Super, dankjewel. Had er niet aan gedacht..Timocos schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 12:07:
[...]
Moet je even bij toegankelijkheid weer Missed It! aanzetten, had ie namelijk bij mij uitgezet na die update
Betere vraag, welke Android versie(s) praten we over? Al gaat het hier ietswat offtopic.rockhopper schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 13:12:
[...]
Nou ik hou meterstanden en wat andere dingen bij bepaalde apps en die (apps) kunnen geen fatsoenlijke export maken als ik van toestel wissel.
Dus ik hoef niet zozeer een hele recovery te maken omdat ik m'n toestel naar de gallemiezen help, maar ik zou wel graag een backup-import-export functie hebben voor sommige apps zodat ik de data van toestel 1 naar toestel 2 kan over zetten. Uiteraard horen call-history smsjes en contacten daar natuurlijk ook bij, maar ik zoek net iets uitgebreider.
Ik kan natuurlijk wachten opdat die makers van de desbetreffende apps die functie toevoegen, maar ik ga ervanuit dat ik dat zelf ook zou moeten kunnen.
Bedankt voor de antwoorden in ieder geval, het ziet er naar uit dat ik me dit weekend een beetje in kan gaan lezen op rooten als het zo'n mooi weer blijft als vandaag.
Want je kan vanaf ICS (Onofficieel/Ongedocumenteerd
Andere apps hebben root nodig, omdat apps onmogelijk (Zonder bugs/hacks w/e) buiten hun eigen /data/ dir kunnen komen.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Och... het kon beter en het kon slechter.rockhopper schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 13:12:
Ik kan natuurlijk wachten opdat die makers van de desbetreffende apps die functie toevoegen, maar ik ga ervanuit dat ik dat zelf ook zou moeten kunnen.
Bedankt voor de antwoorden in ieder geval, het ziet er naar uit dat ik me dit weekend een beetje in kan gaan lezen op rooten als het zo'n mooi weer blijft als vandaag.

Google Play: MyBackup Pro (momenteel in de aanbieding) ondersteunt het back-uppen van data van flink wat extra apps, ook zonder root dus begrijp ik. Als die van jou niet in de lijst staan zou je de makers van die apps kunnen vragen of ze eens contact opnemen met de makers van MyBackup.
Lol, vraag me wel af hoeveel die gaat kosten dan!Anoniem: 467175 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 19:36:
Ik kan niet wachten op Farming Simulator 2012
Mijn vader heeft het op de iPad 2 en ik speel FS 2013 op PC.
offtopic: YouTube: Farming Simulator Mad Skill | No Plow | 360 Crop Rotation |
Klopt helemaal wat je zegt.CaptJackSparrow schreef op donderdag 22 november 2012 @ 20:15:
[...]
Begrijp ik de gang van zaken nu goed dat je nog €1,50 op die kaart had staan maar omdat Google ter verificatie van die CC eerst even achteloos een euro afschreef had je daarna niet genoeg meer om de daadwerkelijke aankoop te verrichten waardoor die transactie mislukte?
Lekker slim dan. Men is dan blijkbaar nog niet goed ingespeeld op deze prepaid CC's. Het is dat die aanbieding van Camera FX zo lang door is blijven lopen.
Nieuwe uitdaging gevonden: leukste app voor €0,51
[ Voor 3% gewijzigd door S_Chief op 23-11-2012 17:59 ]
Ik heb de app User Management geinstalleerd op mn tab. Ik heb in totaal 5 gebruikers aangemaakt naast de bestaande administrator.
Nou is het zo dat als een gebruiker een app wilt downloaden in de play store dat de app niet geinstalleerd kan worden. Het downloaden gaat goed, maar bij installatie wordt er een url fout gegeven.
Bij installatie vanuit de administrator account gaat alles wel goed, alleen wordt de app dan voor alle gebruikers geinstalleerd. Dit is nou net niet wat ik wil, want die zooi van de kids hoef ik niet ik niet in mn account.
iemand een idee hoe ik dit kan aanpassen?
Nou is het zo dat als een gebruiker een app wilt downloaden in de play store dat de app niet geinstalleerd kan worden. Het downloaden gaat goed, maar bij installatie wordt er een url fout gegeven.
Bij installatie vanuit de administrator account gaat alles wel goed, alleen wordt de app dan voor alle gebruikers geinstalleerd. Dit is nou net niet wat ik wil, want die zooi van de kids hoef ik niet ik niet in mn account.
Ik heb het opgelost door switchme te kopen en te installeren. Hiermee is meer mogelijk dan voornoemd programma.etienne001 schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 21:03:
Ik heb de app User Management geinstalleerd op mn tab. Ik heb in totaal 5 gebruikers aangemaakt naast de bestaande administrator.
Zijn er tegenwoordig al apps die de video op je scherm kunnen capture'n? Ik heb Google Play: Screencast Video Recorder gevonden, maar die schijnt niet voor een Galaxy Nexus te werken en dat toestel heb ik nou net.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
De eerste suggestie ook geprobeerd? Google Play: Z - Screen recorderpven schreef op maandag 26 november 2012 @ 13:21:
Zijn er tegenwoordig al apps die de video op je scherm kunnen capture'n? Ik heb Google Play: Screencast Video Recorder gevonden, maar die schijnt niet voor een Galaxy Nexus te werken en dat toestel heb ik nou net.
Ben al een tijdje opzoek naar een app waarmee ik verschillende foto's of plaatjes in 1 afbeelding kan samenvoegen.
En een nieuwe game die garant staat voor een nieuwe verslaving ;-)
Volledige backup maken zonder root is wel degelijk mogelijk al hangt het er soms wel van af welk toestel je hebt, zodat restore ook correct wordt uitgevoerd:rockhopper schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 13:02:
Ok op zich duidelijk dan, dan wordt het google werk. Vervolg vraag zijn er dan wel backup apps die werken zonder root access?
Ik heb wel een toestel waarmee ik kan en wil experimenteren maar ook een toestel waarmee ik dat liever niet doe, en toch backups van en mee wil maken.
http://www.thesuperusersguide.com/adb-backup--restore.html
http://www.pocketables.co...-your-unrooted-phone.html
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1420351
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Zit hier wat tussen?darkdesign schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 11:35:
Ben al een tijdje opzoek naar een app waarmee ik verschillende foto's of plaatjes in 1 afbeelding kan samenvoegen.
En moet je wel vertellen wat voor spelletjes je leuk vindt.
Google Play: Adblock Plus
Ben benieuwd, geen rootacces nodig... Hmm werkt wel... Via WiFi alles weg, via 3G (nog) niet.
Alleen er staat een zeer irritant icoontje in de notificatiebalk... Werkt bij Angry Birds ook ingame...
Ben benieuwd, geen rootacces nodig... Hmm werkt wel... Via WiFi alles weg, via 3G (nog) niet.
Alleen er staat een zeer irritant icoontje in de notificatiebalk... Werkt bij Angry Birds ook ingame...
[ Voor 40% gewijzigd door CLB op 27-11-2012 13:35 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik gebruik Handcent als sms-app voor mijn HTC One X+. Sinds de laatste update, wil hij niet als mijn standaard applicatie voor berichten werken. Iemand tips om dit wel weer goed in te stellen?
Ik heb natuurlijk ook al via de instelling ingesteld dat Handcent mijn "default" moet zijn...
Ik heb natuurlijk ook al via de instelling ingesteld dat Handcent mijn "default" moet zijn...
Ook al eens bij Applicatiebeheer de standaard instellingen gewist van de stock SMS app, voor de zekerheid?RobinFoot schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 14:16:
Ik gebruik Handcent als sms-app voor mijn HTC One X+. Sinds de laatste update, wil hij niet als mijn standaard applicatie voor berichten werken. Iemand tips om dit wel weer goed in te stellen?

Nickname does not reflect reality
How can I make the icon in the notification area go away?CLB schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 13:26:
Google Play: Adblock Plus
We hear you, the icon is a bit annoying. But right now, it has to be there - otherwise the Android system will just stop the app, and it won't be able to block ads anymore. We'll continue to look for ways to make it optional.
Helaas
Je kan je telefoon rooten en een custom rom installeren, dan heb je nooit adds en geen icoontje
This is why we can't have nice things.....
Piracy en adblocking van rooted devices waren al een doorn in het oog, en daar komt nu dus ook adblocking voor non-rooted devices bij. Dat betekent dat mijn moeder en m'n tantes nu dus ook effectief ads kunnen gaan blocken. Een kwalijke zaak, die appmakers die twijfelen om voor Android te gaan proggen weer verder van ons wegduwen...
Piracy en adblocking van rooted devices waren al een doorn in het oog, en daar komt nu dus ook adblocking voor non-rooted devices bij. Dat betekent dat mijn moeder en m'n tantes nu dus ook effectief ads kunnen gaan blocken. Een kwalijke zaak, die appmakers die twijfelen om voor Android te gaan proggen weer verder van ons wegduwen...
Ehh... en betaalde apps die ook geen ads hebben? Daar heb ik er ondertussen aardig wat van. Ik weet van mezelf dat ik toch nooit op die ads zal tikken. Ik probeer ze eigenlijk niet eens te zien. Als ik met een app bezig ben wil ik niet plotseling naar mijn browser gaan o.i.d. om een site te bezoeken die mij iets aan wil smeren.
Lijkt me maar vrij apart dat een logo te zien moet zijn om iets te laten werkenCyleo schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 15:19:
How can I make the icon in the notification area go away?
We hear you, the icon is a bit annoying. But right now, it has to be there - otherwise the Android system will just stop the app, and it won't be able to block ads anymore. We'll continue to look for ways to make it optional.
Helaas
Ja 'dat's logisch' maar niet iedereen wil / kan rootendbzfan schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 19:22:
Je kan je telefoon rooten en een custom rom installeren, dan heb je nooit adds en geen icoontje
[ Voor 48% gewijzigd door CLB op 27-11-2012 20:50 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Dat is niet eens mogelijk bij mijn Stock SMS app, kan alleen gedwongen stoppen "aanvinken". Na een reset van de telefoon staat deze gewoon weer aan...Brad Pitt schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 15:05:
[...]
Ook al eens bij Applicatiebeheer de standaard instellingen gewist van de stock SMS app, voor de zekerheid?
[afbeelding]
CLB schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 20:49:
[...]
Lijkt me maar vrij apart dat een logo te zien moet zijn om iets te laten werkenMaar we zien 't wel!
offtopic:
Ik kan mij voorstellen waarom je zo denkt, maar het is hoe Android werkt. Android beslist zelf of een applicatie in de achtergrond gekillt kan worden.. huidige applicatie heeft altijd prioriteit. Alleen applicaties die een notification hebben, hebben blijkbaar ook toegevoegde waarde en zullen daarom niet zomaar gekillt worden.
Heeft talloze voordelen, maar ook nadelen (voornamelijk voor developers, zijn extra dingen waar een developer dan rekening mee moet houden)
Ik kan mij voorstellen waarom je zo denkt, maar het is hoe Android werkt. Android beslist zelf of een applicatie in de achtergrond gekillt kan worden.. huidige applicatie heeft altijd prioriteit. Alleen applicaties die een notification hebben, hebben blijkbaar ook toegevoegde waarde en zullen daarom niet zomaar gekillt worden.
Heeft talloze voordelen, maar ook nadelen (voornamelijk voor developers, zijn extra dingen waar een developer dan rekening mee moet houden)
Al bestaan er ook genoeg advertenties welke geld opleveren per view, welke nu dus weer geblokkeerd worden... Ik heb op mijn webbrowser ook Adblock draaien, maar of ik dit ook op mijn telefoon wil hebben? Zoals Smultie al terecht zegt, kan dit nooit goed zijn voor Android.CaptJackSparrow schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 20:24:
Ehh... en betaalde apps die ook geen ads hebben? Daar heb ik er ondertussen aardig wat van. Ik weet van mezelf dat ik toch nooit op die ads zal tikken. Ik probeer ze eigenlijk niet eens te zien. Als ik met een app bezig ben wil ik niet plotseling naar mijn browser gaan o.i.d. om een site te bezoeken die mij iets aan wil smeren.
PS. Ik weet dat dit bij websites op mijn browser precies hetzelfde werkt... Die moeten ook gewoon geld verdienen. Ben wellicht wat hypocriet dan ook
Als veel mensen dit gaan gebruiken, gaat het aanbod aan add-supported apps waarschijnlijk naar beneden.FabianNL schreef op woensdag 28 november 2012 @ 09:30:
[...]
Al bestaan er ook genoeg advertenties welke geld opleveren per view, welke nu dus weer geblokkeerd worden... Ik heb op mijn webbrowser ook Adblock draaien, maar of ik dit ook op mijn telefoon wil hebben? Zoals Smultie al terecht zegt, kan dit nooit goed zijn voor Android.
PS. Ik weet dat dit bij websites op mijn browser precies hetzelfde werkt... Die moeten ook gewoon geld verdienen. Ben wellicht wat hypocriet dan ook
Bij veel apps is het blokkeren van de reclames het enige voordeel van de betaalde app vs de gratis versie.
Na een nieuwe update van Handcent doet ie het weer!RobinFoot schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 21:37:
[...]
Dat is niet eens mogelijk bij mijn Stock SMS app, kan alleen gedwongen stoppen "aanvinken". Na een reset van de telefoon staat deze gewoon weer aan...
Heb sinds ik over ben gestapt naar een custom rom het probleem dat sommige snelkoppelingen verdwijnen van mijn homescreen, na een reboot.
Wie weet hoe je dit kan verhelpen?
Wie weet hoe je dit kan verhelpen?
Staan die verdwijnende apps op je SD? Zo ja, vaker over gelezen. Verplaatsen naar intern geheugen dangreatgonzo schreef op donderdag 29 november 2012 @ 11:36:
Heb sinds ik over ben gestapt naar een custom rom het probleem dat sommige snelkoppelingen verdwijnen van mijn homescreen, na een reboot.
tja, dat schiet met grote apps niet op natuurlijk...
Met Google Play: Link2SD kun je zellfs widgets en live wallpapers op je SD kaart zetten (root only).
Weet iemand een app die willekeurige tekst op de lockscreen kan laten zien. Ik wil bepaalde quotes of tekst instellen voor het lockscherm dat elke keer wisselt.
Gewoon Widgetlocker + daarop een quote widget?Cabo schreef op donderdag 29 november 2012 @ 20:07:
Weet iemand een app die willekeurige tekst op de lockscreen kan laten zien. Ik wil bepaalde quotes of tekst instellen voor het lockscherm dat elke keer wisselt.
Weet iemand een app waar je data per Wifi netwerk kan beheren. De tools die ik tot nu toe heb gezien kan je alleen het datagebruik voor 3g of voor alle Wifi netwerken samen instellen. Maar als ik met mijn tablet via mijn telefoon internet ziet hij dat dus als Wifi en gaat hij dus veel downloaden. Ik wil op dat netwerk dus een limiet zetten, maar als ik thuis op het Wifi netwerk zit mag hij erop los downloaden.
Een alternatieve oplossing: " Autosync Account " gebruiken.MasterMido schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 10:21:
Weet iemand een app waar je data per Wifi netwerk ........ hij erop los downloaden.
Deze app regelt de autosync per mobile en wifi verbinding (maar ook per individueel wifi netwerk!)
Je kan dus autosync op "aan" zetten voor wifi thuis, en autosync "uit" voor wifi-hotspot via telefoon. Wellicht dat dat scheelt in het data verbruik?
Kreeg vandeweek een mailtje dat de beta van Swiftkey Flow binnenkort wordt gereleased... Ben benieuwd!
Mn Market is geüpdatet naar versie 3.10.9...
En je moet nu inderdaad een Google+ account hebben om een review te kunnen plaatsen
En je moet nu inderdaad een Google+ account hebben om een review te kunnen plaatsen
Ach, G+ krijg je automatisch bij je google/gmail account.CLB schreef op zondag 02 december 2012 @ 01:39:
En die heb je eigenlijk toch al nodig met andoid.
Uhm nee
Maar wel als je de Market wil gebruiken 
Maar inderdaad, Android kan ook zonder Google-account
Maar inderdaad, Android kan ook zonder Google-account
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ik doelde op 'dat je Google+ nodig hebt om Android te gebruiken' wat niet waar is.
En als je geen market wilt gebruiken, maak je toch gebruik van losse .apk's, werkt ook goed
En als je geen market wilt gebruiken, maak je toch gebruik van losse .apk's, werkt ook goed
Dat zegt-ie ook nietCLB schreef op zondag 02 december 2012 @ 12:15:
Ik doelde op 'dat je Google+ nodig hebt om Android te gebruiken' wat niet waar is.
Hij zegt dat je een Google-account nodig hebt om Android te gebruiken (wat ook niet waar is
Dus iedereen die de Market gebruikt heeft ook gewoon een Google+-account.
Wat een gemierenneuk van mij op de zondagmiddag
[ Voor 17% gewijzigd door anandus op 02-12-2012 12:18 ]
Ahh verkeerd geïnterpreteerd
Nou Google+ kan de pot op, gebruik ik nooit niet!
Nee, ik ook niet, en het is inderdaad heel jammer dat je G+ moet gebruiken om reviews neer te zetten.
offtopic:
Ik zal blij zijn als Google beseft dat G+ een hopeloos product is en ze het cancellen
Ik zal blij zijn als Google beseft dat G+ een hopeloos product is en ze het cancellen
Ja waardeloos. Ik ga nooit meer een review plaatsen en stuur klachten direct naar de ontwikkelaar. Bij YouTube kan je het tenminste nog uitzettenCLB schreef op zondag 02 december 2012 @ 01:39:

Maar van de andere kant ook wel beter, want vaak zien er echt honderden 1 sterren reviews bij zonder reden.
[ Voor 14% gewijzigd door HaTe op 02-12-2012 13:12 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Wat maakt het nou uit dat je er een Google+-account bij krijgt? Dan gebruik je die toch verder gewoon niet? Google weet toch al alles van je, als je daar bang voor bent
Dat 'bij krijgen' is niet erg, maar dat je wordt verplicht om het te gebruiken nu, ivm reviews vind ik echt

Ik heb an sich geen problemen met Google+, ware het niet dat het funest is voor m'n Picasa. Ik doe daar best veel mee, maar de rechten die je op geeft zodra je het gebruikt als G+ gebruiker zijn nogal ingrijpend. Daarnaast ging het delen van albums met niet Google(+) gebruikers via Picasa aanzienlijk beter, makkelijker en overzichtelijker dan met G+.CLB schreef op zondag 02 december 2012 @ 12:35:
Dat 'bij krijgen' is niet erg, maar dat je wordt verplicht om het te gebruiken nu, ivm reviews vind ik echt
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
niemand verplicht je reviews te schrijven.CLB schreef op zondag 02 december 2012 @ 12:35:
Ik durf zelfs te beweren dat 99% van de gebruikers dat niet doet.
Leuke bewering, maar daar heb ik toch niks aan. Ik deed het wel, zonder Google+ te hoeven gebruiken.
Ik vind het ook geen goede ontwikkeling of is het op 1 of andere manier mogelijk om je identiteit bij een review af te schermen? Voornaam heb ik geen problemen mee, maar voornaam + achternaam vind ik te ver gaan.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Ik heb dit ook gehad met het woord ' hoe', werd steeds 'Hoe'..erg irritant. Als directe voorspelling kan je het idd niet verwijderen, maar heb het uiteindelijk kunnen oplossen door behoorlijk wat keer 'goe' te typen en dan ' Hoe' als voorspelling te verwijderen, als je inderdaad het woord zelf pakt lukt dit niet. Op die manier is het uiteindelijk wel eruit gegaan, al dacht ik eerst dat het niet was gelukt maar plotseling pakte hij weer gewoon 'hoe', dus erg chill =DMaardiweb schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 15:26:
[...]
Zelfde probleem met swiftkey hier. Bij de vorige versie had Denk ook hetzelfde probleem haha
Heb nog niet echt een idee hoe je het op kan lossen, heb al een keer geprobeerd een sms te sturen met alleen maar 'door' erin zodat hij het woord zou gaan opslaag, geen succes
Verder heb ik dus ook Google Music met zo'n 80GB aan online muziek oid. Ik denk dat hij in het begin vooral bezig is met mn albumart en andere tags downloaden ofzo. Was volgens mij ook vooral de batterij die hij draint omdat hij wakker moet blijven dan data, maar ik heb ook weleens gehad dat ik op 1 dag bijna mijn hele data er doorheen heb gefietst omdat GM bleef downloaden![]()
Google Play: Gmail is eindelijk geupdate voor ICS+ devices
!
Eindelijk kunnen zoomen/zoom-to-fit in e-mails; geen idee waarom dat zo lang geduurd heeft. Daarnaast is deze feature standaard niet geactiveerd... (opnieuw: geen idee waarom
). Vergeet dus niet om bij Gmail opties aan te vinken!
Eindelijk kunnen zoomen/zoom-to-fit in e-mails; geen idee waarom dat zo lang geduurd heeft. Daarnaast is deze feature standaard niet geactiveerd... (opnieuw: geen idee waarom

Anoniem: 435440
Heb gisteren de update naar 4.2.1 ontvangen. Nu had ik ook problemen met het updaten van apps. Heb dus een nieuwe account aangemaakt, daar iets mee geinstalleerd en nu werkt het terug.
Graag had ik deze account verwijderd maar zie deze optie nergens staan.
Waar en hoe kan ik dit doen?
Dubbelpost: Anoniem: 435440 in "[Google Galaxy Nexus] - Ervaringen & Discussie"Anoniem: 435440 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 07:25:
Heb gisteren de update naar 4.2.1 ontvangen. Nu had ik ook problemen met het updaten van apps. Heb dus een nieuwe account aangemaakt, daar iets mee geinstalleerd en nu werkt het terug.
Ik wil mijn tablet aansluiten op mijn hifi-set om muziek af te spelen (werkt allemaal prima). Nu wil ik deze tablet op bepaalde momenten in de kast leggen bij m'n hifi set en deze op afstand bedienen met m'n telefoon. 'n Afstandbediening dus. Ik wil eigenlijk alleen de muziek kunnen bedienen, dus volgende nr, etc. Eventueel door 'n playlist scrollen. Dit alles kan via wifi, beide apparaten zijn aangesloten op 'tzelfde draadloze netwerk.
Welke music player kan ik 't beste gebruiken en welke remote-app? Ik heb 'n groot deel van de muziek op m'n tablet staan, maar handig is als 't ook gewoon van m'n NAS gehaald kan worden of evt een externe HD of micro-sd kaartje.
Ik heb al gekeken naar o.a. Winamp en MPD en andere remote apps, maar ze lijken geen ander Android apparaat over te nemen. Ik kan kijken naar 'n "desktop"-vervanger, maar ik hoef eigenlijk alleen maar de knopjes van 'n musicplayer op m'n telefoon te hebben.
Iemand ervaring met deze situatie?
Welke music player kan ik 't beste gebruiken en welke remote-app? Ik heb 'n groot deel van de muziek op m'n tablet staan, maar handig is als 't ook gewoon van m'n NAS gehaald kan worden of evt een externe HD of micro-sd kaartje.
Ik heb al gekeken naar o.a. Winamp en MPD en andere remote apps, maar ze lijken geen ander Android apparaat over te nemen. Ik kan kijken naar 'n "desktop"-vervanger, maar ik hoef eigenlijk alleen maar de knopjes van 'n musicplayer op m'n telefoon te hebben.
Geen ervaring met jouw specifieke wens, maar ik zou een naar XBMC for Android kijken. Mogelijk dat daar nu al mee kan wat je wilt en anders wellicht op wat langere termijn.Eric_Cantona schreef op woensdag 05 december 2012 @ 13:45:
"Tablet als muziekspeler en die remote bedienen via telefoon"
XBMC remote apps voor op de telefoon bestaan al langere tijd (voor bedienen van XBMC op een hometheater pc in regel) maar ik kan me goed voorstellen dat die ook XBMC for Android kan bedienen of dat zal gaan doen. NB: XBMC for Android kan je (nog) niet via de Google Play Store downloaden, dat moet via de site van XBMC zelf, zie http://wiki.xbmc.org/index.php?title=XBMC_for_Android Edit: zie 1.8 in deze FAQ - zo te zien moet het inderdaad al kunnen.
[ Voor 4% gewijzigd door arsimo op 05-12-2012 14:26 ]
Plex heeft apps om video af te spelen op je tv, telefoon of tablet. En apps om je telefoon of tablet als afstandsbediening te gebruiken. Dus het zou kunnen.arsimo schreef op woensdag 05 december 2012 @ 14:13:
[...]
Geen ervaring met jouw specifieke wens, maar ik zou een naar XBMC for Android kijken. Mogelijk dat daar nu al mee kan wat je wilt en anders wellicht op wat langere termijn.
XBMC remote apps voor op de telefoon bestaan al langere tijd (voor bedienen van XBMC op een hometheater pc in regel) maar ik kan me goed voorstellen dat die ook XBMC for Android kan bedienen of dat zal gaan doen. NB: XBMC for Android kan je (nog) niet via de Google Play Store downloaden, dat moet via de site van XBMC zelf, zie http://wiki.xbmc.org/index.php?title=XBMC_for_Android Edit: zie 1.8 in deze FAQ - zo te zien moet het inderdaad al kunnen.
Bedankt voor de info!
De hele middag zitten stoeien met XBMC en remote apps. Ik wilde er bijna mee stoppen tot ik de Yatse widget tegenkwam:
https://play.google.com/s...ree&feature=search_result
Werkt prima! Alleen loopt m'n tablet 'n beetje te stotteren af en toe, dus daar moet ik nog eens naar kijken.
De hele middag zitten stoeien met XBMC en remote apps. Ik wilde er bijna mee stoppen tot ik de Yatse widget tegenkwam:
https://play.google.com/s...ree&feature=search_result
Werkt prima! Alleen loopt m'n tablet 'n beetje te stotteren af en toe, dus daar moet ik nog eens naar kijken.
Misschien staat dat uit omdat die feature niet bij alle type mailtjes handig is?Billie schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 01:50:
Google Play: Gmail is eindelijk geupdate voor ICS+ devices!
Eindelijk kunnen zoomen/zoom-to-fit in e-mails; geen idee waarom dat zo lang geduurd heeft. Daarnaast is deze feature standaard niet geactiveerd... (opnieuw: geen idee waarom). Vergeet dus niet om bij Gmail opties aan te vinken!
Voorbeeldje van een mailtje op mn telefoon:
Optie uit

Optie aan

Optie aan ingezoomd

De screenshots doen niet helemaal recht aan hoe leesbaar het is op de telefoon vanwege de resolutie, maar op mijn galaxy nexus is de eerste toch het makkelijkst leesbaar en hoef ik bijna niet te scrollen.
Stupid me, maar waar slaat 'Titanium Backup' z'n backups op (welke map?)
Gewoon op je interne SD in de map Titanium Backup?CLB schreef op donderdag 06 december 2012 @ 10:06:
Stupid me, maar waar slaat 'Titanium Backup' z'n backups op (welke map?)![]()
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Bij mij heet die map TitaniumBackup.
We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
Naah ik word heel gek
Via m'n telefoon en 'n file manager zie ik 'm (dank!) via de PC niet
Wees gerust je was het al een beetjeCLB schreef op donderdag 06 december 2012 @ 10:09:
Naah ik word heel gekVia m'n telefoon en 'n file manager zie ik 'm (dank!) via de PC niet
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Yeah

Telefoon download *here*
Tablet download *here*
Kan wel in de standaard HTC browser werken met spaties en hoofdletters, waarbij Swype dat niet deed op Android 4.1.1.

Telefoon download *here*
Tablet download *here*
Kan wel in de standaard HTC browser werken met spaties en hoofdletters, waarbij Swype dat niet deed op Android 4.1.1.
[ Voor 26% gewijzigd door CLB op 06-12-2012 12:51 ]
Inzoomen en 2x tappen doet de truuk, dan staat alles weer zodat het makkelijk leesbaar is.Danfoss schreef op woensdag 05 december 2012 @ 21:12:
[...]
Misschien staat dat uit omdat die feature niet bij alle type mailtjes handig is?
Voorbeeldje van een mailtje op mn telefoon:
Optie uit
[afbeelding]
Optie aan
[afbeelding]
Optie aan ingezoomd
[afbeelding]
De screenshots doen niet helemaal recht aan hoe leesbaar het is op de telefoon vanwege de resolutie, maar op mijn galaxy nexus is de eerste toch het makkelijkst leesbaar en hoef ik bijna niet te scrollen.
Heb het mailtje ook gehad, geinstalleerd, maar is nog niet goed bruikbaar op JB (of dat komt doordat het een leaked versie is die ik draai, maar de reguliere SwiftKey versie draait uitstekend...)CLB schreef op donderdag 06 december 2012 @ 11:22:
Yeah
[afbeelding]
[video]
Telefoon download *here*
Tablet download *here*
Flow loopt veel vast.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Hier op je geen last van
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Hier ook geen last, HTC One X+ met Android 4.1.1 en JiaYu G3 met Android 4.0.4
Swiftkey Flow topic!
Als ze het als een update van de gewone Swiftkey zouden uitbrengen zou ik zeggen leuk. Door het als een aparte app uit te brengen kun je er weer opnieuw voor betalen, wat ze natuurlijk graag willen. Net als aparte phone en tabletversies wat natuurlijk ook best in één app kan zitten.
Vanuit hun standpunt van winstmaximalisatie snap ik het wel, alhoewel je je kunt afvragen hoeveel meer mensen het zouden kopen als ze al die functionaliteit in één app zouden stoppen. Als dat meer zou zijn dan alle verkopen van de losse apps bij elkaar dan zou het de betere strategie zijn. Maar het is natuurlijk een gok om het zo te doen.
Vanuit hun standpunt van winstmaximalisatie snap ik het wel, alhoewel je je kunt afvragen hoeveel meer mensen het zouden kopen als ze al die functionaliteit in één app zouden stoppen. Als dat meer zou zijn dan alle verkopen van de losse apps bij elkaar dan zou het de betere strategie zijn. Maar het is natuurlijk een gok om het zo te doen.
Lizard in "Swiftkey Flow"
Zoals ik het hier lees, zal dit een update worden voor de normale Swiftkey:agoNITE schreef op zondag 02 december 2012 @ 07:47:
Zou het trouwens fijn vinden als ze gewoon 3 zouden updaten met Flow
ipv weer een nieuwe versie (al snap ik het wel, mensen moeten opnieuw betalen=geld in het laadje).
And for those of you wondering about SwiftKey Flow – our amazing new gesture typing technology – fear not. You’ll soon be able to beta test this via our VIP community, so register now if you’re interested. Otherwise hold tight and it’ll be available in our next major update to SwiftKey on Google Play and Amazon Appstore.
[ Voor 9% gewijzigd door CLB op 06-12-2012 13:19 ]
Het duurt voor mij nog maar een paar weken, en dan ga ik alweer op wintersport! Nu zoek ik de beste wintersport app om mijn snelheid en genomen pistes te tracken. Vorig jaar heb ik gebruik gemaakt van alpinereplay (Google Play: AlpineReplay Ski & Snowboard) welke het bij mij totaal niet deed (ik kon mijn resultaten niet terug zien. Nu tijd voor een andere: mijn oog is gevallen op satski (Google Play: Satski V2.1). Mocht ik deze willen kopen wil ik wel zeker weten dat het ook de beste is natuurlijk
heb even de trial gedownloaded en dat ziet er goed uit.
Mensen nog meer ideeën?
Mensen nog meer ideeën?
Ik heb vorig jaar Satski aangeschaft, voornamelijk op basis van de reputatie die ze een aantal jaren terug hadden (Windows Mobile geloof ik nog?). De app viel me behoorlijk tegen: kaarten waren lelijk, knoppen vielen van het scherm, statistieken waren erg beperkt en er is sinds december vorig jaar niets aan geüpdatet. (de review van 22 augustus van een Sensation gebruiker op de Play pagina is van mij (op 22 augustus is alleen iets aangepast, hij was al eerder geschreven))
Ik heb vorig jaar op wintersport dus juist AlpineReplay gebruikt vanwege de betere statistieken, en het halen van medailles en sociale aspect daarvan is gewoon grappig.
Ik heb vorig jaar op wintersport dus juist AlpineReplay gebruikt vanwege de betere statistieken, en het halen van medailles en sociale aspect daarvan is gewoon grappig.
[ Voor 5% gewijzigd door Gurby op 06-12-2012 17:08 ]
Ik hoop dan niet dat je die update verplicht moet doen om Flow erbij te krijgen, want mij lijkt het totaal niks. Al paar keer met Swipe gewerkt enzo, maar kan er echt niet mee overweg. Ik hou het wel bij het ouderwetse toetenbordje van Swiftkey.CLB schreef op donderdag 06 december 2012 @ 13:19:
Lizard in "Swiftkey Flow"
[...]
Zoals ik het hier lees, zal dit een update worden voor de normale Swiftkey:
[...]
Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |
Heeft niemand problemen met downloaden uit de Play store? Vanaf vandaag lukt het met geen enkele app, blijft op 'downloading' staan.
Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases
De hele dag geen probleem mee gehad
Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat je alleen nog maar de flow/swipe manier zult kunnen gebruiken. Het zal gewoon een extra functie worden die je ook gewoon uit kunt laten staan.Timocos schreef op donderdag 06 december 2012 @ 17:36:
Ik hoop dan niet dat je die update verplicht moet doen om Flow erbij te krijgen, want mij lijkt het totaal niks. Al paar keer met Swipe gewerkt enzo, maar kan er echt niet mee overweg. Ik hou het wel bij het ouderwetse toetenbordje van Swiftkey.
En apps downloaden (of alleen updaten in mijn geval vandaag) gaat prima. Niets afwijkends.
Ik kan Flow gewoon uitschakelen in die beta versieTimocos schreef op donderdag 06 december 2012 @ 17:36:
[...]
Ik hoop dan niet dat je die update verplicht moet doen om Flow erbij te krijgen, want mij lijkt het totaal niks. Al paar keer met Swipe gewerkt enzo, maar kan er echt niet mee overweg. Ik hou het wel bij het ouderwetse toetenbordje van Swiftkey.
Gisteren via via Snapseed gevonden. Werkt best fijn als foto bewerk software moet ik zeggen.
Google Play: Snapseed
Jup ik heb hem ook net gedownload. Heel chill programma
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Pixlr-o-Matic is ook net vernieuwd, staat nu in de market als Pixrl Express, werkt ook erg fijn! Ook met blurry maken etc toegevoegd!
Grappig ja, in 2011 door Apple verkozen tot app van het jaar toen er nog geen Android versie was. Direct daarna overgenomen door Google, en nu is het ook nog eens gratis gemaakt in plaats van $4.99.localjoost.nl schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 10:04:
Gisteren via via Snapseed gevonden. Werkt best fijn als foto bewerk software moet ik zeggen.
Anoniem: 484973
ik zoek een app waarmee je de toetsen breder krijgt op een toetsenbord
ik heb dikke vingers en dat gaat moeilijk op zon toetsenbord met mini toetsen
iemand?
ik heb dikke vingers en dat gaat moeilijk op zon toetsenbord met mini toetsen
iemand?
Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd en waarom voldeden ze niet?
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Bij Google Play: Thumb Keyboard (Phone/Tablet) kun je het formaat van de toetsen aanpassen. Vooral de versprongen split variant zal je de meeste ruimte voor grotere toetsen geven.
ik heb nog niks gevonden....janvanduschoten schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 23:12:
Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd en waarom voldeden ze niet?
oke, dankjeCaptJackSparrow schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 23:13:
Bij Google Play: Thumb Keyboard (Phone/Tablet) kun je het formaat van de toetsen aanpassen. Vooral de versprongen split variant zal je de meeste ruimte voor grotere toetsen geven.
dan probeer ik die,
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 484973 op 07-12-2012 23:21 ]
Dat is natuurlijk geen antwoord....
Ik heb zelf ook nogal dikke vingers, maar kan redelijk overweg met een gewoon toetsenbord op een 4,3" scherm. Ik vind Swype echter een stuk fijner, omdat je dan over de letters heen veegt die je wil typen, en het is daarbij niet erg dat je wat minder precies veegt. Swype probeert in te schatten wat je wil typen en doet een voorstel. Dat werkt best goed, al moet je natuurlijk wel controleren of het klopt.
SwiftKey Flow geïnstalleerd, maar ik krijg het maar niet voor elkaar om woorden als 't en 'n toe te voegen. Iemand een idee?
Heb onlangs de gewone SwiftKey gekocht voor de telefoon. Alleen heb ik nu het volgende probleem, als ik een woord typ gevolgd door een , (komma) of . (punt) en dan een spatie indruk word er gelijk een woord neergezet. Kan dit ook uitgezet worden?
Op de telefoon heb je de back, home en menubutton. op een vaste plek onderin je scherm. Via paranoid android heb ik dat ook nog eens softwarematig altijd onderin. (tabletmodus)
Nu ga ik binnenkort de Nexus 7 kopen en heb ik dus alleen de software buttons. (links onderin)
Wat ik nu zoek is om in de landscapemodus extra software knoppen aan de rechterkant van het beeld te krijgen, dus als het ware waar op een telefoon de vaste knoppen zitten.
Iemand ooit zoiets gezien? Want via google en play kom ik helemaal niks tegen. En ik zal vast niet de eerste zijn die dit wil
Nu ga ik binnenkort de Nexus 7 kopen en heb ik dus alleen de software buttons. (links onderin)
Wat ik nu zoek is om in de landscapemodus extra software knoppen aan de rechterkant van het beeld te krijgen, dus als het ware waar op een telefoon de vaste knoppen zitten.
Iemand ooit zoiets gezien? Want via google en play kom ik helemaal niks tegen. En ik zal vast niet de eerste zijn die dit wil
And that’s the bottom line cause Stone Cold said so
Swiftkey -> Settings -> Advanced -> 'Spacebar will" -> "Always insert a space"Satom schreef op zondag 09 december 2012 @ 13:40:
Heb onlangs de gewone SwiftKey gekocht voor de telefoon. Alleen heb ik nu het volgende probleem, als ik een woord typ gevolgd door een , (komma) of . (punt) en dan een spatie indruk word er gelijk een woord neergezet. Kan dit ook uitgezet worden?
Ik weet niet goed waar ik dit moet plaatsen, maar weet iemand een app/optie/lockscreen waarbij je gewoon die patroon unlock hebt. Daar onderaan staat altijd 'Noodoproep', kan ergens op het lockscreen ook 1 contact gebeld worden? Ik wil mijn telefoon wel graag beveiligen, maar als ik m kwijt raak en een iemand vind m die m terug wil geven weet diegene nooit waar die heen kan bellen, omdat de telefoon gelocked is.
Weet iemand een oplossing?
"Iets", widget of wallpaper specifiek voor lockscreen als dat kan (ik heb alleen maar tablets), dat een plaatje/foto/tekst toont die iets zegt in de trant van "Tegen beloning terug te bezorgen. Bel xxxxxxxxxx of mail xxxxx@xxxxxx."
Misschien heb/ken je al iets (widget) dat een tekst of wallpaper of plaatje op je lockscreen kan weergeven. Zo niet dan geven mijn suggesties anderen wellicht meer opties/ideeën voor de oplossing van jouw verzoek.
Misschien heb/ken je al iets (widget) dat een tekst of wallpaper of plaatje op je lockscreen kan weergeven. Zo niet dan geven mijn suggesties anderen wellicht meer opties/ideeën voor de oplossing van jouw verzoek.
Ga naar instellingen -> beveiliging -> Eigenaarsgegevens en dan je gegevens invullenMitashi schreef op zondag 09 december 2012 @ 19:27:
Ik weet niet goed waar ik dit moet plaatsen, maar weet iemand een app/optie/lockscreen waarbij je gewoon die patroon unlock hebt. Daar onderaan staat altijd 'Noodoproep', kan ergens op het lockscreen ook 1 contact gebeld worden? Ik wil mijn telefoon wel graag beveiligen, maar als ik m kwijt raak en een iemand vind m die m terug wil geven weet diegene nooit waar die heen kan bellen, omdat de telefoon gelocked is.
Is ook sinds die dag gelanceerd. Erg fijn, concurrent van Photoshop Mobilelocaljoost.nl schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 10:04:
Enkele offtopic-berichten zijn afgesplitst naar Hoe accuduur verlengen zonder Go Launcher Ex te verwijderen?.
Ik heb Prey geinstalleerd, dan kun je ook instellen wat er in het scherm moet komen te staan als je je telefoon kwijt bent en je Prey hebt geactiveerd.Mitashi schreef op zondag 09 december 2012 @ 19:27:
| 17 December 1991 | De Nerdette |
Super bedanktserhat schreef op zondag 09 december 2012 @ 15:10:
[...]
Swiftkey -> Settings -> Advanced -> 'Spacebar will" -> "Always insert a space"
Of Avast Anti Theft bijvoorbeeld.-Trouble- schreef op maandag 10 december 2012 @ 09:42:
[...]
Ik heb Prey geinstalleerd, dan kun je ook instellen wat er in het scherm moet komen te staan als je je telefoon kwijt bent en je Prey hebt geactiveerd.
Sometimes you need to plan for coincidence
Let op:
Discussie over Android games moeten in het Android Games topic.
Aanbiedingen van Apps kunnen bekeken worden via: Google Play: AppSales. Best Apps on Sale.
Vragen om apps mag, maar alleen als je aangeeft wat je zelf al gevonden en geprobeerd hebt. Korte oneliners e.d. zijn dus niet de bedoeling.
Discussie over Android games moeten in het Android Games topic.
Aanbiedingen van Apps kunnen bekeken worden via: Google Play: AppSales. Best Apps on Sale.
Vragen om apps mag, maar alleen als je aangeeft wat je zelf al gevonden en geprobeerd hebt. Korte oneliners e.d. zijn dus niet de bedoeling.