Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:10

Rhapsody

In Metal We Trust

Werkt prima moet ik zeggen :-)
Op een telefoon is het sowieso even aanprutsen met het verschil in resolutie, maar toch.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:21

Xtremelead

powered by E-MU

Werkt hier ook perfect. Eindelijk een gratis app met rd gateway support _/-\o_
En zo te zien ook remote apps

[ Voor 16% gewijzigd door Xtremelead op 18-10-2013 13:26 ]

Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:45
insaniteit schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 12:34:
Maar hoe werkt ie? Vind niet echt een duidelijke uitleg
Met het plusje een remote computer toevoegen (credentials en ip) en gaan met die banaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Deze Remote Desktop app van MS werkt idd prima. Sommige toetsen van m'n Transformer toetsenbord werkten niet lekker in andere RDP apps, maar bij deze lijkt het prima te werken allemaal.

Heb alleen nog geen optie gevonden om in een andere resolutie te werken dan native. Bij de tablet is dat geen probleem, maar een full HD Windows desktop op 4.7" op m'n telefoon is niet werkbaar. Zoomen kan, maar ik had liever een optie om bijv in te loggen met een lagere resolutie, net als met de desktop RDP client. Moet je nog steeds zoomen, maar iig minder.

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mative
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-08 20:50
Lekenvraag:
Welke app werkt met de veiligste protocollen?
Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.

@Bartske
Daarom zette er ook 'lekenvraag' bij, ik heb er totaal geen kaas van gegeten (technisch en kwa ervaring).
Ze kunnen me theoretisch van alles wijsmaken over bepaalde protocollen of encryptie. Dat zegt nog weinig over de betrouwbaarheid in de echte wereld.

Ik hoor het graag 'from the horses mouth' zogezegd :), van gebruikers die ervaring hebben in het werken met de verschillende apps, weten of er gevaarlijke bugs of leaks zijn(geweest) en of ze gebruik maken van eventuele encryptie of andersoortige standaarden waar de NSA mogelijk een vinger in de pap heeft.

[ Voor 74% gewijzigd door Mative op 18-10-2013 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:04
Mative schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 21:43:
Lekenvraag:
Welke app werkt met de veiligste protocollen?
Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.
Als je de description nou eens zou lezen:
+ Secure connection to your data and applications with breakthrough Network Layer Authentication (NLA) technology
quote van wikipedia:
Advantages[edit]

The advantages of Network Level Authentication are:
It requires fewer remote computer resources initially, by preventing the initiation of a full remote desktop connection until the user is authenticated, reducing the risk of denial-of-service attacks.
It allows NT Single sign-on (SSO) to extend to Remote Desktop Services.
Disadvantages[edit]

No support for other credential providers
Like any SSO scheme, suffers from the 'keys to the castle' problem.
To use Network Level Authentication in Remote Desktop Services, the client must be running Windows XP SP3 or later, and the server must be running Windows 7 [2] or Windows Server 2008.
Support for RDP Servers requiring Network Level Authentication needs to be configured via registry keys for use on Windows XP SP3.
Not possible to log on and change password when "User must change password at next logon" is enabled on the user account.
Requires "Access this computer from the network" privilege, which may be restricted for other reasons.
References
Wikipedia: Network Level Authentication

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben eens benieuwd hoe Nova er binnenkort zal gaan uitzien. Zouden ze de 4.0/4.1/4.2/4.3 of de nieuwe KitKat Google experience launcher nabootsen? Vind KitKat er met dat wit en nieuwe icons echt wel prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een app (of xposed mod oid) om ervoor te zorgen dat je notificatie bar altijd zichtbaar is, in fullscreen apps? Het gaat hier om een HTC One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:33
Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 22:28:
Ik ben eens benieuwd hoe Nova er binnenkort zal gaan uitzien. Zouden ze de 4.0/4.1/4.2/4.3 of de nieuwe KitKat Google experience launcher nabootsen? Vind KitKat er met dat wit en nieuwe icons echt wel prachtig.
Nova doet niks met de icons in de notificatie balk, dus die zullen bij stock jb gewoon altijd blauw blijven en bij stock kk wit., onafhankelijk van de launcher. De app icons staan ook los van de launcher tenzij er een icon pack bij komt, maar er zijn bij kk gewoon wat aangepaste apps met nieuwe icons.
Een transparante navigatie en notificatie balk wordt al door nova ondersteunt(als dat in de rom zit)

Kort om, nova zal er niet anders uitzien, maar android wel.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/t5QIKieJzp73FEmlK8tqDlCj/medium.jpgDit is Nova op 4.1.2

[ Voor 82% gewijzigd door AllSeeyinEye op 18-10-2013 23:42 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Met een custom rom/theme/mod/skin en een icon pack :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Prulleman schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 00:00:
Met een custom rom/theme/mod/skin en een icon pack :)
Helemaal correct.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-09 22:06

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Ik zoek 'n app of manier om snel m'n screen scale te veranderen (d.m.v. preset/shortcut). Ik heb 'n android stick die ik in 2 verschillende tv's gebruik en daarbij moet de scale aangepast worden (anders heb ik of zwarte balken of 'n deel valt weg).

Ik heb 'n snelkoppeling naar 't schermmenu gevonden, maar zoek eigenlijk iets waar ik nog wat minder handelingen voor nodig heb.

Iemand 'n idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Tasker...??

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-10 14:32
Is er een soort app zoals Viper4Android / DSP manager dat je van de Play store kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn vriendin wil een smartphone galaxy S plus ( android 2.3 ) gaan gebruiken om met mij te kunnen whatsappen .
maar ze wil hiervoor geen extra mobiel internet abbo afsluiten.

bij het gebruik van whatsapp zal ze dus buiten haar belbundel MB"s gaan verbruiken.
dit is geen probleem , maar ik wil niet dat het overige internet verkeer op de achtergrond ook MB's gaat verbruiken.

het lijkt me onmogelijk om via een instelling alle internetverkeer uit te zetten behalve whatsapp.
maar ik dacht misschien is er wel een app die dit kan .
is er wellicht iemand hier die zo"n app gebruikt ?

telefoon is niet geroot , liefst een app uit de playstore

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2013 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:26
Verwijderd schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 20:29:
mijn vriendin wil een smartphone gaan gebruiken om met mij te kunnen whatsappen .

bij het gebruik van whatsapp zal ze dus buiten haar belbundel MB"s gaan verbruiken.
dit is geen probleem , maar ik wil niet dat het overige internet verkeer op de achtergrond ook MB's gaat verbruiken.
het lijkt me onmogelijk om via een instelling alle internetverkeer uit te zetten behalve whatsapp.
Als de telefoon geroot is kan je DroidWall gebruiken: Google Play: DroidWall - Android Firewall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Knamix schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 20:18:
Is er een soort app zoals Viper4Android / DSP manager dat je van de Play store kan halen?
Al gezocht op: 'DSP' of 'equlizer' ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-10 22:32
mijn vriendin wil een smartphone gaan gebruiken om met mij te kunnen whatsappen .

Vanaf android 4.0 kan je op de achtergrond dataverkeer uitzetten, maar daarmee kan ik niet garanderen dat hij echt niets anders doet dan whatsappen. Volgens mij kan je echt core functies van android niet echt uitzetten.

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
dutchgio schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 20:44:
[...]

Al gezocht op: 'DSP' of 'equlizer' ?!
Ja maar ik zoek toch echt de functies wat je ook heb in de twee eerder genoemde apps.

De meeste zijn alleen maar lage/midden en hoge tonen veranderen... Ik zoek toch echt meer functionaliteit zoals viper4Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Knamix schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 21:02:
[...]

Ja maar ik zoek toch echt de functies wat je ook heb in de twee eerder genoemde apps.

De meeste zijn alleen maar lage/midden en hoge tonen veranderen... Ik zoek toch echt meer functionaliteit zoals viper4Android
Dan heb je toch echt root nodig, al dan niet een custom rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
dutchgio schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 21:04:
[...]

Dan heb je toch echt root nodig, al dan niet een custom rom.
Root heb ik ook gewoon maar DSP Manager geeft me errors en Viper4Android werkt bij mij gewoon niet..

Vandaar misschien een alternatieve equaliser? :) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Daar moet 't eigenlijk wel mee lukken natuurlijk. Ik zal eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maardiweb schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 20:48:
[...]

Vanaf android 4.0 kan je op de achtergrond dataverkeer uitzetten, maar daarmee kan ik niet garanderen dat hij echt niets anders doet dan whatsappen. Volgens mij kan je echt core functies van android niet echt uitzetten.
heb helaas een galaxy s plus met android 2.3 ( niet geroot)
ik weet dat je veel uit kunt zetten op de achtergrond , maar heb het liefst alles uitstaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:17
Ben opzoek naar een launcher die alleen Android laat zien zonder,
schil van een fabrikant, welke moet ik hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Albert020 schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 17:25:
Ben opzoek naar een launcher die alleen Android laat zien zonder,
schil van een fabrikant, welke moet ik hebben ?
Nova of Apex launcher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 10:34:
[...]

heb helaas een galaxy s plus met android 2.3 ( niet geroot)
ik weet dat je veel uit kunt zetten op de achtergrond , maar heb het liefst alles uitstaan
Dan zul je moeten rooten, en een firewall installeren
Google Play: AFWall+ ( Android Firewall + )

Deze kan je per app aangeven of hij wel of niet mag connecten en zelfs op basis van wifi / mobiel ( + roaming ) instellen.

Alles uit, behalve ... X moet dan werken

Anders deze : https://play.google.com/s...h?q=firewall&c=apps&hl=nl
Maar of dat echt werkt, weet ik dus niet

[ Voor 8% gewijzigd door FreshMaker op 20-10-2013 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michele_M_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-01-2024
mijn vriendin wil een smartphone galaxy S plus ( android 2.3 ) gaan gebruiken om met mij te kunnen whatsappen .

telefoon is niet geroot , liefst een app uit de playstore
Met juice defender ultimate kun je volgens mij de achtergrond sync per app instellen. Niet bij de gratis versie maar de betaalde versie.
Wie weet is dat wat voor je? :*)

Google Play: JuiceDefender Ultimate

Google Play: JuiceDefender Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreshMaker schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 18:26:
[...]

Dan zul je moeten rooten, en een firewall installeren
Google Play: AFWall+ ( Android Firewall + )

Deze kan je per app aangeven of hij wel of niet mag connecten en zelfs op basis van wifi / mobiel ( + roaming ) instellen.

Alles uit, behalve ... X moet dan werken

Anders deze : https://play.google.com/s...h?q=firewall&c=apps&hl=nl
Maar of dat echt werkt, weet ik dus niet
zo'n firewall is inderdaad wat ik zoek , probleem is dat ik liever de telefoon niet root.
zal eens verder onderzoek doen naar firewalls
Michele_M_ schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 15:43:
[...]

Met juice defender ultimate kun je volgens mij de achtergrond sync per app instellen. Niet bij de gratis versie maar de betaalde versie.
Wie weet is dat wat voor je? :*)

Google Play: JuiceDefender Ultimate

Google Play: JuiceDefender Plus
is niet helemaal wat ik in gedachte had , maar misschien het proberen waard als de internet kosten echt te hoog worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Voor de gebruikers die echt niet kunnen wachten.

De PlayStore voor Android 4.4 is gelekt.
Via sideload al te installeren.

http://phandroid.com/2013...r-now-available-download/

[ Voor 31% gewijzigd door Donstil op 22-10-2013 00:52 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 12:21
In Google maps heb je de mogelijkheid om kaarten voor offline gebruik op te slaan. Onlangs heb ik al een stuk of 6 kaarten opgeslagen. Deze zijn ongeveer 85 mb per stuk. Alleen, ik kan niet vinden waar android deze kaarten opslaat.
Weet iemand misschien in welke map deze kaarten opgeslagen worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Iemand een idee waarom er plots iets van KPN/Hi in de Playstore staat? Ik heb zelf overigens SimYo.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QmhUxWnoCH4EHoTgoSSHsY86/medium.jpg

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aanbevelingen van apps van Hi/KPN gok ik? Ik heb daar 'Editors choice' staan...
Bij 'categories' staat bij mij bijvoorbeeld 'Sony Select', 99,9% zekerheid omdat ik 'n Sony heb :p

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiigara
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Vraag over de Microsoft Remote Desktop app:

Ik krijg 't niet aan de praat; verscheidene guides geprobeerd. Probeer te linken met m'n desktop (Win7 Ult); verbindingen met NLA staat aan. Local IP in app ingevoerd (zit op thuisnetwerk) en wil inloggen met m'n accountcredentials, maar ik loop tegen een 'NLA Logon' scherm op m'n Nexus 4 aan dat m'n creds niet wil accepteren.

Ideeën?

Roses are red, my screen is blue. I may have deleted system32...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
CLB schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:52:
Aanbevelingen van apps van Hi/KPN gok ik? Ik heb daar 'Editors choice' staan...
Bij 'categories' staat bij mij bijvoorbeeld 'Sony Select', 99,9% zekerheid omdat ik 'n Sony heb :p
Bij mij staat er 'keuze van de redactie' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
pven schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:50:
Iemand een idee waarom er plots iets van KPN/Hi in de Playstore staat? Ik heb zelf overigens SimYo.

[afbeelding]
SimYo zit op KPN netwerk. Google herkent je netwerk en geeft dus ook aparte apps van je provider weer. Ik gok dus dat ze Simyo niet los herkennen (of zie je in de play store op een desktop pc wel simyo staan? Bij mij staat er KPN terwijl ik Hi heb). Bij mij is dit al veel langer zo trouwens, volgens mij beetje tegelijk gekomen met het betalen per telefoonrekening. Misschien kan jij dit nu ook?

Edit: Nog even crosspostje uit het aanbiedingen topic:

Swiftkey is ALLEEN VANDAAG in de aanbieding (50%): Nu dus €1.99 Google Play: SwiftKey Keyboard

[ Voor 14% gewijzigd door Maardiweb op 22-10-2013 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-10 23:46

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Aloysxda schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:33:
In Google maps heb je de mogelijkheid om kaarten voor offline gebruik op te slaan. Onlangs heb ik al een stuk of 6 kaarten opgeslagen. Deze zijn ongeveer 85 mb per stuk. Alleen, ik kan niet vinden waar android deze kaarten opslaat.
Weet iemand misschien in welke map deze kaarten opgeslagen worden ?
in /sdcard/Android/Data/com.google.android.apps.maps/cache

Meestal wordt data opgeslagen op de sd-kaart als dat kan, in een submap van /Android of /data, met daarin een map met de naam van het pakket. Meestal zit de app-naam wel herkenbaar in die pakket-naam. Als dat niet zo is kan je de app opzoeken in de Play Store en kijken wat daar voor pakketnaam staat. Voor maps is het bijvoorbeeld:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.maps

[ Voor 35% gewijzigd door gwystyl op 23-10-2013 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10 19:33

greatgonzo

schit-te-rend!

zoals bekend is 3G een redelijke energievreter. En voor mij thuis of op het werk niet noodzakelijk, aangezien mijn telefoon dan aan de WIFI hangt.

Weet iemand of er appjes zijn die automatisch naar 2G schakelen onder WIFI, en naar 3G op het moment dat je dit niet meer hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
greatgonzo schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 13:23:
zoals bekend is 3G een redelijke energievreter. En voor mij thuis of op het werk niet noodzakelijk, aangezien mijn telefoon dan aan de WIFI hangt.

Weet iemand of er appjes zijn die automatisch naar 2G schakelen onder WIFI, en naar 3G op het moment dat je dit niet meer hebt?
Dit gebeurt sowieso al.
Het 3G/HSDAP icoontje verdwijnt toch als je wifi verbonden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
ja, maar dat icoontje is voor je dataverbinding, je kan ook voor bellen kiezen tussen 3g en 2g (gsm), waarbij 2g bij matig bereik minder stroom nodig heeft om de connectie met de zendmasten in stand te houden.

Ik denk dat je dit moet zoeken in battery save apps of tasker.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Prulleman schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 13:56:
ja, maar dat icoontje is voor je dataverbinding, je kan ook voor bellen kiezen tussen 3g en 2g (gsm), waarbij 2g bij matig bereik minder stroom nodig heeft om de connectie met de zendmasten in stand te houden.

Ik denk dat je dit moet zoeken in battery save apps of tasker.
Tasker

Wifi connected > data connection set off
En als exit task: data connection set on

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

dutchgio schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:29:
[...]

Tasker

Wifi connected > data connection set off
En als exit task: data connection set on
Dit, daarbij heb ik ook nog:
screen off -> data connection 2g
exit task screen on -> data connection 3g preferred.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een leuke racegame voor mijn XTZ (Xperia Tablet Z). Deze kan wel wat aan dus wil ik daar nu ook gebruik van maken. Asphalt 8 ziet er echt episch uit, maar jammer genoeg is deze blijkbaar niet compatibel met de tablet (terwijl de 7 wel compatibel is). Op mijn S3 daarentegen kan ie wel. Ik heb echt wel 89 cent over, maar dan wil ik wel de nieuwste variant :X
Real Racing 3 vind ik wel mooi enzo, maar de gameplay vind ik niet super.
Weten jullie nog gratis/goedkope racegames?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De gameplay van real racing 2 wordt over het algemeen beter gevonden. Kortere wachttijden ook, niet zoveel poespas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die heb ik nog op iPad gespeeld, maar volgens de Play Store zijn er problemen met opstarten enzo dacht ik. (3.3/5 in de Play Store) Ook kost die een aardige duit meer.
Algemeen heb ik liever wat arcade achtig zoals Asphalt, maarja... Ik ga niet de 7 kopen als de 8 al uit is.

Is het mogelijk om Asphalt 8 toch op mijn XTZ te spelen met behulp van de .apk ofzo? (als ik die koop op mijn S3) of is dit eerder riskant voor mijn tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:48
Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 17:09:
Is het mogelijk om Asphalt 8 toch op mijn XTZ te spelen met behulp van de .apk ofzo? (als ik die koop op mijn S3) of is dit eerder riskant voor mijn tablet?
Kwaad kan zoiets natuurlijk zelden. Doet het prima, doet het brak, doet het niet. Meer is er eigenlijk niet :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen ontploffingsgevaar dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Mja of je moet heel toevallig boven boven onder onder links links rechts rechts B A swipen, dan doomed :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 12:21
gwystyl schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 08:36:
[...]

in /sdcard/Android/Data/com.google.android.apps.maps/cache

Meestal wordt data opgeslagen op de sd-kaart als dat kan, in een submap van /Android of /data, met daarin een map met de naam van het pakket. Meestal zit de app-naam wel herkenbaar in die pakket-naam. Als dat niet zo is kan je de app opzoeken in de Play Store en kijken wat daar voor pakketnaam staat. Voor maps is het bijvoorbeeld:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.maps
Bedankt voor je hulp. Gisteren heb ik maps geupdate naar de nieuwste versie. Bij de oude versie kon je offline kaarten opslaan tot ongeveer 86 mb.
Bij deze nieuwe versie kun je meer kaarten opslaan, maar hebben een max. groote van ongeveer 9 mb.
De kaarten worden opgeslagen in de mappen zoals jij omschrijft. De kaart bestanden heten
cache_vts_gmm.
Wellicht hebben meer tweakers hier wat aan, als iemand een keer de boel wil opruimen. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Eric_Cantona schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 15:26:
[...]

Waar forceer jij tasker om 2g te gebruiken dan?
De mobile data 2g/3g optie is mij niet beschikbaar, en mobile data zelf kan alleen aan of uit gezet worden via 'mobile data connection'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Via net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Ja dat snap ik, maar de optie net > 2g/3g is rood en kan ik niet selecteren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Hmm vreemd, bij mij werkt 't wel op m'n SIII en hiervoor op m'n Galaxy Nexus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:15
Eric_Cantona schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 15:26:
[...]

Screen off && mobiel internet aan -> Data connection 2g?

anders gaat je telefoon over op 2g, als je thuis op de wifi zit en je zet je scherm uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:20
Er wordt beweerd dat Duitse Googplay codes ingewisseld kunnen worden in de Nederlandse store. Kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Dacuuu schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 08:36:
[...]

Screen off && mobiel internet aan -> Data connection 2g?

anders gaat je telefoon over op 2g, als je thuis op de wifi zit en je zet je scherm uit?
Dat heb ik wel zo ingesteld ja, mijn bundel is groot genoeg en dan heb ik sneller contact met de Google-servers. Anders blijft 't geheel bij mij langer grijs .. Maar dat is te omzeilen door 'n wifi-task te maken, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haplo500
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ryan_ schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 09:48:
Er wordt beweerd dat Duitse Googplay codes ingewisseld kunnen worden in de Nederlandse store. Kan iemand dit bevestigen?
Ja, dat kan ik bevestigen. Gisteren bij de Duitse drogist een kaartje gekocht voor mijn zoontje. Hoef ik niet mijn creditcard aan zijn account te koppelen. Gisteravond ingewisseld via de Play-store app en al een eerste aankoop gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
haplo500 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 14:21:
[...]

Ja, dat kan ik bevestigen. Gisteren bij de Duitse drogist een kaartje gekocht voor mijn zoontje. Hoef ik niet mijn creditcard aan zijn account te koppelen. Gisteravond ingewisseld via de Play-store app en al een eerste aankoop gedaan.
Ah, top. Dankjewel voor de bevestiging. Ga ik even opzoek naar een Duitse webshop die iDeal accepteert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Samsung Galaxy S3 met een custom ROM: CM

Alleen heb ik nu de standaard galerij app die mijn video's afspeelt die ik helemaal niet fijn vind! (TIP voor CM sowieso)

Weet er iemand een fijne videospeler, ik heb er meerdere probeert maar vond er geen een echt fijn. VLC heb ik langer gebruikt, maar die laat de video's niet zo goed zien dus wil iets anders.

Is er trouwens bijvoorbeeld ook de standaard die van Samsung te downloaden? Ik vond de videoplayer van Stock s3 super! kan ik die nog downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 15:09:

Is er trouwens bijvoorbeeld ook de standaard die van Samsung te downloaden? Ik vond de videoplayer van Stock s3 super! kan ik die nog downloaden?
Dat kan, door een Samsung based rom te downloaden en de apk uit de zip te halen. Hij zal alleen op CM niet werken, want je hebt samsungs framework nodig voor die app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
mx player, bs player, archos, dat zijn wel de meest populaire

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:57
Prulleman schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 15:35:
mx player, bs player, archos, dat zijn wel de meest populaire
Mijn keuze is MX Player. Deze vreet alles en speelt alles zonder enige hapering oid af. Wel een 'maar'...onder (de huidige) 4.3 roms werkt de HW+ decoder setting (nog) niet. Echter dat is (op mijn toestel) een kleinigheid, want ik merk weinig verschil tov HW+. Kan wel zijn dat er dan meer accu wordt verbruikt. En het zal zeker in een nieuwe versie van MX Player zijn opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Leuke Android-app waar je de laatste series en films kan bekijken in hoge kwaliteit!

o.a. Pacific Rim, Walking dead, Family guy, White house down etc.

www.show-box.me

vergeet niet om onbekende bronnen aan te vinken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Knamix schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 18:35:
Leuke Android-app waar je de laatste series en films kan bekijken in hoge kwaliteit!

www.show-box.me

Unis video ziet er misschien minder mooi vormgegeven uit, maar doet hetzelfde.
Gewoon in de playstore te vinden, in plaats van een of andere .ru website..

[ Voor 8% gewijzigd door dutchgio op 24-10-2013 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
dutchgio schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 18:43:
[...]

Unis crasht op de Nexus7 2013 .. helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
dutchgio schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 18:43:
[...]

Het is ook maar een optie ;)

Ik zeg niet dat jullie het "moeten" downloaden...

Unis crasht ook op mijn toestel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrogant
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-10 16:58

Arrogant

S.F.W.

Knamix schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 18:35:

www.show-box.me

Top app die ik al een tijdje gebruik. Vergelijkbaar met (en volgens mij ook van dezelfde makers van) MovieBox voor (jailbroken) iOS.

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Arrogant schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 19:30:
[...]

Top app die ik al een tijdje gebruik. Vergelijkbaar met (en volgens mij ook van dezelfde makers van) MovieBox voor (jailbroken) iOS.
Daar moest ik ook even aan denken, site lay-out ziet er hetzelfde uit.

@hierboven
Bij mij doet Unis het lekker wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Er is een nieuwe update voor Google Play: ING Bankieren:
Wat is er nieuw?
• iDEAL-betalingen doen met de app
• Uw pasgebruik wijzigen naar ‘Wereld’ voor gebruik buiten Europa
Beide wijzigingen vind ik er nuttig. _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 02-10 23:46

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik snap de functie iDeal via mobiel bankieren niet? betekent dat dat je op je mobiel een site kan bezoeken en als je dan met iDeal moet betalen, dat dan de ING app geopend wordt oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Dat doet de Rabo app ook, tenminste als je de optie geactiveerd hebt in de app via de Random Reader.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-10 12:11
Ah, top. Dankjewel voor de bevestiging. Ga ik even opzoek naar een Duitse webshop die iDeal accepteert :)
Als je hem vind, houd ik mij aanbevolen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
GroeneThee schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 09:59:
[...]

Als je hem vind, houd ik mij aanbevolen :)
Tot nu toe geen succes helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Je kan bij Amazon.de tegoed kopen voor de Playstore, maar dan betaal je meer dan wat het waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
pven schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:09:
Je kan bij Amazon.de tegoed kopen voor de Playstore, maar dan betaal je meer dan wat het waard is.
Helaas geen iDeal optie. Het is wel mogelijk om een Amazon Gift Card te kopen (je betaald dan 99 cent extra) en zo met je tegoed te betalen. Eigenlijk belachelijk dat het zo moet en zo lang moet duren allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
http://googlegiftcard.nl/ wil ze in Nederland gaan verkopen, maar kan nog niets leveren. Op die site staat zelfs dat giftcards uit andere landen hier niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
pven schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:35:
http://googlegiftcard.nl/ wil ze in Nederland gaan verkopen, maar kan nog niets leveren. Op die site staat zelfs dat giftcards uit andere landen hier niet werken.
Zodra google ze in Nederland uitrolt kun je ze waarschijnlijk ook wel bij de lokale supermarkt kopen.
Of in de Google playstore zelf, als google die ook eens uitrolt..
Of gewoon iDeal in de playstore app :(

Opties zat, het is alleen aan google om er even 1 te implementeren...

[ Voor 19% gewijzigd door dutchgio op 25-10-2013 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Laatst online: 13-09 11:57
pven schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 08:47:
Er is een nieuwe update voor Google Play: ING Bankieren:

[...]

Beide wijzigingen vind ik er nuttig. _O_
+ Malware toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
???
Misschien moet je even wat meer informatie geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Smultie schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:29:
???
Misschien moet je even wat meer informatie geven?
Zie paar reacties in de Play Store. Sommige virus scanners triggeren en verwijderen de app resoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Bij Whatsapp ook al.
Gaat goed met Google play.... Ook al niet meer veilig voor 'betrouwbare' apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
dutchgio schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:31:
Bij Whatsapp ook al.
Gaat goed met Google play.... Ook al niet meer veilig voor 'betrouwbare' apps?
Betrof het bij WA geen false positive dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
De Aviate omder de lockscreens, Cover genaamd, komt binnenkort uit voor android:

"No more fumbling through screens of apps to find the one you’re looking for. Cover learns when and where you use different apps and puts them on your lockscreen for easy access."

YouTube: Cover - The right apps at the right time

https://www.coverscreen.com

Tips voor het aanvragen:
In het filmpje zie je meermaals een Galaxy S4 en den HTC One voorbijkomen.
Tijdens het registreren moet je aangeven welk toestel je hebt. Het zou mogelijk kunnen helpen om 1 van deze 2 toestellen te selecteren, want daar testen ze dus zelf de app ook op ;)
iOcean stond er sowieso niet bij, en met het selecteren van 'others' kom je vast niet als eerste in de rij voor een beta-test. ;)
De resolutie is hetzelfde dus een S4 of One versie zou bij mij wel moeten werken :o
En of je een pincode/patternlock gebruikt heb ik ook aangegeven van niet: die mogelijkheid is met Cover niet terug te zien, waardoor ze daar mogelijk ook hun keuze voor testers op aanpassen.

Pure speculatie van mijn kant, maar het zou best wel eens kunnen helpen. ;)

[ Voor 48% gewijzigd door dutchgio op 26-10-2013 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Laatst online: 10:38
Die had ik ook gezien ja, ziet er aardig uit.

Ik hoop eigenlijk dat Aviate zelf ook met een lockscreen komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Joster schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 22:34:
Die had ik ook gezien ja, ziet er aardig uit.

Ik hoop eigenlijk dat Aviate zelf ook met een lockscreen komt..
Gebruik je Aviate ook daadwerkelijk?

Ik kreeg een aantal weken geleden mijn invite waarmee ik erg blij was, helaas hield ik het niet echt lang vol. Het voelde toch allemaal een beetje aan als een beperking op het "vrije" android.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Laatst online: 10:38
Ik vind het een totaal andere beleving en vooralsnog vind ik het die waard. Moet nog wel zien of ik hier ook echt bij ga blijven maar ik vind het echt wel iets heel gaafs hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleempje met de Gmail app. Ik heb dus ingesteld dat Gmail al mijn Hotmail (outlook.com) mails moet ophalen. Dit gebeurt denk ik ook, want als ik de app open staan die er (de mails die naar mijn hotmail zijn verstuurd). MAAR ik heb in de app push ingesteld en krijg dus mooi push meldingen voor mijn Gmail mails, maar voor de opgehaalde Hotmail mails krijg ik geen push. Ligt dit aan een instelling of kan ik dit gewoon niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Heb je in Gmail ingesteld dat deze je Hotmail ophaalt? Als in je hebt je username en wachtwoord aan Gmail gegeven? Je zou dan kunnen kijken of je het andersom kan doen, dat Hotmail alle mail doorstuurt naar je Gmail (kan via instellingen), dat werkt wellicht wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Is er ook een camera app die je een foto 'horizontaal' laat maken, terwijl je de telefoon gewoon 'verticaal' vasthoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maardiweb schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 23:30:
Heb je in Gmail ingesteld dat deze je Hotmail ophaalt? Als in je hebt je username en wachtwoord aan Gmail gegeven? Je zou dan kunnen kijken of je het andersom kan doen, dat Hotmail alle mail doorstuurt naar je Gmail (kan via instellingen), dat werkt wellicht wel :)
Moet ik dan het ophalre van mijn hotmail apps door gmail afzetten of maakt dit niet veel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17:41
RekZ schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 23:32:
Is er ook een camera app die je een foto 'horizontaal' laat maken, terwijl je de telefoon gewoon 'verticaal' vasthoudt?
Lijkt me niet mogelijk omdat de camera sensor dan verkeerd staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:53
Verwijderd schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 23:44:
[...]

Moet ik dan het ophalre van mijn hotmail apps door gmail afzetten of maakt dit niet veel uit?
Ik heb hotmail ingesteld om alles naar gmail te forwarden, door gmail ophalen maakt dan niet meer uit, want voordat gmail checkt of er bij hotmail nieuwe mail is, heeft hotmail het al doorgestuurd. Je krijgt in de gmail app dan ook gewoon notificaties
(niet vergeten je hotmail spam folder soms te checken, de spamcheck zit voor de duurstuur optie...)

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
RekZ schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 23:32:
Kan wel, als je automatische schermrotatie uitzet. Instellingen > weergave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Maardiweb schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 12:14:
Kan wel, als je automatische schermrotatie uitzet. Instellingen > weergave
Dat werkt hier i.i.g. niet. In beide gevallen is het resultaat gewoon een portrait foto. Hetgeen niet onlogisch is aangezien je je toestel ook gewoon in portrait vast hebt. Waarom zou de camera dan opeens landscape zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Ja eigenlijk is het enige verschil dat je de foto niet een kwartslag hoeft te draaien, maar voor de rest is er inderdaad weinig verschil. Een camera heeft een bepaalde beeldverhouding die niet even kan veranderen ofzo. Je zou een panoramafoto kunnen maken in portrait als je er wat meer op wilt krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Maardiweb schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 13:49:
Ja eigenlijk is het enige verschil dat je de foto niet een kwartslag hoeft te draaien, maar voor de rest is er inderdaad weinig verschil. Een camera heeft een bepaalde beeldverhouding die niet even kan veranderen ofzo. Je zou een panoramafoto kunnen maken in portrait als je er wat meer op wilt krijgen?
Da's onzin, want je kan in nagenoeg iedere camera app de beeldverhouding veranderen. Verder heeft ook iedere camera app een geforceerde auto rotate, zodat je die met behulp van bijvoorbeeld Xposed app settings zou moeten onderdrukken of wijzigen. Ten slotte zal, zoals BP al aangegeven heeft, het kompas van de telefoon in de exif informatie opslaan wat de positie van de foto is of zou moeten zijn, zodat je ook daarmee in de knoop komt mocht je geforceerd de rotatie wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seeKo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-02 13:49
Vandaag of gisteren een Spotify update gehad en nu herkend hij mijn muziek niet meer die ik op externe sd had staan (in de oude app kon je dat aangeven bij het inlogscherm). Nog meer mensen daar problemen mee en enig idee hoe ik dat terug instel?
Pagina: 1 ... 28 ... 68 Laatste

Let op:
Discussie over Android games moeten in het Android Games topic.

Aanbiedingen van Apps kunnen bekeken worden via: Google Play: AppSales. Best Apps on Sale.

Vragen om apps mag, maar alleen als je aangeeft wat je zelf al gevonden en geprobeerd hebt. Korte oneliners e.d. zijn dus niet de bedoeling.