Bij mij crashte de nieuwe 2.0 versie alleen nog maar (op HTC Flyer - HC 3.2.1) en dan heeft een app natuurlijk nog maar bijzonder weinig nut/appeal.
De nieuwe 2.0.1 trouwens ook "The application Buienalarm (process org.yoki.android.buienalarm) has stopped unexpectedly, Please try again"
Verder wil ik ook graag een widget dus de oude versie (1.6.6) staat er weer op.
Verder niets dan waardering voor deze app hoor.
Wat is het probleem met automatisch updaten? Die mogelijkheid willen (sommige/vele) mensen natuurlijk graag hebben, evt. gekoppeld aan een alarm. Als je buiten aan het schilderen bent bijv. Dan wil je dat het automatisch gaat. Dat willen de mensen natuurlijk niet kwijt. Je kunt het updaten bij de oude versie ook op handmatig zetten dus als de mensen hun accu willen sparen konden ze die optie ook al gebruiken.
Als een probleem eventueel overbelasting van de server is en extra investeringen zou vergen zou je kunnen overwegen een gratis versie te maken die gelimiteerd is met minder frequente updatemogelijkheid en een betaalde die frequenter kan updaten.
Vreemde is trouwens dat de donatielink naar de market/play vanuit de (1.6.6) app niet werkt maar ik ontdekte net dat die via de PC wel getoond wordt links in de lijst met "Gebruikers die dit hebben geïnstalleerd hebben ook het volgende geïnstalleerd" maar als je daar dan op klikt krijg je ook de melding "De gevraagde URL kan niet worden gevonden op deze server."
Is die ook tijdelijk off-line of....
Suggestietje trouwens... je zou de drempel voor donaties wat kunnen verlagen/verruimen door naast een €1,99 donatie ook bijv. een €0,99 donatie neer te zetten. Je hebt kans dat dit in totaal meer aan donaties oplevert. Voor de echte liefhebbers is er dan nl. ook de mogelijkheid om beide te kopen. Mensen kunnen dan zelf hun mate van waardering/de waarde die het voor hun heeft tot uitdrukking brengen met donaties van 1, 2 of 3 euri.
Grappige kleine anekdote trouwens... Ik hoorde van een stratenmaker die hier een tijdje terug de straat weer aan het dichtleggen was na werkzaamheden dat hij door collega's met iPhones bij regen wel door die collega's in de buurt gebeld wordt met de vraag hoe lang (en hard) het nog blijft regenen omdat hij dat met Buienalarm op zijn Androidtelefoon wel kan zien en zij niet.
Hoogste tijd dus voor een IOS versie.