• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
PatrickC schreef op maandag 28 september 2026 @ 14:02:
[...]

Aflevering 5 nog niet gezien van seizoen 2? Dat vond ik tot nu toe misschien wel de beste van beide seizoenen bij elkaar.
Gezien :Y Samen met aflevering 6 van deze week. Mijn mening: wel wol, weinig inhoud als je er de titel en het uitgangspunt bij meeneemt.

Waar deze serie aan lijdt is het Walking Dead-syndroom. Je haalt mensen binnen met een snufje sci-fi en doet alsof het daar echt om draait, maar eigenlijk zijn de overgebleven mensen de lopende doden en hangt de rest er by design half dood bij. Sci-fi of bovennatuurlijk gedrag afhandelen is niet het doel, net zoals Dark Matter hier ook vooral hypothetisch is en de aanwezigheid ervan op de mysterieuze box na nog niet kan worden aangetoond.

Ik heb weinig met die aanpak omdat het valse marketing is. Een serie zoals Severance laat zien dat je er prima zeep in kan stoppen zonder het overmatig aanwezig te laten zijn. Soms is het zelfs een goede toevoeging. Een Better Call Saul zou bijvoorbeeld niet kunnen bestaan zonder de ranzige hoeveelheid gore zeep die daarin gegoten is. Of de koffer in Pulp Fiction: uitstekende MacGuffin omdat de rest goed gedaan is waardoor de inhoud van de koffer je op zich weinig meer kan schelen.

Maar Dark Matter werkt voor mij jammer genoeg niet omdat het bijbehorende schrijfwerk lijkt te ontbreken.

Dat zit wel Schnorr.

Pagina: 1 ... 20 21 Laatste

Let op:
Zoals in de topic start staat:

POST GEEN SPOILERS!

In dit topic wordt over veel verschillende series gepraat, en er zijn altijd lezers die de serie waarover je post nog niet gezien hebben. Post daarom in dit topic dus geen spoilers, ook niet als je ze "netjes" in spoilertags zet.