Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
monnick schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 23:02:
Hmmm zuur. Heb mijn iPhone 5 nu een klein weekje in gebruik, maar nu lijkt het er op dat het scherm los zit. Het is heel subtiel maar soms als ik in de linker bovenhoek het scherm aanraak hoor ik een klikje. Nu valt het nog wel mee, maar vraag me af hoe dit zal verergeren...Terugsturen naar Apple?
Dat is wel een bekend probleem geloof ik, schermen die loslaten. Ik zou Apple bellen als je 'm daar gekocht hebt. Ik ben het ermee eens dat je niet voor elk wissewasje je iPhone moet willen omruilen, maar als je scherm los zit of je krijgt een beschadigde iPhone geleverd, dan vind ik dat je daar wat mee moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:54
Prima, het hoort misschien niet zo. Maar zo zit ik nooit op mijn telefoon te hannesen. :|

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:42
Ha, nee ik ook niet. Ik heb het overigens niet in Safari dus misschien toch alleen een software iets.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_Koning
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:24
Heb een vraag over de 4s. Ik wil verbinding maken met mijn wifi netwerk thuis, maar het invoerveld voor het wachtwoord is maar 20 karakters lang en mijn wifi wachtwoord is langer.

Is er een mogelijkheid om het invoerveld groter te maken, of wordt het mijn wifi wachtwoord aanpassen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
de_Koning schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 12:59:
Heb een vraag over de 4s. Ik wil verbinding maken met mijn wifi netwerk thuis, maar het invoerveld voor het wachtwoord is maar 20 karakters lang en mijn wifi wachtwoord is langer.

Is er een mogelijkheid om het invoerveld groter te maken, of wordt het mijn wifi wachtwoord aanpassen??
blijf gewoon doortypen... (veld lijkt vol, maar is het niet)

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_Koning
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:24
funk-e schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 13:06:
[...]

blijf gewoon doortypen... (veld lijkt vol, maar is het niet)
hmm..inderdaad. Het werkte net niet maar nu ineens wel, zal de eerste keren het wachtwoord wel verkeerd ingetypt hebben.

Maar het werkt, thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-07 10:54

Odin

¯¯¯¯¯

Ik heb sinds gisteren een Iphone 5 (eerste Appleproduct ooit) en heb via de computer een Apple ID aangemaakt maar kan er nu niet mee inloggen op mn telefoon? Hij komt met een onbekende serverfout ofzo.. Heb geverifiëerd via email en kan op de computer wel gewoon inloggen.

[ Voor 14% gewijzigd door Odin op 10-11-2012 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:35
Odin schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 14:51:
Ik heb sinds gisteren een Iphone 5 (eerste Appleproduct ooit) en heb via de computer een Apple ID aangemaakt maar kan er nu niet mee inloggen op mn telefoon? Hij komt met een onbekende serverfout ofzo.. Heb geverifiëerd via email en kan op de computer wel gewoon inloggen.
Heb je een precieze foutmelding? :)

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:49
Vraagje, vocht bij een 4s is niet goed. Snap ik. Echter hoe snel merk je er iets van? M'n zoontje vond nodig een glas cola om te gooien en die ging deels over de iPhone heen. Gelijk opgepakt en gedroogd. Ff op z'n kant gezet. Werkt nu prima. Bellen ook. Alsof niks gebeurt is. Geluk? Of komt ellende nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
  • Nu online
Pannekoek81 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 17:41:
Vraagje, vocht bij een 4s is niet goed. Snap ik. Echter hoe snel merk je er iets van? M'n zoontje vond nodig een glas cola om te gooien en die ging deels over de iPhone heen. Gelijk opgepakt en gedroogd. Ff op z'n kant gezet. Werkt nu prima. Bellen ook. Alsof niks gebeurt is. Geluk? Of komt ellende nog?
Waarschijnlijk geluk inderdaad, maar mogelijk krijg je condensvorming o.i.d. als er vocht in is gekomen. Beste remedie is volgens mij nog steeds een nachtje in een bak met (ongekookte) rijst om eventueel achtergebleven vocht weg te nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-08 02:56
Iemand nog een goede site met passbook kortingsbonnen? tot nu toe heb ik er maar 2 in Nederland kunnen scouten!

Iphone 5 -- eerste Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
virofi schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 19:19:
[...]

Waarschijnlijk geluk inderdaad, maar mogelijk krijg je condensvorming o.i.d. als er vocht in is gekomen. Beste remedie is volgens mij nog steeds een nachtje in een bak met (ongekookte) rijst om eventueel achtergebleven vocht weg te nemen...
Hmm na hoop dan idd op geluk. Tot op heden nergens last van. Al 4 uur verder. Gooi ding dan wel in rijst nog :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odin

Odin

¯¯¯¯¯

Erulezz schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 15:42:
[...]

Heb je een precieze foutmelding? :)
Volgens Apple een bug, heb een uur aan de telefoon gehangen maar geen steek verder gekomen. Het is random, dan weer wel en dan weer niet. Hij roept nu telkens dat ie niet kan verbinden met de appstore. En over 5 minuten dan weer wel en weer 2 minuten later weer niet. Ligt dat aan Apple of aan mijn telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:40
Eerste ervaringen met iPhone zijn goed. Valt mij alleen op dat het geluid van de toetsenbordklik erg laag is.
Volume staat maximaal. Meerdere mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Ik heb het probleem met de iphone5 dat mensen mij niet goed kunnen verstaan als ik bel. Luidspreker werkt wel goed en ook de dictafoon app werkt gewoon goed.
Al gereset en dergelijke maar niks werkt. Iemand enig idee wat het kan zijn? Of wordt dit een rma?

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Pannekoek81 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 20:00:
[...]

Hmm na hoop dan idd op geluk. Tot op heden nergens last van. Al 4 uur verder. Gooi ding dan wel in rijst nog :9
Toch niet zoveel geluk. Batterij loopt enorm leeg. Bij gebruik gekeken en lijkt erop dat hij gewoon niet op stand by gaat. Iemand tips?

Edit: maar even herstel gedaan via itunes. Gelezen op internet dat dit nog weleens een software matig bugje kan zijn van een app. Duimen gaat verder.

[ Voor 16% gewijzigd door Pannekoek81 op 11-11-2012 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:51
Ben tijdens mijn vakantie per ongeluk in de zee gaan zwemmen met mijn iPhone 4S |:(. Na 2 weken te laten drogen is ie helaas niet meer tot leven gekomen, wat ik ook wel had verwacht aangezien ik overal roest zie ;w

Mijn vraag is nu wat ik het beste kan doen. De iPhone heb ik 23 oktober 2011 gekocht bij een abbo van T-mobile, dus hij is net iets ouder dan 1 jaar. Ik heb gehoord dat Apple een omruil regeling heeft dat je tegen een gunstig bedrag een nieuwe iPhone kan kopen als je de oude opstuurt. Maar moet je hiervoor naar de Applestore in A'dam, of kan je dit gewoon fixen bij je locale T-mobile winkel?

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:07
MenN schreef op zondag 11 november 2012 @ 11:41:
Ben tijdens mijn vakantie per ongeluk in de zee gaan zwemmen met mijn iPhone 4S |:(. Na 2 weken te laten drogen is ie helaas niet meer tot leven gekomen, wat ik ook wel had verwacht aangezien ik overal roest zie ;w

Mijn vraag is nu wat ik het beste kan doen. De iPhone heb ik 23 oktober 2011 gekocht bij een abbo van T-mobile, dus hij is net iets ouder dan 1 jaar. Ik heb gehoord dat Apple een omruil regeling heeft dat je tegen een gunstig bedrag een nieuwe iPhone kan kopen als je de oude opstuurt. Maar moet je hiervoor naar de Applestore in A'dam, of kan je dit gewoon fixen bij je locale T-mobile winkel?
Je denkt toch niet dat je je iPhone nog kunt inleveren? :D Ze checken op waterschade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:49
Lijkt me dat je wel een werkende iPhone in moet leveren, dus als 'ie niet aangaat ga je waarschijnlijk niet veel korting krijgen :+

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
Jah dat dacht ik ook, maar dit werd mij aangeraden door interpolis toen ik mijn claim indiende. Kan het natuurlijk altijd proberen dacht ik zo.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Nou, beetje redelijk denkend mens stuurt zoiets natuurlijk niet terug..
Niet lullig bedoeld hoor, maar je kan toch niet verwachten dat ze elke iPhone die onderwater is beland gewoon terugnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
Ik verwacht ook geen gratis nieuw, wil gewoon weten wat de reparatie kosten zijn. Of dat ze een aanbieding ofzo hebben voor een vervangende iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Reparatie kosten kan je uiteraard wel informeren, maar dat zal het niet waard zijn, gezien al de corrosie etc. Ben je beter af met een nieuwe.
Wat betreft aanbieding, daar doet Apple echt niet aan, zeker niet als het eigen (water) schade is.

Maar goed, nee heb je, ja kun je krijgen.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matsooh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-08 23:34
Reparaties van waterschade zijn meestal vrij duur en na de reparatie is de kans op verkorting van levensduur vrij reëel.
Je bent beter af met een Nieuwe iPhone, al dan niet een iPhone 4s of 5, dat zal je iets meer kosten dan de reparatie, maar je zult er later minder problemen me hebben, en veel meer plezier van hebben.

Zo'n inruilacties lijken mij sterk, kan natuurlijk steeds, maar iPhones met waterschade zullen zeker niet worden aangenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:43

janklp

FortyTwo Capital

Je kan gewoon naar de Apple Store gaan. Zeggen dat hij buiten de garantie valt en dat je hem wilt laten repareren. Dan krijg je als antwoord terug: dat kan niet maar je kan voor 190 euro (rond die prijs) een refurbished toestel kopen. Al vaker meegemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
Wat Janusz hier verteld was ook wat ik via Interpolis te horen kreeg. Maar de vraag is nu of dit ook kan via een APR of T-Mobile winkel. Wil eigenlijk niet naar A'dam heen. Iemand die daar ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Janusz schreef op zondag 11 november 2012 @ 13:56:
Je kan gewoon naar de Apple Store gaan. Zeggen dat hij buiten de garantie valt en dat je hem wilt laten repareren. Dan krijg je als antwoord terug: dat kan niet maar je kan voor 190 euro (rond die prijs) een refurbished toestel kopen. Al vaker meegemaakt :)
Dan moet je wel je oude toestel inleveren, deze willen ze namelijk later opnieuw als refurbished toestel verkopen. Als je toestel compleet kapot is door alle corrosie gaat dat toch niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:02

Saven

Administrator

Heb hem laatst in mijn handen gehad, maar moet zeggen dat ik hem iets te langwerpig vind (en ook erg licht, maar dat is een kwestie van wennen gok ik).

Wat ik ook ondervond is dat de 'vorige' knop bijna altijd linksboven zit. Nou heb ik zeker geen hele kleine handen ofzo, maar had toch moeite om alles met 1 hand te doen. De duim kwam maar lastig bij die knop linksboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odin

Odin

¯¯¯¯¯

Beginnersvraagjes hoor, eerste Appleproduct ooit namelijk ;) Als ik mn mn Iphone 5 2x op de homeknop druk dan verschijnen er onderin allemaal appjes, als je daar dan de vinger op houdt verschijnen er allemaal rode minnetjes.. is dat dat je de op de achtergrond draaiende apps dan zo afsluit? Sluit je een app wel of niet helemaal af als je erin zit en op de homeknop druk? En, vreten eventueel op de achtergrond draaiende apps veel energie?

En wie weet er een mooie oplossing om 3G internetverbruik bij te houden? Ik had bij mn Android altijd wifi en 3g verbruik als een soort widget in mn pulldownbar (heet dat zo?) staan, heel handig om in 1 oogopslag dat te zien. Bestaat dat ook voor Iphone? Ze hebben wel my data manager maar krijg het niet op dezelfde manier voor elkaar terwijl er in dat pulldownding wel aandelen en het weer staat (kun je dat ook weghalen?)

[ Voor 4% gewijzigd door Odin op 11-11-2012 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Fuckup van mijn kant, dubbelpost.

[ Voor 97% gewijzigd door me_mrtn op 11-11-2012 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Odin schreef op zondag 11 november 2012 @ 15:46:
Beginnersvraagjes hoor, eerste Appleproduct ooit namelijk ;) Als ik mn mn Iphone 5 2x op de homeknop druk dan verschijnen er onderin allemaal appjes, als je daar dan de vinger op houdt verschijnen er allemaal rode minnetjes.. is dat dat je de op de achtergrond draaiende apps dan zo afsluit? Sluit je een app wel of niet helemaal af als je erin zit en op de homeknop druk? En, vreten eventueel op de achtergrond draaiende apps veel energie?
iOS managed zelf applicaties die op de achtergrond komen, na ongeveer 10 seconden komen deze in een pause state. Tenzij er uitzonderingen zijn voor audio op de achtergrond, GPS, et cetera. Verder hoef je niet met het afsluiten, dat doet iOS voor je. Het gebruikt gewoon volledig het geheugen, maar heeft een app het nodig (iets als GTA 3) dan sluit het apps af voor je. Daarom zie je soms apps opnieuw laden of in Safari dat de pagina niet meer in het geheugen staat.
En wie weet er een mooie oplossing om 3G internetverbruik bij te houden? Ik had bij mn Android altijd wifi en 3g verbruik als een soort widget in mn pulldownbar (heet dat zo?) staan, heel handig om in 1 oogopslag dat te zien. Bestaat dat ook voor Iphone? Ze hebben wel my data manager maar krijg het niet op dezelfde manier voor elkaar terwijl er in dat pulldownding wel aandelen en het weer staat (kun je dat ook weghalen?)
Via Instellingen -> Algemeen -> Gebruik kun je het zien. Het is niet via het Notification Center in te stellen. Daarnaast kun je ook een app van je provider gebruiken natuurlijk. Stocks en Weather kun je weghalen in het Berichtgeving gedeelte in Instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

me_mrtn schreef op zondag 11 november 2012 @ 16:10:
[...]

iOS managed zelf applicaties die op de achtergrond komen, na ongeveer 10 seconden komen deze in een pause state. Tenzij er uitzonderingen zijn voor audio op de achtergrond, GPS, et cetera. Verder hoef je niet met het afsluiten, dat doet iOS voor je. Het gebruikt gewoon volledig het geheugen, maar heeft een app het nodig (iets als GTA 3) dan sluit het apps af voor je. Daarom zie je soms apps opnieuw laden of in Safari dat de pagina niet meer in het geheugen staat.
Uit ervaring weet ik dat als je soms zware apps (met name games dus) soepel wilt draaien het helpt als je handmatig je ram cleared door alle apps te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Mag schreef op zondag 11 november 2012 @ 16:42:
[...]

Uit ervaring weet ik dat als je soms zware apps (met name games dus) soepel wilt draaien het helpt als je handmatig je ram cleared door alle apps te sluiten.
Kan soms even duren, maar dat lost iOS ook zelf op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

me_mrtn schreef op zondag 11 november 2012 @ 16:51:
[...]

Kan soms even duren, maar dat lost iOS ook zelf op.
Dus de dwangneurose die ik ontwikkeld heb om steeds alle apps handmatig te sluiten is voor niets? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 09:20
Misschieen domme vraag maar hoe moet je nu die earbuds uit dat plastic omhulsel krijgen ?
Of is het de bedoeling dat je dat ding stuk moet gooien ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Mag schreef op zondag 11 november 2012 @ 16:54:
[...]

Dus de dwangneurose die ik ontwikkeld heb om steeds alle apps handmatig te sluiten is voor niets? :'(
Nee hoor, doe waar je zin in hebt. :P
jos707 schreef op zondag 11 november 2012 @ 17:06:
Misschieen domme vraag maar hoe moet je nu die earbuds uit dat plastic omhulsel krijgen ?
Gewoon open doen? Je drukt het wat in en de top scharniert er dan zo af?

[ Voor 39% gewijzigd door me_mrtn op 11-11-2012 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odin

Odin

¯¯¯¯¯

Bedankt voor je antwoorden me_mrtn :)

Hebben jullie trouwens ook dat je om de haverklap je wachtwoord in moet vullen als je een app wil downloaden? Soms wel 2 keer zelfs. En soms maakt ie gewoon helemaal geen verbinding ook.

[ Voor 13% gewijzigd door Odin op 11-11-2012 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
me_mrtn schreef op zondag 11 november 2012 @ 17:06:
[...]
Gewoon open doen? Je drukt het wat in en de top scharniert er dan zo af?
Hij zat echt goed vast, maar heb hem open nu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:54
Mag schreef op zondag 11 november 2012 @ 16:54:
[...]

Zie hier hoe het werkt:

YouTube: Techxplained: Manually Managing iOS Multi-Tasking is Stupid and Unnecessary. Stop it.

Apps killen heeft geen zin. Alleen als een app bijvoorbeeld is vast gelopen. ;)

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Odin schreef op zondag 11 november 2012 @ 17:09:
Bedankt voor je antwoorden me_mrtn :)

Hebben jullie trouwens ook dat je om de haverklap je wachtwoord in moet vullen als je een app wil downloaden? Soms wel 2 keer zelfs. En soms maakt ie gewoon helemaal geen verbinding ook.
Na tien of vijftien minuten moet je opnieuw je AppleID wachtwoord invullen, dat klopt. Wellicht typ je het fout, kan hier geen probleem met de App Store/iTunes ontdekken.
jos707 schreef op zondag 11 november 2012 @ 17:12:
[...]

Hij zat echt goed vast, maar heb hem open nu..
Ik had er geen last van, gebruik hem om mijn EarPods netjes in op te bergen. Gebruik ze vaker als ik gedacht had, snel even mee pakken. Stuk makkelijker dan m'n Sennheiser, die is wat lomp soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
me_mrtn schreef op zondag 11 november 2012 @ 17:37:
Ik had er geen last van, gebruik hem om mijn EarPods netjes in op te bergen. Gebruik ze vaker als ik gedacht had, snel even mee pakken. Stuk makkelijker dan m'n Sennheiser, die is wat lomp soms.
Heb ze nu even geprobeerd, geluidskwaliteit is nog best redelijk maar vind ze echt niet lekker in je oren zitten..komt mede door de aparte vorm denk ik. Voorlopig gaan ze de schuif in als reservepaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
jos707 schreef op zondag 11 november 2012 @ 18:03:
[...]

Heb ze nu even geprobeerd, geluidskwaliteit is nog best redelijk maar vind ze echt niet lekker in je oren zitten..komt mede door de aparte vorm denk ik. Voorlopig gaan ze de schuif in als reservepaar.
Had ik ook eerst met de pasvorm. Sowieso kan ik nauwelijks oordoppen in doen, maar ze zitten wel fijner dan normale oordoppen. Fijnste vind ik nog inears of gewoon een koptelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odin

Odin

¯¯¯¯¯

me_mrtn schreef op zondag 11 november 2012 @ 17:37:
[...]

Na tien of vijftien minuten moet je opnieuw je AppleID wachtwoord invullen, dat klopt. Wellicht typ je het fout, kan hier geen probleem met de App Store/iTunes ontdekken.

[...]

Nee helaas doe ik het echt niet fout. Hij kan regelmatig geen contact maken met de applestore.. Word er een beetje tureluurs van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Odin schreef op zondag 11 november 2012 @ 21:38:
[...]

Nee helaas doe ik het echt niet fout. Hij kan regelmatig geen contact maken met de applestore.. Word er een beetje tureluurs van.
Zit je op WiFi? Probeer het eens op 3G, anders kijk even of je iPhone niet verbonden is met een netwerk wat niet lekker wil (je router combi bijvoorbeeld). De App Store heeft hier geen problemen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:39

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

funk-e schreef op donderdag 08 november 2012 @ 17:06:
[...]

ben benieuwd naar de screenshot :)
Hopla, weer een uitstekende accuduur gehaald, hoewel iets minder standby deze keer. Toelichting misschien handig: gebruik 2/3e van de tijd wifi, dus 3G is minder van toepassing (heb zelf het idee dat de accu sneller leeggaat met 3G). Luister relatief veel muziek, dit kost niet zoveel accu omdat het scherm uit kan. Gebruik echter wel ook Spotify op 3G. Verder gewoon wat internetten, apps gebruiken, uurtje of twee bellen en kort genavigeerd (half uurtje, waarvan deels scherm uit gehad). Schermhelderheid staat op iets minder dan de helft met automatisch aanpassen aan.

Al met al kan ik bijzonder goed uit de voeten met het accuverbruik :)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.saalmink/iphone5.PNG

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
BeQuietAndDrive schreef op maandag 12 november 2012 @ 10:25:
[...]

Hopla, weer een uitstekende accuduur gehaald, hoewel iets minder standby deze keer. Toelichting misschien handig: gebruik 2/3e van de tijd wifi, dus 3G is minder van toepassing (heb zelf het idee dat de accu sneller leeggaat met 3G). Luister relatief veel muziek, dit kost niet zoveel accu omdat het scherm uit kan. Gebruik echter wel ook Spotify op 3G. Verder gewoon wat internetten, apps gebruiken, uurtje of twee bellen en kort genavigeerd (half uurtje, waarvan deels scherm uit gehad). Schermhelderheid staat op iets minder dan de helft met automatisch aanpassen aan.

Al met al kan ik bijzonder goed uit de voeten met het accuverbruik :)

[afbeelding]
Ik dacht dat het niet mogelijk was, maar bedankt voor je bewijs.
Ik heb een half uur streaming radio geluisterd via WIFI en 1 uur podcasts geluisterd via instacast. Daarnaast nog een beetje nieuws gelezen.

Misschien moet ik maar eens overstappen op de eigen podcast app van Apple en een vervanging voor de 3FM app misschien. Zie hier mijn resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TMoNOY5PcJVCq60xnnvGaEfS/full.png
jos707 schreef op zondag 11 november 2012 @ 17:06:
Als je hem niet open kan krijgen, kun je hem ook in het water gooien ;)

[ Voor 14% gewijzigd door funk-e op 12-11-2012 11:49 ]

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 21:54

Galois

1811 - 1832

Op internet kun je sjablonen vinden om je simkaart zelf te knippen naar een nanosim.

Op deze website, zie ik staan dat je als je het verkeerd doet, ook je telefoon mee kunt beschadigen.

Dat het wordt afgeraden omdat je simkaart onbruikbaar is als je het verkeerd doet, dat snap ik. Maar dat het je telefoon zou kunnen beschadigen? Lijkt mij onzin...

Ik krijg mijn iPhone 5 één dezer dagen en heb m'n microsim zelf geknipt naar nanosim. Ik heb toch niets meer aan die microsim, dus als het niet lukt, dan is hij net zo onbruikbaar als dat hij in mijn kast ligt als microsim.
Ik heb wel een nanosim thuis liggen al, maar aangezien ik een duo-sim nodig heb en een duo nanosim gekregen heb (en dus een adaptertje bij moet bestellen omdat mijn tweede telefoon geen iPhone 5 is), dacht ik het even zo te proberen... Maar als de kans aanwezig is dat je telefoon beschadigt...

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Laatst online: 11-09 10:58
3 dagen en 4 uur, wow! 'Haal' je ook via push mail op? Speel je ook spelletjes of gebruik je andere apps die push notificatie gebruiken? Voor de rest lijkt je gebruik heel redelijk namelijk met bellen, navigeren etc.!

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Laatst online: 14:43

janklp

FortyTwo Capital

Dat gebruik haal ik zeker niet. Ik haal een goede dag, maar elke nacht wel aan de lader hoor. Maar een dag met hevig gebruik vind ik prima acceptabel.

Zit nu op de volgende cijfers:
Usage: 1:14 uur
Standby: 7:30 uur
Battery: 84% full

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

_Brake_ schreef op maandag 12 november 2012 @ 14:46:
3 dagen en 4 uur, wow! 'Haal' je ook via push mail op? Speel je ook spelletjes of gebruik je andere apps die push notificatie gebruiken? Voor de rest lijkt je gebruik heel redelijk namelijk met bellen, navigeren etc.!
Ja, mijn gmail loopt via Exchange (push staat aan). Dus dat werkt, ik zet er deze week nog wel twee andere e-mail accounts bij dus dan nog even zien hoe het loopt. Games doe ik weinig, op wat ouderwets Angry birds na. Dat gaat allemaal veel beter op de iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:26

Laguna

Connaisseur

@BeQuietAndDrive

Hoeveel uur heeft je scherm aangestaan van die 3 dagen en 4 uur tijd? Of is dat bij iOS niet na te gaan?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Ben benieuwd als je die push-zaken aanzet hoe dan je accugebruik is...

Ik haal dat echt nooit...

Doe er ook wel erg veel mee (games/navigatie/internet @ 3G/muziek) en haal maar net 1 werkdag.
's nachts dus gewoon aan de lader om op te laden en iCloud te laten backuppen.

Sommige zeggen als je je instellingen reset dat je dan betere accuduur krijgt...
Misschien dat ooit eens proberen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Laguna schreef op maandag 12 november 2012 @ 16:36:
@BeQuietAndDrive

Hoeveel uur heeft je scherm aangestaan van die 3 dagen en 4 uur tijd? Of is dat bij iOS niet na te gaan?
Tijdens muziek luisteren staat het scherm uit, tijdens navigatie voor een deel ook, da's het mooie er ook aan. Het scherm aan hebben tikt natuurlijk ook wel lekker aan, maar vandaag zit ik na 2 uur gebruik en 10 uur standby ook aan zo'n 90% accu nog over en dat is wel met scherm aan geweest. Wel enkel wifi en bellen, geen 3G. Spelletjes speel ik er nauwelijks op, dat zal ook best aantikken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:08
BeQuietAndDrive schreef op maandag 12 november 2012 @ 16:46:
[...]

Tijdens muziek luisteren staat het scherm uit, tijdens navigatie voor een deel ook, da's het mooie er ook aan. Het scherm aan hebben tikt natuurlijk ook wel lekker aan, maar vandaag zit ik na 2 uur gebruik en 10 uur standby ook aan zo'n 90% accu nog over en dat is wel met scherm aan geweest. Wel enkel wifi en bellen, geen 3G. Spelletjes speel ik er nauwelijks op, dat zal ook best aantikken denk ik.
Ik heb niet alles teruggelezen dus misshcien heb je het al gezegd, maar heb je een back up teruggezet met deze iPhone?. Ik doe er vrij weinig mee (alleen wat nieuws + tekstberichten + fotos + enkel belletje) maar haal maar 1,5e dag en dan wordt alleen Whatsapp gepushed de rest vziw uitgeschakeld, en mail handmatig.

laatste info:

batterij: 1%
gebruik: 7u 51m
stand-by: 51 uur

(helderheid staat ingesteld op 60%, maar wel automatisch aanpassen dus dat zal in daglicht hoger zijn)

Wat zou ik nog kunnen proberen om betere standby tijd te halen? Terug naar fabrieksinstellingen en dan alleen apps en contactgegevens ophalen vanuit iCloud (of kan dat niet?).

[ Voor 4% gewijzigd door 6killer op 12-11-2012 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Galois schreef op maandag 12 november 2012 @ 13:28:
Op internet kun je sjablonen vinden om je simkaart zelf te knippen naar een nanosim.

Op deze website, zie ik staan dat je als je het verkeerd doet, ook je telefoon mee kunt beschadigen.

Dat het wordt afgeraden omdat je simkaart onbruikbaar is als je het verkeerd doet, dat snap ik. Maar dat het je telefoon zou kunnen beschadigen? Lijkt mij onzin...
Begin deze maand heb ik 3 micro simkaarten verknipt naar nano-simkaarten. Deze heb ik na het knippen wel even met een stukje schuurpapier de scherpe kantjes er af gehaald.
Daarna in de iPhone 5 gestopt en bij alle 3 werken ze prima.
Hoe dit de telefoon zou kunnen beschadigen weet ik ook niet. Ik kan me er in ieder geval ook niets bij voorstellen.
Overigens kwam de site waarop dit stond mij niet echt profesioneel over.
Als het nu op iPhoneclub.nl of zo zou staan, dan zou ik het iets anders vinden.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Laatst online: 11-09 10:58
Dat instellingen resetten (welke precies) je accuduur zouden verbeteren lijkt me raar. Heb hem als nieuwe iPhone geconfigureerd, aangezien het mn eerste is. Hoe moet dat dan nog uitmaken?

Overigens maak ik me niet druk. Eergisteren 2 dagen op 1 accu gehaald, voorheen was dat met m'n BB 9900 2 accu's in 1 dag.

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

6killer schreef op maandag 12 november 2012 @ 17:23:
[...]

Ik heb niet alles teruggelezen dus misshcien heb je het al gezegd, maar heb je een back up teruggezet met deze iPhone?. Ik doe er vrij weinig mee (alleen wat nieuws + tekstberichten + fotos + enkel belletje) maar haal maar 1,5e dag en dan wordt alleen Whatsapp gepushed de rest vziw uitgeschakeld, en mail handmatig.

laatste info:

batterij: 1%
gebruik: 7u 51m
stand-by: 51 uur

(helderheid staat ingesteld op 60%, maar wel automatisch aanpassen dus dat zal in daglicht hoger zijn)

Wat zou ik nog kunnen proberen om betere standby tijd te halen? Terug naar fabrieksinstellingen en dan alleen apps en contactgegevens ophalen vanuit iCloud (of kan dat niet?).
Ik heb nog niet de noodzaak gevoeld om een backup terug te zetten, heb het toestel net twee weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Nou net applecar aan de telefoon gehad i.v.m. mijn probleem met de microfoon met het bellen.
Omdat ik niet binnen 14 dagen dit kenbaar heb gemaakt (omdat ik zelf eerst onderzoek heb gedaan, schijnbaar niet slim) heb ik nu de volgende opties:

1. Laten ophalen en repareren. Iphone 6 dagen kwijt en geen vervangend toestel. Dit betekend niet bereikbaar door de fantastische nano sim. Dit is absoluut geen optie.
2. €30,- betalen om een nieuw toestel te krijgen. Ook geen optie als ik €800 betaal voor een telefoon welke net 2,5 week oud is.

Enige andere optie volgens hun is om de applestore amsterdam te bellen en kijken wat ze daar kunnen regelen.
Maar er is geen optie om daar langs te gaan. Dan ben ik meer aan reis en parkeer kosten kwijt dat de optie 2 van applecare 8)7

ff serieus. Is dit normaal?

[edit] ik denk dat ik het opgelost heb. Blijft nog steeds een vreemd verhaal hierboven.

[ Voor 5% gewijzigd door KappeNou op 13-11-2012 15:35 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deurmatje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-07 14:05
KappeNou schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 14:58:
Nou net applecar aan de telefoon gehad i.v.m. mijn probleem met de microfoon met het bellen.
Omdat ik niet binnen 14 dagen dit kenbaar heb gemaakt (omdat ik zelf eerst onderzoek heb gedaan, schijnbaar niet slim) heb ik nu de volgende opties:

1. Laten ophalen en repareren. Iphone 6 dagen kwijt en geen vervangend toestel. Dit betekend niet bereikbaar door de fantastische nano sim. Dit is absoluut geen optie.
2. €30,- betalen om een nieuw toestel te krijgen. Ook geen optie als ik €800 betaal voor een telefoon welke net 2,5 week oud is.

Enige andere optie volgens hun is om de applestore amsterdam te bellen en kijken wat ze daar kunnen regelen.
Maar er is geen optie om daar langs te gaan. Dan ben ik meer aan reis en parkeer kosten kwijt dat de optie 2 van applecare 8)7

misschien is dit een optie voor #1 http://phone-gadgets.com/nano-sim-naar-micro-sim-adapter/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
  • Nu online
KappeNou schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 14:58:

Wat verwacht je dan? Bij elke andere verkoper stuur je je telefoon op "ter reparatie" toch? Bij Apple kun je een directe swap krijgen in de Apple Store, of idd 29,- betalen voor Express Replacement (is trouwens gratis als je AppleCare hebt afgenomen). Je had inderdaad beter het probleem direct kunnen aankaarten, maar dan had je alsnog dezelfde opties. Ook binnen die 14 dagen betaal je 29,- voor Express Replacement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
virofi schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 15:55:
[...]

Wat verwacht je dan? Bij elke andere verkoper stuur je je telefoon op "ter reparatie" toch? Bij Apple kun je een directe swap krijgen in de Apple Store, of idd 29,- betalen voor Express Replacement (is trouwens gratis als je AppleCare hebt afgenomen). Je had inderdaad beter het probleem direct kunnen aankaarten, maar dan had je alsnog dezelfde opties. Ook binnen die 14 dagen betaal je 29,- voor Express Replacement.
Ik verwacht minimaal een een communicatie middel in de vorm van een telefoon die ik kan gebruiken in de tijd dat deze in reparatie is.
Ze vertelde mij dat de express replacement binnen 14 dagen gewoon gratis is. Hierna heb ik ook nog de desbetreffende leidinggevende aan de telefoon gehad welke mij het zelfde vertelde.

Ik betaal €800,- dus verwacht dat met reparatie's zulke zaken beter geregeld zijn. Helemaal binnen 2,5week van aanschaf.
thnx inderdaad een optie.
Alleen zou ik zoiets als apple zijnde er wel bijleveren wanneer je geen leentoestellen mee levert. Je bent namelijk wel afhankelijk van zo'n nano sim.

[ Voor 17% gewijzigd door KappeNou op 13-11-2012 16:38 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
  • Nu online
KappeNou schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 16:33:
Ik verwacht minimaal een een communicatie middel in de vorm van een telefoon die ik kan gebruiken in de tijd dat deze in reparatie is.
Ze vertelde mij dat de express replacement binnen 14 dagen gewoon gratis is. Hierna heb ik ook nog de desbetreffende leidinggevende aan de telefoon gehad welke mij het zelfde vertelde.

Ik betaal €800,- dus verwacht dat met reparatie's zulke zaken beter geregeld zijn. Helemaal binnen 2,5week van aanschaf.
Tsja, mijn ervaring is dat als je vriendelijk blijft aan de telefoon en aangeeft dat je door de nano-sim geen vervangend toestel kunt regelen, ze de 29,- euro nog wel eens willen schrappen. Ik zou nog 1x bellen, aangeven dat je net buiten de 14dagen valt, geen vervangend toestel hebt die nano-sims accepteert en vooral; vriendelijk blijven.

Overigens is het volgens mij niet verplicht voor fabrikanten/verkopers om een vervangend toestel te leveren wanneer er sprake is van reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Ik ben na 2 Andriod telefoons gehad te hebben, na goede ervaring met IOS op m'n iPad dit keer voor een iPhone gegaan. Inmiddels 2 weken in gebruik toch wel een paar tekortkomingen in de iPhone ondervonden, namelijk:
  • geen mogelijkheid om een tijdschema te koppelen aan wanneer er middels Push mail opgehaald wordt, zo zou na werktijd bijvoorbeeld m'n accu makkelijk kunnen sparen.
  • geen notificatie ledje op de telefoon, als ik een gesprek heb gemist of sms heb ontvangen en ik ben op dat moment ff niet in de buurt van de telefoon ontdek ik dat nu pas als ik toevallig weer ff m'n telefoon check. Een knipperend ledje op de telefoon zou wel erg makkelijk zijn. Of op z'n minst na een in te stellen interval ff 't scherm aan laten springen om dit te melden op het toegangsscherm.
  • niet mogelijk om simpelweg middels de dailer (via T9) even snel een contact te zoeken, echt basis functionaliteit imho.
  • niet zelf een mp3 als ringtone in te stellen zonder omslachtige trucs.
Verder super tevreden met m'n telefoon overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05-2024

G-Tus

Doe gewoon jij

Zelf een mp3 als ringtone instellingen had ik binnen een minuut gedaan. Het kostte me in ieder geval meer tijd en moeite op een Android telefoon...

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
virofi schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 17:11:
[...]

Tsja, mijn ervaring is dat als je vriendelijk blijft aan de telefoon en aangeeft dat je door de nano-sim geen vervangend toestel kunt regelen, ze de 29,- euro nog wel eens willen schrappen. Ik zou nog 1x bellen, aangeven dat je net buiten de 14dagen valt, geen vervangend toestel hebt die nano-sims accepteert en vooral; vriendelijk blijven.

Overigens is het volgens mij niet verplicht voor fabrikanten/verkopers om een vervangend toestel te leveren wanneer er sprake is van reparatie.
Ik was ook vriendelijk. Vandaar dat hij via zijn supervisor wilde proberen te regelen om het gratis te doen.
Ik snap dat ze dit niet verplicht zijn. Maar zou zonde zijn tegenover je klanten die al het dubbele betalen vergeleken de concurrentie.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odin

Odin

¯¯¯¯¯

Weet iemand een goede (liefst gratis) keyboardapp? Vind het irritante kleine toetsjes en dat de punt en komma verstopt zitten zint me niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

virofi schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 17:11:
[...]

Bij T-Mobile winkels verkopen ze een sim adaptertje voor 4 euro geloof ik, waarmee je de nano simkaart in alle andere toestellen kunt gebruiken. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-07 21:46
Galois schreef op maandag 12 november 2012 @ 13:28:

In Utrecht ben ik langs geweest bij een iphone reparatiewinkel (smaragdplein). Hier hebben ze gewoon een simkaart "knipper" liggen die in 1 klap je simkaart naar de juiste maat knipt. Koste me overigens niks. In het ergste geval (als het niet werkt) moet je een adapter kopen van nano sim naar microsim / normale sim.

Weet niet uit welke regio je komt maar je zal vast wel een lokale "goedkope" telefoon winkel hebben waar ze simlocks ed verwijderen. Gewoon langsgaan en vragen of ze je kunnen helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Odin schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 22:07:
Weet iemand een goede (liefst gratis) keyboardapp? Vind het irritante kleine toetsjes en dat de punt en komma verstopt zitten zint me niet :)
Op de iPhone kan je geen toetsenborden installeren.

Maar probeer hem eens in landscape, dat helpt ook. Voor een punt kan je ook 2x spatie indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 21:54

Galois

1811 - 1832

zerokill schreef op woensdag 14 november 2012 @ 10:39:
[...]

In Utrecht ben ik langs geweest bij een iphone reparatiewinkel (smaragdplein). Hier hebben ze gewoon een simkaart "knipper" liggen die in 1 klap je simkaart naar de juiste maat knipt. Koste me overigens niks. In het ergste geval (als het niet werkt) moet je een adapter kopen van nano sim naar microsim / normale sim.

Weet niet uit welke regio je komt maar je zal vast wel een lokale "goedkope" telefoon winkel hebben waar ze simlocks ed verwijderen. Gewoon langsgaan en vragen of ze je kunnen helpen!
Heb overigens mijn eigen geknipte kaartje erin gedaan en werkt perfect!

Waar ik wel problemen mee had, het simkaarthoudertje zat zo vast dat ik erg veel kracht moest zetten. Hierdoor is het houdertje een beetje beschadigd bij het gaatje waar dat prikkertje in gaat... Zonde.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
Galois schreef op woensdag 14 november 2012 @ 22:34:
[...]

Heb overigens mijn eigen geknipte kaartje erin gedaan en werkt perfect!

Waar ik wel problemen mee had, het simkaarthoudertje zat zo vast dat ik erg veel kracht moest zetten. Hierdoor is het houdertje een beetje beschadigd bij het gaatje waar dat prikkertje in gaat... Zonde.
This will do the trick (ook veel simcard knippers trouwens op deze site, ik koop er regelmatig wat!)

http://dx.com/p/replaceme...der-silver-165621?item=19

http://dx.com/p/replaceme...lder-black-165521?item=18

• Sparrows
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-04-2021
Ik merk sinds kort dat de batterij duur van mijn iPhone 5 drastisch omlaag is gegaan. Toen ik de iPhone net had kon ik hem ongeveer 10 uur gebruiken, maar nu haal ik 4 uur niet meer. Ik doe er voor de rest niks speciaals op. Hij word ook erg warm zodra ik het scherm aan heb. Dit probleem heb ik pas sinds iOS 6.0.1. Ik heb ondertussen al een restore gedaan zonder backup terug te zetten, maar nog steeds houd ik dit probleem. Overigens merk ik ook dat mijn iPad 3 erg warm word sinds dat ik deze naar iOS 6.0.1 heb geupdate. Ook hier was de batterij duur zwaar verminderd! :(

• Michael Knight
  • Laatst online: 16:51

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Al eens een paar volledige charge cycles gedaan i.c.m. een reset?

Hier duurde het ongeveer twee weken voordat de iPad weer als vanouds was ( ik doe een halve week met een volle lading ).

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Sparrows
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-04-2021
Michael Knight schreef op donderdag 15 november 2012 @ 11:19:
Al eens een paar volledige charge cycles gedaan i.c.m. een reset?

Hier duurde het ongeveer twee weken voordat de iPad weer als vanouds was ( ik doe een halve week met een volle lading ).
Ja, ik heb tot nu toe bijna elke keer volledige charge cycles uitgevoerd. Ook heb ik al 2 keer een volledige reset gedaan. Had ook al een beetje gegoogled en de instellingen die het meeste stroom verbruiken uitgeschakeld, helaas heeft dit niet veel geholpen..

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ik heb een iPhone 5 gekocht vorige week (gewoon bij de apple store) en deze vraagt nu een simkaart om hem te activeren. Kan ik gewoon een random simkaart gebruiken hiervoor of wordt die simkaart gekoppeld aan mijn iPhone?
Ik heb een abbo bij Vodafone aangevraagd maar wil nu mijn iPhone gebruiken :P

Dus maw: kan ik een simkaart uit een andere telefoon gebruiken om hem even te activeren en zoja wat zijn daar de risoco's van?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Atlas schreef op donderdag 15 november 2012 @ 14:37:
Ik heb een iPhone 5 gekocht vorige week (gewoon bij de apple store) en deze vraagt nu een simkaart om hem te activeren. Kan ik gewoon een random simkaart gebruiken hiervoor of wordt die simkaart gekoppeld aan mijn iPhone?

Dus maw: kan ik een simkaart uit een andere telefoon gebruiken om hem even te activeren en zoja wat zijn daar de risoco's van?
Natuurlijk kan dat, zou lekker zijn als je daarna niet meer kan wisselen :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:41
Atlas schreef op donderdag 15 november 2012 @ 14:37:

Geeft absoluut geen risico's. Heb zelf vaak zat iPhones geactiveerd met simkaarten waar al geen contract meer op zat.

• Bard1982
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:28
Joepie, vanmiddag mijn iPhone 5 16 GB Black opgehaald in de Apple Store. Na 3 jaar Android, nu snel alles voor iOS instellen.

• styx1
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

styx1

prutser

Mijn bluetooth van mijn 4s werkt niet meer, deze probleem is ontstaan na het updaten van iOS5 naar iOS6. De iPhone kan geen bleutooth apparaten vinden en kan ook niet gevonden worden. Heeft iemand een soort gelijk probleem gehad? Op het forum van apple zelf heb ik deze probleem ook al voor bij zien komen, maar tot op heden nog geen oplossing vanuit apple.

Debian -- The Universal Operating System OF "Ubuntu: Linux for human beings"

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 22:05
Sparrows schreef op donderdag 15 november 2012 @ 11:12:
Ik merk sinds kort dat de batterij duur van mijn iPhone 5 drastisch omlaag is gegaan. Toen ik de iPhone net had kon ik hem ongeveer 10 uur gebruiken, maar nu haal ik 4 uur niet meer. Ik doe er voor de rest niks speciaals op. Hij word ook erg warm zodra ik het scherm aan heb. Dit probleem heb ik pas sinds iOS 6.0.1.
Ik heb de iPhone 5 ook sinds vandaag (geleverd met iOS6.01) en de batterij gaat idd wel erg snel leeg in vergelijking met m'n iPhone 4S. In 4 uurtjes tijd van 100% naar 62% terwijl ik er bijna niets mee gedaan heb in deze tijd. Wel was de iPhone goed warm toen ik heb uit m'n broekzak haalde, dus heeft ongetwijfeld wat zitten doen, maar wat..(had wel push mail aanstaan, maar dat had ik tot nu toe ook altijd op de 4S, nu maar even uitgezet)

[ Voor 5% gewijzigd door sverzijl op 15-11-2012 20:30 ]

• funk-e
sverzijl schreef op donderdag 15 november 2012 @ 20:27:
[...]

Ik heb de iPhone 5 ook sinds vandaag (geleverd met iOS6.01) en de batterij gaat idd wel erg snel leeg in vergelijking met m'n iPhone 4S. In 4 uurtjes tijd van 100% naar 62% terwijl ik er bijna niets mee gedaan heb in deze tijd. Wel was de iPhone goed warm toen ik heb uit m'n broekzak haalde, dus heeft ongetwijfeld wat zitten doen, maar wat..(had wel push mail aanstaan, maar dat had ik tot nu toe ook altijd op de 4S, nu maar even uitgezet)
heb je een reservekopie van je 4S teruggezet?

...less is more

• sverzijl
funk-e schreef op donderdag 15 november 2012 @ 20:55:
[...]

heb je een reservekopie van je 4S teruggezet?
Ja. Ik zie in Sysstat lite overigens wel een continue CPU load van 20-25%, ook na reboot zonder verder zelf iets gestart te hebben. Dat lijkt me ook niet normaal. Op de iPhone 4S zit dit tussen 2-5% met af en toe uitschieter naar 17%. Pas als ik hem op vliegtuig-mode zet gaat ie terug naar 2%

Kan iemand zonder batterij-problemen op de iPhone 5 eens kijken wat Sysstat Lite aangeeft ?

[edit] Hm, zo te zien een workaround gevonden (nu ik erover nadenk ook al eens ergens gelezen geloof ik).

- Na reboot : CPU load continu 20-25%
- Vliegtuig modus aan en weer uitzetten : CPU load 2-5%

[ Voor 70% gewijzigd door sverzijl op 15-11-2012 21:22 ]

• funk-e
sverzijl schreef op donderdag 15 november 2012 @ 20:57:
[...]

Ja. Ik zie in Sysstat lite overigens wel een continue CPU load van 20-25%, ook na reboot zonder verder zelf iets gestart te hebben. Dat lijkt me ook niet normaal. Op de iPhone 4S zit dit tussen 2-5% met af en toe uitschieter naar 17%. Pas als ik hem op vliegtuig-mode zet gaat ie terug naar 2%

Kan iemand zonder batterij-problemen op de iPhone 5 eens kijken wat Sysstat Lite aangeeft ?

[edit] Hm, zo te zien een workaround gevonden (nu ik erover nadenk ook al eens ergens gelezen geloof ik).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IF0DmMkcUjJXmxpuhHzZ0KFU/full.png

...less is more

• sverzijl
Tnx. Heb nu ongeveer dezelfde CPU load na vliegtuig mode aan/uit (of wifi uit/aan, heeft zelfde effect).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buddha_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:41
G-Tus schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 20:56:
Zelf een mp3 als ringtone instellingen had ik binnen een minuut gedaan. Het kostte me in ieder geval meer tijd en moeite op een Android telefoon...
Zou je jou manier/truc willen delen? Het is mij met Itunes (nieuwste versie)/Iphone 5 niet gelukt.

Het converteren en naam wijzigen lukt wel, maar Itunes zet hem niet op de phone......

Alvast bedankt :)

PSN: IXI_BUDDHA_IXI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
sverzijl schreef op donderdag 15 november 2012 @ 20:57:
[...]

Damn. Workaround werkt maar tijdelijk. Zolang ik hem (actief) gebruik is er niets aan de hand, maar als ik hem na +/- 10 min in standby weer aanzet schiet het CPU verbruik weer naar continu 25%.

Toch maar een clean install proberen vandaag dan.

[edit] Gevonden (denk ik). Nadat ik iCloud sync voor contacts/agenda heb uitgezet (en bestaande items heb laten wissen op iPhone) was de load terug op 2-5%. Opnieuw aanzetten van iCloud sync en nog steeds geen probleem. Ook na reboot alles ok.

[ Voor 11% gewijzigd door sverzijl op 16-11-2012 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buddha_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:41
Ik krijg mijn Outlook contacten niet meer gesyncd met me Iphone 5 via Itunes. Icloud is geen optie omdat de meeste contacten worden ingevoerd in Outlook.

Itunes: 10.7.0.21
Outlook: 2010
Windows: XP prof - SP3
Iphone 5 - 6.0.1

Iemand tips en/of ideeën?

PSN: IXI_BUDDHA_IXI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
Ik heb sinds gisteren ook mijn iPhone 5 binnen en ik vind het echt een pracht apparaat. Heb het de afgelopen maanden met mijn iPhone 2g uit 2007 moeten doen, dus het is een verschil van dag en nacht.

Batterij gaat wel snel leeg, dus die ga ik nu maar eens callibreren.

edit: En ja hoor, hij bleef nog 26 minuten op 1% hangen voordat de stroom ook echt op was. Nu maar eens helemaal opladen en kijken of de batterij indicatie wat beter is.

edit2: De foto's die ik maak hebben zo nu en dan erg lelijke strepen. Is dit een vaker voorkomend iets? Heb overigens buiten nog geen foto's gemaakt.

Een voorbeeld met de panorama functie, dan is het echt heel goed te zien namelijk:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/1304063/strepen.jpg

[ Voor 49% gewijzigd door Muurtegel op 16-11-2012 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:51
Via Express Replacement krijg ik een nieuwe iPhone 5. Wat is nu de 'beste' manier om op de nieuwe iPhone 5 de reservekopie van mijn oude iPhone 5 te zetten, via iTunes of via iCloud?

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
AntraXxX schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 16:15:
Via Express Replacement krijg ik een nieuwe iPhone 5. Wat is nu de 'beste' manier om op de nieuwe iPhone 5 de reservekopie van mijn oude iPhone 5 te zetten, via iTunes of via iCloud?
Via iTunes is wat sneller, maar verder maakt het weinig uit.
Via iTunes worden zowel apps als appdata in 1 keer terug gezet. Via iCloud wordt alleen je appdata teruggezet. De apps worden vervolgens allemaal weer vanuit de appstore gedownload (wat normaliter iets langer duurt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

GaMbiNo

1337

Ik heb bij de vervanging van mijn 3GS door de Iphone 5 alles via Icloud teruggezet en dat werkt echt perfect. Even inloggen op de nieuwe telefoon en hij gaat alles weer netjes voor je downloaden en installeren. Hoe lang hij erover gedaan heeft weet ik niet. Heb hem neergelegd en een uurtje later was alles in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:35
WhatsApp met iPhone 5 ondersteuning staat nu in de AppStore. :)

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Erulezz schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 17:02:
WhatsApp met iPhone 5 ondersteuning staat nu in de AppStore. :)
Eindelijk. Vind het wel apart dat bijvoorbeeld AH eerder is met het updaten van de app.

[ Voor 16% gewijzigd door GoEV6 op 16-11-2012 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Muurtegel schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 09:05:
edit2: De foto's die ik maak hebben zo nu en dan erg lelijke strepen. Is dit een vaker voorkomend iets? Heb overigens buiten nog geen foto's gemaakt.

Een voorbeeld met de panorama functie, dan is het echt heel goed te zien namelijk:
Dat komt door het knipperen van het licht, waarschijnlijk heb je TL verlichting of spaarlampen? LEDs kunnen dit ook doen trouwens.

Die knipperen een beetje waardoor je tijdens het uitlezen van de sensor zo'n effect kan krijgen. Vooral tijdens bewegingen (en dus met de panoramafunctie). Niet elke rij van de sensor wordt op hetzelfde moment uitgelezen. Rolling shutter heet dat. Ik zie hetzelfde op mijn iPhone 4, vooral als ik hem beweeg.

Als je echt heel heftig gaat lopen zwaaien tijdens het filmen dan zie je ook dat sommige vormen ingedrukt of uitgerekt worden, komt door hetzelfde verschijnsel.

Edit: Hier nog wat achtergrondinformatie, de iPhone heeft een CMOS sensor, CCD wordt alleen gebruikt in grote profi camera's maar deze link geeft een goed idee van de eigenschappen van het type sensor.

[ Voor 31% gewijzigd door GekkePrutser op 16-11-2012 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
ff FYI: Whatsapp update beschikbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
Fonta schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 18:20:
ff FYI: Whatsapp update beschikbaar!
kijk eens 3 posts boven jou ;)

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Pffff overheen gelezen.... shitz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:47
Werd tijd! Ik ga 'm maar eens downloaden dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prodanie
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:02
Mijn vriendin heeft net haar iPhone 5 binnen, maar de camera werkt niet.
hij is besteld bij apple.com. hoe kunnen we nu zo snel mogelijk een nieuw toestel krijgen?
geen zin om weer 4 weken te wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:09
prodanie schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 20:24:
Mijn vriendin heeft net haar iPhone 5 binnen, maar de camera werkt niet.
hij is besteld bij apple.com. hoe kunnen we nu zo snel mogelijk een nieuw toestel krijgen?
geen zin om weer 4 weken te wachten
Even zoeken en je had het antwoord kunnen vinden. Kleine tip: even bellen :). iPhone houden en wachten op de nieuwe voordat je ophaalafpraak maakt.
Pagina: 1 ... 5 ... 34 Laatste

Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:

[iPhone] Importeren en / of losse koop
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - deel 3
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 9

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.