Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een domme vraag, maar ik stel 'm toch maar even mocht ik de mist ingaan.

Kan iedere KPN micro sim kaart werken met een iPhone 4S of iPhone 5 of moet er iets aangepast worden in het abonnement gekoppeld aan de KPN simkaart alvorens ik een iPhone 4S of 5 ga aanschaffen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:30
Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 11:19:
Misschien een domme vraag, maar ik stel 'm toch maar even mocht ik de mist ingaan.

Kan iedere KPN micro sim kaart werken met een iPhone 4S of iPhone 5 of moet er iets aangepast worden in het abonnement gekoppeld aan de KPN simkaart alvorens ik een iPhone 4S of 5 ga aanschaffen ?
Afgezien van het feit dat er in de 5 een nano-sim gaat ipv microsim, zal dit gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sverzijl schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 11:27:
[...]

Afgezien van het feit dat er in de 5 een nano-sim gaat ipv microsim, zal dit gewoon werken.
Daar was ik van op de hoogte, in geval van een iPhone5 moet ik inderdaad een andere simkaart. De iPhone 4S daarintegen zal dus gewoon werken zonder een abbo aanpassing. Dank voor uw hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-08 23:27
nvm

[ Voor 98% gewijzigd door Yrck op 18-05-2013 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:30
Heb een brodit iphone 5 houder ende laatste tijd ver ind die niet goed omdat de iphone een heel klein beetje scheef naar voren staat. Als ik mijn normale iphone lader jn de iphone doe en dan een heel klein beetje naarboven duw laadt mijn iphone ook niet meer op. als ik normaal de kabel erin die doet die het wel uiteraard.

Zou iemand dit eens kunnen proberen en of het normaal is dat die meteen geen contact meer geeft bij een klein stukje druk?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:04
sverzijl schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 12:31:
[...]

Gokken kan ik ook, maar (forum)gebruikers moeten soms opgevoed worden om wat duidelijker te zijn, zodat we juist niet hoeven te gokken. Dat maakt het leven zoveel makkelijker ;)
Twee seconde googlen en je wist precies wat ik bedoelde. Maar bij deze nog een foto ter illustratie. Lijkt me niet echt in orde right? Trouwens de iPhone op launch meteen gekocht.

Afbeeldingslocatie: http://paulhu.eu/downloads/foto.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 00:04
tollo71 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 17:15:
Ik loop ook nog steeds rond met een 3GS en dat gaat (voor mij) prima. Ik zou wel erg graag een dual-sim iPhone hebben zodat ik mijn werk-Nokia niet meer nodig heb.
Mijn grote hoop is dat de aankomende "budget-voor-China" iPhone dual-sim zal zijn. Dat is namelijk zeer gebruikelijk in China. Helaas komt dit bij mijn weten nog in geen enkel gerucht voor.
Ik heb afgelopen zaterdag mijn 3GS (na bijna 4 jaar gebruik is die overleden door een val) verkocht voor onderdelen en een nieuw abo gehaald met de iPhone 4, de 5 vond ik veel te duur en de 4S was niet veel goedkoper dus dan maar de 4.
Sowieso de 4 krijgt wel een update naar iOS7 (hopelijk draait die net zo soepel als iOS6 nu), ik wou niet wachten tot de "budget" iPhone uitkomt, die mag dan een stuk sneller zijn dan de 4 (daar ga ik van uit) maar het zal zeker weten niet zo luxe aanvoelen als de 4.

Dus eigenlijk valt het mee, nou ken ik niet zo veel mensen meer met een 3GS maar bijna iedereen die ik ken met een iPhone heeft de 4 (op een enkeling na met een 4S of 5).

@hierboven: nee dit is niet normaal, ik zou het omruilen want wie weet valt dat ding een keer op de grond en is het helemaal een ramp, ik heb mijn 4 helemaal nagekeken toen ik hem heb opgehaald maar die is gelukkig 100% ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
  • Laatst online: 11-09 10:15
Sowieso de 4 krijgt wel een update naar iOS7 (hopelijk draait die net zo soepel als iOS6 nu), ik wou niet wachten tot de "budget" iPhone uitkomt, die mag dan een stuk sneller zijn dan de 4 (daar ga ik van uit) maar het zal zeker weten niet zo luxe aanvoelen als de 4.
Dit vind ik een vrij gevaarlijke uitspraak. Het staat nog helemaal niet vast of iOS7 ook op de iPhone 4 draait. Om deze reden heb ik voor een nieuwere iPhone versie gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 21:01
Inderdaad, eerlijk gezegd verwacht ik dat de 4 (die ik nog steeds naar tevredenheid gebruik) bij iOS 7 buiten de boot gaat vallen, terwijl de 4S vermoedelijk nog wel ondersteund zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:50
dcl! schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 11:37:
Inderdaad, eerlijk gezegd verwacht ik dat de 4 (die ik nog steeds naar tevredenheid gebruik) bij iOS 7 buiten de boot gaat vallen, terwijl de 4S vermoedelijk nog wel ondersteund zal worden.
Die verwachting slaat alleen nergens op :P . De iPhone 4 wordt nog steeds verkocht. Als je kijkt naar eerdere iPhones/iPods, dan zie je dat ze allemaal nog minstens 1 jaar software updates gehad hebben nadat ze EOL gegaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
TZC-T1-FX schreef op maandag 20 mei 2013 @ 03:15:
[...]
Twee seconde googlen en je wist precies wat ik bedoelde.
Besteed voortaan liever zelf 2 seconden extra door je probleem duidelijker te omschrijven ok? We zitten hier om elkaar te helpen, maar beetje inzet van de vraagsteller mag wel verwacht worden.
Maar bij deze nog een foto ter illustratie. Lijkt me niet echt in orde right?
Nope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
MarcoC schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 11:48:
[...]

Die verwachting slaat alleen nergens op :P . De iPhone 4 wordt nog steeds verkocht. Als je kijkt naar eerdere iPhones/iPods, dan zie je dat ze allemaal nog minstens 1 jaar software updates gehad hebben nadat ze EOL gegaan zijn.
De 3g wordt ook nog steeds verkocht :+
De geruchten zijn dat iOS 7 een zeer ingrijpende verandering zal zijn, daar is mijn verwachting op gebaseerd. Misschien valt het mee en kan de 4 alsnog mee, maar dan nog zou ik eerst maar eens afwachten of het nog wel lekker draait.
Dat gezegd hebbende, vind ik mijn 4 nog heerlijk met iOS 6 dus het zal met niet eens veel boeien of ik straks nog naar 7 kan of niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
De 3G is allang EOL (sinds juni 2010).

[ Voor 31% gewijzigd door MarcoC op 21-05-2013 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-07-2024
Twijfel überhaupt of ik de iPhone 5 wel update naar iOS 7 in september. Blijf vinden dat iOS 7 gemaakt wordt voor de iPhone 5s en niet voor de 5. Wellicht is de 5 wel te traag voor iOS 7. Alhoewel de 4s goed draait op 6.1.4. Zo draait de 5 super op 6.1.4! Werkt beter dan al het ander iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:03

Rudios

Lost in space?

Knap dat je nu al twijfelt terwijl je nu nog echt geen idee kan hebben van wat ons te wachten staat met iOS7. ;)

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
MarcoC schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 18:23:
De 3G is allang EOL (sinds juni 2010).
maar is hier en daar toch nog te koop. Dat bedoel ik dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
dcl! schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 21:38:
[...]

maar is hier en daar toch nog te koop. Dat bedoel ik dus.
Ok, maakt dat uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Als iOS7 zo veel rekenkracht vereist dat de iPhone 5 het niet meer aan kan, is het wel een enorm droevig systeem. Dan koop ik ook echt geen iPhone meer. Ik ga er juist van uit dat ik ten minste 2 jaar de nieuwste updates kan volgen.

Ik verwacht eigenlijk dat iOS7 minimalistischer wordt. Stiekem hoop ik zelf op een flat design, dus met een stuk minder schaduw en 3D animaties, waardoor het systeem juist een stuk soepeler wordt. Maar tot we het weten is het allemaal gis werk en raad ik iedereen aan om op zijn minst een iPhone 4s te kopen, tenzij je het risico wil lopen of er niks om geeft dat je misschien niet kunt updaten naar een nieuw systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
Rudios schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 20:31:
Knap dat je nu al twijfelt terwijl je nu nog echt geen idee kan hebben van wat ons te wachten staat met iOS7. ;)
Ja dat kan toch?! Ik ben gewoon van mening dat je systemen bij elkaar moet houden waar het voor gemaakt is. Mijn oude laptop draaide ook niet zo goed op Windows 7 terwijl die goed draaide op Windows Vista. Zodoende. Mag er toch wel over na denken terwijl het eraan gaat komen... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
Muurtegel schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 22:58:
Als iOS7 zo veel rekenkracht vereist dat de iPhone 5 het niet meer aan kan, is het wel een enorm droevig systeem.

Maar tot we het weten is het allemaal gis werk en raad ik iedereen aan om op zijn minst een iPhone 4s te kopen, tenzij je het risico wil lopen of er niks om geeft dat je misschien niet kunt updaten naar een nieuw systeem.
Daar ben ik het nou helemaal mee eens. iPhone 4s is zeker wel het minimale wat je nu moet kopen om rond te kunnen blijven draaien. Qua Apps en alle updates. Vergelijk de iPhone 4 maar met de 5. Das echt 4x zo traag hoor!

Daarnaast verwacht ik wel dat iOS 7 wel meer rekenkracht nodig gaat hebben en het wel meer geavanceerd gaat worden. Het kan namelijk niet achteruit gaan mijn inziens. Dus verwacht wel meer opties en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
opa_paul schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 23:06:
[...]

Daar ben ik het nou helemaal mee eens. iPhone 4s is zeker wel het minimale wat je nu moet kopen om rond te kunnen blijven draaien. Qua Apps en alle updates. Vergelijk de iPhone 4 maar met de 5. Das echt 4x zo traag hoor!
Niet alleen dat, maar ook de death grip en de betere ontvangst maken het wat mij betreft een makkelijke keuze als je nu zou kopen en geen 5 wil...

Ik hoop stiekem wel dat mijn 4 nog een tijdje 'mee' kan qua iOS versies :) Als dev wil ik wel het laatste OS kunnen draaien, al heb ik wel graag juist een oudere telefoon, als het op mijn 4 snel genoeg draait weet ik zeker dat op de nieuwere modellen ook prima gaat, en andersom is dat moeilijker in te schatten natuurlijk. Dus het zou perfect zijn als de 4 nog mee kan, een beetje traag is niet erg.

Maar als je ziet dat de iPad (met vergelijkbare hardware aan de iPhone 4) vorig jaar met iOS 6 al achterbleef, vrees ik wel voor de 4 inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
GekkePrutser schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 23:24:
[...]

Niet alleen dat, maar ook de death grip en de betere ontvangst maken het wat mij betreft een makkelijke keuze als je nu zou kopen en geen 5 wil...

Ik hoop stiekem wel dat mijn 4 nog een tijdje 'mee' kan qua iOS versies :) Als dev wil ik wel het laatste OS kunnen draaien, al heb ik wel graag juist een oudere telefoon, als het op mijn 4 snel genoeg draait weet ik zeker dat op de nieuwere modellen ook prima gaat, en andersom is dat moeilijker in te schatten natuurlijk. Dus het zou perfect zijn als de 4 nog mee kan, een beetje traag is niet erg.

Maar als je ziet dat de iPad (met vergelijkbare hardware aan de iPhone 4) vorig jaar met iOS 6 al achterbleef, vrees ik wel voor de 4 inderdaad.
De iPad was al meer dan een jaar EOL toen iOS 6 uitkwam. De iPhone 4 is nog steeds in productie en wordt nog steeds verkocht. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat de iPhone 4 geen update zal krijgen naar iOS 7. Wat is er zo moeilijk aan om dat te snappen?

Als de iPhone 4 wellicht geen update krijgt, dan kan dat ook zomaar gelden voor de 4S en de 5 (klinkt onwaarschijnlijk idd).

[ Voor 3% gewijzigd door MarcoC op 22-05-2013 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

MarcoC schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 08:47:
[...]
De iPad was al meer dan een jaar EOL toen iOS 6 uitkwam. De iPhone 4 is nog steeds in productie en wordt nog steeds verkocht. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat de iPhone 4 geen update zal krijgen naar iOS 7. Wat is er zo moeilijk aan om dat te snappen?
Niet iedereen kent de exacte update geschiedenis van alle Apple devices uit zijn hoofd he.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 10:09:
[...]

Niet iedereen kent de exacte update geschiedenis van alle Apple devices uit zijn hoofd he.
Dat is niet erg, maar dan moet je ook geen verwachtingen uitspreken, aangezien die dan nergens op gebaseerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Het zou raar zijn als iPhone 4 geen update krijgt, iPhone 3GS kreeg wel iOS 6 en dat terwijl die toestel uit 2009 komt maar aan de andere kant iPhone 3G kreeg nooit iOS5.

Maar nu een andere vraag,

Een kennis van mij heeft 3 weken terug een Bel + SMS abo van Vodafone genomen plus een zwarte iPhone 4, dit is dus onbeperkt sms, 100belminuten en 500mb data voor 34 euro per maand, ik heb nu hetzelfde abonnement met een witte iphone 4 genomen vorige week (gaat per 30 mei in) maar dan met eerste 6 maanden voor 17 euro en daarna 34 euro per maand.
Nu is de vraag als volgt, kan Vodafone (of een manier om het zelf te doen) ervoor zorgen dat als ik 500mb bereik de internet helemaal uit gaat? ik heb geen zin om over de bundel heen te gaan en de kennis is al overheen (het bleek dat zijn iphone ook snachts op 3g data ging gebruiken en dat terwijl wi-fi aan stond).

En ik wil gewoon geen extra kosten, ik heb eigenlijk alle apps al ingesteld op wi-fi only (indien mogelijk) en ook de app store (icloud staat uit, gebruik ik niet) en ook zal ik de mobiele data + 3g uit zetten als ik thuis ben en op wi-fi gaan (het kan toch niet zomaar vanzelf aangaat of wel).

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Een iPhone gaat niet zomaar uit zichzelf 3G gebruiken hoor. Dat die iPhone van je kennis 's nachts dat wel ineens ging doen vind ik een vreemd verhaal. Wat voor data zou het dan om moeten gaan? De enige data die in de achtergrond verstuurd wordt zijn doorgaans foto's voor Fotostream en de iCloud-backup, maar dat gebeurt enkel en alleen via WiFi. Ik zou me niet teveel zorgen maken en vraagtekens zetten bij dat verhaal van je kennis.

Onverstandig om iCloud uit te zetten trouwens :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Mizgala28 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 23:59:
Nu is de vraag als volgt, kan Vodafone (of een manier om het zelf te doen) ervoor zorgen dat als ik 500mb bereik de internet helemaal uit gaat? ik heb geen zin om over de bundel heen te gaan en de kennis is al overheen (het bleek dat zijn iphone ook snachts op 3g data ging gebruiken en dat terwijl wi-fi aan stond).
Vodafone kan dit niet voor je regelen zover ik weet. Als WIFI aanstaat is het vreemd dat er data via 3G verstookt wordt. Dan lijkt er iets mis te zijn in de router of met zijn iPhone.

En ik wil gewoon geen extra kosten, ik heb eigenlijk alle apps al ingesteld op wi-fi only (indien mogelijk) en ook de app store (icloud staat uit, gebruik ik niet) en ook zal ik de mobiele data + 3g uit zetten als ik thuis ben en op wi-fi gaan (het kan toch niet zomaar vanzelf aangaat of wel).

Iemand tips?
Per app heb je geen mogelijkheid om aan te geven dat hij alleen gebruik mag maken van WIFI. iCloud backups en dergelijke gebeuren overigens wel alleen als je verbonden bent met een WIFI netwerk. Net als het bijwerken van de fotostream.

Het veiligst is om inderdaad gewoon mobiele data uit te schakelen en alleen aan te zetten als je het nodig hebt. Voor je mailaccount zou je push kunnen uitzetten en alleen handmatig controleren op nieuwe mails.

[ Voor 3% gewijzigd door BillSpaarbank op 23-05-2013 08:53 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

MarcoC schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 11:01:
[...]
Dat is niet erg, maar dan moet je ook geen verwachtingen uitspreken, aangezien die dan nergens op gebaseerd zijn.
Ik vond zijn post helemaal niet raar of zo. Hij legt keurig uit dat hij het vooral hoopt, niet eens dat hij het verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Precies. Het gaat er om dat je er niet van uit moet gaan dat de 4 toch wel ondersteund zal worden, want dan kan het een teleurstelling worden.
Hou er rekening mee dat het zou kunnen zijn dat de 4 niet meer wordt ondersteund, dan heb je geen teleurstelling en kan het alleen maar meevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Het zou raar zijn als iPhone 4 geen update krijgt, iPhone 3GS kreeg wel iOS 6 en dat terwijl die toestel uit 2009 komt maar aan de andere kant iPhone 3G kreeg nooit iOS5.

Maar nu een andere vraag,

Een kennis van mij heeft 3 weken terug een Bel + SMS abo van Vodafone genomen plus een zwarte iPhone 4, dit is dus onbeperkt sms, 100belminuten en 500mb data voor 34 euro per maand, ik heb nu hetzelfde abonnement met een witte iphone 4 genomen vorige week (gaat per 30 mei in) maar dan met eerste 6 maanden voor 17 euro en daarna 34 euro per maand.

Iemand tips?
Met 500MB zou je vrij ver moeten komen. Zeker als je jezelf er van weerhoud om muziek en video te streamen. Je iPhone schakelt van wifi over op 3G op het moment dat deze in standby staat. Waarom precies weet ik niet meer, maar op zich is dit geen probleem gezien de telefoon dan enkel push berichten van de Apple server binnen haalt (en die zijn erg klein in data).

Ik gebruik zelf de Vodafone iPhone app om af en toe te checken wat de status van mijn bundel is. Maar ik heb 11GB per maand aan data, dus ik maak me geen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
iCloud staat bij hem uit omdat het te veel batterij gebruikt, en hij heeft toch op 2 computers een backup van zijn iPhone, volgens Vodafone is het hoge gebruik de schuld van iCloud wat natuurlijk onzin is, hij heeft gisteren die kaart in een simpele telefoon gedaan die alleen kan bellen en sms-en en toch wordt er volgens Vodafone data gebruikt, onmogelijk dus gaat hij zijn verhaal halen bij hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Dat is bizar. Ik ben wel benieuwd hoe dat nu kan, blijkbaar gaat er bij Vodafone iets heel erg fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Bij mij is het juist andersom. Volgens de app 'Data usage' heb ik deze maand 167MB gebruikt aan 3G (en 6GB wifi), maar volgens de Vodafone App heb ik deze maand slechts 55MB gebruikt. Daar heb ik echter geen probleem mee;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
sverzijl schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 12:40:
Bij mij is het juist andersom. Volgens de app 'Data usage' heb ik deze maand 167MB gebruikt aan 3G (en 6GB wifi), maar volgens de Vodafone App heb ik deze maand slechts 55MB gebruikt. Daar heb ik echter geen probleem mee;)
Dan is dat inderdaad niet zo erg maar andersom wel, en op het internet staat het er vol mee, zelf ga ik de eerste maand de data niet gebruiken alleen maar om te zien of er geen rare dingen gebeuren.
Overigens is hij al bij Vodafone geweest, die zeggen dat de data die gebruikt is gewoon betaald moet worden en klaar, en de teller staat nu op meer dan 1700mb van de 500mb, alleen al onderweg naar de winkel werd er zogenaamd data gebruikt ( en de kaart zat gewoon in die telefoon die niet eens GPRS heeft) hij had zogenaamd vandaag al 120mb gebruikt.
Echt vaag ik krijg er kippenvel van want het is wel 10 cent per mb boven de bundel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:53
De verhalen dat de telefoon 's nachts een hoop data verbruikt ondanks dat er Wi-Fi beschikbaar is, daar ben ik mee bekend. Kijk maar eens op bijvoorbeeld het TROS radar forum. Daar staan genoeg gevallen. Meestal in combinatie met Hollands Nieuwe (onderdeel van Vodafone).

Het eerste wat die kennis moet doen, is controleren of het dataverbruik stopt wanneer hij mobiele data uitschakelt. Zo ja, dan ligt het probleem toch echt bij zijn/haar telefoon en niet bij Vodafone.

Semi off-topic:
In geval van Hollands Nieuwe wordt het dataverbruik ongunstig berekend: daar wordt het per sessie afgerond op 100 kB. Maakt je telefoon veel verbinding met internet en de sessie vervolgens weer gesloten, dan is dat 100 kB per sessie. Dat kan dan behoorlijk aan gaan tikken. En in de slaapstand gaat dat inderdaad via 3G en niet via Wi-Fi.

In geval van Vodafone wordt het verbruik per 10 kB afgerond, dus dat zal in dit geval het probleem niet zijn.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Maar hoe moet hij mobiele data uitschakelen op een telefoon die niet eens mobiele data kan verbruiken??

Ik vind het een bizar verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Mijn iPhone 5 verbind vaak slecht met de lightning kabel dus laadt de halve tijd niet op..

Nu wil ik dus eigenlijk langs oberhausen gaan maar er blijkt dus geen plek te zijn als ik een afspraak wil maken..

Een andere optie is de iPhone op laten halen door UPS, is er iemand hier met ervaring ermee hoelang dit duurt?

Doordat ik een nanosim heb kan ik dus ook niet even een andere iPhone ter leen vragen van kennis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Scrtz schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 22:08:
Doordat ik een nanosim heb kan ik dus ook niet even een andere iPhone ter leen vragen van kennis..
Er zijn nano->microsim->full-size sim adapters voor een paar euro te koop (heb die zelf bij iparts4u vandaan, maar die hebben hem nu niet op voorraad zie ik net). Daarmee kan je je nano-sim in een willekeurige andere telefoon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
dcl! schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 22:03:
Maar hoe moet hij mobiele data uitschakelen op een telefoon die niet eens mobiele data kan verbruiken??

Ik zou het niet weten, ik ga in ieder geval iedere keer (op 30 mei gaat mijn abo in) dat ik ergens wi-fi heb gewoon de mobiele data uitschakelen, zo ben ik ervan zeker dat mijn iPhone echt ALLEEN internet via wi-fi gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Ik zet mijn telefoon snachts altijd op vliegtuigmodus. Dan word je nooit gestoord en verbruikt het geen onnodige energie of data. Daarnaast slaap je, zo schijnt, beter doordat de telefoon straling je hersenen niet actief houden.

Als je er echt bang voor bent zou ik je aanraden om de telefoon snachts gewoon op vliegtuigmodus te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 19:58
Hier moet ik ook eens op gaan letten. Ik heb nu sinds een week een Iphone 5 en voor zover ik weet nauwelijk 3g verbruikt, maar Hollands nieuwe heeft iets van 600mb tegoed afgeschreven....Gelukkig ben ik over een maand wel af van die provider. Helaas heb ik nu wel een maand een Iphone 5 met maar 5 euro beltegoed...

[ Voor 13% gewijzigd door zynex op 24-05-2013 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:53
dcl! schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 22:03:

Een paar berichten verder terug op de vorige pagina wordt vermeld dat het om een iPhone 4 gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Jeroen O op 24-05-2013 06:58 ]

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Klopt maar toen die kaart in een simpele samsung zat (die alleen kan bellen en sms-en) werd volgens Vodafone ook data gebruikt.

Maar zoals gezegd ik ga gewoon iedere keer dat ik wi-fi heb data uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Jeroen O schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 06:56:
[...]

Een paar berichten verder terug op de vorige pagina wordt vermeld dat het om een iPhone 4 gaat.
Ik heb toch echt wel goed gelezen :+
Mizgala28 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:50:
Klopt maar toen die kaart in een simpele samsung zat (die alleen kan bellen en sms-en) werd volgens Vodafone ook data gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Heeft Apple een tekort aan verpakkingsmateriaal o.i.d? Ik heb een gesealde iPhone 5 bij een gerenomeerde webshop aangeschaft. Het viel me gelijk op dat de doos groter was dan de NL versie. In de verpakking zit een uitsparing voor een vermoedelijke Engelse oplader. Er zat overigens wel een gewone NL oplader in.

Iemand ook deze ervaring? Het maakt verder niet uit aangezien alles gewoon in goede orde is ontvangen en het werkt allemaal naar behoren, maar ik vond het toch wat vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Maar niemand ervaring dus met het laten opsturen van je iphone voor garantie/reparatie via UPS en hoelang dit gemiddeld duurt? weinig zin om weken mijn Iphone kwijt te zijn, laat staan dagen :P

@Billspaarbank, beetje vreemd, mijn iphone 5 zat gewoon verpakt in het welbekende zo 'klein en krap mogelijke' iphone doosje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Scrtz schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:06:
Maar niemand ervaring dus met het laten opsturen van je iphone voor garantie/reparatie via UPS en hoelang dit gemiddeld duurt? weinig zin om weken mijn Iphone kwijt te zijn, laat staan dagen :P

@Billspaarbank, beetje vreemd, mijn iphone 5 zat gewoon verpakt in het welbekende zo 'klein en krap mogelijke' iphone doosje.
Mijn 4s en iPad zijn toevallig op een donderdag opgehaald en dinsdag daarop heb ik refurbished modellen terug gehad. Gaat vrij snel. Meestal beoordelen ze de apparaten de dag nadat ze op zijn gehaald. Dezelde dag veranderde de status naar "product replacement pending". Goeie ervaringen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
BillSpaarbank schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:17:
[...]

Mijn 4s en iPad zijn toevallig op een donderdag opgehaald en dinsdag daarop heb ik refurbished modellen terug gehad. Gaat vrij snel. Meestal beoordelen ze de apparaten de dag nadat ze op zijn gehaald. Dezelde dag veranderde de status naar "product replacement pending". Goeie ervaringen dus :)
Vriendelijk bedankt! zojuist meteen een aanmelding gedaan ter reparatie. Als er iets is wat me irriteert dan is het wel een halfwerkend apparaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emrulez
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
Sinds kort wekt mijn gmail push mail niet meer. Hebben ze bij google de exchange support helemaal er uit gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

Emrulez schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 13:41:
Sinds kort wekt mijn gmail push mail niet meer. Hebben ze bij google de exchange support helemaal er uit gehaald?
Hey nu je het zegt, hier ook! vaag dat is dan echt sinds 2-3 dagen ofzo :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Emrulez schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 13:41:
Deels. Zie ook dit artikel: nieuws: Google staakt consumenten-ondersteuning ActiveSync Exchange

Dat hield in dat nieuwe apparaten (of die gerestored waren) na 30 januari geen Exchange-verbinding meer op konden zetten voor Gmail. Maar de afgelopen dagen krijg ik niets meer binnen in de Mail applicatie als pushbericht. Dit terwijl ik het als Gmail-account had opgesteld (dus geen Exchange). Nu zit ik half vast aan die gare Gmail applicatie van Google wat ik echt een walgelijk achterlijk iets vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emrulez
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
me_mrtn schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 15:37:
[...]

Deels. Zie ook dit artikel: nieuws: Google staakt consumenten-ondersteuning ActiveSync Exchange

Dat hield in dat nieuwe apparaten (of die gerestored waren) na 30 januari geen Exchange-verbinding meer op konden zetten voor Gmail. Maar de afgelopen dagen krijg ik niets meer binnen in de Mail applicatie als pushbericht. Dit terwijl ik het als Gmail-account had opgesteld (dus geen Exchange). Nu zit ik half vast aan die gare Gmail applicatie van Google wat ik echt een walgelijk achterlijk iets vind.
Dat heb ik dus sinds een aantal dagen dus geen push meldingen meer. Wel krijg ik mail bij handmatig verversen. Zit nu ook met de app :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Ik gebruik de Gmail-app nu. Snap niet waarom Google niet gewoon push via IMAP beschikbaar maakt ;(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
MarcoC schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 16:13:
Ik gebruik de Gmail-app nu. Snap niet waarom Google niet gewoon push via IMAP beschikbaar maakt ;(.
Omdat anders jij hun app niet gebruikt, ik zelf gebruik de Gmail app maar dat doe ik omdat ik mijn hotmail en gmail e-mail gescheiden wil houden op mijn iPhone en ja ik vind hun app gewoon raar en veel te zwaar (kom op, lagg bij een mail app?).

Voor Hotmail gebruik ik gewoon de stock mail app, en dat werkt ook eens veel fijner en het synch met mijn agenda (dus iphone en hotmail agena zijn gesynchd en krijg ik gewoon op mijn iphone en laptop een melding indien nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Mizgala28 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 01:30:
[...]

Omdat anders jij hun app niet gebruikt, ik zelf gebruik de Gmail app maar dat doe ik omdat ik mijn hotmail en gmail e-mail gescheiden wil houden op mijn iPhone en ja ik vind hun app gewoon raar en veel te zwaar (kom op, lagg bij een mail app?).

Voor Hotmail gebruik ik gewoon de stock mail app, en dat werkt ook eens veel fijner en het synch met mijn agenda (dus iphone en hotmail agena zijn gesynchd en krijg ik gewoon op mijn iphone en laptop een melding indien nodig).
Logisch, maar baal toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Pff, hier sinds vrijdag ook geen push mail meer. Erg vervelend dat ik al mijn mail niet meer centraal heb. Daarnaast is push voor mij echt een must. Ook in het Gmail topic al een post gemaakt:
Kecin in "[Gmail] Email dienst van Google - deel 5"

Wellicht voor sommige mensen hier nog een nuttige discussie in die post op het Google forum.
Balen dit, erg balen.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Zelf gebruik ik mailbox sinds een tijdje. Die heeft gewoon push functionaliteit. Bevalt beter dan de gmailapp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
BillSpaarbank schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:17:
[...]

Die refurbished modellen, zien die er verder niet gebruikt uit dan oid?

Mijn iphone 5 is wel een keer gevallen maar buiten die kleine beschadiging in een hoekje zag ie er nog bijna perfect uit..

Vandaag is mijn iphone opgehaald, ben benieuwd hoelang het duurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Scrtz schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 00:38:
[...]

Die refurbished modellen, zien die er verder niet gebruikt uit dan oid?

Mijn iphone 5 is wel een keer gevallen maar buiten die kleine beschadiging in een hoekje zag ie er nog bijna perfect uit..

Vandaag is mijn iphone opgehaald, ben benieuwd hoelang het duurt :)
Ze krijgen zover ik weet allemaal een nieuw scherm batterij en behuizing. Je mag een toestel verwachten dat er cosmetisch nieuw uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Buitenkant (scherm/behuizing) en de accu zijn inderdaad nieuw...
De rest kan "2e hands" zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polen
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-08 11:51
Door een foutje heb ik een iPhone 5 over die ik wil verkopen. Dit is echter een die bij een Vodafone abonnement zat. Zijn deze simlock vrij?

Ik lees her en der dat dit het geval is, maar wil het wel zeker weten.
En wat kan ik als bon meegeven bij het doorverkopen?

[ Voor 32% gewijzigd door Polen op 29-05-2013 06:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:32
Kwestie van een nano sim van een andere provider erin duwen.
Niet iemand in je directe omgeving ook een iphone 5?

Als bon kun je een kopie van je contract meegeven. Daar staat de aankoopdatum op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polen
Enkel Vodafoners met een nano sim.

Bedankt in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Da's lastig. Andere mogelijkheid is een prapaid nano sim kopen. Kost je wel eenmalig iets van €10 a €15.

Kun je de iPhone werkend meegeven ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polen
Hm, dat is wel een goeie ja.
Ik ga ook nog wel even goed rondvragen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Polen schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 07:30:
Hm, dat is wel een goeie ja.
Ik ga ook nog wel even goed rondvragen hier.
Vodafone heeft volgens mij nooit iPhone5 (of zelfs 4) met simlock verkocht, maar ik kan het je niet garanderen natuurlijk. Belletje met Vodafone en je weet het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Elke iPhone 5 verkocht in Nederland is simlockvrij. Volgens mij zijn sinds de iPhone 4 alle iPhones in Nederland simlockvrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
MarcoC schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 08:49:
Elke iPhone 5 verkocht in Nederland is simlockvrij. Volgens mij zijn sinds de iPhone 4 alle iPhones in Nederland simlockvrij.
KPN heeft nog even iPhone5 met simlock verkocht kwam ik net nog ergens tegen, dus dat klopt al niet.Vodafone heeft dit echter nooit gedaan naar mijn weten. Maar belletje met Vodafone en je weet het 100% zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Gmail is weer up qua push in de native mailapp:
https://productforums.goo.../C2NVAzGqfMI/r5nC1-xeCKoJ

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
sverzijl schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 09:04:
[...]

KPN heeft nog even iPhone5 met simlock verkocht kwam ik net nog ergens tegen, dus dat klopt al niet.Vodafone heeft dit echter nooit gedaan naar mijn weten. Maar belletje met Vodafone en je weet het 100% zeker.
Echt? Dan baal je wel... dat hebben ze zeker gedaan nadat vrij veel mensen ruim een jaar geleden op goedkope wijze de 4S kochten door 3 maanden het duurste abo te nemen (voor 25 per maand aktieprijs) en na drie maanden het abo terug te zetten naar het goedkoopste... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:22
Mijn lock knop werkte niet meer, apple gebeld en deze gaf aan dat de telefoon kosteloos wordt opgehaald en weer wordt omgeruild voor een nieuwe welke een week later binnen komt.
Nu heb ik ook z'n sim adapter besteld zodat ik me sim kaartje ook in me 3Gs kan doen.
Ik heb de volgende besteld: http://www.bol.com/nl/p/m...ter-set/9200000011061540/
Hebben hier mensen ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Ja, werkt prima (van nano->micro in 4s tenminste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb een tijd terug zo'n setje gekocht bij de lokale T-Mobile winkel voor 4 euro of zoiets. Werkte toen prima voor nano > micro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Ik heb een iPhone 4 van Vodafone en een kennis heeft een iPhone 5 ook bij Vodafone en ze zijn beide simlock vrij, alleen KPN en andere providers met lease toestellen verkopen een iphone 5 met simlock, iphone 4 en 4S weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Gelukkig allemaal positief afgelopen

maandag iphone 5 opgehaald door ups, vandaag alweer terug en gemaakt onder garantie :)

Wel grappig om van een paar dagen een iphone 4 te hebben gebruikt om dan weer je iphone 5 terug te hebben, wat een verschil in snelheid en beeldkwaliteit.

[ Voor 38% gewijzigd door Scrtz op 30-05-2013 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:22
Scrtz schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 17:50:
Gelukkig allemaal positief afgelopen

maandag iphone 5 opgehaald door ups, vandaag alweer terug en gemaakt onder garantie :)

Wel grappig om van een paar dagen een iphone 4 te hebben gebruikt om dan weer je iphone 5 terug te hebben, wat een verschil in snelheid en beeldkwaliteit.
Ik merk dit ook met mijn 3Gs en mijn 5.
Gister is mijn iPhone 5 opgehaald en vandaag zie ik al dat hij binnen was, defect bevonden en dat de nieuwe alweer door UPS wordt opgehaald en morgen / van het weekend wordt gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th_mas
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-07 19:35
Eindelijk GTA III update met iPhone 5 support, alleen wel een beetje jammer dat de besturing nog uit lijkt te gaan van het oude schermformaat.

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/sh/g2d5shrxdw4vm4s/JZGKW9lbNR#f:foto.PNG

image link doet het blijkbaar niet, dropbox link is:

https://www.dropbox.com/sh/g2d5shrxdw4vm4s/JZGKW9lbNR

[ Voor 20% gewijzigd door Th_mas op 30-05-2013 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Th_mas schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 16:55:
Eindelijk GTA III update met iPhone 5 support, alleen wel een beetje jammer dat de besturing nog uit lijkt te gaan van het oude schermformaat.

[afbeelding]

image link doet het blijkbaar niet, dropbox link is:

https://www.dropbox.com/sh/g2d5shrxdw4vm4s/JZGKW9lbNR
Dat ze het lef hebben dit een update te noemen, echt amateuristisch hoor :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opgeduveld
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:05
Mizgala28 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 17:11:
[...]

Dat ze het lef hebben dit een update te noemen, echt amateuristisch hoor :(
Bizar hé! Ik wil gewoon normaal GTA kunnen spelen met m'n iPhone 5! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
GTA Vice City werkt anders prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
ReTechNL schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 16:37:
[...]

Ik merk dit ook met mijn 3Gs en mijn 5.
Gister is mijn iPhone 5 opgehaald en vandaag zie ik al dat hij binnen was, defect bevonden en dat de nieuwe alweer door UPS wordt opgehaald en morgen / van het weekend wordt gebracht.
het rare is, de mail die ik dus kreeg van apple nadat de iphone 5 al paar dagen terug is staat dat het probleem niet gevonden kon worden

maar het is wel opgelost :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik ben op zoek naar een GPS app zoals ik die op de HTC vroeger ook had. Daar had je Ulysse Speedometer (Google Play: Ulysse Speedometer Pro) op, waarmee je allerlei GPS gegevens tijdens het tijden kunt gebruiken. Hij meet ook acceleratietijden en tussenacceleraties op basis van GPS, Is iets dergelijks er ook voor IOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Wat is een goede iphone4 screenprotector waarbij de beeldkwaliteit er niet onder lijdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Manke schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 16:44:
Wat is een goede iphone4 screenprotector waarbij de beeldkwaliteit er niet onder lijdt?
Ik heb ooit zo eentje van 12 euro gehad, complete zooi nu heb ik er 1 van de telco turk om de hoek, die plakt ze aan de voor en achterkant ( heel netjes je ziet het haast niet) voor 5 euro in totaal, en de beeldschermkwaliteit blijft hetzelfde, eigenlijk heb je het niet eens door dat je een folie op je scherm hebt.
Dus een hoge prijs betekend niet meteen goede kwaliteit een goede raad van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke_msx
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 11:43
MarcoC schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 16:13:
Zoals al gezegd inderdaad, Google wil heel graag dat je hun eigen app gebruikt, omdat ze daar alle controle over hebben.

Simpele oplossing: stop met het gebruiken van gmail en stap over op een andere provider. iCloud en outlook.com werken beide prima in de native client van iOS. Ik heb dat ook gedaan, gebruik mijn gmail account enkel nog voor rommel.

Macbook 2,13 GHz 4GB 120GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x
  • Laatst online: 29-11-2023

cv8x

Tsjakkaaaa

Zo, gisteren mijn iPhone 5 ontvangen. Wat een snel toestel zeg!

Ik heb wel een 2 tal vraagjes, want ik kom van een Samsung Galaxy S3 af:

- bij een watsapp bericht trilt de iPhone erg kort in vergelijking met de S3. Klopt dit? Is dit eventueel aan te passen?
- Als ik een nummer via Spotify afspeel zie ik in de notificatiebalk een "play" knop afgebeeld, alleen daar kan ik niets mee doen verder. Kan ik dmv een app of een instelling makkelijk van nr switschen in spotify zonder dat ik daarvoor eerst naar de app toe moet?
Met de S3 kwam je gemakkelijk in de app terecht (homescreen en dan naar beneden vegen).

In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Die play knop is puur ter info. Net als bijvoorbeeld wifi en BT.
Geen idee of het in spotify werkt maar kun je niet de app bedienen met de ab in de hoofdtelefoon?

Snel terug naar de app doe je het snelst via het multitask menu: dubbel klik op de home button en je ziet onderin welke apps er open staan op volgorde van laatst gebruikt.

Veel plezier met je i5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

Bedankt voor je reactie. Ik heb een hoofdtelefoon zonder ab dus dat wordt lastig ;)

Die truc is inderdaad handig, dat scheelt al een hoop.

Dan nog over het trillen, hoe is jou ervaring daarover? Ik vind het trill signaal erg kort.

In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
De een vindt het kort de ander te lang, ik vind het prima omdat ik op het geluid reageer maar je kan het niet wijzigen helaas.
Overigens heeft mijn zusje een LG L3 met custom Android 4.0.4 en daar trilt hij net zo kort als op mijn iphone, ik denk dat dat ook nog eens per Android toestel verschilt n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:33
cv8x schreef op zondag 02 juni 2013 @ 09:39:
- Als ik een nummer via Spotify afspeel zie ik in de notificatiebalk een "play" knop afgebeeld, alleen daar kan ik niets mee doen verder. Kan ik dmv een app of een instelling makkelijk van nr switschen in spotify zonder dat ik daarvoor eerst naar de app toe moet?
Met de S3 kwam je gemakkelijk in de app terecht (homescreen en dan naar beneden vegen).
De eerste vraag kan ik je niet mee helpen, wellicht kun je dat oplossen met custos vibrations. Het tweede kan idd. Als je twee keer op de home-knop drukt dan kom je in de multitasking bar terecht als je dan naar rechts swiped krijg je de controls voor de muziek die je dan afspeelt.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

Thanks voor de reacties en de tips, hier kan ik zeker wat mee!

Toevoeging: Even getest maar als ik 2x op de home button druk kan ik idd spotify openen, maar als ik naar rechts swipe krijg ik andere apps te zien en niet de controls om muziek af te spelen.

BTW: Ik heb het hier over afspelen via Spotify

Toevoeging 2: Het is niet naar rechts swipen, maar naar links ;)

Nog 1 dingetje waar ik me soms aan stoor en afvraag of het wel ok is:

Als ik van rechts naar links sleep om een intelling aan- of uit te zetten dan merk ik dat het "slepen" niet altijd snel reageert. Dit is alleen maar rechts bovenin de hoek. Rechtsonder reageert de betreffende knop wel als ik de sleep naar links maak. Iemand tips of een zelfde ervaring? Misschien is het mierenneukkerij maar het valt mij op.

[ Voor 25% gewijzigd door cv8x op 02-06-2013 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
cv8x schreef op zondag 02 juni 2013 @ 12:02:
Thanks voor de reacties en de tips, hier kan ik zeker wat mee!

Toevoeging: Even getest maar als ik 2x op de home button druk kan ik idd spotify openen, maar als ik naar rechts swipe krijg ik andere apps te zien en niet de controls om muziek af te spelen.

BTW: Ik heb het hier over afspelen via Spotify

Toevoeging 2: Het is niet naar rechts swipen, maar naar links ;)
swipe dan maar eens naar 'links'
Nog 1 dingetje waar ik me soms aan stoor en afvraag of het wel ok is:

Als ik van rechts naar links sleep om een intelling aan- of uit te zetten dan merk ik dat het "slepen" niet altijd snel reageert. Dit is alleen maar rechts bovenin de hoek. Rechtsonder reageert de betreffende knop wel als ik de sleep naar links maak. Iemand tips of een zelfde ervaring? Misschien is het mierenneukkerij maar het valt mij op.
probeer eens niet te 'slepen' maar gewoon op de knop te 'drukken'. Ik zie dit heel vaak bij mensen gebeuren (het schuifje wekt de indruk dat je moet schuiven, maar dat is onterecht)

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

Dankje, werkt idd zo. Ik merk alleen dat het onderaan het scherm wat "soepeler" gaat dan bovenaan. Maar het werkt ook door erop te drukken dus niks aan de hand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:25

jasjenl

Liab A Tymo

Gister was ik naar een festival (Free Your Mind), vooraf had ik mijn iPhone 5 helemaal opgeladen (100% om 11.00u) en in de loop van de dag heb ik m voornamelijk een paar keer gebruikt om via sms en whatsapp andere mensen proberen te bereiken. Dan valt het batterij verbruik toch tegen want eind van de middag was ie zo goed als leeg (5% nog). Nu was de ontvangst wel weer waardeloos, zoals meestal op dat soort evenementen, want het lukte me bijvoorbeeld überhaupt niet om te bellen (kreeg gewoon geen verbinding) en zowel sms'en als internet/whatsapp ging zeer moeizaam (ik heb een Hi abbo van KPN). Als ik kijk hoeveel ik dan eigenlijk effectief in de loop van de dag met de telefoon gedaan heb, snap ik niet helemaal waar dat batterijverbuik in heeft gezeten. Trekt een slechte verbinding de batterij dan zo sterk leeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:41
jasjenl schreef op zondag 02 juni 2013 @ 15:04:
Gister was ik naar een festival (Free Your Mind), vooraf had ik mijn iPhone 5 helemaal opgeladen (100% om 11.00u) en in de loop van de dag heb ik m voornamelijk een paar keer gebruikt om via sms en whatsapp andere mensen proberen te bereiken. Dan valt het batterij verbruik toch tegen want eind van de middag was ie zo goed als leeg (5% nog). Nu was de ontvangst wel weer waardeloos, zoals meestal op dat soort evenementen, want het lukte me bijvoorbeeld überhaupt niet om te bellen (kreeg gewoon geen verbinding) en zowel sms'en als internet/whatsapp ging zeer moeizaam (ik heb een Hi abbo van KPN). Als ik kijk hoeveel ik dan eigenlijk effectief in de loop van de dag met de telefoon gedaan heb, snap ik niet helemaal waar dat batterijverbuik in heeft gezeten. Trekt een slechte verbinding de batterij dan zo sterk leeg?
Kort antwoord: ja..

als ik op kantoor op de lagere verdiepingen zit waar nauwelijks mobiele dekking is, ben ik in een ochtend bijna 50% accu capaciteit kwijt omdat hij steeds netwerk zoekt.....

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
In het vervolg zou ik je 3G en eventueel zelfs de hele mobiele data uit zetten. Dan zet je m toch elk uur even aan om te kijken of er nog nieuwe berichten zijn. Whatsapp kost niet teveel mb's en dus ook niet teveel batterij.
Onder een slechte verbinding kan je de telefoon in 3 uur leeg trekken. Probeer maar eens een YouTube filmpje te kijken onder die slechte verbinding. Dan zie je je batterij zo leeg gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Nogal wiedes, netwerk zal daar overbelast zijn geweest en dus kan je geen verbinding krijgen. Elke telefoon weet niet beter, maar zal blijven zoeken. En dat op GPRS en UMTS. Nou, dat tikt aan zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:25

jasjenl

Liab A Tymo

Ok, blijkbaar is dat dus wel verklaarbaar, gezien bovenstaande reacties :) Ik had trouwens op een gegeven moment ook wel mobiele data uit gezet (eerst alleen 3G uit, daarna helemaal), maar had het idee dat ie dan toch nog wel leeg bleef lopen. Nou ja, bij het volgende festival (dat zal Extrema zijn) toch maar eens kijken of ik dit iets handiger kan aanpakken. Punt was ook dat ik de contactpersoon voor mijn groepje was en dat mensen verspreid over de loop van de dag bij ons kwamen aansluiten, daarom moest ik eigenlijk steeds bereikbaar zijn. Dat ga ik voortaan ook iets handiger plannen :)

Wat me op het einde van de dag wel opviel is hoe lang de telefoon het nog vol hield op 1% batterijlading: hij is zeker een paar uur daar op blijven staan voordat ie helemaal uitschakelde, terwijl de stap van bijv. 5 naar 1 % relatief veel sneller verliep. Ik heb zo'n vermoeden dat 1% niet helemaal met de werkelijkheid overeenkomt, net zoals dat ie in het begin ook altijd relatief lang op 100% blijft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Heb ik vaak met mijn iPhone, dan is hij sochtends 100% smiddags 97% en tegen de avond ineens 85%.
Dit als ik hem niet gebruik en 3G uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
jasjenl schreef op zondag 02 juni 2013 @ 15:51:
Ik heb zo'n vermoeden dat 1% niet helemaal met de werkelijkheid overeenkomt, net zoals dat ie in het begin ook altijd relatief lang op 100% blijft staan.
Kijk ook eens naar de juiste omgang met je batterij he. Heel veel mensen gaan ook verkeerd om met het opladen en ontladen van de telefoon. Te vaak helemaal vol laden, te warm laten worden, te vaak helemaal leeg of juist helemaal nooit leeg laten lopen. (bron wikipedia: het beste percentage voor de telefoon is continu 40%) Zie ook deze tips:
Laat-je-smartPhone-langer-leven-op-een-batterij
Pagina: 1 ... 20 ... 34 Laatste

Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:

[iPhone] Importeren en / of losse koop
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - deel 3
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 9

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.