Dat zit wel Schnorr.
Yes! Heel blij om te zien dat de basisbeginselen van Bill Lawrence nog overeind staan en de wisselingen tussen een lach en een traan er nog steeds zijn.
Wel jammer dat Dr Cox alleen in de pilot zit en met zijn monoloog over "See one, see one..." de hele show steelt en je daarna hem wel mist in de afleveringen erna.
The chances of being killed by a cow are low but never 0%.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
De eerste 3 afleveringen gezien en ik vind het echt goed.Greatsword schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 21:20:
Op naar de volgende aflevering, heel veel zin in.
Ik wil nu ook gaan vliegvissen en een hut hebben in Madison...
Ze kennen mekaar 5 minuten en staan al uitgebreid te zoenen met de belofte op meer?!
Of is dat zogenaamd ook iets wat nou eenmaal zo is, op het platteland?!
Sarah Michelle Gellar geeft Buffy-hater schuld schrappen reboot
Sarah Michelle Gellar (48) is verbijsterd dat de langverwachte reboot van de serie 'Buffy the Vampire Slayer' is geschrapt door streamingdienst Hulu. De actrice zegt tegen People dat 'niemand dit zag aankomen' en geeft tegelijkertijd de schuld aan een niet nader genoemde leidinggevende.
"We hadden een leidinggevende bij onze show die niet alleen geen fan was van het origineel, maar er trots op was ons constant te herinneren dat hij de serie nooit volledig had gezien en dat het niets voor hem was", legt Sarah uit. "Dat laat zien tegen welke berg we vanaf dag één aan het vechten waren, wanneer je leidinggevende trots vertelt dat hij het niet heeft gekeken."
Sarah vindt de timing van het nieuws ook erg ongelukkig. De aankondiging kwam afgelopen weekend toen Sarah de wereldpremière van haar nieuwe film Ready Or Not 2 had en regisseur Chloé Zhao zich opmaakte voor de Oscars, waar haar film Hamnet een van de grote kanshebbers was.
In de nieuwe serie zou Gellar opnieuw in de huid kruipen van Buffy Summers, het personage dat haar wereldberoemd maakte. De oorspronkelijke serie was te zien tussen 1997 en 2003.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
De beelden zijn prachtig en het tempo wat mij betreft prima, maar ik vind het allemaal wel erg overdreven geacteerd. Het schuurt voor mij tegen een soap aan en het is wel erg voorspelbaar. Ik kijk door voor de omgeving, maar ik vind het persoonlijk geen hoogvlieger.
[ Voor 4% gewijzigd door Slaapje op 18-03-2026 23:09 ]
To dare is to do
Er schijnt ook een leaked script te zijn, die behoorlijk slecht lijk te zijn, maar goed we zullen het nooit weten.
Pers jammer dat Joss Whedon er niet bij betrokken was, maar goed die is volgens mij ook volledig gecanceld destijds, maar zijn creaties waren vaak in mijn ogen van hoge kwaliteit Angel, Buffy en Firefly.
Van de pilot, heb wat screenshots langs zien komen op FB.Dagarkin schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 08:35:
[...]
Er schijnt ook een leaked script te zijn, die behoorlijk slecht lijk te zijn, maar goed we zullen het nooit weten.
[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 19-03-2026 08:52 ]
Oscar Wilde
Dagarkin schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 08:35:
[...]
Pers jammer dat Joss Whedon er niet bij betrokken was, maar goed die is volgens mij ook volledig gecanceld destijds, maar zijn creaties waren vaak in mijn ogen van hoge kwaliteit Angel, Buffy en Firefly.
Bron: https://www.cbr.com/buffy...ayer-leaked-pilot-script/“I’ve seen a version of the script out there,” Gellar noted. “It’s not actually correct. That stuff is really unfortunate and I ask fans if you see scripts, if you see it leaked, don’t watch it because you’re not getting our vision and all of that.”
...
In the alleged script, Gellar's Buffy does not appear until the very end, marking very little screen time for the iconic character. Reportedly, the pilot also felt "too young," as it was primarily following Ryan Kiera Armstrong as a new teenage Slayer. According to reports, rewrites had already been made to age up the tone and include more scenes with Gellar's Buffy, but Hulu execs ultimately decided to shelve the project rather than invest any more time and money into it.
En:
Bron: https://www.thewrap.com/c...ffy-reboot-canceled-hulu/After the pilot was filmed and delivered, the series received feedback from Hulu that it played too young and felt too small. The pilot script then went through a rewrite process after the streamer noted that the reboot did not take enough big swings.
The new script reportedly was 90 minutes, featured more of Gellar’s Buffy and felt more adult for a streaming audience. The reboot was produced by 20th Television and Searchlight TV, and the new version reportedly was received well at both studios.
[ Voor 19% gewijzigd door Stukfruit op 19-03-2026 09:15 ]
Dat zit wel Schnorr.
same here, de omgeving is mooi, verder weet ik niet wat ik er mee moet, denk niet dat ik nog verder ga kijken.Slaapje schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 19:45:
Ik lees hier vooral positieve verhalen over the Madison, maar ik weet het nog niet...
De beelden zijn prachtig en het tempo wat mij betreft prima, maar ik vind het allemaal wel erg overdreven geacteerd. Het schuurt voor mij tegen een soap aan en het is wel erg voorspelbaar. Ik kijk door voor de omgeving, maar ik vind het persoonlijk geen hoogvlieger.
https://edition.cnn.com/2...-brendon-buffy-star-death
Dat zit wel Schnorr.
De laatste 3 afleveringen van het eerste seizoen zijn er. Ik hoop dat ik snel tijd heb om ze te kijken.Coenen schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 19:38:
[...]
same here, de omgeving is mooi, verder weet ik niet wat ik er mee moet, denk niet dat ik nog verder ga kijken.
(Moet ik misschien minder lang op Tweakers rondhangen...)
Ik laat het weten hoe ik het vond.
(Al gaat dat dan weer af van mijn kijktijd voor andere series...
Eens kijken of het wat is, tof om "Marty" (Jason Bateman) weer eens te zien.ppeterr schreef op maandag 2 maart 2026 @ 16:53:
Net van start gegaan. HBO
Volgens de maker draait de serie om de vraag wat er gebeurt als mannen op middelbare leeftijd een foute beslissing nemen via een app.
[YouTube: DTF St. Louis | Official Trailer | HBO Max]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
* Stukfruit moest ook echt wel even de "previously..." kijken van deze Britse Person of Interest-achtige serieNnoitra schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 22:54:
[...]
Man.. komen ze drie en een half jaar na het einde van seizoen twee nog es mee aanzetten.![]()
neemt niet weg dat ik 'm waarschijnlijk toch wel ga kijken
Dat zit wel Schnorr.
Ik ook. En ik besefte dat ik het toen afgezet heb. Een aangezien dit seizoen een vervolg is en niet echt op zichzelf staand, heb ik het weer afgezet.Stukfruit schreef op zondag 22 maart 2026 @ 19:18:
[...]
* Stukfruit moest ook echt wel even de "previously..." kijken van deze Britse Person of Interest-achtige serie
Dat zit wel Schnorr.
En over Paradise: Sarah Shahi lijkt de series wel uit te zoeken op bepaalde punten. Ik heb spoilers gelezen
Nog een week voor een mogelijk antwoord om te zien of het klopt. It's the final countdown
Op een andere muzieknoot: wat ik aan deze serie wel top vind is dat ze iedere cliché situatie steeds weer uit de weg gaan. Het is nu in seizoen 2 een The Last of Us, maar toch eindigt het iedere keer niet zoals je verwacht. En positiever dan dat.
Daar krijgen ze wel pluspunten voor.
Dat zit wel Schnorr.
Ik vond het een heerlijke aflevering.Stukfruit schreef op maandag 23 maart 2026 @ 21:39:
Paradise, oh Paradise...
[YouTube: Europe - The Final Countdown (Official Video)]
Nu moet ik hier weer de rest van de nacht naar luisteren op standje oorverdovend.
En over Paradise: Sarah Shahi lijkt de series wel uit te zoeken op bepaalde punten. Ik heb spoilers gelezen
Nog een week voor een mogelijk antwoord om te zien of het klopt. It's the final countdown
Op een andere muzieknoot: wat ik aan deze serie wel top vind is dat ze iedere cliché situatie steeds weer uit de weg gaan. Het is nu in seizoen 2 een The Last of Us, maar toch eindigt het iedere keer niet zoals je verwacht. En positiever dan dat.
Daar krijgen ze wel pluspunten voor.
Dat zit wel Schnorr.
@Slaapje en @Coenen, ik heb het hele seizoen gezien. Het blijft een soort soapy drama, dus als dat je genre niet is, snap ik het wel. Mij heeft het kunnen boeien tot het einde en wil echt graag het volgende seizoen weer kijken.Truus01 schreef op zondag 22 maart 2026 @ 12:08:
[...]
De laatste 3 afleveringen van het eerste seizoen zijn er. Ik hoop dat ik snel tijd heb om ze te kijken.
(Moet ik misschien minder lang op Tweakers rondhangen...)
Ik laat het weten hoe ik het vond.
(Al gaat dat dan weer af van mijn kijktijd voor andere series...)
Kans gegeven, maar er toch maar mee gestopt. Het is me, ik weet niet, te saai, te standaard. Ik ben op een bepaald moment ook met FBI gestopt en dit is meer van hetzelfde.Truus01 schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 21:02:
[...]
Eens.
Met FBI ben ik gestopt, maar er is nu ook CIA. Wil ik toch wel een kans geven.
Ep 1 is beschikbaarStukfruit schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 14:49:
Voor de liefhebbers van Daredevil S2 (de nieuwe serie): het begint er weer op te lijken dat deze in de VS op 24 maart online komt en hier pas morgen op 25 maart.
[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 25-03-2026 19:04 ]
Oscar Wilde
Raven schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 05:57:
[...]
Ep 1 is afgelopen nacht om 02:37 beschikbaar gekomen
Dat is wel een heel specifieke en rare tijd
"Bij mij" was die blijkbaar om 21:03 en 21:10 beschikbaar ("4 hours ago", dus even na 2 voor ons). Dus nog eerder
Alleen jammer dat er blijkbaar geen volledige timestamps worden meegegeven, want IMDb en andere sites zetten het allemaal hard op 24 maart.
Dat zit wel Schnorr.
Dat heeft mijn bron wel vakerRobertMe schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 06:52:
[...]
[ot]Dat is wel een heel specifieke en rare tijd
Oscar Wilde
Is het echt nodig om altijd te hinten naar overduidelijk illegale bronnen?Raven schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 05:57:
[...]
Ep 1 is afgelopen nacht om 02:37 beschikbaar gekomen
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Oscar Wilde
[ Voor 50% gewijzigd door Stukfruit op 25-03-2026 23:33 ]
Dat zit wel Schnorr.
[ Voor 4% gewijzigd door Truus01 op 26-03-2026 08:55 ]
Was dat de 500ste aflevering ? Dat ging ik toch niet afleiden uit de aflevering.
2x Marstek Venus E 5.12 v155 - CT003 V122 - BMS 216
Buiten dat het behoorlijk schokkend was, was het er niet aan af te leiden, nee. Het was geen feestaflevering.Kenhas schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 09:10:
[...]
Was dat de 500ste aflevering ? Dat ging ik toch niet afleiden uit de aflevering.
Maar juist bij het nalezen waarom ze deze schok hebben ingevoerd, las ik dat het de 500ste was en ze (mede daarom) iets speciaals wilden doen.
Maar het begint als ik dat zo lees ondertussen wel een beetje Bold and the Beautiful-achtige vormen aan te nemen. Doet Brooke het nog steeds stiekem met Ridge in de geheime slaapkamer van Stephanie?
Dat zit wel Schnorr.
Haha dat is ook zo'n serie die ik "vroeger" keek. Zo ben ik nu OZ nog een keer aan het kijken. Dat keek ik vooral als ik laat thuis kwam en het perongeluk tegenkwam op TV. Misschien dat ik Heartbreak High ook ga proberen. Alhoewel ik toen veel jonger wasTruus01 schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 08:54:
Ik zag dat Heartbreak High met een (nieuw) 3e en laatste seizoen uit is. Ik dacht 'heej, dat heb ik volgens mij gekeken', maar na deze review laat ik het schieten. Lijkt me meer voor de jeugd en minder voor mij.
/edit
Ah ik zie dat de serie in 2022 is gereboot. Ik doel op de jaren 90 serie.
[ Voor 5% gewijzigd door ephymerous op 26-03-2026 10:13 ]
XXXVI
Ik leg deze serie vaak uit aan mensen als origin story voor The ExpanseStukfruit schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 23:30:
Dus dat was de duivel. Vrijdag komt aflevering 1 uit seizoen 5 van For All Mankind
[YouTube: For All Mankind — Season 5 Official Trailer | Apple TV]
Deze keer met nog meer pruiken en haarstukjes
Ben erg benieuwd naar S05!
Vanaf vandaag staat Something Very Bad is Going to Happen online op Netflix:Ik neem aan dat er iets slechts gaat gebeuren.
Dat zit wel Schnorr.
Niet alleen donker qua materiaal, maar eigenlijk te donker om overdag te kijken met 500 nits.
Dat zit wel Schnorr.
Oh joh, grappig hoeveel mensen daar hetzelfde idee bij hebbenStukfruit schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 12:16:
De reacties onder de YouTube-video zeggen inderdaad genoeg
Misschien is dit jaar dan eindelijk het moment om The Expanse eens te gaan kijkenLoen schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 13:18:
[...]
Oh joh, grappig hoeveel mensen daar hetzelfde idee bij hebben
* Stukfruit heeft dat tot nu toe weten uit te stellen
Dat zit wel Schnorr.
Om vervolgens de boeken erbij te pakken omdat je wilt weten hoe het eindigtStukfruit schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 13:28:
[...]
Misschien is dit jaar dan eindelijk het moment om The Expanse eens te gaan kijken
* Stukfruit heeft dat tot nu toe weten uit te stellen
Time well spent
The chances of being killed by a cow are low but never 0%.
Begin toch stilaan het gevoel te krijgen dat ze zaken moet gerust laten. Heb er ook wel een goede herinneringen aan en iets nieuw zal dat enkel maar verpesten. Voor die reden heb ik bijvoorbeeld nooit gekeken naar Magnum PI of de film van The A-Team.
En ik zal deze waarschijnlijk ook wel overslaan. Zal toch niet hetzelfde zijn aangezien het een animatie wordt
Dat hebben ze met Better Call Saul ook geprobeerd. Het resultaat is een 2.8 op IMDb:
https://www.imdb.com/title/tt20516438/
Animatie = no go omdat het dan meestal al bij beperkingen in budget begint. Wel jammer.
Dat zit wel Schnorr.
Grappig wist niet eens, dat hier een animatie van was.Stukfruit schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 17:31:
Animatie wordt hier standaard overgeslagen. Firefly of niet. Nathan Fillion of niet.
Dat hebben ze met Better Call Saul ook geprobeerd. Het resultaat is een 2.8 op IMDb:
https://www.imdb.com/title/tt20516438/
Animatie = no go omdat het dan meestal al bij beperkingen in budget begint. Wel jammer.
Kijk je dan helemaal geen animatie, serie zoals Rick & Morty Dit is volgens mij met een live serie niet te benaderen. Ook wel ironisch dat de Anime remake Rick & Morty anime volledig wordt afgebrand.
De eerste een 9 en deze een 3.1..
Ook de amazon cartoon Invincible 8,7 deze is qua rauwheid en emotie echt super goed.
hopelijk is die beter dan Marshals met KC.RobertMe schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 06:56:
Gisteren kwam ik op YouTube nog een Teaser van "Dutton Ranch" tegen. De Yellowstone sequel met Beth en Rip. Te zien (op Paramount+ uiteraard, SkyShowtime is altijd afwachten) vanaf 15 mei.
[YouTube: Dutton Ranch | Official Teaser | Paramount+]
Dat is vooral een goedkope pleaser met net de goede hoeveelheid actie, geweld en mooie mensen om te blijven kijken.
Daarbij wat achtergrondelementen uit Yellowstone, het team uit Lioness is geland in Montana en vooral hele matige en flinterdunne verhaaltjes per aflevering. Valt me in ieder geval erg tegen.
Helemaal niet. Ik heb Invincible geprobeerd, maar het blijft ondanks het geweld een vorm van een zaterdagochtendcartoon omdat ze op een gegeven moment dingen introduceren die je in live action nooit zou zien.Dagarkin schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 18:47:
[...]
Grappig wist niet eens, dat hier een animatie van was.
Kijk je dan helemaal geen animatie, serie zoals Rick & Morty Dit is volgens mij met een live serie niet te benaderen. Ook wel ironisch dat de Anime remake Rick & Morty anime volledig wordt afgebrand.
De eerste een 9 en deze een 3.1..
Ook de amazon cartoon Invincible 8,7 deze is qua rauwheid en emotie echt super goed.
Dat zit wel Schnorr.
Wat ik ervan begrepen heb heeft Marshalls vrij weinig te maken met... Yellowstone. Sheridan zijn naam is er op geplakt en that's it, bij wijze van spreken. En de serie is gemaakt door/voor CBS, niet voor Paramount+. Dus het is gewoon een "pulp" TV serie voor mensen die ook naar NCIS, CSI, FBI?, ... kijken. En nouja, dat zijn andere series als dat Yellowstone was. Dus Marshalls is gemaakt voor een totaal andere doelgroep en door andere mensen (schrijver(s), ...). Dat het totaal anders is ligt dus volkomen voor de hand.sambalbaj schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 19:23:
[...]
hopelijk is die beter dan Marshalls met KC.
Dat is vooral een goedkope pleaser met net de goede hoeveelheid actie, geweld en mooie mensen om te blijven kijken.
Daarbij wat achtergrondelementen uit Yellowstone, het team uit Lioness is geland in Montana en vooral hele matige en flinterdunne verhaaltjes per aflevering. Valt me in ieder geval erg tegen.
Dutton Ranch is dan weer wel gemaakt door Sheridan, voor Paramount+. Dus zal vast weer veel meer weg hebben van het daadwerkelijke Sheridan werk.
Gatver, in dat geval laat ik die ook mooi links liggen. Dacht dat er een echte TV serie zou gaan komen, is het een animatie. Al die heisa om niets.Kenhas schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 17:21:
[...]
En ik zal deze waarschijnlijk ook wel overslaan. Zal toch niet hetzelfde zijn aangezien het een animatie wordt
[YouTube: NEW Firefly Reboot Series EXPLAINED [2026]]
Oh zo ja smaken verschillen. Soms heeft een animatie tijd nodig.Stukfruit schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 19:29:
[...]
Helemaal niet. Ik heb Invincible geprobeerd, maar het blijft ondanks het geweld een vorm van een zaterdagochtendcartoon omdat ze op een gegeven moment dingen introduceren die je in live action nooit zou zien.
Ironisch zijn er met invincible sinds 2017 al plannen om een film te maken. Nu 3 seizoenen gekeken en deze serie voelde zoveel zwaarder aan dan mening ander. Zelfs die gast van breaking bad Aaron Paul.
Aaron Paul did not return to voice Powerplex in Invincible Season 4 because the role was "way too grueling on [his] psyche". Paul explained that fully immersing himself in the character's intense turmoil and tragic storyline was uncomfortable, and he did not want to continue in that headspace, despite being a fan of the show.
Dat zit wel Schnorr.
Bedankt voor de tip! Ik heb de boeken ook gelezen (soms een beetje vermoeiend gruwelijk, vond ik), maar de trailer zag er goed uit.Truus01 schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 09:07:
Detective Hole is er. Is gebaseerd op de boeken van (en geschreven door) Jo Nesbø. De boeken vind ik wel goed (al zijn er betere thrillerauteurs en imo is hij een beetje over het paard getild...), dus ik ben heel benieuwd.
En binnenkort ook nog de spin-off vanuit het Russische perspectief van For All Mankind.Stukfruit schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 23:30:
Dus dat was de duivel. Vrijdag komt aflevering 1 uit seizoen 5 van For All Mankind
[YouTube: For All Mankind — Season 5 Official Trailer | Apple TV]
Deze keer met nog meer pruiken en haarstukjes
Laat feiten nooit in de weg staan voor goed nieuws
In het filmke dat ik postte, gaven ze ook de logische uitleg hiervoor. Het is zo simpel als iedereen is te oud geworden. En dat begrijp ik wel. Als je Fillion soms ziet lopen in The Rookie, dan zie je dat een actie serie niet echt evident is. Denk dat er bewust minder "loop-scenes" in The Rookie zittensverzijl schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 21:00:
[...]
Gatver, in dat geval laat ik die ook mooi links liggen. Dacht dat er een echte TV serie zou gaan komen, is het een animatie. Al die heisa om niets.
29 mei al Star City.Yakolev schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 09:48:
[...]
En binnenkort ook nog de spin-off vanuit het Russische perspectief van For All Mankind.
[YouTube: Star City — Official Teaser | Apple TV]
Sluit mooi aan op s5 van For All Mankind.
Tracker kijkt voor mij echt lekker weg. Gewoon, lekker even een aflevering tussendoor zonder dat ik 100% scherp moet zijn is toch ook wel lekkerfitznl schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 16:22:
Net weer een paar afleveringen gekeken van Tracker op Disney Plus. Blijf toch altijd even kijken, maar maakt mij zo nu en dan verdrietig want herinnert mij soms aan de serie The Finder en dat we nooit zullen weten hoe dat afloopt.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Recensies op IMDb en JustWatch zijn alleen niet denderend, dus deze laat ik voorbij schieten.
Dat zit wel Schnorr.
Do { Ping } while ( LOL )
Ik zie er al naar uit om heel seizoen 2 te gaan bingen. Bijna ...Shadow_Agent schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 17:47:
The Pitt blijft toch fantastisch om te kijken! Geen serie waarbij je denkt "huh nu alweer aftiteling"
idd, dit is echt even 45 min kijken met verstand op nul. Als we even iets simpels willen zien zetten we Tracker op. Dan maakt het niet uit hoe ongeloofwaardig het weer is.Arjan90 schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 16:34:
[...]
Tracker kijkt voor mij echt lekker weg. Gewoon, lekker even een aflevering tussendoor zonder dat ik 100% scherp moet zijn is toch ook wel lekker
[ Voor 43% gewijzigd door sverzijl op 04-04-2026 18:37 ]
Ik weet eigenlijk niet zeker of ik dit seizoen wel interessant ga vinden. Joel Kinnaman doet aan ernstige over-acting op een manier die enorm stoort
Aan de andere kant: Mireille Enos vindt altijd haar weg als Joel Kinnaman aanwezig is: hi Bob!
They could make a Killing met die gezamenlijke optredens
Dat zit wel Schnorr.
Tracker inderdaad fijne wegkijk-serie. En bij The Pitt is het uur telkens te snel om!
sverzijl schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 18:35:
[...]
Ik zie er al naar uit om heel seizoen 2 te gaan bingen. Bijna ...
Maar eerst Paradise afkijken.
In de laatste drie dagen s1 (eindelijk) gekeken, meer dan uitstekende serie inderdaad. Ik had voor een groot deel wat ik bij mijn favoriete serie ooit (Band of Brothers) ook had: ze hebben de balans tussen actie en gebeurtenissen enerzijds en info over karakters anderzijds precies goed gekregen: het gaat over de mensen, maar er worden vooral gebeurtenissen (onder grote druk) gebruikt om hen voor te stellen en hun verhalen te vertellen, met gesprekken slechts aanvullend op wat we zien/zagen gebeuren. En dat zonder dat de meeste personages eendimensionaal blijven (al is er relatief weinig ruimte voor groei wanneer het seizoen nog geen 24 uur behandelt).Shadow_Agent schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 17:47:
The Pitt blijft toch fantastisch om te kijken! Geen serie waarbij je denkt "huh nu alweer aftiteling"
Ik ben benieuwd naar seizoen 2, hoe verder zonder dat het een soap in een ziekenhuis wordt (zoals Grey's anatomy vanaf dag 1 en ook ER na een aantal seizoenen). Ik ga vanavond maar beginnen, al is s2 nog niet helemaal af
Ik ben dan weer blij dat het geen live action serie wordt. De vibe zou toch volledig anders zijn, 12 jaar na Serenity, met iedereen zoveel ouder,zonder Wash/Tudyk en Book/Glass. Op deze manier kunnen ze door met de personages die we kennen, in de tijdlijn die we kennen. Gaat het mis, ook goed. We hebben het origineel nog. Gaat het goed, dan misschien een Star Trek in de toekomst: nieuwe groep in hetzelfde universe.sverzijl schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 21:00:
[...]
Gatver, in dat geval laat ik die ook mooi links liggen. Dacht dat er een echte TV serie zou gaan komen, is het een animatie. Al die heisa om niets.
In principe staat het voor woensdag, maar met de Hulu en Disney+-series wordt het bij ons meestal een dag later ivm uitzending in de avond.
Hopelijk wordt het geen Starfleet Academy, maar er lijkt een donkere ondertoon in te zitten die verder gaat dan het standaard verplichte werk om een backstory te geven.
Dat zit wel Schnorr.
Volgens mij begint het m'n meest favo serie te worden sinds Person of Interest
Niet altijd heel realistisch, maar die Britten hebben natuurlijk slow horses.
Dat zit wel Schnorr.
Oscar Wilde
Dat zit wel Schnorr.
Deze maand beschikbaar.
De actrice zeker.
Voor de rest heb ik met deze clip voor mijn gevoel al de hele serie gezien. Laat hem maar gaan.
Tom Wambgans staat hoger aangeschrevenjeroenkb schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 17:54:
[...]
De actrice zeker.
Voor de rest heb ik met deze clip voor mijn gevoel al de hele serie gezien. Laat hem maar gaan.
En het zal vast geen hoogvlieger worden, maar als TV-behang ziet dit er prima uit.
Dat zit wel Schnorr.
Er is al zoveel om te kijken dat ik -en ik neem aan vele anderen- geen "TV-behang" aan hun nog-te-kijken-lijst gaan toevoegenStukfruit schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 18:20:
[...]
En het zal vast geen hoogvlieger worden, maar als TV-behang ziet dit er prima uit.
The Boys zijn ook weer terug met twee afleveringen voor het laatste seizoen.
Dat zit wel Schnorr.
Jamie Bell, the original Tom Holland.
Dat zit wel Schnorr.
Gelukkig belooft het einde van de eerste aflevering meer dan alleen een tienerserie. Wat ik eigenlijk ook wel een beetje jammer vind, want het speuren naar hints maakt het beter.
[ Voor 24% gewijzigd door Stukfruit op 08-04-2026 18:15 ]
Dat zit wel Schnorr.
Ik heb net de eerste 2 afleveringen erop zitten en zet zo de derde op. Het is inderdaad een coming of age, dat staat ook zo beschreven.Stukfruit schreef op woensdag 8 april 2026 @ 17:26:
Ik twijfel nog een beetje na de eerste aflevering van The Testaments, maar het ontwerp van de set is weer goed gedaan. Duidelijk referenties naar Nazi's en de regimes in Iran + Rusland. Je wordt er een beetje ongemakkelijk van.spoiler: niet lezen voordat je de eerste aflevering hebt gezienVanavond maar de resterende afleveringen opzetten. Met goed postuur om te voorkomen dat ik een klap krijg. May the Lord openLijkt een beetje een coming of age te gaan worden met eventueel rebellerende tieners. Afgewisseld met mensen die opgehangen zijn en een huishoudelijke hulp met uitgesneden tong.
Gelukkig belooft het einde van de eerste aflevering meer dan alleen een tienerserie. Wat ik eigenlijk ook wel een beetje jammer vind, want het speuren naar hints maakt het beter.
https://www.imdb.com/title/tt10970762/
Daar ben ik normaal niet zo van, maar vooralsnog zit het goed in elkaar. Paar actrices die ik herken uit andere series en goed vond, helpt ook wel. Rowan Blanchard uit (oa) Snowpiercer en Isolde Ardies uit Wayward.This dramatic coming-of-age story finds a new generation of young women in Gilead grappling with the bleak future that awaits them.
* Raven doet nog wat verder kijken
S11E01 staat ook vermeld als aparte serie en daar staat reboot bij: Kommissar Rex (TV Series)
edit: Start of the New "Kommissar Rex" Episodes: Leading Role for Vienna
edit2: "This article has been automatically translated, read the original article here."He sniffs and investigates again: Rex. In 1994, the German Shepherd began his career on television. The crime series, produced by ORF and Sat.1, has since been exported to 125 countries and presented Vienna as a potential tourist destination. After several stars on two and four legs and numerous sausage sandwiches, it returns to ORF 1 from April 13 - with a new team and in "Tatort" length. The impressive backdrop of Vienna between Haas-Haus, Prunksaal, Danube, and old town once again shows itself from its best side.
The first case "See Vienna and Die" confronts Chief Inspector Max Steiner (Maximilian Brückner) with a failed bomb attack, a dead man in a carriage, real spies, and fake agents. "During the casting, it was love at second sight, now we are very close," said Maximilian Brückner at the presentation in the Urania to the APA. "The two are like an old married couple. It was important to me that my character talks to the dog as equally as with a human, argues and discusses with him - that creates closeness." The Bavarian remembers the very first episodes well: "Rex was a superhero and this combination - the commissioner and the dog - was great." Were there discussions about who the hero was? "No, the hero is always the dog."
Dog "Capo" plays the star of the series: "Rex"
At his side in police service: the IT nerd and Inspector Felix Burger (Ferdinand Seebacher), the quirky forensic doctor Dr. Tom Wippler (Alfred Dorfer), and the tough boss Major Evelyn Leitner (Doris Golpashin). And of course Rex, who is called Capo in real life. The German Shepherd is two and a half years old and has a "nice big head." In short: "He is a real eye-catcher," summarized Renate Hiltl. Her colleague Farina Klause added: "He is a bit stubborn, but very lovable and loyal."
In November 2024, Capo's filming preparation began. "The most important thing is patience, love, time, and lots of treats. We work exclusively with positive conditioning," reported the two trainers. The biggest challenge for the dog: "Staying calm during the dialogue scenes." The Rex actor has no star airs, even though he received the most attention on set.
Leading Role for Vienna
"It was important to us that Vienna plays one of the leading roles," said Andreas Kopriva. He directed episodes 1 to 3, Esther Rauch directed episodes 4 to 6. "I was ten years old when the first Inspector Rex came out, and back then I wanted a dog because of Rex. It is an absolute cult format and I had huge respect," recalled the director.
Each film is embedded in a different genre, ranging from psychological thriller to chamber play, from heist movie to mystery film. Episode four takes place in the Südbahnhotel and tells of a hostage situation during a theater performance where the inspector and his date (Maddalena Hirschal) happen to be present: "Birgit Minichmayr and Josef Ellers are two stage stars. I wanted the Faust production in the film to have substance and not be a makeshift," said Rauch.
Bosses, Murderesses, and Alfred Dorfer
"Two male inspectors, a dog - it's a men's story. It was important to me that the female characters have substance and that we depict the realities of women's lives. And I thought: If women die, there should at least also be murderesses," emphasized the director. Doris Golpashin "greatly enjoys" leading this men's team. Her film career started with "Kommissar Rex": "In 2004, I had my very first film role in Kommissar Rex - with Alexander Pschill and Elke Winkens. I was still at Ö3 at the time and got to play a radio presenter under suspicion of murder - I was rarely closer to my real job, just significantly more nervous," she recalled.
For Alfred Dorfer, who once wanted to become a surgeon, the role of the forensic pathologist brings things full circle. "I didn't expect this to happen to me anymore, because I've been an actor for 40 years." With his colorful doctor's coats, the cabaret artist brings color to the series. "Humor is a great coping strategy in this profession. For example, the casualness of him eating a Topfengolatschn next to the corpse. I'm very curious to see how the German audience will react to it, because they are rather tightly guided humor-wise when it comes to jokes about death."
"Kommissar Rex": Six new episodes from April 13, every Monday at 8:15 PM on ORF 1 and 24 hours (1st case) as well as 7 days in advance on ORF ON. On April 13 at 9:50 PM, a new "Television History(s)" documentary will shed light on the TV phenomenon "Kommissar Rex".
[ Voor 88% gewijzigd door Raven op 09-04-2026 08:32 ]
Oscar Wilde
Derde aflevering van The Testaments zit er hier trouwens ook op. Voorlopig blijf ik het nog wel even kijken.
Dat zit wel Schnorr.
Is een nieuwe versie. Vanaf komende maandag 6 afleveringen van ieder speelfilmduur. 2 uur lang zag ik staan (uiteraard met reclame). Is een co-produktie ORF en Sat1. En het speelt zich ook weer in Wenen af. Ik zag laatst de trailer op Sat1.Raven schreef op donderdag 9 april 2026 @ 08:18:
Kommissar Rex (TV Series 1994– ) eindigde in 2004, het Italiaanse vervolg Il commissario Rex buiten beschouwing gelaten. Nu geeft IMDB aan dat er volgende week een nieuwe aflevering komtIs dit een f*ckup van IMDB of wordt Kommissar Rex nieuw leven in geblazen?
The Miniature Wife is trouwens inderdaad wat het lijkt: TV-behang. Standaard tropes en zo.
Dat zit wel Schnorr.
Die thumbnail en greep doen me erg denken aan Jay uit 1 van mijn favoriete series Kingdom
In ieder geval toegevoegd aan de watchlist.
Je bedoelt misschien de referenties naar regimes zoals in de USA of de EU?Stukfruit schreef op woensdag 8 april 2026 @ 17:26:
Ik twijfel nog een beetje na de eerste aflevering van The Testaments, maar het ontwerp van de set is weer goed gedaan. Duidelijk referenties naar Nazi's en de regimes in Iran + Rusland. Je wordt er een beetje ongemakkelijk van.spoiler: niet lezen voordat je de eerste aflevering hebt gezienJe bedoelt misschien de referenties naar regimes zoals in de USA of de EU?Lijkt een beetje een coming of age te gaan worden met eventueel rebellerende tieners. Afgewisseld met mensen die opgehangen zijn en een huishoudelijke hulp met uitgesneden tong.
Vanavond maar de resterende afleveringen opzetten. Met goed postuur om te voorkomen dat ik een klap krijg. May the Lord open
Dat zit wel Schnorr.
Zenix schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 18:25:
The capture is ook weer begonnen, ook een leuk serie.
Ik was al een groot fan van deze serie en heb inmiddels ook een paar afleveringen van het nieuwe seizoen gezien en holy shit!Nnoitra schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 22:54:
Man.. komen ze drie en een half jaar na het einde van seizoen twee nog es mee aanzetten.![]()
neemt niet weg dat ik 'm waarschijnlijk toch wel ga kijken
Serie blijft echt enorm spannend, zeer benieuwd naar het einde van dit seizoen, echt een aanrader.
Dat zit wel Schnorr.
Oscar Wilde
Volgens IMDb zijn seizoen 1 en 2 6 afleveringen lang. Maar op SkyShowtime staan 2x 8 afleveringen
S03 ontbreekt uiteraard nog op SST.
Ziet er inderdaad uit alsof ze er acht afleveringen van hebben gemaakt ipv zes:
https://www.skyshowtime.c...10-f385831dc84f/seasons/1
Normale afleveringen zijn bijna 60 minuten per episode, dus blijkbaar hebben ze het opgeknipt.
Dat hebben ze vreemd... eh... mag ik het zeggen... gecaptured
Dat zit wel Schnorr.
Oscar Wilde
Oké. Officieel creatieve armoede in het script bewezen. Exit. Daarnaast hebben aliens niets te maken met dieren die titans zijn geworden.
[ Voor 23% gewijzigd door Stukfruit op 17-04-2026 21:21 ]
Dat zit wel Schnorr.
Die moest ik even twee keer beluisteren om er zeker van te zijn dat Carey Mulligan het echt zei
Dat zit wel Schnorr.
Ik heb het gevoel dat ze de 10 afleveringen moeten vullen en die ene Titan maar als wortel voor houden met steeds luiere excuusverhaallijnen.Stukfruit schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 21:19:
Monarch, laatste ep: "you don't have to do this".
Al het talent aan boord hebben, behalve bij de financiering (de volgende keer dat ik weer die boot zie...
Dat zit wel Schnorr.
En zielig.
Oscar Wilde