The Cleaner (2021–) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Comedy | Runtime: 31S min | MPAA: TV-14 Een hele leuke en ontzettend Britse serie over een crime scene cleaner, Paul (Wicky) Wickstead. Het gaat niet echt over het schoonmaken, maar over het gestoethaspel van hoofdpersoon Wicky, gespeeld door 'Magnificient Beast' Greg Davies. In elk aflevering heeft hij een andere ontmoeting met iemand in de buurt van de plaats delict waar hij moet schoonmaken. Het is een feest van herkenning qua Britse acteurs in de gastrollen. Ik herkende het hoofd van Greg Davies wel, maar wist niet dat hij ook stand-up comedian was. ( ![]() Ik heb nog niet alle afleveringen gezien, maar ik vond het nu al een review waard. Ik geniet van de Britse humor, overall ongemakkelijkheid en herkenbaarheid. Al is Helena Bonham Carter schetend op de wc ook weer niet zo herkenbaar. | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
Black Doves (2024–) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Action, Drama, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA We onderbreken dit topic voor nog een review over een Britse serie, met duiven. Duiven die schieten. Nee, geen kleiduiven, maar duiven met pistolen. Keira Knightley, Ben Whishaw en Sarah Lancashire spelen de hoofdrollen als superspion #1, superspion #2 en superspion #0. Ze infiltreren binnen de gemeenschap en houden hun identiteit jarenlang geheim door aandacht te hebben voor ieder detail dat hen kan verraden. Als je dan een superspion door de straten van Londen en in een pub hardop ziet roepen dat ze een spion is dan zou je dat vreemd kunnen vinden. Het is ook wel een beetje raar dat de superspion WhatsApp gebruikt voor geheime communicatie met gegevens die een derde wereldoorlog zouden kunnen veroorzaken. En waarom zou je niet clichematig je schietende collega van geheimzinnige organisatie X naar je ex brengen die geen medische ervaring heeft en jou vooral niet meer wil zien, toch? Hij heeft tenslotte een verbanddoos voor beginners in huis. Perfect voor eerste hulp bij schietongelukken. Hoofdrolspeler Hele-uh-Daisy, je spreekt natuurlijk nooit je echte naam uit nadat je er al 10 jaar eerder op gewezen bent dat dit niet verstandig is, loopt goed voorbereid iedere ruimte in en kent alle uitgangen. Hoewel het leuk is om Keira te zien vechten en ze er duidelijk lol in lijkt te hebben, lijkt de schrijver van het verhaal niet te weten dat een uitgang nooit zomaar tevoorschijn komt als je niet Alice heet en niet in Wonderland loopt. Technisch gezien raakten de duiven in deze serie al aangebrand voordat ze überhaupt konden vliegen. Vermakelijk is het wel. Zorg daarom voordat je de serie opzet eerst even dat je hersencellen een vogelvlucht maken voordat ze op de barbecue belanden door een plot dat in de fik staat en waar weinig aan te redden is. Van mij krijgt deze serie 6 vredesduiven. | |
Dat zit wel Schnorr.
Rogue Heroes (2022–2024) | ![]() |
Tweakers: 9 | IMDb: 8.1 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA Serie twee is deze week begonnen! Eerste twee afleveringen al gezien. Eerste serie liet zien hoe de SAS was ontstaan. Begon dus allemaal met dat stel gestoorde fanatieke vechters. Die acties uitvoerder achter de vijandelijke linies in de woestijnoorlog. Harde mannen, harde serie maar met de nodige humor. Gebaseerd op de werkelijke avonturen van de SAS. Zoals ze zelf vermelden: "Based on a true story, the events depicted which seem most unbelievable ... are mostly true." Tweede serie begint met de invasie van Sicilië. Naar mijn idee iets loser op de werkelijkheid gebaseerd maar daarom niet minder indrukwekkend wat ze allemaal deden. Eerste aflevering kent een paar heftige scenes. spoiler: Met drenkelingen waar ze zo voorbijvaren. Orders zijn orders... Al is maar de helft waar dan nog is het indrukwekkend wat ze voor elkaar hebben gekregen en wat ze allemaal gedaan hebben om de oorlog voor ons te winnen. Eén van de beste actieseries die ik ken. | |
"What do you get if you multiply six by nine..."
I, Claudius (1976) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 8.8 | Genre: Biography, Drama, History | Runtime: 669 min | MPAA: Not Rated 'Vanmiddag om 4 uur wordt 'I, Claudius' uitgezonden. Wie gaat er kijken?", vroeg mijn lerares Grieks op een vrijdagochtend ergens begin jaren '90. Mijn hand was de enige die omhoog ging. Dit was geen wit voetje halen; ik was er oprecht helemaal klaar voor om te gaan kijken. Ik was altijd al geïnteresseerd in geschiedenis en sinds een jaar of wat ook in grotenmensenfilms, en mijn vader, die het fenomeen dat I, Claudius bij release in 1976 was had gekeken, had me al verteld over de serie. Samen met mijn beste vriend keken we de volgende 13 weken, soms via een voorgeprogrammeerde VHS opname, de hele serie. Nothing would ever be the same. I, Claudius is een verfilming van de fictieve autobiografie van de vierde keizer van Rome. Het boek (twee delen eigenlijk) werd geschreven in de jaren '30 van de vorige eeuw door Robert Graves. Een eerdere verfilming vlak na de uitgave van het boek kwam niet van de grond maar in 1976 maakte de BBC voor zeer beperkt bedrag een dertiendelige serie die legendarisch zou worden. Waarom? Daar zijn een paar redenen voor: Verhaal, cast en legacy. Over 13 uur subliem geacteerde televisie krijg je een van de sappigste en onwaarschijnlijkste (maar grotendeels op waarheid gebaseerde) verhalen ooit gepresenteerd, het relaas van de eerste vijf keizers van Rome en hun familie. Meer specifiek, hoe die familieleden elkaar continu dwars zitten, pootje lichten, in de rug steken of de concurrentie op andere creatieve manieren onder de zoden stoppen. Het is heerlijk om naar te kijken, spannend en om van te smullen vanwege de bijna 50 jaar later nog steeds fantastische dialogen. Die dialogen worden natuurlijk vertolkd door de cast, en die bestaat uit mensen die allemaal op de top van hun kunnen waren in deze serie. Sommige namen zijn bekend, andere minder, maar neem van mij aan dat dit mensen zijn die enorm kijkbaar zijn, stuk voor stuk. Voor Derek Jacobi was het zijn doorbraak, maar zo mogelijk nog beter is Sian Phillips als Livia, die een iconisch karakter creeërt dat vaak geëmuleerd maar nooit verbeterd is. Voeg Brian Blessed, John Hurt, Patrick Stewart en John Rhys-Davies toe, en een hele rij met minder bekende maar ontzettend overtuigende acteurs en je hebt echt een prachtig ensemble bij elkaar. De laatste reden dat I, Claudius zo goed is dan: Het is misschien wel de meest invloedrijke TV-serie ooit. Voor I, Claudius waren er eigenlijk geen TV-series die een ambitieus, serieus en bij vlagen shockerend verhaal vertelden. Dit was de eerste en het succes ervan heeft bijgedragen aan de opkomst van HBO en uiteindelijk de 'golden age of TV' waar we nu in leven. De serie is ook de inspiratie geweest achter series als The Sopranos en Game of Thrones, zoals hun auteurs vrijelijk toegegeven hebben. Als je I, Claudius niet gezien hebt, doe jezelf een plezier en kijk. Worstel je door de extreem lage production values en set design heen en focus op het weergaloze script en de heerlijke acteurs en geniet van een mijlpaal in de geschiedenis van TV. | |
@Punkrocker Nice, wist niet dat S2 al uit was.
Severance S2 is er ook en schijnt niet teleur te stellen. Misschien eerst S1 nog een keer kijken, dat is alweer een tijdje terug.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Deze bevat best wel een spoiler. Jammer, omdat ik wist dat er een twist aan het einde van de eerste episode zat, maar geen idee had wie of wat of hoe en nu dus wel. Misschien even tags gebruiken.GeeBee schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 03:28:
Genereer je eigen UBB code review
Matlock (2024–) [Afbeelding: Matlock (2024–)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.7 | Genre: Crime, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-14
...
.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7 / 10
Waar kijk je deze?Punkrocker schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 12:37:
Rogue Heroes (2022–2024) [Afbeelding: Rogue Heroes (2022–2024)] Tweakers: 9 | IMDb: 8.1 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA Serie twee is deze week begonnen!
Eerste twee afleveringen al gezien.
Eerste serie liet zien hoe de SAS was ontstaan. Begon dus allemaal met dat stel gestoorde fanatieke vechters. Die acties uitvoerder achter de vijandelijke linies in de woestijnoorlog. Harde mannen, harde serie maar met de nodige humor. Gebaseerd op de werkelijke avonturen van de SAS. Zoals ze zelf vermelden:
"Based on a true story, the events depicted which seem most unbelievable ... are mostly true."
Tweede serie begint met de invasie van Sicilië. Naar mijn idee iets loser op de werkelijkheid gebaseerd maar daarom niet minder indrukwekkend wat ze allemaal deden.
Eerste aflevering kent een paar heftige scenes.
spoiler:Met drenkelingen waar ze zo voorbijvaren. Orders zijn orders...
Al is maar de helft waar dan nog is het indrukwekkend wat ze voor elkaar hebben gekregen en wat ze allemaal gedaan hebben om de oorlog voor ons te winnen.
Eén van de beste actieseries die ik ken.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Maar in Nederland nog niet in volledigheid te kijken denk ik? Zag wel zaterdag dat de eerste twee afleveringen op HBO MAX staan. En op andere plekken zag ik ook alleen het volledige seizoen van BBC? En één aflevering via Amazon.Dr. Strangelove schreef op maandag 13 januari 2025 @ 10:23:
@Punkrocker Nice, wist niet dat S2 al uit was.
Nog niet toch? Volgens IMDB de 17e de eerste, komende vrijdag dus.Severance S2 is er ook en schijnt niet teleur te stellen.
Edit/aanvulling:
@Angeloonie zie hierboven v.w.b. Rogue Heroes. Bij mijn weten nog niet in volledigheid te zien hier. 2 EPs bij HBO Max en mogelijk iets bij Amazon. Alternatieve bronnen (arr) hebben wel het volledige seizoen. Zelf S01 op Max gekeken, en S02 wacht ik ook even af tot die volledig is op Max.
[ Voor 22% gewijzigd door RobertMe op 13-01-2025 11:06 ]
https://www.streamwijzer....online-kijken-serie-2022/✔️ HBO Max Momenteel stream je ‘Rogue Heroes’ in het aanbod van HBO Max in Nederland.
15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°
RobertMe schreef op maandag 13 januari 2025 @ 11:04:
[...]
Maar in Nederland nog niet in volledigheid te kijken denk ik? Zag wel zaterdag dat de eerste twee afleveringen op HBO MAX staan. En op andere plekken zag ik ook alleen het volledige seizoen van BBC? En één aflevering via Amazon.
[...]
Nog niet toch? Volgens IMDB de 17e de eerste, komende vrijdag dus.
Edit/aanvulling:
@Angeloonie zie hierboven v.w.b. Rogue Heroes. Bij mijn weten nog niet in volledigheid te zien hier. 2 EPs bij HBO Max en mogelijk iets bij Amazon. Alternatieve bronnen (arr) hebben wel het volledige seizoen. Zelf S01 op Max gekeken, en S02 wacht ik ook even af tot die volledig is op Max.
Ok vaag dat JustWatch hem daar niet op laat zien.. Maar thanks
Moet nog steeds over de tank aan het einde van S01 komen, dat was een beetje een aanfluiting, maar denk dat ik het weer een kans ga geven.
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
In het begin dacht ik nog wel aan een voldoende. Maar na de laatste 2 afleveringen zou ik een 4 zeggen.Stukfruit schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 21:00:
Black Doves (2024–) [Afbeelding: Black Doves (2024–)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Action, Drama, Mystery | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA We onderbreken dit topic voor nog een review over een Britse serie, met duiven.
Duiven die schieten. Nee, geen kleiduiven, maar duiven met pistolen.
Keira Knightley, Ben Whishaw en Sarah Lancashire spelen de hoofdrollen als superspion #1, superspion #2 en superspion #0. Ze infiltreren binnen de gemeenschap en houden hun identiteit jarenlang geheim door aandacht te hebben voor ieder detail dat hen kan verraden.
Van mij krijgt deze serie 6 vredesduiven.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
spoiler:
Er is niets duidelijk over haar drijfveren om haar leven op te geven. Geld?
Maar vooral:
Schietpartijen minden in Londen waar je gewoon rustig weg van loopt
Een minister man die het blijkbaar normaal vind dat zijn vrouw midden in de nacht op pad gaat
De uiteindelijke killer: Een jongen die zijn eigen boterham niet kan smeren? Die schiet op 200 meter iemand neer, plaatst een kogelhuls met DNA, een bom? En tegelijkertijd worden er 2 andere mensen vermoord, maar niet door de Clarks? Door wie dan?
En natuurlijk: De Amerikanen, Chinezen en de Clarks weten wie Helen is, maar niemand die dat even naar haar man/de media lekt?
Dat laat nog onverlet inderdaad die rare relatie met die Michael waar niets van klopt. Alsof er perse elke aflevering een homo-erotische scene in moest voor de punten.
Zonde, want de acteurs zijn goed bezig en het lijkt me een flink budget
Maar vooral:
Schietpartijen minden in Londen waar je gewoon rustig weg van loopt
Een minister man die het blijkbaar normaal vind dat zijn vrouw midden in de nacht op pad gaat
De uiteindelijke killer: Een jongen die zijn eigen boterham niet kan smeren? Die schiet op 200 meter iemand neer, plaatst een kogelhuls met DNA, een bom? En tegelijkertijd worden er 2 andere mensen vermoord, maar niet door de Clarks? Door wie dan?
En natuurlijk: De Amerikanen, Chinezen en de Clarks weten wie Helen is, maar niemand die dat even naar haar man/de media lekt?
Dat laat nog onverlet inderdaad die rare relatie met die Michael waar niets van klopt. Alsof er perse elke aflevering een homo-erotische scene in moest voor de punten.
Zonde, want de acteurs zijn goed bezig en het lijkt me een flink budget
Het is weer een Netflix-serie, dat zegt denk ik genoeg
Dat zit wel Schnorr.
Als je een keer tussendoor wat tijd moet stukslaan, pak op youtube eens een aflevering (of compilatie) van Taskmaster, een of andere vage UK spelshow met "celebrities" waarbij die taken moeten volbrengen, uiteraard onder de bezielende leiding van Greg Davies.Elvhenk schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 18:35:
The Cleaner (2021–) [Afbeelding: The Cleaner (2021–)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Comedy | Runtime: 31S min | MPAA: TV-14 Een hele leuke en ontzettend Britse serie over een crime scene cleaner, Paul (Wicky) Wickstead. Het gaat niet echt over het schoonmaken, maar over het gestoethaspel van hoofdpersoon Wicky, gespeeld door 'Magnificient Beast' Greg Davies. In elk aflevering heeft hij een andere ontmoeting met iemand in de buurt van de plaats delict waar hij moet schoonmaken. Het is een feest van herkenning qua Britse acteurs in de gastrollen.
Ik herkende het hoofd van Greg Davies wel, maar wist niet dat hij ook stand-up comedian was. (voor de link)
Ik heb nog niet alle afleveringen gezien, maar ik vond het nu al een review waard. Ik geniet van de Britse humor, overall ongemakkelijkheid en herkenbaarheid. Al is Helena Bonham Carter schetend op de wc ook weer niet zo herkenbaar.(Eerste aflevering)
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]7.5 / 10
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
PWM schreef op maandag 13 januari 2025 @ 12:20:
[...]
In het begin dacht ik nog wel aan een voldoende. Maar na de laatste 2 afleveringen zou ik een 4 zeggen.
spoiler:Een jongen die zijn eigen boterham niet kan smeren? Die schiet op 200 meter iemand neer, plaatst een kogelhuls met DNA, een bom? En tegelijkertijd worden er 2 andere mensen vermoord, maar niet door de Clarks? Door wie dan?
spoiler:
Dat was toch alsnog gedaan door die pro? Ex-SAS, 50+ kills, etc, zoals Sam tot 2x toe heeft verteld. Alleen maakten ze daarover al meteen de opmerking "een pro laat geen huls met vingerafdruk achter". En die pro liet zich dan ook nog door Helen overmeesteren, en ligt nu nog bij Helen in de schuur weg te rotten
.
En hoe de pro door zoon Clark gevonden/ingeschakeld was is ook niet duidelijk geworden.
En hoe de pro door zoon Clark gevonden/ingeschakeld was is ook niet duidelijk geworden.
Ik kijk ze via de BBC. Elke zondagavond.
The Resort (2022–) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Comedy, Mystery, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA | |
Wel vermakelijk voor een luie zondagmiddag. Paar leuke plottwists en een voldoende goonies-gehalte.
edit: ohja, te zien op Amazon Prime
Mijn vrouw zit The Office us te kijken.
Best leuke serie, maar wordt wel minder de afleveringen na het vertrek. Daarna wel weer wat beter. Maar ze hadden best kunnen stoppen op dat moment.
Best leuke serie, maar wordt wel minder de afleveringen na het vertrek. Daarna wel weer wat beter. Maar ze hadden best kunnen stoppen op dat moment.
American Primeval op Netflix gekeken heb me goed vermaakt met deze serie rauw en ruw jammer dat het een mini serie is
Maar wel het soort van western waar ik van hou de spaghetti western kijktip wat mij betreft
Maar wel het soort van western waar ik van hou de spaghetti western kijktip wat mij betreft
Truth Seekers (2020) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Comedy, Drama, Fantasy | Runtime: 223 min | MPAA: TV-14 Ik heb weer een Engelse serie om aan te bevelen: deze. ![]() Het gaat om een stelletje zogenaamde paranormale onderzoekers die hun online afleveringen maken met de gebruikelijke schuddende zwart-witbeelden (van niks) en hijgerige voice-overs, naast hun normale baan als telecommonteurs. Wat op zich ook hilarisch is, want Britse zelfspot. Maar ze vliegen al snel uit de bocht met mega rare en enge ontwikkelingen en een full-on apocalyps etc. Oh, oh, oh, gaan ze het redden? Het is één seizoen, met maar acht afleveringen. Niet om heel serieus te nemen, maar prima vermaak. | |
Na een halve aflevering afgezet. Alle clichés komen voorbij en toen dat wildebeest door de huifkar heen gerend kwam, was voor mij de kous af. Over de top "slecht", wie weet wordt het cult maar ik denk van niet. Alhoewel ik van westerns kan genieten, dus ik vind het jammer.bie100 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 08:58:
American Primeval op Netflix gekeken heb me goed vermaakt met deze serie rauw en ruw jammer dat het een mini serie is
Wel benieuwd naar recensies (met name over de verloop van het verhaal) en of die mij alsnog kunnen overtuigen.
.
Tja om na een halve aflevering gekeken te hebben de hele serie af te schrijven dat heb ik meestal na dat ik drie afleveringen heb gekekenEijkb schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 11:37:
[...]
Na een halve aflevering afgezet. Alle clichés komen voorbij en toen dat wildebeest door de huifkar heen gerend kwam, was voor mij de kous af. Over de top "slecht", wie weet wordt het cult maar ik denk van niet. Alhoewel ik van westerns kan genieten, dus ik vind het jammer.
Wel benieuwd naar recensies (met name over de verloop van het verhaal) en of die mij alsnog kunnen overtuigen.
Maar goed smaken verschillen al zijn sommige dingen op waarheid berust zo als de Mountain Meadows Massacre
Maar het kijkt lekker weg
American Primeval (2025–) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: N/A Drama ten tijde van de Mountain Meadows Massacre in Noord-Amerika rond 1857. Met een eerste aflevering waarin Betty Gilpin ergens rond de introductieminuten op een onafgemaakte spoorlijn extreem haar best doet om niet getypecast te worden na contact te hebben gelegd met demi-goden in American Gods, professioneel worsteltalent te zijn geweest in GLOW en als brave non met aversie tegen AI in Mrs. Davis de villains achter de filmvariant van xAI te hebben verslagen, is dit zeker weer een welkome afwisseling in rollen. Zo ook Taylor Kitsch, die eens op Mars rondliep en een gokje waagde als X-Man om vervolgens aan de slag te gaan met oxycodon. Zulke superkrachten helpen hem in deze serie echter niet. Verder is er een Dane DeHaan, die de kronieken der superhelden supersnel achter zit liet na een gefaalde poging omdat hij te cray-cray overkwam. In Oppenheimer was hij prima. In deze serie is hij echter weer volledig in vorm voor het uitvoeren van een Travis Fimmeltje. Wat overblijft is een mini-serie waarin zaken gebeuren omdat ze nodig zijn voor het naar voren duwen van het verhaal. Dat is jammer, want Peter Berg laat het allemaal best sfeervol in beeld komen. Je leert ook niet per se veel over het achtergrondverhaal, waarvoor je beter naar Johnny Harris op YouTube kan kijken omdat hij en zijn vrouw uit die gemeenschap komen. De rest dien je te accepteren voor wat het is: een zoetsappig liefdesverhaal met enige voorspelbaarheid. Maakt dat de serie slecht? Niet helemaal. Ik vond het zelf best bingeable. Het is alleen jammer dat een belangrijk en interessant stukje geschiedenis met serieuze gevolgen voornamelijk wordt ingezet als decor voor een soap. Wat ik ook jammer vond is dat de grading (het kleurgebruik) vaak behoorlijk over de (berg)top ging en het te veel deed lijken alsof de wereld geen kleur meer had. Als laatste is de aanwezigheid van Saura Lightfoot-Leon ook wel interessant om te benoemen. Mocht je denken: "waar ken ik haar toch van?", dan ben je niet de enige. Ze blijkt momenteel in die andere serie over de VS in de huidige tijd te spelen: The Agency, met o.a. Michael Fassbender, Jeffrey Wright en Richard Gere. Of zou het haar achterkleindochter zijn? Hoe dan ook, ik geef het een 6.5 omdat de serie ondanks matig script wel vooruit bleef galopperen en mij toch aan de buis gekluisterd hield. | |
Dat zit wel Schnorr.
Deels mee eensbie100 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 12:09:
[...]
Tja om na een halve aflevering gekeken te hebben de hele serie af te schrijven dat heb ik meestal na dat ik drie afleveringen heb gekeken![]()
Maar goed smaken verschillen al zijn sommige dingen op waarheid berust zo als de Mountain Meadows Massacre
Maar het kijkt lekker weg
spoiler:
Want ze is om te beginnen nooit aangekomen bij de vader van die jongen?
Dat zit wel Schnorr.
Ik heb met mijn zoon de geanimeerde science fiction serie Pantheon op Netflix gekeken en die overtrof mijn verwachtingen, 8/10. Aanrader als je van science fiction houdt!
[ Voor 19% gewijzigd door snmght op 15-01-2025 11:17 ]
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
De serie Tropenjaren teruggekeken via NPO en ondanks dat ik niet meer in de baby's zit toch heel herkenbaar en grappig.
Alleen jammer dat Eva cruzen niet meer meespeelt en haar rol wordt over genomen door een ander type.
Alleen jammer dat Eva cruzen niet meer meespeelt en haar rol wordt over genomen door een ander type.
Festina lente
Ik trek helaas de teken & animatie stijl niet.snmght schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 11:17:
Ik heb met mijn zoon de geanimeerde science fiction serie Pantheon op Netflix gekeken en die overtrof mijn verwachtingen, 8/10. Aanrader als je van science fiction houdt!
Dit in tegenstelling tot de serie Arcane.
Met de kerst de twee seizoenen achter elkaar bekeken. WOW... wat een super serie zeg !
(nog bedankt voor de tip, aan iemand in dit forum
Ik zie dat hij na seizoen 1 gecanceld is. Dat doet geen afbreuk aan het verhaal voor seizoen 1? Oftewel, toch een aanrader om te kijken begrijp ik uit je reactie?snmght schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 11:17:
Ik zou hetvolgende hieraan willen toevoegen:Als je een keer tussendoor wat tijd moet stukslaan, pak op youtube eens een aflevering (of compilatie) van Taskmaster, een of andere vage UK spelshow met "celebrities" waarbij die taken moeten volbrengen, uiteraard onder de bezielende leiding van Greg Davies.
The Inbetweeners (onderbroekenlol)
Man down(zijn eigen show)
En via youtube 8 out of 10 cats met Greg als gast, waar hij het nasale stemmetje van zwaargewicht bokser Chris Eubank nadoet. In een van die afleveringen staat Chris opeens achter hem(oops!
[ Voor 77% gewijzigd door ABD op 15-01-2025 14:38 ]
Departure (2019–2022) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.9 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 45 min | MPAA: TV-14 Geen hoogvlieger, allemaal wat voorspelbaar maar prima voor tussendoor. | |
Kon hem niet vinden in de UBB generator dus dan maar zo.
Landman (2024 - )
Serie van Taylor Sheridan: (in volgorde publicatiejaar en wat ik heb gezien) Yellowstone, Mayor of Kingstown, Tulsa King en nu Landman.
Wat begint als een uitermate goeie eerste aflevering stort zich al snel in een afgrond van karikaturen en slecht acteerwerk.
Ben nu bij episode 3 en ik heb het gevoel de live action versie van King of the Hill te kijken.
Waar het bij eerdere series wel werkte (Yellowstone en Kingstown) zijn Tulsa King en Landman overcookte versie van de eerstgenoemde.
Tulsa King ben ik afgehaakt eind S1 en Landman zal spoedig volgen.
Jammer want Landman is in de basis wel een interessante verhaallijn.
Taylor Sheridans characters worden per serie een dimensionaler en onsympathieker zodat er weinig van overblijft.
5-10 omdat Billy Bob zich best staande houd tussen het slechte acteerwerk van de rest, anders zonder hem een 4.
Landman (2024 - )
Serie van Taylor Sheridan: (in volgorde publicatiejaar en wat ik heb gezien) Yellowstone, Mayor of Kingstown, Tulsa King en nu Landman.
Wat begint als een uitermate goeie eerste aflevering stort zich al snel in een afgrond van karikaturen en slecht acteerwerk.
Ben nu bij episode 3 en ik heb het gevoel de live action versie van King of the Hill te kijken.
Waar het bij eerdere series wel werkte (Yellowstone en Kingstown) zijn Tulsa King en Landman overcookte versie van de eerstgenoemde.
Tulsa King ben ik afgehaakt eind S1 en Landman zal spoedig volgen.
Jammer want Landman is in de basis wel een interessante verhaallijn.
Taylor Sheridans characters worden per serie een dimensionaler en onsympathieker zodat er weinig van overblijft.
5-10 omdat Billy Bob zich best staande houd tussen het slechte acteerwerk van de rest, anders zonder hem een 4.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Ah dat wist ik niet eens. Ik heb even het einde teruggekeken naar aanleiding van je post. Er zit met jouw bericht in gedachten best wat munitie voor een 2e seizoen maar het voelde voor mij niet onaf, zeker geen cliffhanger. Dus wat mij betreft nog steeds een aanrader!karazz schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 12:40:
[...]
Ik zie dat hij na seizoen 1 gecanceld is. Dat doet geen afbreuk aan het verhaal voor seizoen 1? Oftewel, toch een aanrader om te kijken begrijp ik uit je reactie?
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Tom Clancy's Jack Ryan (2018–2023) | ![]() |
Tweakers: 6 | IMDb: 8.0 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: 60 min | MPAA: TV-MA Up-and-coming CIA analyst, Jack Ryan, is thrust into dangerous field assignments. Seizoensoverzicht (In de spoiler tag voor de zekerheid) spoiler: Seizoen 1 CIA-analist Jack Ryan ontdekt een reeks verdachte bankoverschrijvingen die hem vanuit zijn veilige bureaujob in een gevaarlijk kat-en-muisspel storten. Zijn zoektocht brengt hem door Europa en het Midden-Oosten, terwijl hij probeert een opkomende terrorist te stoppen die een massale aanval op de VS en haar bondgenoten voorbereidt. Seizoen 2 Wanneer Jack een verdachte zending illegale wapens in de Venezolaanse jungle opspoort, leidt zijn onderzoek hem naar Zuid-Amerika. Daar stuit hij op een verstrekkend complot dat hem en zijn team over de hele wereld voert. Seizoen 3 Jack Ryan wordt valselijk beschuldigd van betrokkenheid bij een groot complot en verandert plots in een voortvluchtige. Terwijl hij door Europa reist om zowel de CIA als een internationale schurkenorganisatie te ontwijken, probeert hij een wereldwijde crisis te voorkomen. Seizoen 4 In zijn rol als CIA's waarnemend plaatsvervangend directeur krijgt Jack te maken met zijn gevaarlijkste missie tot nu toe. Hij moet interne corruptie blootleggen en ontdekt een samensmelting van een drugskartel en een terroristische organisatie die de nationale veiligheid bedreigt. Dit brengt een complot aan het licht dat veel dichter bij huis ligt en stelt Jack’s geloof in het systeem dat hij verdedigt zwaar op de proef. Na het kijken van het vierde en laatste seizoen van Jack Ryan kwamen we tot de conclusie dat het een hele opgave was om vol te houden. Toen we in 2018 begonnen aan seizoen 1, voelde de serie als een frisse en spannende thriller voor tussendoor. De personages leken toen nog logische keuzes te maken, en de situaties voelden authentiek aan. Jack Ryan was destijds een geloofwaardige CIA-analist die tegen wil en dank in het veld belandde, wat een mooie balans bracht tussen actie en karakterontwikkeling. Seizoen 2 bouwde hierop voort en was over het algemeen onderhoudend. Het had nog steeds een redelijk solide plot en interessante ontwikkelingen, waardoor het een vermakelijk vervolg was. Vanaf seizoen 3 begon de serie echter af te glijden. Veel plotwendingen voelden geforceerd of kwamen uit het niets. Tegelijkertijd waren andere ontwikkelingen zo voorspelbaar dat we ons afvroegen hoe de personages dit zelf niet konden zien. Dit veroorzaakte frustratie en haalde ons regelmatig uit het verhaal. Seizoen 4 was helaas het dieptepunt. Hoewel het slechts zes afleveringen telde, voelde het eindeloos aan door de grote hoeveelheid plotgaten. Sommige keuzes van personages waren onverklaarbaar en leken puur gemaakt om het plot vooruit te helpen. Daarnaast waren er toevalligheden zo absurd dat ze iedere geloofwaardigheid tenietdeden. Het leek alsof de schrijvers het verhaal op de automatische piloot hadden afgeraffeld, zonder oog voor detail of consistentie. Als we de eerste twee seizoenen apart zouden beoordelen, zou de serie een stevige 7 verdienen. Helaas halen de laatste twee seizoenen dit gemiddelde fors naar beneden, met seizoen 4 dat niet meer dan een 3 waard is. Gemiddeld kom ik uit op een 6, maar dat cijfer voelt nog wat genereus gezien de teleurstellende afsluiting van een serie die ooit zoveel potentie had. | |
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Thanks, leuke tipsABD schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 13:15:
[...]
Ik zou hetvolgende hieraan willen toevoegen:
The Inbetweeners (onderbroekenlol)
Man down(zijn eigen show)
En via youtube 8 out of 10 cats met Greg als gast, waar hij het nasale stemmetje van zwaargewicht bokser Chris Eubank nadoet. In een van die afleveringen staat Chris opeens achter hem(oops!).
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Cross (2024–) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Action, Crime, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA Series adaptation of James Patterson novels about the complicated and brilliant detective, Alex Cross. Cross is een serie die op z’n zachtst gezegd een tweestrijd oproept. Aan de ene kant is het plot zo bizar dat het je op het puntje van je stoel houdt. Aan de andere kant is het zó absurd dat het bijna lachwekkend wordt. Dit maakt de serie enerzijds spannend en onderhoudend, maar anderzijds moeilijk serieus te nemen. Wat de serie overeind houdt, is het sterke acteerwerk. Aldis Hodge doet het uitstekend als Alex Cross. Hij heeft al eerder laten zien wat hij in huis heeft, zoals in IMDB: City on a Hill (TV Series 2019–2022), waarin zijn chemie met Kevin Bacon fantastisch werkte. Ryan Eggold speelt een creepy seriemoordenaar die je oprecht de rillingen bezorgt. Interessant genoeg gebruikt hij dezelfde subtiele maniertjes en hoofdknikjes als in IMDB: New Amsterdam (TV Series 2018–2022). ![]() Dat roept de vraag op: is hij vanwege die rol getypecast, of is dit simpelweg zijn niche? Hoe dan ook, zijn prestatie is overtuigend en passend in deze serie. Hoewel we de serie in een paar avonden hebben gebinged – wat op zichzelf al een indicatie is van de entertainmentwaarde – blijft er toch een gevoel hangen dat er veel meer in had gezeten. Het verhaal heeft potentie, de cast is sterk, maar de uitvoering schiet op veel punten tekort. Het bizarre plot had meer balans kunnen krijgen om zowel spanning als geloofwaardigheid te bieden. Al met al is Cross vermakelijk genoeg om je avonden mee door te komen, maar het laat wel ruimte voor verbetering. Als je bereid bent de absurditeiten voor lief te nemen, kun je zeker genieten van deze serie. Maar voor wie op zoek is naar meer diepgang of consistentie, voelt het als een gemiste kans. | |
Bad Sisters (2022–) | ![]() |
Tweakers: 8.2 | IMDb: 8.3 | Genre: Comedy, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA The Garvey sisters are bound together by their parents' deaths and a promise to always protect one another. Het eerste seizoen van Bad Sisters hebben we met enorm veel plezier gekeken. Tijntje in "Welke TV-serie heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 2]" Het was een perfecte mix van zwarte humor en drama, waarin de balans tussen het absurde en het tragische uitstekend werd getroffen. De unieke dynamiek tussen de Garvey-zussen en de complexe, maar heerlijk verknipte verhaallijn maakte dit een onvergetelijke ervaring. Toen ik hoorde dat er een tweede seizoen zou komen, was ik eerlijk gezegd huiverig. Het verhaal voelde in seizoen 1 al volledig afgerond en compleet. Hoe konden de schrijvers hierop voortbouwen zonder dat het te absurd of geforceerd zou aanvoelen? Maar goed, ik ben blijkbaar geen seriemaker, want mijn zorgen bleken ongegrond. ![]() Het tweede seizoen heeft ons opnieuw verrast en vermaakt. Ja, de geloofwaardigheid wordt af en toe behoorlijk opgerekt, maar dat past eigenlijk perfect bij de toon van de serie. Wat Bad Sisters zo bijzonder maakt, is dat zelfs wanneer het verhaal wat vergezocht aanvoelt, je blijft genieten van de chaotische rit. Hoewel we de grote plotwending redelijk vroeg zagen aankomen, deed dat niets af aan het kijkplezier. De Garvey-zussen blijven een heerlijk stel chaoten, wiens samenspel en onderlinge dynamiek de show dragen. Het is juist hun imperfectie die ze zo menselijk en vermakelijk maakt. | |
@Tijntje,
Bad Sisters hier eerder ook voorbij zien komen, waardoor ik ben gaan kijken, maar wat heb ik genoten van deze serie.
Echt helemaal top. Vooral de laatste episode seizoen 2. My cup of tea. Jammer dat ik er doorheen ben. Overigens gebaseerd op de Belgische serie Clan las ik steeds bij de aftiteling.
Bad Sisters hier eerder ook voorbij zien komen, waardoor ik ben gaan kijken, maar wat heb ik genoten van deze serie.
[ Voor 105% gewijzigd door vdr01 op 16-01-2025 16:44 ]
GT7 ID: ONYX_PdeG69
Dat zag ik ook tijdens de credits iedere keer, twijfel nu of dat nog de moeite is.vdr01 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 16:36:
[...]
Overigens gebaseerd op de Belgische serie Clan las ik steeds bij de aftiteling.
IMDB: Clan (TV Series 2012)
Het ziet er wel redelijk hetzelfde uit

Helemaal eens wat betreft seizoen 1. Seizoen vond ik toch echt wel minder. Niet zozeer de voorspelbare plotwendingen, maar vooral de 'karaktermoord' om het verhaal de juiste richting op te krijgen. Van stoere dames in seizoen, waren het in seizoen 2 vooral angstige, paniekerige dames, waarbij toeval een grote rol speelde.Tijntje schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:46:
Bad Sisters (2022–) [Afbeelding: Bad Sisters (2022–)] Tweakers: 8.2 | IMDb: 8.3 | Genre: Comedy, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA The Garvey sisters are bound together by their parents' deaths and a promise to always protect one another.
Het eerste seizoen van Bad Sisters hebben we met enorm veel plezier gekeken. Tijntje in "Welke TV-serie heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 2]" Het was een perfecte mix van zwarte humor en drama, waarin de balans tussen het absurde en het tragische uitstekend werd getroffen. De unieke dynamiek tussen de Garvey-zussen en de complexe, maar heerlijk verknipte verhaallijn maakte dit een onvergetelijke ervaring.
Toen ik hoorde dat er een tweede seizoen zou komen, was ik eerlijk gezegd huiverig. Het verhaal voelde in seizoen 1 al volledig afgerond en compleet. Hoe konden de schrijvers hierop voortbouwen zonder dat het te absurd of geforceerd zou aanvoelen? Maar goed, ik ben blijkbaar geen seriemaker, want mijn zorgen bleken ongegrond.
[Afbeelding]
Het tweede seizoen heeft ons opnieuw verrast en vermaakt. Ja, de geloofwaardigheid wordt af en toe behoorlijk opgerekt, maar dat past eigenlijk perfect bij de toon van de serie. Wat Bad Sisters zo bijzonder maakt, is dat zelfs wanneer het verhaal wat vergezocht aanvoelt, je blijft genieten van de chaotische rit.
Hoewel we de grote plotwending redelijk vroeg zagen aankomen, deed dat niets af aan het kijkplezier. De Garvey-zussen blijven een heerlijk stel chaoten, wiens samenspel en onderlinge dynamiek de show dragen. Het is juist hun imperfectie die ze zo menselijk en vermakelijk maakt.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8.5 / 10
Op zich kon ik dat wel plaatsen.jeroenkb schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 18:28:
[...]
Helemaal eens wat betreft seizoen 1. Seizoen vond ik toch echt wel minder. Niet zozeer de voorspelbare plotwendingen, maar vooral de 'karaktermoord' om het verhaal de juiste richting op te krijgen. Van stoere dames in seizoen, waren het in seizoen 2 vooral angstige, paniekerige dames, waarbij toeval een grote rol speelde.
In het eerste seizoen hebben ze natuurlijk nooit iemand echt vermoord, nu zit de politie ze ineens op de hielen en hebben ze een groot verlies te verwerken .
Ik zou hier graag op reageren, maar dan moet ik de inhoud in en dat lijkt me niet de bedoeling.Tijntje schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 18:33:
[...]
Op zich kon ik dat wel plaatsen.
In het eerste seizoen hebben ze natuurlijk nooit iemand echt vermoord, nu zit de politie ze ineens op de hielen en hebben ze een groot verlies te verwerken .
Laten we het er maar op houden dat ik het niet zo kon plaatsen. Heeft me er niet van weerhouden om het seizoen uit te kijken. Ik zou alleen zeggen: S01 -> 9 S02 ->6,5
Voor liefhebbers van Bad Sisters kan ik series als Motherland en Catastrophe wel aanraden. Daar zit hetzelfde talent achter.
Bedankt voor de tips. Wat is Tweakers toch een fijne en handige site. Vanwege ziekte heb ik helaas teveel vrije tijd. Ik ga er direct mee aan de slag en terugkoppeling volgt.Dr. Strangelove schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 18:44:
Voor liefhebbers van Bad Sisters kan ik series als Motherland en Catastrophe wel aanraden. Daar zit hetzelfde talent achter.
@jeroenkb , grappig zeg, ik vond seizoen 2 namelijk leuker dan 1. Had nogal een hekel aan personage JP. Kudo's voor de acteur overigens. Maar meningen kunnen gelukkig verschillen
[ Voor 17% gewijzigd door vdr01 op 16-01-2025 19:47 ]
Catastrophe, had ik inderdaad al aan de hand van je vorige tips gekekenDr. Strangelove schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 18:44:
Vond het einde wel moeilijk. Zonder te veel te verklappen vond ik de focus op dat waarschuwingsbord voordat ze gingen doen wat ze gingen doen heel unheimisch.
Na later wat te hebben opgezocht was dat blijkbaar ook de bedoeling om het zo in het midden te laten.
Lekker cryptisch
Motherland hebben we toen niet gekeken, de trailer sprak ons niet zo aan.
Motherland is echt vital watching als je kinderen hebt. Anders niet zo herkenbaar denk ik.
Die hebbenDr. Strangelove schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 19:13:
Motherland is echt vital watching als je kinderen hebt. Anders niet zo herkenbaar denk ik.
Ik neem aan dat je dan het geweldig IMDB: Breeders (TV Series 2020–2023) ook wel kent.
Nee! Wel eens over gelezen en gebookmarked maar niet gekeken. Dank voor de reminder
Is echt heel goed, het begint allemaal los en luchtig maar latere seizoenen als kinderen groter worden komen er vele herkenbare situaties voorbij, bijvoorbeeld dat je als ouder af en toe onbedoeld uit de bocht vliegt tegen je kinderen.Dr. Strangelove schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 19:41:
Nee! Wel eens over gelezen en gebookmarked maar niet gekeken. Dank voor de reminder
Ieder nieuw seizoen is een tijdsprong, dus alle fases komen voorbij van kleuter tot puber.
IMDB: Don't F**k with Cats: Hunting an Internet Killer (TV Mini Series 2019)
Mini-serie bestaande uit drie delen. True Crime. Netflix. IMDB score: 8
Veel gekker gaat u het niet krijgen. Check van tevoren wel even of u er tegen kan. Qua beelden valt het mee maar het verhaal is gruwelijk, heftig en bizar. Wow. Indien deze serie u net zo grijpt als bij mij het geval was kijkt u ze alle drie direct achter elkaar.
Mini-serie bestaande uit drie delen. True Crime. Netflix. IMDB score: 8
Veel gekker gaat u het niet krijgen. Check van tevoren wel even of u er tegen kan. Qua beelden valt het mee maar het verhaal is gruwelijk, heftig en bizar. Wow. Indien deze serie u net zo grijpt als bij mij het geval was kijkt u ze alle drie direct achter elkaar.
[ Voor 151% gewijzigd door vdr01 op 17-01-2025 13:14 ]
Vera (2011–2025) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 8.2 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 90 min | MPAA: TV-PG An End of an Era! De politieserie Vera houdt ermee op, na 14 jaar! De actrice (Brenda Blethyn van 78) had er blijkbaar geen zin meer in. Dit is weer een police procedural, gesitueerd in Noord-Engeland, gebaseerd op de boeken van Ann Cleeves (net als Shetland). Elke aflevering van anderhalf uur heeft een afgerond verhaal. Vera Stanhope is de no-nonsense DCI van de serie, as a 'Northern lass' with Geordie accent. De overige rollen zijn enigszins gewisseld over de jaren, behalve Kenny. Ik persoonlijk hou dus wel van zo'n tamelijk rustige serie, bijna als een comfort show. Afijn, ze is uitgevera'd. Farewell, pet. | |
Vera staat hier al jaren hoog op de kijklijst van vermakelijke series. Jammer dat het gestopt is, maar ja… wie van ons kan het evenaren om met 78 nog te werken?Farewell, pet.
Het je ervaring met Shetland?
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Ik was verbijsterd over de leeftijd! Ik had haar een stuk jonger ingeschat.GeeBee schreef op zondag 19 januari 2025 @ 18:54:
[...]
Vera staat hier al jaren hoog op de kijklijst van vermakelijke series. Jammer dat het gestopt is, maar ja… wie van ons kan het evenaren om met 78 nog te werken?
Het je ervaring met Shetland?
Yes, ik heb al eens een review geschreven over Shetland. Het heeft gedeeltelijk dezelfde sfeer, maar er is steeds één verhaal dat over alle afleveringen van het seizoen loopt. Die serie zal je dan ook wel bevallen en er zijn al al best veel seizoenen van, dus je kunt even vooruit.
Is dat een soort Midsummer Murders? Sorry maar ik zit helemaal niet in dit genre.Elvhenk schreef op zondag 19 januari 2025 @ 16:17:
Vera (2011–2025) [Afbeelding: Vera (2011–2025)] Tweakers: N/A | IMDb: 8.2 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 90 min | MPAA: TV-PG An End of an Era! De politieserie Vera houdt ermee op, na 14 jaar! De actrice (Brenda Blethyn van 78) had er blijkbaar geen zin meer in.
Dit is weer een police procedural, gesitueerd in Noord-Engeland, gebaseerd op de boeken van Ann Cleeves (net als Shetland). Elke aflevering van anderhalf uur heeft een afgerond verhaal. Vera Stanhope is de no-nonsense DCI van de serie, as a 'Northern lass' with Geordie accent. De overige rollen zijn enigszins gewisseld over de jaren, behalve Kenny.![]()
Ik persoonlijk hou dus wel van zo'n tamelijk rustige serie, bijna als een comfort show.
Afijn, ze is uitgevera'd.
Farewell, pet.![]()
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
House (2004–2012) | ![]() |
Tweakers: 8.5 | IMDb: 8.7 | Genre: Drama, Mystery | Runtime: 44 min | MPAA: TV-14 Er zijn van die series die je onder het kopje guilty pleasure kunt hangen. Voor de een is dat [url=https://www.imdb.com/title/tt0118401/Midsomer Murders , voor de ander is dat Vera en voor mij is dat toch echt House. Een Grumpy zeer gespecialiseard arts die samen met zijn team moeilijke medische gevallen oplost. In het begin voelt het allemaal nog nieuw en fris aan echter na een seizoen of twee is het vrij simpel hoe het trucje werkt. Het is natuurlijk gewoon een crime of the week serie met daarbij Crime vervangen door een medische aandoening. Het is allemaal niet heel moeilijk, kijkt lekker weg en er komen om de zoveel afleveringen wat nieuwe plot twists naar boven zodat je weer verder wil kijken want je zou toch maar eens missen hoe dat dit nou weer afloopt. Zo aan het eind van de serie, zo rond seizoen 6 begin je toch wel te merken dat er scheurtjes in het idee komen. Dat heeft vooral te maken met de wisselende cast die rond die tijd begint. Wat altijd wel leuk blijft is de vaste cast. House ( Laurie), Wilson ( Leonard ), Cuddy ( Edelstein ) die naast het werk wat ze doen ook een haat/liefde verhouding met elkaar hebben. Wat ik wel weet is dat als dit echt zou gebeuren dat die afdeling al lang en breed was opgedoekt. | |
[ Voor 41% gewijzigd door Webgnome op 20-01-2025 08:02 ]
Ja, een van de vele politieseries waar Engeland al decennia in grossiert. Van de oudere vond ik Inspector Morse, The Inspector Lynley Mysteries en Prime Suspect goed.Webgnome schreef op maandag 20 januari 2025 @ 07:55:
[...]
Is dat een soort Midsummer Murders? Sorry maar ik zit helemaal niet in dit genre.
Recentere series Happy Valley en Luther zijn ook aanraders.
Maar wel dus met een Britse acteur in de hoofdrol.en voor mij is dat toch echt House.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/HZeR0cigOYWN1m0QcXhjuu79.jpg?f=user_large)
Hele goede tip. Fijne cast die je ook door de jaren heen ziet opgroeien.Tijntje schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 19:25:
[...]
Die hebbenzal het toch eens 1 aflevering proberen. Kan me normaal wel redelijk vinden in jouw reviews
Ik neem aan dat je dan het geweldig IMDB: Breeders (TV Series 2020–2023) ook wel kent.
Vind ik ook ja. Wat grittier, Midsomer Murders is echt moord op zijn chique.
Best wel wat van die series gezien. Een hoop ook niet. Even door de oogharen heen met een snelle score:
- Morse: 10
- Lewis: 9,5
- Endeavour: 8
- A Touch of Frost: 9,5
- Line of Duty: 9
- Father Brown: 8
- Grantchester: 8
- Prime Suspect 8,5
- Kavanaugh QC: 8
- Cadfael 8
- Jonathan Creek: 7
- Sherlock 8
Meeste van die series zijn heel stabiel. Sherlock en Jonathan Creek vond ik wel steeds slechter worden alleen dus dat zijn gemiddelde scores.
Best wel wat van die series gezien. Een hoop ook niet. Even door de oogharen heen met een snelle score:
- Prime Suspect 8,5
- Cadfael 8
- Sherlock 8
Meeste van die series zijn heel stabiel. Sherlock en Jonathan Creek vond ik wel steeds slechter worden alleen dus dat zijn gemiddelde scores.
De uitvoering is anders. Midsummer Murders zit een beetje in de hoek van cosy murder mysteries, maar als type serie, namelijk police procedural op zijn Brits, zijn ze vergelijkbaar.pdukers schreef op maandag 20 januari 2025 @ 13:42:
Vera is serieuzer / realistischer en is m.i. niet te vergelijken met Midsummer Murders.
Godzijdank geeft elke maker/acteur er hun eigen sjeu aan.
Deadwind (2018–2021) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 1 min | MPAA: TV-MA Originele titel: Karppi. Dit is het soort serie dat ik graag kijk: een ijzersterke Scandinavische (Fins in dit geval) politieserie die naast een puik verhaal ook goed en overtuigend geacteerd is. De 3 seizoenen bevatten elk een aparte zaak die opgelost moet worden terwijl een rode draad de karakterontwikkeling steeds verder uitdiept. Detective Sofia Karppi (waarom de Engelse titel veranderd is in Deadwind is mij een raadsel) en haar collega Sakari Nurmi staan voor een raadsel wanneer het lichaam van een vrouw gevonden wordt op een bouwterrein. Terwijl ze de zaak pogen op te lossen hebben ze ook te maken met (spreekwoordelijke) demonen uit hun eigen levens, die logischerwijs hun werkrelatie in toenemende mate onder druk zet. Een grappig detail dat me opviel is dat Karppi vaak ruzie heeft met autodeuren ![]() Ik gooi een dikke anderhalve punt bovenop de IMDB score: een 9 is hier wel op zijn plaats. | |
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Mist Broadchurch niet in dit lijstje...??Dr. Strangelove schreef op maandag 20 januari 2025 @ 14:41:
Vind ik ook ja. Wat grittier, Midsomer Murders is echt moord op zijn chique.
- Prime Suspect 8,5
- Cadfael 8
- Sherlock 8
Eens. Happy Valley ook erg goed!GurbY{nl} schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 09:54:
[...]
Mist Broadchurch niet in dit lijstje...??
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Tnx voor de tip; zal dat zeker eens bekijken!!
Er zullen ongetwijfeld andere goede series zijn maar Broadchurch en Happy Valley heb ik (nog) niet gezienGurbY{nl} schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 09:54:
[...]
Mist Broadchurch niet in dit lijstje...??
Rogue Heroes (2022–2025) | ![]() |
Tweakers: 9 | IMDb: 8.1 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA De Britse SAS. De Special Forces met een welhaast mythische status. De bron van James Bond, de butler van Batman en heel veel films, series en games (Price). De serie gaat over het ontstaan van de SAS en hun eerste stappen op het strijdtoneel van de Tweede Wereldoorlog. In de hedendaagse media worden de Special Forces (of het nu de SAS, Korps Mariniers, Groene Baretten, GIGN, Spetznaz etc.) geportretteerd als "the best of the best of the best who didn't die during training". Het zijn de elite troepen waar vrijwel niemand bij kan komen. Zo anders is het hier. Discipline? Niet te bekennen. Immens strikte toelatingseisen? Nee niet echt. Zeer professioneel gedragende militairen? Bah humbug. De eerste lichting SAS is een zooitje ongeregeld. Herrieschoppers die vaker in bargevechten en de militaire gevangenis komen dat in strakke formatie naar het front marcheren. Het zijn echter precies díe mannen die David Stirling nodig heeft voor zijn nieuw op te richten regiment. Een belangrijke theorie van hem is namelijk dat het regiment vrijwel volledig zelfstandig moet kunnen opereren. Dus niet steeds bevelen van hogerhand moeten afwachten. Dat werkt domweg niet in hun werkzaamheden. De taken zijn dan ook voornamelijk sabotage, verrassingsaanvallen en ver achter de vijandige linies opereren. Waarbij de kans op zowel succes als overleven meestal vrij klein zijn. Dan heb je geen nette modelsolaten nodig, maar sterk onafhankelijke rauwdouwers. De eerste afleveringen gaan vooral over de vorming van de SAS. We zien een aantal belangrijke personen, zowel binnen het Britse leger maar ook van daarbuiten. Ook wordt er veel nadruk gelegd op de training, de eerste operaties en de vorming van de mannen (zowel individueel en als team). Het is keihard en lang niet alles gaat goed. Veel tegenslagen, ongelukken en clashes met de legerleiding. Eigenlijk wil de leiding de SAS helemaal niet, en hun manier van werken al helemaal niet. Ze worden dus ook intern behoorlijk tegengewerkt. Dit zorgt er echter wel voor dat de SAS nóg zelfstandiger en vindingrijker wordt. Wat er weer voor zorgt dat ze nog meer successen boeken. De serie begint in Noord Afrika, waar ze de Nazi's flink tegenwerken door luchthavens te saboteren en bevoorradings konvooien aanvallen. Hun methodes zijn voornamelijk hit and run, 's nachts of onder vermomming. Later gaan ze naar Sicilië en trekken ze verder Italïe in. Onderweg werken ze samen met Franse parachutisten en het Italiaanse verzet. Naast veel actie en geweld, stoere mannen en lekker obstinaat gedrag is er ook ruimte voor die andere kant van de oorlog. Het verlies van strijdmaten, de dood en verderf van een oorlog, continu in levensgevaar zijn en de ultieme focus op het doel ten koste van alles laat zware sporen na op de geest. PTSS was toentertijd (nog niet zo) bekend en de oplossing is voornamelijk doorvechten, drinken of andere middelen gebruiken. Er wordt wel bij stilgestaan door de officieren, want die zien ook wel wat het met de mannen doet, of hebben er zelf last van. Hierdoor blijft de serie gebalanceerd en verzandt het niet in een louter "stoere mannen doen zwaar werk" vehikel. Als je dat wil zien, kan je net zo goed een random Discoverychannel scripted real life soap opzetten. Ook is er nog aandacht voor het minder glorieuze maar zeer belangrijke deel van de strijdkrachten, namelijk spionage. Met daarin een geweldige Sofia Boutella van de Franse zijde en Dominic West aan de Britse kant. Zij zorgen voor de intel en moeten (regelmatig met frisse tegenzin) met elkaar samenwerken. Ik vond het een toffe serie en hoop dat er een derde seizoen komt waarbij ze diep in Nazi Duitsland moeten werken. Ondertussen War Mongrels maar eens opstarten voor het gevoel | |
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Penoza (2010–2017) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 8.2 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: 45 min | MPAA: TV-MA Ik ben soms gecharmeerd van Nederlandse series maar niet heel vaak. Het blijft voor mij toch vaak tweederangs acteerwerk. Of zeer voorspelbaar. Maar niet altijd en dat bewijst toch wel deze serie. Monic Hendrickx speelt een ijzersterke rol als moeder van een gezin wat in de drugshandel terecht komt en zichzelf moet zien te redden. Er zit genoeg spanning en verhaallijn in zonder voorspelbaar te zijn. Tot aan de laatste minuut zijn er verrassingen. Emotionele scenes krijgen soms extra de ruimte maar dat had dan voor mij weer niet gehoeven. Zeker om de vrouwelijke kijkers te pleasen denk ik dan Daarvoor half puntje eraf, zit ik op 7,5. | |
A Town Called Malice (2023) | ![]() |
Tweakers: 9 | IMDb: 6.6 | Genre: Crime, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: N/A This intoxicating cocktail of crime thriller and family saga in the early '80s follows the Lords - a family of South London gangsters - who recognise a golden opportunity to re-capture their former glory on the Costa Del Sol. Muziek en Stijl: Een ode aan de jaren '80 Is A Town Called Malice een serie, een ode aan jaren '80-muziekvideo’s, of een mash-up van beide? Waarschijnlijk het laatste. Deze actie/komedie is doordrenkt met een nostalgische liefde voor de muziek en stijl van de jaren '80. Wat deze serie uniek maakt, is dat de muziek vaak "diegetisch" is - de personages horen de muziek ook, en het is vaak verweven met wat er op het scherm gebeurt. Na de eerste aflevering was ik even bang dat ze alle iconische jaren '80-hits er in één keer doorheen zouden jagen. Hier is bijvoorbeeld alleen al het lijste uit de eertse aflevering
Wie wil er nu niet meezingen met Elton John’s I’m Still Standing of Corey Hart's Sunglasses at Night, terwijl je wordt ondergedompeld in de muziek. Dit is een serie die muziek niet alleen gebruikt als achtergrond, maar als een essentieel onderdeel van de ervaring. De cinematografie is minstens zo opvallend. De levendige pop-art kleuren maken elk frame een feestje, en op een OLED-scherm springt alles er echt uit. Het is een verademing om een kleurrijke serie te zien in plaats van de zoveelste donkergritty productie. Het Verhaal: Een over-the-top rit En dan nu, het verhaal. Wat kun je verwachten? Een achtbaanrit vol over-de-top momenten, drama en humor. A Town Called Malice neemt zichzelf absoluut niet te serieus, en dat maakt het alleen maar leuker. Het is moeilijk om een andere serie te bedenken waarmee je deze kunt vergelijken; het voelt oprecht uniek. De serie draait om de Lord-familie—"Lord by name, Lord by nature"—en hun belevenissen zijn even kleurrijk als de visuele stijl. Alles aan het verhaal is grootser dan het leven, maar dat past perfect bij de toon en energie van de serie. Zit zelf nog een Nederlands tintje aan ![]() A Town Called Malice is een unieke mix van actie, humor en muziek, met een flinke knipoog naar de jaren '80. De serie is een visueel en auditief spektakel dat zichzelf niet al te serieus neemt, en daardoor alleen maar meer charme heeft. Als je fan bent van levendige kleuren, nostalgische muziek en een over-the-top verhaal, dan is dit een absolute aanrader. Zet je geluid hard en geniet van de rit! | |
[ Voor 8% gewijzigd door Tijntje op 23-01-2025 10:06 ]
Ik neem deze denk ik eens mee, soms gaat het hier wel heel hard aan berichten. en druk geen zin en tijd heb alles te bekijken(En nog eens terug zoeken vergeet
).
Deze zal ik eens op mijn lijstje zetten, ook wel lekker maar 8 afleveringen.
Zeker die jaren blijven toch ook wel top, Vice City vond ik hierdoor toch nog steeds de leukste gta
.
Deze zal ik eens op mijn lijstje zetten, ook wel lekker maar 8 afleveringen.
Zeker die jaren blijven toch ook wel top, Vice City vond ik hierdoor toch nog steeds de leukste gta
[ Voor 25% gewijzigd door Carlos0_0 op 23-01-2025 09:38 ]
Wow. Wat een juweeltje.
Ik heb het over Parks and Recreation. Wat een heerlijke comedy met een diepere undercurrent van pathos is dit zeg. Eerste seizoen was aardig maar voor seizoen 2 hebben ze een Blackadder gedaan en de karakters scherper neergezet en dat heeft het gepromoveerd naar de buitenklasse. S2 bijna klaar en (naar verluid) nog 5 prachtige seizoenen te gaan.
Ik heb het over Parks and Recreation. Wat een heerlijke comedy met een diepere undercurrent van pathos is dit zeg. Eerste seizoen was aardig maar voor seizoen 2 hebben ze een Blackadder gedaan en de karakters scherper neergezet en dat heeft het gepromoveerd naar de buitenklasse. S2 bijna klaar en (naar verluid) nog 5 prachtige seizoenen te gaan.
Silo (2023–) | ![]() |
Tweakers: 8.5 | IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA Ik heb al sinds jaar en dag een Apple TV staan, en een iCloud+ abbonnement maar nooit goed gekeken naar het aanbod van de streaming service, maar wat een knallers komen daar de laatste tijd op uit. Silo in het bijzonder, een apocalyptische wereld binnen een Silo waar niet duidelijk is waarom ze daar zijn, of er meer zijn en of de wereld boven wel bewoonbaar is. Echt een mega serie die ik aanraad, ik ben nu ook (voor het eerst ooit) het boek wat hier na komt aan het lezen omdat het zo mysterieus en interessant is. Echt een aanrader. | |
Staat me dan wel weer tegen, dat het van de makers van The Office is.Dr. Strangelove schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 09:43:
Wow. Wat een juweeltje.
Ik weet niet waarom, maar ik snap die serie gewoon echt niet. ik kom er niet in ook(Zelfs niet als ik door kijk seizoen 2).
Maar op zich een Comedy serie eens achter de hand houden is wel leuk, dus neem deze ook mee bedankt
Eén van mijn favoriete series! Zeker vanaf seizoen 2, en gelukkig ook niet een serie die te lang door ging. Precies goed wat mij betreft.Dr. Strangelove schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 09:43:
Wow. Wat een juweeltje.
Ik heb een aflevering of 6 van The Office US gekeken maar afgehaakt. De karakters zijn me te negatief.Carlos0_0 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 11:21:
[...]
Staat me dan wel weer tegen, dat het van de makers van The Office is.
Ik weet niet waarom, maar ik snap die serie gewoon echt niet. ik kom er niet in ook(Zelfs niet als ik door kijk seizoen 2).
Maar op zich een Comedy serie eens achter de hand houden is wel leuk, dus neem deze ook mee bedankt.
Parks & Rec is een stuk optimistischer qua toon. Afgezien van de docu-stijl van filmen vind ik het een totaal andere serie.
The Office US maakt vanaf seizoen twee (dus na de eerste zes afleveringenDr. Strangelove schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 12:38:
[...]
Ik heb een aflevering of 6 van The Office US gekeken maar afgehaakt. De karakters zijn me te negatief.
Parks & Rec is een stuk optimistischer qua toon. Afgezien van de docu-stijl van filmen vind ik het een totaal andere serie.
Vanaf seizoen 2 houdt het wel de blauwdruk van de UK-serie maar giet daar wel steeds meer een feelgood-sitcom vibe overheen.
Wat mij betreft zeker de moeite om (als je alleen de eerste zes afleveringen hebt gezien van Office US) toch door te zetten.
Vanaf seizoen 2 gaat t behoorlijk de betere kant op, seizoen 1 is het ongemak ook op een ander niveau.Jovatov schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 13:11:
[...]
The Office US maakt vanaf seizoen twee (dus na de eerste zes afleveringen) een behoorlijke draai in serie. Seizoen 1 is veel meer copy-paste van de UK-versie (waar de karakters veel/nog minder likeable zijn).
Vanaf seizoen 2 houdt het wel de blauwdruk van de UK-serie maar giet daar wel steeds meer een feelgood-sitcom vibe overheen.
Wat mij betreft zeker de moeite om (als je alleen de eerste zes afleveringen hebt gezien van Office US) toch door te zetten.
Ook seizoen 2 heb ik geprobeerd een aantal afleveringen, maar nog steeds vond ik het niet beter(Eigenlijk even slecht/saai).Jovatov schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 13:11:
[...]
The Office US maakt vanaf seizoen twee (dus na de eerste zes afleveringen) een behoorlijke draai in serie. Seizoen 1 is veel meer copy-paste van de UK-versie (waar de karakters veel/nog minder likeable zijn).
Maar goed dat kan uiteraard, niet elke serie of film is voor iedereen even leuk
Dunno. Dit stukje omschrijft wel goed wat ik vind van de twee series en maakt nou niet dat ik zin heb om nog door te zetten met The Office. Genoeg andere dingen nog op mijn watch list.
https://collider.com/why-...s-better-than-the-office/
Als we dan toch leesvoer plaatsen; dit artikel legt mooi uit wat/waarom het verschil is tussen seizoen 1 en seizoen 2 van the Office.Dr. Strangelove schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 15:58:
Dunno. Dit stukje omschrijft wel goed wat ik vind van de twee series en maakt nou niet dat ik zin heb om nog door te zetten met The Office. Genoeg andere dingen nog op mijn watch list.
https://www.vox.com/i-thi...-schur-beginning-season-1
Maar uiteraard: smaken verschillen en meer dan genoeg te zien!
Ik heb zelf me met beide series (Parks als Office) ontzettend vermaakt (en mijn profielfoto geeft wel een lichte voorkeur aan
C.B. Strike (2017–) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.9 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 1 min | MPAA: TV-MA Ik heb deze week seizoen The Ink Black Heart gekeken, vier afleveringen. Het hoofdplot is de moord op de maakster van een comic, wat een duik in een duistere onlinewereld wordt. Daarnaast moet er nog iets afgehandeld worden met Strikes ex. Ik wilde het leuk vinden, maar het bleef meh. Eens met @Punkrocker dat dit de minste uit de serie was. Het boek was heel wijdlopig, maar duidelijker qua plot. De serie was ronduit verwarrend en ging alle kanten op. Ik hoop dat het volgende boek/seizoen beter wordt. Cq dat de uitgever/redacteur eens kordaat ingrijpt. En dat ze een keer wat doen met de will they/won't they tussen Strike en Robin. Die laatste blijft bewonderenswaardig beeldig, en een daadkrachtig feetje. | |
We zijn inmiddels een(dik) boek verder en het is nog steeds een gedoe met de will they/won't they...Elvhenk schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 10:55:
C.B. Strike (2017–) [Afbeelding: C.B. Strike (2017–)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.9 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 1 min | MPAA: TV-MA
...
Ik hoop dat het volgende boek/seizoen beter wordt. Cq dat de uitgever/redacteur eens kordaat ingrijpt.![]()
En dat ze een keer wat doen met de will they/won't they tussen Strike en Robin. Die laatste blijft bewonderenswaardig beeldig, en een daadkrachtig feetje.![]()
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
Scheeklt een berg pagina's per boek als dat eens opgelost zou worden.
Bedankt om dit te delen! Ik heb de boeken gelezen, maar wist niet dat er ook een reeks van gemaakt werd. Dit ga ik zeker even zoeken.Elvhenk schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 10:55:
C.B. Strike (2017–) [Afbeelding: C.B. Strike (2017–)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.9 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 1 min | MPAA: TV-MA Ik heb deze week seizoen The Ink Black Heart gekeken, vier afleveringen. Het hoofdplot is de moord op de maakster van een comic, wat een duik in een duistere onlinewereld wordt. Daarnaast moet er nog iets afgehandeld worden met Strikes ex.
Ik wilde het leuk vinden, maar het bleef meh. Eens met @Punkrocker dat dit de minste uit de serie was. Het boek was heel wijdlopig, maar duidelijker qua plot. De serie was ronduit verwarrend en ging alle kanten op. Ik hoop dat het volgende boek/seizoen beter wordt. Cq dat de uitgever/redacteur eens kordaat ingrijpt.![]()
En dat ze een keer wat doen met de will they/won't they tussen Strike en Robin. Die laatste blijft bewonderenswaardig beeldig, en een daadkrachtig feetje.![]()
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
Dan heb je nog een aantal leuke dingen om te kijken! Dit seizoen vond ik dus niet zo, maar die voorgangers waren goed. Ik vind Strike en Robin ook erg goed gecast.Aegir81 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 17:36:
[...]
Bedankt om dit te delen! Ik heb de boeken gelezen, maar wist niet dat er ook een reeks van gemaakt werd. Dit ga ik zeker even zoeken.
The Agency (2024–) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.3 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA Roddel en achterklap binnen de wereld van de inlichtingen- en veiligheidsdiensten tussen geopolitieke spanningen, met Michael Fassbender, Jodie Turner-Smith, Jeffrey Wright, Katherine Waterston en Richard Gere. En natuurlijk Saura Lightfoot-Leon, die plotseling in iedere serie opduikt. Dat krijg je ervan als je een dubbelspion bent Begint enorm traag en lijkt wel eens wat missers te maken. Gaandeweg wordt het steeds interessanter. Vooral het contrast tussen de hoofdrolspelers wordt naarmate het seizoen vordert interessant. De ene is net klaar en de andere staat pas aan het begin. Ze hebben niets met elkaar te maken en toch loopt het in elkaar over. Ondanks het begin toch langzaam een fan geworden. | |
Dat zit wel Schnorr.
Misschien kan je hem van mijn review hier kopiëren.Bad Brains schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 20:53:
Kon hem niet vinden in de UBB generator dus dan maar zo.
Uit de topicwarning:HenkEisDS schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 22:25:
[...]
Misschien kan je hem van mijn review hier kopiëren.
Het staat er omdat het werkt"Je kan met het 'tt' ID uit de IMBd link iedere serie vinden in de UBB-generator."
Dat zit wel Schnorr.
Gaat je review over seizoen 1 of ook 2? Het eerste seizoen vond ik ook erg goed, maar het tweede seizoen heb ik wat moeite om doorheen te komen en het lijkt erop dat het mij om een of andere reden vanaf halverwege seizoen 2 niet genoeg kan boeien om nog de overige afleveringen te kijken.combimagnetronn schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 10:07:
Silo (2023–) [Afbeelding: Silo (2023–)] Tweakers: 8.5 | IMDb: 8.1 | Genre: Drama, Mystery, Sci-Fi | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA Ik heb al sinds jaar en dag een Apple TV staan, en een iCloud+ abbonnement maar nooit goed gekeken naar het aanbod van de streaming service, maar wat een knallers komen daar de laatste tijd op uit. Silo in het bijzonder, een apocalyptische wereld binnen een Silo waar niet duidelijk is waarom ze daar zijn, of er meer zijn en of de wereld boven wel bewoonbaar is.
Echt een mega serie die ik aanraad, ik ben nu ook (voor het eerst ooit) het boek wat hier na komt aan het lezen omdat het zo mysterieus en interessant is. Echt een aanrader.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
Wikipedia: Castlevania: Nocturne
Castlevania Nocturne gezien.
Ik heb in het verleden al diverse anime gekeken. Dragon Ball Z, Naruto en diverse anderen ik houd het bij deze twee omdat ik daarvan elementen terug zag in Nocturne af en toe. Ik ben zelf iemand die al diverse Castlevania games heeft gespeeld waarbij Circle of the moon op de GBA mijn eerste was.
Ik was bij de eerste aflevering van seizoen één van Nocturne niet meteen veroverd. Het gaat best langzaam en het geeft ook niet meteen een 'Wow" gevoel. Het is als een goed boek waar je in moet komen. Blijven kijken en de serie wordt steeds beter. Voor je het weet kijk je het tegen het Binge watchen aan. Afgelopen dagen pakte ik elk moment dat ik vrij had om verder te kijken met Nocturne.
Het ziet er prachtig uit, de actie wordt steeds beter en het verhaal/ het avontuur zijn boeiend genoeg. De dialogen hebben af en toe gesprekken dat je denkt "ok daar kan je over nadenken/ dat is interessant". Het is een anime die sterk is en voor de liefhebbers van de serie natuurlijk wat extra's geeft maar je hoeft de games niet te hebben gespeeld om dit te kunnen waarderen. De serie probeert zowel de gamers als de niet gamers aan te spreken.
* elementen die ik terug zag komen. Lichte spoiler, dus spoiler.
Ik hoop dat ze in de toekomst een seizoen 3 uitbrengen.
Castlevania Nocturne gezien.
Ik heb in het verleden al diverse anime gekeken. Dragon Ball Z, Naruto en diverse anderen ik houd het bij deze twee omdat ik daarvan elementen terug zag in Nocturne af en toe. Ik ben zelf iemand die al diverse Castlevania games heeft gespeeld waarbij Circle of the moon op de GBA mijn eerste was.
Ik was bij de eerste aflevering van seizoen één van Nocturne niet meteen veroverd. Het gaat best langzaam en het geeft ook niet meteen een 'Wow" gevoel. Het is als een goed boek waar je in moet komen. Blijven kijken en de serie wordt steeds beter. Voor je het weet kijk je het tegen het Binge watchen aan. Afgelopen dagen pakte ik elk moment dat ik vrij had om verder te kijken met Nocturne.
Het ziet er prachtig uit, de actie wordt steeds beter en het verhaal/ het avontuur zijn boeiend genoeg. De dialogen hebben af en toe gesprekken dat je denkt "ok daar kan je over nadenken/ dat is interessant". Het is een anime die sterk is en voor de liefhebbers van de serie natuurlijk wat extra's geeft maar je hoeft de games niet te hebben gespeeld om dit te kunnen waarderen. De serie probeert zowel de gamers als de niet gamers aan te spreken.
* elementen die ik terug zag komen. Lichte spoiler, dus spoiler.
spoiler:
Belmont lijkt na een tijdje verslagen te worden en dan komt er een energie vrij door de wanhoop en de boosheid. Hij lijkt bijna een Super Sayan te worden en dan heb je ineens een prachtig gevecht hier moest ik dus aan DBZ denken. Diverse gevechten lijken echt meer dan ooit op Naruto door de stijl maar ook de wapens etc. Ik bedoel het beide als pluspunten
Ik hoop dat ze in de toekomst een seizoen 3 uitbrengen.
[ Voor 14% gewijzigd door MetalSonic op 26-01-2025 21:21 ]
Snap ik je wel in, is erg traag. Seizoen 3 wordt daarintegen heel goed naar mijn gevoel, heb al stuk van boek 2 gelezen en daar komt alles samen.DeadLock schreef op zondag 26 januari 2025 @ 19:58:
[...]
Gaat je review over seizoen 1 of ook 2? Het eerste seizoen vond ik ook erg goed, maar het tweede seizoen heb ik wat moeite om doorheen te komen en het lijkt erop dat het mij om een of andere reden vanaf halverwege seizoen 2 niet genoeg kan boeien om nog de overige afleveringen te kijken.
Heb je t eerste boek ook gelezen of ben je na de serie met boek 2 begonnen met lezen?combimagnetronn schreef op maandag 27 januari 2025 @ 20:29:
[...]
Snap ik je wel in, is erg traag. Seizoen 3 wordt daarintegen heel goed naar mijn gevoel, heb al stuk van boek 2 gelezen en daar komt alles samen.
Wil zelf ook de boeken gaan lezen nu
Boek 1 dus niet, boek 2 begint met het stuk wat je aant eind in de finale ziet. Boek heet Shiftnoodgang schreef op maandag 27 januari 2025 @ 21:45:
[...]
Heb je t eerste boek ook gelezen of ben je na de serie met boek 2 begonnen met lezen?
Wil zelf ook de boeken gaan lezen nu
Ik had precies hetzelfde. Maar mss seizoen 3 toch maar weer een kans geven.DeadLock schreef op zondag 26 januari 2025 @ 19:58:
[...]
Gaat je review over seizoen 1 of ook 2? Het eerste seizoen vond ik ook erg goed, maar het tweede seizoen heb ik wat moeite om doorheen te komen en het lijkt erop dat het mij om een of andere reden vanaf halverwege seizoen 2 niet genoeg kan boeien om nog de overige afleveringen te kijken.
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Kaos (2024) | ![]() |
Tweakers: 3.5 | IMDb: 7.4 | Genre: Comedy, Drama, Fantasy | Runtime: 60 min | MPAA: TV-MA KAOS is geworden tot een hele leuke, originele manier waarop de Griekse mythologie verteld wordt. Naast de bekende goden komen er zo ontzettend veel verwijzingen naar andere personages én gebeurtenissen voorbij dat je al je mythologie-lessen op school (komt dat nog aan bod tegenwoordig?) lekker vrij kunt nemen; kijk deze serie en je bent volledig op de hoogte van alle ins en outs Plot: De goden halen hun kracht uit verering door de mens, verering die voortkomt uit angst/ontzag (het is een dunne lijn) voor de goden. Nadat enkele mensen de goden tarten wordt Zeus razend en wil de mensheid straffen. Daarnaast verschijnt er ook nog eens een rimpel op zijn gezicht, wat volgens zijn profetie rampzalige gevolgen zou kunnen hebben. Ondertussen komt een kleine groepje mensen er langzaam achter dat de intentie van de goden niet blijkt te zijn wat ze altijd voorgehouden werd. Spannend! Het klinkt allemaal vrij serieus maar vergis je niet: dit is een hele leuke, komische serie. Uiteraard gaan er hier en daar wat mensen dood omdat Zeus zijn frustraties graag op bepaalde manieren uit maar geen zorgen, ook dit gaat vaak op een humoristische manier. Sowieso is Jeff Goldblum uitermate geschikt voor de rol van Zeus, je ziet dat hij er plezier in heeft. Gelukkig had 'eerste keus' Hugh Grant andere verplichtingen. Zijn directe naasten (zijn vrouw Hera, broer Poseidon en zoon Dyonisus) worden ook prima vertolkt, net zoals de meeste karakters trouwens. Jammer dat deze serie slechts 8 afleveringen duurt, ik had graag meer gezien. Hoewel het einde gesloten is was het toch ietwat abrupt. Ik had verwacht dat we de spoiler: nog te zien zouden krijgen, daar werkten we immers 8 afleveringen naartoe. Helaas moeten we dat nu zelf maar verzinnen.teloorgang van de goden Kortom: prima serie, erg vermakelijk. Wat wel opvalt is dat ze voor de cast de hele diversiteits-adventkalender hebben opengetrokken, werkelijk alles komt voorbij. Ondanks dat toch een 8, deze gaan we zeker nog eens kijken | |
Daarnet seizoen 2 uitgekeken. Eigenlijk hetzelfde als seizoen 1, met een punt aftrek.Stukfruit schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 05:24:
The Night Agent (2023–) [Afbeelding: The Night Agent (2023–)] Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: N/A Thriller over samenzweringen in het Witte Huis en een jonge vrouw die gered moet worden door een gast wiens vader bekend stond als verrader.
De verwijzing naar Sutherland is leuk (Kiefer Sutherland in 24?), maar Peter Sutherland als karakter in deze serie is geen Jack Bauer.
Na de eerste aflevering heeft het enige potentie om origineel te worden. Dit niveau wordt echter nooit gehaald. Het script gaat van de hak op de tak, beslissingen die worden genomen zijn niet realistisch en wanneer iets spannend moet overkomen krijg je een onuitstaanbaar gevoel om het te fast-forwarden.
Bingeable? Zeker. Standaard verhaaltje? Check. Netjes in elkaar gezet? Sure. Vooral gemaakt om een categorie met eigen series voor Netflix op te vullen? Hell yeah.
Als dit soort werk je interesse heeft dan kun je beter kijken naar The Recruit. Of kies voor iets originelers zoals 24, iets met Jason Bourne, Luther, enz.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6 / 10
Wat: het pretendeert een House of Cards te zijn maar is eigenlijk template-werk waar je nog steeds voor de opvulling naar kijkt.
Waarom: de Night Agent werkt vooral overdag en als er een gifgasaanval wordt gepleegd dan doe je dat als complete politiemacht natuurlijk zonder bescherming.
Wel een dikke +1 voor Marwan Kenzari die laat horen hoe het moet qua gebruik van de Nederlandse taal in een Amerikaanse serie.
Dat zit wel Schnorr.
The Body Next Door (2024) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.9 | Genre: Documentary, Crime | Runtime: N/A | MPAA: N/A Gekeken op Videoland: Driedelige documentaire waarin wordt gezocht naar de identiteit van een lijk dat in een tuin wordt gevonden. Waargebeurd verhaal met best een schokkend/aangrijpend verhaal, zonder dat dat met veel drama in beeld wordt gebracht. In een klein dorp in Wales wordt in 2015 in een tuin bij een klein appartementencomplex een zak gevonden met daarin een lijk. Uiteraard is de recherche op zoek naar de dader, maar ze weten niet eens wie de overledene is. Dus eerst moet worden uitgezocht wie dat is om gerichter te kunnen zoeken. Of komen ze er toch achter door eerst te achterhalen wie de dader is? In de documentaire vertelt een rechercheur hoe ze te werk gingen, waar ze achterkwamen. De buren/buurtbewoners vertellen over wat hun is opgevallen in de periode voor het ontdekken van de moord, en de plaatselijke pastoor vertelt over haar contact met een van de verdachten. Wordt een klein beetje in beeld gebracht als een whodunnit, maar dat wordt m.i. al redelijk snel duidelijk. Maar het achterliggende verhaal is wel dramatisch te noemen. Af en toe wat langzaam, maar bij waargebeurde verhalen vind ik dat bijna nooit storend. Kijkt lekker weg en is ook maar 3 afleveringen. | |
S2 kostte mij ook een stuk meer moeite dan S1. Ze hebben het eerste boek gesplitst over twee seizoenen, en wat mij betreft te weinig focus op Juliette en te veel op de rebellen in de silo. Was nergens voor nodig, want de rebellie wordt in de boeken ook lang niet zo uitgebreid uitgemeten.DeadLock schreef op zondag 26 januari 2025 @ 19:58:
[...]
Wel positief dat ze op het eind van S2 alvast een voorschotje nemen op S3 / boek 2. En gelukkig is er ook al een S4 bevestigd, dus in principe zouden de boek 2 in S3 kunnen stoppen en boek 3 in S4, zodat alles in ieder geval afgerond wordt. Nu maar hopen dat ze niet boek 2 over 2 seizoenen heen trekken en daarna cancelen...

Nomen nescio
Anatomy of a Scandal (2022) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 2 min | MPAA: TV-MA Minister James Whitehouse (Rupert Friend), studiegenoot en beste vriend van de PM wordt beschuldigd van aanranding. Naarmate er steeds meer details naar buiten komen worden gedurende het hele proces hij, zijn carrière maar vooral zijn vrouw (Sienna Miller) en gezin gezin steeds meer onder druk gezet. Een zesdelig rechtbankdrama dat vooral antwoord moet geven op de vraag: was er wederzijdse instemming? Tijdens het spelletje 'wie heeft er gelijk' leer je dat in een rechtbank de gevoelens van zowel slachtoffer, dader als eventueel partners op harde wijze buitenspel gezet worden en dat het er in een zaak als deze vooral om gaat de tegenpartij op inconsistenties te betrappen. Het is goed dat er pas een schuldige is bij voldoende bewijs maar ook nu blijkt maar weer hoe lastig het in het zaak als dit is om dat bewijs stuitend te krijgen. Is het dan simpelweg een rechtbankdrama met als enige vraag: "wie heeft er gelijk?" In dit geval niet want tegen het einde komt de serie nog even met een plotwending op de proppen die ik niet zag aankomen. Hoewel leuk verzonnen is die wending mij iets te simpel, dit koop ik niet. spoiler: hoe beste vriendinnen/studie- en kamergenoten elkaar na 20 jaar niet meer herkennen is echter wel vrij ongeloofwaardig. Daarvoor helaas een puntje aftrek want verder is deze miniserie erg intrigerend. In slechts twee dagen heb ik de serie er doorheen gejaagd, dat zegt wel wat. | |
Ik ben nu bij aflevering 3, maar ik ben al zo goed als afgehaakt. Los zand. Maar de weergaloze Nederlander nog niet gezien dus.Stukfruit schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 06:48:
[...]
Daarnet seizoen 2 uitgekeken. Eigenlijk hetzelfde als seizoen 1, met een punt aftrek.
Wat: het pretendeert een House of Cards te zijn maar is eigenlijk template-werk waar je nog steeds voor de opvulling naar kijkt.
Waarom: de Night Agent werkt vooral overdag en als er een gifgasaanval wordt gepleegd dan doe je dat als complete politiemacht natuurlijk zonder bescherming.
Wel een dikke +1 voor Marwan Kenzari die laat horen hoe het moet qua gebruik van de Nederlandse taal in een Amerikaanse serie.
Ik heb hem ook net afgekeken maar met moeite.Stukfruit schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 06:48:
[...]
Daarnet seizoen 2 uitgekeken. Eigenlijk hetzelfde als seizoen 1, met een punt aftrek.
Seizoen 1 was prima maar seizoen 2 werd alleen maar slechter (ongeloofwaardig, voorspelbaar bijna lachwekkend) voor mijn gevoel.
Het is eigenlijk een mislukte kloon van 24.
Zonder Jack Bauer is zoiets voorbestemd om te falen.
Zonder Jack Bauer is zoiets voorbestemd om te falen.
Dat zit wel Schnorr.
The Recruit (2022–) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Action, Adventure, Crime | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA De leukere variant van The Night Agent met Noah Centineo als jonge recruit bij de CIA. In de praktijk gedraagt deze advocaat van beroep zich als een soort Pete Davidson lite die een beginnende Jack Bauer na probeert te doen, hoewel hij zichzelf onbeperkt in nare situaties weet terug te vinden en vaker wel dan niet in a pickle zit. Ook al is het overdreven en vaak ernstig cliché, er is iets grappigs aan een advocaat die eigenlijk nergens zijn werk doet zoals het doorgaans zou worden omschreven. Owen Hendricks, het karakter van Centineo, is het type dat na een aanslag op zijn leven door een Rus op de fiets springt in een scène waar normaalgesproken een auto zou worden genomen. Minpunten voor de cliché's, pluspunten voor Centineo. Vreemde beperkte rol voor Nathan Fillion, prima popcornvermaak. | |
Dat zit wel Schnorr.
* Elvhenk is afgehaakt.Stukfruit schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 06:48:
[...]
Maar TIL dat ook accenten tegenwoordig met AI worden opgepoetst. Dat verklaart waarom het Duits in diverse series ineens veel beter klinkt. Verstaanbaar zelfs, doemaargek.

Woeste Grond (2024–) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Drama | Runtime: N/A | MPAA: N/A Best onderhoudende (soap)serie over 3 generaties van een boerenfamilie. Vader/moeder willen wat rustiger aan gaan doen, zoon 1 wil het bedrijf wel overnemen, zoon 2 is een makelaar die zaken wil doen met grondontwikkelaars voor 'stadse' plannen en nog een dochter die alleenstaande moeder is van een kind met een beperking. Zoon 1 (zanger Bokkers) en zijn vrouw gaan scheiden en dat levert dan weer moeilijkheden op met hun 3 kinderen, en de nieuwe lief van hun vader. Ik vind het eigenlijk best een leuke serie, soms wat houterig geacteerd maar de dialogen komen best goed over. Wel wordt er nogal wat van de hak op de tak gesprongen en stoppen sommige verhaallijnen even snel als ze beginnen. Jammer, want het zijn best interessante verhaallijnen die wat meer diepgang zouden mogen hebben. Het is nu allemaal wel veel en snel. Ook de ontwikkelingen van de hoofdrolspelers gaan wel erg snel Het scheelt dat de afleveringen ook maar een half uurtje duren. Het voorbeeld Oogappels, althans ik denk dat dat het voorbeeld is, heeft langere afleveringen waar meer tijd is om hoofdplotten en subplots beter te vertellen. | |
The Night Of (2016) | ![]() |
Tweakers: 8.7 | IMDb: 8.4 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 525 min | MPAA: TV-MA Ze vraagt of hij zin heeft in een sigaret. 't Is laat op de avond, ze liggen op bed. In een woning in een stad, waar niemand hen hoort. Waar niemand hen kent. En niemand hen stoort. Op de vloer ligt een lege fles wijn. En kledingstukken die van haar of hem kunnen zijn. Een schemering, de radio zacht, deze nacht heeft alles, wat hij van een nacht verwacht. Het is een nacht, die je normaal alleen in films ziet. Het is een nacht, die wordt bezongen in het mooiste lied. Het is een nacht, waarvan hij dacht dat hij 'm nooit beleven zou. Maar vannacht beleeft hij 'm... en John Torturro staat hem krabbend in een steegje op te wachten met eczeem aan zijn voet. Wait, huh? Dat is niet hoe Guus Meeuwis het bezong ![]() Een intens schimmige sfeer ontvouwt zich uit dit passionele scenario en Nasir Khan (gespeeld door Riz Ahmed) wordt wakker uit een mooie droom. Hij zegt nog even gedag en ontdekt in het donker dat zijn net opgepikte vlam plotseling in een plas met bloed ligt nadat hij even heeft geslapen na een fijne vrijpartij. Shit, wat doe je in zo'n situatie? Rennen? 911 bellen? In paniek raken? Zo begint de serie met een tergende weg rond een "who-dunnit?"-verhaal dat al vele keren eerder is uitgekauwd, maar een nieuwe wending krijgt dankzij de manier waarop het verteld wordt. John Stone (John Torturro) is een advocaat voor low-life tuig die tot over zijn hoofd in deze veel intensere zaak verdwaald raakt en Dennis Box de politiedetective (Bill Camp met hilarische pruik) is een "subtle beast" die de gehele serie door met de gedachte speelt om met een laatste "win" zijn pensioen in te gaan. Wat het aantrekkelijk maakt om te blijven kijken is de relatief realistische weergave van de problemen. De politie is geen vriend of tegenstander en doet gewoon haar werk, terwijl hoofdrolspeler Riz Ahmed redelijk geloofwaardig overkomt als enigszins naïeve jongere die langzaam verzeild raakt in de gevangenis op Rikers Island. Ook al is hij in het echt wat ouder, want jongeren in Amerikaanse series zijn doorgaans 30+ Als je fan bent van series of films die zich deels in de rechtbank afspelen en tussendoor een beetje The Wire-achtige taferelen volgen, dan is dit wel een aanrader. | |
Dat zit wel Schnorr.
Let op:
Je kan met het 'tt' ID uit de IMBd link iedere serie vinden in de UBB-generator.
Je kan met het 'tt' ID uit de IMBd link iedere serie vinden in de UBB-generator.