Weer een nieuwe chat app. Snap niet waarom ze Hangouts geen update hebben gegeven zodat deze ook op basis van telefoonnummer kan verbinden met anderen.
Waar heeft Google Allo eigenlijk de Phone permission voor nodig?
Is er iemand bekend met een app die het volgende kan doen?
Ik heb een on call dienst en moet reageren op mails van mijn corp account (IMAP) met een bepaalde subject line. Ik kan Outlook op mijn laptop daar gewoon voor instellen met een rule + geluid zodat die mij wakker maakt, maar om nou een laptop de hele nacht aan te laten is ook weer zoiets voor een week lang.
Is er een app op android die dit ook kan? Heel simpel gezegd wil ik dat hij bij mail X met subject Y geluid Z afspeelt. Ik heb al gekeken naar Mail Alert maar dat werkt vooralsnog niet op mijn S6 op 6.0.1
Ik heb een on call dienst en moet reageren op mails van mijn corp account (IMAP) met een bepaalde subject line. Ik kan Outlook op mijn laptop daar gewoon voor instellen met een rule + geluid zodat die mij wakker maakt, maar om nou een laptop de hele nacht aan te laten is ook weer zoiets voor een week lang.
Is er een app op android die dit ook kan? Heel simpel gezegd wil ik dat hij bij mail X met subject Y geluid Z afspeelt. Ik heb al gekeken naar Mail Alert maar dat werkt vooralsnog niet op mijn S6 op 6.0.1
Iets voor Tasker wellicht?
Google Play: Tasker
Komt dat specifieke bericht altijd van hetzelfde adres? Zo ja, dan heeft Nine Exchange Mail (overigens ook zonder dat je die functie nodig hebt een werkelijk fantastische app, dubbel en dwars het geld waard) een VIP functie. Daar kan je voor specifieke contacten een aparte notificatie voor maken met een eigen geluid.Notna schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 10:12:
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Het komt idd van hetzelfde adres af, maar dat is toevallig ook gewoon een collega die toevallig die routing opgezet heeft. Dan zou ik dus ook bij mails van hemzelf een alert krijgen....AllSeeyinEye schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 10:31:
[...]
Komt dat specifieke bericht altijd van hetzelfde adres? Zo ja, dan heeft Nine Exchange Mail (overigens ook zonder dat je die functie nodig hebt een werkelijk fantastische app, dubbel en dwars het geld waard) een VIP functie. Daar kan je voor specifieke contacten een aparte notificatie voor maken met een eigen geluid.
Blue Mail wat ik nu gebruik heeft de optie ook niet helaas.... Lijkt mij toch niet zo een lastige functie?
Woah, hoop opties. Daar moet ik even voor gaan zitten om te kijken wat het wel of niet kan. Ik ga er iig even naar kijkendutchgio schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 10:15:
Iets voor Tasker wellicht?
[ Voor 28% gewijzigd door Notna op 23-09-2016 11:01 ]
Kan je niet instellen dat je een SMS krijgt bij een bepaalde mail, en die SMS vervolgens weer een speciale ringtone geven? Of bijvoorbeeld een speciaal emailadres aanmaken waarnaar je vanuit je corp account forward? Dan kan je die mail weer binnenhalen op je telefoon?Notna schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 10:12:
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Dit moet met Tasker zeker kunnen, geniale app is datNotna schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 11:00:
Woah, hoop opties. Daar moet ik even voor gaan zitten om te kijken wat het wel of niet kan. Ik ga er iig even naar kijken
Ik zoek een app waarbij ik via Bluetooth audio van een andere device kan beheren, maar heb er verschillende geprobeerd en ik kan nog niet een perfecte oplossing vinden. Het is de bedoeling om van afstand 1 liedje af te spelen via een (helaas geen BT) accu speaker. Bluetooth music player komt in de buurt maar die sluit je Bluetooth soms af en dat is ook niet de bedoeling. Heeft iemand een goede suggestie? Ik heb op de genoemde plek geen wifi of internet op het toestel.
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Niet wat je vraagt, maat wel een alternatieficy schreef op donderdag 29 september 2016 @ 23:46:
Ik zoek een app waarbij ik via Bluetooth audio van een andere device kan beheren, maar heb er verschillende geprobeerd en ik kan nog niet een perfecte oplossing vinden. Het is de bedoeling om van afstand 1 liedje af te spelen via een (helaas geen BT) accu speaker. Bluetooth music player komt in de buurt maar die sluit je Bluetooth soms af en dat is ook niet de bedoeling. Heeft iemand een goede suggestie? Ik heb op de genoemde plek geen wifi of internet op het toestel.
https://flic.io
Het is maar voor 1malig en dan is dit wel een dure oplossing ;-)Prulleman schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 00:28:
[...]
Niet wat je vraagt, maat wel een alternatief
https://flic.io
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Wat is jullie favoriete app om je Android device via je pc te bedienen? Ik wil graag een game die op m'n telefoon staat op de monitor van m'n pc spelen.
@RekZ Google Play: SideSync
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Is er een app waarmee je door een swipe naar beneden kunt zoeken naar apps, internet informatie, contacten zoals op iOS? Ik gebruik zowel Android als iOS maar ik ben zo dit gewend dat ik dit ook tevergeefs op m'n S7 doe als ik snel een app wil opstarten. Heb ziiten spelen met Nova Launcher maar kon dit niet vinden.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Bluestacks wellicht. Geen app maar een PC programma.RekZ schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 21:03:
Wat is jullie favoriete app om je Android device via je pc te bedienen? Ik wil graag een game die op m'n telefoon staat op de monitor van m'n pc spelen.
Nova Launcher en dan een gesture instellen als Search.Nitai schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 08:06:
Is er een app waarmee je door een swipe naar beneden kunt zoeken naar apps, internet informatie, contacten zoals op iOS? Ik gebruik zowel Android als iOS maar ik ben zo dit gewend dat ik dit ook tevergeefs op m'n S7 doe als ik snel een app wil opstarten. Heb ziiten spelen met Nova Launcher maar kon dit niet vinden.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Of Google Now gebruiken icm gestureAllSeeyinEye schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 10:00:
[...]
Nova Launcher en dan een gesture instellen als Search.
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Ik zoek een app waarmee ik via WiFi mijn telefoon over kan nemen (via 4G is niet nodig). Er bestaat vast zoiets, maar ik kan niets vinden wat goed genoeg is. Iemand tips?
Context: mijn telefoon zwerft wel eens door huis, en dan is het net te veel moeite om op te staan en hem te pakken voor iets kleins. (Ik gebruik PushBullet al, en ook de Whatsapp-executable.
)
Context: mijn telefoon zwerft wel eens door huis, en dan is het net te veel moeite om op te staan en hem te pakken voor iets kleins. (Ik gebruik PushBullet al, en ook de Whatsapp-executable.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
WTF: bestaat dat tegenwoordig voor Android?Manke schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 16:00:
Teamviewer?
* pven gaat meteen kijken. Dank!
Je gaat me toch niet zeggen dat je dat niet wistpven schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 16:01:
[...]
WTF: bestaat dat tegenwoordig voor Android?
* pven gaat meteen kijken. Dank!
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ik heb hier een half defecte telefoon waarvan het scherm defect is. Gelukkig heb ik er in het verleden Helium op gezet, dus er valt iets te redden.
Mij staat bij dat ik, naast de Android-app, vanaf mijn laptop een lokale wegpagina kan openen om een-en-ander mee te backuppen. Iemand een idee of dat zo is, en wat dan die webpagina is?
Mij staat bij dat ik, naast de Android-app, vanaf mijn laptop een lokale wegpagina kan openen om een-en-ander mee te backuppen. Iemand een idee of dat zo is, en wat dan die webpagina is?
Via dit vermoed ik:pven schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 11:27:
Ik heb hier een half defecte telefoon waarvan het scherm defect is. Gelukkig heb ik er in het verleden Helium op gezet, dus er valt iets te redden.
https://chrome.google.com...peobllokpmeagpoagjbfknanl
Die heb ik al draaiendutchgio schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 11:29:
[...]
Via dit vermoed ik:
https://chrome.google.com...peobllokpmeagpoagjbfknanl
Mij staat bij dat er iets als http://localhost:1234 is om ook mee te kunnen backuppen. Maar welke poort ik ook probeer, dat is het niet.
De desktop versie is hier te vinden:pven schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 11:34:
[...]
Die heb ik al draaien
Mij staat bij dat er iets als http://localhost:1234 is om ook mee te kunnen backuppen. Maar welke poort ik ook probeer, dat is het niet.
https://github.com/koush/...Installer-and-Android-App
Wellicht staat daar ook informatie m.b.t. de webpagina in.
Ik ben op zoek naar een app waarmee ik kan vast leggen wat ik op het scherm doe zeg maar. Echter zoeken in de Play Store levert een overload aan apps op, waarvan de meesten (zo niet alle) niet doen wat ik zoek. Krijg de juiste zoekterm niet echt gevonden dus. Ik hoef (iig niet per se) geen ingewikkelde mogelijkheden, als ik maar een filmpje kan maken van de handelingen die ik verricht.
Iemand die me kan helpen?
Screen recording? http://www.androidauthori...en-recording-apps-600838/Autofan1985 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 12:15:
Ik ben op zoek naar een app waarmee ik kan vast leggen wat ik op het scherm doe zeg maar. Echter zoeken in de Play Store levert een overload aan apps op, waarvan de meesten (zo niet alle) niet doen wat ik zoek. Krijg de juiste zoekterm niet echt gevonden dus. Ik hoef (iig niet per se) geen ingewikkelde mogelijkheden, als ik maar een filmpje kan maken van de handelingen die ik verricht.
[ Voor 5% gewijzigd door barrymossel op 19-10-2016 12:18 ]
Je bent op zoek naar Screencast / screenrecording.Autofan1985 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 12:15:
Zoiets zoek ik idd en blijkbaar heb ik dus gewoon al een app die het kan (Google Play Games) zie ik in de link van barrymossel. Ik ga me daar eens in verdiepen voor ik evt extra apps installeer.
Tnx!
En wat als je een poortscan uitvoert op je LAN?pven schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 11:34:
[...]
Die heb ik al draaien
Yippie kayak, other buckets!
Weet iemand een app waarmee je je hartslag kunt monitoren voor een langere periode (meerdere uren of zelfs een dag. (of meer
))
Ik heb zo'n hartslagband die je om je borst doet (bluetooth) maar ik heb nog geen app kunnen vinden die dat kan
Ik heb zo'n hartslagband die je om je borst doet (bluetooth) maar ik heb nog geen app kunnen vinden die dat kan
https://play.google.com/s...ate%20monitor%20ant&hl=nlIk_ben_Mark3 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 10:10:
Weet iemand een app waarmee je je hartslag kunt monitoren voor een langere periode (meerdere uren of zelfs een dag. (of meer))
Ik had er al een paar geprobeerd maar die konden niet voor een bepaald interval de hartslag monitoren. Ik zal als ik thuis ben even kijken welke dat waren. Dus ik hoopte dat jullie er zo een weten die wel werkt hoe ik het wil. Gewoon puur aanzetten en meten. Niet oefening of activiteit gebonden
Mijn meldingsgeluid is het zelfde als volume als mijn muziek, dus als ik mijn muziek zacht zet, hoor ik soms mijn meldingen niet meer. (want op een gegeven moment zet ik spotify uit, maar de meldingen staan dan nog heel zacht.)
Zover ik weet kan je dit niet oplossen in android zelf, maar is er dan een app voor?
Zover ik weet kan je dit niet oplossen in android zelf, maar is er dan een app voor?
www.casarodriguillo.com
Die tweede doet het uitstekend (bij mij dan..) Heb er nog een paar getest destijds maar het merendeel doet het gewoon (op een Garmin Ant+ HRstrap)Ik_ben_Mark3 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 11:16:
[...]
Ik had er al een paar geprobeerd maar die konden niet voor een bepaald interval de hartslag monitoren. Ik zal als ik thuis ben even kijken welke dat waren. Dus ik hoopte dat jullie er zo een weten die wel werkt hoe ik het wil. Gewoon puur aanzetten en meten. Niet oefening of activiteit gebonden
BLE heart rate monitor: https://play.google.com/s...pribble.htc.ble.hrm&hl=nlIk_ben_Mark3 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 10:10:
Weet iemand een app waarmee je je hartslag kunt monitoren voor een langere periode (meerdere uren of zelfs een dag. (of meer))
Werkt alleen met Bluetooth Low Energy hartslagmeters.
Zover ik weet is dat standaard niet zo; je media (muziek) geluid staat los van de meldingen (gekoppeld aan beltoon).Pinin schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 11:58:
Mijn meldingsgeluid is het zelfde als volume als mijn muziek, dus als ik mijn muziek zacht zet, hoor ik soms mijn meldingen niet meer. (want op een gegeven moment zet ik spotify uit, maar de meldingen staan dan nog heel zacht.)
Jr kan naar Tasker of Automate kijken. Moet je wel zelf iets maken maar dat moet mogelijk zijn denk.Pinin schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 11:58:
En zoals Dutchgio zegt meldingen staan niet aan media. Maar misschien heb je dat geluid aangepast door een andere focus waardoor media niet zachter ging maar notifications wel.
Hier heb ik toch echt vier afzonderlijke instellingen:

[ Voor 20% gewijzigd door AllSeeyinEye op 24-10-2016 09:49 ]
Ik gebruik al een tijdje Persist+ Volume Control klik. Daarmee kun je een widget maken met alle volumes individueel, profielen instellrn etc. Misschien heb je dat wat aan?Pinin schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 11:58:
Nomen nescio
Ik gebruik Google Play: Notification TogglePinin schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 11:58:
Vervolgens kan je een icon in je notification shade zetten (naast vele andere!), waarna je een pop-up panel krijgt:

Maar je Spotify (Media) staat nog steeds niet gekoppeld aan je meldingen (Notifications).AllSeeyinEye schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 09:48:
Hier heb ik toch echt vier afzonderlijke instellingen:
[afbeelding]
Dus dan pas je met het zachter zetten van Spotify alsnog je volume van de meldingen niet aan...
Precies.dutchgio schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 14:42:
[...]
Maar je Spotify (Media) staat nog steeds niet gekoppeld aan je meldingen (Notifications).
Dus dan pas je met het zachter zetten van Spotify alsnog je volume van de meldingen niet aan...
Waar heb je die toggles voor nodig? Als je nog een keer naar beneden veegt zie je ze allemaal (bij mij althans wel: 1x naar beneden is eerste 5, die zijn scrollbaar, 2x naar beneden is alle toggles). En de volume mixer krijg je door een volumetoets aan te raken en de mixer uit te vouwen. Scheelt je een hoop screen real estate en daarnaast een widget minder die je batterij belast en waarschijnlijk ook een wakelock met zich meebrengt omdat hij permanent actief moet zijn.Asgaro schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 14:33:
[...]
Ik gebruik Google Play: Notification Toggle
Vervolgens kan je een icon in je notification shade zetten (naast vele andere!), waarna je een pop-up panel krijgt:
[ Voor 57% gewijzigd door AllSeeyinEye op 24-10-2016 14:49 ]
(Excuses voor de lange postAllSeeyinEye schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 14:46:
[...]
Precies.
[...]
Waar heb je die toggles voor nodig? Als je nog een keer naar beneden veegt zie je ze allemaal (bij mij althans wel: 1x naar beneden is eerste 5, die zijn scrollbaar, 2x naar beneden is alle toggles). En de volume mixer krijg je door een volumetoets aan te raken en de mixer uit te vouwen. Scheelt je een hoop screen real estate en daarnaast een widget minder die je batterij belast en waarschijnlijk ook een wakelock met zich meebrengt omdat hij permanent actief moet zijn.
Ik vind het tweemaal naar beneden moeten vegen, vrij irritant en omslachtig.
- wifi: ik heb een app die wifi uitzet zodra ik wegga van een bepaalde locatie (m'n woning). Als ik thuiskom, merk ik dat soms het automatisch aanzetten niet werkt.
- BT: ik heb een Pebble en ga 3 of 4 keer per week hardlopen. Dan staat BT aan. Anders niet: ik hoef ook geen permanente verbinding met BT en het uitzetten zorgt dat m'n Pebble (die dan in Airplane Mode wordt gezet) circa een week meegaat op 1 acculading. Stappen worden nog steeds geteld en gesynct zodra BT-verbinding wel actief is.
Daarnaast heb ik een Pioneer autoradio: ik heb een profiel dat zodra BT wordt aangezet en er connected wordt met m'n Pioneer, er 3 apps opstarten. (Waze, Spotify, Road Vikings)
Echter heb ik soms situaties dat ik in de auto niet met die 3 apps wens te rijden. Daarom kan ik BT niet permanent laten aanstaan of deze apps zouden altijd opstarten zodra ik m'n auto start.
- flash light: gebruik ik niet zoveel dus zou idd wegmogen.
- 2x 'auto': dit is een interessante.
De eerste 'auto' togglet tussen auto-brightness en manual! Dit vind ik zeer handig: thuis werk ik vooral met auto-brightness. Buitenshuis werk ik liever met manual want met auto-brightness ben ik soms niet helemaal tevreden.
In de auto gebruik ik ook vrijwel altijd (ook bij commuten naar universiteit) de Waze app en wens ik een constante brightness, ook wanneer tijdelijk schaduw in de auto is.
De tweede 'auto' laat toe om manual te togglen tussen percentages dat je zelf kan kiezen: ik heb 0, 10, 25, 50, 75 en 100% als values ingesteld die in 'manual mode' bepalen hoe helder het scherm is.
Dit vind ik handig: wanneer ik ga fietsen en hardlopen, hangt m'n smartphone aan mijn onderarm en staat Pokémon Go permanent op. Afhankelijk van het aantal omgevingslicht kies ik ofwel voor 25% of 50%. Aangezien PoGo een echte battery drainer is, kan ik zo toch een fiets- en loopsessie doen op 1 acculading zonder een powerbank mee te moeten nemen.
Wens ik bv. iets aan iemand op m'n smartphone te tonen, toggle ik meestal naar 100% zodat ik iets zo duidelijk mogelijk kan tonen.
- Het voorlaatste icon is een wake-lock icoon: als je dit togglet, blijft je scherm permanent aan.
Gebruik ik momenteel vooral voor Pokémon Go en is echt onmisbaar geworden voor mij.
- Speaker: dat pop-up venster.
Also, als je klikt op een icon, krijg je een lichte vibratie: die haptic feedback vind ik ook heel handig en is iets dat gewone Android toggles niet bieden.
Daarnaast biedt deze app nog véél meer toggles, dus voor ieder wat wils.
Je kan zelfs werken met een "uitklap systeem" waarbij een toggle in de ene toggle balk ervoor zorgt dat er tijdelijk een tweede toggle balk weergegeven wordt, met nog meer toggles indien je zou wensen.
Kent iemand een app die het volgende kan/doet:
Als je de app start dat ie je homescreen opent?
Waarvoor heb ik dat nodig?
Nou om mijn tablet/(= android autoradio) start automatisch 2 apps on boot (wat ik zelf wil), 1 app (de laatste dus, flitsmeister) blijft echter op de voorgrond en dat wil ik niet.
Als tablet/radio is opgestart dienen alle apps die gestart moeten worden op de achtergrond te draaien, niet op de voorgrond, na boot wil ikl gewoon het home scherm zien.
Ik kan opgeven welke apps te starten on boot, maar ja de laatste blijft dus op de voorgrond draaien.
Als ik nu een app vind die als je deze start de home screen opent dan ben ik er ook....
Iemand een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?
Nou om mijn tablet/(= android autoradio) start automatisch 2 apps on boot (wat ik zelf wil), 1 app (de laatste dus, flitsmeister) blijft echter op de voorgrond en dat wil ik niet.
Als tablet/radio is opgestart dienen alle apps die gestart moeten worden op de achtergrond te draaien, niet op de voorgrond, na boot wil ikl gewoon het home scherm zien.
Ik kan opgeven welke apps te starten on boot, maar ja de laatste blijft dus op de voorgrond draaien.
Als ik nu een app vind die als je deze start de home screen opent dan ben ik er ook....
Met de app tasker valt vast wel een profiel te maken als 'if app * starts, wait .3 seconds and goto homescreen'.rob3rt schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 21:39:
Kent iemand een app die het volgende kan/doet:
Geloof het direct, heb die tasker ook ooit eens gekocht, maar ik krijg echt niets voor elkaar met die app.Chris.nl schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 22:03:
[...]
Met de app tasker valt vast wel een profiel te maken als 'if app * starts, wait .3 seconds and goto homescreen'.
Snap die hele app dan niet, alles wat ik ingeef werkt gewoon weg niet.
Een goede NL dummy handleiding is er niet te vinden helaas, ben zelf eigenlijk geheel niet thuis in android, ook niet echt interesse om dat te gaan leren
Zocht dus eigenlijk ene kant en klare oplossing, start app en voila ik ben op het home screen
Als Tasker te moeilijk is kan je altijd nog Automate proberen.rob3rt schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 22:50:
[...]
Geloof het direct, heb die tasker ook ooit eens gekocht, maar ik krijg echt niets voor elkaar met die app.
Snap die hele app dan niet, alles wat ik ingeef werkt gewoon weg niet.
Een goede NL dummy handleiding is er niet te vinden helaas, ben zelf eigenlijk geheel niet thuis in android, ook niet echt interesse om dat te gaan leren
Zocht dus eigenlijk ene kant en klare oplossing, start app en voila ik ben op het home screen
Deze is grafisch, met flow diagrammen.
thx, even geprobeerd maar deze app kent geen functie om enkel de homescreen te kiezen.freggell schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 08:50:
[...]
Als Tasker te moeilijk is kan je altijd nog Automate proberen.
Deze is grafisch, met flow diagrammen.
Dus wel starten van app, dan bv 5 seconden wachten, maar dan kiezen open home zit er niet in....
Daarnast start ie FM niet eens op...
Op zich redelijk eenvoudig toe te voegen alleen werkt er niets...
Dus alleen het starten al van de app zelf werkt niet eens.
[ Voor 14% gewijzigd door rob3rt op 25-10-2016 15:54 ]
Ik gaf alleen aan dat Automate mogelijk makkelijker is dan Tasker. Zelf werk ik meestal met Tasker omdat ik de handelingen daarin makkelijker vind om te doen (Ik vind Automate te omslachtig met die grafische interface)rob3rt schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:47:
[...]
thx, even geprobeerd maar deze app kent geen functie om enkel de homescreen te kiezen.
Dus wel starten van app, dan bv 5 seconden wachten, maar dan kiezen open home zit er niet in....
Daarnast start ie FM niet eens op...
Op zich redelijk eenvoudig toe te voegen alleen werkt er niets...
Dus alleen het starten al van de app zelf werkt niet eens.
Bij tasker is het wel redelijk simpel.
Je maakt een profile met FM.
Dan een task met daarin App->Go Home.
Eventueel voordat je de Go Home gebruikt een vertraging erin zetten (onder Task-> wait).
Ik wil regelmatig een foto toevoegen als ik een afspraak maak in m'n agenda. Nu kan ik bij Google agenda wel een bestaande foto toevoegen maar ik wil in de app direct een of meerdere foto's kunnen maken en toevoegen aan de afspraak (van bijvoorbeeld de uitnodiging) Ik heb al best wat apps geprobeerd maar deze optie niet gevonden.
Is er een agenda App waar dat bij kan?
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Het kan met ClickCal, maar da's wel een behoorlijke Android 2.0 app, qua interface en gebruiksgemak. Weet niet of je daar vrolijk van wordt.
[ Voor 16% gewijzigd door Bra-Jo op 31-10-2016 09:31 ]
Nomen nescio
Heeft iemand ervaring met Fire van amazon en de apps die daar opstaan?
Ik vinden deze wel interessant voor mijn kinderen. Ik heb gevonden dat google play geinstalleerd kan worden op Fire OS.
Is dit nodig voor de apps die niet van google zijn? (bv de meeste apps hier besproken?)
Als google play installeren nuttig is, werkt het dan ook zoals bv op mijn Nexus 6P?
Ik vinden deze wel interessant voor mijn kinderen. Ik heb gevonden dat google play geinstalleerd kan worden op Fire OS.
Is dit nodig voor de apps die niet van google zijn? (bv de meeste apps hier besproken?)
Als google play installeren nuttig is, werkt het dan ook zoals bv op mijn Nexus 6P?
[ Voor 4% gewijzigd door Tukk op 31-10-2016 14:57 ]
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Iemand die Power Toggles gebruikt?
Ik kan op geen enkele manier mn helderheid wijzigen van het display.
Klik op de widget en vervolgens opent elke keer het normale beeldscherminstellingenscherm van mn telefoon.
App al gereset, opnieuw geïnstalleerd.. Gebeurd van de één op andere dag
Iemand?
Klik op de widget en vervolgens opent elke keer het normale beeldscherminstellingenscherm van mn telefoon.
Iemand?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik heb het tijden gebruikt, maar sinds de OP3 is ie eraf. Heb hier ergens wat pagina's geleden ook een soortgelijke vraag gesteld; bij mij werkte de toggle voor lokatie b.v. heel vreemd: waar ie op de OPO inderdaad "togglede" werd ik nu naar het instellingenmenu gebracht als ik op de toggle drukte.CLB schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 22:39:
Iemand die Power Toggles gebruikt?
Iemand?
Ook dataverbinding aan/uit werkte niet maar bracht me in het menu voor mobiele data.
Daarna eraf geknikkerd; helderheid dus niet eens aan toegekomen om te testen... (ps dat was overigens op de officiële build; inmiddels zit ik op 3.5.5. CB met root, maar heb nog niet getest of dat iets uitmaakt).
Hmm dank, maar eens op zoek naar een alternatief dan...
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Die heb ik heel toevallig gisteren meegepikt. Toen bedacht ik me dat hij nu misschien wel in de aanbieding was. Heeft Google Play ook een soort Halloween sale die nog een paar dagen langer duurt oid? Ik kan niet echt een overzichtpagina vinden met alle apps die nu in de aanbieding zijn....Pittie schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 22:26:
Twilight pro voor 0,10 EURO
Wellicht interessant.
Google Play: Twilight Pro Unlock
Ik heb nu maar AppSales geïnstalleerd om te kijken wat er in de aanbieding is....
Ik heb een probleem met de app TuneIn, na installatie kan ik niet connecten met met Facebook omdat in de app het Facebook icoon, het niet"aanklikt"
Het naastliggende Google+ icoon werk wel.
Playstore en website geven geen oplossing, meer mensen dit probleem? Liever nog een oplossing voor dit probleem..
OP3, 3.2.7
Joop
Playstore en website geven geen oplossing, meer mensen dit probleem? Liever nog een oplossing voor dit probleem..
OP3, 3.2.7
Joop
Iemand die weet of en hoe je de volgorde van de brightness levels in HD Widgets kunt omwisselen?
Het gaat nu van felle naar donkere stand, wil het graag andersom.
Iemand?CLB schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 18:43:
Iemand die weet of en hoe je de volgorde van de brightness levels in HD Widgets kunt omwisselen?
Wij carpoolen met een paar collega's en willen een rooster gaan maken. Daar moet vast wel een handige app voor zijn. Wat we zoeken is:
- iemand moet beschikbaarheid kunnen invullen
- iemand moet aan kunnen geven dat ze een speciale wens hebben (maximale vetrektijd oid)
Zijn hier apps voor? Of is het makkelijker een standaard agenda te delen?
- iemand moet beschikbaarheid kunnen invullen
- iemand moet aan kunnen geven dat ze een speciale wens hebben (maximale vetrektijd oid)
Zijn hier apps voor? Of is het makkelijker een standaard agenda te delen?
Hier was het omdat mijn adblocker op hostfile niveau alles naar FB en G+ blokkeerdejoopdroid schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 08:55:
Ik heb een probleem met de app TuneIn, na installatie kan ik niet connecten met met Facebook omdat in de app het Facebook icoon, het niet"aanklikt"
OP3, 3.2.7
Joop
Een whitelisting van de betreffende servers ( ff google-fu gebruiken login.facebook.... ) loste het op
CLB schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 18:43:
Als hij eenmaal op donker staat, gaat hij toch naar fel ...
Dat is andersom
[ Voor 46% gewijzigd door FreshMaker op 15-11-2016 18:19 ]
Ik zoek een app of andere mogelijkheid om erachter te komen of mijn nieuwe xiaomi redmi International ook echt band20 heeft. Omdat ik pas per 1 nov. 4g heb kan ik dat niet de verbinding controleren. Op de verpakking oid staat niets.
Ik heb na lang zoeken niets gevonden.
Ik heb na lang zoeken niets gevonden.
Ik ben op zoek naar een app waarmee ik snel tussen mobiele netwerken kan switchen. Ik woon in een grensgebied, dus ik schakel met mijn dagelijkse woon-werk-verkeer tussen twee verschillende netwerken. Als ik wacht tot het apparaat zelf omschakelt, dan blijft hij eerst lang op het huidige netwerk zitten, zelfs al heeft dit een vrij zwak signaal. Als ik handmatig omschakel, dan moet ik door het menu graven en wachten tot het ding alle netwerken heeft gescanned.
Het liefst zou ik een app gebruiken waarin ik 2 (of meer) voorkeursnetwerken kan instellen en dan met een druk met dat netwerk kan verbinden.
Kent iemand iets in die richting?
Het liefst zou ik een app gebruiken waarin ik 2 (of meer) voorkeursnetwerken kan instellen en dan met een druk met dat netwerk kan verbinden.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Op aanraden van een collega gebruik ik nu Spotbright om elk halfuur (of andere tijdsinval) een andere foto te gebruiken op mijn achtergrond van mijn note 4. De images komen uit de windows spotlight. Erg tevreden tot nu toe.
Google Play: SpotBright
Google Play: SpotBright
Trekt dat niet veel wissel op de accu?Ircghost schreef op woensdag 16 november 2016 @ 15:23:
Op aanraden van een collega gebruik ik nu Spotbright om elk halfuur (of andere tijdsinval) een andere foto te gebruiken op mijn achtergrond van mijn note 4. De images komen uit de windows spotlight. Erg tevreden tot nu toe.
Vast wel, maar ik moet het nog wat langer testen om het te zien. Laat ik hier nog wel weten over een paar dagen.
Het wordt een beetje saai, maar zou Tasker dat wellicht kunnen?Rannasha schreef op woensdag 16 november 2016 @ 15:19:
Ik ben op zoek naar een app waarmee ik snel tussen mobiele netwerken kan switchen. Ik woon in een grensgebied, dus ik schakel met mijn dagelijkse woon-werk-verkeer tussen twee verschillende netwerken. Als ik wacht tot het apparaat zelf omschakelt, dan blijft hij eerst lang op het huidige netwerk zitten, zelfs al heeft dit een vrij zwak signaal. Als ik handmatig omschakel, dan moet ik door het menu graven en wachten tot het ding alle netwerken heeft gescanned.
Ik had al gekeken in Tasker, maar ik heb niets kunnen vinden van die aard.Eric_Cantona schreef op woensdag 16 november 2016 @ 18:32:
[...]
Het wordt een beetje saai, maar zou Tasker dat wellicht kunnen?
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Je kunt ook het automatisch switchen uitzetten. Maar wel de nieuwste achtergronden downloaden en dan handmatig de achtergrond instellen.
Hallo,
Ik maak gebruik van AdAway om reclames te blokkeren met als gevolg natuurlijk dat ik niet alle app's optimaal kan gebruiken.
Nu zag ik dat je in AdAway een hostfile kunt gebruiken om bepaalde sites toch buiten AdAway te laten.
Maar wat vul ik daar nu in dan?
Ik wil b.v. de app van het Algemeendagblad daarin zetten maar wat zet ik daar dan in? hoe kom ik daar achter?
Ik maak gebruik van AdAway om reclames te blokkeren met als gevolg natuurlijk dat ik niet alle app's optimaal kan gebruiken.
Nu zag ik dat je in AdAway een hostfile kunt gebruiken om bepaalde sites toch buiten AdAway te laten.
Ik wil b.v. de app van het Algemeendagblad daarin zetten maar wat zet ik daar dan in? hoe kom ik daar achter?
Adaway > rechtsboven > uw lijsten > wit
Daar moet je dan de URL van het algemeen dagblad inzetten:
www.ad.nl
ad.nl
*.ad.nl
*ad.nl
bijvoorbeeld.
Daarna weer een update forceren.
Hoezo kun je trouwens niet alle apps optimaal gebruiken?
Apps zonder reclame, dat is toch juist er optimaal gebruik van maken?
Daar moet je dan de URL van het algemeen dagblad inzetten:
www.ad.nl
ad.nl
*.ad.nl
*ad.nl
bijvoorbeeld.
Daarna weer een update forceren.
Hoezo kun je trouwens niet alle apps optimaal gebruiken?
Apps zonder reclame, dat is toch juist er optimaal gebruik van maken?
[ Voor 26% gewijzigd door dutchgio op 18-11-2016 16:25 ]
Ik zoek een app waarmee je kunt "inloggen" op een centrale agenda.. Dus eigenlijk niet een gedeelde agenda want dan houd je vaak dat 1 persoon het aanstuurt..
En het moet ook nog eens voor ios en Android beschikbaar zijn..
Is dat er?
En het moet ook nog eens voor ios en Android beschikbaar zijn..
Is dat er?
Google Play: Google Agenda & https://itunes.apple.com/...dar-make-most/id909319292
Kunnen meerdere mensen 'aansturen' zoals jij zegt, als de initiele aanmaker van de agenda de settings maar juist zet. Ja, dus toch een gedeelde agenda.
Als dit niet is wat je zoekt, zul je specifieker moeten zijn
Kunnen meerdere mensen 'aansturen' zoals jij zegt, als de initiele aanmaker van de agenda de settings maar juist zet. Ja, dus toch een gedeelde agenda.
Als dit niet is wat je zoekt, zul je specifieker moeten zijn
[ Voor 14% gewijzigd door Hmmbob op 29-11-2016 21:41 ]
Sometimes you need to plan for coincidence
Late Sint
of vroege Kerst?
In elk geval erg voordelig dat nu ook de Poweramp Full Version Unlocker slechts €0,10 kost.
Normaliter waarschijnlijk €3,99 want $3,99 in Google cache. Dat is 97% korting.
Google Play: Poweramp Full Version Unlocker
Je kunt hem zo kopen maar het vereist daarna een geïnstalleerde trialversie.
Google Play: Poweramp Music Player (Trial)
Jingle Bells, Jingle Bells....

In elk geval erg voordelig dat nu ook de Poweramp Full Version Unlocker slechts €0,10 kost.
In België geldt de actie alleszins niet, hier nog steeds €3,99.CaptJackSparrow schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 14:02:
Late Sintof vroege Kerst?
![]()
Wat is jouw bron voor deze app?bruce the boss schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 15:44:
Hallo,
* Tukk is nieuwsgierig
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Thanks, meteen aangeschaft!CaptJackSparrow schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 14:02:
![]()
Die had ik net precies nodig!CaptJackSparrow schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 14:02:
![]()
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Tnx voor de tip! Ik vind 4e voor een app aan de prijzige kant, zeker als er goede alternatieven zijn, maar dit is wel een heule mooie deal.CaptJackSparrow schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 14:02:
![]()
Nomen nescio
Met de feestdagen in het vooruitzicht ben ik ben al een tijdje op zoek naar een echt goede wishlist app. Voor mij was het belangrijk dat deze social was zodat je enkel je eigen wishlist moet onderhouden.
Deze week kwam ik *knip*. Spam tegen en het lijkt me een vrij complete oplossing (eigen lijst opstellen, vrienden toevoegen, lijsten van vrienden bekijken, cadeaus van vrienden als gekocht markeren,...)
Welke apps gebruiken jullie om jullie wishlists te beheren?
Deze week kwam ik *knip*. Spam tegen en het lijkt me een vrij complete oplossing (eigen lijst opstellen, vrienden toevoegen, lijsten van vrienden bekijken, cadeaus van vrienden als gekocht markeren,...)
[ Voor 17% gewijzigd door rens-br op 19-12-2016 11:34 ]
Heb dit gewoon op een pagina in OneNote staan. Niet zo geavanceerd, maar werkt prima.Zurbukz schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 09:02:
Ik gebruik Google Keep om een lijstje in te maken.Zurbukz schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 09:02:
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Ik gebruik Google Play: Any.DO Todo-lijst | Takenlijst al een paar jaar, en ben daar erg tevreden over. Zo tevreden zelfs, dat ik een abonnement heb genomen. 
Volgens mij bedoel je met wishlist eigenlijk een todo-achtig-iets?
Ik zoek een wristband die met Google Play: Sleep as Android kan communiceren. Iemand een idee wat de goedkoopste oplossing is? In de app zelf worden er een paar genoemd, maar dat zijn vooral de duurdere.
Volgens mij bedoel je met wishlist eigenlijk een todo-achtig-iets?
Ik zoek een wristband die met Google Play: Sleep as Android kan communiceren. Iemand een idee wat de goedkoopste oplossing is? In de app zelf worden er een paar genoemd, maar dat zijn vooral de duurdere.
[ Voor 32% gewijzigd door pven op 16-12-2016 15:30 ]
CalenGoo kan dat. Een fantastische agenda app!janvanduschoten schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 13:42:
Ik wil regelmatig een foto toevoegen als ik een afspraak maak in m'n agenda. Nu kan ik bij Google agenda wel een bestaande foto toevoegen maar ik wil in de app direct een of meerdere foto's kunnen maken en toevoegen aan de afspraak (van bijvoorbeeld de uitnodiging) Ik heb al best wat apps geprobeerd maar deze optie niet gevonden.
Verwijderd
Hoe verwijder ik de Google Calendar Events uit Google maps?
Dit zie ik sinds kort.
Het betreft events die Google zelf aanbiedt, niets uit mijn agenda.
Ik gebruik de agenda van Google niet, ik heb zelfs geen Google account op de smartphone.
(account verwijder ik direct nadat ik apps heb geïnstalleerd of ge-updatet)
Moet ik terug naar een oude versie van Google Maps en zo ja, waar vind ik die?
Dit zie ik sinds kort.
Ik gebruik de agenda van Google niet, ik heb zelfs geen Google account op de smartphone.

Geen idee (kijk eens bij instellingen > persoonlijke content en anders instellingen > meldingen > mensen en plaatsen), maar als je bang bent dat Google stoute dingen doet met je Google account, waarom gebruik je dan geen alternatieve app-store?Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 12:28:
Hoe verwijder ik de Google Calendar Events uit Google maps?
Dit zie ik sinds kort.
[afbeelding]
Apkmirror.com kun je oude versies downloaden evt.
Verwijderd
Dat ik mijn account steeds verwijder is omdat mijn smartphone dan geen energie hoeft te besteden aan het syncen, backuppen en evt. andere acties van een account wat ik toch niet gebruik. Ik gebruik het alleen om toegang te krijgen tot de playstore. Inderdaad kan ik misschien beter een alternatieve app-store gebruiken. Ik moet me dan wel nog even inlezen of dat nog nadelen heeft, bijvoorbeeld m.b.t. veiligheid.barrymossel schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 13:38:
[...]
Geen idee (kijk eens bij instellingen > persoonlijke content en anders instellingen > meldingen > mensen en plaatsen), maar als je bang bent dat Google stoute dingen doet met je Google account, waarom gebruik je dan geen alternatieve app-store?
Apkmirror.com kun je oude versies downloaden evt.
Je oplossing om bij instellingen het calendar-event te verwijderen werkt niet.
Nova Launcher Prime in de aanbieding voor €0,50
Google Play: Nova Launcher Prime
http://novalauncher.com/
Google Play: Nova Launcher Prime
http://novalauncher.com/
Vorige week aan het twijfelen om hem te kopen. Niet gedaan, al weet ik niet meer waarom.
Nu kan ik hem gewoon echt niet laten liggen. Bedankt voor de tip
Nu kan ik hem gewoon echt niet laten liggen. Bedankt voor de tip
Google Play: Our Budget Book Pro Nu in de aanbieding voor €0,10
Iemand?pven schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 11:34:
Deze pagina ken ik overigens, maar volgens maar staan daar alleen de wat duurdere wearables op.
[ Voor 17% gewijzigd door pven op 20-12-2016 11:04 ]
Weet iemand misschien een alternatief voor de Schiphol app? Ik wil graag alle vertrekkende- en reeds vertrokken vluchten (van vandaag) kunnen checken van een specifieke airliner.
Dit was tot voor kort gewoon mogelijk met de Schiphol app, maar sinds de laatste update niet meer.
Dit was tot voor kort gewoon mogelijk met de Schiphol app, maar sinds de laatste update niet meer.
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Kan je niet de oude, voor jou goede versie terug installeren?KillerBee schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 17:00:
Weet iemand misschien een alternatief voor de Schiphol app? Ik wil graag alle vertrekkende- en reeds vertrokken vluchten (van vandaag) kunnen checken van een specifieke airliner.
Even de apk downloaden via bijvoorbeeld https://apkpure.com/schiphol-amsterdam-airport/org.schiphol (oudere versies staan onderaan de pagina. gevonden via Google, zelf geen ervaring mee), en dan installeren.
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
ik gebruik Ghostery tegen ads op het web, is meteen een van de fijnste, snelste en meest responsieve browsers, met hier en daar een klein onhandigheidje.bruce the boss schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 15:44:
Hallo,
Met afwall geef ik alleen internet toegang aan apps die het nodig hebben, ads worden ook geblokt. Maar ads in apps moet je eigenlijk laten zolang het in het zicht gebeurt, veel apps bevatten volgens de store ads, maar ze zijn nergens te bekennen, volgens mij (en packet capture) worden ze wel eens onzichtbaar geladen en geklikt, als dat überhaupt mogelijk is.
Maar je kan de ads voor die enkele app verwijderen met Lucky patcher. China crapps die je toch nodig hebt bv
Als je via Gmail een bevestiging van je ticket ontangt van de maatschappij (bijv. Transavia) dan maakt hij daar een agendapunt van, dat gaat goed.
Maar indien het een geforward bericht is (ook een vluchtbevestiging) dan gebeurd dat niet -wellicht is dat ook maar goed ook-
Mijn vraag: is er een manier om dit geforwarde bericht toch automatisch te laten herkennen door google agenda, of te importeren? (nu moet ik het handmatig invoeren)
Maar indien het een geforward bericht is (ook een vluchtbevestiging) dan gebeurd dat niet -wellicht is dat ook maar goed ook-
Mijn vraag: is er een manier om dit geforwarde bericht toch automatisch te laten herkennen door google agenda, of te importeren? (nu moet ik het handmatig invoeren)
www.casarodriguillo.com
Dit wat?KillerBee schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 17:00:
Google Play: Vluchtstatus Tracking ✈ Free
Of even verder zoeken.
Weet je wat irritant is? Die regiobeperking op apps... De Play store op mijn telefoon staat op de VS, want daar woon ik. Maar nu we deze weken in Nederland zijn voor de vakantie, kan ik hier niet de Media Markt app niet downloaden: "this is not available in your country". Irritant en onnodig
Waarom zou een bezoeker van Nederland die App niet mogen downloaden
Sometimes you need to plan for coincidence
Let op:
Discussie over Android games moeten in het Android Games topic.
Aanbiedingen van Apps kunnen bekeken worden via: Google Play: AppSales. Best Apps on Sale.
Vragen om apps mag, maar alleen als je aangeeft wat je zelf al gevonden en geprobeerd hebt. Korte oneliners e.d. zijn dus niet de bedoeling.
Discussie over Android games moeten in het Android Games topic.
Aanbiedingen van Apps kunnen bekeken worden via: Google Play: AppSales. Best Apps on Sale.
Vragen om apps mag, maar alleen als je aangeeft wat je zelf al gevonden en geprobeerd hebt. Korte oneliners e.d. zijn dus niet de bedoeling.