• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:54
ArcticWolf schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 17:53:
Silo seizoen 3 ep 10 was echt epic damn... vond het hele seizoen wat matig omdat het erg langdradig en traag was (nog meer dan de voorgaande seizoenen), maar aflevering 10 maakte heel wat goed! Kan niet wachten op seizoen 4... nog maar 10 maanden te gaan :X
Idem hier. Werd opeens veel duidelijkheid gepropt op het einde van s3

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:38
The Legend schreef op zondag 6 september 2026 @ 12:52:
Ik was eigenlijk ook verbaasd dat Silo geen eigen topic heeft, maar ook te lui om er een aan te maken :P Dit is wel een serie zoals bijvoorbeeld Lost, waar er zoveel parallelle verhaallijnen zijn en bewuste hints in scènes zitten dat je daar eindeloos over kunt filosoferen :)
Is dat niet ook omdat er nu én veel meer content is én iedereen veel versplinterder kijkt? Oftewel: is dit niet (ook) een gevolg van streaming? En in dit geval bv dus ook dat de een steeds meteen de nieuwste EP kijkt en de ander het opspaart om het seizoen in een keer te kijken.
Ik vermoed dat daardoor een eind aan vele van die serie discussie topics is gekomen. Veel teveel content én veel meer spreiding in wie wanneer kijkt.

Zo moet ik bv nog steeds Paradise S02 kijken omdat ik niet het hele jaar Disney+ heb. En Paradise is in bepaalde mate ook zo'n serie die je meer inhoudelijk kunt bespreken / theorieën over kunnen gaan.

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Arjantje72 schreef op zondag 6 september 2026 @ 12:53:
[...]

Als er een lange tijd zit tussen een volgende seizoen, kijk ik eerst de laatste aflevering van het vorige seizoen opnieuw. Dan komt het meeste weer bovendrijven :)
Ik wacht tot een seizoen er compleet opstaat, dat duurt soms lang :+
Dat deed ik normaliter ook. Sinds kort zoek ik op Youtube naar een goede samenvatting van de voorgaande seizoenen. Erg prettig om binnen 10 - 15 min (die lengte kies ik tenminste) even volledig bijgepraat te worden.

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
True schreef op zondag 6 september 2026 @ 01:02:
[...]

Ik ben vastgelopen in S01, ep 5 of 6 geloof ik vond het te langdradig worden zonder dat het echt op gang kwam. In algemene zin dus wel eentje waar ik mij even overheen moet zetten?
Seizoen 1 bestond voornamelijk uit langzaam / snel / langzaam / snel maar over het algemeen waren alle afleveringen wel leuk (vond ik dan)... seizoen 2 vond ik wel beter gebalanceerd en seizoen 3 vond ik echt tergend langzaam en ineens bam :o

[ Voor 6% gewijzigd door ArcticWolf op 06-09-2026 14:33 ]

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:18
jeroenkb schreef op zondag 6 september 2026 @ 14:30:
[...]

Dat deed ik normaliter ook. Sinds kort zoek ik op Youtube naar een goede samenvatting van de voorgaande seizoenen. Erg prettig om binnen 10 - 15 min (die lengte kies ik tenminste) even volledig bijgepraat te worden.
Dat is een goed idee.

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:13
Man Silo springt er echt enorm boven uit alle series die nu spelen. Maar goed ik ben ook een post-apocolyptic-fan. Seizoen 3 is echt goed; nu een paar maanden wachten tot seizoen 4. Ze hebben het gelukkig allemaal achter elkaar geschoten.
spoiler:
Over dat het langdradig is ben ik het niet helemaal mee eens. Alle verhaallijnen leiden uiteindelijk tot het resultaat waar we nu ongeveer op zitten. Dialogen zijn ook niet zomaar maar worden uiteindelijk wel duidelijk. Veel details ook die je moet opvallen. Ik bedoel, het is geen Transformers maar er zit daadwerkelijk wel schot in de verhaallijnen.

[ Voor 45% gewijzigd door xzaz op 06-09-2026 16:35 ]

Schiet tussen de palen en je scoort!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:35
The Legend schreef op zondag 6 september 2026 @ 12:52:
Ik was eigenlijk ook verbaasd dat Silo geen eigen topic heeft, maar ook te lui om er een aan te maken :P Dit is wel een serie zoals bijvoorbeeld Lost, waar er zoveel parallelle verhaallijnen zijn en bewuste hints in scènes zitten dat je daar eindeloos over kunt filosoferen :)
Ik dacht dat dit was omdat het gebaseerd is op een boekenreeks en iemand die die boeken heeft gelezen gelijk kan spoilen en een discussie neer kan slaan in zo'n discussietopic.

Ik zat wel te denken om een soort algemeen 'lopende serie'-discussietopic te starten.
Want hier mogen we niet spoilen en kunnen we er niet op los redeneren. In "Welke serie heb je laatst gezien en wat vond je"-topic heb je het helemaal al gezien. En sommige series hoeven ook weer niet een eigen topic te hebben.

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:35
jeroenkb schreef op zondag 6 september 2026 @ 14:30:
[...]

Ik vergeet dat meestal...

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:34

Player1S

Probably out in the dark

ArcticWolf schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 17:53:
Silo seizoen 3 ep 10 was echt epic damn... vond het hele seizoen wat matig omdat het erg langdradig en traag was (nog meer dan de voorgaande seizoenen), maar aflevering 10 maakte heel wat goed! Kan niet wachten op seizoen 4... nog maar 10 maanden te gaan :X
was afgelopen week nog vrij dus seizoen 3 gekeken.
Vond het weer erg goed en wacht op S4.

enige wat ik niet helemaal snap is:
spoiler:
Dat die vent in Silo 1 zelfmoord pleegt nadat Silo 18 zichzelf heeft afgesloten van de failsafe.
Het is niet de eerste silo die gevallen is dus waarom is het nu opeens zo ingrijpend voor hem dat ie niet meer verder kan.
Heb ik toch teveel op mijn mobiel zitten turen en wat belangrijks gemist of moet ik wachten op S4 voor meer duidelijkheid?
Ook vond ik het op gegeven moment wel extreem duidelijk dat:
spoiler:
Daniel en Helen bewust uit elkaar gehouden werden zodat ze ieders in aparte silo terecht zouden komen.
Je zag ook al mijlenver aankomen dat er wel iets zou gebeuren waardoor ze de silo in moesten.
Gaf me ook wel beetje Fallout vibes. Daar wordt ook sterk de indruk gewekt dat de vault bouwers ook verantwoordelijk zijn voor de bommen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:18
Player1S schreef op maandag 7 september 2026 @ 15:09:
[...]

spoiler:
Dat die vent in Silo 1 zelfmoord pleegt nadat Silo 18 zichzelf heeft afgesloten van de failsafe.
Het is niet de eerste silo die gevallen is dus waarom is het nu opeens zo ingrijpend voor hem dat ie niet meer verder kan.
Heb ik toch teveel op mijn mobiel zitten turen en wat belangrijks gemist of moet ik wachten op S4 voor meer duidelijkheid?
spoiler:
Daniel en Helen bewust uit elkaar gehouden werden zodat ze ieders in aparte silo terecht zouden komen.
Je zag ook al mijlenver aankomen dat er wel iets zou gebeuren waardoor ze de silo in moesten.
Gaf me ook wel beetje Fallout vibes. Daar wordt ook sterk de indruk gewekt dat de vault bouwers ook verantwoordelijk zijn voor de bommen.
Vraag 1
spoiler:
Ik denk omdat ze Silo 17 al hadden uitgemoord hij het niet meer kon aanzien dat Silo 18 hetzelfde lot tegemoet ging, ondanks dat de failsafe onklaar gemaakt was
Vraag 2
spoiler:
De timing van het het event en de bom was iets te toevallig dus ja dat denk ik ook dat de makers van de Silo ook de bommen hebben gegooid. Er moesten per Silo een bepaald aantal mensen met bepaalde skills zitten en ik denk dat Daniel en Helen daardoor niet bij elkaar konden, Ze kregen (iig Daniel) ook de Vit D dus ze zouden elkaar toch niet herkennen of misschien als ze bij elkaar waren gebleven dat er dan wel memories uit het verleden naar boven zouden komen, zoals de relics bv.
jammer van de traagheid in het begin en nu net als het spannend wordt is het weer afgelopen.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Truus01 schreef op zondag 6 september 2026 @ 16:36:
[...]

Ik dacht dat dit was omdat het gebaseerd is op een boekenreeks en iemand die die boeken heeft gelezen gelijk kan spoilen en een discussie neer kan slaan in zo'n discussietopic.
Dat is inderdaad de reden waarom ik mij redelijk stilhoud over Silo: Ik heb de boeken gelezen.

Zoals bij de meeste verfilmingen zitten er verschillen in de boeken en de TV-serie. Soms zijn dat verschillen die prima te verklaren zijn omdat het een ander medium is, zoals het aantal (hoofd)rollen beperken, zodat iedereen het kan volgen. Maar soms zijn er ook verschillen die meer komen uit de koker van de TV-showrunner waar ik soms mijn twijfels bij heb waarom iets aangepast is.

Maar over het algemeen gezegd weet je in ieder geval de hoofdlijnen van het verhaal. En dan kun je je een stuk moeilijker mengen in een discussie, omdat je ook niemand wil spoileren. Neemt niet weg dat de serie een goede serie is.
Jammer dat het op AppleTV is, die lijken toch altijd de marketing mis te slaan (of gewoon geen marketing te doen).

There's no place like 127.0.0.1

• ArcticWolf
  • Niet online
Player1S schreef op maandag 7 september 2026 @ 15:09:
[...]

spoiler:
spoiler:
Wat ik ook niet snap is:
spoiler:
De mensen van Silo 17 konden gewoon zonder dood te gaan naar buiten omdat het niet toxic was, ze worden daarna vergast. Maar als de mensen van Silo 18 naar buiten gaan, gaan ze wel zsm dood... Bernard gaat na een minuut dood.
Lukas overleeft het blijkbaar wel met een gat in z'n suit?
Lijkt wel of er een circulaire toxic barrière rondom sommige silo's hangt?
Ik snap dit even niet...

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC

• FooLsKi
  • Laatst online: 22:49

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

-->8 hier stond een spoiler 8<---

[ Voor 96% gewijzigd door FooLsKi op 07-09-2026 22:35 . Reden: Had topic waarschuwing niet gezien... *schaamt zich* ]

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:34

Player1S

Probably out in the dark

ArcticWolf schreef op maandag 7 september 2026 @ 16:14:
[...]

Wat ik ook niet snap is:
spoiler:
De mensen van Silo 17 konden gewoon zonder dood te gaan naar buiten omdat het niet toxic was, ze worden daarna vergast. Maar als de mensen van Silo 18 naar buiten gaan, gaan ze wel zsm dood... Bernard gaat na een minuut dood.
Lukas overleeft het blijkbaar wel met een gat in z'n suit?
Lijkt wel of er een circulaire toxic barrière rondom sommige silo's hangt?
Ik snap dit even niet...
dat wordt wel verklaard IMHO
spoiler:
De drones kunnen zowel gas als conventionele wapens dragen. Je ziet/hoort ook tijdens Silo 17 uitbraak dat ze de mensen ook besproeien met gas.

Op het moment dat iemand naar buiten wordt gestuurd wordt ook Silo 1 geinformeerd door IT dus zorgen ze er voor dat er een drone in de lucht is die het gas kan verspreiden.

Dat Lukas met gat erin het overleefd is waarschijnlijk omdat ze dachten dat ie al doorgeschoten was dus niet meer actief naar hem keken waarna hij alsnog door kon.
Ze hebben geen gas gesproeid.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:00
Gisteren ook de laatste aflevering van Silo gezien. Ik vond het op een gegeven ogenblik wat traag worden qua tempo, maar de laatste afleveringen hebben dat ruimschoots goed gemaakt. Kan niet wachten op seizoen 4.

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:08
Ik had het ook al even benoemd in mijn review in het series topic:
spoiler:
en vond het geweldig te zien hoe Peter Gabriel (ben groot fan) een rode draad vormt in de serie.
Red Rain (S02E03) wordt gedraaid door Solo.
Harmonium (titel van S02E04). Dit instrument werd door Gabriel in zijn begindagen veel gebruikt in zijn nummers.
Come Talk to Me, gedraaid in de aftiteling van S04E01
Peter Gabriel zelf die een soundcheck doet bij de presentatie van de Silo's. (S04E09)
Hij speelt hier Here Comes the Flood (wat tekstueel ijzingwekkend passend is bij wat er te komen staat)

Online gaan al veel theorieën de ronde welke muzikale rol gabriel heeft gespeeld in Silo nummer 17. Leuk om eens op te zoeken.

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Zouden jullie aub de Silo discussie kunnen stoppen?

Tot nu toe gaat het allemaal goed met spoiler tags, maar ik durf het topic bijna niet meer te openen in de angst dat er dadelijk iemand enthousiast op de discussie ingegaan is maar de spoilers vergeten.

• ArcticWolf
  • Niet online
RobertMe schreef op zondag 6 september 2026 @ 13:25:
[...]

Is dat niet ook omdat er nu én veel meer content is én iedereen veel versplinterder kijkt? Oftewel: is dit niet (ook) een gevolg van streaming? En in dit geval bv dus ook dat de een steeds meteen de nieuwste EP kijkt en de ander het opspaart om het seizoen in een keer te kijken.
Ik vermoed dat daardoor een eind aan vele van die serie discussie topics is gekomen. Veel teveel content én veel meer spreiding in wie wanneer kijkt.

Zo moet ik bv nog steeds Paradise S02 kijken omdat ik niet het hele jaar Disney+ heb. En Paradise is in bepaalde mate ook zo'n serie die je meer inhoudelijk kunt bespreken / theorieën over kunnen gaan.
Star Trek SNG heeft bijv. wel een eigen topic, terwijl ik Silo veel beter vind (imho).

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:41

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
jeroenkb schreef op maandag 7 september 2026 @ 18:33:
Zouden jullie aub de Silo discussie kunnen stoppen?

Tot nu toe gaat het allemaal goed met spoiler tags, maar ik durf het topic bijna niet meer te openen in de angst dat er dadelijk iemand enthousiast op de discussie ingegaan is maar de spoilers vergeten.
Ik ben het hier wel mee eens, als er zoveel zwartgelakt moet worden dan gaat dat buiten de doelstelling van dit topic. Voor dergelijke discussie dan graag een apart topic openen :)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:38
Wellicht dan ook de topic waarschuwing bijwerken? "Post daarom in dit topic dus geen spoilers, ook niet als je ze "netjes" in spoilertags zet." is dan dus niet meer aan de orde. Al vaak genoeg gezien dat een enkele post met een spoiler in tag wordt verwijdert want "spoilers mogen niet". Maar een hele discussie in spoiler tags is blijkbaar wel prima?

• FooLsKi
  • Laatst online: 22:49

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

RobertMe schreef op maandag 7 september 2026 @ 21:48:
Wellicht dan ook de topic waarschuwing bijwerken? "Post daarom in dit topic dus geen spoilers, ook niet als je ze "netjes" in spoilertags zet." is dan dus niet meer aan de orde. Al vaak genoeg gezien dat een enkele post met een spoiler in tag wordt verwijdert want "spoilers mogen niet". Maar een hele discussie in spoiler tags is blijkbaar wel prima?
Ik had heel die waarschuwing niet opgemerkt, heb mijn post derhalve gewist. Excuses.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Pagina: 1 ... 19 20 Laatste

Let op:
Zoals in de topic start staat:

POST GEEN SPOILERS!

In dit topic wordt over veel verschillende series gepraat, en er zijn altijd lezers die de serie waarover je post nog niet gezien hebben. Post daarom in dit topic dus geen spoilers, ook niet als je ze "netjes" in spoilertags zet.