Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Zeror schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 19:13:
Mijn telefoon is niet geroot.
Dan kan je 1 Tap Cleaner (eventueel betaald) uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 21:52

Zeror

Ik Henk 'm!

Chris.nl schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 19:17:
[...]

Dan kan je 1 Tap Cleaner (eventueel betaald) uitproberen.
Zal daar eens naar kijken. En hoe is een app als CCleaner op android? Mensen daar ervaring mee?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
SD Maid werkt ook op non-rooted devices hoor.
Ook hier een positieve ervaring met SD Maid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Asgaro schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 19:53:
SD Maid werkt ook op non-rooted devices hoor.
Ook hier een positieve ervaring met SD Maid.
O ja, dat kan maar zo. 'k Root altijd, dus wist niet beter dan vooral de root functies ervan te waarderen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:55

Martinspire

Awesomeness

Wat is momenteel een goede double-tap-to-wake oplossing? Ik heb momenteel Knock-On maar ik heb het idee dat ie te snel aan gaat (bv ook in de broekzak) en dat de powerknop niet helemaal lekker meer reageert soms, dus als er goede alternatieven aan te raden zijn, dan hoor ik het graag.

Ook ben ik aan het kijken wat voor handige 3rd party widgets er zoal zijn en hoe ik met Nova Launcher een soort Shutter-effect van Action Launcher krijg (helaas geen swipe om widgets te openen vanuit Nova zelf). Nova vind ik toch wat fijner qua app drawer en badges, maar ik ben aan het kijken wat ik verder nog kan toevoegen om hem verder uit te breiden. Zo zag ik nog PopupWidget2 maar is dat wat of zijn er betere alternatieven?). En wat voor extra widgets zijn om aan te raden (voor Nederland)?

Daarnaast ben ik aan het kijken wat ik een fijne navigatie-app vindt. Momenteel lijkt me TomTom wat te uitgekleed (ondanks goede file-info). Maps is ook wel aardig, maar mist imo wat extra gegevens in beeld, meldt extreem veel tekst van borden tot irriterends toe (al vind ik het automatisch opstarten en melden van reistijd vooraf wel fijn). Sygic lijkt me voorlopig de beste voor wat ik zoek, maar als ik iets gemist heb dan hoor ik het graag. Here lijkt me ook wel aardig maar de navigatie zelf vind ik wat minder (offline opslaan is wel fijn en dat mis ik weer bij Maps). Is er (naast Flitsmeister en Waze) nog iets anders fijn voor het dagelijkse verkeer?

Tenslotte ben ik nog op zoek naar een F1 nieuws app of een sport-app waar F1 nieuws makkelijk te benaderen is. Heb het idee dat ik daarvoor niet bij de grote nieuws-apps moet zijn. Ook de officiële app vind ik qua nieuws gebrekkig en ik vind nergens een mooie GPUpdate.net of andere site in een app. Pinnen geeft overigens ook geen mooie icon :(

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 13:55
Qua navigatie kan ik je Sygic aanraden. Maar toch vind ik google maps ook steeds beter worden voor gebruik in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

emil_406 schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 22:28:
Qua navigatie kan ik je Sygic aanraden. Maar toch vind ik google maps ook steeds beter worden voor gebruik in Nederland.
Mja ik vind maps op zich ook wel prima maar die stem is erg annoying en verteld echt veel teveel bij een afslag (zeker als er 2 op elkaar volgen op de snelweg). Verder is het opslaan van Nederland echt gigantisch (overdreven gewoon). Plus ik weet niet of die nou snel wordt verwijderd. Tuurlijk, ik heb gewoon verbinding, maar ik vind het toch wel fijn als het allemaal lekker rap staat (plus dat je dan kaart + verkeer moet downloaden).
Daarom leek me Sygic ook wel prima. Aardige aanbieding om meteen lifetime wereld te pakken trouwens, had ik op andere platformen overigens ook. Ik vind het geen probleem om te betalen voor een service die ik graag gebruik. Daarom hoeft gratis van mij ook niet, zeker als onduidelijk is wat nou precies het product en dienst is (zoals bij Here).

Ander ding trouwens, ik zie ook diverse apps als Automatic en Trigger om bepaalde zaken te automatiseren. Zijn daar nog apps van aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:13
Martinspire schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 22:41:
[...]Ander ding trouwens, ik zie ook diverse apps als Automatic en Trigger om bepaalde zaken te automatiseren. Zijn daar nog apps van aan te raden?
Tasker! Maar het is wel de moeilijkste van de genoemde apps. Wat wil je automatiseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
CCleaner :)
Zeror schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 19:08:
Ik gebruik al een hele tijd de Clean Master om mijn telefoon een beetje schoon te houden. Ik ben begin mijn echter steeds meer te ergeren aan alle toegevoegde bloatware die ze er bijgestopt hebben. Voor elk zuchtje dat mn telefoon maakt, begint Clean Master weer met een of andere functie voor te schotelen. Ik vind dit rete irritant worden en wil dan ook van de app af.
Nou zoek ik dus een app die Clean Master kan vervangen en niet vol met bloatware zit. Mag eventueel een pro/betaalde app zijn.

Heeft iemand suggesties?

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asgaro
Martinspire schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 22:11:
...
En wat voor extra widgets zijn om aan te raden (voor Nederland)?
De enigste 2 widgets dat ik momenteel gebruik zijn:
- Google Play: CPU Deep Sleep Info Widget Dit is gerelateerd aan hoe lang uw device in deep sleep is. Ik vind het gewoon handig om te zien.
Meestal hangt dat percentage bij mij tussen de 80% en 90%. Heel soms zelfs boven de 90% (meestal dan na het clearen van Recent Apps en een reboot.)
Als het onder de 60% ofzo gaat, kijk ik of er een mogelijke wakelock is.

- Widget die aankomend alarm aangeeft, van m'n (momenteel - moet er nog wat andere uittesten) geprefereerde alarm app Google Play: Turbo Alarm - Alarm Clock

- Voor de rest gebruik ik geen widgets. Ik prefereer onmiddelijk in de native app te gaan waar mogelijk. :)

- Wat ik wel nog gebruik, en dit kan je ook als "widgets" aanzien, alleen zijn ze permanent zichtbaar:
* CPU monitor: Google Play: Tinycore - CPU, RAM monitor
* Battery life monitor: Google Play: Energy Bar
* Pintasking: kan je wat apps permanent pinnen aan de rand van je scherm: Google Play: Pintasking
(Deze laatste is wel al lang niet meer in active development... Maar het werkt nog in Marshmallow!
Daarnaast moet je na elke reboot terug je gewenste pins selecteren...)

Qua navigatie gebruik ik het door jou al vermelde Waze. :) Ik vind het een fantastische app. En gebruik het gewoon elke keer dat ik pad ga, ook wanneer ik de route ken. Is gewoon leuk om real-time info (niet alleen traffic maar ook flitspalen en ongevallen etc.) te horen. :)

Mijn 2de keus blijft Google Maps. (Idd jammer van de lange stem, ik gebruik Maps meestal alleen nog als ik op weg ben per fiets omdat alleen Google Maps een "fietsroute" optie heeft.)
Voor de rest geen 3de keus geprobeerd.
[...]

Ander ding trouwens, ik zie ook diverse apps als Automatic en Trigger om bepaalde zaken te automatiseren. Zijn daar nog apps van aan te raden?
Ik heb het afgelopen jaar wat automation apps opgelijst. Heb ze wel nog niet getest, buiten
- AutoSync2 (kan je kiezen bij welke omstandigheden auto-sync mag draaien en wanneer net niet.)
- Cerberus (kan je ook tasks in maken, naast dus het hebben van security related settings. Werkt goed voor wat ik wou.)
- IFTTT
- ParKing Reminder (krijgt notif wanneer je geparkeerd bent en kan zo locatie van je auto snel opslaan.)
- Tasker (ik gebruik het momenteel enkel voor dit interessant project: http://www.androidauthori...in-warning-tasker-646317/ Nogmaals wat technical stats die ik graag doorlopend zie :) )

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2648/android%20automation.PNG

Btw, qua automation: ik vind het vooral handig om Car Mode en Running Mode profiles etc. aan te maken.
Car Mode is bij mij bv.
- start Spotify
- delay van paar sec. (Dit kan je bij Cerberus gemakkelijk instellen. Ik neem aan dat dit bij andere automation apps ook een optie is.)
- start Google Play: Road Vikings (app waarmee je punten krijgt voor je rijgedrag en kunt inruilen voor goodies. Denk wel Belgium-only.)
- delay
- start Spotify (Heb een BT car radio gekocht en laten inbouwen zodat ik nu Spotify altijd in de auto heb. _/-\o_ )
- desgewenst kan je nog zorgen dat je volume op bepaalde instelling staat.
- desgewenst kan je BT automatisch ook laten starten in dat profile.

[ Voor 10% gewijzigd door Asgaro op 24-07-2016 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Zeror schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 19:21:
[...]

Zal daar eens naar kijken. En hoe is een app als CCleaner op android? Mensen daar ervaring mee?
CCleaner is goed en bevat geen bloatware.
Maar SD Maid is nog wat meer geavanceerd en doet nog meer. (Ook wanneer je niet rooted bent.)

Ik heb enkel SD Maid en CCleaner geinstalleerd. Heb net deze 2 apps het meest zien aanbevolen worden qua cleaning apps. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een goede launcher voor mijn oneplus 3, heb op dit moment Nova launcher prime.
Maar ik ben eigenlijk op zoel naar een launcher met:
- theme support
- veel customizationopties
- geen app drawer(of dat ik het icoontje weg kan halen)
- 1 scherm waar je verticaal door heen kan scrollen(zoals bij htc of oneplus bijvoorbeeld, en waar ik widgets zelf toe kan voegen.
- mappen kan maken

welke heb ik geprobeerd:
nova
arrow
1plus
next
action

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:22

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ruudox schreef op zondag 24 juli 2016 @ 10:33:
Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een goede launcher voor mijn oneplus 3, heb op dit moment Nova launcher prime.
Maar ik ben eigenlijk op zoel naar een launcher met:
- theme support
- veel customizationopties
- geen app drawer(of dat ik het icoontje weg kan halen)
- 1 scherm waar je verticaal door heen kan scrollen(zoals bij htc of oneplus bijvoorbeeld, en waar ik widgets zelf toe kan voegen.
- mappen kan maken

welke heb ik geprobeerd:
nova
arrow
1plus
next
action
Op het verticale scrollen door je homescreen kan alles met nova launcher (tenzij ik de optie niet heb gevonden)
Themes zijn er voldoende in de play store, veel is er in te stellen, app drawer kun je verwijderen (en bijvoorbeeld als gesture instellen) en uiteraard mappen maken is mogelijk. Met de prime versie kan vrijwel alles wat je wilt.
Eventueel zou je Action launcher 3 eens kunnen proberen, schijnt ook een fijne te zijn.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
janvanduschoten schreef op zondag 24 juli 2016 @ 11:43:
[...]

Op het verticale scrollen door je homescreen kan alles met nova launcher (tenzij ik de optie niet heb gevonden)
Themes zijn er voldoende in de play store, veel is er in te stellen, app drawer kun je verwijderen (en bijvoorbeeld als gesture instellen) en uiteraard mappen maken is mogelijk. Met de prime versie kan vrijwel alles wat je wilt.
Eventueel zou je Action launcher 3 eens kunnen proberen, schijnt ook een fijne te zijn.
Ja dat is inderdaad ook de reden dat ik nova launcher gebruik, heeft alles wat ik zoek op verticale scrollen na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ruudox schreef op zondag 24 juli 2016 @ 13:52:
[...]

Ja dat is inderdaad ook de reden dat ik nova launcher gebruik, heeft alles wat ik zoek op verticale scrollen na.
Misschien kan je de ontwikkelaars ervan mailen, dat je 1 homescreen wil die vertikaal kan scrollen en de rest horizontaal. Nova is innovatief genoeg om zo'n optie in te willen bouwen denk ik.

- edit -

'k Heb ze net zelf al die feature request gemaild, ik zat/zit er niet om verlegen, maar nu je erover begonnen bent lijkt het me interessant...

[ Voor 15% gewijzigd door Chris.nl op 24-07-2016 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Chris.nl schreef op zondag 24 juli 2016 @ 13:56:
[...]

Misschien kan je de ontwikkelaars ervan mailen, dat je 1 homescreen wil die vertikaal kan scrollen en de rest horizontaal. Nova is innovatief genoeg om zo'n optie in te willen bouwen denk ik.

- edit -

'k Heb ze net zelf al die feature request gemaild, ik zat/zit er niet om verlegen, maar nu je erover begonnen bent lijkt het me interessant...
Ben benieuwd, nu ik er over nadenk scrollen we vrijwel alles vertikaal in bijvoorbeeld browsers ed behalve in de launcher. Geen gek idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:00
Ik kwam net Google Play: Parallel Space-Multi accounts tegen. Met meerdere accounts inloggen op Whatsapp, Snapchat en Facebook e.d op 1 telefoon. Voor alsnog werkt het prima. Nog even wat meer testen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:29
[...]

Ik gebruik Automate om mijn netwerk automatisch naar 2G te switchen als ik met mijn wifi netwerk thuis verbonden ben. In mijn huis heb ik namelijk belabberd bereik op 3/4G. Als ik naar 2G switch ben ik telefonisch weer bereikbaar :)
Overigens heb je voor deze specifieke taak wel root nodig.

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

@Maardiweb Automate is een mooie app inderdaad kan volgens mij alles doen wat een gebruiker zou willen

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:00
Maardiweb schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 15:28:
[...]

Ik gebruik Automate om mijn netwerk automatisch naar 2G te switchen als ik met mijn wifi netwerk thuis verbonden ben. In mijn huis heb ik namelijk belabberd bereik op 3/4G. Als ik naar 2G switch ben ik telefonisch weer bereikbaar :)
Overigens heb je voor deze specifieke taak wel root nodig.
Mooie app. Zojuist ook geïnstalleerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Laatst online: 15:29
Jup, het voordeel is dat hij lekker intuitief werkt met flowcharts :) Geen programmeerkennis nodig, alleen logisch denkvermogen :+

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:18

Flipm0de

geen

Wil hier niet een nieuw topic voor aanmaken, en misschien beter thuis in het iphone topic maar ook wel hier;

Ik gebruik op mn iphone al een tijdje google photos. Mn bibliotheek is gebackedup. Nu heb ik allemaal oude fotos toegevoegd aan mn bibliotheek, want wil deze graag ook opslaan in google photos. Alleen deze "ziet" de app niet. Lijkt wel alsof ie kijkt naar de nieuwste foto, die is gebackedup dus stopt ie ermee. Iemand dit eerder meegemaakt en een oplossing?

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 13:59

CSB

:D

Heeft hier iemand ervaring met het inregelen van de "Divide Productivity" app van (tegenwoordig) Google?
Ik heb wat problemen met het doorzetten van een domain user variable in de app. De app verwacht: "DOMAIN\Username" Maar elke variabele op username zoals:
%username%
%SamAccountName%
%userPrincipalName%

heeft tot nog toe geen effect. Als ik gewoon een username invul dan authentiseert de app wel en werkt hij. Echter kan ik dan de app niet uitrollen naar gebruikers. :)

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-09 22:15

jmk

Flipm0de schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 11:07:
Wil hier niet een nieuw topic voor aanmaken, en misschien beter thuis in het iphone topic maar ook wel hier;

Ik gebruik op mn iphone al een tijdje google photos. Mn bibliotheek is gebackedup. Nu heb ik allemaal oude fotos toegevoegd aan mn bibliotheek, want wil deze graag ook opslaan in google photos. Alleen deze "ziet" de app niet. Lijkt wel alsof ie kijkt naar de nieuwste foto, die is gebackedup dus stopt ie ermee. Iemand dit eerder meegemaakt en een oplossing?
In Google Photos onder Android kan je extra mappen toevoegen voor dit doel. Er is daar een extra knop voor gemaakt.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Vandaag toch een vreemde bug in de officiële Youtube app ervaren. Een veelgevraagde feature in deze app is de mogelijkheid om Youtube op de achtergrond met een gelockte telefoon te laten spelen zodat je geen beeld ziet maar wel geluid hoort. Persoonlijk zou ik erg blij zijn met deze feature maar helaas is dit alleen beschikbaar voor Youtube Red-gebruikers.

Nu speel ik vanmorgen wat filmpjes af, lock m'n tel. op een gegeven moment tijdens een filmpje om wat anders te doen en wat schetst m'n verbazing, het filmpje blijft met een gelocked scherm gewoon spelen en het geluid is hoorbaar. Gelijk even wat andere filmpjes geprobeerd en verdomd, het blijft allemaal hoorbaar. Het was geen audio-bug, want ik had volledige lockscreen controls met pauze e.d. erbij. Dafuq? Slechte nieuws is alleen dat ik het nu weer kwijt ben en m'n filmpjes/audio stoppen wanneer ik m'n scherm lock. Vage shit :S

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:43
Dit is ook mogelijk in sommige browsers, zoals Tugabrowser. Is het makkelijkst te downloaden (en updaten) met de XDA labs app. Sowieso werkt Tugabrowser fijn, is gebaseerd op Chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:07
Zelf wil ik de OnePlus 3 gaan gebruiken voor zowel werk als privé.
Voor Exchange mail ben ik van plan om Google Play: Nine - Exchange on Mobile te gebruiken en voor de contacts Google Play: True Phone Dialer & Contacts
Het enige waar ik mee zit is de sms.

Is het mogelijk om binnenkomende sms in verschillende boxen te filteren zodat ik werk en privé gescheiden hou? (Eventueel met een andere SMS app?)
Bij een aantal apps (Chomp SMS, Textra of Go SMS) zie ik wel dual sim support staan maar niet dat het apart gefiltert kan worden.

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:59

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Ik zoek een app voor parental control van een andere telefoon. Gaat me met name om de online tijd en welke tijd ze waar aan besteden. Heb er een paar geprobeerd, maar die zijn gewoon te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Voor de geinteresseerden: ik kon vanmorgen mijn (Nederlandse) telefoonnummer in Google Duo verifieren. De apk had ik overigens via APK Mirror gesideload.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 08:34:
Voor de geinteresseerden: ik kon vanmorgen mijn (Nederlandse) telefoonnummer in Google Duo verifieren. De apk had ik overigens via APK Mirror gesideload.
Nu nog mensen vinden die net zo techsavvy zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Smultie schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 09:28:
[...]

Nu nog mensen vinden die net zo techsavvy zijn :)
True. Zal vanavond sowieso even vrouw en kinders voorzien van Duo. Verder heb ik een lijst van ca 600 contacten die ik een invite zou kunnen sturen :+

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gebruikte Duo al een weekje, ik begrijp echt niet welke richting Google hiermee nou op wil eerlijk gezegd.
Hangouts kan meer, veel meer, onder andere met meerdere mensen tegelijk converseren. Duo kent slechts enkele opties, waarbij 'knock knock' uniek zou moeten zijn, nou poehpoeh. Rare strategieën zo af en toe :p

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

CLB schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 09:52:
Ik gebruikte Duo al een weekje, ik begrijp echt niet welke richting Google hiermee nou op wil eerlijk gezegd.
Hangouts kan meer, veel meer, onder andere met meerdere mensen tegelijk converseren. Duo kent slechts enkele opties, waarbij 'knock knock' uniek zou moeten zijn, nou poehpoeh. Rare strategieën zo af en toe :p
Het is toegankelijker dan Hangouts (dat ik overigens ook dagelijks meermaals gebruik). Duo is app openen, klik en je hebt contact. Niets eerst inviten / connecten, gewoon op basis van telefoonnummer. Zie Whatsapp. Wat ik niet begrijp is dat Allo en Duo twee losse apps zijn. Voeg die twee samen en maak ook een optie om te bellen zonder video en je hebt je Whatsapp killer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mwahja misschien op mobiel inderdaad, ik gebruik Hangouts dan weer 99,99% vanaf een computer.
Qua losse apps is het inderdaad maar weer een rare strategie, wat je zegt; voeg ze samen en prima.
Sta ook op het punt om Duo weer te verwijderen, dat gaat echt niemand gebruiken van m'n vrienden.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exile1992
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14:32
Weet iemand of er een app of mogelijkheid binnen Android zelf is waarmee ik mijn notificaties en meldingen op een dusdanige manier kan instellen dat wanneer mijn telefoon op trillen staat, één specifieke app toch geluid maakt bij een melding? Heb al aardig wat afgezocht maar kan tot op heden niet vinden wat ik zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Exile1992 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 10:28:
Weet iemand of er een app of mogelijkheid binnen Android zelf is waarmee ik mijn notificaties en meldingen op een dusdanige manier kan instellen dat wanneer mijn telefoon op trillen staat, één specifieke app toch geluid maakt bij een melding? Heb al aardig wat afgezocht maar kan tot op heden niet vinden wat ik zoek.
Kan volgens mij ook niet. Systeem overruled de rest als ie op trillen wordt gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Misschien Google Play: MegaSound

En als je geroot bent en Xposed gebruikt, kan je eens kijken naar bijvoorbeeld de App Settings module.

[ Voor 8% gewijzigd door AllSeeyinEye op 17-08-2016 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:32

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

AllSeeyinEye schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 10:36:
[...]

En als je geroot bent en Xposed gebruikt, kan je eens kijken naar bijvoorbeeld de App Settings module.
Een kleine waarschuwing bij deze app is IMHO wel terecht
Does not work on Android 6.0, developer has not updated since December 2014.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exile1992
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14:32
Martinspire schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 10:30:
[...]

Kan volgens mij ook niet. Systeem overruled de rest als ie op trillen wordt gezet
Ik gebruik een aparte app als wekker (niet te wekker die standaar in Android zit). Als m'n wekker app af gaat maakt hij gewoon geluid, ook al staat m'n telefoon op trillen dus het zou wel moeten kunnen lijkt me.
AllSeeyinEye schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 10:36:
[...]

MegaSound heeft helaas niet de functie waar ik naar op zoek ben. Toch bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Exile1992 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 12:33:
[...]

Ik gebruik een aparte app als wekker (niet te wekker die standaar in Android zit). Als m'n wekker app af gaat maakt hij gewoon geluid, ook al staat m'n telefoon op trillen dus het zou wel moeten kunnen lijkt me.

[...]

MegaSound heeft helaas niet de functie waar ik naar op zoek ben. Toch bedankt voor de tip!
Volgens mij is dat gewoon de wekker-api, niet de notificatie-api. Dus dat moet je app ondersteunen en is niet in te stellen via settings. Een rooted oplossing zou kunnen, maar ik vraag me af of die dat ook voor elkaar krijgen.

[ Voor 13% gewijzigd door Martinspire op 17-08-2016 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 14:56
sander817 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 18:33:
Ik zoek een app voor parental control van een andere telefoon. Gaat me met name om de online tijd en welke tijd ze waar aan besteden. Heb er een paar geprobeerd, maar die zijn gewoon te verwijderen.
Wordkik misschien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:53
Telefoon rooten en app installeren als system-app, kan die niet zomaar verwijderd worden.

• GustavSan
  • Laatst online: 15-09 16:34
Heeft iemand tips mbt een app die het scherm locked?

We gaan binnenkort met de auto met vakantie en ik wil mijn tablet aan mijn dochter achterin geven zodat zij er nijntje op kan kijken. Ik wil echter dat zij niks aan/uit oid kan zetten. Een app die de boel vergrendeld zou fijn zijn....met een easy ontgrendeling voor mij? Heeft iemand tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:01

Meneer iCy

swarma

GustavSan schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 14:04:

We gaan binnenkort met de auto met vakantie en ik wil mijn tablet aan mijn dochter achterin geven zodat zij er nijntje op kan kijken. Ik wil echter dat zij niks aan/uit oid kan zetten. Een app die de boel vergrendeld zou fijn zijn....met een easy ontgrendeling voor mij? Heeft iemand tips?
MxPlayer en slotje aan klikken.

Volgens mij kan dit ook met VLC Player.

[ Voor 4% gewijzigd door Meneer iCy op 18-08-2016 14:10 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:45
GustavSan schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 14:04:

Android kan dit zelf ook met "Pinned apps" of "Een scherm vastzetten", welke staat bij Instellingen onder het kopje Beveiliging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:57
Wij gebruiken deze voor de kinderen: Google Play: Kid's Shell - Safe Kids mode

Daarmee white-list je een aantal apps die ze vanuit deze shell app mogen openen. Al het andere wordt geblokkeerd, inclusief klikken op reclames en in-app purchases. Verlaten van de shell terug naar de gewone Android omgeving doe je dmv een wachtwoord, verder werken de apps gewoon zoals gewend. Drukken op de home-knop brengt je terug naar deze shell, dus de kinderen zitten echt 'locked in' en kunnen nergens bij zodra deze shell app gestart is. Voordeel is dat ze dan evt ook wat spelletjes zou kunnen doen.

[ Voor 29% gewijzigd door Hmmbob op 18-08-2016 17:39 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Echt het gehele scherm vastzetten (touch disablen, maar niet fysieke knoppen) kan hiermee: Google Play: Touch Blocker / Disable Touch

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Voor een app als Duo (die pas van meerwaarde is als veel mensen het gebruiken) is het moeilijk om tussen de bestaande aanbieders een plek te krijgen. WhatsApp was vroegâh nieuw en het bracht 'gratis' smsen; de hele wereld stapte over.

Hangouts heeft redelijk wat gebruikers omdat het veel functionaliteit heeft en cross device ook goed werkt. Duo is overduidelijk een tegenhanger van facetime; die app is ook heel simpel en heeft naast het snel voeren van een videogesprek ook totaal geen andere functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Franco10 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:55:
Voor een app als Duo (die pas van meerwaarde is als veel mensen het gebruiken) is het moeilijk om tussen de bestaande aanbieders een plek te krijgen. WhatsApp was vroegâh nieuw en het bracht 'gratis' smsen; de hele wereld stapte over.

Hangouts heeft redelijk wat gebruikers omdat het veel functionaliteit heeft en cross device ook goed werkt. Duo is overduidelijk een tegenhanger van facetime; die app is ook heel simpel en heeft naast het snel voeren van een videogesprek ook totaal geen andere functies.
Duo gaat naar verluid ook een niet-video-belfunctie krijgen. In mijn lijst staan al tientallen mensen die het geinstalleerd hebben (true, nog veel te weinig op een contactenlijst van ruimschoots 500+, maar het is een begin). Ik denk dat dit wel eens zou kunnen gaan werken.

Ben ook erg benieuwd naar Allo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:06:
[...]

Duo gaat naar verluid ook een niet-video-belfunctie krijgen. In mijn lijst staan al tientallen mensen die het geinstalleerd hebben (true, nog veel te weinig op een contactenlijst van ruimschoots 500+, maar het is een begin). Ik denk dat dit wel eens zou kunnen gaan werken.

Ben ook erg benieuwd naar Allo.
Als WhatsApp videobellen gaat introduceren is het sowieso over met de pret voor de rest denk ik. In mijn omgeving zie ik mensen met iPhones onderling bijna altijd facetime gebruiken. Op andere telefoons staat vaak Tango, die naar mijn mening echt shady is. Heel veel rare features waarmee het bijna een badoo achtig iets wordt. Hopen dat al die mensen naar Duo overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:19

Tags NL

Harmful or Harmless?

LightFlow, gebruik ik op mijn Nexus 5 om notificatie lampje in verschillende kleuren te laten branden maar ook om vibrate te herhalen elke minuut en je kan veel apps customizen qua wel/geen geluid en hoe vaak plus dus dan vibrate herhaling

https://powershellisfun.com

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 19:45

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Iemand een idee waarom ik in gmail de map "alle email" niet de mail van de afgelopen weken staan, hij loopt contant weken achter (nu laat hij dus 26 juni zien. (dus 60 dagen niet ipv wel) Dit is echter alleen op de telefoon zo. sync staat op laatste 60 dagen. Dit werkt wel op mijn chromebook en tablet. Alle overige folders gaan goed volgens hun instellingen.

Ik heb ook al een sync uit/aangezet voor deze folder daarna synct hij 1x goed en loopt vervolgens weer achter en laat hij niet alle mail zien.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-09 18:36
Sinds afgelopen weekend wil de Outlook app mijn e-mails niet meer automatisch binnenhalen.
Als ik via instellingen - accounts ga, zie ik dat er een synchronisatiefout is.
Ik heb de app al meermaal verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, cache al geledigd,...

Kent iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-09 13:33

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Ik heb sinds vorige week het probleem dat alle links uit apps of mails geopend worden met 'n andere browser dan de (ik dacht enige browser app) Chrome-app. Ik heb de standaard browser al uitgeschakeld, ook standaardinstellingen lijken goed te staan. Zie ik iets over 't hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:53

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Eric_Cantona schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 22:17:
Ik heb sinds vorige week het probleem dat alle links uit apps of mails geopend worden met 'n andere browser dan de (ik dacht enige browser app) Chrome-app. Ik heb de standaard browser al uitgeschakeld, ook standaardinstellingen lijken goed te staan. Zie ik iets over 't hoofd?
Het is goed om te achterhalen welke die 'andere browser' is, je kan die dan eenvoudig verwijderen, waardoor je probleem is opgelost. Verder geef je aan dat de standaard browser hebt uitgeschakeld, maar als dit Chrome is wordt Chrome dus sowieso niet gestart. Verder geef even het type van je telefoon door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

rens-br schreef op woensdag 07 september 2016 @ 09:04:
[...]

Het is goed om te achterhalen welke die 'andere browser' is, je kan die dan eenvoudig verwijderen, waardoor je probleem is opgelost. Verder geef je aan dat de standaard browser hebt uitgeschakeld, maar als dit Chrome is wordt Chrome dus sowieso niet gestart. Verder geef even het type van je telefoon door.
Ik heb een Oneplus 3 met cm13. De standaard browser daarvan heb ik uitgeschakeld in apps. Ik heb daarnaast Chrome geïnstalleerd, die daarvoor standaard de links opende. De browser geeft in de opties aan om de pagina in Chrome te openen. Verder heb ik wel 'n keer gezien in 'n toastmelding dat ik de standaard instellingen voor openen van pagina's ergens kon veranderen, maar dat krijg ik niet gevonden en de melding zie ik niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Eric_Cantona schreef op woensdag 07 september 2016 @ 10:41:
Ik heb een Oneplus 3 met cm13. De standaard browser daarvan heb ik uitgeschakeld in apps. Ik heb daarnaast Chrome geïnstalleerd, die daarvoor standaard de links opende. De browser geeft in de opties aan om de pagina in Chrome te openen. Verder heb ik wel 'n keer gezien in 'n toastmelding dat ik de standaard instellingen voor openen van pagina's ergens kon veranderen, maar dat krijg ik niet gevonden en de melding zie ik niet meer.
Voor zover ik weet is Chrome de standaard browser op de OnePlus 3. Maar goed waarschijnlijk zitten links dus gekoppeld aan een verkeerde app. Je kan dit goed zetten door:

'Instellingen' -> 'Apps' -> 'Chrome' -> 'standaard openen'

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

rens-br schreef op woensdag 07 september 2016 @ 10:43:
[...]

Voor zover ik weet is Chrome de standaard browser op de OnePlus 3. Maar goed waarschijnlijk zitten links dus gekoppeld aan een verkeerde app. Je kan dit goed zetten door:

'Instellingen' -> 'Apps' -> 'Chrome' -> 'standaard openen'
Dat had ik al gevonden ja, maar daar kan ik niks aanpassen, dus 'n app/browser overrulet de andere instellingen. Maar welke/wat krijg ik dus niet gevonden.

Ik kom hier niet omdat ik nog niks geprobeerd had he ;)

• rens-br

rens-br

Eric_Cantona schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:45:
[...]
Ik kom hier niet omdat ik nog niks geprobeerd had he ;)
Dat begrijp ik. Probeer je alleen maar te helpen.

Zoek de standaard browser eens op in dat lijstje en druk op 'Standaardwaarden Wissen' en doe hetzelfde bij Chrome.

Daarbij geef nu eens aan wat de 'standaard browser' van de OnePlus 3 zou moeten zijn, daarbij kan je deze niet gewoon verwijderen?

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 08-09-2016 14:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
Klnikt haast een beetje malware-achtig; een browser diezichzelf boven de andere browsers plaatst, standaardinstellingen aanpast en vervolgens ook die het wijzigen van die instelling blokeerd.
Of het is onkunde waardoor het zo over komt...

• Gurby
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Gaat het niet om webview, de 'ingebouwde' browser die apps kunnen gebruiken wanneer ze binnen een app een website willen openen?

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

rens-br schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:47:
[...]

Dat begrijp ik. Probeer je alleen maar te helpen.

Zoek de standaard browser eens op in dat lijstje en druk op 'Standaardwaarden Wissen' en doe hetzelfde bij Chrome.

Daarbij geef nu eens aan wat de 'standaard browser' van de OnePlus 3 zou moeten zijn, daarbij kan je deze niet gewoon verwijderen?
Snap ik en dat waardeer ik :)

Bij standaard browser kan ik geen standaardwaarden wissen, die zijn er niet. Ik heb 'm ook op uitgeschakeld gezet. De volledige naam van die browser is: org.cyanogenmod.gello.browser. Bij Chrome 'tzelfde gedaan, maar ook geen standaardwaarden. Ik heb Chrome Dev geinstalleerd staan, zal eens kijken of 't bij de gewone versie van Chrome anders is.

Die browser met Titanium verwijderd, maar dat maakt geen verschil ook

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Gurby schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:54:
Gaat het niet om webview, de 'ingebouwde' browser die apps kunnen gebruiken wanneer ze binnen een app een website willen openen?
Hier lijkt 't op ja, want in dat menu kan ik wel dus kiezen voor "openen in Chrome". Maar dat had ik dus voorheen niet.

De reden waarom ik dit "probleem" aankaart is, omdat ik 'n app URL-shortcut heb om 'n website op m'n homescherm te openen. Deze wordt dus niet meer via Chrome geopend, maar via die webview denk ik dan. En dat wil ik niet, want van daaruit kan ik via 'n Xposed module (Chrome Pie) door naar andere bladwijzers, etc.

Ik weet 't, ik kan ook gewoon Chrome opstarten, maar dit was ik zo gewend. Als 't niet anders kan, dan is 't zo maar 't was dus eerst niet zo.

[edit] via gewoon Chrome kan 't dus wel. Chrome Dev lijkt dus niet (meer) door dat appje gesteund te worden. Wat raar.

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken om iets toe te voegen? Twee reacties onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 08-09-2016 15:24 ]

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Eric_Cantona schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:58:
[...]

Hier lijkt 't op ja, want in dat menu kan ik wel dus kiezen voor "openen in Chrome". Maar dat had ik dus voorheen niet.

De reden waarom ik dit "probleem" aankaart is, omdat ik 'n app URL-shortcut heb om 'n website op m'n homescherm te openen. Deze wordt dus niet meer via Chrome geopend, maar via die webview denk ik dan. En dat wil ik niet, want van daaruit kan ik via 'n Xposed module (Chrome Pie) door naar andere bladwijzers, etc.

Ik weet 't, ik kan ook gewoon Chrome opstarten, maar dit was ik zo gewend. Als 't niet anders kan, dan is 't zo maar 't was dus eerst niet zo.

[edit] via gewoon Chrome kan 't dus wel. Chrome Dev lijkt dus niet (meer) door dat appje gesteund te worden. Wat raar.
Installeer eens een willekeurige andere browser, als het goed is krijg je dan weer het keuzemenu met welke browser je de link wilt openen.

• Chris.nl
  • Niet online
Sinds een tijdje vraagt Crome me telkens of ik een artikel/pagina geschikt wil maken voor mobiele apparaten, zie screenshot. Weet iemand een manier om die popup uit te schakelen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SdZENAOaRlI84Q4yooPPg9ci/medium.png

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Chris.nl schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 12:54:
Sinds een tijdje vraagt Crome me telkens of ik een artikel/pagina geschikt wil maken voor mobiele apparaten, zie screenshot. Weet iemand een manier om die popup uit te schakelen?

[afbeelding]
Heb je aanstaan dat ie pagina's in desktop-weergave moet weergeven? Denk dat dat de boosdoener is namelijk. De 3 puntjes en dan heb je daar een checkbox staan van desktopweergave.

• Chris.nl
  • Niet online
Martinspire schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 14:22:
[...]

Heb je aanstaan dat ie pagina's in desktop-weergave moet weergeven? Denk dat dat de boosdoener is namelijk. De 3 puntjes en dan heb je daar een checkbox staan van desktopweergave.
Nee dat staat uit, in de normale instellingen zit het niet. Ik zat te denken aan een soort about:config oplossing maar kom daar dus niet uit.

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Ligt het aan mij of heeft Nova launcher al sinds mei geen update meer gehad? Ik zit in de bèta groep, geen idee of dat wat uit maakt..

• Chris.nl
  • Niet online
Danny.G schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 14:53:
Ligt het aan mij of heeft Nova launcher al sinds mei geen update meer gehad? Ik zit in de bèta groep, geen idee of dat wat uit maakt..
Normale versie heeft z'n laatste update 3 mei gehad. Werkt wel prima trouwens...

• Luca
Chris.nl schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 15:01:
[...]

Normale versie heeft z'n laatste update 3 mei gehad. Werkt wel prima trouwens...
Ah, dus toch wel. Werkt wel prima, maar was wel tof geweest als de nieuwe functies van de Nexus launcher erin hadden gezeten bijvoorbeeld.

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 14:18
Welke functies precies?

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:16

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Ik zoek voor mijn Galaxy S6 een gallery app om al mijn foto's een beetje netjes in te delen...Betaald is geen probleem. Heb nu >1000 foto's in mijn gallery staan, en zou het handig vinden om dat wat te kunnen groeperen (vakantie / familie / rotzooi ) etc.

Gebruiksvriendelijkheid is een pre, handmatig 200 foto's één voor één in een subfoldertje mikken is niet ideaal.

in de app store zie ik door de bomen het bos niet meer :-) Wie heeft de verlossende tip :P ?

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Sparhawk schreef op zondag 11 september 2016 @ 14:20:
Ik zoek voor mijn Galaxy S6 een gallery app om al mijn foto's een beetje netjes in te delen...Betaald is geen probleem. Heb nu >1000 foto's in mijn gallery staan, en zou het handig vinden om dat wat te kunnen groeperen (vakantie / familie / rotzooi ) etc.

Gebruiksvriendelijkheid is een pre, handmatig 200 foto's één voor één in een subfoldertje mikken is niet ideaal.

in de app store zie ik door de bomen het bos niet meer :-) Wie heeft de verlossende tip :P ?
Ik gebruik sinds kort Focus, bevalt vooralsnog goed. Je kunt foto's taggen met een aantal vooraf gedefinieerde tags (nature, travel, family, art, food, fun, friends, me, night, pets) wat je foto's imo goed te organiseren maakt. In het menu kun je dan een tag selecteren en zie je alleen die foto's.

Verder kun je er heel basis wat mee bewerken (roteren, bijknippen, niet veel meer). Wil je extra tags toevoegen, dan zul je premium moeten kopen (€2,39), dan krijg je ook nog wat andere zaken (night theme, photo vault, nog wat andere dingen).

[ Voor 11% gewijzigd door Bra-Jo op 11-09-2016 15:07 ]

Nomen nescio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:07
Piktures bevalt mij al een tijdje erg goed

[ Voor 32% gewijzigd door Hmtsjmftsch op 11-09-2016 15:11 ]

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:57
Google Photos

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:16

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Dank voor je reactie, aanrader! Tnx

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 14:10
Ik ben op zoek naar een app waarvan ik geen idee heb of het überhaupt al bestaat. Wat ik zoek:
Een app waarin zowel ik als mijn vriendin kunnen zien waar onze auto geparkeerd staat (we delen een auto). Ik zou ook graag willen dat deze zelf registreert aan de hand van loskoppelen met BT dat de auto op die bepaalde plek geparkeerd staat (en dus niet dat ik het zelf hoef te registreren door de app continue te openen bij verlaten auto). Is zoiets er al, en wat is jullie ervaring hier mee? Ik kom verschillende parking apps tegen, maar zo nog geen deel-optie gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Edzeau schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 21:47:
Ik ben op zoek naar een app waarvan ik geen idee heb of het überhaupt al bestaat. Wat ik zoek:
Een app waarin zowel ik als mijn vriendin kunnen zien waar onze auto geparkeerd staat (we delen een auto). Ik zou ook graag willen dat deze zelf registreert aan de hand van loskoppelen met BT dat de auto op die bepaalde plek geparkeerd staat (en dus niet dat ik het zelf hoef te registreren door de app continue te openen bij verlaten auto). Is zoiets er al, en wat is jullie ervaring hier mee? Ik kom verschillende parking apps tegen, maar zo nog geen deel-optie gevonden.
Ik weet geen kant en klare app, maar ik weet vrij zeker dat het wel met Tasker kan.
Als de verbinding met Bluetooth X wordt verbroken dan een whatsapp met locatie sturen naar contact Y
Vraag me niet naar de exacte instelling, maar dat zou je in het Tasker topic even kunnen vragen mocht het niet kant en klaar bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 14:18
http://tasker.wikidot.com/street-address-from-gps

Misschien zou je op deze manier wat in elkaar kunnen knutselen met tasker, dit deze naar wens aan te passen

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 14:10
janvanduschoten schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 22:02:
[...]

Ik weet geen kant en klare app, maar ik weet vrij zeker dat het wel met Tasker kan.
Als de verbinding met Bluetooth X wordt verbroken dan een whatsapp met locatie sturen naar contact Y
Vraag me niet naar de exacte instelling, maar dat zou je in het Tasker topic even kunnen vragen mocht het niet kant en klaar bestaan.
reyals schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 23:25:
http://tasker.wikidot.com/street-address-from-gps

Misschien zou je op deze manier wat in elkaar kunnen knutselen met tasker, dit deze naar wens aan te passen
Thanks voor het meedenken! Ik weet niet of ik daar toe in staat ben om zoiets in elkaar te flansen, maar ga het zeker proberen! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Misschien kan het ook met Automate en is misschien een klein beetje handiger als je nog nooit met Tasker heb gewerkt :)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luca
Hah! Alsof de ontwikkelaar van Nova Launcher hier las dat ik een aantal dagen geleden een vraag stelde over de meest recente versie. Een nieuwe Nova Launcher beta die een aantal leuke dingen met zich mee brengt:
-Swipe to open drawer (a la Pixel Launcher)
-New Pixel Launcher style searchbar
-New search view, with tabs for Frequent, Recent ad New/Updated apps
-New "Timeout" screen lock method
-New double-tap-swipe gestures
-Integrated searchbar into drawer (card and immersive)
-Option for dock backgrounds to draw under navbar
-Nougat fixes and optimizations
-Improve interactions with KLWP
Fijn om te zien dat het dubbel tap to sleep weer goed werkt (al is het een workaround), zonder dat je je PIN opnieuw moet invoeren. Ook het Swipe to open drawer is mooier dan eerst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-09 21:32
Danny.G schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 07:06:
Hah! Alsof de ontwikkelaar van Nova Launcher hier las dat ik een aantal dagen geleden een vraag stelde over de meest recente versie. Een nieuwe Nova Launcher beta die een aantal leuke dingen met zich mee brengt:

[...]

Fijn om te zien dat het dubbel tap to sleep weer goed werkt (al is het een workaround), zonder dat je je PIN opnieuw moet invoeren. Ook het Swipe to open drawer is mooier dan eerst. :)
Als je swipe to open drawer gebruikt kun je blijkbaar wel geen veeg acties toekennen aan de pictogrammen of mappen in dock... Zal wel opgelost worden in de toekomst. Nu hou ik het bij de oude oplossing (swipe up bij gebaren). De Nougat stuff is wel nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

superiscch schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 17:42:
[...]

Als je swipe to open drawer gebruikt kun je blijkbaar wel geen veeg acties toekennen aan de pictogrammen of mappen in dock... Zal wel opgelost worden in de toekomst. Nu hou ik het bij de oude oplossing (swipe up bij gebaren). De Nougat stuff is wel nice.
Als je de drawer met een gesture wil openen dan stel je toch een gesture voor openen in? Ik heb double tap al jaren voor het openen van de drawer. Ik kan de swipe gestures om de map onder het dock icon te openen niet missen.

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-09 21:32
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 17:57:
[...]

Als je de drawer met een gesture wil openen dan stel je toch een gesture voor openen in? Ik heb double tap al jaren voor het openen van de drawer. Ik kan de swipe gestures om de map onder het dock icon te openen niet missen.
Dat zeg ik toch? :-) ik heb de swipe uw om drawer te openen, maar in de bèta zot de functie zoals Pixel launcher ingebakken. Alleen kun je dan geen gestures gebruiken op de mappen in je dock. Vandaar dat ik de oude werkwijze blijf gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:10

greatgonzo

schit-te-rend!

is er een app/browser die silverlight content kan afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

greatgonzo schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 12:02:
Voor zover ik weet niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
greatgonzo schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 12:02:
Google Play: Maxthon Browser for Tablet

Die schijnt het te ondersteunen, zelf geen ervaring mee

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:04
Google Allo is zoals verwacht uitgekomen vandaag:

Google

*knip*. Linken naar APK files is niet toegestaan.

[ Voor 45% gewijzigd door rens-br op 21-09-2016 08:06 ]

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

JdJtA schreef op woensdag 21 september 2016 @ 08:03:

*knip*. Linken naar APK files is niet toegestaan.
Maar een link naar *knip* mag wel

*knip*. Nee dat mag ook niet ;). Mocht je hier nog vragen over hebben, stuur me dan even een DM of gebruik het Feedback topic.

[ Voor 42% gewijzigd door rens-br op 21-09-2016 13:18 ]

• dutchgio
Je kunt in ieder geval in Google Play aangeven dat je een notificatie krijgt wanneer ie verschijnt, of even Googlen naar APKmirror voor de .apk, want die mag dus niet gelinkt worden...

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik heb trouwens al een flinke lijst contacten (zo'n 30 stuks) die het kennelijk al geïnstalleerd hebben. Navraag bij drie van hen leert dat ze hier zelf niets voor gedaan hebben. Niet voor ingeschreven, niet handmatig gedownload. Het stond er gewoon opeens bij ze, alsof Google het gepushed heeft. Allen Galaxy S7 (edge) gebruikers lijkt het.

• avotar
  • Laatst online: 18-09 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

Misschien voor mensen die net zoals ik onder een steen leven normaliter en geen idee hebben waar het over gaat:

Google Play: Google Allo
reviews: Zeg Allo tegen Google Assistant

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

M'n invite bleef open staan, dus even de alternatieve bron gepakt. Al verbazingwekkend veel mensen die hem al hebben, best wat non-tech mensen.

Wordt deze app ergens gepushed op toestellen?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 20:40
Lijkt erop dat je ook Allo berichten kunt ontvangen als je een bepaalde versie van Play Services erop hebt staan. De ontvanger krijgt dan een push bericht waarop ze direct kunnen antwoorden en daar ook Allo vanuit kunnen installeren.

Afbeeldingslocatie: https://www.androidpolice.com/wp-content/uploads/2016/09/nexus2cee_4ebb5d686fd0190b679e42a940189c042e5917fb1d70c448253b1311e3cbc873-329x585.jpg
Krijg je dus zoiets.

Pvouput live

• Chris.nl
  • Niet online
Wellicht een goede app van Google, dat Allo. Maar als ze het op deze manier bij de consument door de strot willen pushen, dan vind ik dat minder sympathiek. Zelf de(google)bloat ik m'n toestel altijd, Google Allo komt waarschijnlijk ook op m'n zwarte lijstje terecht.

Een succesvolle app verkoopt zichzelf, dat opdringerige gepush zou ook averechts kunnen werken.

• The_Worst
  • Registratie: November 2005

The_Worst

Unox

Verklaart waarom de meest non-tech mensen Allo al eerder hebben dan de rest. :+

Alleen sms-integratie was toch zeer handig geweest.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
Tja, het is een beetje Google, waarom 1 algehele app maken met alle functionaliteit als je ook 3 apps met allemaal een deel van de functionaliteiten kan maken? :+

• Chris.nl
  • Niet online
The_Worst schreef op woensdag 21 september 2016 @ 14:21:
Verklaart waarom de meest non-tech mensen Allo al eerder hebben dan de rest. :+

Alleen sms-integratie was toch zeer handig geweest.
Tja, in een opkomend land waar veel mensen voor het eerst beschikken over een Android Google smartphone met alle voorgeïnstalleerde meuk is men er vast content mee / zal het wellicht "out of the box" veel gebruikt worden. Maar in NL zal het bijvoorbeeld WhatsApp echt niet zomaar gaan vervangen, het wordt (door mij in ieder geval) gezien als nog een Stock Google app teveel.

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:53

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

dutchgio schreef op woensdag 21 september 2016 @ 14:26:
Tja, het is een beetje Google, waarom 1 algehele app maken met alle functionaliteit als je ook 3 apps met allemaal een deel van de functionaliteiten kan maken? :+
Ik zie zelf liever 3 strakke apps welke in de basis doen wat ze moeten doen dan dat ik 1 app heb met een toeter en een bel en ik vervolgens alleen de basis gebruik. Wat dat betreft ben ik groot fan van modulaire apps/opties/... dus daar heb je gelijk de oorzaak van mijn voorkeur O-)

[ Voor 11% gewijzigd door Bastiaan op 21-09-2016 14:35 ]

Pagina: 1 ... 58 ... 68 Laatste

Let op:
Discussie over Android games moeten in het Android Games topic.

Aanbiedingen van Apps kunnen bekeken worden via: Google Play: AppSales. Best Apps on Sale.

Vragen om apps mag, maar alleen als je aangeeft wat je zelf al gevonden en geprobeerd hebt. Korte oneliners e.d. zijn dus niet de bedoeling.