• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMDVjM2NhZWYtYmJmNi00ZTkxLThhZGQtMTQwZDQxOWNkN2Q1XkEyXkFqcGc@._V1_FMjpg_UX1000_.jpg
Weer een Disney+ exclusive afl van de Simpsons in afwachting van S38, ^ is sinds vandaag beschikbaar.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 14:51

zeroday

There is no alternative!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XSzbd__Wxe7xzKTHZ5_0SLuphYg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ksuN504VjxUsFELUd3vIjUcU.png?f=fotoalbum_large

Best funny die begin credit scenes van Stuart Fails to save .. :)

There are no secrets, only information you do not yet have

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:45
zeroday schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 22:33:
[Afbeelding]

Best funny die begin credit scenes van Stuart Fails to save .. :)
ik moest hem ook meteen even door een ascii converter halen (nou ja, screenshot aan AI geven dan tegenwoordig). Viel me wat tegen 🙂

[ Voor 8% gewijzigd door sverzijl op 28-08-2026 22:43 ]

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

sverzijl schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 22:40:
[...]

ik moest hem ook meteen even door een ascii converter halen (nou ja, screenshot aan AI geven dan tegenwoordig). Viel me wat tegen 🙂
Je moet hem wel in de context zien ;) dus alleen dit plaatje zegt net iets te weinig .. maar ja, dan moet het tussen spoilers ;)

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:45
zeroday schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 22:53:
[...]

Je moet hem wel in de context zien ;) dus alleen dit plaatje zegt net iets te weinig .. maar ja, dan moet het tussen spoilers ;)
Ik bedoelde natuurlijk dat ik hem tijdens het kijken van de credits al heb vertaald. Maar ondanks de context vond ik hem wat erg tam. Hier hadden ze wat meer mee kunnen doen, zeker omdat het toch niet direct leesbaar was.

Overigens verder wel een heerlijke serie. Had het van tevoren niet verwacht, maar ben toch iedere week benieuwd waar ze nu weer mee komen. Beetje Quantum Leap, maar dan luchtiger. En het terugzien van de overige cast van TBBT maakt het af.

[ Voor 30% gewijzigd door sverzijl op 29-08-2026 15:58 ]

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18:06
sverzijl schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 22:40:
[...]

Voor degenen die net als ik AI niet onnodig willen belasten en er kostbare resources mee verspillen:
spoiler:
Hidden Message
De aflevering zelf vond ik om te kotsen...
Ik zit echt op het randje om het niet meer te volgen.

[ Voor 12% gewijzigd door Truus01 op 29-08-2026 09:39 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

^ is begonnen :) , 6 ep's.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:49

Elvhenk

Madam Mikmak

Aanrader! Oké, waarschijnlijk voornamelijk voor de enkele vrouw hier. :P
Veel humor en herkenbaarheid, leuke acteurs en verrassend plastisch. _O-

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

[ Voor 38% gewijzigd door Raven op 02-09-2026 18:54 ]

Oscar Wilde

• Destiny
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:36
We hebben er een paar jaar op moeten wachten, maar er is een nieuw seizoen van Vigil

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:20
De nieuwste aflevering van Stuart fails to save the universe is slechts 15 minuten... Dat is toch wel erg karig.. sowieso een week wachten op een aflevering van 20 minuten voelt tegenwoordig vrij krom, maar ja het hele internet staat vol spoilers dus weken wachten tot het hele seizoen compleet is, wordt ook steeds lastiger.

• mr thee
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 19:56

mr thee

Pessimist op het internet

9 september :)

"Guns fire bullets, or shells, or plasma, DID I MENTION I NEED AMMO?"

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:52
Zag hem gisteren ook... Weet niet, een documentaire over een serie?!

• Truus01
Deezers schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 09:43:
De nieuwste aflevering van Stuart fails to save the universe is slechts 15 minuten... Dat is toch wel erg karig.. sowieso een week wachten op een aflevering van 20 minuten voelt tegenwoordig vrij krom, maar ja het hele internet staat vol spoilers dus weken wachten tot het hele seizoen compleet is, wordt ook steeds lastiger.
Op het einde na, vond ik het wel een van de (of de) grappigste afleveringen. Wat dat dan zegt, weet ik ook nog niet. Wel dat ik dus toch maar weer wacht op de volgende aflevering. Juist met maar een kwartiertje, stelt het blijkbaar nog niet genoeg teleur om er maar helemaal mee te stoppen...

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:10

The Third Man

The Third Jellyfish

RobertMe schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 10:49:
[...]

Zag hem gisteren ook... Weet niet, een documentaire over een serie?!
Ik dacht echt "oh boy een nieuwe BOB! Eindelijk!" En twee seconden later: oh... -O-

• ArcticWolf
  • Niet online
Silo seizoen 3 ep 10 was echt epic damn... vond het hele seizoen wat matig omdat het erg langdradig en traag was (nog meer dan de voorgaande seizoenen), maar aflevering 10 maakte heel wat goed! Kan niet wachten op seizoen 4... nog maar 10 maanden te gaan :X

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Blijkbaar komt er nog een NCIS bij: NCIS: New York
Legendary NCIS Agent Sam Hanna returns to his NYC hometown field office, teaming with a roguish agent to lead a new team on high-stakes missions defending one of the world's most vital cities and ports.

Oscar Wilde

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
ArcticWolf schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 17:53:
Silo seizoen 3 ep 10 was echt epic damn... vond het hele seizoen wat matig omdat het erg langdradig en traag was (nog meer dan de voorgaande seizoenen), maar aflevering 10 maakte heel wat goed! Kan niet wachten op seizoen 4... nog maar 10 maanden te gaan :X
Ik ben zelfs een beetje teleurgesteld dat op jou na verder niemand nog een woord over Silo heeft gesproken deze week :P

De laatste aflevering bevatte bijna iedere minuut verschillende uitspraken die op meerdere manieren te interpreteren zijn en allemaal betekenis zouden kunnen hebben voor seizoen vier. Er kwamen behoorlijk stevige filosofische vraagstukken voorbij die op zijn minst Westworld- of Severance-waardig zijn. Niemand die hier verder op een paar henkgevers na naar kijkt of er spoilervrije ideeën over heeft? :o

Hopelijk kan ik m'n innie de komende tien maanden rustig houden. Best moeilijk als je blijkbaar ook geen onderdeel bent van de hive zoals Carol :+

Voor iedereen die seizoen 3 volledig gezien heeft:

HELE GROTE WAARSCHUWING: letterlijk het eerste frame van de video is een spoiler als je de laatste afleveringen van het derde seizoen nog niet hebt gezien, dus niet klikken als daar sprake van is.
spoiler: :X
"cut the audio" ... :X
Als sci-fi je ding is en je het jammer vond dat Westworld zonder pardon van de streamingdienst werd geript alsof de eigenaar een piraat was die gelijktijdig 'jammarrrrrrr' riep dan ben je bijna verplicht om deze serie direct vanaf de eerste aflevering op te zetten. Er komen vier seizoenen in totaal, dus het gaat niet voortijdig gecanceld worden omdat de laatste op postproductie na geloof ik al bijna klaar zou staan.

Dat zit wel Schnorr.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Stukfruit schreef op zondag 6 september 2026 @ 00:26:
[...]

Ik ben zelfs een beetje teleurgesteld dat op jou na verder niemand nog een woord over Silo heeft gesproken deze week :P

De laatste aflevering bevatte bijna iedere minuut verschillende uitspraken die op meerdere manieren te interpreteren zijn en allemaal betekenis zouden kunnen hebben voor seizoen vier. Er kwamen behoorlijk stevige filosofische vraagstukken voorbij die op zijn minst Westworld- of Severance-waardig zijn. Niemand die hier verder op een paar henkgevers na naar kijkt of er spoilervrije ideeën over heeft? :o

Hopelijk kan ik m'n innie de komende tien maanden rustig houden. Best moeilijk als je blijkbaar ook geen onderdeel bent van de hive zoals Carol :+

HELE GROTE WAARSCHUWING: letterlijk het eerste frame van de video is een spoiler als je de laatste afleveringen van het derde seizoen nog niet hebt gezien, dus niet klikken als daar sprake van is.

[YouTube: Silo — Season 4 Sneak Peek & Date Reveal [SPOILER WARNING] | Apple TV]
Als sci-fi je ding is en je het jammer vond dat Westworld zonder pardon van de streamingdienst werd geript alsof de eigenaar een piraat was die gelijktijdig 'jammarrrrrrr' riep dan ben je bijna verplicht om deze serie direct vanaf de eerste aflevering op te zetten. Er komen vier seizoenen in totaal, dus het gaat niet voortijd gecanceld worden omdat de laatste op postproductie na geloof ik al bijna klaar zou staan.
Ik ben vastgelopen in S01, ep 5 of 6 geloof ik vond het te langdradig worden zonder dat het echt op gang kwam. In algemene zin dus wel eentje waar ik mij even overheen moet zetten?

Reageert niet op AI berichten | VW ID.7 | 5670 Wp - 14x405 33° op zuid | Twente

• Stukfruit
  • Niet online
True schreef op zondag 6 september 2026 @ 01:02:
[...]

Ik ben vastgelopen in S01, ep 5 of 6 geloof ik vond het te langdradig worden zonder dat het echt op gang kwam. In algemene zin dus wel eentje waar ik mij even overheen moet zetten?
In principe zit je te wachten op de "payoff" en die komt inderdaad erg laat, dus er zijn bijna drie seizoenen om je daar overheen te zetten :P

Wat mij betreft had er absoluut minder zeep in mogen zitten.

Dat zit wel Schnorr.

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01:09
[...]

[YouTube: Silo — Season 4 Sneak Peek & Date Reveal [SPOILER WARNING] | Apple TV]
Als sci-fi je ding is en je het jammer vond dat Westworld zonder pardon van de streamingdienst werd geript alsof de eigenaar een piraat was die gelijktijdig 'jammarrrrrrr' riep dan ben je bijna verplicht om deze serie direct vanaf de eerste aflevering op te zetten. Er komen vier seizoenen in totaal, dus het gaat niet voortijd gecanceld worden omdat de laatste op postproductie na geloof ik al bijna klaar zou staan.
AH is de serie eindelijk kompleet te zien, dan zal ik eens gaan beginnen binnenkort :)

• Stukfruit
  • Niet online
Arjantje72 schreef op zondag 6 september 2026 @ 02:34:
[...]

AH is de serie eindelijk kompleet te zien, dan zal ik eens gaan beginnen binnenkort :)
Over 11 tot 12 maanden is de serie compleet te zien :P

Seizoen 4 komt over 10 maanden, maar het filmwerk is al klaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Stukfruit op 06-09-2026 03:43 ]

Dat zit wel Schnorr.

• RobertMe
[...]

[...] Niemand die hier verder op een paar henkgevers na naar kijkt of er spoilervrije ideeën over heeft? :o
Of niet iedereen kijkt zo snel? :p

* RobertMe is er vrijdag aan begonnen, heb er nu 4 gezien, dus at this rate zie ik dinsdag de laatste.

Zit ook niet echt te wachten om bij weekly releases ook weekly te kijken. Alhoewel het bij sommige series wel irritant is dat er of hier "gespoiled" wordt of dat YouTube na het kijken van de trailer ook maar besluit om je allemaal video's over de nieuwe afleveringen aan te raden :F Niet klikken als je Lioness nog moet kijken:
spoiler:
Blijkbaar wordt Joe gekidnapt in E01 en in E03? "family troubles"? Afgaande op YouTube aanbevelingen.

• Truus01
Bij Silo moest ik er in het begin van het seizoen echt weer even inkomen, want ik was blijkbaar de helft vergeten. Zoals de spannende cliffhanger aan het einde van het vorige seizoen. Hopelijk is dat voor het komende seizoen (ik las ergens in mei al) sneller, dat ik er weer in zit.
Want tijdens het seizoen geniet ik iedere aflevering.

• Truus01
RobertMe schreef op zondag 6 september 2026 @ 08:48:
Niet klikken als je Lioness nog moet kijken:
spoiler:
Blijkbaar wordt Joe gekidnapt in E01 en in E03? "family troubles"? Afgaande op YouTube aanbevelingen.
Lioness, ik vond/vind het ook wat onduidelijk, maar eea zijn terug- en/of vooruitblikken...
Maar spannend is het wel weer!

[ Voor 36% gewijzigd door Truus01 op 06-09-2026 11:47 ]

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:09

The Legend

*Plop*

Ik was eigenlijk ook verbaasd dat Silo geen eigen topic heeft, maar ook te lui om er een aan te maken :P Dit is wel een serie zoals bijvoorbeeld Lost, waar er zoveel parallelle verhaallijnen zijn en bewuste hints in scènes zitten dat je daar eindeloos over kunt filosoferen :)

Ik ben toch malle pietje niet!

• Arjantje72
Truus01 schreef op zondag 6 september 2026 @ 11:44:
Bij Silo moest ik er in het begin van het seizoen echt weer even inkomen, want ik was blijkbaar de helft vergeten. Zoals de spannende cliffhanger aan het einde van het vorige seizoen. Hopelijk is dat voor het komende seizoen (ik las ergens in mei al) sneller, dat ik er weer in zit.
Als er een lange tijd zit tussen een volgende seizoen, kijk ik eerst de laatste aflevering van het vorige seizoen opnieuw. Dan komt het meeste weer bovendrijven :)
Ik wacht tot een seizoen er compleet opstaat, dat duurt soms lang :+

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:57
Idem hier. Werd opeens veel duidelijkheid gepropt op het einde van s3

• RobertMe
The Legend schreef op zondag 6 september 2026 @ 12:52:
Ik was eigenlijk ook verbaasd dat Silo geen eigen topic heeft, maar ook te lui om er een aan te maken :P Dit is wel een serie zoals bijvoorbeeld Lost, waar er zoveel parallelle verhaallijnen zijn en bewuste hints in scènes zitten dat je daar eindeloos over kunt filosoferen :)
Is dat niet ook omdat er nu én veel meer content is én iedereen veel versplinterder kijkt? Oftewel: is dit niet (ook) een gevolg van streaming? En in dit geval bv dus ook dat de een steeds meteen de nieuwste EP kijkt en de ander het opspaart om het seizoen in een keer te kijken.
Ik vermoed dat daardoor een eind aan vele van die serie discussie topics is gekomen. Veel teveel content én veel meer spreiding in wie wanneer kijkt.

Zo moet ik bv nog steeds Paradise S02 kijken omdat ik niet het hele jaar Disney+ heb. En Paradise is in bepaalde mate ook zo'n serie die je meer inhoudelijk kunt bespreken / theorieën over kunnen gaan.

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Arjantje72 schreef op zondag 6 september 2026 @ 12:53:
[...]

Als er een lange tijd zit tussen een volgende seizoen, kijk ik eerst de laatste aflevering van het vorige seizoen opnieuw. Dan komt het meeste weer bovendrijven :)
Ik wacht tot een seizoen er compleet opstaat, dat duurt soms lang :+
Dat deed ik normaliter ook. Sinds kort zoek ik op Youtube naar een goede samenvatting van de voorgaande seizoenen. Erg prettig om binnen 10 - 15 min (die lengte kies ik tenminste) even volledig bijgepraat te worden.

• ArcticWolf
  • Niet online
True schreef op zondag 6 september 2026 @ 01:02:
[...]

Seizoen 1 bestond voornamelijk uit langzaam / snel / langzaam / snel maar over het algemeen waren alle afleveringen wel leuk (vond ik dan)... seizoen 2 vond ik wel beter gebalanceerd en seizoen 3 vond ik echt tergend langzaam en ineens bam :o

[ Voor 6% gewijzigd door ArcticWolf op 06-09-2026 14:33 ]

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC

• Arjantje72
jeroenkb schreef op zondag 6 september 2026 @ 14:30:
[...]

Dat deed ik normaliter ook. Sinds kort zoek ik op Youtube naar een goede samenvatting van de voorgaande seizoenen. Erg prettig om binnen 10 - 15 min (die lengte kies ik tenminste) even volledig bijgepraat te worden.
Dat is een goed idee.

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 20:08
Man Silo springt er echt enorm boven uit alle series die nu spelen. Maar goed ik ben ook een post-apocolyptic-fan. Seizoen 3 is echt goed; nu een paar maanden wachten tot seizoen 4. Ze hebben het gelukkig allemaal achter elkaar geschoten.
spoiler:
Over dat het langdradig is ben ik het niet helemaal mee eens. Alle verhaallijnen leiden uiteindelijk tot het resultaat waar we nu ongeveer op zitten. Dialogen zijn ook niet zomaar maar worden uiteindelijk wel duidelijk. Veel details ook die je moet opvallen. Ik bedoel, het is geen Transformers maar er zit daadwerkelijk wel schot in de verhaallijnen.

[ Voor 45% gewijzigd door xzaz op 06-09-2026 16:35 ]

Schiet tussen de palen en je scoort!

• Truus01
The Legend schreef op zondag 6 september 2026 @ 12:52:
Ik dacht dat dit was omdat het gebaseerd is op een boekenreeks en iemand die die boeken heeft gelezen gelijk kan spoilen en een discussie neer kan slaan in zo'n discussietopic.

Ik zat wel te denken om een soort algemeen 'lopende serie'-discussietopic te starten.
Want hier mogen we niet spoilen en kunnen we er niet op los redeneren. In "Welke serie heb je laatst gezien en wat vond je"-topic heb je het helemaal al gezien. En sommige series hoeven ook weer niet een eigen topic te hebben.

• Truus01
jeroenkb schreef op zondag 6 september 2026 @ 14:30:
[...]

Ik vergeet dat meestal...

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:34

Player1S

Probably out in the dark

was afgelopen week nog vrij dus seizoen 3 gekeken.
Vond het weer erg goed en wacht op S4.

enige wat ik niet helemaal snap is:
spoiler:
Dat die vent in Silo 1 zelfmoord pleegt nadat Silo 18 zichzelf heeft afgesloten van de failsafe.
Het is niet de eerste silo die gevallen is dus waarom is het nu opeens zo ingrijpend voor hem dat ie niet meer verder kan.
Heb ik toch teveel op mijn mobiel zitten turen en wat belangrijks gemist of moet ik wachten op S4 voor meer duidelijkheid?
Ook vond ik het op gegeven moment wel extreem duidelijk dat:
spoiler:
Daniel en Helen bewust uit elkaar gehouden werden zodat ze ieders in aparte silo terecht zouden komen.
Je zag ook al mijlenver aankomen dat er wel iets zou gebeuren waardoor ze de silo in moesten.
Gaf me ook wel beetje Fallout vibes. Daar wordt ook sterk de indruk gewekt dat de vault bouwers ook verantwoordelijk zijn voor de bommen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:24
Player1S schreef op maandag 7 september 2026 @ 15:09:
[...]

spoiler:
Dat die vent in Silo 1 zelfmoord pleegt nadat Silo 18 zichzelf heeft afgesloten van de failsafe.
Het is niet de eerste silo die gevallen is dus waarom is het nu opeens zo ingrijpend voor hem dat ie niet meer verder kan.
Heb ik toch teveel op mijn mobiel zitten turen en wat belangrijks gemist of moet ik wachten op S4 voor meer duidelijkheid?
spoiler:
Daniel en Helen bewust uit elkaar gehouden werden zodat ze ieders in aparte silo terecht zouden komen.
Je zag ook al mijlenver aankomen dat er wel iets zou gebeuren waardoor ze de silo in moesten.
Gaf me ook wel beetje Fallout vibes. Daar wordt ook sterk de indruk gewekt dat de vault bouwers ook verantwoordelijk zijn voor de bommen.
Vraag 1
spoiler:
Ik denk omdat ze Silo 17 al hadden uitgemoord hij het niet meer kon aanzien dat Silo 18 hetzelfde lot tegemoet ging, ondanks dat de failsafe onklaar gemaakt was
Vraag 2
spoiler:
De timing van het het event en de bom was iets te toevallig dus ja dat denk ik ook dat de makers van de Silo ook de bommen hebben gegooid. Er moesten per Silo een bepaald aantal mensen met bepaalde skills zitten en ik denk dat Daniel en Helen daardoor niet bij elkaar konden, Ze kregen (iig Daniel) ook de Vit D dus ze zouden elkaar toch niet herkennen of misschien als ze bij elkaar waren gebleven dat er dan wel memories uit het verleden naar boven zouden komen, zoals de relics bv.
jammer van de traagheid in het begin en nu net als het spannend wordt is het weer afgelopen.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Truus01 schreef op zondag 6 september 2026 @ 16:36:
[...]

Ik dacht dat dit was omdat het gebaseerd is op een boekenreeks en iemand die die boeken heeft gelezen gelijk kan spoilen en een discussie neer kan slaan in zo'n discussietopic.
Dat is inderdaad de reden waarom ik mij redelijk stilhoud over Silo: Ik heb de boeken gelezen.

Zoals bij de meeste verfilmingen zitten er verschillen in de boeken en de TV-serie. Soms zijn dat verschillen die prima te verklaren zijn omdat het een ander medium is, zoals het aantal (hoofd)rollen beperken, zodat iedereen het kan volgen. Maar soms zijn er ook verschillen die meer komen uit de koker van de TV-showrunner waar ik soms mijn twijfels bij heb waarom iets aangepast is.

Maar over het algemeen gezegd weet je in ieder geval de hoofdlijnen van het verhaal. En dan kun je je een stuk moeilijker mengen in een discussie, omdat je ook niemand wil spoileren. Neemt niet weg dat de serie een goede serie is.
Jammer dat het op AppleTV is, die lijken toch altijd de marketing mis te slaan (of gewoon geen marketing te doen).

There's no place like 127.0.0.1

• ArcticWolf
  • Niet online
Player1S schreef op maandag 7 september 2026 @ 15:09:
[...]

spoiler:
spoiler:
Wat ik ook niet snap is:
spoiler:
De mensen van Silo 17 konden gewoon zonder dood te gaan naar buiten omdat het niet toxic was, ze worden daarna vergast. Maar als de mensen van Silo 18 naar buiten gaan, gaan ze wel zsm dood... Bernard gaat na een minuut dood.
Lukas overleeft het blijkbaar wel met een gat in z'n suit?
Lijkt wel of er een circulaire toxic barrière rondom sommige silo's hangt?
Ik snap dit even niet...

• FooLsKi
  • Laatst online: 22:11

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

-->8 hier stond een spoiler 8<---

[ Voor 96% gewijzigd door FooLsKi op 07-09-2026 22:35 . Reden: Had topic waarschuwing niet gezien... *schaamt zich* ]

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

ArcticWolf schreef op maandag 7 september 2026 @ 16:14:
[...]

Wat ik ook niet snap is:
spoiler:
De mensen van Silo 17 konden gewoon zonder dood te gaan naar buiten omdat het niet toxic was, ze worden daarna vergast. Maar als de mensen van Silo 18 naar buiten gaan, gaan ze wel zsm dood... Bernard gaat na een minuut dood.
Lukas overleeft het blijkbaar wel met een gat in z'n suit?
Lijkt wel of er een circulaire toxic barrière rondom sommige silo's hangt?
Ik snap dit even niet...
dat wordt wel verklaard IMHO
spoiler:
De drones kunnen zowel gas als conventionele wapens dragen. Je ziet/hoort ook tijdens Silo 17 uitbraak dat ze de mensen ook besproeien met gas.

Op het moment dat iemand naar buiten wordt gestuurd wordt ook Silo 1 geinformeerd door IT dus zorgen ze er voor dat er een drone in de lucht is die het gas kan verspreiden.

Dat Lukas met gat erin het overleefd is waarschijnlijk omdat ze dachten dat ie al doorgeschoten was dus niet meer actief naar hem keken waarna hij alsnog door kon.
Ze hebben geen gas gesproeid.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:38
Gisteren ook de laatste aflevering van Silo gezien. Ik vond het op een gegeven ogenblik wat traag worden qua tempo, maar de laatste afleveringen hebben dat ruimschoots goed gemaakt. Kan niet wachten op seizoen 4.

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 14:30
Ik had het ook al even benoemd in mijn review in het series topic:
spoiler:
en vond het geweldig te zien hoe Peter Gabriel (ben groot fan) een rode draad vormt in de serie.
Red Rain (S02E03) wordt gedraaid door Solo.
Harmonium (titel van S02E04). Dit instrument werd door Gabriel in zijn begindagen veel gebruikt in zijn nummers.
Come Talk to Me, gedraaid in de aftiteling van S04E01
Peter Gabriel zelf die een soundcheck doet bij de presentatie van de Silo's. (S04E09)
Hij speelt hier Here Comes the Flood (wat tekstueel ijzingwekkend passend is bij wat er te komen staat)

Online gaan al veel theorieën de ronde welke muzikale rol gabriel heeft gespeeld in Silo nummer 17. Leuk om eens op te zoeken.

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

• jeroenkb
  • Niet online
Zouden jullie aub de Silo discussie kunnen stoppen?

Tot nu toe gaat het allemaal goed met spoiler tags, maar ik durf het topic bijna niet meer te openen in de angst dat er dadelijk iemand enthousiast op de discussie ingegaan is maar de spoilers vergeten.

• ArcticWolf
  • Niet online
RobertMe schreef op zondag 6 september 2026 @ 13:25:
[...]

Is dat niet ook omdat er nu én veel meer content is én iedereen veel versplinterder kijkt? Oftewel: is dit niet (ook) een gevolg van streaming? En in dit geval bv dus ook dat de een steeds meteen de nieuwste EP kijkt en de ander het opspaart om het seizoen in een keer te kijken.
Ik vermoed dat daardoor een eind aan vele van die serie discussie topics is gekomen. Veel teveel content én veel meer spreiding in wie wanneer kijkt.

Zo moet ik bv nog steeds Paradise S02 kijken omdat ik niet het hele jaar Disney+ heb. En Paradise is in bepaalde mate ook zo'n serie die je meer inhoudelijk kunt bespreken / theorieën over kunnen gaan.
Star Trek SNG heeft bijv. wel een eigen topic, terwijl ik Silo veel beter vind (imho).

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:51

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
jeroenkb schreef op maandag 7 september 2026 @ 18:33:
Zouden jullie aub de Silo discussie kunnen stoppen?

Tot nu toe gaat het allemaal goed met spoiler tags, maar ik durf het topic bijna niet meer te openen in de angst dat er dadelijk iemand enthousiast op de discussie ingegaan is maar de spoilers vergeten.
Ik ben het hier wel mee eens, als er zoveel zwartgelakt moet worden dan gaat dat buiten de doelstelling van dit topic. Voor dergelijke discussie dan graag een apart topic openen :)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• RobertMe
Wellicht dan ook de topic waarschuwing bijwerken? "Post daarom in dit topic dus geen spoilers, ook niet als je ze "netjes" in spoilertags zet." is dan dus niet meer aan de orde. Al vaak genoeg gezien dat een enkele post met een spoiler in tag wordt verwijdert want "spoilers mogen niet". Maar een hele discussie in spoiler tags is blijkbaar wel prima?

• FooLsKi
  • Laatst online: 22:11

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

RobertMe schreef op maandag 7 september 2026 @ 21:48:
Wellicht dan ook de topic waarschuwing bijwerken? "Post daarom in dit topic dus geen spoilers, ook niet als je ze "netjes" in spoilertags zet." is dan dus niet meer aan de orde. Al vaak genoeg gezien dat een enkele post met een spoiler in tag wordt verwijdert want "spoilers mogen niet". Maar een hele discussie in spoiler tags is blijkbaar wel prima?
Ik had heel die waarschuwing niet opgemerkt, heb mijn post derhalve gewist. Excuses.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• Dr. Strangelove

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
@RobertMe Je hebt gelijk; ik denk dat de TW heel duidelijk is en ik zal me die in mijn rol als mod ook meer aantrekken :)

Geen spoilers dus. Punt. :)

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik weet niet wat de regels zijn in dit specifieke topic, maar in vrijwel ieder topic waar series besproken worden geldt de regel dat als een aflevering inmiddels is uitgezonden dat de informatie uit die aflevering geen spoiler meer is en dan zou het dus gewoon besproken mogen worden (zonder spoiler tags).

Zelf had ik Silo al een tijd op mijn lijstje staan, maar was er nog niet aan begonnen. Nu helemaal bij. Ontzettend goede serie met elk seizoen weer een knaller van een finale, ook S3 weer. Er is ook al meteen een trailer uit voor S4, die tegelijkertijd met S3 is opgenomen. Dus geen 1,5-2 jaar wachten op een nieuw seizoen! Juli 2027 komt S4 uit. Heb er nu al zin in.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• jeroenkb
  • Niet online
miicker schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 09:08:
Ik weet niet wat de regels zijn in dit specifieke topic, maar in vrijwel ieder topic waar series besproken worden geldt de regel dat als een aflevering inmiddels is uitgezonden dat de informatie uit die aflevering geen spoiler meer is en dan zou het dus gewoon besproken mogen worden (zonder spoiler tags).
.
Boven de quick reply staan de regels:
Let op:
Zoals in de topic start staat:

POST GEEN SPOILERS!

In dit topic wordt over veel verschillende series gepraat, en er zijn altijd lezers die de serie waarover je post nog niet gezien hebben. Post daarom in dit topic dus geen spoilers, ook niet als je ze "netjes" in spoilertags zet.

• miicker
  • Niet online
jeroenkb schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 09:17:
[...]

[...]
Ja en mijn vraag is wat in dit topic als spoiler gezien wordt, want in het algemeen is iets wat is uitgezonden geen spoiler meer op Tweakers.

• RobertMe
@miicker
jeroenkb schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 09:17:
[...]

[...]
Met dus "speciale aandacht" voor de opmerking dat hier vele series voorbij komen. Je volgt dit topic om bij te lezen over nieuwe / mogelijk interessante series om (later) te kijken.

De regel waar jij het over hebt dat posten over uitgezonden afleveringen niet in spoilers hoeft geldt voor serie specifieke topics. Als ik een Silo topic zou volgen dan zou ik dat topic nu bijlezen tot het moment dat E09 uit kwam. Want daarna komen er (mogelijk) spoilers.
Maar die "keuze" heb ik in dit topic niet, want hier staan vele series door elkaar. En dit topic lezende of er mogelijk nog een interessante (nieuwe) serie is wil ik niet ineens lezen wat er in Silo E10 allemaal voorbij komt.

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:32

Dennis1812

Amateur prutser

miicker schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 09:25:
[...]

Ja en mijn vraag is wat in dit topic als spoiler gezien wordt, want in het algemeen is iets wat is uitgezonden geen spoiler meer op Tweakers.
Misschien kan je deze discussie over jouw definities versus die van @Dr. Strangelove beter in het feedback topic posten.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• Dr. Strangelove

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
[...]

Google is your friend ;)

Alles wat de ervaring van het kijken van een film of aflevering vermindert als je het al van tevoren weet.

• xzaz
  • Laatst online: 16-09 20:08
Nee dat is het niet.

Conclusie is dus dat er een topic voor Silo aangemaakt moet worden waar gespoilerd kan worden tot en met de laatste episode en waarbij boek spoilers wel zwart gemaakt moeten worden?

Schiet tussen de palen en je scoort!

• miicker
  • Niet online
[Serie] Silo

Hier kunnen we Silo bespreken en kunnen we zonder zwarte lappen tekst uitgezonden afleveringen bespreken :)

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

[...]

In dit geval is alles een spoiler zolang je de serie nog niet gezien hebt.

Dus als jij nog nooit naar Twin Peaks hebt gekeken en ik ga je vertertellen dat X, Y heeft vermoord dan is dat een spoiler ..
ookal is de serie al jaren geleden uitgezonden. Regel is helder.

• miicker
  • Niet online
zeroday schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 11:58:
[...]

In dit geval is alles een spoiler zolang je de serie nog niet gezien hebt.

Dus als jij nog nooit naar Twin Peaks hebt gekeken en ik ga je vertertellen dat X, Y heeft vermoord dan is dat een spoiler ..
ookal is de serie al jaren geleden uitgezonden. Regel is helder.
Ja duidelijk (en ook logisch voor dit topic), ik had het niet goed gelezen :)

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:51

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

wie weet, ik zie het wel zitten, ben benieuwd :)

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Coenen schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 20:50:
[...]

wie weet, ik zie het wel zitten, ben benieuwd :)
Hoop wel dat we ooit eens wat over Hettie te horen krijgen, dat open einde in NCIS LA.

Oscar Wilde

• RobertMe
Ik ben bij NCIS en spinoffs al lang afgehaakt, maar... Hawaï 5-0 is IIRC toch ook een NCIS spinoff waarmee ze wel eens crossovers hebben gedaan? (Meen ik me toch te herinneren van ages ago)

Maar bij NCIS New York speelt dan blijkbaar LL Cool J wel nog steeds Sam Hanna zoals in NCIS: LA, maar Scott Caan speelt dan weer een nieuwe rol, i.p.v. Danny Williams van Hawaï 5-0.

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Interesting ..

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

RobertMe schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 21:14:
Hawaï 5-0 is IIRC toch ook een NCIS spinoff waarmee ze wel eens crossovers hebben gedaan? (Meen ik me toch te herinneren van ages ago)
Niet dat ik weet, er was wel een crossover tussen Hawai Five-0 en Magnum (Perdita Weeks O+ )
Afbeeldingslocatie: https://www.tvline.com/tvline/news/hawaii-five-0-magnum-p-i-crossover-sneak-peek-mcgarrett-magnum-higgins-1138848/h50-magnum-pi-crossover.jpg
maar niet met NCIS. Wel de nodige crossovers tussen de NCIS'sen.

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 08-09-2026 22:04 ]

Oscar Wilde

• RobertMe
Raven schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 22:03:
[...]

Niet dat ik weet, er was wel een crossover tussen Hawai Five-0 en Magnum (Perdita Weeks O+ )
[Afbeelding]
maar niet met NCIS. Wel de nodige crossovers tussen de NCIS'sen.
Dan zit je er naast :+

Wikipedia: Touch of Death (crossover event) Dat is wel een crossover tussen NCIS LA en Hawaï 5-0.

En volgens wiki leeft Hawai 5-0 in twee universums:
The series takes place in the same fictional universe with fellow reboot series MacGyver and Magnum P.I., both of which were also developed by Peter M. Lenkov. The three shows have been collectively referred to as the "Lenkov-verse",[5] and Hawaii Five-0 had crossover episodes with both of the others. The series also exists in the same fictional universe as the NCIS franchise by way of a crossover event with NCIS: Los Angeles.
Maar alleen in het NCIS universum dan doormiddel van die ene crossover met NCIS LA. Terwijl MacGyver en Magnum P.I. en Hawaï 5-0 dus dezelfde creator hebben.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

RobertMe schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 22:25:
[...]

Dan zit je er naast :+

Wikipedia: Touch of Death (crossover event) Dat is wel een crossover tussen NCIS LA en Hawaï 5-0.
Die was dan ook 14 jaar geleden he :+ , blijkbaar te lang geleden dat ik die kan herinneren....

Oscar Wilde

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

• Pietopdeheuvel
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 16-09 07:55
Al een tijdje weggeweest maar nu weer terug op TV5 Monde, gratis te streamen. Au Service de la France. Een hilarische parodie op spionage thrillers en een enorm stuk zelfspot op Frankrijk als wereldmacht. Roert in pijnlijke plekken als Petain (de Maarschalk) en Algerije. Zal je wel moeten behelpen met Engelstalige ondertitels wanneer je Frans niet volgt. Er zijn 2 Seizoenen.

Bij Netflix, Kleo

Een Duitse zwarte comedy over een voormalige huurmoordenaar van de Stasi, die wraak neemt op haar voormalige werkgevers.

How to Sell Drugs Online (Fast)

Nog een Duitse comedy crime serie, baserend op ware gebeurtenissen. Een looser op school besluit vanuit zijn slaapkamer online drugs te gaan verkopen en groeit snel uit tot een groothandelaar.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Voor degenen die vroeger veel naar Animal Planet en Steve Irwin keken: Er is een special over hem Steve Irwin: A Wild Life (TV Special 2026)

[ Voor 47% gewijzigd door Raven op 09-09-2026 21:15 ]

Oscar Wilde

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Nu ik bij ben met Silo ben ik begonnen met "From".
Holy cow wat is het voor mij een strijd om niet online te gaan zoeken naar uitleggen, verklaringen, theorieën en spoilers.

Kleine dingen zijn al gespoiled voor mij toen ik op Wiki keek naar de acteurs en daardoor wil ik nog meer weten maar ook niks verder spoilen :X

Wel grappig dat 1 van de acteurs ook in mijn favo serie Band of Brothers zat en ik hem niet direct herkende. Kwam wel bekend voor maar klikte niet gelijk.

• AvAars
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:42
Player1S schreef op maandag 14 september 2026 @ 09:45:
Nu ik bij ben met Silo ben ik begonnen met "From".
Holy cow wat is het voor mij een strijd om niet online te gaan zoeken naar uitleggen, verklaringen, theorieën en spoilers.

Kleine dingen zijn al gespoiled voor mij toen ik op Wiki keek naar de acteurs en daardoor wil ik nog meer weten maar ook niks verder spoilen :X

Wel grappig dat 1 van de acteurs ook in mijn favo serie Band of Brothers zat en ik hem niet direct herkende. Kwam wel bekend voor maar klikte niet gelijk.
From is typisch een serie die maar meer en meer mysteries toevoegt en op het meeste niet echt antwoord geeft (of de antwoorden tot op heden uitstelt). We kijken het nog wel, maar het begint wat frustrerend te worden. We betwijfelen of de makers wel weten wat de antwoorden zijn :+

• Truus01
AvAars schreef op maandag 14 september 2026 @ 09:48:
[...]

From is typisch een serie die maar meer en meer mysteries toevoegt en op het meeste niet echt antwoord geeft (of de antwoorden tot op heden uitstelt). We kijken het nog wel, maar het begint wat frustrerend te worden. We betwijfelen of de makers wel weten wat de antwoorden zijn :+
Mede daarom ben ik na het eerste seizoen gestopt.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

[...]

Ben nu net klaar met S1 en bijna klaar met S2. Dus heb nog genoeg mysteries te ontdekken -O-

• gielie
[...]

From is het nieuwe Lost, never ending. Tot ze het zelf niet meer weten en ze er een abrupt einde aan maken.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-09 08:58
Waar kan je From kijken 1 seizoen was even op Netflix vervolgens het verdwenen als sneeuw voor de zon

• gielie
Skywalker27 schreef op maandag 14 september 2026 @ 10:52:
Waar kan je From kijken 1 seizoen was even op Netflix vervolgens het verdwenen als sneeuw voor de zon
Ik gebruik justwatch om te kijken welke serie waar te zien is.

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-09 08:58
En die laat precies zien wat er mis is met de streaming industrie ;)

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Skywalker27 schreef op maandag 14 september 2026 @ 10:52:
Ik kijk hem op HBO Max. Staan de eerste 3 seizoenen op

• tsjarlie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:41
Truus01 schreef op zondag 6 september 2026 @ 11:44:
ik zoek via youtube naar "Silo Season 2 Recap", dan vindt je meestal verschillende recaps van het vorig seizoen.

• Pietopdeheuvel
Op het Streaming kanaal van de ARD zijn alle seizoenen van Babylon Berlin te zien, inclusief het nieuwe seizoen.
Babylon Berlin is een Duitse televisieserie die in oktober 2017 van start ging. De serie speelt zich af in de Weimarrepubliek in 1929. Babylon Berlin draait om de Duitse politie-inspecteur Gereon Rath uit Keulen die een afpersingsschandaal probeert bloot te leggen, en Charlotte Ritter, een jonge stenograaf die graag politie-inspecteur wil worden. De serie ging op 13 oktober 2017 van start op de zender Sky 1, onderdeel van Sky Deutschland. Netflix kocht de uitzendrechten voor de Verenigde Staten en Canada. De serie is met een budget van 40 miljoen dollar de duurste Duitse serie ooit gemaakt.

De serie ziet er fantastisch uit, niets aan op te merken, goed verhaal, fantastische locaties, je proeft de kolendamp, de huurkazernes zijn extreem smerig. Beste D productie sinds Heimat.

• tweak_dude
  • Laatst online: 21:29
Pietopdeheuvel schreef op maandag 14 september 2026 @ 14:20:
Op het Streaming kanaal van de ARD zijn alle seizoenen van Babylon Berlin te zien, inclusief het nieuwe seizoen.
Babylon Berlin is een Duitse televisieserie die in oktober 2017 van start ging. De serie speelt zich af in de Weimarrepubliek in 1929. Babylon Berlin draait om de Duitse politie-inspecteur Gereon Rath uit Keulen die een afpersingsschandaal probeert bloot te leggen, en Charlotte Ritter, een jonge stenograaf die graag politie-inspecteur wil worden. De serie ging op 13 oktober 2017 van start op de zender Sky 1, onderdeel van Sky Deutschland. Netflix kocht de uitzendrechten voor de Verenigde Staten en Canada. De serie is met een budget van 40 miljoen dollar de duurste Duitse serie ooit gemaakt.

De serie ziet er fantastisch uit, niets aan op te merken, goed verhaal, fantastische locaties, je proeft de kolendamp, de huurkazernes zijn extreem smerig. Beste D productie sinds Heimat.
Via welk streaming kanaal is dat dan beschikbaar? Want via de ARD Mediathek is het in Nederland niet beschikbaar.

• Pietopdeheuvel
tweak_dude schreef op maandag 14 september 2026 @ 16:04:
[...]

Via welk streaming kanaal is dat dan beschikbaar? Want via de ARD Mediathek is het in Nederland niet beschikbaar.
Je zou een VPN kunnen gebruiken. Of in Nederland te bekijken op Disney+. Excuus, had ff niet gedacht aan de geoblock, ik woon al sinds 2000 niet meer in Nederland.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:37
zeroday schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 16:19:
inmiddels aanbeland bij S2, maar dit vind ik wel een toppertje

Rivals

[YouTube: Rivals]
Ik heb onlangs ook beide seizoenen gezien. Inderdaad top en een dikke aanrader :)

XXXVI

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:57
ephymerous schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 07:48:
[...]

Ik heb onlangs ook beide seizoenen gezien. Inderdaad top en een dikke aanrader :)
De laatste 6 afleveringen van seizoen 2 komen pas in november :?

• Dr. Strangelove

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Widow's Bay grote winnaar bij de Emmy's. Toch maar eens een kans geven.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Morgen South ParkAmerica :D

[ Voor 10% gewijzigd door Raven op 15-09-2026 09:34 ]

Oscar Wilde

• Greatsword
  • Niet online
Het 2de seizoen van The Gentleman is echt super spannend, was deze eerlijk gezegd al weer helemaal vergeten, misschien toch een nadelig effect van series waarbij het hele seizoen in 1x online wordt gezet, kan natuurlijk ook aan mij liggen 😉

YouTube: The Gentlemen: Season 2 | Official Trailer | Netflix

• RobertMe
Greatsword schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 09:41:
Het 2de seizoen van The Gentleman is echt super spannend, was deze eerlijk gezegd al weer helemaal vergeten, misschien toch een nadelig effect van series waarbij het hele seizoen in 1x online wordt gezet, kan natuurlijk ook aan mij liggen 😉

Jup. Viel me ook op dat, in ieder geval nu, seizoen 2 hogere ratings heeft dan 1. Maar kan natuurlijk ook zijn dat dat nog wat moet settlen (enthousiastelingen die initieel hoge ratings geven en daarna "average joe" wat lagere ratings geeft?).

Maar in mijn herinnering was deze wel beter. S01 zaten iets te veel bizarre dingen in. Zoals in E01 die (veel te lange) scene met dat kippenpak. Ik kon er wel om lachen, maar wel dikke WTF. Voor mijn ouders was dat de voornaamste reden om te stoppen met kijken.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:37
Trichoglossus schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 09:22:
[...]

De laatste 6 afleveringen van seizoen 2 komen pas in november :?
Ik heb de beschikbare afleveringen gezien ;)

XXXVI

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:57

The_Worst

Unox

Greatsword schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 09:41:

Ik vond dit seizoen wat saaie afleveringen hebben en een beetje heel erg case-of-the-week worden. Begin van de aflevering is een probleem en aan het einde is het alweer opgelost.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:07

Daniel36

Lurkin in the shadows

De eerste aflevering van Slow Horses seizoen 6 is beschikbaar!

• Greatsword
  • Niet online
Lioness begint zo langzamerhand één van mijn favoriete series te worden, echt weer een fantastische aflevering, kan er geen genoeg van krijgen.

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:32

Dennis1812

Amateur prutser

Aanstaande vrijdag op Videoland start nieuwe seizoen van the rookie (die in Amerika allang uit is, dus via VPN of andere wegen kan je hem al gezien hebben). Wij zitten vrijdag in elk geval klaar.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

South ParkAmerica S29
en Stranger Things: Tales of '85 S2 zijn begonnen :D

Oscar Wilde

• Destiny
Het eerste seizoen van Neagley (Reacher spin-off) staat op Amazon.

• Stukfruit
  • Niet online
Destiny schreef op donderdag 17 september 2026 @ 11:32:
Het eerste seizoen van Neagley (Reacher spin-off) staat op Amazon.
Is dat net zo heerlijk slecht als Reacher? :P

Die laatste aflevering van deze week zat echt weer geweldig vol prachtige zaken die enorm fout waren :D :')
spoiler: laatste aflevering
"schiet een kogel door de laptop om van de data af te komen" -> en het daarna ook nog zo in beeld brengen :D :') :D

Dat zit wel Schnorr.

• Destiny
Stukfruit schreef op donderdag 17 september 2026 @ 12:49:
[...]

Is dat net zo heerlijk slecht als Reacher? :P

Die laatste aflevering van deze week zat echt weer geweldig vol prachtige zaken die enorm fout waren :D :')
spoiler: laatste aflevering
"schiet een kogel door de laptop om van de data af te komen" -> en het daarna ook nog zo in beeld brengen :D :') :D
Ik heb alleen de eerste aflevering gezien (heb eerst de laatste Reacher en de eerste Slow Horses gekeken) meer tijd had ik niet. Eerste aflevering is wel OK. Het leuke van Reacher is dat hij eigenlijk alleen op de wereld is en je daardoor geen onnodig familiedrama hebt. Neagley heeft een zieke vader en ik hoop niet dat dat teveel tijd krijgt. Verhaal zou ook een soort van Reacherverhaal. Iemand die ze kent loopt vol met drugs voor de trein. Ze gelooft niet in zelfdoding en komt uit bij een soort van sekte. Het is soms wel net zo bot maar of het net zo leuk gaat worden zonder Alan Ritchson weet ik niet. Die komt nog wel even langs in de eerste paar minuten.

Laatste aflevering van Reacher was inderdaad wel weer leuk. Ik kan het geen goede serie noemen, maar het is altijd leuk om te kijken. Ook dat laatste gevecht was weer lekker over-the-top.

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:17
Ik heb Reacher, na 2 seizoenen, toch maar opgegeven. Ik hou van actiefilms/series waarbij ik niet veel hoef na te denken. Maar deze was toch van een tenenkrommend-slecht-niet-nadenken niveau.

Misschien lag het aan mij, dat ik toch nog teveel na bleef denken, misschien ook niet. Ik weet 't niet....

• Stukfruit
  • Niet online
Destiny schreef op donderdag 17 september 2026 @ 13:02:
[...]

Ik heb alleen de eerste aflevering gezien (heb eerst de laatste Reacher en de eerste Slow Horses gekeken) meer tijd had ik niet. Eerste aflevering is wel OK. Het leuke van Reacher is dat hij eigenlijk alleen op de wereld is en je daardoor geen onnodig familiedrama hebt. Neagley heeft een zieke vader en ik hoop niet dat dat teveel tijd krijgt. Verhaal zou ook een soort van Reacherverhaal. Iemand die ze kent loopt vol met drugs voor de trein. Ze gelooft niet in zelfdoding en komt uit bij een soort van sekte. Het is soms wel net zo bot maar of het net zo leuk gaat worden zonder Alan Ritchson weet ik niet. Die komt nog wel even langs in de eerste paar minuten.

Laatste aflevering van Reacher was inderdaad wel weer leuk. Ik kan het geen goede serie noemen, maar het is altijd leuk om te kijken. Ook dat laatste gevecht was weer lekker over-the-top.
Met dat eerste ben ik het wel eens.

Toch even opgezet. Ik heb nu 20 minuten gekeken en kan er eigenlijk niet erg warm van worden.

Wat ook niet helpt is dat Neagley nooit echt mijn favoriete karakter is geweest. De actrice is net als Alan Ritchson (en de club voor de rest van de karakters trouwens) een B-lister, dus dat geeft ook weinig extra redenen om te blijven kijken.

In Reacher was dat niet zo erg omdat het allemaal overduidelijk als tongue-in-cheek gebracht werd. Dat mis ik in de inmiddels bijna 25 minuten die ik nu van Neagley heb gezien.

Dus ik denk dat ik deze lekker ga laten voor wat het is.

[ Voor 3% gewijzigd door Stukfruit op 17-09-2026 22:10 ]

Dat zit wel Schnorr.

• Destiny
Stukfruit schreef op donderdag 17 september 2026 @ 22:08:
[...]

Met dat eerste ben ik het wel eens.

Toch even opgezet. Ik heb nu 20 minuten gekeken en kan er eigenlijk niet erg warm van worden.

Wat ook niet helpt is dat Neagley nooit echt mijn favoriete karakter is geweest. De actrice is net als Alan Ritchson (en de club voor de rest van de karakters trouwens) een B-lister, dus dat geeft ook weinig extra redenen om te blijven kijken.

In Reacher was dat niet zo erg omdat het allemaal overduidelijk als tongue-in-cheek gebracht werd. Dat mis ik in de inmiddels bijna 25 minuten die ik nu van Neagley heb gezien.

Dus ik denk dat ik deze lekker ga laten voor wat het is.
Ik heb vanavond nog een paar afleveringen gekeken, maar het overtuigd niet. Neagley was ook niet mijn favoriete character, maar was te doen als sidekick, als main character werkt het dus niet. Ze proberen haar nog wat "diepgang" te geven met haar vader en een verborgen jeugdtrauma maar dat boeit niet. Ook het verhaal begint met te vervelen en het is allemaal nogal humorloos. Denk dat ook ik het hier maar bij laat.
Pagina: 1 ... 19 20 Laatste

Let op:
Zoals in de topic start staat:

POST GEEN SPOILERS!

In dit topic wordt over veel verschillende series gepraat, en er zijn altijd lezers die de serie waarover je post nog niet gezien hebben. Post daarom in dit topic dus geen spoilers, ook niet als je ze "netjes" in spoilertags zet.