Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Een app voor de echte Tweakerts is gratiez:

Root Checker Pro

Overigens, mijn favoriete en tevens gratis + open source password manager genaamd Bitwarden heeft sinds vandaag ook een premium abonnement van slechts $10 per jaar. Denk aan encrypted file storage, 2FA, priority support etc. Is een erg interessant alternatief op alle andere dure password managers en heeft bij de gratis variant al enorm veel (multi platform & sync bijv.) wat je elders alleen krijgt bij betaling.

/Dit lijkt wel een gesponsord bericht _O-

[ Voor 7% gewijzigd door Luca op 28-07-2017 12:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 17:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Voor de fans van het spelletje 2048 (2+2 samenvoegen geeft 4, 4+4= 8 etc tot dat je naar 1024 + 1024 = 2048 gaat: de ad-free versie van Estoty's 2048 is (tijdelijk?) gratis....

Afbeeldingslocatie: https://lh6.ggpht.com/m1RgC82gd2iVTVfNIGzfydhPYNWNgP6UgmA8Odc4WEkV7wPDRwCQBOevMmTaaZGw3jU=h900-rw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Mij is opgevallen dat in gedeinstalleerde apps vaak nog (lang) als geinstalleerd geregistreerd staan in Google Play, heeft iemand een idee hoe/wanner dat wordt bijgewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:56
je hebt als het goed is 2 overzichten. 1 (onder tab geinstalleerd) overzicht waarin je alles ziet wat er op je telefoon staat (en welke via de play store geinstalleerd zijn). Deze hoort up-to-date te zijn.
Daarnaast heb je volgens mij ook een tab genaamd bibliotheek. Hier zie je alle apps die je ooit hebt geinstalleerd op elk device.

[ Voor 6% gewijzigd door avec_style op 04-08-2017 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
avec_style schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:13:
je hebt als het goed is 2 overzichten. 1 overzicht waarin je alles ziet wat er op je telefoon staat (en welke via de play store geinstalleerd zijn). Deze hoort up-to-date te zijn.
Daarnaast heb je volgens mij ook een tab genaamd library. Hier zie je alle apps die je ooit hebt geinstalleerd op elk device.
De "Installed"-lijst onder "My apps & games" klopt uiteraard, de betreffende app heb ik uit de "Library" lijst waar hij natuurlijk nog te vinden was verwijderd. Wat niet klopt is de status in Google Play per web, daar staat de betreffende App nog als geinstalleerd op de device waarvan ik hem heb gewist geregistreerd, en ik kan hem dan bijvoorbeeld ook niet op mijn Whishlist zetten in de Apps & games-store van Google Play app op de telefoon, of per web.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Van 0,79 tijdelijk gratis.

Google Play: Bluetooth Mono Media waarmee je media audio (app audio) kunt forceren naar Bluetooth audio apparaten die dat eigenlijk niet ondersteunen maar alleen het handsfree telefoonprotocol ondersteunen. Ik heb daarvoor al eens wat anders geprobeerd te gebruiken dat veel bredere functionaliteit had maar dat werkte niet betrouwbaar. Beetje hit and miss. Dit lijkt wel betrouwbaar te werken. Misschien juist omdat dit de enige functie er van is.

Ik begrijp(?) dat de output mono is omdat die telefoonmodus alleen maar mono geluid doorgeeft maar de audiodevices die alleen maar die telefoonmodus ondersteunen en niet óók media-audio zullen vaak ook maar één speakertje hebben, zoals mijn Motorola H300 waarmee het goed werkt.

Afbeeldingslocatie: https://www.evertek.com/imageshare/H/300x300/H300-BLK-R-unit.jpg

En natuurlijk kun je geen betere audiokwaliteit verwachten dan waartoe dergelijke kleine speakertjes die voor telefoonaudio bedoeld zijn toe in staat zijn maar misschien dat die handsfree audio ook als onderdeel van de standaard op per definitie een lagere kwaliteit verstuurd wordt. Daar heb ik me niet in verdiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Welke app gebruiken jullie voor file transfer over je eigen wifi netwerk? Ik gebruikte altijd ES File explorer, maar tegenwoordig zit daar zoveel crap in dat ik op zoek ben naar een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-09 15:56
RekZ schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 00:23:
Welke app gebruiken jullie voor file transfer over je eigen wifi netwerk? Ik gebruikte altijd ES File explorer, maar tegenwoordig zit daar zoveel crap in dat ik op zoek ben naar een alternatief.
Ik gebruik AirDroid meestal.

PSN ID: Beest41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
SCARfaceE schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 00:25:
[...]

Ik gebruik AirDroid meestal.
Ja, die gebruikte ik 'vroeger' ook regelmatig, maar het liefst doe ik alles gewoon via een FTP programma ipv in browser.

Maar ik zal Airdroid weer eens proberen, de laatste keer dat ik het gebruikt heb was op m'n eerste Android telefoon, de HTC Desire :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-09 15:56
RekZ schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 00:28:
[...]

Ja, die gebruikte ik 'vroeger' ook regelmatig, maar het liefst doe ik alles gewoon via een FTP programma ipv in browser.

Maar ik zal Airdroid weer eens proberen, de laatste keer dat ik het gebruikt heb was op m'n eerste Android telefoon, de HTC Desire :+
Je zou Solid Explorer kunnen proberen. De beste file explorer die ik ken en ondersteunt ook FTP.

PSN ID: Beest41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
SCARfaceE schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 00:30:
[...]

Je zou Solid Explorer kunnen proberen. De beste file explorer die ik ken en ondersteunt ook FTP.
Die had ik net geprobeerd, maar dat is eerst een 7 of 14daagse trail en daarna mag ik geloof ik betalen voor FTP. Als echte Hollander heb ik liever een gratis app :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 14:18
RekZ schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 00:32:
[...]

Die had ik net geprobeerd, maar dat is eerst een 7 of 14daagse trail en daarna mag ik geloof ik betalen voor FTP. Als echte Hollander heb ik liever een gratis app :+
Nou ideaal dan voor je: Google Play: Solid Explorer FTP Server

De ftp server plugin is gratis

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
reyals schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 00:57:
[...]

Nou ideaal dan voor je: Google Play: Solid Explorer FTP Server

De ftp server plugin is gratis
Werkt goed, thnx

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Een beetje late reactie zie ik, maar ik gebruik al jaren Total Commander. Daarvoor is ook een FTP (cliënt) plugin en een LAN/samba plugin.
Vroeger heb ik ook ES Explorer en Root Explorer gebruikt, maar die vond ik toch minder handig of mooi.

[ Voor 3% gewijzigd door gwystyl op 05-08-2017 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 12:13
Welke app gebruiken jullie voor brandstof prijzen?

Ik heb nu 'Tanken' van MKB Brandstof, de anwb app en direct lease tankservice gebruikt, maar alle 3 leveren ze niet kloppende prijzen van de stations hier in de buurt.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 12:33
Hmmbob schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 22:42:

Ik heb nu 'Tanken' van MKB Brandstof, de anwb app en direct lease tankservice gebruikt, maar alle 3 leveren ze niet kloppende prijzen van de stations hier in de buurt.
Ben nog geen app tegengekomen die recente brandstofprijzen heeft. Ik weet wel dat Sygic brandstofprijzen heeft, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Bij de meeste ben je afhankelijk van user input of gegevens van tankpassen. Beide hebben een zekere vertraging, dus lopen beide varianten wat achter. Bij Waze worden doorgegeven prijzen gelijk doorgegeven aan andere gebruikers, maar als een tankstation en paar dagen niet wordt bijgewerkt loopt die dus ook een paar dagen achter.
Ik kijk soms op de website van mijn leasemaatschappij/tankpas, MTC, of op www.brandstof-zoeker.nl

Beide zijn redelijk om een indruk te krijgen van welke stations in het algemeen goedkoop zijn, maar zitten er regelmatig één of twee cent naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Thom2289 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 22:44:
...
Ben nog geen app tegengekomen die recente brandstofprijzen heeft. Ik weet wel dat Sygic brandstofprijzen heeft, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Sygic betrekt de brandstofprijzen voor de VS, Canada en een aantal Europese landen (niet NL en B) volgens eigen zeggen van OPIS, in F en D staan in sygic bij veel stations dan ook prijzen, of ze kloppen heb ik eerlijk gezegd nooit bekeken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:55

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ik gebruik DirectLease Tankservice, ik vind hem vrij accuraat; zit er soms wel 1 cent naast, maar nooit grote verschillen eigenlijk.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Dag mensen.

Een korte vraag die wellicht door 1 van jullie makkelijk te beantwoorden is.
Ik heb 2 Android tablets gekocht voor de kinderen, en ik zou graag met hun videobellen. Anno 2017 volgens mij niet zo spannend meer.

Nu heb ik die tablets kinder-proof gemaakt zodat er geen onzin gekeken kan worden, derhalve dat ik geen chat-apps of andere uitgebreide apps wil installeren die "ook" kunnen videobellen.

Momenteel gebruiken we Google Hangouts, maar dat werkt totaal niet naar het zin. Ik ben al aan het rommelen geweest met Duo, Fiber, Skype, Whatsapp Light, en zo'n beetje alle top 10 apps in de Google Playstore, en eigenlijk kan alleen Google DUO mij bekoren.

Kennelijk hebben al deze apps een telefoonverbinding of SMS nodig om te kunnen functioneren, en dat is precies wat ik niet wil. Ik zoek dus een app die kan videobellen op basis van email adressen. Bij voorkeur ook nog eens zo simpel als DUO uitgevoerd...alleen videobellen, niet meer niet minder.

De vraag is dus ...is het iemand echt gelukt om DUO zonder actieve telefoonverbinding aan de gang te krijgen (mij niet ondanks alle how-to's ) of weet iemand een andere app die veel gelijkenis heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Facebook messenger. Heb je wel een account voor je kinderen nodig... Mijn zoontje heeft zo'n account maar kan daar zelf ook niet bij. Hij kan alleen met de opa's, oma's, ons en z'n beste vriendje contact opnemen via messenger. Ook hij (7) zit in een dichtgesleutelde omgeving.

[ Voor 9% gewijzigd door Hmmbob op 07-08-2017 22:53 ]

• MENACExz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-09 16:09

Zelf gebruik ik Benzine Jip, misschien het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
begintmeta schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:17:
[...]

De "Installed"-lijst onder "My apps & games" klopt uiteraard, de betreffende app heb ik uit de "Library" lijst waar hij natuurlijk nog te vinden was verwijderd. Wat niet klopt is de status in Google Play per web, daar staat de betreffende App nog als geinstalleerd op de device waarvan ik hem heb gewist geregistreerd, en ik kan hem dan bijvoorbeeld ook niet op mijn Whishlist zetten in de Apps & games-store van Google Play app op de telefoon, of per web.
Een week later is de status nog ongewijzigd, ook weer installeren en deinstalleren helpt niet. Nog maar wat langer wachten, het lijkt erop dat Play deinstallaties gewoon niet goed bijhoudt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13:36
Zijn er meerdere die deze melding krijgen tijdens het installeren van swiftkey toetsenbord? Is swiftkeyboard tegenwoordig een keylogger geworden?

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/n9dWRa/Screenshot_2017_08_12_19_24_42_022_com_android_settings.png

edit: Zelf mijn antwoord gevonden https://support.swiftkey....rd-numbers-and-passwords-

Vind het als nog zo vreemd.

[ Voor 113% gewijzigd door Sokucho op 12-08-2017 19:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Waarschuwing krijg je bij het installeren van álle keyboards, niet alleen Swiftkey.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 00:05
gwystyl schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 14:30:
Voor de fans van het spelletje 2048 (2+2 samenvoegen geeft 4, 4+4= 8 etc tot dat je naar 1024 + 1024 = 2048 gaat: de ad-free versie van Estoty's 2048 is (tijdelijk?) gratis....
Blijft een leuk spel, maar wel iets wat je moet spelen als je heel veel tijd hebt.
Heb het gespeeld tijdens de vlucht naar Marrakech, uiteindelijk tot 16348 gekomen, toen gingen we landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:44

JT

VETAK y0

Fugitive2008 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 14:51:
[...]

Dit is misschien een optie maar goed weet niet of de bestandsgrootte een rol speelt.
WhatsApp Update
alesandro_46 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 15:08:
[...]

Bedoel je misschien Airdroid? Zelf gebruik ik Pushbullet om spulletjes over en weer te sturen tussen PC <-> telefoon.
rens-br schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 15:45:
[...]

Google Play: Resilio Sync voorheen was dit Bittorrent sync. Het programma is decentraal, wat betekend dat er geen centrale server is.
jmk schreef op zondag 16 juli 2017 @ 11:13:
[...]

Je kan met Solid Explorer een FTP server draaien(als gratis plugin). Vervolgens kan je op ieder ander apparaat in het netwerk met een FTP client dingen downloaden van de server. Solid explorer is betaald maar er zijn vast gratis en open source alternatieven. Helaas net niet zo makkelijk als klick and go maar het komt in de buurt. Solid explorer werkt ook in accespoint mode, dus een gedeeld netwerk tussen beide apparaten zou niet mogelijk hoeven zijn(voor bijvoorbeeld in de trein)
Je kan Solid explorer gratis testen.

Filedrop is gemaakt om bestandsuitwisseling tussen Desktop(of Mac) en een Mobiel makkelijk te maken.
CaptJackSparrow schreef op zondag 16 juli 2017 @ 13:01:
[...]

Google Play: WiFi/WLAN Plugin for Totalcmd

Maar als het incidenteel is kun je ook gewoon vanuit een file manager 'Share' kiezen en dan Bluetooth kiezen en het naar een gepaird device sturen. Werkt ook. :)
Ik heb het gevonden :D Google Play: Dukto

Gisteren zeer snel een transfer gestart van 2gb foto's tussen 2 telefoons :D

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Tasker is in de aanbieding, zeer de moeite waard om mee te delen uiteraard: van drie naar 1 euro (0,99).

De uitverkoopactie loopt af over vijf dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Iemand een suggestie over hoe - zonder ingewikkeld te doen - mijn afspraken in Outlook 2013 te synchroniseren met mijn Android telefoon zonder alles via een Google account te sluizen? Heb ondertussen begrepen dat het net zo heel simpel is, of ik zoek gewoon verkeerd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Sanction schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:14:
Iemand een suggestie over hoe - zonder ingewikkeld te doen - mijn afspraken in Outlook 2013 te synchroniseren met mijn Android telefoon zonder alles via een Google account te sluizen? Heb ondertussen begrepen dat het net zo heel simpel is, of ik zoek gewoon verkeerd. :P
Of: Je exchange account toevoegen in Gmail
Of: Outlook / Exchange for Android installeren
Of: Een andere app die exchange accounts ondersteunt installeren

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:48:
[...]

Of: Je exchange account toevoegen in Gmail
Of: Outlook / Exchange for Android installeren
Of: Een andere app die exchange accounts ondersteunt installeren
Als het echt om outlook gaat, zonder gekoppelde service, gaat dat niet werken natuurlijk, volgens mij kan outlook adresboeken alleen naar csv of excel (of pst) exporteren (nieteens naar vcards...). De csv-bestanden zijn echter niet direct in hat standaardadresboek van android te importeren

Er zullen echter zeker wel tools of scripts zijn die ofwel de excel-csvs kunnen importeren in het androidadresboek, of de csv-bestanden kunnen omzetten naar vcards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Outlook is een schil, zoals ook bijvoorbeeld Thunderbird. En die schil toont vziw de data die in een Exchange account zit of in een Office 360 account. Dus als je die data op een Android toestel wil hebben, zal je een app moeten gebruiken die dat ondersteunt. Niks exporteren en importeren, gewoon syncen van de betreffende data.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Laatst online: 19-09 18:31
In Outlook is het ook mogelijk om afspraken/contactpersonen toe te voegen die simpelweg lokaal opgeslagen worden, en niet gekoppeld aan een Exchange (of ander) account. In dat geval gaat wat @begintmeta zegt wel op.

Uit alleen 'afspraken in Outlook' kun je verder niet opmaken hoe dat hier zit, dat zal @Sanction moeten toelichten als hij meer antwoorden wil dan wat giswerk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

@Arrne Dat (lokaal opslaan) wist ik niet. Maar ik gebruik Outlook dan ook alleen voor mijn zakelijke email en calendar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 23:13
Kijk maar eens naar deze app: nine.
Was voor mij de oplossing na lang zoeken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Aloysxda schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:35:
Kijk maar eens naar deze app: nine.
Was voor mij de oplossing na lang zoeken !
Nine is inderdaad een van de betere apps in de play store. Kost wat (tientje) maar dan hebbie ook wat. Heb nog geen seconde spijt gehad van die aankoop en gebruik het inmiddels ruim 4 jaar lang dagelijks.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Tasker in de aanbieding voor 1/3 van de prijs. Van €2,99 voor €0,99

Google Play: Tasker

OfficeSuite Pro + PDF van €15,99 voor €0,10

Google Play: OfficeSuite Pro + PDF

Fraction Calculator + Math Pro van €3,19 nu nog een halve dag gratis.

Google Play: Fraction Calculator + Math PRO

Framed. Een origineel spel waarin je een bewegend stripverhaal in de juiste volgorde moet zetten om het te doorlopen. Lekker relaxed spel. Van €3,39 voor €0,10

Google Play: FRAMED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:22:
[...]

Nine is inderdaad een van de betere apps in de play store. Kost wat (tientje) maar dan hebbie ook wat. Heb nog geen seconde spijt gehad van die aankoop en gebruik het inmiddels zo'n 5 jaar lang dagelijks.
Wat maakt Nine zo'n goede app dan? Ik heb de naam van de app vaker (positief) voorbij zien komen, maar het is me niet meteen duidelijk wat de toegevoegde waarde is t.o.v. bijvoorbeeld de Gmail app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Arrne schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:32:
[...]

Wat maakt Nine zo'n goede app dan? Ik heb de naam van de app vaker (positief) voorbij zien komen, maar het is me niet meteen duidelijk wat de toegevoegde waarde is t.o.v. bijvoorbeeld de Gmail app.
Sowieso kon Nine al (goed) met Exchange om gaan ruim voordat dat met Gmail kon. Daarnaast is Nine erg overzichtelijk en was het een van de eerste apps met een conversation view. De sync opties zijn erg ruim, security policy is niet perse telefoon wide maar kan je ook app wide instellen. Thema opties, de app gaat goed om met mappen die je in Outlook aangemaakt hebt, met auto reply (bij afwezigheid bijvoorbeeld), handtekeningen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:13
Arrne schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:32:
[...]

Eigen security afhandeling (sommige exchange servers forceren een pincode ipv fingerprint of patern), nine zorgt ervoor dat deze maatregel alleen van toepassing is binnen de app, en niet op je hele toestel.

syncen van outlook/exhange notes en tasks

per map notificaties instellen

regelmatig updates

per map sync instellingen aanpassen

...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Welke mail client heeft clustering zoals Typeapp?

Is Tasker het geld waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:36:
[...]

Sowieso kon Nine al (goed) met Exchange om gaan ruim voordat dat met Gmail kon. Daarnaast is Nine erg overzichtelijk en was het een van de eerste apps met een conversation view. De sync opties zijn erg ruim, security policy is niet perse telefoon wide maar kan je ook app wide instellen. Thema opties, de app gaat goed om met mappen die je in Outlook aangemaakt hebt, met auto reply (bij afwezigheid bijvoorbeeld), handtekeningen etc.
Prulleman schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:39:
[...]

Eigen security afhandeling (sommige exchange servers forceren een pincode ipv fingerprint of patern), nine zorgt ervoor dat deze maatregel alleen van toepassing is binnen de app, en niet op je hele toestel.

syncen van outlook/exhange notes en tasks

per map notificaties instellen

regelmatig updates

per map sync instellingen aanpassen

...
Ik wilde de app toch maar eens proberen, maar las dat het niet mogelijk is om (gewone) Gmail accounts toe te voegen. :? Helaas, dan gaat het over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Arrne schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 20:49:
[...]

[...]

Ik wilde de app toch maar eens proberen, maar las dat het niet mogelijk is om (gewone) Gmail accounts toe te voegen. :? Helaas, dan gaat het over.
Nee, het is echt specifiek voor exchange accounts.. op zich wel jammer, zou Gmail er best ook in willen hebben

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-09 22:14
Sanction schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:14:
Ik gebruik https://www.google.nl/url...Kuw8dZAo0W7pzOl9-MYhV6Jzg en ben uiterst tevreden.

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-09 15:38

Arethusa

Niet die server

MailWise is dan misschien iets?

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Kan iemand mij zeggen waarom ik Tasker zou verkiezen boven MacroDroid? Ik heb wel wat gezocht en wat je vooral leest is dat MacroDroid een Tasker met fatsoenlijke interface is. En toch lijken veel mensen nog voor Tasker te kiezen.

En weet iemand verder of er een app is die ervoor zorgt dat je telefoongeluid 's nachts alleen werkt van bepaalde contacten? Ik wil 's nachts 0 telefoongeluid behalve als bijvoorbeeld ouders bellen.

[ Voor 22% gewijzigd door JT op 17-08-2017 00:23 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

JT schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 23:42:
Kan iemand mij zeggen waarom ik Tasker zou verkiezen boven MacroDroid? Ik heb wel wat gezocht en wat je vooral leest is dat MacroDroid een Tasker met fatsoenlijke interface is. En toch lijken veel mensen nog voor Tasker te kiezen.

En weet iemand verder of er een app is die ervoor zorgt dat je telefoongeluid 's nachts alleen werkt van bepaalde contacten? Ik wil 's nachts 0 telefoongeluid behalve als bijvoorbeeld ouders bellen.
Ik kan niets zeggen over tasker uit eigen ervaring , maar ik heb hetzelfde als jij gelezen en gebruik sinds eergisteren macrodroid. Werkt perfect.

Ik heb starred/favoriete contacten en aangegeven bij de 'niet storen' functie onder instellingen dat alleen die contacten geluid mogen maken. Standaard Android functie sinds 6 of al bij 5, dat weet ik niet zeker.

[ Voor 4% gewijzigd door albino71 op 17-08-2017 01:15 ]

Te koop....

• Luca
  • Laatst online: 12-09 15:17
JT schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 23:42:

Ik gebruik MacroDroid een paar maanden en dacht "Hé, laat ik Tasker eens proberen". Mijn god, wat een onnodig ingewikkelde app is dat. Zit echt complex en onduidelijk in elkaar.

Op je laatste vraag: Dit zit tegenwoordig standaard ingebakken in het OS. Niet Storen-modus inc. favoriete contacten, welke je kan toewijzen in de Contacten/telefoon-app. Niet Storen-modus: Telefoon instellingen -> Geluid -> Niet storen -> Als Prioriteit toestaan -> Berichten + oproepen alleen van contacten met ster.

• Ikkuh84
  • Laatst online: 13:41
Gebruik eigenlijk al sinds mijn eerste smartphone (HTC Legend _/-\o_ ) Tasker. Zou nu niet meer zonder kunnen (net als root). De leercurve is inderdaad best hoog, maar met alle communities kom je er zeker wel uit.

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik zoek een goede call blocker (liefst ook SMS erbij) voor mijn OnePlus 2. Er bestaan enorm veel apps die dit doen waarvan ik er al diverse heb geprobeerd, maar ze laten of de telefoontjes gewoon door of ze sturen ze naar je voicemail. Ook via diverse Xposed modules heb ik niets gevonden.

Iemand tips? :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

@pven Heeft het toestel geen 'do not disturb' modus standaard in de software ingebakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 09:50:
@pven Heeft het toestel geen 'do not disturb' modus standaard in de software ingebakken?
Ik kan het hele toestel uiteraard op stil zetten, maar ik wil slechts bepaalde nummers blokkeren. Of bedoel je iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
pven schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 09:51:
[...]

Ik kan het hele toestel uiteraard op stil zetten, maar ik wil slechts bepaalde nummers blokkeren. Of bedoel je iets anders?
Kan de standaard telefoonapp van Google dat niet?
Google Play: Telefoon

[ Voor 15% gewijzigd door begintmeta op 23-08-2017 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

pven schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 09:51:
[...]

Bij Samsung laat Do not disturb geen enkel gesprek door, daar hoef je het geluid niet voor uit te zetten. Alles gaat rechtstreeks naar de voicemail. Behalve exceptions.

Exceptions kunnen zijn: specifieke nummers, favoriete contacten en (ook optioneel) Repeat callers (die dus twee keer binnen 15 minuten proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
AllSeeyinEye schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 09:53:
[...]

Bij Samsung laat Do not disturb geen enkel gesprek door, daar hoef je het geluid niet voor uit te zetten. Alles gaat rechtstreeks naar de voicemail. Behalve exceptions.

Exceptions kunnen zijn: specifieke nummers, favoriete contacten en (ook optioneel) Repeat callers (die dus twee keer binnen 15 minuten proberen.
Volgens mij moet het geblokte niet naar voicemail gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
begintmeta schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 09:53:
[...]

Kan de standaard telefoonapp van Google dat niet?
Google Play: Telefoon
De standaard-app van Oneplus in ieder geval niet, daar heb je alleen de optie om nummers rechstreeks naar je voicemail te laten gaan.
begintmeta schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 09:55:
[...]

Precies: ik heb een paar nummers waarvan ik het niet wil weten als ze mij bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

begintmeta schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 09:55:
[...]

Oh, echt blokkeren! haha, had ik niet zo begrepen (nog nooit een nummer geblokkeerd...) Dat kan de Samsung dialer ook standaard al, net als de Google Dialer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 09:56:
[...]

Oh, echt blokkeren! haha, had ik niet zo begrepen (nog nooit een nummer geblokkeerd...) Dat kan de Samsung dialer ook standaard al, net als de Google Dialer
Staat de Google Dialer in de Play Store? Ik kan het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
pven schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 09:56:
[...]

De standaard-app van Oneplus in ieder geval niet, daar heb je alleen de optie om nummers rechstreeks naar je voicemail te laten gaan.
...
Je kan eens wat alternatieve dialers uitproberen.
pven schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:10:
[...]

Staat de Google Dialer in de Play Store? Ik kan het niet vinden.
Ik had een link naar de playstore in mijn eerdere post gezet, maar ik heb geen idee of die voor iedereen zichtbaar zou moeten zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door begintmeta op 23-08-2017 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
begintmeta schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:10:
[...]

Je kan eens wat alternatieve dialers uitproberen.
Dat is meteen ook weer de ellende: ik heb er al aardig wat geprobeerd, Contacts+ is een erg goede maar die vreet net te veel resources. Google Dialer lijkt me prima, maar die mag ik blijkbaar niet downloaden.

Keuze-stress ... ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Laatst online: 20-09 13:33

Eric_Cantona

"Au Revoir"

pven schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:11:
[...]

Dat is meteen ook weer de ellende: ik heb er al aardig wat geprobeerd, Contacts+ is een erg goede maar die vreet net te veel resources. Google Dialer lijkt me prima, maar die mag ik blijkbaar niet downloaden.

Keuze-stress ... ;-)
Zoek 'm dan eens op apkmirror op, dl-en en installeren, klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
pven schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 09:42:
Ik zoek een goede call blocker (liefst ook SMS erbij) voor mijn OnePlus 2. Er bestaan enorm veel apps die dit doen waarvan ik er al diverse heb geprobeerd, maar ze laten of de telefoontjes gewoon door of ze sturen ze naar je voicemail. Ook via diverse Xposed modules heb ik niets gevonden.

Iemand tips? :)
Root Call Blocker heb ik goede ervaringen mee. Kan je inkomende gesprekken van ongewenste nrs. (in een fractie van een seconde) automatisch laten opnemen en ophangen, zodoende komt die persoon niet bij je voicemail. Persoon die je probeert te bellen zal het snel opgeven en jij hebt niets door, SMS block doet ie ook. Zet je logging uit, dan weet je zelf ook achteraf niet dat de nrs. je hebben gecontact. Deze app is alleen niet gratis.

[ Voor 16% gewijzigd door Chris.nl op 23-08-2017 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Eric_Cantona schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:12:
[...]

Zoek 'm dan eens op apkmirror op, dl-en en installeren, klaar :)
Helaas: als ik hem download en installeern, dan volgt de melding 'App not installed'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

@pven Waarom niet de native One Plus manier gebruiken?
https://forums.oneplus.ne...-to-block-callers.118538/
Go to Settings > Privacy > Blacklist and you can block specific numbers that you don’t want to receive calls or messages from. You can set rules for private and unknown numbers via the menu at the bottom right.
You can go to recent calls and click on timer icon to right. Next go up to 3 dots top right and click add to blacklist. Very easy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Je quote een stuk van een Oneplus One. De opties die ze daar noemen kan ik helaas niet op mijn OP2 vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-01-2024
Omdat je dan kapot gespamd wordt met voicemail sms-jes. En dat is nu juist wat @pven niet wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:18

Pierre

Van nature lui!

Autofan1985 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:25:
[...]

Omdat je dan kapot gespamd wordt met voicemail sms-jes. En dat is nu juist wat @pven niet wil.
Je kan toch je voicemail gewoon uitzetten of mis ik iets

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
na 5 maanden niks gehoord te hebben van Swipe for Facebook (Pro zonder advertenties), is de dev weer helemaal terug met zijn laatste update, namelijk 7.0 (inmiddels al 7.0.3)

Dit is zo'n beetje de allerbeste Facebook wrapper, en nu met 7.0 heeft deze vrijwel ALLE functies die stock facebook ook heeft.
Swipe for Facebook is echt razendsnel, geen advertenties, notificatie meldingen (en aller belangrijkste:

-deze Facebook app/wapper is echt zeer zuinig voor je telefoon.

Gebruik nu bijna 2 dagen de Pro versie, en ik merk sowieso dat ik zo'n 20% batterij (extra) overhoud aan het einde van de dag, nadat ik alles wat betreft stock Facebook packages heb uitgeschakeld.

Er zijn diverse andere Facebook wrappers, echter hebben verschillende van deze wrappers gewoonweg dingen gejat van de dev van Swipe For Facebook.

link naar Swipe For Facebook (Pro)

Google Play: Swipe for Facebook Pro

[ Voor 4% gewijzigd door _Bailey_ op 23-08-2017 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via een bevriende ontwikkelaar uit India werd ik gewezen op deze aanbieding (7 dagen gratis) die ik jullie niet wilde onthouden: Battery Bar door Yogesh Dama. Neem een kijkje zou ik zeggen. Fijne dag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-01-2024
Pierre schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:34:
[...]

Je kan toch je voicemail gewoon uitzetten of mis ik iets
Wil je dan je complete voicemail uitzetten voor die paar nummers die je wilt blokkeren? Ik niet iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Geert1976 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:54:
Gebruik nu bijna 2 dagen de Pro versie, en ik merk sowieso dat ik zo'n 20% batterij (extra) overhoud aan het einde van de dag, nadat ik alles wat betreft stock Facebook packages heb uitgeschakeld.
Best knap dat je dat na 2 dagen gebruik al weet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:18

Pierre

Van nature lui!

Autofan1985 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:05:
[...]

Wil je dan je complete voicemail uitzetten voor die paar nummers die je wilt blokkeren? Ik niet iig.
Mijn voicemail staat uit, ze sturen maar een app

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:41
Zijn er nog mensen die voicemail gebruiken überhaupt?
Waarom dan, ben je bang iets te missen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

ASW1 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:45:
Zijn er nog mensen die voicemail gebruiken überhaupt?
Waarom dan, ben je bang iets te missen?
Nu zal het je wellicht verbazen dat er nog gebeld wordt, mijn kinderen gebruiken namelijk per maand welgeteld 0 van hun belminuten (en data gaat er vrijwel geheel doorheen), maar de oudere generatie (35+?), die dus rond hun 18e a 20e pas hun eerste mobiel hadden, en toen overigens nog zonder data / wifi, bellen in mijn omgeving toch nog veel. Ik bel (true, grotendeels zakelijk) dagelijks zo'n 1,5 tot 3 uur lang.
Ik mis dagelijks 3 tot 6 oproepen, meestal doordat ik in gesprek ben (wisselgesprek staat bewust uit, kan toch maar een gesprek tegelijk voeren). 9 van de 10 mensen spreken mijn voicemail in, aan de hand waarvan ik kan bepalen of ik wel / niet / later / direct terug moet bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan_
  • Laatst online: 20-09 19:04
Geert1976 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:54:
na 5 maanden niks gehoord te hebben van Swipe for Facebook (Pro zonder advertenties), is de dev weer helemaal terug met zijn laatste update, namelijk 7.0 (inmiddels al 7.0.3)

Google Play: Swipe for Facebook Pro
Om vervolgens (wanneer er genoeg geld is binnen geharkt) weer meer de noorderzon te vertrekken? Nee dankje :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Ryan_ schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 14:36:
[...]

Om vervolgens (wanneer er genoeg geld is binnen geharkt) weer meer de noorderzon te vertrekken? Nee dankje :)
Je kan ook gewoon de gratis variant pakken.
Zitten ook vrijwel alle functies in. Sowieso vele malen beter dan die brakke stock Fb app

Maar je haalt wel een puntje aan ja. De Play Store staat bomvol met apps van devs die snel geld willen verdienen en vervolgens pleitte zijn na n tijdje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Modbreak:Zullen we de voicemail discussie hierbij laten? Dat is namelijk behoorlijk offtopic dit topic (en verre van een gewenste oplossing voor het oorspronkelijke probleem...)

Strava

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

OsmAnd Plusversie Navigatie halve prijs. Zie: CaptJackSparrow in "Android: Turn by Turn Navigation - Deel 2"

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

[...]

[...]

Sinds gisteren kan dat wel. In ieder geval in de beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Wat is tegenwoordig een goede fijne data manager app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Jelte schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 13:26:
Wat is tegenwoordig een goede fijne data manager app?
Doet Android dat niet zelf al gewoon goed? Ik kan in ieder geval mijn data verbruik tot in detail nakijken op een S6.

Of bedoel je een file browser? In dat geval Solid Explorer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:02

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@AllSeeyinEye helemaal mee eens. Android doet het bij mij in ieder geval prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Solid Explorer gebruik ik al als file browser.

Nee een mobiele data manager.
Helaas kun je bij de ingebouwde manager alleen de huidige maand bekijken en geen alarmen zetten als je bij wijze van spreke ineens 500mb in één dag hebt gebruikt. Dat mis ik een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Jelte schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 14:20:
Helaas kun je bij de ingebouwde manager alleen de huidige maand bekijken en geen alarmen zetten als je bij wijze van spreke ineens 500mb in één dag hebt gebruikt. Dat mis ik een beetje.
Wat voor telefoon / Android versie heb je dan? Beide dingen worden op mijn telefoon als sinds Android 4.4 ondersteund (eerder had ik het toestel niet :p)

Daarvoor gebruikte ik overigens altijd: Google Play: My Data Manager - Data Usage en daar was ik wel prima tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
rens-br schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 14:31:
[...]

Wat voor telefoon / Android versie heb je dan? Beide dingen worden op mijn telefoon als sinds Android 4.4 ondersteund (eerder had ik het toestel niet :p)

Daarvoor gebruikte ik overigens altijd: Google Play: My Data Manager - Data Usage en daar was ik wel prima tevreden over.
Oneplus 3T met Android 7.1. Daar alleen huidige maand en alleen een waarschuwing per maand en een alarm per maand.

En de app die je voorstelt had ik draaien, maar die hield opeens op met loggen. Dus ik mis de halve afgelopen maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Jelte schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 14:51:
[...]
Oneplus 3T met Android 7.1. Daar alleen huidige maand en alleen een waarschuwing per maand en een alarm per maand.

En de app die je voorstelt had ik draaien, maar die hield opeens op met loggen. Dus ik mis de halve afgelopen maand.
Net nog even gelezen en ik kan ook niet instellen als ik ineens veel data verbruik per dag, maar wel gewoon per maand en kan dat ook terug kijken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5ikVm02IMUxC8FMoa9tzKWuz/medium.png

Linksboven in staat de datum en met het pijlje kan je maanden terug, heb je dat niet?

Verder heb ik alleen maar ervaring met die app, dus wellicht kun je er zelf een paar uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb heel lang geleden 3G Watchdog Pro gekocht, maar ook de gratis versie doet het al aardig. In de Pro versie kan je per dag per programma kijken wat er verbruikt is; beperken kan volgens mij alleen als je root hebt, maar dat kan tegenwoordig ook vaak vanuit Android zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Laatst online: 20-09 23:53
Wat is een aanrader qua muziekspeler? Ik merk dat de Google play music player niet alle lossless materialen kan afspelen. VLC heeft hier geen last van, maar ik vind het niet echt ideaal werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Jelte schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 14:20:
Solid Explorer gebruik ik al als file browser.

Nee een mobiele data manager.
gwystyl schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 15:28:
Ik heb heel lang geleden 3G Watchdog Pro gekocht, maar ook de gratis versie doet het al aardig. In de Pro versie kan je per dag per programma kijken wat er verbruikt is; beperken kan volgens mij alleen als je root hebt, maar dat kan tegenwoordig ook vaak vanuit Android zelf.
Ben met gwystyl, 3G Watchdog (Pro) is een prima datamanager.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Tijdelijk gratis, van €4,69. Om documenten te digitaliseren naar PDF:

Google Play: Mobile Doc Scanner (MDScan) + OCR

En in de aanbieding voor €0,10, van €4,99, alhoewel die prijs wel eens zou kunnen zakken na deze aanbieding omdat de nieuwste versie FS18 ook net zo veel kost.

Google Play: Farming Simulator 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

SL65 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 16:30:
Wat is een aanrader qua muziekspeler? Ik merk dat de Google play music player niet alle lossless materialen kan afspelen. VLC heeft hier geen last van, maar ik vind het niet echt ideaal werken.
Ik heb op mijn telefoon een tijd PowerAmp gebruikt, en nu op mijn antieke Android 4 "tablet"/autoradio gebruik ik GMMP. Beide kunnen FLAC afspelen, maar dat heb ik eigenlijk niet geprobeerd. Beide zijn ook betaald, maar de gratis alternatieven die ik heb geprobeerd konden me niet overtuigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Dubbelpost, maar dat is omdat ik nu zelf een vraag heb....

Mijn vrouw werkt sinds kort (weer) in de kinderopvang, maar nu met allemaal wisselende diensten op verschillende locaties. Haar planning wijzigt dus ongeveer elke dag, en op de dag zelf komt ze er pas achter hoe lang ze precies kan werken. Dit moet ze naderhand ook ergens online invoeren, dus een overzicht is wel handig.
Ik heb haar nu aangeraden om het via de browser in haar Google agenda te zetten, en dan de tijd en/of locatie aan te passen als dat nodig is, maar misschien is er een app waarmee dit makkelijker kan? Het liefst één die ook synchroniseert met haar Google agenda zodat ik het ook kan zien en zij het in de agenda widget kan zien. Als ik zoek op gewerkte uren bijhouden zie ik een hele stapel apps die ik liever niet allemaal één voor één ga proberen.

Voor de duidelijkheid een paar wensen
  • Gemakkelijk invoeren planning
  • Gemakkelijk aanpassen / toevoegen gewerkte uren
  • Opslaan vaste tijden van diensten en / of pauzes
  • Opslaan van verschillende locaties
  • Synchronisatie met Google agenda
  • Aangeven van gemaakte reiskosten
  • Mogelijkheid om (per maand) een overzicht weer te geven
Het sleutelwoord is hier "gemakkelijk". Vrouwlief is lichtelijk digibeet. Ze gebruikt haar telefoon voornamelijk voor Whatsapp, Facebook en een spelletje op zijn tijd. Voor dit soort dingen heeft ze het liefst een papieren agenda of (zoals nu :X) een stapel losse papiertjes, maar ze heeft zelf ook door dat dit niet handig is voor het overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Laatst online: 16-09 21:13
gwystyl schreef op woensdag 6 september 2017 @ 08:29:
Dubbelpost, maar dat is omdat ik nu zelf een vraag heb....

Mijn vrouw werkt sinds kort (weer) in de kinderopvang, maar nu met allemaal wisselende diensten op verschillende locaties. Haar planning wijzigt dus ongeveer elke dag, en op de dag zelf komt ze er pas achter hoe lang ze precies kan werken. Dit moet ze naderhand ook ergens online invoeren, dus een overzicht is wel handig.
Ik heb haar nu aangeraden om het via de browser in haar Google agenda te zetten, en dan de tijd en/of locatie aan te passen als dat nodig is, maar misschien is er een app waarmee dit makkelijker kan? Het liefst één die ook synchroniseert met haar Google agenda zodat ik het ook kan zien en zij het in de agenda widget kan zien. Als ik zoek op gewerkte uren bijhouden zie ik een hele stapel apps die ik liever niet allemaal één voor één ga proberen.

Voor de duidelijkheid een paar wensen
Het sleutelwoord is hier "gemakkelijk". Vrouwlief is lichtelijk digibeet. Ze gebruikt haar telefoon voornamelijk voor Whatsapp, Facebook en een spelletje op zijn tijd. Voor dit soort dingen heeft ze het liefst een papieren agenda of (zoals nu :X) een stapel losse papiertjes, maar ze heeft zelf ook door dat dit niet handig is voor het overzicht.
Excel invoerformulier maken?
kun je dan in Google Spreadsheet zetten.
In principe is het niet veel meer dan een lijstje bijhouden.

Specifieke app hiervoor weet ik niet 1,2,3..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-09 23:53

Nitai

Live the life you love.

gwystyl schreef op woensdag 6 september 2017 @ 08:29:
Gewoon een goede calendar app, maar je kunt beginnen met Google Calendar (als app ipv de browser).
Locaties kun je als een aparte kleur opnemen (verschillende calendars) en in 1 keer zien. Gemaakte reiskosten kunnen als reminder opgenomen worden of als agenda item eind van de dag of begin van de dag.
Voor de gewerkte uren zou ik een aparte app gebruiken (time tracker app)

[ Voor 6% gewijzigd door Nitai op 06-09-2017 10:04 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Nitai @Purehz Dank voor de suggesties. Ik denk dat ik voor een deel van de wensen een goede app heb gevonden: Time Sheet. Hierbij kan je meerdere categorieën (in geval van mijn vrouw locaties/diensten) maken, en dan in de app of op de widget de echte start- en eindtijd aangeven. Ook kan deze je agenda uitlezen en de tijden van een afspraak daarin kan je dan toewijzen aan een categorie en aanpassen naar gewerkte tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar
  • Laatst online: 18-09 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

Nitai schreef op woensdag 6 september 2017 @ 10:02:
[...]

Gewoon een goede calendar app, maar je kunt beginnen met Google Calendar (als app ipv de browser).
Locaties kun je als een aparte kleur opnemen (verschillende calendars) en in 1 keer zien. Gemaakte reiskosten kunnen als reminder opgenomen worden of als agenda item eind van de dag of begin van de dag.
Voor de gewerkte uren zou ik een aparte app gebruiken (time tracker app)
Enige nadeel van het kleurgebruik, is dat het wel persoonlijk is.
Mijn vrouw en ik gebruiken het ook op deze manier, alleen ik kan haar agenda alleen maar in "haar" kleur zien, niet in de kleuren die zij gebruikt. Alles is dan ook maar 1 kleur.
Voor ons acceptabel, maar wel een soort gedrag dat je wellicht even in je achterhoofd moet houden.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Runtastic mountain Bike Pro is gratis vandaag.

[ Voor 51% gewijzigd door JT op 07-09-2017 11:30 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Iemand een suggestie voor de aankoopgeschiedenis (naam, datum, bedrag) in Google Play per device? Heb een aantal apps geprobeerd (o.a. My Paid Apps) en direct via Google Play, maar die mikt het allemaal op een grote hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Tijdelijk van €1,99 voor €0,10

Appje om objecten uit foto's te verwijderen en kleinere 'foutjes' te retoucheren. Werkt zo goed als je redelijkerwijs kunt verwachten. Het zou handig zijn als je bij grotere objecten zou kunnen aangeven welk deel van de omgeving gebruikt moet worden bij het invullen, zoals ik dat bij PC software wel gewend ben. Het kan nu zijn dat door het invullen een nieuw artefact ontstaat dat je dan ook weer moet verwijderen. Maar voor deze prijs zeker een nuttig stuk gereedschap om tot je beschikking je te hebben.

Google Play: TouchRetouch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Een paar betaalde PowerAmp skins tjdeljk gratis (van €1,19). Misschien zit er iets naar je smaak bij.

Google Play: gold white power amp skin

Google Play: Poweramp skin grey lizard

Google Play: Poweramp skin blue lizard
Pagina: 1 ... 63 ... 68 Laatste

Let op:
Discussie over Android games moeten in het Android Games topic.

Aanbiedingen van Apps kunnen bekeken worden via: Google Play: AppSales. Best Apps on Sale.

Vragen om apps mag, maar alleen als je aangeeft wat je zelf al gevonden en geprobeerd hebt. Korte oneliners e.d. zijn dus niet de bedoeling.