Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:12
Dat ik daar nooit aan gedacht heb zeg.. Dom.
Ik zie dat nu ook ja, werkt best correct. Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:45

The Executer

Lekker belangrijk!

Vanavond kwam ik, op zoek naar informatie over de Android app permissies, de app AppOps (Google Play: App Ops 4.3 / 4.4 KitKat ) tegen. Ook met de mededeling dat Google dit probeert te verbergen, en de app niet meer werkt op 4.4.2. Hoe kan er (op een niet geroot device) op 4.4.2 de permissies beheerd worden?

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:43
Zonder root is dit niet te doen lijkt me.
Je zoekt dan een 3rd party app die permissies van andere apps kunt aanpassen, en datvgaat zonder root niet werken denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronk
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Misschien voor meerdere al bekend, maar ik heb nu de optie Films in de Google Play Store. Zowel op mijn nexus5 als online in de browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Knap vervelend dat Google dit soort acties uit haalt. Wil vanwege het gemak bijvoorbeeld de Facebook app wel terug, maar diverse permissies blokkeren voordat ik de app weer in gebruik neem. Kwam voor andere apps ook zaken tegen welke ik liever zou blokkeren. Waarom een optie die ingebouwd zit disablen als er zoveel vraag naar is.

Het is dat ik rooten te risicovol vind (helemaal met Knox nu), anders had ik dat al gedaan. Heeft HTC volgens mij toch beter voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:11

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

kronk schreef op maandag 17 maart 2014 @ 21:46:
Misschien voor meerdere al bekend, maar ik heb nu de optie Films in de Google Play Store. Zowel op mijn nexus5 als online in de browser.
Wat? Betekent dit een launch? Of gewoon een foutje? Zou je wat meer willen controleren anders rollen ze op dit moment namelijk films uit voor NL.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joachim
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-10-2024
Touchdomex schreef op maandag 17 maart 2014 @ 22:02:
[...]

Wat? Betekent dit een launch? Of gewoon een foutje? Zou je wat meer willen controleren anders rollen ze op dit moment namelijk films uit voor NL.
http://androidworld.nl/ni...nu-beschikbaar-nederland/

Nog niet in België precies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Touchdomex schreef op maandag 17 maart 2014 @ 22:02:
[...]

Ik kan ook films huren en/of kopen op een NL account.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boschhd
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Bij nu ook een half uurtje google play Movies. Nexus 7 en moto g. Eerst dacht ik dat t te maken had met t opnieuw koppelen vaneen account. Maar blijkbaar niet.
Heb er zin in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

/me Pakt nexus en gaat kijken

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Bij mij zit het er al een dik uur in. Had het wel zien staan maar niet echt beseft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ik kom net uit de badkuip gekropen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:23
Nu nog play devices :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Kwestie van tijd. Gecombineerd met magazines. Gewoon alles balls-out lanceren!

De app zelf werkt trouwens nog steeds niet. Daar zegt die wel dat ik in het verkeerde land zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:48
Oh, vet! Nu alleen nog een alles in een pakket (Music, Movies, Magazines) en dan ben ik niet meer weg te krijgen bij Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Net Google Play even geopend, en meteen de update binnen :)
Films huren via de telefoonrekening nu ook mogelijk dus :+
Nu snak ik nog meer naar een Nexus tabletje, Android en iOS aankopen apart moeten doen is niet echt idiaal..
Het wachten is inderdaad op Google Play Devices, al is die noodzaak niet heel groot IMHO, dat was bij de Nexus 4 meer het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-09 09:41
Ook hier binnen op de Nexus 4, Moto G en TabPro 8.4 :) Prima dat ze het aanbieden, maar ik vind het behoorlijk prijzig.

[ Voor 30% gewijzigd door partyondude op 17-03-2014 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De prijzen variëren van € 1,99 tot € 13,99
Ja, €13,99 vind ik ook nogal veel (maar dat is geloof ik ook gelijk koop). €1,99 vind ik wel meevallen, eigenlijk.
Een DVD huren is prijziger Al heb ik dat al jaren niet gedaan, maar paar jaar terug was het duurder dan dat in ieder geval :+

[ Voor 22% gewijzigd door anandus op 17-03-2014 22:39 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Als je het straks naar je Chromecast kan sturen is dat al helemaal fijn. Zou een prima combinatie zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Laatst online: 11:23
Touchdomex schreef op maandag 17 maart 2014 @ 22:34:
Als je het straks naar je Chromecast kan sturen is dat al helemaal fijn. Zou een prima combinatie zijn :)
Kan dat nu nog niet dan? Google apps zouden toch sowieso moeten werken? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

tobitronics schreef op maandag 17 maart 2014 @ 22:47:
[...]

Kan dat nu nog niet dan? Google apps zouden toch sowieso moeten werken? :p
Ja maar ik wil er eentje hier in NL bestellen gewoon bij Google zelf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Volgens mij is google movies nu ook beschikbaar in NL heb opeens een tab met movies in d playstore en kan filmshuren/kopen

Oke ik ben traag blijkbaar

[ Voor 11% gewijzigd door Chip. op 17-03-2014 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
ja klopt, even kort bekeken en het ziet er maar duur uit eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Volgens frontpage ook vandaag, hoewel nog niet actief hier

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronk
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Misschien dat de chromecast er dan ook snel bij zal zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-09 14:26
Touchdomex schreef op maandag 17 maart 2014 @ 22:56:
[...]

Ja maar ik wil er eentje hier in NL bestellen gewoon bij Google zelf :P
Waarom persé bij Google zelf? Ik heb mijn Chromecast bij Dealextreme besteld, ondanks hij daar wel een tientje duurder is. Enige nadeel is dat het wel enige tijd duurt voordat hij geleverd wordt.
Maar ik verwacht dat het nu niet meer lang gaat duren voordat de Chromecast officieel beschikbaar is in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:20
Audiowaste schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 09:56:
[...]

Waarom persé bij Google zelf? Ik heb mijn Chromecast bij Dealextreme besteld, ondanks hij daar wel een tientje duurder is. Enige nadeel is dat het wel enige tijd duurt voordat hij geleverd wordt.
Maar ik verwacht dat het nu niet meer lang gaat duren voordat de Chromecast officieel beschikbaar is in Nederland.
Je noemt het voordeel zelf al op, het is dan goedkoper dan via een derde partij bestellen. Verder heb je ook (hopelijk) makkelijker/beter garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
FabianNL schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 10:05:
[...]

Je noemt het voordeel zelf al op, het is dan goedkoper dan via een derde partij bestellen. Verder heb je ook (hopelijk) makkelijker/beter garantie.
Klopt, maar dat is wat het je persoonlijk waard is. Ik heb de Chromecast ondertussen een klein jaar in huis.
Dan heb je de keuze: betaal je 10 euro meer voor de Chromecast of wacht je tot hij officieel in Nederland uitkomt. Ik heb ervoor gekozen om 10 euro meer te betalen. Garantie is inderdaad wel lastiger, maar goed voor 45 euro ga ik me er geen bult aan vallen. Sterker nog, mocht hij kapot gaan, dan zou ik gewoon een nieuwe bestellen aangezien ik hem toch al zo'n jaar heb (maar ook dat is weer een persoonlijke keuze).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jij hebt de knowledge / kennissen om zoiets in het buitenland te bestellen, maar er zijn nog veel mensen
die dat allemaal niet weten, kunnen, geen CC hebben, geen PayPal of andere betalingsmogelijkhden :)

Daarvoor zal het een uitkomst zijn. Dat er nu eindelijk Nexus-devices in de Nederlandse Play Store te koop zijn vind ik persoonlijk ook niet zo interessant, aangezien deze nu ook al binnen 'n dag via allerlei webshops te koop zijn. Toen dat nog niet het geval was, had dit iets heel interessants geweest, nu kan het (voor mij) alleen nog interessant zijn als de prijzen significant lager zijn in de Google Play Store dan bij andere (web)shops, maar dat zal wel niet gaan gebeuren. Die laatste verlagen ook hun prijzen gok ik zo, al die tijd wat tientjes kunnen vangen op een Nexus 5 bijvoorbeeld, maar dat zal nu ook wel over zijn en wordt 't weer gelijk.

Van de week even 'n nieuwe TS in elkaar flatsen...
- Google Play Movies
- Google Play Devices
- 18 games-categorieen

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
Touchdomex schreef op maandag 17 maart 2014 @ 22:11:
[...]

Kwestie van tijd. Gecombineerd met magazines. Gewoon alles balls-out lanceren!

De app zelf werkt trouwens nog steeds niet. Daar zegt die wel dat ik in het verkeerde land zit.
Magazines zou heel welkom zijn. Heb ik persoonlijk liever dan die films (want netflix). Het meest hoop ik echt dat de komst van de Play Store hier de officiele lancering van de chromecast betekent :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
We kunnen nu ook winkelen in de playstore :-)

https://play.google.com/store/devices

Zojuist Chromecast gekocht voor 35 euro _/-\o_

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-09 01:11
Barfman schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 06:34:

Nou zou ik dat ook doen als je geen CC voor nodig had maar ik ga geen een speciaal nemen om even wat te kopen.

Voor de Chromecast neem ik wel een prepaid CC maar voor de 32gb Nexus 5 wordt dat wel een probleem...

Als je tenminste kon overschrijven van bank dat zou al redelijk zijn, ik vraag niet eens on ideale Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:31

TRaSH

koffie ?

ja dat gezeur zal je altijd houden hier in nederland over een CC,
1 van de weinige landen waar de CC niet ingeburgerd is.

wat ik wel jammer vind is het conflict wat Google met paypal heeft gehad en dat ze daarom geen paypal ondersteunen,
dat zou al een hoop schelen voor mensen zonder CC,
maar dat zal niet gebeuren.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:18
Mizgala28 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 06:50:
[...]

Nou zou ik dat ook doen als je geen CC voor nodig had maar ik ga geen een speciaal nemen om even wat te kopen.

Voor de Chromecast neem ik wel een prepaid CC maar voor de 32gb Nexus 5 wordt dat wel een probleem...

Als je tenminste kon overschrijven van bank dat zou al redelijk zijn, ik vraag niet eens on ideale Google.
Want? Je prepaid CC werkt ook gewoon bij de Nexus 5 hoor. Als je geen echte CC wil (waarom mensen dat niet doen is mij een raadsel, je hoeft het krediet er helemaal niet bij te nemen) is er de gratis Neteller CC, of andere prepaid cards die eenmalig 10 euro kosten zoals 3V :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
maarud schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 09:22:
[...]

Want? Je prepaid CC werkt ook gewoon bij de Nexus 5 hoor. Als je geen echte CC wil (waarom mensen dat niet doen is mij een raadsel, je hoeft het krediet er helemaal niet bij te nemen) is er de gratis Neteller CC, of andere prepaid cards die eenmalig 10 euro kosten zoals 3V :)
Omdat een CC extra kost, tot 2011 had ik een CC en na 6 jaar had ik het welgeteld 2 keer gebruikt.

Geldt voor mee mensen in Nederland maar zelf ben ik wel van plan om de Nexus 6 meteen te gaan kopen als die uitkomt.

[ Voor 10% gewijzigd door Mizgala28 op 19-03-2014 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mizgala28 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 09:41:
[...]

Omdat een CC extra kost [...]
Zoals gezegd, gewoon een gratis prepaid CC nemen.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:33

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Modbreak:Discussie over credit cards is hier niet de bedoeling. Neteller is bijvoorbeeld gewoon gratis en kan met ideal worden bijgevuld. Mocht er behoefte zijn om daar over verder te praten dan kan dat in een apart topic, niet hier :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Mizgala28 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 06:50:
[...]

Als je T-Mobile of KPN hebt, kun je hem toch via de telefoonrekening betalen?
Of is dat niet mogelijk bij de chromecast, maar alleen bij apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Audiowaste schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 10:11:
[...]

Alleen op je telefoon zelf bij apps, muziek, films etc.
Op de website om de Chromecast te bestellen kun je alleen met CC betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheva
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 14:31
Ik heb de Chromecast besteld, maar de aankoop geannuleerd. Worden geen kosten voor in rekening gebracht, omdat ik dat binnen 15 min deed. Maar krijg ik mijn geld dan terug via de Wallet of terug op mijn prepaid CC? En wanneer? Kan het op internet niet duidelijk krijgen, wellicht dat iemand het hier wél weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-09 23:17

Trouble

Everything is awesome

Sheva schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 11:35:
Ik heb de Chromecast besteld, maar de aankoop geannuleerd. Worden geen kosten voor in rekening gebracht, omdat ik dat binnen 15 min deed. Maar krijg ik mijn geld dan terug via de Wallet of terug op mijn prepaid CC? Kan het op internet niet duidelijk krijgen, wellicht dat iemand het hier wél weet?
Bij mijn bevestigingsmail staat het volgende bovenaan: U heeft een aankoop gedaan op Google Play. Er worden pas kosten in rekening gebracht nadat uw bestelling is verzonden.

Is er wel al geld van je cc afgehaald?

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Dit topic is voor apps, niet voor aankoop van apparaten. Kijk daarvoor in Shopping Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
anandus schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 09:44:
[...]
Zoals gezegd, gewoon een gratis prepaid CC nemen.
Vertel eens welke dan gratis is?
Audiowaste schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 10:11:
[...]

Ik heb Vodafone helaas.

Dat terzijde google moet gewoon niet zo moeilijk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Mizgala28 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 11:57:
[...]

Vertel eens welke dan gratis is?
v3card van ANWB, daar kan je een voucher kopen die je als online CC kan inzetten
De "echte" kaart, die kost 10€

Gratis zal je niet vinden, je betaald altijd een toeslag op een CC, die bedrijven moeten ook iets verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
FreshMaker schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 14:32:
[...]

v3card van ANWB, daar kan je een voucher kopen die je als online CC kan inzetten
De "echte" kaart, die kost 10€

Gratis zal je niet vinden, je betaald altijd een toeslag op een CC, die bedrijven moeten ook iets verdienen
Bij neteller.com kun je een virtuele creditcard aanmaken en die linken aan google play, dat is gratis.
Opwaarderen gaat vervolgens via iDeal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
dutchgio schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 14:34:
[...]

Bij neteller.com kun je een virtuele creditcard aanmaken en die linken aan google play, dat is gratis.
Opwaarderen gaat vervolgens via iDeal.
Die kende ik niet ...

maar goed, gaat nu alweer de discussie beginnen over het CC beleid van Google ?
Elke keer weer, pagina's met tegenstanders die gewoon hun weg weten op de zoekmachine's maar gewoon vertikken om toe te geven dat een simpele prepaid CC kan werken......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

janvanduschoten schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 09:57:
Modbreak:Discussie over credit cards is hier niet de bedoeling. Neteller is bijvoorbeeld gewoon gratis en kan met ideal worden bijgevuld. Mocht er behoefte zijn om daar over verder te praten dan kan dat in een apart topic, niet hier :)
Ik snap dat de tekst in het opvallende rode vlak eenvoudig over het hoofd word gezien :)
Nu ontopic.

[ Voor 12% gewijzigd door janvanduschoten op 19-03-2014 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Barfman schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 06:34:

Komt nog wel 3 of 6 euro verzendkosten bij. Heb hem ook besteld. Zijn er al nederlandse apps die het ondersteunen? Ik gebruik het vooral voor plex of netflix, dus voor mij maakt het niet uit maar voor mijn ouders zou dit ook wel handig kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Cyleo schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 15:46:
[...]

Komt nog wel 3 of 6 euro verzendkosten bij. Heb hem ook besteld. Zijn er al nederlandse apps die het ondersteunen? Ik gebruik het vooral voor plex of netflix, dus voor mij maakt het niet uit maar voor mijn ouders zou dit ook wel handig kunnen zijn.
RTL en NPO(uitzending gemist) zouden wel support gaan toevoegen, maar vooralsnog is dat er in beide apps nog niet.
Volgens mij heeft Plex wel 'kanalen' met bovenstaande diensten, die kun je dan wel weer gebruiken. :)
Juist nu de release in Nederland er is lijkt me dat die ondersteuning niet al te lang meer op zich laat wachten. Voorheen waren het alleen nog import-chromecasts, nu kan elke consument er 1 kopen.

nieuws: NPO Uitzending Gemist en RTL XL krijgen mogelijk Chromecast-ondersteuning

Via plex:
http://www.nutech.nl/apps...nt-uitzending-gemist.html

[ Voor 16% gewijzigd door dutchgio op 19-03-2014 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Cyleo schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 15:46:
[...]

Download de app Google Play: Cast Store for Chromecast
Daar kun je precies zien welke apps geschikt zijn voor de Chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
dutchgio schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 16:06:
[...]

RTL en NPO(uitzending gemist) zouden wel support gaan toevoegen, maar vooralsnog is dat er in beide apps nog niet.
Volgens mij heeft Plex wel 'kanalen' met bovenstaande diensten, die kun je dan wel weer gebruiken. :)
Juist nu de release in Nederland er is lijkt me dat die ondersteuning niet al te lang meer op zich laat wachten. Voorheen waren het alleen nog import-chromecasts, nu kan elke consument er 1 kopen.

nieuws: NPO Uitzending Gemist en RTL XL krijgen mogelijk Chromecast-ondersteuning

Via plex:
http://www.nutech.nl/apps...nt-uitzending-gemist.html
Ah, via plex, dat is wel slim. Bij mij thuis draait al een plex server, eens even kijken of ik dat ook eenvoudig bij mijn ouders aan de praat ga krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik sync mijn foto's naar dropbox, die synct het naar mijn NAS en mijn NAS synct het weer naar een andere server. Ik heb dus foto's een paar keer opgeslagen. Is er een app waarmee ik bv foto's ouder dan een half jaar kan verwijderen vanaf mijn telefoon?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
misschien iets met tasker en een scriptje ofzo.. iets als dit moet volgens mij gewoon mogelijk zijn via een terminal app: http://www.howtogeek.com/...der-than-x-days-on-linux/

[ Voor 25% gewijzigd door Prulleman op 20-03-2014 13:51 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartoon
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Zeg vraagje, ik had voorheen NiLS geïnstalleerd staan, maar gebruikte het alleen voor het klokgedeelte van de widget, dus heb de app verwijderd.

Het coole aan die widget is dat als je erop tapt je bij je (stock) wekkerinstellingen komt. Dat mis ik nu. De stock wekker widget is oerlelijk. Ik zoek een widget met een daarin digitale klok/datum/volgende alarm, die me als ik erop tap naar mijn wekkerinstellingen brengt.

Iemand misschien suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pff nagenoeg alle klokwidgets kunnen dat... Ik zelf gebruik mClock, maar dat is dus één van de vele...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:10
Chronus is erg mooi. Beautiful Widgets opzich ook wel, maar die werkt met skins, moet maar net iets voor je tussen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartoon
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Bedankt, eens kijken. Die mClock is am/pm klok zie ik, en kon niet zien wanneer de eerstvolgende geplande wekker afgaat.

Edit: Oké die Chronus perfect, bedankt! Lijkt sprekend op de klok van NiLS overigens.

[ Voor 27% gewijzigd door Cartoon op 20-03-2014 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Timely alarm clock heeft dat wel, eerstvolgende alarm staat in de widget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
Hoe kan ik zien wat de resolutie van de films in de Play Store is?

Google Support zegt dat sommige films SD zijn, en sommige HD (720p of 1080p).

Maar hoe zie ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Stpan schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 09:16:
Hoe kan ik zien wat de resolutie van de films in de Play Store is?

Google Support zegt dat sommige films SD zijn, en sommige HD (720p of 1080p).

Maar hoe zie ik dat?
Ik ben bang dat je het nergens kan zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Audiowaste schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 11:59:
[...]

Ik ben bang dat je het nergens kan zien
Als je de film aanklikt zie je toch "Rent SD", "Buy SD", "Buy HD" of "Rend HD"??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joachim
Momenteel zijn er gratis apps te krijgen in de Amazon Appstore: http://www.reddit.com/r/A...e_birthday_enjoy_over_50/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Verkeerde topic: Amazon Appstore - Ervaringen en aanbiedingen daar moet je zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:10
Er is inderdaad een apart topic voor de Amazon Appstore, maar dit topic gaat over Google Play & Androidapps. Ik snap de verwarring wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Sowieso al iemand die erg fijne apps maakt maar hij heeft een nieuw pareltje!

Google Play: Link Bubble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:27
Touchdomex schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 10:20:
Sowieso al iemand die erg fijne apps maakt maar hij heeft een nieuw pareltje!

Google Play: Link Bubble
Super concept, alleen het prijspeil vind ik een beetje steep :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-09 22:06

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Brad Pitt schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 10:38:
[...]

Super concept, alleen het prijspeil vind ik een beetje steep :P
Da's inderdaad 'n beste "sprong"..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e-calc
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Duur? € 3,50 valt wel mee voor dit nieuwe idee.
Bovendien heb ik net tijdens het testen 2 minuten wachten uitgespaard met het laden van 25 links waarvan de helft image gallery's op wifi.

Link Bubble is een investering die je snel terug verdiend.
Ik weet niet wat jij per uur verdiend?

Op 3G moet dit nog meer tijd schelen, meteen ff uitproberen

[ Voor 4% gewijzigd door e-calc op 22-03-2014 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joachim
Sorry wist niet dat er 2 topics zijn. Dacht dat dit een algemeen topic was voor android apps.

Van de gelegendheid gebruik maken om deze app te delen met jullie: https://play.google.com/s...etails?id=com.quizup.core. Ik vind het echt een super app. Korte quizjes van 3 tal minuten en ongelooflijk veel categoriën om uit te kiezen. Ideaal voor als je je ergens enkele minuten verveeld (bijvoorbeeld het toilet :p) maar is ook leuk voor langere speelsessies.

edit: Damn 3 topics dus, sorry nogmaals.

[ Voor 3% gewijzigd door joachim op 22-03-2014 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 14:18

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:27
e-calc schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 13:39:
Link Bubble is een investering die je snel terug verdiend.
Ik weet niet wat jij per uur verdiend?
Hoef voor mijn werk niet vaak op de achtergrond 25 links te openen, maar zoals bij alles geldt: YMMV.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik krijg vaak bij Google play movies een timeout als ik een willekeurige film aanklikt op mijn Nexus 7 2012 versie.

Waar kan dit aan liggen ?

Ik heb de app al opnieuw geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XIII
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:14
Rockvee2 schreef op zondag 23 maart 2014 @ 12:38:
Ik krijg vaak bij Google play movies een timeout als ik een willekeurige film aanklikt op mijn Nexus 7 2012 versie.

Waar kan dit aan liggen ?

Ik heb de app al opnieuw geinstalleerd.
zou het niet weten, ik krijg dat met de opstartpagina op twee noto's, heb 2 huawei gsm's en daarmee lukt het bijna altijd. en dat op hetzelfde netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Smultie schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 12:02:
[...]

Als je de film aanklikt zie je toch "Rent SD", "Buy SD", "Buy HD" of "Rend HD"??
Er zit ook nog verschil tussen Play Store App en de webversie van de Play Store.
In de app zie je meteen of het HD of SD is, in de webversie moet je eerst op "Kopen" klikken en dan krijg je pas de keuze tussen HD en SD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:09
Ik gebruik sinds kort Google Drive. De eerste keer heb ik alle foto's manueel geupload. Ik kan de foto's nu ook zien op mijn pc. Tot daar werkt het dus.
Bestaat er een mogelijkheid dat alle nieuwe foto's die ik nu neem automatisch worden geupload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enkel via Google+ Photos, en die kan niet aan Drive gelinkt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2014 @ 11:07:
Enkel via Google+ Photos, en die kan niet aan Drive gelinkt worden.
en via third party apps: Google Play: Gallery Drive Sync ?
ik heb hier geen ervaring mee, maar volgens mij zou dat prima moeten werken.

zelf gebruik ik dropbox hiervoor. De officiele dropbox app heeft deze optie ingebouwd

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Koppensneller

winterrrrrr

Deze werkt fantastisch :)

Google Play: FolderSync

Er is ook een gratis probeerversie:

Google Play: FolderSync Lite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Iemand tips voor een goede livetrack-app?

De context: 's-avonds ga ik wel eens sporten. Stel dat ik ergens niet goed oplet en bv in een sloot beland, dan vind ik het prettig als ze thuis kunnen zien dat er iets waarschijnlijk niet goed is. Ik gebruik Endomodo om mijn activiteiten te tracken, maar daar volgens mij geen livetrack-optie in. Iemand tips?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Third party had ik even niet aan gedacht. FolderSync ziet er prima uit, zelf ook maar eens proberen.
pven schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:31:

De context: 's-avonds ga ik wel eens sporten. Stel dat ik ergens niet goed oplet en bv in een sloot beland, dan vind ik het prettig als ze thuis kunnen zien dat er iets waarschijnlijk niet goed is. Ik gebruik Endomode om mijn activiteiten te tracken, maar daar volgens mij geen livetrack-optie in. Iemand tips?
Via Google+ kun je je locatie delen. En als ik me niet vergis, kun je instellen dat hij dat bijvoorbeeld maximaal een uur doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

De context: 's-avonds ga ik wel eens sporten. Stel dat ik ergens niet goed oplet en bv in een sloot beland, dan vind ik het prettig als ze thuis kunnen zien dat er iets waarschijnlijk niet goed is. Ik gebruik Endomode om mijn activiteiten te tracken, maar daar volgens mij geen livetrack-optie in. Iemand tips?
Runtastic. :)

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Als je eenmaal in die sloot ligt doet je telefoon het alleen waarschijnlijk niet meer, tenzij je een Xperia z(1) of S4 active hebt... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-09 00:13

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

De context: 's-avonds ga ik wel eens sporten. Stel dat ik ergens niet goed oplet en bv in een sloot beland, dan vind ik het prettig als ze thuis kunnen zien dat er iets waarschijnlijk niet goed is. Ik gebruik Endomodo om mijn activiteiten te tracken, maar daar volgens mij geen livetrack-optie in. Iemand tips?
Sygic heeft geloof ik iets als family tracking. Ik weet niet of je zoiets bedoelt? Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar volgens mij doet het wel wat je wilt.

[ Voor 5% gewijzigd door rockhopper op 24-03-2014 15:30 ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:28

Twan V

...en er stralend uitzien

rockhopper schreef op maandag 24 maart 2014 @ 15:28:
[...]

Sygic heeft geloof ik iets als family tracking. Ik weet niet of je zoiets bedoelt? Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar volgens mij doet het wel wat je wilt.
Die app werkt niet onaardig, maar het vergt wel wat van je batterij :X

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-09 00:13

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ja gps actief aan kost altijd veel. Dit ga je met geen enkele app beter krijgen (hoogstens minuten beter, immers je interne gps van de telefoon moet de hele tijd weten waar hij is), tenzij je een externe gps aan je toestel gaat koppelen.
Als je alleen afhankelijk wilt zijn van gsm-mast locatie (coarse location heet dat geloof ik (correct me if i'm wrong)) dan haal je niet de door jouw gewenste nauwkeurigheid. Bovendien weet ik niet of er apps zijn die dat zo wel zouden kunnen.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online

https://www.google.com/android/devicemanager

Maar dan moet je wel de inlog vanje account af willen staan
( of een dummy account aanmaken )

Basic, en geeft de laatste locatie weer
( zo kwam ik erachter dan mijn maatje op vakantie in Spanje was, en daarom niet reageerde op mijn sms ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:21

icecreamfarmer

en het is

Is greenify iets of werkt dat meer tussen de oren?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

icecreamfarmer schreef op maandag 24 maart 2014 @ 21:25:
Is greenify iets of werkt dat meer tussen de oren?
Als je root hebt werkt het. Stock weet ik niet.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 24-09 13:43

Endomondo heeft livetrack-optie, ook in de gratis versie. Wie jou wil wil volgen moet dan wel ook in jouw Endomondo-connecties zitten, maar een gratis account voor de ongeruste vrouw is snel aangemaakt natuurlijk ;).

Een betere livetrack-app is Glympse. Hiermee stel je in naar wie en voor hoelang je je locatie wenst te delen.

[ Voor 5% gewijzigd door dvraemdo op 25-03-2014 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joachim
Lees de topicwaarschuwing aub.

[ Voor 79% gewijzigd door RoD op 28-03-2014 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joachim
Ik ben dus op zoek naar een app waarmee je de meta data van foto's kan aanpassen. Op pc gebruik ik hier Zoner Photo Studio voor maar voor Android heb ik nog niks kunnen vinden. Wat wil ik kunnen:
- Geolocatie aanpassen. Het liefst ook de mogelijkheid om een lijstje van favoriete locaties op te slaan zodat ik daaruit makkelijk een locatie kan selecteren en dus niet altijd moet zitten zoeken.
- Labels/keywords aanpassen. Ook hiervoor wil ik een lijstje van favorieten kunnen aanleggen waaruit ik vervolgens kan kiezen.
- Bulk edit voor beide aanpassingen: Lijstje van foto's selecteren vervolgens een geolocatie kunnen toekennen aan elke foto die geselecteerd is. Hetzelfde voor de keywords: Lijstje van foto's selecteren en vervolgens een keyword kunnen toekennen aan elke foto die geselecteerd is.
- Dropbox integratie: Al mijn foto's staan op Dropbox dus ik wil met deze foto's kunnen werken.
- Moderne look & feel.

Ik heb al op Google gezocht, in de Play Store gezocht, enkele apps geprobeerd vanuit de Play Store, op Reddit gezocht & een post aangemaakt (nog geen enkele reply gekregen) maar heb nog nergens iets gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Google Play: EXIF Tag Editor (Photo) geprobeerd? Deze lijkt een batch optie te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Window
  • Laatst online: 14:34
Ik ben op zoek naar een gratis app als Photoshop of GIMP voor mijn Note 2014. Ik wil er getekende plaatjes (lijntekeningen, kleurplaten, eenvoudige vectordingen) mee bewerken. Een liquifiy/IWarp-functie is een must, net als integratie met Dropbox. Iets wat goed gebruik maakt van de stylus zou fantastisch zijn, een functie "outline" is een pre. Wat ik heb geprobeerd:

- Photoshop Touch: betaald, dus die valt af. (Tenzij iemand zegt dat het 100% die euro's waard is.)
- GIMP Inkscape: vertoont waanzinnig veel lag waardoor er eigenlijk niet mee te werken valt. Bovendien werkt het niet samen met de Dropbox.
- Image Editor: komt meer in de richting van wat ik zoek, maar de simpele 'draw'-functies werken niet goed; een penseeltje betrouwbaar aanpassen of een bepaald vlak opvullen krijg ik niet voor elkaar.
- Sketchbook is goed als ik alleen wil bijtekenen of gummen, maar ik kan daarmee niet iets als liquify doen.

Verder zie ik in de PlayStore veel dingen die lijken te draaien om filters, stickers, collages, borders... dat hoeft van mij allemaal niet.

Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Volgens mij zoek je meer Illustrator dan Photoshop, of begrijp ik je vraag verkeerd? Dropbox integratie kun je wegstrepen als must lijkt me, er zijn "duizend" programma's die mappen kunnen synchroniseren met Dropbox. Blijft over het echte teken werk.
Heb je Google Play: Infinite Design Free bekeken? De gratis versie heeft volgens mij geen vector export functie, maar je kunt dan in ieder geval het programma proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Window
  • Laatst online: 14:34
Arie- schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 13:22:
Volgens mij zoek je meer Illustrator dan Photoshop, of begrijp ik je vraag verkeerd? Dropbox integratie kun je wegstrepen als must lijkt me, er zijn "duizend" programma's die mappen kunnen synchroniseren met Dropbox. Blijft over het echte teken werk.
Heb je Google Play: Infinite Design Free bekeken? De gratis versie heeft volgens mij geen vector export functie, maar je kunt dan in ieder geval het programma proberen.
Ah, ziet er goed uit. Ik heb zowel Inifinite Design Free als Infinite Design Paint (Note) gepakt. Ga ik proberen, dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Weet iemand een goeie mobile data logger, waarmee ik kan zien welke app data verbruikt in een bepaald tijdspanne?

Ik zit voor de lol eens mijn factuur te bekijken en ik zie heel vaak dat er 's nachts rond 04:00 er ongeveer 43 MB data verbruikt wordt. Ben wel benieuwd wat dat nu is, bij android's ingebouwde data app wordt ik niet veel wijzer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Laatst online: 20:09
maarud schreef op maandag 31 maart 2014 @ 12:48:
Weet iemand een goeie mobile data logger, waarmee ik kan zien welke app data verbruikt in een bepaald tijdspanne?

Ik zit voor de lol eens mijn factuur te bekijken en ik zie heel vaak dat er 's nachts rond 04:00 er ongeveer 43 MB data verbruikt wordt. Ben wel benieuwd wat dat nu is, bij android's ingebouwde data app wordt ik niet veel wijzer :P
Whatsapp? Die maakt elke nacht oom 04.00 een back up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Slim, heel slim....maar waarom zou WhatsApp daar data voor moeten gebruiken? De berichten staan lokaal en de backup is ook lokaal, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Laatst online: 20:09
maarud schreef op maandag 31 maart 2014 @ 12:57:
Slim, heel slim....maar waarom zou WhatsApp daar data voor moeten gebruiken? De berichten staan lokaal en de backup is ook lokaal, toch?
Dat is een goede. Net voor de gein even back-up gemaakt en die werd inderdaad op de interne opslag weggeschreven. Daar zou hij inderdaad geen data voor te hoeven gebruiken...vreemd.

Ik weet trouwens geen goede data-logger voor je, sorry.
Pagina: 1 ... 37 ... 68 Laatste

Let op:
Discussie over Android games moeten in het Android Games topic.

Aanbiedingen van Apps kunnen bekeken worden via: Google Play: AppSales. Best Apps on Sale.

Vragen om apps mag, maar alleen als je aangeeft wat je zelf al gevonden en geprobeerd hebt. Korte oneliners e.d. zijn dus niet de bedoeling.