Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 16:29:
Ik zie wel eens screenshots van mensen waarbij je linksboven kan zien hoeveel data er exact wordt gebruikt (als in doorvoer met 4G). Zie hier:

[afbeelding]

Moet je hiervoor root hebben? Want ik kan het niet in de Play Store vinden in ieder geval, of ik gebruik de verkeerde zoektermen..
Welke app is dat? Kan ik eens kijken wat deze doet.

Google Play: Internet Speed Meter Lite werkte hier in ieder geval prima (zonder root).
Ik ga het hier vragen, omdat het een nogal algemene vraag is (en het OnePlus 2 topic dood is).
offtopic:
En ik heb je bericht verplaatst naar dit topic, omdat het een algemene apps vraag betreft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ryan_ schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 15:20:
Inderdaad. De app werkt heerlijk. Ook veel fijner zoeken en via de camera je acceptgiro's inscannen. Top! :)
Rabo app via de camera een acceptgiro inlezen??

waar zit die optie? :?

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

rens-br schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 09:40:
Welke app is dat? Kan ik eens kijken wat deze doet.

Google Play: Internet Speed Meter Lite werkte hier in ieder geval prima (zonder root).
Het lijkt erop dat dat inderdaad een app is waar ik naar opzoek ben. Dankje! En dat is ook meteen de app die iedereen gebruikt denk je? Want ik zoek eigenlijk een app die hetzelfde doet, maar dan alleen de teller linksboven laat zien, zonder al die andere meuk. :p Ik ga het eens proberen.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Anonymoussaurus schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 09:48:
Want ik zoek eigenlijk een app die hetzelfde doet, maar dan alleen de teller linksboven laat zien, zonder al die andere meuk. :p Ik ga het eens proberen.
Ik heb de app heel even gebruikt. Maar ik vond het ook veels te veel 'meuk' hebben, maar kon eigenlijk niks simpelers vinden.

Maar wellicht dat ook ik de verkeerde zoektermen gebruik. Maar dat screenshow uit je vorige post, was dat een voorbeeld of ook een app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DerNosferatu
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik ga het hier vragen, omdat het een nogal algemene vraag is (en het OnePlus 2 topic dood is). Ik zie wel eens screenshots van mensen waarbij je linksboven kan zien hoeveel data er exact wordt gebruikt (als in doorvoer met 4G).
Die weergave gebruik ik ook en is een optie in Cornerfly
Google Play: Cornerfly

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

rens-br schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 09:53:
Ik heb de app heel even gebruikt. Maar ik vond het ook veels te veel 'meuk' hebben, maar kon eigenlijk niks simpelers vinden.

Maar wellicht dat ook ik de verkeerde zoektermen gebruik. Maar dat screenshow uit je vorige post, was dat een voorbeeld of ook een app?
Ik heb de app weer verwijderd, en gebruik nu even deze, want deze heeft meer downloads én meer opties:

Google Play: Internet Speed Meter

Maar wat ik mis is: als je de app 'weg veegt' uit je recente apps (waar je je actieve apps ook ziet staan), dan wordt meteen de app afgesloten :(. Je moet dus de app in je RAM geheugen hebben staan, en de app kan dus niet op de achtergrond uitgevoerd worden :(. Is opzich niet zo'n heel probleem om hem gewoon open te laten staan.

Ik heb de zoekterm "internet speed meter" gebruikt.
DerNosferatu schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 10:06:
Die weergave gebruik ik ook en is een optie in Cornerfly
Google Play: Cornerfly
Alleen is dat een app met veel meer functies, en ik zoek enkel de functies zoals hierboven staat omschreven :p.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 13:05
cypher21 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 09:46:
[...]

Rabo app via de camera een acceptgiro inlezen??

waar zit die optie? :?
  • Kies in de app voor 'Nieuwe overboeking' en 'Omschrijving of betalingskenmerk'.
  • Vervolgens klikt u op de camera naast 'Betalingskenmerk acceptgiro'.
  • Scan de acceptgiro met de acceptgiroscanner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

Ryan_ schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 10:25:
[...]
  • Kies in de app voor 'Nieuwe overboeking' en 'Omschrijving of betalingskenmerk'.
*mind blown*

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ryan_ schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 10:25:
[...]
ah nice!
Gebruik de app al jaren maar nooit geweten dat die optie erin zat :P

Krijg zelden acceptgiros gelukkig maar dit is idd wel handig !

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:30
Ik ga het hier vragen, omdat het een nogal algemene vraag is (en het OnePlus 2 topic dood is). Ik zie wel eens screenshots van mensen waarbij je linksboven kan zien hoeveel data er exact wordt gebruikt (als in doorvoer met 4G). Zie hier:

[afbeelding]

Moet je hiervoor root hebben? Want ik kan het niet in de Play Store vinden in ieder geval, of ik gebruik de verkeerde zoektermen..

Ik heb onbeperkt 4G, maar het is meer omdat ik het fijn vind om te weten hoeveel data er verbruikt wordt, en het is ook handig voor troubleshooting :).
Veel custom roms (CM, tegenwoordig LineAge, Omni, MIUI etc.) hebben het als feature ingebouwd in het systeem zitten, vandaar dat je het ook in screenshots terug zal zien.
Dan heb je geen aparte app die continu op de achtergrond draait nodig.
Met Root + xposed kan het ook wel vermoed ik.

Waar draait je OnePlus op? Misschien zit het in die software ook wel verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

dutchgio schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 10:59:
Veel custom roms (CM, tegenwoordig LineAge, Omni, MIUI etc.) hebben het als feature ingebouwd in het systeem zitten, vandaar dat je het ook in screenshots terug zal zien.
Dan heb je geen aparte app die continu op de achtergrond draait nodig.
Met Root + xposed kan het ook wel vermoed ik.

Waar draait je OnePlus op? Misschien zit het in die software ook wel verwerkt.
Ah, dat verklaart een hoop, jammer dat het (nog) niet in OxygenOS zit (de software van OnePlus voor zijn toestellen). Maar, ik snap niet waarom zo'n app niet gewoon op de achtergrond kan draaien, zoals Snapchat of WhatsApp. Als je die apps afsluit, krijg je ook gewoon WhatsApp-berichten binnen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
Anonymoussaurus schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 11:01:
[...]

Ah, dat verklaart een hoop, jammer dat het (nog) niet in OxygenOS zit (de software van OnePlus voor zijn toestellen). Maar, ik snap niet waarom zo'n app niet gewoon op de achtergrond kan draaien, zoals Snapchat of WhatsApp. Als je die apps afsluit, krijg je ook gewoon WhatsApp-berichten binnen..
Apart inderdaad, volgens mij heeft dat iets te maken met de werking van de apps en de push notificatie service van Google GCM (Google Cloud Messaging).

Een app als Tasker vraagt bijvoorbeeld ook om een blijvende notificatie zodat de app actief blijft op de achtergrond en niet afgesloten wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

dutchgio schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 11:23:
Apart inderdaad, volgens mij heeft dat iets te maken met de werking van de apps en de push notificatie service van Google GCM (Google Cloud Messaging).

Een app als Tasker vraagt bijvoorbeeld ook om een blijvende notificatie zodat de app actief blijft op de achtergrond en niet afgesloten wordt.
Dat zou wel kunnen, maar zo'n beetje elke standaard app heeft dat, en lijkt mij ook dat hier de optie in moet zitten, om het door Android gewoon te laten zien als "lopende service" of notificatie inderdaad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Tiny Planet FX Pro voor €0.10.

Google Play: Tiny Planet FX Pro

Las in de reviews dat iemand "het de $1,99 wel waard vond" maar in Google's cache staat ie op $4,99. Was die $1,99 evt. een eerdere aanbieding in oktober vorig jaar? Met vijf dollar/euro is het ding overigens wel zwaar overpriced, maar je kunt met een hoge 'van' prijs natuurlijk wel frequent 'goede' aanbiedingen doen. Met deze prijs betaal je in elk geval niet teveel.

Er staat bij dat er ads in zitten wat je wel vaker ziet bij betaalde apps. Ik denk dat dat dan meestal om een pagina met links naar andere apps van dezelfde maker gaat. In elk geval heeft deze app op geen moment mijn firewall getriggerd omdat ie 'iets' op het internet zou willen doen. Altijd een punt in het voordeel van een app vind ik.

Paar kritiekpuntjes. Het 'doet' alleen portrait schermoriëntatie (foto's maakt niet uit natuurlijk) en snapt ook niks van externe SD kaartjes want het kan alleen naar de interne opslag wegschrijven. Geen grote ramp want je zult hier niet superveel plaatjes mee maken.

Met gewoon wat spelen met foto's om de mogelijkheden te verkennen heb je die €0,10 er al uit. Het kan wel aparte dingen naast alleen de puur Tiny Planet plaatjes maken. Met de vervormingen kun je evt. het focus op één object leggen met dan de omgeving er op een aparte vervormde manier omheen. Ook al zul je het ooit maar bij één foto succesvol gebruiken dan is met dit bedrag de 'investering' er al dik uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:23
CaptJackSparrow schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 14:22:
Tiny Planet FX Pro voor €0.10.

Google Play: Tiny Planet FX Pro

Las in de reviews dat iemand "het de $1,99 wel waard vond" maar in Google's cache staat ie op $4,99. Was die $1,99 evt. een eerdere aanbieding in oktober vorig jaar? Met vijf dollar/euro is het ding overigens wel zwaar overpriced, maar je kunt met een hoge 'van' prijs natuurlijk wel frequent 'goede' aanbiedingen doen. Met deze prijs betaal je in elk geval niet teveel.

Er staat bij dat er ads in zitten wat je wel vaker ziet bij betaalde apps. Ik denk dat dat dan meestal om een pagina met links naar andere apps van dezelfde maker gaat. In elk geval heeft deze app op geen moment mijn firewall getriggerd omdat ie 'iets' op het internet zou willen doen. Altijd een punt in het voordeel van een app vind ik.

Paar kritiekpuntjes. Het 'doet' alleen portrait schermoriëntatie (foto's maakt niet uit natuurlijk) en snapt ook niks van externe SD kaartjes want het kan alleen naar de interne opslag wegschrijven. Geen grote ramp want je zult hier niet superveel plaatjes mee maken.

Met gewoon wat spelen met foto's om de mogelijkheden te verkennen heb je die €0,10 er al uit. Het kan wel aparte dingen naast alleen de puur Tiny Planet plaatjes maken. Met de vervormingen kun je evt. het focus op één object leggen met dan de omgeving er op een aparte vervormde manier omheen. Ook al zul je het ooit maar bij één foto succesvol gebruiken dan is met dit bedrag de 'investering' er al dik uit.
Staat nog steeds €5,49 hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

superiscch schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 21:13:
[...]

Welk land Play Store? België soms? Dat wil wel vaker uit de pas lopen helaas.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
superiscch schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 21:13:
[...]

Hier 10 cent (Nederland) :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:23
CaptJackSparrow schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 22:43:
[...]

Welk land Play Store? België soms? Dat wil wel vaker uit de pas lopen helaas.
Inderdaad :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Nog 1 dag gratis!

Een goed alternatief op het inmiddels ontzettend populaire Google Pixel icon pack, welke nu tijdelijk gratis is. Ook dit icon pack zit stampvol icoontjes (ook van apps als ABN AMRO) in de Google Pixel icons style.

PIXXO: Pixel Icon Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Laatst online: 13:21
Ik ben sinds kort begonnen met Google Music (gebruikte het eerst puur als muziekspeler). Nu heb ik een (proef)abonnement, maar ik ben toch erg teleurgesteld. Het downloaden van de muziek voor offline gebruik werkt erg omslachtig op de telefoon (per album los downloaden). Het grootste probleem is echter dat de muziek helemaal niet meer afspeelt buiten huis. Ik krijg constant "music playback error", waardoor ik alleen in huis (via de wifi) muziek kan afspelen. Dit terwijl ik mijn gehele bibliotheek heb gedownload voor offline gebruik.

Ik heb de cache al gecleared en de telefoon opnieuw opgestart. Optie downloaded only ook al geprobeerd, maar helaas werkt het allemaal niet. Ook al meerdere malen gehad dat de app volledig vastliep.

Weet iemand waar het fout gaat? De stap naar Spotify wordt op deze manier wel erg makkelijk :(

[ Voor 4% gewijzigd door SL65 op 07-03-2017 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:32
SL65 schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 18:16:
Ik ben sinds kort begonnen met Google Music (gebruikte het eerst puur als muziekspeler). Nu heb ik een (proef)abonnement, maar ik ben toch erg teleurgesteld. Het downloaden van de muziek voor offline gebruik werkt erg omslachtig op de telefoon (per album los downloaden). Het grootste probleem is echter dat de muziek helemaal niet meer afspeelt buiten huis. Ik krijg constant "music playback error", waardoor ik alleen in huis (via de wifi) muziek kan afspelen. Dit terwijl ik mijn gehele bibliotheek heb gedownload voor offline gebruik.

Ik heb de cache al gecleared en de telefoon opnieuw opgestart. Optie downloaded only ook al geprobeerd, maar helaas werkt het allemaal niet. Ook al meerdere malen gehad dat de app volledig vastliep.

Weet iemand waar het fout gaat? De stap naar Spotify wordt op deze manier wel erg makkelijk :(
Hmm ik herken me niet in jouw omschreven problemen. Sowieso is het handiger om de desktop programma te downloaden en installeren om je bibliotheek te beheren. Je kunt nummers ook gewoon los naar je playlist zetten en laten downloaden.

Hoe is jouw workflow? Wellicht dat het daar in fout gaat met die error.
Ik maak altijd een playlist aan, voeg daar de nummers/albums aan toe die ik wil luisteren en laat dan die playlist downloaden voor offline gebruik

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
Joarie schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 08:32:
[...]

Hmm ik herken me niet in jouw omschreven problemen. Sowieso is het handiger om de desktop programma te downloaden en installeren om je bibliotheek te beheren. Je kunt nummers ook gewoon los naar je playlist zetten en laten downloaden.

Hoe is jouw workflow? Wellicht dat het daar in fout gaat met die error.
Ik maak altijd een playlist aan, voeg daar de nummers/albums aan toe die ik wil luisteren en laat dan die playlist downloaden voor offline gebruik
Het desktop programma bestaat toch niet meer? Of bedoel je https://www.googleplaymusicdesktopplayer.com/#!?

Ik voeg nu de muziek toe via de website op mijn pc. Vervolgens download ik de albums los op mijn mobiel. Vaak luister ik muziek door gewoon shuffle te gebruiken bij songs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
Hmm wist niet dat die door een andere partij gebouwd was, maar inderdaad gebruik ik die voor mijn desktop.

Heb je de dingen gedaan die op deze Q&A worden aangeraden?
https://productforums.goo.../#!topic/play/m8IQKYfVeOc

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
Joarie schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 20:32:
Hmm wist niet dat die door een andere partij gebouwd was, maar inderdaad gebruik ik die voor mijn desktop.

Heb je de dingen gedaan die op deze Q&A worden aangeraden?
https://productforums.goo.../#!topic/play/m8IQKYfVeOc
Ik heb onderstaande stappen geprobeerd (momenteel download hij alle muziek via een playlist).

4. Clear your app's data:

a. Open the Settings app on your device > Touch Apps or Application manager (depending on your device, this may be different).

b. Touch Google Play Music > Clear data.

c. Sign in to your Play Music app. The Play Music app may take a few minutes to update.

5. Clear cache data for the Google Play Store app.

Ik ben benieuwd... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
SL65 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 21:20:
[...]

Ik heb onderstaande stappen geprobeerd (momenteel download hij alle muziek via een playlist).

Ik ben benieuwd... :)
En is het gelukt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Tijdelijk (alleen vandaag nog) gratis (van €2,19).

Google Play: Swiftly switch - Pro

Eenhandslaunchutility dat je met een swipe van de zijkant van je scherm oproept. Heeft wel flink wat functies. Voor die 'prijs' het uitproberen waard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
Nee helaas weer hetzelfde probleem. Via playlist "last added" alles gedownload. Ik begon met afspelen thuis, maar naarmate ik onderweg was (na een nummer of 2) stopte het weer met de playback error. Ik vond het overigens ook raar dat ik alle albums nog kon downloaden onder het tabblad "albums" terwijl alle muziek via de playlist al was gedownload :? .

Ik denk dat ik maar weer overstap op mijn eigen mp3's. Ik snap niet waar het fout gaat, maar wordt er wel een beetje moe van.

[ Voor 11% gewijzigd door SL65 op 10-03-2017 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-09 09:49
Heb net weer een android telefoon. Standaard is daar Chrome als webbrowser geïnstalleerd. Op zich werkt die prima maar lijkt een beetje vertraging te hebben. Zijn er mensen die een andere browser gebruiken en daar betere ervaringen mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

jaydenjarno schreef op maandag 13 maart 2017 @ 20:21:
Heb net weer een android telefoon. Standaard is daar Chrome als webbrowser geïnstalleerd. Op zich werkt die prima maar lijkt een beetje vertraging te hebben. Zijn er mensen die een andere browser gebruiken en daar betere ervaringen mee hebben?
Welke telefoon heb je? Dat is wel belangrijk om te weten. Firefox lijkt me een OK alternatief. Ik vind Chrome juist lekker snel, en ik heb een OnePlus 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
Heb de Samsung A5 2017. Hoorde puffin browser. Dolphin en eventueel de Chrome canary. Maar misschien gewoon normale Chrome blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Samsung Internet Beta. Fingerprint support, ad blocker, qr scanner. En snel. Staat op APKmirror.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:03
Die heeft geen text reflow en was er dus binnen een paar seconden weer van af :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
jaydenjarno schreef op maandag 13 maart 2017 @ 20:44:
Heb de Samsung A5 2017. Hoorde puffin browser. Dolphin en eventueel de Chrome canary. Maar misschien gewoon normale Chrome blijven gebruiken.
Ik heb de A5 2017 ook en merk amper verschil in snelheid met de OP3 (een sneller Android toestel) bij Chrome. Heb je die lag met 4G én over WiFi? Valt er nog wat te troubleshooten? Appgegevens wissen en opnieuw proberen oid? Volgens mij zou ie überhaupt niet ergerlijk traag moeten zijn..

Nu ik toch aan het posten ben, iets anders; 'k heb wat zitten lezen in de chrome://flags opties, en gebruik er o.a. één die ik wel praktisch vind. chrome://flags/#important-sites-in-cbd ingeschakeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EIGLTBKkeE9phPSERzN9T9ku/full.png

Daarmee dwing je de keuzeoptie om (inlog)cookies te bewaren af wanneer je de browsegegevens wist.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sU2flBJIAz4aEC87ejzkzWAD/full.png

Scheelt weer wat inlog gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Kwam deze App net tegen op xda: Google Play: Screenshot Crop & Share.

Handige app voor mensen die veel screenshots maken. Je kan deze meteen croppen, aanpassen en delen. Beetje vergelijkbaar met Greenshot op Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
jaydenjarno schreef op maandag 13 maart 2017 @ 20:21:
Ghostery, en Firefox ernaast. Privacy browser is ook wel goed, maar beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
Ik ben opzoek naar een icon pack welke alleen de standaard Google Pixel icons gebruikt. Heeft iemand een goeie suggestie? Ik ben niet opzoek naar icon packs welk alle icons rond maakt, maar puur naar eentje die alle stock Pixel icons gebruikt.

Iemand verder nog een suggestie voor een twilight alternatief welke gebruikt maakt van een geel filter zoals f.lux? Ik kwam in de playstore wel iets tegen, maar deze app wilde allemaal niet relevante machtigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Dan restrict je die machtigingen toch?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElMacaroni
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:15

ElMacaroni

Laat de zon maar komen!

Ik zoek een camera app waarbij ik tags kan kiezen uit customizable lists, zodat de foto getagged is zodra geschoten.

Voorbeeld tags:
Nieuwbouw
Onderhoud
Revisie
...

Projectnaam 1
Projectnaam 2
Projectnaam 3
...

Afkeur
Reparatie
incident
...

SE2200+14xSF170S & SE1500M+4xTSM-375

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Tagging wordt meestal na het nemen van de foto's gedaan in een aparte app waarmee je evt. ook kunt nabewerken.

Dit lijkt misschien dicht in de buurt te komen?

Google Play: Site Specs- Construction Photo

Anders een snelle manier om tags toe te voegen.

Google Play: SwiftTags

Overigens lijkt me dit appje misschien aantrekkelijker voor croppen van screenshots. Minder permissies en zo.

Google Play: Selection - Screenshot & Crop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Geen groot verschil, van €0,66 nu gratis, maar je koopt iets als Google Play: Speedometer GPS Pro misschien niet zo gauw en dan ben je veroordeeld tot de gratis versie met advertenties. :X Het ziet er behoorlijk gelikt uit en als je er een toepassing voor hebt is het best een aardige aanvulling aan je appsenaal. ;)

De fietsschaalverdeling is... laten we zeggen 'wat optimistisch'. Ik zou graag door de user te definiëren presets met eigen maximumwaarden zien waarvan je er dan twee onder die knopjes kunt zetten. En een icoontje voor wandelen/hardlopen erbij. En ook voor bootjes want daar is het o.a. prima geschikt voor.

Aanbieding duurt niet lang meer, misschien nog tot een stukje na middernacht dus wacht niet te lang.

Wou ook pas naar het internet toen ik de kaartweergave koos en die even opgehaald moest worden. Vind ik altijd netjes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

CaptJackSparrow schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 18:03:
Geen groot verschil, van €0,66 nu gratis, maar je koopt iets als Google Play: Speedometer GPS Pro misschien niet zo gauw en dan ben je veroordeeld tot de gratis versie met advertenties. :X Het ziet er behoorlijk gelikt uit en als je er een toepassing voor hebt is het best een aardige aanvulling aan je appsenaal. ;)

De fietsschaalverdeling is... laten we zeggen 'wat optimistisch'. Ik zou graag door de user te definiëren presets met eigen maximumwaarden zien waarvan je er dan twee onder die knopjes kunt zetten. En een icoontje voor wandelen/hardlopen erbij. En ook voor bootjes want daar is het o.a. prima geschikt voor.

Aanbieding duurt niet lang meer, misschien nog tot een stukje na middernacht dus wacht niet te lang.

Wou ook pas naar het internet toen ik de kaartweergave koos en die even opgehaald moest worden. Vind ik altijd netjes. :)
Hij is alweer niet meer gratis idd ;)

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 17:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik ben op zoek naar een muziekspeler voor op een tablet. Specifiek eentje die ik op de headunit van mijn auto (Honda Connect, android 4.0.4) kan installeren.
Ik heb op mijn telefoon PowerAmp ooit gekocht, maar nadat ik met veel moeite de app en key heb geïnstalleerd, krijg ik meldingen dat de key niet geverifieerd kan worden en dan loopt de app vast. Vanuit de widget kan ik wel muziek afspelen, maar juist de layout van het hele scherm, liefst met de HD skin in landscape vind ik erg mooi. Bovenin albumart, onderin duidelijke knoppen en een zoekfunctie zijn gewenst.

Voor het idee een screenshot van Poweramp met HD skin op mijn telefoon:
Poweramp landscape HD skin

Ik heb de volgende spelers al geprobeerd op mijn telefoon voor ik ze ga proberen in de auto geïnstalleerd te krijgen.
- VLC --> werkt waarschijnlijk wel, maar UI is heel lelijk. Eén grote lijst, kleine knoppen en geen albumart. Zoekfunctie heb ik ook niet gezien
- Pi Music --> ziet er aardig uit, maar werkt niet in landscape
- DS Audio --> Wil graag verbinding hebben met mijn Synology, dus altijd extra handelingen nodig als je alleen offline muziek wil afspelen
- Music Player - Bass Booster --> irritante ads onderin beeld
- Google Play Music --> ik vind de Like/Not Like knoppen niet zo mooi, maar verder is de interface wel OK. Hij pakt de meeste albumarts niet (zit in principe in de tag, soms losse folder.jpg). Ik weet ook niet of deze gaat werken in de auto omdat daar geen Play Store / Google Play Services op staan.

Heeft iemand een alternatief zodat ik niet door trial and error ergens uit hoef te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik gebruik al een aantal jaar Shuttle (Pro). Geen idee hoe die er op een tablet uit ziet, though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
gwystyl schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:23:
Ik ben op zoek naar een muziekspeler voor op een tablet. Specifiek eentje die ik op de headunit van mijn auto (Honda Connect, android 4.0.4) kan installeren.
Ik heb op mijn telefoon PowerAmp ooit gekocht, maar nadat ik met veel moeite de app en key heb geïnstalleerd, krijg ik meldingen dat de key niet geverifieerd kan worden en dan loopt de app vast. Vanuit de widget kan ik wel muziek afspelen, maar juist de layout van het hele scherm, liefst met de HD skin in landscape vind ik erg mooi. Bovenin albumart, onderin duidelijke knoppen en een zoekfunctie zijn gewenst.

[afbeelding]

Ik heb de volgende spelers al geprobeerd op mijn telefoon voor ik ze ga proberen in de auto geïnstalleerd te krijgen.
- VLC --> werkt waarschijnlijk wel, maar UI is heel lelijk. Eén grote lijst, kleine knoppen en geen albumart. Zoekfunctie heb ik ook niet gezien
- DS Audio --> Wil graag verbinding hebben met mijn Synology, dus altijd extra handelingen nodig als je alleen offline muziek wil afspelen
- Google Play Music --> ik vind de Like/Not Like knoppen niet zo mooi, maar verder is de interface wel OK. Hij pakt de meeste albumarts niet (zit in principe in de tag, soms losse folder.jpg). Ik weet ook niet of deze gaat werken in de auto omdat daar geen Play Store / Google Play Services op staan.

Heeft iemand een alternatief zodat ik niet door trial and error ergens uit hoef te komen?
Ik weet dat je met GoneMad een heleboel kunt instellen. Dus dit mogelijk ook? Beetje het foobar van de android music players.

En volgens de ontwikkelings trello moet auto ondersteuning erin zitten.

Zoiets?

Afbeeldingslocatie: https://lh5.ggpht.com/RZdZ_ITC0ckyUPeh35Sz2oyWBRjpdA5iCUEo4-mnZDy95NcaUU3CZkNGsYgo7xn1jfs=h900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

AllSeeyinEye schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:26:
Ik gebruik al een aantal jaar Shuttle (Pro). Geen idee hoe die er op een tablet uit ziet, though.
Ziet er op zich mooi uit, maar laat zich niet op mijn auto unit installeren. Dank voor de suggestie though...
Jelte schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:58:
[...]
Ik weet dat je met GoneMad een heleboel kunt instellen. Dus dit mogelijk ook? Beetje het foobar van de android music players.

En volgens de ontwikkelings trello moet auto ondersteuning erin zitten.

Zoiets?

[afbeelding]
Ga ik proberen, dank voor de suggestie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:35

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Vind zelf PlayerPro lekker werken, gebruik ik al jaren! Ook veel software geprobeerd (toen), maar kom toch iedere keer hierop terug.

Google Play: PlayerPro Music Player

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:00

jmk

gwystyl schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:23:

[afbeelding]

Ik heb zeer veel muziekspelers geprobeerd onder Android en ik moet zeggen dat PowerAmp de beste is tot nu toe. Je betaalt best veel voor zo'n app dus ik zou zeggen dat de support van PowerAmp je ook kan helpen met je key die niet werkt. Bij mij werkt het al 2,5 stabiel zonder enig probleem.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Stormtrooper schreef op maandag 3 april 2017 @ 15:59:
Vind zelf PlayerPro lekker werken, gebruik ik al jaren! Ook veel software geprobeerd (toen), maar kom toch iedere keer hierop terug.

Google Play: PlayerPro Music Player
PlayerPro doet het aardig goed, en laat zich installeren _/-\o_ . Die ga ik een tijdje gebruiken om te kijken of hij het blijft doen of dat het toch een time limited trial is....
jmk schreef op maandag 3 april 2017 @ 20:12:
[...]

Ik heb zeer veel muziekspelers geprobeerd onder Android en ik moet zeggen dat PowerAmp de beste is tot nu toe. Je betaalt best veel voor zo'n app dus ik zou zeggen dat de support van PowerAmp je ook kan helpen met je key die niet werkt. Bij mij werkt het al 2,5 stabiel zonder enig probleem.
PowerAmp is ook nog steeds mijn favoriet. Op de pagina van de maker staan wel wat tips voor als je licentie niet geverifieerd kan worden, maar dan staan er dingen als "installeer niet de Google Play versie als je niet wil dat hij daar de key gaat checken". Laat ik nou wel de app via Google Play gekocht hebben, dus dan moet ik die versie wel installeren..... Play Services loopt continu vast, dus dat kan ik waarschijnlijk niet gebruiken. Ik neem nog wel even contact op met de maker om te vragen of hij er wat aan kan doen.

@Jelte Inmiddels heb ik ook GoneMAD (versie 1.6.8 vanwege de oude Android versie) geïnstalleerd. Dat ziet er wat hoekig uit, maar werkt op zich wel. Ik ga daar ook nog even verder mee spelen om de interface naar mijn wens te krijgen. Mijn auto ondersteunt nog geen Android Auto, maar de navigatie/media unit loopt op Android. Android Auto ondersteuning heb ik nu dus nog niet echt nodig, maar is wel handig om te weten voor een eventuele volgende auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:45
Camera ZOOM FX Premium
van €3.99 voor €0.10 hele week.

Google Play: Camera ZOOM FX Premium

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 10:48

.Frank

Frank.

Wie helpt me dit op te lossen? Gisteravond kreeg ik op mijn Android (OnePlus One) een systray notificatie van de Play Store. Toen ik die bekeek bleek het de melding te zijn dat er een update beschikbaar was voor de app 'VMWare Boxer'. Als ik nu op mijn telefoon naar de store ga en zoek op die app zie ik ook dit. Daaruit blijkt dat die app geïnstalleerd is.

Ik heb echter nog nooit van deze app gehoord, en kan hem verder nergens terugvinden. Niet op mijn telefoon via instellingen --> apps --> alle apps, niet in de app drawer, en ook niet als ik via m'n desktop inlog op de play store en daar al mijn apps bekijk. Sterker nog: als ik de app daar opzoek krijg ik de optie om 'm te installeren, dus de online app store geeft aan dat de app niet is geïnstalleerd. Ik heb dit overigens bij alle aan mijn telefoon gekoppelde Google accounts gecontroleerd.

Zojuist heb ik op mijn telefoon de app gedeïnstalleerd, en kreeg toen deze melding. Kennelijk is de app niet door de app store geïnstalleerd.

Wie weet waar deze app vandaan is gekomen?

Dutch StarCraft League | Campzone Tapijtrugby-kampioen (I've got the scars to prove it)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:11

GurbY{nl}

GurbY{nl}

.Frank schreef op woensdag 5 april 2017 @ 10:33:
Wie helpt me dit op te lossen? Gisteravond kreeg ik op mijn Android (OnePlus One) een systray notificatie van de Play Store. Toen ik die bekeek bleek het de melding te zijn dat er een update beschikbaar was voor de app 'VMWare Boxer'. Als ik nu op mijn telefoon naar de store ga en zoek op die app zie ik ook dit. Daaruit blijkt dat die app geïnstalleerd is.

Ik heb echter nog nooit van deze app gehoord, en kan hem verder nergens terugvinden. Niet op mijn telefoon via instellingen --> apps --> alle apps, niet in de app drawer, en ook niet als ik via m'n desktop inlog op de play store en daar al mijn apps bekijk. Sterker nog: als ik de app daar opzoek krijg ik de optie om 'm te installeren, dus de online app store geeft aan dat de app niet is geïnstalleerd. Ik heb dit overigens bij alle aan mijn telefoon gekoppelde Google accounts gecontroleerd.

Zojuist heb ik op mijn telefoon de app gedeïnstalleerd, en kreeg toen deze melding. Kennelijk is de app niet door de app store geïnstalleerd.

Wie weet waar deze app vandaan is gekomen?
Als ik me niet vergis is Boxer destijds als mailapp meegekomen op de OPO.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 10:48

.Frank

Frank.

Hartelijk dank! Geen idee waarom die app dan als niet-geïnstalleerd in de Play Store online verscheen, en ook niet in de lijst met apps in Android stond. Je vraagt je af hoeveel meer van dergelijke apps er zijn, maar in ieder geval hoef ik me geen zorgen te maken om één of ander beveiligingslek. Dank voor de input!

Dutch StarCraft League | Campzone Tapijtrugby-kampioen (I've got the scars to prove it)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Update: PlayerPro werkt in mijn auto niet zo fijn. Het geluid lijkt alleen van linksvoor te komen (ook met DSP-plugin), en ik moet nog teveel op de knoppen op het scherm en de hardware-menuknop drukken om dingen te doen.

Ik ben nu een beetje met GoneMAD aan het spelen geweest, en dat ziet er nu als volgt uit:
GoneMAD op Honda Connect
(let niet op stof op de display O-) )

Aanpassingen:
- Heleboel knoppen verwijderd uit navigation bar en menu
- Split screen view
- Navigation bar naar onderkant in landscape mode
- Toetsenbord komt naar boven als je op search tab drukt

Ik heb nog even wat andere thema's geprobeerd, maar kom toch terug bij het standaard Holo thema.

[ Voor 14% gewijzigd door gwystyl op 07-04-2017 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
ik gebruik nu HERE navigatie. prima op zich alleen vind ik de navigatie op google Maps net wat fijner. Groot nadeel van Maps vind ik dat die geen Snelheid weergeeft en de maximum snelheid van de weg waar je op rijdt. Daarom nog steeds naar HERE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freggell
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
jaydenjarno schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:19:
ik gebruik nu HERE navigatie. prima op zich alleen vind ik de navigatie op google Maps net wat fijner. Groot nadeel van Maps vind ik dat die geen Snelheid weergeeft en de maximum snelheid van de weg waar je op rijdt. Daarom nog steeds naar HERE
Dan kan je altijd nog Speedoverlay of iets dergelijks gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 13:44

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

freggell schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:39:
[...]

Die is tof, dat zocht ik nog. Dank!

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggell
Tukk schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:52:
[...]

Die is tof, dat zocht ik nog. Dank!
1 ding om rekening mee te houden is dat de app niet om permissie voor de floating window vraagt.
Of beter gezegt dat deed die bij mij op android 6 niet en dan zie je ook niets, moet je er zelf even voor zorgen dat de permissie goed komt te staan.

Voor de rest erg goed bruikbaar, ook op de fiets en lopend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
freggell schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:39:
[...]

Grappig, ik gebruik deze

Zal de 'jouwe' eens testen
jaydenjarno schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:19:
Is Waze niets ?
Daar heb je de snelheid EN max. snelheid ter plaatse ( en meer )
Google Play: Waze - GPS, Kaarten & Verkeer

[ Voor 41% gewijzigd door FreshMaker op 07-04-2017 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggell
FreshMaker schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 11:17:
[...]

Grappig, ik gebruik deze

Zal de 'jouwe' eens testen
Heb die overwogen maar niet getest.
Bij die van mij kan je de snelheid verplaatsen. Dus zelf kiezen waar deze staat en hoe groot e.d.
Ik kreeg het idee dat dat met die niet mogelijk is, maar zoals gezegd heb ik dat niet geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
freggell schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 11:19:
[...]

Heb die overwogen maar niet getest.
Bij die van mij kan je de snelheid verplaatsen. Dus zelf kiezen waar deze staat en hoe groot e.d.
Ik kreeg het idee dat dat met die niet mogelijk is, maar zoals gezegd heb ik dat niet geprobeerd
Het verplaatsen kan wel, maar moet vanuit het menu gebeuren.
In jouw versie is hij free-flow, ze ontlopen elkaar niet zo heel veel iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
hhmmmm genoeg opties dus. misschien die maar eens proberen. Maps navigeren vind ik er top uitzien en betere rijbaan ondersteuning dan dat HERE heeft. Overlay zegt ook wat de maximale snelheid is op een bepaalde weg?

WAZE heb ik ooit in het begin wel getest, maar was er geen fan van. MIsschien toch maar weer eens een kans geven. dank allen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggell
jaydenjarno schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 11:25:
hhmmmm genoeg opties dus. misschien die maar eens proberen. Maps navigeren vind ik er top uitzien en betere rijbaan ondersteuning dan dat HERE heeft. Overlay zegt ook wat de maximale snelheid is op een bepaalde weg?

WAZE heb ik ooit in het begin wel getest, maar was er geen fan van. MIsschien toch maar weer eens een kans geven. dank allen
Nee max snelheden worden niet getoont, alleen de actuele.
Maar max snelheden in Here heb je eigenlijk ook niks aan. Aanpassingen ivm werkzaamheden, file, of extgra strook open gebeuren ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
Here zit er ook regelmatig naast wat snelheden betreft ja. Zeker als er flexibele snelheden zijn. Misschien toch maar WAZE proberen. Die heeft meer input daarvan denk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Waze geeft de hele tijd huidige snelheid, en er komt een popup met de maximaal toegestane snelheid als je daar x% overheen gaat (is in te stellen). Nadeel tov HERE: geen offline kaarten. Ik vind hem wel veel fijner dan Google Maps, dus gebruik ik hem bijna altijd. Als je routes vaker rijdt onthoudt hij dat deel van de kaart wel en heb je alleen data voor de verkeerssituaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
data gebruik is niet zo hoog bij navigatie volgens mij. dat scheelt weer. ik ga WAZE eens uitproberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MustacheNick
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 12:09
Ik ben van Google Maps (een jaar gebruikt) overgestapt naar Waze en vind het echt een top app!

Geeft de huidige snelheid en het maximum aan. Waze zit er bij mijn huidige snelheid wel altijd 5km/u onder.. Ik rij bijvoorbeeld 120 en de app geeft aan dat ik 115 rij. Je went eraan dat scheelt! voor de rest niks te klagen over deze app.

Ik zou hem iedereen aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Laatst online: 19-09 13:05
MustacheNick schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 12:16:
Ik ben van Google Maps (een jaar gebruikt) overgestapt naar Waze en vind het echt een top app!

Geeft de huidige snelheid en het maximum aan. Waze zit er bij mijn huidige snelheid wel altijd 5km/u onder.. Ik rij bijvoorbeeld 120 en de app geeft aan dat ik 115 rij. Je went eraan dat scheelt! voor de rest niks te klagen over deze app.

Ook het voorspellen van verkeer opstopping werkt erg goed. Daarbij zoekt Waze dan voortijdig een alternatieve route.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-09 21:13
MustacheNick schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 12:16:

Dat ligt toch gewoon aan dat Waze je snelheid berekent dmv GPS. En je auto op basis van rotaties van je wielen met een afwijking/marge erin. Snelheid van de auto geeft 9/10 een te hoge snelheid aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 13:44

Pierre

Van nature lui!

Gebruik al jaren Waze, doet wat het moet doen

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Hier is overigens een eigen topic voor. :)

Android: Turn by Turn Navigation - Deel 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

/\ /\ en daar zijn zojuist ook een aantal reacties naar verplaatst.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurdkoetjeboe
  • Laatst online: 28-11-2024
Sinds deze week heb ik een S7 met android 7. Ik mis een toggle om handmatig alles te synchroniseren. Van de standaard beschikbare toggles die bovenin het menu staan is er wel de toggle autosync maar dat is niet wat ik wil.

Is dit op een andere manier mogelijk in android of moet ik hiervoor een separate toggle app installeren? Ik gebruikte voorheen altijd power toggles maar zou fijn zijn als dit standaard al ergens in android zit. En als dat niet kan, welke toggle app gebruiken jullie hier voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Wat bedoel je precies met "alles" synchroniseren? Je wil de autosync uitzetten en alleen op bepaalde momenten alles in 1 keer handmatig syncen?
Geen idee of dat kan; lijkt me dat je net zo goed autosync uit kunt zetten en af en toe activeren? Je moet dan alleen 2x die toggle gebruiken. Volgens mij zit er in Android geen andere mogelijkheid.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurdkoetjeboe
Bra-Jo schreef op zondag 16 april 2017 @ 21:12:
Wat bedoel je precies met "alles" synchroniseren? Je wil de autosync uitzetten en alleen op bepaalde momenten alles in 1 keer handmatig syncen?
Geen idee of dat kan; lijkt me dat je net zo goed autosync uit kunt zetten en af en toe activeren? Je moet dan alleen 2x die toggle gebruiken. Volgens mij zit er in Android geen andere mogelijkheid.
Alle accounts zoals gmail, whatsapp, agenda, etc. Deze wil ik handmatig tegelijk kunnen syncen (primair mail ophalen) op de momenten dat ik dat wil. Autosync aan en uit zetten krijg je weer een extra melding die je moet aanklikken en dat wil ik niet.

Hoe doen anderen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Is het niet makkelijker om je dataverbinding uit te zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 12:13
ruurdkoetjeboe schreef op maandag 17 april 2017 @ 10:44:
[...]

Alle accounts zoals gmail, whatsapp, agenda, etc. Deze wil ik handmatig tegelijk kunnen syncen (primair mail ophalen) op de momenten dat ik dat wil. Autosync aan en uit zetten krijg je weer een extra melding die je moet aanklikken en dat wil ik niet.

Hoe doen anderen dit?
Door autosync aan te laten staan :?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Je kunt ook met een app als Tasker of Automate autosync gepland aan- en uitzetten of alleen op wifi etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurdkoetjeboe
Hmmbob schreef op maandag 17 april 2017 @ 17:05:
[...]
Door autosync aan te laten staan :?
Ik probeer mijn accu te sparen, vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Dat bereik je veel makkelijker door de dataverbinding uit te zetten, niet door autosync uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Dat is natuurlijk geen oplossing, je kunt dan nog beter je telefoon helemaal uitzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Eens; ik geloof niet in beide oplossingen. Maar dat is geen antwoord op z'n vraag, dus ik zal me er niet meer mee bemoeien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurdkoetjeboe
Ik kan ook gewoon weer power toggles installeren natuurlijk, maar dacht dat er wel meer mensen handmatig hun mail ophalen/agenda syncen etc ipv dat dat continu plaatsvindt mbv autosync. En dat android daar inmiddels wel een optie voor heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-09 22:36

TRaSH

koffie ?

Ken eigenlijk niemand die het handmatig zijn mail of agenda synct.
veel mail programma's hebben wel een optie hoe vaak je wilt dat er gecontroleerd word op mail.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
De app Servicely heeft een flinke update gehad en werkt imo nu beter dan Greenify. In de Soft Sleep modus worden de geselecteerde apps en services daadwerkelijk force-closed.

Hard Sleep bevriest de apps, met als nadeel dat ze uit de app drawer verdwijnen bij scherm uit, dit kan bijvoorbeeld Nova mapinstellingen / hernoemde apps flink in de war schoppen. Dus die optie gebruik ik niet.

De developer heeft een ad-free versie op XDA gezet.
ps. 't Is wel een app die root nodig heeft, dus niet voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:46

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Wat is dan het voordeel geen opzichte van Greenify? Het force closen van apps lijkt me nl bijna net zo counterproductive als wat een task killer doet, en bij Hard Sleep is er een vervelende bijwerking die Greenify niet heeft.

Ik heb de XDA-thread eens bekeken, maar daar legt de dev ook helemaal niet uit hoe het werkt en waarom Servicely beter zou zijn.

Rail Away!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Mad Marty schreef op zondag 23 april 2017 @ 10:40:
Wat is dan het voordeel geen opzichte van Greenify? Het force closen van apps lijkt me nl bijna net zo counterproductive als wat een task killer doet, en bij Hard Sleep is er een vervelende bijwerking die Greenify niet heeft.

Ik heb de XDA-thread eens bekeken, maar daar legt de dev ook helemaal niet uit hoe het werkt en waarom Servicely beter zou zijn.
Bij force closen worden ook alle bijbehorende services gestopt, de app kan zichzelf niet opnieuw starten. Daarnaast kan je ervoor kiezen om alleen enkele services van een app te stoppen. De tread loopt vanaf Servicely versie 1.x tegenwoordig zit ie op versie 4.x de werking van de app is bij versie 4 weer omgegooid en vrij simpel. Soft sleep = force close, Hard sleep = freeze. Greenify heeft geen hard sleep (freeze) optie, anders zou het dezelfde bijwerkingen hebben.

Servicely heeft geen Xposed nodig om goed te kunnen functioneren, en je hoeft er geen 2e (betaalde key) app bij te installeren om features te unlocken. Wel kan je ervoor kiezen om ads uit te schakelen om de developer te steunen (of je gebruikt de gratis ad-free XDA versie, of je gebruikt AdAway) That said, ieder heeft zo zijn eigen voorkeuren, ik verkies Servicely over Greenify, een ander niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

En hoeveel batterij extra haal je er dan uit? Want dit klinkt alsof het je gebruikservaring heel erg belemmerd. Ik laad liever wat vaker op dan dat ik dit soort dingen moet gaan toepassen. Bovendien kun je met een half uurtje minder whatsappen al meer batterij besparen. Gezien ik zelf via een PC werk heb ik daar lekker whatsapp web op draaien, wat aardig wat screentime scheelt.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 13:44

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Daarbij, de recentere versie van Android doen dit deels zelf al (en goed) EN is mijn stroomverbruik daardoor echt niet meer de achtergrondprocessen.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

De reden waarom ik Greenify gebruik is niet zozeer om stroom te besparen maar om RAM vrij te houden zodat de apps die ik graag op de achtergrond door wil laten draaien minder snel uit RAM worden gegooid waardoor die weer opnieuw moeten opstarten, en ook dat die geen CPU verspillen waardoor wat zwaardere voorgrondapps vloeiender kunnen lopen, wat ook evt. met grotere delen van de appdata in RAM kunnen houden te maken zou kunnen hebben.

Die versie bij XDA van die link op de eerste pagina heeft overigens nog steeds de optie om de advertenties 'af te kopen'. Geen idee op ie ook werkelijk advertenties toont want ik blokkeer zijn internettoegang met mijn firewall dus hij kan (zelf) geen advertenties van het internet ophalen.

[ Voor 3% gewijzigd door CaptJackSparrow op 23-04-2017 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Tukk schreef op zondag 23 april 2017 @ 13:27:
Daarbij, de recentere versie van Android doen dit deels zelf al (en goed) EN is mijn stroomverbruik daardoor echt niet meer de achtergrondprocessen.
Klopt, je hoeft ook niet alle achtergrondprocessen te killen hé. Maar sommige apps, waar ik sowieso geen notificaties of achtergrondprocessen van nodig heb schakel ik toch liever helemaal uit. NPO, Nu.nl, NOS, 9292, Reisplanner, OV-chipkaart, SNS mobiel, My Vodafone, Dropbox, Solid Explorer, OfficeSuite etc. Dan houdt Android vanzelf ruimte over voor de apps die ik wel graag actief houdt op de achtergrond.

Eerlijk is eerlijk: het "omdat het kan-gehalte" is wellicht groter dan de noodzaak.
CaptJackSparrow schreef op zondag 23 april 2017 @ 14:16:
De reden waarom ik Greenify gebruik is niet zozeer om stroom te besparen maar om RAM vrij te houden zodat de apps die ik graag op de achtergrond door wil laten draaien minder snel uit RAM worden gegooid waardoor die weer opnieuw moeten opstarten, en ook dat die geen CPU verspillen waardoor wat zwaardere voorgrondapps vloeiender kunnen lopen, wat ook evt. met grotere delen van de appdata in RAM kunnen houden te maken zou kunnen hebben.

Die versie bij XDA van die link op de eerste pagina heeft overigens nog steeds de optie om de advertenties 'af te kopen'. Geen idee op ie ook werkelijk advertenties toont want ik blokkeer zijn internettoegang met mijn firewall dus hij kan (zelf) geen advertenties van het internet ophalen.
Het toont geen ads, maar hij heeft die optie erin laten zitten om je de mogelijkheid te geven toch een donatie te doen. We/ze zijn trouwens nog een kleine bug tegengekomen, wellicht komt er vandaag nog een Versie 4.0.4
Martinspire schreef op zondag 23 april 2017 @ 13:23:
En hoeveel batterij extra haal je er dan uit? Want dit klinkt alsof het je gebruikservaring heel erg belemmerd. Ik laad liever wat vaker op dan dat ik dit soort dingen moet gaan toepassen. Bovendien kun je met een half uurtje minder whatsappen al meer batterij besparen. Gezien ik zelf via een PC werk heb ik daar lekker whatsapp web op draaien, wat aardig wat screentime scheelt.
De hoeveelheid batterij die het bespaart kan verschillen. Ik gebruik bijvoorbeeld sowieso geen slurper als facebook oid dus merk amper tot geen verschil. Behalve dan dat ik bewuster kan kiezen welke apps op de achtergrond meedraaien.

[ Voor 17% gewijzigd door Chris.nl op 23-04-2017 16:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

Aha, dus de "omdat het kan" overruled elke logica. Duidelijk. En het is niet alsof de apps die je wel wilt hebben draaien superlang duren om op te starten als ze eruit worden gegooid.

Doet me denken aan mensen die nog steeds zo weinig mogelijk ramverbruik op Windows willen hebben. Totaal onnodig.

Overigens lijkt Nougat iets agressiever te zijn. In Marshmellow zag ik vaak tientallen apps in recente apps staan, maar nu meestal nog maar een stuk of 10. Dus ik vraag me af hoeveel apps je met deze middelen nou echt eruit gooit.

[ Voor 12% gewijzigd door Martinspire op 23-04-2017 16:57 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Martinspire schreef op zondag 23 april 2017 @ 16:56:
Aha, dus de "omdat het kan" overruled elke logica. Duidelijk. En het is niet alsof de apps die je wel wilt hebben draaien superlang duren om op te starten als ze eruit worden gegooid.

Doet me denken aan mensen die nog steeds zo weinig mogelijk ramverbruik op Windows willen hebben. Totaal onnodig.

Overigens lijkt Nougat iets agressiever te zijn. In Marshmellow zag ik vaak tientallen apps in recente apps staan, maar nu meestal nog maar een stuk of 10. Dus ik vraag me af hoeveel apps je met deze middelen nou echt eruit gooit.
Tja, zo kan je ook reageren. Blijf jij je telefoon minder gebruiken om er minder Screen On Time uit te hoeven trekken, dan zorg ik dat de mijne optimaal in deep sleep blijft. Ieder z'n ding d:)b

- edit -

Veel Google services zoals (netwerk)locaties en geofencing kunnen handig zijn maar Google analytic services stop ik er ook mee.

[ Voor 26% gewijzigd door Chris.nl op 24-04-2017 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Twee apps van dezelfde maker die wel overzichtelijk in het gebruik zijn gemaakt en wel hun nut kunnen hebben.

Beide van €2,99 tijdelijk gratis.

Google Play: Screenshot Pro (License)

Een screencapture hulpprogramma dat o.a. snel achter elkaar captures kan maken. Evt. zonder boven en/of onderbalk en opgeslagen op een locatie naar keuze, dus ook op SD kaart en evt. automatisch uploaden naar Dropbox.

Google Play: Auto Optimizer

Een optimaliseerprogramma zoals er veel meer zijn maar deze is prettig overzichtelijk in het gebruik, laat zich goed configureren met wat je wel en niet wilt/nodig vindt en heeft enkele wel handige o.a. informerende functies.

Live wallpapers gebruik ik zelden. Tegen de kerst vind ik het altijd wel aardig een paar weekjes een fraaie en sfeervolle kerstvariant (Christmas HD) te gebruiken die ik meen ik ooit eens gekocht heb voor €0,10 in de 10 miljard gedownloade apps actie van Google.

Deze vond ik echter toch wel aardig omdat die ook wat nuttigs doet en informatie over je toestel toont. Er beweegt ook maar weinig dus het is niet storend druk en het laat zich ook aardig configureren zodat het niet hinderlijk wordt. Misschien nog een bugje hier en daar (kleurinstelling) maar er zullen vast nog updates volgen.

De 'Pro' versie van €1,99 nu tijdelijk gratis. Ik heb hem voorlopig even op een tablet draaien.

Google Play: Holo Droid

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

MX Player Pro van €6,10 voor €0,10. :P

Google Play: MX Speler Pro

De AC3 codec is er al een tijdje geleden uitgesloopt i.v.m. licentiezaken.

Moet nu dus even via een klein omwegje. ;)

en hoe gaan we hier niet linken. Als je slim genoeg ben, zoek je dit zelf uit.

Blijkt naast de gratis versie geïnstalleerd te worden op de tablet waarop ik de Pro versie installeerde en waarop ik nog v1.7.32 gebruikte.

En mochten de onderstaande apps van pas komen.

Nog drie utilities van één maker van €2,99 tijdelijk gratis.

Google Play: Clipboard Pro (License)
Google Play: Blue Light Filter Pro
Google Play: Rotation Control Pro

En van €2,39 nu gratis. Een Jabber/XMPP client.

Google Play: Conversations (Jabber / XMPP)

[ Voor 12% gewijzigd door PaT op 12-05-2017 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Die had ik gemist. Mooie aanbieding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 12:11:
MX Player Pro van €6,10 voor €0,10. :P

Google Play: MX Speler Pro

De AC3 codec is er al een tijdje geleden uitgesloopt i.v.m. licentiezaken.

Moet nu dus even via een klein omwegje. ;)

https://forum.xda-develop...odec-dts-support-t2156254

Blijkt naast de gratis versie geïnstalleerd te worden op de tablet waarop ik de Pro versie installeerde en waarop ik nog v1.7.32 gebruikte.

En mochten de onderstaande apps van pas komen.

Nog drie utilities van één maker van €2,99 tijdelijk gratis.

Google Play: Clipboard Pro (License)
Google Play: Blue Light Filter Pro
Google Play: Rotation Control Pro

En van €2,39 nu gratis. Een Jabber/XMPP client.

Google Play: Conversations (Jabber / XMPP)
Thanks!
spoiler:
en om eerlijk te zijn, dit is een tvp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeArt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-09 16:31
rens-br schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 12:16:
[...]

Die had ik gemist. Mooie aanbieding!
helaas weer niet in België ...
Gebruik MX Speler af en toe wel eens, had hen graag "gesteund" met 0,10€. 6€ vind ik dan weer net teveel ... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

BeArt schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 16:40:
helaas weer niet in België ...
Gebruik MX Speler af en toe wel eens, had hen graag "gesteund" met 0,10€. 6€ vind ik dan weer net teveel ... 8)7
De aanbieding is dan ook al afgelopen, dus wellicht was die wel geldig in België.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Dank en wel, maar voor de genoemde tips kijk je, eventueel, op deze website.

Verder vond ik deze, tijdelijk gratis, vandaag:
Take a look at "iJUK iCON pACK"
Take a look at "NOU - Icon Pack"
Take a look at "Stun Zoopers 3"
Take a look at these "WiFi Tool"
Look at these developer: a few icon packs for free.

Update:
Take a look at "3D Rose Live Wallpaper"
Take a look at "MeteoWash - nearest car washes"
Take a look at "Social Sounds (Ads free) - EN"

Update 2:
Take a look at "DmonD Icon Pack 💎"
Take a look at "Circlet Icon Pack 🌀 (Beta)"
Take a look at "Say the Time - Talking Clock"
Take a look at "PHIX RETRO - ICON PACK"

Enjoy and you're welcome!

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2017 18:21 . Reden: Added more tips ]

Pagina: 1 ... 61 ... 68 Laatste

Let op:
Discussie over Android games moeten in het Android Games topic.

Aanbiedingen van Apps kunnen bekeken worden via: Google Play: AppSales. Best Apps on Sale.

Vragen om apps mag, maar alleen als je aangeeft wat je zelf al gevonden en geprobeerd hebt. Korte oneliners e.d. zijn dus niet de bedoeling.