Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:53

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Wel gelezen, maar ik heb wel wat moeite met het jargon vooral het onderscheid wat al die verschillende dingen inhouden (zoals bijvoorbeeld AudioOut_2 die bij mij veel verbruikt). Misschien is het voor de meeste in deze thread gesneden koek, maar niet voor mij. Ik heb het nog een keer doorgenomen en ik zie dat ik ook met name 'process' verkeerd geïnterpreteerd had (processor ipv processen).

Ik had het denk ik wat anders verwacht, maar ik zie nu in ieder geval per app een overzichtje dus we zijn al weer een stap verder. Ik zie wel per app een aantal seconde (meer is slechter) bij de wakelock/kernel lock, maar zoals al eerder gezegd had ik een mooie koppeling aan het tijdstip gehoopt.

Bedankt voor je reactie in ieder geval!

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:21

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

rockhopper schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 14:55:
Wel gelezen, maar ik heb wel wat moeite met het jargon vooral het onderscheid wat al die verschillende dingen inhouden (zoals bijvoorbeeld AudioOut_2 die bij mij veel verbruikt). Misschien is het voor de meeste in deze thread gesneden koek, maar niet voor mij. Ik heb het nog een keer doorgenomen en ik zie dat ik ook met name 'process' verkeerd geïnterpreteerd had (processor ipv processen).

Ik had het denk ik wat anders verwacht, maar ik zie nu in ieder geval per app een overzichtje dus we zijn al weer een stap verder. Ik zie wel per app een aantal seconde (meer is slechter) bij de wakelock/kernel lock, maar zoals al eerder gezegd had ik een mooie koppeling aan het tijdstip gehoopt.

Als je de termen zoekt in het topic op XDA kun je al een aardig beeld vormen wat waarvoor gebruikt wordt. AudioOut_2 wordt bijvoorbeeld voor *alle* geluidmakende zaken gebruikt. Een beetje common sense is dus nog wel benodigd ;)

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 16:00
rockhopper schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 14:55:

Post anders eens wat bij 'kernel wakelocks' en bij 'partial wakelocks' je grootste verbruikers zijn?

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Kernel wakelocks:
wlan_rx_wake 25m15s 3,2%
PowerManagerService 22m20s 2,9%
alarm_rtc 5m33s 0,7%
wlan_ctrl_wake 3m7s 0,4%
GPS 2m3s 0,3%
alarm 1m48 0,2%
wlan_wake 44s 0,1%

partial wakelocks
AudioOut_2 14m42s 1,9%
NetworkLocationPassiveCollector 7m31s 1,0%
LVLDL 5m38s 0,7% (sygic app logo)
NetworkLocationLocator 2m31s 0,3%
SignalCollector.ScannerThread 2m7 0,3%
SignalCollector.Scanner 2m5 0,3%
*sync*_com.google.android.apps.currents (met nog een hoop tekentjes) 2m2 0,3%

Dit is vanaf een nexus 7. Nog niet het "ik zet het scherm uit en verlies 1% accu per 5 min" probleem gehad sinds installatie. Vandaag weinig gebruikt 13u tijd 100>70% 2,3%/h dus dat is allemaal acceptabel.
Ik ben in feite aan het wachten totdat de boosdoener weer eens aan de slag gaat maar omdat ik het niet makkelijk kan uitlokken is het eerder een slijtageslag.

Ik begrijp overigens ook wel dat ik met een boel zoekwerk alle verschillende termen wel terug kan halen, maar omdat ik het met een specifiek doel gebruik (en het probleem nog niet is opgetreden) heeft het niet superveel zin om al meteen alle ins&outs uit te zoeken voor mij. Als ik het probleem krijg en ik zie dat "dingetjex&y" opeens 50% verbruikt dan kan ik verder aan de slag. Begrijp me niet verkeerd ik waardeer echt alle feedback, maar ik vind het een boel werk voor iets wat bij de meeste telefoon-apps "makkelijk en overzichtelijk" is. :)

Dat gezegd hebbende wil ik nu natuurlijk wel weten wat uiteindelijk de boosdoener gaat zijn (volgens de wet van murphy komt het probleem weer terug als ik de app de-installeer) dus ik hou jullie zeker op de hoogte.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Heb je je N7 geroot? Dan kan je ook nog kijken bij het menuutje 'alarms' (moet je wel eerst root functies aanzetten in je instellingen). Dat menuutje geeft precies aan welke apps je telefoon of tab 'wakker maken' vanuit slaap. Kan heel nuttig zijn :)

Verder kan ik je, in geval van root, ook de app Greenify aanraden. Gebruik het nu een tijdje op mijn telefoon en merk toch wel een vooruitgang van mijn batterijduur. Deze app hibernate gewoon programma's waarvan ik aangeef dat ze niet op de achtergrond dingen mogen doen (zoals games en facebook enzo). Heb het idee dat het echt scheelt :)
Maar dat moet je natuurlijk nu nog niet installeren want dan kom je niet achter de boosdoener ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik ben niet geroot, maar waarschijnlijk ga ik dat binnenkort wel op m'n telefoon doen. Zoals gezegd zitten de problemen bij een onbekende boosdoener op de Nexus 7 waar ik verder tevreden over ben. Maar ik zal ook greenify eens bekijken, want langere accu-duur komt altijd van pas :)

Ik ga er verder van uit dat gezien je geen specifieke reactie geeft op de 'kernel dump' info dat er niks vreemds bij zit (ik dacht het zelf ook niet, behalve de zeer aspecifieke audio die al uitgelegd is en niet langer 'vreemd' is voor mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

Let wel dat je voor Greenify root nodig hebt ;)

De BBS info die je hebt gepost lijkt niet heel vreemd inderdaad. Misschien nog de locatieservices uitzetten. Is dit trouwens een idle-log, of heb je 'm nog wel gebruikt tussendoor?

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Maardiweb schreef op woensdag 03 april 2013 @ 09:52:
Verder kan ik je, in geval van root, ook de app Greenify aanraden. Gebruik het nu een tijdje op mijn telefoon en merk toch wel een vooruitgang van mijn batterijduur. Deze app hibernate gewoon programma's waarvan ik aangeef dat ze niet op de achtergrond dingen mogen doen (zoals games en facebook enzo). Heb het idee dat het echt scheelt :)
Maar dat moet je natuurlijk nu nog niet installeren want dan kom je niet achter de boosdoener ;)
Welk soort apps kun je zonder verlies van functionaliteit toevoegen aan Greenify? Ik neem aan apps als Whatsapp, e-mailclients en dergelijke niet. Maar bijvoorbeeld een browser, widget e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Flitsnav heeft een update gekregen, althans, een hele nieuwe app. Nu ook met trajectcontroles en de mogelijkheid om meldingen op een bepaalde, in te stellen afstand, per soort (mobiel, vast, traject) te negeren.
En ook de Vallende Sterren zijn in de app opgenomen :)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:08
rockhopper schreef op woensdag 03 april 2013 @ 10:12:
Ik ben niet geroot, maar waarschijnlijk ga ik dat binnenkort wel op m'n telefoon doen. Zoals gezegd zitten de problemen bij een onbekende boosdoener op de Nexus 7 waar ik verder tevreden over ben. Maar ik zal ook greenify eens bekijken, want langere accu-duur komt altijd van pas :)

Ik ga er verder van uit dat gezien je geen specifieke reactie geeft op de 'kernel dump' info dat er niks vreemds bij zit (ik dacht het zelf ook niet, behalve de zeer aspecifieke audio die al uitgelegd is en niet langer 'vreemd' is voor mij)
Ik zou gewoon even rustig wachten tot het probleem zich weer voordoet, en vervolgens Batstat uitlezen. Waarschijnlijk staat er dan wel een uitschieter bij en kan je simpel de oorzaak hiervan vinden... Het lijstje welke je eerder gepost hebt is namelijk gewoon 'gezond'.
Ik zou dan ook voorlopig nog even niks veranderen of gaan installeren; eerst de veroorzaker maar eens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 10:28
AllSeeyinEye schreef op woensdag 03 april 2013 @ 11:29:
Flitsnav heeft een update gekregen, althans, een hele nieuwe app. Nu ook met trajectcontroles en de mogelijkheid om meldingen op een bepaalde, in te stellen afstand, per soort (mobiel, vast, traject) te negeren.
En ook de Vallende Sterren zijn in de app opgenomen :)
Ik zet em er op. Jammer dat de menu's ed nog niet in Holo zijn maar toch een zeer bruikbare app. Ik had de oude al een keer geinstalleerd maar kan me herinneren dat die er heel erg HTC G1 uitzag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

ECiftci schreef op woensdag 03 april 2013 @ 12:03:
[...]

Ik zet em er op. Jammer dat de menu's ed nog niet in Holo zijn maar toch een zeer bruikbare app. Ik had de oude al een keer geinstalleerd maar kan me herinneren dat die er heel erg HTC G1 uitzag...
Ach, simpel, zwarte achtergrond, overzichtelijk. Meer heb je in de auto niet nodig.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Mad Marty schreef op woensdag 03 april 2013 @ 10:49:
Let wel dat je voor Greenify root nodig hebt ;)

De BBS info die je hebt gepost lijkt niet heel vreemd inderdaad. Misschien nog de locatieservices uitzetten. Is dit trouwens een idle-log, of heb je 'm nog wel gebruikt tussendoor?
Idle buiten kort wat wordfeud, mail inzien en sygic-update runnen.
Inmiddels 1d4h nu op 50% (1,8% per uur)
qua log ziet het er allemaal ongeveer hetzelfde uit, bij zowel partial als kernel wakelocks, hogere tijden maar zelfde volgorde en % ongeveer. Gisteravond wel wat meer gebruikt om te surfen en pdf te lezen.

Ik heb overigens de locatieservice aanstaan omdat ik het idee heb dat sommige location based info van widgets het anders niet zo goed doen, zonder de onbekende boosdoener gaat mn accu lang genoeg mee.

Overigens had ik net effe een 'schrik' momentje op m'n telefoon waar ik al een tijdje Go-locker op gebruik. Maar deze loopt nu erg lastig te doen en heeft me zelfs buitengesloten.
Het vreemdste was dat ik zelfs niet meer gebeld kon worden. (probeerde te unlocken via telefoon> gebeld worden) kreeg gewoon een melding van "nummer is niet beschikbaar" :? Dat gaat me echt te ver!

Tijd voor een nieuwe locker dus. Zijn er nog goede gratis alternatieven die mensen al een tijdje naar volle tevredenheid gebruiken? Ik zat al te kijken naar Nova launcher's widget locker, maar die kost geld en is waarschijnlijk overkill voor het kleine beetje edit-werk wat ik er aan doe. (plaatje, animatie)

[ Voor 6% gewijzigd door rockhopper op 03-04-2013 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:33

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Is misschien overkill maar werkt echt perfect, ik gebruik 'm al een paar jaar naar volle tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Smultie schreef op woensdag 03 april 2013 @ 11:16:
[...]

Welk soort apps kun je zonder verlies van functionaliteit toevoegen aan Greenify? Ik neem aan apps als Whatsapp, e-mailclients en dergelijke niet. Maar bijvoorbeeld een browser, widget e.d.?
Geen apps waar je pushberichten van krijgt, dus whatsapp en e-mail zeker niet. Browser kan inderdaad, widgets ligt denk ik een beetje aan de widget, maar in principe wil je niet dat die updaten als je scherm uit is, dus dat kan prima.

Ik heb zelf bijvoorbeeld maps, 9gag, candy crush, facebook, foursquare, pathé en shazam in de lijst staan. Heeft helemaal geen nut om deze apps te laten runnen als mijn telefoon idle is, dus oprotten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:43
Naar aanleiding van dit nieuwsbericht was ik eigenlijk wel benieuwd geworden welke satellieten mijn telefoon momenteel ziet en gebruikt.
Alle gps status apps geven echter enkel een 'satellite ID' als nummer, maar niet of de sateliet tot het GPS, Glonass, Beidou of Galileo systeem behoord.
Iemand een idee of er een app is die dit wel kan tonen?

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Ik heb zelf Play Store op mijn Samsung S3 staan. Mijn zus heeft pas een iets oudere Samsung van iemand overgenomen, waar nog steeds Android versie 2.xxx opstaat.

Kan zij met 2.xxx toch van Play Store gebruik maken, en zo ja: wat moet ze dan allemaal doen? Of moet ze persé haar telefoon naar Android 4.xxx updaten?

Aangezien ik haar telefoon hier niet heb, kan ik niet zelf e.e.a. uitproberen, maar wil haar wel een beetje kunnen adviseren.

Dank voor uw input.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 16:19
Ja, ze kan de store gewoon gebruiken door in te loggen met een google-account. Je krijgt alleen de apps te zijn geschikt voor versie 2.xx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

Adion schreef op woensdag 03 april 2013 @ 19:56:
Naar aanleiding van dit nieuwsbericht was ik eigenlijk wel benieuwd geworden welke satellieten mijn telefoon momenteel ziet en gebruikt.
Alle gps status apps geven echter enkel een 'satellite ID' als nummer, maar niet of de sateliet tot het GPS, Glonass, Beidou of Galileo systeem behoord.
Nee, want alle telefoons gebruiken GPS.

Nee dus :P

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:48

Koppensneller

winterrrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-09 15:48
Adion schreef op woensdag 03 april 2013 @ 19:56:

Deze heb ik ooit eens op m'n Xperia Active geïnstalleerd gehad, om te checken of ie GLONASS satellieten ziet (wat wel degelijk zo is).

'k Geloof dat de balkjes met de signaalsterkte bij GLONASS grijs gekleurd waren in deze app (en ze staan achteraan in de rij)... 'k Zie nu in de beschrijving van de app dat ze nu ook op de kaart als 'driehoekjes' worden weergegeven (tss de cirkeltjes van de gewone GPS-satellieten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

Seriously? :X Nooit geweten! |:(

Waarom noemen ze het bij elke telefoon dan GPS? O-)

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Omdat GPS voor 'normale' mensen gewoon een generieke term is geworden :)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Oh wat grappig, wist ik inderdaad ook niet.

offtopic:
Wel logisch opzich dat ze het allemaal hetzelfde noemen, net zoals dat elk navigatiesysteem tegenwoordig een TomTom heet.. Hoe heet dat ook alweer in deftig nederlands? Ik dacht eerst een personificatie maar dat is het toch niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty

Mad Marty

offtopic:
Ja, ik heb daar zo'n hekel aan, dan vraagt iemand 'hoe doe je zus en zo op een iPad', en dan leg je het uit, blijkt dat ze een Android-tablet hebben :X |:(

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Laatst online: 14:43
dvraemdo schreef op woensdag 03 april 2013 @ 23:50:
'k Geloof dat de balkjes met de signaalsterkte bij GLONASS grijs gekleurd waren in deze app (en ze staan achteraan in de rij)... 'k Zie nu in de beschrijving van de app dat ze nu ook op de kaart als 'driehoekjes' worden weergegeven (tss de cirkeltjes van de gewone GPS-satellieten).
Thanks, had ook al eens in de Location API gekeken wat google teruggeeft, en veel meer dan het sattelietnummer lijkt er dus niet in te zitten.
Deze app lijkt dan ook gewoon alle sattelieten boven nummer 30 als driehoek weer te geven en degene tot 30 als cirkel.
Mijn satteliet-id's gaan echter tot 83 ofzo, dus ik vermoed dat het niet enkel Glonass maar ook Beidou is dat ondersteund word (is een recente chinese telefoon)

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-01-2024
Mad Marty schreef op donderdag 04 april 2013 @ 09:44:
offtopic:
Ja, ik heb daar zo'n hekel aan, dan vraagt iemand 'hoe doe je zus en zo op een iPad', en dan leg je het uit, blijkt dat ze een Android-tablet hebben :X |:(
offtopic:
Heel fijn idd. Net als dat de buurvrouw laatst vroeg hoe iets met terreinrijden ofzo op haar Jeep werkte. Bleek ze een fwd Hyunday iX35 te hebben... :X

Wat is een goede rss-app die wel rss-feeds herkent als je de link opent? Gebruik atm gReader, maar als ik via een site naar de rss-feed ga krijg ik de xml-source te zien. Of is dit gewoon een faal van Chrome?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Je weet dat google er straks mee stopt hè? De officiele reader van google doet het een feedly ook.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
Ik weet dat google er mee stopt idd. De app gaat er ook vanaf zodra ik een goed alternatief heb. ;) Misschien is feedly dat wel idd. Ga het eens proberen, dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Laatst online: 13-05-2021
Autofan1985 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 16:14:
Ik weet dat google er mee stopt idd. De app gaat er ook vanaf zodra ik een goed alternatief heb. ;) Misschien is feedly dat wel idd. Ga het eens proberen, dank je.
Er loopt ook een draadje hier met alternatieven. Hoe dan ook kan Chrome/Android het wel gewoon :)

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 21:38
Ik ben op zoek naar een app waarmee ik op afstand via mijn tablet video bestanden van mijn homeserver kan bekijken. Dus dat het videobestand naar mijn tablet gestreamd wordt, van buiten het netwerk wel te verstaan. Ik wil dus niet van te voren een aantal bestanden in Skydrive of dropbox zetten, maar gewoon ten alle tijden mijn video bestanden op afstand op mijn tablet kunnen bekijken.

Teamviewer is heel fijn om de computer op afstand te bedienen, maar video bestanden bekijken gaat niet zo lukken. Ik dacht dat UniQXcess uitkomst ging bieden, maar zodra ik de windows versie wilde installeren op de computer bleek dat de link dood is en online kan ik het bestand zo ook niet vinden.

Heeft iemand een tip ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 21:56
Steefmeister schreef op donderdag 04 april 2013 @ 23:23:
Ik ben op zoek naar een app waarmee ik op afstand via mijn tablet video bestanden van mijn homeserver kan bekijken. Dus dat het videobestand naar mijn tablet gestreamd wordt, van buiten het netwerk wel te verstaan. Ik wil dus niet van te voren een aantal bestanden in Skydrive of dropbox zetten, maar gewoon ten alle tijden mijn video bestanden op afstand op mijn tablet kunnen bekijken.

Teamviewer is heel fijn om de computer op afstand te bedienen, maar video bestanden bekijken gaat niet zo lukken. Ik dacht dat UniQXcess uitkomst ging bieden, maar zodra ik de windows versie wilde installeren op de computer bleek dat de link dood is en online kan ik het bestand zo ook niet vinden.

Heeft iemand een tip ?
Ik heb ES File Explorer op mijn tel en tablet staan en als ik via die app naar mijn popcorn hour browse kan ik een mkv aanklikken en die speelt hij dan zonder problemen af. 20gb bestand vond ie niet heel leuk maar 1.8gb is geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
SuperKneus schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 08:18:
[...]

Ik heb ES File Explorer op mijn tel en tablet staan en als ik via die app naar mijn popcorn hour browse kan ik een mkv aanklikken en die speelt hij dan zonder problemen af. 20gb bestand vond ie niet heel leuk maar 1.8gb is geen probleem
Ja maar die werkt alleen binnen in je netwerk toch? Ik zoek iets dat als ik bijvoorbeeld wifi in een hotel heb, daar mijn mkvtje oid kan afspelen dat thuis op mijn server staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:39

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ook dat kan es file explorer. Een andere meer fancy oplossing is plex :)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
Thanks! Ik ga beide opties eens bekijken en hopen dat ik eruit kom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Laatst online: 22:16
Steefmeister schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 09:26:
Thanks! Ik ga beide opties eens bekijken en hopen dat ik eruit kom :)
het kan inderdaad prima met Es File explorer, echter als je dus niet op je eigen netwerk zit moet je dus zorgen dat je daar wel bij komt. Of gebruik maken van (s)FTP of een VPN verbinding maken zodat je op je netwerk kan en dan gebruik van smb share maken.
Ik zelf kan met VPN verbinding naar mijn router dus gewoon bij bestanden op mijn interne netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Sjaak_Afhaak schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 09:17:
Ook dat kan es file explorer. Een andere meer fancy oplossing is plex :)
Plex werkt hier echt fantastisch voor, is wel betaald maar ik gebruik het altijd om series bij mijn ouders te kijken vanaf onze thuisserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
krijn1985 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 10:47:
[...]

het kan inderdaad prima met Es File explorer, echter als je dus niet op je eigen netwerk zit moet je dus zorgen dat je daar wel bij komt. Of gebruik maken van (s)FTP of een VPN verbinding maken zodat je op je netwerk kan en dan gebruik van smb share maken.
Ik zelf kan met VPN verbinding naar mijn router dus gewoon bij bestanden op mijn interne netwerk.
Prima, dank je wel. Geen idee hoe dat moet, dus dat wordt weer eventjes uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Laatst online: 22:16
Steefmeister schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 11:16:
[...]

Prima, dank je wel. Geen idee hoe dat moet, dus dat wordt weer eventjes uitzoeken.
Ik heb geen ervaring met Plex dus ik weet niet of je daarvoor ook VPN moet opzetten of dat je alleen de juiste poorten moet forwarden in je router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op zoek naar de Androidbrowser die het meest bij die van HTC stock in de buurt komt...
Het liefste met Flashsupport, textreflow en de zogenaamde 'Quick Controls' waar ik verzot op ben geworden!

Heb weleens gevraagd of die HTC-browser ergens vandaan te rippen was, maar dat kon niet...

Binnenkort koop ik een Sony toestel, maar die wordt helaas geleverd met het inferieure Google Chrome :(

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op zondag 07 april 2013 @ 11:08:
Op zoek naar de Androidbrowser die het meest bij die van HTC stock in de buurt komt...
Het liefste met Flashsupport en de zogenaamde 'Quick Controls' waar ik verzot op ben geworden!

Heb weleens gevraagd of die HTC-browser ergens vandaan te rippen was, maar dat kon niet...

Binnenkort koop ik een Sony toestel, maar die wordy helaas geleverd met het inferieure Google Chrome :(
Dat wordt dan 5-3 voor Sony? (ipv 5-2) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mad Marty schreef op donderdag 04 april 2013 @ 07:01:
[...]
Waarom noemen ze het bij elke telefoon dan GPS? O-)
Omdat die telefoons gewoon GPS gebruiken ;)

Dat een telefoon GLONASS support betekent niet dat ze het primair gebruiken, natuurlijk.

Een hoop modernde chips ondersteunen zowel GPS als GLONASS* en soms wordt GLONASS als hulp-GPS gebruikt, maar GPS is wel de hoofd-localizer.

* Ik geloof dat Rusland een bizar hoge belasting (100% ofzo :P ) heeft ingevoerd voor telefoons met alleen GPS zonder GLONASS, en toen zijn de telefoon-fabrikanten van die dual-chips gaan gebruiken :)

/offtopic

[ Voor 21% gewijzigd door anandus op 07-04-2013 11:24 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 07 april 2013 @ 11:21:
Dat wordt dan 5-3 voor Sony? (ipv 5-2) :+
Inderdaad, straks even bijwerken!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
anandus schreef op zondag 07 april 2013 @ 11:22:
[...]
* Ik geloof dat Rusland een bizar hoge belasting (100% ofzo :P ) heeft ingevoerd voor telefoons met alleen GPS zonder GLONASS, en toen zijn de telefoon-fabrikanten van die dual-chips gaan gebruiken :)

/offtopic
offtopic:
25% dacht ik. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
krijn1985 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 11:20:
[...]

Ik heb geen ervaring met Plex dus ik weet niet of je daarvoor ook VPN moet opzetten of dat je alleen de juiste poorten moet forwarden in je router.
Doet plex zelf met UPNP.

@clb: Dolphin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
LiquidT_NL schreef op donderdag 04 april 2013 @ 16:21:
[...]

Er loopt ook een draadje hier met alternatieven. Hoe dan ook kan Chrome/Android het wel gewoon :)
DIe ga ik eens doornemen, dank je. ;) Ter info voor andere geïnteresseerden: Topic over alternatieven voor gReader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Voor wie eens een andere video speler app wil proberen: Google Play: Archos Video Player Free
Gebruik hem al een tijdje en op het moment is de betaalde versie ook nog eens met 50% korting te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heypnt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-09 22:41
Ben na 5 jaar iOS en iPhones overgestapt op de HTC One en Android. Grootste gemis tot nu toe vind ik Tweetbot. In mijn ogen de beste twitterclient die er is. De laatste versie van de officiele twitter app is niet best. Heeft iemand tips voor een twitterclient op Android, inclusief pocket integratie, tweetmarker en multiple account support?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-09 23:33
Is de One niet speciaal opgebouwd zodat je de nieuwsfeeds van Twitter e.d. op je homescreen te zien krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Laatst online: 13:59

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Plume?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Laatst online: 11-09 23:53
Weet iemand of er een app waarmee je meer informatie over ongelezen notificaties op je lockscreen kunt krijgen?

Ik zoek iets zoals Missed It (Google Play: Missed It!), maar die geeft alleen aan hoeveel ongelezen notificaties er zijn. Ik zou graag vanuit het lockscreen al (een deel van de)inhoud willen zien. Ik draai Android 2.3.7, weet niet of dat nog van invloed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Je zou Google Play: Notification History kunnen proberen, maar voor expendable notifications zul je echt een nieuwere Android versie moeten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
De Play Store heeft vandaag een nieuwe look gekregen *O*

Afbeeldingslocatie: http://cdn.androidpolice.com/wp-content/uploads/2013/04/nexusae0_play40phone_thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://cdn.androidpolice.com/wp-content/uploads/2013/04/nexusae0_play40n7_thumb.png

Het APK-bestand zal binnenkort wel bij Android Police te vinden zijn. :)

En nog nieuws: vanaf vandaag zijn verschillende Disney games gratis.
Hoe lang deze actie gaat duren is onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fivel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-06-2024
filenox schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 17:25:
De Play Store heeft vandaag een nieuwe look gekregen *O*

[afbeelding][afbeelding]

Het APK-bestand zal binnenkort wel bij Android Police te vinden zijn. :)

En nog nieuws: vanaf vandaag zijn verschillende Disney games gratis.
Hoe lang deze actie gaat duren is onbekend.
Geen linkjes naar .apk's posten

APK is hier te vinden, helaas hebben we in Nederland alleen nog maar 'Games' en 'Apps'. Ziet er toch meteen stuk minder mooi uit, vergeleken met de plaatjes uit jouw post.

[ Voor 3% gewijzigd door janvanduschoten op 09-04-2013 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Laatst online: 22:48

HaTe

haat niet

Ja en hier te downloaden: Geen linkjes naar .apk's posten.

Ik vind het geen verbetering, veel minder overzichtelijk.

edit: shit, Pivel is me voor.

[ Voor 34% gewijzigd door janvanduschoten op 09-04-2013 19:24 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand de APK voor de NOS app online zetten / mij toesturen? De NOS app is niet te installeren op mijn Nexus 7 via de app store (volgens de bronnen werkt deze wel prima op de tablet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fivel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-06-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 21:42:
Kan iemand de APK voor de NOS app online zetten / mij toesturen? De NOS app is niet te installeren op mijn Nexus 7 via de app store (volgens de bronnen werkt deze wel prima op de tablet).
Ik heb je pm gestuurd met link naar apk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0cool12342
  • Laatst online: 05-08 22:31
Wat mij opvalt is dat de rechten die de "vernieuwde" store nodig heeft heel anders zijn dan de oude play store versie die ik heb... Weet iemand waarom dit is? Malware?

Afbeeldingslocatie: http://oi45.tinypic.com/35hoeh2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fivel schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 21:52:
[...]

Ik heb je pm gestuurd met link naar apk!
Super! Dank daarvoor!

Alleen jammer dat je geen live video kan kijken via de app zie ik, enkel achteraf terugkijken. Via de iPhone app kan je ook live champions league inschakelen b.v.

Via de NOS website in Chrome hakkelt de stream heel erg voor mij.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Zer0cool12342 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 21:57:
Wat mij opvalt is dat de rechten die de "vernieuwde" store nodig heeft heel anders zijn dan de oude play store versie die ik heb... Weet iemand waarom dit is? Malware?

[afbeelding]
Vertaalfout? Ik heb nog geen market/playstore update. Ik zou sowieso nooit een play app van een andere plek dan de play store zelf halen.

[ Voor 56% gewijzigd door rockhopper op 09-04-2013 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0cool12342
  • Laatst online: 05-08 22:31
rockhopper schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 22:04:
[...]

Vertaalfout? Ik heb nog geen market/playstore update. Ik zou sowieso nooit een play app van een andere plek dan de play store zelf halen.
Vertaalfout? ik snap em niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

SMS zenden zou gebruikt kunnen worden voor betalingen in de Play-Store. Wellicht heeft Google plannen in die richting. Misschien Is daar ooit al iets over bekend gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoinkyNL
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 15:08
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gzjfPDR.jpg

Voila, betalen met je Vodafone rekening.

Helaas werkt het (nog) niet, je krijgt een netwerk fout.. :|
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9JGCUbD.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door SpoinkyNL op 10-04-2013 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het geen verbetering als ik eerlijk ben. Te weinig apps op 1 scherm en het ziet er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Verwijderd schreef op woensdag 10 april 2013 @ 00:48:
Ik vind het geen verbetering als ik eerlijk ben. Te weinig apps op 1 scherm en het ziet er niet uit.
Akkoord. Lijkt T7 wel >:). Daarnaast; vroegâh had ik een wekelijks overzicht met aanbevolen apps en games, terwijl nu alleen nog maar de keuze van de redactie zichtbaar is. En die redactie is niet bijzonder actief; daar staat echt al maanden hetzelfde. Iemand enig idee of en hoe die aanbevolen apps en games terug te halen zijn?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
Zit hier nog op 3.10.14 maar betalen met je Vodafone rekening lijkt me wel interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Obiter dictum schreef op woensdag 10 april 2013 @ 08:35:
[...]

Akkoord. Lijkt T7 wel >:). Daarnaast; vroegâh had ik een wekelijks overzicht met aanbevolen apps en games, terwijl nu alleen nog maar de keuze van de redactie zichtbaar is. En die redactie is niet bijzonder actief; daar staat echt al maanden hetzelfde. Iemand enig idee of en hoe die aanbevolen apps en games terug te halen zijn?
Ik heb hem er weer afgesmeten, maar begrijp niet dat iemand binnen Google dit als verbetering ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Verwijderd schreef op woensdag 10 april 2013 @ 09:50:
[...]

Ik heb hem er weer afgesmeten, maar begrijp niet dat iemand binnen Google dit als verbetering ziet.
Het is waarschijnlijk om de UI gelijk te trekken tussen het internet en de app (en het houd zich iets beter aan de holo guidelines). Het went vast, deze store is inmiddels ook fijner dan de vorige ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manu_
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 17:49
[...]

Er is niets mis met de play store apk ergens vandaan halen en installeren. Die apk's zijn gesigned, en als de key niet overeenkomt met de key waarmee de geinstallerde app gesigned is mag je niet updaten.

De play store had bij mij trouwens geen nieuwe permissies nodig (kom van 3.10.14).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heypnt
Nog steeds zoekende naar een goede twitterclient. Ben er redelijk zeker van dat geen van de android apps de kwaliteit gaan bieden die de Tweetbot app voor ios biedt. Zonde.
Tot nu toe vind ik falcon pro het beste werken en er het beste uit zien, groot gemis is echter dat het geen meerdere accounts support, waardoor de app in mijn geval eigenlijk al weer afvalt.
Plume is ook wel aardig, maar daar gooit ie standaard de twee gekoppelde accounts in een timeline als je de app opnieuw opent. Vanavond tweetcaster proberen. Als er nog andere tips zijn hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Heb je de nieuwste versie van de officiële Twitter app al bekeken? Die is onlangs helemaal vernieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heypnt
filenox schreef op woensdag 10 april 2013 @ 13:20:
Heb je de nieuwste versie van de officiële Twitter app al bekeken? Die is onlangs helemaal vernieuwd. :)
Ja is qua layout wel erg fijn en overzichtelijk, maar er is geen sync mogelijkheid (tweetmarker bijvoorbeeld). En dan is dat nog niet eens het ergste, maar hij refresht gewoon terug naar een tijd waar ie zin in heeft. Ik vind het altijd wel een must dat de app zich opent op de plaats waar ik 'm de laatste keer heb afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:33

Eric_Cantona

"Au Revoir"

cjpunt schreef op woensdag 10 april 2013 @ 12:50:
Nog steeds zoekende naar een goede twitterclient. Ben er redelijk zeker van dat geen van de android apps de kwaliteit gaan bieden die de Tweetbot app voor ios biedt. Zonde.
Tot nu toe vind ik falcon pro het beste werken en er het beste uit zien, groot gemis is echter dat het geen meerdere accounts support, waardoor de app in mijn geval eigenlijk al weer afvalt.
Plume is ook wel aardig, maar daar gooit ie standaard de twee gekoppelde accounts in een timeline als je de app opnieuw opent. Vanavond tweetcaster proberen. Als er nog andere tips zijn hoor ik het graag.
Plume heeft bij mijn weten 'n optie om per kolom aan te geven wat er in komt. Ik heb 'n Facebook- en Twitteraccount gekoppeld en heb ze apart in 'n tijdlijn staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heypnt
Eric_Cantona schreef op woensdag 10 april 2013 @ 15:28:
[...]

Plume heeft bij mijn weten 'n optie om per kolom aan te geven wat er in komt. Ik heb 'n Facebook- en Twitteraccount gekoppeld en heb ze apart in 'n tijdlijn staan.
Ja het probleem is dat ik waarschijnlijk 2 twitter accounts heb dan. Ieder keer als ik de app open laat hij weer de berichten zien van beide accounts. Ik moet dan vervolgens via instellingen er weer voor kiezen om maar 1 van de 2 te tonen. Als iemand de oplossing heeft hoor ik het graag, want dan zou Plume best ok zijn.

EDIT: Ahhh gevonden, het zit echt weggestopt. Maar je kunt bij instellingen en dan kolommen beheren, nieuwe kolommen selecteren en er daar dan voor kiezen om daarin slechts 1 account weer te geven. Heel mooi..

Net ook nog even tweetcaster bekeken, maar dat doet serieus pijn aan m'n ogen. Wat een layout he...

[ Voor 20% gewijzigd door heypnt op 10-04-2013 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Biedt Swype trouwens al ondersteuning voor Full HD schermen? Can't find it? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
CLB schreef op woensdag 10 april 2013 @ 19:29:
Biedt Swype trouwens al ondersteuning voor Full HD schermen? Can't find it? O-)
Precies of je het verschil ziet met 720p :') :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tuurlijk niet, maar Swype moet wel goed meeschalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:11
Cyleo schreef op woensdag 10 april 2013 @ 09:59:
[...]

Het is waarschijnlijk om de UI gelijk te trekken tussen het internet en de app (en het houd zich iets beter aan de holo guidelines). Het went vast, deze store is inmiddels ook fijner dan de vorige ;)
Je bedoelt de internet Play store? Kom ik nooit maar dat zou kunnen inderdaad. Die vorige paste beter in de Sony UI :P en ik vind het fijner om meer apps op 1 scherm te hebben ipv alles nu onder elkaar zonder dat er nuttige informatie bijstaat( nutteloos ruimte opvullen dus ).

Hopelijk ben ik de laatste op aarde die de update krijgt 8)

[ Voor 5% gewijzigd door AMARONE op 10-04-2013 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
cjpunt schreef op woensdag 10 april 2013 @ 12:50:
Google Play: Carbon for Twitter al geprobeerd?

@CLB, tijd voor deeltje 19 met die nieuwe layout? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijmen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-07 13:16
[...]

APK's worden altijd ondertekend, dus als de handtekening van de nieuwe app niet gelijk aan de oude is, krijg je m sowieso niet geinstalleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maardiweb schreef op donderdag 11 april 2013 @ 01:38:
Moderators willen geen nieuwe delen meer, want anders wordt het onoverzichtelijk en van alles en nog wat :p
CLB in "Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile" en verder, dus ik doe helemaal niks meer >:)

Ik kan een nieuwe layout knutselen voor #19, maar de ervaring leert dat er toch niemand kijkt in een TS :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

CLB schreef op donderdag 11 april 2013 @ 10:31:
[...]
Ik kan een nieuwe layout knutselen voor #19, maar de ervaring leert dat er toch niemand kijkt in een TS :+
Iedereen slechts één keer in de TS kijkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heypnt
Maardiweb schreef op donderdag 11 april 2013 @ 01:38:
[...]

Google Play: Carbon for Twitter al geprobeerd?

Ga ik proberen, thanks.
De officiele app is best prima, maar het gemis van tweetmarker en het feit dat ie niet eens je laatste positie kan bewaren is echt een no-go. Of kan ik dat laatste ergens instellen. Als ik bijvoorbeeld de hele werkdag niet heb gekeken scrollt open ie gewoon bij het meest recente bericht, terwijl ik wil dat ie opent waar ik was gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Laatst online: 15:41

wontcachme

You catch me? No you wont

Moet je met NFC Taginfo alle gegevens van je id kaart kunnen lezen of is er een deel geblokt? Ik kan bv mijn foto, vingerafdruk etc niet verkrijgen.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Laatst online: 13:59

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

wontcachme schreef op donderdag 11 april 2013 @ 12:45:
Moet je met NFC Taginfo alle gegevens van je id kaart kunnen lezen of is er een deel geblokt? Ik kan bv mijn foto, vingerafdruk etc niet verkrijgen.
Volgens mij is er gewoon een deel geblokkeerd... Zou mooi zijn als je echt alle gegevens zo met een app kan uitlezen :X

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ben al paar dagen aan zoeken naar app waarmee ik andere android kan bedienen, maar lijkt niet echt te bestaan. Gebruik namelijk android tablet als media player, maar zou graag via de telefoon of desnoods de pc de android tablet willen bedienen, of tenminste media functies.

Weet iemand zo een app?

Of zijn er andere oplossingen waarmee je ongeveer hetzelfde kan bereiken?

Anders blijft er niks anders over om zelf een app te schrijven denk ik.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Heb Facebook Home geinstalleerd, werkt best slick moet ik zeggen! Alleen jammer dat je hele home uit statusupdates bestaat, er is niet eens een klok of wat dan ook te zien. Het design is wel mooi, hoop dat modders daar wat mee gaan doen. HTC One X heb ik overigens, en Home is nog niet voor ons land via officiele kanalen beschikbaar, maar staat wel op XDA (neem aan dat het niet erg is om dit te melden aangezien het een gratis app is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
wontcachme schreef op donderdag 11 april 2013 @ 12:45:
Sommige delen zijn geblokkeerd ja. Zo kan ik ook niet alles uitlezen op mijn studentenkaart (wat best jammer is imho)
Thomasx4 schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 00:59:
Alleen jammer dat je hele home uit statusupdates bestaat, er is niet eens een klok of wat dan ook te zien.
Bij het aanzetten van het scherm komt er toch even een klokje tevoorschijn? Dat was iig bij de gelekt beta zo.

[ Voor 30% gewijzigd door filenox op 13-04-2013 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
mad_max234 schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 00:47:
Ben al paar dagen aan zoeken naar app waarmee ik andere android kan bedienen, maar lijkt niet echt te bestaan. Gebruik namelijk android tablet als media player, maar zou graag via de telefoon of desnoods de pc de android tablet willen bedienen, of tenminste media functies.

Weet iemand zo een app?

Of zijn er andere oplossingen waarmee je ongeveer hetzelfde kan bereiken?

Anders blijft er niks anders over om zelf een app te schrijven denk ik.
Airdroid kan je gebruiken om je tablet of telefoon mee te bedienen via je PC: Google Play: AirDroid.
(niet zelf geprobeerd)

Met Google Play: Tablet Remote. Tablet remote kan je wel mediafuncties bedienen, maar het is vaak afhankelijk van je app die je op de tablet gebruikt of dit werkt. Heb deze wel eens gebruikt om foto's op mijn tablet te laten zien en met mijn telefoon door te klikken. Dat lukte niet met de gewone galerij maar wel met Quickpic. Verder ging de verbinding niet altijd even goed, maar je kan het altijd proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ik had er even bij moeten vermelden welke ik al had geprobeerd.

Tablet Remote kan ik niet installeren op tablet, wel op de telefoon. Kan even kijken of losse apk wel gewoon werkt, want dat is wel vaker het geval, tuneIn zou ook niet werken volgens google play, maar doet het prima.

Airdroid heb ik er al erop staan, maar die werkt net andersom. Je kan daarmee bij je data op een android apparaat, je kan filmpjes vanaf je telefoon in je browser bekijken en downloaden naar je pc, file beheren, etc. Maar zover ik weet kan je geen apps bedienen(op klembord en browser na), althans die optie ken ik niet.

Edit/
Tablet Remote gebruikt bluetooth, dat heeft mijn tablet niet. Dat is rede dat die niet compatibel is.

[ Voor 8% gewijzigd door mad_max234 op 13-04-2013 23:05 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Laatst online: 29-08 15:09
Weet iemand een leuke app die je kan gebruiken als e-reader? ( Nexus 7 ). Zou handig zijn als je boeken er ook gratis op kan zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:51
@Mad_Max als je een Samsung hebt kun je TeamViewer QS gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
cjpunt schreef op donderdag 11 april 2013 @ 12:22:
[...]
Ga ik proberen, thanks.
De officiele app is best prima, maar het gemis van tweetmarker en het feit dat ie niet eens je laatste positie kan bewaren is echt een no-go. Of kan ik dat laatste ergens instellen. Als ik bijvoorbeeld de hele werkdag niet heb gekeken scrollt open ie gewoon bij het meest recente bericht, terwijl ik wil dat ie opent waar ik was gebleven.
Vreemd dat het bij jou niet wilt lukken dan, de officiële Twitter app onthoudt bij mij altijd waar ik hem heb afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

Alwayshappyz schreef op zondag 14 april 2013 @ 11:45:
Weet iemand een leuke app die je kan gebruiken als e-reader? ( Nexus 7 ). Zou handig zijn als je boeken er ook gratis op kan zetten :P
Ik gebruik deze naar volle tevredenheid: Aldiko Book Reader.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Het erop zetten van ebooks is altijd gratis, het is de aanschaf waar de problemen liggen. De populairste twee zijn moon en aldiko die allebei lekker in gebruik zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 20:51
Iemand nog goede apps die automatisch het unlockscreen weghalen zodra je op een bekend Wifi netwerk zit?
Ik heb Unlock with Wifi gevonden, maar daar moet je de eerste keer nog steeds je code intoetsen.
Ik dacht hier nog een aantal andere dergelijke apps voorbij te hebben zien komen, maar de zoekfunctie levert me helaas weinig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Polster schreef op zondag 14 april 2013 @ 11:49:
@Mad_Max als je een Samsung hebt kun je TeamViewer QS gebruiken
bedankt, mijn telefoon is samsung galaxy s advance maar tablet is goedkope tablet(A8 1Ghz, mali400, 512MB) die voor 70 euro hebt gekocht.

heb teamview er ook al opstaan, had begrepen dat je daar ook iets mee zou kunnen opstarten maar of dat klopt en hoe het moet is me nog niet helemaal duidelijk.

Maar ga na eten even app maken, had gisteren al wat ingelezen of hoe je video files kan starten met standaard mediaplayer van android en hoe je de volume moet regelen. Even uitzoeken hoe TCP protocol moet toevoegen in app en we zijn al heel eind. :)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-07 13:23
Alwayshappyz schreef op zondag 14 april 2013 @ 11:45:
Ik gebruik zelf FBreader en Moon+ reader.

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Laatst online: 11-09 23:53
Gabliboeba schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 13:09:
Weet iemand of er een app waarmee je meer informatie over ongelezen notificaties op je lockscreen kunt krijgen?

Ik zoek iets zoals Missed It (Google Play: Missed It!), maar die geeft alleen aan hoeveel ongelezen notificaties er zijn. Ik zou graag vanuit het lockscreen al (een deel van de)inhoud willen zien. Ik draai Android 2.3.7, weet niet of dat nog van invloed is.
Voor de mensen die niet als ik op zoek zijn naar zo een app: ik heb er eentje gevonden.

Google Play: Knock²+ // LED was yesterday!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Laatst online: 29-08 15:09
Gutteguttegut schreef op zondag 14 april 2013 @ 12:22:
[...]
Ik gebruik deze naar volle tevredenheid: Aldiko Book Reader.
Thanks! Werkt uitstekend bij mij. Is er een optie dat hij opslaat welk boek je aan het lezen bent en op welke bladzijde je gebleven bent? Ik ben in een boek begonnen maar elke keer als ik de app afsluit en hem daarna weer opstart is hij de voortgang in dat boek vergeten.
Pagina: 1 ... 12 ... 68 Laatste

Let op:
Discussie over Android games moeten in het Android Games topic.

Aanbiedingen van Apps kunnen bekeken worden via: Google Play: AppSales. Best Apps on Sale.

Vragen om apps mag, maar alleen als je aangeeft wat je zelf al gevonden en geprobeerd hebt. Korte oneliners e.d. zijn dus niet de bedoeling.