhaal al snel de criminele kant op.

Ik was vastbesloten om het leuk te gaan vinden, maar het wilde niet echt lukken. Alle personages zitten wisselend op de schaal tussen sneu en grotesk, en het plot hangt van toevalstreffers aan elkaar. Ik verwachtte iets Fargo-achtigs, maar er ontbrak een personage die wel common sense had. Tabernak! >:)
De combi van Frans en Engels in de dialogen is wel leuk en de soundtrack is ook geïnspireerd.
Het waren maar zes afleveringen en ik had een afgerond verhaal verwacht. Dat was het niet en ik weet nog niet of ik verder ga kijken. Toch wel punten, want het verhaal is origineel.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6.5 / 10

[YouTube: Hugues Aufray Knock knock ouvre toi porte d'or]
Is volgens mij ook gebaseerd op een waargebeurd verhaal.
Weet alleen niet hoeveel de basis is :)

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk

Elvhenk

/me hartje GO

Tijntje schreef op woensdag 16 april 2025 @ 07:51:
[...]

Is volgens mij ook gebaseerd op een waargebeurd verhaal.
Weet alleen niet hoeveel de basis is :)
:D Nee, in de opening staat elke keer nadrukkelijk dat het niet is gebaseerd op een waar gebeurd verhaal.
In tegenstelling tot wat Fargo daarover loog. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Elvhenk schreef op woensdag 16 april 2025 @ 08:48:
[...]

:D Nee, in de opening staat elke keer nadrukkelijk dat het niet is gebaseerd op een waar gebeurd verhaal.
In tegenstelling tot wat Fargo daarover loog. 8)7
Volgens Wikipedia
The Sticky is a 2024 black comedy series set in Quebec, Canada. Starring Margo Martindale and produced by Jason Blum and Jamie Lee Curtis, the show is loosely based on the Great Canadian Maple Syrup Heist. In February 2025, the series was canceled after one season.[1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk

Elvhenk

/me hartje GO

@jeroenkb haha, dan logen ze over het liegen. :P Jammer van al die cliffhangers dan, maar 6 afleveringen van 30 minuten is ook heel kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charlie7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:45

charlie7

pr0

Suits LA.

Helaas zijn de reviews online niet heel goed. Dus ben bang dat er geen 2e seizoen komt.

Zelf vind ik hem ijzersterk, iets algemener dan de bromance tussen Harvey en Mike. Maar weer erg leuk!

Ryzen 9800X3D / Asrock 7900XT / 32GB DDR5 6000MHz // Mac Mini M4 / MacBookAir M1 / iPhone 16 Pro / AW Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Elvhenk schreef op woensdag 16 april 2025 @ 09:47:
@jeroenkb haha, dan logen ze over het liegen. :P Jammer van al die cliffhangers dan, maar 6 afleveringen van 30 minuten is ook heel kort.
Ik heb hem zelf ook nog staan om te kijken, maar als het gecanceled is. Is het nog de moeite om te kijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elvhenk

Elvhenk

/me hartje GO

Tijntje schreef op woensdag 16 april 2025 @ 10:17:
[...]

Ik heb hem zelf ook nog staan om te kijken, maar als het gecanceled is. Is het nog de moeite om te kijken?
Nee, dan zou ik het niet doen. Dan loopt het uitermate frustrerend af. Never mind dat Jamie Lee Curtis erin zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Daredevil: Born Again (2025–)Daredevil: Born Again (2025–)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.5 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
"I ran to save the city, but… opportunities present themselves."
Hij is er weer hoor, die malle daredevil, rennend over de randjes van daken met een blinddoek op. En hij is terug met een veng... nee wacht, hij is terug met een... procedural van 18 episodes na ontelbare ontslagen en opschudding tijdens de productie en nu schijnbaar in twee delen is gehakt waarvan dit eerste seizoen er één zou zijn, wat?

Kevin bleek thuis te zijn en trok aan de bel: het moet méér Netflix en minder alsof er een geheime invasie wordt gepleegd op het gedachtengoed van de blinde superheld. We nemen het weer mee terug naar NYC en we zetten Vincent D'Onofrio neer als de nieuwe burgemeester van de stad. Subversie hier, gouden randje daar. Je zou zeggen dat "Daredevil: Make All MCUs Great Again" verdiend heeft als titel voor deze nieuwe serie.

Na al het nieuws over rewrites blijkt dat het deel waarin het procedurele rechtszaaldrama wat meer naar de achtergrond is geduwd, wat opvalt door o.a. de hele andere sfeer in de eerste twee en de laatste episode van het seizoen. Er is een poging gedaan om de Netflix-kijker terug te halen nadat het MCU jarenlang is verwaarloosd.

Wat dit heeft opgeleverd is een serie die aanvoelt als een Oreo-koekje: stevig van buiten doch een beetje te zacht van binnen. Maar ziet het er alleen als een koekje uit of smaakt het ook zo? Het goede nieuws is: 50/50. Fan-favorieten komen langs met een hoeveelheid geweld dat duidelijk niet voor de kleintjes onder ons bedoeld is, dus op dat vlak heeft men zich niet ingehouden.

Toch is er een dilemma: is het mooi? Nou, na Secret Invasion is dit wel een meesterwerk. Is het Daredevil-waardig? Nou, de eigenschappen die het karakter maken worden ondanks een poging niet echt goed meegenomen. Er wordt zelfs tegenin gegaan. Is het consistent na alle rewrites en shoots? Nou, aflevering 5 + 6 maken pijnlijk duidelijk dat de originele visie niet erg paste.

Grootste uitdaging zit 'm in het volgende: het voelt aan als een gritty serie met prachtige muzikale ondersteuning en het is enorm cool om Matt weer in volle glorie bezig te zien, maar de ironie bijt stevig door wanneer de credits na de laatste aflevering over het scherm rollen en je als kijker achterlaat met het gevoel dat het allemaal een opzetje was voor iets dat moet gaan komen. Voor een serie die je het recente MCU in principe wil laten vergeten is dat wel een beetje pijnlijk.

Samen met de ontbrekende coherentie in het verhaal moet ik tot de conclusie komen dat het niveau van de originele serie niet wordt gehaald. Het is niet erg om deze nieuwe variant te kijken en op zich heeft Disney wel cojones dat ze in deze tijd een soort kritiek durven te uiten op zaken die in het echte leven gaande zijn. Het lijkt een poging te doen om slim over te komen. Maar net zoals de oranje man geen samenhangend verhaal kan vertellen, lijkt deze serie er eveneens enige moeite mee te hebben.

TL;DR: person, woman, man, camera, TV.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:43

zeroday

There is no alternative!

charlie7 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 09:57:
Suits LA.

Helaas zijn de reviews online niet heel goed. Dus ben bang dat er geen 2e seizoen komt.

Zelf vind ik hem ijzersterk, iets algemener dan de bromance tussen Harvey en Mike. Maar weer erg leuk!
Ik heb zelfs de eerste aflevering niet uitgezeten ..
werd al helemaal sjogge van die flash-backs ..

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Sentinelles - Mali (2022)Sentinelles - Mali (2022)
Franse serie over de moderne oorlog, in dit geval Franse troepen in Mali die op terroristenjacht gaan. Serie gaat over de normale troepen in tegenstelling tot vaak special forces series, wat het eens iets anders maakt. Weinig verhullende serie die het grote verschil laat zien tussen de top in het hoofdkwartier en de mensen in de zandbak. Daarbij nog de spanningen tussen de troepen en de bevolking. Zou deze serie niet aan willen bevelen voor de werving van nieuwe soldaten, maar het geeft je te denken hoe het er mogelijk aan toe gaat en er zal vast een kern van waarheid in zitten. Goed gefilmd, de verhaallijn is ook aardig goed te volgen zonder een happy end. Geen heel hoogstaande serie van 1 seizoen, vandaar de 7.

Lastig te vinden deze serie, heb 'm gezien in Australië via streaming. Geen idee of deze buiten Frankrijk ergens anders te zien is (geweest).
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Heel kort waar het over gaat, maar ik denk dat de meeste dit wel weten. Adolescence is een film/mini serie die gaat over Jamie die verdacht wordt van moord. De serie gaat er niet om of hij het wel/niet gedaan zou hebben, maar meer waarom hij het gedaan zou kunnen hebben en wat het effect van zo'n actie is op de omgeving van de verdachte.

Cinematografisch zit het erg gaaf in elkaar met elke aflevering die uit 1 shot bestaat. Verder vond ik de serie vooral overhyped. Ook het gedeelte "dit kan iedereen overkomen" is niet iets waar ik me in herken, maar dat heeft misschien ook met opvoeding te maken. Verder is het acteerwerk op de meeste momenten zeer sterk. Al vond ik het op sommige momenten Owen Cooper (Jamie) wel een beetje over-acteren met al z'n gezucht en gesteun. In aflevering 1 paste dat wel, maar in de aflevering met de psycholoog vond ik het minder passend.

Ik ben dus minder enthousiast dan de meeste mensen lijken te zijn, neemt niet weg dat ik de serie wel zou aanraden. Een aantal dingen qua realisme vraag ik me sterk af. De serie wordt om realisme geprezen. Dat is misschien voor Engelse begrippen waar, maar in hoeverre dat in Nederland van toepassing is vraag ik me sterk af. Ik weet het een en ander over jeugdrechten en misdrijven en in Nederland zal bijvoorbeeld een inval om iemand aan te houden van 13 niet op deze manier gedaan worden. Daarnaast vond ik het gesprek voorafgaand aan het verhoor met zijn advocaat vrij onrealistisch (al snap ik dat ze geen tijd hebben om een realistisch gesprek neer te zetten). Maar de advocaat leek niet eens geïnteresseerd in de kant van het verhaal van Jamie, wat me toch vrij essentieel lijkt als advocaat zijnde. Buiten "beroep je op je zwijgrecht en geef nergens antwoord op" had de advocaat niet erg veel inbreng.

Andere aspecten van de serie grepen me dan weer wel aan en vond ik wel realistisch. Zoals de nasleep van de ouders waarin het verdriet en alle andere emoties naar boven kwamen. Dit was echt heel goed in beeld gebracht en kwam ook heel realistisch over.

Al met al een dikke voldoende.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:10
Stukfruit schreef op woensdag 16 april 2025 @ 22:22:
Daredevil: Born Again (2025–)[Afbeelding: Daredevil: Born Again (2025–)]
Tweakers: N/A | IMDb: 8.5 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA

[...]

TL;DR: person, woman, man, camera, TV.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6.5 / 10
Ik zag Frank Castle, dus ik vond het prima :Y)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
miicker schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 00:20:
Heel kort waar het over gaat, maar ik denk dat de meeste dit wel weten. Adolescence is een film/mini serie die gaat over Jamie die verdacht wordt van moord. De serie gaat er niet om of hij het wel/niet gedaan zou hebben, maar meer waarom hij het gedaan zou kunnen hebben en wat het effect van zo'n actie is op de omgeving van de verdachte.

Cinematografisch zit het erg gaaf in elkaar met elke aflevering die uit 1 shot bestaat. Verder vond ik de serie vooral overhyped. Ook het gedeelte "dit kan iedereen overkomen" is niet iets waar ik me in herken, maar dat heeft misschien ook met opvoeding te maken. Verder is het acteerwerk op de meeste momenten zeer sterk. Al vond ik het op sommige momenten Owen Cooper (Jamie) wel een beetje over-acteren met al z'n gezucht en gesteun. In aflevering 1 paste dat wel, maar in de aflevering met de psycholoog vond ik het minder passend.

Ik ben dus minder enthousiast dan de meeste mensen lijken te zijn, neemt niet weg dat ik de serie wel zou aanraden. Een aantal dingen qua realisme vraag ik me sterk af. De serie wordt om realisme geprezen. Dat is misschien voor Engelse begrippen waar, maar in hoeverre dat in Nederland van toepassing is vraag ik me sterk af. Ik weet het een en ander over jeugdrechten en misdrijven en in Nederland zal bijvoorbeeld een inval om iemand aan te houden van 13 niet op deze manier gedaan worden. Daarnaast vond ik het gesprek voorafgaand aan het verhoor met zijn advocaat vrij onrealistisch (al snap ik dat ze geen tijd hebben om een realistisch gesprek neer te zetten). Maar de advocaat leek niet eens geïnteresseerd in de kant van het verhaal van Jamie, wat me toch vrij essentieel lijkt als advocaat zijnde. Buiten "beroep je op je zwijgrecht en geef nergens antwoord op" had de advocaat niet erg veel inbreng.

Andere aspecten van de serie grepen me dan weer wel aan en vond ik wel realistisch. Zoals de nasleep van de ouders waarin het verdriet en alle andere emoties naar boven kwamen. Dit was echt heel goed in beeld gebracht en kwam ook heel realistisch over.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
Ik ben te lui om zelf een uitgebreide review te schrijven, maar gelukkig heb jij dat nu gedaan _/-\o_ Dacht even dat ik de enige was met een iets matigere opinie in het geweld van loftuitingen over deze serie.

Je review dekt echt compleet mijn mening over deze serie. Met misschien nog als aanvulling het slechte acteerwerk in aflevering 2 van vooral de schooldirectrice (tenenkrommend wat mij betreft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

miicker schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 00:20:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
Oi me son got a kitchen knife!

Beetje jammer dat je tegenwoordig alleen maar leest over de manosphere en lespakketten, terwijl nota bene het online bullying als reden wordt gegeven in de serie zelf. Vond het redelijk onderhoudend maar ook niet meer dan een 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:49
Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 09:12:
[...]

Oi me son got a kitchen knife!

Beetje jammer dat je tegenwoordig alleen maar leest over de manosphere en lespakketten, terwijl nota bene het online bullying als reden wordt gegeven in de serie zelf. Vond het redelijk onderhoudend maar ook niet meer dan een 7.
Wat bedoel je precies met manosphere en lespakketten?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Black Sails (2014–2017)Black Sails (2014–2017)
Tweakers: 9 | IMDb: 8.2 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 56 min | MPAA: TV-MA
~Tien jaar na dato eindelijk Black Sails gezien.
Ik kan hier heel kort over zijn: wat een serie, wauw.

Alles klopt. Van de karakters tot de kostuums, de kleine details (zoals een druppel thee die onderaan een kopje blijft hangen), de sfeer, Nassau (wat me erg deed denken aan Havana in AC Black Flag), het (soms erg brute) geweld, de (soms zeer aanwezige) ingesnoerde borstpartijen, de intriges, de onverwachte dood van bepalende karakters... meesterlijk.

Vooral de ontwikkelingen die karakters doormaken aan de hand van de gebeurtenissen is bijzonder; je ziet de personages elk op hun eigen manier veranderen naarmate ze meer te verduren krijgen. Je blijft jezelf constant afvragen: "wie doet het voor zijn eigen gewin? Wie speelt hier een vies spelletje? Wie probeert hier de boel op te stoken en met welke intentie? Wie is er achterbaks of juist oprecht?" Zelden zo'n goede karakterontwikkeling gezien als in deze serie.

Het verhaal is zeer boeiend, van de eerste tot de laatste aflevering. Elke aflevering eindigt met een kleine cliffhanger en elk seizoen eindigt met een grote. Zelfs toen ik nog één aflevering te gaan had, had ik nog geen idee waar het einde heen zou gaan. En nu, na de laatste aflevering, ben ik toch enigszins teleurgesteld in de afloop...
spoiler:
Waar je een grote allesbeslissende veldslag in en om Nassau verwacht (dat is immers waar hoofdpersoon Kapitein Flint de hele serie naartoe werkt en alles en iedereen voor zijn karretje voor spant) komt het "iedereen leefde nog lang en gelukkig" zoetsappige einde voor mij als een behoorlijke deceptie. Waarom geeft Flint zijn oorlog zo makkelijk op voor zijn oude liefde? Zoveel doden, zoveel offers, uiteindelijk allemaal voor niets.

Daarnaast blijf ik ook nog met vragen achter:
spoiler:
-Wat gebeurt er met het restant de Urca schat? Die ligt nog steeds begraven op Skeleton Island.
-Wat gaat er van Billy worden?
-Blijven de Spanjaarden de baas in Nassau? Dat gaan de Engelsen nooit goed vinden.
-Waarom vergeven Madi en Long John Silver elkaar zo snel en waar gaan zij heen?

Wat me dan wel weer positief stemde was dat
spoiler:
Kapitein Jack Rackham, toch een beetje het sulletje van de serie, een leidende rol in Nassau krijgt

Charles Vane, Edward Teach, Max (wat een vrouw), Jack Rackham, Anne (wat een vrouw), Billy, Kapitein Flint, Long John Silver, Eleanor Guthrie en alle andere bijzondere en intrigerende personages: jullie gaan gemist worden.

Het eerste seizoen dacht ik eraan om deze serie op gelijke hoogte met Vikings te zetten maar ze is echt beduidend beter. Sterker nog, ik denk dat ik 'm op gelijke hoogte met Game of Thrones ga zetten en er een 9,5 aan hang.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.5.png9.5 / 10

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 17:40
Die ubb generator doet niet veel voor mobland.
Desalniettemin een gave serie.

Tom Hardy is sowieso een geweldige acteur en speelt hier ook weer een believable character.
Voor diegene die Bronson goed vonden: aanrader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

rachez schreef op donderdag 24 april 2025 @ 22:53:
Die ubb generator doet niet veel voor mobland.
Psst, je moet enkel de tt code (tt31510819 in dit geval) invoeren bij series, dan komt ie gelijk naar voren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ik probeer het niet eens meer zonder dat ID :p

IMDb openen, dubbelklikken op dat deel van de link, kopie, plak, klaar!

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WernerL
Brand New Cherry Flavor (2021)Brand New Cherry Flavor (2021)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Drama, Horror, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Geweldige serie vond ik dit. Het is een horror / thriller die zich afspeelt in de jaren 90. De hoofdrolspeelster Lisa Nova droomt er van film director te worden maar haar film waarvan ze zelf director wilde zijn wordt gestolen door een andere filmmaker. Hiervoor wil ze wraak nemen en komt in contact met een vrouw die bovennatuurlijke gaven blijkt te hebben.

Deze serie is op momenten raar, maar de sfeer wordt goed neergezet en de rol van Lisa Nova wordt ontzettend goed gespeeld.

Aanrader voor wie een orginele horror / thriller wil zien. Geen cliché screamfest maar daadwerkelijk interessante personages en goed acteerwerk. Ook geen domme jumpscares of personages die domme beslissingen nemen. Zitten in de laatste 4 afleveringen wel een aantal scenes in waar je een sterke maag voor nodig hebt omdat het een beetje ranzig is. Maar die scenes zijn gelukkig op 1 hand te tellen.

Vond de serie vooral sterk in de eerste 4 afleveringen, maar de laatste 4 zijn ook goed weg te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ik was er geen erg grote fan van, maar uniek was het zonder twijfel :)

[ Voor 6% gewijzigd door Stukfruit op 26-04-2025 19:55 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Elvhenk

Elvhenk

/me hartje GO

Bosch: Legacy (2022–2025)Bosch: Legacy (2022–2025)
Tweakers: 4 | IMDb: 8.4 | Genre: Crime, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
We zijn helemaal uitgeboscht! Dit was namelijk het laatste seizoen van deze Bosch-variant. Ik weet niet precies waarom ze ermee ophouden, want ik vind elke keer het hele seizoen boeiend, ook al denk ik bij de eerste aflevering: o, ja. Bosch is wel altijd dezelfde dodo/bikkel, maar de verhalen zitten goed in elkaar.
In dit laatste seizoen werd op de valreep nog een open eindje van een case van Bosch van jaren geleden afgehandeld en opgelost. Beetje convenient allemaal, maar ik waardeer altijd een nette afronding. :*)
Het was ook een fijne serie om te ondertitelen, want Harry was altijd zo lekker kort van stof. :P

Er komt blijkbaar een nieuwe spin-off met hoofdpersoon rechercheur Renee Ballard, die in de laatste aflevering van dit seizoen wordt geïntroduceerd. Waarschijnlijk zien we Harry en in elk geval Honey Chandler daar wel weer doorheen fietsen.

Deze serie verdient sowieso een hele extra punt voor het realistisch weergeven van de werkplekken van de politie in LA. Dit in schril contrast met andere politieseries die in LA spelen waar elke doodgewone agent een zee van ruimte in een kantoortuin vol glas heeft. *kuch*The Rookie*hoest*

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30

Martinspire

Awesomeness

The Pitt (2025–)The Pitt (2025–)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.9 | Genre: Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Wat een geweldige serie. Wederom een sterke serie van HBO die iedereen gezien moet hebben. Dit keer over een ziekenhuis in Pittsburgh. En van wat ik overal hoor, kloppen de medische termen, procedures en omgeving helemaal goed, itt veel andere series. Je loopt mee met de persoon die de leiding heeft over de eerste hulp aldaar en daar gebeurt heel veel. Soms ga je er diep op in, maar over het algemeen zijn de heftige situaties nog vrij goed te volgen zonder al te ranzig te worden. Het heeft ook wat weg van 24, daar het in real-time gebeurd. Je volgt de shift van 1 team in 15 afleveringen en er is eigenlijk nooit echt een rustmoment.

Ik kan aanraden om de serie niet te bingen, maar gewoon elke dag 1 te doen, zodat je er nog wat meer over na gaat denken en (mijns inziens) de serie meer kunt waarderen. Het is sowieso wel een lofzang naar de situaties waar medische specialisten en verpleegkundigen mee te maken krijgen. En hoewel er veel nieuwe gezichten te zien zijn, vind ik de casting toch wel goed gelukt. Vooral naarmate het seizoen vordert, ga je ze meer waarderen. Er is ook wel wat tijd voor persoonlijke drama, maar het draait toch vooral om het helpen van de slachtoffers die de eerste hulp binnen komen rijden. Special effects zijn uitmuntend gedaan. Je hebt nergens echt het idee dat ze met een pop werken en dat is toch wel aan de regie en productie te danken. Als je na het kijken ook nog wat filmpjes op het internet zoekt over reacties op de serie, dan ga je pas echt zien hoeveel beter het is om eindelijk weer eens een realistische ziekenhuisserie te hebben. Mocht je nog iemand kennen die in dat vakgebied werkt, dan moet je deze serie zeker even tippen. Een serie die zich kan meten met Chernobyl. Gaat dat zien!
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/10.png10 / 10

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Laatst online: 01:46

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

The Wheel of Time (2021–)The Wheel of Time (2021–)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 60 min | MPAA: TV-14
Ergens vorige week hebben we het nieuwste seizoen afgerond, gelukkig was er wel een recap aan het begin. Want anders moesten we de hele serie opnieuw gaan kijken en daar hadden we niet veel zin in, dit nieuwe seizoen opent gelukkig met veel actie!

Er gebeurd echt van alles in de eerste aflevering, helaas blijft dit niet en vind ik persoonlijk dat het niveau ergens bij de derde/vierde aflevering zelfs zo dusdanig naar beneden gaat. Dat er serieus getwijfeld is of wij het seizoen nog wel af wouden kijken, want alles leek even weer stil te staan. Maar we zijn toch door gaan kijken en gelukkig werden de laatste afleveringen weer beter met uiteindelijk een behoorlijk pittige finale..

Nu is het helaas weer wachten op het volgende seizoen, ik gok dat we die pas ergens halverwege volgend jaar zullen krijgen?
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
G_Dragon schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 09:30:
The Wheel of Time (2021–)[Afbeelding: The Wheel of Time (2021–)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 60 min | MPAA: TV-14
Ergens vorige week hebben we het nieuwste seizoen afgerond, gelukkig was er wel een recap aan het begin. Want anders moesten we de hele serie opnieuw gaan kijken en daar hadden we niet veel zin in, dit nieuwe seizoen opent gelukkig met veel actie!

Er gebeurd echt van alles in de eerste aflevering, helaas blijft dit niet en vind ik persoonlijk dat het niveau ergens bij de derde/vierde aflevering zelfs zo dusdanig naar beneden gaat. Dat er serieus getwijfeld is of wij het seizoen nog wel af wouden kijken, want alles leek even weer stil te staan. Maar we zijn toch door gaan kijken en gelukkig werden de laatste afleveringen weer beter met uiteindelijk een behoorlijk pittige finale..

Nu is het helaas weer wachten op het volgende seizoen, ik gok dat we die pas ergens halverwege volgend jaar zullen krijgen?
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
Met een beetje pech komt die helemaal niet. Amazon heeft nog niet besloten om een 4e seizoen te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Laatst online: 01:46

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

jeroenkb schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 09:44:
[...]

Met een beetje pech komt die helemaal niet. Amazon heeft nog niet besloten om een 4e seizoen te doen
Oh die is nog geen eens aangekondigd? :o
Hopelijk word dit niet nog z'n serie die geen eind krijgt :X

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
G_Dragon schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 09:46:
[...]

Oh die is nog geen eens aangekondigd? :o
Hopelijk word dit niet nog z'n serie die geen eind krijgt :X
Die kans is er sowieso wel. Las dat tv seizoen 3 hoort bij boek 4/5. Er zijn in totaal 14 boeken..........

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-09 15:11

Stimulate14

⭐⭐⭐

Er komt blijkbaar een nieuwe spin-off met hoofdpersoon rechercheur Renee Ballard, die in de laatste aflevering van dit seizoen wordt geïntroduceerd. Waarschijnlijk zien we Harry en in elk geval Honey Chandler daar wel weer doorheen fietsen.
Ja, daar kijk ik wel naar uit. Harry komt 1 aflevering langs.
Zonde, had meer seizoenen van Harry gewild.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:09
@Elvhenk @Stimulate14 ik ken deze serie niet maar dacht, bekende namen. Renee Ballard heeft ook 2 "eigen' boeken, wellicht daar ook een serie van(?). Nu de reeks aan het lezen (bij nr 18) dus ga deze serie ook kijken. The lincoln lawyer serie (Mickey Haller) hoort ook bij de boekenreeks.

https://www.boekbeschrijv...lly-michael/connelly.html

[ Voor 3% gewijzigd door Marc3l op 02-05-2025 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Black Mirror (2011–)Black Mirror (2011–)
Tweakers: 8 | IMDb: 8.7 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 60 min | MPAA: TV-MA
*seizoen 7 review.

"Leuk! Een nieuw seizoen Black Mirror!"
Nou, dat viel in de praktijk toch een beetje tegen...
De eerste aflevering vond ik erg goed maar de rest was vrij ondermaats. Behalve dan misschien afl4 (met die digitale wezentjes), al kan die ook positief zijn opgevallen omdat de rest zo slecht was.
Jammer, ik had er meer van verwacht.

Ondanks de sterke eerste aflevering geef ik dit seizoen een 3. Volgende keer (weer) beter!
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/3.png3 / 10

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pat911
Woman of the Dead (2022–)Woman of the Dead (2022–)
Tweakers: N/A | IMDb: 6.8 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Woman of the Dead, oftwel Totenfrau in goed Duits/Oostenrijks.

In seizoen 1 volgen we Blum, een uitvaartonderneemster, waarvan de man omkomt bij een motorongeluk. Na zijn dood ontdekt ze dat haar man een jong meisje onderhield en ze gaat op ontdekkingstocht waarom hij dat deed. Had hij een affaire, of is er meer aan de hand. De notabelen van het dorp zijn inmiddels druk bezig om een groot hotel nog groter te maken, en als het onderzoek van Blum bij die notabelen uitkomt, wordt ze tegengewerkt. Spannende serie.

In seizoen 2 heeft Blum het raadsel rondom haar man opgelost. In seizoen 1 moest ze daavoor wat discutabele maar begrijpelijke acties uitvoeren. Deze acties lijken haar nu te achterhalen en ze wordt doel van een onderzoek door het BKA - Bundes Kriminal Ambt. Terwijl ze achterna gezeten wordt door de politie, zitten er ook criminelen achter haar aan. Zij en haar assistent doen alles om van de radar te blijven, maar het net sluit zich. Wederom heel spannend, en erg bingewaardig.

Gezien de verhalen zijn gebaseerd op de Totenfrau-trilogie verwacht ik nog wel een derde deel. Ook in de serie is nog niet alles helemaal opgelost aan het eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-09 15:11

Stimulate14

⭐⭐⭐

Marc3l schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 18:42:
@Elvhenk @Stimulate14 ik ken deze serie niet maar dacht, bekende namen. Renee Ballard heeft ook 2 "eigen' boeken, wellicht daar ook een serie van(?). Nu de reeks aan het lezen (bij nr 18) dus ga deze serie ook kijken. The lincoln lawyer serie (Mickey Haller) hoort ook bij de boekenreeks.

https://www.boekbeschrijv...lly-michael/connelly.html
Ja, er komt dus met haar een spin-off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jron667
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:51
[b]G_Dragon schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 09:30Dat er serieus getwijfeld is of wij het seizoen nog wel af wouden kijken, want alles leek even weer stil te staan. Maar we zijn toch door gaan kijken en gelukkig werden de laatste afleveringen weer beter met uiteindelijk een behoorlijk pittige finale..
Een perfect omschrijving van een boek uit de Wheel of Time serie!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Griselda (2024)Griselda (2024)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Biography, Crime, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Daar ik een fan van kartel-series ben kon Griselda natuurlijk niet ontbreken.
In mijn herinnering kreeg de serie goede kritieken, waarbij voornamelijk Sofia Vergara enkele pluimen in haar bips gestoken kreeg. Laat ik niet om de hete brei heen draaien: ze komt op mij niet heel overtuigend over, ondanks dat ze zich met harde hand naar de top werkt en met diezelfde hand regeert. Ze laat te veel emotie (angst, bezorgdheid, onzekerheid) zien om als gevreesde en meedogenloze drugsbaas over te komen, niet alleen richting de kijker maar ook richting de grote bazen en haar werknemers. Eenmaal op de troon kijkt ze het ene moment heel erg uit de hoogte om een seconde later weer heel bezorgd te kijken.
Alle andere karakters doen het meer dan prima en komen wél goed over, behalve júist degene waar de serie om draait: Sofia Vergara. Dat doen series als La Reina del Sur (met Kate del Castillo) en Queen of the South (met Alice Braga) toch echt beter.

Om die reden kan ik niet meer dan een 6,5 geven. Ook al is het verhaal (zij het wat snel er doorheen geramd) best wel prima.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Elvhenk

Elvhenk

/me hartje GO

The Bondsman (2025–)The Bondsman (2025–)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Action, Drama, Horror | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Hub Halloran is the Bondsman, die door een vervelende bijkomstigheid in de privésfeer het loodje legt en in de hel belandt. Maar de hel spuugt hem gelijk weer uit, omdat de duivel hem nodig heeft om op ontsnapte demonen te jagen in plaats van criminelen. The plot thickens vrij snel daarna. >:)
Ik vond dit een leuke urban horror fantasy met de nodige gore, maar ook humor. Het verhaal balanceert de hele tijd rond goed en kwaad, wel in een tamelijk Amerikaans reli setting. Hub is niet bepaald Superman. Het zijn 8 korte afleveringen van 30 minuten en het verhaal is zeker fast paced te noemen. Elke aflevering actie te over.
Het seizoen eindigt met een enorme cliffhanger, om Amazon over te halen nog een seizoen te maken. Dikke kans dat dat lukt.
Maar zo niet, dan is het toch de moeite om te kijken. Want ook Kevin Bacon! 8)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
The Newsroom (2012–2014)The Newsroom (2012–2014)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.6 | Genre: Drama | Runtime: 55 min | MPAA: TV-MA
POV: The Newsroom is best goed.

In het kort is het gruwelijk gore glibberige zeep die constant uit je handen glijdt. Kenners herinneren zich Aaron Sorkin nog wel van zijn andere materiaal zoals The Social Network en The West Wing. Dit hier is een soortgelijk drama over hoe het er in de achterkamertjes aan toe gaat.

Wacht, klik nog niet weg, het is niet zo saai als het lijkt. Je raadt nooit wat er allemaal gaat gebeuren met het karakter van Jeff Daniels!

Vijf redenen waarom je zou moeten kijken: de humor.

Verder zijn de onderlinge relaties goud en geeft het een weergave van hoe het er (licht gedramatiseerd :P) in de nieuwskamers aan toe kan gaan. Afgewisseld met relatief sterke one- en multiliners. En running gags. En serious business. Die wel of niet gebaseerd zou kunnen zijn op het reilen en zeilen bij CNN (in de serie neergezet als het fictieve "ACN") in het echte leven. Dingen waarvan ze niet willen dat jij ze weet, uiteraard.

Qua acteurs zal je veel namen herkennen uit veelal mindere films en series. Deze serie laat zien dat schrijfwerk er naast het acteren toe doet, want ik had niet durven voorspellen dat ik Alison Pill op deze manier voorbij zou zien komen op het kleine scherm. Of dat Dev Patel op zich wel een overtuigende nerd kan zijn. En natuurlijk Olivia Munn, wiens optreden in o.a. X-Men mij nooit veel heeft kunnen doen tot deze rol als effectenhandelaar. Had ik Sam Waterston al genoemd met zijn onaflaatbare strikje? Of Emily Mortimer die de zaak bij elkaar weet te houden terwijl Jeff Daniels zijn uiterste best doet om onbedoeld zijn meest affable kant te tonen?

Hoofdreden om de serie te kijken is echter niet de humor, zeep of de overdreven momenten waarbij men met de camera een rondje om het gezicht draait voor een extra dramatisch shot. Je kijkt dit om gelijktijdig o.a. Wikipedia open te slaan en kruislings mee te kijken hoe dingen in de echte wereld zijn gebeurd en dit doe je tot je minstens twee serieuze bronnen hebt. Met een eerste release in 2012 en een laatste derde seizoen in 2014 is het soms bijna eng om te horen dat dingen die nu "mainstream" zijn in de wapperende wereld toen al uitgebreid werden besproken, inclusief het gevaar van sociale media.

Verkenning van ethiek rond het brengen van nieuws: dat is denk ik hoe je dit het eenvoudigst kan omschrijven. Kijk de volgende clip uit de eerste aflevering om te zien of het je iets lijkt:

En wist je dat clickbait ook werkt ná de tekst? Je gelooft het níet!

[ Voor 6% gewijzigd door Stukfruit op 07-05-2025 06:27 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Toevallig vorige week aan begonnen (en nu halverwege S02). Kijkt wel lekker weg. Heeft alleen met vlagen nogal weinig te maken met een "newsroom". Dat hele gedoe met Maggie & Don in S01... Het is echt meer een serie over de poppetjes dan echt het werk. Ondanks dat ze wel vaak echt nieuws er in verwerken (en dan halverwege de EP een datum in beeld komt als semi duidelijk is waar het nieuws naar toe gaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 07:36:
[...]

Toevallig vorige week aan begonnen (en nu halverwege S02). Kijkt wel lekker weg. Heeft alleen met vlagen nogal weinig te maken met een "newsroom". Dat hele gedoe met Maggie & Don in S01... Het is echt meer een serie over de poppetjes dan echt het werk. Ondanks dat ze wel vaak echt nieuws er in verwerken (en dan halverwege de EP een datum in beeld komt als semi duidelijk is waar het nieuws naar toe gaat).
Gure zeepserie dus :p

Gaat ook zo blijven. Maar zoals je zegt: het kijkt lekker weg. Ik had 'm al jaren in de kijkqueue staan omdat ik niet van zeep hou (douchegel is natuurlijk beter :+) en toch was ik er zo doorheen.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Becoming Elizabeth (2022)Becoming Elizabeth (2022)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Elizabeth Tudor, an orphaned teenager who becomes embroiled in the political and sexual politics of the English court on her journey to secure the crown.

We hebben deze serie een tijd geleden gekeken, maar ik was er nog niet aan toegekomen om een review te schrijven.

Becoming Elizabeth volgt redelijk nauw de Tudor-periode in Engeland, met de opkomst van Elizabeth als rode draad. De serie weet een sterke historische sfeer neer te zetten met werkelijk prachtige locaties, indrukwekkende kostuums en schitterende cinematografie.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4njRMoy.png

Alicia von Rittberg (IMDB) speelt Elizabeth overtuigend. Ze oogt in de serie weliswaar wat ouder dan Elizabeth destijds in werkelijkheid was, maar gezien de zware thema’s en complexe relaties waarin ze verwikkeld raakt, is dat wat mij betreft juist een verstandige keuze.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/40vMZka.png

De serie zit vol met backstabbing, intriges en politieke manoeuvres — precies wat je verwacht van een goed kostuumdrama over deze roerige periode.

Helaas lijkt het erop dat er geen tweede seizoen zal komen, wat ik jammer vind. Gelukkig eindigt het eerste seizoen niet met een enorme cliffhanger, waardoor je toch met een bevredigd gevoel achterblijft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Billy the Kid (2022–)Billy the Kid (2022–)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Adventure, Biography, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Een episch romantisch avontuur gebaseerd op het leven van Billy the Kid: van zijn eenvoudige Ierse afkomst en jeugd als cowboy en gunslinger, tot zijn rol in de Lincoln County War en daarna.

Ook deze serie zagen we alweer een tijd geleden, maar het verdient absoluut een review. Het is een sterke serie — gemaakt door de mensen achter Vikings, en dat is goed te merken.

Seizoen 1 en 2 zijn beschikbaar, en het lijkt erop dat er een derde seizoen komt om het verhaal af te sluiten.

De serie volgt Billy vanaf zijn jeugd en toont hoe hij opgroeit en uiteindelijk het pad van de outlaw kiest. Wat opvalt is zijn sterke morele kompas: hij komt op voor hen die niet voor zichzelf kunnen opkomen, wat hem in conflict brengt met de gevestigde orde.

Tom Blyth speelt Billy overtuigend, met een fijne balans tussen gevoeligheid en ruwheid. De dynamiek met Daniel Webber als Jesse Evans — van jeugdvrienden tot rivalen — is sterk neergezet.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dUEeP9b.png

Een van de tegenstanders is Lawrence G. Murphy, gespeeld door Vincent Walsh. Deze man is geboren om een Ierse loudmouth hufter te spelen — heerlijk irritant.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/62LkZsm.jpeg

Billy the Kid is geen pure actieserie, al zit er zeker sterke actie in. Het is in de kern een drama, een karaktergedreven verhaal verpakt als een geweldige western.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20:26

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

@Tijntje waar is Billy the Kid te zien?

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Blijkbaar op Viaplay https://www.justwatch.com/nl/tv-series/billy-the-kid
Ik heb hem via andere kanalen tot mij genomen ;)

Pagina: 1 ... 20 ... 25 Laatste

Let op:
Je kan met het 'tt' ID uit de IMBd link iedere serie vinden in de UBB-generator.