Ja altijd. Heb het idee dat de wi-fi in een soort van slaapstand gaat als hij op slot zit.
Wifi gaat inderdaad uit als de telefoon in slaapstand gaat. Voor het 3G verbruik maakt het volgens mij niet super veel uit. Zolang je niet hebt aanstaan dat hij automatisch updates download enzo. Mail binnen halen en whatsapp enzo verbruikt niet zoveel.
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
hmmm mag ik even vragen waarom ik geen 3g in beeld zie? Is dit gebruikelijk? Kan je ergens de mobiele data verzenden/39 aan/uit zetten? Net wifi uit gezet en toen begon het! Simpele vraag voor jullie, maar voor mij even makkelijker te vragen dan alles te zoeken. Kwam er op google even niet uit.
edit: aan en uit gezet. Sim kaart was zover nog niet. Had 3g nog niet geactiveerd. Dumbass!opa_paul schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 22:02:
hmmm mag ik even vragen waarom ik geen 3g in beeld zie? Is dit gebruikelijk? Kan je ergens de mobiele data verzenden/39 aan/uit zetten? Net wifi uit gezet en toen begon het! Simpele vraag voor jullie, maar voor mij even makkelijker te vragen dan alles te zoeken. Kwam er op google even niet uit.
Zodra je je iDevice vergrendelt wordt de WiFi-verbinding verbroken, dit om energie te besparen. Echter, net zoals bij het multitasken onder iOS; heeft een app of het systeem de verbinding nodig om bijvoorbeeld audio te streamen, apps te downloaden, et cetera, dan blijft de verbinding gewoon bestaan. Het zoeken, handshake, et cetera onder iOS is meestal wel zo snel dat als je je telefoon ontgrendelt hebt en op het homescreen bent, de verbinding al weer is opgezet.
Verwijderd
Als ik de optie 'Reset and erase all data' kies moet ik ineens een code van 4 cijfers intoetsen. Heeft iemand enig idee wat de standaard code is? Ik heb geprobeerd zelf een lock code in te stellen maar die pakt ie dan niet, dus waar hoor ik die code vandaan te halen?
Heb je het over de iPhone zelf of over een bepaalde app op je iPhone??
Schijnbaar heb je toch zelf die code ooit ingevoerd, dat kan haast niet anders!
Schijnbaar heb je toch zelf die code ooit ingevoerd, dat kan haast niet anders!
Have Fun Funske
Verwijderd
Ik heb 't over de iPhone zelf. Dit gezeur heb ik toen ook gehad met een iPod Touch en volgens mij deed ie 't toen niet omdat er geen code was ingesteld. Toen ik een passcode had ingesteld pakte ie em wel voor zover ik me herinner.
Edit: Deze gozer krijgt helemaal geen code te zien (0:25)
YouTube: How to restore iPhone to factory settings without iTunes
Edit: Deze gozer krijgt helemaal geen code te zien (0:25)
YouTube: How to restore iPhone to factory settings without iTunes
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2012 12:06 ]
Dat is niet echt superhandig ofzo... Ook nog met je Apple ID erop?Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 12:17:
Oke te laat heb em al verkocht met al m'n software en instellingen er nog op.
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Na het lezen van diverse problemen met de iPhone 5 in o.a. dit topic over zaken zoals een niet goed reagerend touchscreen, wifi issues e.d. vreesde ik het ergste maar ik moet zeggen dat ik tot nog toe eigenlijk geen problemen heb ondervonden met mijn iPhone. Ik heb hem weliswaar pas sinds donderdag, maar tot nog toe werkt alles prima. Sowieso is de soepelheid waarmee alles werkt een verademing als je van een Galaxy S komt
Wel kan ik begrijpen dat mensen de iPhone niet zo 'spannend' meer vinden, ik kende iOS al van mijn iPad en dan is de 'wow-factor' niet zo groot als je een iPhone in gebruik neemt. Maar daar was ik ook niet naar op zoek, na jaren van niets dan ellende met mijn android phone wilde ik nu wel eens iets dat gewoon goed en betrouwbaar werkt en daar voldoet deze iPhone vooralsnog perfect aan!
Wel kan ik begrijpen dat mensen de iPhone niet zo 'spannend' meer vinden, ik kende iOS al van mijn iPad en dan is de 'wow-factor' niet zo groot als je een iPhone in gebruik neemt. Maar daar was ik ook niet naar op zoek, na jaren van niets dan ellende met mijn android phone wilde ik nu wel eens iets dat gewoon goed en betrouwbaar werkt en daar voldoet deze iPhone vooralsnog perfect aan!
Welke touchscreen problemen? Ik ben dat eerlijk gezegd nog nergens tegengekomen.
Zoek maar eens op 'touchscreen' in dit topicJanusz schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 18:01:
Welke touchscreen problemen? Ik ben dat eerlijk gezegd nog nergens tegengekomen.
Daar zie ik 1 persoon waarvan het touchscreen niet lekker werkt tijdens het laden. En 1 persoon die een link plaatste van een scroll bug (die overigens pas na 4 weken ontdekt werkt en bij hele onrealistische bewegingen zich voordoet). Dus nee, ik denk niet dat de iPhone 5 wijdverspreide touchscreen problemen heeft.
Zodat de nieuwe eigenaar apps op jouw rekening kan kopen? Wat een fijne service!Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 12:17:
Oke te laat heb em al verkocht met al m'n software en instellingen er nog op.
Edit
[ Voor 99% gewijzigd door stfnz op 24-11-2012 23:56 ]
sorry , even mijn gal spuwen
wat is de iphone 4 een walgelijk rot apparaat
tot vorige maand had ik naar alle tevredenheid een samsung galaxy s2, maar ik wou een iphone omdat een bepaald stripboeken programmaatje op de android niet meer word geupdate, maar wel op een iphone,
Dus ik dat ding op marktplaats gegooid.
Nu wist ik van death grip problemen af en dat het te verhelpen is met een hoesje.
Uiteindelijk iemand die reageerden telefoon geruild.
Ben eerst een paar dagen bezig geweest om hem op mijn naam aan de praat te krijgen, ik bleef maar in een verrotte restore loop hangen, lukte het eindelijk viel steeds de verbinding weg waarnaar hij weer doodleuk dat apple connector liet zien, weer restoren
dagen later heb ik het eindelijk voor mekaar dat ie het bleef doen, maar dan kwam dat death grip nog naar voren, al had ik handschoenen aan, mijn 3G viel weg, kwam niet meer terug en ik moest hem weer restoren.
Oke dacht ik vandaag, dan maar geen 3G en voortaan op gprs, want daar had ik tenminste geen signaal verlies als ik hem in een death grip heb.
tenzij ik gaat bellen, na 2 minuten valt het signaal weg en komt ie weer in een restore loop terecht.
ook al 4 keer van sim kaart gewisseld
Ondertussen ben ik al in amsterdam geweest voor info, maar ze konden me alleen voor 150 euro helpen.
Dat vind ik het ook eigenlijk niet waard, want wie zegt dat mijn problemen dan verholpen zijn?
de iphone is ook geen reet meer waard en staat nu als ipod op marktplaats.
zodra deze telefoon verkocht is ga ik mooi terug naar android.
oja, misschien helpt het als ik zeg dat ik bij het geweldige T-mobile zit
ik ben klaar
wat is de iphone 4 een walgelijk rot apparaat
tot vorige maand had ik naar alle tevredenheid een samsung galaxy s2, maar ik wou een iphone omdat een bepaald stripboeken programmaatje op de android niet meer word geupdate, maar wel op een iphone,
Dus ik dat ding op marktplaats gegooid.
Nu wist ik van death grip problemen af en dat het te verhelpen is met een hoesje.
Uiteindelijk iemand die reageerden telefoon geruild.
Ben eerst een paar dagen bezig geweest om hem op mijn naam aan de praat te krijgen, ik bleef maar in een verrotte restore loop hangen, lukte het eindelijk viel steeds de verbinding weg waarnaar hij weer doodleuk dat apple connector liet zien, weer restoren
dagen later heb ik het eindelijk voor mekaar dat ie het bleef doen, maar dan kwam dat death grip nog naar voren, al had ik handschoenen aan, mijn 3G viel weg, kwam niet meer terug en ik moest hem weer restoren.
Oke dacht ik vandaag, dan maar geen 3G en voortaan op gprs, want daar had ik tenminste geen signaal verlies als ik hem in een death grip heb.
tenzij ik gaat bellen, na 2 minuten valt het signaal weg en komt ie weer in een restore loop terecht.
ook al 4 keer van sim kaart gewisseld
Ondertussen ben ik al in amsterdam geweest voor info, maar ze konden me alleen voor 150 euro helpen.
Dat vind ik het ook eigenlijk niet waard, want wie zegt dat mijn problemen dan verholpen zijn?
de iphone is ook geen reet meer waard en staat nu als ipod op marktplaats.
zodra deze telefoon verkocht is ga ik mooi terug naar android.
oja, misschien helpt het als ik zeg dat ik bij het geweldige T-mobile zit
ik ben klaar
Je hebt gewoon een defect tweedehands toestel gekocht, deal with it en ga niet zo huilen.
[ Voor 13% gewijzigd door MarcoC op 25-11-2012 02:36 ]
heb de hele avond berichten gelezen uit 2010, en daar Zag je ook al 1 en al ellende met de iphone.
en als apple gewoon een 2 jaars garantie had wat in de rest van europa wel het geval is, was er geen probleem
en als apple gewoon een 2 jaars garantie had wat in de rest van europa wel het geval is, was er geen probleem
[ Voor 36% gewijzigd door nnndoh op 25-11-2012 02:39 ]
Bullshit, denk je nou echt dat de hele wereld een telefoon heeft die na 2 minuten bellen in een restore loop terecht komt? Natuurlijk niet. Er is waarschijnlijk gerommeld met je telefoon door amateurs.nnndoh schreef op zondag 25 november 2012 @ 02:38:
heb de hele avond berichten gelezen uit 2010, en daar Zag je ook al 1 en al ellende met de iphone
Ik heb zelf 2 jaar lang een iPhone 4 gehad, en hoewel er signaalverlies waarneembaar was als je de telefoon goed omringde met je hand, was het echt niet zo ernstig als overal beweerd werd. Het was in ieder geval geenszins het geval dat bij het aanraken 3G meteen wegviel.
Je hebt een defecte telefoon, zo simpel is het.
Haha een defect toestel overnemen en dan hier huilie doen dat alle 4's kut zijn. Hoezo bekrompen?nnndoh schreef op zondag 25 november 2012 @ 02:38:
heb de hele avond berichten gelezen uit 2010, en daar Zag je ook al 1 en al ellende met de iphone.

Of je stuurt een aangetekende brief naar Apple met daarin uiteengezet dat je wettelijk gezien recht heb op twee jaar garantie en stel je ze in gebreke. Kan je de zaak laten voorkomen. Vrees dat je zaak alleen minder sterk is omdat je het toestel tweedehands hebt gekocht.
Verder is je toestel gewoon stuk. Ik heb ook 2 jaar lang een 4 gehad en inderdaad, signaalvermindering is waarneembaar, maar niet dramatisch.
Verder is je toestel gewoon stuk. Ik heb ook 2 jaar lang een 4 gehad en inderdaad, signaalvermindering is waarneembaar, maar niet dramatisch.
Zoals hij het beschrijft is er in zoverre aan het toestel gekloot dat de garantie inmiddels wel is verlopen denk ik?Janusz schreef op zondag 25 november 2012 @ 09:44:
Of je stuurt een aangetekende brief naar Apple met daarin uiteengezet dat je wettelijk gezien recht heb op twee jaar garantie en stel je ze in gebreke. Kan je de zaak laten voorkomen. Vrees dat je zaak alleen minder sterk is omdat je het toestel tweedehands hebt gekocht.
edit: Uit nieuwsgierigheid; welke comic boek apps had je het over? De populaire apps zoals Comixology enzo zijn er ook allemaal voor Android
[ Voor 10% gewijzigd door Mag op 25-11-2012 11:31 ]
clz comics, met de versie op de iphone kan je stripboeken via de barcode inscannen en toevoegen, erg handig, Die op de android willen ze niet meer updaten
Maar ik had niet verwacht dat ik door een brave jongen van 15 uit een christelijke dorp als mijnsheerenland opgelicht zou worden tesamen met zijn moeder.
Als ik er hooguit nog 150 euro voor kan krijgen , koop ik wel weer een android.
want die brave jongen heeft nu wel een perfect werkende samsung galaxy s2, dus ik mag terrecht huilie huilie doen toch?
Maar ik had niet verwacht dat ik door een brave jongen van 15 uit een christelijke dorp als mijnsheerenland opgelicht zou worden tesamen met zijn moeder.
want die brave jongen heeft nu wel een perfect werkende samsung galaxy s2, dus ik mag terrecht huilie huilie doen toch?
Je hebt een kapot toestel. Android-toestellen kunnen ook kapot gaan.nnndoh schreef op zondag 25 november 2012 @ 13:38:
clz comics, met de versie op de iphone kan je stripboeken via de barcode inscannen en toevoegen, erg handig, Die op de android willen ze niet meer updaten
Moet ik hier wellicht uitweiden over alle ellende die ik met mijn vorige Samsung Galaxy S telefoon heb gehad? Ga ik niet doen, als je het wil weten, check mijn posthistory. Wat ik maar wil zeggen: voor mij geld exact het tegenovergestelde als wat jij nu met een iPhone ervaren hebt, waardoor ik zeg: voor mij nooit meer android. Hangt dus maar net van je persoonlijke ervaringen af...nnndoh schreef op zondag 25 november 2012 @ 13:38:
Alleen, als ik in mijn omgeving kijk naar hoe tevreden men gemiddeld is over android/samsung vs iPhone dan scoort de iPhone over het algemeen toch echt hoger. Ik ken weinig mensen die naar android zijn overgestapt omdat hun iPhone niet goed werkte, de voornaamste redenen voor die overstap zijn dat men niet tevreden is over de beperkingen die inherent zijn aan iOS. Andersom ken ik echter genoeg verhalen van mensen (waaronder ikzelf dus) die juist naar iOS zijn overgestapt vanwege het slecht functioneren van hun android device.
Heb voor mijn ipad zelden iTunes hoeven te gebruiken en voor mij iPhone heb ik het zelfs nog nooit gebruikt. En breek me de bek niet open over KIES, vergeleken met dat programma is iTunes het meest geweldige programma ever (en dat wil wat zeggen want iTunes onder Windows is al narigheid).nnndoh schreef op zondag 25 november 2012 @ 13:44:
ja maar android is niet puur afhankelijk van KIES zoals iphone het wel is van itunes
[ Voor 13% gewijzigd door jasjenl op 25-11-2012 14:19 ]
wat ik bedoel met itunes afhankelijk is als je hem nodig moet restoren en daarbij foutcodes krijg ( opgelost als ik een volle batterij heb )
voor android gebruik ik gewoon odin
Android en iOS hebben beide hun voor- en nadelen. De iPhone is niet beter dan een Galaxy S (1,2,3) en omgekeerd ook niet. Anders waren Samsung en Apple beide niet zo groot op telefoongebied. Een inferieur of slecht product verkoopt namelijk niet goed.
Jij hebt waarschijnlijk een defecte iPhone overgenomen van die jongen. Je kunt daarom niet alle iPhones over één kam scheren, net zoals jasjenl dat niet met Galaxies kan doen. Toevallig hebben jullie alletwee nare ervaringen met de telefoons.
En wat betreft iTunes: ikzelf als Adroidfan vind iTunes een stuk beter dan Kies. Kies is echt een stuk software dat nooit uitgebracht had moeten worden. Ikzelf heb dan op internet ook nog nooit één positief verhaal gelezen over Kies. Echter, iTunes op een Windowscomputer is ook vreselijk en Apple dringt je daarbij constant allemaal bloatware op. Gelukkig kan je tegenwoordig zonder Kies en iTunes.
Jij hebt waarschijnlijk een defecte iPhone overgenomen van die jongen. Je kunt daarom niet alle iPhones over één kam scheren, net zoals jasjenl dat niet met Galaxies kan doen. Toevallig hebben jullie alletwee nare ervaringen met de telefoons.
En wat betreft iTunes: ikzelf als Adroidfan vind iTunes een stuk beter dan Kies. Kies is echt een stuk software dat nooit uitgebracht had moeten worden. Ikzelf heb dan op internet ook nog nooit één positief verhaal gelezen over Kies. Echter, iTunes op een Windowscomputer is ook vreselijk en Apple dringt je daarbij constant allemaal bloatware op. Gelukkig kan je tegenwoordig zonder Kies en iTunes.
Het wordt steeds mooier met je. Je koopt een kapotte iPhone, vindt alle iPhones 4 vervolgens kut, en nu ligt het weer aan iTunes. Ik kan je frustratie heel goed begrijpen, maar je post met een waas voor je ogen, heb ik het idee.nnndoh schreef op zondag 25 november 2012 @ 14:36:
wat ik bedoel met itunes afhankelijk is als je hem nodig moet restoren en daarbij foutcodes krijg ( opgelost als ik een volle batterij heb )
Sinds vandaag trotse bezitter van een Iphone 5
Kom van een Galaxy Note af..jezus wat een verschil haha daar moet ik nog even aan wennen. Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn contacten kan koppelen met facebook?
Instellingen -> Facebook en inloggen.Meulendijks89 schreef op maandag 26 november 2012 @ 11:26:
Sinds vandaag trotse bezitter van een Iphone 5Kom van een Galaxy Note af..jezus wat een verschil haha daar moet ik nog even aan wennen. Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn contacten kan koppelen met facebook?
nee, je begrijp me uiteraard volledig verkeerd, als ik problemen krijg met de iphone, zegge de verbinding valt weg ,geen bereik , en dat blijft langer dan 15 min dan zegt de iphone dat ik hem moet restoren.bram1984 schreef op maandag 26 november 2012 @ 11:19:
[...]
Het wordt steeds mooier met je. Je koopt een kapotte iPhone, vindt alle iPhones 4 vervolgens kut, en nu ligt het weer aan iTunes. Ik kan je frustratie heel goed begrijpen, maar je post met een waas voor je ogen, heb ik het idee.
En als ik dat doe,doet uiteraard itunes moeilijk en geeft foutmeldingen.
En ja, je bent geheel afhankelijk van itunes, want met geeneen ander software kan je je iphone restoren
tenzij je hem gejailbreaked hebt. maar op deze stond helaas eenmaal ios 6.01
maar in ieder geval is de iphone verkocht voor 145 euro, en de koper is zich volledig bewust wat er mee aan de hand is, had het op marktplaats uitgelegd en in het persoon nogmaals.
ajuu en toedeledokie
Wat wil je nu horen ?nnndoh schreef op maandag 26 november 2012 @ 12:00:
[...]
nee, je begrijp me uiteraard volledig verkeerd, als ik problemen krijg met de iphone, zegge de verbinding valt weg ,geen bereik , en dat blijft langer dan 15 min dan zegt de iphone dat ik hem moet restoren.
Je iPhone is gewoon kapot, daar kan iTunes echt niets aan veranderen. Gek he dat iTunes foutmeldingen geeft als je HW kapot is. Ik snap dat je gefrustreerd bent van je miskoop, maar je gebash gaat inmiddels nergens meer over.
kom op. toen de iphone 4 uitkwam was er al ellende met dat ding, sommige websites raade toen aan om de iphone niet te kopen.sverzijl schreef op maandag 26 november 2012 @ 12:15:
[...]
Wat wil je nu horen ?
Je iPhone is gewoon kapot, daar kan iTunes echt niets aan veranderen. Gek he dat iTunes foutmeldingen geeft als je HW kapot is. Ik snap dat je gefrustreerd bent van je miskoop, maar je gebash gaat inmiddels nergens meer over.
Dus dan hij niet kapot? Een telefoon kan prima werken op bijvoorbeeld WiFi na, dan is de telefoon nog steeds kapot, ookal doet enkel WiFi het niet.nnndoh schreef op maandag 26 november 2012 @ 14:02:
en kapot is als ie helemaal niet meer aangaat.
Bij deze was het zo, zolang ik hem niet aanraakte of belde, deed ie het prima
een dure ipod dus
Verder ook Apple verleent gewoon 2 jaar garantie, al schreeuwen ze dat niet graag van de daken en smeren ze je veel liever Apple Care aan.
Dit is natuurlijk gewoon onzin. Inmiddels zijn er vele miljoenen verkocht in meer dan 2 jaar tijd en wordt de 4 nog steeds verkocht, als het telefoon zo veel ellende met zich mee had gebracht had dit wel anders geweest natuurlijk. En natuurlijk worden in het begin problemen eruit gelicht, zeker bij Apple zit de media hier bovenop. En heeft elke telefoon zijn nadelen, maar dit had je van te voren uit kunnen zoeken, of de telefoon wel bij je past.nnndoh schreef op maandag 26 november 2012 @ 13:58:
[...]
kom op. toen de iphone 4 uitkwam was er al ellende met dat ding, sommige websites raade toen aan om de iphone niet te kopen.
De Deathgrip was natuurlijk wel een flinke misser, maar hier in Nederland hebben wij daar lang niet zoveel last van als in Amerika. Daarbij is het probleem bij de Deathgrip dat je signaal minder wordt, niet dat je signaal onherstelbaar weg valt en pas terug komt na een restore, dat ligt nogmaals waarschijnlijk aan het defect van je telefoon.
[ Voor 63% gewijzigd door wesleytjuh op 26-11-2012 14:13 ]
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
De auto van mijn buurman is ook niet kapot. Zolang ie z'n motor maar niet probeert te starten (die is opgeblazen namelijk) gaat alles goed.nnndoh schreef op maandag 26 november 2012 @ 14:02:
en kapot is als ie helemaal niet meer aangaat.
Bij deze was het zo, zolang ik hem niet aanraakte of belde, deed ie het prima
een dure ipod dus
Daar laat ik het maar bij. Je zal toch zelf moeten uitvinden wat wij al lang weten voordat je het gelooft ben ik bang.
garantie van apple is maar 1 jaar , toestel was van januari 2011. ben persoonlijk naar de apple store in amsterdam geweest of zij me konden helpen. en dat kon , voor 150 euro
Vraagje naar aanleiding hiervan: Met een iCloud backup kan ik al heel veel, maar hoe zet ik muziek op mijn iPhone zonder gebruikt te maken van iTunes?marhalm schreef op zondag 25 november 2012 @ 22:36:
...... Gelukkig kan je tegenwoordig zonder Kies en iTunes.
Welkom in Europa, hier geldt op elk* consumentenproduct 2 jaar, ook op Apple producten. Apple kan hoog en laag springen maar moet jou gewoon 2 jaar garantie verlenen, net als elk ander bedrijf. Sterker nog, in Nederland is de wet voor garanties zelfs nog beter voor de consument geregeld(een product hoort te voldoen aan bepaalde verwachtingen omtrent de levensduur), maar hier heb je bij jouw iPhone niet zoveel baat bij.nnndoh schreef op maandag 26 november 2012 @ 15:06:
garantie van apple is maar 1 jaar , toestel was van januari 2011. ben persoonlijk naar de apple store in amsterdam geweest of zij me konden helpen. en dat kon , voor 150 euro
*Er zullen vast wel wat uitzonderingen zijn, maar Apple valt in ieder geval niet onder deze uitzonderingen.
[ Voor 17% gewijzigd door wesleytjuh op 26-11-2012 16:00 ]
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Kan volgens mij niet zonder te jailbreaken. Alleen je gekochte muziek kan via iCloud automatisch op al je iDevices worden gezet.coenox schreef op maandag 26 november 2012 @ 15:15:
[...]
Vraagje naar aanleiding hiervan: Met een iCloud backup kan ik al heel veel, maar hoe zet ik muziek op mijn iPhone zonder gebruikt te maken van iTunes?
Dat kan wel ja, maar ook daarvoor heb je nog steeds de iTunes applicatie nodig. Anders heb ik de vraag verkeerd begrepen.me_mrtn schreef op maandag 26 november 2012 @ 16:16:
[...]
Kan WiFi Sync daar niet voor gebruikt worden? Maak er zelf geen gebruik van overigens.
[ Voor 29% gewijzigd door sverzijl op 26-11-2012 16:20 ]
Kan WiFi Sync daar niet voor gebruikt worden? Maak er zelf geen gebruik van overigens.coenox schreef op maandag 26 november 2012 @ 15:15:
[...]
Vraagje naar aanleiding hiervan: Met een iCloud backup kan ik al heel veel, maar hoe zet ik muziek op mijn iPhone zonder gebruikt te maken van iTunes?
Dat kan ja, maar dan heb je op je pc wel nog iTunes nodig. Dus dan is het wel wireless, maar niet iTunesless.me_mrtn schreef op maandag 26 november 2012 @ 16:16:
[...]
Kan WiFi Sync daar niet voor gebruikt worden? Maak er zelf geen gebruik van overigens.
Je hebt een jailbreak nodig als je muziek wilt overzetten zonder iTunes, tenzij je het gekocht hebt via de iTunes (iOS) app. Of je moet genoegen nemen met offline playlists van Spotify e.d.
Was het maar waar , anders had ik direct al bij de apple store een andere gekregen en had ik een gelukkig jongetje van 40 geweest, ( tenzij t-mobile weer lastig is met zijn verbinding)wesleytjuh schreef op maandag 26 november 2012 @ 15:56:
[...]
Welkom in Europa, hier geldt op elk* consumentenproduct 2 jaar, ook op Apple producten. Apple kan hoog en laag springen maar moet jou gewoon 2 jaar garantie verlenen, net als elk ander bedrijf. Sterker nog, in Nederland is de wet voor garanties zelfs nog beter voor de consument geregeld(een product hoort te voldoen aan bepaalde verwachtingen omtrent de levensduur), maar hier heb je bij jouw iPhone niet zoveel baat bij.
*Er zullen vast wel wat uitzonderingen zijn, maar Apple valt in ieder geval niet onder deze uitzonderingen.
tussen de kleine lettertjes staat echt maar 1 jaar, en na dat jaar heb je dus geen apple care meer en mag je 150 euro ophoesten.
ik gaat vanavond weer een samsung halen en het heeft me al met al een hoop gevloek en geld gekost.
misschien heb ik me in mijn eerdere berichten verkeerd uitgelaten, maar heb vanaf 2007/2008 naar alle tevredenheid een iphone 3 gehad, die het vandaag de dag nog steeds doet.
frustratie sucks
Apple kan wel meer in de voorwaarden zetten, je hebt gewoon twee jaar recht op garantie. Daarnaast als het één jaar was, de gangbare leeftijd van een product is langer. Daarnaast heb je gewoon een defect toestel gekocht, jammer, maar het kan gebeuren.nnndoh schreef op maandag 26 november 2012 @ 16:31:
[...]
Was het maar waar , anders had ik direct al bij de apple store een andere gekregen en had ik een gelukkig jongetje van 40 geweest, ( tenzij t-mobile weer lastig is met zijn verbinding)
tussen de kleine lettertjes staat echt maar 1 jaar, en na dat jaar heb je dus geen apple care meer en mag je 150 euro ophoesten.
ik gaat vanavond weer een samsung halen en het heeft me al met al een hoop gevloek en geld gekost.
misschien heb ik me in mijn eerdere berichten verkeerd uitgelaten, maar heb vanaf 2007/2008 naar alle tevredenheid een iphone 3 gehad, die het vandaag de dag nog steeds doet.
frustratie sucks
A. Ik heb de 4 een maandje na release gehaald. Geen énkel probleem met bereik.nnndoh schreef op maandag 26 november 2012 @ 12:00:
[...]
nee, je begrijp me uiteraard volledig verkeerd, als ik problemen krijg met de iphone, zegge de verbinding valt weg ,geen bereik , en dat blijft langer dan 15 min dan zegt de iphone dat ik hem moet restoren.
En ja, je bent geheel afhankelijk van itunes, want met geeneen ander software kan je je iphone restoren
tenzij je hem gejailbreaked hebt. maar op deze stond helaas eenmaal ios 6.01
maar in ieder geval is de iphone verkocht voor 145 euro, en de koper is zich volledig bewust wat er mee aan de hand is, had het op marktplaats uitgelegd en in het persoon nogmaals.
ajuu en toedeledokie
B. Voor een hard reset, iets wat me in jouw geval een goede optie lijkt, heb je helemaal geen iTunes nodig.
Voor al het andere:

Goed, na al dat gemopper hierboven dan maar weer eens een gebruiksvraag: ik wil een custom ringtone instellen en alle how-to's die ik daarover kan vinden vereisen altijd wel weer dat je je iPhone aan een computer met iTunes hangt. Echter, ik heb mijn iPhone nog nooit aan iTunes gekoppeld of gesynct en wil dat als het even kan ook vermijden. Is er nu echt geen andere manier om een eigen ringtone op een iPhone te krijgen?
bram, voor mij de laatste bericht hier anders worden mensen boosbram1984 schreef op maandag 26 november 2012 @ 16:55:
[...]
A. Ik heb de 4 een maandje na release gehaald. Geen énkel probleem met bereik.
B. Voor een hard reset, iets wat me in jouw geval een goede optie lijkt, heb je helemaal geen iTunes nodig.
Voor al het andere:
maar ik heb echt alles geprobeerd, ook een hard reset. kwam zelfs in een restore loop terrecht.
bezig geweest met DFU mode, niets hielp.
in het begin was het helemaal brak totdat ik hem aan de praat kreeg, toen dacht ik dat het probleem opgelost was
bumper gekocht , bereik uitgetest. in rotterdam centrum ook.. wegvallende verbinding, daarna 3G uitgezet en zelfs met alleen gprs een wegvallende verbinding,
3 sim kaarten geprobeerd, waren na 3 keer eruit halen al best beschadigd ( maar niet kapot)
Als ik echt 2 jaar garantie op de iphone zou hebben, dan ben ik dus voorgelogen door apple zelf.
en hebben de jongen en meisje die hem gisteren hebben opgehaald een spotgoedkope iphone 4.
dubbel genaaid...het zij zo, ik heb weer een samsung
Als de motor van mijn auto het niet doet, dan kan ik nog zoveel verschillende soorten banden eronder leggen, uitlaatpijpen vervangen, spoilers monteren. Maar uiteindelijk los je daarmee het probleem niet op. Hou op met janken en accepteer dat je een defect product hebt gekocht. Als je ballen hebt stel je Apple in gebreke en vorder je alsnog die garantie. Heb je dat niet, dan moet je niet gaan lopen klagen maar had je van te voren dit risico met de aanschaf van een 2e hands product moeten incalculeren.
Ik vind dat er wel erg overdreven gereageerd wordt. tientallen positieve ervaringen en je hoort er niemand over, 1 negatieve en het halve forum valt eroverheen op een manier die niet erg fraai is.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Is hier wellicht iemand die mij kan helpen bij mijn beslissing?
Over 3 weken mag ik weer een nieuwe telefoon uitzoeken. Ik heb op dit moment een iPhone 4, en afgezien dat deze nu wat trager wordt/is vind ik het een zeer fijne telefoon.
Ik heb me dan wel niet gigantisch verdiept in de iPhone 5, maar voor mijn gevoel is de iPhone 5 een snellere iPhone 4 met ongeveer 1 cm meer scherm. Als ik dat bij elkaar op tel vind ik gemiddeld zo'n 650 euro toch best duur.
Aan de andere kant zit ik te denken aan de Galaxy S3, maar dan moet ik weer "opnieuw" beginnen (al mijn app's en instellingen etc. weg).
Ik weet natuurlijk dat ik de keuze zelf moet maken, maar is er wellicht iemand die mij kan overtuigen?
Over 3 weken mag ik weer een nieuwe telefoon uitzoeken. Ik heb op dit moment een iPhone 4, en afgezien dat deze nu wat trager wordt/is vind ik het een zeer fijne telefoon.
Ik heb me dan wel niet gigantisch verdiept in de iPhone 5, maar voor mijn gevoel is de iPhone 5 een snellere iPhone 4 met ongeveer 1 cm meer scherm. Als ik dat bij elkaar op tel vind ik gemiddeld zo'n 650 euro toch best duur.
Aan de andere kant zit ik te denken aan de Galaxy S3, maar dan moet ik weer "opnieuw" beginnen (al mijn app's en instellingen etc. weg).
Ik weet natuurlijk dat ik de keuze zelf moet maken, maar is er wellicht iemand die mij kan overtuigen?
My PC Steam Profile PSN: AfcaEricNL
Verwijderd
Ik zelf vind dat de 5 tegenover de 4 niet een 'beetje' sneller is, hij is zeker veel sneller, betere camera, better kwaliteit met bellen, lichter (persoonlijk vind ik hem mooier) en naja zoals je al zegt als je een S3 neemt moet je hem zelf weer helemaal configureren naar je eigen wensen en het zal goed wennen zijn na een tijdje iOSEricNL schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 09:07:
maar het is en blijft altijd je eigen keus!
Ik vrees dat het antwoord 'nee' is. Heel flauw, ik weet het. In dit topic zul je veel pro-iPhone meningen krijgen. En als je de vraag in een galaxy draadje stelt, zal het vooral die kant op gaan. Ik loop al jaren te twijfelen over mijn toestellen. Heb alles al gehad: Symbian (Nokia, Samsung), WebOS (Palm Pre), iOS (iPhone 3GS en 4S) en Windows Phone (Lumia 800). En ik weet het nog niet. Momenteel loop ik te switchen tussen een iPhone 4s van de zaak en een Nokia Lumia 800. Elk toestel heeft zijn voors en zijn tegens. Echt slechte toestellen zijn er in een bepaald segment niet meer, en het is een kwestie van persoonlijke voorkeur.EricNL schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 09:07:
Er zijn denk ik twee argumenten die voor jou pro iPhone gaan: het feit dat je het OS kent en waarschijnlijk al veel apps hebt gekocht die je gewoon kunt blijven gebruiken. Een argument tegen is de prijs: voor veel minder geld kun je ook een goed toestel met een ander besturingssysteem kopen. Vergeet daarbij ook niet de nieuwe Windows Phone 8 toestellen te overwegen. Die kunnen je nog wel verrassen.
Maar goed, bottom line is dus: hoe erg hang je aan iOS en hoeveel geld heb je daar voor over? Overigens heb ik de IPhone 5 slechts kort in handen gehad, maar doe je het denk ik te kort door te zeggen dat het een 1 cm langere en iets snellere iPhone 4 is.
[ Voor 5% gewijzigd door coenox op 27-11-2012 09:30 ]
Ik zat met exact hetzelfde 'probleem'. Had een iPone4 en zat te twijfelen tussen de S3 en iPhone5. Zelf heb ik uiteindelijk gekozen voor de iPhone5 omdat we in huis toch ook al 2 iPads en een 2e iPhone4(S) hebben, wat het 'uitwisselen' van apps en het syncen van agenda's/contacten/foto's wel erg makkelijk maakt (lees: ik hoef er geen extra tijd in te stoppen, het werkt zo goed als out-of-the-box). Daarnaast was ik ook net een beetje gewend geraakt aan het gemak van Apple Airplay en had ik natuurlijk al een x-aantal apps die ik bij overstap naar S3 zou moeten gaan vervangen.EricNL schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 09:07:
Maar zoals je zelf al zegt, de keuze zal je zelf moeten maken. Er is volgens mij niet echt een slechte keuze in deze.
(en ja, de iPhone5 is niet veel meer dan een opgevoerde iPhone4 die iets groter en lichter is (en een marginaal betere camera for what it's worth), maar die extra snelheid/grootte maakt dat het allemaal nets iets fijner werkt)
Ik heb sinds vorige week een iPhone 5 en kom ook van de 4. Ik kan je zeggen: het voelt als een compleet nieuwe telefoon. Mijn mond viel open van de snelheid, het scherm is echt veel mooier en helderder, het geluid met bellen is fantastisch (ook op de speaker), de extra rij apps is een verademing en de camera is een stuk beter en ook bloedsnel.EricNL schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 09:07:
Het enige wat ik nu echt nog mis is widgets in iOS en basisfuncties (Wi-Fi, Bluetooth etc.) in mijn notificatie centrum (zoals in Android).
Dat laatste is wel mogelijk, met LockInfo. Helaas heb je hiervoor wel een jailbreak nodig. Voorheen geen probleem, maar nu ik zakelijk ook Good for Enterprise moet gebruiken mag ik hem niet meer jailbreaken (eenmaal gedetecteerd en weg applicatietoegang)bram1984 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 09:43:
[...]
Het enige wat ik nu echt nog mis is widgets in iOS en basisfuncties (Wi-Fi, Bluetooth etc.) in mijn notificatie centrum (zoals in Android).
Bedankt voor de reactie's. Het was natuurlijk te wachten dat ik hier vooral pro-iPhone adviezen kreeg (dit is immers het iPhone topic). Ik kreeg ook van een collega te horen dat de iPhone echt gigantisch snel is. Dat vind ik overigens wel een pluspunt, want als ik op mijn huidige iPhone 4 bijvoorbeeld WhatsApp opent dan heeft dat toch echt wat seconde teveel nodig naar mijn mening.
Ik heb nog een week of 3, dus ik ga me nog eens goed verdiepen, maar ik denk toch dat het de iPhone 5 gaat worden. Bedankt voor jullie reactie's en adviezen! Zodra mijn keuze is gemaakt, laat ik het wel even weten!
Ik heb nog een week of 3, dus ik ga me nog eens goed verdiepen, maar ik denk toch dat het de iPhone 5 gaat worden. Bedankt voor jullie reactie's en adviezen! Zodra mijn keuze is gemaakt, laat ik het wel even weten!
My PC Steam Profile PSN: AfcaEricNL
Ja ik wil niks jailbreaken, sorry.sverzijl schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 09:50:
[...]
Dat laatste is wel mogelijk, met LockInfo. Helaas heb je hiervoor wel een jailbreak nodig. Voorheen geen probleem, maar nu ik zakelijk ook Good for Enterprise moet gebruiken mag ik hem niet meer jailbreaken (eenmaal gedetecteerd en weg applicatietoegang)
De 4 is een slak vergeleken met de 5.EricNL schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 10:09:
Bedankt voor de reactie's. Het was natuurlijk te wachten dat ik hier vooral pro-iPhone adviezen kreeg (dit is immers het iPhone topic). Ik kreeg ook van een collega te horen dat de iPhone echt gigantisch snel is. Dat vind ik overigens wel een pluspunt, want als ik op mijn huidige iPhone 4 bijvoorbeeld WhatsApp opent dan heeft dat toch echt wat seconde teveel nodig naar mijn mening.
Mee eens met deze, ik heb zelf geen ervaring met de iPhone voorafgaand aan de 5 maar de belkwaliteit is subliem te noemen! Geen achtergrondlawaai en zelfs als ik in de stad loop kan iedereen mij goed verstaan alsof ik gewoon ergens binnen zit. Apps werken erg snel. Ik heb nog nergens een vertraging gemerkt. De camera schijnt ook goed te zijn, maar die heb ik nog niet gebruikt. Als je dat belangrijk vindt, dan is dat ook een pluspunt. Filmt HD geloof ikbram1984 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 09:43:
[...]
Ik heb sinds vorige week een iPhone 5 en kom ook van de 4. Ik kan je zeggen: het voelt als een compleet nieuwe telefoon. Mijn mond viel open van de snelheid, het scherm is echt veel mooier en helderder, het geluid met bellen is fantastisch (ook op de speaker), de extra rij apps is een verademing en de camera is een stuk beter en ook bloedsnel.
Ik heb de iPhone 5 nu twee maanden en ik ben er echt tevreden mee. Naar mijn mening is het dan ook het beste toestel wat er nu op de markt verkrijgbaar is. Maar ik ben het er ook mee eens dat de iPhone 5 een opgevoerde 4S is. De 4S vond ik ook een geweldig toestel en de 5 is dus nog beter. Als iemand tevreden is over iOS dan zal ik altijd aanraden om de iPhone 5 aan te schaffen.
Als je nu een Android hebt en je hecht erg veel waarde aan de voordelen die Android heeft t.o.v. iOS dan zou ik vooral bij Android blijven. Deze voordelen zullen namelijk niet in de iPhone 5 zitten, maar hoogstwaarschijnlijk ook niet in de 6 en de 7.
Als je nu een Android hebt en je hecht erg veel waarde aan de voordelen die Android heeft t.o.v. iOS dan zou ik vooral bij Android blijven. Deze voordelen zullen namelijk niet in de iPhone 5 zitten, maar hoogstwaarschijnlijk ook niet in de 6 en de 7.
...less is more
Mijn voornaamste reden om van Android over te stappen is het aanbod in apps. Voor de iPhone zijn prachtige apps te vinden, waar visueel en qua interactie veel tijd en werk in is gestopt. Op Android viel dit mij erg tegen.
Ik raad je aan om eens bij vrienden te kijken naar de apps die zij gebruiken en wat je daar van vindt. En natuurlijk even in de winkel kijken naar de Galaxy S3.
Edit: Verder werkt Android overigens prima. Zeker als je er voor kiest om custom roms te draaien heb je enorm veel vrijheid. Je kunt alle kanten op met dat platform.
Ik raad je aan om eens bij vrienden te kijken naar de apps die zij gebruiken en wat je daar van vindt. En natuurlijk even in de winkel kijken naar de Galaxy S3.
Edit: Verder werkt Android overigens prima. Zeker als je er voor kiest om custom roms te draaien heb je enorm veel vrijheid. Je kunt alle kanten op met dat platform.
[ Voor 17% gewijzigd door Muurtegel op 27-11-2012 14:15 ]
32% batterij over bij 8 uur en 32 minuten standby en 3 uur en 36 minuten gebruik. Is dat een beetje ok? Heb wat gechat met Skype en een uurtje muziek geluisterd. Geen GPS of andere dingen aan, helderheid is bijna op de laagte stand.
Heb het gevoel dat het ding leeggezogen wordt.
Lijkt me niet oké. Ik heb 'm rond half 8 van de lading gehaald (7 uur geleden) en ik zit nog op 69%. Paar telefoongesprekken gevoerd, wat op FB gezeten, zooitje whatsapps gestuurd, op internet gezeten. 3G staat aan en helderheid staat op 60-70% (iPhone 5).
Ik heb ook een 5, hoeveel uur heb je em gebruikt volgens je telefoon?
Tijd sinds volledig opladen:
Gebruik - 3 uur 13 minuten
Stand-by - 7 uur 18 minuten
Inmiddels: 68%.
Gebruik - 3 uur 13 minuten
Stand-by - 7 uur 18 minuten
Inmiddels: 68%.
Ik weet niet wat het verbruik is van Skype (gebruik het zelf niet), maar muziek luisteren (met beeld uit dus) kost vrijwel geen stroom. Lijkt me dus op het eerste gezicht ook wel erg snel leeg gaan ja.Odin schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 14:33:
32% batterij over bij 8 uur en 32 minuten standby en 3 uur en 36 minuten gebruik. Is dat een beetje ok? Heb wat gechat met Skype en een uurtje muziek geluisterd. Geen GPS of andere dingen aan, helderheid is bijna op de laagte stand.
Kijk ook eens hoe snel je batterij leegloopt als je 'niets' doet. Zelf had ik last van een probleempje met iCloud services, waardoor de batterij snel leeg liep (net alsof ie in een loop maar bleef syncen). Volledig uitzetten (en contacts e.d. lokaal laten verwijderen) en daarna weer aan loste dit probleem al op.
Wat me ook opviel is dat de batterij-indicator in het begin niet erg nauwkeurig werkt. Zo kon ik een paar dagen geleden met battery op 1% nog ruim 15 min(!) een IP camera stream blijven bekijken.
Nu staat ie hier op 94% bij 7:13 standby en 1:18uur gebruik (ik heb hem echter echt niet 1 uur lang gebruikt, hooguit 10-15 min daadwerkelijk iets mee gedaan)
Crap
Dat Icloud gebeuren weet ik niet? Die gast in de winkel heeft daarmee wel lopen rommelen maar wat en hoe weet ik verder niet. Accu staat nu, na er een half uur niks mee te hebben gedaan op 31% dus dat lijkt me wel redelijk normaal? Laatst was ik wat aan het lezen op een forum via Safari en ik zag de accu gewoon leegsijpelen, toen liep is volgens de indicator in 20 minuten 7% leeg, 18% in 1.5 uur terwijl ik er niet constant wat mee deed (die 20 minuten lezen wel non stop).

Was misschien een hangend proces wat CPU bleef verstoken. Had ik in het begin ook een paar keer. iPhone werd/bleef wat warm ondanks dat ik hem niet gebruikte. Sysstats Lite app bleef 50+% CPU verbruik melden. Apps 1 voor 1 gekilled en pas na killen van Facebook app ging het CPU verbruik weer naar 1-2%.Odin schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 16:34:
Vreemd hoor, nu, 1.5 uur verder en 1 telefoontje van 25 minuten en accu is op 23%. Dat lijkt me dan wel redelijk normaal?
Hier nog 63% accu sinds vanochtend.
4 uur, 10 minuten gebruik
10 uur, 45 minuten stand-by
4 uur, 10 minuten gebruik
10 uur, 45 minuten stand-by
Net binnen en werkt prima als oplaadkabel.kraades schreef op maandag 19 november 2012 @ 16:44:
[...]
Ik heb deze besteld:
http://dx.com/p/usb-sync-...hone-5-white-100cm-163395

👉🏻 Blog 👈🏻
Test nu de snelheid eens van wat data pompen?kraades schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 18:06:
[...]
Net binnen en werkt prima als oplaadkabel.
Hij is $1.20 dollar goedkoper gewordenkraades schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 18:06:
[...]
Net binnen en werkt prima als oplaadkabel.
De mijne werkte niet dus heb ik dat aangekaart bij dx. Het bedrag is nu als store credit beschikbaar gesteld.
Heb jij versie IOS 6.0.1 op je iPhone staan?
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
Over het algemeen ben ik zeer tevreden over mijn iPhone 5 alleen erger ik me aan 2 dingen. De slider van de mode 'niet storen' doet het soms niet, ik moet wel 10 x over het gedeelte sliden wil het verschuiven. En waar ik me het meest aan erger is de batterij. Mijn brightness staat al op 40% maar nog gaat mn iPhone nog geen dag mee. Als ik een beetje internet of whatsapp jaagt dit mn batterij er door heen.
Hmm... balen. Ik heb net ontdekt dat er een stofje in m'n camera is gekomen. IN de camera, midden op de lens. Dus midden op elke foto komt nu mooi een rood stipje.

De vraag is nu... hoe zal ik dit laten oplossen zonder zonder iPhone te komen zitten? Bij Apple, Phonehouse (waar ik had besteld) of Vodafone (waar ik abo heb lopen?)

De vraag is nu... hoe zal ik dit laten oplossen zonder zonder iPhone te komen zitten? Bij Apple, Phonehouse (waar ik had besteld) of Vodafone (waar ik abo heb lopen?)
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Whatsapp is een gigantische stroomvreter, gooi hem eens een dag eraf en je weet niet wat je meemaakt wua verschil. Als je af en toe Whatsappt, mag je blij zijn met je huidige batterijlevenKepro schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 21:59:
Over het algemeen ben ik zeer tevreden over mijn iPhone 5 alleen erger ik me aan 2 dingen. De slider van de mode 'niet storen' doet het soms niet, ik moet wel 10 x over het gedeelte sliden wil het verschuiven. En waar ik me het meest aan erger is de batterij. Mijn brightness staat al op 40% maar nog gaat mn iPhone nog geen dag mee. Als ik een beetje internet of whatsapp jaagt dit mn batterij er door heen.
Heb je hier cijfers van of is dit een gevoel?
Ik geloof hier geen bal van. Whats-app, net als 99% van alle andere apps, *kunnen* niet draaien op de achtergrond. Als je dus Whats-app geinstalleerd hebt staan en je doet er niks mee, dan draait deze ook helemaal niet. Stroom vreten is dan ook onmogelijk.alwaysleft schreef op woensdag 28 november 2012 @ 00:15:
[...]
Whatsapp is een gigantische stroomvreter, gooi hem eens een dag eraf en je weet niet wat je meemaakt wua verschil. Als je af en toe Whatsappt, mag je blij zijn met je huidige batterijleven
De enige momenten dat Whats-app (of de 99% andere apps) stroom kunnen 'vreten' is als ze actief zijn (op de voorgrond staan dus) of tot 5 a 10 seconden na het drukken op de home-knop.
Ik heb ook whats-app en nergens problemen mee. Overdag doe ik niet zo heel veel met de telefoon en kom thuis (na 9 a 10u) met 85 tot 90% vol!. Dat is inclusief bluetooth en WIFI access.
Whatsapp moet wel constant op de hoogte zijn van nieuwe berichten. Ik weet niet welke methode ze hier voor toepassen, maar dat kan best wel wat energie vreten ja.
Nee, dat is dus helaas niet het geval en een van mijn issues met iOS. Applicaties kunnen, enkele uitzonderingen daargelaten, *niet* op de achtergrond draaien. Whats-app dus ook niet.Muurtegel schreef op woensdag 28 november 2012 @ 09:17:
Whatsapp moet wel constant op de hoogte zijn van nieuwe berichten. Ik weet niet welke methode ze hier voor toepassen, maar dat kan best wel wat energie vreten ja.
Hoe werkt het dan? Simpel. Als iemand jou een berichtje stuurt, dan stuurt de Whats-app server een notificatie naar Apple. Apple zend een bericht naar je telefoon met de inhoud van wat Whats-app naar Apple heeft gestuurd. Opo dat moment zie je op je lock-screen of bovenin een berichtje wat naar je verstuurd is. Echter heeft Apple dit bericht gestuurd en niet Whats-app. Zodra je dan de Whats-app opstart, dan zie je ook dat deze contact maakt met de server (connecting...). Op dat moment checked de app of er berichten op de server van Whats-app zijn en zo ja, download hij deze. Op dat moment heb je pas echt het bericht in de Whats-app applicatie ontvangen.
Als je de app niet op de voorgrond hebt en mensen die jou een berichtje sturen, zien een enkel groen vinkje (verstuurd naar server). Ook al lees je dit berichtje via je lock-screen of via de notificatie bovenin, het blijft een enkel vinkje. Zodra je echter de Whats-app app opstart en download het bericht van de Whats-app server, dan pas veranderd dat enkel vinkje van een naar twee vinkjes (verzonden EN gelezen).
Het is gewoon een beperking van iOS en bijna alle apps werken zo. Ook Facebook, eBuddy, Google messenger, etc.
Waarom is dit een beperking?
2 vinkjes in whatsapp betekent NIET NIET NIET (zucht... je blijft het zeggen) dat een bericht GELEZEN is. 1 vinkje is bericht verzonden, 2 vinkjes is bericht afgeleverd (wat niet automatisch staat voor gelezen).
2 vinkjes in whatsapp betekent NIET NIET NIET (zucht... je blijft het zeggen) dat een bericht GELEZEN is. 1 vinkje is bericht verzonden, 2 vinkjes is bericht afgeleverd (wat niet automatisch staat voor gelezen).
[ Voor 79% gewijzigd door _Brake_ op 28-11-2012 09:27 ]
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
@_Brake_: Een beperking van iOS in de zin van dat apps niet op de achtergrond draaien. Vaak heb je dat helemaal niet nodig, maar in sommige gevallen zou het wel handig zijn.
Enkele voorbeelden waabij het erg handig kan zijn:
- Alle typen messengers behalve iMessage: Het bericht zou meteen in de app binnen komen waardoor je sneller kan ontwoorden (nu moet je af en toe ff wachten voordat Whats-app verbinding heeft). Verder zouden eventuele foto's en dergelijke in Whats-app al meteen gedownload kunnen worden nog voordat je de app opstart.
- Dropbox. Op Android draait Dropbox op de achtegrond waardoor altijd al je gemaakte foto's gesynced zijn met dropbox. Ook als je de app niet opstart. Met iOS moet je de app expliciet opstarten en wachten totdat de nieuwe foto's gesynced zijn. Met veel en grote foto's duurt dat ff. Op de achtergrond zou dan erg fijn zijn.
In die zin vind ik het dus een beperking. Ik wil niet bashen want ik ben erg tevreden met mijn i5. Maar goed, bepaalde zaken zouden dus in mijn ogen wel mogen veranderen/verbeteren.
Edit: @_Brake_: Je hebt gelijk. Het betekent afgeleverd. My bad. Mijn verhaal blijft echter hetzelfde. Het worden pas twee vinkjes als je de app opgestart hebt. Niet eerder.
- Alle typen messengers behalve iMessage: Het bericht zou meteen in de app binnen komen waardoor je sneller kan ontwoorden (nu moet je af en toe ff wachten voordat Whats-app verbinding heeft). Verder zouden eventuele foto's en dergelijke in Whats-app al meteen gedownload kunnen worden nog voordat je de app opstart.
- Dropbox. Op Android draait Dropbox op de achtegrond waardoor altijd al je gemaakte foto's gesynced zijn met dropbox. Ook als je de app niet opstart. Met iOS moet je de app expliciet opstarten en wachten totdat de nieuwe foto's gesynced zijn. Met veel en grote foto's duurt dat ff. Op de achtergrond zou dan erg fijn zijn.
In die zin vind ik het dus een beperking. Ik wil niet bashen want ik ben erg tevreden met mijn i5. Maar goed, bepaalde zaken zouden dus in mijn ogen wel mogen veranderen/verbeteren.
Edit: @_Brake_: Je hebt gelijk. Het betekent afgeleverd. My bad. Mijn verhaal blijft echter hetzelfde. Het worden pas twee vinkjes als je de app opgestart hebt. Niet eerder.
[ Voor 7% gewijzigd door Anteros op 28-11-2012 09:33 ]
zijn er ook naked dragers die ook ervaren dat de telefoon wel erg kras gevoelig is, met name de rand? Moet zeggen dat iedereen wel zo zit te gillen over dat plastic van samsung.. maar dit slaat ook nergens op.
no comment
Ik denk dat er verschillende iPhones zijn: batches die bijna overal tegen kunnen en batches die krassen als je er naar kijkt. Die van mij zit niet in een hoesje. Ik ben er wel redelijk voorzichtig mee maar ik leg hem ook wel gewoon op tafel neer, steek hem in mijn binnenzak, in de Brodit houder in de auto enz. en ik heb nog 0 beschadigingen.
Welke week en fabriek heb jij?BeQuietAndDrive schreef op woensdag 28 november 2012 @ 09:36:
Ik denk dat er verschillende iPhones zijn: batches die bijna overal tegen kunnen en batches die krassen als je er naar kijkt. Die van mij zit niet in een hoesje. Ik ben er wel redelijk voorzichtig mee maar ik leg hem ook wel gewoon op tafel neer, steek hem in mijn binnenzak, in de Brodit houder in de auto enz. en ik heb nog 0 beschadigingen.
En jij?Martinus schreef op woensdag 28 november 2012 @ 09:34:
zijn er ook naked dragers die ook ervaren dat de telefoon wel erg kras gevoelig is, met name de rand? Moet zeggen dat iedereen wel zo zit te gillen over dat plastic van samsung.. maar dit slaat ook nergens op.
Misschien heb je daar wel gelijk in. Ik had er 2 gekocht, de mijn kwam krasvrij uit de doos. De andere voor verkoop bleek al beschadigd te zijn. Kan zo maar wezen dat er een batch met slechtere anodisering is geweest. Omruilen gebeurt nu vast niet.BeQuietAndDrive schreef op woensdag 28 november 2012 @ 09:36:
edit: Factory: C3 (China)
[ Voor 10% gewijzigd door Martinus op 28-11-2012 09:50 ]
no comment
Anteros schreef op woensdag 28 november 2012 @ 09:10:
[...]
Ik heb ook whats-app en nergens problemen mee. Overdag doe ik niet zo heel veel met de telefoon en kom thuis (na 9 a 10u) met 85 tot 90% vol!. Dat is inclusief bluetooth en WIFI access.

Ach al dat gepraat over die batterij van de telefoon, haha! Ik vind het ook wel interessant om het meeste en beste uit je toestel te halen hoor, maar het blijft natuurlijk gewoon een gebruiksvoorwerp.
Ik zou zeggen gebruik m dan ook gewoon waar die voor bedoeld is?!
Je kan alle tips wel gaan uitvoeren en zoveel mogelijk dingen uitschakelen, maja, dan kan je net zo goed je WIFI, 3G, bluetooth, GPS, geluid, scherm uitzetten, en achja, zet toch heel de telefoon uit joh! Dan gaat ie helemaal lang mee!
Die van mij is nu 24 uur stand by met 6,5 uur gebruik en staat nog op 36%. Nou das toch prima. En dan staat ie thuis op WIFI en op het werk op 3G, scherm op 40% ofzo, icloud aan, GPS uit, push uit; elke 15 min.
(Had overigens net iets betere gegevens verwacht, aangezien de Galaxy 1 ongeveer even lang mee ging. Vergeet alleen niet dat je met deze telefoon wrs veel meer doet omdat alles sneller gaat he. Op de galaxy keek ik geen Youtube/FB/twitter filmpjes meer omdat die zo
traag was!)

Die van mij is nu 24 uur stand by met 6,5 uur gebruik en staat nog op 36%. Nou das toch prima. En dan staat ie thuis op WIFI en op het werk op 3G, scherm op 40% ofzo, icloud aan, GPS uit, push uit; elke 15 min.
(Had overigens net iets betere gegevens verwacht, aangezien de Galaxy 1 ongeveer even lang mee ging. Vergeet alleen niet dat je met deze telefoon wrs veel meer doet omdat alles sneller gaat he. Op de galaxy keek ik geen Youtube/FB/twitter filmpjes meer omdat die zo

Voor mij grotendeels hetzelfde. Mijn god wat was die Galaxy S1 een slak in vergelijking met deze iPhone 5. Hier werkt gewoon alles zoals het hoort. Je stelt even wat emailaccounts en social media in en alles werkt. Je drukt op een paar filmpjes en ze spelen af! Pas 2 vastlopende apps gehad (haha: 1x Horizon, 1x TWEAKERSjasjenl schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 12:47:
Sowieso is de soepelheid waarmee alles werkt een verademing als je van een Galaxy S komt![]()

Die iPhone 5 is gewoon echt geweldig!
Bij mij loopt de Tweakers app ook regelmatig vast. Ik vermoed ergens een programmeer foutje. Het gebeurt bij mij meestal als ik de comments aan het lezen ben.opa_paul schreef op woensdag 28 november 2012 @ 11:32:
[...]
...Pas 2 vastlopende apps gehad (haha: 1x Horizon, 1x TWEAKERS, terwijl ik dat bij de Galaxy zeker 5/dag had!...
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Alle apps zullen once in a while crashen. Maar dat ligt vooral aan de app zelf. iOS zelf heeft bij mij nooit vastlopers gehad of echt gek gedaan.
Er zijn heel veel statussen die een app kan hebben, waaronder draaien op de achtergrond. Apple schijnt hier echter erg streng in te zijn om apps/ontwikkelaars toestemming te geven op de achtergrond te blijven draaien. Daarover is eens een filmpje gepost op het forum hier. Het kan dus wel, maar Apple staat het niet toe (ivm accuverbruik uit mn hoofd).Anteros schreef op woensdag 28 november 2012 @ 09:31:
@_Brake_: Een beperking van iOS in de zin van dat apps niet op de achtergrond draaien. Vaak heb je dat helemaal niet nodig, maar in sommige gevallen zou het wel handig zijn.
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
@_Brake_: Nee, dat is niet waar (en anders zou ik graag een link willen zien welke het tegendeel bewijst). Een app kan *niet* op de achtergrond draaien. Simpel. Er zijn, zoals ik al aangegeven heb, enkele uitzonderingen. GPS apps, VoIP apps en muziek apps kunnen wel op de achtergrond draaien. TomTom, Spotify, etc werken dus ook als je naar je homescreen gaat. Alle andere apps staan stil, ook Whats-app. Een andere uitzondering is, en dat heb ik ook al aangegeven, is dat een app 5 tot 10 seconden door mag draaien op de achtergrond als deze van de voorgrond verdwijnt (bv doordat je op de home-knop drukt). In dat geval moet de app zsm zijn state bewaren, verbindingen beëindigen, enz. Na die tijd zullen ze niet meer draaien totdat je de app weer op de voorgrond zet.
PS: Als de iphone een jailbrake heeft dan kunnen apps uiteraard wel op de achtergrond blijven draaien...
PS: Als de iphone een jailbrake heeft dan kunnen apps uiteraard wel op de achtergrond blijven draaien...
[ Voor 6% gewijzigd door Anteros op 28-11-2012 13:22 ]
Na de posts hierboven is het app management mij een stuk duidelijker geworden, bedankt hiervoor! Ik moet eerlijk zeggen dat ik het een enorm voordeel vind dat apps niet op de achtergrond kunnen draaien. Dit is het grote verschil dat ik merkte met Android, waarbij het duidelijk werd dat de telefoon trager werd als je veel apps gebruikt of vaak switcht tussen apps.
Dat alles via de Apple server gaat wist ik ook niet, maar is voor de accuduur toch wel erg positief denk ik. Als je meerdere messengers op je telefoon gebruikt, hoeft je telefoon alsnog met maar één server verbinding te houden.
Ik merk inderdaad dat apps als Dropbox en Whatsapp anders draaien dan op Android, maar daar is prima mee te leven.
Over krassen e.d.: Ik gebruik mijn iPhone 5 nu al bijna drie weken zonder hoesje. Leg hem zo op tafel neer (soms ligt er ook zand op tafel en schuurt het een beetje), maar ik heb nog geen enkele kras gezien.
Dat alles via de Apple server gaat wist ik ook niet, maar is voor de accuduur toch wel erg positief denk ik. Als je meerdere messengers op je telefoon gebruikt, hoeft je telefoon alsnog met maar één server verbinding te houden.
Ik merk inderdaad dat apps als Dropbox en Whatsapp anders draaien dan op Android, maar daar is prima mee te leven.
Over krassen e.d.: Ik gebruik mijn iPhone 5 nu al bijna drie weken zonder hoesje. Leg hem zo op tafel neer (soms ligt er ook zand op tafel en schuurt het een beetje), maar ik heb nog geen enkele kras gezien.
Het kan niet, en even later wel zeg je hahaAnteros schreef op woensdag 28 november 2012 @ 13:21:
@_Brake_: Nee, dat is niet waar (en anders zou ik graag een link willen zien welke het tegendeel bewijst). Een app kan *niet* op de achtergrond draaien. Simpel. Er zijn, zoals ik al aangegeven heb, enkele uitzonderingen. GPS apps, VoIP apps en muziek apps kunnen wel op de achtergrond draaien. TomTom, Spotify, etc werken dus ook als je naar je homescreen gaat. Alle andere apps staan stil, ook Whats-app. Een andere uitzondering is, en dat heb ik ook al aangegeven, is dat een app 5 tot 10 seconden door mag draaien op de achtergrond als deze van de voorgrond verdwijnt (bv doordat je op de home-knop drukt). In dat geval moet de app zsm zijn state bewaren, verbindingen beëindigen, enz. Na die tijd zullen ze niet meer draaien totdat je de app weer op de voorgrond zet.
Desondanks close ik zelf ze nog steeds hoor

Hoe zie je dat ook weer? Kan het zo snel niet vinden?Martinus schreef op woensdag 28 november 2012 @ 09:39:
[...]
Misschien heb je daar wel gelijk in. Ik had er 2 gekocht, de mijn kwam krasvrij uit de doos. De andere voor verkoop bleek al beschadigd te zijn. Kan zo maar wezen dat er een batch met slechtere anodisering is geweest. Omruilen gebeurt nu vast niet.
edit: Factory: C3 (China)
Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Importeren en / of losse koop
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - deel 3
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 9
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Importeren en / of losse koop
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - deel 3
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 9
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.