• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
ppeterr schreef op woensdag 12 november 2025 @ 08:17:
[...]

Ik hik er ook enorm tegen aan om het een behoorlijk irritante serie te vinden. En dan ook vooral dat geschreeuw. Ik heb aflevering 5 nog niet gekeken. En ga dat ook niet meer doen denk ik.
Lekker naar /dev/null schuiven :Y

Toch bedankt voor de tip, want het had in principe potentie.

Dat zit wel Schnorr.

• Stukfruit
  • Niet online
breew schreef op woensdag 12 november 2025 @ 08:29:
[...]

Ik had de hoop dat het komisch/absurdistisch/whatever zou worden. Een soort van mix tussen severance en the office ofzo. Maar het is (n = 1 mening) overdreven en niet grappig.
Daar begon het eerst inderdaad een beetje op te lijken. Bijvoorbeeld met
spoiler:
een letterlijke "bug" die een telefoon in kruipt.
Maar in plaats daarvan vinden ze het belangrijker om te benadrukken hoe een vreemde kerel met Italiaanse roots zichzelf aan het beren is op blondines. Ik bedoel, doe je ding zolang het een analoge of digitale Playboy is, maar het is niet erg interessant om naar te kijken in een serie waarvan de afleveringen al niet zo lang zijn.

Dan is er blijkbaar weinig meer inhoud te vinden dus dan houdt het op.

Als ik wil kijken naar iemand die de wereld haat dan zet ik Pluribus wel op :P
Soon...

Dat zit wel Schnorr.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:58

Vrijdag

De Zwarte

Stukfruit schreef op woensdag 12 november 2025 @ 07:17:
Goed, ik heb The Chair Company nu tot aflevering vijf gekeken en nadat ik zonder goede reden een
spoiler:
beeldvullende (waarschijnlijk prosthetic) penis
in beeld zag verschijnen vind ik het wel mooi geweest.

Wel jammer. Het had potentie om lekker vreemd te worden
Elvhenk schreef op woensdag 12 november 2025 @ 08:40:
[...]
spoiler:
Sidenote.
En ook als - uit een andere serie - de penisprotheses met veel gore en bloed worden afgerukt. :X
En toen was de potentie weg? :+

Ontopic: Gisteren begonnen met Welcome to Derry. Het is zoals @ByteMe_ aangeeft wel een beetje "all over the place" maar in mijn herinnering is dat wel vaker zo met Stephen King verhalen/films. Veel verschillende lijnen die tegelijk en door elkaar lopen maar waar op een gegeven moment wel een goed geheel van wordt gemaakt.

Qua tijdslijn is het enigszins verwarrend. Ik heb het boek gelezen, de miniserie uit de jaren '90 en de twee remakes. Welcome to Derry baseert zich op de tijdslijn van de twee remakes, waarbij de Losers met It te maken krijgen in de jaren '80. In het boek gebeurt alles veel eerder.
spoiler:
De Ink Spot, Bradey Gang, Kitchener Iron Works zijn allemaal begin 20ste eeuw.
Nu wordt het zo te zien wat verschoven en dat vraagt om een knop om te zetten. Hoewel het plan is om verschillende seizoenen te maken die steeds verder terug de tijd in gaan, dus wellicht zie ik nu wat over het hoofd. Maar verder ziet het er tot nu toe wel tof uit, hoewel dus af en toe wat chaotisch. Vanavond verder met deel twee en drie en volgende week met deel vier.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Vrijdag schreef op woensdag 12 november 2025 @ 09:17:
[...]

[...]

En toen was de potentie weg? :+

Ontopic: Gisteren begonnen met Welcome to Derry. Het is zoals @ByteMe_ aangeeft wel een beetje "all over the place" maar in mijn herinnering is dat wel vaker zo met Stephen King verhalen/films. Veel verschillende lijnen die tegelijk en door elkaar lopen maar waar op een gegeven moment wel een goed geheel van wordt gemaakt.

Qua tijdslijn is het enigszins verwarrend. Ik heb het boek gelezen, de miniserie uit de jaren '90 en de twee remakes. Welcome to Derry baseert zich op de tijdslijn van de twee remakes, waarbij de Losers met It te maken krijgen in de jaren '80. In het boek gebeurt alles veel eerder.
spoiler:
De Ink Spot, Bradey Gang, Kitchener Iron Works zijn allemaal begin 20ste eeuw.
Nu wordt het zo te zien wat verschoven en dat vraagt om een knop om te zetten. Hoewel het plan is om verschillende seizoenen te maken die steeds verder terug de tijd in gaan, dus wellicht zie ik nu wat over het hoofd. Maar verder ziet het er tot nu toe wel tof uit, hoewel dus af en toe wat chaotisch. Vanavond verder met deel twee en drie en volgende week met deel vier.
Klopt, alles vindt zeg maar één "IT-cyclus" (27 jaar) later plaats dan in het boek. Even schakelen maar het stoort me niet eigenlijk. Ik vind het wel leuk dat je al bepaalde zaken uit de boeken kunt zien aankomen
spoiler:
aanloop naar de Black Spot (niet Ink Spot ;) ) als honk voor de militairen, maar bv ook in het intro dat Pennywise tot aan zijn voeten uit een raam hangt, zoals beschreven in het boek
. Wat mij betreft een blijvertje.

Nomen nescio

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-12 16:22

PinusRigida

I put the p in pool.

...Vrijdag schreef op woensdag...
:D well played Vrijdag... well played...

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Stukfruit
  • Niet online
Down Cemetery Road: ik heb er nu 2 afleveringen van gezien en weet nog niet helemaal zeker of het iets gaat worden.

Aan de ene kant heb je Emma Thompson en Ruth Wilson als powerhouse, maar aan de andere kant is de serie "from the producers of Slow Horses" (dus niet de daadwerkelijke makers van) en probeert het duidelijk hetzelfde te doen maar dan in een iets andere setting en met Thompson die haar innerlijke Gary Oldman (zonder het viezige deel dat Oldman's karakter juist zo briljant maakt) laat zien.

Toegeven, het is op zich vermakelijk. En er zit een mysterie in. Dus voor nu blijft het een tussendoortje.

Dat zit wel Schnorr.

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02:07

Elvhenk

Madam Mikmak

* Elvhenk steekt vingers in oren (ogen? :P): NAH NAH NAH NAH NAAAAAAH

• Stukfruit
  • Niet online
Staan er spoilers in? :$

Dat zit wel Schnorr.

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

Nee, maar ik wilde het heel erg niet horen. :')
spoiler:
...dat Down Cemetery Road niet zo was... 7(8)7

[ Voor 36% gewijzigd door Elvhenk op 12-11-2025 21:57 ]

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12 16:46
Nu de eerste 3 aflevering van IT: Welcome To Derry gezien.

Zoals hier aangegeven gaat het alle kanten op, maar is dat niet heel storend. Wel denk ik het ene moment "het past precies in de flow en sfeer van de film (en dan de remake)", Het andere moment past het daar totaal niet in en heb ik het gevoel dat de makers het net even teveel "eng" hebben willen maken.
spoiler:
Die scene op dat kerkhof bijvoorbeeld. Ik snap dat je wat geesten er in moet stoppen, maar de manier waarop en hoe het er uit zag past voor mij net niet helemaal in de sfeer.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:45

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Seizoen 2 official trailer :) Heel veel zin in!

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10-12 11:11
Super mutants, power fist, death claw, NCR, Mr. House. Kan niet wachten! :*)

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-12 16:56

Fanta

FordPerformance™️

El refugo atómico
Van de makers van La Casa de Papel. Ik vond hem (met name in het begin) lekker wegkijken. Heerlijk sfeertje en een beetje over the top, net als La Casa. Helaas richting het einde van het seizoen iets te veel absurditeiten naar mijn mening, het begin van het seizoen was wat geloofwaardiger. Seizoen 2 is naar mijn weten nog niet bevestigd, maar toch hoop ik wel dat er een vervolg komt.

Daily driver | ’19 Ford Focus ST | Orange Fury
Weekend car | ’07 Mazda MX-5 | Copper Red

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-11 08:42

jmk

Oooohw YESSSSS Dit is een zo'n kicken serie! Nine more seasons and and and a two movies partition!!!1!1!!!!

Daarnaast heeft de serie ook best een leuk verhaal waarvan ik benieuwd ben hoe het afloopt.

Yippie kayak, other buckets!

• Stukfruit
  • Niet online
Omfg :p Ik ben nu Welcome to Derry aan het kijken. De grading is perfect, de horror is op zich origineel (zitten toch een paar dingen tussen die ik niet eerder heb gezien :X) en de cuts...

Cuts by a thousand clowns, blijkbaar:
spoiler: Aflevering 2
Een editor die weet wat hij of zij doet:

Eerste shot: iemand staat te braken.

Shot twee: vanuit dezelfde richting wordt (in een andere omgeving) met een flink "blurp"-geluid een bord volgegooid met aardappelpuree.

:D :') :D
Dat gaf wel een kleine grinnik :') Zulke details maken dit soort series een genot om naar te kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door Stukfruit op 15-11-2025 01:08 ]

Dat zit wel Schnorr.

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Maikel64 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 16:31:
Nu de eerste 3 aflevering van IT: Welcome To Derry gezien.

Zoals hier aangegeven gaat het alle kanten op, maar is dat niet heel storend. Wel denk ik het ene moment "het past precies in de flow en sfeer van de film (en dan de remake)", Het andere moment past het daar totaal niet in en heb ik het gevoel dat de makers het net even teveel "eng" hebben willen maken.
spoiler:
Die scene op dat kerkhof bijvoorbeeld. Ik snap dat je wat geesten er in moet stoppen, maar de manier waarop en hoe het er uit zag past voor mij net niet helemaal in de sfeer.
TBH vond ik 3 de minste e.p. juist vanwege die spoiler.

Het voelde een beetje als
spoiler:
Return of the living dead in komedie vorm. Alsof er letterlijk een 'geest' aan een touwtje van voor naar achteren wordt getrokken. Geen idee of het expres is gedaan om dit gevoel op te wekken, maar ik hoop toch echt dat het wel wat beter wordt dan dit.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-12 15:44
Ik heb gisteren via de opname de allernieuwste aflevering gezien.
De eerste scene
spoiler:
De expliciete seksscene van Trump met Vance
vond ik wel op het randje qua vrijheid van meningsuiting. Ik ben echt benieuwd hoe daar in Amerika op wordt gereageerd. De knipogen tot nu toe vond ik wel grappig maar ik heb mijn twijfels over deze.
Inzake de 2e
spoiler:
Fox News met hun fake news alert
heb ik hard om gelachen.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

It: Welcome to Derry midseason trailer. Let op, waarschijnlijk spoilers dus niet klikken als je nog niet heel ver bent met kijken!

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Stukfruit
  • Niet online

Dat zit wel Schnorr.

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-12 09:53

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

Ik had het probleem met seizoen 1 van Monarch dat het zo werd overheerst door de persoonlijke relaties. Minder gezwijmel, meer monster graag. :P

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:09
RobertMe schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 13:54:
Dat zijn dan ineens twee Taylor Sheridan series kort op elkaar. Met Landsman een paar posts hierboven vanaf 16 november en Mayor of Kingstown dan vanaf 26 oktober.

Maarja, .... Dat zijn vast Paramount+ release datums. Tegen de tijd dat ze op SkyShowtime beginnen kunnen we zomaar in 2026 zitten.
Ik denk dat ik eigenlijk alles van Taylor Sheridan goed vind.
De naam leerde ik pas kennen vanuit Yellowstone. Maar Tulsa King, Mayor of Kingstown en Landman vind ik ook verschrikkelijk goed.
Overigens is Hugh Dillon ook vaak betrokken bij goede series (waaronder Mayor of Kingstown en was ook in Yellowstone).

• Truus01
Wat ik op dit moment ook een erg goede serie vind is The Last Frontier.
Ik zie dat ie op Tweakers pas 1x benoemd is Greatsword in "[Apple TV+] Ervaringen & Discussie" en dan ook nog als ronduit slecht...
Maar ik vind het echt geweldig. Mooie shots, mooie omgeving, mooie actie, goede interactie tussen karakters (en acteurs). Aardig plot and twists (al soms wat voorspelbaar).
Niet al te veel terug in de geschiedenis van karakters, maar wel daar waar het zinvol is.

Ik kan steeds niet wachten op de volgende aflevering.

Ik heb hierdoor ook de acteur Jason Clarke ontdekt.
Wel een beetje nadelig dat hij tegelijkertijd de hoofdrol speelt in de serie Murdaugh: Death in the Family. Aan de andere kant, ook niet verkeerd, want ik vind het dus wel leuk om hem te zien.
Ik werd zelfs een beetje verliefd op zijn stem, lekker diep en donker (en dan niet met die southern drawl als Alex Murdaugh, maar het wat duistere van Frank Remnick), blijkt het een Australiër. En als ik wat interviewtjes met hem luister, kan ik het met dat accent eigenlijk niet echt aanhoren... :+

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:02
In de voorgaande edities stond telkens een topic warning met de volgende content:
Let op:
POST GEEN SPOILERS!

In dit topic wordt over veel verschillende series gepraat, en er zijn altijd lezers die de serie waarover je post nog niet gezien hebben. Post daarom in dit topic dus geen spoilers, ook niet als je ze "netjes" in spoilertags zet.
Zouden we die hier ook aan kunnen houden? Ze zijn vast en zeker goed bedoeld maar naar elkaar antwoorden met spoilers vervuilt het topic voor de mensen die de betreffende series later nog willen kijken. Misschien kan de hele topic warning hier ook toegevoegd worden?

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-12 15:47
Truus01 schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 13:59:
[...]

Ik denk dat ik eigenlijk alles van Taylor Sheridan goed vind.
De naam leerde ik pas kennen vanuit Yellowstone. Maar Tulsa King, Mayor of Kingstown en Landman vind ik ook verschrikkelijk goed.
Well ontzettend cliche allemaal, Landman... de mannen zijn ruwe bolsters, de vrouwen blonde bimbo's, olie is goed, windenergie is slecht... een soort Mar-a-Lago in Texas :P

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
durian schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 14:59:
[...]

Well ontzettend cliche allemaal, Landman... de mannen zijn ruwe bolsters, de vrouwen blonde bimbo's, olie is goed, windenergie is slecht... een soort Mar-a-Lago in Texas :P
Het werk van Sheridan wordt ook wel getypeerd als moderne soap opera gericht op de blanke conservatieve man...

Ik was er klaar mee na 5 afleveringen

• Truus01
durian schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 14:59:
[...]

Precies. Daarom is het ook zo leuk. 8)

Ik heb wel eens de term 'dad-shows' gehoord. Dat zijn meer de (keiharde) actie series, met (een ondertoon aan) humor.
Ik denk dat dit daaronder valt en dat ik dat genre (dus dad-shows) leuk vind.
Als vrouw. En het komt misschien ook doordat ik dat soort series en films vroeger keek met mijn vader. The A-Team en zo. En bv Die Hard.
Net hoorde ik ook nog dat The Last Frontier wordt beschreven als een liefdesbrief aan actiefilms uit de '90s, 'character driven and lots of action'. En tja, de 90s waren ook mijn tienerjaren, dus dat zal ook meespelen.

• Truus01
jeroenkb schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 15:08:
[...]

Het werk van Sheridan wordt ook wel getypeerd als moderne soap opera gericht op de blanke conservatieve man...

Ik was er klaar mee na 5 afleveringen
Daar kan ik me dan niet echt in herkennen...

• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22:49
Stukfruit schreef op woensdag 12 november 2025 @ 07:17:
Goed, ik heb The Chair Company nu tot aflevering vijf gekeken en nadat ik zonder goede reden een
spoiler:
beeldvullende (waarschijnlijk prosthetic) penis
in beeld zag verschijnen vind ik het wel mooi geweest.

Wel jammer. Het had potentie om lekker vreemd te worden, maar in plaats daarvan lijkt het voornamelijk een hoop geschreeuw te zijn.
Zelf ook begonnen en dit kleine detail stopt mij niet. De reden was volgens mij dat iemand scrooge als voorbeeld stelde en vervolgens zelfs die x-rated version van Scrooge zat te kijken.

Het zijn volgens mij slechts 8 afleveringen, neem aan dat je ook wel benieuwd bent hoe het verhaal zich gaat afronden?

• Stukfruit
  • Niet online
Dagarkin schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 17:17:
[...]

Zelf ook begonnen en dit kleine detail stopt mij niet. De reden was volgens mij dat iemand scrooge als voorbeeld stelde en vervolgens zelfs die x-rated version van Scrooge zat te kijken.

Het zijn volgens mij slechts 8 afleveringen, neem aan dat je ook wel benieuwd bent hoe het verhaal zich gaat afronden?
Eigenlijk niet echt meer. De gebroken stoel lijkt een metafoor voor z'n gebroken karakter te zijn en daar doen ze verder weinig mee.

Misschien dat ik de laatste aflevering er nog even in gooi zodra die er is.

Dat zit wel Schnorr.

• Truus01
@Stukfruit en @Dagarkin Ik heb de eerste aflevering gezien van The Chair Company. Vond het in het begin echt wel leuk, maar het werd mij al snel te raar. Eigenlijk het stukje
spoiler:
dat ie word aangevallen en dan die man bij z'n hemd grijpt die die al los aan het knopen was,
was voor mij het sein dat het niet mijn soort serie was.
Toch nog even verder gekeken, maar het werd me toch echt te raar.
Dat is duidelijk niet zo mijn ding, in series.
(Ik het in Plur1bus (vooralsnog) wel hebben. Is toch een ander soort raar.)

'Vroeger' wilde ik dan inderdaad toch weten hoe het zou aflopen. Vooral als het maar een miniserie is. Maar ook daar ben ik mee gestopt. Als het niet voor mij is, ga ik ook niet toch het einde/conclusie kijken.
Er is daarvoor veel te veel te zien en dan spendeer ik mijn tijd liever aan iets wat ik wel leuk vind om te kijken.

• Dagarkin
Stukfruit schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 17:54:
[...]

Eigenlijk niet echt meer. De gebroken stoel lijkt een metafoor voor z'n gebroken karakter te zijn en daar doen ze verder weinig mee.

Misschien dat ik de laatste aflevering er nog even in gooi zodra die er is.
Ja zo kan je er ook naar kijken. Zie nog wel genoeg dingen icm met zijn familie en ook zijn dromen en ambities, dat die metafoor klopt, maar vindt het ook gewoon grappig en absurd en is het pure chaos of komt er ook nog stukje orde.
Truus01 schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 20:51:
@Stukfruit en @Dagarkin Ik heb de eerste aflevering gezien van The Chair Company. Vond het in het begin echt wel leuk, maar het werd mij al snel te raar. Eigenlijk het stukje
spoiler:
dat ie word aangevallen en dan die man bij z'n hemd grijpt die die al los aan het knopen was,
was voor mij het sein dat het niet mijn soort serie was.
Toch nog even verder gekeken, maar het werd me toch echt te raar.
Ja zo heeft deze genoeg van die punten en toch daarom ook wel benieuwd naar het einde. De grappige kant en hoe absurpt het is.
De grens van raar had ik met de film Beau Is Afraid, nu 1 x gezien, maar een psychedelische trip is er niks bij.

• Stukfruit
  • Niet online
Dagarkin schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 23:34:
[...]

Ja zo kan je er ook naar kijken. Zie nog wel genoeg dingen icm met zijn familie en ook zijn dromen en ambities, dat die metafoor klopt, maar vindt het ook gewoon grappig en absurd en is het pure chaos of komt er ook nog stukje orde.

[...]

Ja zo heeft deze genoeg van die punten en toch daarom ook wel benieuwd naar het einde. De grappige kant en hoe absurpt het is.
De grens van raar had ik met de film Beau Is Afraid, nu 1 x gezien, maar een psychedelische trip is er niks bij.
Maar Beau is Afraid is niet raar om raar te zijn :) Het neemt een onderwerp waar iedereen zich op een moment in het leven wel in kan herkennen en maakt er een prachtige doch zeer ongemakkelijk smakelijke slagroomtaart van, terwijl Chair-dinges vooralsnog niet verder komt dan "aaaaaaaaaah!!".

Daar zit voor mij het grote verschil. Vreemd is goed, maar net als Beau ben ik bang dat The Chair Company nog niet heeft laten zien zulk soort inhoud te hebben en dat maakt het vooral saai en afhankelijk van die "shock value" voor zover daar überhaupt sprake van is.

Een hint van een rode draad of payoff is nog nergens in beeld geweest. Als dat nog ergens in de laatste aflevering moet komen vind ik dat wel een beetje matig. Het is alsof je Westworld (bring it back, please :p) maakt maar dan zonder de smerig pretentieuze gesprekken over wat leven is.

Maar als je er fan van bent zou ik sowieso ook eens andere films van Ari Aster, Kaufman, enz. opzetten :Y

Dat zit wel Schnorr.

• ByteMe_
  • Niet online
Stukfruit schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 01:06:
Omfg :p Ik ben nu Welcome to Derry aan het kijken. De grading is perfect, de horror is op zich origineel (zitten toch een paar dingen tussen die ik niet eerder heb gezien :X) en de cuts...

Cuts by a thousand clowns, blijkbaar:
spoiler: Aflevering 2
Een editor die weet wat hij of zij doet:

Eerste shot: iemand staat te braken.

Shot twee: vanuit dezelfde richting wordt (in een andere omgeving) met een flink "blurp"-geluid een bord volgegooid met aardappelpuree.

:D :') :D
Dat gaf wel een kleine grinnik :') Zulke details maken dit soort series een genot om naar te kijken.
Diegene gaat in ep4 ook weer los met een prachtige overgang _O-

• Dagarkin
Stukfruit schreef op woensdag 19 november 2025 @ 06:29:
[...]

Maar Beau is Afraid is niet raar om raar te zijn :) Het neemt een onderwerp waar iedereen zich op een moment in het leven wel in kan herkennen en maakt er een prachtige doch zeer ongemakkelijk smakelijke slagroomtaart van, terwijl Chair-dinges vooralsnog niet verder komt dan "aaaaaaaaaah!!".

Daar zit voor mij het grote verschil. Vreemd is goed, maar net als Beau ben ik bang dat The Chair Company nog niet heeft laten zien zulk soort inhoud te hebben en dat maakt het vooral saai en afhankelijk van die "shock value" voor zover daar überhaupt sprake van is.

Een hint van een rode draad of payoff is nog nergens in beeld geweest. Als dat nog ergens in de laatste aflevering moet komen vind ik dat wel een beetje matig. Het is alsof je Westworld (bring it back, please :p) maakt maar dan zonder de smerig pretentieuze gesprekken over wat leven is.

Maar als je er fan van bent zou ik sowieso ook eens andere films van Ari Aster, Kaufman, enz. opzetten :Y
Ja denk dat sowieso in Beau Is Afraid dat deze veel meer lagen heeft en wil je deze film begrijpen, dat het ook wel een paar keer een kijkbeurt vereist om bepaalde puntjes op de i te leggen. Ook dingen op de achtergrond van de scenes zitten vol met hints. Deze gelaagdheid zie ik idd niet bij de The Chairman, maar zie dit meer als een comedy zonder die diepe inhoud. Je ziet bij Beau Is Afraid ook het perspectief van Beau volledig en dat maakt de film ook vreemd. Hierdoor zit je als kijker continue af te vragen is het echt, wat gebeurd er en je denkt actief mee en sluit idd ook goed aan bij het thema van die film. (Zelf ooit psychose gehad en deze film en A Beautiful Mind hebben wel goede raakvlakken hoe deze ervaring er vanuit een psychose kan uitzien).

Ik ben sowieso wel liefhebber van Kaufman pers favorieten van hem Adaptation en Eternal sunshine of the spotless mind. Van Ari heb ik alleen nog maar Beau en Midsommar gezien.

• Stukfruit
  • Niet online
ByteMe_ schreef op woensdag 19 november 2025 @ 09:52:
[...]

* Stukfruit gaat het vanavond zien :Y

Dat zit wel Schnorr.

• Stukfruit
  • Niet online
Dagarkin schreef op woensdag 19 november 2025 @ 10:26:
[...]

Ja denk dat sowieso in Beau Is Afraid dat deze veel meer lagen heeft en wil je deze film begrijpen, dat het ook wel een paar keer een kijkbeurt vereist om bepaalde puntjes op de i te leggen. Ook dingen op de achtergrond van de scenes zitten vol met hints. Deze gelaagdheid zie ik idd niet bij de The Chairman, maar zie dit meer als een comedy zonder die diepe inhoud. Je ziet bij Beau Is Afraid ook het perspectief van Beau volledig en dat maakt de film ook vreemd. Hierdoor zit je als kijker continue af te vragen is het echt, wat gebeurd er en je denkt actief mee en sluit idd ook goed aan bij het thema van die film. (Zelf ooit psychose gehad en deze film en A Beautiful Mind hebben wel goede raakvlakken hoe deze ervaring er vanuit een psychose kan uitzien).

Ik ben sowieso wel liefhebber van Kaufman pers favorieten van hem Adaptation en Eternal sunshine of the spotless mind. Van Ari heb ik alleen nog maar Beau en Midsommar gezien.
Precies, dat dus :)

En het gaat mij eigenlijk niet eens om het pretentieuze of diepgaande. Het is vooral inderdaad leuk om een beetje mee te puzzelen. Dat is waarom bv. Enter the Void juist wat minder interessant was terwijl het absoluut een rare film is. Wel lekker vreemd, maar als een soort ride in Disneyland (met heel veel LSD op :+).

Mocht het bij The Chair Company nog komen dan hoor ik het graag, maar voor de komende weken zit ik al gevuld met Pluribussen, Vreemdere Dingen en clowns in de IT.

Dat zit wel Schnorr.

• Dagarkin
Stukfruit schreef op woensdag 19 november 2025 @ 14:08:
[...]

Precies, dat dus :)

En het gaat mij eigenlijk niet eens om het pretentieuze of diepgaande. Het is vooral inderdaad leuk om een beetje mee te puzzelen. Dat is waarom bv. Enter the Void juist wat minder interessant was terwijl het absoluut een rare film is. Wel lekker vreemd, maar als een soort ride in Disneyland (met heel veel LSD op :+).

Mocht het bij The Chair Company nog komen hoor ik het graag, maar voor de komende weken zit ik al gevuld met Pluribussen, Vreemdere Dingen en clowns in de IT.
Top zal deze eens checken Enter the void jaren terug wel eens van gehoord, maar totaal vergeten.

Ja tot zover een erg goede serie jaar. Nu door jullie ook idd wel benieuwd naar de IT serie, zelf qua horror niet echt fan van extreme spanning dus hopelijk is het te doen.

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-12 16:03
Nieuwe Stargate serie aangekondigd :)

• Stukfruit
  • Niet online
Voor wie ook zat te wachten: de trailer begint op 6:48.

Dat zit wel Schnorr.

• Dagarkin
Zo te zien gelukkig geen reboot.

Wel super nieuws. De geruchten waren er al vrij lang.
“It is not a reboot,” Gero said. “It is a brand new chapter. It’s its own unique chapter in the Stargate universe.”

He also said that their goal is not only to make the show that long-time fans have been waiting for, but also to create a point of entry for newcomers. “For us, it’s really important to not only have it so that the fans feel like, ‘This is my Stargate, this is the Stargate I’ve been waiting 14 years for,’ but that a brand new audience can come in without having to have watched 350 episodes of an amazing show – that they can start with episode one of the new Stargate show,” he said. “And then if they love it, then they can go back and watch everything else.”

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:02
Stukfruit schreef op woensdag 19 november 2025 @ 20:03:
[...]

Voor wie ook zat te wachten: de trailer begint op 6:48.
Ik kan me niet herinneren dat jij ooit getrolled hebt in dit topic dus ik ga er van uit dat de link naar YouTube origineel langer was dan precies 6:48 ;)

Ja, ik deed dus fanatiek scrollen naar 6:48 ....

[ Voor 7% gewijzigd door Loen op 19-11-2025 21:40 ]

• Stukfruit
  • Niet online
Loen schreef op woensdag 19 november 2025 @ 21:34:
[...]

Ik kan me niet herinneren dat jij ooit getrolled hebt in dit topic dus ik ga er van uit dat de link naar YouTube origineel langer was dan precies 6:48 ;)

Ja, ik deed dus fanatiek scrollen naar 6:48 ....
:p :$ sorry, ik was echt wel een beetje enthousiast, dus ik zat de eerste paar minuten braaf te kijken tot ik bedacht dat het misschien alleen maar gehosanna was over hoe geweldig het is om met elkaar samen te werken en zo.

Nog steeds goed nieuws, maar dan wil ik wel zien wat ze ervan gemaakt hebben :Y

En blijkbaar was ik dus niet de enige ;)

Dat zit wel Schnorr.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

IMDb: Harry Potter: Wizards of Baking (TV Series 2024– ) is onlangs weer begonnen :) , inmiddels 3 ep's ver.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Truus01
Raven schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 09:17:
Hudson & Rex S08 is begonnen en zo te lezen hebben ze een Midsomer Murders gedaan (Barnaby -> andere Barnaby), dit vanwege de gezondheid van de acteur van Charlie.
Ik vind dat ze het vervangen van Hudson best netjes gedaan hebben.
De afgelopen aflevering, S08E07, was een mooi soort eerbetoon aan Diesel vom Burgimwald, met veel terugblikken naar zijn werk.

En het blijft leuk om een hond zo te zien werken en er plezier in hebben. Ook al hoort zo'n vrolijk zwaaiende staart eigenlijk niet bij een 'gevaarlijk grommende' (of andere actie) hond. :+
Echt mooi hoe ze die honden traint en de interactie met de acteurs.

• Stukfruit
  • Niet online
ByteMe_ schreef op woensdag 19 november 2025 @ 09:52:
[...]

Deze was wel moeilijk om te zien zeg :X

* Stukfruit maakt even een mental note dat hij deze serie niet moet kijken met een bord eten op schoot

Dat zit wel Schnorr.

• ByteMe_
  • Niet online
Stukfruit schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 11:23:
[...]

Deze was wel moeilijk om te zien zeg :X

* Stukfruit maakt even een mental note dat hij deze serie niet moet kijken met een bord eten op schoot
I see what you did there :+ Bij dit stuk had ik wel echt iets van: wtf man _O-

Qua setting gaat t wel weer de betere kant op. Het is niet alleen 'smerig', maar ook creepy. En er komt steeds meer een verhaal in over IT.

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik wist vantevoren niet precies wat ik ervan moest verwachen. Ik heb nu 3 afleveringen gezien, en ik vind het onverwacht goed. Creepy expliciete horror en een langzaam ontwikkelend verhaal. Je moet ervan houden, maar ik vind dit een leuke afwisseling!

• Stukfruit
  • Niet online
Er lijkt inderdaad wat meer achtergrondverhaal in te zitten.

Dat vond ik op zich een beetje cliché, maar ik ben er wel blij mee dat ze
spoiler:
op ieder moment waar ze voor een cheap scare hadden kunnen kiezen nog net even de lijn wat strakker aantrekken voordat ze losgaan.
Tot nu toe vind ik dat het vooral doet denken aan een soort Ghostbusters vs Stranger Things vs The Twilight Zone :p

En die grading is echt waanzinnig. Ik herhaal het nog maar een keer. Ieder frame lijkt wel een Instagram-foto :9

[ Voor 3% gewijzigd door Stukfruit op 21-11-2025 11:43 ]

Dat zit wel Schnorr.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:24

The Third Man

The Third Jellyfish

Landman S02 is ondertussen begonnen, weet nog niet goed wat ik er van moet vinden. Net als Tulsa King voelt het veel-van-hetzelfde met nog geen daadwerkelijk plot. Ik hoop niet dat het zoals TK een soort niemendalletje blijft voor de rest van het seizoen.

• Truus01
The Third Man schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 14:00:
Landman S02 is ondertussen begonnen, weet nog niet goed wat ik er van moet vinden. Net als Tulsa King voelt het veel-van-hetzelfde met nog geen daadwerkelijk plot. Ik hoop niet dat het zoals TK een soort niemendalletje blijft voor de rest van het seizoen.
Heb jij al meer gezien dan de eerste aflevering? Ik hoop dat het interessant word met Sam Elliott. Je zou haast zeggen dat het daar toch eigenlijk niet mis mee kan gaan...

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:24

The Third Man

The Third Jellyfish

Truus01 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 15:29:
[...]

Heb jij al meer gezien dan de eerste aflevering? Ik hoop dat het interessant word met Sam Elliott. Je zou haast zeggen dat het daar toch eigenlijk niet mis mee kan gaan...
Neuh, ik 'kijk met de VS mee' O-) en daar komt nu elke week een nieuwe aflevering. Ik heb nog wel hoop, maar tot nu toe werd ik nog niet enthousiast. Bimbo moeder & bimbo dochter hadden helaas ook weer een prominente rol.

• Truus01
The Third Man schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 15:50:
[...]
Neuh, ik 'kijk met de VS mee' O-) en daar komt nu elke week een nieuwe aflevering. Ik heb nog wel hoop, maar tot nu toe werd ik nog niet enthousiast. Bimbo moeder & bimbo dochter hadden helaas ook weer een prominente rol.
Ik ook, US-tempo...
Ach, die bimbo's is een deel van de humor in de show. De scene in die school vond ik echt wel lachen.

• Truus01
Truus01 schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 14:12:
Wat ik op dit moment ook een erg goede serie vind is The Last Frontier.
Ik zie dat ie op Tweakers pas 1x benoemd is Greatsword in "[Apple TV+] Ervaringen & Discussie" en dan ook nog als ronduit slecht...
Maar ik vind het echt geweldig. Mooie shots, mooie omgeving, mooie actie, goede interactie tussen karakters (en acteurs). Aardig plot and twists (al soms wat voorspelbaar).
Niet al te veel terug in de geschiedenis van karakters, maar wel daar waar het zinvol is.

Ik kan steeds niet wachten op de volgende aflevering.

Wel een beetje nadelig dat hij tegelijkertijd de hoofdrol speelt in de serie Murdaugh: Death in the Family. Aan de andere kant, ook niet verkeerd, want ik vind het dus wel leuk om hem te zien.
Ik werd zelfs een beetje verliefd op zijn stem, lekker diep en donker (en dan niet met die southern drawl als Alex Murdaugh, maar het wat duistere van Frank Remnick), blijkt het een Australiër. En als ik wat interviewtjes met hem luister, kan ik het met dat accent eigenlijk niet echt aanhoren... :+
Niemand anders die The Last Frontier volgt? Ik vond afgelopen aflevering (Ep8) weer goed, al was het ook wat (ver) gezocht. Het geeft uitleg, maar het leek alsof echt gezocht moest worden om het uitgelegd te krijgen.
(En er was maar heel weinig Frank Remnick in de aflevering... :-(
;) )

Ik heb naar wat meer interviews gekeken. En Jason Clarke geeft aan dat hij nu liever in een langdurende serie zit, dan allemaal films te maken. En dat hij wel even goed zit nu. (Of zoiets, exacte woorden weet ik niet meer. (Sowieso waren die in het Australisch Engels.))
Maar hij leek behoorlijk erop te hinten dat The Last Frontier een serie met (veel) meer seizoenen wordt.
Maar ik zit me wel te bedenken, hoe dan? Want in de eerste aflevering wilde Frank al bijna/half met pensioen gaan. En was Fairbanks maar een rustige stad vwb criminaliteit en zo.
Dus of ze gaan dit plot met Havlock en Sidney en de CIA langer trekken, en dat hoop ik niet. Van mij mag dat wel klaar zijn aan het einde van het seizoen. Of ze gaan dus nieuwe dingen verzinnen, maar wat dan? Misschien dat zijn verleden uit Chicago hem achterna komt?
Heel veel anders weet ik niet te verzinnen. Er is natuurlijk altijd wel wat te verzinnen, maar nogmaals in een plaats waar normaal niks gebeurd en een Marshal die eigenlijk met pensioen wilt*, hoeveel extreme hoge actie verhaallijnen zijn er te verzinnen, wat nog een beetje realistisch blijft en niet absurd?!

*Ah wacht eens even... Er was een moment in de vorige aflevering (Ep7)...
spoiler:
waarin Frank en Sid op het paard zitten en zij aangeeft dat hij dat nodig heeft. Nee, niet de 'pony ride' maar het werk. En nadat hij de gevangene te pakken heeft en Sid aankomt zegt hij 'You were right, I do need this.'.
waaruit waarschijnlijk blijkt dat hij wel langer wil blijven werken. Wat dan alles in de eerste aflevering 'kapot smijt'.
spoiler:
En dan komt het 'goed' uit dat zijn vrouw en zoon nu (nu nog tijdelijk) bij hem weg zijn.

Misschien dat een volgend verhaallijn nog iets is dat er iets gebeurd met zijn vrouw en zoon. Wellicht door wat er heeft gespeeld in Chicago. Of iets anders. En dan mogelijk nog dat het een Frank on revenge seizoen wordt.

In ieder geval heel benieuwd en ik geniet er echt van. Jammer dat ik nu weer een week moet wachten. Maar ik ga waarschijnlijk wat eerdere aflevering nog eens bekijken. Er is echt al heel veel gebeurd!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-12 15:07
Truus01 schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 09:59:
[...]

Niemand anders die The Last Frontier volgt? Ik vond afgelopen aflevering (Ep8) weer goed, al was het ook wat (ver) gezocht. Het geeft uitleg, maar het leek alsof echt gezocht moest worden om het uitgelegd te krijgen.
(En er was maar heel weinig Frank Remnick in de aflevering... :-(
;) )

Ik heb naar wat meer interviews gekeken. En Jason Clarke geeft aan dat hij nu liever in een langdurende serie zit, dan allemaal films te maken. En dat hij wel even goed zit nu. (Of zoiets, exacte woorden weet ik niet meer. (Sowieso waren die in het Australisch Engels.))
Maar hij leek behoorlijk erop te hinten dat The Last Frontier een serie met (veel) meer seizoenen wordt.
Maar ik zit me wel te bedenken, hoe dan? Want in de eerste aflevering wilde Frank al bijna/half met pensioen gaan. En was Fairbanks maar een rustige stad vwb criminaliteit en zo.
Dus of ze gaan dit plot met Havlock en Sidney en de CIA langer trekken, en dat hoop ik niet. Van mij mag dat wel klaar zijn aan het einde van het seizoen. Of ze gaan dus nieuwe dingen verzinnen, maar wat dan? Misschien dat zijn verleden uit Chicago hem achterna komt?
Heel veel anders weet ik niet te verzinnen. Er is natuurlijk altijd wel wat te verzinnen, maar nogmaals in een plaats waar normaal niks gebeurd en een Marshal die eigenlijk met pensioen wilt*, hoeveel extreme hoge actie verhaallijnen zijn er te verzinnen, wat nog een beetje realistisch blijft en niet absurd?!

*Ah wacht eens even... Er was een moment in de vorige aflevering (Ep7)...
spoiler:
waarin Frank en Sid op het paard zitten en zij aangeeft dat hij dat nodig heeft. Nee, niet de 'pony ride' maar het werk. En nadat hij de gevangene te pakken heeft en Sid aankomt zegt hij 'You were right, I do need this.'.
waaruit waarschijnlijk blijkt dat hij wel langer wil blijven werken. Wat dan alles in de eerste aflevering 'kapot smijt'.
spoiler:
En dan komt het 'goed' uit dat zijn vrouw en zoon nu (nu nog tijdelijk) bij hem weg zijn.

Misschien dat een volgend verhaallijn nog iets is dat er iets gebeurd met zijn vrouw en zoon. Wellicht door wat er heeft gespeeld in Chicago. Of iets anders. En dan mogelijk nog dat het een Frank on revenge seizoen wordt.

In ieder geval heel benieuwd en ik geniet er echt van. Jammer dat ik nu weer een week moet wachten. Maar ik ga waarschijnlijk wat eerdere aflevering nog eens bekijken. Er is echt al heel veel gebeurd!
Ben er mee bezig, interessant en mooie beelden, maar supergoed is de serie wellicht niet. Bedankt voor de tip hier, anders had ik hem gemist

• Truus01
Truus01 schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 14:12:
Ik benoem hier eigenlijk maar kort de serie Murdaugh: Death in the Family, terwijl die toch ook echt het bekijken waard is.
De meeste interviews die ik nu heb gezien met Jason Clarke gaan ook over deze serie en hoe goed hij erin is.
Als je het verhaal niet kent (en ik kende het niet), dan is het nog spannend ook. Een beetje een 'who done it'.
Als je het verhaal wel kent (de interviewers) is het alsnog extreem goed gedaan.
En niet alleen de vertolking door Jason Clarke, maar ook Patricia Arquette en de andere acteurs.
Dus ook Murdaugh: Death in the Family, wilde ik nog even benadrukken.
(Op Hulu? Geen idee of het eigenlijk wel (al) ergens te zien is in NL...)

• Lindenberger
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:03
Op Disney+ is het te bekijken blijkbaar.

• Maikel64
ByteMe_ schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 11:30:
[...]

I see what you did there :+ Bij dit stuk had ik wel echt iets van: wtf man _O-

Qua setting gaat t wel weer de betere kant op. Het is niet alleen 'smerig', maar ook creepy. En er komt steeds meer een verhaal in over IT.
Om de serie te ondersteunen ben ik de 2 films nog eens gaan kijken.

Gaaf dat ze
spoiler:
dat huis met de put uit de films
terug laten komen. De puzzelstukjes beginnen dan net even beter op zijn plaats te vallen.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Bel-Air S4 is begonnen, 3 ep's beschikbaar :)

IMDb: "The Simpsons" The Day of the Jack-up (TV Episode 2025)
Mocht iemand de stem van de profiler denken te herkennen, dat kan kloppen, Supervisory Special Agent Emily Prentiss van Criminal Minds :D

[ Voor 74% gewijzigd door Raven op 24-11-2025 19:34 ]

Oscar Wilde

• Truus01
Stormtrooper schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 12:10:
Ik heb genoten van deze serie! Nu maar wachten op het antwoord van Netflix met volgens de geruchten "The Last Samurai Standing" als serie
Last Samurai Standing
En die is er. Ik heb tot nu toe de eerste 3 afleveringen gezien en ik vind het wel aardig. Op zich zou ik wel zeggen goed, maar ik heb het gevoel dat ik iets mis om het echt goed te noemen.
De actiescenes zijn goed.

• Stukfruit
  • Niet online
Mededeling voor fans van vreemdere dingen: het lijkt erop dat Stranger Things pas morgen online gaat.

Amerikaanse dagen zijn geen Nederlandse dagen.

(8 pm et = 2 am in NL)

[ Voor 4% gewijzigd door Stukfruit op 26-11-2025 15:13 ]

Dat zit wel Schnorr.

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:37

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Truus01 schreef op woensdag 26 november 2025 @ 08:22:
[...]

Last Samurai Standing
En die is er. Ik heb tot nu toe de eerste 3 afleveringen gezien en ik vind het wel aardig. Op zich zou ik wel zeggen goed, maar ik heb het gevoel dat ik iets mis om het echt goed te noemen.
Heb heel klein stukje van eerste aflevering gezien en ga zeker verder kijken. Zodra ik meer energie en focus heb. Kijk de laatste tijd eigenlijk helemaal niets door gebrek aan beiden. En lijst van dingen om te kijken groeit gestaag door hahahaha.

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Zeker, nodigt uit tot verder kijken. Al kijk ik niet voor realisme, maar ik wil vermaakt worden en dat doet het.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Truus01
Stormtrooper schreef op woensdag 26 november 2025 @ 15:58:
Heb heel klein stukje van eerste aflevering gezien en ga zeker verder kijken. Zodra ik meer energie en focus heb. Kijk de laatste tijd eigenlijk helemaal niets door gebrek aan beiden. En lijst van dingen om te kijken groeit gestaag door hahahaha.
Herkenbaar.

• Truus01
alienfruit schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 22:15:
Ja zeker, een fan van Koreaanse series. Zelf vind de Koreaanse series een stuk beter wat er momenteel uit Hollywood komt. Alleen soms dat overacting. Maar ja, erg genoten van The Psychical 100, One Dollar Layer, Eve, Mine, The Penthouse, Taxi Driver 1 & 2, Itaewon Class etc.
Seizoen 3 van Taxi Driver is begonnen.
Ik begin helaas meer moeite te krijgen om series te volgens in een taal die ik niet machtig ben, oftewel met ondertitels moet volgen. Het kost me veel energie.
Dus ik probeer er niet al te veel van te willen kijken.
Maar ik was ook al aan Trigger begonnen, maar nog niet verder gekomen dan de eerste aflevering.
En Mercy for None staat ook nog op mijn lijstje...

En dan nog wat Last Samurai Standing en wat Spaanse, Zweedse... Ach ja...
Oh tijd. Dat is natuurlijk ook nog een klein issue...

[ Voor 24% gewijzigd door Truus01 op 26-11-2025 17:57 ]

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:25
The Third Man schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 14:00:
Tulsa King, heb s01 met plezier gekeken, maar kan nog niet echt inkomen in s02. Merk op dat het nu echt mijn laatste keuze is als ik keuze heb tussen een paar nieuwe serie afleveringen..

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-12 17:50

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Gister begonnen met de The last frontier, best een goede serie, bedankt voor de tip @Truus01

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Stranger Things S05E01 tot (en met) S05E04 zijn beschikbaar :D

[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 27-11-2025 10:46 ]

Oscar Wilde

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-12 16:43
Raven schreef op donderdag 27 november 2025 @ 08:42:
Stranger Things S05E01 tot S05E04 zijn beschikbaar :D
Wel? Hier is S05E04 ook al beschikbaar ;)

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

Raven schreef op donderdag 27 november 2025 @ 08:42:
Stranger Things S05E01 tot (en met) S05E04 zijn beschikbaar :D
Ik ben er klaar voor! oOo :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QBwOg4Q9oSTNuFjE9hvpXKBpfus=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OTCBo5ioaY8u9ETPoZErCxsx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tCziEsMsIWhOqdGkic6cjWQBfNE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IhU4cFHYsbuxGT5RfgxCfVc5.jpg?f=fotoalbum_large

• Maikel64
Maikel64 schreef op maandag 24 november 2025 @ 15:17:
[...]

Om de serie te ondersteunen ben ik de 2 films nog eens gaan kijken.

Gaaf dat ze
spoiler:
dat huis met de put uit de films
terug laten komen. De puzzelstukjes beginnen dan net even beter op zijn plaats te vallen.
Om op bovenstaande terug te komen, na het opnieuw kijken van beide IT films moet ik mijn mening herzien dat sommige rare dingen in IT: Welcome to Derry compleet niet op z'n plaats lijken te zijn.

De gebeurtenissen in de serie passen perfect bij de sfeer uit de films. Hooguit dat ze iets goedkoper aanvoelen, maar daar zal het budget ook wel naar zijn.

Tot nu toe is de serie een prima ondersteuning voor de films :)

• Stukfruit
  • Niet online
De enige irritatiefactor bij mij is dat ze soms duidelijk een groen scherm gebruiken :P

Dat zit wel Schnorr.

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
zeroday schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 15:55:
[...]

Y: Marshals
The Dutton ranch
1944
The Madison

Dat zijn de 4 die momenteel in ontwikkeling zijn .. zover ik kan zien . 6666 is stalled / pending / uncertain ..
Y: Marshals ziet er prima uit. Krijg hier vooral Lioness vibes van. Officiële release is 1 Maart 2026 ;)

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:37

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Waar heb je die vandaan?

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

Duitse supermarkt (Rewe in dit geval). Volgens mij doen ze in Duitsland meer aan dit soort marketing.

• Truus01
Truus01 schreef op woensdag 26 november 2025 @ 08:22:
[...]

Last Samurai Standing
Alle 6 de afleveringen gezien. Goede serie. Maar het 'einde' is zo open als maar kan. En dat terwijl er niet eens een S02 klaar staat. Dus eer dat er komt...
Het zijn ook niet een paar stevige cliffhangers, maar het lijkt of ze halverwege zijn gestopt (imo). Er zijn wel een paar dingen netjes afgerond, maar het meeste niet.

Hopelijk 'gewoon' volgend jaar een S02, dan is het nog bij te houden, denk ik. Maar ik verwacht dat het wel langer zal duren dan een jaar.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Voor wie Family Guy volgt: IMDb: "Family Guy" Disney's Hulu's Family Guy's Hallmark Channel's Lifetime's...
Deze staat onder verschillende nummers vermeld: IMDB zegt S23.E20, bij mijn bronnen S24E00 en S00E63, is blijkbaar een special, vandaar de vage nummering(?).

Oscar Wilde

• Dagarkin
Iemand toevallig al Dark Winds gezien en benieuwd nar ervaringen. https://www.imdb.com/title/tt15017118/
Hij komt volgende week sowieso naar netflix en anders evt via rrrrr, aangezien de serie al van 2022 is.
Lijkt wel goed laatst nog Longmire gezien en daar speelde deze hoofdacteur ook in.

• Truus01
Dagarkin schreef op zondag 30 november 2025 @ 15:22:
Iemand toevallig al Dark Winds gezien en benieuwd nar ervaringen. https://www.imdb.com/title/tt15017118/

[YouTube: Dark Winds Season 1 Trailer | Rotten Tomatoes TV]

Hij komt volgende week sowieso naar netflix en anders evt via rrrrr, aangezien de serie al van 2022 is.
Lijkt wel goed laatst nog Longmire gezien en daar speelde deze hoofdacteur ook in.
Longmire vond ik goed. Dark Winds niet. Het begint best aardig (van wat ik me herinner), maar ik raakte al snel de interesse (en volgens mij de plot) kwijt.
Schijnt toch over het algemeen (erg) goed te worden gevonden. https://www.rottentomatoes.com/tv/dark_winds

• Dagarkin
Truus01 schreef op zondag 30 november 2025 @ 19:32:
[...]

Longmire vond ik goed. Dark Winds niet. Het begint best aardig (van wat ik me herinner), maar ik raakte al snel de interesse (en volgens mij de plot) kwijt.
Schijnt toch over het algemeen (erg) goed te worden gevonden. https://www.rottentomatoes.com/tv/dark_winds
Ben benieuwd gaat het wel een kans geven. Volgens mij qua series zo als Longmire, zijn die er weinig.

Justified ook ook behoorlijk ver gezien, maar op het eind afgehaakt en nu niet echt weer zin om dit op te pakken.

Een andere serie waar ik nu mee bezig ben Joe Pickett erg goed alleen helaas maar 2 seizoenen en nu bijna klaar. Deze serie scoort ook hoge cijfers, maar helaas toch een einde.

Dus hopelijk valt Dark Winds ook een beetje in deze rij.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Deze zie ik ook wel eens voorbij komen, weet niet meer bij welke dienst. Zijn er series waar je dit mee kan vergelijken?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Truus01
Dagarkin schreef op zondag 30 november 2025 @ 20:15:
[...]

Ben benieuwd gaat het wel een kans geven. Volgens mij qua series zo als Longmire, zijn die er weinig.

Justified ook ook behoorlijk ver gezien, maar op het eind afgehaakt en nu niet echt weer zin om dit op te pakken.

Een andere serie waar ik nu mee bezig ben Joe Pickett erg goed alleen helaas maar 2 seizoenen en nu bijna klaar. Deze serie scoort ook hoge cijfers, maar helaas toch een einde.

Dus hopelijk valt Dark Winds ook een beetje in deze rij.
Oh, zeker proberen, mijn smaak en wat voor mij nodig is van een serie om mijn aandacht vast te houden, hoeft niet gelijk te zijn aan die van jou.

Al heb ik juist Justified en Joe Picket wel ook volledig gevolgd. (En ook Justified: City Primeval, al was dat wel minder dan Justified.)

• Truus01
Gunner schreef op zondag 30 november 2025 @ 20:24:
[...]

Deze zie ik ook wel eens voorbij komen, weet niet meer bij welke dienst. Zijn er series waar je dit mee kan vergelijken?
Op zich wat hierboven genoemd wordt, Justified (en Justified: City Primeval) en Joe Pickett. Voor mij valt in dat rijtje ook wel Yellowstone, al is dat toch ook weer heel anders. Vanuit Yellowstone is het dan ook weer Territory. En dat is met dezelfde acteur als Longmire.
En eigenlijk ook naar de andere series van Taylor Sheridan, met name Landman. Maar ook Tulsa King en Mayor of Kingstown. Goede series, maar absoluut niet meer vergelijkbaar met Longmire.

Longmire werd dacht ik in het begin ook al ergens mee vergeleken. Ik moet even denken of ik nog weet wat dat was.
Ah, ik denk Tin Star. Oh wacht, die kwam erna... Dan is dat niet wat ik bedoelde, maar wel ook een goede enigszins vergelijkbare serie.
Vergelijkbaar is dan als soort small town cop die dingen op z'n eigen manier aanpakt.
En wat dat betreft is The Last Frontier dan weer vergelijkbaar, vooral met Tin Star...

Er is er sowieso nog een die ergens in dit lange toch wat ontspoord rijtje thuishoort, maar ik kom er even niet op. Iets als dark detectives, met een vrij recent seizoen, na een hele tijd niks. Met een bekende actrice in de hoofdrol als ook small town detective. En een native (als ik dat zo mag noemen) vrouw als partner. En ook weer in de kou, afgelegen. Ik vind het nog wel...
True Detective. En dan dus het 4e seizoen, Night Country. (Kan gekeken worden zonder die eerste 3 seizoenen gezien te hebben.)

Hier wordt ook nog eea aangeraden. Ik ben het niet met alles eens en sommige series (her)ken ik ook niet (meer). https://www.reddit.com/r/...e_longmire_and_justified/
En wat Reddit AI (?) zegt: https://www.reddit.com/an...0to%20Longmire&source=PDP

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Dagarkin schreef op zondag 30 november 2025 @ 15:22:

[YouTube: Dark Winds Season 1 Trailer | Rotten Tomatoes TV]

Is al een paar jaar geleden, maar volgens mij halverwege afgehaakt.

1883, 1923 en Yellowstone waren toen allemaal veel beter/sterker.

• Truus01
Zojuist de eerste twee afleveringen van The War Between the Land and the Sea gekeken.
IMDb: The War Between the Land and the Sea (TV Series 2025– )

Het is blijkbaar een spin-off van Doctor Who, maar vooralsnog kun je het gerust kijken, zonder dat je ooit iets van Doctor Who hebt gezien (zoals ik). Een paar keer dat er een doctor wordt genoemd en ik me afvroeg waar het over ging, en dat ik dacht 'oh ja, Doctor Who'.

Ik zag @Stukfruit in het Doctor Who-topic er negatief over schrijven, misschien is het dus zelfs een voordeel als je niks van Doctor Who kent.
Ik las vooraf online ook niet al te positieve opmerkingen, de critici geven gemiddeld 3/5.
Maar ik vond het wel vermakelijk. Niet heel goed, maar zeker niet slecht. En best grappig.
Ik ga in ieder geval de volgende aflevering weer kijken.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Midsomer Murders S25 is begonnen :) , blijkbaar zijn er nog mensen over om te vermoorden :+

Oscar Wilde

• Stukfruit
  • Niet online
Truus01 schreef op maandag 8 december 2025 @ 19:20:
Zojuist de eerste twee afleveringen van The War Between the Land and the Sea gekeken.
IMDb: The War Between the Land and the Sea (TV Series 2025– )

Het is blijkbaar een spin-off van Doctor Who, maar vooralsnog kun je het gerust kijken, zonder dat je ooit iets van Doctor Who hebt gezien (zoals ik). Een paar keer dat er een doctor wordt genoemd en ik me afvroeg waar het over ging, en dat ik dacht 'oh ja, Doctor Who'.

Ik zag @Stukfruit in het Doctor Who-topic er negatief over schrijven, misschien is het dus zelfs een voordeel als je niks van Doctor Who kent.
Ik las vooraf online ook niet al te positieve opmerkingen, de critici geven gemiddeld 3/5.
Maar ik vond het wel vermakelijk. Niet heel goed, maar zeker niet slecht. En best grappig.
Ik ga in ieder geval de volgende aflevering weer kijken.
Als je de reviews op Rotte Tomaat bekijkt (audience én critici) dan lijk ik er inderdaad niet ver naast te zitten met m'n negativiteit :)

Ik denk dat The Guardian het wel goed uitlegt:
Look, it’s fine. It’s solid entertainment for kids and I can see teenagers starting off sneering but falling under its spell soon enough. But when you have a spin-off series with such potential, when you couldn’t help but hope for something along the lines of RTD’s brilliant Years and Years for a younger demographic, it’s hard not to feel that The War Between the Land and the Sea is an opportunity wasted.
Als je beter gewend bent van een naam (RTD dus), dan neem je geen genoegen met dit.

Dat zit wel Schnorr.

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-12 14:41
"The war between ..." krijgt me toch net iets teveel negatieve reviews om er mij aan te wagen. Er moet toch al een serieuze belofte voor niet functioneel naakt zijn om mij daar aan te wagen :+

Via de link hierboven weer eens op Rotten Tomatoes terecht gekomen en dan ook op Cancelled And Renewed. Staan toch toch paar zaken op die ik interessant vond.

Zal eens kijken Of Platonic iets is. Stoor me soms beetje aan het hyperactieve van Seth Rogen (zoals in The Studio) maar wil het wel een kans geven
Platonic (2023–)Platonic (2023–)
Tweakers: N/A | IMDb: 7.2 | Genre: Comedy, Romance | Runtime: N/A | MPAA: TV-MA
Afbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/imdb.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/wikipedia.pngAfbeeldingslocatie: https://www.jeroensomhorst.eu/ubbgenerator/assets/youtube.png
Genereer je eigen UBB code review

Moet toegeven dat ik niet wist dat Kim Kardashian zich ook waagde aan "echt" acteren. Er zijn paar andere acteurs die ik wel nog kan appreciëren maar weet nog niet of ik Kardashian er bij neem. Heeft ook wel een echt lage score dus laat ik All's Fair waarschijnlijk aan mij passeren.

Is niet mijn soort programma maar dit zal toch een zware vergadering geweest zijn om deze te annuleren na blijkbaar 40 seizoenen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/r5Sl3b8.png

Is die lijst eigenlijk een beetje betrouwbaar? Ik zie daar bijvoorbeeld dit
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2uhPXOy.png
Ik dacht toch echt dat die geannuleerd was.

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 212 en 215

• Truus01
Raven schreef op maandag 24 november 2025 @ 17:29:
Bel-Air S4 is begonnen, 3 ep's beschikbaar :)
En nu is het afgelopen. Prima serie om te volgen. Vooral seizoen 1 was goed.
Maar ook prima laatste seizoen. Netjes alles afgerond. En leuk om wat bekende gezichten te zien (niet altijd per se nodig).

• ByteMe_
  • Niet online
IT ep 7 gezien, dit was nou echt de aflevering waarop ik hoopte, alle registers gingen open. Het voelde wel als een cliffhanger, maar er moet nog 1 ep komen dus. Ik ben een beetje bang dat die daardoor wat zal tegenvallen.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Er is een What if?/reboot/spinoff uitgekomen van de serie Spartacus. Genaamd Spartacus House of Ashur.

Een What if? zeg je? Ja. Want de premisse is "wat zou er gebeurd kunnen zijn als Ashur niet het loodje legde in de serie van 15 jaar geleden". Tot nu toe zijn er twee afleveringen uitgekomen en ik heb een beetje door de eerste heengeklikt. Hoewel het op het eerste gezicht er hetzelfde uitziet als de originele weet ik nog niet wat ik er van vind. Wellicht van het weekend maar eens voor gaan zitten.
Net als de eerste serie is het een soort The CW maar dan voor volwassenen. Dus aardig wat shots van mooie mensen die in verschillende stadia van ontkleding dingen doen die de Romeinen vroeger deden. Inclusief vrolijk bloedvergieten en grote-mensen-taalgebruik. Ben je meer een Doctor Who of Star Trek fan of kijk je graag met het hele gezin gezellig een serie (terwijl je kinderen verveeld op hun telefoon pielen), dan is deze serie waarschijnlijk niets voor jou. Of misschien wel als je pubers hebt. Lekker cringy dad jokes maken :P

Trailer dan maar:

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:48
Vrijdag schreef op woensdag 10 december 2025 @ 10:03:
Er is een What if?/reboot/spinoff uitgekomen van de serie Spartacus. Genaamd Spartacus House of Ashur.

Een What if? zeg je? Ja. Want de premisse is "wat zou er gebeurd kunnen zijn als Ashur niet het loodje legde in de serie van 15 jaar geleden". Tot nu toe zijn er twee afleveringen uitgekomen en ik heb een beetje door de eerste heengeklikt. Hoewel het op het eerste gezicht er hetzelfde uitziet als de originele weet ik nog niet wat ik er van vind. Wellicht van het weekend maar eens voor gaan zitten.
Net als de eerste serie is het een soort The CW maar dan voor volwassenen. Dus aardig wat shots van mooie mensen die in verschillende stadia van ontkleding dingen doen die de Romeinen vroeger deden. Inclusief vrolijk bloedvergieten en grote-mensen-taalgebruik. Ben je meer een Doctor Who of Star Trek fan of kijk je graag met het hele gezin gezellig een serie (terwijl je kinderen verveeld op hun telefoon pielen), dan is deze serie waarschijnlijk niets voor jou. Of misschien wel als je pubers hebt. Lekker cringy dad jokes maken :P

Trailer dan maar:

[YouTube: Spartacus: House of Ashur | Official Teaser | STARZ]
Trailer? Is dat die waar de hele wereld over viel omdat het een groot woke festival is? Waarbij Peter Mensah (wat zo'n beetje de opper gladiator was zeg maar, en de baas van de gladiatoren) vervangen is door een vrouw.
En dat terwijl er uberhaupt geen enkel bewijs is dat er uberhaupt vrouwelijke gladiatoren zijn geweest.

* RobertMe heeft na het zien van de trailer van toen in ieder geval besloten om deze serie over te slaan. Terwijl ik de originele (+ die prequel die ze tussendoor hebben gemaakt omdat de Spartacus acteur ziek was) gewoon goede series vond.

Edit/aanvulling:
Op mij komt het dan ook voornamelijk over als een (poging tot) makkelijke cash grab. Door deze oude toen populaire serie nu nog eens op te graven en te hopen dat de oude kijkers terugkeren. Maar vervolgens begint het al met "Ashur leeft weer", en gaat het verder met "nogal woke en niet geschiedenis getrouw".

[ Voor 7% gewijzigd door RobertMe op 10-12-2025 10:18 ]

• Internet Janny
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 21:20

Internet Janny

He does it for free

De eerste twee afleveringen heb ik al teveel piemels in vol ornaat gezien.

Zero compensation

• Truus01
Vrijdag schreef op woensdag 10 december 2025 @ 10:03:

Trailer dan maar:

[YouTube: Spartacus: House of Ashur | Official Teaser | STARZ]
Ik heb Spartacus (en Rome) niet gezien, was al niet zo mijn ding.
Toch begonnen aan dit, maar was er na een paar minuten helemaal klaar mee. En het "grote-mensen-taalgebruik", je duidt dan vast op schelden en zo, want de taal an sich is verschrikkelijk. Of laat de acteurs gewoon Engels praten, of doe er iets goeds mee. Nu wordt er Engels gepraat, maar alsof de taal nog niet ontwikkeld is. De uitgesproken zinnen zijn gewoon ingekort, er zijn allerlei woorden uitgehaald. En het slaat nergens op en klinkt nergens naar.

Misschien voor fans van het genre, inderdaad met veel naakt en bloed, dat het leuk is, maar niet voor mij.

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

Internet Janny schreef op woensdag 10 december 2025 @ 10:51:
De eerste twee afleveringen heb ik al teveel piemels in vol ornaat gezien.
Al dan niet echt, maar dat was ook mijn eerste indruk. :D Zo vermoeiend.

En het taalgebruik moet archaïsch zijn ja, maar het klinkt voornamelijk gekunsteld. Ook al vermoeiend.

[ Voor 19% gewijzigd door Elvhenk op 10-12-2025 11:02 ]

• Maikel64
ByteMe_ schreef op woensdag 10 december 2025 @ 09:40:
IT ep 7 gezien, dit was nou echt de aflevering waarop ik hoopte, alle registers gingen open. Het voelde wel als een cliffhanger, maar er moet nog 1 ep komen dus. Ik ben een beetje bang dat die daardoor wat zal tegenvallen.
Die aflevering was wel even een stap verder en gelijk in de hoogste versnelling. Wel tof om ook meer van het achtergrond verhaal te zien en gelijk mijn grootste vraag beantwoord te krijgen:
spoiler:
Waarom "IT" een clown heeft gekozen om zich te laten zien. Vanwege de aantrekkingskracht op kinderen dus.

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

Niet echt een serie, maar pfek om met kerst te kijken o<:)
The Room in the Tower op de BBC. Geen trailer gevonden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/990vzgcs1s0DHaQNO-gud8HP99A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/avzDSzVIv2ZCsHhbL2feqB16.jpg?f=fotoalbum_large

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Morgen begint IMDb: Man Vs Baby (TV Series 2025– )
edit: IMDb: Tomb Raider: The Legend of Lara Croft (TV Series 2024–2025) S02 ook :)

[ Voor 25% gewijzigd door Raven op 10-12-2025 19:31 ]

Oscar Wilde

• Truus01
Truus01 schreef op woensdag 26 november 2025 @ 17:56:
[...]

Seizoen 3 van Taxi Driver is begonnen.
Ik begin helaas meer moeite te krijgen om series te volgens in een taal die ik niet machtig ben, oftewel met ondertitels moet volgen. Het kost me veel energie.
Dus ik probeer er niet al te veel van te willen kijken.
Maar ik was ook al aan Trigger begonnen, maar nog niet verder gekomen dan de eerste aflevering.
En Mercy for None staat ook nog op mijn lijstje...

En dan nog wat Last Samurai Standing en wat Spaanse, Zweedse... Ach ja...
Oh tijd. Dat is natuurlijk ook nog een klein issue...
Ik ben gestopt met Taxi Driver seizoen 3. Het werd me nu toch echt te repetitief.
Trigger ben ik nog mee bezig, aflevering 3, maar ik twijfel. Ik vind het niet echt spannend of bijzonder. Dus ik en bang dat ik daar toch ook maar beter mee kan stoppen.
Kan ik dan kijken of Mercy for None wel wat is.
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste