Elect a clown, expect a circus.
Jep, had dat zojuist hier ook bij updaten Whatsapp en Facebook. Dacht al dat het aan m'n wlan verbinding lag.Slasher schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 22:29:
Meer mensen die last hebben van een trage appstore met updates? Sinds gister doen updates erg lang om bijgewerkt te worden. Netwerkinstellingen gereset maar geen oplossing.
Ja ook hier problemen vanavond... via 3G duurde alles enorm lang (langer dan normaal) en vervolgens ging het op wi-fi niet veel beter.Slasher schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 22:29:
Meer mensen die last hebben van een trage appstore met updates? Sinds gister doen updates erg lang om bijgewerkt te worden. Netwerkinstellingen gereset maar geen oplossing.
Maarr... nu wel whatsapp op volledig scherm. Dat merk je meteen haha...
[ Voor 8% gewijzigd door Michael Knight op 17-11-2012 01:46 ]
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Bedankt voor de erg uitgebreide info! Ik had er zelf totaal niet bij stil gestaan, maar toen ik 'Dat komt door het knipperen van het licht' las, viel alles op zijn plek. Ik maakte de foto op mijn werk, waar ze inderdaad TL hebben.GekkePrutser schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 17:36:
[...]
Dat komt door het knipperen van het licht, waarschijnlijk heb je TL verlichting of spaarlampen? LEDs kunnen dit ook doen trouwens.
Die knipperen een beetje waardoor je tijdens het uitlezen van de sensor zo'n effect kan krijgen. Vooral tijdens bewegingen (en dus met de panoramafunctie). Niet elke rij van de sensor wordt op hetzelfde moment uitgelezen. Rolling shutter heet dat. Ik zie hetzelfde op mijn iPhone 4, vooral als ik hem beweeg.
Als je echt heel heftig gaat lopen zwaaien tijdens het filmen dan zie je ook dat sommige vormen ingedrukt of uitgerekt worden, komt door hetzelfde verschijnsel.
Edit: Hier nog wat achtergrondinformatie, de iPhone heeft een CMOS sensor, CCD wordt alleen gebruikt in grote profi camera's maar deze link geeft een goed idee van de eigenschappen van het type sensor.
Al herstel gedaan, 1e keer ging prima, had weer batterij duur zoals voorheen, standby anderhalve dag, gebruik 5 a 6 uur. Echter gisteren kwam het probleem terug, weer herstel gedaan, geen verandering. Batterij gaat weer snel leeg. Leek even goed te gaan, tot plots hop, daar was het weer. Wel vreemd, als het probleem er is en ik denk nou dan maar even opladen en halverwege trek ik hem eruit, dan is het probleem tijdelijk even weg. Vreemd.
Maar goed, toestel maand oud, was nooit wat mis mee tot nu. Hoop dat ze bij Apple er is iets mee kunnen. Afwachten.
Klinkt toch als iets in de software..heb je ook instellen als nieuwe iphone geprobeerd? Dus niet je oude instellingen terugzetten.Pannekoek81 schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 17:13:
Maandag maar naar de Genius Bar. Batterij van mn 4s is dramatisch. Toestel gaat niet goed in standby lijkt het. Gebruik en standby tijd schelen enkele minuten. Dat terwijl ik het toestel niet gebruik.
Al herstel gedaan, 1e keer ging prima, had weer batterij duur zoals voorheen, standby anderhalve dag, gebruik 5 a 6 uur. Echter gisteren kwam het probleem terug, weer herstel gedaan, geen verandering. Batterij gaat weer snel leeg. Leek even goed te gaan, tot plots hop, daar was het weer. Wel vreemd, als het probleem er is en ik denk nou dan maar even opladen en halverwege trek ik hem eruit, dan is het probleem tijdelijk even weg. Vreemd.
Maar goed, toestel maand oud, was nooit wat mis mee tot nu. Hoop dat ze bij Apple er is iets mee kunnen. Afwachten.
Kan ik morgen nog keer proberen.Nachtapotheker schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 18:45:
[...]
Klinkt toch als iets in de software..heb je ook instellen als nieuwe iphone geprobeerd? Dus niet je oude instellingen terugzetten.
Verwijderd
Ik begin d'r niet aan...Odin schreef op zondag 18 november 2012 @ 13:21:
Ik wil een extra lightning kabeltje kopen en via Ebay uit Hongkong kosten die dingen 4 euro.. kan dat kwaad als het niet het originele spul is maar wel de juiste voltage en alles is?
Dat is totaal niet te garanderen met die dingen. Overigens, je hebt niets met voltage te maken, maar meer met USB. Ik heb wel eens kabeltjes gehad voor een appel en een ei en die hadden een overdrachtsnelheid van niets. Het OV was nog sneller bij wijze van. Ook kan de bekabeling fragieler zijn en mag je hopen dat je dan geen snelle kabelbreuk krijgt. Ik zou het er niet op gokken.Odin schreef op zondag 18 november 2012 @ 13:21:
Ik wil een extra lightning kabeltje kopen en via Ebay uit Hongkong kosten die dingen 4 euro.. kan dat kwaad als het niet het originele spul is maar wel de juiste voltage en alles is?
Omdat ik het risico niet wil lopen dat m'n dure iphone 5 naar z'n mallemoer gaat door een inferieur kabeltje of oplader. Dan geef ik wel een tientje meer uit. Dan weet ik zeker dat het goed is.
Ik heb hem er wel uit kunnen trekken maar het ging heel zwaar en het klonk alsof hij gemaakt was van schuurpapier
Zeker met lightning, je weet nooit of de afmetingen/dikte wel klopt, het is allemaal zo nieuw, en de plugs zijn niet standaard. En zo veel scheelt het ook niet qua prijs (incl. verzendkosten uit Hong Kong), neem aan dat je gauw aan een tientje zit.
[ Voor 6% gewijzigd door GekkePrutser op 18-11-2012 22:07 ]
Helaas, leek weer goed, probleem is er weer. 1 accu ronde ging het goed. Zojuist weer opgeladen. Dacht even kijken. Gebruik 30 minuten. Standby 31 minuten. Toestel ligt gewoon naast me. Niks te doen. Vanmiddag dan maar naar Apple, kijken of die er iets mee kunnen.Nachtapotheker schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 18:45:
[...]
Klinkt toch als iets in de software..heb je ook instellen als nieuwe iphone geprobeerd? Dus niet je oude instellingen terugzetten.
Kijk eens met Sysstats Lite wat je CPU load is als je 'niks' doet.Pannekoek81 schreef op maandag 19 november 2012 @ 08:23:
[...]
Helaas, leek weer goed, probleem is er weer. 1 accu ronde ging het goed. Zojuist weer opgeladen. Dacht even kijken. Gebruik 30 minuten. Standby 31 minuten. Toestel ligt gewoon naast me. Niks te doen. Vanmiddag dan maar naar Apple, kijken of die er iets mee kunnen.
Idle 97.5
Verspringt beetje.
[ Voor 5% gewijzigd door Pannekoek81 op 19-11-2012 10:45 ]
Mja zal altijd wel iets zijn, vanwege mail, whatsapp enzo. Mail al ff keer op fetch gezet ipv push, hielp niet.
Bij het indrukken van de home button, lijkt het alsof ik het glas dat hier rondom zit kan indrukken. Het kraakt wat. Het is bijna rondom de hele home button. Alleen aan de linker kant lijkt het wat minder te zijn.
Iemand hier ervaring mee? Is dit een reden om 'm bij de Apple Store om te ruilen?
Ik heb de iPhone online via Vodafone geleverd gekregen bij een abonnementsverlenging.
Zie deze net op dagaanbieding.net voorbij komen!
M3 - RWD / Ultra Red - https://ts.la/florian39171
Laatste tijd viel hij ook regelmatig uit bij een percentage van 30% ofzo. Na eerst alle mogelijke oplossingen die ik kon vinden geprobeerd te hebben - verschillende soorten resets, nieuwe sim, instellingen uit gezet etc- dus toch maar even naar de Apple Store gegaan. Binnen 10 minuten een nieuwe batterij erin, én de toezegging dat mocht dit het probleem toch niet oplossen, ik terug mag komen: de garantie voor dit probleem is met 90 dagen verlengd. Netjes toch?
Is dit een originele kabel?koekjeh schreef op maandag 19 november 2012 @ 12:47:
http://www.lifestyledeal....el-voor-o-a-iphone-5.html
Zie deze net op dagaanbieding.net voorbij komen!
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Ik vrees van niet gezien de omschrijving.
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Denk het niet maar voor die prijs wil ik het wel proberen
M3 - RWD / Ultra Red - https://ts.la/florian39171
Probleem aangegeven van de batterij. Kerel zegt na zien we vaker, sommige hardware niet helemaal goed. Pak even een nieuwe voor je.
Hop nieuwe.
Nog geen 5 minuten gezeten.
Nette service, toestel was van 12 okt 2012. Zonder gedoe, verzekeringen of wat dan ook gewoon een nieuwe. Hopelijk beter
Ik heb deze besteld:koekjeh schreef op maandag 19 november 2012 @ 15:14:
[...]
Denk het niet maar voor die prijs wil ik het wel proberenstaat dat het en voor syncen en opladen werkt.
http://dx.com/p/usb-sync-...hone-5-white-100cm-163395
👉🏻 Blog 👈🏻
Het verschil is $7,60.funk-e schreef op maandag 19 november 2012 @ 17:15:
Wat is nou het verschil tussen
Kabel 1 ($15,30)
en
Kabel 2 ($7,70)

Maar dat bedoelde je waarschijnlijk niet.
Die van $15,30 lijkt meer op de echte van Apple en die andere lijkt er nog niet op.
Als ik een van de twee zou kopen, zou ik voor die van $ 15,30 gaan.
Have Fun Funske
Ik heb die goedkoopste besteld als oplaadkabel voor in de auto. Zo spannend is een oplaadkabeltje niet zou je zeggen.funk-e schreef op maandag 19 november 2012 @ 17:15:
Wat is nou het verschil tussen
Kabel 1 ($15,30)
en
Kabel 2 ($7,70)
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
Whatsapp is voor mij een onmisbare app.
Google levert niets op. Wie weet raad? Mijn Samsung Galaxy heeft ook Whatsapp.
Kan me alleen niet herinneren dat ik daar op iets moet uitschakelen.
[ Voor 0% gewijzigd door Roodey op 19-11-2012 21:08 . Reden: misbaar = onmisbaar ]
Het lijkt me redelijk essentieel om te weten wat er in die foutmelding staat, hoe kan iemand hier er anders iets over zeggen.Roodey schreef op maandag 19 november 2012 @ 20:28:
Vandaag iPhone 5 binnen gekregen. Nu wil ik Whatsapp installeren, maar als ik mijn nummer ingeef om de code te ontvangen krijg ik foutmelding. Ook belfunctie werkt niet.
[ Voor 4% gewijzigd door virofi op 19-11-2012 21:33 ]
Dat de sms niet verstuurd kan worden en dat ze verwijzen naar de belfunctie.virofi schreef op maandag 19 november 2012 @ 21:32:
[...]
Het lijkt me redelijk essentieel om te weten wat er in die foutmelding staat, hoe kan iemand hier er anders iets over zeggen.
Voor de rest geen enkele aanwijzing.
En landcode e.d. heb je goed ingevoerd?Roodey schreef op maandag 19 november 2012 @ 21:37:
[...]
Dat de sms niet verstuurd kan worden en dat ze verwijzen naar de belfunctie.
Voor de rest geen enkele aanwijzing.
Ja staat op Nederland. +31
Zelf vul ik dan 6xxxxxxxx in.
Hebben ze echt de batterij vervangen, of heb je een nieuwe iPhone gehad?McLovinB schreef op maandag 19 november 2012 @ 14:04:
Gisteren in de Apple Store een nieuwe batterij in mijn 4s gekregen (was nog 4 dagen binnen garantie :-p). Eerste indruk na volledig opladen vannacht is zeer positief, nu maar afname van 1 a 2 % per uur bij minimaal gebruik, was voorheen 10-20%!
Laatste tijd viel hij ook regelmatig uit bij een percentage van 30% ofzo. Na eerst alle mogelijke oplossingen die ik kon vinden geprobeerd te hebben - verschillende soorten resets, nieuwe sim, instellingen uit gezet etc- dus toch maar even naar de Apple Store gegaan. Binnen 10 minuten een nieuwe batterij erin, én de toezegging dat mocht dit het probleem toch niet oplossen, ik terug mag komen: de garantie voor dit probleem is met 90 dagen verlengd. Netjes toch?
Kun je de exacte foutmelding geven? of nog beter: een screenshot.Roodey schreef op maandag 19 november 2012 @ 20:28:
Vandaag iPhone 5 binnen gekregen. Nu wil ik Whatsapp installeren, maar als ik mijn nummer ingeef om de code te ontvangen krijg ik foutmelding. Ook belfunctie werkt niet.
Je kan maar op 1 toestel tegelijk whatsapp gebruiken, maar ik neem aan dat je dat al wist.
...less is more
Gisteravond kreeg ik de foutmelding nogmaals. Vervolgens de belfunctie weer gebruikt omdat de teller van 5 minuten niet aftelde. Voorheen gebeurde dat wel.funk-e schreef op maandag 19 november 2012 @ 22:46:
[...]
Kun je de exacte foutmelding geven? of nog beter: een screenshot.
Je kan maar op 1 toestel tegelijk whatsapp gebruiken, maar ik neem aan dat je dat al wist.
Toen werkte de belfunctie wel.
Whatsapp werkt inmiddels
Blij dat ik weer terug ben bij Apple qua telefoon
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Ik gebruik Battery Docter (Battery Saver, Battery Life)._Brake_ schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 09:46:
Welke app gebruiken jullie om te bekijken welke app/service hoeveel % van accu verbruikt?
Deze geeft 4 apps weer die het meeste gebruiken (level 5 t/m 2).
Level 5 Lvecams Pro, level 4 Facebook, etc..
Verder geeft hij aan welk systeemonderdeel het meeste batterij verbuikt. Bij mij Location (level 4) en Network (level 3)
Ik weet niet of het dit is wat je zoekt, maar voor mij geeft hij alles prima weer.
Have Fun Funske
Maandag op werk van collega kabel geleend en ja hoor, deze deed het.
Ik net naar de Apple store in Amsterdam. Kan je alleen binnen lopen op afspraak
Wordt ik gewoon G)$#_#" niet geholpen. U kunt om Half 2 geholpen worden, spreek onze Genius mij lachend toe.
Discussie aangegaan dat dit geen service vind. Ik snap hun standpunt van op afspraak werken, maar je kan daarnaast ook 2 man personeel hebben die de mensen opvangen die gewoon voorbij lopen. Zo werkt Apple alleen niet aldus sprak hij.
Jammer, vind dit slechte zaak van Apple en had dit niet van hun verwacht.
UPDATE!!!!
Voor deze post melding gedaan via apple.nl. Belde Apple om het verhaal aan te horen. Deze sturen mij een nieuwe kabel op en de oude moet retour. Idee van mensen standby die geen afspraak hebben wordt wel in de groep gegooid melde ze. Ik had niet weg gestuurd mogen worden.
[ Voor 16% gewijzigd door barry457 op 20-11-2012 12:42 ]
Waarom is dit? BlackBerry had dit standaard geïntegreerd, zo spannend is het toch ook niet? nofisverzijl schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 10:12:
Die bestaat volgens mij niet zonder te jailbreaken. Enige wat je kan vinden zijn tools die het totaal aan CPU verbruik laten zien en evt welke processen er lopen (Sysstats lite, System Info), maar niet het CPU verbruik per proces.
Het zou mooi zijn als het iets gedetailleerder kan, hoeveel % van de accu, hoeveel % en tijd van de rekenkracht/processor, snap je wat ik bedoel?funske schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 12:29:
[...]
Ik gebruik Battery Docter (Battery Saver, Battery Life).
Deze geeft 4 apps weer die het meeste gebruiken (level 5 t/m 2).
Level 5 Lvecams Pro, level 4 Facebook, etc..
Verder geeft hij aan welk systeemonderdeel het meeste batterij verbuikt. Bij mij Location (level 4) en Network (level 3)
Ik weet niet of het dit is wat je zoekt, maar voor mij geeft hij alles prima weer.
Inderdaad een slechte zaak. Je verwacht dat je gewoon binnen kan lopen voor zulke dingen.barry457 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 12:41:
Zondag bleek dat mijn lightning kabel kapot was. Als ik deze in de iphone deed kreeg ik de melding dat deze accesoire niet geschikt is voor opladen.
Maandag op werk van collega kabel geleend en ja hoor, deze deed het.
Ik net naar de Apple store in Amsterdam. Kan je alleen binnen lopen op afspraak![]()
![]()
Wordt ik gewoon G)$#_#" niet geholpen. U kunt om Half 2 geholpen worden, spreek onze Genius mij lachend toe.
Discussie aangegaan dat dit geen service vind. Ik snap hun standpunt van op afspraak werken, maar je kan daarnaast ook 2 man personeel hebben die de mensen opvangen die gewoon voorbij lopen. Zo werkt Apple alleen niet aldus sprak hij.
Jammer, vind dit slechte zaak van Apple en had dit niet van hun verwacht.
UPDATE!!!!
Voor deze post melding gedaan via apple.nl. Belde Apple om het verhaal aan te horen. Deze sturen mij een nieuwe kabel op en de oude moet retour. Idee van mensen standby die geen afspraak hebben wordt wel in de groep gegooid melde ze. Ik had niet weg gestuurd mogen worden.
...less is more
Zo precies is geen enkele app volgens mij._Brake_ schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 12:53:
Het zou mooi zijn als het iets gedetailleerder kan, hoeveel % van de accu, hoeveel % en tijd van de rekenkracht/processor, snap je wat ik bedoel?
Naast de levels geef deze app overigens ook nog het verbruik per minuut aan; Livecams Pro 6.92mAh/min, Facebook 5.74mAh/min.
Maar dat zal ook wel te weinig zijn voor je.
Have Fun Funske
Hoe het precies zit weet ik niet, maar heeft te maken met dat iedere app in een sandbox omgeving draait die slechts gelimiteerde toegang heeft tot zaken buiten deze sandbox. En dus ook geen toegang tot details van andere processen. Het is maar net wat Apple/iOS toelaat._Brake_ schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 12:53:
[...]
Waarom is dit? BlackBerry had dit standaard geïntegreerd, zo spannend is het toch ook niet? nofi
[...]
Haha sorry,funske schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 13:48:
[...]
Zo precies is geen enkele app volgens mij.
Naast de levels geef deze app overigens ook nog het verbruik per minuut aan; Livecams Pro 6.92mAh/min, Facebook 5.74mAh/min.
Maar dat zal ook wel te weinig zijn voor je.

Duidelijk, bedankt!sverzijl schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 14:09:
[...]
Hoe het precies zit weet ik niet, maar heeft te maken met dat iedere app in een sandbox omgeving draait die slechts gelimiteerde toegang heeft tot zaken buiten deze sandbox. En dus ook geen toegang tot details van andere processen. Het is maar net wat Apple/iOS toelaat.
Heb al het een en ander gegoogled, maar kan nergens een oplossing vinden. Heb mn iPhone en pc al opnieuw opgestart, maar werkt niet. iTunes herkent mn telefoon overigens wel.
Edit: is gelukt, iTunes opnieuw geinstalleerd
[ Voor 5% gewijzigd door DrHill op 20-11-2012 17:24 ]
Morgen krijg ik een iPhone 5 geleverd en ik vraag me nu af wat het verstandigst is qua backup / herstelprocedure.
Ik heb nu een iPhone 4 (mijn eerste iPhone) en wil het liefst alle apps die ik nu heb gewoon op de nieuwe iPhone hebben, inclusief WhatsApp (ik zit in wat groepen) en SMS berichten / geschiedenis, en al mijn muziek. Mijn foto's sla ik denk ik op op mijn Mac, aangezien deze nogal wat ruimte innemen. Ook mijn contacten wil ik uiteraard behouden (alhoewel die ook op de Hi site staan opgeslagen).
Nu lees ik her en der dat het 't verstandigst is om je nieuwe iPhone als zijnde "nieuwe iPhone" te configureren, omdat deze dan sneller is dan wanneer je je oude reservekopie terugzet. Scheelt dit echt zo veel? Volgens een collega ben ik dan wel al mijn WhatsApp- en SMS berichten kwijt. Op zich wel overkomelijk, maar als het even niet hoeft; liever niet.
Komen mijn contacten en muziek (staat in iTunes, dus ik ga er vanuit van wel) ook weer terug als ik de telefoon als nieuwe iPhone configureer?
Alvast bedankt.
Is er een manier op alleen die ene app te resetten/initialiseren?
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
Persoonlijk zou ik gewoon zorgen dat je iCloud aan hebt staan en vlak voor je je nieuwe iPhone instelt een reservekopie naar iCloud maakt. Op je nieuwe iPhone5 log je dan gewoon in met je AppleID en zet je de iCloud backup terug.bram1984 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 20:46:
Paar vraagje(s) die wat te alomvattend zijn om er een goed antwoord op te vinden.
Morgen krijg ik een iPhone 5 geleverd en ik vraag me nu af wat het verstandigst is qua backup / herstelprocedure.
[...]
Mocht je toch problemen ondervinden waardoor je je iPhone5 als "nieuwe iPhone" wilt configureren, dan kun je dat altijd nog doen, maar in mijn ervaring is dat nooit nodig geweest. Backup via iCloud terugzetten is de snelste en makkelijkste manier om direct met je contacten, sms geschiedenis, Whatsapp backup e.d. aan de slag te gaan op je nieuwe device.
Ik heb er persoonlijk nog nooit iets van gemerkt, maar wel verhalen gelezen (onder andere hier op Tweakers) van gebruikers die dit wel hebben ervaren. Ik zou het gewoon doen en pas als nieuwe iPhone instellen als je daadwerkelijk problemen opmerkt.bram1984 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 22:32:
Okay, ik zag dat de laatste iCloud kopie gisteren nog gemaakt is, dus dat zit goed. Maar veel invloed op,de snelheid heeft dit dus niet?
De batterij is echt vervangen. Mijn iPhone heeft een kleine beschadiging aan de rand, en die zit er nu nog steeds, dus hij is niet omgeruild.MarcoC schreef op maandag 19 november 2012 @ 22:11:
[...]
Hebben ze echt de batterij vervangen, of heb je een nieuwe iPhone gehad?
Wanneer dit niet het probleem op blijkt te lossen zou het aan het moederbord kunnen liggen werd mij verteld. Als ik daarvoor terug ga krijg ik naar ik aan neem een refurbished iPhone terug.
Maar tot nu toe nog steeds geen problemen meer met de batterij, dus ik ga er van uit dat ik niet meer terug hoef.
[ Voor 8% gewijzigd door Uniciteit op 21-11-2012 16:56 ]
Dit is (tot nu toe) niet mogelijk. Jammer. Hopelijk komt daar verandering in, maar dat zal niet snel gebeuren lijkt me...Uniciteit schreef op woensdag 21 november 2012 @ 16:56:
Weet iemand hoe je een iCloud back-up van iCloud kan benaderen en openen (vanaf de PC)?
Ik heb die kabel besteld en vandaag ontvangen. Guess what. Doet helemaal niks, niet opladen en wordt niet herkend. Dx een bericht gestuurd dat het ding niet werkt en dat je bovendien geen review kunt invullen (foutmelding). Weten we dat ook weer, dus wees gewaarschuwd.
Niet. Dat past niet binnen Apple's filosofie van een cloud-service. Apple ziet de cloud als een drive zonder filesystem voor de eindgebruiker. Kortom, Apple regelt die zaken wel.Uniciteit schreef op woensdag 21 november 2012 @ 16:56:
Weet iemand hoe je een iCloud back-up van iCloud kan benaderen en openen (vanaf de PC)?
No shit, dat had ik hier een paar dagen geleden al verteld, maar goed.eisbaer schreef op woensdag 21 november 2012 @ 18:49:
[...]
Ik heb die kabel besteld en vandaag ontvangen. Guess what. Doet helemaal niks, niet opladen en wordt niet herkend. Dx een bericht gestuurd dat het ding niet werkt en dat je bovendien geen review kunt invullen (foutmelding). Weten we dat ook weer, dus wees gewaarschuwd.

[ Voor 51% gewijzigd door me_mrtn op 21-11-2012 18:51 ]
Jij zei dat de werking in het algemeen niet te garanderen isme_mrtn schreef op woensdag 21 november 2012 @ 18:49:
[...]
Niet. Dat past niet binnen Apple's filosofie van een cloud-service. Apple ziet de cloud als een drive zonder filesystem voor de eindgebruiker. Kortom, Apple regelt die zaken wel.
[...]
No shit, dat had ik hier een paar dagen geleden al verteld, maar goed.
Klopt, in het algemeen en dan ook nog er op gokken. Ik snap het niet, in plaats van te besparen heb je nu gewoon $7.70 weggegooid. Mensen moeten het zelf weten hoor.eisbaer schreef op woensdag 21 november 2012 @ 19:13:
[...]
Jij zei dat de werking in het algemeen niet te garanderen isOverigens had ik hem toen al besteld en de kabeltjes en dingen die ik in het verleden heb besteld voor o.a. iPod, deden het allemaal prima. Maar goed, dit is een flater. Heb ook gereageerd naar dx, dat dit de laatste electronica bestelling bij hen was.
Dat komt doordat onze ervaringen verschillen. Ik had nog nooit iets niet werkends ontvangen van dx, hooguit een iets mindere kwaliteit. Als je dingen ontvangt die niet werken, dan verandert je visie uiteraard.me_mrtn schreef op woensdag 21 november 2012 @ 19:18:
[...]
Klopt, in het algemeen en dan ook nog er op gokken. Ik snap het niet, in plaats van te besparen heb je nu gewoon $7.70 weggegooid. Mensen moeten het zelf weten hoor.
Niet getest, maar lijkt mij wel. Gaat tenslotte om dingen die daar los van zouden moeten staan.Uniciteit schreef op woensdag 21 november 2012 @ 20:32:
Bedankt voor de antwoorden. Nog één vraagje: kan je een iPhone 5 back-up gebruiken voor een oudere generatie iPhone? Dus bijvoorbeeld een iPhone 5 back-up neerpompen op een iPhone 4 (net zoals je een iPhone 4 back-up kan neerpompen op een iPhone 5).
Pardon? Mag ik even voor mijzelf spreken als ik het over mijn ervaring? Heb ervaringen met tientallen kabels, origineel als namaak. In enkele gevallen gaven de kabels geen sjoege, andere kabels waren ronduit traag qua bestandsoverdracht en wilden niet laden, andere wilden niet laden, maar wel bestandsoverdracht, verschil ik kabelisolatie, levensduur, USB-stekker, afwerking van kabel naar stekker. Nee, ik heb mijn portie daar wel mee gehad hoor.eisbaer schreef op woensdag 21 november 2012 @ 19:51:
[...]
Dat komt doordat onze ervaringen verschillen. Ik had nog nooit iets niet werkends ontvangen van dx, hooguit een iets mindere kwaliteit. Als je dingen ontvangt die niet werken, dan verandert je visie uiteraard.
[ Voor 45% gewijzigd door me_mrtn op 21-11-2012 20:37 ]
Dat kan, maar volgens mij mogen er geen grote verschillen in iOS versie zijn. Zo kon je bijvoorbeeld geen iOS6 backup terugzetten naar iOS5, maar volgens mij moet het prima werken als beide devices iOS6 draaien.Uniciteit schreef op woensdag 21 november 2012 @ 20:32:
Bedankt voor de antwoorden. Nog één vraagje: kan je een iPhone 5 back-up gebruiken voor een oudere generatie iPhone? Dus bijvoorbeeld een iPhone 5 back-up neerpompen op een iPhone 4 (net zoals je een iPhone 4 back-up kan neerpompen op een iPhone 5).
Ik kom nu van de Galaxy 1 af. Ik zou graag mijn contacten, foto's en dergelijke op de i5 willen zetten. Nou heb ik nu een normale sim kaart ipv de nano (die vandeweek geleverd wordt) dus denk niet dat ik een backup van contacten via sim kaart in de i5 kan kopieren, of wel? Kan dit wellicht via de PC (windows 7) ?
Zijn er verder nog tips en trucs om snel over te stappen van een samsung naar een apple?
Verder lees ik veel problemen na het updaten naar IOS 6.1? Is het eigenlijk wel slim dit te doen dan na alle problemen met batterij, camera en dergelijke?
Alvast bedankt voor de tips en trucs... Houd even in gedachten dat dit mijn eerste iPhone wordt en ik nog nooit gewerkt heb met iCloud en iTunes!
Toevallig heb ik ook een Samsung (Galaxy S) en krijg ik morgen mijn iPhone 5 geleverdopa_paul schreef op woensdag 21 november 2012 @ 23:33:
Zo, ik krijg morgen eindelijk de iPhone 5 geleverd en had meteen wat vraagjes voordat ik ga beginnen met m'n Apple avontuur. Dit aangezien ik al jaren met Samsung werk.
Ik kom nu van de Galaxy 1 af. Ik zou graag mijn contacten, foto's en dergelijke op de i5 willen zetten. Nou heb ik nu een normale sim kaart ipv de nano (die vandeweek geleverd wordt) dus denk niet dat ik een backup van contacten via sim kaart in de i5 kan kopieren, of wel? Kan dit wellicht via de PC (windows 7) ?
Zijn er verder nog tips en trucs om snel over te stappen van een samsung naar een apple?
Verder lees ik veel problemen na het updaten naar IOS 6.1? Is het eigenlijk wel slim dit te doen dan na alle problemen met batterij, camera en dergelijke?
Alvast bedankt voor de tips en trucs... Houd even in gedachten dat dit mijn eerste iPhone wordt en ik nog nooit gewerkt heb met iCloud en iTunes!
Qua contacten heb ik er voor gekozen om alle contacten op te slaan als google contacts. Op de sim opslaan is eigenlijk helemaal niet handig en door ze in google te zetten heb je het voordeel dat je er overal bij kunt. Zo zou je ze ook op je iPhone kunnen krijgen (ik heb ze nu op die manier bijv. ook al op zowel mijn Galaxy S telefoon als op mijn iPad).
Verder denk ik dat je zo gewend zult zijn aan de overstap, iOS is heel eenvoudig in gebruik en het wijst zich allemaal wel vanzelf. Ik heb zelf iTunes (als we het over het pc programma hebben tenminste) zelden of nooit gebruikt met mijn iPad, iTunes is een naar programma op de pc maar gelukkig ook amper nodig, tenzij je heel veel stuff wilt syncen tussen je iOS device en je computer.
Genoeg over te vinden @ YouTube / Google.
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Ja in de regel wel. Wat ik mij dus afvraag is dit: is de chip voor draadloze overdracht niet sneller dan het draadje wat meegeleverd word?bram1984 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 11:41:
Nee, door een draadje gaat in de regel wel een stuk sneller.
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Scheelt een factor 13 ongeveer in het voordeel van USB.batumulia schreef op donderdag 22 november 2012 @ 12:41:
[...]
Ja in de regel wel. Wat ik mij dus afvraag is dit: is de chip voor draadloze overdracht niet sneller dan het draadje wat meegeleverd word?
http://lifehacker.com/584...is-wi+fi-syncing-worth-it
Nederlands is makkelijker als je denkt.
Nu heb ik maar uitgezet dat hij ze meteen in me filmrol zet.
Instellingen > chatinstellingen > geavanceerd > download automatisch
Dank voor je antwoord! Ze maken in deze test nog gebruik van wireless-G terwijl de iPhone 5 (en 4 ook overigens) gebruik kunnen maken van wireless-N wat vele malen sneller is dan wireless-G.sverzijl schreef op donderdag 22 november 2012 @ 12:57:
[...]
Scheelt een factor 13 ongeveer in het voordeel van USB.
Leuk artikel om te lezen!sverzijl schreef op donderdag 22 november 2012 @ 12:57:
[...]
Scheelt een factor 13 ongeveer in het voordeel van USB.
Kortom draadje ertussen!
Trust me, ook met 802.11n is het nog steeds een stuk trager. Maar probeer het uit, het is wel een stuk makkelijker, zeker als je maar wat kleine dingen wilt syncen.batumulia schreef op donderdag 22 november 2012 @ 14:47:
[...]
Dank voor je antwoord! Ze maken in deze test nog gebruik van wireless-G terwijl de iPhone 5 (en 4 ook overigens) gebruik kunnen maken van wireless-N wat vele malen sneller is dan wireless-G.
Ik zie de optie echt niet hoorshoombak schreef op donderdag 22 november 2012 @ 14:26:
Die optie zie ik nog wel hoor, iPhone 5 met laatste versie van whatsapp.
Instellingen > chatinstellingen > geavanceerd > download automatisch

[ Voor 79% gewijzigd door vooghel op 22-11-2012 16:53 ]
Nederlands is makkelijker als je denkt.
Je hoeft je niet te excuseren hoor. Als je goed gelezen had, en begrepen, dan had je gezien dat ik me baseer op mijn eigen ervaring die anders is dan de jouwe, wat het verschil in visie verklaarde.me_mrtn schreef op woensdag 21 november 2012 @ 20:35:
[...]
Pardon? Mag ik even voor mijzelf spreken als ik het over mijn ervaring? Heb ervaringen met tientallen kabels, origineel als namaak. In enkele gevallen gaven de kabels geen sjoege, andere kabels waren ronduit traag qua bestandsoverdracht en wilden niet laden, andere wilden niet laden, maar wel bestandsoverdracht, verschil ik kabelisolatie, levensduur, USB-stekker, afwerking van kabel naar stekker. Nee, ik heb mijn portie daar wel mee gehad hoor.

[ Voor 8% gewijzigd door DrHill op 23-11-2012 11:16 ]
Ik zie zojuist dat ik deze optie ook niet heb bij geavanceerd. Toch vreemd eigenlijk..
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Heb ik ook gedaan, moet niet uitmaken dus, als het dezelfde versies zijn.shoombak schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 12:24:
Ik heb overigens mijn iCloud backup incl whatsapp van mijn 4S naar 5 gezet, misschien dat het daarmee te maken heeft?
Ik heb met mijn iPhone 5 trouwens ook dat ik geen meldingen meer van Facebook krijg.
In Berichtgeving staan Berichtencentrum ingeschakeld, Meldingsstijl staat op stroken, Badge-appsymbool staat aangevink en geluiden en Op toegangsscherm staan uit. Eigenlijk geheel hetzelfde als op mijn 4, maar ik krijg geen enkele melding binnen. Zie ik iets over het hoofd?
In de Facebook app zelf staan in de instellingen alle pushmeldingen aangevinkt.
Ik heb er ook last van.
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Zoiets heb ik ook gehad met o.a BoxCar en Notify. Alles stond goed ingesteld, maar ik kreeg maar geen notificaties. Uiteindelijk beide apps verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd en het werkte meteen weer.bram1984 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 16:40:
[...]
Heb ik ook gedaan, moet niet uitmaken dus, als het dezelfde versies zijn.
Ik heb met mijn iPhone 5 trouwens ook dat ik geen meldingen meer van Facebook krijg.
In Berichtgeving staan Berichtencentrum ingeschakeld, Meldingsstijl staat op stroken, Badge-appsymbool staat aangevink en geluiden en Op toegangsscherm staan uit. Eigenlijk geheel hetzelfde als op mijn 4, maar ik krijg geen enkele melding binnen. Zie ik iets over het hoofd?
In de Facebook app zelf staan in de instellingen alle pushmeldingen aangevinkt.
Facebook notifications werken hier wel gewoon overigens op iPhone 5/iOS6.01
Hebben jullie trouwens ook dat zodra je je Iphone uit slaapstand/standby haalt door op een knop te drukken (en je dus moet ongrendelen) dat ie dan nog een paar seconden op 3G staat bovenin beeld voordat ie naar wifi gaat? Heeft dit invloed op het 3G verbruik? Snap niet helemaal waarom ie dat doet want ben gewoon thuis op wifi.
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Importeren en / of losse koop
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - deel 3
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 9
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.