Welke serie heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 2] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 19 ... 25 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Stukfruit schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 19:26:
The Night Of (2016)[Afbeelding: The Night Of (2016)]
Tweakers: 8.7 | IMDb: 8.4 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 525 min | MPAA: TV-MA
Ze vraagt of hij zin heeft in een sigaret. 't Is laat op de avond, ze liggen op bed.
In een woning in een stad, waar niemand hen hoort.
Waar niemand hen kent. En niemand hen stoort.
Op de vloer ligt een lege fles wijn. En kledingstukken die van haar of hem kunnen zijn.
Een schemering, de radio zacht, deze nacht heeft alles, wat hij van een nacht verwacht.

Het is een nacht, die je normaal alleen in films ziet.
Het is een nacht, die wordt bezongen in het mooiste lied.
Het is een nacht, waarvan hij dacht dat hij 'm nooit beleven zou.

Maar vannacht beleeft hij 'm... en John Torturro staat hem krabbend in een steegje op te wachten met eczeem aan zijn voet.

Wait, huh? Dat is niet hoe Guus Meeuwis het bezong :X

Een intens schimmige sfeer ontvouwt zich uit dit passionele scenario en Nasir Khan (gespeeld door Riz Ahmed) wordt wakker uit een mooie droom. Hij zegt nog even gedag en ontdekt in het donker dat zijn net opgepikte vlam plotseling in een plas met bloed ligt nadat hij even heeft geslapen na een fijne vrijpartij. Shit, wat doe je in zo'n situatie? Rennen? 911 bellen? In paniek raken?

Zo begint de serie met een tergende weg rond een "who-dunnit?"-verhaal dat al vele keren eerder is uitgekauwd, maar een nieuwe wending krijgt dankzij de manier waarop het verteld wordt. John Stone (John Torturro) is een advocaat voor low-life tuig die tot over zijn hoofd in deze veel intensere zaak verdwaald raakt en Dennis Box de politiedetective (Bill Camp met hilarische pruik) is een "subtle beast" die de gehele serie door met de gedachte speelt om met een laatste "win" zijn pensioen in te gaan.

Wat het aantrekkelijk maakt om te blijven kijken is de relatief realistische weergave van de problemen. De politie is geen vriend of tegenstander en doet gewoon haar werk, terwijl hoofdrolspeler Riz Ahmed redelijk geloofwaardig overkomt als enigszins naïeve jongere die langzaam verzeild raakt in de gevangenis op Rikers Island. Ook al is hij in het echt wat ouder, want jongeren in Amerikaanse series zijn doorgaans 30+ :+

Als je fan bent van series of films die zich deels in de rechtbank afspelen en tussendoor een beetje The Wire-achtige taferelen volgen, dan is dit wel een aanrader.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
Genereer je eigen UBB code review
Wat nog mist is dat het een Amerikaanse remake is. Van het eerste seizoen van de Britse Criminal Justice. Die ik overigens niet heb gezien. The Night Off wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
RobertMe schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 20:42:
[...]

Wat nog mist is dat het een Amerikaanse remake is. Van het eerste seizoen van de Britse Criminal Justice. Die ik overigens niet heb gezien. The Night Off wel.
Thanks. Normaalgesproken zoek ik het altijd even op, maar daar is het nu dubbel te laat voor :)

Legt misschien wel uit waarom ik uitspraken voorbij heb zien komen van Torturro over een potentieel tweede seizoen.

Zou eigenlijk ook wel weer jammer zijn, want het huidige seizoen is wat mij betreft prima.

[ Voor 21% gewijzigd door Stukfruit op 07-02-2025 20:51 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Stukfruit schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 20:49:
Legt misschien wel uit waarom ik uitspraken voorbij heb zien komen van Torturro over een potentieel tweede seizoen.
Gezien het van 2016 is zal de kans op een tweede seizoen wel heel klein zijn. Maar ik wacht ook ook nog steeds op S05 van Sherlock :+ ("we willen er echt mee doorgaan als we iedereen (/cast) bij elkaar kunnen krijgen ").
Zou eigenlijk ook wel weer jammer zijn, want het huidige seizoen is wat mij betreft prima.
Wat ik nu die twee zinnen op Wikipedia las is heeft die ander ook twee zelfstandige seizoenen. (Zoals bv True Detective ook losstaande verhalen zijn. Verder uiteraard niet te vergelijken qua serie).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Klopt, anthologie. Maar zoals je bij True Detective ziet gaat dat op een gegeven moment ook herhalen.

Liever een heel goed eerste seizoen, dan 2 goede en 8 mindere, waarvan het een-na-laatste seizoen wel ok was.

American Horror Story heeft mij op dat gebied enigszins verpest :+

[ Voor 14% gewijzigd door Stukfruit op 07-02-2025 21:06 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:18

The Third Man

The Third Jellyfish

The Night Of (2016)

Als je fan bent van series of films die zich deels in de rechtbank afspelen en tussendoor een beetje The Wire-achtige taferelen volgen, dan is dit wel een aanrader
Pareltje inderdaad, had hem zelf gevonden toen ik eens wat willekeurige HBO series ging uitproberen. Het is trouwens wel specifiek een "ten onrechte verdacht" crime-serie, niet een "hopelijk pakken ze de dader(s)" zoals The Wire en True Detective.
John Torturro staat hem krabbend in een steegje op te wachten met eczeem aan zijn voet.
Droge humor ook bij het bezoek aan de Chinese apotheek om (ten einde raad) van het extreme eczeem af te komen, waar de Chinese apotheker doodleuk zegt "daar gaat niks tegen helpen, je moet gewoon die kat wegdoen" :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
The Third Man schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 21:41:
Droge humor ook bij het bezoek aan de Chinese apotheek om (ten einde raad) van het exteme eczeem af te komen, waar de Chinese apotheker doodleuk zegt "daar gaat niks tegen helpen, je moet gewoon die kat wegdoen" :D
spoiler:
En dat maakt het einde met de kat in beeld nog beter O+

Die eczeemproblemen voel je als kijker op een gegeven moment ook wel een beetje :X

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:51

Tijntje

Hello?!

The Night Of (2016)[Afbeelding: The Night Of (2016)]
Tweakers: 8.7 | IMDb: 8.4 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 525 min | MPAA: TV-MA
Ze vraagt of hij zin heeft in een sigaret. 't Is laat op de avond, ze liggen op bed.
In een woning in een stad, waar niemand hen hoort.
Waar niemand hen kent. En niemand hen stoort.
Op de vloer ligt een lege fles wijn. En kledingstukken die van haar of hem kunnen zijn.
Een schemering, de radio zacht, deze nacht heeft alles, wat hij van een nacht verwacht.

Het is een nacht, die je normaal alleen in films ziet.
Het is een nacht, die wordt bezongen in het mooiste lied.
Het is een nacht, waarvan hij dacht dat hij 'm nooit beleven zou.

Maar vannacht beleeft hij 'm... en John Torturro staat hem krabbend in een steegje op te wachten met eczeem aan zijn voet.

Wait, huh? Dat is niet hoe Guus Meeuwis het bezong :X

Een intens schimmige sfeer ontvouwt zich uit dit passionele scenario en Nasir Khan (gespeeld door Riz Ahmed) wordt wakker uit een mooie droom. Hij zegt nog even gedag en ontdekt in het donker dat zijn net opgepikte vlam plotseling in een plas met bloed ligt nadat hij even heeft geslapen na een fijne vrijpartij. Shit, wat doe je in zo'n situatie? Rennen? 911 bellen? In paniek raken?

Zo begint de serie met een tergende weg rond een "who-dunnit?"-verhaal dat al vele keren eerder is uitgekauwd, maar een nieuwe wending krijgt dankzij de manier waarop het verteld wordt. John Stone (John Torturro) is een advocaat voor low-life tuig die tot over zijn hoofd in deze veel intensere zaak verdwaald raakt en Dennis Box de politiedetective (Bill Camp met hilarische pruik) is een "subtle beast" die de gehele serie door met de gedachte speelt om met een laatste "win" zijn pensioen in te gaan.

Wat het aantrekkelijk maakt om te blijven kijken is de relatief realistische weergave van de problemen. De politie is geen vriend of tegenstander en doet gewoon haar werk, terwijl hoofdrolspeler Riz Ahmed redelijk geloofwaardig overkomt als enigszins naïeve jongere die langzaam verzeild raakt in de gevangenis op Rikers Island. Ook al is hij in het echt wat ouder, want jongeren in Amerikaanse series zijn doorgaans 30+ :+

Als je fan bent van series of films die zich deels in de rechtbank afspelen en tussendoor een beetje The Wire-achtige taferelen volgen, dan is dit wel een aanrader.
Wat ontzettend toevallig, wij hebben deze serie ook net klaar.
Helemaal eens met je review.
De eerste aflevering vind ik echt een meesterwerk in het opvoeren van de spanning.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Het afwisselen tussen wie wat gedaan zou hebben vond ik trouwens ook wel mooi uitgevoerd. Ze gingen er net iets verder in dan andere series of films.

[ Voor 3% gewijzigd door Stukfruit op 08-02-2025 11:06 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Stukfruit schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 11:06:
Het afwisselen tussen wie wat gedaan zou hebben vond ik trouwens ook wel mooi uitgevoerd. Ze gingen er net iets verder in dan andere series of films.
Wat was jullie conclusie aan het eind van de serie, wie had het gedaan?
Er zat bij ons nog wel een klein stukje twijfel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Tijntje schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 11:11:
[...]

Wat was jullie conclusie aan het eind van de serie, wie had het gedaan?
Er zat bij ons nog wel een klein stukje twijfel
spoiler:
De drugshandelaar en "niet-vriend" :Y

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ik zie em (The night of) bij Justwatch nergens staan; waar hebben jullie em gekeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:06
GurbY{nl} schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 12:58:
Ik zie em (The night of) bij Justwatch nergens staan; waar hebben jullie em gekeken?
Hint er staat een dikke HBO logo op de poster ;).

Tevens geeft tvtime hem gewoon aan waar die te kijken is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Nu online

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Carlos0_0 schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 13:03:
[...]

Hint er staat een dikke HBO logo op de poster ;).

Tevens geeft tvtime hem gewoon aan waar die te kijken is
Fok... Je hebt gelijk!
En tvtime ken ik niet; gebruikte altijd Justwatch maar zal dit ook eens bestuderen; tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
GurbY{nl} schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 12:58:
Beter kijken dan? :p Zie hem hier gewoon staan op JustWatch, incl. afgevinkt dat ik alles gezien heb en indicatie dat die op MAX staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Nu online

GurbY{nl}

GurbY{nl}

RobertMe schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 13:16:
[...]

Beter kijken dan? :p Zie hem hier gewoon staan op JustWatch, incl. afgevinkt dat ik alles gezien heb en indicatie dat die op MAX staat.
Wat gek?! Ik heb echt alleen staan dat ie met de trial op appletv te zien is en verder nergens??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
GurbY{nl} schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 15:42:
[...]

Wat gek?! Ik heb echt alleen staan dat ie met de trial op appletv te zien is en verder nergens??
Ben je wellicht een Belg? Misschien daar niet beschikbaar en in dan NL wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
RobertMe schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 16:51:
[...]

Ben je wellicht een Belg? Misschien daar niet beschikbaar en in dan NL wel.
België heeft 'm ook :Y

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

Elvhenk schreef op zondag 29 december 2024 @ 12:41:
Mayor of Kingstown (2021–)[Afbeelding: Mayor of Kingstown (2021–)]
Tweakers: N/A | IMDb: 8.2 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Dit is een full blown crime serie, gezien vanuit diverse standpunten. Mike McLusky (Jeremy Renner) is een tussenpersoon voor gevangenen en hun familie. Hij is een spin in het web in de fictieve stad Kingstown, waar het gevangeniswezen de belangrijkste bedrijfstak is.
Mike heeft de taak tegen wil en dank overgenomen van zijn broer en heeft zelf in de gevangenis gezeten. Alle partijen, zowel de criminelen als de wet, vertrouwen hem of zien hem als een noodzakelijk kwaad, maar om daar de balans in te houden is best een beetje lastig. :P Hij heeft noodgedwongen veel ijzers in het vuur.
Het is een heel gewelddadige serie, daarin doet het denken aan Sons of Anarchy. Jeremy Renner is heel overtuigend als de reluctant mayor, met een nogal kort lontje. :P
Sowieso is 95% van de personages in de serie kwaad, heel kwoad. Het tempo ligt hoog en de verhaallijnen zijn bepaald niet voorspelbaar.

Ik heb alleen seizoen 1 gezien tot nu toe, maar ik vond het nu al een review waard. ;)
Ik kijk verder.
Bovenstaande review geldt alleen voor seizoen 1, voor de seizoenen daarna haal ik er anderhalve punt af.
Het verzandt nogal in een draaikolk van negativiteit en geweld, daar is op een gegeven moment het verrassende wel af. Het wordt eenheidsworsterig, en zelfs een beetje voorspelbaar, zo van: 'die gaat nu vast ook weer dood.' En jawel.
Het ergert me altijd in series als mensen steeds domme beslissingen blijven nemen. In het echte leven leren mensen toch van hun fouten, af en toe dan, of tenminste sommige mensen. Dat is in de serie niet zo: iedereen die weg zou kunnen komen doet dat niet.

spoiler:
Het personage Iris got on my tits. And not in a good way. :+
Dus ik ben afgehaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Nu online

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Hier zie ik ook nergens dat ie op HBO te zien is??

Edit.....

Laat maar... Ik was niet wakker... Als ik em op hd of 4K zet verschijnt HBO....

[ Voor 15% gewijzigd door GurbY{nl} op 08-02-2025 21:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
GurbY{nl} schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 21:36:
[...]

Hier zie ik ook nergens dat ie op HBO te zien is??

Edit.....

Laat maar... Ik was niet wakker... Als ik em op hd of 4K zet verschijnt HBO....
Ik zie nu eigenlijk pas voor de eerste keer dat er een groot verschil zit tussen mobile:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A95qB4BYfge8rqvhm9gPC1VFtzg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/geupW9FULtylLN6phDvaApTa.jpg?f=fotoalbum_large

...en desktop:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x-tOB70A0RmLaxayquhZ_NwAANY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7wwBy5HqHjWQoxyhTcNlHSZh.png?f=fotoalbum_large

Dus ik vermoed dat het niet veel te maken heeft met wakker zijn of niet :) Er is gewoon geen mobiele interface waarin "Everything" standaard te zien is...

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Cassandra (2024–)Cassandra (2024–)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Drama | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Creepy Deutsche sci-fi mit der Cassandra auf dem Machinen!

Die hoofdrolßpelers haben einen Computer en daarin zit wel einz ringel-esje los. Misschien wel meer dan eentje, want diese serie geht namelich ober Cassandra; een geschifte AI die tut mir leidt aan Megalomanie. Tot aan der tut, ik zeg het je.

Na wat heen en weer tüteren blijkt er jawohl ein mooi achtergrossverhahl bij te horen en de gezichtsuitdrukkingen zijn ondanks de relatief simpele technik behoorlijk grußgoett gedaan. Ze is legit creepy und oncomfortabelmachend.

Oh nee, ze zegt nu dat ik minstens een 7 mußß geben omdat ze anders m'n vinger gaat afknippen, hilfe!

Und mijn entschuldigung voor mein Duits. Ich habt es immer nog nicht gelernt :+
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:12
Stukfruit schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 22:00:
[...]
Dus ik vermoed dat het niet veel te maken heeft met wakker zijn of niet :) Er is gewoon geen mobiele interface waarin "Everything" standaard te zien is...
Als ik inlog met mijn account krijg ik ook enkel HBO MAX te zien, incognito (zonder inloggen) komt daar Apple TV ook bij 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
RigolleM schreef op zondag 9 februari 2025 @ 08:56:
[...]

Als ik inlog met mijn account krijg ik ook enkel HBO MAX te zien, incognito (zonder inloggen) komt daar Apple TV ook bij 8)7
Die AppleTV regel ziet er wel heel erg uit als reclame. Heb je niet een adblocker geïnstalleerd in de browser, en dat die niet uitgevoerd wordt in incognito vensters? (In Firefox moet je expliciet aangeven dat een extensie ook in een incognito venster uitgevoerd mag worden. Geen idee hoe dat met Chrome en afgeleide zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:12
RobertMe schreef op zondag 9 februari 2025 @ 09:00:
[...]

Die AppleTV regel ziet er wel heel erg uit als reclame. Heb je niet een adblocker geïnstalleerd in de browser, en dat die niet uitgevoerd wordt in incognito vensters? (In Firefox moet je expliciet aangeven dat een extensie ook in een incognito venster uitgevoerd mag worden. Geen idee hoe dat met Chrome en afgeleide zit)
Adblocker (Chrome) maakt geen verschil aan of uit... inloggen wel, zonet ook getest met Safari (zonder adblocker), ingelogd enkel HBO MAX, uitgelogd komt Apple TV ook tevoorschijn (als reklame inderdaad).

Soit, ik zie in Trakt.tv dat ik hem al gezien heb.. slecht geheugen blijkbaar |:(

[ Voor 7% gewijzigd door RigolleM op 09-02-2025 09:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:38
Stukfruit schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 06:48:
Wel een dikke +1 voor Marwan Kenzari die laat horen hoe het moet qua gebruik van de Nederlandse taal in een Amerikaanse serie.
Elvhenk schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 12:13:
* Elvhenk is afgehaakt. :+

Maar TIL dat ook accenten tegenwoordig met AI worden opgepoetst. Dat verklaart waarom het Duits in diverse series ineens veel beter klinkt. Verstaanbaar zelfs, doemaargek. :X
Die acteur van The Night Agent is gewoon een Nederlander. Dus nogal wiedes dat z'n Nederlands goed is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
LA-384 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 19:45:
[...]

[...]

Die acteur van The Night Agent is gewoon een Nederlander. Dus nogal wiedes dat z'n Nederlands goed is.
Op basis van wat denk je (denk ik?) dat ik denk dat Marwan Kenzari geen Nederlander is? :P

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:15
Belangrijkste punt van The Night Of is dat het systeem een enorme impact heeft op de betrokkenen, door de manier waarop het gestructureerd is. Het is geen good VS bad story, maar een verhaal van hoe iemand vermorzeld wordt door de werking van het systeem, of hij nou schuldig of onschuldig is.

Briljante serie.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:38
Stukfruit schreef op zondag 9 februari 2025 @ 19:59:
Op basis van wat denk je (denk ik?) dat ik denk dat Marwan Kenzari geen Nederlander is? :P
Omdat je het prijzenswaardig vindt hoe hij de Nederlandse taal gebruikt.

Hoe moet ik het anders interpreteren dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

LA-384 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 21:45:
[...]

Ik vind perfect Nederlands ook opvallend in Amerikaanse films en series, en ik denk dat SF dat bedoelde. Meestal is het onverstaanbaar gebrabbel, omdat een Amerikaanse acteur snel wat zinnetjes Nederlands moet leren.

Ik heb een Amerikaanse dialect coach een keer gevraagd waarom dat zo vaak het geval is, waarom ze geen Nederlandse acteur vragen. Antwoord: het is bijna altijd een kwestie van te weinig tijd, waardoor er geen werkvisum meer geregeld kan worden om iemand erbij te halen.
Dus het is niet nogal wiedes dat een Nederlandse acteur de rol krijgt.

Er zit heel veel haastwerk bij series, vooral bij van die wekelijkse afleveringen. Bij ondertiteling merk ik dat ook, dan wordt er de dag voor de uitzending nog snel wat gewijzigd aan het script. Zo besluiten ze soms ineens dat de schurken Nederlands (oid) moeten zijn, dus hop, iedereen mee in de waan van de dag. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
LA-384 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 21:45:
[...]

In ieder geval niet zo, want dat is iets anders dan ik schreef: "... laat horen hoe het moet qua gebruik van de Nederlandse taal in een Amerikaanse serie."

Ik zeg nergens dat het prijzenswaardig voor hem is. Ik zeg dat het prijzenswaardig is dat de taal correct is.

Als je eerdere / andere pogingen tot het gebruik van de Nederlandse taal in Amerikaanse series hebt gezien dan begrijp je dat het mij blij maakte om eens een echte Nederlander te zien in plaats van bijvoorbeeld een Duitser die er weinig van kan.

[ Voor 30% gewijzigd door Stukfruit op 09-02-2025 23:52 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Makaja
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:37
Ferry: The Series (2023–)Ferry: The Series (2023–)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Na het kijken van de eerste Ferry film, volgt de serie. En ik moet zeggen, dat keek best lekker weg. Zien we in de eerste film hoe Ferry en Danielle bij elkaar komen, zien we in de serie de opkomst van de drugsbaas, en zijn gevecht tegen de concurrentie en de samenwerking met een bikerbende.
Sterke types, goed uitgediepte personages en een verhaal dat voldoende verrassingen biedt, om het gehele seizoen boeiend te houden. Frank Lammers speelt een uitstekende rol als het hoofpersonage, en Elise Schaap speelt zijn vriendin/vrouw met verve. Tygo Gernand doet zijn best, maar zijn Limburgs/Brabantse accent is met vlagen wat tenenkrommend. Hij speelt zijn rol echter wel weer goed en overtuigd op de andere vlakken prima.
De serie als geheel biedt een mooie achtergrond voor het personage Ferry, en levert een mooie opmaat naar Undercover, waarin we hem dan ook weer terugzien.
Prima serie, en zeker aan te raden.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.png7 / 10

Undercover (2019–2022)Undercover (2019–2022)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.8 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 1 min | MPAA: TV-MA
In 3 seizoenen wordt het verhaal verteld van Bob, een undercover agent van de Vlaamse federale politie.

In seizoen 1 zien we hoe hij zich samen met collega Kim probeert binnen te werken in de groep rondom Ferry Bouman, de grootste drugsdealer van Brabant. En daarbij wordt niet altijd netjes binnen de lijntjes gekleurd, waardoor er penibele situaties ontstaan.
Seizoen 2 richt zich op de gebroeders Berger, die zich bezig houden met illegale wapenhandel. Seizoen 3 zien we Ferry weer terug, en probeert Bob de drugsdealer Serkan neer te halen.

Een serie met een fijn sfeertje, realistische verhaallijnen en die je goed betrekt bij het wel en wee van de personages. Het wordt een heel persoonlijk verhaal, waarbij de nadruk niet enkel ligt op het undercoverwerk, maar ook op de impact die dat heeft op de persoonlijke levens, van zowel de agenten als de boeven. De personages maken een mooie emotionele ontwikkeling door, die ook maakt dat je meegesleept wordt in het verhaal. Wel moest ik de ondertiteling even aanzetten, want zelfs als ex-Limburger is dat Antwerps toch maar moeilijk te volgen.Sowieso is dat nodig, want in seizoen 3 wordt regelmatig Turks gesproken, en die taal ben ik nu eenmaal niet machtig.

Met in het achterhoofd de gebeurtenissen van Ferry de flim en de serie, is dit toch wel een aanrader. Helemaal voor een Vlaams/Nederlands product. Best hoog niveau!
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• noodgang
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-10 22:11
Young Sheldon (2017–2024)Young Sheldon (2017–2024)
Tweakers: 8 | IMDb: 7.7 | Genre: Comedy | Runtime: 30 min | MPAA: TV-PG
Op zoek naar een lekker wegkijkserie toch maar eens aan Young Sheldon begonnen. Ik was eerst wat sceptisch of het concept van The Big Bang Theory niet wat teveel werd uitgemolken.
Toch heeft het me positief verrast. Het is allemaal niet te ingewikkeld, maar ik heb me er zeker wel mee vermaakt. Leuk om te zien dat er ook echt wel karakterontwikkeling plaatsvindt door de seizoenen heen!
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
noodgang schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 13:57:
Young Sheldon (2017–2024)[Afbeelding: Young Sheldon (2017–2024)]
Tweakers: 8 | IMDb: 7.7 | Genre: Comedy | Runtime: 30 min | MPAA: TV-PG
Op zoek naar een lekker wegkijkserie toch maar eens aan Young Sheldon begonnen. Ik was eerst wat sceptisch of het concept van The Big Bang Theory niet wat teveel werd uitgemolken.
Toch heeft het me positief verrast. Het is allemaal niet te ingewikkeld, maar ik heb me er zeker wel mee vermaakt. Leuk om te zien dat er ook echt wel karakterontwikkeling plaatsvindt door de seizoenen heen!
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
Nog steeds aan het wachten op het laatste seizoen, die is in Nederland nog steeds niet te zien.
Ook geen zin om vpn trucjes of te downloaden ofzo :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:27
Schitt's Creek (2015–2020)Schitt's Creek (2015–2020)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.5 | Genre: Comedy | Runtime: 22 min | MPAA: TV-14
Deze serie de afgelopen weken zitten kijken samen met mijn vrouw.
Wat ik het leukste aan deze serie vond is dat je in de loop van de afleveringen en seizoenen wel een verandering in de karakters ziet komen. Sommige blijven wat hangen, maar past zeker bij het karakter zelf.
De synergie is ook tussen de spelers aanwezig. Zeker een aanrader.
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.png8 / 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:06
offtopic:
Ik dacht even dat er serieus stond: shit's creeck :+

The Good Doctor (2017–2024)The Good Doctor (2017–2024)
Tweakers: 8.4 | IMDb: 8.0 | Genre: Drama | Runtime: 41 min | MPAA: TV-14
Na het afronden van House ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe serie. Het maakte niet veel uit wat voor serie zolang het maar dezelfde / vergelijkbare vibe heeft. En dan komt ik op een of andere manier uit bij deze serie. Moet eerlijk bekennen dat ik nu nog in Seizoen 2 zit dus kan er nog niet heel veel over zeggen. Je merkt echter wel dat het van de zelfde maker is. Het format is anders, en toch ook weer niet helemaal? Ipv dat er nu een grote case word opgelost en daarom heen kleine verhaallijnen worden opgepakt is het hier eigenlijk andersom. Er worden kleine verhaallijnen gebruikt om de main story ook weer te kunnen uitleggen.

Tot op heden zeker geen slechte serie voor het Genre..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:54
Landman (2024–)Landman (2024–)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.3 | Genre: Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Naar aanleiding van een review hier ben ik deze serie gaan kijken.
De eerste minuten kreeg ik het idee dat ik naar een maffia serie ging kijken maar dat bleek niet zo uit te pakken.

Landman gaat over Tommy die een "landman" is... Hij is verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van een oliemaatschappij waarin veel geld omgaat.
Dat maakt de serie zeer afwisselend. Er gebeurt ook van alles.
Maar voor mij is het hoogtepunt zijn ex vrouw en dochter. Deze zeer knappe dames zijn een soort te rijke verveelde blondines met soms rare ideeën die regelmatig uit de hand lopen.

Een van de beste series die ik de afgelopen jaren gezien heb
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ik begin daar ondertussen wel nieuwsgierig naar te worden, maar op een of andere manier associeer ik de omschrijving met Dallas :p

Hoeveel lijkt Landsman daar op?

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paddywacker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 20:38
Stukfruit schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 15:57:
Ik begin daar ondertussen wel nieuwsgierig naar te worden, maar op een of andere manier associeer ik de omschrijving met Dallas :p

Hoeveel lijkt Landsman daar op?
Ik vind van niet.
Lucy Ewing (Charlene Tilton) was in die tijd ook een mooie verschijning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

In de eerste afleveringen gaat het over het onderwerp (olie, macht etc). Vervolgens wordt het een paar afleveringen een halve soap door de blondjes en aan het eind gaat het weer terug naar het onderwerp. Zoiets. Wel een vermakelijke serie met droge humor, creatieve oplossingen voor problemen en genoeg snelheid.

Beter dan het afgeraffelde 2e seizoen van Lioness van dezelfde maker.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Ik zou willen zeggen, als je je in de humor van Tulsa King kan vinden, dan is het wat voor jou. Maar ben je zoals ik wat meer van de wat serieuzere kant als Yellowstone of subtielere humor zoals Better Call Saul, dan is het te erg een klucht met een hap-snap plot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
The Third Man schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 18:26:
Ik zou willen zeggen, als je je in de humor van Tulsa King kan vinden, dan is het wat voor jou. Maar ben je zoals ik wat meer van de wat serieuzere kant als Yellowstone of subtielere humor zoals Better Call Saul, dan is het te erg een klucht met een hap-snap plot.
Aha, ik ben meer van de BCS-club.

Dan zet ik 'm voor nu even op de backburner. Misschien kijk ik over 8 jaar nog eens, zoals ik momenteel met wat andere series aan het doen ben waarvan ik destijds dacht dat ik ze niets zou vinden :P

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:54
Vond trouwens de laatste aflevering, die ik nog moest zien, van Landman weinig bijzonders. Alle verhaallijnen werden daarin afgerond, weinig bijzonders.
Doet weinig af aan mijn waardering voor deze serie.

Ik vind overigens deze serie moeilijk te categoriseren, de verhaallijnen zijn verschillend.

[ Voor 18% gewijzigd door Harribo op 15-02-2025 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22:26
The Rehearsal (2022–)The Rehearsal (2022–)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.5 | Genre: Documentary, Comedy | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Wel een unieke serie op HBO max.

Het is alweer een tijdje geleden, maar zeer genoten van deze serie.

Het gaat om het volgende idee.

Nathan Fielder geeft mensen de kans om situaties te oefenen, voordat ze deze daadwerkelijk uitvoeren.

In de eerste aflevering wordt bv een heel cafe nagebouwd om een scene te oefenen wel redelijk bizar en volgens mij is deze serie oprecht uniek in zijn soort.

Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.png9 / 10

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
The Knick (2014–2015)The Knick (2014–2015)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.5 | Genre: Drama, History | Runtime: 1 min | MPAA: TV-MA
Soms gaan er jaren voorbij waarin je bepaalde items op de lange lijst met series en films om te kijken overslaat met de gedachte dat het niet interessant genoeg zal zijn.

Vanaf de introductie is bijzonder snel duidelijk dat deze serie, waarvan iedere aflevering door o.a. Steven Soderbergh werd geregisseerd, een pareltje is. De cinematografie is uitstekend en het verhaal pakt je direct bij de lurven. Het opent met een relatief (it's de snor!) onherkenbare Clive Owen die als Dr. John Thackery en zijn collega Dr. Christiansen (Matt Frewer, met eveneens hilarische snor) tesamen een relatief simpele operatie uitvoeren.

Het jaar is echter 1900 en de operatiekamer is een ouderwets theater, waar men nog als toeschouwer kon leren van de kunsten die vertoond werden bij het gezond maken van de patient. De lichten gaan aan, de spreekstalmeesters introduceren zichzelf en het circus kan beginnen: boem!

Dat moment maakt duidelijk dat dit geen standaard serie is.

Nog beter is dat het geen standaard medisch drama is. Drama is de lijm voor het tonen van machtsdynamiek op een manier waar zelfs Greg uit Succession zich niet met 20 potten vaseline doorheen kan laten glibberen. De macht staat vast, maar desondanks zijn er lichtpuntjes: ik noem bijvoorbeeld een Eve Hewson als Nurse Lucy Elkins, die zeker niet weggezet kan worden als zomaar een zuster. Of Dr. Algernon Edwards (André Holland), een arts die zichzelf in Europa heeft opgewerkt tot erkend autoriteit in zijn vakgebied en terug in de VS letterlijk moet vechten om te dealen met openbare corruptie en racisme. Tot slot is er de eigenaar van "The Knick": het ziekenhuis van de glibberige Herman "Hermie" Barrow (Jeremy Bobb) die zich meer thuis voelt in de club met dames van lichte zeden tijdens de momenten waarop hij niet in elkaar wordt geslagen vanwege onderhandse deals om naast het ziekenhuis ook zijn extra uitgaven met moeite te bekostigen.

Qua vormen van machtsynamiek zal je bijna alles terug gaan zien: de dynamiek tussen vrouw en man, racisme, corruptie, de relatie tussen werknemer en werkgever, de relatie tussen werkgever en geldschieter, het leven tussen een religieus persoon en een rauwdouwer, enz. Denk aan iets en het zit er waarschijnlijk in. Het schrijfwerk is netjes, doch confronterend. Deze confrontatie komt daarentegen niet vanuit een wens om de kijker te vertellen dat deze slecht is als hieraan mee wordt gewerkt. In plaats daarvan ga je de uitkomst zien van karakters die zichzelf tegenwerken om te benadrukken wat het (soms onbedoeld met hilarische gevolgen) voor gevolgen kan hebben. En die voel je soms best wel door je beeldscherm heenkomen in de vorm van plaatsvervangende schaamte.

Wat je ook door het scherm heen zal voelen komen is de erg grafische filmstijl voor de operaties. Hier moet je tegen kunnen omdat het de hele serie aanhoudt en een belangrijk onderdeel is van het verhaal.

Om een lang verhaal wat beter te kunnen bevatten zou je kunnen stellen dat deze van origine Cinemax-serie die nu op HBO Max staat een combinatie is van een ziekenhuisdrama, Banshee (naakt, achterbuurten, zakenlui, enz), Succession (de glibberigheid komt niet alleen van de lichaamsdelen af) en House M.D. met chirurgen zoals het zich zou afspelen in 1900.

De enige reden waarom ik een ster aftrek geef is omdat het (voorlopig?) gecancelled is na een relatief behapbaar seizoenseinde en omdat seizoen twee gaandeweg wat trager leek te worden. Het einde van S2 blijft denk ik nog wel even hangen :X

Het is een zonde te noemen dat meer mensen lang zo over de serie dachten als ondergetekende, maar zoals de ondertitel aangeeft: humanity is hard to cure.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
@Stukfruit Complimenten voor bovenstaande review. En ben het hartgrondig met je eens, deze top-serie verdiende een goed vervolg en kan hem iedereen aanraden te kijken, erg goed.

Ps, gebaseerd op het daadwerkelijk bestaande Wikipedia: Knickerbocker Hospital

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
RoRoNL schreef op zondag 16 februari 2025 @ 09:56:
@Stukfruit Complimenten voor bovenstaande review. En ben het hartgrondig met je eens, deze top-serie verdiende een goed vervolg en kan hem iedereen aanraden te kijken, erg goed.

Ps, gebaseerd op het daadwerkelijk bestaande Wikipedia: Knickerbocker Hospital
Ah ja, goede toevoeging inderdaad. Dat was ik in mijn enthousiasme helemaal vergeten :D

En Mount Sinai is zelfs nog altijd actief als modern ziekenhuis. Deze kende ik al vanwege eigen ervaringen in de VS dus het was grappig om te zien dat het in die tijd ook al langskwam.

Wat ik ook vergat: het geeft een vreemd gevoel om mensen bloedserieus te zien bespreken wat de ontdekking van bijvoorbeeld adrenaline gaat betekenen. Vooral als je daarna even zoekt en ontdekt dat het inderdaad ergens vlak voor 1900 pas werd onderzocht.

Dingen die voor ons heel normaal overkomen, maar met max. ~125 jaar eigenlijk een relatief recente ontdekking blijken te zijn...

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Stukfruit schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 22:38:
The Knick (2014–2015)[Afbeelding: The Knick (2014–2015)]
Tweakers: N/A | IMDb: 8.5 | Genre: Drama, History | Runtime: 1 min | MPAA: TV-MA
Soms gaan er jaren voorbij waarin je bepaalde items op de lange lijst met series en films om te kijken overslaat met de gedachte dat het niet interessant genoeg zal zijn.

Vanaf de introductie is bijzonder snel duidelijk dat deze serie, waarvan iedere aflevering door o.a. Steven Soderbergh werd geregisseerd, een pareltje is. De cinematografie is uitstekend en het verhaal pakt je direct bij de lurven. Het opent met een relatief (it's de snor!) onherkenbare Clive Owen die als Dr. John Thackery en zijn collega Dr. Christiansen (Matt Frewer, met eveneens hilarische snor) tesamen een relatief simpele operatie uitvoeren.

Het jaar is echter 1900 en de operatiekamer is een ouderwets theater, waar men nog als toeschouwer kon leren van de kunsten die vertoond werden bij het gezond maken van de patient. De lichten gaan aan, de spreekstalmeesters introduceren zichzelf en het circus kan beginnen: boem!

Dat moment maakt duidelijk dat dit geen standaard serie is.

Nog beter is dat het geen standaard medisch drama is. Drama is de lijm voor het tonen van machtsdynamiek op een manier waar zelfs Greg uit Succession zich niet met 20 potten vaseline doorheen kan laten glibberen. De macht staat vast, maar desondanks zijn er lichtpuntjes: ik noem bijvoorbeeld een Eve Hewson als Nurse Lucy Elkins, die zeker niet weggezet kan worden als zomaar een zuster. Of Dr. Algernon Edwards (André Holland), een arts die zichzelf in Europa heeft opgewerkt tot erkend autoriteit in zijn vakgebied en terug in de VS letterlijk moet vechten om te dealen met openbare corruptie en racisme. Tot slot is er de eigenaar van "The Knick": het ziekenhuis van de glibberige Herman "Hermie" Barrow (Jeremy Bobb) die zich meer thuis voelt in de club met dames van lichte zeden tijdens de momenten waarop hij niet in elkaar wordt geslagen vanwege onderhandse deals om naast het ziekenhuis ook zijn extra uitgaven met moeite te bekostigen.

Qua vormen van machtsynamiek zal je bijna alles terug gaan zien: de dynamiek tussen vrouw en man, racisme, corruptie, de relatie tussen werknemer en werkgever, de relatie tussen werkgever en geldschieter, het leven tussen een religieus persoon en een rauwdouwer, enz. Denk aan iets en het zit er waarschijnlijk in. Het schrijfwerk is netjes, doch confronterend. Deze confrontatie komt daarentegen niet vanuit een wens om de kijker te vertellen dat deze slecht is als hieraan mee wordt gewerkt. In plaats daarvan ga je de uitkomst zien van karakters die zichzelf tegenwerken om te benadrukken wat het (soms onbedoeld met hilarische gevolgen) voor gevolgen kan hebben. En die voel je soms best wel door je beeldscherm heenkomen in de vorm van plaatsvervangende schaamte.

Wat je ook door het scherm heen zal voelen komen is de erg grafische filmstijl voor de operaties. Hier moet je tegen kunnen omdat het de hele serie aanhoudt en een belangrijk onderdeel is van het verhaal.

Om een lang verhaal wat beter te kunnen bevatten zou je kunnen stellen dat deze van origine Cinemax-serie die nu op HBO Max staat een combinatie is van een ziekenhuisdrama, Banshee (naakt, achterbuurten, zakenlui, enz), Succession (de glibberigheid komt niet alleen van de lichaamsdelen af) en House M.D. met chirurgen zoals het zich zou afspelen in 1900.

De enige reden waarom ik een ster aftrek geef is omdat het (voorlopig?) gecancelled is na een relatief behapbaar seizoenseinde en omdat seizoen twee gaandeweg wat trager leek te worden. Het einde van S2 blijft denk ik nog wel even hangen :X

Het is een zonde te noemen dat meer mensen lang zo over de serie dachten als ondergetekende, maar zoals de ondertitel aangeeft: humanity is hard to cure.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
is inderdaad een geweldige serie, toevallig laatst een interessante youtube er over gekeken die mij weer dingen leerde die ik niet wist :)
Not only was every episode of the show directed by Steven Soderbergh, which is remarkably enough in its own right--the show was also shot by and edited by Soderbergh. Director, cinematographer and editor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:14

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik kijk niet echt heel veel series, maar La Brea vind ik wel oké..

Het begint een beetje met een soort gevoel als Under the Dome, maar dan in 10.000 v. Chr. Het zijn drie seizoenen die elk een eigen verhaallijn hebben, maar een duidelijke draad in het verhaal is uiteindelijk lastig te volgen door het vele gereis door de tijd. Maar het barst van de paradoxale fouten waar het tijdreizen in klassieke cult-film Back to the Future wel goed uitgedacht is. Daarnaast zijn er toch wat delen uit de verhaallijnen die opeens vergeten zijn, zoals een helicopter in seizoen 1 die belangrijk leek, maar uiteindelijk werd vergeten. En ik vraag me nog steeds af hoe je een modern gebouw in 10.000 Voor Christus gebouwd krijgt. Tijdreizen in series geloven we wel, maar een modern gebouw bouwen heeft toch een hoop (onder)aannemers nodig. :P

Daarnaast is de laatste episode behoorlijk afgeraffeld, wat het zonde maakt.

Maar als je hier doorheen kijkt, is het wel een aardige serie.

[ Voor 31% gewijzigd door AW_Bos op 18-02-2025 11:27 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Nu online

GurbY{nl}

GurbY{nl}

AW_Bos schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 11:20:

Het begint een beetje met een soort gevoel als Under the Dome, maar dan in 10.000 v. Chr. Het zijn drie seizoenen die elk een eigen verhaallijn hebben, maar een duidelijke draad in het verhaal is uiteindelijk lastig te volgen door het vele gereis door de tijd. Maar het barst van de paradoxale fouten waar het tijdreizen in klassieke cult-film Back to the Future wel goed uitgedacht is. Daarnaast zijn er toch wat delen uit de verhaallijnen die opeens vergeten zijn, zoals een helicopter in seizoen 1 die belangrijk leek, maar uiteindelijk werd vergeten. En ik vraag me nog steeds af hoe je een modern gebouw in 10.000 Voor Christus gebouwd krijgt. Tijdreizen in series geloven we wel, maar een modern gebouw bouwen heeft toch een hoop (onder)aannemers nodig. :P

Nou grootste minpunt vind ik eigenlijk dat er om de 2 afleveringen plotseling allemaal andere kleren aan waren getrokken... Andere schoenen...etc. Hoe dan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:14

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

GurbY{nl} schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 13:39:
[...]

Nou grootste minpunt vind ik eigenlijk dat er om de 2 afleveringen plotseling allemaal andere kleren aan waren getrokken... Andere schoenen...etc. Hoe dan....
Als je goed gekeken hebt in het eerste seizoen bleek er (toevallig :') ) een vrachtwagen door de sinkhole zijn gekomen waar kleding in zat. maar het is wel wat dufjes, ik had liever gezien dat ze prehistorische kleding uit het dorp aan hadden getrokken.

[ Voor 11% gewijzigd door AW_Bos op 18-02-2025 13:57 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:35
AW_Bos schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 11:20:

Wij kwamen daar juist totaal niet in. We vonden het beide heel erg goedkoop eruit zien, als een echte B of C serie. Het acteer werk vonden we ook echt slecht :P

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:30

GeeBee

Oddball

Doc (2024–)Doc (2024–)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Drama | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Dokter Amy Larsen (Molly Parker) verliest na een auto-ongeluk de laatste 8 jaar van haar geheugen.
In de nasleep van een eerdere traumatische privé-ervaring heeft ze veel mensen en relaties beschadigd en daar komt ze langzamerhand achter. En probeert het goed te maken. Ondertussen wil ze ook haar werk weer oppakken. Ze was blijkbaar een erg goede dokter met een aan arrogantie grenzende zelfverzekerdheid en veeleisendheid, dus type House :)

Series over geheugenverlies zijn in huize GeeBee altijd welkom, dus gaven we deze ook een kans.
We zijn nu 6 afleveringen onderweg, elke week komt er een bij, dus bingen is niet aan de orde.
Het is een goed mix van medische gevallen oplossen, verkennen en opnieuw opbouwen van het verleden en de gemaakte schade herstellen.
Verder uiteraard een collega (Scott Wolf) die haar baan als Chief Medical <dinges> nu heeft en die probeert te houden door een eerder door hem gemaakte fout te verdoezelen. Ze had het in de gaten vóór haar ongeval, ze zal er op den duur wel weer achter komen, denken we hier ;)

Molly Parker (@gws24 fixed) speelt de hoofdrol en dat doet ze goed. Die kende ik van Lost in Space. Scott Wolf speelde 10 jaar geleden in Perception, de overige spelers zijn "hé kennen we die, oh nee toch niet".

Aanvulling:
De serie is overigens een remake van Nelle tue mani, een Italiaanse serie ('20 - 3 seizoenen)
IMDB: Doc (TV Series 2020– )

[ Voor 3% gewijzigd door GeeBee op 18-02-2025 22:09 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:49

gws24

Thinking is hard!

GeeBee schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 16:22:
Dokter Amy Larsen (Molly Scott) verliest na een auto-ongeluk de laatste 8 jaar van haar geheugen.
[..]
Molly Larson speelt de hoofdrol en dat doet ze goed. Die kende ik van Lost in Space.
Ik zoeken naar de actrice want had even geen idee wie het was van Lost in Space, blijk je het nogal verhaspelt te hebben ;) . Actrice heet Molly Parker

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:39
Middenin Night Agent seizoen 2, waar ik seizoen 1 erg sterk vond en uitkeek naar het volgende seizoen, vind ik het momenteel meer een remake van een seizoen 24.

LOETKE

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Zero Day (2025)Zero Day (2025)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Robert De Niro raakt de weg kwijt in een politiek drama en een te realistisch wereldbeeld waarin wappies door de straten lopen en Dan Stevens zijn innerlijke Steve Bannon oproept.

Het zou een mooi drama kunnen zijn geweest met een tintje sci-fi. In plaats daarvan is het voornamelijk een blik op de huidige wereld en hebben de scriptschrijvers niet meer hoeven doen dan het dagelijkse nieuws openslaan.

Volgens mij is de serie gemaakt voordat #47 werd gekozen, want het ambigu einde is niet ambigu genoeg om logisch te zijn in een wereld waar o.a. de president van de VS naar Europa roept dat het vol onderdrukkers zit en Oekraïne de oorlog zou zijn begonnen.

Dat is het gevaar met een serie zoals deze: als je niet snel genoeg bent dan wordt je ingehaald door de werkelijkheid en kom je zelf over als een slap aftreksel van iets wat 15 jaar geleden nog een spannend drama met knetterend einde had kunnen zijn, om vervolgens voor de TV half snurkend wakker te schrikken omdat het Netflix-logo van de volgende serie wordt ingestart met "tudum!" terwijl je het gordijn van de woonkamer sluit en nog even een blik op de straat werpt met de gedachte: "pfew, gelukkig is het echte leven niet zo vreemd".
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.png6 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 21:24
RudyL schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 22:05:
Middenin Night Agent seizoen 2, waar ik seizoen 1 erg sterk vond en uitkeek naar het volgende seizoen, vind ik het momenteel meer een remake van een seizoen 24.
Klopt. Heb 'm met de nodige moeite afgekeken deze week. Behoorlijk stuk minder dan S1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:22

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Waren thuis begonnen aan Paradise maar konden er geen echt vat op krijgen. Toen maar Zero Day. Daar was wel meteen wat meer actie. Vinden het tot nu toe wel een aardige serie, zitten in aflevering 4 waar we aan moeten beginnen.

Wachten op de serie Blue lights seizoen 2 dat die op NPOplus komt. d:)b

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Stukfruit schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 10:09:
Zero Day (2025)[Afbeelding: Zero Day (2025)]
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Robert De Niro raakt de weg kwijt in een politiek drama en een te realistisch wereldbeeld waarin wappies door de straten lopen en Dan Stevens zijn innerlijke Steve Bannon oproept.

Het zou een mooi drama kunnen zijn geweest met een tintje sci-fi. In plaats daarvan is het voornamelijk een blik op de huidige wereld en hebben de scriptschrijvers niet meer hoeven doen dan het dagelijkse nieuws openslaan.

Volgens mij is de serie gemaakt voordat #47 werd gekozen, want het ambigu einde is niet ambigu genoeg om logisch te zijn in een wereld waar o.a. de president van de VS naar Europa roept dat het vol onderdrukkers zit en Oekraïne de oorlog zou zijn begonnen.

Dat is het gevaar met een serie zoals deze: als je niet snel genoeg bent dan wordt je ingehaald door de werkelijkheid en kom je zelf over als een slap aftreksel van iets wat 15 jaar geleden nog een spannend drama met knetterend einde had kunnen zijn, om vervolgens voor de TV half snurkend wakker te schrikken omdat het Netflix-logo van de volgende serie wordt ingestart met "tudum!" terwijl je het gordijn van de woonkamer sluit en nog even een blik op de straat werpt met de gedachte: "pfew, gelukkig is het echte leven niet zo vreemd".
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
Ik had ook gehoopt dat het zou worden, maar moet zeggen ben bij of na aflevering 1 al afgehaakt.
Ik vond het totaal niet pakkend of spannend ofzo, wel jammer op zich.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

Agatha All Along (2024)Agatha All Along (2024)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: N/A | MPAA: TV-14
Leuke en frisse serie over de heks Agatha, in haar spin-off van Wanda Vision. Agatha zit een beetje vast, of in haar geval: spell-bound, en niet op een goede manier. :P
Ze besluit toch een inbrekende tiener te helpen, tegen wil en dank, en samen met een paar ander min of meer heksen gaan ze op pad, down down down the Witches' Road, waar ze een aantal beproevingen moeten doorstaan.
Het verhaal komt niet heel diepgravend over, ondanks de laatste aflevering, maar ik vond het allemaal heel entertaining, met genoeg witchypoo stuff om in elk geval deels herkenbaar te zijn voor bijna iedereen. Natuurlijk zijn er diverse plotgaten, maar soms moet je gewoon over die gaten heen huppelen. :D
Het liedje is in elk geval een ontiegelijke oorwurm.

spoiler:
De titel zou eigenlijk Teen All Along moeten zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x-nO14qapua14wHaj5LOHZcYRnE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/xKXfnxaIXsH0YtBXkg0wGeB1.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-10 22:29

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Carlos0_0 schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 10:32:
[...]

Ik had ook gehoopt dat het zou worden, maar moet zeggen ben bij of na aflevering 1 al afgehaakt.
Ik vond het totaal niet pakkend of spannend ofzo, wel jammer op zich.
Ik ben bezig met de laatste aflevering, voor mij best pakkend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:20
vanaalten schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 13:25:
[...]

Ah, je hebt m'n Dexter-fanboy wakker geschudt!
Erg leuke serie, maar de laatste minuut van de laatste aflevering verpestte heel veel voor mij. En Dexter: New Blood was toch ook wel leuk. En ook daar... de laatste aflevering sloeg voor mij de plank weer helemaal mis.

Maar... nu zie ik dat er een prequal gaat komen, Dexter: Original Sin. Met de originele Dexter, Michael C. Hall, als voice-over. Ik ben ergens bang dat het toch een flauwe uitmelk-serie wordt, maar toch ook wel benieuwd. Eerste aflevering aanstaande vrijdag al!
Afgelopen week seizoen 1 van Dexter - Original Sin gekeken... leuk! Wat mij betreft prima geslaagd, inclusief de verbindingen naar de originele serie! Wel heb ik zo iets van "hou het hier nu bij!", het einde van deze serie sluit volgens mij precies goed aan op het begin van de originele serie. Afwachten of er van 'Original Sin' een tweede seizoen komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:37
vanaalten schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 08:15:
[...]

Afgelopen week seizoen 1 van Dexter - Original Sin gekeken... leuk! Wat mij betreft prima geslaagd, inclusief de verbindingen naar de originele serie! Wel heb ik zo iets van "hou het hier nu bij!", het einde van deze serie sluit volgens mij precies goed aan op het begin van de originele serie. Afwachten of er van 'Original Sin' een tweede seizoen komt...
Ik heb het bestaan van de prequel echt compleet gemist, bedankt voor het noemen!
Het vervolg op New Blood is ook in de maak en moet in juni uit komen, Dexter: Resurrection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Vervolg wel benieuwd naar, aangezien om zelfde Dexter personage zo te zien gaat.
De prequel weet ik niet, ben ik niet zo snel van.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:58

Punkrocker

Mostly harmless

Ash vs Evil Dead (2015–2018)Ash vs Evil Dead (2015–2018)
Tweakers: 10 | IMDb: 8.4 | Genre: Action, Comedy, Horror | Runtime: 30 min | MPAA: TV-MA
De eerste twee Evil Dead films staan in de top 10 van mijn favoriete horrorfilms.

Beetje rond browsend op Prima zag ineens deze serie staan!
Nu de eerste paar afleveringen gezien en ze zijn hilarisch. In de sfeer van de tweede film. Groovy! _O-
Is alweer een paar jaar oud, ik zie het nu pas...
Er zijn drie seizoenen. eerste aflevering is 40 minuten, de rest zit zo rond de 30 minuten. Mooi om tussendoor een aflevering te kijken.
Als Mrs Punkrocker niet in de kamer is... :+
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:51

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Punkrocker schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 12:50:
Ash vs Evil Dead (2015–2018)[Afbeelding: Ash vs Evil Dead (2015–2018)]
Tweakers: 10 | IMDb: 8.4 | Genre: Action, Comedy, Horror | Runtime: 30 min | MPAA: TV-MA
De eerste twee Evil Dead films staan in de top 10 van mijn favoriete horrorfilms.

Beetje rond browsend op Prima zag ineens deze serie staan!
Nu de eerste paar afleveringen gezien en ze zijn hilarisch. In de sfeer van de tweede film. Groovy! _O-
Is alweer een paar jaar oud, ik zie het nu pas...
Er zijn drie seizoenen. eerste aflevering is 40 minuten, de rest zit zo rond de 30 minuten. Mooi om tussendoor een aflevering te kijken.
Als Mrs Punkrocker niet in de kamer is... :+
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
Mrs.Fraggert hield dit ook niet vol........maar ik wel....natuurlijk vroeger alle cult-klassiekers met Bruce Campbell gezien d:)b

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:58

Punkrocker

Mostly harmless

Fraggert schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 12:57:
[...]

Mrs.Fraggert hield dit ook niet vol........maar ik wel....natuurlijk vroeger alle cult-klassiekers met Bruce Campbell gezien d:)b
Ja, had ik erbij willen zetten: Bruce Campbell!!! _/-\o_

"What do you get if you multiply six by nine..."

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Bastien schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 17:58:
In de eerste afleveringen gaat het over het onderwerp (olie, macht etc). Vervolgens wordt het een paar afleveringen een halve soap door de blondjes en aan het eind gaat het weer terug naar het onderwerp. Zoiets. Wel een vermakelijke serie met droge humor, creatieve oplossingen voor problemen en genoeg snelheid.

Beter dan het afgeraffelde 2e seizoen van Lioness van dezelfde maker.
Lijkt me dan gelijkaardig als Yellowstone ?
Is van dezelfde maker, de eerste 3 seizoenen vielen nog mee maar daarna ging het snel bergaf.

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

k995 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 14:44:
[...]

Lijkt me dan gelijkaardig als Yellowstone ?
Is van dezelfde maker, de eerste 3 seizoenen vielen nog mee maar daarna ging het snel bergaf.
Yellowstone heeft een enorme serieuze en sociaal bewuste kant. Zowel hoe het voor de rancher is om tegenwoordig te bestaan, maar ook voor de native american bevolking die hun 'buren' zijn. De samenwerking daarmee is een flinke hap uit het plot van de serie (naast de tegenwerking door zowat alle anderen). Er zit wel wat luchtigheid in zoals de cowboys die kattekwaad uithalen of ontspannen met een 'night on the town', maar dat is vrij beperkt en maakt het vooral menselijk.

Landman belicht dat al nauwelijks en dan alleen een beetje de economische spagaat (dat ranch eigenaren nu meer verdienen aan het leasen van hun land voor oliewinning) en hoe de arbeidersklasse het zwaar heeft ten opzichte van Big Corporate. Maar verder is het vooral puberale humor van blonde bimbo's in bikini's en onverantwoord gedrag en Hollywood-weergave van hoe dingen er zakelijk aan toe gaan (een jonge advocate die even de boel (en dan echt alles) naar haar hand zet met haar dominante grote mond).

Ik zou ze verre van gelijkwaardig zien. Eerder een soort Tulsa King met een ander thema.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

Elvhenk schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 14:27:
Bookie (2023–)[Afbeelding: Bookie (2023–)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Comedy | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Deze leuke serie gaat in december weer verder met seizoen twee. Het verhaal gaat over twee mannen die samen een handeltje hebben in sportweddenschappen.
Het zijn niet de grote jongens, maar ze meer de 'in de margesjacheraars'. Kennelijk is er sprake van in Amerika (Californië?) dat sportweddenschappen zullen worden gelegaliseerd en die ontwikkeling hangt ze als een zwaard van damocles boven het hoofd.
Niet dat ze veel tijd hebben om zich daar druk om te maken, want ze hebben toch de handen vol aan vage figuren, betaald zien te worden (grappige bijrol van Charlie Sheen als zichzelf) en het thuisfront (lees: vrouwspersonen) toch nog een beetje tevreden houden. En niet alleen met geld, al helpt dat wel natuurlijk. :P
Aanrader, korte afleveringen van zo'n 30 minuten.
Seizoen 2 is inmiddels binnen, weer maar 8 afleveringen helaas. Ik vind het weer erg leuk, geld easy come, easy go, met tamelijk groteske ontwikkelingen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-10 10:48

snmght

imho dan he

karazz schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 12:40:
[...]

Ik zie dat hij na seizoen 1 gecanceld is. Dat doet geen afbreuk aan het verhaal voor seizoen 1? Oftewel, toch een aanrader om te kijken begrijp ik uit je reactie?
Even een update, dit bericht is incorrect; seizoen 2 staat inmiddels online en zijn wij gisteren aan begonnen. :)

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
snmght schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 12:41:
[...]

Even een update, dit bericht is incorrect; seizoen 2 staat inmiddels online en zijn wij gisteren aan begonnen. :)
Waar hebben we het hier over?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-10 10:48

snmght

imho dan he

jeroenkb schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 14:50:
[...]

Waar hebben we het hier over?
Sorry, serie Pantheon op Netflix.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
Good Witch (2015–2021)Good Witch (2015–2021)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Comedy, Drama, Fantasy | Runtime: 35S min | MPAA: TV-PG
Zoals jullie ondertussen wel weten kijk ik met mijn vrouw mee en de afgelopen tijd is ze de Hallmark serie Good Witch gaan kijken.
Oorspronkelijk waren hier ongeveer 6 films van en is dit een serie die zich een stuk later afspeelt.

Eigenlijk een soort soap light, maar ook weer niet. De hoofdrolspeelsters en de afstammelingen zijn heksen, maar alles is met een knipoog. Er is niet iets wat spreuken laat zien en dat maakt het ook eigenlijk wel leuk. Lekker feel good, traantje wegpinken enzovoorts.
Er zijn niet echt slechte karakters en sleept verder ook prima mee.

Ik vind het ook wel leuk om aparte series hier te posten welke nog niet benoemd zijn. Nu moet ik alleen nog op zoek naar alle oudere films. Er wordt wel naar haar verleden verwezen, maar die films zijn niet perse nodig voor deze serie. edit: de films vrij simpel nog kunnen vinden op jijbuis.

[ Voor 6% gewijzigd door Arunia op 05-03-2025 08:48 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Paradise (2025–)Paradise (2025–)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.9 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Oooowkay, deze serie moet je mee beginnen zonder de trailer op te zetten of vooraf te lezen waar het over zou gaan. Als het na de eerste aflevering niet bevalt dan is de rest niets voor je. Mocht het einde van de pilot je wel bevallen, dan staat je een serie te wachten die het beter aanpakt dan sommige alternatieven uit het verleden.

Welke series dat zijn kan ik je niet vertellen zonder te spoilen. Dat ga ik dan ook niet doen. Gewoon kijken. Het duurt maar één aflevering om erachter te komen wat er ongeveer gaande is.

Qua indeling is het op zich een soort case of the week-serie, met een twist. Iedere aflevering gaat men dieper in op de backstory van een karakter om verder uit de doeken te doen hoe het hoofdverhaal in elkaar steekt en hoe de bescherming rond James Marsden als lollige president wordt afgehandeld door o.a. Sterling K. Brown als beveiliger en Sarah Shahi, die uiteraard meehelpt met het zoeken naar de Person of Interest. Want onder het oppervlakte ligt meer dan alleen maar een grapje...

Een muziekje voor de sfeer:

Goede muziek, interessant concept, fijne karakters. Helemaal nieuw is het zoals genoemd niet, maar dat is niet erg als het op een of andere manier wel lekker wegkijkt. Popcorn met een stukje bite en ongetwijfeld op weg naar een tweede seizoen.

Hans Gruber zegt: kijken!
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.5.png7.5 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Apple Cider Vinegar (2025–)Apple Cider Vinegar (2025–)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Biography, Crime, Drama | Runtime: N/A | MPAA: N/A
"She's sick".

True crime-series zijn de laatste jaren erg gewild. Het zijn series over moordenaars en drugsverkopers van bedrijven die zichzelf juridisch gezien aan de juiste kant van de wet denken te vinden. Apple Cider Vinegar valt in de categorie met gestoorde jonge mensen die zien hoe de wereld om zich heen weg weet te komen met ernstige misdrijven en indirect moord. Maar het levert geld, fame en volgers, dus doe eens niet zo negatief he? Je kan prima doen alsof je kanker hebt en iedereen om je heen "love-bomben" zodat ze er in meegaan. Geld!!

Oké, we beginnen met hoe bijna elke aflevering opent: lekker gestyleerd, vrolijke kleurtjes en één van de acteurs doorbreekt de vierde muur om je voor het hoofd te slaan met de melding dat deze serie gebaseerd is op een waargebeurd verhaal. Delen zijn gefingeerd, stukken zijn gedramatiseerd. Belle Gibson is echter een vrouw die echt bestond. En bestaat. Maar daar kom ik straks in de spoiler nog op terug.

Voor een indruk is het genoeg om deze korte video even te kijken met de vraag: "hoeveel manieren zijn er om NIET te beantwoorden hoe oud je bent?"

Dat de makers van de serie weinig hebben met het serieus nemen van ayahuasca-trips en juicen om kankercellen te slopen mag duidelijk zijn. Toch vind ik dat ze een belangrijk punt hebben gemist. Zo wordt de serie min of meer neergezet als een The CW-drama, terwijl het ook heel interessant zou kunnen zijn om de oorzaak van dit soort gedrag te belichten. Niet in de zin van dat het zielig voor haar zou moeten zijn (dat is het niet), maar meer om er iets leerzaams van te maken om te laten zien dat een wereld waarin mensen gestoord gedrag vertonen nog meer mensen met gestoord gedrag produceert.

Helaas houdt de serie het zeer bubbly, met Kaitlyn Dever die de rol van Gibson veel realistischer speelt (check de video hierboven!) dan ik dacht voor het zien van de echte Gibson. Wel goed is dat andere karakters in de serie, zoals Milla Blake van Alycia Debnam-Carey (gevlucht uit een wereld met rondlopende doden :+) in het echt niet bestonden en voornamelijk losjes zijn gebaseerd op mensen die wel echt hebben geleefd en uiteindelijk zijn overleden door het volgen van praktijken met alternatieve middelen en homeopathie ipv iets wat kankercellen omlegt.

Eveneens jammer is het dat Gibson's gevoel voor fame zo wel een flinke oppepper zal krijgen. Want zoals de serie toont: negatieve aandacht is ook aandacht.

Het einde kan ik simpel over zijn:
spoiler:
Jammer dat ze niet de grootste plottwist hebben meegenomen: ze is nu bekeerd tot Moslim en denkt dat ze roots in Ethiopië heeft liggen. Ze heeft nog steeds niets terugbetaald en de veroordeling heeft weinig opgeleverd.

Wel grappig dat er precies vandaag ook een aflevering van BOOS online is gezet over een Nederlandse die zich met dezelfde soort praktijken bezighoudt. Hopelijk wel zonder het liegen over kanker. Ik vind er iets van, maar dat zal vast aan mijn positie op de "emotieladder" liggen :+
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/6.5.png6.5 / 10

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:04

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Yellowstone (2018–2024)Yellowstone (2018–2024)
Tweakers: 8.5 | IMDb: 8.6 | Genre: Drama, Western | Runtime: 60 min | MPAA: TV-MA
Wij zijn een tijdje geleden begonnen met het kijken van Yellowstone na vele tips van mijn collega en vrienden, we wisten nog weinig van de serie maar we werden echt positief verrast door wat we voorgeschoteld kregen!

Het verhaal neemt je mee in het leven van John Dutton wie de eigenaar van de Yellowstone Ranch is, maar ook de vader van Lee, Jamie, Beth en Kayce. Door de verschillende seizoenen heen zie je de personages enorm groeien en veranderen door de vele gebeurtenissen die hun pad kruisen. John vecht voor zijn land, omdat er altijd wel iemand is die het van hem af wil pakken, en zijn kinderen spelen hierbij een belangrijke rol.

Voor ons was Beth toch wel het meest fascinerende personage van de hele serie want haar karakter, het onverbiddelijke en keiharde manier van handelen zorgen voor veel heftige situaties. Soms vond ik haar zelfs een beetje eng en was ik eigenlijk wel blij dat er geen echte Beth in mijn omgeving is want man wat een powervrouw! Het is indrukwekkend om te zien hoe zij zich altijd weet te manifesteren, ongeacht wat er gebeurt.

Even een paar punten onder de spoilertags voor degenen die de serie nog niet af hebben gekeken:

spoiler:
- De voortdurende haat van Beth richting Jamie is op zich begrijpelijk, maar het gaat voor mij echt veel te lang door. Jamie krijgt in de serie al zoveel te verduren, en ergens moet er een keer een stop komen aan het gedrag van Beth richting hem.

- Jimmy gaat ook echt wel door een zure appel heen in de serie, van gebrandmerkt worden door Rip naar het worden van een echte cowboy. Het is allemaal een wilde achtbaan rit voor hem, zelfs wanneer hij denkt zijn passie gevonden te hebben gaat het mis. Denkt de liefde van zijn leven te ontmoeten, maar die vind hij pas later wanneer hij naar Ranch 6666 wordt gestuurd. Vind dat zijn levensverhaal een mooie afsluiter krijgt na alle tegenslagen.

- Het ongeval waarbij Monica en Kayce hun zoon verliezen, was echt een zwaar moment in de serie. Het werd heel mooi en realistisch neergezet en dat is iets wat Yellowstone echt goed doet: de serie weet emoties op een realistische manier over te brengen. Ook Kayce’s ontwikkeling door verschillende fases heen maakt hem tot een erg interessante personage.

- De dood van John komt best wel uit het niks, ondanks je wist dat er iets gepland was door Sarah Atwood. Voor mij is het wel echt een tegenvaller dat je in die en de opvolgende afleveringen het gezicht van John compleet niet meer ziet, lijkt haast wel bewust te zijn gedaan.

Geen dag spijt van deze serie! Het acteerwerk is van een zeer hoog niveau en dat merk en zie je ook echt terug in deze serie. Het verhaal is krachtig, na seizoen 2 en seizoen 3 krijgt het een nieuw hoofdstuk met een iets ander verhaal omdat er andere prioriteiten zijn. De personages zijn stuk voor stuk interessant want ze maken allemaal hun eigen ontwikkelingen door, waardoor je echt met hun meeleeft en deze personages steeds beter leert kennen door de seizoenen heen.

Kort gezegd: Yellowstone is echt een meesterwerk van begin tot eind! Heb je Yellowstone nog niet gezien? Aanrader!
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/9.5.png9.5 / 10

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
G_Dragon schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 20:32:

Kort gezegd: Yellowstone is echt een meesterwerk van begin tot eind! Heb je Yellowstone nog niet gezien? Aanrader![ review
Blijft toch altijd mooi hoe smaken verschillen. Wij hebben het na 5 afleveringen opgegeven. Vooral door het in onze ogen slechte acteerwerk en de onrealistische over-the-top plot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:18
jeroenkb schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 07:54:
[...]

Blijft toch altijd mooi hoe smaken verschillen. Wij hebben het na 5 afleveringen opgegeven. Vooral door het in onze ogen slechte acteerwerk en de onrealistische over-the-top plot
Wij waren ook na een paar afleveringen gestopt. Niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Arjantje72 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 12:05:
[...]

Wij waren ook na een paar afleveringen gestopt. Niks aan.
Yellowstone niet geprobeerd, wel 1883, die vond ik wel leuk.
Daarna 1923 geprobeerd, maar daarmee ben ik gestopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Carlos0_0 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 12:15:
[...]

Yellowstone niet geprobeerd, wel 1883, die vond ik wel leuk.
Daarna 1923 geprobeerd, maar daarmee ben ik gestopt.
1883 was inderdaad wel de moeite waard.

De rest niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

@Stukfruit Ik trek true crime series nooit zo goed, zelfs niet nagespeeld. Ik snap helemaal niet waarom ze zo populair zijn, blijkbaar vooral bij vrouwen. Schiet mij maar lek. :P True crime lijkt me ook helemaal niet zo grappig als het in je buurt gebeurt. :+
Bedankt voor de spoiler:

spoiler:
want de enige manier om zoiets te kijken is als aan het einde het recht zegeviert, maar dat is helaas bij van die oplichters nooit zo. :(

[ Voor 45% gewijzigd door Elvhenk op 06-03-2025 13:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• noodgang
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-10 22:11
Paradise (2025–)Paradise (2025–)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.9 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Paradise kijk je het beste zonder al teveel voorkennis. Dit houdt vooral de eerste afleveringen leuk en verrassend. In deze serie volgen we een beveiliger van de Amerikaanse president (een wat koppige en op het eerste oog egoïstische man, maar in vergelijking met de huidige president een heilige ;) )

De serie zit in het eerste seizoen vol met teasers en de nodige plottwists, wat het zeker in het begin interessant houdt. Zelf vond ik gedurende het eerste seizoen dat het tempo er wat uitging en dat de voorspelbaarheid ook wat omhoog ging. Al met al bleef het een erg vermakelijk seizoen. Een tweede seizoen is al aangekondigd en daar sorteert dit seizoen mooi op voor!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Elvhenk schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 13:03:
@Stukfruit Ik trek true crime series nooit zo goed, zelfs niet nagespeeld. Ik snap helemaal niet waarom ze zo populair zijn, blijkbaar vooral bij vrouwen. Schiet mij maar lek. :P True crime lijkt me ook helemaal niet zo grappig als het in je buurt gebeurt. :+
Bedankt voor de spoiler:

spoiler:
want de enige manier om zoiets te kijken is als aan het einde het recht zegeviert, maar dat is helaas bij van die oplichters nooit zo. :(
Daarom zou ik liever iets zien wat de oorzaak belicht ipv de gevolgen :)

Die gevolgen kun je tegenwoordig ook zien door het raam te openen. Geen serie voor nodig!

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

@G_Dragon Wat betreft John (Kevin Costner) in Yellowstone: die wilde niet meer verder met de serie tijdens de onderbreking in seizoen 5 dus daar kon maar op 1 manier een eind aan komen. Vandaar denk ik ook geen flashbacks meer van hem.

Voor mijn gevoel is de serie een seizoen te lang doorgegaan, niet qua verhaal maar hoe het min of meer kunstmatig langer is gemaakt. Maar wel kijkbaar wat mij betreft alleen de laatste 2 seizoenen wel voorspelbaarder.

Van de 6666 ranch en Beth/Rip komen mogelijk spin-offs... ooit.

Ik denk trouwens nooit teveel na bij wat ik kijk... het is amusement/tijdverdrijf voor mij en dat hoeft niet te diep te gaan voor de grijze massa. :P

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DutchOwnage
Heb dit weekend Ripley op Netflix er doorheen gebinged. Het was ontzettend lang geleden dat ik niet kon stoppen met kijken bij een serie.

Wat een meesterwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:37
DutchOwnage schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 18:59:
Heb dit weekend Ripley op Netflix er doorheen gebinged. Het was ontzettend lang geleden dat ik niet kon stoppen met kijken bij een serie.

Wat een meesterwerk.
Het is wel vrij bizar hoe snel na de film er een serie-remake komt. De film was ook wel enigszins te pruimen, dus ik ben wel benieuwd of de serie net zo goed gaat bevallen :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DutchOwnage
ikbenerniet schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 22:57:
[...]

Het is wel vrij bizar hoe snel na de film er een serie-remake komt. De film was ook wel enigszins te pruimen, dus ik ben wel benieuwd of de serie net zo goed gaat bevallen :)
Het (,relatief) trage tempo en het zwart-wit ( wat juist enorm bijdraagt aan de sfeer) zal wellicht niet iedereen kunnen bekoren. Maar de cast, de sfeer, het verhaal en het Italië van de jaren 60 wat zo prachtig in beeld wordt gebracht is werkelijk een genot om naar te kijken.

Andrew Scott is echt fenomenaal.

[ Voor 3% gewijzigd door DutchOwnage op 12-03-2025 00:20 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

De UBB-generator wil niet tevoorschijn komen, dus dan maar zo. :P

The Son of the Century

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PeAarA4FOZsw3xyLTi-UwV9I7GE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/lmYzKnKcx87c8hqtOLQggTBV.jpg?f=user_large

Een goed gemaakte en recht voor zijn raap serie over de opkomst van het fascisme in Italië. Hoe Mussolini aan de macht kon komen als een ongekende dictator. Voor mij was dit redelijk onbekend terrein, behalve wat stukjes overgebleven van geschiedenisles.
Mussolini weet zich van arme zoon van een socialist op te werken tot een fascistische dictator waar heel Italië Duce voor scandeert. Hij heeft een fijne neus om op precies het juiste moment de dingen naar zijn hand te zetten. Een echte volksmenner.

Het format van de serie is dat Mussolini ook de verteller is. Hij doorbreekt de vierde muur en spreekt je als kijker recht in de camera aan met zijn verhaal, alsof hij het aan een vriend vertelt. Hij maakt je tot een soort medestander en dat heeft een heel geslaagd ongemakkelijk effect.
Hij verdoezelt niks, want hij schaamt zich duidelijk nergens voor. Behalve misschien voor zijn vrouw, die zich soms ook tot de camera richt. :+

Je krijgt een verhelderend en eng stuk geschiedenis te zien dat precies toont waar het fascisme vandaan komt, en wat de link was met de eerste wereldoorlog. En hoe het fascisme al struikelend en vooral ook meppend en alles neerslaand aan de macht komt, door steeds maar weer de socialisten en andere tegenstanders letterlijk tot moes te slaan, fysiek en mentaal, met wapenstokken, stokvissen en wonderolie. Het ongebreidelde geweld van de fascisten op de hele bevolking wordt heel beeldend weergegeven, in steden en op het platteland.

Je ziet overeenkomsten en verschillen met de tegenwoordige tijd, beklemmend all round. Het deed me ook denken aan de klassieker Una Giornata Particolare uit 1977 met Sophia Loren en Marcello Mastroianni, een prachtige film die speelt op de dag dat Hitler in Rome op bezoek komt.

* * * * * * * * 8/10

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

A Man on the Inside (2024–)A Man on the Inside (2024–)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Comedy, Crime | Runtime: N/A | MPAA: TV-14
Dit is de liefste serie die ik sinds tijden heb gezien!
Ted Danson speelt Charles Nieuwendyk, een man van in de 70 die recentelijk zijn vrouw heeft verloren aan Alzheimer. Hij zit een beetje met zijn ziel onder de arm thuis, tot hij een advertentie ziet van een detectivebureau waarin ze een bejaarde medewerker zoeken om in een fancy bejaardentehuis undercover te gaan vanwege een diefstal.
Hij trekt in Pacific View, in San Francisco en gaat VOLKOMEN onopvallend op onderzoek uit. Er komen allerlei kwesties langs die horen bij mensen in hun laatste levensfase, maar natuurlijk opperst smaakvol en bedekt weergegeven.

De serie zit vol met acteurs die je herkent uit de jaren 80 en 90. Je gaat van: 'Oh hij! Oh zij! Wat is die oud geworden zeg!' Dit alles zonder een spoortje ironie en vooral ook zonder in de spiegel te kijken. :+

Omdat ik zo briljant ben, had ik de zaak al veel eerder opgelost. Of was het omdat het zo voor de hand lag? Neeee, ik briljant, dat was het. 8)
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/7.2.png7.2 / 10

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Rivals (2024–)Rivals (2024–)
Tweakers: N/A | IMDb: 8.0 | Genre: Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Follows Rupert Campbell-Black and Tony Baddingham as they have a longstanding rivalry that comes to a head.

We hebben afgelopen weken Rivals (2024) erdoorheen gejaagd, wat een heerlijke serie! Het acteertalent spat van het scherm met onder meer David Tennant, Katherine Parkinson, Aidan Turner en Bella Maclean.
De serie balanceert kundig op het randje tussen drama en soap, maar gaat gelukkig nooit écht die grens over. De setting van de aristocratische jaren '80 in de Engelse Cotswolds zorgt bovendien voor een fijne sfeer en nostalgie.
Bij het kijken vroeg ik me telkens af of het er in de begintijd van Joop van den Ende en John de Mol net zo wild aan toeging in onze eigen commerciële tv-wereld... Hoe dan ook, een aanrader als je zin hebt in een luchtig maar intrigerend kijkje achter de schermen van televisieland!
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/stars/8.5.png8.5 / 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Elvhenk schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 19:56:
A Man on the Inside (2024–)[Afbeelding: A Man on the Inside (2024–)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Comedy, Crime | Runtime: N/A | MPAA: TV-14
Dit is de liefste serie die ik sinds tijden heb gezien!
Ted Danson speelt Charles Nieuwendyk, een man van in de 70 die recentelijk zijn vrouw heeft verloren aan Alzheimer. Hij zit een beetje met zijn ziel onder de arm thuis, tot hij een advertentie ziet van een detectivebureau waarin ze een bejaarde medewerker zoeken om in een fancy bejaardentehuis undercover te gaan vanwege een diefstal.
Hij trekt in Pacific View, in San Francisco en gaat VOLKOMEN onopvallend op onderzoek uit. Er komen allerlei kwesties langs die horen bij mensen in hun laatste levensfase, maar natuurlijk opperst smaakvol en bedekt weergegeven.

De serie zit vol met acteurs die je herkent uit de jaren 80 en 90. Je gaat van: 'Oh hij! Oh zij! Wat is die oud geworden zeg!' Dit alles zonder een spoortje ironie en vooral ook zonder in de spiegel te kijken. :+

Omdat ik zo briljant ben, had ik de zaak al veel eerder opgelost. Of was het omdat het zo voor de hand lag? Neeee, ik briljant, dat was het. 8)
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.2 / 10
Was inderdaad een hele fijne serie, las ergens de term "Sweater TV" wat ik wel vond passen op een of andere manier.
Is ook een show van Michael Schur die heeft al wat pareltjes op zijn naam staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

The Eastern Gate (2025)The Eastern Gate (2025)
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Drama, War | Runtime: N/A | MPAA: N/A
Spionagethriller (miniserie van 1 seizoen) met geheim agente Ewa die eigenlijk de geheime dienst wil verlaten na een tragedie maar toch weer het veld in gaat. Het is 2021 en grootste deel van de serie speelt in Minsk. De serie is geënt op de spanningen tussen Rusland en Polen. Ewa moet op zoek naar een mol in de ambassade maar zal meer dan haar lief is tegenkomen tijdens de zoektocht. Een mooie serie met verschillende plots, voldoende snelheid en goed gespeeld.

Te zien op HBO Max en kijk vooral niet met de Engelse spraak.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arunia
Ghosts (2021–)Ghosts (2021–)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.9 | Genre: Comedy, Fantasy | Runtime: N/A | MPAA: TV-PG
Leuke comedy serie. Een jonge vrouw erft een landhuis samen met haar man. Nadat ze een val van de trap maakt, gaat ze geesten zien. Blijkbaar zijn dit mensen die in het verleden daar overleden zijn.

Ik vond het acteerwerk in ieder geval erg goed. Want de man ziet en hoort de geesten niet. Hierdoor als er dus in een scene allemaal geesten staan te praten e.d., moet hij dus maar net acteren dat ze er niet zijn.
Heb erg gelachen om wat er in de serie gebeurd. Vind het zeker een aanrader.
Voor zover komen er nog 2 seizoenen aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

Arunia schreef op zondag 16 maart 2025 @ 15:55:
Ghosts (2021–)[Afbeelding: Ghosts (2021–)]
Tweakers: N/A | IMDb: 7.9 | Genre: Comedy, Fantasy | Runtime: N/A | MPAA: TV-PG
Leuke comedy serie. Een jonge vrouw erft een landhuis samen met haar man. Nadat ze een val van de trap maakt, gaat ze geesten zien. Blijkbaar zijn dit mensen die in het verleden daar overleden zijn.

Ik vond het acteerwerk in ieder geval erg goed. Want de man ziet en hoort de geesten niet. Hierdoor als er dus in een scene allemaal geesten staan te praten e.d., moet hij dus maar net acteren dat ze er niet zijn.
Heb erg gelachen om wat er in de serie gebeurd. Vind het zeker een aanrader.
Voor zover komen er nog 2 seizoenen aan.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
Die vind ik ook leuk, ja. Gebaseerd op een eerdere Britse serie Ghosts, waarin iedereen natuurlijk minder knap is. Ze zijn niet precies hetzelfde, dus dat is ook nog een tip :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Ghost een tijdje terug ook aan begonnen. Op Netflix staan helaas alleen de eerste 2 seizoenen. De andere seizoenen moet ik nog ergens anders zien te kijken.

Kijkt in ieder geval goed weg. En met afleveringen van +- 20 minuten prima om op een doordeweekse avond een paar afleveringen te bingen.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Elvhenk schreef op zondag 16 maart 2025 @ 17:44:
[...]

Die vind ik ook leuk, ja. Gebaseerd op een eerdere Britse serie Ghosts, waarin iedereen natuurlijk minder knap is. Ze zijn niet precies hetzelfde, dus dat is ook nog een tip :P
Had daar ook van gehoord. Maar net als met de Office uk weet ik niet of die gekeken gaat worden. Zag dat dit jaar ook de Duitse versie gaat komen van Ghosts.
WernerL schreef op zondag 16 maart 2025 @ 18:03:
Ghost een tijdje terug ook aan begonnen. Op Netflix staan helaas alleen de eerste 2 seizoenen. De andere seizoenen moet ik nog ergens anders zien te kijken.

Kijkt in ieder geval goed weg. En met afleveringen van +- 20 minuten prima om op een doordeweekse avond een paar afleveringen te bingen.
ik vergistte me. We hebben ook alleen seizoen 1 en 2 gezien. Met even gecheckt.

[ Voor 5% gewijzigd door Arunia op 16-03-2025 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:20
jeroenkb schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 12:20:
[...]

1883 was inderdaad wel de moeite waard.

De rest niet
Oh, niet mee eens. Eerst 1883 gekeken, toen 1923 seizoen 1 (en nu bezig met seizoen 2). En na 1923 S1 begonnen met Yellowstone, maar die laatste vind ik echt wel de mindere van het stel. Teveel drama, teveel mensen die alleen maar tegen elkaar lopen te schreeuwen. Na S4 van Yellowstone waren we er wel mee klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

YS is natuurlijk ook een oudere serie, de prequels zijn spinoffs en ook wat meer als feelgood geschreven met goeden tegen de slechten en niet bijster meer diepgang dan dat. YS toont ook het eigen falen van de familie en het personeel. Ik zou eerlijk gezegd eerst YS kijken en dan pas de prequels.

Wat betreft 1923:
spoiler:
Wat ik wel jammer vind is dat er wel een herhalende ‘en toch kwam alles weer goed’ cliché in zit. Ziektes, wilde dieren, spookschip met daarna schipbreuk, criminelen in alle vormen en maten, immigratiedienst, stormen en ander onheil. Elke keer lijkt het mis te gaan en nog dezelfde of volgende aflevering komt het op z’n pootjes terecht. Ik snap dat ze uiteindelijk ernaartoe werken dat de ranch gered wordt (immers anders zou YS niet bestaan) maar ik wordt er nu al niet meer koud of warm van welke pech ze in de volgende aflevering gaan meemaken.

[ Voor 3% gewijzigd door The Third Man op 17-03-2025 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:34
WernerL schreef op zondag 16 maart 2025 @ 18:03:

Zal de US versie zijn. Vind de originele UK versie toch beter

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 212 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kenhas schreef op maandag 17 maart 2025 @ 17:54:
[...]

Zal de US versie zijn. Vind de originele UK versie toch beter
Niet mee eens. Vind de US versie veel afwisselender.
Vooral de holbewoner in UK is erg irritant.
Pagina: 1 ... 19 ... 25 Laatste

Let op:
Je kan met het 'tt' ID uit de IMBd link iedere serie vinden in de UBB-generator.