Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135195

Vraagje over My Tracks: moet je bij gebruik daarvan de smartphone op een (bepaalde manier) vasthouden of zo...?

Ik heb vandaag de app voor het eerst geprobeerd: ik start een 'avontuur' ( :X ) en wacht totdat de GPS actief is. Dan ga ik lopen en dan...? Vandaag stopte ik de mobiel gewoon weer terug in mijn broekzak. Tijdens de eerste wandeling leek dat wel te werken, al zag de 'looplijn' er wat kartelig uit. Afstand en snelheid leken wel ongeveer te kloppen. De tweede wandeling, met wederom de phone in m'n broekzak, zag de lijn er véél karteliger uit en bovendien was mijn gemiddelde wandel (!) snelheid nu opeens 15,5 km/u... Beeeeeetje te snel. ;)

Dus ik vroeg me af: moet ik de smartphone soms de hele tijd in m'n hand houden zodat 'ie wat stabieler is? Het lijkt erop alsof alle schokken in m'n broekzak worden meeberekend door My Tracks...

Kort gezegd: hoe krijg ik van die best wel strakke lijntjes (zoals in de link die ik postte) op m'n My Tracks kaart? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:34
Anoniem: 135195 schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 13:15:
Vraagje over My Tracks: moet je bij gebruik daarvan de smartphone op een (bepaalde manier) vasthouden of zo...?

Ik heb vandaag de app voor het eerst geprobeerd: ik start een 'avontuur' ( :X ) en wacht totdat de GPS actief is. Dan ga ik lopen en dan...? Vandaag stopte ik de mobiel gewoon weer terug in mijn broekzak. Tijdens de eerste wandeling leek dat wel te werken, al zag de 'looplijn' er wat kartelig uit. Afstand en snelheid leken wel ongeveer te kloppen. De tweede wandeling, met wederom de phone in m'n broekzak, zag de lijn er véél karteliger uit en bovendien was mijn gemiddelde wandel (!) snelheid nu opeens 15,5 km/u... Beeeeeetje te snel. ;)

Dus ik vroeg me af: moet ik de smartphone soms de hele tijd in m'n hand houden zodat 'ie wat stabieler is? Het lijkt erop alsof alle schokken in m'n broekzak worden meeberekend door My Tracks...

Kort gezegd: hoe krijg ik van die best wel strakke lijntjes (zoals in de link die ik postte) op m'n My Tracks kaart? ;)
Welke mobiel heb je? Ligt aan de gps ontvanger van je mobieltje zelf, my tracks registreert alleen die locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bartske schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 14:05:
[...]

Welke mobiel heb je? Ligt aan de gps ontvanger van je mobieltje zelf, my tracks registreert alleen die locatie.
HTC Desire HD. Dus het zou niet uit moeten maken of de mobiel heen en weer schokt of niet? Of ligt de foute registratie misschien gewoon aan slecht GPS-bereik in m'n broekzak (dat de app zelf de gaten opvult)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:12
Anoniem: 135195 schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 14:16:
[...]

HTC Desire HD. Dus het zou niet uit moeten maken of de mobiel heen en weer schokt of niet? Of ligt de foute registratie misschien gewoon aan slecht GPS-bereik in m'n broekzak (dat de app zelf de gaten opvult)?
Hij kijkt alleen naar GPS, theoretisch gezien zou ie wel rekening kunnen houden met de bewegingen (tot zekere hoogte), maar dat gebeurt naar mijn weten niet. Probleem zal zijn dat de GPS verbinding inderdaad niet altijd 100% is, mogelijk omdat je wandelt in de stad ofzo waardoor ie soms even wegvalt. Als ie dan denk dat je opeens 100 meter verder op bent, dan heb je dus heel hard gelopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:24

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

[...]
Het heeft inderdaad met slecht bereik te maken. Bij een goede gps ontvangst en ontvanger kan je zeg maar onder een viaduct doorlopen zonder dat ie in de stress raakt. Bij een slechte ontvangst en ontvanger hoef je er maar naast te staan en de ontvangst kan al wegvallen. Bij slechte ontvangst zal je dus een grotere foutmarge krijgen, zeg maar een nauwkeurigheid van 20 meter, en als je deze 20 meter de ene seconde achter je hebt, en een seconde later 20 meter voor je, leg je zonder te bewegen toch maar even 40 meter af in 1 seconde. (dat is 144km/u) Nu zal het niet zo slecht zijn, maar het geeft wel een beetje een indicatie van hoe je je ontvangst kan beoordelen.

Idealerwijs kijkt je telefoon in de open lucht naar de satellieten met zo min mogelijk obstructies (waarbij broekzak inderdaad een obstructie is). Ik hou zelf meestal m'n telefoon in de jas-borstzak, daar heeft hij minder schommelingen en het materiaal is iets dunner dan m'n broek. Desalniettemin is de ontvangst beduidend slechter dan met een echte gps. Met een wandeling van 8 km in redelijk open terrein (wel een paar viaductjes en parken met bomen) zit ik al gauw op een afwijking van 6-700 meter in vergelijking met een dedicated garmin gps (garmin oregon). Zeg maar 10% wat behoorlijk veel is. Dit is met de nieuwe aldi telefoon. Als ik dit met de HTC sensation vergelijk (die een erg goede gps heeft voor een telefoon (niet de XE die heeft een andere module)) zie ik daar maar een afwijking van 150 meter.

De app zelf "verzint" geen data, gaten worden dus niet zomaar opgevult. Echter als gegevens schommelen en je dus steeds net ergens anders staat (foute locatie zowel voor als achter je) gaat dat fors ten koste van de nauwkeurigheid. Als het apparaat consequent jou 40 meter Noordelijker ziet staan, is dat net zo fout, maar zie je wel een strakke lijn zonder schommelingen, helaas is dat bijna nooit het geval ;)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Dubbelpost. :F

[ Voor 98% gewijzigd door S_Chief op 13-11-2012 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 12:10:
[...]

De maker is de begunstigde van de betaling en in die zin heeft die er ook mee te maken. En zij zijn iets meer gemotiveerd om je te helpen en je tot tevreden klant te maken dan Google vermoed ik.

En je had toch nog €1,50 op die kaart staan en de aanbieding was toch ook €1,50? Dan had je toch genoeg moeten hebben? Tenzij je voor die transactie ook nog iets extra aan kosten verschuldigd was. Ik weet niet hoe dat werkt.
Ik had idd €1,50 erop staan, en de app kost €1,00 (https://play.google.com/s...ic2xpZGUuY2FtZXJhWm9vbSJd), had het dus met gemak moeten redden.. Play Store geeft aan dat er geen extra kosten zijn.

In de transactielijst van Visa staat ook duidelijk "Purchase Approval" bij die €1,00 die is afgeschreven, op de website van Google staat het volgende:
U ziet mogelijk ook een transactie van $ 1,00 van Google. Dit is een verificatieverzoek in behandeling tussen ons factureringssysteem en de bank die uw creditcard of betaalpas heeft uitgegeven. U hoeft de extra $ 1,00 niet te betalen.
Ik ben wel €1,00 armer. :+

Zal binnenkort even kijken hoe en wat, heb d'r nu weinig zin in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

SChief schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 16:31:
[...]

Ik had idd €1,50 erop staan, en de app kost €1,00 (https://play.google.com/s...ic2xpZGUuY2FtZXJhWm9vbSJd), had het dus met gemak moeten redden.. Play Store geeft aan dat er geen extra kosten zijn.

In de transactielijst van Visa staat ook duidelijk "Purchase Approval" bij die €1,00 die is afgeschreven, op de website van Google staat het volgende:

[...]

Ik ben wel €1,00 armer. :+

Zal binnenkort even kijken hoe en wat, heb d'r nu weinig zin in..
Mag ik je erop wijzen dat $1 niet hetzelfde is als 1€, het lijkt er wel op dat die kaart van je geen terugstorting ondersteund. Maar daar weet ik eigenlijk te weinig vanaf, ik gebruik een reguliere cc.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ik weet dat $1 niet gelijkstaat aan €1, maar ik had het vermoeden dat ze ter controle gewoon hetzelfde cijfer gebruikten (1 dus).

Creditcard ondersteunt het wel volgens de website:
Purchase approval is een kleine test transactie van bv €1 die sommige sites doen wanneer iemand een card registreert, zoals Paypal. Dit doen ze om te kijken of de ingegeven beveiligingsdetails kloppen voor deze card. Deze test transacties worden niet volledig doorgevoerd en worden automatisch binnen 10 dagen terug gestort. Een test transactie kan ook worden terug gedraaid door de klantenservice als dat nodig is. Stuur een daarvoor een mail aan vragen@3vcard.nl of bel met 0900-3355333
Mja goed, kan dus zelfs 10 dagen duren..

[ Voor 71% gewijzigd door S_Chief op 13-11-2012 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Laatst online: 09-05 11:26

HaTe

haat niet

Je kan beter Neteller gebruiken, die is compleet gratis. Ik heb het op mijn website uitgelegd, maar pas op, er staan referral linkjes! Wil je hier geen gebruik van maken, dan ga je maar via de url bar naar neteller.com.
Apps kopen met de virtuele NETELLER prepaid creditcard

Apps van de Play Store (Android Market) kopen is nog steeds een probleem als je geen creditcard hebt, aangezien de Play Store alleen maar creditcards accepteerd als betalingsmedium. Sinds kort heb ik hier de ideale, veilige en gratis oplossing voor gevonden; een virtuele creditcard van NETELLER!

Ga naar NETELLER

Misschien heb je al ervaringen met alternatieven als 3VCard en Moneybookers. Het idee van NETELLER is precies het zelfde, met als voordeel dat het helemaal gratis is, waar eerder genoemde voorbeelden dit niet zijn.

Het werkt zo:
Nadat je jezelf ingeschreven hebt bij NETELLER, kan je met iDeal geld overmaken naar NETELLER, wat geen extra kosten meebrengt. Het minimale bedrag is €22,50 en wanneer je dit overmaakt komt die bedrag dus ook op je NETELLER rekeing te staan.
Vervolgens ga je naar de menu-optie "NET+ cards", waar je kan kiezen voor "Net+ Virtual Prepaid MasterCard®". Hier kan je een creditcard nummer aanvragen, welke een maand geldig is. Je kan zoveel virtuele creditcards aanvragen als je wilt, elke blijft een maand geldig.

Het is ook mogelijk om een plastic kaart (een echte dus) te kiezen, welke ook gratis is. Deze vervalt niet na een maand en is normaal 4 jaar geldig. Het is echter wel meer werk om deze plastic kaart aan te vragen, want je moet een aantal gegevens van jezelf opsturen (o.a. kopie van ID Kaart).

Ik raad de virtuele kaart aan. Je kan bij elke internetwinkel betalen die MasterCard creditcards accepteerd. De enige 2 nadelen:
  1. Als je meer dan 14 maanden geen transacties maakt met je NETELLER account, dan moet je een boete betalen. Hier wordt echter wel ruim van tevoren voor gewaarschuwd. De boete gaat af van je NETELLER rekening en kan nooit groter zijn dan het bedrag wat je daar hebt staan. Meer informatie
  2. Als je na een maand weer een nieuwe virtuele kaart aanvraagt en deze registreerd bij Google Checkout, wordt tijdelijk 1 euro afgeschreven door Google. Deze euro komt na een maand weer vrij. Omdat je elke maand een nieuwe kaart moet aanvragen, heb je altijd 1 euro minder dat je kan verbruiken. Oplossing is een plastic kaart nemen.
De enige kosten die je kan maken zijn die bij aankoop van goederen/apps welke in een andere valuta zijn dan je NETELLER rekening (2,95%). Dit is echter bij elke creditcard zo. Meer info
http://rtl.ksya.net/neteller.php

Als dit toch wordt gezien als spam... tsja het spijt me, dan haal het linkje maar weg. Mij maakt het geen drol uit of ze nou met die affiliate link klikken of niet.

Er wordt inderdaad 1 euro afgeschreven ter controle welke je na ongeveer een maand weer terugkrijgt.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
HaTe schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 17:52:
Je kan beter Neteller gebruiken, die is compleet gratis. Ik heb het op mijn website uitgelegd, maar pas op, er staan referral linkjes! Wil je hier geen gebruik van maken, dan ga je maar via de url bar naar neteller.com.
Bedankt voor de link! :) Zal deze zeker opslaan.

De 3VCard heb ik destijds in een paar minuten gekocht, moest snel een creditcard hebben en dit was de enige site die ik kende (en goed overkwam vanwege Visa).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bartske, FabianNL en (bovenal) rockhopper: bedankt voor de reacties! _/-\o_ Helemaal duidelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HubD1
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-12-2024
FabianNL schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 15:10:
[...]

Hij kijkt alleen naar GPS, theoretisch gezien zou ie wel rekening kunnen houden met de bewegingen (tot zekere hoogte), maar dat gebeurt naar mijn weten niet. Probleem zal zijn dat de GPS verbinding inderdaad niet altijd 100% is, mogelijk omdat je wandelt in de stad ofzo waardoor ie soms even wegvalt. Als ie dan denk dat je opeens 100 meter verder op bent, dan heb je dus heel hard gelopen ;)
Klopt helemaal. Met mijn vorige mobiel (1e generatie Galaxy S) had ik hier ook regelmatig last van. Redelijk goed bereik, maar af en toe flinke uitschieters die de topsnelheid verknalden. Met een S3 haal ik superstrakke resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:17

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Zojuist Novalauncher geupdate naar de laatste versie, nu vliegt widgetlocker er constant uit. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Bij mij staat de update klaar, bedankt voor de waarschuwing, ik wacht wel even met updaten. Als de nood hoog is moet je het maar even laten weten, ik heb in Titanium Backup vast nog wel een oud apk'tje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik zoek een app waarvan ik niet weet of deze bestaat. :P

Dropbox op mijn Galaxy Nexus is zo ingesteld dat gemaakte foto's en filmpjes geupload worden. Nu wil ik de filmpjes die in mijn dropbox aanwezig zijn verwijderen van mijn telefoon, scheelt weer een kleine 2GB aan ruimte. Is er een app die dit voor mij kan doen? Uiteraard heb ik gezocht, maar ik kan niets vinden.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135195 schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 18:22:
Bartske, FabianNL en (bovenal) rockhopper: bedankt voor de reacties! _/-\o_ Helemaal duidelijk!
Helemaal duidelijk maar... wat een flut-GPS of flut-app... 8)7 Vanmiddag weer ff getest met diverse instellingen én de phone in m'n hand gehouden, maar de lijn bleef schokkerig en de afstand en snelheden klopten gewoon totaal niet... De meest nauwkeurige meting was een afstand van 2 kilometer terwijl het 1,5 zou moeten zijn. Dat vind ik véél te veel afwijken om nut te hebben. Zonde van de moeite en totaal onbetrouwbaar.

Ik wandel meestal routes die makkelijk zijn na te gaan op Google Maps en voortaan meet ik gewoon via die site wat de gelopen afstand is... en dan tel ik er wel een paar meter bij op (omdat je op die kaart natuurlijk nogal rechttoe rechtaan meet) en dan reken ik zelf wel uit aan de hand van de gelopen tijd wat de snelheid was. Alhoewel ik vooral geinteresseerd was in de afstand... Maar die app is me de moeite niet waard.

Ik snap nu waarom mensen die sporten zo blij zijn met dit soort apps: de gegevens zijn veel te positief, haha! Iedereen maar denken dat ze 20 km gehold hebben in een bepaalde tijd terwijl het maar 15 km was... :+ Ik bedoel, zó groot was mijn minste afwijking! :X

Staat er nergens op internet een test waarin die apps gecontroleerd zijn op nauwkeurigheid...? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Anoniem: 135195 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 13:03:
[...]
Helemaal duidelijk maar... wat een flut-GPS of flut-app... 8)7 Vanmiddag weer ff getest met diverse instellingen én de phone in m'n hand gehouden, maar de lijn bleef schokkerig en de afstand en snelheden klopten gewoon totaal niet... De meest nauwkeurige meting was een afstand van 2 kilometer terwijl het 1,5 zou moeten zijn. Dat vind ik véél te veel afwijken om nut te hebben. Zonde van de moeite en totaal onbetrouwbaar.

Ik wandel meestal routes die makkelijk zijn na te gaan op Google Maps en voortaan meet ik gewoon via die site wat de gelopen afstand is... en dan tel ik er wel een paar meter bij op (omdat je op die kaart natuurlijk nogal rechttoe rechtaan meet) en dan reken ik zelf wel uit aan de hand van de gelopen tijd wat de snelheid was. Alhoewel ik vooral geinteresseerd was in de afstand... Maar die app is me de moeite niet waard.

Ik snap nu waarom mensen die sporten zo blij zijn met dit soort apps: de gegevens zijn veel te positief, haha! Iedereen maar denken dat ze 20 km gehold hebben in een bepaalde tijd terwijl het maar 15 km was... :+ Ik bedoel, zó groot was mijn minste afwijking! :X

Staat er nergens op internet een test waarin die apps gecontroleerd zijn op nauwkeurigheid...? ;)
Je moet een goede telefoon-gps module hebben om inderdaad enigszins betrouwbare resultaten te kunnen halen. Wat nog wel kan schelen is de mate van interval metingen. Als een gps vaker fout meet kan je het interval beter wat lager zetten, zeg maar iedere 10 seconde, nadeel is wel dat je 'directe snelheid' niet zo best te meten is, maar je gemiddelde zal veel nauwkeuriger worden. Ik weet natuurlijk niet welke apps dit wel en niet kunnen, maar met een beetje app zou het instelbaar moeten zijn. Misschien dat anderen hier wat meer over kunnen zeggen.

Overigens kan je met 'sygic' (betaalde navigatie app) je gps nauwkeurigheid testen, en er zijn geloof ook nog wat andere apps (die ik zo snel niet kan noemen) die je gps kunnen benchmarken/controleren op nauwkeurigheid. Ze laten dan meestal zien hoeveel satellieten je ziet op een moment. Je hebt er meestal een stuk of 7 nodig voor een redelijke fix.

Als ik zelf echt nauwkeurige meting wil hebben val ik terug op een echte gps, maar ik gebruik de telefoon eigenlijk meer voor een route-log opslag. Meer in de trend van even terugkijken waar ik ook alweer allemaal heen gefietst ben ofzo, en hoe lang we onderweg waren.

De 'sport' app die ik daarbij gebruik is endomondo, en je kan meteen als je klaar bent je route terug zien op google-maps in de app zelf. Het calorie verbruik en andere data in de app zelf is maar matig, ongeacht of ik nou 'rustig' fiets of de longen uit m'n lijf trap er zit geen verschil in 'snelheid' ten opzichte van calorie verbruik (maw als ik een kwartier 25km/u fiets verbrand ik kennelijk net zo veel energie als wanneer ik een kwartier 15km/u fiets), het lijkt erop dat hij alleen kijkt naar tijd dat je bezig bent geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:38

Compizfox

Bait for wenchmarks

[...]

GPS kan volgens mij geen grotere nauwkeurigheid bereiken dan zo'n 2 meter. Dus schokken in je broekzak zou hij echt niet kunnen merken.

Ik denk dat het gewoon komt door een slecht GPS-signaal, in combinatie met een lage interval.

[ Voor 9% gewijzigd door Compizfox op 14-11-2012 13:59 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-05 23:46

Bullet NL

Eigen Wijs

pven schreef op woensdag 14 november 2012 @ 11:20:

Dropbox op mijn Galaxy Nexus is zo ingesteld dat gemaakte foto's en filmpjes geupload worden. Nu wil ik de filmpjes die in mijn dropbox aanwezig zijn verwijderen van mijn telefoon, scheelt weer een kleine 2GB aan ruimte. Is er een app die dit voor mij kan doen? Uiteraard heb ik gezocht, maar ik kan niets vinden.
Volgens mij kan dit met titanium backup, gewoon een back-up sessie (bepaalde inhoud) van je SD maken, deze syncen met dropbox een daarna de gegevens laten verwijderen op de SD.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@rockhopper en Compizfox: ah, de interval... die setting had ik niet getest (dacht dat het ergens anders mee te maken had). Hij stond op 'Kleinste (eenbevolen)' wat dus veel te veel van het goede is...! Ik heb 'm nu op 10 seconden gezet en geef nog één kans. ;)

EDIT
Meteen maar ff (kort) getest. De app werkt beter met een lagere interval inderdaad, maar...
rockhopper schreef op woensdag 14 november 2012 @ 13:53:
[...]
ik gebruik de telefoon eigenlijk meer voor een route-log opslag. Meer in de trend van even terugkijken waar ik ook alweer allemaal heen gefietst ben ofzo, en hoe lang we onderweg waren.
...ik denk dat ik 'm toch ook voornamelijk daarvoor ga gebruiken: kijken waar je ook alweer gelopen hebt en als veredelde stopwatch. De berekeningen (snelheid, afstand) doe ik dan wel op een andere manier. ;)

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 14-11-2012 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 386775

Welke app gebruiken jullie voor eBooks (magazines)? Ik heb nu Alkido geinstalleerd alleen wanneer ik mijn Nexus 7 op de computer aansluit dan leest hij het bijbehorende ebook mapje niet. Hierdoor moet ik de bestanden ergens anders plaatsen en vervolgens importeren (waardoor ze volgens mij dubbel op de Nexus staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:28

gwystyl

Beugeltje dan maar?

rockhopper schreef op woensdag 14 november 2012 @ 13:53:
[...]

Overigens kan je met 'sygic' (betaalde navigatie app) je gps nauwkeurigheid testen, en er zijn geloof ook nog wat andere apps (die ik zo snel niet kan noemen) die je gps kunnen benchmarken/controleren op nauwkeurigheid. Ze laten dan meestal zien hoeveel satellieten je ziet op een moment. Je hebt er meestal een stuk of 7 nodig voor een redelijke fix.
Hiervoor is GPS test misschien een iets specifieker en gratis alternatief. Je kan hiermee ook je AGPS data updaten, waardoor hij eerder een fix kan hebben. Met FasterFix (root) kan je je regio instellen. Vooral als je een custom rom draait kan dat nuttig zijn.
De 'sport' app die ik daarbij gebruik is endomondo, en je kan meteen als je klaar bent je route terug zien op google-maps in de app zelf. Het calorie verbruik en andere data in de app zelf is maar matig, ongeacht of ik nou 'rustig' fiets of de longen uit m'n lijf trap er zit geen verschil in 'snelheid' ten opzichte van calorie verbruik (maw als ik een kwartier 25km/u fiets verbrand ik kennelijk net zo veel energie als wanneer ik een kwartier 15km/u fiets), het lijkt erop dat hij alleen kijkt naar tijd dat je bezig bent geweest.
Ik gebruik zowel sportypal als runkeeper, en beide zijn wisselend nauwkeurig als ik ze tijdens het wielrennen in één van de zakjes achterop mijn shirt doe. Leuk om globaal de route mee te bekijken voor jezelf, maar niet echt geschikt om heel nauwkeurig afstand, tijd en gemiddelde snelheid mee te bekijken. Op de websites van beide programma's is het wel weer leuk om hoogte- en snelheidsverschillen in de afgelegde route te bekijken, maar ik gok dat die ook niet extreem nauwkeurig zijn.
Anoniem: 386775 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 14:45:
Welke app gebruiken jullie voor eBooks (magazines)? Ik heb nu Alkido geinstalleerd alleen wanneer ik mijn Nexus 7 op de computer aansluit dan leest hij het bijbehorende ebook mapje niet. Hierdoor moet ik de bestanden ergens anders plaatsen en vervolgens importeren (waardoor ze volgens mij dubbel op de Nexus staan).
Ik gebruik op mijn telefoon FBreader. Daarin kan je zelf je bestandslocatie aangeven of bladeren op de SD-kaart. Ik weet niet of dat er op een tablet een beetje uitziet, maar het is het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Anoniem: 135195 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 14:12:
@rockhopper en Compizfox: ah, de interval... die setting had ik niet getest (dacht dat het ergens anders mee te maken had). Hij stond op 'Kleinste (eenbevolen)' wat dus veel te veel van het goede is...! Ik heb 'm nu op 10 seconden gezet en geef nog één kans. ;)

EDIT
Meteen maar ff (kort) getest. De app werkt beter met een lagere interval inderdaad, maar...
Ja die kleinste aanbevolen interval setting is nodig als je de huidige snelheid goed wilt hebben. Voor de mensen die tussensprintjes doen, of willen weten hoe snel je helling op en af gaat. Dat soort zaken.

Voor m'n sportieve tripjes blijf ik voorlopig nog m'n garmin oregon gebruiken, ik moet 'm nog een keer goed vergelijken met de i-gotU GT-800 die veel handzamer en zuiniger is maar nog geen tijd/zin voor gehad.
gwystyl schreef op woensdag 14 november 2012 @ 14:56:
[...]
Hiervoor is GPS test misschien een iets specifieker en gratis alternatief. Je kan hiermee ook je AGPS data updaten, waardoor hij eerder een fix kan hebben. Met FasterFix (root) kan je je regio instellen. Vooral als je een custom rom draait kan dat nuttig zijn.

[...]
Ik gebruik zowel sportypal als runkeeper, en beide zijn wisselend nauwkeurig als ik ze tijdens het wielrennen in één van de zakjes achterop mijn shirt doe. Leuk om globaal de route mee te bekijken voor jezelf, maar niet echt geschikt om heel nauwkeurig afstand, tijd en gemiddelde snelheid mee te bekijken. Op de websites van beide programma's is het wel weer leuk om hoogte- en snelheidsverschillen in de afgelegde route te bekijken, maar ik gok dat die ook niet extreem nauwkeurig zijn.
Ah ja die agps-data is wel handig als je niet zo vaak je gps aan hebt staan.

Wat betreft die sport-apps, zo veel keuzes dat ik nauwelijks door de bomen het bos zie. Ik gebruik voor de hoogteverschillen ook liever m'n garmin waar gewoon een ingebouwde luchtdruk-hoogtemeter in zit die het verbazend nauwkeurig doet. (om te zeggen dat ik daar aanvankelijk zo m'n twijfels over had is een enorme understatement)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:17

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Arie- schreef op woensdag 14 november 2012 @ 09:16:
Bij mij staat de update klaar, bedankt voor de waarschuwing, ik wacht wel even met updaten. Als de nood hoog is moet je het maar even laten weten, ik heb in Titanium Backup vast nog wel een oud apk'tje
't Lag aan missed-it, werd ook geüpdate en veroorzaakte de force close. Missed-it heeft inmiddels weer 'n nieuwe versie uitgebracht.

• FabianNL
pven schreef op woensdag 14 november 2012 @ 11:20:

Zelf gebruik ik Dropsync, maar juist om het feit dat deze perfect 2-way sync aanbied. Werkt wel echt super! Ik kan helaas alleen momenteel even niet controleren of deze ook kan 'archiveren'. Een andere bekende speler is Titanium Media Sync, deze kan volgens mij sowieso doen wat je zoekt, maar zelf hier nauwelijks ervaring mee. (Wel gekocht, nooit gebruikt omdat deze geen 2-way kent.)
Ik heb het weleens meer voor elkaar gekregen volgens mij, maar dat is een half jaar geleden met m'n One X.
Heb nu een One X+ en met de standaard HTC kalender applicatie heb ik een probleempje... Als ik een nieuw kalenderitem toevoeg wordt deze opgeslagen in een emailaccount, wat ik niet wil. Ik wil dat hij wordt gemaakt in m'n Google-account (zodat hij ook synct met m'n andere telefoons, internet, PlayBook) Nu kan ik dit handmatig telkens kiezen 'add' 'kalender veranderen' en 'opslaan' maar ik wil dat die kalender standaard is en ik niet telkens hoef te kiezen. Bij m'n One X had ik dit ook as far as I know, maar dat kan ik niet meer terugvinden

Hij wordt dus automatisch bij een van de Exchange-accounts gezet, maar dat moet 'CLB's Agenda' worden:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mNbzHfkz4GgKIKVxG12rxURM/full.png

M'n One X+ met JellyBean slaat 't niet op: http://www.androidworld.n...ard-agenda-instellen.html

[ Voor 7% gewijzigd door CLB op 15-11-2012 09:34 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-05 19:19

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

welk toetsenbord is dat?

Huub Huub Barbatruc!

Een oudere beta van Swype....
Waarom die er trouwens zo uitziet met die ruimte tussen de letters geen idee :p
Op m'n One X ziet die er anders uit met minder ruimte: CLB in "Google Play & Androidapps - Deel 17"

Zo jij je antwoord, nu jij nog een antwoord uitvogelen voor mij qua agenda :+

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-05 11:51
CLB schreef op donderdag 15 november 2012 @ 09:40:

Zo jij je antwoord, nu jij nog een antwoord uitvogelen voor mij qua agenda :+
Denk je niet dat de kans op een antwoord groter is in het [HTC One X] Ervaringen & Discussie - Deel 2 of het [HTC One X+] Ervaringen & Discussie topic ipv het algemene Google Play topic? :p

• FabianNL
CLB schreef op donderdag 15 november 2012 @ 09:32:
Ik heb het weleens meer voor elkaar gekregen volgens mij, maar dat is een half jaar geleden met m'n One X.
Heb nu een One X+ en met de standaard HTC kalender applicatie heb ik een probleempje... Als ik een nieuw kalenderitem toevoeg wordt deze opgeslagen in een emailaccount, wat ik niet wil. Ik wil dat hij wordt gemaakt in m'n Google-account (zodat hij ook synct met m'n andere telefoons, internet, PlayBook) Nu kan ik dit handmatig telkens kiezen 'add' 'kalender veranderen' en 'opslaan' maar ik wil dat die kalender standaard is en ik niet telkens hoef te kiezen. Bij m'n One X had ik dit ook as far as I know, maar dat kan ik niet meer terugvinden

Hij wordt dus automatisch bij een van de Exchange-accounts gezet, maar dat moet 'CLB's Agenda' worden:
[afbeelding]

M'n One X+ met JellyBean slaat 't niet op: http://www.androidworld.n...ard-agenda-instellen.html
Volgens "internet" zou ie inderdaad de vorige keer gebruikte agenda moeten onthouden. Kleine bug wellicht dat de X+ dit niet doet? De andere oplossing is om gebruik te maken van een andere kalender-app, maar kan me voorstellen dat je daar niet op zit te wachten.

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Sinds kort heb ik een Samsung galaxy Note II. Daarmee kon ik tot gisteren gewoon gebruik maken van Google play, alleen sinds gisteren doet die app het niet meer. Ik heb de updates al verwijderd en de cache leeggemaakt, maar dat helpt niet. Hoe kan ik het weer werkend krijgen zonder de telefoon te moeten resetten?

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:11
Opnieuw opstarten?

Sometimes you need to plan for coincidence

• darkdesign
  • Niet online
Dat heb ik ook al geprobeerd. Anders moet ik hem rooten om gapps te verwijderen en daarna opnieuw te installeren, en ik had me net voorgenomen om hem origineel te laten.

• Hmmbob
Er zwerven ook APK-tjes rond van de Play Store. Heb zo geen linkje voor je, maar die moet op XDA te vinden zijn.

FabianNL schreef op donderdag 15 november 2012 @ 10:24:
Volgens "internet" zou ie inderdaad de vorige keer gebruikte agenda moeten onthouden. Kleine bug wellicht dat de X+ dit niet doet? De andere oplossing is om gebruik te maken van een andere kalender-app, maar kan me voorstellen dat je daar niet op zit te wachten.
Hmm nog even gekeken op m'n One X en daar onthoud die het inderdaad, op de One X+ niet, bug idd...
Andere kalenderapp kan inderdaad, maar dat hoeft voor mij nog even niet, moet lekker simpel blijven :)

Jammer, ga 't melden aan HTC :)

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-05 12:53
CLB schreef op donderdag 15 november 2012 @ 13:12:
[...]

Hmm nog even gekeken op m'n One X en daar onthoud die het inderdaad, op de One X+ niet, bug idd...
Andere kalenderapp kan inderdaad, maar dat hoeft voor mij nog even niet, moet lekker simpel blijven :)

Jammer, ga 't melden aan HTC :)
De calendar app van google zelf is echt prima, aanradertje.

• FabianNL
darkdesign schreef op donderdag 15 november 2012 @ 10:31:
Sinds kort heb ik een Samsung galaxy Note II. Daarmee kon ik tot gisteren gewoon gebruik maken van Google play, alleen sinds gisteren doet die app het niet meer. Ik heb de updates al verwijderd en de cache leeggemaakt, maar dat helpt niet. Hoe kan ik het weer werkend krijgen zonder de telefoon te moeten resetten?
Wat doet het niet? Start ie niet meer op, geeft ie een foutmelding bij iets installeren, laden de pagina's niet (goed)? Het 'verplicht' rooten van je telefoon om Google Apps te herstellen lijkt me nogal een vreemde gang van zaken...

• Hmmbob
Probeer eerst eens de Play Store opnieuw te installeren: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1836057 Geen root voor nodig.

• darkdesign
  • Niet online
FabianNL schreef op donderdag 15 november 2012 @ 15:09:
[...]

Wat doet het niet? Start ie niet meer op, geeft ie een foutmelding bij iets installeren, laden de pagina's niet (goed)? Het 'verplicht' rooten van je telefoon om Google Apps te herstellen lijkt me nogal een vreemde gang van zaken...
Als ik op de app druk opent-ie voor een milliseconden voor hij weer naar het 'bureaublad' springt. Ik ga even die link bekijken of ik de play store kan herinstalleren zonder die root.
Groentenboer schreef op donderdag 15 november 2012 @ 15:20:
Probeer eerst eens de Play Store opnieuw te installeren: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1836057 Geen root voor nodig.
Chrome hangt als ik die download wil starten. Als fout krijg ik trouwens 'google.process.gapps force closed' dus ik denk dat het daardoor komt. Op internet zegt iedereen dat een reset helpt, maar daar heb ik niet zoveel zin in als het misschien nog op een andere manier kan :P

[ Voor 33% gewijzigd door darkdesign op 15-11-2012 15:50 ]

• Billie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-05 10:01
Probeer eens je Google account te ontkoppelen en weer toe te voegen. :)

• darkdesign
  • Niet online
Billie schreef op donderdag 15 november 2012 @ 15:59:
Probeer eens je Google account te ontkoppelen en weer toe te voegen. :)
Dat heb ik ook geprobeerd, evenals het uitzetten van sync. Helpt ook niet. Ik denken dat ik anders het toestel omruil in de winkel, misschien dat het een maandagochtend model is, heb namelijk vanaf het begin L problemen met touchwiz dat om de haverklap hangt. Vind het echt een fijn toestel verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net Google Play versie 3.10.9 ontvangen... En als ik nu wat wil installeren vanuit de Store krijg ik:
'Error retrieving information from server. [RPC:S-5:AEC-0]' Toch wel fijn zo'n automatische update :+
EDIT: Kan vaker voorkomen, lees ook 'verwijder je Google account en voeg 'm weer toe' weird hoor...

Zo even opnieuw opstarten! Wel fijn dat je in de wishlist nu ook apps weer kunt verwijderen met het 'rondje' :)
Afbeeldingslocatie: http://cdn.androidpolice.com/wp-content/uploads/2012/11/nexusae0_wm_Screenshot_2012-11-16-23-18-35.png

En binnenkort MOET je een Google+ account hebben om een review te mogen schrijven in de Play Store :X

[ Voor 102% gewijzigd door CLB op 19-11-2012 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-05 09:32
Eric_Cantona schreef op woensdag 14 november 2012 @ 17:13:
[...]

't Lag aan missed-it, werd ook geüpdate en veroorzaakte de force close. Missed-it heeft inmiddels weer 'n nieuwe versie uitgebracht.
En met die nieuwe versie werkt het bij mij in totaal niet meer. Heb heel mijn configuratie al opnieuw aangemaakt maar hij weigert gewoon om alles anders dan gemiste oproepen, smsjes en Gmail berichten te melden. Tot die nieuwe versies werkte het allemaal wel perfect. Meer mensen last van dit euvel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
CLB schreef op maandag 19 november 2012 @ 21:58:
Net Google Play versie 3.10.9 ontvangen... En als ik nu wat wil installeren vanuit de Store krijg ik:
'Error retrieving information from server. [RPC:S-5:AEC-0]' Toch wel fijn zo'n automatische update :+
EDIT: Kan vaker voorkomen, lees ook 'verwijder je Google account en voeg 'm weer toe' weird hoor...
Die heb ik ook, dank voor de tip. :)

Ik vind de nieuwe market niet echt een verbetering, en vooral dat gepromote nieuwe download-venster stoort me: 'Keep on shopping'. 8)7

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad, als je erop klikt kom je weer op het vorige schermpje en moet je nog een keer 'back' :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:46
Weet iemand of er een app bestaat die je 3g internet laat zien als wifi? Ik heb de onkyo app en die kijkt simpelweg of je wifi aan of uit is. Als ik onderweg ben is mijn wifi uit,en ik mobiel internet gebruik. zet ik mijn vpn verbinding aan naar thuis, maar dan krijg ik de melding in de onkyo app dat mijn wifi niet aan is. Bestaat er zo'n app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:46
Even kijken of die werkt. De app is een 'joke' maar misschien dat die voor mijn doeleinde wel werkt. :+ Even proberen. Moment.

-Edit, Nee werkt niet. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Dacuuu op 20-11-2012 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
.nomedia files werken niet icm Google Play: Google Play Music
En dat is erg venijnig omdat ik meerdere mapjes heb met ringtones, notificatie-geluiden & alarmgeluiden

Op XDA vind ik wel omzeilingen...
I just renamed my Video folder to .Video used 'Rescan media root'
and it had disappeared from gallery, then renamed it back and the .nomedia now seems to work...

en / of

"1) add a "." in front of the name of the folder
2) transfer the folder to phone
3) launch Google music
4) force quit Google music
5) remove the "." in folder name"

Zijn er nog wat simpelere oplossingen, ik moet dit nog testen, maar dat is vrij veel werk en ik ben lui :+
EDIT: Achja ik kan wachten op een antwoord, zelf Googlen of gewoon proberen, kost me nog minder tijd >:)
Zodoende m'n One X+ aan de computer aangesloten, mappen met ringtones en zut hernoemd met een '.' ervoor, Google Music gestopt, mappen weer aangepast door de '.' weg te halen, Google Music opgestart en:
Google Play Music
Weet iemand wel wat de perfecte resolutie is voor album-art, alles is nogal blurry...

Nog een vraagje wat betreft DropBox... M'n foto's / video's worden automatisch gesynt naar m'n Dropbox map op m'n computer... Fijn, maar omdat ik meerdere telefoons heb, vaak foto's overzet enzovoort zit m'n camera-map bomvol en alles staat er tig keer dubbel in... Kan ik alles verwijderen en synct 1 telefoon dat dan weer, zodat ik alles enkel heb? Kan het wel proberen, maar wil niet m'n content kwijt zijn (ook al heb ik 'n backup)

[ Voor 35% gewijzigd door CLB op 20-11-2012 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:35
Gebruik jij google music? Ik heb het een aantal keer geprobeerd maar die app vreet mijn hele batterij plus datalimiet weg. Geen idee wat ik over het hoofd zie, maar volgens mij is hij een groot deel van de tijd gewoon muziek vast aan het downloaden terwijl ik dat expliciet heb uitgezet. Hij mag alleen wat downloaden als ik muziek ga luisteren :(

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Si, maar ik heb alleen 'on device' aanstaan, stond standaard geinstalleerd op m'n HTC One X+
en ik vond de layout wel mooi. Tevens heb ik 64GB aan ruimte, dus ik doe (nog) niks via 'the cloud'

Zou niet eens weten waar ik m'n muziek zou moeten uploaden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-04 11:03

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Maardiweb schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 11:19:
Gebruik jij google music? Ik heb het een aantal keer geprobeerd maar die app vreet mijn hele batterij plus datalimiet weg. Geen idee wat ik over het hoofd zie, maar volgens mij is hij een groot deel van de tijd gewoon muziek vast aan het downloaden terwijl ik dat expliciet heb uitgezet. Hij mag alleen wat downloaden als ik muziek ga luisteren :(
Ik gebruik Google Music ook, maar herken dit niet. Heb wel gezien dat 'ie een paar MB gebruikt om te syncen, maar ik zit toch 95% van de dag op een WIFI netwerk, dus dat maakt me niet uit. Je kunt anders bij accounts de sync uitzetten, dan doet 'ie dat in ieder geval niet meer. Alleen wel vervelend dat je dan telkens de sync weer aan moet zetten als je nieuwe albums hebt geupload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is dat een speciaal Google Play Music account, of het huidige Google account (wat je bijvoorbeeld ook voor Google Play gebruikt) Want bij dat laatste account zie ik bijv. geen Google Play Music staan? Alleen kalender, contacten, gmail, internet en tasks...? Maar ik heb ook nog nergens muziek in 'the cloud' gezet? Niet in NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-05 22:55

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

CLB schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 12:02:
Is dat een speciaal Google Play Music account, of het huidige Google account (wat je bijvoorbeeld ook voor Google Play gebruikt) Want bij dat laatste account zie ik bijv. geen Google Play Music staan? Alleen kalender, contacten, gmail, internet en tasks...? Maar ik heb ook nog nergens muziek in 'the cloud' gezet? Niet in NL?
Ik heb me ooit via een proxy aangemeld voor Google Music. Dan kan je ook Music Manager downloaden voor op PC/laptop en je muziek naar de cloud uploaden. Ook music.google.com is dan voor je beschikbaar als browser based player en manager en dan kan je dus syncen met je account op je telefoon.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Laatst online: 23:28
Joster schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 07:57:
[...]

En met die nieuwe versie werkt het bij mij in totaal niet meer. Heb heel mijn configuratie al opnieuw aangemaakt maar hij weigert gewoon om alles anders dan gemiste oproepen, smsjes en Gmail berichten te melden. Tot die nieuwe versies werkte het allemaal wel perfect. Meer mensen last van dit euvel?
Moet je even bij toegankelijkheid weer Missed It! aanzetten, had ie namelijk bij mij uitgezet na die update :)

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 12:06:
Ik heb me ooit via een proxy aangemeld voor Google Music. Dan kan je ook Music Manager downloaden voor op PC/laptop en je muziek naar de cloud uploaden. Ook music.google.com is dan voor je beschikbaar als browser based player en manager en dan kan je dus syncen met je account op je telefoon.
Zoiets dacht ik al, maar daarom verstook ik dus ook geen MB's / data ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Dacuuu schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 08:49:
[...]

Even kijken of die werkt. De app is een 'joke' maar misschien dat die voor mijn doeleinde wel werkt. :+ Even proberen. Moment.

-Edit, Nee werkt niet. :P
Hier staat blijkbaar de oplossing (ff geen tijd om goed in te duiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:31
Ik gebruik al een aardige tijd Swiftkey als tobo. Fijn toetsenbord, alleen wel met 1 mankement. Het woord door maakt hij altijd Door van. Het verwijderen van dat woord heeft geen zin omdat de eerstvolgende keer ik een zin begin met Door hij dit woord dus opslaat en direct weer gebruikt als vervanging voor door. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 12:06:
[...]

Die proxy truc lijkt niet meer te werken. Om het te activeren moet je een transactie via google wallet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Exocet schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 12:29:
[...]

Die proxy truc lijkt niet meer te werken. Om het te activeren moet je een transactie via google wallet doen.
Dat was dan ook al een actie die bijna een jaar terug uitgevoerd is ;)
Overigens verstookt Google Music (de app) bij mij geen data, staat op wifi only en daar houdt het zich keurig aan.

Het Swiftkey 'door' probleem heb ik geen last van. Zojuist nog even getest. Wellicht doordat ik 3 talen door elkaar gebruik (NL, EN, D)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Slaapje schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 12:23:
Ik gebruik al een aardige tijd Swiftkey als tobo. Fijn toetsenbord, alleen wel met 1 mankement. Het woord door maakt hij altijd Door van. Het verwijderen van dat woord heeft geen zin omdat de eerstvolgende keer ik een zin begin met Door hij dit woord dus opslaat en direct weer gebruikt als vervanging voor door. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Hey, +1! Ik irriteer me hier ook mateloos aan. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-04 11:03

Ken.

\m/.([oO]).\m/

CLB schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 12:02:
Staat inderdaad gewoon als subsync optie bij je hoofdaccount van Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
Slaapje schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 12:23:
Lol, kwam hier net pas achter, blijkbaar gebruik ik het woord door niet vaak :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Timocos schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 15:01:
[...]

Lol, kwam hier net pas achter, blijkbaar gebruik ik het woord door niet vaak :+
Zoals zojuist aangegeven: ik heb dit probleem niet.
Probeer eens een extra taalpakket aan te zetten (Engels?) en kijk of het dan nog gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:35
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 12:50:
[...]

Dat was dan ook al een actie die bijna een jaar terug uitgevoerd is ;)
Overigens verstookt Google Music (de app) bij mij geen data, staat op wifi only en daar houdt het zich keurig aan.

Het Swiftkey 'door' probleem heb ik geen last van. Zojuist nog even getest. Wellicht doordat ik 3 talen door elkaar gebruik (NL, EN, D)
Zelfde probleem met swiftkey hier. Bij de vorige versie had Denk ook hetzelfde probleem haha :P
Heb nog niet echt een idee hoe je het op kan lossen, heb al een keer geprobeerd een sms te sturen met alleen maar 'door' erin zodat hij het woord zou gaan opslaag, geen succes :/

Verder heb ik dus ook Google Music met zo'n 80GB aan online muziek oid. Ik denk dat hij in het begin vooral bezig is met mn albumart en andere tags downloaden ofzo. Was volgens mij ook vooral de batterij die hij draint omdat hij wakker moet blijven dan data, maar ik heb ook weleens gehad dat ik op 1 dag bijna mijn hele data er doorheen heb gefietst omdat GM bleef downloaden |:( |:(

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 15:03:
[...]

Zoals zojuist aangegeven: ik heb dit probleem niet.
Probeer eens een extra taalpakket aan te zetten (Engels?) en kijk of het dan nog gebeurt.
Ik gebruik al de hele tijd NL en EN en heb het probleem ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:31
Same here, ook zowel Nl als En aanstaan.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01 16:13
Ik heb T-Mobile Smart Start 550 van 550 min / sms / mms / MB per maand. Alles gaat dus uit 1 bundel. Met Call Meter 3G kan ik een mixed plan maken van calls/sms/mms maar data kan helaas niet toegevoegd worden. Plus zet ik mijn vraagtekens bij de juistheid van de berekeningen die CM3G uitvoert in mixed plan. Is er een app die dat soort plans kan bijhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:33

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Is deze app dan niets voor je?

Google Play: My T-Mobile

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Groentenboer schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 13:13:
[...]
Hey, +1! Ik irriteer me hier ook mateloos aan. Ben benieuwd!
Het is ook al een tijdje bekend en aangegeven. Vote for it!
http://support.swiftkey.n...back/category/37510-dutch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
Ah dat is wel een goeie :) Het woord internet wordt bij mij ook altijd met een hoofdletter verbeterd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-04 21:44
Google Play: VLC for Android Beta

edit: Het is nog een beta wat ook duidelijk te merken is. Op mijn One X draait het allemaal net niet lekker. Maar wel fijn dat er eindelijk een beta is want in mijn ogen is het voor de desktop toch een van de beste media spelers.

[ Voor 49% gewijzigd door Joshua op 21-11-2012 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Misschien een begeleidende tekst erbij?
Of is het de bedoeling dat we gewoon random linkjes naar apps gaan neerplempen hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:45
Die werkt hier nog voor geen meter.
720p .mkv afspelen op mijn nexus 7 is een diashow.
Terwijl een andere player het wel goed kan.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Punt van VLC is dat het wel een heel handige en flexibele speler is op de PC maar het maakt beperkt gebruik van hardware acceleration, oftewel de CPU doet de facto al het werk en kan weinig aan de GPU overlaten. Dat komt omdat VLC normaal gesproken van eigen built-in decoding gebruik maakt. VLC gaat wel langzaam steeds meer en beter de hardware gebruiken maar het loopt nog steeds achter, konsekwentie van de opzet. Het heeft ook voordelen overigens en zolang je PC het trekt maakt het ook niet zoveel uit. (HD-video op menige Atom-netbook gaat met VLC geregeld mis terwijl o.a. Potplayer dankzij de hardwareondersteuning dezelfde video op dezelfde pc moeiteloos vloeiend afspeelt).

Voor soepele video en audio op smartphone en tablet moet juist zoveel mogelijk gebruik gemaakt worden van de GPU, zeker als het om HD-video gaat. MX Player en andere goeie spelers doen dat ook. VLC for Android dus onvoldoende - vooralsnog dan.

[ Voor 3% gewijzigd door arsimo op 21-11-2012 17:17 ]

• msnguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-01 11:25
Via Appsales ben ik op de hoogte gebracht dat Mybackup Pro momenteel maar voor €2,33 (t.o.v. €4,66 normaal) in de Play Store staat. In mijn ogen de makkelijkste én één van de betere Backup-software en essentieel voor ROM-flashers! Het fijne aan MBP is vooral dat je je backups in de cloud kan opslaan, en het overzicht een stuk prettiger is dan bij Titanium Backup.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:06
msnguy schreef op donderdag 22 november 2012 @ 09:03:
Het fijne aan MBP is vooral dat je je backups in de cloud kan opslaan
Dat kan met Titanium Backup ook.
en het overzicht een stuk prettiger is dan bij Titanium Backup.
Dat ben ik wel met je eens. Maar TB kan dan ook veel en veel meer. Heb beide apps gekocht hoor trouwens ;)

Nickname does not reflect reality

• businka19
Dank Jan, maar dat is tevens de club die mij factureert, ik heb een tweede referentie punt nodig.
Iets met controle en zo;)

• pven
  • Niet online
Ja maar ... die leest het in vanaf de site van T-mobile. :D

Ik denk dat hij meer iets als Google Play: 3G Watchdog zoekt, of misschien dat de data-teller in Android zelf al voldoende is. Oh wacht: die data-teller zit volgens mij alleen in MIUI, ik weet niet zeker of ie standaard in Android4 aanwezig is.

[ Voor 9% gewijzigd door pven op 22-11-2012 11:23 ]

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:33

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

De OneX houd standaard ook het verbruik bij, mobiel, minuten en berichten. Ik dacht dat dat standaard zat in Android 4.XX

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

msnguy schreef op donderdag 22 november 2012 @ 09:03:
Via Appsales ben ik op de hoogte gebracht dat Mybackup Pro momenteel maar voor €2,33 (t.o.v. €4,66 normaal) in de Play Store staat. In mijn ogen de makkelijkste én één van de betere Backup-software en essentieel voor ROM-flashers! Het fijne aan MBP is vooral dat je je backups in de cloud kan opslaan, en het overzicht een stuk prettiger is dan bij Titanium Backup.
Ik heb echter de indruk dat je de on-line back-up alleen op de eigen servers van rerware kunt opslaan en dat je daar maar 5GB krijgt. Ik zou het direct naar een van mijn 50GB Box accounts willen wegschrijven.

Ik gebruik al MyBackupRoot en zou evt. wel willen upgraden naar de Pro versie maar dan wil ik wel het liefst ook integratie met de gangbare on-line storage diensten. Dat heeft Titanium dan in elk geval wel weer.

• businka19
janvanduschoten schreef op donderdag 22 november 2012 @ 11:30:
De OneX houd standaard ook het verbruik bij, mobiel, minuten en berichten. Ik dacht dat dat standaard zat in Android 4.XX
Beltegoed Tulp is idd ongeschikt voor extra controle
3G Watchdog kent helaas geen mixed plans, al helemaal niet met data
Mijn S2 (op ICS 4.0.4) houdt alleen data bij, geen overige units. Dat doet Call Meter 3G overgens wel prima, en dan kan ik het uiteraard zelf gaan uitrekenen maar ik zoek iets geautomatisserds met mix plan call/sms/mms/data

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:38

Compizfox

Bait for wenchmarks

pven schreef op donderdag 22 november 2012 @ 11:21:
[...]

Ja maar ... die leest het in vanaf de site van T-mobile. :D

Ik denk dat hij meer iets als Google Play: 3G Watchdog zoekt, of misschien dat de data-teller in Android zelf al voldoende is. Oh wacht: die data-teller zit volgens mij alleen in MIUI, ik weet niet zeker of ie standaard in Android4 aanwezig is.
Ik draai CM10 (Android 4.1 dus) en daar zit het iig in :)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• S_Chief
  • Niet online
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 12:10:
[...]

De maker is de begunstigde van de betaling en in die zin heeft die er ook mee te maken. En zij zijn iets meer gemotiveerd om je te helpen en je tot tevreden klant te maken dan Google vermoed ik.

En je had toch nog €1,50 op die kaart staan en de aanbieding was toch ook €1,50? Dan had je toch genoeg moeten hebben? Tenzij je voor die transactie ook nog iets extra aan kosten verschuldigd was. Ik weet niet hoe dat werkt.
Om het verhaal even af te maken: keek net even op m'n creditcard en Google heeft 't eindelijk teruggestort. Gelukkig nog net op tijd om de aanbieding mee te nemen. :)

Anoniem: 467175

Ik kan niet wachten op Farming Simulator 2012 :D
Mijn vader heeft het op de iPad 2 en ik speel FS 2013 op PC.

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

SChief schreef op donderdag 22 november 2012 @ 18:45:
Om het verhaal even af te maken: keek net even op m'n creditcard en Google heeft 't eindelijk teruggestort. Gelukkig nog net op tijd om de aanbieding mee te nemen. :)
Begrijp ik de gang van zaken nu goed dat je nog €1,50 op die kaart had staan maar omdat Google ter verificatie van die CC eerst even achteloos een euro afschreef had je daarna niet genoeg meer om de daadwerkelijke aankoop te verrichten waardoor die transactie mislukte?

Lekker slim dan. Men is dan blijkbaar nog niet goed ingespeeld op deze prepaid CC's. Het is dat die aanbieding van Camera FX zo lang door is blijven lopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-10-2022

kristo

cosmotheoros

Nanax schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 09:48:
Voor wie interesse heeft: diverse apps zijn in de aanbieding voor black friday, bijv swiftype tablet voor de helft
DocumentsToGo Full Version Key *****SALE 8.95 until Tuesday November 27***** € 6,95

Tevens de andere bekendegrote office apps.

[ Voor 16% gewijzigd door kristo op 23-11-2012 12:33 ]

Nexus 5, Nexus 7, Chromebook XE303

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 435440

Heb gisteren een paar keer de framework truc gedaan en sindsdien is mijn apparaat niet meer herkenbaar in google play wat kan ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Anoniem: 435440 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 12:16:
Heb gisteren een paar keer de framework truc gedaan en sindsdien is mijn apparaat niet meer herkenbaar in google play wat kan ik doen?
Framework truc?

De meeste problemen met de store zijn te verhelpen door de gegevens / data te wissen van de Play Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 00:28

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Uitleggen wat de framework truc is? Als je iets hebt veranderd neem ik aan dat je weet wat. Kan je dat niet gewoon terugdraaien?
Anders zijn de eerste opties data wissen van Google Play, evt ook die van andere Google services in je 'all apps' tab bij systeeminstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:06
Je uiteraard ervoor gemaakte back-up even terugzetten en alles doet het weer prima en zoals vanouds d:)b

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 22:14
Timocos schreef op woensdag 21 november 2012 @ 15:11:
[...]

Ah dat is wel een goeie :) Het woord internet wordt bij mij ook altijd met een hoofdletter verbeterd :?
Misschien omdat dat vroeger de officiële spelling was. Ondertussen niet meer, maar misschien heeft swiftkey een oud woordenboek.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Werkt TB (titanium backup) alleen maar met rooted toestellen of kan ik ook backups maken zonder te rooten? (met een eventuele vervolgvraag, hoe root je een toestel?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-05 16:57
rockhopper schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 12:57:
Werkt TB (titanium backup) alleen maar met rooted toestellen of kan ik ook backups maken zonder te rooten? (met een eventuele vervolgvraag, hoe root je een toestel?)
Werkt niet zonder root. Rooten is echt per toestel verschillend, het is ook nog eens afhankelijk van de Androidversie die je draait. Beste is gewoon zoeken op Google, meestal zal je dan op XDA uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ok op zich duidelijk dan, dan wordt het google werk. Vervolg vraag zijn er dan wel backup apps die werken zonder root access?
Ik heb wel een toestel waarmee ik kan en wil experimenteren maar ook een toestel waarmee ik dat liever niet doe, en toch backups van en mee wil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Wat is voor jou een backup? Als je enkel smsjes, telefoontjes en contacten wilt backuppen, dan heb je daar geen root voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Arie- schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 13:07:
Wat is voor jou een backup? Als je enkel smsjes, telefoontjes en contacten wilt backuppen, dan heb je daar geen root voor nodig.
Nou ik hou meterstanden en wat andere dingen bij bepaalde apps en die (apps) kunnen geen fatsoenlijke export maken als ik van toestel wissel.

Dus ik hoef niet zozeer een hele recovery te maken omdat ik m'n toestel naar de gallemiezen help, maar ik zou wel graag een backup-import-export functie hebben voor sommige apps zodat ik de data van toestel 1 naar toestel 2 kan over zetten. Uiteraard horen call-history smsjes en contacten daar natuurlijk ook bij, maar ik zoek net iets uitgebreider.

Ik kan natuurlijk wachten opdat die makers van de desbetreffende apps die functie toevoegen, maar ik ga ervanuit dat ik dat zelf ook zou moeten kunnen.

Bedankt voor de antwoorden in ieder geval, het ziet er naar uit dat ik me dit weekend een beetje in kan gaan lezen op rooten als het zo'n mooi weer blijft als vandaag.

Pagina: 1 ... 3 ... 68 Laatste

Let op:
Discussie over Android games moeten in het Android Games topic.

Aanbiedingen van Apps kunnen bekeken worden via: Google Play: AppSales. Best Apps on Sale.

Vragen om apps mag, maar alleen als je aangeeft wat je zelf al gevonden en geprobeerd hebt. Korte oneliners e.d. zijn dus niet de bedoeling.