De ring (2024–) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 0 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: N/A Een Nederlandse serie, jawel. De meeste Nederlandse series vind ik niet zo opwindend maar deze werd mij aangeraden. Deze serie is sinds een aantal weken elke donderdag te zien bij de npo. Je kunt hem ook bekijken via de npostart app. De serie gaat over een juriste die wordt gechanteerd door een aimabele klant voor sex. Helaas kan ik niet teveel verklappen maar de afleveringen liepen wat anders dan dat ik voorspeld had. Een positief iets. Uiteraard blijft het een Nederlandse serie, soms niet van topkwaliteit. Toch is deze serie spannend genoeg voor mij om er elke keer naar uit te kijken. Prima vermaak. | |
![]() ![]() ![]() ![]() |
True Detective (2014–) | ![]() |
Tweakers: 8 | IMDb: 8.9 | Genre: Crime, Drama, Mystery | Runtime: 55 min | MPAA: TV-MA Deze review is van Season 4 van True Detective, die als subtitle Night Country kreeg. Season 1 een paar jaar terug gezien en dat was erg goed (een dikke 8 plus een half punt bonus voor 'die scene' met Alexandra Daddario). Twee en drie niet gezien wat niet een probleem is aangezien het een anthology serie betreft; de seizoenen hebben elk hun eigen story arc en karakters. In Night Country krijgt de chief of police van een dorp in Alaska, Liz Danvers (Jodie Foster) te maken met de dood van een groep wetenschappers. Ze zijn verdwenen uit hun onderzoeksstation en worden onder vreemde omstandigheden levenloos in de wildernis aangetroffen. De zaak blijkt verband te hebben met de moord op een jonge inheemse vrouw zes jaar eerder, een zaak die een oud-collega van Danvers, Evangelina Navarro (Kali Reis) niet los kan laten. Night Country heeft dezelfde supernatural / light horror vibe gecombineerd met een interessante whodunnit die seizoen 1 van True Detective kenmerkte. Belangrijker, ook hier hebben we een stel acteurs die de pannen van het dak af spelen en de serie naar een hoger plan tillen. Reis maar vooral Foster zijn heerlijk om naar te kijken en zetten geloofwaardige karakters neer. Wat ook helpt is dat de serie zich afspeelt tegen de achtergrond van een gemeenschap waarin de inheemse bevolking sidelined is ten faveure van de moderne wereld. Dat is natuurlijk geen nieuw gegeven in een film of serie maar de individuele verhalen maken het toch boeiend. Wat Night Country weerhoudt van de absolute top van series en voor mij ook toch minder geslaagd maakt dan seizoen 1 is het centrale plot. Dit loopt relatief traag en de laatste aflevering laat veel losse eindjes hangen. Ook komen er naar mijn smaak wel erg veel bekende tropes langs die we veel te vaak gezien hebben. Het lijkt erop dat regisseur en creator Issa Lopez zich toch vertild heeft aan het plot. Niettemin erg bingeable en voortreffelijk geacteerd van met name Foster. | |
These are my principles. If you don't like them, I have others.
The End of the F***ing World (2017–2019) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 8.0 | Genre: Adventure, Comedy, Crime | Runtime: 25 min | MPAA: TV-MA In deze ietwat komische dramaserie volgen we twee sociaal incapabele tieners. James, een licht psychopathische jongen die zich afvraagt hoe het zou zijn om iemand te vermoorden en Alyssa, een op zijn zachtst gezegd nogal knorrige jongedame die niet op haar mondje gevallen is. Nadat ze elkaar zonder veel woorden ontmoeten op school besluiten ze er samen vandoor te gaan, op zoek naar Alyssa's echte vader. Door het gebrek aan sociale vaardigheden is de interactie tussen deze twee bijzonder te noemen, wat resulteert in veel ongemakkelijke "okay" conversaties. Ondanks dat zien we langzaam een band opbouwen tussen de twee, iets waar ze beide niet bekend mee zijn en daardoor moeite mee hebben om voor uit te komen. Ook leren we langzaam de achtergrond van de twee kennen en met die kennis kun je niet anders dan medelijden krijgen met de twee. Ondertussen gaat hun roadtrip gewoon door en maken ze de meest uiteenlopende, soms vrij heftige gebeurtenissen mee, wat de onderlinge band alleen maar versterkt. Het is triest dat we deze tieners slechts op spaarzame momenten gelukkig zien zijn. Seizoen één was ontzettend goed en het semi open einde verraadde al dat er een tweede seizoen achteraan kwam. Helaas haalt deze niet het niveau van het eerste seizoen en dat is jammer. Het nieuw geïntroduceerde karakter Bonny is, ondanks de prima implementatie in het verhaal, simpelweg niet overtuigend genoeg. Eigenlijk zou ik daar een punt aftrek voor moeten geven maar dat verdient het eerste seizoen niet, vandaar dat de 8 blijft staan. 2 Seizoenen met elk 8 afleveringen van ongeveer 20 minuten, makkelijk te bingen dus. Te zien/gezien op Netflix. | |
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
@Superkiwi deze vond ik ook heel erg leuk inderdaad!
misschien vind je dan A good Girls Guide To Murder ook wel leuk.
misschien vind je dan A good Girls Guide To Murder ook wel leuk.
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Heel goede review! Seizoen één was inderdaad top, seizoen twee viel (daardoor) wat tegen. Heerlijke (Britse?) humor die me bij vlagen wat deed denken aan Misfits. Aanrader!Superkiwi schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 10:32:
Genereer je eigen UBB code review
The End of the F***ing World (2017–2019) [Afbeelding: The End of the F***ing World (2017–2019)] Tweakers: N/A | IMDb: 8.0 | Genre: Adventure, Comedy, Crime | Runtime: 25 min | MPAA: TV-MA In deze ietwat komische dramaserie volgen we twee sociaal incapabele tieners.
James, een licht psychopathische jongen die zich afvraagt hoe het zou zijn om iemand te vermoorden en Alyssa, een op zijn zachtst gezegd nogal knorrige jongedame die niet op haar mondje gevallen is. Nadat ze elkaar zonder veel woorden ontmoeten op school besluiten ze er samen vandoor te gaan, op zoek naar Alyssa's echte vader.
Door het gebrek aan sociale vaardigheden is de interactie tussen deze twee bijzonder te noemen, wat resulteert in veel ongemakkelijke "okay" conversaties. Ondanks dat zien we langzaam een band opbouwen tussen de twee, iets waar ze beide niet bekend mee zijn en daardoor moeite mee hebben om voor uit te komen. Ook leren we langzaam de achtergrond van de twee kennen en met die kennis kun je niet anders dan medelijden krijgen met de twee.
Ondertussen gaat hun roadtrip gewoon door en maken ze de meest uiteenlopende, soms vrij heftige gebeurtenissen mee, wat de onderlinge band alleen maar versterkt. Het is triest dat we deze tieners slechts op spaarzame momenten gelukkig zien zijn.
Seizoen één was ontzettend goed en het semi open einde verraadde al dat er een tweede seizoen achteraan kwam. Helaas haalt deze niet het niveau van het eerste seizoen en dat is jammer. Het nieuw geïntroduceerde karakter Bonny is, ondanks de prima implementatie in het verhaal, simpelweg niet overtuigend genoeg. Eigenlijk zou ik daar een punt aftrek voor moeten geven maar dat verdient het eerste seizoen niet, vandaar dat de 8 blijft staan.
2 Seizoenen met elk 8 afleveringen van ongeveer 20 minuten, makkelijk te bingen dus.
Te zien/gezien op Netflix.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
De laatste maanden heb ik me eens bezig gehouden met een serie uit men jeugd te bekijken, waar ik toen regelmatig wel eens een aflevering van miste, maar toch telkens geboeid was door het verhaal in de afleveringen.
Als info heb ik deze tijdlijn gevolgd om alles te bekijken: https://gamerant.com/stargate-best-viewing-order-for-movies-shows/ De laatste 2 delen: Stargate Origins & Stargate Infinity heb ik niet meegenomen in deze tijdlijn.
Jullie zien dat het een vrij groot universum is, maar het was zeker de moeite waard voor mij. Waar we vroeger de gewone tv hadden en alles moesten zien wanneer het op de buis kwam (wat natuurlijk nooit lukte). Daar krijgen we nu de mogelijkheid om alles op ons eigen tempo te bekijken. Sommige dagen 1 episode, andere dagen 4-5, pauzeren wanneer het nodig is, enz.
Nu is het weer tijd voor iets helemaal anders. Dit weekend ben ik gestart met Mr Robot :-)
Als info heb ik deze tijdlijn gevolgd om alles te bekijken: https://gamerant.com/stargate-best-viewing-order-for-movies-shows/ De laatste 2 delen: Stargate Origins & Stargate Infinity heb ik niet meegenomen in deze tijdlijn.
Stargate (1994) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.0 | Genre: Action, Adventure, Sci-Fi | Runtime: 116 min | MPAA: PG-13 Om te beginnen moest er natuurlijk gestart worden met de eerste film. Hier zien we wat de Stargate is en we komen direct in contact met een vijand, die we nog vele seizoenen in verschillende vormen zullen terug zien. Het was een film van ondertussen 30 jaar oud, maar door het concept was hij nog heel goed kijkbaar. | |
Stargate SG-1 (1997–2007) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 8.4 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 44 min | MPAA: TV-14 Natuurlijk volgt na de film de hoofdserie zoals ik het noem. Deze serie zit vol met alles wat je graag ziet in dit type serie: ontmoetingen met buitenaardse rassen / shots van andere planeten, ruimte / technologie dat ook steeds meer vooruit gaat / en leuke verhaal lijnen. Vooral de chemie tussen de personages is geweldig in deze reeks. Ze kunnen altijd 100% op elkaar rekenen en raken zo uit de meest hachelijke situaties. De CGI is soms een beetje gedateerd, maar uiteindelijk heb ik hier weinig moeite mee. Het grote verhaal door de seizoenen heen was geweldig. | |
Stargate: Atlantis (2004–2009) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 8.1 | Genre: Action, Adventure, Drama | Runtime: 1 min | MPAA: TV-PG De eerste spin-off serie is dan Stagate Atlantis geworden. In grote delen is er een nieuwe cast dat je geleidelijk aan leert kennen, maar ook vele personages krijgen een crossover van Stargate SG-1. Vooral omdat verschillende seizoen samen lopen met de orginele serie. Het concept is zeker en vast goed. Het Atlantis gegeven is ook zo groot dat het mooi was een eigen serie hiervan te zien. De grote nieuwe vijand is ook weer top en de serie ging wederom heel vlot net zoals het origineel. Van deze reeks had ik veel minder gezien vroeger, maw het was heel leuk dit verhaal erbij te krijgen. | |
Stargate: The Ark of Truth (2008) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.4 | Genre: Action, Adventure, Drama, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 101 min | MPAA: Not Rated Na de conclusie van SG-1 en voor het 4de seizoen van Atlantis komt er een film. Deze is toch wel belangrijk om de 2de grote vijand dat in SG-1 zit te kunnen verslaan & deze verhaallijn een mooi einde te geven. Het past perfect in de verhalen dat door de seizoenen verteld werden & gaat er mooi op verder. Maw iets dat zeker niet mag overgeslagen worden. Deze film kan je eigenlijk bekijken als een dubbelaflevering van de reeks & kijkt dan ook even vlot. | |
Stargate: Continuum (2008) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.5 | Genre: Action, Adventure, Drama, Fantasy, Sci-Fi | Runtime: 98 min | MPAA: Not Rated De 3de en laatste film van het universum werkt een tijdlijn af dat nog open stond van de 2 reeksen. Ik vond het mooi om deze toch nog tot een mooi einde te zien komen en het was een leuke extra na de 2 reeksen afgerond te hebben. | |
Stargate Universe (2009–2011) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Drama, Sci-Fi | Runtime: 43 min | MPAA: TV-PG Een laatste spin- off reeks dat na de 2 andere reeksen komt is Universe. Ik kende deze totaal niet, had er ook nog niets van gezien & ik moet zeggen dat ik er enorm heb van genoeten. De setting is ook helemaal anders dan de andere 2 reeksen. Het voelt volwassener aan, het is ook een strijd tegen zichzelf & de compleet nieuwe omgeving. Spijtig genoeg is deze reeks gestopt na 2 seizoen, maar kan me wel vinden in het einde. Aan de andere kant zou deze reeks "makkelijk" opnieuw kunnen gestart worden & verder gaan x-aantal jaren of zelfs generaties verder. Wie weet komt er ooit meer :-) | |
Jullie zien dat het een vrij groot universum is, maar het was zeker de moeite waard voor mij. Waar we vroeger de gewone tv hadden en alles moesten zien wanneer het op de buis kwam (wat natuurlijk nooit lukte). Daar krijgen we nu de mogelijkheid om alles op ons eigen tempo te bekijken. Sommige dagen 1 episode, andere dagen 4-5, pauzeren wanneer het nodig is, enz.
Nu is het weer tijd voor iets helemaal anders. Dit weekend ben ik gestart met Mr Robot :-)
[ Voor 100% gewijzigd door Shadow_J op 08-10-2024 10:29 ]
Ja het is en blijven geweldige series/films, jammer dat Universe bij seizoen 2 gestopt is.
Seizoen 2 begon juist wat beter te worden dan 1, dus vond het jammer dat ze niet door mochten filmen.
Maar het einde is op deze manier dan op zich wel goed afgerond, maar het blijft jammer.
Seizoen 2 begon juist wat beter te worden dan 1, dus vond het jammer dat ze niet door mochten filmen.
Maar het einde is op deze manier dan op zich wel goed afgerond, maar het blijft jammer.
Even voor mijn beeld; als ik het goed lees/begrijp krijgt S4 een 8 van jou en S1 een ~8,5?Dr. Strangelove schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 23:09:
Deze review is van Season 4 van True Detective, die als subtitle Night Country kreeg. Season 1 een paar jaar terug gezien en dat was erg goed (een dikke 8 plus een half punt bonus voor 'die scene' met Alexandra Daddario).
Wauw, ik weet dat meningen uiteen kunnen lopen, maar soms kan ik er met de spreekwoordelijke pet echt niet bij
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Congrats, you just passed elementary mathsJeroenvde89 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 13:27:
[...]
Even voor mijn beeld; als ik het goed lees/begrijp krijgt S4 een 8 van jou en S1 een ~8,5?
I know. It’s shockingWauw, ik weet dat meningen uiteen kunnen lopen, maar soms kan ik er met de spreekwoordelijke pet echt niet bij

These are my principles. If you don't like them, I have others.
Seizoen 3 is gecanceld. Heeft het dan zin om de serie toch te kijken? Of laat maar, einde seizoen 2 is een cliffhanger?Stukfruit schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 20:01:
Outer Range (2022–) [Afbeelding: Outer Range (2022–)] Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: 2 min | MPAA: TV-MA Omdat ik deze serie had weggezet als "bah, ik hou niet van wildwest-series" kwam ik er recent pas weer op terug nadat er echt niets anders te zien was op Amazon Prime. Vooruit, jij wint, zei ik, en ik klikte op de tegel om het afspelen te beginnen. Zo begon de reis naar het donkere gat in de achtertuin van Josh Brolin's cowboy...
Qua lijstje met namen begint het goed. Josh Brolin, Imogen Poots, Lily Taylor, de zoon van Bill Pullman, Tom Pelphrey (natuurlijk al bekend voor de kijkers van Ozark en vooral Banshee), Will Patton (de skies blijven fallen met hem) en nog een paar andere minder bekenden maar zeker niet minder goede acteurs.
Het gaat over een familie die voor het behoud van hun ranch en bijbehorende grond in Wyoming vecht. Er is echter iets vreemds aan de hand: op het stuk land ontstaat soms een gat met zwevende brokjes steen. Daar wil je natuurlijk niet per ongeluk overheen vallen.
Met onder andere een enorm cringey zingende cowboyzoon, Poots die zich ontvouwt als kracht om tijdig mee te dealen en Brolin die een tijdloze rol speelt is Outer Range eigenlijk zo gek nog niet. Hoewel het eerste seizoen een beetje tam is, raakt seizoen twee wat vaker de juiste snaren om genoeg in de buurt van "Lost" te komen en wat vaker de "Outer Limits" op te zoeken. Vooralsnog zonder te verdwalen.
Hopelijk krijgt men nog meer tijd voor seizoen 3...[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]8 / 10
De cliffhanger die er is zit 'm meer in het doorlopende verhaal. In dit geval zou ik 'm wel kijken omdat wibbly wobbly en zo. De reis is leuker dan het einde waarschijnlijk zou zijn geweest (met koppijn door de tijdlijnenArjantje72 schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 01:24:
[...]
Seizoen 3 is gecanceld. Heeft het dan zin om de serie toch te kijken? Of laat maar, einde seizoen 2 is een cliffhanger?
Maar wel jammer zeg

Dat zit wel Schnorr.
Haha, ieder zijn ding. Voor mij:Jeroenvde89 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 13:27:
[...]
Even voor mijn beeld; als ik het goed lees/begrijp krijgt S4 een 8 van jou en S1 een ~8,5?
Wauw, ik weet dat meningen uiteen kunnen lopen, maar soms kan ik er met de spreekwoordelijke pet echt niet bij
Seizoen 1 een 9,5.
spoiler:
Matthew Mccnaughey speelt de rol van zijn leven, Woody Harrelson doet zijn ding maar dat contrasteert juist goed met de filosofische Mccnaughey en het slot was bruut en spannend en op het einde bekruipt je het gevoel dat er nog veel meer speelt in de schaduwen en dat dit slechts het topje van de ijsberg was.
Seizoen 2, een 6je ofzo.
spoiler:
Arbitrair cijfer. Kan me er weinig van herinneren, weet alleen nog dat ik hem niet zo sterk vond tov 1. Mss ga ik hem nog een keer kijken.
Seizoen 3 een 7,5.
spoiler:
Ik zou hem eigenlijk nog een keer moeten kijken voor een defintietief cijfer maar denk dat 7,5 wel juist is. Vond het een origineel idee en vond Mahershala Ali goed actreren. En de 'subtiele' verwijzingen naar seizoen 1 waren leuk gevonden
Seizoen 4 een 6,5.
spoiler:
Het begon heel mysterieus, haast bovennatuurlijk en gleed langzaam af wat uiteindelijk culmineerde in een totaal teleurstellend einde. Vond Jodie foster niet slecht acteren maar echt niet zo goed als Matthew.
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
The fall of the house of Usher net uitgekeken. Aanrader als je een spannende mini serie zoekt. Ben er blanco ingegaan en eigenlijk elke aflevering met veel plezier gekeken. Zeker bingewaardig materiaal voor de liefhebber!
Heb je die andere enge series ook gezien van Mike flanagan? Vond ze allemaal wel sterk, maar heb toen wel Usher als eerste gezien,MetalSonic schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 20:25:
The fall of the house of Usher net uitgekeken. Aanrader als je een spannende mini serie zoekt. Ben er blanco ingegaan en eigenlijk elke aflevering met veel plezier gekeken. Zeker bingewaardig materiaal voor de liefhebber!
Ik dacht dat ik Bly Manor toen de beste vond. Heb toen alles gebinged in een week tijd en geen oog meer dicht kunnen doen.
Festina lente
Ik ga mee met @Stukfruit , absoluut kijken, Brolin zet hier IMHO echt een goede prestatie neer, maar meer acteurs doen het hier top in.Arjantje72 schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 01:24:
[...]
Seizoen 3 is gecanceld. Heeft het dan zin om de serie toch te kijken? Of laat maar, einde seizoen 2 is een cliffhanger?
Ga niet spoileren verder maar dit was weer zo’n zeldzame serie waarbij ik op het puntje van mijn stoel zat.
House of Bly manor heb ik ook van genoten! daarin werd ook al heel goed een bepaalde sfeer/ setting neergezetHonesty schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 20:50:
[...]
Heb je die andere enge series ook gezien van Mike flanagan? Vond ze allemaal wel sterk, maar heb toen wel Usher als eerste gezien,
Ik dacht dat ik Bly Manor toen de beste vond. Heb toen alles gebinged in een week tijd en geen oog meer dicht kunnen doen.
Zoiets heb ik met 1883 gedaan op zich, ik wou eens Yellowstone zien omdat je er zoveel over hoort(Hoorde dat er 2 series gemaakt zijn die zich er voor afspelen).MetalSonic schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 20:25:
Ik heb eens een trailer gekeken op Youtube of skyshowtime, eigenlijk zegt die hele trailer niks(Gekke trailer eigenlijk voor een serie).
Dus ben zo goed als blanco aan 1883 begonnen, en ben bij de laatste aflevering. best een leuke serie.
Moet zeggen ben niet zo horro fan, maar het is ook een beetje supernatural achtig. dus misschien wel leuk ik neem hem mee op de lijst
Volgens mij bedoel je Midnight Mass?vinom schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 08:44:
Midnight Maddnes wint het voor mij als het om Flanagan's werk gaat
Dat is in ieder geval mijn favoriet als het gaat om het werk van Mike Flanagan.
Die ja! Autocorrectavec_style schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 09:16:
[...]
Volgens mij bedoel je Midnight Mass?
Waar kijk jij The Hot Zone? Het is een National Geographic-serie, maar staat zo te zien niet op DisneyPlus?Vrijdag schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 15:45:
[...]
Ik vond The Hot Zone ook wel een leuke (mini) serie. Kijkt wel lekker weg. Het tweede seizoen vond ik wat minder.
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Die is toch geïnspireerd op salems lot van King, vond hem ook leuk maar iets veel horror waar bly manor nog best lang mysterieus blijft. Vind alleen jammer dat hij vaak dezelfde acteurs gebruikt waarbij als je alles na elkaar ziet je snel in de war bent met wie wie is.avec_style schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 09:16:
[...]
Jo
Festina lente
Jeetje worden hier wel wat pareltjes gedeeld zeg. Midnight Mass was ook onverwachts een hit. Alleen al omdat ik vroeger ivm katholieke familie wel naar de kerk ging. MM ga ik sowieso nog eens kijken.avec_style schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 09:16:
[...]
spoiler:
Hoe het uiteindelijk escaleert, je monsters zit, het een soort vampieren worden. De mateforen, het is echt mooi bedacht allemaal. En dusdanig gefilmd/ neergezet dat je blijft kijken
Films die lang mysetieus blijven en je laten zoek hebben inderdaad wel een streep voor.Honesty schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 10:09:
[...]
Die is toch geïnspireerd op salems lot van King, vond hem ook leuk maar iets veel horror waar bly manor nog best lang mysterieus blijft. Vind alleen jammer dat hij vaak dezelfde acteurs gebruikt waarbij als je alles na elkaar ziet je snel in de war bent met wie wie is.
InternetHeroic_Nonsense schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 09:45:
[...]
Waar kijk jij The Hot Zone? Het is een National Geographic-serie, maar staat zo te zien niet op DisneyPlus?

Maar ik zou niet weten of ze nog op een streamingdienst te zien zijn eigenlijk. Als je echt wil zijn ze volgens mij nog wel eens op blu-ray te koop bij Bol of Amazon. Zijn niet echt heel duur dacht ik
Over de werken van Flanegan:
The Haunting of Hill House vond ik qua sfeer en opbouw echt ongeëvenaard. Alles wat daarna kwam was ontegenzeggenlijk de top qua horror/thriller/bovennatuurlijk, maar nét wat minder impactvol als Hill House. Na Hill House is The Fall of Usher wat mij betreft nummer twee, Midnight Mass drie en Bly Manor vier. Alsnog alle vier parels van series, en op eenzame hoogte qua script, pacing en productie. En geweldige acteurs ook.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Thanks, dan weet ik even op wie ik kan gaan zoeken.avec_style schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 09:16:
[...]
Ik vond dit echt een hele leuke serie.
Die Hamish Linklater was echt fenomenaal man

Als je Hamish psychopaat op standje 11 wil zien spelen kan ik je deze aanraden.Fraggert schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 10:40:
[...]
Thanks, dan weet ik even op wie ik kan gaan zoeken.
Ik vond dit echt een hele leuke serie.
Die Hamish Linklater was echt fenomenaal manwat speelde die goed zeg.
[Afbeelding]
IMDB: Tell Me Your Secrets (TV Series 2021)
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
ThanksTijntje schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 14:18:
[...]
Als je Hamish psychopaat op standje 11 wil zien spelen kan ik je deze aanraden.
Exploding Kittens (2024–) | ![]() |
Tweakers: 5 | IMDb: 6.8 | Genre: Animation, Comedy | Runtime: N/A | MPAA: TV-14 De hemelse Raad van Bestuur stuurt de wat laks geworden god naar de aarde om hem dichter bij zijn onderdanen te brengen. Een klein addertje onder het gras: hij gaat tussen de mensen leven als..... kat! Nu wil het toeval dat de hel hetzelfde idee voor Satan bedacht heeft en een clash tussen de twee is dan ook onoverkomelijk. Het kaartspel 'Exploding Kittens' is de inspiratie geweest voor de serie en dat merk je; de humor is grof, ietwat puberaal en niet altijd geschikt voor kinderen. Er zitten een hoop (subtiele) grappen in die de actualiteit op de hak nemen, daar is de serie wel sterk in. Dat is echter niet genoeg om het écht een goede tekenfilmserie te maken en ongeveer halverwege de 9 afleveringen merkte ik dan ook dat mijn aandacht begon te verslappen, nooit een goed teken. Tom Ellis die god's stem inspreekt werkt dan wel weer heel goed. Hij had in de serie Lucifer al laten zien prima op een sarcastische manier een bijbels figuur (in dat geval de duivel) te kunnen spelen. | |
Ik moet al maandenlang nog de laatste 7 afleveringen van Mad Men kijken om de serie af te ronden.. maar het trekt mij totaal niet om te kijken (mis de spanning). Hetzelfde had ik met Suits (uiteindelijk toch gedaan paar maanden geleden) maar nu al geen idee meer hoe het is afgelopen eigenlijk. Herkenbaar?
Dat heb ik met de laatste paar afleveringen van de Big Bang Theory. Staan ook al jaaaren op mijn harde schijf.Deezers schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 16:29:
Ik moet al maandenlang nog de laatste 7 afleveringen van Mad Men kijken om de serie af te ronden.. maar het trekt mij totaal niet om te kijken (mis de spanning). Hetzelfde had ik met Suits (uiteindelijk toch gedaan paar maanden geleden) maar nu al geen idee meer hoe het is afgelopen eigenlijk. Herkenbaar?
Yippie kayak, other buckets!
Als een serie mij niet bevalt kijk ik hem ook niet eens af, dan kap ik er gerust mee en kijk ik niet door.Deezers schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 16:29:
Goed wil wel een paar afleveringen zien, anders weet je niet goed of het wat is. Maar ga geen heel seizoen kijken.
Suits vond ik zelf wel echt leuk
Hij bevalt goed heb 3 afleveringen gezien nu, eerst vond ik het een beetje gek(Begin rechtzaak enzo).MetalSonic schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 20:25:
Maar daarna begint het eigenlijk pas, want dan ga je het snappen waarom die rechtzaak was enzo(Je leert de Famillie kennen enzo).
Nee zeker een toppertje die ik wel ga afkijken
IMDB: Dark (TV Series 2017–2020) kan ik niet vinden in de UBB Generator. lk gebruikte een oude URL
Ik twijfel of ik S2 wel wil af kijken, of dat ik zelfs S3 nog wil zien.
Is dat aan te raden is wordt het alleen maar ingewikkelder?
Het 1e seizoen wel in 1 keer gekeken
[ Voor 5% gewijzigd door wizai op 21-10-2024 10:17 ]
Anjunabeats
Bij series moet je de tt code uit de weblink (tt5753856 in dit geval) plakken in de UBB generatorwizai schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 09:53:
IMDB: Dark (TV Series 2017–2020) kan ik niet vinden in de UBB Generator.
100% aan te raden.Ik twijfel of ik S2 wel wil af kijken, of dat ik zelfs S3 nog wil zien.
Seizoen twee is nog wel goed te volgen, al is die zoals je zegt wel ingewikkelder dan s1.
Seizoen 3 is ook wel aan te raden maar dan moet je wel (buitengewoon) bedreven zijn in het ontrafelen van alle draden die door elkaar lopen. Kiwi is daar niet zo bedreven in maar dat mocht de pret niet drukken.
[ Voor 41% gewijzigd door Superkiwi op 21-10-2024 10:10 ]
Als je seizoen 1 niet leuk vond, dan heeft het niet zoveel zin om door te gaan met kijken. Als je seizoen 1 wel leuk vondt, dan zou ik zeker doorgaan want het verhaal wordt interessanter. Echter zal het verhaal op den duur ook steeds complexer worden. Mijn advies daarom is om de aflevering in rap tempo te bekijken zodat je niks vergeet.wizai schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 09:53:
IMDB: Dark (TV Series 2017–2020) kan ik niet vinden in de UBB Generator. lk gebruikte een oude URL
Ik vond dit een van de wat betere series op Netflix. Een serie die niet alleen zichzelf maar ook de kijker serieus neemt.
Mijn vrouw is enkele dagen geleden met Outlander (waarom heb ik het over series en mijn vrouw? Omdat zij eigenlijk van alles bingewatched en ik dan ook wel mee kijk).
Vrouw gaat 200 jaar terug in de tijd. De eerste paar afleveringen werd ze aangerand, bij mensen wat afgehakt enzovoorts. Dit veranderd maar een heel klein beetje.
Er moet ergens wel verhaal in zitten, maar heb mijn vrouw nog nooit wat door zien spoelen (ze is echt wel wat gewend), maar wanneer er dingen visueel vol in beeld uitgelegd wordt en geshowed. De tering, Game of thrones is er nog lauw bij zullen we maar zeggen. Maar goed, ze heeft best wel wat stukken doorgespoeld omdat ze dan te lang die dingen visueel hebben.
Denk dat ze het toch af gaat zitten kijken, met het nodige doorspoelen, maar we vragen ons af waarom deze serie zo populair is. Wellicht dat de boeken beter zijn. Er zit ook wel wat onlogica in:
Deze kijken we samen:
Het volgende seizoen van Only Murders in the Building is weer begonnen en waar seizoen 1 erg goed was, seizoen 2 wat minder en seizoen 3 eigenlijk best wel tegen viel, vinden wij dat seizoen 4 echt wel weer alles heeft wat seizoen 1 ook had. Volgens mij aanstaande woensdag de laatste aflevering en we hadden al iets wat we niet aan zagen komen. Vermaakt ten top!
Vrouw gaat 200 jaar terug in de tijd. De eerste paar afleveringen werd ze aangerand, bij mensen wat afgehakt enzovoorts. Dit veranderd maar een heel klein beetje.
Er moet ergens wel verhaal in zitten, maar heb mijn vrouw nog nooit wat door zien spoelen (ze is echt wel wat gewend), maar wanneer er dingen visueel vol in beeld uitgelegd wordt en geshowed. De tering, Game of thrones is er nog lauw bij zullen we maar zeggen. Maar goed, ze heeft best wel wat stukken doorgespoeld omdat ze dan te lang die dingen visueel hebben.
Denk dat ze het toch af gaat zitten kijken, met het nodige doorspoelen, maar we vragen ons af waarom deze serie zo populair is. Wellicht dat de boeken beter zijn. Er zit ook wel wat onlogica in:
spoiler:
Je reist 200 jaar terug in de tijd, maar met een paar weken ga je al vreemd en trouw je met iemand daar. Je komt terug in je eigen tijd, legt alles uit, maar gaat dan toch weer terug naar het verleden. Ik bedoel, hoe je het went of keert, je gaat gewoon vreemd.
Deze kijken we samen:
Het volgende seizoen van Only Murders in the Building is weer begonnen en waar seizoen 1 erg goed was, seizoen 2 wat minder en seizoen 3 eigenlijk best wel tegen viel, vinden wij dat seizoen 4 echt wel weer alles heeft wat seizoen 1 ook had. Volgens mij aanstaande woensdag de laatste aflevering en we hadden al iets wat we niet aan zagen komen. Vermaakt ten top!
ik vond het allemaal wel meevallen.......maar mijn god wat vervalt die serie snel in een herhaling van zetten zeg.......het leek ook wel niets meer een excuus om vlees in beeld te krijgen.Arunia schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 10:45:
Mijn vrouw is enkele dagen geleden met Outlander (waarom heb ik het over series en mijn vrouw? Omdat zij eigenlijk van alles bingewatched en ik dan ook wel mee kijk).
Denk dat ze het toch af gaat zitten kijken, met het nodige doorspoelen, maar we vragen ons af waarom deze serie zo populair is. Wellicht dat de boeken beter zijn. Er zit ook wel wat onlogica in:spoiler:Je reist 200 jaar terug in de tijd, maar met een paar weken ga je al vreemd en trouw je met iemand daar. Je komt terug in je eigen tijd, legt alles uit, maar gaat dan toch weer terug naar het verleden. Ik bedoel, hoe je het went of keert, je gaat gewoon vreemd.
Deze kijken we samen:
ik was echt blij toen de end credits rolden.....man o man...en ik leg de lat toch echt niet hoog hoor. Lekker zitten genieten laatst van Slasher op Netflix......vokomen ruk geacteerd en over de top, maar prima in de gore.
Volkomen kut natuurlijk dat 2 acteurs uit S2 ook in S3 spelen (de seizoenen staan los van elkaar) maar als je in S2 vakkundig gesloopt wordt is het wel vreemd dat je in S3 de wannebee vlog-muts kunt uithangen

Onderaan de streep nog steeds beter te kijken dan "Sassenach"
@Fraggert Ik heb echt wel weg zitten kijken bij Outlander. Het is niet erg om wat borsten en piemels voorbij zien te komen, maar het was wel inderdaad alsof ze het langer lieten zien om het te laten zien.
Leuk hoor zo'n feest, maar om nu tieten met wat versiersel er omheen echt minuten lang te showen. Nee, laat maar. Ik kijk sowieso al liever naar mijn vrouw. De tering. Maar gelukkig ben/zijn we hier niet de enige in.
Heb nog gezocht op internet, maar daar vinden ze de serie gewoon helemaal fantastisch. Het is goed geacteerd, maar wat minder van alle bijzaken zou de serie wel beter maken. Want het verhaal ben je zo kwijt anders.
Leuk hoor zo'n feest, maar om nu tieten met wat versiersel er omheen echt minuten lang te showen. Nee, laat maar. Ik kijk sowieso al liever naar mijn vrouw. De tering. Maar gelukkig ben/zijn we hier niet de enige in.
Heb nog gezocht op internet, maar daar vinden ze de serie gewoon helemaal fantastisch. Het is goed geacteerd, maar wat minder van alle bijzaken zou de serie wel beter maken. Want het verhaal ben je zo kwijt anders.
Zeker niet en precies dat inderdaad.......volkomen over the top. Er zijn best series of films waarbij een wat meer shockeffect een doel dient maar dit werd op een gegeven moment gewoon misplaatst, uitgemolken en over the top en deed in mijn ogen gewoon ernstig afbreuk aan de serie.Arunia schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 13:01:
maar het was wel inderdaad alsof ze het langer lieten zien om het te laten zien........Maar gelukkig ben/zijn we hier niet de enige in.
Ik kan het vaak meer waarderen als zaken wat meer suggestief in beeld worden gebracht, dat doet echt geen afbreuk aan de gemiddelde serie of film.
Het idee van de serie was prima en de eerste afleveringen vond ik best leuk maar ik was er na een paar seizoenen wel klaar mee, wel uitgekeken overigens.
@Fraggert Dat inderdaad. Als het de serie ernaar is, dan is dat prima, maar kan er bij deze serie nog steeds niet bij hoe ze dat in gedachten hebben gehad. Maar ik zou het met de boeken ook niet weten hoe dat precies daarin zit. Lijkt net of je een hele andere serie zit te kijken tegenover al de lof die deze serie krijgt en gewoon niemand die het heeft over de heftige zaken erin. Super romantische serie zwijmel, zwijmel.
Het zal denk ik wel.
Het idee van de serie is inderdaad prima, maar valt in het niets bij wat het uiteindelijk is. Weet niet of mijn vrouw hem uit gaat kijken. Ze zegt zelf af en toe een aflevering.
Het zal denk ik wel.
Het idee van de serie is inderdaad prima, maar valt in het niets bij wat het uiteindelijk is. Weet niet of mijn vrouw hem uit gaat kijken. Ze zegt zelf af en toe een aflevering.
Ik vond Seizoen 3 het beste, vooral vanwege Maryl Streep die een hele goede rol had.Arunia schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 10:45:
Mijn vrouw is enkele dagen geleden met Outlander
...
Deze kijken we samen:
Ik ben heel benieuwd naar S4, aan het opsparen totdat ze er allen weer zijn.
Yippie kayak, other buckets!
Zij is gewoon machtig goed in wat ze doet.jmk schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 21:11:
[...]
Ik vond Seizoen 3 het beste, vooral vanwege Maryl Streep die een hele goede rol had.
Ik ben heel benieuwd naar S4, aan het opsparen totdat ze er allen weer zijn.
Volgens mij is woensdag de laatste. Ik vind zelf 1 en 4 de beste seizoenen.
Ben benieuwd wat je er van vind.
Wat Outlander teveel had, had Bridgerton te weinigArunia schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 15:28:
@Fraggert Dat inderdaad. Als het de serie ernaar is, dan is dat prima, maar kan er bij deze serie nog steeds niet bij hoe ze dat in gedachten hebben gehad. Maar ik zou het met de boeken ook niet weten hoe dat precies daarin zit. Lijkt net of je een hele andere serie zit te kijken tegenover al de lof die deze serie krijgt en gewoon niemand die het heeft over de heftige zaken erin. Super romantische serie zwijmel, zwijmel.
Het zal denk ik wel.
Usher is mij goed bevallen, terwijl normaal niet zo op horror heb.Honesty schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 20:50:
[...]
Heb je die andere enge series ook gezien van Mike flanagan? Vond ze allemaal wel sterk, maar heb toen wel Usher als eerste gezien,
Al moet ik zeggen dat in Usher wel mee valt.
Wat bedoel je met andere series, gewoon alles wat er op Netflix staat van Mike flanagan?.
Door Usher ben ik wel nieuwsgierig geworden na de rest
En die heeft ze ook gezien. Die vond ze trouwens wel erg leuk. Downton Abbey dan weer een heel stuk minder, maar nog prima te doen zeg maar.Fraggert schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 21:51:
[...]
Wat Outlander teveel had, had Bridgerton te weinig
Ja gewoon zoeken op flanagan en dan kan je alles kijken, is meer mysterie dan echt horror en echt eng vind ik het nooit worden.Carlos0_0 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 22:47:
[...]
Usher is mij goed bevallen, terwijl normaal niet zo op horror heb.
Al moet ik zeggen dat in Usher wel mee valt.
Wat bedoel je met andere series, gewoon alles wat er op Netflix staat van Mike flanagan?.
Door Usher ben ik wel nieuwsgierig geworden na de rest
Festina lente
Downton Abby minder? Die vond ik juist weer een stuk beter dan Bridgerton, veel authentieker. Maar goed, zoals met alles is dat natuurlijk puur persoonlijkArunia schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 23:06:
[...]
En die heeft ze ook gezien. Die vond ze trouwens wel erg leuk. Downton Abbey dan weer een heel stuk minder, maar nog prima te doen zeg maar.
@Fraggert Zo zie je inderdaad dat smaken verschillen. Bridgerton had ook meer een Gossip Girl light vibe qua verhaal.
Als ik zie wat ze allemaal kijkt is er veel gelijkenis, maar ook zeker veel verschil.
Als ik zie wat ze allemaal kijkt is er veel gelijkenis, maar ook zeker veel verschil.
The Franchise (2024–) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.1 | Genre: Comedy | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA Ja, we gaan er weer eens wat reviews in gooien ipv discussies die beter in het generieke discussietopic passen Deze serie is pas recent begonnen en gaat zonder twijfel de bijl krijgen van de cancelboer(in?). Het gaat over de werkvloer tijdens een typische serie met Marvel-films die niet bij naam genoemd worden maar waar overduidelijk aan gerefereerd wordt. Het is een leuke gimmick dat Daniel Brühl uit het MCU komt, dat Aya Cash uit The Boys komt en dat Billy Magnussen Billy Magnussen blijft. Eigenlijk weet ik niet waarom deze serie is gemaakt. Het is kritiek op, vooraanstaand, het MCU en dat is prima. Alleen het komt nergens echt goed ter aarde. De grappen gedragen zich als dood schuim op bier en hoewel het een satirische variant is van hoe het er in het echt aan toe gaat doet het nergens een mondhoek stijgen. You either die a hero, or you live long enough to see yourself become the villain. The Franchise is hier in ieder geval niet de superheld die het pretendeert te zijn en ik ben daarom na 3 afleveringen gestopt. Bier zonder schuim is geen feest. | |
[ Voor 4% gewijzigd door Stukfruit op 24-10-2024 09:56 ]
Dat zit wel Schnorr.
Ben het met je eens. Waarom dit groen licht heeft gekregen is mij een raadsel. Na 15 min stopgezet en van mijn lijstje gehaald.
't is een hobby ...
Slow Horses (2022–) | ![]() |
Tweakers: 8.5 | IMDb: 8.2 | Genre: Drama, Thriller | Runtime: 31S min | MPAA: TV-MA Wat een heerlijke serie om in te duiken. Vier seizoenen aan Brits Sherlock-gevoel, maar dan in een moderne MI-5 jas met een stel "mislukkelingen" aan het stuur. Fantastisch. Bonuspunten voor elke eetscene van Gary Oldman. | |
* knip * niet goed gelezen.
[ Voor 98% gewijzigd door RobertMe op 24-10-2024 14:58 ]
Mijn vrouw zit nu The Good Place te kijken. Erg leuke serie met Upload vibes.
Leuk gedaan en seizoen 2 is ook leuk opgebouwd qua hoe ze dat erin hebben gezet.
Outlander wordt nu dan af en toe gekeken.
Leuk gedaan en seizoen 2 is ook leuk opgebouwd qua hoe ze dat erin hebben gezet.
The Good Place is leuk ja klopt, heeft idd wat weg van Upload.Arunia schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 15:00:
Mijn vrouw zit nu The Good Place te kijken. Erg leuke serie met Upload vibes.
Niet dat het iets uit maakt, maar ik zeg toch liever dat Upload iets van The Good Place heeft. Alleen al gezien het feit dat die serie ouder isCarlos0_0 schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 15:57:
[...]
The Good Place is leuk ja klopt, heeft idd wat weg van Upload.
De laatste tijd samen met mijn vrouw Only Murders In The Building gekeken.
Gisteravond begonnen met Nemesis.
Samen kijken is nogal een uitdaging, mijn vrouw houdt van Amerikaanse schreeuwseries zoals Grey's Anatomy en dergelijke.
Ik haat die en kijk graag misdaadseries, al dan niet Scandinavisch.
En deze twee series zitten daar een beetje tussenin met wat fantasie.
Gisteravond begonnen met Nemesis.
Samen kijken is nogal een uitdaging, mijn vrouw houdt van Amerikaanse schreeuwseries zoals Grey's Anatomy en dergelijke.
Ik haat die en kijk graag misdaadseries, al dan niet Scandinavisch.
En deze twee series zitten daar een beetje tussenin met wat fantasie.
Martelscenes?Fraggert schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 21:51:
[...]
Wat Outlander teveel had, had Bridgerton te weinig
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Ja, dat ook
The Devil's Hour (2022–) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Drama, Mystery, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA Deze serie wordt initieel neergezet als standaard drama met mysterieus tintje en opent met een vrouw ("Lucy Chambers" van Jessica Raine) die iedere nacht om 3:33 AM ontwaakt met tergende mentale beelden. Tegelijkertijd heeft ze een achtjarige zoon die geen emotie toont en een moeder die tegen stoelen praat. Binnen die context wordt Lucy betrokken bij een reeks moorden en ondervindt ze dat zij er tegen wil en dank iets mee te maken heeft. Gedurende het eerste seizoen ontmoet ze Gideon Shepherd; een mysterieuze crimineel met een eigenaardige eigenschap: hij is een Time Lord hij weet alles van de toekomst. Met een redelijk net script wordt je niet overal aan de hand meegenomen en dat is een mooie afwisseling na andere series die alles breed willen uitmeten. Er zijn genoeg hints, attributen en gebeurtenissen, maar je moet er soms even bij nadenken om te achterhalen waar je precies naar zit te kijken. Dat gedrag past goed bij wat er in de serie gebeurt, want de karakters twijfelen constant aan zichzelf. Visueel probeert de serie onopvallend te blijven maar laat het ruimte vrij voor kwaliteit in de vorm van Stuart Biddlecombe's werk voor de cinematografie. Hij is bekend van o.a. de modernere Doctor Who en The Handmaid's Tale, dus er zijn genoeg momenten waarop je zal denken: dit ziet er eigenlijk opvallend cool uit. Tevens is het bingeable, heel Brits, geproduceerd door Steven Moffat en te vinden op Amazon Prime. Het zijn voor S1 maar 6 afleveringen en voor S2 helaas maar 5. Beide seizoenen eindigen met een cliffhanger, dus het is goed om te weten dat bedenker / schrijver Tom Moran (dus geen Moffat - ook al zijn er overeenkomsten in de achterliggende ideeën) al een derde seizoen heeft geschreven en deze tegelijk met S2 gefilmd is. Je zou bijna denken dat iemand bij Amazon Prime goede kijkcijfers voorzag in de toekomst. Met deze spirituele reïncarnatie van Peter Capaldi als Gideon Shepherd zonder telefooncel kun je ondanks hier en daar wat foutjes op de tijdlijn en hints die je de hele tijd recht in het gezicht aanstaren eigenlijk niets anders doen dan kijken en meedoen met puzzelen. | |
Dat zit wel Schnorr.
Om even terug te komen op Outlander. Kwam deze tegen op Reddit. Daar staan alle trigger punten op:
https://reddit.com/r/Outl...roid_app&utm_source=share
https://reddit.com/r/Outl...roid_app&utm_source=share
Ik kwam toevallig op YouTube een livestream tegen van The Storyteller. Ik heb pas een paar afleveringen gezien (Sapsorrow en The Three Ravens), maar het zit best goed in elkaar, ondanks het duidelijk beperkte budget en de techniek uit 1987. Om de een of andere reden trekt het me toch meer dan menig moderne serie.

Frontier (2016–2018) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.1 | Genre: Adventure, Drama, History | Runtime: 60 min | MPAA: TV-MA 18e eeuw, Canada. We volgen Declan Harp (Jason Mamoa), een Ierse outlaw met Canadees-Indiaanse roots die ruzie zoekt met de Hudson Bay Company. Niet alleen omdat de HBC de lucratieve pelshandel volledig in handen wil krijgen en daar geen middel voor schuwt, ook omdat de baas van de HBC, Lord Benton (Alun Armstrong) de moord van Declan's vrouw en kind op zijn geweten heeft. Declan Harp verzamelt al snel een clubje welwillende medestanders van verschillende afkomsten om zich heen om de strijd aan te gaan met de HBC. Verwacht een soort Viking Light, met Indianen en "roodrokken" (redcoats) in plaats van Vikingen en Engelsen. Net als vele andere series is ook deze serie vroegtijdig gecanceld. Na het zien van seizoen 1 was er geen vuiltje aan de lucht, die zit prima in elkaar. De verscheidenheid aan karakters en accenten zijn overtuigend om je te doen geloven dat er veel Engelsen (vooral Ieren) de oversteek naar Canada gemaakt hebben om zich daar te vestigen. Het verhaal, de dialogen, de gevechten, de setting, de kostuums, er is niks op aan te merken. Seizoen 1 is gewoon een goed seizoen. In het tweede seizoen begon ik hier en daar mijn interesse echter te verliezen; er gebeurde niet zo heel veel interessants meer en de enkele nieuwe karakters die geïntroduceerd werden konden de spanningsboog niet strak houden. De slechts 6 afleveringen van 45min per seizoen maakten dat ik toch verder bleef kijken, je weet immers nooit of het in het later weer beter wordt. Nou, niet dus. Wat ze met seizoen drie van plan waren, geen idee. Daar wordt een blik karakters en verhaallijnen opengetrokken waardoor de serie als een kaartenhuis in elkaar valt. Ook lijkt er aan de gevechten geen aandacht meer te zijn besteed, die zijn opeens totaal ongeloofwaardig. Alsof ze al wisten dat de stekker eruit zou gaan, gekort zijn op budget, crewleden hebben laten gaan maar er nog nog wel even een einde aan hebben willen breien. Het enige dat nog fier overeind staat zijn de strak ingesnoerde borsten in laag uitgesneden korsetten. Hadden ze de goede lijn van s1 doorgetrokken dan had ik een 7,5 gegeven, nu wordt dat een 6,5. De pluspunten van oa Breanne Hill niet meegerekend. | |
[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 29-10-2024 09:18 ]
Vond ik ook een geweldige serie Vrijdag in "Welke TV-serie heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 2]"ErikT738 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 14:37:
Ik kwam toevallig op YouTube een livestream tegen van The Storyteller. Ik heb pas een paar afleveringen gezien (Sapsorrow en The Three Ravens), maar het zit best goed in elkaar, ondanks het duidelijk beperkte budget en de techniek uit 1987. Om de een of andere reden trekt het me toch meer dan menig moderne serie.
[Afbeelding]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
kut, die streamt dus nergens meer (.....zonder VPN-fratsen of ander moeilijk gedoe).Tijntje schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 14:18:
[...]
Als je Hamish psychopaat op standje 11 wil zien spelen kan ik je deze aanraden.
Agatha All Along (2024–) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 6.7 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: N/A | MPAA: TV-14 In deze spirituele opvolger van WandaVision zien we Agatha Harkness weer terug na wat er in WandaVision met haar gebeurde. Tegenwoordig is ze politierechercheur en arresteert ze tijdens een onderzoek op de moord naar een Jane Doe de jongen die onder de naam "Teen" door het leven gaat, omdat ze vermoedt dat hij er meer mee te maken heeft. Zonder te spoilen: Teen uit Eastview heeft dat inderdaad. Hoe, wat en waarom zal je zelf moeten gaan zien. De eerste aflevering verloopt in ieder geval sneller dan je zou hopen en voordat je het weet je ben je van het padje af op weg naar de Witches' Road. Kijk uit met waar je gaat staan en hou je hoed goed vast, want alle bekende heksen zullen de revue passeren. Het voordeel van het zijn van een Disney-serie is dat je hierdoor automatisch ook de rechten hebt voor de echte heks'nkaas, zullen we maar zeggen. Na wat geinige gimmicks blijkt dat men een aantal gelijkende trucjes uitvoert en richting het einde van het seizoen blijven er heel wat plotgaten rondzweven. Sommige reviewers op o.a. IMDb vinden alles prachtig en stellen dat Marvel hun weg weer heeft gevonden. Daar durf ik aan te twijfelen. Het is geen She-Hulk of Secret Invasion en heeft wéér een gevecht met onnatuurlijke lichtsliertjes. En jawel, er is een cliffhanger omdat het een opzetje is voor de volgende entry in het MCU. Het beste stuk uit de serie is gelijk de grootste spoiler, maar zolang je het niet ziet kun je er oneindig naar luisteren: Ik denk dat een dik zesje zoals momenteel op IMDb te vinden is de lading wel dekt. Je gaat na deze serie niet denken: wauw, nu is mijn leven compleet. Tenzij je nog jong bent en Hocus Pocus 1 nog niet hebt gezien. | |
Dat zit wel Schnorr.
Gisteren toevallig aan begonnen en ergens bij aflevering 2 gestopt, ik vond er tot nu toe dan niet veel aan.
Ik verbaasde mij al imdb over de hogere recensie cijfers, aan begin iets van een 7 dus prima en laatste aflevering die uit was een 9,2.
Maar ik weet niet volgens mij zijn dit betaalde recensies geweest ofzo, misschien dat het wel beter wordt na wat ik heb gezien.
Maar ik vond de 1ste 2 afleveringen al geen 7 of iets meer waard, dus wellicht kijk ik hem wel even door(Maar ik verwacht er ook niet veel van).
Ik verbaasde mij al imdb over de hogere recensie cijfers, aan begin iets van een 7 dus prima en laatste aflevering die uit was een 9,2.
Maar ik weet niet volgens mij zijn dit betaalde recensies geweest ofzo, misschien dat het wel beter wordt na wat ik heb gezien.
Maar ik vond de 1ste 2 afleveringen al geen 7 of iets meer waard, dus wellicht kijk ik hem wel even door(Maar ik verwacht er ook niet veel van).
Jaren terug Midnight Mass gezien en enorm genoten. Nu zoontje langzaamaan wat horror aan het verkennen is wilde ik deze met hem proberen. Hij haakte toch al vrij snel af maar ik kan hem niet uitzetten. Meesterlijk acteer- en schrijfwerk, geweldige shots, goede audio. Dit is echt een steengoede serie.
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Het is voornamelijk een case of the week op de laatste 3 of 4 na. En dan kickt de oude MCU-spirit weer in en heb je ook weer zoiets van mehCarlos0_0 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 08:42:
Gisteren toevallig aan begonnen en ergens bij aflevering 2 gestopt, ik vond er tot nu toe dan niet veel aan.
Maar over het algemeen vond ik deze serie wel leuker dan Secret Invasion. Dat was ondanks Samuel L. Jackson helemaal een misbaksel.
Grootste probleem is gewoon dat de kijker niet serieus wordt genomen. Het is voor de zoveelste keer een tussenweggetje (mijn excuses voor de woordgrappen
Dat zit wel Schnorr.
IMDB: The Ritual (2017)
Leuke "monster in het bos" film. Ik heb hem ivm andere verplichtingen in 3 sessies kunnen kijken. Zowel de opbouw naar het monster als het monster zien zijn erg goed gedaan.
Leuke "monster in het bos" film. Ik heb hem ivm andere verplichtingen in 3 sessies kunnen kijken. Zowel de opbouw naar het monster als het monster zien zijn erg goed gedaan.
The Old Man (2022–) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 7.6 | Genre: Action, Drama, Thriller | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA Hoe zou de wereld eruitzien als Jack Bauer een oude man zou zijn? En waarom zou je er geen snuifje Alias in kunnen gooien zonder de sci-fi? Als deze vraag je gedachten wel eens doorkruist dan is The Old Man (gebaseerd op een boek) een goed beginpunt. Jeff Bridges is een oude man. John Lithgow is een oude man. Joel Grey is een erg oude man. Wat hebben deze mannen met elkaar gemeen? Ze staan allemaal in een positie van macht. Als eindbaas en als eind-eindbaas. En één van hen zelfs als eind-eind-eindbaas. Met Joel Grey die in het verleden eens eindbaas "Another Mr. Sloane" in Alias speelde is het logisch dat je zal denken: "is dat Ron Rifkin? Anyway, laten we naar de basics gaan: waar gaat dit over? Daar moet ik je als lezer helaas teleurstellen. Het is beter om er blindelings in te stappen omdat er gaandeweg stukjes van de sluier worden opgetild. Het eerste seizoen is hier heel goed in en neemt je al kijkende mee terwijl het verhaal zich ontvouwt. De handen van o.a. Jon Watts en Greg Yaitanes weten wat ze doen en zorgen voor een ervaring waardoor je de vloekende Kiefer Sutherland en de uurpiepjes eigenlijk niet eens mist. De hoofdrol van Alia Shawkat, vooralsnog relatief onbekend ondanks het vele werk dat ze heeft gedaan, mag ook genoemd worden. Ze speelt Emily, de dochter van de oude man. Ja, alles leek ideaal te zijn en de opzet voor seizoen 2 werd gedaan. Enthousiast ging ik aan de slag met kijken, maar snel bleek dat de hoofdrolspelers in seizoen 2 minder op locatie waren (maar vreemd genoeg toch ook meer) en opvallend vaak bezig waren met het vertellen aan elkaar wat het achtergrondverhaal is. Je kent het wel: dan gaat zo'n acteur uitgebreid en opvallend staan babbelen en voel je dat er een facepalm begint te ontstaan omdat het enorm matig wordt gedaan. Een korte controle later blijkt S2 qua o.a. regisseurs in minder capabele handen te liggen en het wordt er niet beter op. Omdat S1 en S2 beiden eindigen met een cliffhanger is het nu wachten op een derde seizoen. Jeff Bruggen zegt dit: Kijkende naar de kijkcijfers is het geen uitdaging om vooraf al naar de uitkomst te gokken voordat het matige nieuws officieel naar buiten komt. Sinds S1 zijn deze namelijk gehalveerd. Wat dus netjes begon heeft de kans om te eindigen zoals de zoveelste kwaliteitsserie met een goed begin en een enorm open einde. Geheel volgens de formule om een hedendaagse moderne serie af te handelen. Om met Jack te spreken: ![]() | |
Dat zit wel Schnorr.
Gen V (2023–) | ![]() |
Tweakers: 6 | IMDb: 7.7 | Genre: Action, Adventure, Comedy | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA Nadat ik seizoen 3 van The Boys had uitgekeken, ben ik op advies van vrienden begonnen aan Gen V. Ik was door de tv-serie Arrow een beetje tegen het feit dat je andere series moet kijken om een verhaal goed te kunnen volgen, ook een van de redenen dat ik toen ooit gestopt ben met Arrow. Toch ben ik Gen V gaan kijken, want tja, ze zullen het toch niet voor niks zeggen? Heb er geen spijt van, want het verhaal is goed en er zit echt diepgang in! Gen V speelt zich af in hetzelfde universum als The Boys, maar dan met een frisse blik op de wereld van superhelden. De serie volgt een groep jonge studenten aan Godolkin University, een prestigieuze universiteit waar de elite supers worden opgeleid. De studenten hebben indrukwekkende krachten, maar moeten zich ook een weg banen door de duistere kant van de superheldenindustrie, vol manipulatie, intriges en gewelddadige rivaliteit. Al snel blijkt dat de wereld van Vought, het bedrijf achter de superhelden, veel grimmiger is dan ze zich hadden voorgesteld. Gen V combineert de gebruikelijke satire, actie en humor van The Boys, maar geeft een nieuwe draai aan de verhalen door de focus te leggen op jongere, vaak onervaren supers die zich proberen staande te houden in een meedogenloze wereld. Als je denkt dat je de wereld van The Boys niet verder kunt uitbreiden, dan heb je het mis. Ik had zelf ook mijn twijfels, maar ben blij dat ik Gen V een kans heb gegeven. Het verrijkt de ervaring van The Boys zonder het gevoel te geven dat het een verplichte kijk is. Sterker nog, na het zien van Gen V ben ik zelfs nog nieuwsgieriger naar wat er in seizoen 4 van The Boys gaat gebeuren! | |
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Dungeons & Dragons (1983–1985) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 8.0 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 30 min | MPAA: TV-Y7 Afgelopen dagen 2 afleveringen van de 1983 serie Dungeons & Dragons opgestart. Vroeger gaat gekeken en nu met 43 jaar nog steeds een leuke serie om eens te kijken. Met 20 minuten gaan lange afleveringen. De intro is eigenlijk de basis voor de serie. De eerste aflevering neemt je in ieder geval niet mee naar hoe ze in de wereld van D&D terecht komen. De eerste aflevering had ik in ieder geval het idee dat ik wat afleveringen had gemist. Dat vond ik dan wel weer jammer | |
Mad Jack the Pirate (1998–1999) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 8.6 | Genre: Animation, Short, Adventure | Runtime: 30 min | MPAA: TV-Y Volgende zal Mad Jack the Pirate zijn. Tijd terecht kunnen downloaden in het Engels, want echt nergens te vinden. Heb ze ook op Nicotine+ gezet omdat ik ze daar niet tegen kwam. Volgens mij heb ik ze ook allemaal in bezit nu. Mad Jack gaf me toen een beetje het Monkey Island gevoel. Is niet veel omvatten, maar wel grappig. | |
Ik kijk ze tijdens het afwassen, dan heb ik wat te zien.
[ Voor 68% gewijzigd door Arunia op 06-11-2024 08:39 ]
Black Bird (2022) | ![]() |
Tweakers: N/A | IMDb: 8.1 | Genre: Biography, Crime, Drama | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA Gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Een charismatische man die alles voor elkaar krijgt doet aan drugshandel en wordt opgepakt en veroordeeld tot 10 jaar gevangenis. Hij krijgt een deal om naar een gevangenis te gaan voor de "criminally insane" om zijn charmes te gebruiken om een bekentenis te krijgen van een vermoedelijke seriemoordenaar. Erg goed gespeeld door de acteurs. De hoofdrol wordt gespeeld door de hoofdacteur van Kingsman, die dus een stuk serieuzer speelt dan in die films. | |
[ Voor 56% gewijzigd door Incolumis op 07-11-2024 13:11 ]
I hide at work because good employees are hard to find.
Kleine tip: Als deze niet te vinden is dan moet je even op IMDB zoeken en daar staat in de link een code zoals ''tt4301160'', die je dan vervolgens in de UBB-genarator plakt inplaats van de naam. (toevallig is deze TT-code de code die je nodig hebt voor Black Bird)Incolumis schreef op donderdag 7 november 2024 @ 13:04:
Ik kan de serie Black Bird niet vinden in de UBB-generator, dus dan maar handmatig een review.
Gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Een charismatische man die alles voor elkaar krijgt doet aan drugshandel en wordt opgepakt en veroordeeld tot 10 jaar gevangenis. Hij krijgt een deal om naar een gevangenis te gaan voor de "criminally insane" om zijn charmes te gebruiken om een bekentenis te krijgen van een vermoedelijke seriemoordenaar. Erg goed gespeeld door de acteurs. De hoofdrol wordt gespeeld door de hoofdacteur van Kingsman, die dus een stuk serieuzer speelt dan in die films.
8/10
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ah dank je. Ik heb al een tijdje geen review meer geplaatstG_Dragon schreef op donderdag 7 november 2024 @ 13:07:
[...]
Kleine tip: Als deze niet te vinden is dan moet je even op IMDB zoeken en daar staat in de link een code zoals ''tt4301160'', die je dan vervolgens in de UBB-genarator plakt inplaats van de naam. (toevallig is deze TT-code de code die je nodig hebt voor Black Bird)
I hide at work because good employees are hard to find.
Geen probleemIncolumis schreef op donderdag 7 november 2024 @ 13:11:
[...]
Ah dank je. Ik heb al een tijdje geen review meer geplaatst
Young Sheldon (2017–2024) | ![]() |
Tweakers: 8 | IMDb: 7.7 | Genre: Comedy | Runtime: 30 min | MPAA: TV-PG Wij hebben samen na veel kijkuren de eerste zes seizoenen van Young Sheldon uitgekeken, wat een spin-off is van de populaire sitcom The Big Bang Theory en ons meeneemt naar de kindertijd van Sheldon Cooper. Je volgt de 9-jarige Sheldon terwijl hij opgroeit in East Texas, waar zijn buitengewone intellect vaak meer problemen veroorzaken dan dan dat het oplossingen biedt. De dynamiek binnen zijn gezin met zijn liefdevolle maar soms worstelende moeder Mary, zijn meer pragmatische vader George, zijn broer Georgie en tweelingzus Missy geeft een interessante inkijk op zijn leven. Het verhaal laat zien hoe Sheldon probeert zijn weg te vinden in een wereld die zijn unieke talenten en sociale onhandigheid niet altijd begrijpt. Hij moet niet alleen omgaan met school en zijn academische ambities, maar ook met de sociale regels die hij niet altijd doorheeft. Hij ontmoet in de serie twee professoren genaamd Dr. Sturgis en Dr. Linkletter, die een belangrijke rol spelen in zijn ontwikkeling. Hun enthousiasme voor wetenschap is aanstekelijk, maar ze worden soms ook helemaal knettergek van Sheldon wiens onconventionele vragen en gedrag hen tot het uiterste testen. Dit leidt tot veel hilarische en ontroerende momenten, waarin de kijker niet alleen om Sheldon kan lachen maar ook om hem leert geven. Wat deze serie bijzonder maakt, is de diepgang van Sheldon's karakter. We zien zijn ontwikkeling van een verlegen kind naar de complexe volwassene die we kennen uit The Big Bang Theory. De steun van zijn familie speelt een cruciale rol in zijn groei, vooral de warme en bemoedigende rol van zijn moeder. ![]() Wij zijn thuis helemaal weg van Missy; zij zou voor ons de ideale dochter kunnen zijn. Ze zegt altijd precies hoe het erop staat, maar luistert ook goed, ondanks dat ze best gebekt is. Haar eigenzinnigheid en humor maken haar een prachtig personage. Aan de andere kant hebben we Georgie hun oudste zoon, die zich in de puberteit bevindt want hij is vooral bezig met vrouwen versieren en manieren vinden om geld te verdienen, wat soms ook leidt tot hilarische en lastige situaties. Ik moet heel eerlijk toegeven dat ik me soms heb geërgerd aan Mary, de moeder van Sheldon. Haar drammerige gedrag over het geloof en haar overbezorgdheid kunnen behoorlijk irritant zijn. Vond het soms wel lastig om met haar zweverige aanpak om te gaan, vooral wanneer ze van niets naar alles schakelt, zoals in die aflevering waarin ze besluit alle elektronica uit het huis te halen uit bezorgdheid over het hebberige gedrag van haar kinderen. Dit maakt haar soms impulsief en doet vermoeden dat ze geen middenweg kent. Dat gezegd hebbende, het is niet per se negatief; het laat gewoon zien hoe intens ze betrokken is bij haar gezin. Een ander voorbeeld dat ik kan opnoemen, is wanneer Georgie een oudere vrouw genaamd Mandy zwanger maakt. Mary begint opnieuw haar geloofsovertuigingen sterk op te dringen en verwacht dat ze moeten trouwen, terwijl ze lijkt te vergeten dat Mandy een volwassen vrouw is die in staat is om haar eigen keuzes te maken. Dit benadrukt Mary’s neiging om anderen te willen sturen, wat soms behoorlijk frustrerend kan zijn. Young Sheldon zit vol met leuke komische momenten, maar bevat ook veel serieuze momenten die voor veel gezinnen herkenbaar zullen zijn. Deze serie heeft een mooi balans tussen beide situaties, waardoor het zowel grappig als betekenisvol is. Het geeft een mooi beeld van Sheldons jeugd en de invloed van zijn familie, met de jaren '80 als achtergrond. Het vertelt het verhaal van de jonge Sheldon en hoe hij uitgroeide tot het personage dat we kennen. Ik zou er nog veel meer over kunnen zeggen, maar ik wil niet dat dit een heel verslag wordt! We kijken uit naar het zevende seizoen | |
Ondertussen staat het 7de seizoen op Netflix, ik heb mij er mee geamuseerd (alle 7 seizoenen).G_Dragon schreef op maandag 11 november 2024 @ 08:56:
Young Sheldon (2017–2024) [Afbeelding: Young Sheldon (2017–2024)] Tweakers: 8 | IMDb: 7.7 | Genre: Comedy | Runtime: 30 min | MPAA: TV-PG Wij hebben samen na veel kijkuren de eerste zes seizoenen van Young Sheldon uitgekeken, wat een spin-off is van de populaire sitcom The Big Bang Theory en ons meeneemt naar de kindertijd van Sheldon Cooper. Je volgt de 9-jarige Sheldon terwijl hij opgroeit in East Texas, waar zijn buitengewone intellect vaak meer problemen veroorzaken dan dan dat het oplossingen biedt. De dynamiek binnen zijn gezin met zijn liefdevolle maar soms worstelende moeder Mary, zijn meer pragmatische vader George, zijn broer Georgie en tweelingzus Missy geeft een interessante inkijk op zijn leven.
Het verhaal laat zien hoe Sheldon probeert zijn weg te vinden in een wereld die zijn unieke talenten en sociale onhandigheid niet altijd begrijpt. Hij moet niet alleen omgaan met school en zijn academische ambities, maar ook met de sociale regels die hij niet altijd doorheeft. Hij ontmoet in de serie twee professoren genaamd Dr. Sturgis en Dr. Linkletter, die een belangrijke rol spelen in zijn ontwikkeling. Hun enthousiasme voor wetenschap is aanstekelijk, maar ze worden soms ook helemaal knettergek van Sheldon wiens onconventionele vragen en gedrag hen tot het uiterste testen. Dit leidt tot veel hilarische en ontroerende momenten, waarin de kijker niet alleen om Sheldon kan lachen maar ook om hem leert geven.
Wat deze serie bijzonder maakt, is de diepgang van Sheldon's karakter. We zien zijn ontwikkeling van een verlegen kind naar de complexe volwassene die we kennen uit The Big Bang Theory. De steun van zijn familie speelt een cruciale rol in zijn groei, vooral de warme en bemoedigende rol van zijn moeder.
[Afbeelding]
Wij zijn thuis helemaal weg van Missy; zij zou voor ons de ideale dochter kunnen zijn. Ze zegt altijd precies hoe het erop staat, maar luistert ook goed, ondanks dat ze best gebekt is. Haar eigenzinnigheid en humor maken haar een prachtig personage. Aan de andere kant hebben we Georgie hun oudste zoon, die zich in de puberteit bevindt want hij is vooral bezig met vrouwen versieren en manieren vinden om geld te verdienen, wat soms ook leidt tot hilarische en lastige situaties.
Ik moet heel eerlijk toegeven dat ik me soms heb geërgerd aan Mary, de moeder van Sheldon. Haar drammerige gedrag over het geloof en haar overbezorgdheid kunnen behoorlijk irritant zijn. Vond het soms wel lastig om met haar zweverige aanpak om te gaan, vooral wanneer ze van niets naar alles schakelt, zoals in die aflevering waarin ze besluit alle elektronica uit het huis te halen uit bezorgdheid over het hebberige gedrag van haar kinderen. Dit maakt haar soms impulsief en doet vermoeden dat ze geen middenweg kent. Dat gezegd hebbende, het is niet per se negatief; het laat gewoon zien hoe intens ze betrokken is bij haar gezin.
Een ander voorbeeld dat ik kan opnoemen, is wanneer Georgie een oudere vrouw genaamd Mandy zwanger maakt. Mary begint opnieuw haar geloofsovertuigingen sterk op te dringen en verwacht dat ze moeten trouwen, terwijl ze lijkt te vergeten dat Mandy een volwassen vrouw is die in staat is om haar eigen keuzes te maken. Dit benadrukt Mary’s neiging om anderen te willen sturen, wat soms behoorlijk frustrerend kan zijn.
Young Sheldon zit vol met leuke komische momenten, maar bevat ook veel serieuze momenten die voor veel gezinnen herkenbaar zullen zijn. Deze serie heeft een mooi balans tussen beide situaties, waardoor het zowel grappig als betekenisvol is. Het geeft een mooi beeld van Sheldons jeugd en de invloed van zijn familie, met de jaren '80 als achtergrond. Het vertelt het verhaal van de jonge Sheldon en hoe hij uitgroeide tot het personage dat we kennen. Ik zou er nog veel meer over kunnen zeggen, maar ik wil niet dat dit een heel verslag wordt! We kijken uit naar het zesde seizoen![]()
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]9 / 10
Voornamelijk de aflevering 12-13 van het laatste seizoen zijn zeer goed, de laatste (nr 14) vond ik minder.
Ondertussen is er ook opnieuw een nieuwe spin off: 'Georgie & Mandy's First Marriage'. De eerste 4 afleveringen zijn al uit.
Het niveau is een pak lager, maar het kijkt leuk weg tijdens het opruimen.
Netflix? Huh loopt HBO serieus achter met hun eigen seriesVertor schreef op maandag 11 november 2024 @ 09:16:
[...]
Ondertussen staat het 7de seizoen op Netflix, ik heb mij er mee geamuseerd (alle 7 seizoenen).
Voornamelijk de aflevering 12-13 van het laatste seizoen zijn zeer goed, de laatste (nr 14) vond ik minder.
Ondertussen is er ook opnieuw een nieuwe spin off: 'Georgie & Mandy's First Marriage'. De eerste 4 afleveringen zijn al uit.
Het niveau is een pak lager, maar het kijkt leuk weg tijdens het opruimen.
Die zag ik serieus niet aankomen, dan moeten wij dus op Netflix maar verdergaan met Young Sheldon!
Bedankt voor deze tip
Nooit geweten dat er een spin-off van big bang theory was. Vanavond ook maar eens beginnen aan Young Sheldon.
Ben benieuwd.
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Young Sheldon staat alleen op HBO max.
Niet op Netflix of een andere dienst.
Kevin2032 schreef op maandag 11 november 2024 @ 09:29:
Young Sheldon staat alleen op HBO max.
/f/image/f2PTcSoMt8FzLOPTimIL34GZ.png?f=fotoalbum_large)
Edit: Mogelijk een verschil tussen Netflix België en Nederland?
[ Voor 7% gewijzigd door Vertor op 11-11-2024 09:53 ]
Vertor schreef op maandag 11 november 2024 @ 09:52:
[...]
Edit: Mogelijk een verschil tussen Netflix België en Nederland?
/f/image/QvKnaNBoWbftYmduX7WvaIOE.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/8WqXkxEeJ9krsO4vJYH8dPGB.png?f=fotoalbum_large)
Absurd dat dit zoveel verschil kan maken, hopelijk trekken ze dit ooit nog recht
Waar haal je dit overzicht trouwens weg?
[ Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 11-11-2024 10:54 ]
Net gekeken en het staat helemaal niet op Netflix @Vertor , en tevens ook nog steeds niet op Hbo.G_Dragon schreef op maandag 11 november 2024 @ 09:18:
[...]
Netflix? Huh loopt HBO serieus achter met hun eigen series![]()
Die zag ik serieus niet aankomen, dan moeten wij dus op Netflix maar verdergaan met Young Sheldon!
Bedankt voor deze tip
Misschien op een Amerikaanse variant ofzo, maar niet in Nederland.
Maar als je de app netflix of hbo of iets opent, staat die er dan ook daadwerkelijk op ?(Als je in België woont).
Want zo overzicht via een app is leuk, maar misschien klopt het wel helemaal niet.
Tvtime zegt bij mij ook al tijden dat Young Sheldon uitgezonden is, net zoals Richard Hammond workshop. maar het is in Nederland toch echt niet te kijken.
Dat is van 'justwatch'.G_Dragon schreef op maandag 11 november 2024 @ 10:53:
[...]
Absurd dat dit zoveel verschil kan maken, hopelijk trekken ze dit ooit nog recht
Waar haal je dit overzicht trouwens weg?
Klopt 95% van de tijd.
Meta Quest 3
Oh dat is eentje om te onthouden!Aldoendex schreef op maandag 11 november 2024 @ 11:02:
[...]
Dat is van 'justwatch'.
Klopt 95% van de tijd.
Niet alleen onthouden. Iedere dag tijdens het avondgebed-voor-TV-series even benoemen voor hun goede werk in het inzichtelijk maken van gegevens die vrij willen zijn.
Sinds ze hun app / site snel hebben gemaakt is het een bron die je als fan van werk voor op het witte doek, LED-scherm of beeldbuis niet meer mag missen
Dat zit wel Schnorr.
Young Netflix staat al een tijdje op Netflix België en sinds een paar dagen nu ook S7.Carlos0_0 schreef op maandag 11 november 2024 @ 10:53:
[...]
Net gekeken en het staat helemaal niet op Netflix @Vertor , en tevens ook nog steeds niet op Hbo.
Misschien op een Amerikaanse variant ofzo, maar niet in Nederland.
Ik denk dat ik S1-6 gekeken heb dit voorjaar (op Netflix), dit allemaal op de Netflix App op mijn LG TV.
[ Voor 6% gewijzigd door Vertor op 11-11-2024 11:30 ]
Toevallig justWatch bekeken vorige week ook, alleen als je alle functies wil moet je maandelijks betalen.
Daar pas ik dan weer voor, betaal al genoeg maandelijks. Verder vind de app ook best wel druk en onoverzichtelijk(Ook nog eens reclame).
Ik gebruik zelf Tvtime zit veel simpeler in elkaar, alleen is op het moment uit de app store(App bouwer is op de hoogte er van website werkt wel).
Maar goed je kan het altijd bekijken of het wat voor je is.
Oke ja in Nederland staat het alleen op Hbo op dit moment, en nog steeds alleen Seizoen 1 t/m 6.Vertor schreef op maandag 11 november 2024 @ 11:28:
[...]
Young Netflix staat al een tijdje op Netflix België en sinds een paar dagen nu ook S7.
Ik denk dat ik S1-6 gekeken heb dit voorjaar (op Netflix), dit allemaal op de Netflix App op mijn LG TV.
Ik gebruik de justwatch website met een gratis account. Dan onthoudt hij welke streamingdiensten ik heb. En geeft een notificatie als er iets op mijn kijklijst beschikbaar komt.
Meta Quest 3
Dat je voor de volledige functionaliteit moet betalen betekent niet dat de gratis functionaliteit slecht isCarlos0_0 schreef op maandag 11 november 2024 @ 11:31:
[...]
Toevallig justWatch bekeken vorige week ook, alleen als je alle functies wil moet je maandelijks betalen.
Daar pas ik dan weer voor, betaal al genoeg maandelijks. Verder vind de app ook best wel druk en onoverzichtelijk(Ook nog eens reclame).
Ik gebruik zelf Tvtime zit veel simpeler in elkaar, alleen is op het moment uit de app store(App bouwer is op de hoogte er van website werkt wel).
Maar goed je kan het altijd bekijken of het wat voor je is.
Ik vind het in ieder geval een prima app, en gebruik het al een aantal jaren. I.p.v. dat ik de streaming apps gebruik / open ga ik nu gewoon naar JustWatch, open mijn lijsten en klik een film / serie aan en JustWatch doet ee rest (opent de streaming app in kwestie op het juiste item).
Daarnaast houd ik uiteraard ook bij wat ik wil kijken en gekeken heb. En als ik dan een jaar lang geen Netflix heb gehad en ze mijn account verwijderd hebben weet JustWatch nog prima waar ik gebleven was in een serie en welke andere series of films ik nog wil kijken op Netflix.
En dat dus zonder te betalen voor JustWatch
Heb je dit ergens legaal kunnen vinden? In mijn herinnering gaat de eerste aflevering verder waar de intro stopt, maar dat is uiteraard al 30+ jaar geleden, dus dat kan ik fout hebben..Arunia schreef op woensdag 6 november 2024 @ 08:34:
Dungeons & Dragons (1983–1985) [Afbeelding: Dungeons & Dragons (1983–1985)] Tweakers: N/A | IMDb: 8.0 | Genre: Animation, Action, Adventure | Runtime: 30 min | MPAA: TV-Y7 Afgelopen dagen 2 afleveringen van de 1983 serie Dungeons & Dragons opgestart. Vroeger gaat gekeken en nu met 43 jaar nog steeds een leuke serie om eens te kijken.
Met 20 minuten gaan lange afleveringen. De intro is eigenlijk de basis voor de serie. De eerste aflevering neemt je in ieder geval niet mee naar hoe ze in de wereld van D&D terecht komen.
De eerste aflevering had ik in ieder geval het idee dat ik wat afleveringen had gemist. Dat vond ik dan wel weer jammer[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]6.5 / 10
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Ja goed ik doe dat via Tvtime ook, zie wanneer iets wordt uitgezonden enzo(En houd ook alles bij).RobertMe schreef op maandag 11 november 2024 @ 11:45:
[...]
Dat je voor de volledige functionaliteit moet betalen betekent niet dat de gratis functionaliteit slecht is
Ik vind het in ieder geval een prima app, en gebruik het al een aantal jaren. I.p.v. dat ik de streaming apps gebruik / open ga ik nu gewoon naar JustWatch, open mijn lijsten en klik een film / serie aan en JustWatch doet ee rest (opent de streaming app in kwestie op het juiste item).
Daarnaast houd ik uiteraard ook bij wat ik wil kijken en gekeken heb. En als ik dan een jaar lang geen Netflix heb gehad en ze mijn account verwijderd hebben weet JustWatch nog prima waar ik gebleven was in een serie en welke andere series of films ik nog wil kijken op Netflix.
En dat dus zonder te betalen voor JustWatch
Young Sheldon staat op HBO Max, Netflix en Prime, zonet gecheckt in de apps. S07 op Netflix en Prime.Carlos0_0 schreef op maandag 11 november 2024 @ 11:00:
[...]
Maar als je de app netflix of hbo of iets opent, staat die er dan ook daadwerkelijk op ?(Als je in België woont).
Want zo overzicht via een app is leuk, maar misschien klopt het wel helemaal niet.
"Just Watch" MOET je hebben als je series streamt, gebruikt het al een geruime tijd en het klopt bijna altijd!
Nope, totaal niet legaal te vinden. Lijkt ook nergens beschikbaar te zijn ongeacht het land waar je zit.Malfunctions schreef op maandag 11 november 2024 @ 11:56:
[...]
Heb je dit ergens legaal kunnen vinden? In mijn herinnering gaat de eerste aflevering verder waar de intro stopt, maar dat is uiteraard al 30+ jaar geleden, dus dat kan ik fout hebben..
Heb gebruik gemaakt van een deel applicatie (geen torrent of nieuwsgroepen) om het te vinden uiteindelijk.
Nadat ik het bekeken heb, gaat het er wel weer vanaf.
Legend of Zelda tekenfilm heb ik eens gekregen van mijn vrouw op import dvd. Die heb ik dan wel zelf gerript. Die ook nog eens gaan kijken.
Dankzij jullie kwam ik een soort radio uitzending tegen van Dungeons & Dragons Requiem, de nooit geproduceerde afsluiter van de serie. Erg vermakelijk, dank voor de tip!Arunia schreef op maandag 11 november 2024 @ 12:30:
[...]
Nope, totaal niet legaal te vinden. Lijkt ook nergens beschikbaar te zijn ongeacht het land waar je zit.
Heb gebruik gemaakt van een deel applicatie (geen torrent of nieuwsgroepen) om het te vinden uiteindelijk.
Nadat ik het bekeken heb, gaat het er wel weer vanaf.
Legend of Zelda tekenfilm heb ik eens gekregen van mijn vrouw op import dvd. Die heb ik dan wel zelf gerript. Die ook nog eens gaan kijken.
Let op:
Je kan met het 'tt' ID uit de IMBd link iedere serie vinden in de UBB-generator.
Je kan met het 'tt' ID uit de IMBd link iedere serie vinden in de UBB-generator.