Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
heb nu een snelkoppeling naar de find / poster url gemaakt,
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Even niets...
+heelveel
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
maar een andere bug/feature is dat je vanuit het forum neit snel je eigen "myReact" kunt openen... je moet nu eerst een post van jezelf opzoeken en op het myReact icoontje klikken op je eigen forum profiel te openen.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
+!Chaoss schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 12:01:
vergelijkbare issue: (weet niet of het een apart topic verdiend)
maar een andere bug/feature is dat je vanuit het forum neit snel je eigen "myReact" kunt openen... je moet nu eerst een post van jezelf opzoeken en op het myReact icoontje klikken op je eigen forum profiel te openen.
Dit miste ik echt gelijk, dit was altijd het eerste en het laatste wat ik deed om op de hoogte te blijven van alles op het forum.....

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Ik had op m'n PostHistory een shortcut ingesteld (net als ActiveTopics die via Alt (shift) A standaard). Het missen van de link vind ik dan niet echt een ramp, maar het niet meer werken van m'n ingestelde shurtcut (die nu een andere functie heeft gekregen) is dan niet echt praktisch meer
Ik gebruikte de link dus sowieso al niet, want een shortcut werkt natuurlijk sneller dan 2 muisklikken. Goed, nu ligt de voorkeuren er uit, anders had ik wellicht een andere toets voor de posthistory kunnen instellen.
Ey!! Macarena \o/
Intentionally left blank
Ah.. die link werkt wel, de link op het forum niet (gaat naar andere url).crisp schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 12:06:
Tip: accesskeys gebruiken: http://gathering.tweakers.net/forum/preferences
Toch jammer dat al die keys gereset zijn, maar op die manier kan ik m'n toets weer terugzetten zoals ie was.
Ey!! Macarena \o/
Welke link? waar?RaZ schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 12:07:
[...]
Ah.. die link werkt wel, de link op het forum niet (gaat naar andere url).
Dan gebruikte je waarschijnlijk voorheen nog de oude tweakers template?Toch jammer dat al die keys gereset zijn, maar op die manier kan ik m'n toets weer terugzetten zoals ie was.
Intentionally left blank
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Als je rechtboven in op je naam klikt, en je kiest voorkeuren, linkt ie naar secure.tweakers.net. En die ligt er uit.
Ik wilde dus naar de shortcuts kijken, en via die link gaat dat dus niet.
Yup, dus eigenlijk had ik deze layout nog niet verwacht, gezien ik niet de default ingesteld had.[...]
Dan gebruikte je waarschijnlijk voorheen nog de oude tweakers template?
Ey!! Macarena \o/
Anoniem: 399
Je gaat toch niet serieus vertellen dat dit tablet-friendly interface nu als feature heeft dat je een keyboard shotcut gebruiken moet om snel bij je MyReact pagina te komen?crisp schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 12:06:
Ik mis m'n myreact ook heel erg. Overigens kun je er wel gewoon komen door Forum en dan MyReact te kiezen, amar nu moet je daar allemaal op klikken, in plaats van dropdownen, en dat is meer laadtijd en meer wachten plus meer klikken.
Not a fan of that.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Dit is ook werkelijk mijn grootste minpunt. Kan er niet een instelling komen dat de forum knop vanzelf naar MyReact gaat? Dat zou voor mij alles oplossenAnoniem: 399 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 12:24:
[...]
Je gaat toch niet serieus vertellen dat dit tablet-friendly interface nu als feature heeft dat je een keyboard shotcut gebruiken moet om snel bij je MyReact pagina te komen?
Ik mis m'n myreact ook heel erg. Overigens kun je er wel gewoon komen door Forum en dan MyReact te kiezen, amar nu moet je daar allemaal op klikken, in plaats van dropdownen, en dat is meer laadtijd en meer wachten plus meer klikken.
Not a fan of that.
1: Waarom is het hele uitklapmenu verdwenen? Het zat niet in de weg en je hoeft er niet continue de hele site voor door. Minder clicks is juist goed ipv slecht imho!
2: Zowel van mezelf als van de poster van een reactie
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Heb ALT+P maar even aan m'n Posthistory gelinkt, zodat ik uitkom waar ik wil, maarja wel 'n beetje sufAcid_Burn schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 12:24:
Rechtboven, onder je naam.. voorkeuren, tabje forum..
daar zit een blokje met keys (ALT+<key>) brengt je dan daar naartoe.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik mis bij het lezen hier al gelijk. Normaal kon ik met één klik terug naar myreact, nu kost het twee klikken
En hoe werkt dat op een iPad?crisp schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 12:06:
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Is een optie maar vaak zit ik mouse only of via m'n telefoon, dan is dat geen mogelijkheid. Liever zou ik een optie zien om Post history en reset forum via (optionele) links of dropdown menu's terug te krijgen. Wellicht via een custom CSS die een gebruiker zelf kan implementeren?crisp schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 12:06:
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
bluetooth toetsenbord natuurlijk
[ Voor 6% gewijzigd door Teckna op 18-10-2012 13:21 ]
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Want die wordt standaard geleverd bij iedere tablet inderdaad.TrailBlazer schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 12:56:
bluetooth toetsenbord natuurlijk
[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 18-10-2012 13:22 ]
Dus +1 terug met dat ding!
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
If it ain't broken it doesn't have enough features
Dat werkt niet. Mijn accesskey is E, dus Alt+Shift+E (Chrome) zou me naar m'n posthistorie moeten brengen. Er gebeurt echter niets. Hetzelfde geldt voor de Active Topics, die bij mij op A zitten (Alt+Shift+A). Er gebeurt niets, ongeacht waar op het forum ik me bevind.crisp schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 12:06:
Ik mis het klikken op de naam juist bij andere users. Ik doe dat wel eens om te kijken in welke fora ze vooral reageren.
Niet dat dat nu nog zin heeft, want de forumkleurtjes zijn weg. Is het zinvol om een featurerequest in te dienen om die kleuren terug te krijgen?
[ Voor 40% gewijzigd door CodeCaster op 18-10-2012 14:00 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf
Werkt bij mij dan weer zoals ik gewend ben.CodeCaster schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 13:55:
[...]
Dat werkt niet. Mijn accesskey is E, dus Alt+Shift+E (Chrome) zou me naar m'n posthistorie moeten brengen. Er gebeurt echter niets. Hetzelfde geldt voor de Active Topics, die bij mij op A zitten (Alt+Shift+A). Er gebeurt niets, ongeacht waar op het forum ik me bevind.
Ik mis het klikken op de naam juist bij andere users. Ik doe dat wel eens om te kijken in welke fora ze vooral reageren.
Niet dat dat nu nog zin heeft, want de forumkleurtjes zijn weg. Is het zinvol om een featurerequest in te dienen om die kleuren terug te krijgen?
Ik GoT dan eigenlijk ook met alt-shift-a voor de active topics, en met alt-shift-q voor m'n posthistory. Hier werkt het op Firefox (15.0.1) dus gewoon weer prima.
Ey!! Macarena \o/
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Nice catch, die werkt alleen niet op de FP.crisp schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 12:06:
Nu moet je eerst op FORUM klikken, wachten tot pagina geladen is
Een shortcut naar MyReact in het uitklapmenu bij je naam zou erg welkom wezen
Ik had voor de pagination niet de pulldown, maar gewoon netjes achter de titel. Het grote voordeel daarvan was, dat de pagina's die je bezocht had een andere tint had dan de nog niet bezochte pagina's.
Ik kon in 1 oogopslag zien waar ik gebleven was. Nu is er geen afwijkende kleur meer, en daardoor is er een behoorlijk handige functionaliteit verdwenen.
Hoop dat de a:visited toch weer een afwijkende kleur kan krijgen, en die functionaliteit weer terug komt.
Ey!! Macarena \o/
+1 voor een link naar Active Topics
Tot nu toe lijkt het forum enkel een gestripte versie van 'Tweakers 6', ben helaas nog geen echte verbeteringen tegengekomen. Less is niet altijd more...

Zo ja, hoe kan het zijn dat deze link, deze feature niet 1-op-1 is vertaald naar Tweakers 7?

Toen Tw7 in de pijnlijn zat en iets vernam van heatmaps dacht ik: Yes, straks geen on-hover meer, maar direct 1 klik voor MyReact. Maar nee, nu moet er eerst naar het forum geklikt worden en dan pas MyReact. Jammer

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?
http://www.xbmcfreak.nl/
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Kwestie van de traditionele nadelen van onderzoek op basis van heatmaps en klik statistiek. Men vergeet heel snel andere cruciale onderdelen als ervaring van gebruik en overzicht voor gebruik. En dat is zichtbaar nu, toch een beetje jammer. Met name de FP, de tracker, MyReact, zijn toch eigenlijk klassieke voorbeelden.Barleone schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 14:47:
HEATMAPS! Bewijzen die niet dat de MyReact link enorm vaak gebruikt werd?
Zo ja, hoe kan het zijn dat deze link, deze feature niet 1-op-1 is vertaald naar Tweakers 7?
Toen Tw7 in de pijnlijn zat en iets vernam van heatmaps dacht ik: Yes, straks geen on-hover meer, maar direct 1 klik voor MyReact. Maar nee, nu moet er eerst naar het forum geklikt worden en dan pas MyReact. Jammer
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Waarom altijd dingen verwijderen die het goed doen?
Anoniem: 258387
Tot die tijd mijd ik Tweakers maar. Jammer.

Dit probleem zal via een custom CSS vrij snel opgelost zijn, dan is het enkel wachten tot Tweakers het zelf implementeert.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ik heb nog niet echt een algemeen "feat" topic gevonden, maar ik heb nog wel wat meer op en aanmerkingen:
• Ik vind de ruimte rechts te groot als je een topic aan het lezen bent. Hier staat alleen rechtsbovenin een kleine, bijna onzichtbare, google ad. Verder is de strook helemaal leeg.
• In de video die te zien was tijdens de migratie werd er getoond dat je de tracker alsnog rechts of links vast kunt pinnen. (Die optie zou ik graag gebruiken, maar heb ik nog niet gevonden?)
• Vroegah ging je met 1 klik op je nickname (Toen mytweakers) naar je profiel. Nu zijn daar twee klikken voor nodig. Ik gebruikte deze optie toch echt erg vaak elke dag.
• De ruimte tussen de topics in een lijst is nogal groot. Een "lage informatiedichtheid" is leuk, maar als er daardoor veel minder op het scherm past....
• In het overzicht van topics waar je in hebt gepost zijn de icoontjes voor alle subfora nu dezelfde kleur. Dit was al langer mogelijk met een custom CSS, maar nu is dat dus standaard. Ik vind dat jammer, omdat door deze verschillende kleurtjes je makkelijk kon zien of iets in de HK was of een "echt forum".
Anyway, alles werkt volgens mij nu wel echt retesnel, en zeker de frontpage is er vind ik sterk opp vooruit gegaan. Maar alsnog hoop ik dat er wat gedaan wordt aan bovenstaande punten
Ook geweldig vind ik dat "plaatjes" (de plusjes en minnen bij productreviews bijvoorbeeld) nu geen plaatjes zijn maar gewoon dmv CSS (toch?) gemaakt zijn
Edit:
En waar zijn de edit en view button in de berichten gebleven? Nu staat er maar zo saai "quote" en "wijzig"

[ Voor 11% gewijzigd door yannickie111 op 18-10-2012 15:43 ]
QFTLuNaTiC schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 14:08:
+1, dit gebruikte ik heel vaak. Net als active topics. Kan het niet gewoon een tabje worden in het rijtje van active topics, myreact, bookmarks enz, en die tabjes overal zichtbaar op het forum
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Natuurlijk heeft elke nieuwe launch z'n kinderziektes, maar je gaat een druk bezochte site als tweakers niet live zetten als het "niet helemaal af" is, daarvoor doe je eerst gebruikers tests bijvoorbeeld. Er zijn een aantal belangrijke punten die erg veel genoemd worden (zoals het wit en de sterk verlaagde informatiedichtheid) en ik hoop dat daar wel iets mee gedaan wordt.Fiber schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 15:48:
Jongens, rustig aan, de nieuwe site is gewoon nog niet helemaal af. Ik heb zelfs nu al verbeteringen opgemerkt van foutjes die er in zaten. Er wordt vast hard aan gewerkt en ik vertrouw er op dat er gewoon een tab of knop bij komt voor post history etc.
Je kan het beste per fout, bug, feat die je vindt of mist een apart topic openen in LD als dat er nog niet is.yannickie111 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 15:38:
[...]
Edit:
En waar zijn de edit en view button in de berichten gebleven? Nu staat er maar zo saai "quote" en "wijzig"
En die 'view' button of link komt heus wel terug, die zijn ze gewoon vergeten want de functionaliteit is er wel:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/39125368/2
Edit:
Er valt zelfs een prijs mee te winnen...!
De Tweakers 7 Bughunt: Zoekt en gij zult winnen!
[ Voor 11% gewijzigd door Fiber op 18-10-2012 15:58 ]
+1
+1
Dus ik ben het helemaal eens met het "Tabjes voorstel" hierboven dat meerdere keren genoemd is
Of alle opties in de tabs gooien of in het menu : Als we allemaal maar onze knopjes terug hebbenOrion84 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 15:18:
* Orion84 stemt voor de suggestie van beany in "\[forum/feat] Missende link naar Active topics" met daaraan toegevoegd een tabje voor de posthistorie.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Nee van beany, en die had het weer van mijRukapul schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 16:01:
* Rukapul trekt zijn rode jas even uit, steekt over, en herhaalt hier het verzoek uit de testfase voor one-click activetopics en posthistory (okay, die was van Orion84)
+1
+1
geen idee, ik opperde het eerder, alleen beany had er een hip mockupje van gemaakt.
Maar het zou me ook heel blij maken
edit: ohw, jullie opperden het al in de testfase, daar was ik helaas niet bij. Maar wel terechte opmerking van jullie, zo zie je maar weer, great Gotters think alike
[ Voor 15% gewijzigd door LuNaTiC op 18-10-2012 16:05 ]
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Goed idee! Doen! Doen!Rukapul schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 16:01:
* Rukapul trekt zijn rode jas even uit, steekt over, en herhaalt hier het verzoek uit de testfase voor one-click activetopics en posthistory (okay, die was van Orion84)
+1
+1
I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

De oplossing van LuNaTiC / beany lijkt me een hele mooie!!
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Ja of je drukt gewoon in het menu op "Forum"... dat is niet zo ietepietepeuterig toch?GloriX schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 16:28:
Ik mis die link ook en ook direct naar de forum hoofdpagina via het logo linksboven, nu moet je op de ietepietepeuterige breadcrumb drukken...
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Inderdaad.Walkman schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 15:53:
[...]
Natuurlijk heeft elke nieuwe launch z'n kinderziektes, maar je gaat een druk bezochte site als tweakers niet live zetten als het "niet helemaal af" is, daarvoor doe je eerst gebruikers tests bijvoorbeeld. Er zijn een aantal belangrijke punten die erg veel genoemd worden (zoals het wit en de sterk verlaagde informatiedichtheid) en ik hoop dat daar wel iets mee gedaan wordt.
Maar ik betwijfel of er structurele aanpassingen gedaan kunnen worden. Veel belangrijke punten hebben behoorlijke zware afhankelijkheden (zie de Tracker, maar ook positionering van informatie), het zou me verbazen als op dit punt in het project daar nog veel aan gedaan kan worden. Jammer. We zullen zien.
En waar is die handige zoekfunctie gebleven waarmee je in topics kon zoeken?
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Wat ik ook mis is dat je niet meer kan zien wie de laatste post gedaan heeft op een topic, wat je wel zag als over de link "hooverde". Krijgen we dat nog terug ?
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
Dat zou ik dan weer hoogst irritant vinden laat staan dat dit ook de goede plek is. Dit is een feature die perfect past in het menu die je krijgt als je op je username klikt. Het gaat immers om jouw posts. Wellicht dat het uit te breiden is met posts op de frontpage of dat het prettiger is om dit als apart overzicht in datzelfde menu op te nemen (reacties frontpage, reacties forum).LuNaTiC schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 14:08:
+1, dit gebruikte ik heel vaak. Net als active topics. Kan het niet gewoon een tabje worden in het rijtje van active topics, myreact, bookmarks enz, en die tabjes overal zichtbaar op het forum
Same here en dat is verre van slim. Daarmee wordt nu effectief ieder topic groter dan een pagina of 5 onbruikbaar gemaakt. Niemand wil 10 pagina's vol reacties doorspitten, laat staan die met 65 pagina's zoals het topic over mechanische toetsenborden (ook al kun je met je browser op een pagina zoeken want het is maar 1 pagina en dus moet je alle pagina's van een topic af). Gevolg: er worden maar weer een shitload aan topics aangemaakt wat weer leidt tot forumvervuiling, enz. enz. Hopelijk komt die functie weer terug in een nieuwe iteratie van de layout.Madrox schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 23:31:
Wat ik ook mis is dat je niet meer kan zien wie de laatste post gedaan heeft op een topic, wat je wel zag als over de link "hooverde". Krijgen we dat nog terug ?
Bij mij niet. Ligt misschien aan Browser? Gebruik nu Comodo Dragon (=Chrome clone)
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life
https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf
Ik zou graag die grijze randen terug willen...
Maar volgens mij zit ik goed.
+54
+54
+54
!!
En voortaan geheel volgens nieuwe stijl een regel wit
tussen elke regel tekst zetten.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Anoniem: 423265
Omdat Tweakers altijd zitten te tweaken en daardoor vrij bleek zijn wegens gebrek aan zonlicht. Met deze layout slaan Tweakers dus twee vliegen in één klap. Ze kunnen rustig door blijven tweaken, terwijl hun gezicht nu automatisch gebruind wordtSnowwie schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 01:01:
Waarom is GoT eigenlijk verandert in een verkapte gezichtsbruiner?
Ik zou graag die grijze randen terug willen...
Godsamme, had ik dat geweten. Ben pas terug uit Kenya, had ik me die trip kunnen besparenAnoniem: 423265 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 01:26:
[...]
Omdat Tweakers altijd zitten te tweaken en daardoor vrij bleek zijn wegens gebrek aan zonlicht. Met deze layout slaan Tweakers dus twee vliegen in één klap. Ze kunnen rustig door blijven tweaken, terwijl hun gezicht nu automatisch gebruind wordt
Anoniem: 423265
Yep. Met deze kleur achtergrond zijn wij binnen de kortste keren straks net zo bruin als jijVirtuozzo schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 01:28:
[...]
Godsamme, had ik dat geweten. Ben pas terug uit Kenya, had ik me die trip kunnen besparen
En waarom zou je dat irritant vinden? Het zit je toch niet in de weg, en dat terwijl het uit deze thread (en een paar andere) blijkt dat het door velen enorm wordt gemist.ppl schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 23:57:
[...]
Dat zou ik dan weer hoogst irritant vinden laat staan dat dit ook de goede plek is.
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Het kan wmb prima ook als link op je eigen username binnen een topic. Maar dat lost het probleem niet: ik moet eerst maar in een topic zien te komen waar ik mijn username tegenkom zodat ik uiteindelijk bij mijn historie uitkom.Dit is een feature die perfect past in het menu die je krijgt als je op je username klikt. Het gaat immers om jouw posts. Wellicht dat het uit te breiden is met posts op de frontpage of dat het prettiger is om dit als apart overzicht in datzelfde menu op te nemen (reacties frontpage, reacties forum).
Wat jij logisch vindt of in elk geval lijkt te vinden, wordt niet door iedereen gedeeld. Ikzelf vind het eigenlijk heel logisch dat veelgebruikte functies een gemakkelijk te bereiken plaats krijgen.
Ten eerste: het idee om de tabjes overal op het forum op dezelfde plaats te houden is heel goed te verdedigen. Vergeet niet dat het forum hele lange tijd echt los heeft gestaan van de frontpage. Uiteindelijk is het denk ik goed geweest dit zoveel mogelijk met elkaar te integreren. Maar het neemt niet weg dat je nog steeds 2 typische gebruikersgroepen hebt die óf veel op de frontpage komen, of bijna uitsluitend op het forum (oke, je hebt ook nog wel een derde groep die op allebei veel komen).
Aangezien het forum zo'n groot en belangrijk entiteit blijft binnen T.net is het helemaal niet onlogisch om voor het forum belangrijke navigatie-onderdelen overal en altijd snel aan te bieden, zeker als blijkt dat vele gebruikers een bepaalde manier van forum hebben, een bepaalde userflow.
Ten tweede, daarop voortbordurend: het toevoegen van Active topics en Posthistorie aan dat menu met tabjes is ook prima te verdedigen wat mij betreft. Waarom komen vele mensen op het forum en hoe ziet het browsegedrag er dan uit voor velen? Ikzelf kom vooral om te zien wat er allemaal nieuw bijkomt, wat er op dat moment gaande en actief is, en een heel belangrijk onderdeel is om te kijken of er nog nieuwe reacties zijn in de discussies waaraan ik al deelneem.
Oftewel, actieve topics en je posthistorie. Volgens mij helemaal niet zo onlogisch.
En dan kun je wel workarounds aanbieden door het instellen van shortcuts op je browser bookmark bar, of de shortcuts op je toetsenbord, maar anno 2012 waar je op verschillende plekken met verschillende devices in de weer bent, moet het IMO gewoon overal goed en toegankelijk werken, als website zou dat een belangrijk doel moeten zijn. En het idee wat hier geopperd is, is IMO helemaal niet zo ingrijpend maar zou al deze wensen vervullen en doelen bereiken.
bring it back please !
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Ik vind wel dat die nieuwe resultaten iets toevoegen, want ze groeperen allerlei belangrijke, relevante informatie die je over zo'n onderwerp zou willen vinden; uitgezonderd de forums posts. En volgens mij zijn juist de forumposts nu juist van essentieel belang. (Zeker op het forum!) Dat zou ik graag terug willen zien.
Een verdere toevoeging aan de huidige manier van werken, is dat we ook gelijk software/firmware updates en userreviews te zien krijgen.
Dus mijn idee:
Forum -> scroll naar bijv. spielerij -> klik op populaire onderwerpen -> nieuwe pagina met daarin: alle relevante forumposts in deze (sub)categorie, incl PW, incl sitereviews, incl userreviews, incl meuk/firmware.
Links binnen de site mogen gewoon in hetzelfde tabblad worden geopend.
Links naar andere sites mogen gewoon in een nieuw tabblad worden geopend.
Dat werkte al prettig.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Ondertussen zijn er in het CSS topic wat tips voorbijgekomen voor greasemonkey scripts.Orion84 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 15:18:
* Orion84 stemt voor de suggestie van beany in "\[forum/feat] Missende link naar Active topics" met daaraan toegevoegd een tabje voor de posthistorie.
Ik heb nu het volgende script in gebruik, dat basically beany's mockup implementeert + posthistorie tab.
Helaas dus afhankelijk van greasemonkey plugin, dus heb er niks aan op mijn iPhone/iPad waar ik die menu items harder mis dan op mijn laptop. Maar iets is beter dan niets, dus voor de geinteresseerden post ik de scripts die ik nu gebruik maar even:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| // ==UserScript== // @name Tweakers Forumtabs // @namespace userscripts // @description Adds tabs to each forumpage // @include http://gathering.tweakers.net/* // @version 1 // @require http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.8.2/jquery.min.js // @grant none // ==/UserScript== var forumHeading = $('div#forumheading'); if($('div#forum_tabs').length == 0) { forumHeading.prepend('<div id="forum_tabs"><div class="pageTabs"><ul><li id="tab_forum_main" class="active"><a href="http://gathering.tweakers.net/forum">Forumlijst</a></li><li id="tab_forum_activetopics"><a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_activetopics">Active topics</a></li><li id="tab_forum_bookmarks"><a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_bookmarks">Bookmarks</a></li><li id="tab_forum_myreact"><a href="http://gathering.tweakers.net/forum/myreact">Myreact</a></li><li id="tab_forum_faq"><a href="http://gathering.tweakers.net/forum/faq">Faq</a></li><li><a href="http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/53288">Posthistorie</a></li></ul></div>'); } else { var menu = $("div#forum_tabs ul:first"); menu.append('<li><a href="http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/53288">Posthistorie</a></li>') } |
Edit: dat kan natuurlijk ook in 1 script. Alleen nog even wat fixen om die tab netjes te selecteren als je op de posthistorie pagina zit.
[ Voor 13% gewijzigd door Orion84 op 19-10-2012 10:14 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Daarvoor moet je dan neem ik aan google chrome gebruiken? Lekker handig....Orion84 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:09:
[...]
Ondertussen zijn er in het CSS topic wat tips voorbijgekomen voor greasemonkey scripts.
Ik heb nu het volgende script in gebruik, dat basically beany's mockup implementeert + posthistorie tab.
Helaas dus afhankelijk van greasemonkey plugin, dus heb er niks aan op mijn iPhone/iPad waar ik die menu items harder mis dan op mijn laptop. Maar iets is beter dan niets, dus voor de geinteresseerden post ik de scripts die ik nu gebruik maar even:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 // ==UserScript== // @name Tweakers Forumtabs // @namespace userscripts // @description Adds tabs to each forumpage // @include http://gathering.tweakers.net/* // @version 1 // @require http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.8.2/jquery.min.js // @grant none // ==/UserScript== var forumHeading = $('div#forumheading'); if($('div#forum_tabs').length == 0) { forumHeading.prepend('<div id="forum_tabs"><div class="pageTabs"><ul><li id="tab_forum_main" class="active"><a href="http://gathering.tweakers.net/forum">Forumlijst</a></li><li id="tab_forum_activetopics"><a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_activetopics">Active topics</a></li><li id="tab_forum_bookmarks"><a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_bookmarks">Bookmarks</a></li><li id="tab_forum_myreact"><a href="http://gathering.tweakers.net/forum/myreact">Myreact</a></li><li id="tab_forum_faq"><a href="http://gathering.tweakers.net/forum/faq">Faq</a></li><li><a href="http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/53288">Posthistorie</a></li></ul></div>'); } else { var menu = $("div#forum_tabs ul:first"); menu.append('<li><a href="http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/53288">Posthistorie</a></li>') }
Edit: dat kan natuurlijk ook in 1 script. Alleen nog even wat fixen om die tab netjes te selecteren als je op de posthistorie pagina zit.

Edit:
Ik ben het trouwens wel eens met redsandro. Op heel tweakers is de informatiedichtheid sterk verlaagd.
Behalve op het forum....
Maar daar zorgen wij zelf wel voor? [/entertoets]
[ Voor 4% gewijzigd door yannickie111 op 19-10-2012 10:37 ]
Ook als je al in het subforum bent, idg wederom client software algemeen, dan helpt het niks om op de populaire onderwerpen te klikken. Bij sommige van de woorden kom je in de eerder genoemde PW uit, of verschijnen er links naar artikelen over het onderwerp. Bij een hoop andere klikbare woorden kom je op een lege pagina uit.
Zo kom je via een klik op opensource (groot en blauw) uit bij een lijst met opensource gerelateerde zaken. Via een klik op XMBC (ook groot en blauw) kom je uit op een lege pagina. Een klik op usenet geeft een vrij nutteloze lijst met meuk, waarin SAB meerdere keren voorbij komt. Alleen de recentste zou voldoende zijn.
Echter, nog steeds geen relevante topics.
Dit maakt onderwerpgerelateerde forumnavigatie niet/nauwelijks mogelijk.
Het zou een heel stuk praktischer en overzichtelijker kunnen, denk ik.
Firefox, maar er is vast ook wel een plugin voor chrome om custom javascript te kunnen draaien? Let wel: ik suggereer dit niet als oplossing vanuit Tweakers hè, dit is gewoon hackwerk door mij als gebruiker, omdat ik zelf ook dat knopje mis. Ik hoop ook gewoon dat dit ooit een keer netjes geimplementeerd wordt door onze devversyannickie111 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:36:
[...]
Daarvoor moet je dan neem ik aan google chrome gebruiken? Lekker handig....
Edit:
Ik ben het trouwens wel eens met redsandro. Op heel tweakers is de informatiedichtheid sterk verlaagd.
Behalve op het forum....
Maar daar zorgen wij zelf wel voor? [/entertoets]
Ik heb inmiddels mijn scripts nog iets gefine-tuned tot twee scripts: een om het historie tabje toe te voegen en de tabbar op het hele forum te tonen en een script om op de historie pagina het historie tabje ook te activeren.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| // ==UserScript== // @name Tweakers Forumtabs met historie // @namespace userscripts // @description Adds posthistorie to forumtab and shows tab bar on all pages // @include http://gathering.tweakers.net/* // @exclude http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/53288/* // @exclude http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/53288 // @require http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.8.2/jquery.min.js // @grant none // @version 1 // ==/UserScript== var forumHeading = $('div#forumheading'); if($('div#forum_tabs').length == 0) { forumHeading.prepend('<div id="forum_tabs"><div class="pageTabs"><ul><li id="tab_forum_main" class="active"><a href="http://gathering.tweakers.net/forum">Forumlijst</a></li><li id="tab_forum_activetopics"><a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_activetopics">Active topics</a></li><li id="tab_forum_bookmarks"><a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_bookmarks">Bookmarks</a></li><li id="tab_forum_myreact"><a href="http://gathering.tweakers.net/forum/myreact">Myreact</a></li><li id="tab_forum_faq"><a href="http://gathering.tweakers.net/forum/faq">Faq</a></li><li><a href="http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/53288">Posthistorie</a></li></ul></div>'); } else { var menu = $("div#forum_tabs ul:first"); menu.append('<li><a href="http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/53288">Posthistorie</a></li>') } |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| // ==UserScript== // @name Tweakers Posthistorie // @namespace userscripts // @description Adds tab bar with activated posthistorie tab on posthistorie page // @include http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/53288/* // @include http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/53288 // @require http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.8.2/jquery.min.js // @grant none // @version 1.0 // ==/UserScript== var forumHeading = $('div#forumheading'); if($('div#forum_tabs').length == 0) { forumHeading.prepend('<div id="forum_tabs"><div class="pageTabs"><ul><li id="tab_forum_main"><a href="http://gathering.tweakers.net/forum">Forumlijst</a></li><li id="tab_forum_activetopics"><a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_activetopics">Active topics</a></li><li id="tab_forum_bookmarks"><a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_bookmarks">Bookmarks</a></li><li id="tab_forum_myreact"><a href="http://gathering.tweakers.net/forum/myreact">Myreact</a></li><li id="tab_forum_faq"><a href="http://gathering.tweakers.net/forum/faq">Faq</a></li><li id="tab_historie" class="active"><a href="http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/53288">Posthistorie</a></li></ul></div>'); } |
[ Voor 75% gewijzigd door Orion84 op 19-10-2012 10:50 ]
Heel handig voor wie dat kan. Ik ben echter alleen een zeer geïnteresseerde lezer/poster, zonder de bijbehorende kennis van dit soort scriptjes. Het lijkt mij toch de bedoeling dat hetgeen we terug willen zien of anders zouden wensen, dat dit ook gewoon werkt, zonder programmeerkennis.
Tweakers is toch een website, geen C++/Java speeltuin.
NB, aangezien mijn wensen ook met forumnavigatie te maken hebben, heb ik ze in dit topic gezet. Als het beter een eigen topic waardig is, wil ik dit best starten hoor.
[ Voor 17% gewijzigd door Jorgen op 19-10-2012 10:53 ]
Helemaal mee eens, maar voor degenen die wel zelf wat willen hacken om een en ander naar hun wens te maken hebben misschien wat aan mijn tips (die ik ook alleen maar heb kunnen bouwen met tips van andere tweakers)Jorgen schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:51:
Eigenlijk maak je nu dus je eigen Tweakers website...
Heel handig voor wie dat kan. Ik ben echter alleen een zeer geïnteresseerde lezer/poster, zonder de bijbehorende kennis van dit soort scriptjes. Het lijkt mij toch de bedoeling dat hetgeen we terug willen zien of anders zouden wensen, dat dit ook gewoon werkt, zonder programmeerkennis.
Tweakers is toch een website, geen C++/Java speeltuin.
Zoals gezegd: ik hoop ook van harte dat dit niet bij hackwerk blijft maar dat hier alsnog een echte oplossing voor komt, maar daar ga ik niet over.
[ Voor 4% gewijzigd door Orion84 op 19-10-2012 10:53 ]
Fijn dat het überhaupt mogelijk is.
Vwb mijn laatste opmerkingen (zie edit vorige post) kan die in dit topic blijven staan Orion?
Precies! En elke bug of missende feat verdient gewoon een eigen topic. Er zijn zelfs prijzen mee te winnen.Orion84 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:31:
Dit topic gaat volgens mij specifiek om het ontbreken van makkelijke toegang tot posthistorie en active topics. Andere bugs/featurerequests kan je beter even apart melden
Sneltoetsen heb ik nooit gebruikt en zal ik nooit gaan gebruiken. Ik zit bijv. vaak op de bank met mijn laptop relatief ver van mij vandaan met een draadloze muis, ik lees tegenwoordig meer dan dat ik tik. Dan wil ik dus met mijn muis snel bij mijn "overzicht" komen van topics waar ik onlangs in gereageerd heb. Niet mijn toetsenbord gebruiken.
[ Voor 50% gewijzigd door Exorcist op 19-10-2012 13:33 ]