Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:09
Hmmbob schreef op maandag 26 december 2016 @ 17:08:
Weet je wat irritant is? Die regiobeperking op apps... De Play store op mijn telefoon staat op de VS, want daar woon ik. Maar nu we deze weken in Nederland zijn voor de vakantie, kan ik hier niet de Media Markt app niet downloaden: "this is not available in your country". Irritant en onnodig :( Waarom zou een bezoeker van Nederland die App niet mogen downloaden :?
Waarom zou je iets bij de Media Markt willen kopen? O-)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Thanks! :)
Het komt nog niet helemaal in de buurt van de voorgaande versie van Schiphol app (want: beperkingen), maar ik kan er iig méér mee dan de huidige Schiphol app ;) .

[ Voor 5% gewijzigd door KillerBee op 26-12-2016 19:50 ]

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 16:15

Meneer iCy

swarma

Edit: verkeerde topic

[ Voor 97% gewijzigd door Meneer iCy op 26-12-2016 21:01 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Photo Studio Pro voor €0,10. Zo te zien in Google's cache van €4,99.

Google Play: Photo Studio PRO

En het kan nog resizen ook wat een functie is die verbijsterend genoeg vele andere foto editors missen. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Google Play: Sleep as Android Unlock

De beste slaap-app aller tijden, nu maar 50 cent *O*

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-01-2024
Ik weet niet helemaal of ik hier goed zit, maar is er een manier om een agenda aan te bieden die gebruikers dan via een link kunnen toevoegen aan hun eigen agenda-app? Liefst voor zowel Android als Apple (Niet iedereen is zo slim :P ). Heb al even zitten Googlen, maar kom vooral agenda-apps tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Autofan1985 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 08:36:
Ik weet niet helemaal of ik hier goed zit, maar is er een manier om een agenda aan te bieden die gebruikers dan via een link kunnen toevoegen aan hun eigen agenda-app? Liefst voor zowel Android als Apple (Niet iedereen is zo slim :P ). Heb al even zitten Googlen, maar kom vooral agenda-apps tegen.
Voor zover ik weet zijn agenda's op Android gebonden aan een account dat die agenda aanbiedt. Zodoende zou je dan je account moeten delen. Als ik in m'n Google Calendar of in m'n Exchange Calendar een agenda toe wil voegen moet dat via de webinterface (Google) of via Outlook op een PC/laptop (Exchange).

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 08:44:
[...]

Voor zover ik weet zijn agenda's op Android gebonden aan een account dat die agenda aanbiedt. Zodoende zou je dan je account moeten delen. Als ik in m'n Google Calendar of in m'n Exchange Calendar een agenda toe wil voegen moet dat via de webinterface (Google) of via Outlook op een PC/laptop (Exchange).
Op zich daar een account voor maken is het probleem niet zo zeer lijkt me. Gewoon een gmail-account maken voor de groep en daar de agenda in zetten. Echter moet ik dan (volgens mij) de agenda delen met iedereen persoonlijk ipv dat degene die het willen met een druk op de knop de agenda kunnen toevoegen. En naar zoiets ben ik op zoek. Liefst in 1 link, maar desnoods gesplitst per os.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:09
Kun je de kalender niet als iCal (.ics) exporteren?
Dat is redelijk universeel en linken naar dat bestand zou de kalender moeten toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Iemand een tip voor een counter met meerdere sets (zoals deze https://play.google.com/s...?id=de.sleak.thingcounter) maar die in de rapportage ook kan aangeven op welk tijdstip allemaal geteld is? Dat je dus een overzicht ziet van "600 schapen" en in het rapport "schaap 1 op 2017-01-01-10-14; schaap 2 op 2017-01-03-09-14; ..."

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
dutchgio schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 09:56:
Kun je de kalender niet als iCal (.ics) exporteren?
Dat is redelijk universeel en linken naar dat bestand zou de kalender moeten toevoegen.
Dat is een goede idd. Eigenlijk stom dat ik daar niet aan gedacht heb. Ik ga dit idee eens uitwerken. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 17:10
Autofan1985 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 08:36:
Dat kan met google calendar.

Hieronder een stuk uit de help besschrijving:
Get the Calendar Address for your public calendar
After you've shared your calendar, share the Calendar Address so that people can view your calendar in a web browser, Google Calendar, or another application.
  1. On a computer, open Google Calendar.
  2. In the top right, click Settings Settings > Settings.
  3. Open the Calendars tab.
  4. Click the name of the calendar you want to share.
  5. In the Calendar Address section, click ICAL or HTML. Learn more in the "About the Calendar Address" section above.
  6. A window with your calendar's public web address will appear. Copy this link to share your calendar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Eusebius schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 10:14:
Iemand een tip voor een counter met meerdere sets (zoals deze https://play.google.com/s...?id=de.sleak.thingcounter) maar die in de rapportage ook kan aangeven op welk tijdstip allemaal geteld is? Dat je dus een overzicht ziet van "600 schapen" en in het rapport "schaap 1 op 2017-01-01-10-14; schaap 2 op 2017-01-03-09-14; ..."
Mocht je er eentje vinden, houd ik me aanbevolen :P

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Eusebius schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 10:14:
Deze schijnt dat te kunnen.

Google Play: Advanced Tally Counter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 08:44:
[...]

eventueel zou je per webdav of caldav een agenda kunnen publiceren, dan ben je voor ios klaar, alleen heeft android daar helaas(misschien wel zakelijk verklaarbaar) geen standaardondersteuning voor, mensen zouden dan davdroid of caldav-sync moeten hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Runtastic Pro is nu slechts €0,10!

Google Play: Runtastic PRO Hardlopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Hmm... in de Play store op Android zelf staat er:

"Your free personal fitness tracker..."

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tT7mBg67sntuYoyEvk2WwXeI/full.png

Doet me vermoeden dat ze alleen nog maar een gratis versie gaan voeren die vol zit met advertenties waar bij de gratis versie nu ook erg over geklaagd wordt dat dit zo gigantisch is toegenomen. Dat levert ze waarschijnlijk veel meer op dan een betaalde versie. Met €0,10 kun je heel veel mensen nog even makkelijk over de drempel trekken en ze een beetje geld ontfutselen voordat je de app gratis maakt. Volgens het principe dat vele kleintjes een grote maken kun je dan toch nog even snel een leuk zakcentje binnenhalen.

Of ben ik nou te achterdochtig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
CaptJackSparrow schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 14:46:
[...]

Hmm... in de Play store op Android zelf staat er:

"Your free personal fitness tracker..."

[afbeelding]

Doet me vermoeden dat ze alleen nog maar een gratis versie gaan voeren die vol zit met advertenties waar bij de gratis versie nu ook erg over geklaagd wordt dat dit zo gigantisch is toegenomen. Dat levert ze waarschijnlijk veel meer op dan een betaalde versie. Met €0,10 kun je heel veel mensen nog even makkelijk over de drempel trekken en ze een beetje geld ontfutselen voordat je de app gratis maakt. Volgens het principe dat vele kleintjes een grote maken kun je dan toch nog even snel een leuk zakcentje binnenhalen.

Of ben ik nou te achterdochtig?
Durf ik niet te zeggen. :P Het zou inderdaad een tactiek kunnen zijn, al ben ik deze zelfde 'actie' zo'n 2 jaar geleden ook eens tegen gekomen. Dacht dat ik de Pro versie destijds ook had aangeschaft, maar niet dus.. Maar het zou inderdaad mogelijk kunnen zijn wat je beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ik vermoed dat dat wat vergezocht is, en ze gewoon dezelfde beschrijving als de gratis app aanhouden.
Als je de volledige beschrijving opent staan de voordelen van de PRO versie waarschijnlijk helemaal onderaan er extra aan toegevoegd. :)
In de Nederlandse vertaling is de beschrijving exact hetzelfde, op de vermelding van PRO na.
App is ook wel vaker voor 0,10 te verkrijgen, dus lijkt me niet dat ie nu ineens volledig gratis wordt.

[ Voor 30% gewijzigd door dutchgio op 07-01-2017 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik heb wel vaker gezien dat betaalde apps gratis werden. Heb er zelf ook een paar gekocht die dat geflikt hebben. Endomondo Pro uit dezelfde categorie bijv. Irritante app die op een gegeven moment weigerde te werken als je geen account had en niet ingelogd was. Gebruik ik dus niet meer.

Ik ging hierdoor eens kijken wat er verder zoal is en kwam deze tegen die gratis en zonder advertenties is.

Google Play: Sportractive GPS Running App

Met score van 4,7 zelfs hoger gewaardeerd dan Runtastic (Pro). Wat ik erg netjes vond is dat ze bij het opstarten meteen uitleggen dat je géén account hoeft aan te maken en dat je persoonlijke gegevens uitsluitend 'on device' worden gebruikt en niet naar een of andere server worden verzonden. Mijn firewall begon ook niet meteen meldingen te geven dat er iets het internet op wou. Dat gebeurt pas later als het kaartinformatie wil ophalen.

Ik zou nog liever zien dat een dergelijke app met offline kaartdata zou kunnen werken. Ik heb maar beperkte wensen t.a.v. een dergelijke app. Bijhouden hoeveel km ik gelopen of gefietst heb is het eigenlijk wel, en ik heb geen enkele behoefte die informatie met wie dan ook te delen. Dat het dan ook nog verbruikte calorieën opgeeft is al heel mooi. Dit appje is genoeg voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:53

TRaSH

koffie ?

Gelukkig heb je zelf de keus welke informatie je deelt in het openbaar.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
De functies van Runtastic Pro zijn vandaag ook helemaal gratis als je de gratis app download en code ''appoftheday'' invoert in de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

dutchgio schreef op zondag 8 januari 2017 @ 12:22:
De functies van Runtastic Pro zijn vandaag ook helemaal gratis als je de gratis app download en code ''appoftheday'' invoert in de instellingen.
Dan toch maar even die gratis versie geïnstalleerd. DANG! Zei iemand 'privacy invasie'?

Bij het opstarten, en voor het invoeren van de code heb je dus al een account nodig. Daar proberen ze je héél hard toe over te halen met allerlei promotieschermen bij het opstarten. Ik heb vaak genoeg apps gehad waar je een promotiecode kon invoeren waarvoor je écht geen account hoeft aan te maken. :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6VZdJ4TA6c8A5zhIkwNWTZ2n/full.png

Ook onmiddellijk achter je rug om het internet op willen zoals te zien aan het vlamsymbooltje van mijn firewall in de notificatiebalk.

Hier het verschil tussen Sportractive en Runtastic waar ze contact mee willen maken. Minstens één van die twee bij Sportractive is om kaartdata op te halen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4To61syU6PxvHc9M2tIbfFkR/full.png

Dat een app contact met Facebook maakt NADAT ik heb aangegeven dat te willen heb ik geen probleem mee omdat er nou eenmaal genoeg mensen zijn die dat zullen willen gebruiken. Maar ik héb geen FB account en wíl die ook niet hebben en dat men dan toch zonder toestemming achter mijn rug om 'iets' naar FB stuurt vind ik onacceptabel en daarmee diskwalificeert een app zich onmiddellijk bij mij door een compleet gebrek aan respect voor de wensen en privacy van de gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Dat was eerder nog niet zo, dat je een account nodig had om de appoftheday code in te vullen.

Welke firewall app is dat? Ziet er wel interessant uit!
Het verkeer naar Facebook is wellicht nog te verklaren doordat je ook via Facebook kunt inloggen meen ik.

Dat apps, in dit geval specfiek hardloopapps het niet zo nauw nemen met privacy blijkt maar weer, want Runkeeper ging eerder ook al de fout in:
nieuws: 'Runkeeper stuurt gps-data door naar derde partij als app niet in geb...
nieuws: Runkeeper: delen van data kwam door bug
'bug'...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

dutchgio schreef op zondag 8 januari 2017 @ 13:59:
Welke firewall app is dat? Ziet er wel interessant uit!
Het verkeer naar Facebook is wellicht nog te verklaren doordat je ook via Facebook kunt inloggen meen ik.
Dat is NoRoot Firewall.

Google Play: NoRoot Firewall

Ik zet die altijd éérst op een nieuw device vóórdat ik een WiFi verbinding maak. Via USB kabel vanaf de PC of via een USB-OTG kabeltje vanaf een geheugenstickje. Ik heb een vast setje .apk's die ik er zo op zet. Greenify is er daar ook een van om eerst flink wat achtergrondzaken de nek om te draaien. Als je dat niet ook doet licht de firewall helemaal op als een kerstboom zodra je internetverbinding hebt. :+ Moet je maar eens opletten wat er gebeurt zodra je die firewall actief hebt. Dan ben je even een tijdje bezig om alles door te lopen en te bepalen wat je wel en niet wilt doorlaten. Het is verbazend hoeveel je kunt blokkeren waarbij alles toch gewoon blijft werken. Soms blokkeer ik ook zaken die bepaalde functionaliteit die ik toch niet gebruik ook verhindert.

Dat inloggen via FB klopt ja maar dan hoort de app pas contact met FB te zoeken nádat de gebruiker heeft aangegeven daar gebruik van te willen maken door voor die optie te kiezen en daar zijn inloggegevens te hebben ingevuld. Of als dat laatste niet hoeft pas nadat je op het knopje 'Inloggen via FB' hebt gedrukt.

[ Voor 11% gewijzigd door CaptJackSparrow op 08-01-2017 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 12:13
Hey, toffe app. Heb je adblocking voor elkaar gekregen met deze App?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Hmmbob schreef op zondag 8 januari 2017 @ 17:09:
Hey, toffe app. Heb je adblocking voor elkaar gekregen met deze App?
Ja. Meestal wel. Als je van apps/games met reclame die géén internettoegang nodig hebben voor hun functionaliteit (of waar jij geen behoefte aan hebt) alle internettoegang blokkeert kunnen die geen ads van servers halen. Scheelt ook in dataverkeer en accuverbruik. Vaak kun je ook wel uitvogelen welke verbindingen er zijn voor functies van de app (weerapp bijv.) en welke de advertenties serveren. Het is wat uitzoeken en dat kost enige tijd en moeite maar levert wel resultaat op.

Ik meen echter dat al een tijdje sommige apps die zelf geen enkele toegang tot het internet van mij krijgen toch reclame weten te serveren ook nadat ik de cache heb gewist om evt. bij installatie meegeleverde ads te wissen. Dit zou wel eens gedaan kunnen worden door iets als Google Services Framework o.i.d. dat 'namens' die apps met het internet communiceert en zo via een binnendoorweggetje toch info van het internet naar die apps weet te sluizen.

Ook crasht de app heel af en toe en dan kan een app toch even snel wat ophalen. Even force closen en wissen van de cache heeft dan meestal het gewenste effect om dat weer te verwijderen. Maar daarom is Greenifyen ook nuttig om apps inactief te maken. Sommige apps verdenk ik ervan dat ze ook ingebakken 'fallback' ads hebben die ze tonen als er geen internetverbinding is. Vaak zijn dat ads voor zichzelf, voor een betaalde versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Betreffende running apps.
Runtastic ook ooit is getest maar het viel al vrij snel af door idd de overvloed van ads in de gratis versie.

Ik heb onlangs een Garmin GPS sportwatch gekocht (en heel tevreden mee).
Ik sync zo:
Garmin > Tapiriik > Strava.
Garmin > Tapiriik > Runkeeper.
Garmin > Tapiriik > Dropbox. Is een back-up van al mijn runs in .TCX files. Stel dat ik ooit van platform wil switchen, heb ik al mijn data mooi verzameld staan in het veelgebruikte .TCX formaat.
Garmin > SmashRun. Dit kan ook via Tapiriik maar het is blijkbaar beter via de native sync van SmashRun te werken, omdat die de data beter behandelt. (Bij Strava en Runkeeper sync via Tapiriik zijn er geen issues.)
Garmin > FitnessSyncer > Google Fit. Garmin ondersteunt nog steeds geen Google Fit en je moet dus via deze omweg werken. Wel wat jammer. Voor de rest zéér tevreden met het Garmin Connect platform!
Garmin > Stridekick. https://stridekick.com/ Pas deze week ontdekt! Deze app laat toe om competitief te zijn tussen personen met verschillende trackers! Dus Fitbit, Garmin, etc.

Runkeeper maar vooral Strava kan ik aanraden. Ik ben vrij nieuw op Strava: ik dacht dat dit vooral gefocust was op wielrennen en dat hardlopen een achtergesteld kindje zou zijn.
Oh, was I wrong! Het bevat zelfs meer functionaliteit dan echte running apps zoals Runkeeper! Zeker is proberen! Tenminste, als je het leuk vindt met communities te werken.

[ Voor 13% gewijzigd door Asgaro op 08-01-2017 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gines
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-07 05:56
CaptJackSparrow schreef op zondag 8 januari 2017 @ 10:22:

Ik ging hierdoor eens kijken wat er verder zoal is en kwam deze tegen die gratis en zonder advertenties is.

Had nooit van deze app gehoord, heb het onmiddellijk getest en zeer tevreden over. Heb onmiddellijk runtastic verwijderd, deze app heeft alle functionaliteiten die ik wil. Werkt ongeveer hetzelfde als runtastic maar zonder account inderdaad en geen ads! _/-\o_ Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

Ik gebruik nu runkeeper, ben een wandelaar, maar ik zie dat dat Sportractive eigenlijk alle functionaliteiten heeft die ik nodig heb.
Zeurt die niet steeds dat je Pro moet worden?

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gines
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-07 05:56
Er is denk ik geen pro versie, ik vind er in ieder geval geen in de Play Store en binnen de app zelf is er ook geen mogelijkheid om pro aan te schaffen. Er wordt helemaal geen melding gegeven van zodra je de app start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

De makers leggen hun achtergrond hier uit. Ze hebben dezelfde insteek als wij zo te zien.

http://sportractive.com/index.php?link=about&lang=en

Ik zie nog wel wat ruimte voor nuttige verbeteringen. Een batch import van GPX tracks bijv. en/of default importfolder en default type activiteit bij import in de settings. Het is nog een vrij jonge app lijkt het en ik ben benieuwd welke kant ze op zullen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

CaptJackSparrow schreef op maandag 9 januari 2017 @ 13:08:
De makers leggen hun achtergrond hier uit. Ze hebben dezelfde insteek als wij zo te zien.

http://sportractive.com/index.php?link=about&lang=en

Ik zie nog wel wat ruimte voor nuttige verbeteringen. Een batch import van GPX tracks bijv. en/of default importfolder en default type activiteit bij import in de settings. Het is nog een vrij jonge app lijkt het en ik ben benieuwd welke kant ze op zullen gaan.
Ik hoop dat ze ver weg blijven van advertenties, maar er zal toch geld binnen moeten komen. Of hebben ze een groot schip met Euro's

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Luca
Voor de liefhebbers van Google Play: Pixel Icon Pack-Nougat Free UI, en ook zij die gebruik maken van de Tweakers.net web app snelkoppeling op hun homescreen: ik heb mijn zuurverdiende centjes uitgegeven om een heus Tweakers icoontje te laten maken door de dev/artist van diezelfde app. In de Google Pixel Icon style. 8)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qUBaNz5.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RLJRnZa.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:21

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Danny.G schreef op maandag 9 januari 2017 @ 18:25:
Voor de liefhebbers van Google Play: Pixel Icon Pack-Nougat Free UI, en ook zij die gebruik maken van de Tweakers.net web app snelkoppeling op hun homescreen: ik heb mijn zuurverdiende centjes uitgegeven om een heus Tweakers icoontje te laten maken door de dev/artist van diezelfde app. In de Google Pixel Icon style. 8)

[afbeelding]
[afbeelding]
Je had dit toch ook zelf kunnen maken? Kwestie van het icoon wijzigen via de Nova Launcher (die je toch al nodig hebt zie ik). Het rode kader om het logo kan je eenvoudig verwijderen via bijv. Paint.net.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 10-01-2017 09:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luca
rens-br schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 09:42:
[...]

Je had dit toch ook zelf kunnen maken? Kwestie van het icoon wijzigen via de Nova Launcher (die je toch al nodig hebt zie ik). Het rode kader om het logo kan je eenvoudig verwijderen via bijv. Paint.net.
Vanzelfsprekend, ik ben notabene grafisch vormgever. :P Echter was het slechts één euro en met jouw manier kunnen anderen uit deze community er niet gebruik van maken omdat het lokaal bewaard is. Nu wel. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Danny.G schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 10:25:
[...]
Vanzelfsprekend, ik ben notabene grafisch vormgever. :P Echter was het slechts één euro en met jouw manier kunnen anderen uit deze community er niet gebruik van maken omdat het lokaal bewaard is. Nu wel. :)
Dat is inderdaad ook weer zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:32
Ben al een tijdje aan het zoeken maar krijg niet gevonden wat ik zoek.
Ik heb een dual sim telefoon met twee sim-kaarten in gebruik.
Nu zou ik graag op gezette tijden (avond na x tot de volgende ochtend en in het weekend) de inkomende oproepen op mijn tweede sim direct naar voicemail willen sturen.
Of eventueel gewoon de ringtone voor die sim op stil zetten.

In mijn telefoon (Android 5.1.1) vind ik hier geen optie voor, ik kan alleen alles aan of uit zetten.
Weet iemand hier een tooltje voor? Of eventueel een plugin die het met Tasker mogelijk maakt?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
CaptJackSparrow schreef op zondag 8 januari 2017 @ 10:22:
Ik heb wel vaker gezien dat betaalde apps gratis werden. Heb er zelf ook een paar gekocht die dat geflikt hebben. Endomondo Pro uit dezelfde categorie bijv. Irritante app die op een gegeven moment weigerde te werken als je geen account had en niet ingelogd was. Gebruik ik dus niet meer.

Met score van 4,7 zelfs hoger gewaardeerd dan Runtastic (Pro). Wat ik erg netjes vond is dat ze bij het opstarten meteen uitleggen dat je géén account hoeft aan te maken en dat je persoonlijke gegevens uitsluitend 'on device' worden gebruikt en niet naar een of andere server worden verzonden. Mijn firewall begon ook niet meteen meldingen te geven dat er iets het internet op wou. Dat gebeurt pas later als het kaartinformatie wil ophalen.

Ik zou nog liever zien dat een dergelijke app met offline kaartdata zou kunnen werken. Ik heb maar beperkte wensen t.a.v. een dergelijke app. Bijhouden hoeveel km ik gelopen of gefietst heb is het eigenlijk wel, en ik heb geen enkele behoefte die informatie met wie dan ook te delen. Dat het dan ook nog verbruikte calorieën opgeeft is al heel mooi. Dit appje is genoeg voor mij.
Met dat endomondo heb ik ook een 'slechte'ervaring gehad.

Ik had de betaalde versie via zo'n aktie voor 10 cent gekocht, werkte perfect.

Na een poos kon ik hem niet meer starten en kreeg ik de melding dat ik moest upgraden.

Wat bleek, de pro versie bestond niet meer en ze hadden een nieuwe versie uitgebracht.

Ik kon daarna alleen maar de 'gratis' versie binnen halen en als ik de betaalde versie wilde moest 4,99 betalen geloof ik.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:53

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Wii4all schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 14:49:
[...]
Met dat endomondo heb ik ook een 'slechte'ervaring gehad.

Ik had de betaalde versie via zo'n aktie voor 10 cent gekocht, werkte perfect.

Na een poos kon ik hem niet meer starten en kreeg ik de melding dat ik moest upgraden.

Wat bleek, de pro versie bestond niet meer en ze hadden een nieuwe versie uitgebracht.

Ik kon daarna alleen maar de 'gratis' versie binnen halen en als ik de betaalde versie wilde moest 4,99 betalen geloof ik.
In endomondo ben je dan nog altijd met de gratis versie een 'pro' gebruiker, dat staat bij je naam/profiel als je inlogt. Ik weet niet precies wat de voordelen zijn (geen reclame en beperkingen???) maar het schijnt toch een half slagje beter te zijn dan vanilla gratis. Maar linksom of rechtsom zijn het toch commerciële bedrijven die willen het liefste dat je aan een abonnement vast gaat zitten.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggell
  • Laatst online: 06-08-2024
Buzz-01 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 14:44:
Ben al een tijdje aan het zoeken maar krijg niet gevonden wat ik zoek.
Ik heb een dual sim telefoon met twee sim-kaarten in gebruik.
Nu zou ik graag op gezette tijden (avond na x tot de volgende ochtend en in het weekend) de inkomende oproepen op mijn tweede sim direct naar voicemail willen sturen.
Of eventueel gewoon de ringtone voor die sim op stil zetten.

In mijn telefoon (Android 5.1.1) vind ik hier geen optie voor, ik kan alleen alles aan of uit zetten.
Weet iemand hier een tooltje voor? Of eventueel een plugin die het met Tasker mogelijk maakt?
Mogelijk dat je dat voor elkaar krijgt met Dual Sim control
Dit functioneert ook als plugin voor tasker, dus misschien solo of in combinatie met tasker dat het mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:32
Met Tasker en Dual Sim Control kom ik er niet helemaal uit.
Ik moet dan een taak aanmaken die wordt uitgevoerd bij binnenkomende oproep, maar alleen als ie via sim2 binnenkomt. Dat zou kunnen op basis van serienummer van de sim, maar ik begrijp niet helemaal hoe je het serienummer van de sim waarop de oproep binnenkomt kunt opvragen.
%SIMNUM retourneert een simkaartnummer, maar van welke sim?

Anyway, waarschijnlijk past dit beter in het Tasker topic...

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Laatst online: 13:21
Weet iemand met welke widget app ik het weer kan weergeven zoals de Google Pixel? Zoals onderstaande zegmaar.

Afbeeldingslocatie: https://img.xda-cdn.com/y2LF4TZLswWHoCaNvi640DCt508=/https%3A%2F%2Fi.imgur.com%2FSp14D6w.png

Ik heb de Google now launcher geprobeerd, maar ik blijf liever op Nova zitten. Heeft iemand een goeie suggestie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
SL65 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 19:07:
Weet iemand met welke widget app ik het weer kan weergeven zoals de Google Pixel? Zoals onderstaande zegmaar.

[afbeelding]

Ik heb de Google now launcher geprobeerd, maar ik blijf liever op Nova zitten. Heeft iemand een goeie suggestie?
Beste suggestie die er is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SL65
  • Laatst online: 13:21
Bedankt! Ik had een soort gelijke tutorial al gevonden, maar onderstaande gaf het antwoord.

Scroll down and tap Weather to turn on weather content in the search bar. NOTE: Nova has since moved this to Nova Settings > Labs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik gebruik nu Photoscan van Google en dat is best een toffe en snelle app om al mijn oude foto's te digitaliseren en in Google foto's te krijgen. Echter de foto's komen uit 1974 en later, maar google ziet (logisch) dat ze vandaag gemaakt zijn.
Is er een mogelijkheid om de (exif?) data aan te passen?

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
Pinin schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:33:
Ik gebruik nu Photoscan van Google en dat is best een toffe en snelle app om al mijn oude foto's te digitaliseren en in Google foto's te krijgen. Echter de foto's komen uit 1974 en later, maar google ziet (logisch) dat ze vandaag gemaakt zijn.
Is er een mogelijkheid om de (exif?) data aan te passen?
Zoiets:
Google Play: Photo Exif Editor

Met Google Photos zou het ook moeten kunnen:
http://www.androidpolice....-album-photos-on-the-web/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Super, dat is wat ik zocht.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Twilight Pro Unlock van waarschijnlijk €2,99 (want $2,99 in Google Cache) voor €0,10

Google Play: Twilight Pro Unlock

Moet i.c.m. gratis versie geïnstalleerd worden.

Google Play: Twilight
PRO features
- more than 2 predefined profiles
- adjustable transition time
- option to turn off Twilight service altogether during inactive times
- new features will often first appear as PRO

[ Voor 23% gewijzigd door CaptJackSparrow op 31-01-2017 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

CaptJackSparrow schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 10:30:
Twilight Pro Unlock van waarschijnlijk €2,99 (want $2,99 in Google Cache) voor €0,10

De Pro versie voegt niet super veel toe, maar het is wel fijn om de ontwikkelaars te steunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

rens-br schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 11:12:
[...]

De Pro versie voegt niet super veel toe, maar het is wel fijn om de ontwikkelaars te steunen.
Heb even de Pro features toegevoegd zodat men precies weet wat men extra krijgt. Kan me voorstellen dat men dat voor drie euri wat weinig vindt maar voor dit bedrag niet echt iets om lang over na te hoeven denken. :)

[ Voor 33% gewijzigd door CaptJackSparrow op 31-01-2017 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

CaptJackSparrow schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 11:20:
Heb even de Pro features toegevoegd zodat men precies weet wat men extra krijgt. Kan me voorstellen dat men dat voor drie euri wat weinig vindt maar voor dit bedrag niet echt iets om lang over na te hoeven denken. :)
Goed bezig! Voor 10 cent is het inderdaad hoef je er niet lang over na te denken inderdaad. Heb de app dan ook gekocht bij de vorige aanbieding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19-09 11:55

Hegeman

Weet van alles wat

Danny.G schreef op maandag 9 januari 2017 @ 18:25:

[afbeelding]
[afbeelding]
Bedankt voor de moeite, was nog niet op de hoogte van deze icon pack. Gelijk gedownload en het tweakers icoontje ook maar even rond gemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 10:30:

[...]
You sir.. are a hero :) Twilight is toch wel de fijnste die er is en de Pro versie moet je dan natuurlijk gewoon hebben om het 'hebben'. :P
Hegeman schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 11:34:
[...]

Bedankt voor de moeite, was nog niet op de hoogte van deze icon pack. Gelijk gedownload en het tweakers icoontje ook maar even rond gemaakt!
Nice en graag gedaan! Enjoy :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 18:31
rens-br schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 11:12:
[...]

Dus koop je de app als die €0,10 i.p.v. €2,99 kost. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdevries53
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Op mijn s7 edge gebruik ik vaak de functie 'niet storen', voor s'nachts. Nu gaat door de weeks de wekker om 06.30 en op deze tijd gaat de functie 'niet storen' uit, zodat ik weer geluid heb (voor gebeld worden/notificaties enz.)

Echter vergeet ik in het weekend vaak de functie 'niet storen' op een later tijdstip te laten eindigen. Nu was mijn vraag, bestaat er ook een programma om de functie niet storen te koppelen aan je alarm?

Stel dat mijn wekker weekelijks afgaat om 06.30 dat dan de functie 'niet storen' uitgaat en in het weekend bijvoorbeeld pas om 09.00 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggell
  • Laatst online: 06-08-2024
markdevries53 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 08:12:
Op mijn s7 edge gebruik ik vaak de functie 'niet storen', voor s'nachts. Nu gaat door de weeks de wekker om 06.30 en op deze tijd gaat de functie 'niet storen' uit, zodat ik weer geluid heb (voor gebeld worden/notificaties enz.)

Echter vergeet ik in het weekend vaak de functie 'niet storen' op een later tijdstip te laten eindigen. Nu was mijn vraag, bestaat er ook een programma om de functie niet storen te koppelen aan je alarm?

Stel dat mijn wekker weekelijks afgaat om 06.30 dat dan de functie 'niet storen' uitgaat en in het weekend bijvoorbeeld pas om 09.00 uur.
Kijk eens naar Tasker (of een van de aanverwante programma's)
Volgens mij moet je het daar wel mee kunnen doen op de een of andere manier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:00
markdevries53 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 08:12:

Ik heb op android 7.1.1 gewoon de mogelijkheid om niet storen te plannen, je kan je eigen schema's daarin zetten wanneer het aan en uit gaat. Heb stock android op Nexus 6P

Instellingen -> Geluid -> Niet storen -> Automatische regels

[ Voor 3% gewijzigd door Barfman op 01-02-2017 10:29 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Laatst online: 05:57

JSchut

.....

Barfman schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 10:25:
[...]

Ik heb op android 7.1.1 gewoon de mogelijkheid om niet storen te plannen, je kan je eigen schema's daarin zetten wanneer het aan en uit gaat. Heb stock android op Nexus 6P

Instellingen -> Geluid -> Niet storen -> Automatische regels
Op de S7 in 6.0 kan je maar 1 regel instellen. Dus geen andere tijden voor specifieke dagen.

Edit: Sorry dacht dat ik in het S7 topic zat. Laat het maar wel staan maar dus wel minder relevant ;)

[ Voor 10% gewijzigd door JSchut op 01-02-2017 11:55 ]

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Met een app als Tasker, zoals hierboven genoemd, moet het dan wel te automatiseren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Laatst online: 05:57

JSchut

.....

dutchgio schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 11:31:
Met een app als Tasker, zoals hierboven genoemd, moet het dan wel te automatiseren zijn.
Klopt al vrat Tasker de laatste tijd meer van m'n batterij dan mij lief was. Had nog geen zin om uit te zoeken hoe dat kwam.

Gebruikte het voor niet storen en de led aan/uit op de zelfde tijden.

[ Voor 9% gewijzigd door JSchut op 01-02-2017 11:56 ]

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Ik gebruik de app Night Keeper
Kan je ook contacten inzetten die wel mogen bellen etc

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
TRaSH schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 12:33:
Ik gebruik de app Night Keeper
Kan je ook contacten inzetten die wel mogen bellen etc
Daar is de niet-storen functie in android al voor. Je contacten met een ster mogen je wel bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Ik draai nog op Android 5
Kan maar 1 tijd invoeren.
Nu heb ik aparte voor door de weeks weekend en zondag avond.
En volgens mij heeft android 5 nog een ander probleem met de gewone modus,
Vandaar dat ik op zoek moest naar wat anders.
Alarm werd ook stil gezet ofzo,
Weet het niet meer precies maar er was een beperking.
Maar die app heeft nog een paar nuffige functies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdevries53
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
bedankt voor jullie feedback, tasker ken ik wel alleen nog nooit mee gewerkt helaas. Kan ik eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:01
markdevries53 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 08:18:
bedankt voor jullie feedback, tasker ken ik wel alleen nog nooit mee gewerkt helaas. Kan ik eens proberen
Met Smartconnect (hoewel van Sony ook geschikt voor andere toestellen) kan je binnen gezette tijden acties uit laten voeren, waaronder de geluidsmodus veranderen naar 'Niet storen'.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferdw
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Je zou een kunnen kijken naar Sound Off Reborn 2017
Here's a simple little app that can create a more complex schedule for muting your phone, to a much more detailed degree than any default option in Android. It's a handy tool if you have regular periods during your week which can't be interrupted with a phone call or notifications. At the moment it's still a fairly simple scheduling tool, but the developer says more advanced functionality is coming in a premium version.

--

This app is mute scheduler so it turns sound off at scheduled time. Very useful for school kids and students. Simply schedule when your phone or tablet should be muted and app turns sound off in given time. App is quite similar to Don't disturb functionality built in newer Android phones but it has much simpler and more intuitive user interface. On newer phones (Android 6.0 Marshmallow and newer) you can also specify whether you want total silence, alarms only or priority calls only.
Google Play: Sound Off Reborn 2017

Canon 7D ★ 200-400 ★ 70-200/2.8 II ★ 17-40 ★ 15-85 ★ 50/1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeps
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:22
Zelf gebruik ik PhoneProfilesPlus (opensource, gratis, doneren mag). Zeer flexibel met instellen voor veel meer doeleinden dan wakker worden in de ochtend.
https://www.google.nl/url...erm%253Dphoneprofilesplus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Laatst online: 19:04
Iemand een idee of je een app cadeau kan geven via Google Play? Ik kom nieuwsberichten tegen van 2015 dat dit er aan zat te komen. Kan het echter nergens terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:59
Ik zoek een agenda app die gratis is, en een transparante widget heeft. Weten jullie welke app dit heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:42
Ik gebruik Dash Clock widget, je kunt erbij zelf info invoeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Untouchablezz20 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 18:46:
Ik zoek een agenda app die gratis is, en een transparante widget heeft. Weten jullie welke app dit heeft?
Event Flow Calander Widget is gratis, volledig transparant in te stellen, en te gebruiken naast je (standaard) agenda app.

- edit - bedenk me net dat ik um ooit heb aangeschaft, dus wellicht kan je de gratis variant niet geheel naar eigen smaak transparant instellen...

[ Voor 14% gewijzigd door Chris.nl op 11-02-2017 22:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Krypt
  • Laatst online: 18-09 20:40
Ik heb die widget ook; de gratis versie. En is bij mij goed transparant.

Net getest; opacity traploos in te stellen.

[ Voor 24% gewijzigd door Krypt op 12-02-2017 00:45 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 23:13
Wat betreft de agenda.........op mijn pc gebruik ik outlook agenda. deze zou ik graag synchroon op mijn android mobiel hebben. Wie kan me tippen hoe ik dit voor elkaar krijg ?
Nu exporteer ik de outlook agenda als csv bestand en importeer deze in de gmail agenda. Dit is omslachtig en kan op mijn mobiel niet schrijven in de agenda, aangezien de actie dan niet in outlook komt. Wie heeft een tip ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Aloysxda schreef op zondag 12 februari 2017 @ 17:07:
Wat betreft de agenda.........op mijn pc gebruik ik outlook agenda. deze zou ik graag synchroon op mijn android mobiel hebben. Wie kan me tippen hoe ik dit voor elkaar krijg ?
Nu exporteer ik de outlook agenda als csv bestand en importeer deze in de gmail agenda. Dit is omslachtig en kan op mijn mobiel niet schrijven in de agenda, aangezien de actie dan niet in outlook komt. Wie heeft een tip ?
Je kan kijken of je een systeem kan draaien dat met outlook voor de desktop en androidclients overweg kan. Theoretisch zou dat met bijvoorbeeld SOGo moeten kunnen (er zouden ook andere opties zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:55

DarkSide

theres no place like ::1

Je kan in je google calendar een prive ical opvragen.
Deze kan je in Outlook importeren (als internet agenda).
Dan zie je al je google agenda items in outlook. En als je daarin dan een nieuw item aanmaakt komen ze vanzelf in je google agenda terrecht.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Outlook for Android op je telefoon zetten. Dan kan Google calendar ook events daarvoor aanmaken. Of een andere Outlook cliënt natuurlijk.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Je kan inderdaad ook handmatig icalendarbestanden synchroniseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Bedankt voor jullie tips.

Google Play: Microsoft Outlook

Als ik outlook for android op de telefoon zet, Synchroniseerd deze dan beide kanten op met mijn outlook agenda ? (Dit is geen exchange agenda )

Mijn agenda staat erg vol. Ook automatisch herhalende afspraken. Worden deze ook gesynchroniseerd ? Als er een agenda afspraak bij me binnen komt op de mail, wordt deze dan opgenomen in de outlook voor android agenda ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik gebruik voor de synchronisatie tussen Outlook en Google het pakket gSyncit, werkt perfect.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
zo'n 5 jaar lang heb ik deze gebruikt: http://go-contact-sync-mo...mer.com/Veilige-download/

Werkte altijd prima, totdat een paar maand geleden, maar een paar afspraken in gmail kwamen. Gsyncit ga ik installeren. We gaan het zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:05
Ik gebruik daarvoor het gratis MyPhoneExplorer http://www.fjsoft.at/en/
Werkt perfect en is zeker een donatie waard. Uiteraard ook een Android app aanwezig!
Nog nooit problemen, geen rare dingen, geen ongewenste verwijderingen, geen ongewenste dubbele items. Gewoon goed. :)

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:36
Ik heb problemen met Maps op mijn Oneplus 3.
Sinds enkele weken wil hij mijn thuisadres en werkadres niet meer laden. De plaatsen zijn ook niet aangeduid op de kaart.
Wanneer ik ze wil aanpassen, krijg ik dz vraag om in te loggen. Probleem is dat ik ingelogd ben.
Ik heb de app al verwijderd, maar dit helpt niet...

Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170213/fba19aef9ac46bd9ab9f8e1702b838a7.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Drossie schreef op maandag 13 februari 2017 @ 19:33:
Wanneer ik ze wil aanpassen, krijg ik dz vraag om in te loggen. Probleem is dat ik ingelogd ben.
Ik heb de app al verwijderd, maar dit helpt niet...
Kun je eens proberen om het gehele Google Account van je telefoon te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
rens-br schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:02:
[...]

Kun je eens proberen om het gehele Google Account van je telefoon te verwijderen?
Ik wil dat proberen. Wat kunnen de negatieve gevolgen hiervan zijn?
Ik krijg de melding dat ik al mijn contacten kwijt zal zijn, maar die worden online opgeslagen, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krypt
  • Laatst online: 18-09 20:40
Die krijg je terug op je toestel zodra je weer je account toevoegt aan het toestel. Enkel eventuele koppelingen met entries van andere contact providers, die niet automatisch gelegd kunnen worden, ben je kwijt.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 13:44

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

MegaTronics schreef op zondag 12 februari 2017 @ 20:12:
[...]

Ik gebruik voor de synchronisatie tussen Outlook en Google het pakket gSyncit, werkt perfect.
Ik ook, ben ook tevreden.

Enige twee nadelen:
- Het synct alleen als je outlook op je pc open hebt.
- Je moet de app kunnen installeren op je pc (rechten).

Door deze tool is Google Calendar het centrum van de planning van mijn gezin geworden.

[ Voor 8% gewijzigd door Tukk op 14-02-2017 09:26 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drossie
rens-br schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:02:
[...]

Toppie, dat was het! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
Meubelmaker schreef op maandag 13 februari 2017 @ 18:06:
Ik gebruik daarvoor het gratis MyPhoneExplorer http://www.fjsoft.at/en/
Werkt perfect en is zeker een donatie waard. Uiteraard ook een Android app aanwezig!
Nog nooit problemen, geen rare dingen, geen ongewenste verwijderingen, geen ongewenste dubbele items. Gewoon goed. :)
Dit ziet er goed uit: YouTube: Neue Version MyPhoneExplorer 1.8.7
Zou je me uit kunnen leggen hoe synchronisatie tussen de outlook agenda en Gmail functioneerd ?
Werkt dit over wifi, of moet je bekabeld ?
Synchroniseren de agenda's beide kanten op ?
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 15:20

nlboy

Alles kitz?

Ik weet niet of dit het juiste topic is om deze vraag te stellen, anders maak ik een nieuwe topic aan.

Hoe is jullie ervaring met de nieuwe Rabobank app? Sinds de introductie met de nieuwe app waren er heel veel negatieve reviews over de app. Deze was traag, reageerde niet goed, etc.

Tot die tijd heb ik de app nog niet 'geupgrade' naar de nieuwe app. Ondertussen heb ik wel de reviews in de Google App store gelezen dat de snelheid en gebruikersvriendelijkheid in orde zijn. Maar ik weet nou niet of het loont om te gaan upgraden. Wat zijn jullie ervaring met de nieuwe Rabobank app (vergeleken met de oude)? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Purehz
  • Laatst online: 16-09 21:13
nlboy schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 15:08:
Ik weet niet of dit het juiste topic is om deze vraag te stellen, anders maak ik een nieuwe topic aan.

Hoe is jullie ervaring met de nieuwe Rabobank app? Sinds de introductie met de nieuwe app waren er heel veel negatieve reviews over de app. Deze was traag, reageerde niet goed, etc.

Tot die tijd heb ik de app nog niet 'geupgrade' naar de nieuwe app. Ondertussen heb ik wel de reviews in de Google App store gelezen dat de snelheid en gebruikersvriendelijkheid in orde zijn. Maar ik weet nou niet of het loont om te gaan upgraden. Wat zijn jullie ervaring met de nieuwe Rabobank app (vergeleken met de oude)? :)
Heb ook even gewacht met updaten, inmiddels al een hele poos de nieuwe versie zonder problemen.
Voor mij was de update niet meer dan een sausje/nieuwe look. Wellicht zijn er mensen die wel problemen hebben en/of veranderingen waardoor dingen niet goed werken die je meer kunnen vertellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 15:39

Twan V

...en er stralend uitzien

Hier hetzelfde. Ik had de oude versie als apk opgeslagen op mijn dropbox en zo nog een tijd gebruikt. Een paar weken terug een nieuwe telefoon gekocht en toch maar de nieuwe geïnstalleerd.

Ik was ook heel sceptisch, zeker na de negatieve berichten, maar ik vind hem eigenlijk prima werken :)

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
Volgens mij was dat vooral in het begin, omdat het een web-app was (of nog steeds is, geloof het niet?) en daardoor nogal traag en niet responsief over kwam.
Inmiddels werkt de app prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan_
  • Laatst online: 19:04
Inderdaad. De app werkt heerlijk. Ook veel fijner zoeken en via de camera je acceptgiro's inscannen. Top! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Tukk schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:23:
[...]

Ik ook, ben ook tevreden.

Enige twee nadelen:
- Het synct alleen als je outlook op je pc open hebt.
- Je moet de app kunnen installeren op je pc (rechten).

Door deze tool is Google Calendar het centrum van de planning van mijn gezin geworden.
Is je eerste punt niet op te lossen met deze optie:

Afbeeldingslocatie: http://spilleman.net/gathering/gsyncit.png?

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 15:20

nlboy

Alles kitz?

Bedankt voor jullie reacties. Vanavond de Rabo-app maar eens upgraden. :)

Dan ben ik ook eindelijk af van die 'opnieuw registreren' melding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:05
Aloysxda schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 12:30:
[...]

Dit ziet er goed uit: YouTube: Neue Version MyPhoneExplorer 1.8.7
Zou je me uit kunnen leggen hoe synchronisatie tussen de outlook agenda en Gmail functioneerd ?
Werkt dit over wifi, of moet je bekabeld ?
Synchroniseren de agenda's beide kanten op ?
Alvast bedankt
Ik sync alleen tussen mijn Samsung S7 en mijn W8 Outlook2010. Gmail gebruik ik niet. Outlook2010 hoeft niet geopend/gestart te zijn [mijn laptop moet uiteraard wel aan staan], en syncen heb ik ingesteld via Bluetooth. Dat heb ik toch altijd aan staan voor telefonie in de auto. Via WiFi of kabel kan ook. Syncen gaat tweeweg en tot nu toe altijd probleem- en foutloos. Ik sync mijn agenda, contacten, notities en enkele bestanden die ik graag bij de hand wil hebben. Syncen gaat automatisch wanneer er Bluetooth contact is. Een aanrader _/-\o_

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
Bestaat er een app om al mijn tapbladen in samsung browser te sluiten als ik deze verlaat,of hoe kan ik dat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:18
1475paul schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 17:38:
Bestaat er een app om al mijn tapbladen in samsung browser te sluiten als ik deze verlaat,of hoe kan ik dat doen?
Als je geroot bent kun je een sluiten knop in het menu plaatsen, die sluit alle tabbladen. Zonder root kun je alleen alle tabbladen per stuk sluiten

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Ik ga het hier vragen, omdat het een nogal algemene vraag is (en het OnePlus 2 topic dood is). Ik zie wel eens screenshots van mensen waarbij je linksboven kan zien hoeveel data er exact wordt gebruikt (als in doorvoer met 4G). Zie hier:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/VftZCgr6rJdS_gKejkkeSDD_0_hVlhyt-qf8rJvONvcT0zEfWjWTWzo-3ojR0yXXV2HC=h900

Moet je hiervoor root hebben? Want ik kan het niet in de Play Store vinden in ieder geval, of ik gebruik de verkeerde zoektermen..

Ik heb onbeperkt 4G, maar het is meer omdat ik het fijn vind om te weten hoeveel data er verbruikt wordt, en het is ook handig voor troubleshooting :).

[ Voor 13% gewijzigd door Anonymoussaurus op 21-02-2017 16:29 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Pagina: 1 ... 60 ... 68 Laatste

Let op:
Discussie over Android games moeten in het Android Games topic.

Aanbiedingen van Apps kunnen bekeken worden via: Google Play: AppSales. Best Apps on Sale.

Vragen om apps mag, maar alleen als je aangeeft wat je zelf al gevonden en geprobeerd hebt. Korte oneliners e.d. zijn dus niet de bedoeling.